Ik zoek meer iets waarbij ik niet hoef te boren in het spatbord. Ik ga Tenways support ook benaderen want dit slaat echt nergens op. Zitten er eindelijk spatborden bij, werkt het niet😂
Voor dat geld kan je ook kijken hoe het zit, misschien is boren niet nodig en kan je het anders oplossen.eMCie schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 07:24:
Ik zoek meer iets waarbij ik niet hoef te boren in het spatbord. Ik ga Tenways support ook benaderen want dit slaat echt nergens op. Zitten er eindelijk spatborden bij, werkt het niet😂
Denk dat je er niet onderuit komt om te boren. Je moet hem namelijk borgen, anders glijd ie er tijdens het fietsen vanaf en ben je hem kwijt. Je zou nog kunnen lijmen, maar of dat nou een 'cleaner' resultaat geeft..eMCie schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 07:24:
[...]
Ik wacht nog even de reactie van Tenways af. Het is natuurlijk bijzonder dat wij oplossingen moeten bedenken terwijl er al een spatbord bij zit waarbij je er vanuit mag gaan dat je schoenen niet nat worden😉
Meer dan 250W is niet toegestaan op de Nederlandse openbare weg
[ Voor 85% gewijzigd door Standeman op 31-03-2023 14:13 ]
Ja eens, zal wel met de brede banden te maken hebben. Eigenlijk zouden die flaps er al op moeten zitten, maar dat ziet er natuurlijk minder slick uit. Dat is dan wel weer het voordeel van boren, dan kun je ze er in de droge maanden vanaf halen.eMCie schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 08:24:
Ik wacht nog even de reactie van Tenways af. Het is natuurlijk bijzonder dat wij oplossingen moeten bedenken terwijl er al een spatbord bij zit waarbij je er vanuit mag gaan dat je schoenen niet nat worden😉
bij de CGO800S was dit ook al een probleem voor veel mensen.
ze zijn gewoon te kort ontworpen
ze zijn gewoon te kort ontworpen
Reactie van Tenways is dat ze geen compatibele spatlappen hebben en dit probleem door hebben gegeven aan hun productontwikkelingsteam. In de tussentijd raden ze me aan langs een fietsenmaker te gaan voor een spatlap. Breedte 6,5cm.eMCie schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 08:24:
Wel jammer dat tijdens de testen van de Pro dit niet voren is gekomen, of ze hebben niet in de regen getest..
Ben wel erg tevreden over de snelle reacties vanuit Tenways support met daarin transparante antwoorden.
Heb nog een keer gemaild, dat ik mij toch zorgen maak om zoveel roest na een paar uur in de regen fietsen.Gizz schreef op maandag 27 maart 2023 @ 13:19:
[...]
Nog even een update omtrent de roest en reactie van Tenways:
Reactie van Tenways is dat ik mij geen zorgen hoef te maken, zolang de roest niet op het deel zit waar geremd wordt. Volgens Tenways kan het zelfs gebeuren dat je schijven onder de roest zitten na 1x je fiets wassen:
Ik laat het nu even hierbij. Ik trek wel weer bij ze aan de bel als ik functionele hinder ondervind van de staat van de schijven. Dat is nu niet het geval.Hi Gizz,
Thank you for reaching out to us and bringing to our attention the issue you've been experiencing with your new bike.
We understand that your frustration with the rust on the disc brake after only a few hours of use in the rain, and your concerns about its durability. We appreciate you taking the time to write, and we would like to provide some information that might help to alleviate your worries.
Firstly, as you can see, the rusted areas on your brake disc are not part of the braking surface. Every time you apply the brakes, the brake pads make contact with the disc, effectively removing any rust that may have accumulated on the surface.
This online picture is an obvious example:
As long as the braking surface remains smooth and free of damage, your brakes will function properly.
It's not uncommon for the non-braking areas of the disc to develop surface rust.
Most disc brakes on bikes are made of cast iron, any exposure to moisture can cause rust to develop quickly. In more extreme cases, some people find their brake discs have started to rust overnight after washing their bikes.
However, if you notice that the disc's thickness has worn down to 1.5 mm or less, you will need to replace it.
If you have any further questions or concerns, please don't hesitate to reach out.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Dat roesten van de schijfremmen zou niet mogen. Je zou verwachten dat Tenways inmiddels met CGO600 (en CGO800) voldoende ervaring heeft qua schijfrem-leverancier/-materiaal.Gizz schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:32:
[...]
Heb nog een keer gemaild, dat ik mij toch zorgen maak om zoveel roest na een paar uur in de regen fietsen.
Reactie van Tenways is dat ik mij geen zorgen hoef te maken, zolang de roest niet op het deel zit waar geremd wordt. Volgens Tenways kan het zelfs gebeuren dat je schijven onder de roest zitten na 1x je fiets wassen:
[...]
Ik laat het nu even hierbij. Ik trek wel weer bij ze aan de bel als ik functionele hinder ondervind van de staat van de schijven. Dat is nu niet het geval.
Het forum lezende, lijkt het erop dat je vooralsnog de enige bent met dit probleem. Misschien een slechte serie schijven of toch ergens doorheen gereden waardoor de oxidatie is ontstaan. In ieder geval bedankt voor het melden bij Tenways. Ik houd het ook goed in de gaten.
PS. Zo ben ik volgens mij de enige waarbij het voorspatbord niet goed op de CGO600Pro paste...
[ Voor 4% gewijzigd door pcmistral op 29-03-2023 11:54 ]
afhankelijk van wat het zou kosten en of het fatsoenlijk werkt is dit een instant buy.LuNaTiC schreef op maandag 27 maart 2023 @ 21:25:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kennelijk zijn er wat proefkonijnen een Tenways powerbank aan het testen
ik verwacht dat die batterij tijdens het rijden dan de interne accu oplaadt en je niet op de externe battery fietst. dit moet dan wel snel genoeg gaan om ontladen van de interne battery tegen te gaan zodat je niet alsnog met een lege accu staat
Ipv week 14 is mn fiets nu al klaar om opgehaald te worden 
Wil ik morgen gaan doen, alleen heb ik geen auto oid om hem te vervoeren, dus dat wordt 13 km fietsen.
Heb de winkel nog niet kunnen bereiken, maar in worst case scenario: kan ik al fietsen met (de laagste) ondersteuning of moet de accu echt helemaal opgeladen worden eerst en zal ik meteen de beproeving aan moeten om 13 km zonder ondersteuning te fietsen?
