• Thijs_83
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 29-05 13:20
pcmistral schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:13:
[...]
Bij mij zaten ze er niet bij. Maar die zitten al op je fiets, dus heb je ze ook niet nodig.
Mijn bericht was niet helemaal duidelijk, lees ik nu terug.
Nee, de schroeven zaten helaas niet op de fiets. Wel die kleintjes vlakbij het ringslot (als je die hebt).
Ik zal tenways s mailen...

• Jack_The_Ripper
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 21:33
Heeft iemand het losse achterlicht van de 600 pro al zonder schade open gekregen?
Er zitten aan de onderkant van de lamp nokjes waar je iets tussen kan zetten maar daar moet je zoveel kracht opzetten dat ik bang ben dat er stuk gaat.

• ricknr9
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:50
@Jack_The_Ripper ja ik heb hem open gekregen platte schroevendraaier er tussen en draaien zou hij los moeten komen.

• Jack_The_Ripper
  • Laatst online: 30-05 21:33
Dank, ga meer kracht zetten.

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:50
damiii schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 14:59:
Net post gehad van ome Ali:

Met succes de m6 splitter eerder uit deze thread geplaatst! nu even zoeken naar een led achterlicht.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb hem vandaag ook binnengekregen, maar hier minder succes. Fysiek passen ze wel op de connectoren van de fiets, maar de elektrische verbinding is matig. Bij een beetje wiebelen aan de connector valt de koplamp af en toe uit.

“If debugging is the process of removing software bugs, then programming must be the process of putting them in.” — Edsger W. Dijkstra

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 16:52
TweakTweet schreef op donderdag 6 april 2023 @ 07:16:
Iemand een mooie oplossing om je kettingslot weg te werken/netjes omheen te draaien? Om de zadelpen ziet er zo rommelig uit vaak.
Aan de achterkant van je zadel kan je een plastic plaatje verwijderen waar je een Selle Royal zadeltasje in kan klikken. Daar kan je je kettingslot in doen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
TweakTweet schreef op donderdag 6 april 2023 @ 07:16:
Ondertussen maar wat accessoires verzamelen, telefoonhouder, sloten, tassen, bagagedrager. Iemand een mooie oplossing om je kettingslot weg te werken/netjes omheen te draaien? Om de zadelpen ziet er zo rommelig uit vaak.

Zelf heb ik deze bagagedragertas van Mi Velo, die was iets van 30 euro.

Bij de Action is vrijwel dezelfde verkrijgbaar, maar dan van het merk Dunlop (en voor maar +/- 10 euro).

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:11
Over de powerbank voor je telefoon, op je fiets:
Ik snap het niet:
Je bent thuis, of op werk, of ergens op visite. En dan ga je fietsen.
De eerste accu die dan leeg is, is toch niet je telefoonaccu?

Edit:
Oh, ik kan morgen mijn 800S ophalen.

[Voor 18% gewijzigd door zetje01 op 07-04-2023 17:57]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

zetje01 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 17:56:
Over de powerbank voor je telefoon, op je fiets:
Ik snap het niet:
Je bent thuis, of op werk, of ergens op visite. En dan ga je fietsen.
De eerste accu die dan leeg is, is toch niet je telefoonaccu?

Edit:
Oh, ik kan morgen mijn 800S ophalen.
Ja, het is een beetje (overbodige?) luxe wellicht. Denk wel dat het op zich chill is de accu van je telefoon op peil te houden door hem in te pluggen bij een langere fietstocht. Je kan hem er altijd ff snel opschuiven, no stress.

Verder zie ik voor mezelf een mogelijke usecase als ik met de elektrische fiets ga naar een festival. Einde dag is die meestal wel toe aan juice, en zeker als je dan nog terug moet met navigatie is het handig om te hebben.

En ach, nog geen 30 euro voor een subtiele onopvallende houder inclusief een powerbank die je ook nog normaal kan gebruiken vind ik geen hele gekke uitgave bovenop het bedrag van de fiets met alle andere accessoires :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• zetje01
't Is dat ik de 800S al betaald heb, maar anders was dit ook wel een vergelijkbare fiets voor een betere prijs:

https://www.mediamarkt.nl...-omega-zwart-1741714.html

Acties:
  • +7Henk 'm!

• damiii
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:11
Koplamp gekoppeld achterlicht:

Op advies van @Eärendil gekeken of er een zelfde connector zat onder de zwarte kap onderaan de buis. En die was er. Er lopen 3 kabels door de schuine buis, de achterrem kabel, de connector voor je controle unit, en je koplamp kabel. Met een beetje werk kan je die aan de onderkant eruit krijgen:

Daarna alles, inclusief de splitter weer vast gezet. Was wel krap met alle extra kabels onder de afdek kap. Als ik het opnieuw zou doen zou ik zelf een splitter maken van de losse connectoren. Zeker gezien dat andere mensen splitters hebben ontvangen met brakke connecties.

Achterlicht heb ik nu bevestigd op de meegeleverde reflector. Zit nog te kijken naar een achtereind, dus deze oplossing is tijdelijk.
De kabel loopt nu parallel aan de zadelbuis

Bedankt allemaal voor het meedenken! Hopelijk is deze post informatief genoeg voor anderen die dit ook willen proberen!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Retep2124
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-05 21:36
zetje01 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 22:28:
't Is dat ik de 800S al betaald heb, maar anders was dit ook wel een vergelijkbare fiets voor een betere prijs:

https://www.mediamarkt.nl...-omega-zwart-1741714.html
Nog slaap in je ogen? Deze fiets wil je toch niet mee gezien worden! ;) ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zetje01
Retep2124 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:59:
[...]

Nog slaap in je ogen? Deze fiets wil je toch niet mee gezien worden! ;) ;)
M'n account was gehackt...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zetje01
Okay, m'n 800S opgehaald en naar huis gereden:

- voor 8 euro snelbinders erop laten zetten
- zelf een ander zadel erop gezet (8 euro bij voordeeldrogisterij) (wat een waardeloos standaardzadel zit er op) en dat ging even anders dan ik verwachtte: niet met een ring om de zadelpen, maar met een klemsysteem
- Ik krijg m'n Axa slot er niet op; ik krijg de boutjes niet uit het frame en kan niet goed zien wat voor soort boutjes het zijn. Die boutjes zitten ook het Axa flexmount-systeem in de weg. Of/En ik ben een prutser.
- App gedownload en geprobeerd verbinding te maken. Bleek alleen te kunnen als hij NIET werd opgeladen.
- m'n aangeschafte fietstas past m'n 17 inch dikke laptop precies in, en de tas pas precies op de (bijzondere) bagagedrager. Geen last van m'n hielen tegen fietstas.

[Voor 4% gewijzigd door zetje01 op 08-04-2023 22:48]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sturmovik177
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 09:47
Proefrit gemaakt met de CGO600 Pro met de volgens de winkel frame maat L (54cm) en XL (58cm). Hoewel maat L volgens de fabrieksgegevens mij (185cm) het best zou passen, vond ik de XL stabieler? Kan het niet goed beschrijven.
Zal voor ik besluit of ik de fiets ga nemen, nog een keer langs de winkel gaan om er zeker van te zijn dat het een XL was geweest.

Wat viel verder op aan de fijne lichtvoetige fiets:
  • De krachtsensor reageert en ondersteuning voelt rap. Alleen vanaf stilstand heuvel op moet je toch wel wat moeite doen.
  • Ik fiets graag snel en kwam al gauw tegen het plafond van 25km/u. Het voelt inderdaad alsof je afgeremd wordt, maar de ondersteuning is ook krachtiger dan men denkt. Ik hoef niet vaak te trappen om op snelheid te blijven.
  • Daardoor mis ik wel versnellingen en is de cadans/trapomwenteling naar mijn ervaring te hoog. Door de sterke ondersteuning, zelfs met stand 1, hoef ik eigenlijk enkel licht te trappen. Maar doordat er naar mijn gevoel nauwelijks weerstand geboden wordt met trappen, zit ik gauw op de maximale ondersteuningssnelheid. Of ik heb gewoon stevige fietsbenen en wil en kan moeiteloos hard trappen.
  • Het rechte stuurstang en de spartaans aanvoelende grepen zal niet iedereen bevallen. Ik heb liever iets meer backsweep. Als ik voor deze fiets ga, zal ik het stuur en grepen vervangen.
Dat hoge cadans en dat ik dat zo snel kan bereiken is best wel jammer. Maar dat is nu eenmaal een kenmerk van een riemaangedreven achterwielmotor: geen versnellingen.

Daarom nog even met de Bird Bike test gereden. Die heeft wel versnellingen vanwege de kettingaandrijving met derailleur.
Door de versnellingen fietst het wat 'natuurlijker' met meer weerstand zoals op de gewone fiets. Én rustiger voor de benen zonder dat hogere cadans.
De rotatiesensor is redelijk goed afgestemd, maar schiet toch wel een beetje door als je probeert langzaam(er) te rijden, maar dat valt aan te wennen.

Minpunt is het niet in hoogte verstelbare stuur, maar een compromis voor het mooi aan het stuur geïntegreerde display. Een ander fijn detail is dat hier het achterlicht wel geïntegreerd is. Ook de bedieningsknoppen en de bel zijn mooier weggewerkt. Toch voelt de fiets mede door het ontwerp en hoorbare kettingaandrijving 'zwaarder' aan.

Mijn voorkeur ligt dan toch bij de Tenways fiets, al is die ook niet geheel perfect. Ga er een paar nachtjes over slapen.

Oink

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joshuwaa
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 30-05 08:03
Hi,

Om te beginnen moet ik zeggen dat ik een complete leek ben op dit gebied ;) maar ik ben op zoek naar een ringslot voor mijn cgo800s. Ik heb al wat voorbij zien komen alleen is het nog niet helemaal duidelijk voor me. Zou iemand een link kunnen plaatsen met een passend ringslot of indien niet mogelijk een specifiek type of artikelnummer? Zou dit erg waarderen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• llpineapple
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-05 21:45
Helaas een storing in m'n CGO800s. Na uitzetten blijft het scherm zacht verlicht en is de fiets niet meer aan te zetten. Alleen als ik de accu verwijder en weer terugzet dot ie het weer. Kent iemand dit probleem en weet iemand de oplossing?

Uiteraard heb ik ook al een reparetieverzoek gedaan, maar als er een makkelijke oplossing is......

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tammo Tenways
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18:17
[b]Joshuwaa in "Tenways CGO600 (pro) & CGO800s ervaringen"Zou iemand een link kunnen plaatsen met een passend ringslot of indien niet mogelijk een specifiek type of artikelnummer? Zou dit erg waarderen!
Op die van mijn vrouw is de Axa Block XXL geplaatst door de fietsenmaker. Past perfect.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eMCie
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
Iemand tips voor ergo handvatten?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Arjan57
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 30-05 20:04

Acties:
  • +1Henk 'm!

• neb0
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 17:38
Kwam deze uit Tilburg(?) tegen. Toch apart. Wanneer je de Tenways CGO 600 Pro en 800s combineert, krijg je zoiets? Doet wel erg veel denken aan genoemde twee. Mivice motor ''van de Tenways''. Maar een meer rechtop-zit a la 800s.
Afwerking met betere componenten (vering voorvork rockshox, velgen, cdx riem, shimano remmen, licht 50 lux, schwalbe banden, kleurendisplay, mand, smart module optioneel) en volgens de site 5 jaar garantie incl. op accu, display en motor, 10 jaar op het frame. Prijs stuk hoger al is er een goedkoper model zonder vering. Of de 800,- euro ''early bird korting'' nog geldt, weet ik niet.

''Promovideo":

Model met vering:

Model zonder vering:

https://www.comatebikes.com/

[Voor 43% gewijzigd door neb0 op 18-04-2023 05:29]

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 16:52
Joshuwaa schreef op zondag 9 april 2023 @ 10:44:
Zou iemand een link kunnen plaatsen met een passend ringslot of indien niet mogelijk een specifiek type of artikelnummer? Zou dit erg waarderen!
Axa Defender past prima op de CGO800S

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thijs_83
Tenways reageerde snel op mijn vraag, zie hieronder de specs van de boutjes voor de bevestiging van de bagagedrager (mochten die bij jou ook ontbreken).
Tenways wilde de kosten vergoeden, maar die 80 cent kan ik nog wel lijden.
Snelle reactie inclusief juiste info, dikke prima!

• Brekers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12-05 19:36
Sturmovik177 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 22:47:
Proefrit gemaakt met de CGO600 Pro met de volgens de winkel frame maat L (54cm) en XL (58cm). Hoewel maat L volgens de fabrieksgegevens mij (185cm) het best zou passen, vond ik de XL stabieler? Kan het niet goed beschrijven.
Zal voor ik besluit of ik de fiets ga nemen, nog een keer langs de winkel gaan om er zeker van te zijn dat het een XL was geweest.

Wat viel verder op aan de fijne lichtvoetige fiets:
  • De krachtsensor reageert en ondersteuning voelt rap. Alleen vanaf stilstand heuvel op moet je toch wel wat moeite doen.
  • Ik fiets graag snel en kwam al gauw tegen het plafond van 25km/u. Het voelt inderdaad alsof je afgeremd wordt, maar de ondersteuning is ook krachtiger dan men denkt. Ik hoef niet vaak te trappen om op snelheid te blijven.
  • Daardoor mis ik wel versnellingen en is de cadans/trapomwenteling naar mijn ervaring te hoog. Door de sterke ondersteuning, zelfs met stand 1, hoef ik eigenlijk enkel licht te trappen. Maar doordat er naar mijn gevoel nauwelijks weerstand geboden wordt met trappen, zit ik gauw op de maximale ondersteuningssnelheid. Of ik heb gewoon stevige fietsbenen en wil en kan moeiteloos hard trappen.
  • Het rechte stuurstang en de spartaans aanvoelende grepen zal niet iedereen bevallen. Ik heb liever iets meer backsweep. Als ik voor deze fiets ga, zal ik het stuur en grepen vervangen.
Dat hoge cadans en dat ik dat zo snel kan bereiken is best wel jammer. Maar dat is nu eenmaal een kenmerk van een riemaangedreven achterwielmotor: geen versnellingen.

Daarom nog even met de Bird Bike test gereden. Die heeft wel versnellingen vanwege de kettingaandrijving met derailleur.
Door de versnellingen fietst het wat 'natuurlijker' met meer weerstand zoals op de gewone fiets. Én rustiger voor de benen zonder dat hogere cadans.
De rotatiesensor is redelijk goed afgestemd, maar schiet toch wel een beetje door als je probeert langzaam(er) te rijden, maar dat valt aan te wennen.

Minpunt is het niet in hoogte verstelbare stuur, maar een compromis voor het mooi aan het stuur geïntegreerde display. Een ander fijn detail is dat hier het achterlicht wel geïntegreerd is. Ook de bedieningsknoppen en de bel zijn mooier weggewerkt. Toch voelt de fiets mede door het ontwerp en hoorbare kettingaandrijving 'zwaarder' aan.

