EricDi schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:22:
Ik krijg het stuur van de 600pro niet vast. Ik heb de bout in de stuurpen enorm vastgezet, maar toch kan ik het stuur en het voorwiel los van elkaar bewegen. De bout is nu aan het strippen omdat die niet vaster wil zitten.
@sturtiebe dit topic staat vol met voorbeelden van tweakers die gebruik hebben gemaakt van de garantie bij Tenways.
Daarnaast staat het je natuurlijk vrij om de fiets te kopen bij een lokale fietsenwinkel. Dan heb je sowieso niets te maken met Tenways, maar is de fietsenwinkel het aanspreekpunt.
[Voor 48% gewijzigd door Gizz op 16-05-2023 17:00]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
AGO X is binnen. Ben al begonnen met het in elkaar zetten. Dit verloopt prima.
Wat me nu al is opgevallen is dat de voorste schijf een klein beetje verbogen is (ik vermoed door het inpakken). Daarnaast zijn de twee boutjes voor het monteren van de mudguard aan de voorvork beschadigd. De schroeven hebben geen draad meer omdat vermoedelijk het schroefdraad van de bevestigingsbeugel slecht is of stuk.
Dit moet je merken als je bouten bevestigd maar dit is toch gebeurd.
Vandaag verder afmaken dus ik kom later terug op het eindresultaat.
Verder keurig netjes geleverd en ingepakt. We gaan het zien 😉
update
Verder alles ok. Idd even contact opnemen.
Hou jullie wel op de hoogte.
[Voor 13% gewijzigd door Braaaii op 18-05-2023 07:50]
VW ID.3 1st Plus, game PC, XBOX SX, 3.500 WP, Domoticz, Apple, PS5, Tenways AGO X.
@evleerdam Tenways doet regelmatig kortings acties. Al zie je zie niet zo vaak voor deze prijs als je er over denk 1 te kopen is dit zeker een goed moment.
[@Braaaii ziet er goed uit ik zou zeker even contact zoeken met support want met een gebogen remschijf ga je niet ver komen.
@sturtiebe in het kort, zo ver ik heb gezien staan er vrijwel enkel positieve verhalen op dit forum over de klantenservice. Met mijn cgo600 heb ik ook problemen gehad die super snel zijn verholpen. Bij een fietsenmaker kopen geeft misschien wat ease of mind maar je kan gerust via Tenways zelf bestellen.
Wat me nu al is opgevallen is dat de voorste schijf een klein beetje verbogen is (ik vermoed door het inpakken). Daarnaast zijn de twee boutjes voor het monteren van de mudguard aan de voorvork beschadigd. De schroeven hebben geen draad meer omdat vermoedelijk het schroefdraad van de bevestigingsbeugel slecht is of stuk.
Dit moet je merken als je bouten bevestigd maar dit is toch gebeurd.
Vandaag verder afmaken dus ik kom later terug op het eindresultaat.
Verder keurig netjes geleverd en ingepakt. We gaan het zien 😉
Zag je post ook in de Tenways Facebook groep. Heb je de Ago X vergeleken met de 600Pro ook?
Benieuwd naar de verschillen qua frame/zitpositie.
Helaas heb ik de Ago X nog niet kunnen proefrijden. In Zwolle hadden ze een defecte binnengekregen..
Zag je post ook in de Tenways Facebook groep. Heb je de Ago X vergeleken met de 600Pro ook?
Benieuwd naar de verschillen qua frame/zitpositie.
Helaas heb ik de Ago X nog niet kunnen proefrijden. In Zwolle hadden ze een defecte binnengekregen..
Nou, de geometrie heb ik wel vergeleken maar er niet op gereden. De geometrie is in mijn optiek iets te sportief. De geometrie van de ago x is meer ontspannen (tour geometrie). Dit vind ik erg fijn fietsen.
Ik vond het Max gewicht van de bagagedrager ook relevant. Deze is bij de ago x 25 kg.
Geeft dit voldoende antwoord op je vraag?
[Voor 6% gewijzigd door Braaaii op 18-05-2023 10:10]
VW ID.3 1st Plus, game PC, XBOX SX, 3.500 WP, Domoticz, Apple, PS5, Tenways AGO X.
