• damiii
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-06 16:52
Van de week Tenways gemaild om te vragen welk type connector gebruikt word voor het voorlicht van de 600 non pro, zodat ik een lusje kan maken voor een vast achterlicht.

Er zal wel een NDA oid getekend zijn waardoor ze dit niet mogen delen.
It is a 2 pin connector with an outer diameter between 7.3 and 7.5. See the picture below for the specification of the connector for the front light, it's the same for our current model for sale.
Please pardon us for not being able to provide you with possible suppliers for the connector.
What is your ebike model? The power supply voltage of the front light for CGO600 is DC 27.5V to 42V (the voltage will vary with the battery voltage between 27.5V-42V).

Gaat hierdoor bij iemand een belletje rinkelen? Ik kreeg dmv zoeken op de code in de afbeelding helaas geen uitsluitsel

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:00

franssie

Save the albatross

@damiii op de connector staat bij mij heel klein Lernew maar heb nog geen type kunnen vinden hiermee.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ricknr9 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:43:
@LuNaTiC misschien wel handig dat ik dat er bij zet :P.
dit is het onderste kapje bij het baterij compartiment.
simpel te verwijderen door je fiets ondersteboven te zetten en 2 schroefjes los te draaien.
deze pas enkel op het standaard model niet op de pro.
als ik nog een keer tijd heb zal ik ook eens een nieuwe maken daarvoor.
Ah ik dacht dat je 3D print voor een CGO600 pro was.
Ik zag wel als je de batterij van de CGO600 pro eruit haalt, dat er een zwarte 'afwerkstrip' is en daaronder lijkt ruimte te zitten.....(durfte het nog niet aan om het los proberen te wrikken).

Ik weet ook niet hoe de koplamp eruit moet (2 afdekkapjes aan de zijkant en dan schroefjes eronder), maar wellicht dat daarachter ook nog wat ruimte is?

Nog genoeg te spelen/ontdekken met de fiets.

Nog even mijn korte reis voor de keus voor een CGO600 pro en niet voro de CGO600 of CGO800s.
Had in de winkel een CGO600 non-pro getest, vooral omdat ik twijfelde tussen de framemate M en L (ben 1.77 met korte beentjes). De pro hadden ze niet op voorraad op het moment.
Qua grootte was de fiets perfect, alleen qua houding net te sportief.
Tot aan dat ik de CGO600 pro in ontvangst heb mogen nemen heb ik heel hard getwijfeld om voor de CGO800S te gaan (rechte zithouding).
Na de eerste meters met de 600 Pro was de twijfel compleet weg.

CGO800s is wel de meest comfortabele (rechte zithouding en verende voorvork) maar de CGO600 (pro) is gewoon een stuk sexier :+ en voelt ook wat lichter aan.

Het enige wat ik wel mis is een achterlicht die aangesloten is op het stroomcircuit....maar wellicht dat een medetweaker hier iets op gaat vinden.....

edit: zie hierboven dat er al wat mensen mee bezig zijn _/-\o_

• neb0
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 17:20
ricknr9 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:01:
@tcc90 je zou natuurlijk ook voor het standaard model kunnen gaan dan heb je wel een geintergreerde accu.
Klopt maar de accu van de E-Lett is t.o.v. die van de CGO 600 een stuk groter (dacht ik), heeft een verstelbare stuurpen, veel bredere banden, standaard, spatborden, zachter zadel, beter kabelmanagement, veel groter dealernetwerk en standaard een slot en een erg mooi in het spatbord geïntegreerd achterlicht dat op de e-bike accu werkt en voorlicht van 30 lux. Dus dat is misschien allemaal ook wat waard. :)

@randje Snap dat je meteen weg was, maar als je voor de 800s ging, dan had ik toch een langere testrit op de Pro gemaakt. :) Of een fiets comfortabel zit, merk je soms pas na heel wat kilometers.

[Voor 55% gewijzigd door neb0 op 22-03-2023 18:04]

• neb0

Ik hoorde ergens dat er dit jaar nog 3 nieuwe modellen uitkomen.

Deze staat al op wat Spaanse sites.
Tenways AGO X
Elektrisch sportief woon- werk
Bafang M410 middenmotor, Shimano Deore 10 speed, Shimano hydr. remmen, 504 Wh (verwijderbare) accu, 27,5 kg, in grijs, zwart en blauw. EUR 2.399,-

Ook komt er in 2023 waarschijnlijk een AGO T en daarnaast dus nog een fiets uit.

[Voor 96% gewijzigd door neb0 op 23-03-2023 00:25]

• ricknr9
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:31
dat ziet er wel uit als een heel ander type fiets dan wat ze tot nu toe hebben geproduceerd.
meer een klasieke e-bike om te concureren tegen grotere bestaande merken zoals batavus etc, lijkt mij.
als de onderdelen kloppen zoals jij zegt lijken het ook wel wat meer premium onderdelen te zijn dan die nu worden gebruikt. maar dat zie je ook wel in de genoemde prijs.

de fiets zal er ook wel heel anders door worden om te rijden.

maarja dit blijft natuurlijk nog speculeren tot ze uitkomen ;)

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
damiii schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 12:08:
Van de week Tenways gemaild om te vragen welk type connector gebruikt word voor het voorlicht van de 600 non pro, zodat ik een lusje kan maken voor een vast achterlicht.

Er zal wel een NDA oid getekend zijn waardoor ze dit niet mogen delen.

[...]

[Afbeelding]

Gaat hierdoor bij iemand een belletje rinkelen? Ik kreeg dmv zoeken op de code in de afbeelding helaas geen uitsluitsel
Zou dit wat zijn?
https://www.aliexpress.com/item/1005004905804961.html

Met eventueel deze om de kabel naar het achterlicht aan te maken:
https://www.aliexpress.com/item/1005004780485338.html

“If debugging is the process of removing software bugs, then programming must be the process of putting them in.” — Edsger W. Dijkstra

• ricknr9
zou kunnen de afmeting die word gegeven is 7,4 mm en en die in de link zijn 6 en 8 mm.
denk dat de enige manier om het zeker te weten is ze te bestellen en proberen. op zich voor 5 euro kan je er ook niet echt een bult aan vallen natuurlijk

• damiii
qroy schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:09:
[...]

Gisteren een mini-B connector binnengekregen maar helaas past deze niet. De connector op de fiets is nog wat kleiner (buitenmaat ca6mm ipv de 9mm van de mini-B). Even verder zoeken dus...
@Eärendil Heeft denk ik de oplossing gevonden.

@qroy , was die 6mm de buitenmaat van de male connector?

• Colini
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10:46
Ik heb inmiddels al een weekje nu mijn csgo 600 pro..

Fiets ziet er goed uit en de ondersteuning is prettig. Wel wil ik tzt een ander "tandwiel" bij de trappers, zodat ik iets rustiger kan trappen bij 25km/u, maar dat terzijde.

Ik merk dat wanneer ik rem, er wat speling zit bij de voorvork / stuurstang. Het is bij de zwarte ring, bij het frame. Deze beweegt wat naar voren en naar achteren, goed merkbaar als je de voorrem inknijpt en dan de fiets naar voren duwt lichtjes.

Vraag: Is dit normaal?

Het betreft de zwarte ring in de rode cirkel:

• ricknr9
@Colini even de bovekant van de stuurpen aandraaien dan zou die speeling er vanaf moeten zijn.

• qroy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-06 09:31
damiii schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:28:
@qroy , was die 6mm de buitenmaat van de male connector?
Als ik me goed herinner wel. Ik heb niet gemeten met een schuifmaat, dus het is niet heel nauwkeurig...

• neb0
@Colini Wat Rick zegt, idd stuurpen aandraaien. Maar kijk ook even de quick release van het voorwiel na.

[Voor 52% gewijzigd door neb0 op 24-05-2023 04:44]

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Dat is een 3-pin kabel, en er staat niks bij over de maat. Levertijd uit China is altijd afwachten, maar vaak een stuk korter dan wat ze noemen.

“If debugging is the process of removing software bugs, then programming must be the process of putting them in.” — Edsger W. Dijkstra

• neb0
@Eärendil Ah ships, 3-pins inderdaad, ik keek even verkeerd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Colini
@neb0 en @ricknr9 ..

Ik heb de pin losgedraaid, goed gekeken of alles recht boven elkaar was en weer stevig vastgezet..

Nog steeds helaas speling. Maar ik begrijp dat die speling dus niet mag.

Ik ga straks ff terug naar de winkel. Ze hadden wel meer zaken niet helemaal goed vastgezet... dus hun mogen het lekker nakijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ricknr9
@Colini dat zou ik dat zeker doen dat is het voordeel van hem kopen bij een fysieke winkel.
dat moeten ze zo op kunnen lossen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Colini
precies...

Dat was ook mijn reden om niet online te kopen.

Niet dat ik niet handig ben, doe zelf de auto grotendeels onderhouden, maar ging zin om bij iets nieuws meteen alles op te moeten lossen.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-06 14:00

SeatRider

Hips don't lie

Ik twijfel nu tussen de Tenways CGO800s of de Amslod Ascot MTX-600. Beiden zijn € 1899. De specs van de Amslod trekken me meer aan (10 ondersteuningsniveaus, grote accu, 80Nm middenmotor, groot kleurenscherm met USB uit om de telefoon mee op te laden, en vooral: 7 versnellingen). Het merkimago houdt me dan weer een beetje tegen.

