Toon posts:

Comate CT Elite & CT Cruiser

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Maurits2023
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 29-05 06:03
Mijn naam is Maurits en ik ben de afgelopen weken op onderzoek gegaan naar een nieuwe ebike, en ik kwam er al snel achter dat ik een stadsfiets wil hebben, op het internet is natuurlijk van alles te vinden, de bekende merken zoals: van Moof, Cowboy, Ampler, Veloretti enz.

Wat mij als eerste opviel, het zijn één voor één prachtige fietsen maar ze worden best prijzig en daarnaast ontvangen een aantal merken hiervan erg negatieve reviews. (ik noem bewust geen merken ;)

Ik kwam al snel uit op Tenways CGO600 pro, ik moet zeggen een mooie fiets voor een zeer aantrekkelijke prijs, en ze hebben hun marketing perfect op orde, dealernetwerk aan het opbouwen, mooie website, reageren snel op vragen en positieve reviews over het rijden van de fiets, niet geheel onbelangrijk.

Een paar weken geleden kwam ik per toeval op de site van https://www.comatebikes.com/ terecht

Ik werd al erg enthousiast over het ontwerp van de fiets en de onderdelen die ze gebruiken daarnaast werd ik getriggerd doordat ze binnenkort met een Indigogo campagne gaan starten. Deze is dus net van start gegaan en zie bieden de fiets(en) nu wel aan met een zeer aantrekkelijke korting.

€1.390 voor de Elite (normaal €2.190) en voor de Cruiser €1.650 (normaal €2.490)

Comate introduceert de CT Elite & CT Cruiser op dit moment via Indigogo

Mijn ervaringen volgt in de volgende post :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maurits2023
Ik heb contact opgenomen met Comate en ze reageren direct, dat begint al goed. Ik vind het toch wel prettig om een testrit te maken, voordat ik overga op aanschaf van een nieuwe e-bike.
Ze bieden dus testritten aan, ze komen op locatie of je spreekt ergens af waar het jou goed uitkomt.

Ik heb dus vanochtend in Tilburg een testrit mogen ervaren, en ik ben om!! _/-\o_
Wat een mooie fiets, ik heb de cruiser mogen testen, de twee fietsen zijn zo goed als identiek, alleen de cruiser heeft shockabsorbers tov de Elite.

Adam van Comate stond al klaar met de fiets, en het rijd zo soepel/smooth, niet te geloven, ook als je de 25km hebt gehaald voel je geen 'afremmend gevoel' integendeel je fiets zo door naar 28/30 km per uur.

De fiets ziet er in het echt heel goed uit, het framework ziet er fantastisch uit en geen naden. Een andere reden dat ik deze fiets wou testen dat is mijn lenge, ik ben 197 cm en de fiets wordt aangeboden in één maat. Door het ontwerp en de aangename houding 'paste' de fiets mij perfect.

Hieronder een aantal foto's van de prachtige fiets, de kleur is silvergrey, die ga ik dus ook bestellen, twijfel alleen nog tussen welk model.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joost Meijer
  • Laatst online: 08:38
Hé Maurits, dat klinkt goed. Ik hoorde al van Adam dat je erg enthousiast was. Ik heb van de week de ct cruiser besteld ook in het grijs. Je rij-ervaring klinkt erg herkenbaar 😊. Ik zal mijn ervaring die ik in het tenways forum had gezet hier ook nog even naar toe kopiëren. Staat alles bij elkaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joost Meijer
Mijn review van 19 april even in dit topic opnieuw geplaatst:

Ik heb vandaag uitgebreid gesproken met een van de co-founders van Comate en ook de Comate CT cruiser kunnen uitproberen. Heb ze benaderd omdat ik wel enthousiast werd van de Specs en het design en tot mijn (blije) verbazing wilden ze wel langskomen om mij te laten proefrijden . De eerste indruk is erg goed. Design en afwerking zijn echt top. Ik heb nu op de voorloper gefietst van het model wat uiteindelijk op de markt komt en ook de voorloper daar weer van nog even kunnen testen (en mag deze zelfs nog even wat langer testen/promoten) . Als dat geen service is.

Terug naar de fiets… zoals gezegd :mooi design, strak naadloos frame en goede componenten die maken dat de fiets ook echt fijn fietst. Erg natuurlijk en ook bij snelheden boven de 26km/u (wind in de rug vandaag )merk je dat je niet wordt afgeremd, maar zelfs vrij makkelijk 30-31km/ u haalt en nog steeds ondersteuning ervaart

Het verhaal van Comate komt oprecht over en de manier waarop deze fiets ontwikkeld is, klonk erg goed. Ze hebben echt de tijd genomen in de nodige iteraties om hun fiets continu te verbeteren. Dat heb ik vandaag al kunnen ervaren in de voorlopers waarop ik gefietst heb. (Verlichting, kabelintegraties, standaard etc waren bij de volgende voorloper al weer veel beter afgewerkt) Ook het principe van de standaard (kwaliteits) onderdelen die makkelijk vervangbaar zijn (mocht dat al nodig zijn) spreekt mij in elk geval erg aan. Tot zover even voor nu. Mocht je vragen hebben, stel ze gerust dan zal ik ze proberen zo goed mogelijk te beantwoorden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joost Meijer
Nog een kleine aanvulling op vragen in het tenways topic of hij ook voor langere lengtes geschikt is .

“Het ergonomische ontwerp maakt dat ze met 1 frame een grote range aan lengtes kunnen bedienen. Mijn vrouw is 1.67 en heeft ook even gefietst (uiteraard met het zadel iets lager), maar kon ook erg goed uit de voeten. “

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joost Meijer
En nog een aanvulling op mijn review waarop de vraag gesteld werd of hij op de vs-ondersteuning (32km/u) stond ingesteld:

“ Nee, absoluut niet. Ik ben van mezelf een redelijk sportieve fietser en met mijn eigen fiets (Koga Supermetro, geen ebike) haal ik normaliter de meeste ebikes wel in. Ik was benieuwd of ik met deze Comate weerstand zou ervaren, wat ik wel gewend ben van andere ebikes als je tegen de begrensde snelheid aanfietst. Dat is dus niet het geval bij deze fiets. Je kunt op eigen kracht lekker blijven doortrappen . Ik denk dan ook dat ik vooral het gebrek aan weerstand ervaren heb en uiteraard (zoals ik gisteren ook schreef) zal de wind in de rug ook meegeholpen hebben 😊. Comate is hier volgens hun eigen FAQ ook zeer strikt in overigens :

“Frequently Asked Questions
Can I buy the US version if I live in the Europe?
No, as the EU version complies with CE15194, while the US model is designed and made according to the US regulation, for example, the max assisted speed is 32km/h in the US, not illegal in most European countries. Compliance and legality is our bottom line.”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• neb0
  • Registratie: Mei 2021
  • Nu online
Er even van uitgaande dat de productie goed verloopt, zou ik niet weten welke fiets op dit moment qua specs in de buurt komt voor EUR 1390.-
De vijf jaar garantie op elektronica (en 10 jaar op frame), als ze die kunnen waarmaken natuurlijk, want anders is garantie niet veel meer dan lucht, is een hele grote pre. Ook dat zie je haast niet.

Worden er dit moment nog wijzigingen doorgevoerd?

* Spatborden lijken iets te kort.
* Logo, tja dat is echt niet-profi en lelijk, vooral het lettertype, zeker op het zwarte model met wit. Te veel contrast en dan valt het nog meer op. Iets strakkers zou de fraaie fiets beter passen. Logo op de chain stays is ook overbodig. Fiets is door zijn uitgekiende design al herkenbaar genoeg.
* Variabele stuurpen zou leuk zijn, al is dat lastig met dit display (wel eentje met kort verticaal gedeelte 'op de stuurpen want de hoofdbalbuis, en dus de stack, is al lang genoeg).
* Achterlicht kan op het spatbord zoals bijv. bij een Ampler Axel en moet natuurlijk op de e-bike accu worden aangesloten.

Ik ga 'm zeker volgen en overwegen.

[Voor 4% gewijzigd door neb0 op 21-04-2023 18:21]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maurits2023
neb0 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 18:19:
Er even van uitgaande dat de productie goed verloopt, zou ik niet weten welke fiets op dit moment qua specs in de buurt komt voor EUR 1390.-
De vijf jaar garantie op elektronica (en 10 jaar op frame), als ze die kunnen waarmaken natuurlijk, want anders is garantie niet veel meer dan lucht, is een hele grote pre. Ook dat zie je haast niet.

Worden er dit moment nog wijzigingen doorgevoerd?

* Spatborden lijken iets te kort.
* Logo, tja dat is echt niet-profi en lelijk, vooral het lettertype, zeker op het zwarte model met wit. Te veel contrast en dan valt het nog meer op. Iets strakkers zou de fraaie fiets beter passen. Logo op de chain stays is ook overbodig. Fiets is door zijn uitgekiende design al herkenbaar genoeg.
* Variabele stuurpen zou leuk zijn, al is dat lastig met dit display (wel eentje met kort verticaal gedeelte 'op de stuurpen want de hoofdbalbuis, en dus de stack, is al lang genoeg).
* Achterlicht kan op het spatbord zoals bijv. bij een Ampler Axel en moet natuurlijk op de e-bike accu worden aangesloten.

Ik ga 'm zeker volgen en overwegen.
Ik heb vandaag gesproken met één van de Co-owners en ze gaan nog wel een paar wijzigingen doorvoeren.

- Het achterlicht zijn ze van plan te integreren in het achterspatbord, dat gaat er vast mooi uitzien
- Stuur staat al redelijk hoog, maar je kan overwegen om een extra ‘ring’ er tussen te laten plaatsen.
- spatborden te kort? Durf ik niet te zeggen
- logo, is kwestie van smaak, ik vind het niet storend

Ik zou zeggen, maak een afspraak voor een testrit en je bent verkocht! ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maurits2023
Joost Meijer schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:45:
Hé Maurits, dat klinkt goed. Ik hoorde al van Adam dat je erg enthousiast was. Ik heb van de week de ct cruiser besteld ook in het grijs. Je rij-ervaring klinkt erg herkenbaar 😊. Ik zal mijn ervaring die ik in het tenways forum had gezet hier ook nog even naar toe kopiëren. Staat alles bij elkaar.
TX voor je replies. Ik ben echt aangenaam verrast over de fiets!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• neb0
  • Nu online
Dank voor je reactie. Dat van het logo heb ik al een paar keer gelezen. Wilde er nog bij typen dat het deze keer echt geen kwestie van smaak is. ;)

Ja stuur staat hoog, en de stack is zo te zien ruim. Maar dan nog, als je een wat andere lichaamsverhouding hebt dan is een verstelbaar stuur echt een uitkomst. Niet zozeer hoger. Stuurverhogers zijn vaak geen goed idee. Dat tast het stuurgedrag aan (en stabiliteit), hoewel dat uiteraard ook wel wat gebeurt met een variabele stuurpen.

Spatborden zijn bij veel fietsen te kort. Een van de weinige merkend ie dat goed doet is Specialized. Ik heb via een kennis een Tenways CGO 600 Pro te leen gehad voor een week of drie en die heeft vergelijkbare korte spatborden.

Hoe zit het met de PAS modes? Geeft de laagste ondersteuning ook 100%? Dat is bij Tenways wel zo en een grote misser want dat is lang niet altijd nodig.

Hoe komen ze aan een reikwijdte van 150 km?
Tenways geeft met dezelfde motor en accucapaciteit een range aan van 100 km en dat is uiteraard onhaalbaar en misleidend. 75 km max. zou ik zeggen voor de Tenways maar vaker minder.

• Maurits2023
neb0 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 18:42:
Dank voor je reactie. Dat van het logo heb ik al een paar keer gelezen. Wilde er nog bij typen dat het deze keer echt geen kwestie van smaak is. ;)

Ja stuur staat hoog, en de stack is zo te zien ruim. Maar dan nog, als je een wat andere lichaamsverhouding hebt dan is een verstelbaar stuur echt een uitkomst. Niet zozeer hoger. Stuurverhogers zijn vaak geen goed idee. Dat tast het stuurgedrag aan (en stabiliteit), hoewel dat uiteraard ook wel wat gebeurt met een variabele stuurpen.

Spatborden zijn bij veel fietsen te kort. Een van de weinige merkend ie dat goed doet is Specialized. Ik heb via een kennis een Tenways CGO 600 Pro te leen gehad voor een week of drie en die heeft vergelijkbare korte spatborden.

Hoe zit het met de PAS modes? Geeft de laagste ondersteuning ook 100%? Dat is bij Tenways wel zo en een grote misser want dat is lang niet altijd nodig.

Tenways geeft met dezelfde motor en accucapaciteit een range aan van 100 km en dat is uiteraard onhaalbaar en misleidend. 75 km max. zou ik zeggen voor de Tenways maar vaker minder.
Spatborden lijken mij een fractie groter, als ik inzoom op mijn foto’s en vergelijk met de Tenways

Accu lijkt mij ook eerder 75 km dan de 150, ze testen het vaak onder ideale omstandigheden

Ik heb alle alle standen doorlopen en heb daar niet opgelet, ik merkte op een gegeven moment als ik stand 3 reed en op de maximale snelheid zat en ik schakelde naar stand 2 ik weer meer weerstand kreeg met trappen, begrijp je wat ik bedoel?

• neb0
  • Nu online
Dank je.

65 km voor zo'n accu i.c.m. de motor is denk ik realistisch ervaarde ik bij de Tenways. Dan wel met de laagste ondersteuning. Bij PAS3 raakt de accu uiteraard rapper leeg.

Ja ik weet wat je bedoelt met de PAS-settings. Dus er zijn 3 standen? Ik dacht 5.
In principe zijn 3 genoeg maar dan wel als je ze zelf kunt aanpassen of als er een eco-stand bijzit. Bij Tenways is dat niet zo. Dat vind ik een misser.

[Voor 11% gewijzigd door neb0 op 21-04-2023 19:05]

• Simon_Warner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-05 13:15
Maurits2023 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 18:32:
[...]
Ik zou zeggen, maak een afspraak voor een testrit en je bent verkocht! ;)
Kan dat ook in Amsterdam een proefrit?

Hoe bevalt de trapondersteuning? Ik zag dat het een Torque sensor is hetgeen voor mij wel een eis is. Zo heeft Lekker bikes net wat nieuwe modellen met rotatie sensor en dan is het voor mij al niet meer de moeite want ik vind dat niet prettig fietsen.

• Simon_Warner
neb0 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 18:42:
Zeker misleidend inderdaad. Dave van Bright heeft de ezelsbrug bij deze 360Wh accu. Deel door 10 en ga dus uit van 36km in ieder geval (bij hoge ondersteuning) tot misschien het dubbele onder optimale omstandigheden. Daar reken ik meestal mee wat de fabrikant verder ook beweert.

• Maurits2023
De trapondersteuning vond ik tijdens het proef rijden echt fenomenaal! Heel natuurlijk.

Betreft de accu. De stelregel van Dave (Bright) is wel erg conservatief. Stel je haalt 50 km op deze fiets dat is voor een stadsfiets toch prima!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Nou op de valreep de 30e backer. Heb voor de fiets zonder voorvering gekozen. Verder was er volgens mij niet echt veel verschil op een CDX belt i.p.v. CDN belt na. Maar dit komt nog als upgrade beschikbaar.

[Voor 3% gewijzigd door Morpheusk op 24-04-2023 10:48]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maurits2023
Morpheusk schreef op maandag 24 april 2023 @ 10:48:
Nou op de valreep de 30e backer. Heb voor de fiets zonder voorvering gekozen. Verder was er volgens mij niet echt veel verschil op een CDX belt i.p.v. CDN belt na. Maar dit komt nog als upgrade beschikbaar.
Gefeliciteerd! Je gaat er geen spijt van krijgen!

Ik heb ook zonder voorvering gekozen, ik rijd 99% op verharde wegen, het verschil tussen CDX en CDN zal je in de praktijk niet opmerken.

Ben wel benieuwd naar de zadelstang met vering erin

• Tammo Tenways
  • Laatst online: 18:17
Ik zit er ook sterk aan te denken om voor de Comate Elite te gaan. Hoe zit dat precies met die Indigogo aanbiedingen? Het klopt toch dat er van alle opties nog voldoende beschikbaar zijn?

• Morpheusk
  • Nu online
Maurits2023 schreef op maandag 24 april 2023 @ 12:00:
[...]

Gefeliciteerd! Je gaat er geen spijt van krijgen!

Ik heb ook zonder voorvering gekozen, ik rijd 99% op verharde wegen, het verschil tussen CDX en CDN zal je in de praktijk niet opmerken.

Ben wel benieuwd naar de zadelstang met vering erin
Ik lees over de CDN niet al te beste verhalen. Ik heb op mijn huidige fiets ook CDX zitten tijdens de aanschaf waren er destijds veel problemen met CDN die spontaan kapot knapten. Maar wellicht is dat inmiddels beter geworden. Anyways tegen een kleine meerprijs i.c.m. een fietsplan is het het denk ik wel waard.

Ik hoop wel dat ze ook de standaard zadelstang meeleveren. Ik weet niet of ik het überhaupt prettig vindt.

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-05 12:14
Klopt het dat ze geen dames modellen hebben?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joost Meijer
Dr Pro schreef op maandag 24 april 2023 @ 12:19:
Deze is er wel. Dit is hun antwoord in de faq op het indiegogo platform; Good morning! We have CC model with a step-through frame that is currently in the same stage as the CT model and ready for production based on customer orders. Please email us at service@comatebikes.com or leave your email address for more detailed information.
Thanks and regards,
Comate Service

• Maurits2023
Morpheusk schreef op maandag 24 april 2023 @ 12:12:
[...]

Ik lees over de CDN niet al te beste verhalen. Ik heb op mijn huidige fiets ook CDX zitten tijdens de aanschaf waren er destijds veel problemen met CDN die spontaan kapot knapten. Maar wellicht is dat inmiddels beter geworden. Anyways tegen een kleine meerprijs i.c.m. een fietsplan is het het denk ik wel waard.

