Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurits2023
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 10-04 15:03
Neejoh schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 08:55:
De CGO600 pro staat ook hoog op mijn lijstje.

Heeft iemand al gekeken of het mogelijk is om de EU motor (250W) te vervangen door de US motor (Mivice M080 350W Rear Hub Motor)? :Y)
Kijk ook even naar: Comate Indiegogo

Forum

Topic Comate Elite & Cruiser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06:36
leducw schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 17:51:
Ik heb gisteren een Ago-X besteld. Twijfelde tussen een Canyon precede 6 uit de Outlet maar kreeg de extra korting niet meer vast en vindt de Ago iets mooier. Zelf een leek in elektrische fietsen maar lees hier toch veel goeds over Tenways fietsen. De fiets zal enkel voor fiets tochtjes gebruikt worden met het gezin of naar de gym. Moest ik een miskoop gedaan hebben : let me know 😉
ik denk dat je een prima fiets hebt gekocht. in deze prijs rangen ben ik zelf niet zo bekend met alle opties vooral omdat het er een hoop meer zijn ;). ik ben erg beneiuwd naar je ervaringen wanneer je de fiets hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-04 19:43
Neejoh schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 08:55:
De CGO600 pro staat ook hoog op mijn lijstje.

Heeft iemand al gekeken of het mogelijk is om de EU motor (250W) te vervangen door de US motor (Mivice M080 350W Rear Hub Motor)? :Y)
In NL mag je er dan niet meer legaal op rijden, wist je dat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlexZa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:46
Roos79 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:07:
[...]

In NL mag je er dan niet meer legaal op rijden, wist je dat?
Zolang de ondersteuning op 25km/h blijft beperkt is het geen probleem. Vermogen van de motor zegt hierin niet zo veel. Je hebt bijvoorbeeld ook de Bosch-motoren die in NL worden geleverd in meerdere vermogens, en die zijn allemaal gewoon legaal (begrensd op 25/u).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
Klopt inderdaad meer vermogen kan handig zijn in bijvoorbeeld heuvelachtige gebieden etc, zolang je maar onder de 25km/H blijft is het goed.

Fout zie onderstaande post

[ Voor 11% gewijzigd door ricknr9 op 26-04-2023 19:24 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Roos79
FlexZa schreef op woensdag 26 april 2023 @ 13:50:
[...]

Zolang de ondersteuning op 25km/h blijft beperkt is het geen probleem. Vermogen van de motor zegt hierin niet zo veel. Je hebt bijvoorbeeld ook de Bosch-motoren die in NL worden geleverd in meerdere vermogens, en die zijn allemaal gewoon legaal (begrensd op 25/u).
https://www.rijksoverheid...-elektrische-fiets-e-bike

Elektrische fiets herkennen
Een elektrische fiets heeft een aantal kenmerken.

De fiets heeft trapondersteuning tot 25 kilometer per uur.
U moet meetrappen om vooruit te komen.
De elektromotor van de fiets heeft een vermogen van maximaal 250 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:47

charrel

Cortisol4life..

Dus is die regel over 250watt onzin, een "250" watt bosch cx / Active Line doet gewoon bijna 600watt piekvermogen ;) de nieuwste gaan daar nog overheen:
Afbeeldingslocatie: https://electricbikereview.com/forums/attachments/yamaha-jpg.19449/

[ Voor 39% gewijzigd door charrel op 27-04-2023 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sturmovik177
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-04 09:12

Sturmovik177

Vroem

Heb sinds twee weekjes de CGO600 Pro in bezit, gekocht van een fietsenwinkel in Den Haag. Dit was een showmodel met enkele kilometers op de teller en kon em de volgende dag na een check overnemen. Het eerste waar ik om vroeg was of de pedalen wel goed vast zaten en ze verzekerden dat het allemaal nagelopen was.

Van een eerdere fietsaankoop bij een andere winkel had ik al ervaren dat het linkerpedaal er af viel na een tochtje of twee.

En raad eens wat als eerste mankement aan het licht kwam: Linkerpedaal en op een gegeven moment ook de crank hadden speling. Moest op een gegeven moment met luid gekraak met elke trapbeweging terug naar de winkel toe. Nu voelt het weer solide en zekerder aan. Eens kijken hoe lang dat het volhoudt.

Voor comfort heb ik nog het 660mm brede stuur en handvaten vervangen met een iets smallere Ergotec Ergo 31,8/620mm stuur en Ergon GS3 handvaten.
De quick release bouten op het voorwiel en zadelpen heb ik vervangen met een BBB Wheelfixed BQR-03 en een 34,9 mm zadelpenklem
Ringslot is een Axa Block XXL met universele houders en kettingslot een ABUS Ivy 9210.

Ja, de trapomwentelingen zijn wat hoog wanneer ik juist relaxed op kruissnelheid wil blijven trappen en er is een merkbare limiet wanneer ik 26km/u en sneller wil, maar het is prima zo. Doe ik ook wat aan beweging dan languit hangend langzaam met de beentjes zwaaien.
Het is een lekker lichte stadsfiets en dit is het maximale wat ik wilde uitgeven voor mijn eerste ebike. Een overstap naar een duurder 'middenklasse' zoals waar de AGO X in bevindt, komt misschien later wel.

Oink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaatje84
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-05-2023
Hi
Ik wil supergraag een Tenways 800 fiets heb al paar maanden my research gedaan en filmpjes op YouTube bekeken. Maar nu komt mijn vraag hopelijk kan iemand die beantwoorden?
Wat is nu beter bestellen bij Tenways (waarvan ik verwacht hem eerder in huis te hebben) Alleen twijfel ik of ik hem netjes in elkaar gezet krijg vanwege de remmen etc. ben zo bang dat ik een fout maak
Optie 2 bij een Fietsenwinkel
Maar ik woon in Den Haag en heb hele slechte verhalen gehoord over -fietsenwinkel punt NL- ze komen hun levertijd niet na en houden je aan t lijntje.
Superfietsen verkoopt ze maar is die goed?
Ook zag ik hem bij wecycle

En ik denk dat als je hem online besteld geen gebruik kan maken van het fietsplan?

Ik heb gisteren wel mijn proefrit gedaan bij-fietsenwinkel punt NL- wat fiets hij fijn zeg wow! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:47

charrel

Cortisol4life..

Kaatje84 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 08:41:
Hi
Ik wil supergraag een Tenways 800 fiets heb al paar maanden my research gedaan en filmpjes op YouTube bekeken. Maar nu komt mijn vraag hopelijk kan iemand die beantwoorden?
Wat is nu beter bestellen bij Tenways (waarvan ik verwacht hem eerder in huis te hebben) Alleen twijfel ik of ik hem netjes in elkaar gezet krijg vanwege de remmen etc. ben zo bang dat ik een fout maak
Maar ik woon in Den Haag en heb hele slechte verhalen gehoord over -fietsenwinkel punt NL- ze komen hun levertijd niet na en houden je aan t lijntje.

En ik denk dat als je hem online besteld geen gebruik kan maken van het fietsplan?

Ik heb gisteren wel mijn proefrit gedaan bij-fietsenwinkel punt NL- wat fiets hij fijn zeg wow! *O*
Fietsplan kan gewoon hoor, heeft de vrouw ook gedaan. Je moet alleen even contact opnemen met de klantenservice en uiteraard de fiets vooraf betalen en dan achteraf de regeling treffen met je werkgeven als er nog ruimte is in de vrije ruimte ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Bij Fietsenwinkel.nl in Utrecht besteld en was supersnel binnen, véél sneller dan hun indicatie. Met fiscfree/fietsplan, tevreden over iig het advies/service/aankoop daar.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
@Kaatje84 Ik had ze bij Fietsenwinkel in Rijswijk besteld. De levertijd was inderdaad wel 6 weken langer dan in eerste instantie aangegeven. Is wel bijna een jaar geleden, nog in de corona-tijd, waar alles slechter leverbaar was. Maar de service e.d. was prima. Ze hebben de fietsen ook gratis voor ons gemonteerd en thuis afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaatje84
Ja ik lees wel goede beoordelingen van de winkel in Utrecht. Bedankt hoor :) voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basvande
Sinds gisteren de gelukkige eigenaar van een CGO 600pro. Helaas wel gelijk al wat mankementen. Een ring (geen idee hoe het heet) rondom de motor zat wat los waardoor het een storend tikkend geluid maakte. Dit zelf kunnen aandraaien en nu zit alles weer goed vast, maar ik ben benieuwd hoe lang dit goed blijft gaan. We gaan uit van het beste. Hij rijdt wel ongelofelijk smooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaatje84
@warp zijn ze verder wel goed met als je iets hebt met je fiets? Mijn vriendin heeft 7 weken geleden een phatfour besteld bij hun. Het is echt een drama, ze wordt steeds aan het lijntje gehouden. Ze zeggen dat bepaalde onderdelen er niet zijn het is eigenlijk iedere keer wat. En gisteren toen ik mijn proefrit maakte was er ook een boze klant aan de lijn dat ging ook over phatfour. Dat is eigenlijk mijn twijfel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
@Kaatje84 support heb ik nog niet nodig gehad van Fietsenwinkel, dus daar kan ik helaas weinig over zeggen. De support van Tenways zelf is wel super trouwens, zie ook de vele lovende reacties in dit topic.

[ Voor 3% gewijzigd door warp op 29-04-2023 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaatje84
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t5UUd08D8MK2G6LqrdqwxeBd3j0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nr1ipNefNygVWy894HqYl6Ds.jpg?f=fotoalbum_large
Ik kwam dus tegen dat de spatborden van de nieuwe 600 pro langer zijn dan die van de 800. Hopelijk gaan ze deze nu ook toepassen op de 800.
@warp dat is gelukkig dan 🍀