Komt ie zo uit de doos met een klein beetje juice?
Wil ik morgen gaan doen, alleen heb ik geen auto oid om hem te vervoeren, dus dat wordt 13 km fietsen.
Heb de winkel nog niet kunnen bereiken, maar in worst case scenario: kan ik al fietsen met (de laagste) ondersteuning of moet de accu echt helemaal opgeladen worden eerst en zal ik meteen de beproeving aan moeten om 13 km zonder ondersteuning te fietsen?
Komt ie zo uit de doos met een klein beetje juice?
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Hier zat ie al voor 80% vol of zo uit de doos. Maar het zou me verbazen als ze 'm niet aan de lader hebben gehangen, dat is juist dat stukje service wat je bij een fysieke winkel mag verwachten.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Ah top, dan ga ik m geen zorgen maken
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Dat heb je bij nieuwe startup bedrijven. Die moeten zelf weer het wiel uitvinden en zo loop je tegen problemen en kinderziektes aan die gerenomeerde fabrikanten al lang hebben ondervonden en opgelost.eMCie schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:12:
[...]
Reactie van Tenways is dat ze geen compatibele spatlappen hebben en dit probleem door hebben gegeven aan hun productontwikkelingsteam. In de tussentijd raden ze me aan langs een fietsenmaker te gaan voor een spatlap. Breedte 6,5cm.
Wel jammer dat tijdens de testen van de Pro dit niet voren is gekomen, of ze hebben niet in de regen getest..
Ben wel erg tevreden over de snelle reacties vanuit Tenways support met daarin transparante antwoorden.
Inderdaad. Dat is wel iets om rekening mee te houden. Over de levensduur van MIVICE motoren, sensoren en de gebruikte accu is ook nog weinig bekend.Rikkie2021 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 18:55:
[...]
Dat heb je bij nieuwe startup bedrijven. Die moeten zelf weer het wiel uitvinden en zo loop je tegen problemen en kinderziektes aan die gerenomeerde fabrikanten al lang hebben ondervonden en opgelost.
[ Voor 19% gewijzigd door neb0 op 30-03-2023 03:02 ]
De spatborden zitten 'gewoon' te dicht op de banden.
Zat er rondom 2 cm extra ruimte tussen band en spatbord, dan hadden ze dit probleem waarschijnlijk niet gehad.
Zat er rondom 2 cm extra ruimte tussen band en spatbord, dan hadden ze dit probleem waarschijnlijk niet gehad.
Op de afbeelding van de "gratis" meegeleverde CGO600 pro spatborden zijn er spatlappen. Is dit niet het geval?eMCie schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 20:02:
Iemand tips voor een spatlap die op mijn voorspatbord van de CGO600 PRO past? Mn schoenen werden helemaal vies met het natte weer.
https://www.tenways.com/p...ds?variant=43255910465685
:strip_exif()/f/image/iNr9X3DW4sW117b598Cpctmz.jpg?f=fotoalbum_large)
Scherp van je! Nee die zaten er niet bij..node schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 22:48:
[...]
Op de afbeelding van de "gratis" meegeleverde CGO600 pro spatborden zijn er spatlappen. Is dit niet het geval?
https://www.tenways.com/p...ds?variant=43255910465685
[Afbeelding]
Maar zijn er dan verschillen tussen welke spatborden er worden geleverd bij de 600 pro modellen? Kan toch niet zijn dat die mudguards er bij de een wel bij zitten, de ander niet
Gisteren m'n 600 pro XL opgehaald, zaten inderdaad geen spatlappen bij.
toch wel grappig. als ik op de site zelf zoek krijg ik deze
https://www.tenways.com/products/mudguards
daar staat dat ze enkel voor de CGO600 zijn.
kijken naar de foto's uit de link van @node lijken mij dit de spatborden voor de CGO600 en niet de Pro.
bij de standaat 600 zitter er wel spatlappen bij.
https://www.tenways.com/products/mudguards
daar staat dat ze enkel voor de CGO600 zijn.
kijken naar de foto's uit de link van @node lijken mij dit de spatborden voor de CGO600 en niet de Pro.
bij de standaat 600 zitter er wel spatlappen bij.
Apart dat de spatborden met spatlappen automatisch in de winkelwagen worden toegevoegd als jij een bestelling van een cgo600 pro plaats. Misschien toch support navragen? Dit is misleidend voor de consument.
kreeg een mailtje dat ze er voor gingen zorgen dat ie volledig is opgeladen, dus dat is fijnGizz schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 18:43:
Hier zat ie al voor 80% vol of zo uit de doos. Maar het zou me verbazen als ze 'm niet aan de lader hebben gehangen, dat is juist dat stukje service wat je bij een fysieke winkel mag verwachten.
Ik ga vanmiddag proefrijden/testrit
Dus hou je kinderen van straat.
[ Voor 33% gewijzigd door zetje01 op 30-03-2023 13:11 ]
Ik heb lekker gefietst, man!zetje01 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 13:08:
Ik ga vanmiddag proefrijden/testrit
De winkel zit aan het begin van de Overtoom, in Amsterdam.
Daar het Vondelpark in gegaan en door het hele Vondelpark gegleden (2 km) en via Overtoom weer terug.
Dat ging wel erg snel dus toen nog maar een half rondje Vondelpark gedaan.
Op de 600 Pro.
Kijk, het is best wel winderig, of zelfs stormachtig, en ik heb fluitend de hele tijd 25 gereden.
Lachend.
Maar... op de 600 zit je best wel erg voorover.
Toen de 800 gereden. Dat zit een stuk relaxter.
Weer fluitend, met tegenwind, over de Overtoom gegaan.
Voor beide fietsen geldt (voor mij dan):
- Boven de 25 lijkt hij soms wel af te remmen.
- Zonder trapondersteuning lijkt het me waardeloos
- Maar mét motor: heerlijk.
Als ik moet kiezen wordt het voor mij de 800
Okay, het is een wijven-frame.
Maar dat interesseert me niet als ik er op rij.
Had ik eigenlijk al gezegd dat ik lekker heb gefietst?
Nou hij was maar tot 56% opgeladen maar goed, voldoende voor een eerste ritje van 15km.
Viel niet tegen! Al was het wel een beproeving met die harde wind. Maar goed doorstaan, vooral in standje 1 gereden. Keertje naar standje 2 en 3 bij een wat steilere heuvel.
Als je netjes rond de 25km/h gaat, gaat alles heerlijk. Wil je nog wat harder, dan wordt het wat meer aanpoten.