Ik hoop wel dat ze ook de standaard zadelstang meeleveren. Ik weet niet of ik het überhaupt prettig vindt.
Ik heb net contact gehad met Adam van Comate en idd komt er binnenkort een upgrade beschikbaar om een CDX te kiezen, kosten waarschijnlijk 50 euro

• Tammo Tenways
Dr Pro schreef op maandag 24 april 2023 @ 12:19:
Als je op de homepage naar beneden scrollt zie je afbeeldingen van het damesmodel.

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-05 21:17
Ik ben deze ook aan het volgen, tezamen met de Tenways CGO600 Pro. Ik twijfel (uberhaupt) heel erg of deze bikes mij passen (ben zelf 1,99m). Had Comate al een mail gestuurd en zelf zeggen dat 'het wel past'.
Twijfel.. twijfel.. Proefritje plannen dan maar, maar woon helaas niet in de buurt (OV).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maurits2023
-Muncky- schreef op maandag 24 april 2023 @ 20:26:
Ik ben deze ook aan het volgen, tezamen met de Tenways CGO600 Pro. Ik twijfel (uberhaupt) heel erg of deze bikes mij passen (ben zelf 1,99m). Had Comate al een mail gestuurd en zelf zeggen dat 'het wel past'.
Twijfel.. twijfel.. Proefritje plannen dan maar, maar woon helaas niet in de buurt (OV).
Ik ben 197 cm en heb een testrit gemaakt, ik zat er ook mee of de fiets niet te klein zou zijn, maar door het ontwerp van de fiets is dat niet het geval.

Maar een testrit aanvragen kan sowieso geen kwaad

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joost Meijer
-Muncky- schreef op maandag 24 april 2023 @ 20:26:
Goedenavond, ik heb hem zelf getest van de week en heb een van de testfietsen zo lang mogen houden om verder te testen en te promoten ;-) . Ik woon zelf in Hengelo (ov) dus mocht dat in de buurt zijn voor je, dan mag je altijd komen proefrijden. Laat maar even weten

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tomhier
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:44
Vanavond een testrit gemaakt.
Fijne fiets hoor! Moet er wel bij vermelden dat ik niet eerder een ebike heb gereden, dus kan geen vergelijking maken.

Zitpositie is ook fijn, ik ben net geen 1m70.

Ik heb er al 2 besteld, maar toch een testrit gevraagd. Heb m nu ook voor langere tijd.
Goede manier van promotie, ookal zijn de testfietsen, de iteraties van het ontwikkelproces.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joost Meijer
Tammo Tenways schreef op maandag 24 april 2023 @ 12:11:
Ik zit er ook sterk aan te denken om voor de Comate Elite te gaan. Hoe zit dat precies met die Indigogo aanbiedingen? Het klopt toch dat er van alle opties nog voldoende beschikbaar zijn?
Ik heb even navraag gedaan voor je bij 1 van de founders… ze hebben voldoende productiecapaciteit voor de indiegogocampagne voor zo’n 400 fietsen. Voor de eerste 30 backers hadden ze een speciale actie lopen (verende zadelpen als ‘bonus’)

• Morpheusk
  • Nu online
@Joost Meijer ondanks dat het bedrijf in Eindhoven (volgens hun eigen website) of Tilburg (volgens Indiegogo) zit. Zijn het eigenlijk Nederlanders? Hun klantenservice antwoord in het Engels als je een vraag stelt in het Nederlands. Adam hoor je ook niet vaak in NL volgens mij.

• J.dV
  • Laatst online: 16:17
Simon_Warner schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 11:03:
[...]

Zeker misleidend inderdaad. Dave van Bright heeft de ezelsbrug bij deze 360Wh accu. Deel door 10 en ga dus uit van 36km in ieder geval (bij hoge ondersteuning) tot misschien het dubbele onder optimale omstandigheden. Daar reken ik meestal mee wat de fabrikant verder ook beweert.
Ik had ook mijn twijfels over het bereik van de accu en gaf ook de CGO600PRO als referentie maar kreeg de volgende reactie van ze

As listed in our FAQ, the 150km range is an average road test result in a theoretical environment with several conditions such as a 75kg weighing tester, flat and good paved road, 23-24km/h speed, good traffic conditions, etc. While in practical daily commuting, it is possible to support a 100km range at level 1 and it’s also possible to reach 100-120km. In fact, it’s not hard to verify this. For example, if you ride 2.5km, the battery level reduces by 2% and the range could be simulated at 125km.

Ik heb momenteel een testfiets staan en zal zeker kijken wat het bereik van de accu is, al is het model dat ik heb een test-bike

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Maurits2023
Morpheusk schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:29:
@Joost Meijer ondanks dat het bedrijf in Eindhoven (volgens hun eigen website) of Tilburg (volgens Indiegogo) zit. Zijn het eigenlijk Nederlanders? Hun klantenservice antwoord in het Engels als je een vraag stelt in het Nederlands. Adam hoor je ook niet vaak in NL volgens mij.
Het is een Nederlands bedrijf, alleen Adam komt uit China en antwoord daarom in het Engels.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tammo Tenways
De knoop doorgehakt en een bestelling geplaatst. Ik heb er wel vertrouwen in. Voor de huidige prijs is het een topdeal!

• Maurits2023
Joost Meijer schreef op maandag 24 april 2023 @ 21:30:
[...]

Goedenavond, ik heb hem zelf getest van de week en heb een van de testfietsen zo lang mogen houden om verder te testen en te promoten ;-) . Ik woon zelf in Hengelo (ov) dus mocht dat in de buurt zijn voor je, dan mag je altijd komen proefrijden. Laat maar even weten
Hey Joost,

Ben wel benieuwd naar je ervaringen als je de fiets een tijdje in gebruik hebt, zoals het opladen, bereik van de accu, welke stand je het meest gebruikt etc etc.

Grt Maurits

• neb0
  • Nu online
J.dV schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:40:
[...]

Ik had ook mijn twijfels over het bereik van de accu en gaf ook de CGO600PRO als referentie maar kreeg de volgende reactie van ze

As listed in our FAQ, the 150km range is an average road test result in a theoretical environment with several conditions such as a 75kg weighing tester, flat and good paved road, 23-24km/h speed, good traffic conditions, etc. While in practical daily commuting, it is possible to support a 100km range at level 1 and it’s also possible to reach 100-120km. In fact, it’s not hard to verify this. For example, if you ride 2.5km, the battery level reduces by 2% and the range could be simulated at 125km.

Ik heb momenteel een testfiets staan en zal zeker kijken wat het bereik van de accu is, al is het model dat ik heb een test-bike
Niet vervelend bedoeld naar jou @J.dV maar wat ze jou mailden is behoorlijke flauwekul. 150 km met die motor en accu is onmogelijk. Hun 'theoretical environment' moet een simulatie zijn met onjuiste parameters want in de praktijk is dat met de genoemde gegevens gewoon totale onzin.
100-120 km die vervolgens wordt genoemd, lijkt me ook onwaar. Ik heb een Tenways Pro weken lang getest en die heeft dezelfde motor, dezelfde torque sensoren, dezelfde controller en dezelfde accucapaciteit, beide singlespeed en 622-47 banden met zo te zien redelijk vergelijkbaar profiel. tenzij ze PAS1 t.o.v. PAS1 van de Tenways op de helft van de waarde hebben staan, is dit gewoonweg niet mogelijk.
Komt nog bij dat je op een Tenways voorover zit wat niet ten goede komt aan het comfort (als je er niet van houdt) maar wél m.b.t. de aerodynamica en dus bijdraagt aan een betere accuduur.

Dan de berekening: je kunt niet 2,5 km rijden, zien dat de batterijindicatie 2% aangeeft en vervolgens een berekening geven van het totale bereik. Een accu ontlaadt niet gelijkmatig en ten tweede heb je te maken met een restcapaciteit om de accu niet snel te verslijten. Tot slot komen ze uit op 125 km. Drinken ze er tijdens het werk?

Simuleren slaat sowieso echt nergens op en deze reactie van Comate valt voor mij onder de noemer valse voorlichting.

Het zou mij verbazen als het bereik hoger ligt dan ergens tussen de 55 en 75 km en dan met een PAS1 op 100%. Dus niet 200 of 300%.

[Voor 9% gewijzigd door neb0 op 25-04-2023 20:31]

• Maurits2023
neb0 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 20:15:
[...]

Niet vervelend bedoeld naar jou @J.dV maar wat ze jou mailden is behoorlijke flauwekul. 150 km met die motor en accu is onmogelijk. Hun 'theoretical environment' moet een simulatie zijn met onjuiste parameters want in de praktijk is dat met de genoemde gegevens gewoon totale onzin.
100-120 km die vervolgens wordt genoemd, lijkt me ook onwaar. Ik heb een Tenways Pro weken lang getest en die heeft dezelfde motor, dezelfde torque senoren, dezelfde controller en dezelfde accucapaciteit, beide singlespeed en 622-47 banden met zo te zien redelijk vergelijkbaar profiel. tenzij ze PAS1 t.o.v. PAS1 van de Tenways op de helft van de waarde hebben staan, is dit gewoonweg niet mogelijk.

