Inmiddels weer wat weken verder:hpt870 schreef op zondag 8 september 2024 @ 14:47:
CT cruiser nu bijna 200km in gebruik en ben tevreden. Paar opvallendheden:
- fietst heerlink, zonder gerammel.
- batterij nog niet leeggereden, maar 100km haal ik makkelijk met 1 laadbeurt en houd dan nog batterij over. Wel de batch waar trapondersteuning stopt bij 23.5km/u. Heb daar weinig moeite mee, maar is net wat onhandig als de urban arrow ernaast fietst.
- ondanks verende voorvork en verende zadelpen voel ik veel van slecht wegdek. Misschien is dat kwestie van spelen met bandenspanning?
- met het standaard zadel en de verende pen heb ik last van slapende edele delen. Inmiddels zadel iets meer naar beneden gericht, hopelijk helpt dit.
- spatbord achterkant zit niet perfect uitgelijnd. Rammelde behoorlijk totdat ik de standaard bagagedrager monteerde.
- slot zit zo gemonteerd dat de sleutel rechts zit, itt alle andere fietsen in huis. Dat went daardoor niet echt.
- zoals anderen al opmerken, er zijn veel situaties (bijv afdaling) waar het net te licht trapt en je behoefte hebt aan een zwaarder verzet. Aan de andere kant, het is nu gewoon aanzetten en gaan, zonder allerlei knoppen.
- al flink wat krassen op de lak door een insteekslot.
- ik vind de bediening van het scherm niet erg intuitief. Bijv reset trip lukt niet goed met 1 hand tijdens het fietsen.
- navi optie via de app en scherm is goed als onbruikbaar zonder regelmatig op de telefoon te kijken.
- het logo steekt goedkoop af tegen de rest van het strakke ontwerp.
Heb nog geen ervaring met regen, plassen, schoonmaak, onderhoud etc.
Wat zijn de ervaringen met onderhoud laten plegen? En heeft iemand al geprobeerd het stuur hoger te zetten?
De verende zadelpen heb ik vervangen voor de originele niet-verende pen en dat is een stuk comfortabeler moet ik zeggen.
Ook hier de update naar trapondersteuning tot 25km/u laten doen. Ben er tevreden mee, al fietst de Comate zo lekker dat je naar 30 zou willen kunnen.
Het schroefje dat de kabel vastzet aan de linkerkant voorvork was eruit getrild en is vervangen. Af en toe cruciale schroeven aandraaien is dus een advies.
Krassen op het frame vind ik niet zo erg, het is en blijft een verbruiksartikel voor mij. Maar misschien lak ik het logo zwart 😇
400km en counting!