Wat niet gek is natuurlijk, het is meer dat die 25km/h al zo makkelijk gaat, dat je eigenlijk vanzelf harder wil
Tot zover prima gereden! Wel een wat hard zadel voor de langere ritjes. Misschien ga ik die wel ooit laten vervangen. Maar heb ook nog zo’n gelzadelhoes die ik er overheen kan trekken, misschien helpt dat nog iets.
Het stuur ga ik kijken of ik die toch nog wat naar achter/boven kan hellen/krijgen. Liefst toch nog iets meer rechtop (al is het te doen).
Happy camper so far
Viel niet tegen! Al was het wel een beproeving met die harde wind. Maar goed doorstaan, vooral in standje 1 gereden. Keertje naar standje 2 en 3 bij een wat steilere heuvel.
Als je netjes rond de 25km/h gaat, gaat alles heerlijk. Wil je nog wat harder, dan wordt het wat meer aanpoten.
Wat niet gek is natuurlijk, het is meer dat die 25km/h al zo makkelijk gaat, dat je eigenlijk vanzelf harder wil
Tot zover prima gereden! Wel een wat hard zadel voor de langere ritjes. Misschien ga ik die wel ooit laten vervangen. Maar heb ook nog zo’n gelzadelhoes die ik er overheen kan trekken, misschien helpt dat nog iets.
Het stuur ga ik kijken of ik die toch nog wat naar achter/boven kan hellen/krijgen. Liefst toch nog iets meer rechtop (al is het te doen).
Happy camper so far
:strip_exif()/f/image/Rwp8SXAo4USIizjJOCzaIiS5.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat heb je een apart stuur?LuNaTiC schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 18:37:
Nou hij was maar tot 56% opgeladen maar goed, voldoende voor een eerste ritje van 15km.
Happy camper so far![]()
[Afbeelding]
Een stadsfiets-stuur.
Mijn stuur van de 600 pro was veel meer een kaarsrechte stang.
@zetje01 dat is het stuur van de CGO800: LuNaTiC in "Tenways CGO600 (pro) & CGO800s ervaringen"
Heb het oude rechte stuur nog wel meegekregen dus ik zou nog kunnen switchen als ik wil
Ik heb er naar geinformeerd, blijkt dat de US model een andere motor heeft dan het EU model.ricknr9 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:10:
[...]
de regio instellingen zijn verborgen onder het advanced option menu echter is deze beveiligd met een wachtwoord . echter schijnt het advanced option menu niet voor elke fiets beschikbaar te zijn
US heeft 350W motor en EU heeft 250W motor.
Dus is het niet mogelijk om via het menu een andere versie te kiezen en dus max 32 km/uur te fietsen
De optie is er wel en is niet eens verborgen (althans op de CGO800), maar je kunt het niet aanpassen. Los van de andere motor is dat ergens ook wel logisch, want meer dan 25km/u mag niet in Nederland en de EU.Elakke schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 16:00:
Ik heb er naar geinformeerd, blijkt dat de US model een andere motor heeft dan het EU model.
US heeft 350W motor en EU heeft 250W motor.
Dus is het niet mogelijk om via het menu een andere versie te kiezen en dus max 32 km/uur te fietsen
Vanochtend de 800 besteld. In het zwart. Om naar werk te fietsen (13km)zetje01 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 18:31:
[...]
Ik heb lekker gefietst, man!
De winkel zit aan het begin van de Overtoom, in Amsterdam.
Daar het Vondelpark in gegaan en door het hele Vondelpark gegleden (2 km) en via Overtoom weer terug.
Dat ging wel erg snel dus toen nog maar een half rondje Vondelpark gedaan.
Op de 600 Pro.
Kijk, het is best wel winderig, of zelfs stormachtig, en ik heb fluitend de hele tijd 25 gereden.
Lachend.
Maar... op de 600 zit je best wel erg voorover.
Toen de 800 gereden. Dat zit een stuk relaxter.
Weer fluitend, met tegenwind, over de Overtoom gegaan.
Voor beide fietsen geldt (voor mij dan):
- Zonder trapondersteuning lijkt het me waardeloos
- Maar mét motor: heerlijk.
Als ik moet kiezen wordt het voor mij de 800
Okay, het is een wijven-frame.
Maar dat interesseert me niet als ik er op rij.
Had ik eigenlijk al gezegd dat ik lekker heb gefietst?
"Vanuit de leverancier hebben we als verwachte levertijd doorgekregen: week 16. Onze excuses indien dit iets later is dan op onze website stond aangegeven."
Nu nog slot en fietstas (voor m'n laptop en zo) en zadel er bij zoeken.
Wordt het dus 2000 totaal. Méér wilde ik ook niet uitgeven.
Is het al bijna week 16?
Ik heb vandaag mn stuur wat meer naar achter gezet en dat fietst meteen een stuk comfortabler! (Want meer rechtop!).
Moet het nog wel in de wat langere ritjes testen maar aangezien die 15 km me in de ‘sportieve modus’ al niets tegenviel, gaat dat zeker goedkomen!
En daarin helpt dat 800-stuur zeker in mee denk ik!
Moet het nog wel in de wat langere ritjes testen maar aangezien die 15 km me in de ‘sportieve modus’ al niets tegenviel, gaat dat zeker goedkomen!
En daarin helpt dat 800-stuur zeker in mee denk ik!
Ben echt benieuwd of het is gelukt en hoe moeilijk het was
lijkt me ideaal!
Je hebt er een boel extra?
[ Voor 98% gewijzigd door neb0 op 21-04-2023 19:17 ]
Lijkt erop dat ik dit ook heb. Bij draaien steeds even zo'n 'veegje', maar niet constant. Ben benieuwd wat tenways zegt. Hopelijk kan het niet te veel kwaad. Heb me suf zitten kalibreren maar het helpt allemaal niet en het werd zelfs even wat erger. IrritantAwoodentree schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 15:00:
Vandaag de eerste keer de kans gehad om echt op de nieuwe CGO600 Pro te rijden. Het rijdt heel fijn, maar ik merk dat de remblokjes aan de voorkant blijven aanlopen. Na ongeveer 4 uur geprobeerd te hebben de remklauw dusdanig te positioneren dat er géén geluid af kwam, maar dat dit niet lukte, kwam ik tot de conclusie dat er een 'golf' in de remschijf zit. Daarnaast is het wiel ook niet helemaal rond.