Mijn voorkeur ligt dan toch bij de Tenways fiets, al is die ook niet geheel perfect. Ga er een paar nachtjes over slapen.
Na eerst een VanMoof S3 overwogen te hebben zit ik nu ook te kijken naar deze twee fietsen. De BirdBike komt wat lomp over op foto’s. Hoe is dit in het echt? Ik wil binnenkort ergens een proefritje in de buurt maken, maar ervaring van anderen is ook niet geheel onbelangrijk.

De Watt Brooklyn overwogen?

• Sturmovik177
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 09:47
Brekers schreef op maandag 10 april 2023 @ 21:50:
[...]

Na eerst een VanMoof S3 overwogen te hebben zit ik nu ook te kijken naar deze twee fietsen. De BirdBike komt wat lomp over op foto’s. Hoe is dit in het echt? Ik wil binnenkort ergens een proefritje in de buurt maken, maar ervaring van anderen is ook niet geheel onbelangrijk.

De Watt Brooklyn overwogen?
De Bird Bike is enkele kilo's zwaarder dan de Tenways CGO 600 (pro) en door de dikkere buizen en stijvere ontwerp oogt het inderdaad wat lomp. Het verschil dat het ketting aangedreven is ten opzichte van riem merk je ook. Verder zoemt de motor ook hoorbaar wanneer de ondersteuning werkt.
Het reed echt niet verkeerd en trapte best fijn doordat het gevoel van enige trapweerstand (bij mij) klopte.
Toch voel ik me wat wendbaarder op de CGO 600 Pro die zo'n 18 kilo weegt met accu en weer heel licht trapt.

Om een indruk te krijgen wat je fijn vindt kan je inderdaad het beste proefritten maken. :)

De Watt Brooklyn ziet er heel mooi uit, maar heeft helaas geen verwijderbare accu om los op te laden. Dat is voor mij een vereiste.

Oink

• boyetval
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-05 14:32
Afgelopen vrijdag een proefrit gemaakt met de 600 Pro bij fietsenwinkel.nl in Rijswijk.
Normaal geen fietser maar ik wil gebruik maken van het fietsplan bij mijn werk. Heb ook nooit een e-bike gereden (hoewel mijn vrouw als jaren een e-bike gebruikt). Zag de review van Bright, en dan nog meer video reviews, en deze thread, dus ik dacht probeer de 600 pro maar.
Fietsen met stand 1 vond ik al geweldig, stand 2 was gewoon super.
Na de proefrit gelijk besteld, met bagagedrager (+achterlicht), ringslot, extra jaar garantie en service contract voor 3 jaar.
In de winkel zeiden ze dat een levertijd van 2 weken mogelijk was, later krijg ik per mail een mededeling dat levering toch in week 17 zal worden. Dus 3 weken zoals op hun site staat.
Enige tips over een telefoonhouder voor een Pixel 7 pro? Ik denk aan QuadLock maar €77 vind ik een beetje duur voor incidenteel gebruik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 15:37

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

boyetval schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:56:
Enige tips over een telefoonhouder voor een Pixel 7 pro? Ik denk aan QuadLock maar €77 vind ik een beetje duur voor incidenteel gebruik.
Ik weet niet of er iets speciaals is aan de Pixel 7 pro, maar onderstaande is een super stevige houder voor €18,99. En je hoeft er niets voor op je telefoon te bevestigen of van hoesje te wisselen. Gewoon je telefoon in de houder, even aan het klemboutje draaien, klaar.
Gizz schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 08:23:
@Thijs_83 ik heb deze houder, ook van de decathlon. Prima ding :)

[Voor 10% gewijzigd door Gizz op 11-04-2023 15:10]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• ricknr9
ik zou inderdaad voor zoiets gaan als je het maar weinig gebruikt. je wilt geen houder met flex zoals deze
https://www.anwb.nl/webwi...r-flex-met-houder?cat=512
omdat de fiets geen geveerde voorvork heeft schiet je telefoon alle kanten op.
kies dus inderdaad een houder die stevig zit.

• TweakTweet
  • Laatst online: 17:19
boyetval schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:56:
Afgelopen vrijdag een proefrit gemaakt met de 600 Pro bij fietsenwinkel.nl in Rijswijk.
Normaal geen fietser maar ik wil gebruik maken van het fietsplan bij mijn werk. Heb ook nooit een e-bike gereden (hoewel mijn vrouw als jaren een e-bike gebruikt). Zag de review van Bright, en dan nog meer video reviews, en deze thread, dus ik dacht probeer de 600 pro maar.
Fietsen met stand 1 vond ik al geweldig, stand 2 was gewoon super.
Na de proefrit gelijk besteld, met bagagedrager (+achterlicht), ringslot, extra jaar garantie en service contract voor 3 jaar.
In de winkel zeiden ze dat een levertijd van 2 weken mogelijk was, later krijg ik per mail een mededeling dat levering toch in week 17 zal worden. Dus 3 weken zoals op hun site staat.
Ik wilde iets vergelijkbaars als quadlock waarbij ik mijn telefoon in het midden van mijn stuur kon bevestigen (aan stuurpen). Heb zowel deze https://www.bol.com/nl/nl...ts/9200000132297068/?s2a= als deze https://www.bol.com/nl/nl...JOng.2_15.16.ProductTitle besteld.

Mijn fiets is nog niet geleverd, dus moet het nog uitproberen, maar verwacht een zelfde ervaring als met quadlock voor een zachter prijsje.

• boyetval
Gizz schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:07:
[...]

Ik weet niet of er iets speciaals is aan de Pixel 7 pro, maar onderstaande is een super stevige houder voor €18,99. En je hoeft er niets voor op je telefoon te bevestigen of van hoesje te wisselen. Gewoon je telefoon in de houder, even aan het klemboutje draaien, klaar.

[...]
Bedankt voor de tip.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 16:44

franssie

Save the albatross

Ik zie net op facebook een reactie van de tenways beheerder die wel interessant is (discussie gin over de hoge trapfrequentie op een 800)
Cheryl XieBeheerder
Hallo Mario! sorry dat ik dit moet zeggen de trapfrequentie kan niet aangepast worden. Maar ik zie al wat sappige details voor je uit de reacties:) Zoals Emiel voorstelde kijk eens op de website van Gates voor verschillende riemmaten. Dit zou mogelijk de frequentie kunnen veranderen, maar het zal ook meer energie vragen van de batterij, in dit geval stel ik voor dat je misschien nog even wilt wachten om te zien wat ons toekomstige model zou kunnen bieden😉 (het komt binnenkort).In ieder geval is het altijd een goed idee om verschillende fietsen te testen voordat je een beslissing neemt. een fijne dag!
https://www.facebook.com/...ermalink/729783085557780/

Lijkt erop dat ze toch iets met versnellingen aan het ontwikkelen zijn.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Brekers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12-05 19:36
Sturmovik177 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 00:19:
[...]

De Bird Bike is enkele kilo's zwaarder dan de Tenways CGO 600 (pro) en door de dikkere buizen en stijvere ontwerp oogt het inderdaad wat lomp. Het verschil dat het ketting aangedreven is ten opzichte van riem merk je ook. Verder zoemt de motor ook hoorbaar wanneer de ondersteuning werkt.
Het reed echt niet verkeerd en trapte best fijn doordat het gevoel van enige trapweerstand (bij mij) klopte.
Toch voel ik me wat wendbaarder op de CGO 600 Pro die zo'n 18 kilo weegt met accu en weer heel licht trapt.

Om een indruk te krijgen wat je fijn vindt kan je inderdaad het beste proefritten maken. :)

De Watt Brooklyn ziet er heel mooi uit, maar heeft helaas geen verwijderbare accu om los op te laden. Dat is voor mij een vereiste.
Bedankt voor jouw reactie! Zojuist in een ander topic onder ogen gekregen dat Bird in zwaar weer zit (financieel gezien). Daarom lijkt ook dat mij niet gunstig.