De Tenways kwam deze week in beeld via Facebook ads, en ziet er mooier uit (geen accu op de bagagedrager), maar ik vrees dat het gebrek aan versnellingen me op gaat breken. Ik woon in een gebied met veel bruggen en tunnels.

Gedachten?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:35

XanderDrake

Build the future!

neb0 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 19:46:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik hoorde ergens dat er dit jaar nog 3 nieuwe modellen uitkomen.

Deze staat al op wat Spaanse sites.
Tenways AGO X
Elektrisch sportief woon- werk
Bafang M410 middenmotor, Shimano Deore 10 speed, Shimano hydr. remmen, 504 Wh (verwijderbare) accu, 27,5 kg, in grijs, zwart en blauw. EUR 2.399,-

Ook komt er in 2023 waarschijnlijk een AGO T en daarnaast dus nog een fiets uit.
Mooi ding, maar wat is hier verder bijzonder aan? Is het een speed pedelec, of meer een MTB voor off-road? Wat heb je aan 10 versnellingen als je niet sneller dan 26KM/u mag? Of is dit meer voor up-hill cycling dat wij totaal niet hebben in NL?

Als dit een normale ebike is dan moet Tenways op dat prijspeil flink gaan concurreren met bekendere en goed ondersteunde merken. Lastige opgave.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +1Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
SeatRider schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:14:
Ik twijfel nu tussen de Tenways CGO800s of de Amslod Ascot MTX-600. Beiden zijn € 1899. De specs van de Amslod trekken me meer aan (10 ondersteuningsniveaus, grote accu, 80Nm middenmotor, groot kleurenscherm met USB uit om de telefoon mee op te laden, en vooral: 7 versnellingen). Het merkimago houdt me dan weer een beetje tegen.

De Tenways kwam deze week in beeld via Facebook ads, en ziet er mooier uit (geen accu op de bagagedrager), maar ik vrees dat het gebrek aan versnellingen me op gaat breken. Ik woon in een gebied met veel bruggen en tunnels.

Gedachten?
Wat ondersteuning betreft, ik gebruik alleen stand 1 (eco) op m'n CGO800. Dat is in Nederland meer dan voldoende, ook met heuveltjes, bruggen en tegenwind. Dus daar zou ik me niet blind op staren. Verder mis ik de versnellingen absoluut niet, die 25km/u haal je echt moeiteloos...

De Amslod ken ik verder niet, daar kan ik weinig zinnigs over zeggen. Maar zoals vaker gezegd, probeer ze gewoon zelf eens uit bij een fietsenwinkel.

[Voor 3% gewijzigd door warp op 24-03-2023 12:15]

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

warp schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 12:14:
[...]

Wat ondersteuning betreft, ik gebruik alleen stand 1 (eco) op m'n CGO800. Dat is in Nederland meer dan voldoende, ook met heuveltjes, bruggen en tegenwind. Dus daar zou ik me niet blind op staren. Verder mis ik de versnellingen absoluut niet, die 25km/u haal je echt moeiteloos...

De Amslod ken ik verder niet, daar kan ik weinig zinnigs over zeggen. Maar zoals vaker gezegd, probeer ze gewoon zelf eens uit bij een fietsenwinkel.
Inmiddels gedaan, alleen mocht ik de winkel niet uit, dus over het gebrek aan versnellingen bij heuvel op (of juist af) kan ik nog steeds niks zeggen. Andere winkels in de buurt hadden hem niet op voorraad. 1 ding wat me al wel opviel is de hoogte van het stuur, dat is echt te laag. Zijn daar trucjes voor?

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:37

charrel

Cortisol4life..

@SeatRider Topic lezen en een stuurverhoger a 9-10€ kopen? ;)

[Voor 14% gewijzigd door charrel op 24-03-2023 14:21]

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

charrel schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 14:21:
@SeatRider Topic lezen en een stuurverhoger a 9-10€ kopen? ;)
Ik heb het topic doorzocht op een aantal trefwoorden, maar "stuurverhoger" was de term die ik miste :+

Welke heb jij gebruikt, en hoe ziet het er dan uit?

[Voor 30% gewijzigd door SeatRider op 24-03-2023 14:44]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• damiii
SeatRider schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 14:35:
[...]

Doe nou eens niet zo kinderachtig. Ik heb het topic doorzocht op een aantal trefwoorden. Wel gevonden dat er iets mogelijk was, maar niet hoe en waar dat te krijgen is.

Maar toch bedankt voor je input.
Ik heb, net als iemand anders in van het forum, het volgende stuur:

https://steercarrier.com/

Wel een beetje aan de prijs, maar wilde ook een voorrekje, en vond dit wel echt een toffe oplossing!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

damiii schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 14:44:
[...]

Wel een beetje aan de prijs, maar wilde ook een voorrekje, en vond dit wel echt een toffe oplossing!
Ja die is supercool, maar voor de 800s (met display in het midden) geen optie toch?

• damiii
SeatRider schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 14:44:
[...]

Ja die is supercool, maar voor de 800s (met display in het midden) geen optie toch?
Ah nee voor de 800 niet nee. Maar een stuurpen verlenger zou moeten werken toch? weet alleen niet hoe de bekabeling intern zit sinds in een 600 heb.

https://www.bol.com/nl/nl...lGIQ.2_53.62.ProductImage

Acties:
  • +1Henk 'm!

• damiii
Zojuist deze ook besteld, fingers crossed!!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

damiii schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 14:46:
[...]

Ah nee voor de 800 niet nee. Maar een stuurpen verlenger zou moeten werken toch? weet alleen niet hoe de bekabeling intern zit sinds in een 600 heb.

https://www.bol.com/nl/nl...lGIQ.2_53.62.ProductImage
Zo simpel! Ben benieuwd hoe het er dan uitziet :)

(Ook wel cool, zo te zien past mijn Basil fietstas-klem er dan ook weer op!)

[Voor 8% gewijzigd door SeatRider op 24-03-2023 15:03]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:58

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

walliewop schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 20:51:
@Gizz Bedankt voor de review! Ik zag op de Facebook pagina van de tenways community de Abus Nutfix voorbij komen om de Quickfix vast te zetten. Ik heb er geen ervaring mee maar ga me hier volgende week ook eens in verdiepen als mijn 600 pro binnen is :). Bij Decathlon lijken ze een soortgelijk systeem te hebben.
Vandaag het Decathlon-setje gehaald en zojuist geïnstalleerd. Het voorwiel ging perfect, maar de bout en moeren voor het zadel zijn eigenlijk niet direct geschikt:

De Decathlon-bevesting is duidelijk gemaakt voor een zadelbuisklem met rechte zijkanten. Dit is nu best suboptimaal :z Dus eigenlijk moet je bij dat Decathlon-setje ook meteen een nieuwe klem met rechte zijkanten kopen.

Over suboptimaal gesproken, dit is mijn remschijf na 3 weken / 300km:

Ik ga toch maar eens de support mailen, kijken wat ze hier zelf van vinden.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-05 08:29
Ralphie schreef op maandag 20 maart 2023 @ 19:37:
[...]

Ah thanks is het proberen waard. Nu even wachten tot ik beter ben. Batterij heeft 47% dus kan nog wel een stukje
Update over bovenstaand: nadat ik de oplader had doorgemeten en had aangetoond dat deze 42VDC aangaf, is tenway onmiddellijk overgegaan op het verzenden van een nieuwe batterij. Deze is vanochtend al binnengekomen. Direct aan de lader gehangen en nu werd het lampje wel rood. Ook het status ledje op de batterij zelf doet het ook. Inmiddels helemaal opgeladen en alles ziet er weer prima uit. Dikke kudos voor de support en de snelle afhandeling!

HODL

• charrel

charrel

Cortisol4life..

damiii schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 14:44:
[...]

Die kan niet op de 800, want dan mis je het display stukje.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

[...]
[...]

Doe nou eens niet zo kinderachtig. Ik heb het topic doorzocht op een aantal trefwoorden. Wel gevonden dat er iets mogelijk was, maar niet hoe en waar dat te krijgen is.

Maar toch bedankt voor je input.
Ik heb het topic doorzocht op een aantal trefwoorden, maar "stuurverhoger" was de term die ik miste :+

Welke heb jij gebruikt, en hoe ziet het er dan uit?
Er wordt gewoon wel iets van jezelf verwacht qua zoeken, het is erg makkelijk te vinden. Niets met kinderachtig te maken ;)
Zelfs de link naar amazon staat erin.

• neb0
XanderDrake schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:20:
[...]

Mooi ding, maar wat is hier verder bijzonder aan? Is het een speed pedelec, of meer een MTB voor off-road? Wat heb je aan 10 versnellingen als je niet sneller dan 26KM/u mag? Of is dit meer voor up-hill cycling dat wij totaal niet hebben in NL?

Als dit een normale ebike is dan moet Tenways op dat prijspeil flink gaan concurreren met bekendere en goed ondersteunde merken. Lastige opgave.
De nieuwe Tenways Ago X is denk ik een soort hybrid (geen speedpedelec): stad en touren (en ja dan ook op onverharde paden of slechtere wegen -> vering en brede banden). De achtergrader ziet er robuust uit, dus dat kan handig zijn voor boodschappen/kinderzitje.

Versnellingen helpen je bij het beklimmen van een langere helling. Dus neem je de fiets mee naar het buitenland of zoek je in NL de stijlste plekken op, dan kun je die makkelijker oprijden.
Wat weleens wordt vergeten, als je met een singlespeed op een helling moet stoppen en weer aan de gang wilt komen, dan is het toch aanpoten. Verder bergaf: kun je een groter verzet nemen zodat je geen lucht trapt.
Ook kun je een candans zoeken die het beste bij je past. Ik vind bijv. de benenrotatie bij 25 km/u net te hoog en zou dan liever een tandje bijschakelen. Dat kan met versnellingen.
Verder heeft de nieuwe fiets een middenmotor en die is veel geschikter voor hellingen. Voordeel is dat het gewicht lager en in het midden van de fiets zit wat een nog betere balans oplevert. Het rijgedrag is ook wat anders/natuurlijker. Bij een achternaafmotor heb je het idee dat je wordt geduwd. Ieder heeft zo zijn voorkeuren. :)

Verder is de afmontage beter. Componenten (remmen etc.) beter. wellicht de velgen ook.

• Recklezz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-05 07:49
Gizz schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:16:
[...]

[Afbeelding]

Wow, dit is compleet onacceptabel! Wat is dit voor pisbakkenstaal dan? Benieuwd naar hun reactie..

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

neb0 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 17:46:
[...]

De nieuwe Tenways Ago X is denk ik een soort hybrid (geen speedpedelec): stad en touren (en ja dan ook op onverharde paden of slechtere wegen -> vering en brede banden). De achtergrader ziet er robuust uit, dus dat kan handig zijn voor boodschappen/kinderzitje.

Versnellingen helpen je bij het beklimmen van een langere helling. Dus neem je de fiets mee naar het buitenland of zoek je in NL de stijlste plekken op, dan kun je die makkelijker oprijden.
Wat weleens wordt vergeten, als je met een singlespeed op een helling moet stoppen en weer aan de gang wilt komen, dan is het toch aanpoten. Verder bergaf: kun je een groter verzet nemen zodat je geen lucht trapt.
Ook kun je een candans zoeken die het beste bij je past. Ik vind bijv. de benenrotatie bij 25 km/u net te hoog en zou dan liever een tandje bijschakelen. Dat kan met versnellingen.
Verder heeft de nieuwe fiets een middenmotor en die is veel geschikter voor hellingen. Voordeel is dat het gewicht lager en in het midden van de fiets zit wat een nog betere balans oplevert. Het rijgedrag is ook wat anders/natuurlijker. Bij een achternaafmotor heb je het idee dat je wordt geduwd. Ieder heeft zo zijn voorkeuren. :)

Verder is de afmontage beter. Componenten (remmen etc.) beter. wellicht de velgen ook.
OK! Fair enough. Maar hoe ziet de markt eruit in deze sector? Ik Zie meer stoere ebikes van bekende namen met kwaliteit onderdelen en ditto montage in dit segment. Wat doet tenways beter?

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

• Rikkie2021
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01-06 21:29
warp schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 12:14:
[...]

@warp jij hebt dus ervaring met de 800s. Ik vroeg me af of je de hoge versnelling niet mist als je hard fietst ( 25 km/uur). Moet je dan niet veel omwentelingen maken met je benen lijkt mij? Een grotere versnelling zou dan toch wel relaxed zijn?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• neb0
XanderDrake schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 19:28:
[...]

OK! Fair enough. Maar hoe ziet de markt eruit in deze sector? Ik Zie meer stoere ebikes van bekende namen met kwaliteit onderdelen en ditto montage in dit segment. Wat doet tenways beter?
Klopt, dat is de vraag. Voor ongeveer hetzelfde bedrag heb je een 2022 model Cube Touring Hybrid en voor een paar 100 euro meer een 2023 model. Bosch smart system 75 Nm sterk, tot 625 Wh accu, Shimano setup, afneembaar display en 55 mm Schwalbe Almotion.

• ricknr9
@Gizz toevallig door strooizout gereden afgelopen tijd? je zou kunnen kijken of het er met een doekje en wat water van af poetst dan is het waarschijnlijk enker wat remstof dat gaan roesten is. mocht het zo zijn dat dat het niet is dan zou ik wel even de support benaderen want dat hoort niet.

• ricknr9

PRO of niet

Na mijn review van de CGO600 Pro heb ik aangegeven dat ik ook nog een vergelijking zou maken van de nieuwe Pro of het originele model. Na navraag bij TEWAYS blijkt dat ook het non Pro model beschikbaar blijft voor de aankomende tijd. Er is dus een keus te maken hier, de standaard CGO600 is momenteel te koop voor €1599 en het pro model voor €1799 een verschil van €200 dus.
de vraag is hier dus of het Pro model die extra €200 waard is. En wanneer het interessanter is om voor welk model te gaan.

De CGO600 pro is op 3 punten veranderd ten opzichte van de CGO600. In mijn review ga ik verder in op wat ik er van vind maar in deze review probeer ik ze te vergelijken en de voor en tegens van beide oplossingen te belichten. Hierbij gebruik ik de zelfde bulit points als ik in mijn originele review heb gebruikt.
  • vormgeving en verlichting
  • zithouding en comfort
  • batterij en bereik
Vormgeving en verlichting
Het grote verschil qua uiterlijk zit heb bij de modellen in de voorkant van de fiets. Met het geïntegreerde voorlicht ziet de pro er wat gestroomlijnder uit. Ook het beter wegwerken van de kabels zorgt voor een iets geraffineerdere look. Ook de verwijder bare accu geeft de fiets een erg andere look. En dat is niet perse een voordeel vind ik zelf. Over mijn standaard CGO600 heb ik vaak de verbazing gezien bij mensen toen ik vertelde dat het een E-bike is. De dunnen naaf motor en de geïntegreerde batterij zorgen er gewoon voor dat het op een normale fiets lijkt. Misschien is dit ook wel een voordeel en word hij minder snel gestolen?
Zithouding en comfort
Een van de modificaties van de CGO600 die ik het vaakst heb gezien is het verhogen van het stuur. Het is een veelbesproken punt bij veel mensen. De erg sportive houding is niet voor iedereen weggelegd. Ook ik heb het stoor van mijn CGO600 verhoogd. Toen ik mijn CGO600 Pro uit de verpakking haalde was dit ook het punt waar ik het meest in geintreseerd was. De uitvoering is goed gedaan en het is een grote verbetering. Hoewel het gemakkelijk zelf te doen is met een aftermarket stuurverhoger van een paar tientjes is het zeker van toegevoegde waarde. Het verhoogde gewicht van de pro maakt de fiets wel een stuk anders fietsen. Met baterij is de fiets zo’n 4kg zwaarder als het standaard model.dat lijkt niet veel maar zorgd er vor dat de fiets toch anders aanvoelt tijdens het fietsen. Dit heeft ook te maken met de dikkere banden die de Pro heeft. Het zorgd voor meer stabiliteit maar ook dat de fiets wat minder wendbaar is. Als je op snelheid door bochten heengaat merk je dat je wat minder scherp kan gaan.
Baterij en bereik
De CGO600 Pro maakt gebruik van een verwijderbare accu. Ik ben hier een beetje verdeeld over. Dit komt vooral omdat ik het niet nodig heb. Mijn fiets staat droog en warm en ik heb een stopcontact dichtbij dus waarom zou ik de accu verwijderen. Aan de andere kant begrijp ik ook dat voor veel mensen dit wel van toegevoegde waarde is wanneer je geen eigen schuur of garage hebt.

Die accu is wel een stuk groter geworden en als je net als ik veel grotere ronden fietst is dat een groot voordeel. Hoewel de accu op het standaard model snel oplaad en dus prima is om snel op te laden op het werk etc, is hij beperkt wanneer je grote ronden gaat rijden zeker wanneer het wat kouder word. Door de extra capaciteit heeft de Pro daar een stuk minder last van. Zelfs in de koele maanden war we nu in zitten kan ik prima afstanden van 65km rijden.

Conclusie

Beide fietsen hebben hun voor en nadelen en ik begrijp ook wel dat TENWAYS ze beide verkoopt. De €200 verschil kan veel uitmaken bij de keuzen voor een fiets. Voor mij zit de meerwaarde hem vooral in de grotere accu en vind ik dat de extra €200 wel waard. De stuurverhoger is een grote verbetering maar eerlijk is eerlijk voor een paar tientjes kan je dit zelf ook doen. ik denk dat ik toch wel mijn meeste kilometer ga maken vanaf nu p de Pro ;) .Omdat de keuze erg persoonlijk is heb ik hieronder een tabel gemaakt met daarin de voordelen van beide fietsen genoemd zoals ik ze zie.

CGO600 CGO600 Pro
fiets en zit sportief stabieler meer gerafineerd
geintergreerde accu grotere verwijderbare accu
sneller laden meer bereik
sportieve look meer design
lichter stabieler

• warp
  • Niet online
Rikkie2021 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 19:55:
@warp jij hebt dus ervaring met de 800s. Ik vroeg me af of je de hoge versnelling niet mist als je hard fietst ( 25 km/uur). Moet je dan niet veel omwentelingen maken met je benen lijkt mij? Een grotere versnelling zou dan toch wel relaxed zijn?
Zelf rij ik rond de 21~23 km/u, dat vind ik het prettigst fietsen. Als je harder wil dan zou een groter verzet inderdaad wel fijn zijn. Maar dan koop je dan weer geen citybike voor, lijkt me. Dan zou ik eerder naar een echte tourfiets kijken. Een Cube ofzo of wellicht dat nieuwe Tenways model? :)

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

ricknr9 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 10:10:

PRO of niet

[Afbeelding]

Na mijn review van de CGO600 Pro heb ik aangegeven dat ik ook nog een vergelijking zou maken van de nieuwe Pro of het originele model. Na navraag bij TEWAYS blijkt dat ook het non Pro model beschikbaar blijft voor de aankomende tijd. Er is dus een keus te maken hier, de standaard CGO600 is momenteel te koop voor €1599 en het pro model voor €1799 een verschil van €200 dus.
de vraag is hier dus of het Pro model die extra €200 waard is. En wanneer het interessanter is om voor welk model te gaan.

De CGO600 pro is op 3 punten veranderd ten opzichte van de CGO600. In mijn review ga ik verder in op wat ik er van vind maar in deze review probeer ik ze te vergelijken en de voor en tegens van beide oplossingen te belichten. Hierbij gebruik ik de zelfde bulit points als ik in mijn originele review heb gebruikt.
  • vormgeving en verlichting
  • zithouding en comfort
  • batterij en bereik
Vormgeving en verlichting
Het grote verschil qua uiterlijk zit heb bij de modellen in de voorkant van de fiets. Met het geïntegreerde voorlicht ziet de pro er wat gestroomlijnder uit. Ook het beter wegwerken van de kabels zorgt voor een iets geraffineerdere look. Ook de verwijder bare accu geeft de fiets een erg andere look. En dat is niet perse een voordeel vind ik zelf. Over mijn standaard CGO600 heb ik vaak de verbazing gezien bij mensen toen ik vertelde dat het een E-bike is. De dunnen naaf motor en de geïntegreerde batterij zorgen er gewoon voor dat het op een normale fiets lijkt. Misschien is dit ook wel een voordeel en word hij minder snel gestolen?
Zithouding en comfort
Een van de modificaties van de CGO600 die ik het vaakst heb gezien is het verhogen van het stuur. Het is een veelbesproken punt bij veel mensen. De erg sportive houding is niet voor iedereen weggelegd. Ook ik heb het stoor van mijn CGO600 verhoogd. Toen ik mijn CGO600 Pro uit de verpakking haalde was dit ook het punt waar ik het meest in geintreseerd was. De uitvoering is goed gedaan en het is een grote verbetering. Hoewel het gemakkelijk zelf te doen is met een aftermarket stuurverhoger van een paar tientjes is het zeker van toegevoegde waarde. Het verhoogde gewicht van de pro maakt de fiets wel een stuk anders fietsen. Met baterij is de fiets zo’n 4kg zwaarder als het standaard model.dat lijkt niet veel maar zorgd er vor dat de fiets toch anders aanvoelt tijdens het fietsen. Dit heeft ook te maken met de dikkere banden die de Pro heeft. Het zorgd voor meer stabiliteit maar ook dat de fiets wat minder wendbaar is. Als je op snelheid door bochten heengaat merk je dat je wat minder scherp kan gaan.
Baterij en bereik
De CGO600 Pro maakt gebruik van een verwijderbare accu. Ik ben hier een beetje verdeeld over. Dit komt vooral omdat ik het niet nodig heb. Mijn fiets staat droog en warm en ik heb een stopcontact dichtbij dus waarom zou ik de accu verwijderen. Aan de andere kant begrijp ik ook dat voor veel mensen dit wel van toegevoegde waarde is wanneer je geen eigen schuur of garage hebt.

Die accu is wel een stuk groter geworden en als je net als ik veel grotere ronden fietst is dat een groot voordeel. Hoewel de accu op het standaard model snel oplaad en dus prima is om snel op te laden op het werk etc, is hij beperkt wanneer je grote ronden gaat rijden zeker wanneer het wat kouder word. Door de extra capaciteit heeft de Pro daar een stuk minder last van. Zelfs in de koele maanden war we nu in zitten kan ik prima afstanden van 65km rijden.

Conclusie

Beide fietsen hebben hun voor en nadelen en ik begrijp ook wel dat TENWAYS ze beide verkoopt. De €200 verschil kan veel uitmaken bij de keuzen voor een fiets. Voor mij zit de meerwaarde hem vooral in de grotere accu en vind ik dat de extra €200 wel waard. De stuurverhoger is een grote verbetering maar eerlijk is eerlijk voor een paar tientjes kan je dit zelf ook doen. ik denk dat ik toch wel mijn meeste kilometer ga maken vanaf nu p de Pro ;) .Omdat de keuze erg persoonlijk is heb ik hieronder een tabel gemaakt met daarin de voordelen van beide fietsen genoemd zoals ik ze zie.

CGO600 CGO600 Pro
fiets en zit sportief stabieler meer gerafineerd
geintergreerde accu grotere verwijderbare accu
sneller laden meer bereik
sportieve look meer design
lichter stabieler
Ik heb maar één woord hiervoor: Held _/-\o_

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@ricknr9 laadt de non-pro echt sneller, of lijkt dat alleen maar zo omdat hij sneller vol is door de kleinere accu?

Als ze beide met (ongeveer) 150W laden, dan zal de non-pro eerder vol zijn, maar het aantal km-bereik dat je er per x minuten in pompt zal vrij vergelijkbaar zijn :)

Je zou zelfs kunnen stellen dat de non-pro in bovenstaande situatie zelfs langzamer laadt dan de pro, omdat hij veel eerder bij de 85% lading is en de lader dan gas terug neemt. De pro blijft dan langer op maximale snelheid laden, wat de gemiddelde laadsnelheid ten goede komt.

Ik zal overigens vanmiddag kijken hoe makkelijk het roest op de remschijven weg te poetsen is. Heb inderdaad de eerste 2x naar werk gefietst toen er gestrooid was, maar heb daarna op dagen zonder vorst ook uren door lekkere regenbuien gefietst dus was er een beetje vanuit gegaan dat het zout en eventuele tijdelijke effecten al lang weggespoeld zouden zijn.

[Voor 17% gewijzigd door Gizz op 25-03-2023 11:58]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• eMCie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:26
Ik zie in mijn Tenways app de eerdere fietsritten niet terug. Ik heb de fiets wel gekoppeld in de app en hij maakt gewoon een bluetooth verbinding. Meer mensen hier last van?

• warp
  • Niet online
eMCie schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 11:56:
Ik zie in mijn Tenways app de eerdere fietsritten niet terug. Ik heb de fiets wel gekoppeld in de app en hij maakt gewoon een bluetooth verbinding. Meer mensen hier last van?
Yup. Helaas wel. Gisteren was er een update voor iOS, in de release-notes stond dat ze wat bluetooth connectie-issues gefixed hebben. Maar heb het nog niet getest.

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-06 15:24
Ik ben 2.00m. Is de 600 Pro met XL frame dan geschikt voor mij? Andere merken zoals VanMoof, Cowboy ect zijn echt te klein.
En wie kent er een goede fysieke winkel voor Tenways? Liefst in Overijssel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arjan57
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11:52
-Muncky- schreef op zondag 26 maart 2023 @ 09:02:
Ik ben 2.00m. Is de 600 Pro met XL frame dan geschikt voor mij? Andere merken zoals VanMoof, Cowboy ect zijn echt te klein.
En wie kent er een goede fysieke winkel voor Tenways? Liefst in Overijssel.
Cyclesport zit in Deventer op de Houtmarkt

[Voor 86% gewijzigd door Arjan57 op 26-03-2023 11:06]

• de vliegvisser
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 06:22
Net de Tenways 600 pro in Utrecht geprobeerd. Wat een heerlijke fiets. Echter hadden ze daar alleen de medium versie en niet de XL ter beschikking om te proberen. Ik ben 1,95m en wil graag een beetje rechtop zitten. Dat was al redelijk op de medium en hoop dat dit nog beter op de XL wordt. Waar zou ik de XL versie kunnen proberen? Trouwens mijn vrouw had last met een wijde broekspijp die tussen de ketting kwam. Is dit een bekend probleem?
Ik hoor graag van jullie

• warp
  • Niet online
de vliegvisser schreef op zondag 26 maart 2023 @ 13:57:
Trouwens mijn vrouw had last met een wijde broekspijp die tussen de ketting kwam. Is dit een bekend probleem?
Ik hoor graag van jullie
Dat is niet zo vreemd bij fietsen met een open kettingkast ;) Maar daar heb je broekklemmen voor, zie bijvoorbeeld:

https://www.decathlon.nl/...-100-opklikbaar/_/R-p-629

• lorriemada
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-05 17:34
Iemand een idee of er een fysieke winkel in Zeeland is welke Tenways verkoopt? Ik heb overal lopen zoeken, maar ben bang dat Rotterdam meest dichtstbijzijnde winkel is.

• pcmistral
  • Laatst online: 02-06 18:26
Zou iemand voor mij een foto willen maken en posten van de voorzijde van de voorvork te hoogte van het spatbord van de 600Pro. Het voorspatbord dat bij mijn fiets is geleverd, is in de fabriek aangepast (zie eerdere post). Hierdoor paste het bij plaatsen maar net waardoor de lak aan de binnenzijde van de vork is beschadigd.

Inmiddels heb ik van Tenways een nieuwe aluminium spatbordset gekregen. Maar vreemd genoeg past dat voorspatbord ook niet. De sparing is te klein. Ik ben dus nu wel benieuwd of (de hoek van) mijn voorvork afwijkt, of dat er spatborden zijn met een langere sparing. Alvast bedankt.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
de vliegvisser schreef op zondag 26 maart 2023 @ 13:57:
Net de Tenways 600 pro in Utrecht geprobeerd. Wat een heerlijke fiets. Echter hadden ze daar alleen de medium versie en niet de XL ter beschikking om te proberen. Ik ben 1,95m en wil graag een beetje rechtop zitten. Dat was al redelijk op de medium en hoop dat dit nog beter op de XL wordt. Waar zou ik de XL versie kunnen proberen? Trouwens mijn vrouw had last met een wijde broekspijp die tussen de ketting kwam. Is dit een bekend probleem?
Ik hoor graag van jullie
Uit nieuwsgierigheid:

Hoe gaat een groter frame (hogere zadel en grotere afstand tussen zadelpen en stuurpen) er voor zorgen dat je meer rechtop gaat fietsen?

Kijk de maten hier:
https://www.tenways.com/pages/cgo600-pro

Verder:
Dit is mijn eerste reactie in dit topic. Ik heb interesse in een TenWays bike en lees dus al een poosje mee.
Kan nog niet kiezen tussen 600 Pro en 800S
Beiden compleet (inclusief slot en bagagedrager) zo'n 1900 of 1940 euro.

• ricknr9
@XanderDrake bedankt!
@Gizz ik doel er hier vooral op dat het langer duurt voordat de accu is opgeladen omdat hij groter is.
@lorriemada Rotterdam is het dichts bij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• neb0
Wat een uiteenzetting @ricknr9 ! Complimenten! _/-\o_

Mooi dat je dus niet automatisch het nieuwere als het meest geschikte beoordeelt.
Het is maar net wat je eisen en voorkeuren zijn. Persoonlijk vind ik de 'oudere' CGO 600 mooier.
Maar de Pro heeft natuurlijk ook plussen.

Ik ga het jullie even moeilijker maken. ;)

Wat nu als er een range extender uitkomt (las dat die in april of mei uitkomt) die ervoor zorgt dat de accucapaciteit van de CGO 600 de 400 Wh of hoger aantikt. Nu zijn die dingen doorgaans best prijzig maar ik kan me gezien de basisprijs van de fietsen niet voorstellen dat er een extender zou uitkomen van 500 of 600 euro. Zal eerder richting de helft gaan denk ik.

Maar dan heb je dus met de CGO 600 voor iets meer geld een fiets die toch een aantal kilo's lichter is, waarvan de accu niet kan worden gejat, die wat sportiever en wendiger rijdt, meer stealth is (je ziet haast niet dat het een e-bike is en dat heeft wat, bij de Pro zie je duidelijk aan de dikkere accubuis, de naad en de aansluitpoort, accuslot en accuknop dat het een elektrische fiets is) en als klap op de vuurpijl een CDX-riem. De Pro heeft een CDN, wat prima is en garantie, zo las ik (maar dan ben je niet zeker omdat een fabrikant altijd kan zeggen dat de ontstane slijtage door verkeerd gebruik is ontstaan).
Een verstelbare stuurpen of stuurpenverhoger kost maar een paar tientjes.

Gebruik CGO 600 met extender: wil je een keer wat verder, je sluit je extender aan. Naar het werk (tot ca. 25 km) en je interne accu is niet helemaal opgeladen? Geen probleem, want je hebt de extender wel naar binnen meegenomen en opgeladen.

Het is maar een hersenspinsel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• de vliegvisser
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 06:22
De adviseur in Utrecht gaf aan dat een hoger frame XL beter bij mijn lengte past en dat ik ook rechterop zou komen te zitten. Maar dat wil ik juist testen. Vandaar de vraag waar ik een XL 600 pro kan proberen. Zowel of deze bij mijn lengte past en hoe ik op deze fiets zit. Ben benieuwd waar ik de XL 600 Pro kan proberen.
zetje01 schreef op zondag 26 maart 2023 @ 15:45:
[...]

Uit nieuwsgierigheid:

Hoe gaat een groter frame (hogere zadel en grotere afstand tussen zadelpen en stuurpen) er voor zorgen dat je meer rechtop gaat fietsen?

Kijk de maten hier:

Verder:
Dit is mijn eerste reactie in dit topic. Ik heb interesse in een TenWays bike en lees dus al een poosje mee.
Kan nog niet kiezen tussen 600 Pro en 800S
Beiden compleet (inclusief slot en bagagedrager) zo'n 2000 euro.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Retep2124
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:47
de vliegvisser schreef op zondag 26 maart 2023 @ 18:11:
De adviseur in Utrecht gaf aan dat een hoger frame XL beter bij mijn lengte past en dat ik ook rechterop zou komen te zitten. Maar dat wil ik juist testen. Vandaar de vraag waar ik een XL 600 pro kan proberen. Zowel of deze bij mijn lengte past en hoe ik op deze fiets zit. Ben benieuwd waar ik de XL 600 Pro kan proberen.

[...]
Groter frame betekend niet rechter op zitten. De bovenbuis word namelijk langer en daarom ook je reikwijdte tot het stuur. Dat betekend dus meer naar voren hangen, is mijn ervaring. Ik zit zelf ook nog te twijfelen [190cm] tussen de 600 pro [XL en L] en mss zelfs 800. Heb de XL en L kort even geprobeerd maar XL beviel de hoogte en ook grote van frame me meer, maar L was wel comfortabeler. Binnenkort wat meer tijd om echt een proefrit te maken. Ook op de 800. Vond dat eerst een dames model, maar he daar hoef je je tegenwoordig ook niet meer voor te schamen.

Heb een 600 niet pro gehad [L] voor een half jaar maar die heb ik verkocht.

Vind het een prachtige fiets voor een prachtige prijs alleen heb ik super veel twijfel of ik niet een andere, meer rechtop model moet nemen. Maarja vind dan maar iets wat je mooi vind.

[Voor 4% gewijzigd door Retep2124 op 26-03-2023 18:39]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• neb0
@de vliegvisser De stack van de CGO 600 en Pro is laag en neemt bijv. van M naar L niet toe. Misschien naar XL ook niet. Dat is vreemd want dat is meestal wel zo. De geometrie laat dus helaas wat te wensen over. Zal te maken hebben dat deze fietsen wat meer budgetgericht zijn. Je gaat dus inderdaad meer voorover zitten en bij een te kort frame i.c.m. meer (boven)lichaamslengte weer als een kat met gebogen rug wat ook niet goed is.
Ga daarom een uitgebreide proefrit maken als je kunt. Soms denk je bij de eerste paar km dat een fiets goed zit maar na 10 km denk je daar wellicht anders over. Dit gaat uiteraard op voor elk merk.

Sterker nog, ik zou ook fietsen/merken testen die je misschien op het eerste gezicht niet zou kopen. Zo ervaar je de verschillen.

@Retep2124 De CGO 600 Pro heeft volgens mij zelfs een iets verdere reach dan de niet-pro. Natuurlijk een verstelbare stuurpen maar dat heeft de 600 ook als je de pen vervangt. Qua zitpositie ga je volgens mij dus niet rechterop. De stack-reach verhouding is daarvoor te laag. Dus als je de niet-pro verkocht hebt vanwege de zithouding dan zou het mij verbazen als je met de Pro wel tot je recht komt.

Ik heb de Pro inmiddels uitvoerig getest (geleende fiets voor 2 weken) maar ik vind het op langere tochten toch erg wennen omdat ik snel last heb van rug en nek. Door de afwezigheid van vering voel ik dat helaas ook in mijn nek. Dus dat is nog een bijkomend probleem.
Kortom, goed testen zou ik zeggen.

[Voor 41% gewijzigd door neb0 op 26-03-2023 20:05]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ricknr9
@neb0 dankjewel!
Tenways houd beide modellen ook in der verkoop voor nu dus daarom leek het mij wel goed ze tegen elkaar af te zetten en iedereen te laten zien wat de voor en nadelen van beide modellen zijn. Ik ben ook wel benieuwd naar de range extender vergeet ook niet dat die ook gewicht brengt dus de vraag word dan hoeveel range je er bij krijgt.

• neb0
ricknr9 schreef op zondag 26 maart 2023 @ 19:49:
@neb0 dankjewel!
Tenways houd beide modellen ook in der verkoop voor nu dus daarom leek het mij wel goed ze tegen elkaar af te zetten en iedereen te laten zien wat de voor en nadelen van beide modellen zijn. Ik ben ook wel benieuwd naar de range extender vergeet ook niet dat die ook gewicht brengt dus de vraag word dan hoeveel range je er bij krijgt.
Gewicht zal iets van 1-1.5 kg zijn. Dat maakt in range vrijwel niets uit, ik denk niet dat je het kunt ''meten''. :)
Je gebruikt 'm ook alleen wanneer nodig. Met extender zou de keuze tussen beide fietsen best lastiger zijn voor mij.

• zetje01
neb0 schreef op zondag 26 maart 2023 @ 19:07:
@de vliegvisser De stack van de CGO 600 en Pro is laag en neemt bijv. van M naar L niet toe. Misschien naar XL ook niet. Dat is vreemd want dat is meestal wel zo. De geometrie laat dus helaas wat te wensen over. Zal te maken hebben dat deze fietsen wat meer budgetgericht zijn. Je gaat dus inderdaad meer voorover zitten en bij een te kort frame i.c.m. meer (boven)lichaamslengte weer als een kat met gebogen rug wat ook niet goed is.
Ga daarom een uitgebreide proefrit maken als je kunt. Soms denk je bij de eerste paar km dat een fiets goed zit maar na 10 km denk je daar wellicht anders over. Dit gaat uiteraard op voor elk merk.

Sterker nog, ik zou ook fietsen/merken testen die je misschien op het eerste gezicht niet zou kopen. Zo ervaar je de verschillen.

@Retep2124 De CGO 600 Pro heeft volgens mij zelfs een iets verdere reach dan de niet-pro. Natuurlijk een verstelbare stuurpen maar dat heeft de 600 ook als je de pen vervangt. Qua zitpositie ga je volgens mij dus niet rechterop. De stack-reach verhouding is daarvoor te laag. Dus als je de niet-pro verkocht hebt vanwege de zithouding dan zou het mij verbazen als je met de Pro wel tot je recht komt.

Ik heb de Pro inmiddels uitvoerig getest (geleende fiets voor 2 weken) maar ik vind het op langere tochten toch erg wennen omdat ik snel last heb van rug en nek. Door de afwezigheid van vering voel ik dat helaas ook in mijn nek. Dus dat is nog een bijkomend probleem.
Kortom, goed testen zou ik zeggen.
Stack?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zetje01
Als ik het plaatje hier (onderin) bekijk, wordt de stack niet groter bij een grotere fiets.
Wel de zadelhoogte en de wielbasis.
Nog iets dat er op wijst dat je bij een grotere TenWays zeker niet automatisch meer rechtop gaat zitten.

• Rikkie2021
Ik zie op trustpilot veel negatieve reviews over de tenways. Dat gaat dan net name over de accuduur ( <50 km) en het feit dat je nat/ midderig wordt in dectegen vsnwege de korte spatborden. Nu staan daar in het algemeen vere negatieve reviews, maar toch, herkend iemand dit of juist niet?

• walliewop
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:35
Rikkie2021 schreef op zondag 26 maart 2023 @ 21:07:
Ik zie op trustpilot veel negatieve reviews over de tenways. Dat gaat dan net name over de accuduur ( <50 km) en het feit dat je nat/ midderig wordt in dectegen vsnwege de korte spatborden. Nu staan daar in het algemeen vere negatieve reviews, maar toch, herkend iemand dit of juist niet?
Bij de pro heb ik geen last van modder/nattigheid. Ik geloof dat dit vooral bij de 600 en 800 het geval was. Eenvoudig te verhelpen door van die flapjes op je spatbord te monteren. Ik haal makkelijk 50+ km op mn 600 pro (staat altijd in stand 1). Kan me ook voorstellen dat een wat ouder persoon een kleinere actieradius heeft omdat zij meer ondersteuning nodig hebben.

Mijn grootste minpunt vind ik de hoge cadans bij 25 km/u. Misschien moet ik er aan wennen maar ik tot nu toe vind ik het niet heel fijn fietsen, vooral niet als ik 90% van de tijd 25 km/u fiets.
[...]

De Decathlon-bevesting is duidelijk gemaakt voor een zadelbuisklem met rechte zijkanten. Dit is nu best suboptimaal :z Dus eigenlijk moet je bij dat Decathlon-setje ook meteen een nieuwe klem met rechte zijkanten kopen.
Misschien wat sluitringen toevoegen?

[Voor 27% gewijzigd door walliewop op 26-03-2023 21:35]

• neb0
Ik had ook wat last van modder/zand. Ik denk dat dit mede ook door het profiel van de banden komt. Werkt dat eerder omhoog. Mud flaps kunnen misschien iets helpen.
De cadans herken ik. Ik vind 'm bij 25 km/u eigenlijk ook te hoog en helemaal als je nog sneller wilt fietsen. Voor een stukje is dat okay maar langere tijd mwah.

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Rikkie2021 schreef op zondag 26 maart 2023 @ 21:07:
Het is mij niet duidelijk voor welk model deze reviews gelden, maar ik heb nul spat problemen met mijn 600 uit 2022. Ook haal ik de geadviseerde 70 km met gemak, maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn eigen mee trappen.
neb0 schreef op zondag 26 maart 2023 @ 17:52:
[...]

Gebruik CGO 600 met extender: wil je een keer wat verder, je sluit je extender aan. Naar het werk (tot ca. 25 km) en je interne accu is niet helemaal opgeladen? Geen probleem, want je hebt de extender wel naar binnen meegenomen en opgeladen.

Het is maar een hersenspinsel.
hmm interessant, een range extender. Persoonlijk vind ik de kleinere accu van de 600 niet echt een ding: na drie uur fietsen ben ik wel toe aan pauze en kan ik vast wel ergens opladen. Plus je kan ook zo'n ding mee nemen. Multifunctioneel en maar 299.

• Rikkie2021
Het gaat mij met name om de 800s

• neb0
XanderDrake schreef op zondag 26 maart 2023 @ 22:07:
hmm interessant, een range extender. Persoonlijk vind ik de kleinere accu van de 600 niet echt een ding: na drie uur fietsen ben ik wel toe aan pauze en kan ik vast wel ergens opladen. Plus je kan ook zo'n ding mee nemen. Multifunctioneel en maar 299.
Ik had het v.n. over een afweging/alternatief, de meer stealth CGO 600 + range extender tegenover de Pro zonder. Qua prijs zal dat niet heel veel schelen vermoed ik en dan heb je een CDX-riem, lager gewicht, wat scherper rij- en stuurgedrag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ricknr9
@Rikkie2021 zowel de CGO800s en de CGO600Pro maken gebruik van de zelfde spatborden. deze zijn te kort ontworpen waardoor vieze schoenen een probleem zijn. hier op het forum zijn veel mensen die met behulp van universele spatlapjes ze verlengd hebben. de accu duur van een fiets is afhankelijk van veel factoren zoals temperatuur,wind,landschap,eigen kracht,gewicht etc,. kort om het zal voor iedereen iets schelen, de fabrikant geeft altijd het maximale bereik op. uit mijn eigen ervaring met de fietsen kan je de gegeven afstand halen, op een koude voorjaarsdag zoals vandaag zal de 100km niet lukken maar je zal zeker in de buurt komen is mijn ervaring.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• pcmistral
Dit weekend eindelijk mijn CGO600Pro - maat XL af kunnen maken. Ik had wat gedoe met het voorspatbord dat bij de fiets geleverd was en niet goed paste omdat de inkeping te klein is. Tenways heeft een nieuwe spatbordset gestuurd, maar van dat voorspatbord was de sparing nog korter. Lijkt erop dat er meerde series in omloop zijn.

Ik heb mijn fiets wat getweaked door extra onderdelen te plaatsen en andere te vervangen. Hieronder een opgave van de gebruikte onderdelen:

Massload - Bagagedrager 24/28 inch verstelbaar
AXA - Bagagedrager Achterlicht Riff
AXA - Ringslot Defender - zwart
AXA - Flex Mount Ringslotbevestiging
AXA - Insteekketting RLC Plus 100/5,5 (de Plus-versie is veel beter afgewerkt dan de gewone RLC)
AXA - Beugelslot Newton Pro 190mm (niet op foto)
Selle Royal - Zadel Ellipse Moderate - Urban Life
Edge handvatset - Ergo Basic 135mm
BBB* - Wheelfixed BQR-03
BBB - Zadelklem 34,9mm BSP-80
* Ja, ze zitten ook in de fietsen (de B van Beweging).

Totale extra kosten: +/- EUR 200,-.

Wellicht een handig overzicht voor degene die de CGO600Pro in bestelling hebben staan en de fiets ook willen aanpassen.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

pcmistral schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:15:
Dit weekend eindelijk mijn CGO600Pro - maat XL af kunnen maken. Ik had wat gedoe met het voorspatbord dat bij de fiets geleverd was en niet goed paste omdat de inkeping te klein is. Tenways heeft een nieuwe spatbordset gestuurd, maar van dat voorspatbord was de sparing nog korter. Lijkt erop dat er meerde series in omloop zijn.

Ik heb mijn fiets wat getweaked door extra onderdelen te plaatsen en andere te vervangen. Hieronder een opgave van de gebruikte onderdelen:

AXA - Insteekketting RLC Plus 100/5,5 (de Plus-versie is veel beter afgewerkt dan de gewone RLC)
BBB* - Wheelfixed BQR-03

Wellicht een handig overzicht voor degene die de CGO600Pro in bestelling hebben staan en de fiets ook willen aanpassen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice! en dat achterlicht, werkt dat dan meteen ook op de accu?

Waar/door welke winkel heb je dit allemaal laten doen? (of alles zelf gedaan?)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• pcmistral
LuNaTiC schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:38:
[...]

Nice! en dat achterlicht, werkt dat dan meteen ook op de accu?

Waar/door welke winkel heb je dit allemaal laten doen? (of alles zelf gedaan?)
Dank je wel. Het achterlicht werkt helaas gewoon op batterijen. Zelf gedaan. Is niet zo moeilijk met een goede set inbussleutels.

• zetje01
pcmistral schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:15:

BBB* - Wheelfixed BQR-03

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er mooi uit!
- bagagedrager: Die ziet er ingewikkeld uit. Wel met snelbinders. Kon je die bevestigen zonder boren?
- ringslot: was die makkelijk te monteren?
- handvatten: ik vroeg me af: zijn de originele er makkelijk af te halen? Heb wel eens een huurfiets met zulke platte?? handvatten gehad en dat reed best fijn.

Samenvattend: ik heb interesse in de Pro.
En jouw setje ringslot en bagagedrager staan me wel aan.
Goedkoper dan bij fietsenwinkel laten monteren.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

[...]

[Afbeelding]

Nog even een update omtrent de roest en reactie van Tenways:

Vrijdag de support gemaild met dat ik mij zorgen maak over de duurzaamheid van mijn fiets als ik na een paar keer door de regen fietsen al zulke roestplekken heb, terwijl de fiets zowel thuis als op bestemming droog staat.

Reactie support:
Hallo Gizz,

Bedankt dat je contact met ons opneemt.

Op basis van de door u verstrekte informatie is het mogelijk dat uw schijfremmen roest hebben opgebouwd als gevolg van gebruik en blootstelling aan vocht. We raden aan om ze met alcohol te reinigen, wat zou moeten helpen om eventuele roestvorming te verwijderen en hun prestaties te herstellen.

Laat het ons weten als u zich nog zorgen maakt.
Prettig weekend.
Vriendelijke mail, maar wel een van de categorie 'een open deur intrappen' door te stellen dat iets alleen gaat roesten als er vocht bij is gekomen. Dat ze er niet op in gaan dat roest gevormd is, doordat ik mijn gloednieuwe fiets een paar uur in de regen heb gebruikt, is enigszins teleurstellend.

Dat er uiteindelijk wat roest op mijn fiets komt nadat ik 'm jaren in de regen heb gebruikt snap ik. Dat er roest ontstaat na (bij elkaar opgeteld) 6 uur in de regen fietsen snap ik niet.

Ik heb netjes gedaan wat de support heeft aangegeven en de boel met spiritus lopen poetsen. Daarbij kwam eigenlijk geen roest van de schijf af, maar voornamelijk zwart spul (wat achterblijft van de remblokjes op de schijf?). Dit is het resultaat na de poetsbeurt:

Dus ik ga maar eens een mailtje terugsturen dat ik mij helaas nog steeds zorgen maak.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Thijs_83
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-06 22:03
zetje01 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 13:04:
[...]

- handvatten: ik vroeg me af: zijn de originele er makkelijk af te halen? Heb wel eens een huurfiets met zulke platte?? handvatten gehad en dat reed best fijn.
1 inbus schroefje per handvat losmaken en je schuift ze er zo vanaf (en evt ook weer op).

Over het ringslot zijn alle meerdere posts voorbijgekomen. Als je zoekt op 'ringslot' binnen dit forum, dan heb je zo de info.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pcmistral
zetje01 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 13:04:
[...]

Ziet er mooi uit!
- bagagedrager: Die ziet er ingewikkeld uit. Wel met snelbinders. Kon je die bevestigen zonder boren?
- ringslot: was die makkelijk te monteren?

Samenvattend: ik heb interesse in de Pro.
En jouw setje ringslot en bagagedrager staan me wel aan.
Goedkoper dan bij fietsenwinkel laten monteren.
De bagagedrager zit er zo op. 5 minuten werk. Boren is niet nodig. De snelbinders zijn voorgemonteerd. Als je zoekt op Massload vind je meer informatie bij diverse webshops. De drager is er ook in het zilver.

Je andere vragen zijn al beantwoord.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zetje01
Thijs_83 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 13:20:
[...]

1 inbus schroefje per handvat losmaken en je schuift ze er zo vanaf (en evt ook weer op).

Over het ringslot zijn alle meerdere posts voorbijgekomen. Als je zoekt op 'ringslot' binnen dit forum, dan heb je zo de info.
OOhh... handvatten zitten vastgeschroefd!?
Ja sorry, ik kom uit de tijd dat handvatten vastgelijmd zitten, en je ze eraf moest snijden.
(En nieuwe met een gele lijm er weer op zetten)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Kennelijk zijn er wat proefkonijnen een Tenways powerbank aan het testen :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• neb0
@LuNaTiC Dit maakt de keuze tussen CGO 600 (CDX, lichter van gewicht, scherper rijgedrag, stealth look als je de extender niet gebruikt) + range extender vs CGO 600 Pro (alu spatborden, grotere interne accu, bredere banden, zwaarder) misschien wel wat lastiger. :)

(afhankelijk van de verkoopprijs)

[Voor 22% gewijzigd door neb0 op 28-03-2023 00:26]

• zetje01
neb0 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 22:17:
@LuNaTiC Dit maakt de keuze tussen CGO 600 (CDX, lichter van gewicht, scherper rijgedrag, stealth look) + range extender vs CGO 600 Pro (alu spatborden, grotere interne accu, bredere banden, zwaarder) misschien wel wat scherper. :)

(afhankelijk van de verkoopprijs)
De plaatjes laten niet de 600 zien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• neb0
zetje01 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 22:32:
[...]

De plaatjes laten niet de 600 zien.
Jawel. Dat is de 600 en de 800s (de Pro staat er niet op, maar werkt ook).
Als accu krijg je dan 252 Wh + 180 Wh = 432 Wh.

De accu van de 600 Pro is 360 Wh.

Uiteraard heb je voor elke batterij een veiligheidsmarge. Dus oprijden moet je (bijna) nooit doen, tenzij het niet anders kan. Gewoon niet onder de 10% oprijden maar dan opladen.

[Voor 7% gewijzigd door neb0 op 27-03-2023 22:49]

• TweakTweet
  • Laatst online: 20:52
Iemand ervaring met of deze bagagedrager van Decathlon op de Tenways 600 (Pro) past? (i.c.m. een ringslot)
https://www.decathlon.nl/..._/R-p-X8402094?mc=8402094

[Voor 6% gewijzigd door TweakTweet op 28-03-2023 08:14]

• Funne
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-05 12:53
ik heb de CGO 600 Pro nu enkele weken in bezit, maar ik ben niet erg overtuigd van de fiets. Zoals gezegd heb ik eerst een fiets met een defecte vork gekregen, Daarna een fiets met speling in het balhoofd en lakschade. Verfsetje wordt gestuurd. Ik ben afgelopen week bij een fietswinkel geweest die een samenwerking heeft met Tenways en uiteindelijk zat de stuurpen zo vast dat deze uit elkaar gebogen moest worden, om deze nog van de stuurstang af te krijgen. Fietsenmaker heeft een nieuwe erop gezet in de speling is nu weg.

Ik vind de fiets niet lekker fietsen. Zodra ik boven de 25 km/u kom, lijkt het wel of en een rem opgaat. Ik ben een sportieve fietser, maar ik moet echt flink trappen om richting de 30 km/u te komen. Bovendien biedt de ondersteuning (zelfs op stap 3) onvoldoende ondersteuning om een vrij minimaal klipje op te komen.

Tot de 25 km/u fiets het wel aardig en ik voel de support wel als ik wegfiets en wanneer ik opnieuw snelheid moet maken, maar mijn algemene gevoel is dat ik op mijn oude stadsfiets sneller en met minder moeite op mijn werk ben dan met deze e-bike.

Ik heb bovenstaande uiteraard bij Tenways gemeld, ben benieuwd naar de reactie. Ze reageren meestal snel, en doen hun best om zaken op te lossen, maar ik twijfel sterk aan de kwaliteit van deze fiets. Ook als ik de roestplaatjes zie een paar posts terug.

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Funne schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:39:
Ik vind de fiets niet lekker fietsen. Zodra ik boven de 25 km/u kom, lijkt het wel of en een rem opgaat. Ik ben een sportieve fietser, maar ik moet echt flink trappen om richting de 30 km/u te komen. Bovendien biedt de ondersteuning (zelfs op stap 3) onvoldoende ondersteuning om een vrij minimaal klipje op te komen.

Tot de 25 km/u fiets het wel aardig en ik voel de support wel als ik wegfiets en wanneer ik opnieuw snelheid moet maken, maar mijn algemene gevoel is dat ik op mijn oude stadsfiets sneller en met minder moeite op mijn werk ben dan met deze e-bike.
Hmm das inderdaad niet wat ik ervaar. Heb je al de voorwiel rem caliper gecheckt? Als die aanloopt dan verlies ze veel kinetische energie.

• zetje01
TweakTweet schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 08:13:
Iemand ervaring met of deze bagagedrager van Decathlon op de Tenways 600 (Pro) past? (i.c.m. een ringslot)
https://www.decathlon.nl/..._/R-p-X8402094?mc=8402094
Deze heeft wel iemand:
http://www.fietsonderdele...Zilver-24-28-?search=mass

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Funne
XanderDrake schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:43:
[...]

Hmm das inderdaad niet wat ik ervaar. Heb je al de voorwiel rem caliper gecheckt? Als die aanloopt dan verlies ze veel kinetische energie.
Wanneer ik de wielen gewoon vrij laat draaien lopen ze niet aan.

• pcmistral
ik heb de CGO 600 Pro nu enkele weken in bezit, maar ik ben niet erg overtuigd van de fiets. Zoals gezegd heb ik eerst een fiets met een defecte vork gekregen, Daarna een fiets met speling in het balhoofd en lakschade. Verfsetje wordt gestuurd. Ik ben afgelopen week bij een fietswinkel geweest die een samenwerking heeft met Tenways en uiteindelijk zat de stuurpen zo vast dat deze uit elkaar gebogen moest worden, om deze nog van de stuurstang af te krijgen. Fietsenmaker heeft een nieuwe erop gezet in de speling is nu weg.

Ik heb bovenstaande uiteraard bij Tenways gemeld, ben benieuwd naar de reactie. Ze reageren meestal snel, en doen hun best om zaken op te lossen, maar ik twijfel sterk aan de kwaliteit van deze fiets. Ook als ik de roestplaatjes zie een paar posts terug.
Vervelend, deze ervaringen. Ik heb ook een verfsetje opgestuurd gekregen. Komt uit China en gaat via Luxenburg en Amsterdam naar het afleveradres. Duurde bij mij precies een week voordat het binnen was. Ik vraag mij wel af of het de echte verf is. Het lijkt meer op nagellak (het zit ook in een nagellakflesje).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Funne
Reactie van Tenways support:
The power setting of CGO600 Pro is designed for motor efficiency with longer riding distance by offering certain disparity among PAS 1 to 3. If you prefer to enjoy greater disparity among PAS 1 to 3 with strong power boost but relatively shorter riding distance, we offer the option to personalize the controller program, but need to wait for the spare parts until Mid of April.

Ik ben benieuwd. Dat verklaard overigens niet de 'het zware trappen' bij het fietsen boven de 25 of zonder ondersteuning ingeschakeld. Hoe ervaren andere CGO600 PRO bezitters het fietsen zonder ondersteuning?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ricknr9
@Funne de overgang van 25km naar 26mk/h zou je vrijwel niet moeten merken.
klinkt naar mijn idee dus of er iets niet hellemaal ok is. het kan zijn dat er ergens iets aanloopt.
verdere problemen in de aandrijving heb ik nog weinig van gehoord dus durf ik niks over te zeggen.

aan de hand van je opmerking zou je bijna zeggen dat er iets niet goed is met je kracht sensor

• zetje01
ricknr9 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:45:
klinkt naar mijn idee dus of er iets niet hellemaal ok is. het kan zijn dat er ergens iets aanloopt.
verdere problemen in de aandrijving heb ik nog weinig van gehoord dus durf ik niks over te zeggen.

aan de hand van je opmerking zou je bijna zeggen dat er iets niet goed is met je kracht sensor
Ik heb nog niet zo'n fiets, hoor.
Maar: ik dacht dat de fiets trapondersteuning biedt tot 25 km/u
Ga je dus sneller, dan stopt de ondersteuning.
Het lijkt me dat je dat toch juist wél duidelijk moet merken?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Arjan57
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11:52
Funne schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:26:

Ik ben benieuwd. Dat verklaard overigens niet de 'het zware trappen' bij het fietsen boven de 25 of zonder ondersteuning ingeschakeld. Hoe ervaren andere CGO600 PRO bezitters het fietsen zonder ondersteuning?
Zelf fiets ik vrijwel niet boven de 25km, maar wel regelmatig gewoon zonder ondersteuning. Heb ‘m daarvoor specifiek uitgezocht (ook proefgereden) en het bevalt prima. Gewoon alsof ik op een gewone fiets rij. Geen klachten dus.

• warp
  • Niet online
ricknr9 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:45:

Inderdaad, dat lijkt mij ook.

@Funne Ik neem aan dat je wel eerst een testrit hebt gemaakt bij de vakhandel? Als je hem echt zo slecht vindt fietsen dan hadden deze punten toch al gelijk naar boven moeten komen?

• Sjo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 17:00
Funne schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:26:
Reactie van Tenways support:
The power setting of CGO600 Pro is designed for motor efficiency with longer riding distance by offering certain disparity among PAS 1 to 3. If you prefer to enjoy greater disparity among PAS 1 to 3 with strong power boost but relatively shorter riding distance, we offer the option to personalize the controller program, but need to wait for the spare parts until Mid of April.

Ik merk wel iets soortgelijks bij mijn CGO600 pro. Tot 25/26 km/u gaat natuurlijk bijzonder makkelijk (als je accelereert schiet de ondersteuning 1 of soms 2 km boven de 25 door bij mij, waarna je weer afremt tot ~25-26), maar daar boven moet je echt flink trappen, want dan stopt de ondersteuning natuurlijk...

Ik heb 30 km/u gehaald maar dan trap je je wezenloos...

Accelereren van 25 tot 30 zou op deze fiets toch ook niet anders moeten zijn dan op een normale fiets? Aangezien er vanaf 25 helemaal geen ondersteuning mag zijn? Ook niet het vermogen wat je tot 25 gebracht had?

Anders zou mijn Tenways ook kapot zijn ;-) Verder een bijzonder fijne fiets trouwens. En vind 25 km/u meer dan prima in de stad.

[Voor 3% gewijzigd door Sjo op 28-03-2023 15:09]

• Funne
warp schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 14:50:
[...]

Inderdaad, dat lijkt mij ook.

@Funne Ik neem aan dat je wel eerst een testrit hebt gemaakt bij de vakhandel? Als je hem echt zo slecht vindt fietsen dan hadden deze punten toch al gelijk naar boven moeten komen?
Ik had geen idee dat ik ergens een testrit kon maken, aangezien ik de beleving had dat deze alleen via internet te koop was. Ik denk dat ik dat niet snel opnieuw zou doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TweakTweet
  • Laatst online: 20:52
Lees hier al een tijdje mee, maar zojuist (na een testrit) ook echt de 600 pro gekocht bij Tenways.
Avocado green, XL-frame (ben 1.93). Wil waarschijnlijk ook nog de bagagedrager van hen kopen, met het loyality programma lijk je 'm voor 11€ te kunnen kopen, als ik het goed heb.

Heeft iemand ervaring met een goede telefoonhouder aan de stuurpen zodat de telefoon recht voor je op het stuur zit? Ik zit te denken aan deze, maar vraag mij af of dat past.

Daarnaast zat ik te denken aan dit ringslot + insteekslot, weet iemand de afmetingen van sloten die passen? Ik dacht ze wel een keer te hebben gelezen, maar kon ze niet zo snel terugvinden namelijk.

Nu begint het wachten! Ben benieuwd hoe snel ik 'm kan verwachten! Iemand ervaringen met recente levertijden van Tenways?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:00
Zodra ik boven de 25 km/u kom, lijkt het wel of en een rem opgaat. Ik ben een sportieve fietser, maar ik moet echt flink trappen om richting de 30 km/u te komen.
Ik ervaar hetzelfde boven de 25km/u met mijn CGO800s. Tot 25km/u is het een fijne fiets. Zie in het menu wel de optie 31km/u ondersteuning, maar die is niet te activeren helaas. Hopelijk komt dit nog op een of andere manier :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheBoneCollector
TweakTweet schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 17:37:
Daarnaast zat ik te denken aan dit ringslot + insteekslot, weet iemand de afmetingen van sloten die passen?
Ik gebruik persoonlijk geen insteekslot op mijn ringslot. Met loper ringslot open is ook gelijk je insteekslot los. Op mijn CGO800s gebruik ik een Axa Defender en mijn voorwiel zet ik via het frame aan een vast object met een goed kettingslot.

[Voor 19% gewijzigd door TheBoneCollector op 28-03-2023 19:07. Reden: Typo]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• eMCie
  • Laatst online: 14:26
Iemand tips voor een spatlap die op mijn voorspatbord van de CGO600 PRO past? Mn schoenen werden helemaal vies met het natte weer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheBoneCollector
eMCie schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 20:02:
Iemand tips voor een spatlap die op mijn voorspatbord van de CGO600 PRO past? Mn schoenen werden helemaal vies met het natte weer.
is dit wat je zoekt?

• WohnVan
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 29-03 00:26
*knip, opvoeren*

[Voor 93% gewijzigd door Standeman op 31-03-2023 14:06]

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee