Fiets ziet er wel gaaf uit, en vergelijkbaar met waar Tenways mee komt.
Maar iets waar je dan over na moet denken:
Tijdje terug, eind 2022, had ik ook bijna een Ebike gekocht van een start-up bedrijf:(
https://www.vanpowers.com/products/city-vanture.
Leuke specs, out-of-the-box concept en interessante prijs. En paste bij het doel waar ik hem voor wil gebruiken: Stadsfiets, vooral korte ritjes tot ca 15/20km. Maar heb het uiteindelijk niet gedaan vanwege de volgende redenen:
-ondanks de beloften van garantie: als je het nodig hebt wordt het een heel gedoe, immers buitenlands bedrijf, waarbij de kans groot is je fiets lang kwijt te zijn áls je het al geregeld krijgt.
-startup, dus onzeker hoelang ze gaan blijven bestaan in deze markt. Als je ooit reserve onderdelen nodig hebt dan is het, zeker als ze het niet gered hebben, een uitdaging om je fiets rijdende te houden. De accu bijvoorbeeld kan al lastig zijn.
-onduidelijkheid over de kwaliteit van alles.
-nog een belangrijke: je kunt niet proefrijden. Dus hoe de fiets voelt, of de ergonomie klopt voor jou, kom je pas achter als je hem betaald hebt en hij geleverd is.
-de vragen die ik stelde aan de support-afdeling werden niet of matig beantwoord wat mij een indruk gaf van wat ik kan verwachten als ik support nodig heb. Ook bij Comate zou ik dus even checken of zij hun service-apparaat goed opgetuigd hebben.
Al me al: lijkt een mooie fiets met een mooie prijs. Maar bedenk even of je bereid bent wat risico’s te lopen. Plus: indiegogo-campagnes zijn niet altijd succesvol én het kan vaak lang duren voordat het product bezorgd wordt. Hoeft niet erg te zijn zolang je daar bewust van bent.