[ Voor 3% gewijzigd door Kaatje84 op 29-04-2023 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricknr9
begin post en de titel zijn aangepast moet alleen nog even tijd vinden om wat onderzoek te doen naar de ago x voor een stukje. mocht iemand dat al gedaan hebben en interesse hebben om een stukje te schrijven zou dat gewaardeerd worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basvande
Basvande schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 12:25:
Sinds gisteren de gelukkige eigenaar van een CGO 600pro. Helaas wel gelijk al wat mankementen. Een ring (geen idee hoe het heet) rondom de motor zat wat los waardoor het een storend tikkend geluid maakte. Dit zelf kunnen aandraaien en nu zit alles weer goed vast, maar ik ben benieuwd hoe lang dit goed blijft gaan. We gaan uit van het beste. Hij rijdt wel ongelofelijk smooth.
Helaas.. de fiets kan weer terug naar de fietsenwinkel.. of de fiets is niet goed in elkaar gemonteerd of er is wat mis met de onderdelen van de motor. Helaas vielen er onderdelen af tijdens het fietsen en was het niet meer mogelijk om dit zelf te herstellen. Hopelijk is dit allemaal snel te verhelpen want ik lees voornamelijk positieve berichten en baal ervan dat dit gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
@Basvande de motor is niet is wat de fietsenwinkel afmonteerd maar tenways zelf. het lijkt dan meer een productie fout vanaf hun kant. ervaringen hier zijn dat het wel snel en goed word opgelost maar dat maakt het niet minder vervelend natuurlijk. ben benieuwd hoe snel de fietsenmaker het voor je opgelost heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMCie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20-04 07:31
Ik vind de bluetooth verbinding tussen de Tenways app en de fietscomputer prima werken. Maar ik vergeet regelmatig om voor een fietsrit mijn Tenways app te openen waardoor er dus geen Bluetooth verbinding gemaakt wordt en deze ritten helaas niet meer te zien zijn in de app.
Ook stuurt de fietscomputer bij een volgende bluetooth verbinding deze ‘niet opgenomen ritten’ ook niet door naar de app, wat erg jammer is.
Anderen dit ook opgevallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
eMCie schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:21:
Ik vind de bluetooth verbinding tussen de Tenways app en de fietscomputer prima werken. Maar ik vergeet regelmatig om voor een fietsrit mijn Tenways app te openen waardoor er dus geen Bluetooth verbinding gemaakt wordt en deze ritten helaas niet meer te zien zijn in de app.
Ook stuurt de fietscomputer bij een volgende bluetooth verbinding deze ‘niet opgenomen ritten’ ook niet door naar de app, wat erg jammer is.
Anderen dit ook opgevallen?
Klopt, als je geen Bluetooth verbinding openzet met de Tenways app wordt er ook niets geregistreerd in de app. Hopelijk wordt dit nog verbeterd in toekomstige updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

als je een iPhone hebt zou je nog evt een automation kunnen maken via shortcuts, alleen is dan even de vraag wat je trigger gaat zijn.

Ikzelf had het nog niet ingesteld maar nu ik er over nadenk, start ik zelf via mijn Apple Watch altijd een nieuwe Cycling workout. Dus ik kan makkelijk als trigger instellen dat als ik een Cycling workout begin, dat hij ook de Tenways app automatisch opent op mijn iPhone.

Je kan ook nog overwegen om met NFC-tags aan de gang te gaan, maar dan moet je dus niet vergeten om die steeds met je telefoon te scannen (en de vraag is of dat voldoende tijd/moeite scheelt dan handmatig de app openen op je telefoon.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-B
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-04 19:21
Ik wil graag een 600 Pro, maar twijfel erg over de maat (M of L).
Zijn er hier mensen met een lengte rond de 176 en wil je aangeven welke frame maat jullie hebben?

Gigabyte 965P-DS4 - Intel Core 2 Duo E4300 "Allendale" @ 3.0 GHz - 4GB MDT PC2 6400 - Sapphire ATI Radeon HD5770 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Martinez
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-04 20:34
Eric-B schreef op maandag 1 mei 2023 @ 17:24:
Zijn er hier mensen met een lengte rond de 176 en wil je aangeven welke frame maat jullie hebben?
Ik ben 177 en heb een L gekocht. Past prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DQmanglocQ
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-04 18:23
Eric-B schreef op maandag 1 mei 2023 @ 17:24:
ik ben 1,75 en heb de M gekozen, zit heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-B
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-04 19:21
Mr-Martinez schreef op maandag 1 mei 2023 @ 19:09:
[...]

Ik ben 177 en heb een L gekocht. Past prima.
DQmanglocQ schreef op maandag 1 mei 2023 @ 19:15:
[...]

ik ben 1,75 en heb de M gekozen, zit heerlijk.
Ik kan zowel een M of een L nemen dus, nu twijfel ik nog steeds :F
Zijn er nog meer meningen? :D

Gigabyte 965P-DS4 - Intel Core 2 Duo E4300 "Allendale" @ 3.0 GHz - 4GB MDT PC2 6400 - Sapphire ATI Radeon HD5770 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Martinez
Eric-B schreef op maandag 1 mei 2023 @ 19:38:
[...]

[...]

Ik heb eerst een M geprobeerd maar vond een L prettiger. Op zich maakt het niet heel veel uit. Je kunt stuur en zadel verstellen zodat je altijd goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeremybeentjes
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-04 13:07
Ik heb nu sinds een weekje de CGO600 Pro. het valt mij op dat bij range altijd "---" staan ipv van een afstand in Km. zijn er andere met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

[...]

[...]

Conclusie,

gewoon zelf eens proberen ;) Bij fietsenwinkel.nl kun je bij verschillende filialen een proefritje maken. (sowieso wel verstandig, want uiteindelijk ben ik toch ook voor een andere fiets gegaan die denk ik toch beter bij mijn lengte past... en als ik op de reacties op het forum was afgegaan had ik misschien iets anders gekocht)

[ Voor 24% gewijzigd door LuNaTiC op 02-05-2023 07:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricknr9
@jeremybeentjes als ik het goed begreep moet dit zichzelf inregelen. als je de baterij oplaad en gaat fietsen zal hij het eerste stukje altijd niks aangeven. maar geef de fiets wat kilometers om zich in te regelen en dan zou het prima moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DQmanglocQ
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-04 18:23
[...]

[...]

Wellicht helpt dit ook nog voor je?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VaRN1EWcQamQWq0rxGlIx8AqWBE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vQDeybtyv53GzUpGmA1SfUpi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricknr9
@Eric-B vaak word voor de grote van een fiets de beenmaat gebruikt.
om dit te berekenen ga je tegen de muur staan met je rug met beide benen licht uit elkaar.
je meet dan van de grond tot je kruis. dit doe je *0.68 hier komt dan je framemmaat in cm uit.
zal niet in alle gevallan volledig kloppen maar geeft een beeld.

voorbeeld:

beenlengte 86cm 86*0.68= 58.5cm in dit geval wil je dus een XL bestellen. je kan met je zadel altijd nog wat spelen dus in dit geval zal je wanneer je een L koop en je het zadel hoog zet het ook nog wel redden.

hier nog een guide van fietswinkel.nl
https://www.fietsenwinkel.nl/framemaat#stadsfietsen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neb0
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 03:39
@Eric-B Ik heb een paar weken op een M gereden. Ik zou niet voor een L gaan maar 100% voor een M tot zo'n 1,82 lichaamslengte. Stuur nog verder weg is niet zinvol met jouw lengte, of je moet ervan houden.

[ Voor 7% gewijzigd door neb0 op 02-05-2023 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaatje84
Weet iemand of je die quick release kan vervangen en hoe het heet?
Het lijkt me heel makkelijk om je voorwiel zo mee te stelen eigenlijk, ik snap niet helemaal waarom ze daarvoor gekozen hebben. En het zadel kan je dan ook makkelijk meepikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:36

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Kaatje84 dat kan. Door reguliere 'non quick release' onderdelen of door bijvoorbeeld zo'n setje.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaatje84
@Gizz ahh dat is echt top! Bedankt voor de link en moeite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pcmistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-01 12:30
Kaatje84 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:32:
@Gizz ahh dat is echt top! Bedankt voor de link en moeite
Die zadelklem van Decathlon past niet helemaal. Je kunt ook kiezen voor:

BBB - Wheelfixed BQR-03
BBB - Zadelklem 34,9mm BSP-80

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sturmovik177

Sturmovik177

Vroem

pcmistral schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 17:51:
[...]

Die zadelklem van Decathlon past niet helemaal. Je kunt ook kiezen voor:

BBB - Wheelfixed BQR-03
BBB - Zadelklem 34,9mm BSP-80

Succes!
Heb de BBB - Wheelfixed BQR-03 ook voor het voorwiel en de M-wave 34,9mm Zadelpenklem.

Oink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaatje84
Thanks voor de tips! Vind ik een wat fijner idee, scheelt ook je slot weer door het wiel doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Laatst online: 22-04 17:15
Ik heb moeite om eenduidige informatie over zadelpennen te vinden voor de CGO600 Pro. Zou deze moeten passen? Of heeft iemand tips in dezelfde prijscategorie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Martinez
TweakTweet schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 09:13:
Ik heb moeite om eenduidige informatie over zadelpennen te vinden voor de CGO600 Pro. Zou deze moeten passen? Of heeft iemand tips in dezelfde prijscategorie?
De diameter van de zadelpen is 30,4 mm. Dus deze gaat nooit passen. Een kleinere diameter is nog wel op te lossen met een opvulbuisje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braaaii
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-12-2024
Vraag, ik heb de agox besteld (vandaag) en ik ben benieuwd wat jullie ervaring was met de levertijden.

Op hun site staat dat ze binnen twee dagen verschepen, maar dat lijkt me wat optimistisch.

EV rijder, Home automation, verduurzamen en Gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
Riese Muller Charger en de Tenways Ago X. Het frame lijkt haast identiek, incl. de mogelijkheid om een voorrek te monteren op de montagepunten. Frame gemaakt in dezelfde fabriek?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RSLlGPPj__IpCfhtWQgsTOGzvrI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xhizUw2iQtunk9MrljeoxOQD.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/upStvInCo7nGQoR4nF_5WGsxnFc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/roAVDbG2lMOuZL4lfrDzSRzh.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door neb0 op 05-05-2023 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:47
neb0 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 18:05:
Riese Muller Charger en de Tenways Ago X. Het frame lijkt haast identiek, incl. de mogelijkheid om een voorrek te monteren op de montagepunten. Frame gemaakt in dezelfde fabriek?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Of een schaamteloze copy-paste? Dat kan ook natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheStarrCompany
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 28-08-2023
Jammer dat ze zo zwabberen met de specs zoals los of geïntegreerd achterlicht, elke fiets een eigen ander display. Zou bv graag het display van de 809S op de 600PRO gezien.
Nou ja. Morgen de Pro ophalen en lekker fietsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheStarrCompany
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 28-08-2023
Wie heeft tips voor een bij de 600PRO passende en zo strak mogelijke bidonhouder/bidon?

En voor de telefoon denk ik aan de Quad Lock houder. Any takes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leducw
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-01 19:35
Braaaii schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 15:31:
Vraag, ik heb de agox besteld (vandaag) en ik ben benieuwd wat jullie ervaring was met de levertijden.

Op hun site staat dat ze binnen twee dagen verschepen, maar dat lijkt me wat optimistisch.
Hier ongeveer 5 dagen tussen bestelling en levering.
Maar toen stond er ook bij dat levering pad begin mei ging beginnen. Is dinsdag geleverd geweest en vorige donderdag besteld. Maandag feestdag in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
El Capitan schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 20:00:
[...]

Een copy-paste is het sowieso (Chinezen ;)), die Riese & Muller is er al jaren. Maar ik las ergens dat het frame uit dezelfde fabriek komt.

[ Voor 6% gewijzigd door neb0 op 06-05-2023 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
El Capitan schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 20:00:
[...]

Dat denk ik eerder, Riese & Muller is echt een premium merk en je zal dat echt wel merken aan het frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
TheStarrCompany schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 20:47:
Wie heeft tips voor een bij de 600PRO passende en zo strak mogelijke bidonhouder/bidon?

Ik heb deze en werkt prima
Bekijk SKS ANYWHERE ADAPTER met Topcage op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

Quad lock werkt geweldig goed systeem echter niet het goedkoopste. Ook het hoesje is fors als je daar niet van houd zijn opties zoals mouse of sp goed om eens naar te kijken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

TheStarrCompany schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 20:47:
Hij is al vaker genoemd en ik ben er zelf ook erg tevreden mee, deze houder van de Decathlon. Telefoon zit er super stevig in, bevestigen / losmaken van de telefoon kost je 2 seconden, geen speciaal hoesje nodig voor je telefoon(s) en je bent voor €18,99 klaar.

Ik zie de meerwaarde van zo'n Quad Lock houder dan niet echt, maar misschien snap ik de voordelen niet goed genoeg :) Als je al helemaal in het Quad Lock ecosysteem zit lijkt het me wel een voor de hand liggende keus, maar om nou alleen voor je fiets ermee aan de slag te gaan?

[ Voor 10% gewijzigd door Gizz op 06-05-2023 09:45 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Braaaii
Gizz schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 09:37:
[...]

Hij is al vaker genoemd en ik ben er zelf ook erg tevreden mee, deze houder van de Decathlon. Telefoon zit er super stevig in, bevestigen / losmaken van de telefoon kost je 2 seconden, geen speciaal hoesje nodig voor je telefoon(s) en je bent voor €18,99 klaar.

Ik zie de meerwaarde van zo'n Quad Lock houder dan niet echt, maar misschien snap ik de voordelen niet goed genoeg :) Als je al helemaal in het Quad Lock ecosysteem zit lijkt het me wel een voor de hand liggende keus, maar om nou alleen voor je fiets ermee aan de slag te gaan?
Heb die houder direct besteld. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaatje84
Heb er een van Action voor 2,50 beschadigd je telefoon ook niet want het is van rubber en mijn zware telefoon zit er super stevig in. Heb eigenlijk nog nooit zo een goede houder gehad. Zit standaard in mijn tas. Maar kan ook gewoon blijven zitten aan je fiets Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AHjcObxSTXyQt2EuFf3VHjIg7yw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PMQMHnD6OPuqTi2r1f5WvYqH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Het draadje van de trapas sensor is bij onze cgo800s uit het frame gezakt en kapot getrokken door het tandwiel. Weet iemand toevallig waar ik een vervangende trapas kan bestellen? Support is in het weekend niet zo snel bij tenways.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3svb
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-04 14:55
Iemand ervaring met after market "riemkast" plaatsen? Mijn vrouw haar broek/jurk komt al eens tussen de riem te zitten. Dit gaat mij nog op kosten jagen 😉

TENWAYS CGO800S

[ Voor 5% gewijzigd door 3svb op 06-05-2023 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06:31
Kaatje84 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 14:14:
Heb er een van Action voor 2,50 beschadigd je telefoon ook niet want het is van rubber en mijn zware telefoon zit er super stevig in. Heb eigenlijk nog nooit zo een goede houder gehad. Zit standaard in mijn tas. Maar kan ook gewoon blijven zitten aan je fiets [Afbeelding]
Voor het eerst in 10 jaar was ik in de Action.
Ik heb je telefoonhouder gekocht.
Telefoon er in gewurmd ... dat pas maar nét.
Maar ik weet zeker: die valt/trilt er echt niet meer uit. Nooit meer :-)

Hij zit nog niet aan m'n stuur, maar ook die bevestiging vertrouw ik nu al 100%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Nadeel van een dergelijke telefoonhouder lijkt me dat een passant 'm ook zo meeneemt van je stuur. Vind het al irritant dat ik eraan moet denken om het achterlicht mee te nemen als ik m'n fiets een tijdje op straat parkeer. Daar hoeft het verwijderen en opnieuw bevestigen van een telefoonhouder niet ook nog eens bij te komen :p

Hoe groot dit probleem is hangt natuurlijk ook af van waar je woont / fietst, maar hier in Amsterdam word ik niet blij van al die makkelijk verwijderbare dingen op een fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:07
zetje01 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 00:14:
[...]

Voor het eerst in 10 jaar was ik in de Action.
Ik heb je telefoonhouder gekocht.
Telefoon er in gewurmd ... dat pas maar nét.
Maar ik weet zeker: die valt/trilt er echt niet meer uit. Nooit meer :-)

Hij zit nog niet aan m'n stuur, maar ook die bevestiging vertrouw ik nu al 100%
Ik zou maar uitkijken met dit soort oplossingen. Camera’s van bijv iPhone kunnen niet goed tegen trillingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaatje84
Ja het is wel zo dat ik hem alleen gebruik als het nodig is. Als je echt heel vaak je mobiel op je fiets moet hebben is zo een duurder model wel beter. Ik heb toevallig een iphone erin :) maar ben wel altijd bang dat ik hem niet vergeet eruit te halen. Denk dat alle telefoonhouders trillen? En ik fiets sws altijd redelijk rustig.. je moet wel uitkijken met pikken dat klopt helemaal ze kunnen hem wel snel weg rukken … zulke mensen heb je ook helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Beste @Gizz en @-Muncky-

Bedankt voor je reactie.
Maar ik snap het niet.
Waarschuwen jullie nou specifiek voor deze rubberen telefoonhouder?
Of voor telefoonhouders in het algemeen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@zetje01 waarschuwen is een groot woord :p Ik benoem het mogelijke nadeel van spullen die makkelijk te verwijderen zijn van de fiets. Wat ik zelf al irritant vind aan het losse achterlicht van de 600 Pro. Als ik de foto's op de site van action goed interpreteer is dit het type houder dat je zonder gereedschap verwijdert van een fiets (rubberbandje om het stuur?). Wat mij betreft iets te makkelijk voor voorbijgangers die het leuk vinden om te klooien met andermans spulletjes.

Dit is geen nadeel van telefoonhouders in algemene zin. Die van bijvoorbeeld de Decathlon zit met boutjes vast en kun je dus alleen jatten als je gereedschap bij je hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Gizz op 07-05-2023 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Gizz schreef op zondag 7 mei 2023 @ 09:52:
@zetje01 waarschuwen is een groot woord :p Ik benoem het mogelijke nadeel van spullen die makkelijk te verwijderen zijn van de fiets. Wat ik zelf al irritant vind aan het losse achterlicht van de 600 Pro. Als ik de foto's op de site van action goed interpreteer is dit het type houder dat je zonder gereedschap verwijdert van een fiets (rubberbandje om het stuur?). Wat mij betreft iets te makkelijk voor voorbijgangers die het leuk vinden om te klooien met andermans spulletjes.

Dit is geen nadeel van telefoonhouders in algemene zin. Die van bijvoorbeeld de Decathlon zit met boutjes vast en kun je dus alleen jatten als je gereedschap bij je hebt.
Ja, je haakt de houder vast/los zoals je een horloge vast/los maakt.
In 1 seconde dus. Dat gaat een heeel stuk makkelijker dan je telefoon eruit halen en je houder laten zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaatje84
Ja inderdaad ik haal hem er altijd af supersimpel systeem die van Action dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sturmovik177

Sturmovik177

Vroem

Kaatje84 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 15:36:
Ja inderdaad ik haal hem er altijd af supersimpel systeem die van Action dus
Kan de houder van Action een grote zware smartphone aan zonder dat het gaat zwabberen op het stuur?

Oink

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricknr9
iemand hier die een cgo600 (non Pro) heeft staan en intresse heeft in een gratis achter wiel?
ik heb een nieuw wiel gekregen omdat de motor kuren heeft maar de rest van het wiel is nog prima.
de rem schijf, banden en het wiel kunnen nog prima een ronden mee. wiel heeft zon 3k gereden.

ik gebruik mijn cgo 600 nog te weinig dus heb hem niet nodig.

gratis ophalen of als je hem wilt verzenden zijn de kosten voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaatje84
@Sturmovik177 ik heb een iPhone 11 die is redelijk groot en zwaar is heel stevig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricknr9
@Kaatje84 voor mijn quadlock heb ik ook een goedkoop action ding gehad. waar je naar mijn mening goed op moet letten is niet persee hoe goed de telefoon vast zit want dat is meestal wel goed. echter zit er vaak een verstel manier op om je telefoon wat naar je toe te kantelen. dit is vaak nogal zwak waardoor je telefoon bij een hobbel elke keer naar benede kantelt. dus daar zou ik even goed op letten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaatje84
@ricknr9 ja dat is waar ik gebruik het maar eens per maand of zo. En fiets dan ook extra voorzichtig.
Ga morgen trouwens kijken voor de Cgo800 maar ik twijfel zo welke kleur het mooist is.
Ik heb blauw nog nooit in het echt kunnen zien en soms lijkt grijs zo mat maar in sommige Filmpjes is die echt shiny. Dat vind ik juist mooi, hebben ze misschien de nieuwe grijze fiets matter gemaakt, of is hij buiten weer anders qua glans?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Kaatje84 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 19:58:
@ricknr9 ja dat is waar ik gebruik het maar eens per maand of zo. En fiets dan ook extra voorzichtig.
Ga morgen trouwens kijken voor de Cgo800 maar ik twijfel zo welke kleur het mooist is.
Ik heb blauw nog nooit in het echt kunnen zien en soms lijkt grijs zo mat maar in sommige Filmpjes is die echt shiny. Dat vind ik juist mooi, hebben ze misschien de nieuwe grijze fiets matter gemaakt, of is hij buiten weer anders qua glans?
In het zonlicht/buitenlicht is Pebble Grey vrij shiny, maar als het qua omgeving wat donkerder is oogt hij ook veel donkerder/matter. Sky Blue is wat dat betreft wat lichter/helderder, zowel buiten als met minder daglicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
@Kaatje84 bij mijn cgo600 is pebble grey wel vrij mat. Zelf ben ik wel voorstander van de wat opvallendere kleuren dat maakt je fiets wat gemakkelijker vindbaar.
Waar ga je hem kopen via Tenways of via een reseller?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaatje84
@ricknr9 ik ga vandaag naar welectric in Den Haag. Eerst even kijken en misschien een proefrit !
Jammer dat ze hem niet in die mooie gelige tint hebben die vind ik ook gaaf zoals de pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricknr9
Kaatje84 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:10:
@ricknr9 ik ga vandaag naar welectric in Den Haag. Eerst even kijken en misschien een proefrit !
Jammer dat ze hem niet in die mooie gelige tint hebben die vind ik ook gaaf zoals de pro.
Ik moet toegeven dat de avocado green wel een mooie kleur is en heel makkelijk te vinden.:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-02 20:38

shameblaster

BB4E^Cons

De aangekondigde range extender staat nu op de site:

https://www.tenways.com/products/tenways-power-bank

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcmistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-01 12:30
Het is mijn nog niet duidelijk hoe je deze extra accu aansluit en of dat snel gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Laatst online: 22-04 17:15
Weet iemand of je zelf eenvoudig de Gates riem strakker kunt afstellen? Ik kan hier niet zo snel iets over vinden specifiek voor de Tenways CGO 600 Pro. Ik vind die van mij een beetje slap namelijk, vooral als ik het vergelijk met andere fietsen (bijv. een Cowboy) en vraag mij af of dit kwaad kan of comfortabeler fietst oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Dit is mooi: "compatible with all TENWAYS e-bikes". Had verwacht dat ie alleen voor de cgo600 (pro) zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinJ85
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 01-04 21:11
Iemand bekend met onderstaand probleem?

CGO800
Na het opladen tot 100% geeft de fiets sinds kort bij het aanzetten direct een range tussen 85% en 87% batterij aan.

Edit; vandaag zelfs 65% :'(

[ Voor 8% gewijzigd door EdwinJ85 op 10-05-2023 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 10:58

franssie

Save the albatross

pcmistral schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:34:
[...]

Het is mijn nog niet duidelijk hoe je deze extra accu aansluit en of dat snel gaat..
Wat ik in de facebook groep voorbij zag komen van een beta-tester plug je gewoon een kabeltje in de standaard laadpoort. De powerbank laadt je op met USB (dus niet al te snel).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E70NCTZs1jCvIt73-n1-_juH9MY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Sbv1CDyGdTi3TJ3PVjGKcC17.png?f=fotoalbum_large

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
ricknr9 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 08:59:
@Kaatje84 voor mijn quadlock heb ik ook een goedkoop action ding gehad. waar je naar mijn mening goed op moet letten is niet persee hoe goed de telefoon vast zit want dat is meestal wel goed. echter zit er vaak een verstel manier op om je telefoon wat naar je toe te kantelen. dit is vaak nogal zwak waardoor je telefoon bij een hobbel elke keer naar benede kantelt. dus daar zou ik even goed op letten
Er zit geen (naar je toe-) kantel mechanisme op.
Dus bij vastmaken moet je hem goed 'richten'.
Verder heb ik hem nog niet kunnen testen wegens vakantie.
Ik kan me voorstellen dat hij flink trilt, als je rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siveiro
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:49
Ik heb hem zelf gehaald bij Welectric in Rotterdam. Prima service en kant en klaar !!
Kaatje84 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 08:41:
Hi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siveiro
Nu 3 maanden de CGO800s in het zwart. Vind het een heerlijke fiets. Ga er door meer met de fiets dan met de auto.

Het enige grote gemis is het niet kunnen afstellen van de cadans (omwentellingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siveiro
Oef das balen. Nee wel 98%. Contact opnemen met fietsenwinkel of tenways support
EdwinJ85 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:54:
Iemand bekend met onderstaand probleem?

CGO800
Na het opladen tot 100% geeft de fiets sinds kort bij het aanzetten direct een range tussen 85% en 87% batterij aan.

Edit; vandaag zelfs 65% :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaatje84
Was vandaag bij Weletric Den Haag hele mooie winkel goed gevoel! Ze hadden alleen blauw en zwart in de winkel helaas geen grijs. Ziet er wel super uit. Ga hem wel bestellen zeer snel inclusief fietsplan! @siveiro
Hoop geen gedoe te krijgen het is natuurlijk best een nieuw bedrijf dat is een beetje spannend vond ik maar hoop t beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
Iemand al proefgereden op de AGO-X? Hoe beviel dat?
Ben aan het twijfelen tussen de CGO600 Pro en de nieuwe AGO-X (die laatste moet ik nog proefrijden)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Braaaii
-Muncky- schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:29:
Iemand al proefgereden op de AGO-X? Hoe beviel dat?
Ben aan het twijfelen tussen de CGO600 Pro en de nieuwe AGO-X (die laatste moet ik nog proefrijden)
Ja ik. Heb hem ook al besteld op 5 mei.
Ik las hierboven al het gemist bij de 600 van versnellingen (cadans eigenlijk) en daarom heb ik voor de ago x gekozen. Hij fiets onwijs fijn en met trapondersteuning van 1 is dat eigenlijk al voldoende en goed.

Daarnaast is de houding erg prettig en doet mij denken aan mijn MTB (door het stuur).

Mijne wordt over 1 tot 2 weken geleverd dus ik zal dan ook wel wat ervaringen delen.

Ook heb ik al die houder van decathlon besteld dus die ga ik dan ook uittesten.

Doorslaggevend voor mij was:
- robuuste uiterlijk met degelijke bagagedrager. Deze kan tot 25 kg staat erop.
- versnellingen
- grote accu maar moet ook wel irt gewicht.
- vaste lampen voor en achter
- fijne geometrie. Rechtop licht tour.
- degelijk en vering
- goed display welke erg goed afleesbaar is
- grote banden

[ Voor 24% gewijzigd door Braaaii op 11-05-2023 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmvb
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-06-2024
Ik heb vandaag een Tenways cgo600 pro besteld! Ik wil hem graag aan de muur hangen. Weet iemand hoe breed het stuur is? Heb de fiets in maat L besteld. Tot 50cm of breder dan 50cm zijn de smaken voor de wandbeugel.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMCie
  • Laatst online: 20-04 07:31
Wmvb schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 16:38:
Ik heb vandaag een Tenways cgo600 pro besteld! Ik wil hem graag aan de muur hangen. Weet iemand hoe breed het stuur is? Heb de fiets in maat L besteld. Tot 50cm of breder dan 50cm zijn de smaken voor de wandbeugel.

Alvast bedankt!
Hoi, hij is 69 centimeter breed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sturmovik177

Sturmovik177

Vroem

Wmvb schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 16:38:

Alvast bedankt!
De originele stuurstang wat ik heb vervangen is 660 mm, met de handgrepen er aan zo'n 68-69 cm breed.

Oink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
Na Comate e-bikes weer een e-bike a la 'Tenways: CRIVIT, zelfs met Mivice M080 (40 Nm, sterkere motor dan de M070 die de Tenways heeft) en belt maar met ca. EUR 1300,- een stuk voordeliger (Lidl), krachtsensor en 360 Wh accu in de seat tube a la Cowboy. Vind het geen verkeerde fiets en lijkt innovatiever dan de CGO 600 Pro, qua looks (persoonlijk natuurlijk) zo op het oog mooier dan de Pro. Lijkt een automatische ondersteuningsstand voor hellingen te hebben. Ook een step through versie beschikbaar.

https://www.lidl.be/c/nl-BE/crivit-e-bikes/s10016565

[ Voor 19% gewijzigd door neb0 op 12-05-2023 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-Martinez
neb0 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 20:27:
Na Comate e-bikes weer een e-bike a la 'Tenways: CRIVIT, zelfs met Mivice M080 (sterkere motor dan de M070) en belt maar met ca. EUR 1300,- een stuk voordeliger (Lidl), krachtsensor en 360 Wh accu in de seat tube a la Cowboy. Vind het geen verkeerde fiets en lijkt innovatiever dan de CGO 600 Pro, qua looks (persoonlijk natuurlijk) zo op het oog mooier dan de Pro. Lijkt een automatische ondersteuningsstand voor hellingen te hebben. Ook een step through versie beschikbaar.

[YouTube: CRIVIT E-Bikes - Productvideo]

Ook in Nederland maar dan 50 euro duurder....
https://www.lidl.nl/p/cri...ike-27-5-zwart/p100364623

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08:21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
Jammer dat die fietsen altijd in 1 maat komenX Tenways bied tenminste 3 maten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
@Mr-Martinez Ja klopt, wel (in NL) met een slot geleverd dacht ik. Als je een account bij shopbuddies of cashbackXL hebt, ontvangt je 5% cashback bij Lidl.

@Johan Bogle Wellicht maar die wijkt meer af van de Tenways en ook geen belt, daarom postte ik de CRIVIT.
Weet niet of die Zundapp ook een krachtsensor heeft maar zeker een mooie fiets, helemaal voor het bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:01
neb0 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 20:27:
Na Comate e-bikes weer een e-bike a la 'Tenways: CRIVIT, zelfs met Mivice M080 (40 Nm, sterkere motor dan de M070 die de Tenways heeft) en belt maar met ca. EUR 1300,- een stuk voordeliger (Lidl), krachtsensor en 360 Wh accu in de seat tube a la Cowboy. Vind het geen verkeerde fiets en lijkt innovatiever dan de CGO 600 Pro, qua looks (persoonlijk natuurlijk) zo op het oog mooier dan de Pro. Lijkt een automatische ondersteuningsstand voor hellingen te hebben. Ook een step through versie beschikbaar.

[YouTube: CRIVIT E-Bikes - Productvideo]

Zo op het oog lijkt het een huismerk van Lidl. Als je nou over 3 jaar een probleem hebt met de fiets, kan je dan nog ergens terecht?

Tenways is voor mijn gevoel nog een start up, maar heeft de service voor nu in ieder geval goed voor elkaar.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
@evleerdam Lijkt erop dat Lidl zich ook meer in de e-bike gaat bewegen. Gewone onderdelen zijn te vervangen. Voor de rest inderdaad afwachten. Of Tenways over drie jaar nog onderdelen kan of gaat leveren, is ook de vraag. Ik heb overigens geen voorkeur maar vind het prijsverschil best behoorlijk, zeker gezien de sterkere (en duurdere) motor, achterlicht en meer ondersteuningsstanden. Kwam deze fiets toevallig tegen.

Zelf zou ik eerder naar iets met een Bosch systeem kijken, dat is gewoon bewezen en zoals ook de levering van onderdelen na de garantie. Staat natuurlijk een hogere prijs tegenover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaatje84
@neb0 is wel echt een gave fiets voor die prijs. Alleen jammer dat er 55€ verzendkosten bij komen , ook kan ik niet precies alles vinden in de omschrijving. Het scheelt wel dik 500€ en Lidl heeft echt goede kwalitatieve producten. Het is zeker interessant in ieder geval!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neb0
Kaatje84 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 08:25:
@neb0 is wel echt een gave fiets voor die prijs. Alleen jammer dat er 55€ verzendkosten bij komen , ook kan ik niet precies alles vinden in de omschrijving. Het scheelt wel dik 500€ en Lidl heeft echt goede kwalitatieve producten. Het is zeker interessant in ieder geval!!
Ja ziet er leuk uit. De verzendkosten kun je deels terugvangen met cashback via een account bij shopbuddies of cashbackxl. 5% van de netto-prijs.

[ Voor 4% gewijzigd door neb0 op 14-05-2023 02:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Braaaii
Aankomende week komt mijn AGO X silver. Hopelijk snel onderweg en zal tevens laten weten hoe mijn ervaring is als ik richting mijn werk ga fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDi
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-04 09:27
Ik krijg het stuur van de 600pro niet vast. Ik heb de bout in de stuurpen enorm vastgezet, maar toch kan ik het stuur en het voorwiel los van elkaar bewegen. De bout is nu aan het strippen omdat die niet vaster wil zitten.

Iemand een idee wat er mis gaat?
-Fixed-

[ Voor 193% gewijzigd door EricDi op 18-05-2023 11:10 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 41 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.