Vandaag op een (groene) Tenways CGO600 Pro proef gereden. Het snelle optrekken trekt mij erg aan, echter merk ik dat ik het vervelend vind om rond 27 km/u tegengehouden te worden door de snelheidsbeperkende maatregelen. Ik heb voor nu besloten om het bij een conventionele fiets te houden (Koga).

Wie weet dat ik in de toekomst toch nog besluit om voor een Tenways te gaan. De VanMoof laat ik in ieder geval links liggen. :P

Eerlijk gezegd vond ik de groene kleur op de CGO600 Pro wel prachtig!

• Ivo73
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13-04 17:43
Goedemiddag,

Gisteren is de 600Pro aangekomen maar nu ontbreekt het slangetje van de fietspomp. Is dit normaal?
En ik zou graag mijn eigen fietspomp willen gebruiken, weet iemand welke maat/soort/type aansluitdop ik hiervoor kan gebruiken?

Alvast bedankt!

• eMCie
  • Nu online
Ivo73 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 12:11:
Goedemiddag,

Gisteren is de 600Pro aangekomen maar nu ontbreekt het slangetje van de fietspomp. Is dit normaal?
En ik zou graag mijn eigen fietspomp willen gebruiken, weet iemand welke maat/soort/type aansluitdop ik hiervoor kan gebruiken?

Alvast bedankt!
Ja klopt er zit geen slangetje bij. Je kunt de pomp direct op het ventiel aansluiten.

Je kunt je eigen fietspomp gebruiken want die fiets kent de normale Hollandse ventiel

• ricknr9
@Ivo73 ik raad ook aan om een normale fietspomp te kopen.
banden van een ebike moete je vrij stevig oppompen, ik pomp ze op tot 4,5 bar.
met zo'n klein pompje lukt het je vast wel maar of je er echt gelukkig van wordt.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Nog beter, gewoon zo'n luchtcompressortje kopen, wil je niet meer anders :P

deze heb ik bijv YouTube: Deze gadget doet één ding heel erg goed!

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• ricknr9
@LuNaTiC dit is wel de tweakers manier natuurlijk ;)

• warp
  • Niet online
Ivo73 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 12:11:
Goedemiddag,

Alvast bedankt!

Bij de Action hebben ze een aardige liggen met manometer en verloopjes e.d. voor 10 euro.
https://www.action.com/nl-nl/p/fietspomp/

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-04 15:10
Ik heb mijn CGO800S binnen.
Nu wil ik een ringslot toevoegen.
Ik zie op de staande achtervork aan elke kant een schroefje dat geschikt lijkt om het slot te bevestigen:

Maar ik kan dit schroefje niet losmaken. Is dit schroefje wel bedoeld voor een slot???

• zetje01
TWyk schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:59:
Ik zie op de staande achtervork aan elke kant een schroefje dat geschikt lijkt om het slot te bevestigen:

[Afbeelding]

Maar ik kan dit schroefje niet losmaken. Is dit schroefje wel bedoeld voor een slot???

[Afbeelding]
Ik heb net m'n 800S naar de fietsenmaker gebracht en hém mijn AXA Block XXL er op laten zetten.
Ja, met die boutjes, dáár.
Hij deed het gelijk. Vroeg 5 euro en ik heb hem 15 gegeven, voor de klaar-terwijl-u-wacht service.

[Voor 6% gewijzigd door zetje01 op 12-04-2023 14:43]

• franssie

franssie

Save the albatross

@TWyk op zich moeten ze los kunnen, maar het is weer een ander type bit dan de rest van de fiets begreep ik eerder (hier of facebook).

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:50
Dit is een Torx-boutje

“If debugging is the process of removing software bugs, then programming must be the process of putting them in.” — Edsger W. Dijkstra

• warp
  • Niet online
TWyk schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:59:

[Afbeelding]

Yup.

• laroyo
  • Laatst online: 19-05 14:23
eMCie schreef op woensdag 12 april 2023 @ 12:34:
[...]

Ja klopt er zit geen slangetje bij. Je kunt de pomp direct op het ventiel aansluiten.

Je kunt je eigen fietspomp gebruiken want die fiets kent de normale Hollandse ventiel
Het slangetje zit in de pomp. Als je aan de zilveren nippel draait (tegen de klok in) trek je het slangetje er uit.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• TweakTweet
Ik heb mijn CGO 600 Pro na een kleine drie weken ook mogen ontvangen! XL frame in avocado green. Erg tevreden, rijdt lekker, ziet er mooi uit (en hij kan best hard…)!

Opvallend was dat mijn fiets geleverd is zonder logo op het frame! Niet heel erg natuurlijk, maar ik vind het logo erop eigenlijk best mooi, dus support gecontact, zij komen vast met een oplossing.

Mijn accessoires zijn;
- AXA defender ringslot (gemonteerd door band leeg te laten en voorzichtig over het spatbord heen te schuiven)
- AXA kettingslot
- Decathlon bagagedrager voor de Elops Speed 900 (daar hoort het spatbord boven de bagagedrager uit te komen, maar ik vind dit alsnog erg mooi/minimalistisch)
- Cobags BikeZac afneembare boodschappen/fietstas
- Oxford CliqR telefoonhouder voor op de stuurpen.

• ricknr9
@TweakTweet bijzonder dat het logo er niet op staat lijkt inderdaad wel een productie fout.
ben benieuwd hoe ze je hier mee helpen ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• TweakTweet
ricknr9 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:04:
@TweakTweet bijzonder dat het logo er niet op staat lijkt inderdaad wel een productie fout.
ben benieuwd hoe ze je hier mee helpen ;)
Zojuist antwoord gekregen. Inderdaad een productiefout, geen mogelijkheid om stickers op te sturen omdat ze die niet hebben. Het logo is middels 'stoving varnish' op het frame gezet. Krijg nu een 'Limited Edition Avocado Green box' als compensatie haha!
In de Facebook-groep zijn mensen jaloers, dus het logo is blijkbaar niet heel gewild.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boyetval
TweakTweet schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:28:
[...]

Zojuist antwoord gekregen. Inderdaad een productiefout, geen mogelijkheid om stickers op te sturen omdat ze die niet hebben. Het logo is middels 'stoving varnish' op het frame gezet. Krijg nu een 'Limited Edition Avocado Green box' als compensatie haha!
In de Facebook-groep zijn mensen jaloers, dus het logo is blijkbaar niet heel gewild.
Voordeel is dat als Tenways nog populairder wordt, wordt jouw fiets niet snel herkenbaar door dieven :)

• zetje01
TweakTweet schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 07:39:
Ik heb mijn CGO 600 Pro na een kleine drie weken ook mogen ontvangen! XL frame in avocado green. Erg tevreden, rijdt lekker, ziet er mooi uit (en hij kan best hard…)!

Opvallend was dat mijn fiets geleverd is zonder logo op het frame! Niet heel erg natuurlijk, maar ik vind het logo erop eigenlijk best mooi, dus support gecontact, zij komen vast met een oplossing.

Mijn accessoires zijn;
- AXA defender ringslot (gemonteerd door band leeg te laten en voorzichtig over het spatbord heen te schuiven)
- AXA kettingslot
- Decathlon bagagedrager voor de Elops Speed 900 (daar hoort het spatbord boven de bagagedrager uit te komen, maar ik vind dit alsnog erg mooi/minimalistisch)
- Cobags BikeZac afneembare boodschappen/fietstas
- Oxford CliqR telefoonhouder voor op de stuurpen.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Maar zo heb je vast niet gefietst.
Met die fietstas, zo.

• TweakTweet
zetje01 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 16:57:
[...]

Maar zo heb je vast niet gefietst.
Met die fietstas, zo.
Zeker vast wel zo, met die fietstas, zo!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-05 21:17
Niemand die nog iets gepost heeft over de aankondiging van vandaag:

De nieuwe AGO-X: https://www.tenways.com/p...kn1TSPsUMZL3P1QRoIzZ4acKo

€2399,- en vanaf 20 april te bestellen (verwacht ik)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-04 15:10
Nog even terugkomend op de schroefjes waarmee een ringslot vastgezet kan worden op je CGO800S fiets.
Het betreft Torx 20 schroeven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ewf
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:03
Deze lijkt toch wel erg op de Tenways (specs)...

https://www.comatebikes.com

• neb0
ewf schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:12:
Deze lijkt toch wel erg op de Tenways (specs)...

https://www.comatebikes.com
Ja twee modellen die er idd erg op lijken, maar betere specs van onderdelen met mogelijke langere levensduur. Daardoor wel hoger geprijsd.

[Voor 19% gewijzigd door neb0 op 18-04-2023 04:07]

• Maurits2023
  • Laatst online: 29-05 06:03
Ga nu toch echt twijfelen tussen de Tenways 600pro of de Comate Elite.
Nagenoeg dezelfde specs, maar met betere onderdelen en nu op indiegogo voor een wel heel aantrekkelijke prijs van 1390 euro.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:48
Maurits2023 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 22:20:
Ga nu toch echt twijfelen tussen de Tenways 600pro of de Comate Elite.
Nagenoeg dezelfde specs, maar met betere onderdelen en nu op indiegogo voor een wel heel aantrekkelijke prijs van 1390 euro.

[Afbeelding]
Fiets ziet er wel gaaf uit, en vergelijkbaar met waar Tenways mee komt.
Maar iets waar je dan over na moet denken:

Tijdje terug, eind 2022, had ik ook bijna een Ebike gekocht van een start-up bedrijf:(https://www.vanpowers.com/products/city-vanture.
Leuke specs, out-of-the-box concept en interessante prijs. En paste bij het doel waar ik hem voor wil gebruiken: Stadsfiets, vooral korte ritjes tot ca 15/20km. Maar heb het uiteindelijk niet gedaan vanwege de volgende redenen:
-ondanks de beloften van garantie: als je het nodig hebt wordt het een heel gedoe, immers buitenlands bedrijf, waarbij de kans groot is je fiets lang kwijt te zijn áls je het al geregeld krijgt.
-startup, dus onzeker hoelang ze gaan blijven bestaan in deze markt. Als je ooit reserve onderdelen nodig hebt dan is het, zeker als ze het niet gered hebben, een uitdaging om je fiets rijdende te houden. De accu bijvoorbeeld kan al lastig zijn.
-onduidelijkheid over de kwaliteit van alles.
-nog een belangrijke: je kunt niet proefrijden. Dus hoe de fiets voelt, of de ergonomie klopt voor jou, kom je pas achter als je hem betaald hebt en hij geleverd is.
-de vragen die ik stelde aan de support-afdeling werden niet of matig beantwoord wat mij een indruk gaf van wat ik kan verwachten als ik support nodig heb. Ook bij Comate zou ik dus even checken of zij hun service-apparaat goed opgetuigd hebben.

Al me al: lijkt een mooie fiets met een mooie prijs. Maar bedenk even of je bereid bent wat risico’s te lopen. Plus: indiegogo-campagnes zijn niet altijd succesvol én het kan vaak lang duren voordat het product bezorgd wordt. Hoeft niet erg te zijn zolang je daar bewust van bent.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maurits2023
thunder68 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 22:58:
[...]

Fiets ziet er wel gaaf uit, en vergelijkbaar met waar Tenways mee komt.
Maar iets waar je dan over na moet denken:

Tijdje terug, eind 2022, had ik ook bijna een Ebike gekocht van een start-up bedrijf:(https://www.vanpowers.com/products/city-vanture.
Leuke specs, out-of-the-box concept en interessante prijs. En paste bij het doel waar ik hem voor wil gebruiken: Stadsfiets, vooral korte ritjes tot ca 15/20km. Maar heb het uiteindelijk niet gedaan vanwege de volgende redenen:
-ondanks de beloften van garantie: als je het nodig hebt wordt het een heel gedoe, immers buitenlands bedrijf, waarbij de kans groot is je fiets lang kwijt te zijn áls je het al geregeld krijgt.
-startup, dus onzeker hoelang ze gaan blijven bestaan in deze markt. Als je ooit reserve onderdelen nodig hebt dan is het, zeker als ze het niet gered hebben, een uitdaging om je fiets rijdende te houden. De accu bijvoorbeeld kan al lastig zijn.
-onduidelijkheid over de kwaliteit van alles.
-nog een belangrijke: je kunt niet proefrijden. Dus hoe de fiets voelt, of de ergonomie klopt voor jou, kom je pas achter als je hem betaald hebt en hij geleverd is.
-de vragen die ik stelde aan de support-afdeling werden niet of matig beantwoord wat mij een indruk gaf van wat ik kan verwachten als ik support nodig heb. Ook bij Comate zou ik dus even checken of zij hun service-apparaat goed opgetuigd hebben.

Al me al: lijkt een mooie fiets met een mooie prijs. Maar bedenk even of je bereid bent wat risico’s te lopen. Plus: indiegogo-campagnes zijn niet altijd succesvol én het kan vaak lang duren voordat het product bezorgd wordt. Hoeft niet erg te zijn zolang je daar bewust van bent.
Dank voor je reactie, wel een paar kanttekeningen:

- dit is een Nederlandse startup
- je kan een afspraak maken om een proefrit te maken (Tilburg en Eindhoven)
- reageren direct op een mailtje
- onderdelen zijn zover ik kan zien van bekende merken
- geven 5 jaar garantie ipv 2 jaar

Ben wel redelijk bekend met indiegogo, het risico blijft wel dat het een startup blijft en de kans aanwezig is dat ze kunnen omvallen.

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:46
Wat grappig dat ik dit topic nu pas vind. Een maand voor de openingspost heb ik de CGO600 gekocht. In dit topic was hij toen, en nu nog steeds niet, populair: Het grote elektrische fietsen topic deel 3

• neb0
@Maurits2023 Zo te zien zijn het mechanisch inderdaad standaard onderdelen die je zelf kunt vervangen of laten doen.
Wat betreft de elektronica: daar lijkt ook aan te komen wanneer nodig, direct of via een Tenways-dealer.

EUR 1390,- maakt het inderdaad tot een interessante optie met CDX, Shimano, betere koplamp (die van de Pro is best matig) meer merkvelgen en banden etc.

Wat voor mij daarnaast ook mee zou spelen is of je een voorover-zit (Pro) wilt of een meer rechtere zit (Comate).

[Voor 13% gewijzigd door neb0 op 19-04-2023 00:24]

• franssie

franssie

Save the albatross

ocn schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 23:56:
Wat grappig dat ik dit topic nu pas vind. Een maand voor de openingspost heb ik de CGO600 gekocht. In dit topic was hij toen, en nu nog steeds niet, populair: Het grote elektrische fietsen topic deel 3
Dit herken ik totaal niet. Het is een specifieke fiets (ik heb 'm ook) en in dat topic gaat het voornamelijk over woon-werk fietsen. Maar de 600 niet pro komt daar ook vaak positief voorbij.

Heb je voorbeelden vanwaar je denkt dat ie niet populair is?

• dplr56
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07:32
neb0 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 00:22:
@Maurits2023
betere koplamp (die van de Pro is best matig)
Ligt misschien aan je referentiekader, maar ik heb nog nooit zoveel licht op een fiets gehad als op m'n CGO6000 Pro :P

• ricknr9
@dplr56 ik wou net het zelfde zeggen, ik ben wel echt tevreden over de pro koplamp. het geintergreerde heeft misschien wel het nadeel dat stellen wat minder is maar voor de rest geeft hij een bak licht

• Maurits2023
Het enige nadeel (denk ik) van de Comate Elite is dat ze maar één framemaat hebben en ik ben zelf 197 cm dus wil eerst een proefrit maken of dat frame van de fiets niet te klein is.

De keuze ligt voor mij niet aan een betere of mindere koplamp ;)

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:46
franssie schreef op woensdag 19 april 2023 @ 00:37:
[...]

Dit herken ik totaal niet. Het is een specifieke fiets (ik heb 'm ook) en in dat topic gaat het voornamelijk over woon-werk fietsen. Maar de 600 niet pro komt daar ook vaak positief voorbij.

Heb je voorbeelden vanwaar je denkt dat ie niet populair is?
Ik bedoel vooral dat er weinig over geschreven werd. Hij werd ook niet veel aangeraden, vooral omdat hij nog onbekend was I guess.

• Joost Meijer
  • Laatst online: 08:38
Ik heb vandaag uitgebreid gesproken met een van de co-founders van Comate en ook de Comate CT cruiser kunnen uitproberen. Heb ze benaderd omdat ik wel enthousiast werd van de Specs en het design en tot mijn (blije) verbazing wilden ze wel langskomen om mij te laten proefrijden . De eerste indruk is erg goed. Design en afwerking zijn echt top. Ik heb nu op de voorloper gefietst van het model wat uiteindelijk op de markt komt en ook de voorloper daar weer van nog even kunnen testen (en mag deze zelfs nog even wat langer testen/promoten) . Als dat geen service is.

Terug naar de fiets… zoals gezegd :mooi design, strak naadloos frame en goede componenten die maken dat de fiets ook echt fijn fietst. Erg natuurlijk en ook bij snelheden boven de 26km/u (wind in de rug vandaag )merk je dat je niet wordt afgeremd, maar zelfs vrij makkelijk 30-31km/ u haalt en nog steeds ondersteuning ervaart

Het verhaal van Comate komt oprecht over en de manier waarop deze fiets ontwikkeld is, klonk erg goed. Ze hebben echt de tijd genomen in de nodige iteraties om hun fiets continu te verbeteren. Dat heb ik vandaag al kunnen ervaren in de voorlopers waarop ik gefietst heb. (Verlichting, kabelintegraties, standaard etc waren bij de volgende voorloper al weer veel beter afgewerkt) Ook het principe van de standaard (kwaliteits) onderdelen die makkelijk vervangbaar zijn (mocht dat al nodig zijn) spreekt mij in elk geval erg aan. Tot zover even voor nu. Mocht je vragen hebben, stel ze gerust dan zal ik ze proberen zo goed mogelijk te beantwoorden.

• Maurits2023
Joost Meijer schreef op woensdag 19 april 2023 @ 23:20:
Ik heb vandaag uitgebreid gesproken met een van de co-founders van Comate en ook de Comate CT cruiser kunnen uitproberen. Heb ze benaderd omdat ik wel enthousiast werd van de Specs en het design en tot mijn (blije) verbazing wilden ze wel langskomen om mij te laten proefrijden . De eerste indruk is erg goed. Design en afwerking zijn echt top. Ik heb nu op de voorloper gefietst van het model wat uiteindelijk op de markt komt en ook de voorloper daar weer van nog even kunnen testen (en mag deze zelfs nog even wat langer testen/promoten) . Als dat geen service is.

Terug naar de fiets… zoals gezegd :mooi design, strak naadloos frame en goede componenten die maken dat de fiets ook echt fijn fietst. Erg natuurlijk en ook bij snelheden boven de 26km/u (wind in de rug vandaag )merk je dat je niet wordt afgeremd, maar zelfs vrij makkelijk 30-31km/ u haalt en nog steeds ondersteuning ervaart

Het verhaal van Comate komt oprecht over en de manier waarop deze fiets ontwikkeld is, klonk erg goed. Ze hebben echt de tijd genomen in de nodige iteraties om hun fiets continu te verbeteren. Dat heb ik vandaag al kunnen ervaren in de voorlopers waarop ik gefietst heb. (Verlichting, kabelintegraties, standaard etc waren bij de volgende voorloper al weer veel beter afgewerkt) Ook het principe van de standaard (kwaliteits) onderdelen die makkelijk vervangbaar zijn (mocht dat al nodig zijn) spreekt mij in elk geval erg aan. Tot zover even voor nu. Mocht je vragen hebben, stel ze gerust dan zal ik ze proberen zo goed mogelijk te beantwoorden.
Mooi om te horen, ben zelf ook erg enthousiast geraakt, ik ga vrijdag een testrit maken.

Ik ben zelf lang, 197 cm, hoe is je ervaring met de ‘grootte’ van de fiets, aangezien ze maar één framemaat hebben ?

• warp
  • Niet online
Dan staat ie zeker op de VS stand ingesteld (dan ondersteund ie tot 32km/u), maar in NL is dit toch echt niet legaal.

• Joost Meijer
warp schreef op donderdag 20 april 2023 @ 02:41:
[...]

Dan staat ie zeker op de VS stand ingesteld (dan ondersteund ie tot 32km/u), maar in NL is dit toch echt niet legaal.
Nee, absoluut niet. Ik ben van mezelf een redelijk sportieve fietser en met mijn eigen fiets (Koga Supermetro, geen ebike) haal ik normaliter de meeste ebikes wel in. Ik was benieuwd of ik met deze Comate weerstand zou ervaren, wat ik wel gewend ben van andere ebikes als je tegen de begrensde snelheid aanfietst. Dat is dus niet het geval bij deze fiets. Je kunt op eigen kracht lekker blijven doortrappen . Ik denk dan ook dat ik vooral het gebrek aan weerstand ervaren heb en uiteraard (zoals ik gisteren ook schreef) zal de wind in de rug ook meegeholpen hebben 😊. Comate is hier volgens hun eigen FAQ ook zeer strikt in overigens :

“Frequently Asked Questions
Can I buy the US version if I live in the Europe?
No, as the EU version complies with CE15194, while the US model is designed and made according to the US regulation, for example, the max assisted speed is 32km/h in the US, not illegal in most European countries. Compliance and legality is our bottom line.”

• Joost Meijer
Maurits2023 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 23:46:
[...]

Mooi om te horen, ben zelf ook erg enthousiast geraakt, ik ga vrijdag een testrit maken.

Ik ben zelf lang, 197 cm, hoe is je ervaring met de ‘grootte’ van de fiets, aangezien ze maar één framemaat hebben ?
Ik haal de 1.97 niet, maar ben 1.90 en heb er echt heerlijk op kunnen fietsen. Het ergonomische ontwerp maken dat ze met 1 frame een grote range aan lengtes kunnen bedienen. Mijn vrouw is 1.67 en heeft ook even gefietst (uiteraard met het zadel iets lager), maar kon ook erg goed uit de voeten.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Veel fietsplezier gewenst.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Joost Meijer dan had je dus geen elektrische ondersteuning boven de 25km/u, daar ging het om :)
Vandaag heb ik ook lange stukken 29+km/u gereden met de wind in mijn rug. Maar de ondersteuning stopt gewoon bij 25km/u.

Even mijzelf quoten omdat niemand hierop heeft gereageerd:
Gizz schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 08:34:
Hebben jullie soms ook dat tijdens het trappen (vooral als je nog niet op 25 km/u kruissnelheid bent, lijkt het) je opeens een klein beetje doorschiet? Alsof er 1 tandje op het tandwiel overgeslagen wordt.

Voelt vergelijkbaar als schakelen met een naafversnelling; 1x een 'tak!' geluid, paar cm dat je in de lucht trapt/geen weerstand hebt en dan pakt ie 'm weer.

Gebeurt mij nu ongeveer 1x per enkele reis tussen werk en thuis (17km).
Ben ik echt de enige in dit topic die dit regelmatig heeft? Dan lijkt het me niet een standaard eigenschap van het motortje en ga ik eens contact opnemen met de support :P

Ik had het van de week terwijl ik best hard in een bocht hing. Je schrikt behoorlijk als opeens alle weerstand van je trappers wegvalt en je daardoor uit balans raakt :/

[Voor 5% gewijzigd door Gizz op 20-04-2023 08:34]

• Thijs_83
Gizz schreef op donderdag 20 april 2023 @ 08:33:
Ben ik echt de enige in dit topic die dit regelmatig heeft? Dan lijkt het me niet een standaard eigenschap van het motortje en ga ik eens contact opnemen met de support :P
Ik zit net onder de 300km (pro) en heb deze ervaring niet. Wel ervaring met support, dus schrijf ze zeker aan.

• warp
  • Niet online
@Joost Meijer dan had je dus geen elektrische ondersteuning boven de 25km/u, daar ging het om :)

Ik had het van de week terwijl ik best hard in een bocht hing. Je schrikt behoorlijk als opeens alle weerstand van je trappers wegvalt en je daardoor uit balans raakt :/
Ik had je originele post over het hoofd gezien, maar ik heb het ook soms net als mijn vriendin. Komt alleen niet zo vaak voor bij ons. Is inderdaad net alsof ie een tandwieltje overslaat. Maar het is bij ons dan weer niet zo dat ie dan ook doorschiet en je trappers wegvallen.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@warp het wegvallen valt wel mee als je gewoon (rustig) rechtdoor fietst. Het is een ander verhaal als je net even lekker uit een bocht wilt acceleren, je flink druk zet op de trappers en dan opeens een stukje doorschiet. Dat verwacht je niet en is vrij onhandig voor je balans in zo'n bocht.

Rechtdoor is het meer "oh, hij doet weer zo'n klikje" zonder dat het echt gevaarlijk is. Gewoon een beetje irritant :P Want waarom doet hij dat opeens nu en de afgelopen 8km helemaal niet? Het is vrij onvoorspelbaar en ik weet ook niet hoe ik het kan reproduceren, los van gewoon genoeg kilometers maken waardoor het (ogenschijnlijk) vanzelf weer een keer voorkomt.

Ik ga de support eens mailen en deel hun reactie uiteraard hier.

[Voor 13% gewijzigd door Gizz op 20-04-2023 08:57]

• Mr-Martinez
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:45

Het is bij mij 1 keer voorgekomen, maar er was geen sprake van wegvallen van weerstand.

• damiii
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:11

[...]

Heb wel heel af ten toe het klikje, maar de weerstand valt niet weg.

• eMCie
  • Nu online
Gizz schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 08:34:
Hebben jullie soms ook dat tijdens het trappen (vooral als je nog niet op 25 km/u kruissnelheid bent, lijkt het) je opeens een klein beetje doorschiet? Alsof er 1 tandje op het tandwiel overgeslagen wordt.

Voelt vergelijkbaar als schakelen met een naafversnelling; 1x een 'tak!' geluid, paar cm dat je in de lucht trapt/geen weerstand hebt en dan pakt ie 'm weer.

Gebeurt mij nu ongeveer 1x per enkele reis tussen werk en thuis (17km).
Heb dit nog niet gemerkt (200km met de Pro)

• boyetval
Heb gisteren mijn 600 Pro ontvangen, 1,5 weken geleden besteld. Fietswinkel.nl gaf vorige week aan dat levering in week 17 zal zijn (volgende week) , dus sneller geleverd dan verwacht.
Accu stond op 28%, en de bezorger adviseerde om de fiets 3x leeg te fietsen en vervolgens 100% opladen. Ik weet heel weinig van fietsen en zeker niets over e-bikes, maar is dit gebruikelijk?
Heb dus leeggefietst, ca. 20 km of wel 1,4 % per km, meestal in stand 1 (met tegenwind voor de helft van de rit). Zonder rekening te houden met factoren als wind en gewicht enz. moet 70 km haalbaar zijn. Ik ga maar uit van 60 km voor de zekerheid denk ik.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Mocht iemand nog iets van een fietstas willen op zijn bagagedrager, kan ik https://newlooxs.nl/producten/collectie/ wel tippen.

Ik vind de meeste fietstassen behoorlijk lomp/groot/oubollig dus ik was een beetje op zoek naar een bescheiden formaat en toch een beetje hip.

Heb er twee gekocht:

https://newlooxs.nl/product/varo-messenger/

Deze is voor dagelijks woon-werkverkeer, een mooie laptoptas. Zelfs nog wat minder bulky dan de laptoptas die ik van de zaak er bij kreeg ;)

En deze erbij voor incidenteel gebruik, kleine boodschap, een ritje ergens heen waarbij het handig is om een tas te hebben:

https://newlooxs.nl/product/cameo-messenger/

• zetje01
LuNaTiC schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:27:
Mocht iemand nog iets van een fietstas willen op zijn bagagedrager, kan ik https://newlooxs.nl/producten/collectie/ wel tippen.

Ik vind de meeste fietstassen behoorlijk lomp/groot/oubollig dus ik was een beetje op zoek naar een bescheiden formaat en toch een beetje hip.

Heb er twee gekocht:

https://newlooxs.nl/product/varo-messenger/

Deze is voor dagelijks woon-werkverkeer, een mooie laptoptas. Zelfs nog wat minder bulky dan de laptoptas die ik van de zaak er bij kreeg ;)

En deze erbij voor incidenteel gebruik, kleine boodschap, een ritje ergens heen waarbij het handig is om een tas te hebben:

https://newlooxs.nl/product/cameo-messenger/
Ik heb voor mijn werk een dikke 17 inch laptop.
Deze tas past precies om de laptop (plus wat extra dingen: adapter, insteekketting, broodtrommel, drinken) en is dus zeker niet groot.
Wel waterdicht, en ook een makkelijke manier om hem aan je bagagedrager te bevestigen: éénmaal aangehaakt kan hij niet losschieten bij hobbels.

https://www.bol.com/nl/nl...JIFw_0_16.17.ProductTitle

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

boyetval schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:57:
Accu stond op 28%, en de bezorger adviseerde om de fiets 3x leeg te fietsen en vervolgens 100% opladen. Ik weet heel weinig van fietsen en zeker niets over e-bikes, maar is dit gebruikelijk?
Beetje achterhaald advies wat mij betreft. De controller / het BMS weet prima bij welke spanning de li-ion cellen vol zijn en wanneer hij de ontlading moet stoppen omdat de batterijen anders te diep ontladen worden. Daarvoor hoef je echt niet de spanning van de cellen fysiek tot dat maximale/minimale niveau te brengen.

Als je al iets wilt doen om de levensduur van je accu te verlengen, dan kun je het maximale laadniveau beperken tot zo'n 80 á 85% Dat cellen slijten (iets) meer als ze steeds tot 100% geladen worden.

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:48

Klinkt bijna alsof ik te vroeg een keuze heb gemaakt, haha! Bedankt voor je utigebreide reactie die toch wel positief klinkt. Is dus een sterk alternatief voor de Cowboys, Tenways en VanMoofs zo te horen tegen een goede prijs. Ik blijf volgen. ONdanks dat ik erg blij ben met mijn Cowboy is het goed om ontwikkelingen bij te houden :)

• Joost Meijer
thunder68 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:21:
[...]

Klinkt bijna alsof ik te vroeg een keuze heb gemaakt, haha! Bedankt voor je utigebreide reactie die toch wel positief klinkt. Is dus een sterk alternatief voor de Cowboys, Tenways en VanMoofs zo te horen tegen een goede prijs. Ik blijf volgen. ONdanks dat ik erg blij ben met mijn Cowboy is het goed om ontwikkelingen bij te houden :)
Graag gedaan! Ik denk inderdaad een sterk alternatief. Ik heb hem zojuist besteld tegen een erg interessante introductieprijs. Totdat die geleverd wordt hoop ik nog even op het prototype rond te kunnen rijden. Ik zal mijn ervaring blijven delen.

• boyetval
Gizz schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:40:
[...]

Beetje achterhaald advies wat mij betreft. De controller / het BMS weet prima bij welke spanning de li-ion cellen vol zijn en wanneer hij de ontlading moet stoppen omdat de batterijen anders te diep ontladen worden. Daarvoor hoef je echt niet de spanning van de cellen fysiek tot dat maximale/minimale niveau te brengen.

Als je al iets wilt doen om de levensduur van je accu te verlengen, dan kun je het maximale laadniveau beperken tot zo'n 80 á 85% Dat cellen slijten (iets) meer als ze steeds tot 100% geladen worden.
Bedankt voor de info. Maar hoe weet ik dat het al 80% opgeladen is, ik laad de accu binnen en dan heb ik alleen de lampjes:

Gewoon 3 uur opladen i.p.v. 4?

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@boyetval met een bepaalde tijdsduur laden kan, maar dat werkt natuurlijk alleen goed als je batterij elke keer precies zo vol/leeg is bij aanvang van het laden. Want vanaf 60% je accu een uur aan de lader hangen levert natuurlijk een andere eindstand op dan als je dat doet met een accu op 20% :)

Het simpelst is dan de 'lampjes' in de gaten houden en stoppen als er 3 leds branden.

Wil je het preciezer/automatisch doen, dan kan dat met een slimme stekker die het verbruik meet. Wanneer de accu voor ongeveer 85% vol zit loopt het laadvermogen terug om de accu niet teveel te laten slijten. Dat terugzakken van vermogen kun je gebruiken als moment om de stekker uit te schakelen. Zie ook Gizz in "Tenways CGO600 (pro) & CGO800s ervaringen"

• neb0
Vragen over accu's? In het 'Het grote elektrische fietsen topic' vind je best wat mensen die daar verstand van hebben: Het grote elektrische fietsen topic deel 3

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TweakTweet
Voor de geïnteresseerden in budget-oplossingen, je Axa ringslot bevestigen met dit setje van Decathlon werkt ook ;) https://www.decathlon.nl/..._/R-p-X8608955?mc=8608955

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Maurits2023
Aangezien in dit forum ook het merk Comate voorbij kwam heb ik hier een apart forum voor gemaakt.

Comate CT Elite & CT Cruiser
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2184872

• Simon_Warner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-05 13:15
Maurits2023 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:27:
Aangezien in dit forum ook het merk Comate voorbij kwam heb ik hier een apart forum voor gemaakt.
Komt er ook een forum voor de nieuwe Tenways AGO X ?

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Simon_Warner schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 10:27:
[...]
Komt er ook een forum voor de nieuwe Tenways AGO X ?
Dat kan toch gewoon in dit topic? Om nou voor elke type fiets van een bepaald merk een heel nieuw topic te openen lijkt me wat overdreven :P

• warp
  • Niet online
Gizz schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 10:37:
Dat kan toch gewoon in dit topic? Om nou voor elke type fiets van een bepaald merk een heel nieuw topic te openen lijkt me wat overdreven :P
Inderdaad. Wellicht een idee om de TT te wijzigen naar een algemenere naam, b.v. "Het Tenways topic", dus zonder type aanduidingen enz. :)

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@warp ja of iets als 'TENWAYS - elektrische fietsen'.

offtopic:
Van mij mag het woord topic in alle topictitels weg. Volgens mij snappen we allemaal wel dat het een topic betreft. Het voegt niets toe; een topic is per definitie een topic. Net als dat je ook niet op elk boek het woord boek zet om te kunnen snappen dat je een boek in handen hebt :P

[Voor 3% gewijzigd door Gizz op 22-04-2023 11:16]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ricknr9
Ik zal het deze week even wijzigen.
Moet de begin post ook even fixen want zag dat de foto’s niet meer werken en de ago x ff toevoegen. Drukke week gehad dus is er nog niet van gekomen.

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 11:46
De CGO600 pro staat ook hoog op mijn lijstje.

Heeft iemand al gekeken of het mogelijk is om de EU motor (250W) te vervangen door de US motor (Mivice M080 350W Rear Hub Motor)? :Y)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Neejoh lijkt me een lastige en dure klus. Zoals je op die pagina kunt zien heb je dan ook meteen een andere spaaklengte en velg/bandbreedte voor nodig. Oftewel een compleet nieuw achterwiel + band. En waarschijnlijk ook een andere controller. En dat allemaal om iets meer koppel te hebben bij je ondersteuning t/m 25km/u lijkt mij niet zinvol.

• ricknr9
heeft er inmiddels iemand al een AGO-X besteld op dit topic?
ik heb nog weinig mensen (ook op de facebook) voorbij zien komen die er eentje besteld hebben.

het lijkt mij dat tenways met dit model een hele nieuwe groep consumenten probeerd te bereiken.
een duurdere ebike met toch wel een aantal extra confort opties die CGO reeks niet hebben.
volgnes mij is er in deze prijs klase toch wel een hele hoop meer concurentie dan in die van de CGO reeks.
zeker ook met grote bekende merken zoals sparta batavus etc,

• leducw
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-05 18:22
Ik heb gisteren een Ago-X besteld. Twijfelde tussen een Canyon precede 6 uit de Outlet maar kreeg de extra korting niet meer vast en vindt de Ago iets mooier. Zelf een leek in elektrische fietsen maar lees hier toch veel goeds over Tenways fietsen. De fiets zal enkel voor fiets tochtjes gebruikt worden met het gezin of naar de gym. Moest ik een miskoop gedaan hebben : let me know 😉

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 11:46
Gizz schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:10:
@Neejoh lijkt me een lastige en dure klus. Zoals je op die pagina kunt zien heb je dan ook meteen een andere spaaklengte en velg/bandbreedte voor nodig. Oftewel een compleet nieuw achterwiel + band. En waarschijnlijk ook een andere controller. En dat allemaal om iets meer koppel te hebben bij je ondersteuning t/m 25km/u lijkt mij niet zinvol.
Dan klinkt dat klinkt inderdaad als aardig wat onnodige extra kosten. Zou leuk geweest zijn als het makkelijk vervangbaar was.
Thanks.

• neb0
leducw schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 17:51:
Ik heb gisteren een Ago-X besteld. Twijfelde tussen een Canyon precede 6 uit de Outlet maar kreeg de extra korting niet meer vast en vindt de Ago iets mooier. Zelf een leek in elektrische fietsen maar lees hier toch veel goeds over Tenways fietsen. De fiets zal enkel voor fiets tochtjes gebruikt worden met het gezin of naar de gym. Moest ik een miskoop gedaan hebben : let me know 😉
Geen miskoop. Mooie fiets zo te zien. Toch had ik dan ook verder gekeken. Dan had je alsnog kunnen besluiten voor de Ago X.
Ik zou zelf liever een Bosch motor hebben dan Bafang en iets grotere accu. Zeker met het nieuwe smart systeem. Kwalitatief hoogstaander en meer zekerheid dat je controller, accu en motor over een paar jaar ook nog kunt vervangen, wanneer nodig.

[Voor 10% gewijzigd door neb0 op 26-04-2023 03:02]

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee