Dat legt helemaal aan jezelf, ben je gewend om te fietsen, ook tegen de wind in ??Hill schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 21:51:
Ik sta op het punt mijn eerste e-bike te kopen.
Heb een proefrit gemaakt op de Comate, wat me erg goed is bevallen. Rijdt erg soepel en zit erg comfortabel. De twijfel die ik heb is hoe de fiets reageert bij steile bruggen en heuvels. Het is een single speed dus geen versnellingen. Heeft iemand hier ervaringen mee hoe de fiets reageert? Moet je veel of juist weinig kracht bijzetten, of ga je alles dan in de hoogste stand fietsen?
Hoe is je conditie ?
Zelf fiets ik harder tegen een berg op dan af, ben ook niet bang om buiten adem te raken behalve misschien bij een echte steile helling, maar dan loop ik net zo lief als dat ik fiets, gewoon omdat het makkelijker is, naar beneden zit je altijd in de remmen.
Rijdt altijd in 1 en met wind tegen of een berg op in 2, 3 gebruik ik nooit want het klein beetje extra power zorgt er voor dat de battery veel sneller leeg raakt..
Je maakt veel minder kilometers.
Bovendien voel ik het verschil niet..
Veel mensen hier doen hetzelfde.
Vergeet niet dat alle energie die je niet verbruikt omdat je een Ebike hebt, je in kan zetten ALS je tegen een berg op fietst..
Dat maakt het fietsen op deze fiets zo aangenaam, ik word nog wel is ingehaald door zo'n fatbike, wat me nog het meest opvalt is dat ze bijna niet trappen, vergeleken met mij, dat lijkt me ook verschrikkelijk om zo langzaam te moeten trappen...
:strip_exif()/f/image/I3ya2S9LyCaSWrIHQOPb6KSb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bBU6i3vEQJHWBXKs5nteUjvi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/e9UTr3IAdO88EUmNBPRfHSBr.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/CN3SjCD1ZeCJ1eQEjXkfm1FD.png?f=fotoalbum_large)