Tenways support is zojuist gemaild, dus ik ben benieuwd naar hun service
Heb overigens een non pro
Logisch want boven de 25 stopt het, beetje afhankelijk van de stand zal hij in de ene stand net wat eerder stoppen en in de andere stand wat langer iets ondersteuning geven.zetje01 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 18:31:
[...]
[
Iemand een idee of zo'n bagagedrager zou kunnen passen op de 600 pro? Of kent iemand een passend vergelijkbaar, minimalistisch model?
Ik vind de fiets zonder bagagedrager mooier, maar wil mijn tas eraan kunnen bevestigen door deze in een Cobags Bikezac te vervoeren.
Ik vind de fiets zonder bagagedrager mooier, maar wil mijn tas eraan kunnen bevestigen door deze in een Cobags Bikezac te vervoeren.
@TweakTweet Die van Decathlon vind ik er nog een beetje als een gewone bagagedrager uitzien van opzij.
Zoiets is dan mooier vind ik: https://www.r-m.de/nl/bikes/ubn-five/
Mooie fiets ook.
Cortina heeft ook zo'n tassendrager (los te koop dacht ik) maar zit zo'n bult achterop voor het achterlicht.
Zoiets is dan mooier vind ik: https://www.r-m.de/nl/bikes/ubn-five/
Mooie fiets ook.
Cortina heeft ook zo'n tassendrager (los te koop dacht ik) maar zit zo'n bult achterop voor het achterlicht.
Dat dacht ik ook.Roos79 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 18:37:
[...]
Logisch want boven de 25 stopt het, beetje afhankelijk van de stand zal hij in de ene stand net wat eerder stoppen en in de andere stand wat langer iets ondersteuning geven.
Eerst.
Ik schreef het zelfde:
Maar ik heb het nu ervaren, en het lijkt soms echt op afremmen, niet uitrollen, boven de 25
zetje01 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:51:
[...]
Ik heb nog niet zo'n fiets, hoor.
Maar: ik dacht dat de fiets trapondersteuning biedt tot 25 km/u
Ga je dus sneller, dan stopt de ondersteuning.
Het lijkt me dat je dat toch juist wél duidelijk moet merken?
@zetje01 Ervaarde ik precies zo (heb inmiddels op een geleende 600 Pro gereden). Er lijkt boven de 25 km/u een extra ''weerstand'' in de motor te ontstaan en dat voelt inderdaad anders dan dat enkel de ondersteuning wegvalt.
Want het is logisch dat je dan de natuurkrachten moet trotseren en de bekende ''muur'' tegenkomt maar dat is het niet alleen. Zonder motorondersteuning had ik er meer van verwacht.
Want het is logisch dat je dan de natuurkrachten moet trotseren en de bekende ''muur'' tegenkomt maar dat is het niet alleen. Zonder motorondersteuning had ik er meer van verwacht.
[ Voor 8% gewijzigd door neb0 op 03-04-2023 01:19 ]
Merk in de 800 van mijn vrouw echt geen "extra" weerstand, uiteraard moet je opeens alles zelf doen als de ondersteuning wegvalt. Dat "mee" wind gevoel is dan weg. Het achterwiel met de motor is uiteraard ook wat zwaarder om op gang te houden. Als je echt weerstand wil voelen na de 25km/u grens dan raad ik je aan om op mijn oude tsdz2 ombouw motor is zonder ondersteuning te proberen überhaupt 20km/u te fietsen, dat is pas weerstand.... Zonder ondersteuning loopt daar niks soepel in en fiets je met bakstenen aan je pedalen.
Dat gevoel heeft de 800 van de vrouw echt niet.
Het is ook niet een extra weerstand.charrel schreef op zondag 2 april 2023 @ 07:27:
Merk in de 800 van mijn vrouw echt geen "extra" weerstand, uiteraard moet je opeens alles zelf doen als de ondersteuning wegvalt. Dat "mee" wind gevoel is dan weg. Het achterwiel met de motor is uiteraard ook wat zwaarder om op gang te houden. Als je echt weerstand wil voelen na de 25km/u grens dan raad ik je aan om op mijn oude tsdz2 ombouw motor is zonder ondersteuning te proberen überhaupt 20km/u te fietsen, dat is pas weerstand.... Zonder ondersteuning loopt daar niks soepel in en fiets je met bakstenen aan je pedalen.
Het is alsof er af en toe licht in de rem geknepen wordt.
Het is dus niet continu . En verschillende mensen in dit topic hebben het ervaren.
Vandaag eerste ritje naar mijn werk gemaakt op mn 600 cgo pro. Ik moet de Lekbrug over bij Vianen en die kan pittig zijn bij bepaalde winderige en regenachtige weerstoestanden 
Maar vandaag was het lekker zonnig en droog, wel fris, maar ik roetstje er met standje 1 moeiteloos eroverheen. Ook daarna langs de parallelweg richting industrieterrein ga je een tijdje met een lichte helling omhoog, maar het fietst heerlijk zo
Nu dus met mijn stuur van de CGO 800 die ik wat meer rechtop heb gezet. Het voelt nu echt veel meer alsof je op een stadsfiets fietst.
Geen spijt van mijn keuze!
Maar vandaag was het lekker zonnig en droog, wel fris, maar ik roetstje er met standje 1 moeiteloos eroverheen. Ook daarna langs de parallelweg richting industrieterrein ga je een tijdje met een lichte helling omhoog, maar het fietst heerlijk zo
Nu dus met mijn stuur van de CGO 800 die ik wat meer rechtop heb gezet. Het voelt nu echt veel meer alsof je op een stadsfiets fietst.
Geen spijt van mijn keuze!
:strip_exif()/f/image/04KlAToA90XDaZ3bMIP0RwHg.jpg?f=fotoalbum_large)
Yes het is inderdaad de 1x M6 2-pins male (https://www.aliexpress.com/item/1005004905804961.html)neb0 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 17:34:
[...]
@damiii Deze M6 2-pins splitter dus?
En dan 1x M6 2-pins male voor het achterlicht.
Je hebt er een boel extra?
Ik had daarnaast de drie opties van https://nl.aliexpress.com/item/1005004780485338.html besteld. (dus zowel male, als female, als male-female) Kreeg dit in wat verhoud folie gewikkeld. nooit erg om wat extra te krijgen
Verder nog niet naar een achterlicht oid gekeken, maar de connectors passen en de multimeter gaf aan dat er spanning op stond!
