Een update van mijn gebruikservaringen.
Ik ben gisteren op en neer gefietst naar Nijmegen (met een tussenpauze van 4 uur). Vanuit Utrecht is dat (afhankelijk van de route) gemiddeld 75 km. Ik fiets normaal altijd in stand 2, gisteren in 1 en bij hellingen in of 3. Heen nog 40 procent accu over, maar die laatste 25 procent gaan altijd keihard, terug 9 procent accu over. Met flinke tegenwind in stand 1 fietsen is best zwaar.
Range viel me mee, die was in herfst en winter rond de 50 km, zowel in stand 1 als 2.
Ik zie dat er voor de CT2 een tweede accu mogelijk is. Ik hoop dat dat ook toe te passen is op de CT. Ik ben van plan naar Barcelona te fietsen volgend jaar, dan is een tweede accu gemonteerd heel fijn.
Geprobeerd Navie te gebruiken, maar die was na 100 meter fietsen al de route aan het herberekenen, dus uitgezet en verder met Apple Kaarten. Echt een waardeloze app Navie, terwijl Comate een van de eigenaars is (zo vertelde Adam van Comate me.
Voor het wegfietsen de verende zadelpen extra vastgezet, maar toen ik in Nijmegen was aangekomen, was hij alweer los: paar millimeter ingezakt en relatief eenvoudig van links naar rechts te draaien. De strop zit bijna op de maximale stand, dus ik moet op zoek naar een oplossing. Een vulring, of zo. De zadelpen is begonnen met piepen. Beetje kettingspray op de scharnieren en het is over. Een maand of twee.
Ik heb de fiets nu bijna een jaar en ik heb al aardig wat lakbeschadigingen. De zwart lak lijkt heel zacht. Ook voor- en achterdrager hebben flinke gebruiksporen van snelbinders en fietstas (Büchel), en ook de voorvork heeft al wat blanke stukken.
Er loopt achter iets aan. Ik vermoed de rem. Ik heb 4000 km gereden, dus het wordt sowieso tijd voor een onderhoudsbeurt, van remmen en voorvork. Ik heb helaas geen Comatedealer in Utrecht.
[
Voor 5% gewijzigd door
TweakMac op 19-06-2025 23:22
]