Dan de berekening: je kunt niet 2,5 km rijden, zien dat de batterijindicatie 2% aangeeft en vervolgens een berekening geven van het totale bereik. Een accu ontlaadt niet gelijkmatig en ten tweede heb je te maken met een restcapaciteit om de accu niet snel te verslijten. Tot slot komen ze uit op 125 km. Drinken ze er tijdens het werk?

Simuleren slaat sowieso echt nergens op en deze reactie van Comate valt voor mij onder de noemer valse voorlichting.

Het zou mij verbazen als het bereik hoger ligt dan ergens tussen de 55 en 75 km en dan met een PAS1 op 100%. Dus niet 200 of 300%.
Er zijn een paar forum leden die een Comate fiets mogen testen, ben inderdaad benieuwd naar hun ervaringen betreft het bereik van de accu.

Misleiding/valse voorlichting, wellicht ja, maar doen alle e-Bike fabrikanten dat niet?!

• neb0
  • Nu online
Als iedereen dat doet, maakt dat het toch niet goed. Nee op deze manier heb ik het nog niet gezien. Ook de ondeskundigheid m.b.t. de reactie die ze geven spat ervan af. Tenways overdrijft ook enorm maar dit gaat nog een stuk verder.

• Maurits2023
Ik praat het zeker niet goed, maar het probleem ligt hoe er getest wordt, is al bekend in de auto-industrie, rijden op een testbaan onder ideale omstandigheden etc zo krijg je te lezen in het boekje dat er 1 op 20 mee kan rijden terwijl in de praktijk eerder 1 op 12 bv normaal is.

Ik heb nu diverse malen contact gehad met Comate, ook in levende lijven en moet zeggen dat ze bij mij heel betrouwbaar over komen en betreft de reactie van de accu vind ik het ook een antwoord uit het ‘boekje’ heel anders dan ik heb ervaren met Adam dan Comate

Acties:
  • +1Henk 'm!

• J.dV
Ik zag net dat ik niet hun hele reactie heb gekopieerd.

ze hebben inderdaad de PAS1 verlaagd tov de PAS1 van de Tenways

To an e-bike, even though hardware is the same on the electric drive system, software and control logic are always different as they are normally joint-developed between the e-bike manufacturer and drive system supplier. In other words, we customize our software with Mivice to enable the drive system to work in a high-efficiency platform in most circumstances. Meanwhile, the power assistant of level 1 is reduced to a more comfortable level, which makes clear assistant differences among levels 1, 2 and 3, that's why the range is much longer than others.

Neemt niet weg dat ik jullie twijfels begrijp en ze daarom deze vragen ook heb gesteld. Ik heb zelf ook een testfiets en ben heel beniewd naar het resultaat. maar nog geen tijd gehad 120km te fietsen ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joost Meijer
Maurits2023 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 18:26:
[...]

Hey Joost,

Ben wel benieuwd naar je ervaringen als je de fiets een tijdje in gebruik hebt, zoals het opladen, bereik van de accu, welke stand je het meest gebruikt etc etc.

Grt Maurits
Goedenavond, ik heb de fiets nog niet echt getest op accucapaciteit maar vooral genoten van het rijcomfort ☺️. Zojuist nog wel even snel een rondje gefietst en even gekeken wat de accu deed. 10 km gefietst in stand 1 en 2 en de accucapaciteit is met 11% afgenomen. Ik heb de voor-voorloper van het model wat uiteindelijk in productie gaat. Ik zal de komende dagen de accu helemaal leegrijden en mijn ervaringen hier weer even delen. Accu laadt in Max 3 uur inderdaad op en ik merk dat stand 1 en 2 meer dan voldoende ondersteuning geeft. Je zit zonder moeite al snel op 25/26/27km/u. Hoe langer je fietst hoe enthousiaster ik word. Onze kinderen nemen hem ook graag even mee en zijn tussen de 160 en 180 en rijden er ook erg comfortabel ook.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joost Meijer
Hier nog een interessante review mocht je deze nog niet gezien of gevonden hebben: YouTube: Comate CT-Cruiser Review: Urban EBIKE mit aufrechter Haltung

• Simon_Warner
Maurits2023 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 20:45:
Ik praat het zeker niet goed, maar het probleem ligt hoe er getest wordt, is al bekend in de auto-industrie, rijden op een testbaan onder ideale omstandigheden etc zo krijg je te lezen in het boekje dat er 1 op 20 mee kan rijden terwijl in de praktijk eerder 1 op 12 bv normaal is.
Dat probleem zou heel makkelijk opgelost kunnen worden door afspraken over een standaardtest te maken. Dat voorkomt teleurstelling of verkeerde keuzen. Immers bij veel e-bikes kan je accu's in verschillende capaciteit kopen. Gelukkig zie ik dat aanbieders van e-bikes die verschillende merken verkopen de fantasie opgaven van fabrikanten loslaten en hun eigen algoritme gebruiken om de range te berekenen. Dat geeft meer vertrouwen bij de consument.

• ewf
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:03
Logaritme = algoritme ?? (Die auto-fill ook, grrr)

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 03:09
Leuke fiets en tickt veel boxes voor mij.

Hoe groot is de kans bij die indiegogo dat je nooit iets geleverd krijgt en die 1400 kwijt bent? Iemand die daar uit ervaring iets zinnigs over kan zeggen?

[Voor 6% gewijzigd door Johan Bogle op 26-04-2023 16:42]

• Morpheusk
  • Nu online
Johan Bogle schreef op woensdag 26 april 2023 @ 16:42:
Leuke fiets en tickt veel boxes voor mij.

Hoe groot is de kans bij die indiegogo dat je nooit iets geleverd krijgt en die 1400 kwijt bent? Iemand die daar uit ervaring iets zinnigs over kan zeggen?
Had ik laatst wel met een project. Maar mijn creditkaart heeft de betaling teruggedraaid. Weet alleen niet of indiegogo daar blij mee gaat zijn op de lange termijn.

• Johan Bogle
Het helpt ook niet mee dat de twee enthousiaste posters Maurits en Joost beide nieuwe accounts zijn hier. Denk dat ik deze toch maar voorbij laat gaan…

• Tammo Tenways
In de faq op de site van Indiegogo staat het volgende.

What’s the refund policy?
We are subject to Indiegogo's refund policy, moreover, we offer a 100% refund if the delivery is 8 weeks later than the planned delivery date.

https://www.indiegogo.com...e-e-bike-on-the-road#/faq

• Johan Bogle
Tammo Tenways schreef op woensdag 26 april 2023 @ 16:59:
In de faq op de site van Indiegogo staat het volgende.

What’s the refund policy?
We are subject to Indiegogo's refund policy, moreover, we offer a 100% refund if the delivery is 8 weeks later than the planned delivery date.

https://www.indiegogo.com...e-e-bike-on-the-road#/faq
Hi @Tammo Tenways Thanks en ook jij welkom op Tweakers.

Ik krijg hieruit echter de indruk dat dit toch niet zo werkt en je geen garantie hebt het geld voor ‘perks’ retour te krijgen wanneer ze met de noorderzon vertrekken: https://nl.trustpilot.com/review/www.indiegogo.com

• Morpheusk
  • Nu online
Johan Bogle schreef op woensdag 26 april 2023 @ 16:53:
Het helpt ook niet mee dat de twee enthousiaste posters Maurits en Joost beide nieuwe accounts zijn hier. Denk dat ik deze toch maar voorbij laat gaan…
Dit is wel bijzonder inclusief Tammo Tenways. 3 personen al dan....

• Maurits2023
Beste Johan, als je twijfelt. Dan zou ik hem lekker aan je voorbij laten gaan. Ik post wel een foto als ik op mijn fiets zit 😎

• tomhier
Ik heb een testfiets tot mijn beschikking en er gisteravond op gereden. Ik heb nooit eerder echt op een ebike gereden, dus dit is mijn eerste ervaring.

Het waaide aardig en had tegenwind, wat voor de fiets totaal geen probleem is in de eerste stand. Ik reed constant iets boven de 25 km/h. Vanwege regelgeving is een ebike gelimiteerd tot 25 km/h om ondersteuning te geven. (je kan er uiteraard harder mee fietsen, wat dan op eigen kracht is).

De fiets brengt je gemakkelijk naar de 25 en dan stopt de ondersteuning, dit merk je ook wel. Ik heb ook het idee dat het lastig is om rustig aan te doen, juist vanwege de manier waarop ondersteuning wordt gegeven. Ik ga dit later nog eens testen om te kijken of een rustige rit, zeg 18 km/h, ook mogelijk is.

Verder vond ik de zithouding erg prettig. Best wel rechtop, wat comfortabel is. Het mooie aan het ontwerp is, dat je dit er niet aan ziet. Sportief design, comfortabele zit.

• tomhier
Johan Bogle schreef op woensdag 26 april 2023 @ 17:16:
[...]
Hi @Tammo Tenways Thanks en ook jij welkom op Tweakers.

Ik krijg hieruit echter de indruk dat dit toch niet zo werkt en je geen garantie hebt het geld voor ‘perks’ retour te krijgen wanneer ze met de noorderzon vertrekken: https://nl.trustpilot.com/review/www.indiegogo.com
Het is inderdaad zo dat er via crowdfunding geen garantie is. Daarentegen zie ik bij deze actie additionele positieve voorwaarden, die verder gaan dan wat indigogo vereist. Ook zie ik een website waarop de producten goed worden toegelicht.

Ook werd er een testfiets geleverd van de week en de beste man die 'm bracht kon veel vertellen over de fiets en wat ze tijdens het ontwikkelproces hebben verbeterd. Hij nam een uur de tijd om al onze vragen te beantwoorden. Je kan ook bij ze langs om een testrit te maken in Tilburg, ze hebben gesprekken met dealers. Dus ik vind het allemaal betrouwbaar overkomen. Als dit een 'luchtfiets' bkijkt ze zijn, hebben ze er veel moeite en geld in gestoken.
Just my 2 cents 🙂

• Joost Meijer
Inderdaad een nieuwe account van mij. Ik gebruikte tweakers vooral om reviews te checken en mezelf daarmee wat wijzer te maken bij eventuele aankopen. Hierbij kwam ik bij toeval dus ook Comate tegen. Ik ben me in de fiets en het bedrijf gaan verdiepen en heb contact met Comate opgenomen omdat ik de fiets wel erg interessant vond en om dezelfde reden die hier ook wordt aangehaald (betrouwbaarheid Indiegogo) Daarop is Adam (een van de co-founders) vanuit Duisburg naar Twente komen rijden met een aantal prototypes en heb ik uitgebreid kunnen testen en horen hoe de fiets ontwikkeld is en wie er achter Comate zitten en wat de plannen zijn. Naast dat dit bij mij oprecht en betrouwbaar overkwam, heb ik een erg fijne en mooie fiets kunnen testen. Tenslotte vond Comate het ook geen probleem om de fiets bij mij achter te laten totdat ik mijn eigen bestelde fiets zou ontvangen. Hiermee kan ik hem uitgebreider testen, meedenken met Comate en mijn ervaringen delen. Voor dat laatste is Tweakers natuurlijk het platform bij uitstek, vandaar mijn nieuwe account.

Al met al gaf dit mij voldoende vertrouwen en comfort om de fiets wel te bestellen via indiegogo. De reviews van indiegogo nodigen inderdaad niet uit tot bestellen. Vandaar ook het advies wat je overal leest om goed te checken met welk bedrijf je zaken doet. Voor Comate was het eigenlijk het enige platform om hun fiets te lanceren. Ze hebben een uitgebreide roadshow gehouden en komen bij je thuis langs om te testrijden om juist het vertrouwen te winnen. Uiteindelijk is het aan jezelf of je je daarbij comfortabel voelt. Ik heb er in elk geval wel vertrouwen in 😊. Overigens heeft Tenways ook ooit zijn fietsen via indiegogo geïntroduceerd, dus het kan ook wel goed uitpakken.
https://www.indiegogo.com...he-best-urban-ride-ever#/

• Simon_Warner
tomhier schreef op woensdag 26 april 2023 @ 19:32:
Ik heb een testfiets tot mijn beschikking en er gisteravond op gereden. Ik heb nooit eerder echt op een ebike gereden, dus dit is mijn eerste ervaring.
Welke van de 2 heb je geprobeerd? De zithouding en het comfort ben ik ook erg benieuwd naar. Het is immers een onderwerp dat vaak terugkomt op de website.

• tomhier
Simon_Warner schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 08:21:
[...]

Welke van de 2 heb je geprobeerd? De zithouding en het comfort ben ik ook erg benieuwd naar. Het is immers een onderwerp dat vaak terugkomt op de website.
De Cruiser, maar er is qua frame-ontwerp geen verschil tussen de twee.
Het verschil zit 'm voor in de verende voorvork en CDX riem bij de Cruiser t.o.v. de Elite (CDN riem en vast voorvork).

• Morpheusk
  • Nu online
tomhier schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 08:39:
[...]

De Cruiser, maar er is qua frame-ontwerp geen verschil tussen de twee.
Het verschil zit 'm voor in de verende voorvork en CDX riem bij de Cruiser t.o.v. de Elite (CDN riem en vast voorvork).
En DT Swiss velgen i.p.v. Alexrims.

Het is inmiddels mogelijk om te upgraden van een CDN naar een CDX riem d.m.v. een secret perk. Een secret perk zie je vermoedelijk pas als je de elite hebt besteld of mogelijk alleen op aanvraag. Kostprijs €52,-

Ook is het mogelijk om de rims te upgraden van Alexrims naar DT Swiss. Iemand toevallig daar al in verdiept, wat de eventuele voordelen zijn? Ik heb echt nog nooit bij de rims van een fiets stil gestaan bij de aanschaf. Kosten hiervan zijn €45,-

[Voor 27% gewijzigd door Morpheusk op 28-04-2023 11:11]

• Maurits2023
Morpheusk schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:00:
[...]

En DT Swiss velgen i.p.v. Alexrims.

Het is inmiddels mogelijk om te upgraden van een CDN naar een CDX riem d.m.v. een secret perk. Een secret perk zie je vermoedelijk pas als je de elite hebt besteld of mogelijk alleen op aanvraag. Kostprijs €52,-

Ook is het mogelijk om de rims te upgraden van Alexrims naar DT Swiss. Iemand toevallig daar al in verdiept, wat de eventuele voordelen zijn? Ik heb echt nog nooit bij de rims van een fiets stil gestaan bij de aanschaf. Kosten hiervan zijn €45,-
Ik heb wel de upgrade van CDN naar CDX genomen, maar andere velgen lijkt mij minimaal verschil hebben, ik heb daar dus ook geen verstand van

Acties:
  • +1Henk 'm!

• J.dV
Afgelopen week hebben mijn ouders en broer op de testfiets gereden en gisteren heb ik deze opgehaald en staat nu in Almaar. Gisteren gelijk met mijn gezin een testritje van ongeveer 20km gemaakt. Hieronder mijn eerste indruk.
Te fiets ziet er geweldig uit, mooi ontwerp en niet zwaar. De aandrijving is krachting, ik heb vooral in PAS1 gefietst en soms zelfs de motor uitgezet. PAS2 en PAS3 zal ik niet snel gebruiken.
Ik zou persoonlijk de voorkeur hebben PAS1 met 40-50% te verlagen en dan PAS1=PAS2, PAS2=PAS3 en PAS3=PAS4 maar weet natuurlijk niet of dat bij Comate mogelijk is. Samengevat, de Cruiser fietst super licht en soepel wat je ook zeker terug leest in de Tenways CGO600 & 600PRO reviews die nagenoeg dezelfde hardware heeft.
Vrijdag Adam van Comate uitgebreid gesproken en hij vertelde mij dat de PAS1 al lager is afgesteld dan bij Tenways en dat ook de torque sensor een verbeterde versie is. Naturrlijk is de firmware ook niet hetzelfde waardoor de fietsen niet helemaal 1 op 1 met elkmaar vergeleken kunnen worden.
De range heb ik nog niet zo goed kunnen beoordelen maar na iets meer dan 20km had de accu geloof ik nog 84% over.
De komende weken zal ik nog proberen wat langere ritten te maken de het bereik van de fiets beter te kunnen beoordelen.
Voor wie er in de omgeving Alkmaar woont en even een testritje wilt maken, stuur me even een DM dan kunnen we even afspreken om dit kunnen regelen.

[Voor 5% gewijzigd door J.dV op 01-05-2023 10:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Johan Bogle
J.dV ook welkom op GOT. Dit lijkt wel een introductie topic voor nieuwe users :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maurits2023
Johan Bogle schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:03:
J.dV ook welkom op GOT. Dit lijkt wel een introductie topic voor nieuwe users :-)
Is allemaal wel heel verdacht die nieuwe users 😉

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maurits2023
J.dV schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:49:
Afgelopen week hebben mijn ouders en broer op de testfiets gereden en gisteren heb ik deze opgehaald en staat nu in Almaar. Gisteren gelijk met mijn gezin een testritje van ongeveer 20km gemaakt. Hieronder mijn eerste indruk.
Te fiets ziet er geweldig uit, mooi ontwerp en niet zwaar. De aandrijving is krachting, ik heb vooral in PAS1 gefietst en soms zelfs de motor uitgezet. PAS2 en PAS3 zal ik niet snel gebruiken.
Ik zou persoonlijk de voorkeur hebben PAS1 met 40-50% te verlagen en dan PAS1=PAS2, PAS2=PAS3 en PAS3=PAS4 maar weet natuurlijk niet of dat bij Comate mogelijk is. Samengevat, de Cruiser fietst super licht en soepel wat je ook zeker terug leest in de Tenways CGO600 & 600PRO reviews die nagenoeg dezelfde hardware heeft.
Vrijdag Adam van Comate uitgebreid gesproken en hij vertelde mij dat de PAS1 al lager is afgesteld dan bij Tenways en dat ook de torque sensor een verbeterde versie is. Naturrlijk is de firmware ook niet hetzelfde waardoor de fietsen niet helemaal 1 op 1 met elkmaar vergeleken kunnen worden.
De range heb ik nog niet zo goed kunnen beoordelen maar na iets meer dan 20km had de accu geloof ik nog 84% over.
De komende weken zal ik nog proberen wat langere ritten te maken de het bereik van de fiets beter te kunnen beoordelen.
Voor wie er in de omgeving Alkmaar woont en even een testritje wilt maken, stuur me even een DM dan kunnen we even afspreken om dit kunnen regelen.
Is de fiets waarop jij rijdt dan al afgesteld op de nieuwe settings?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• J.dV
Maurits2023 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:09:
[...]

Is de fiets waarop jij rijdt dan al afgesteld op de nieuwe settings?
Volgens Comate heeft de test fiets waar ik op rij al een 25% power reductie in PAS1 tov de CGO600(PRO).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maurits2023
Hoe zou een mooie feature zijn als je via een app of in het menu de fiets kan afstellen in diverse standen, bv Eco, Normal en Sport.

[Voor 3% gewijzigd door Maurits2023 op 01-05-2023 13:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gdzr
  • Nu online
De indiegogo aanbieding ziet er wel heel aantrekkelijk uit! Maar weet iemand hier of het mogelijk is om een kinderstoeltje te bevestigen aan de fiets?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• J.dV
Gdzr schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:42:
De indiegogo aanbieding ziet er wel heel aantrekkelijk uit! Maar weet iemand hier of het mogelijk is om een kinderstoeltje te bevestigen aan de fiets?
Ik heb er een bagagedrager bij besteld die 25kg kunnen dragen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gdzr
  • Nu online
J.dV schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:55:
[...]

Ik heb er een bagagedrager bij besteld die 25kg kunnen dragen
Onze kleine is pas net 14 maanden, en moet dus nog voor op het stuur. Achterop maak ik me niet zo druk om, met een bagagedrager moet dat altijd kunnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tomhier
Gdzr schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:58:
[...]

Onze kleine is pas net 14 maanden, en moet dus nog voor op het stuur. Achterop maak ik me niet zo druk om, met een bagagedrager moet dat altijd kunnen.
Voorop wordt lastig, daar is op de stuurstang geen plaats voor.
Maar het ligt er waarschijnlijk ook wel aan welke stoeltje je hebt, ik denk dat je het in de praktijk pas echt kan beoordelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• neb0
  • Nu online
Kijk dat is goed nieuws als dat klopt m.b.t. die ondersteuningsstand -25% (dus 75%). PAS zelf aanpassen in een app of desnoods direct in het display, zou nog beter zijn.

10% kan er nog wel af voor PAS1, vermoed ik. PAS3 laten ze hopelijk op maximaal staan (300%). Turbo is altijd handig wanneer nodig. PAS2 dan uiteraard ergens tussenin, 175%.
Dan zou het allemaal praktischer zijn dan bij een Tenways het geval is.

[Voor 9% gewijzigd door neb0 op 01-05-2023 18:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WN1967
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 26-05 13:20
Weet iemand of de smart package al verkrijgbaar is of wanneer die komt?
Heb volgens mij ergens december gelezen maar kan dat niet terug vinden.

Als deze pas later komt, kan je die dan nog later inbouwen in je fiets.

En weet iemand wat de verschillen zijn in de twee verende voorvorken (rockshox of subroutine) voor de cruiser

Acties:
  • +2Henk 'm!

• J.dV
neb0 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 18:23:
Kijk dat is goed nieuws als dat klopt m.b.t. die ondersteuningsstand -25% (dus 75%). PAS zelf aanpassen in een app of desnoods direct in het display, zou nog beter zijn.

10% kan er nog wel af voor PAS1, vermoed ik. PAS3 laten ze hopelijk op maximaal staan (300%). Turbo is altijd handig wanneer nodig. PAS2 dan uiteraard ergens tussenin, 175%.
Dan zou het allemaal praktischer zijn dan bij een Tenways het geval is.
Ik begreep Comate dat ze deze week wel wat testen gaan doen met andere percentages in de PAS1. Ook begreep ik dat het niet mogelijk is om dat in een app aan te passen aangezien dat in een diepere laag van de software van de motor zit die niet via een app te bereiken is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joost Meijer
Afgelopen dagen even wat km’s gefietst op 1 volgeladen accu. In totaal 70 km gehaald, waarvan 30 km met de verlichting (voorlamp) aan. Ik heb de B-sample als testfiets waar nog een LG accu in zit ipv de Samsung accu’s die nu toegepast worden. Bij de LG-accu’s bleek de actieradius te erg te variëren (ene keer 70, andere keer 120 onder dezelfde condities) waardoor Comate nu over is gestapt op Samsung accu’s. Ik heb overwegend in stand 1 gefietst en af en toe 2. Wat ik begreep van Adam is de ondersteuning in stand 1 van deze testfiets vergelijkbaar met stand 2 vd toekomstige fietsen.
Daarnaast voor diegene die benieuwd waren oh de de spatborden lang genoeg zijn… het wegdek was aardig nat toen ik gefietst heb, maar heb mijn sneakers en broek prima schoon gehouden

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maurits2023
Joost Meijer schreef op maandag 1 mei 2023 @ 20:01:
Afgelopen dagen even wat km’s gefietst op 1 volgeladen accu. In totaal 70 km gehaald, waarvan 30 km met de verlichting (voorlamp) aan. Ik heb de B-sample als testfiets waar nog een LG accu in zit ipv de Samsung accu’s die nu toegepast worden. Bij de LG-accu’s bleek de actieradius te erg te variëren (ene keer 70, andere keer 120 onder dezelfde condities) waardoor Comate nu over is gestapt op Samsung accu’s. Ik heb overwegend in stand 1 gefietst en af en toe 2. Wat ik begreep van Adam is de ondersteuning in stand 1 van deze testfiets vergelijkbaar met stand 2 vd toekomstige fietsen.
Daarnaast voor diegene die benieuwd waren oh de de spatborden lang genoeg zijn… het wegdek was aardig nat toen ik gefietst heb, maar heb mijn sneakers en broek prima schoon gehouden
Klinkt allemaal positief!

Betreft de accu, zal idd tussen de 70 - 100 km zijn, is meer dan prima, ik ga hem echt gebruiken als stadsfiets, met een enkele keer een tochtje van 30 km.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Morpheusk
  • Nu online
Comate CT to Feature Integrated Rear Light: Confirmed!

https://www.indiegogo.com...oad/x/11538446#/updates/4

Het achterlicht wordt geïntegreerd in het spatbord. Als je een bagagedrager hebt besteld lijkt deze in de bagagedrager te zitten, maar volgens mij is dat een reflector?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:41

Q-bone

Dusss...

WN1967 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 19:26:

En weet iemand wat de verschillen zijn in de twee verende voorvorken (rockshox of subroutine) voor de cruiser
Ik kan alleen info vinden over de suntour: SR Suntour MOBIE25 Air
welke rockshox het is, geen idee nog.

bla?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-05 21:17
Is het stuur een beetje fatsoenlijk in te stellen a la de Tenways CGO600 PRO?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tammo Tenways
Volgens mij is het stuur eerder vergelijkbaar met die van de Tenways CGO800S.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joost Meijer
-Muncky- schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 12:44:
Is het stuur een beetje fatsoenlijk in te stellen a la de Tenways CGO600 PRO?
Ja, je kan hem eenvoudig kantelen voor een meer sportieve houding met een inbussleutel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joost Meijer
Q-bone schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 12:22:
[...]

Ik kan alleen info vinden over de suntour: SR Suntour MOBIE25 Air
welke rockshox het is, geen idee nog.
Volgens de website van Comate is het deze : Fork
RockShox™ Paragon Air 65mm

[Voor 4% gewijzigd door Joost Meijer op 02-05-2023 14:15]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WN1967
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 26-05 13:20
WN1967 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 19:26:
Weet iemand of de smart package al verkrijgbaar is of wanneer die komt?
Heb volgens mij ergens december gelezen maar kan dat niet terug vinden.

Als deze pas later komt, kan je die dan nog later inbouwen in je fiets.

Inmiddels een reactie ontvangen van Comate over het achteraf installeren van de Smart Package.
Ziet er naar uit dat het niet mogeijk zal zijn.
Jammer!!!!!!

Comate:

I regret to inform you that it may not be easy to add the Smart Package at a later time. This is because the frame is slightly different in order to accommodate the hardware of the Smart Package.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• neb0
  • Nu online
WN1967 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 18:03:
[...]

Inmiddels een reactie ontvangen van Comate over het achteraf installeren van de Smart Package.
Ziet er naar uit dat het niet mogeijk zal zijn.
Jammer!!!!!!

Comate:

I regret to inform you that it may not be easy to add the Smart Package at a later time. This is because the frame is slightly different in order to accommodate the hardware of the Smart Package.
Daar laten ze dan weer een kans liggen. Het is natuurlijk een grote pre als je dat later kunt nabestellen en in kunt bouwen (en concurrent heeft dat niet). Gemiste kans.