@damiii je zou zeggen dat het inderdaad gewoon een plus en een min draad is. ik vermoed dat je er niet persee een nodig hebt met een connector.
ik ga er ook maar eens bestellen en proberen
ik ga er ook maar eens bestellen en proberen
Leuk projectje! Ben benieuwd naar twee dingen:damiii schreef op maandag 3 april 2023 @ 10:00:
[...]
Yes het is inderdaad de 1x M6 2-pins male (https://www.aliexpress.com/item/1005004905804961.html)
Ik had daarnaast de drie opties van https://nl.aliexpress.com/item/1005004780485338.html besteld. (dus zowel male, als female, als male-female) Kreeg dit in wat verhoud folie gewikkeld. nooit erg om wat extra te krijgen.
Verder nog niet naar een achterlicht oid gekeken, maar de connectors passen en de multimeter gaf aan dat er spanning op stond!
1) hoe je de kabel naar het achterlicht wegwerkt (samen met de kabel van je achterrem?)
2) als je je voorlicht aandoet dan gaat ook automatisch je achterlicht aan? (moet haast wel toch?).
Er zit volgens mij ook een connector in de koplampkabel onderaan het frame (bij de trapas in de buurt). Als daar genoeg ruimte is voor de splitter scheelt dat weer afstand tot het achterlicht.damiii schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 14:59:
Met succes de m6 splitter eerder uit deze thread geplaatst! nu even zoeken naar een led achterlicht.
[Afbeelding]
Volgens mij voor je koplamp: op je koplamp zit aan weerszijde een zwarte sticker waarachter de stelschroeven zitten. Mocht het nodig zijn de lamp anders te stellen, dan kun je deze denk ik weer gebruiken om het af te dichten.Akerboom schreef op maandag 3 april 2023 @ 19:08:
Ik heb mijn grijze 600 pro XL binnen. De juiste keuze voor mijn 1.90m.
Weet iemand waarvoor deze kleine zwarte ronde stickertjes zijn bedoeld? [Afbeelding]
Ik dacht dit slot te kopen:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/O9ja3U7i0uTF9okkdO20ijp0.jpg?f=user_large)
Maar nu lees op tenways dat de diameter van de zadelpen 30.4mm is. Dat lijkt geen standaard maat en nu past zo'n slot niet of zie ik wat over het hoofd?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/O9ja3U7i0uTF9okkdO20ijp0.jpg?f=user_large)
Maar nu lees op tenways dat de diameter van de zadelpen 30.4mm is. Dat lijkt geen standaard maat en nu past zo'n slot niet of zie ik wat over het hoofd?
Ik houd jullie op de hoogte, morgen even langs de lokale fietsenmaker om te kijken of ik een achterlicht kan scoren!randje schreef op maandag 3 april 2023 @ 15:55:
[...]
Leuk projectje! Ben benieuwd naar twee dingen:
1) hoe je de kabel naar het achterlicht wegwerkt (samen met de kabel van je achterrem?)
2) als je je voorlicht aandoet dan gaat ook automatisch je achterlicht aan? (moet haast wel toch?).
1) Dat moet ik nog even uitzoeken! Maar ik zal wat foto's posten wanneer ik klaar ben!
2) Lijkt me wel! er komt spanning op te staan, dus 90% van het werk is al gedaan
Goed om te weten! Scheelt inderdaad en zal ook een stuk netter staan, ik zat zelf al te denken om van 2 van de extra connectoren een verleng stukje te maken om zo de splitter in het frame te kunnen proppen.Eärendil schreef op maandag 3 april 2023 @ 18:02:
[...]
Er zit volgens mij ook een connector in de koplampkabel onderaan het frame (bij de trapas in de buurt). Als daar genoeg ruimte is voor de splitter scheelt dat weer afstand tot het achterlicht.
Fingers crossed!
Er bestaat zoiets als een zadelpenvulbus.Akerboom schreef op maandag 3 april 2023 @ 21:45:
Ik dacht dit slot te kopen:
[Afbeelding]
(kwam ik achter toen ik googlede op 30.4 mm)
Die heb je in verschillende maten.
Goed dat je een los extra kettingslot gebruikt i.p.v. een insteekketting. Doe hem wel door je frame en voorwiel want hoe je hem vast zet op de foto is je voorwiel zo eruit met de snelsluitingen en je fiets weg.
Doe ik normaal ook hoor! Maar hier in het fietsenhok van mn werk heb ik die mogelijkheid niet, en dan zou ik hem nog ergens meer in het zicht moeten zetten.TheBoneCollector schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 06:59:
[...]
Goed dat je een los extra kettingslot gebruikt i.p.v. een insteekketting. Doe hem wel door je frame en voorwiel want hoe je hem vast zet op de foto is je voorwiel zo eruit met de snelsluitingen en je fiets weg.
Beetje de afweging dus, in de 12,5 jaar dat ik hier werk is er volgens mij nog nooit een fiets uit dit hok gestolen dus ik durf hem aan
Ja, ik zag het. Voelt toch als suboptimaal. Ook is er rond dat slot na 2014 helemaal geen update op.zetje01 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 00:12:
[...]
Er bestaat zoiets als een zadelpenvulbus.
Ik twijfel nog, vond het wel een clean look.
Hebben jullie soms ook dat tijdens het trappen (vooral als je nog niet op 25 km/u kruissnelheid bent, lijkt het) je opeens een klein beetje doorschiet? Alsof er 1 tandje op het tandwiel overgeslagen wordt.
Voelt vergelijkbaar als schakelen met een naafversnelling; 1x een 'tak!' geluid, paar cm dat je in de lucht trapt/geen weerstand hebt en dan pakt ie 'm weer.
Gebeurt mij nu ongeveer 1x per enkele reis tussen werk en thuis (17km).
Voelt vergelijkbaar als schakelen met een naafversnelling; 1x een 'tak!' geluid, paar cm dat je in de lucht trapt/geen weerstand hebt en dan pakt ie 'm weer.
Gebeurt mij nu ongeveer 1x per enkele reis tussen werk en thuis (17km).
Gisteren helaas ook mogen ervaren dat op een kleine helling de accu opeens uitviel (had nog 11%) en ben toen moeten afstappen, omdat ik zonder ondersteuning de trappers gewoon niet rond kreeg. Lijkt toch iets mis als ik het vergelijk met andere ervaringen hier. Iemand in de regio Maastricht met een Tenways die eens wil vergelijken?
Yeah, het idee is wel oké, op het eerste gezicht.Akerboom schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 07:17:
[...]
Ja, ik zag het. Voelt toch als suboptimaal. Ook is er rond dat slot na 2014 helemaal geen update op.
Ik twijfel nog, vond het wel een clean look.
Maar ik zou het niet proberen, als er geen of weinig reviews zijn.
Ik zit trouwens nog wel te twijfelen om er gewoon nog een insteekketting bij te nemen; meer vanuit het idee ook dat als ik bijv nog samen met mijn vriendin (die zelf ook een nieuwe vrij dure e-bike heeft gekocht nu) een ritje maak, om daarmee deze nog eens extra te beveligen en dat ie ook meteen de andere fiets meepakt. (kan ook op zich wel met dit kettingslot, maar is net iets korter dus iets minder flexibel.TheBoneCollector schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 06:59:
[...]
Ik meende wel wel weer ergens te lezen dat zo'n insteekketting juist makkelijker kapot te krijge is met iets?
Dus ik twijfel wat wijsheid is, zo laten, of toch dat als extra slot erbij doen?
Bij een kleiner frame zul je de zadelpen verder uit moeten laten steken, waardoor je hoger ten opzichte van het stuur komt te zitten.zetje01 schreef op zondag 26 maart 2023 @ 15:45:
[...]
Uit nieuwsgierigheid:
Hoe gaat een groter frame (hogere zadel en grotere afstand tussen zadelpen en stuurpen) er voor zorgen dat je meer rechtop gaat fietsen?
Kijk de maten hier:
https://www.tenways.com/pages/cgo600-pro
Verder:
Dit is mijn eerste reactie in dit topic. Ik heb interesse in een TenWays bike en lees dus al een poosje mee.
Kan nog niet kiezen tussen 600 Pro en 800S
Beiden compleet (inclusief slot en bagagedrager) zo'n 1900 of 1940 euro.
Ik woon in Brunssum en heb de gewone CGO600. In Amby is een fietsenwinkel die Tenways dealer is en ze op voorraad heeft.Funne schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 09:00:
Gisteren helaas ook mogen ervaren dat op een kleine helling de accu opeens uitviel (had nog 11%) en ben toen moeten afstappen, omdat ik zonder ondersteuning de trappers gewoon niet rond kreeg. Lijkt toch iets mis als ik het vergelijk met andere ervaringen hier. Iemand in de regio Maastricht met een Tenways die eens wil vergelijken?
Nadeel van een insteekketting is dat als ringslot met loper ( blanke sleutel) open wordt gemaakt ook gelijk de insteekketting los is.LuNaTiC schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 09:21:
Ik meende wel wel weer ergens te lezen dat zo'n insteekketting juist makkelijker kapot te krijge is met iets?
Dus ik twijfel wat wijsheid is, zo laten, of toch dat als extra slot erbij doen?
Ik gebruik een extra kettingslot van 110cm en kan hiermee mijn e-bike en die van mijn vriendin vastzetten door frame en voorwiel aan een paal oid.
Alles is kapot te krijgen
Dat verhaal van die loper is volgens mij achterhaald, dat speelde in een oude serie AXA sloten maar niet meer in recente sloten zoals de Defender. Correct me if i'm wrong.TheBoneCollector schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 11:55:
[...]
Nadeel van een insteekketting is dat als ringslot met loper ( blanke sleutel) open wordt gemaakt ook gelijk de insteekketting los is.
Van de zomer op klaarlichte dag in het centrum van het dorp van mijn ouders twee fietsendieven met een insteekslot bezig gezien. In letterlijk 5 seconde hadden ze het AXA slot incl. insteekslot open. Voordat ik door had dat ze de fiets aan het stelen waren hadden fietste één van de twee daders al weg.Recklezz schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 11:58:
[...]
Dat verhaal van die loper is volgens mij achterhaald, dat speelde in een oude serie AXA sloten maar niet meer in recente sloten zoals de Defender. Correct me if i'm wrong.
[intermezzo]
Ik durfde weinig te ondernemen omdat ik met mijn 6 maanden oude baby was. Ben uiteindelijk toch achter de andere lopende dader aangelopen en heb foto's van hem gemaakt. De politie gebeld. Uiteindelijk hadden ze deze dader gepakt terwijl hij op een andere gestolen fiets zat. De dader die weggefietst was hebben ze uiteindelijk een paar dagen later ook gepakt inclusief de gestolen fiets waar hij (dom genoeg) nog steeds op fietste. Uiteindelijk bleek de gestolen fiets van een oude kennis van me te zijn.
[/intermezzo]
Voor mij dus zeker geen insteekslot maar gewoon een los kettingslot. Ik heb zelf de ABUS Iven kettingslot 110cm art 2 incl. een AXA defender op mijn Tenways.
[ Voor 3% gewijzigd door walliewop op 04-04-2023 12:27 ]
Bij de AXA SL7 en SL9 kon dat met een loper. Met de nieuwe sloten niet hopelijk niet meer.
Voor mij zou het nog alleen maar als éxtra extra slot erbij zijn.
Dus gewoon mn Axa Defender, mijn ABUS kettingslot en daar bovenop dan nog de insteekketting op de Defender. Gewoon om hem ergens extra aan vast te maken en/of meerdere fietsen als ik een wat langer insteekketting koop.
Dus gewoon mn Axa Defender, mijn ABUS kettingslot en daar bovenop dan nog de insteekketting op de Defender. Gewoon om hem ergens extra aan vast te maken en/of meerdere fietsen als ik een wat langer insteekketting koop.
Ook de Defender van Axa gaat gewoon open met een loper helaas... zijn meerdere filmpjes van.Recklezz schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 11:58:
Dat verhaal van die loper is volgens mij achterhaald, dat speelde in een oude serie AXA sloten maar niet meer in recente sloten zoals de Defender. Correct me if i'm wrong.
Ja ik heb een verende zadelpen erop gezet. Wel even wennen dat én je stuur veert én je zadelpen, maar ik vind het prettig. Ga wel kijken voor een ander zadel, iets breder.Recklezz schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 12:06:
Heeft iemand al eens een verende zadelpen op zijn Tenways gezet? Lijkt me wel comfortabel, het huidige zadel is wat aan de harde kant.
Niet om je tegen te spreken hoor, maar heb je een bron? Ik lees namelijk dit :TheBoneCollector schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:31:
[...]
Ook de Defender van Axa gaat gewoon open met een loper helaas... zijn meerdere filmpjes van.
"AXA heeft de sloten direct aangepast zodat de Poolse sleutels niet meer werken.
Een recente melding van de politie dat er lopers van Solid-sloten van AXA in omloop zijn, kan volgens Stel niet kloppen. ‘Voor geen enkel van onze sloten bestaat een loper. Voor elke nieuwe type ringslot ontwikkelen wij veel verschillende sleutels. Er bestaat geen moedersleutel waarmee alle sloten geopend kunnen worden.’
https://www.fietsersbond....ten-en-de-poolse-sleutel/
Moest je nog opletten dat je de juiste dikte hebt? En hoe veert je stuur dan, die snap ik even nietTheBoneCollector schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:32:
[...]
Ja ik heb een verende zadelpen erop gezet. Wel even wennen dat én je stuur veert én je zadelpen, maar ik vind het prettig. Ga wel kijken voor een ander zadel, iets breder.
Ander zadel overweeg ik ook, maar wil eerst een verende zadelpen proberen.
11% is ook niet zo heel veel accu meer.Funne schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 09:00:
Zeker met een heuveltje vraag je dan veel kracht van de accu en zal het bereik van 10 km al snel naar 2/3 km of minder gaan als je kracht zet.
In deze is het handig om te weten welke ondersteuning je aan had staan en in welke versnelling je stond.
Logisch toch dat Axa dit op deze manier naar buiten brengt? Anyway, ieder slot is te openen zo ook de Defender.Recklezz schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:49:
Niet om je tegen te spreken hoor, maar heb je een bron? Ik lees namelijk dit :
"AXA heeft de sloten direct aangepast zodat de Poolse sleutels niet meer werken.
Een recente melding van de politie dat er lopers van Solid-sloten van AXA in omloop zijn, kan volgens Stel niet kloppen. ‘Voor geen enkel van onze sloten bestaat een loper. Voor elke nieuwe type ringslot ontwikkelen wij veel verschillende sleutels. Er bestaat geen moedersleutel waarmee alle sloten geopend kunnen worden.’
Moest je nog opletten dat je de juiste dikte hebt? En hoe veert je stuur dan, die snap ik even niet![]()
Ander zadel overweeg ik ook, maar wil eerst een verende zadelpen proberen.
Ik heb de 800S dus een verende voorvork.
Ik gebruik de ABUS Iven 8210 kettingslot (beste uit ANWB test en je lak blijft netjes door de hoes). Gewoon het fietsframe om een vast object/fietsenrek/nietje maken.
Verder heb ik geen ringslot gekozen want die zijn allemaal makkelijk te openen.
Overigens adviseert Tenways zelf ook een kettingslot ipv ringslot
Verder heb ik geen ringslot gekozen want die zijn allemaal makkelijk te openen.
Overigens adviseert Tenways zelf ook een kettingslot ipv ringslot
:strip_exif()/f/image/q3JpFDl0YBKdLOlLP7Y3SmtW.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag heb ik - na eerder de handvaten en het zadel te hebben vervangen - toch besloten om het stuur te vervangen. Door de Ergotec Moon Cruiser 31,8x610 mm welteverstaan.
Beste aankoop tot nu toe! Ik heb nu het gevoel dat ik zeer lange tijd comfortabel op de CGO600 Pro kan fietsen, in plaats van de voor mij iets te sportieve houding.
Dank voor deze tip. Ik heb vandaag de 600 Pro gekocht en het enige dat me echt niet bevalt is het stuur. Dit ziet er uit als een goed alternatief.Awoodentree schreef op woensdag 5 april 2023 @ 18:22:
[Afbeelding]
Vandaag heb ik - na eerder de handvaten en het zadel te hebben vervangen - toch besloten om het stuur te vervangen. Door de Ergotec Moon Cruiser 31,8x610 mm welteverstaan.
Beste aankoop tot nu toe! Ik heb nu het gevoel dat ik zeer lange tijd comfortabel op de CGO600 Pro kan fietsen, in plaats van de voor mij iets te sportieve houding.
Vandaag is mijn Massload bagagedrager binnengekomen (na de goede ervaringen van andere tweakers).
Alleen... ontbreken aan weerszijden onderaan het frame de bouten (inbus) om de bagagedrager vast te zetten...
Horen die er standaard wel op?
Alleen... ontbreken aan weerszijden onderaan het frame de bouten (inbus) om de bagagedrager vast te zetten...
Ik heb ook een ander stuur gekocht voor de CGO600, een ergotec Lady Town Bügel. Vergeleken met de Moon Cruiser de helft van de backsweep (30° ipv 60°) en minder verhoging. Bij ergotec hebben ze nog een heleboel andere modellen, dus je kan zelf kiezen hoeveel backsweep en verhoging je wilt:Mr-Martinez schreef op woensdag 5 april 2023 @ 19:27:
[...]
Dank voor deze tip. Ik heb vandaag de 600 Pro gekocht en het enige dat me echt niet bevalt is het stuur. Dit ziet er uit als een goed alternatief.
https://www.ergotec.de/nl...fety_level=4&radius=31.80
Tenways heeft het blijkbaar druk! De 600 pro (XL, avocado green) 28 maart besteld, zou gisteren verzonden worden, maar wordt nu waarschijnlijk pas 13 april. Levertijden op hun website lopen ook flink op.
Straks zien we ze overal fietsen na al die positieve reviews online.
Ondertussen maar wat accessoires verzamelen, telefoonhouder, sloten, tassen, bagagedrager. Iemand een mooie oplossing om je kettingslot weg te werken/netjes omheen te draaien? Om de zadelpen ziet er zo rommelig uit vaak.
Straks zien we ze overal fietsen na al die positieve reviews online.
Ondertussen maar wat accessoires verzamelen, telefoonhouder, sloten, tassen, bagagedrager. Iemand een mooie oplossing om je kettingslot weg te werken/netjes omheen te draaien? Om de zadelpen ziet er zo rommelig uit vaak.
[ Voor 28% gewijzigd door TweakTweet op 06-04-2023 08:13 ]
Gister nog extra insteekketting gekocht voor mijn Axa Defender, en toch maar meteen (ook na tip in dit topic) een andere verende zadelpen én ander zadel erop gezet. zo'n smal zadel past natuurlijk wel in het complete sportieve plaatje maar ik ga voor even net iets meer comfort, dus een wat breder zadel met wat meer padding gekocht.
Werkt toch net even wat fijner op straatjes met veel klinkertjes merkte ik al meteen daarna
Nu nog 2 laatste dingetjes in bestelling en dan heb ik mijn ideale fiets denk ik wel te pakken zo:
https://www.bol.com/nl/nl...mm/9300000118682024/?s2a=
en
voor ernaast:
https://www.rosebikes.nl/...k-met-fietshouder-2695611
fietshouder niet zo goedkoop maar wel lekker minimalistisch als je het niet gebruikt. Zelfde geldt voor de powerbank, als je hem er niet op hebt (wat veruit het vaakst zal zijn), dan is het toch allemaal minimalistisch met extra zut op je stuur.
Werkt toch net even wat fijner op straatjes met veel klinkertjes merkte ik al meteen daarna
Nu nog 2 laatste dingetjes in bestelling en dan heb ik mijn ideale fiets denk ik wel te pakken zo:
en
voor ernaast:
fietshouder niet zo goedkoop maar wel lekker minimalistisch als je het niet gebruikt. Zelfde geldt voor de powerbank, als je hem er niet op hebt (wat veruit het vaakst zal zijn), dan is het toch allemaal minimalistisch met extra zut op je stuur.
Ik zat ook te kijken naar een verende zadelpen, maar kan niet achterhalen welke maat (diameter) ik moet hebben. Weet jij dat?LuNaTiC schreef op donderdag 6 april 2023 @ 07:49:
Gister nog extra insteekketting gekocht voor mijn Axa Defender, en toch maar meteen (ook na tip in dit topic) een andere verende zadelpen én ander zadel erop gezet. zo'n smal zadel past natuurlijk wel in het complete sportieve plaatje maar ik ga voor even net iets meer comfort, dus een wat breder zadel met wat meer padding gekocht.
en
voor ernaast:
Oef nee, ik heb het meteen even laten doen bij de fietsenmaker. Hij mompelde wel iets over een exotische maat maar heb niet gehoord of onthouden wat deze was. Hij haalde uit een bakje denk ik iets wat hij over de pen heen schoof (een verloopje/verdikking oid?) waardoor het paste.Mr-Martinez schreef op donderdag 6 april 2023 @ 09:11:
[...]
Ik zat ook te kijken naar een verende zadelpen, maar kan niet achterhalen welke maat (diameter) ik moet hebben. Weet jij dat?
Er bestaat zoiets als een zadelpenvulbus.LuNaTiC schreef op donderdag 6 april 2023 @ 09:20:
[...]
Oef nee, ik heb het meteen even laten doen bij de fietsenmaker. Hij mompelde wel iets over een exotische maat maar heb niet gehoord of onthouden wat deze was. Hij haalde uit een bakje denk ik iets wat hij over de pen heen schoof (een verloopje/verdikking oid?) waardoor het paste.
ziet er idd uit wat je dan nodig hebt!zetje01 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 09:30:
[...]
Er bestaat zoiets als een zadelpenvulbus.
Dus de zadelpen is 30.4 mm? Dan zou dit dus geschikt zijn :
https://www.allwheels.nl/...rend-304-mm-350-mm-zwart/
Pin me er niet op vast, maar ik reageerde weer op hem:Recklezz schreef op donderdag 6 april 2023 @ 09:47:
Dus de zadelpen is 30.4 mm? Dan zou dit dus geschikt zijn :
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/74959304
Dat gaat over de CGO600. Geldt dit ook voor de CGO600 Pro en de CGO800s?zetje01 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 09:50:
[...]
Pin me er niet op vast, maar ik reageerde weer op hem:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/74959304
Ik heb geen idee.Mr-Martinez schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:00:
[...]
Dat gaat over de CGO600. Geldt dit ook voor de CGO600 Pro en de CGO800s?
Ik wilde alleen maar de term "zadelpenvulbus" weer even in dit topic noemen.
... en ik heb er nu al weer enorm spijt van...
[ Voor 7% gewijzigd door zetje01 op 06-04-2023 10:03 ]
Als Scrabble-tip?zetje01 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:02:
[...]
Ik heb geen idee.
Ik wilde alleen maar de term "zadelpenvulbus" weer even in dit topic noemen.
... en ik heb er nu al weer enorm spijt van...

Ik heb het nu aan Tenways gevraagd.Mr-Martinez schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:00:
[...]
Dat gaat over de CGO600. Geldt dit ook voor de CGO600 Pro en de CGO800s?
En al snel een antwoord van Tenways:
Dit gaat dus over de CGO600 Pro.For S size and M size: The diameter of the seat post is 30.4 mm and the length is 300 mm.
For L size and XL size: The diameter of the seat post is 30.4 mm and the length is 350 mm.
Hope these can help you, Please let us know if you have any further questions or concerns.
Bij mij zaten ze er niet bij. Maar die zitten al op je fiets, dus heb je ze ook niet nodig.Thijs_83 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 20:40:
Vandaag is mijn Massload bagagedrager binnengekomen (na de goede ervaringen van andere tweakers).
Inderdaad een duur houdertje. Onderstaande houder is € 40,- goedkoper:LuNaTiC schreef op donderdag 6 april 2023 @ 07:49:
en
voor ernaast:
https://sp-connect.eu/collections/bicycle/products/micro-bike-mount
En een modulair systeem, dus gemakkelijk uit te breiden.
Heb je wel weer een speciale case voor nodig. En wil mn dagelijkse gebruik wat 99% meer is dan op de fiets daardoor niet laten bepalen, dan geef ik liever iets meer uit aan zoiets.pcmistral schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:20:
[...]
Inderdaad een duur houdertje. Onderstaande houder is € 40,- goedkoper:
https://sp-connect.eu/collections/bicycle/products/micro-bike-mount
En een modulair systeem, dus gemakkelijk uit te breiden.
Inmiddels bezorgd en gemonteerd, mooi spul!
wel beetje krapjes op het stuur wat ik heb en de positie waar ik hem wilde hebben, maar het past net/precies.
Ik heb zelf een Quad Lock systeem. eerst wel wat huiverig over in verband met de hoge kosten.
maar wat een top systeem mijn telefoon zit muurvast. ik kan leterlijk mijn fiets er aan optillen.
nadeel is wel dat je een fors hoesje nodig hebt en de hoge prijs.
persoonlijk zie ik de waarden er wel van in.
maar wat een top systeem mijn telefoon zit muurvast. ik kan leterlijk mijn fiets er aan optillen.
nadeel is wel dat je een fors hoesje nodig hebt en de hoge prijs.
persoonlijk zie ik de waarden er wel van in.
Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.
Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.
Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.
Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.
Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.