Na dit topic doorgespit te hebben was mijn interesse voor de Tenways groot genoeg geworden om een proefrit te gaan maken. Zowel de 600pro als de AgoX trokken de aandacht. Op beide gefietst inmiddels. De 600pro zit voor mij fijner dan de Ago X. De AgoX is echt een mountainbike, dus je zit erg voorover. Dat is te verhelpen, maar dan dien je dus een andere stuurpen te installeren. Bij de 600 pro zou ik zelf ook een ander stuur en zeker andere handvaten installeren, dus wat dat betreft maakt het niet uit. Maar de 600 pro zit al wat rechter en het stuur is te verstellen.
Mijn ervaringen:
de 600pro is echt een hele fijne lichte fiets. Je fiets er heel vlot op weg en de ondersteuning is echt heel fijn. Wat echter in mijn ervaring een groot gebrek is zijn versnellingen. Boven de 22km/h ben je echt een hele hoge cadans aan het trappen, met door de ondersteuning heel weinig weerstand, wat ik gewoon niet prettig vind. Ik wil op wat langere afstanden gewoon wat rustiger kunnen trappen. Hoewel de 600pro dus een indrukwekkende fiets is, is deze niet voor mij. Prima voor korte ritten in de stad, maar daar houdt het dan wel op.
De AgoX daarentegen heeft dan wel versnellingen. Helaas wel met ketting en derailleur, maar dat kan natuurlijk niet anders met een achterwielmotor (edit: foutje, middenmotor, kan dus best). De ondersteuning is vergelijkbaar met de 600pro, echter nog wat verfijnder in te stellen. De AgoX is wel een zwaardere fiets, dat maakt de fietservaring dus ook anders, maar zeker niet slechter. Bij de AgoX kan ik wel op langere stukken opschakelen en wat rustiger de snelheid aanhouden. De zit is zoals ik al zei erg voorover, dus dat zou dan nog wat werk kosten. Maar goed, de AgoX zit op 2399,- en hoewel dat nog steeds competitief is is er in deze prijsklasse wel meer te krijgen. Sterker nog, ik vind dan de Elops 500 LD E van Decathlon niet ver onder doen voor de AgoX. Ja deze mist de geveerde voorvork en geen hip kleurenscherm, maar is dan wel 700 euro goedkoper! Oh en zelfde vermogen accu! Ook daar de mountainbike zit, dus zelfde aanpassingen te doen. Deze fiets ook proef gereden en aangenaam verrast.
Nu nog een proefrit met de Cortina e-Blau gepland. Zelfde prijsklasse als de AgoX, heel andere fiets. Maar wel ook 500wh accu, riem aandrijving met versnellingen en al een wat rechtere zit.
Waarom deel ik dit? Omdat ik deze ervaring niet vaak lees. Ik kan me niet voorstellen dat ik als enige de cadans op wat hogere snelheden te hoog vind op de 600pro. Hoe goed de fiets verder ook is, dat maakt het voor mij geen ideale e-bike. Korte ritten in de stad kan ik ook wel af zonder trapondersteuning. Een wat langere rit, op langere rechte stukken ga je met deze fiets niet comfortabel doen naar mijn mening.
cmegens schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 00:06:
Na dit topic doorgespit te hebben was mijn interesse voor de Tenways groot genoeg geworden om een proefrit te gaan maken. Zowel de 600pro als de AgoX trokken de aandacht. Op beide gefietst inmiddels. De 600pro zit voor mij fijner dan de Ago X. De AgoX is echt een mountainbike, dus je zit erg voorover. Dat is te verhelpen, maar dan dien je dus een andere stuurpen te installeren. Bij de 600 pro zou ik zelf ook een ander stuur en zeker andere handvaten installeren, dus wat dat betreft maakt het niet uit. Maar de 600 pro zit al wat rechter en het stuur is te verstellen.
Mijn ervaringen:
de 600pro is echt een hele fijne lichte fiets. Je fiets er heel vlot op weg en de ondersteuning is echt heel fijn. Wat echter in mijn ervaring een groot gebrek is zijn versnellingen. Boven de 22km/h ben je echt een hele hoge cadans aan het trappen, met door de ondersteuning heel weinig weerstand, wat ik gewoon niet prettig vind. Ik wil op wat langere afstanden gewoon wat rustiger kunnen trappen. Hoewel de 600pro dus een indrukwekkende fiets is, is deze niet voor mij. Prima voor korte ritten in de stad, maar daar houdt het dan wel op.
De AgoX daarentegen heeft dan wel versnellingen. Helaas wel met ketting en derailleur, maar dat kan natuurlijk niet anders met een achterwielmotor. De ondersteuning is vergelijkbaar met de 600pro, echter nog wat verfijnder in te stellen. De AgoX is wel een zwaardere fiets, dat maakt de fietservaring dus ook anders, maar zeker niet slechter. Bij de AgoX kan ik wel op langere stukken opschakelen en wat rustiger de snelheid aanhouden. De zit is zoals ik al zei erg voorover, dus dat zou dan nog wat werk kosten. Maar goed, de AgoX zit op 2399,- en hoewel dat nog steeds competitief is is er in deze prijsklasse wel meer te krijgen. Sterker nog, ik vind dan de Elops 500 LD E van Decathlon niet ver onder doen voor de AgoX. Ja deze mist de geveerde voorvork en geen hip kleurenscherm, maar is dan wel 700 euro goedkoper! Oh en zelfde vermogen accu! Ook daar de mountainbike zit, dus zelfde aanpassingen te doen. Deze fiets ook proef gereden en aangenaam verrast.
Nu nog een proefrit met de Cortina e-Blau gepland. Zelfde prijsklasse als de AgoX, heel andere fiets. Maar wel ook 500wh accu, riem aandrijving met versnellingen en al een wat rechtere zit.
Waarom deel ik dit? Omdat ik deze ervaring niet vaak lees. Ik kan me niet voorstellen dat ik als enige de cadans op wat hogere snelheden te hoog vind op de 600pro. Hoe goed de fiets verder ook is, dat maakt het voor mij geen ideale e-bike. Korte ritten in de stad kan ik ook wel af zonder trapondersteuning. Een wat langere rit, op langere rechte stukken ga je met deze fiets niet comfortabel doen naar mijn mening.
Eh ja klopt! Je hebt gelijk. Had dus best een riem met naaf versnellingen kunnen zijn, dat had hem wel een streepje voor gegeven.
De reden van die ketting is omdat het ook een offroad fiets is met heuvels ed. dan is een belt volgens mij zinloos… (single-speed eigenlijk) als ik de verhalen van 600 gebruikers moet geloven.
Leuke fiets die Ago X maar de afmontage kan sowieso beter zie ik
Ter info: ik zou bij interesse in de Ago ook naar een Cube Touring Hybrid 500 of 625 (Pro) kijken. De 2023 modellen hebben zelfs een Bosch Performance line smart systeem (met flow app) en mogelijkheid van 500 of 625 Wh accu. 2022 modellen zitten haast op hetzelfde prijsniveau, zeker als je een korting kunt vangen bij een dealer.
@cmegens Mee eens. Toen ik hem een paar weken heb getest via een vriend, kwam ik er ook achter dat het een fiets is waar je vooral altijd maximaal op moet fietsen omdat de ondersteuning te sterk is afgesteld en je geen soort eco-stand hebt. Je kunt niets aanpassen wat bij andere systemen vaak wel kan.
Een fiets voor de stad maar minder voor touren. Je kunt er een tour op maken maar echt ontspannen is het niet en ja die cadans. Ik miste ook versnellingen. Dat beviel mij ook niet. Ook als je zonder ondersteuning wilt fietsen, voelt het erg zwaar en dat is belastend voor de knieën. Wat langzamer fietsen en je zit opgescheept met het te grote verzet.
[Voor 46% gewijzigd door neb0 op 19-05-2023 18:39]
De reden van die ketting is omdat het ook een offroad fiets is met heuvels ed. dan is een belt volgens mij zinloos… (single-speed eigenlijk) als ik de verhalen van 600 gebruikers moet geloven.
Dat snap ik ook wel, maar ik denk dat het gros van de consumenten daar geen e-bike voor koopt. Die wil lekker touren, niet door de modder. Ik verwacht dat de meeste Ago X-en nooit een bospaadje zien. En dan is een riem met naaf versnellingen een stuk minder onderhoudsgevoelig.
Tenways heeft dus eigenlijk nog een groot gat in zijn line-up zitten. Een volwaardige stads fiets met versnellingen mist. De ago X is een heel andere fiets dan de 600 en de 800 serie, dus wellicht moet ik wachten op de 1000 serie.
[Voor 16% gewijzigd door cmegens op 20-05-2023 08:26]
De 800S heeft op het display Trip en ODO staan. Beide geven de totaal afgelegde afstand aan. Met andere woorden: de trip wordt niet bij elke nieuwe rit op nul gesteld. Dit zou wel moeten neem ik aan? En hoe kun je de ODO op nul stellen?
Verder merk ik bij zowel de 800S als de 600PRO dat de Tenways app echt actief moet zijn, anders geen BT connectie. Slordig geprogrammeerd of mis ik iets?
TheStarrCompany schreef op zondag 21 mei 2023 @ 19:42:
De 800S heeft op het display Trip en ODO staan. Beide geven de totaal afgelegde afstand aan. Met andere woorden: de trip wordt niet bij elke nieuwe rit op nul gesteld. Dit zou wel moeten neem ik aan? En hoe kun je de ODO op nul stellen?
Verder merk ik bij zowel de 800S als de 600PRO dat de Tenways app echt actief moet zijn, anders geen BT connectie. Slordig geprogrammeerd of mis ik iets?
- Effe uit m'n hoofd: je kan 1 van die twee weer op 0 zetten door pijltje naar beneden tegelijk indrukken met M (op je linkerhandvat, dus)
- ik heb nog maar 1 keer verbinding met de app kunnen maken. Ach, de fiets is voor woon-werk (en op de terugweg wat boodschapjes)
Mijn 800S 'loopt behoorlijk aan' / remt bij
- een paar seconden boven de 25 km/u
- lege accu. dan is het echt een kutfiets.
[Voor 5% gewijzigd door zetje01 op 22-05-2023 14:07]
TheStarrCompany schreef op zondag 21 mei 2023 @ 19:42:
Trip kun je resetten met de hand. ODO kun je niet resetten, dat is je teller voor het totaal.
De Ago X rijd echt super fijn, maaaaar die 25 km begrenzing is echt ruk. Hopelijk vinden ze snel een manier om via het display de snelheid omhoog te krijgen.
In het menu zit namelijk een optie om je speedlimit te selecteren echter kun je daar niets wijzigen. 25 is de enige optie. Daar is dus softwarematig iets begrenst zo lijkt het…
Braaaii schreef op maandag 22 mei 2023 @ 19:43:
De Ago X rijd echt super fijn, maaaaar die 25 km begrenzing is echt ruk. Hopelijk vinden ze snel een manier om via het display de snelheid omhoog te krijgen.
In het menu zit namelijk een optie om je speedlimit te selecteren echter kun je daar niets wijzigen. 25 is de enige optie. Daar is dus softwarematig iets begrenst zo lijkt het…
Álle Ebikes in de EU hebben die (softwarematige) begrenzing, dat is nu eenmaal wettelijk bepaald. De roep om hogere snelheden met behoud van ondersteuning kom je op zowat álle forums zoals dit tegen. Maar aangezien het een wettelijke bepaling is gaan de fietsfabrikanten daar zelf niets aan doen natuurlijk…
Na wikken en wegen bij CGO600 uitgekomen, maar nu krijg ik te horen dat deze niet in maat S geleverd (zal) worden. Iemand ervaring hiermee? Misschien dat je M hebt besteld met aanpassingen. Of goed/betaalbaar alternatief weet. Verschil met pro is nu toch 400eur….
Ik heb nu 1050km gefietst op mijn CGO 600 Pro en nog genoeg lading om (makkelijk) de 1100km te halen. Volgens het display heeft mijn accu nu 16 cycles gehad, waarmee ik uitkom op 1100km/16= 68,75km per lading.
Maar! Ik heb sinds ik de fiets in februari ontving nooit m'n banden opgepompt, dus ik heb erg inefficiënt gefietstt. Gisteravond wel even de bandjes die ondertussen (ruim) onder de 2 bar zaten wat opgepompt
Vraag
Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe tik/kraak erbij Als ik wat kracht zet op mijn rechterpedaal hoor ik steeds op hetzelfde punt een 'tik'.
Mijn vermoeden is dat mijn crank niet helemaal goed meer vast zit. Is dit een logische redenering? En welk gereedschap heb ik nodig om dit te repareren?
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Ik zag 'm hier nog niet voorbij komen maar bright heeft de Tenways Ago X getest en noemt terloops ook de comate fietsen die hier in het topic ook al genoemd werden.
anjaniki schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:55: Ik zag 'm hier nog niet voorbij komen maar bright heeft de Tenways Ago X getest en noemt terloops ook de comate fietsen die hier in het topic ook al genoemd werden.
Ik heb nu 1050km gefietst op mijn CGO 600 Pro en nog genoeg lading om (makkelijk) de 1100km te halen. Volgens het display heeft mijn accu nu 16 cycles gehad, waarmee ik uitkom op 1100km/16= 68,75km per lading.
Maar! Ik heb sinds ik de fiets in februari ontving nooit m'n banden opgepompt, dus ik heb erg inefficiënt gefietstt. Gisteravond wel even de bandjes die ondertussen (ruim) onder de 2 bar zaten wat opgepompt
Vraag
Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe tik/kraak erbij Als ik wat kracht zet op mijn rechterpedaal hoor ik steeds op hetzelfde punt een 'tik'.
Mijn vermoeden is dat mijn crank niet helemaal goed meer vast zit. Is dit een logische redenering? En welk gereedschap heb ik nodig om dit te repareren?
Die tik/kraak had ik meteen na een dag mee fietsen en werd steeds erger. De fiets is door de fietsenwinkel (noem het bewust geen fietsenmaker) in elkaar gezet, dus ik ben er mee teruggegaan. Nu ruim een maand later merkte ik zojuist weer eenmalige tik. Zal het wel weer in de gaten moeten houden en hopen dat het niet weer erger wordt.
Maar mogelijk moet je de crank nog wat aandraaien en daarvoor heb je een inbus- of momentsleutel met bitmaat H8 nodig. Hoeveel Nm kracht je nodig hebt zonder de boel te beschadigen weet ik niet. Misschien dat iemand hier dat weet?
Ik heb Tenways support zelf ook hierover gemaild. Zodra zij het antwoord kunnen geven, zal ik het hier delen.
Voor je pedalen heb je weer de 15mm moersleutel nodig die bij je pakket inbegrepen zat.
Lees al een aardig tijdje mee hier over de tenways fietsen, en lang daarvoor in het vanmoof topic. Ik heb de 600 Pro besteld en vroeg me af of iemand hier al een tasdrager zoals op de foto op zijn 600 heeft gemonteerd ?
Lees al een aardig tijdje mee hier over de tenways fietsen, en lang daarvoor in het vanmoof topic. Ik heb de 600 Pro besteld en vroeg me af of iemand hier al een tasdrager zoals op de foto op zijn 600 heeft gemonteerd ?
Die tik/kraak had ik meteen na een dag mee fietsen en werd steeds erger. De fiets is door de fietsenwinkel (noem het bewust geen fietsenmaker) in elkaar gezet, dus ik ben er mee teruggegaan. Nu ruim een maand later merkte ik zojuist weer eenmalige tik. Zal het wel weer in de gaten moeten houden en hopen dat het niet weer erger wordt.
Maar mogelijk moet je de crank nog wat aandraaien en daarvoor heb je een inbus- of momentsleutel met bitmaat H8 nodig. Hoeveel Nm kracht je nodig hebt zonder de boel te beschadigen weet ik niet. Misschien dat iemand hier dat weet?
Ik heb Tenways support zelf ook hierover gemaild. Zodra zij het antwoord kunnen geven, zal ik het hier delen.
Voor je pedalen heb je weer de 15mm moersleutel nodig die bij je pakket inbegrepen zat.
@Gizz en voor degenen die het willen weten: Heb inmiddels antwoord op de vraag wat de maximaal toegestaande kracht in Nm is om de crank op de trapas vast te draaien, mocht je een momentsleutel hebben:
Thanks for reaching out to us!
The force is allowed to tighten the crank to the bottom bracket is 12~14.
Hope my reply helps!
If you need further help, just feel free to contact us.
Have a nice day!
Druk binnen 20 seconden nadat het display is ingeschakeld gedurende 3 seconden op de Functieknop om de interface voor het opschonen van gegevens te openen; druk kort op de Functieknop en druk op knop Omhoog of knop Omlaag om een optie in het bevestigingsvenster te selecteren. Druk nogmaals kort op de Functieknop om de gegevens voor TRIP, TRIP TIJDE, AVG, en MAX op te schonen en ga dan terug naar de hoofdinterface. Het display keert terug naar de hoofdinterface zonder gegevens op te schonen als er binnen 5 seconden geen handelingen worden verricht.
Vraagje, met hoeveel Nm moet de schroef/moer/bout in de rode cirkel (is van de stuurpen) officieel volgens Tenways vastgezet worden? Na ongeveer 50km fietsen is die bij mij losgetrild, en dit is niet de eerste keer namelijk
Ik wordt namelijk een beetje van het kastje naar de muur gestuurd.
Hopelijk kan iemand mij even op weg helpen. Tenways support is niet zo snel..
Hi, ik ben zoekende naar een e-bike bij Tenways uitgekomen, met name door de sterke review van Bright.. nu heb ik 1 wens.
Ik wil af en toe mijn zoontje van 7 meenemen achterop, nu zag ik wel dat ze bagagedragers erbij verkopen, maar zijn die een beetje van goede kwaliteit en kunnen die ongeveer 25/30 kilo dragen?
Heeft iemand hier ervaringen mee, of andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
Colini schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:51:
Vraagje, met hoeveel Nm moet de schroef/moer/bout in de rode cirkel (is van de stuurpen) officieel volgens Tenways vastgezet worden? Na ongeveer 50km fietsen is die bij mij losgetrild, en dit is niet de eerste keer namelijk
Ik wordt namelijk een beetje van het kastje naar de muur gestuurd.
Ik wil af en toe mijn zoontje van 7 meenemen achterop, nu zag ik wel dat ze bagagedragers erbij verkopen, maar zijn die een beetje van goede kwaliteit en kunnen die ongeveer 25/30 kilo dragen?
Heeft iemand hier ervaringen mee, of andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
Heb je al gezocht in het topic? Is al best wat over geschreven.
In het kort, met de standaard bagagedragers van Tenways kan/mag er geen zitje op. Tenways geeft dit ook zelf aan. Dit ligt echter aan de bagagedrager zelf. Dus je zal zelf een goede bagagedrager moeten kopen of het zitje direct aan het frame moeten monteren.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Mijn CGO800s wordt over drie weken geleverd. Is het nog aan te bevelen om een blanke laklaag over de lak te spuiten voor extra bescherming? Ik lees hier en daar namelijk dat de laklaag niet al te best zou zijn.
Er staat een indicatie op, 20-25Nm, maar aangezien de moeren na zo'n 50 km lostrillen elke keer, wil ik weten wat het exact moet zijn. Kan ook zijn dat het misschien strakker moet. Ik ben ook nog steeds op antwoord aan het wachten van Tenways...
Sidenote: De stuurpen is al een keer vervangen, dit is dus al bij de tweede het geval. De moeren zijn losgetrild na +/- 50km rijden steeds.
Gisteren een proefrit gemaakt op de 600 Pro bij de Fietsenwinkel in Arnhem. Verkoper gaf aan dat Tenways op het moment verreweg het meest verkochte merk was bij hun in de zaak, ze waren laatste tijd werkelijk niet aan te slepen gezien de prijs-kwaliteitsverhouding. Ik heb twee rondjes gemaakt: eentje met het stuur op de hoogste stand en met een verende zadelpen en een tweede ronde met het stuur op de sportieve stand en zonder verende zadelpen. Ronde 2 was duidelijk niet aan mij besteed, maar ronde 1 was een feestje.
Er werd met mijn lengte van 1,85m overigens een XL-model aangeraden, in tegenstelling tot wat de maattabelen van Tenways zelf aangeven. Levertijd was in dit geval 1-3 weken, maar dan wordt je fiets dus wel voor je in elkaar gezet & afgesteld.
Verkoper probeerde een onderhoudscontract mee te verkopen. Hij gaf aan dat de standaard fabrieksgarantie van 1 jaar pas verlengd werd naar 2 jaar wanneer je onderhoud laat uitvoeren door een Bovag (?) fietsenmaker. Zegt iemand dat iets? Lijkt me strijdig met "30.000 km maintenance-free" claim van Tenways zelf of moet ik dat onderhoudsvrij niet zo letterlijk nemen?
danbo055 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 08:58:
Gisteren een proefrit gemaakt op de 600 Pro bij de Fietsenwinkel in Arnhem. Verkoper gaf aan dat Tenways op het moment verreweg het meest verkochte merk was bij hun in de zaak, ze waren laatste tijd werkelijk niet aan te slepen gezien de prijs-kwaliteitsverhouding. Ik heb twee rondjes gemaakt: eentje met het stuur op de hoogste stand en met een verende zadelpen en een tweede ronde met het stuur op de sportieve stand en zonder verende zadelpen. Ronde 2 was duidelijk niet aan mij besteed, maar ronde 1 was een feestje.
Er werd met mijn lengte van 1,85m overigens een XL-model aangeraden, in tegenstelling tot wat de maattabelen van Tenways zelf aangeven. Levertijd was in dit geval 1-3 weken, maar dan wordt je fiets dus wel voor je in elkaar gezet & afgesteld.
Verkoper probeerde een onderhoudscontract mee te verkopen. Hij gaf aan dat de standaard fabrieksgarantie van 1 jaar pas verlengd werd naar 2 jaar wanneer je onderhoud laat uitvoeren door een Bovag (?) fietsenmaker. Zegt iemand dat iets? Lijkt me strijdig met "30.000 km maintenance-free" claim van Tenways zelf of moet ik dat onderhoudsvrij niet zo letterlijk nemen?
Vanuit Tenways zit er een 2 jaar fabrieksgarantie op. Als je hem bij een winkel koopt dan loopt de garantie via de winkel, maar lijkt me toch dat het alsnog 2 jaar is.
De 30.000 km onderhoudsvrij slaat alleen op de belt, niet op de hele fiets.
Dat het de meest verkopende fiets is geloof ik wel, maar moet je alsnog met een korreltje zout nemen. Ze proberen hem wel te verkopen aan je natuurlijk, beetje als 'ik heb hem zelf thuis ook'.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Ik zou de daar genoemde termijnen wel met een korreltje zout nemen, want er bestaat gelukkig ook nog zoiets als (Europese) wetgeving die aangeeft dat je een bepaalde levensduur mag verwachten van producten.
Tenways kan op de site wel aangeven dat op het display welgeteld 1 jaar garantie wordt verleend, maar ik denk dat we het met elkaar eens kunnen zijn dat we een langere levensduur dan 1 jaar mogen verwachten van het display
neb0 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 03:15:
Voor de liefhebbers, na de Lidl Crivit urban e-bike en de Comate, beide flink voordeliger dan Tenways trouwens, weer een model met mivice setup.
Mougg. Blijkbaar ook met zwarte accessoires verkrijgbaar. Voor EUR 99,- meerprijs 5 jaar garantie i.p.v. 2.
Eerste indruk wat een mooie fiets, met name het geïntegreerde achterlicht en display op het stuur. De prijs is daarbij in verhouding tot de 600pro niet eens bizar veel hoger. In alles oogt het als de betere fiets, zeker met de opties om customizen met een leer zadel enzo.
Maar het nadeel is dat het nu echt een hele kleine speler in Duitsland is zonder dealernetwerk in Nederland. Als je pech hebt zit je met gebakken peren ondanks 5 jaar garantie.
Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW | MacBook Pro 13" 2017 | MacBook Air 13" 2017 I iPad 2018 | iPhone 12 | TV 2021 4K | AirPods Pro gen2
Gister mijn CGO 600 Pro kunnen ophalen bij fietsenwinkel.nl. Vandaag een stukje kunnen rijden.
Pluspunten
Rijd licht, ook zonder ondersteuning.
Ondersteuning bouwt geleidelijk af bij 25 km/h.
Ziet er goed uit en niet overduidelijk een e-bike.
Levering door fietsenwinkel.nl was, inclusief monteren bagagedrager, achterlicht en slot, ruim een week.
Minpunten
Handvatten zijn niet heel comfortabel, vervangen door Ergon GP4
Zadel is prima voor een uurtje, maar voor langere ritten ga ik opzoek naar iets meer comfort.
Banden ga ik waarschijnlijk vervangen door Schwalbe Marathon Plus.
De standaard overbrengingsverhouding is voor mij te zwaar.
De remmen zijn niet heel geweldig. Goed inremmen heeft wel geholpen
Ik fiets normaal met een vrij hoge cadans en met de standaard overbrenging is voor mij de cadans bij 25km/h wat aan de lage kant. Dus ik ben van plan om de overbrenging aan te passen. Zijn er meer mensen die dit gedaan hebben? Het plan is om voor van 60 naar 50 tanden te gaan en dan een riem met 120 tanden. Dit zou op 2.5mm na de zelfde center afstand moeten opleveren. Bij 25 km/h ga je dan van 67 rpm naar 81 rpm.
Daarnaast nog een paar vragen
Heeft er iemand een video/how to hoe het achterwiel te verwijderen/terugzetten? Wat ik met name zoek is waar kan ik de motorkabel los koppelen en hoe kan ik de riem weer goed kan spannen (ik zie geen boutjes waarmee ik de spanning kan regelen).
Heeft er iemand al een goede plek gevonden om een airtag te plaatsen?
@flyboarder
Air tag zou ik onder het zwartje kapje aan de onderkant van de fiets doen.
Achterwiel verwijderen is simpel je hoeft de riem ook niet opnieuw te spannen. Kabeltje losdraaien en het wiel losdraaien en je pakt hem er zo uit
neb0 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 03:15:
Voor de liefhebbers, na de Lidl Crivit urban e-bike en de Comate, beide flink voordeliger dan Tenways trouwens, weer een model met mivice setup.
Mougg. Blijkbaar ook met zwarte accessoires verkrijgbaar. Voor EUR 99,- meerprijs 5 jaar garantie i.p.v. 2.
Ik merk ook dat in bepaalde situaties de elektromotor significant meer geluid maakt dan normaal. Ik vermoed dat het komt als de motor warmer is. Ik heb het gemerkt nadat ik een tijdje ondersteuning stand 3 had gebruikt voor het inremmen van de schijfremmen. Maar vandaag was het ook nadat de fiets 30min buiten bij een winkel in de zon had gestaan. De motor voelt verder niet warm aan. Op momenten dat hij het niet doet is hij bijna geruisloos.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik vermoed dat ik een slechte motor heb. Mocht het blijven dan ga ik er mee terug naar de winkel, kijken wat die er van vinden.
Eerste indruk wat een mooie fiets, met name het geïntegreerde achterlicht en display op het stuur. De prijs is daarbij in verhouding tot de 600pro niet eens bizar veel hoger. In alles oogt het als de betere fiets, zeker met de opties om customizen met een leer zadel enzo.
Maar het nadeel is dat het nu echt een hele kleine speler in Duitsland is zonder dealernetwerk in Nederland. Als je pech hebt zit je met gebakken peren ondanks 5 jaar garantie.
Je hebt helemaal gelijk. Het is afwachten of bedrijven er over 5 jaar nog zijn. Geldt natuurlijk ook voor Tenways al is dat inmiddels wel een grote speler maar dat zegt helaas niet alles i.v.m. de blijvende leverbaarheid van onderdelen. Geen idee of het MIVICE systeem er over 3 jaar in deze vorm nog is. Daarom kun je wat mij betreft beter voor een Bosch systeem kiezen. Dat heeft zich inmiddels bewezen in betrouwbaarheid en in het blijven leveren van onderdelen.
Wat fiets betreft vind ik 'm zo op het oog een stuk mooier en beter afgewerkt dan de Tenways cgo 600 pro waar straks zo onderhand heel NL op rijdt. Ook dat zou mij doen besluiten juist een andere te kiezen maar ja wie ben ik.
ik neem vaak vrienden mee van 60-70kg, een kind zal geen probleem zijn denk ik zo 25kg is ook een beetje om zichzelf in te dekken
Nieuwe fietsen van Tenways lijken eraan te komen. De eerste twee volgende maand. Officiële presentatie +/- 15 juni.
Later dit jaar wordt de 800s vervangen en een ligfiets staat in de planning.
1. AGO T (lage instap, voorvering, achterdrager tot 27 kg, Bafang 420 80 Nm, 504 Wh, Enviolo versnellingsnaaf handmatig, cdx, Shimano hydraulische schijfremmen, kleuren in groen, wit, zwart, 30 kg, eur 2699,-)
2. CARGO One (bakfiets, zelfde specs als AGO X maar andere transmissie en belt, rond de eur 5000,-)
3. CGO 800s Pro (de 800s wordt vervangen, heeft mankement o.a. maar 5 kg lading toegestaan)
4. Ligfiets
[Voor 16% gewijzigd door ctch22 op 30-05-2023 19:16]
Ik ben voornemens om een 800S te kopen in de aankomende dagen, maar vroeg me paar dingen af:
- klopt het dat 60-70 km range voor rustig rijden op een accu redelijk is?
- heeft iemand ook een kinder voorzitje op de fiets weten te krijgen? Volgens de dealer konden ze een extra ring onder het stuur bevestigen en zou het dan kunnen.
- is er al meer bekend over de 800 pro? Is dit het wachten waard?
Ik ben voornemens om een 800S te kopen in de aankomende dagen, maar vroeg me paar dingen af:
- klopt het dat 60-70 km range voor rustig rijden op een accu redelijk is?
- heeft iemand ook een kinder voorzitje op de fiets weten te krijgen? Volgens de dealer konden ze een extra ring onder het stuur bevestigen en zou het dan kunnen.
- is er al meer bekend over de 800 pro? Is dit het wachten waard?
Thanks!!
Als je twee berichten naar boven scrollt, zie je gelijk een reden dat je beter kunt wachten op de 800S Pro
Let op: In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.
Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Functioneel en analytisch
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie.
Meer details
janee
Relevantere advertenties
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht.
Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Ingesloten content van derden
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden.
Meer details