@Joost Meijer Stuur kantelen is wat anders dan in hoogte en in afstand verstellen met een verstelbare stuurpen, of bedoel je dat er wel een verstelbare pen op het uiteindelijke model wordt gemonteerd. Met enkel draaien bereik je alleen een andere hoek voor je polsen maar het heeft verder weinig te maken met een sportievere of minder sportievere zit omdat je daarvoor de reach en hoogte van het stuur moet veranderen. Hier laten ze wederom wat liggen omdat ze hoog opgeven over het comfort. Zeker als je maar 1 (of 2) framematen hebt, is een verstelbare stuurpen en/of een in hoogte verstelbaar stuur een must wat mij betreft, al kun je geluk hebben dat de fiets precies past.

[Voor 9% gewijzigd door neb0 op 02-05-2023 18:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tammo Tenways
Morpheusk schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:09:
Het achterlicht wordt geïntegreerd in het spatbord. Als je een bagagedrager hebt besteld lijkt deze in de bagagedrager te zitten, maar volgens mij is dat een reflector?
Wat ik ervan begrepen heb, is dat een reflector. Bij de fiets zonder bagagedrager wordt de (verplichte) reflector onder het zadel gemonteerd. Dat zie je ook op de afbeelding.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:47
Heb ook wel interesse in deze fiets, voor 1.390 euro een koopje lijkt me. Voor 2.490 zijn er wel vergelijkbare alternatieven beschikbaar. Lijkt veel op de Tenways fietsen maar dan goedkoper en iets minder sportief.

Alleen heb ik me altijd voorgenomen om nooit iets van kickstarter of indiegogo te bestellen. Als er namelijk te weinig besteld wordt krijg je niks geleverd want te weinig animo. Wordt er teveel besteld krijg je niks vanwege teveel animo. Daarnaast is service en garantie een ding natuurlijk. Geld terugkrijgen lijkt leuk maar blijkt niet waterdicht.

De indiegogo lijkt ook nog niet echt storm te lopen met nog geen 30 bestellingen.

Iemand die meer vertrouwen heeft in deze indiegogo campagne?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joost Meijer
neb0 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 18:54:
[...]

Daar laten ze dan weer een kans liggen. Het is natuurlijk een grote pre als je dat later kunt nabestellen en in kunt bouwen (en concurrent heeft dat niet). Gemiste kans.

@Joost Meijer Stuur kantelen is wat anders dan in hoogte en in afstand verstellen met een verstelbare stuurpen, of bedoel je dat er wel een verstelbare pen op het uiteindelijke model wordt gemonteerd. Met enkel draaien bereik je alleen een andere hoek voor je polsen maar het heeft verder weinig te maken met een sportievere of minder sportievere zit omdat je daarvoor de reach en hoogte van het stuur moet veranderen. Hier laten ze wederom wat liggen omdat ze hoog opgeven over het comfort. Zeker als je maar 1 (of 2) framematen hebt, is een verstelbare stuurpen en/of een in hoogte verstelbaar stuur een must wat mij betreft, al kun je geluk hebben dat de fiets precies past.
Ik heb ff wat foto’s gemaakt van de verschillende standen, dan kan je het wellicht wat beter beoordelen. Volgens mij moet hij ook wel in hoogte verstelbaar zijn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joost Meijer
evleerdam schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 20:12:
Heb ook wel interesse in deze fiets, voor 1.390 euro een koopje lijkt me. Voor 2.490 zijn er wel vergelijkbare alternatieven beschikbaar. Lijkt veel op de Tenways fietsen maar dan goedkoper en iets minder sportief.

Alleen heb ik me altijd voorgenomen om nooit iets van kickstarter of indiegogo te bestellen. Als er namelijk te weinig besteld wordt krijg je niks geleverd want te weinig animo. Wordt er teveel besteld krijg je niks vanwege teveel animo. Daarnaast is service en garantie een ding natuurlijk. Geld terugkrijgen lijkt leuk maar blijkt niet waterdicht.

De indiegogo lijkt ook nog niet echt storm te lopen met nog geen 30 bestellingen.

In de eerdere pagina’s van dit topic staan best wat ervaringen . Weet niet of je die al gelezen hebt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maurits2023
evleerdam schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 20:12:

Ik heb een testrit gemaakt en naar aanleiding daarvan de Comate Elite besteld en met één van de co-founders gesproken. Allereerst is het een Nederlands bedrijf en is het erg eenvoudig om contact met ze te krijgen. Zoals ik er tegen aan kijk is Indiegogo meer een springplank/marketingtool om meer bekendheid te genereren. Vandaag een mail gekregen van Comate dat ze voor nu een zevental dealers in NL en Duitsland hebben die de fiets gaan verkopen , ze streven naar een 50 dealers aan het einde van dit jaar. Daarnaast zijn er een aantal mensen op dit forum die een testfiets tot de beschikking hebben, ze delen regelmatig hun ervaringen over de fiets.
Indiegogo blijft een risico, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dit gaat slagen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evleerdam
Joost Meijer schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 20:59:
[...]

In de eerdere pagina’s van dit topic staan best wat ervaringen . Weet niet of je die al gelezen hebt?
Ik doel specifiek op de indiegogo campagne. Ik heb wel vertrouwen in de fiets, maar niet in indiegogo campagnes.

Dat er hier 80% aan 1 sterren reviews wordt gegeven stelt me ook niet gerust: https://nl.trustpilot.com/review/www.indiegogo.com

Of lees de reacties onder dit artikel eens https://tweakers.net/nieu...n-trust-proven-label.html

Nu weet ik dat online in het algemeen de negatieve reviews overheersen omdat mensen houden van klagen. Als iets werkt dan hoor je ze niet. Maar voor mijn gevoel is Indiegogo wel het ultieme voorbeeld van risicovol een product kopen.
Maurits2023 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 21:08:
[...]

Ik heb een testrit gemaakt en naar aanleiding daarvan de Comate Elite besteld en met één van de co-founders gesproken. Allereerst is het een Nederlands bedrijf en is het erg eenvoudig om contact met ze te krijgen. Zoals ik er tegen aan kijk is Indiegogo meer een springplank/marketingtool om meer bekendheid te genereren. Vandaag een mail gekregen van Comate dat ze voor nu een zevental dealers in NL en Duitsland hebben die de fiets gaan verkopen , ze streven naar een 50 dealers aan het einde van dit jaar. Daarnaast zijn er een aantal mensen op dit forum die een testfiets tot de beschikking hebben, ze delen regelmatig hun ervaringen over de fiets.
Indiegogo blijft een risico, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dit gaat slagen.
Dank, dat soort motivatie zocht ik inderdaad en geeft me al iets meer vertrouwen!

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maurits2023
Joost Meijer schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 20:56:
[...]

Ik heb ff wat foto’s gemaakt van de verschillende standen, dan kan je het wellicht wat beter beoordelen. Volgens mij moet hij ook wel in hoogte verstelbaar zijn [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Let wel op Joost, het stuur van jou fiets wijkt wel af dan het model waarop ik heb gereden, en ik denk dat het model waar ik opheb gereden, dichter bij het productiemodel aan zit, aangezien er dit model het geïntegreerde TFT scherm erop had zitten, ik heb een foto bijgesneden en daarop kan je zien dat het een ander stuur betreft. En ik had ook aan Adam gevraagd of je het stuur kan kantelen en dat is met dit stuur niet mogelijk, je kan er uiteraard wel verhogers tussen plaatsen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joost Meijer
Maurits2023 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 21:23:
[...]
Ik heb inderdaad de voorganger van het exemplaar waarop jij gefietst hebt en die lijkt wel de nodige instelmogelijkheden te hebben. Dan is het verstandig om op de reactie van Adam af te gaan.

Let wel op Joost, het stuur van jou fiets wijkt wel af dan het model waarop ik heb gereden, en ik denk dat het model waar ik opheb gereden, dichter bij het productiemodel aan zit, aangezien er dit model het geïntegreerde TFT scherm erop had zitten, ik heb een foto bijgesneden en daarop kan je zien dat het een ander stuur betreft. En ik had ook aan Adam gevraagd of je het stuur kan kantelen en dat is met dit stuur niet mogelijk, je kan er uiteraard wel verhogers tussen plaatsen.

[Afbeelding]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joost Meijer
evleerdam schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 21:20:
[...]

Ik plak hieronder toch nog maar even mijn eerdere post als reactie op iemand die ook zijn twijfel had over de over de campagne en Comate

“ Inderdaad een nieuwe account van mij. Ik gebruikte tweakers vooral om reviews te checken en mezelf daarmee wat wijzer te maken bij eventuele aankopen. Hierbij kwam ik bij toeval dus ook Comate tegen. Ik ben me in de fiets en het bedrijf gaan verdiepen en heb contact met Comate opgenomen omdat ik de fiets wel erg interessant vond en om dezelfde reden die hier ook wordt aangehaald (betrouwbaarheid Indiegogo) Daarop is Adam (een van de co-founders) vanuit Duisburg naar Twente komen rijden met een aantal prototypes en heb ik uitgebreid kunnen testen en horen hoe de fiets ontwikkeld is en wie er achter Comate zitten en wat de plannen zijn. Naast dat dit bij mij oprecht en betrouwbaar overkwam, heb ik een erg fijne en mooie fiets kunnen testen. Tenslotte vond Comate het ook geen probleem om de fiets bij mij achter te laten totdat ik mijn eigen bestelde fiets zou ontvangen. Hiermee kan ik hem uitgebreider testen, meedenken met Comate en mijn ervaringen delen. Voor dat laatste is Tweakers natuurlijk het platform bij uitstek, vandaar mijn nieuwe account.

Al met al gaf dit mij voldoende vertrouwen en comfort om de fiets wel te bestellen via indiegogo. De reviews van indiegogo nodigen inderdaad niet uit tot bestellen. Vandaar ook het advies wat je overal leest om goed te checken met welk bedrijf je zaken doet. Voor Comate was het eigenlijk het enige platform om hun fiets te lanceren. Ze hebben een uitgebreide roadshow gehouden en komen bij je thuis langs om te testrijden om juist het vertrouwen te winnen. Uiteindelijk is het aan jezelf of je je daarbij comfortabel voelt. Ik heb er in elk geval wel vertrouwen in 😊. Overigens heeft Tenways ook ooit zijn fietsen via indiegogo geïntroduceerd, dus het kan ook wel goed uitpakken.
https://www.indiegogo.com...he-best-urban-ride-ever#/

Ik doel specifiek op de indiegogo campagne. Ik heb wel vertrouwen in de fiets, maar niet in indiegogo campagnes.

Dat er hier 80% aan 1 sterren reviews wordt gegeven stelt me ook niet gerust: https://nl.trustpilot.com/review/www.indiegogo.com

Of lees de reacties onder dit artikel eens https://tweakers.net/nieu...n-trust-proven-label.html

Nu weet ik dat online in het algemeen de negatieve reviews overheersen omdat mensen houden van klagen. Als iets werkt dan hoor je ze niet. Maar voor mijn gevoel is Indiegogo wel het ultieme voorbeeld van risicovol een product kopen.

[...]

Dank, dat soort motivatie zocht ik inderdaad en geeft me al iets meer vertrouwen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• J.dV
Mijn testfiets is gelijk zoals die ook op de Comate site staat, dus met vast stuur en geïntegreerd tft scherm

Je kan de hoogte eventueel stellen door er 1 of 2. extra spacer ringen tussen te doen

[Voor 8% gewijzigd door J.dV op 02-05-2023 21:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• neb0
  • Nu online
@Joost Meijer Bedankt voor de foto's!
In jouw geval betreft het inderdaad een verstelbare stuurpen. Ik was sceptisch omdat later beelden een ander stuur liet zien. Dat lijkt het mede vanwege het centrale display te gaan worden. Toch een beetje jammer. Je kunt uiteraard wel ietsje verhogen door ringen te plaatsen.

Tenways heeft inderdaad via Indiegogo wat opgehaald maar daarnaast zit daar mede een miljoenenbedrijf multimediabedrijf achter:Tencent.

Buiten een paar genoemde punten heb ik over de fiets niet zo'n 'zorgen'. Zeker voor de prijs is dit erg okay met diverse merkonderdelen. Prijs-kwaliteit is op het oog (erg) hoog (met de EUR 800,- korting van nu) maar er zijn slechts 29 fietsen (even snel geteld) gereserveerd. Daarbij sluit ik me aan bij @evleerdam. Tenways heeft best wat problemen (gekend) als ik zo wat lees. Je moet dus goede support hebben en/of servicepunten. Een storing of defect is helaas nooit ver weg bij veel e-bikes. Mivice is nog lang geen Bosch.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maurits2023
Dat is het risico wat je neemt door er vroeg in te “investeren”, je krijgt daarvoor een interessante korting.

Je kan uiteraard ook overwegen om deze stap over te slaan en in een later stadium de fiets aan te schaffen, voor een veel hoger bedrag.

Kijk bv naar van Moof en Cowboy die hebben na een aantal jaar ook nog veel kinderziektes, je betaald er twee keer zoveel voor en veel slechte reviews, mijn zusje heeft twee van Moofs, nooit meer! Te veel problemen, fiets niet van het slot af te krijgen, app die niet goed communiceert etc etc.

Houd de fiets maar lekker simpel voor mij , geen gedoe met apps etc, het enige wat handig zou zijn is een locatie tracker, maar kan je relatief zelf simpel oplossen dmv een AirTag.

Waar je wel gelijk in hebt, Tenways heeft wel een groot bedrijf achter zich staan, maar ze zijn vooral erg sterk in hun marketing.

Daarnaast zijn er wel wat meer fietsen verkocht dan dat jij ziet staan op Indiegogo, nog niet mega veel aantallen, maar bijna het dubbele.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pukvg
  • Registratie: Juni 2021
Maurits2023 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 08:20:

Daarnaast zijn er wel wat meer fietsen verkocht dan dat jij ziet staan op Indiegogo, nog niet mega veel aantallen, maar bijna het dubbele.
Ik krijg toch wel steeds meer het vermoeden dat Maurits een medewerker van comate is. Geen probleem natuurlijk om reclame te maken wat mij betreft, maar zou wel gerust transparant mogen zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maurits2023
pukvg schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 08:37:
[...]

Ik krijg toch wel steeds meer het vermoeden dat Maurits een medewerker van comate is. Geen probleem natuurlijk om reclame te maken wat mij betreft, maar zou wel gerust transparant mogen zijn.
Haha nee hoor gewoon een enthousiaste backer van dit project, heel bijzonder die achterdochtigheid op dit forum

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YKW
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:44

YKW

mobiliteit ten top

Ik ben inmiddels om... Met mijn Van Moof S2 zoveel gedoe gehad; hij geeft 2 errors en het eerste moment dat ik kan repareren is pas over 8 weken, ik ben er dus klaar mee.

Zat te twijfelen tussen een Tenways en deze, maar sinds het bericht over het geintegreerde achterlicht ben ik om en heb ik de Cruizer besteld. Hoop dat de verende zadelpen standaard komt.

Wel jammer dat we niet achteraf kunnen upgraden voor de smart features (ik ga het liefst sleutelloos door het leven), aan de andere kant is er dan ook minder electronica dat kapot kan gaan.

Automatiseren kan je leren!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YKW
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:44

YKW

mobiliteit ten top

Update: inmiddels is de verende zadelpen ook besteld, voor 76,- is hij voor jou en zag erg goede reviews hierover!

Automatiseren kan je leren!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• neb0
  • Nu online
pukvg schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 08:37:
[...]

"Haha nee hoor gewoon een enthousiaste backer van dit project, heel bijzonder die achterdochtigheid op dit forum'
Niet zo gek, overal is beïnvloeding (en fake accounts) schering en inslag. Half YouTube staat vol met valse reviews (marketing), dus een beetje achterdocht is wijs. ;) Overigens bedoel ik jou nu niet he.

Klopt dat Tenways een marketing bike is. Dat doen ze erg goed, ook al houd ik er niet van. Beetje net als met die internet-matrassen Matt en Emma.

Hoe weet je dat er het dubbele aantal fietsen is verkocht? Kan dat dan buiten Indiegogo om?

[Voor 20% gewijzigd door neb0 op 03-05-2023 17:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evleerdam
Heeft iemand al een Comate gezien met de achter bagagedrager gemonteerd?

Op plaatje 1 hieronder lijkt hij alleen onder bij het wiel vast te zitten en dus onmogelijk 25kg te kunnen dragen.

Plaatje 2 laat zien dat hij op nog een punt vast gezet kan worden, maar dat past toch helemaal niet in het ontwerp, zie plaatje 3.

Sowieso lijken de plaatjes een heel ander ontwerp te laten zien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• J.dV
evleerdam schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 06:20:
Heeft iemand al een Comate gezien met de achter bagagedrager gemonteerd?

Op plaatje 1 hieronder lijkt hij alleen onder bij het wiel vast te zitten en dus onmogelijk 25kg te kunnen dragen.

Plaatje 2 laat zien dat hij op nog een punt vast gezet kan worden, maar dat past toch helemaal niet in het ontwerp, zie plaatje 3.

Sowieso lijken de plaatjes een heel ander ontwerp te laten zien.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik had dezelfde zorgen en deze vraag aan Comate gesteld en kreeg het volgende antwoord.

You can be assured that the current rear rack desgin is robust enough for 25kg weight, the front side of the carrier is fixed on a 10mm*2.5mm stainless steel stand instead of the plastic mudguard, it's hidden under the mudguard and fixed to the frame in the other end. This has been proven even stronger than two aluminun stands outside.

Ik hoop dat dit helpt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maurits2023
Lijkt mij ook onwaarschijnlijk dat dit 25 kilo kan houden 😬

Onderstaande foto’s heb ik nog doorgekregen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tammo Tenways
Ik ben wel benieuwd hoe ze dat dan doen met het ringslot. Deze zit namelijk bij de meeste fietsen aan de andere kant.

Deze foto stond bij de update over het achterlicht.

[Voor 51% gewijzigd door Tammo Tenways op 06-05-2023 09:18]

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee