Na gistermiddag weer een natte rug te hebben gefietst door het opspattende water, even contact opgezocht met de support. Ze zijn blijkbaar bezig met het implementeren van een spatlap voor de CGO800s, want we zijn blijkbaar niet de enige gebruikers die hier last van hebben...sysiwan schreef op donderdag 17 november 2022 @ 14:38:
[...]
Bol.com / Bibia
https://www.bol.com/nl/nl...rt/9200000029867059/?s2a=
Wel een beetje knippen en plakken (bison) om hem passend te maken.
Ik heb dezelfde spatlap gratis gekregen bij fietsenwinkel.nl toen ik er langs ging met hetzelfde probleem van de natte rug.
[ Voor 60% gewijzigd door kgevol op 22-11-2022 11:46 ]
- XanderDrake
- Registratie: November 2004
- Laatst online: 02-04 13:37
Build the future!
Matched: spatlap
Ik moet zeggen, de spatlap, die al bij mijn CGO600 zat, is tot nu toe afdoende. Ondanks dat ik nog niet door échte regen heb gefietst, is de natte weg vooralsnog geen probleem.kgevol schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 11:44:
Ik heb dezelfde spatlap gratis gekregen bij fietsenwinkel.nl toen ik er langs ging met hetzelfde probleem van de natte rug.[Afbeelding]
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Dan ben ik benieuwd wanneer deze spatlappen erop komen, want ik wil deze week een CGO800s bestellen, maar dan kan ik misschien beter wachten. Of zouden ze kosteloos besteld kunnen worden bij Tenways?Teleluvr schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 11:34:
[...]
Na gistermiddag weer een natte rug te hebben gefietst door het opspattende water, even contact opgezocht met de support. Ze zijn blijkbaar bezig met het implementeren van een spatlap voor de CGO800s, want we zijn blijkbaar niet de enige gebruikers die hier last van hebben...
Heeft iemand op het forum trouwens de tas die je er nu voor 1 euro bij krijgt? En hoe is de kwaliteit?
Iemand tips voor een spatlap die op mijn voorspatbord van de CGO600 PRO past? Mn schoenen werden helemaal vies met het natte weer.
is dit wat je zoekt?eMCie schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 20:02:
Iemand tips voor een spatlap die op mijn voorspatbord van de CGO600 PRO past? Mn schoenen werden helemaal vies met het natte weer.
Reactie van Tenways is dat ze geen compatibele spatlappen hebben en dit probleem door hebben gegeven aan hun productontwikkelingsteam. In de tussentijd raden ze me aan langs een fietsenmaker te gaan voor een spatlap. Breedte 6,5cm.eMCie schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 08:24:
Ik wacht nog even de reactie van Tenways af. Het is natuurlijk bijzonder dat wij oplossingen moeten bedenken terwijl er al een spatbord bij zit waarbij je er vanuit mag gaan dat je schoenen niet nat worden😉
Wel jammer dat tijdens de testen van de Pro dit niet voren is gekomen, of ze hebben niet in de regen getest..
Ben wel erg tevreden over de snelle reacties vanuit Tenways support met daarin transparante antwoorden.
Dat heb je bij nieuwe startup bedrijven. Die moeten zelf weer het wiel uitvinden en zo loop je tegen problemen en kinderziektes aan die gerenomeerde fabrikanten al lang hebben ondervonden en opgelost.eMCie schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:12:
[...]
Reactie van Tenways is dat ze geen compatibele spatlappen hebben en dit probleem door hebben gegeven aan hun productontwikkelingsteam. In de tussentijd raden ze me aan langs een fietsenmaker te gaan voor een spatlap. Breedte 6,5cm.
Wel jammer dat tijdens de testen van de Pro dit niet voren is gekomen, of ze hebben niet in de regen getest..
Ben wel erg tevreden over de snelle reacties vanuit Tenways support met daarin transparante antwoorden.
Op de afbeelding van de "gratis" meegeleverde CGO600 pro spatborden zijn er spatlappen. Is dit niet het geval?eMCie schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 20:02:
https://www.tenways.com/p...ds?variant=43255910465685
heb nu ruim een half jaar de 600PRO alleen merk vooral in dit seizoen toch nog een hoop spetters aan de achterzijde, ondanks de aanwezige spatbord. Herkenbaar? En heeft er iemand nog tips voor een een spatlap die makkelijk te monteren is? Ik las eerder op dit forum dat de breedte 65mm moet zijn.
Ik kwam toevallig deze tegen.https://www.zuydfiets.nl/...-spatlap-t-b-v-cgo-800-s/eMCie schreef op zondag 19 november 2023 @ 08:00:
heb nu ruim een half jaar de 600PRO alleen merk vooral in dit seizoen toch nog een hoop spetters aan de achterzijde, ondanks de aanwezige spatbord. Herkenbaar? En heeft er iemand nog tips voor een een spatlap die makkelijk te monteren is? Ik las eerder op dit forum dat de breedte 65mm moet zijn.
Ik ga toch ook voor de 600 pro. Nog steeds veel bang voor buck.
Als iemand een referral code over heeft, hou ik mij aanbevolen
[ Voor 46% gewijzigd door amarissimo op 19-11-2023 15:30 . Reden: quote ]
Zie DM.amarissimo schreef op zondag 19 november 2023 @ 15:09:
[...]
Ik kwam toevallig deze tegen.https://www.zuydfiets.nl/...-spatlap-t-b-v-cgo-800-s/
Ik zit in dezelfde situatie. Ook geintresseerd in de 600pro. Ook 1.90m, dus XL lijkt mij ook de meest ideale maat. (hoewel ik dat ook nog eens wil testen, maar vooralsnog geen XL proeffiets kunnen vinden)LexF83 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:14:
Ik lees al enige tijd mee op dit forum en ben om, het wordt de C600pro.
Ik denk dat met m'n 1.90m, de XL de juiste maat is, iemand anders een andere ervaring?
Dan ben ik nog benieuwd of iemand al een zitje op de middenstang heeft gemonteerd en welke dat is geworden? Toch wel fijn om de fiets zo basic mogelijk te houden maar wel een kind te kunnen vervoeren, anders wordt het toch een bagagedrager.
Wanneer iemand nog een referral code voor me heeft is mijn dag compleet
Ook het kinderzadeltje op de stang zou ik erg graag willen. Vind ik veel prettiger dan een zitje achterop (+ mogelijkheid voor fietstas) Ik vraag me alleen af of dit kan? Ik heb nu een gecombineerde set met een zadeltje en stepjes met elkaar verbonden. Een los zadeltje moet wel lukken, maar de stepjes wordt lastig ivm (uitneembare) accu. Of je 'klemt' de stepjes om de accu heen, waardoor dus niet meer uitneembaar is (in mijn geval ook niet perse nodig) maar ik vraag me wel af of dit verstandig is of dat hiermee de accu-constructie teveel 'afgeknepen' wordt. Heb ook nog nergens een plaatje hiervan gezien voor de 600pro.... iemand hier misschien?
Bij een cowboy is dit volgens mij een stuk makkelijker, maar die heeft wat mij betreft wel veel meer andere nadelen (prijs/maat/aandrijving...)
en wat ik niet begrijp zijn de korte spatborden, met name voor. Die had ik graag 10cm langer gezien. Dit is toch vragen om vieze schoenen!? Een spatlap is de makkelijkste oplossing, maar 10cm is wel erg veel. Ziet er ook niet uit. Iemand ervaring met een ander (langer) spatbord? En hoe maak je die vast aan de vork? Ik zie dat de bevestiging vrij hoog zit op de vork. Is er ook een mogelijkheid om deze meer horizontaal richting de vooras te plaatsen?
denk dat een XL wel lekker is maar een L zou ook nog wel kunnen.trebstr schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:53:
[...]
Ik zit in dezelfde situatie. Ook geintresseerd in de 600pro. Ook 1.90m, dus XL lijkt mij ook de meest ideale maat. (hoewel ik dat ook nog eens wil testen, maar vooralsnog geen XL proeffiets kunnen vinden)
Ook het kinderzadeltje op de stang zou ik erg graag willen. Vind ik veel prettiger dan een zitje achterop (+ mogelijkheid voor fietstas) Ik vraag me alleen af of dit kan? Ik heb nu een gecombineerde set met een zadeltje en stepjes met elkaar verbonden. Een los zadeltje moet wel lukken, maar de stepjes wordt lastig ivm (uitneembare) accu. Of je 'klemt' de stepjes om de accu heen, waardoor dus niet meer uitneembaar is (in mijn geval ook niet perse nodig) maar ik vraag me wel af of dit verstandig is of dat hiermee de accu-constructie teveel 'afgeknepen' wordt. Heb ook nog nergens een plaatje hiervan gezien voor de 600pro.... iemand hier misschien?
Bij een cowboy is dit volgens mij een stuk makkelijker, maar die heeft wat mij betreft wel veel meer andere nadelen (prijs/maat/aandrijving...)
en wat ik niet begrijp zijn de korte spatborden, met name voor. Die had ik graag 10cm langer gezien. Dit is toch vragen om vieze schoenen!? Een spatlap is de makkelijkste oplossing, maar 10cm is wel erg veel. Ziet er ook niet uit. Iemand ervaring met een ander (langer) spatbord? En hoe maak je die vast aan de vork? Ik zie dat de bevestiging vrij hoog zit op de vork. Is er ook een mogelijkheid om deze meer horizontaal richting de vooras te plaatsen?
voor het zitje. kan je die onderste klem ook op de verticale buis zetten of moet het op de schuine zijn.
anders kan je misschien voor de normale cgo 600 kijken die heeft een dunere stang. voor de besparing die je dan hebt kan je wel een stuur verhoger kopen.
spatborden zijn inderdaad wat kort ik heb vaak vieze schoenen maar wel makkelijk op te lossen met een spatlapje. probleem is echter niet bij de spatborden van de normale cgo600
Waar monteer je dit ding?. Ik bemerk dat mijn schoenen best nat worden, helpt dit ook?, of is dit voor het achterspatbord?amarissimo schreef op zondag 19 november 2023 @ 15:09:
[...]
Ik kwam toevallig deze tegen.https://www.zuydfiets.nl/...-spatlap-t-b-v-cgo-800-s/
Dat staat allemaal goed uitgelegd op de site van zuydfiets.nl. Ze raden zowel een spatlap bij de voor als achterzijde aan. Vind m alleen esthetisch niet echt passen bij de fiets. Maar dat is mijn smaak
taz10 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 20:33:
[...]
Waar monteer je dit ding?. Ik bemerk dat mijn schoenen best nat worden, helpt dit ook?, of is dit voor het achterspatbord?
Zo'n dikke band ziet er toch ook wel stoer uit moet ik zeggen.
En wat betreft handschoenen, ja ikzelf heb echte leren handschoenen maar na 12 km fietsen (enkele reis) krijg ik uiteindelijk ook wel wat koude vingers. Ik was laatst bij Decathlon en daar hebben ze van die verwarmbare onderhandschoenen. Ik denk dat ik die eens ga proberen. En heb zelf ook een spatlap op mijn voorspatbord geplaatst want die originele is naar mijn mening net te kort. Ik kreeg altijd natte voeten en dat is nu een heel stuk minder.
En wat betreft handschoenen, ja ikzelf heb echte leren handschoenen maar na 12 km fietsen (enkele reis) krijg ik uiteindelijk ook wel wat koude vingers. Ik was laatst bij Decathlon en daar hebben ze van die verwarmbare onderhandschoenen. Ik denk dat ik die eens ga proberen. En heb zelf ook een spatlap op mijn voorspatbord geplaatst want die originele is naar mijn mening net te kort. Ik kreeg altijd natte voeten en dat is nu een heel stuk minder.
Even uit het archief maar niet minder interessant.kgevol schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 11:44:
Ik heb dezelfde spatlap gratis gekregen bij fietsenwinkel.nl toen ik er langs ging met hetzelfde probleem van de natte rug.[Afbeelding]
Deze lijkt heel erg op de spatlap van Biba:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XvgxZVC3opMRMa15RxzPyJ5N.jpg?f=user_large)
Klopt dat, enig idee?
En hoe is deze gemonteerd? Hoop dat je kan helpen.
Heb hem ook op de CGO800s.bdu schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 17:06:
[...]
Even uit het archief maar niet minder interessant.
[Afbeelding]
Klopt dat, enig idee?
Gaatje boren spatbord en dan dit pinnetje er doorheen trekken.
Klopt, dit stond op de factuur: Bibia spatlap Spoiler Sport 55mmbdu schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 17:06:
[...]
Even uit het archief maar niet minder interessant.
[Afbeelding]
Klopt dat, enig idee?
Bij mij is hij met een soort zwarte kit vastgezet, is nog steeds niet losgekomen.
Thanks voor je reactie. Heb je deze zowel voor als achter?kgevol schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 19:47:
[...]
Klopt, dit stond op de factuur: Bibia spatlap Spoiler Sport 55mm
Bij mij is hij met een soort zwarte kit vastgezet, is nog steeds niet losgekomen.
@_Bailey_ Bedankt voor de informatie , welke fietsenzaak is dat. Dan kan ik hun evt benaderen. Heb al eens een spatlap gekocht bij onze fietenzaak maar dat was niet mooi en zat ook niet goed vast😊._Bailey_ schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 09:17:
@gbbosma , bij de Tenways dealer en tevens erg fijne FM laten doen nadat mijn fiets klaarstond na bestelling en montage. Hij vroeg €5 per lapje incl montage met Bisonlijm.
Je kan ze ook gewoon online bestellen en zelf doen.
dat is Le Fiets (fietsenmaker en tevens dus Tenways dealer) aan de Raadhuisstraat in Amsterdam.gbbosma schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 11:25:
[...]
@_Bailey_ Bedankt voor de informatie , welke fietsenzaak is dat. Dan kan ik hun evt benaderen. Heb al eens een spatlap gekocht bij onze fietenzaak maar dat was niet mooi en zat ook niet goed vast😊.
:strip_exif()/f/image/LC3IAJEhk3yVGUQYpz2V9YeU.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb al behoorlijk veel aan mijn 600 pro vervangen:
Dikke banden
Geveerde zadelpen
Groter tandwiel aan de trapas
Langere cdx riem
Bagagedrager
Ander stuur
Andere handvaten
Spatlap aan het voorspatbord
Andere trappers
(gewoon omdat het kan
Is er toevallig iemand op dit forum die dat ook al heeft gedaan bij zijn 600 pro?
Als ik dit nu zo lees dan had ik beter een ander model fiets kunnen aanschaffen
Inderdaad al veel veranderd 😆. Wat voor stuur heb je gekozen? Merk dat wanneer ik naast mijn vriendin fiets het geen ideale houding is.tweakerfreek schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 14:27:
[Afbeelding]
Dikke banden
Geveerde zadelpen
Langere cdx riem
Bagagedrager
Ander stuur
Andere handvaten
Andere trappers
(gewoon omdat het kan), maar wil eigenlijk nog een geveerde voorvork.
Is er toevallig iemand op dit forum die dat ook al heeft gedaan bij zijn 600 pro?
Als ik dit nu zo lees dan had ik beter een ander model fiets kunnen aanschaffen
Ik heb ook al stuur, zadel en bagagedrager aangepast en zit na te denken over een verende voorvork (al is dat kostentechnisch dan misschien handiger een andere fiets te kopen *met* verende voorvork en de 600 pro te verkopen, maar ben geintrigeerd door een paar andere veranderingen die je gedaan hebt:tweakerfreek schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 14:27:
Dikke banden
Langere cdx riem
Andere handvaten
-Dikke banden: is dit voor wat vering of meer voor de looks?
-Groter tandwiel/langere riem: ik vind het trapritme op 25kmh ook te hoog liggen en zat te kijken naar eenzelfde oplossing, maar vond het wat lastig precies te berekenen hoe lang de riem dan moet worden. Welke spullen heb jij gekocht? Wat zijn de prijzen daarvan? Heb je iets speciaals gebruikt om de lengte van de riem te berekenen? Zelf gemonteerd of laten doen? Het tandwiel achter heb je niet hoeven vervangen?
-andere handvaten: de originele zijn inderdaad niet echt comfortabel. Heb al een paar andere, maar die kwamen in de verkeerde kleur en weet nog niet of ik ze wil gebruiken, misschien om te kijken of de vorm ok is en dan een betere kleur kopen.
-Spatlap: Ik heb nog weinig in de regen gereden. Hoe nodig is dit? Welke heb je gekozen en waarom?
Fijn om te zien dat ik niet de enige mod-idioot ben!
Nou gaat tie dan,mediumdry schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 15:32:
[...]
Ik heb ook al stuur, zadel en bagagedrager aangepast en zit na te denken over een verende voorvork (al is dat kostentechnisch dan misschien handiger een andere fiets te kopen *met* verende voorvork en de 600 pro te verkopen, maar ben geintrigeerd door een paar andere veranderingen die je gedaan hebt:
-Dikke banden: is dit voor wat vering of meer voor de looks?
-Groter tandwiel/langere riem: ik vind het trapritme op 25kmh ook te hoog liggen en zat te kijken naar eenzelfde oplossing, maar vond het wat lastig precies te berekenen hoe lang de riem dan moet worden. Welke spullen heb jij gekocht? Wat zijn de prijzen daarvan? Heb je iets speciaals gebruikt om de lengte van de riem te berekenen? Zelf gemonteerd of laten doen? Het tandwiel achter heb je niet hoeven vervangen?
-andere handvaten: de originele zijn inderdaad niet echt comfortabel. Heb al een paar andere, maar die kwamen in de verkeerde kleur en weet nog niet of ik ze wil gebruiken, misschien om te kijken of de vorm ok is en dan een betere kleur kopen.
-Spatlap: Ik heb nog weinig in de regen gereden. Hoe nodig is dit? Welke heb je gekozen en waarom?
Fijn om te zien dat ik niet de enige mod-idioot ben!
Het stuur is van het merk Ergotec mooncruiser en kost €33,95
De handvaten zijn van het merk Ergon type GC1 kosten jawel € 51
De spatlap is van het merk E-bike Latz mudguard e kost €5,99. Die was echt wel nodig, want naar mijn mening is de originele veel te kort. Gegarandeerd natte voeten bij regen.
De verende zadelpen was een echte plusaanschaf geweest. Is van het merk Suntour. De sp17 ncx en die kost €64. Dit was wel effe een dingetje want de zadelbuismaat van Tenways is geen standaard maat namelijk. Volgens mij was dit 30,1 mm en die van Suntour was 30,9 mm. Dus dat ging niet. Dus de zadelbuis heb ik 0.8 mm moeten ruimen. Was gelukkig goed te doen met het juiste gereedschap.
Dan het tandwiel, is van Gates en heeft 70 tanden die koste € 105 exclusief btw
Het achter tandwiel kan je niet aanpassen.
Is ook van Gates en is een freewheel T22. 22 tanden dus. Is geen grotere voor te krijgen helaas.
En dan moet er dus ook nog een kapitalistische riem op van Gates. Een 132t van maar liefst €78 exclusief btw.
Ik heb trouwens alles zelf gemonteerd en is gewoon prima te doen.
Die maten van het tandwiel en riem heb ik van een mede lid van dit forum gekregen. Dus die heb ik niet zelf berekend.
Die banden zijn van het merk Swalbe all grounder.
Die zijn 29"x2.35-622
Kosten per 2 €75
Maarrrrrrrr...... dat was ook wel even een gevalletje pleuris werk.
Om 29" banden op 28" velgen krijgen is geen pretje kan ik je zeggen. Het is te doen maar kost veel gescheld
En dan moet er nog behoorlijk geknutseld worden aan het achterspatbord. Want het achterwiel moet in combinatie met het grote tandwiel helemaal in de achterste stand en dan past het spatbord nog niet en moet worden aangepast. De randen aan de binnenkant van het spatbord moeten geheel weggeslepen worden want anders krijg je dit gewoon niet passend.
Dit heeft mij heel veel moeite en frustratie gekost maar is uiteindelijk gelukt.
Die banden was meer voor de looks.
Het ziet er wel stoer en mooi opgevuld uit moet ik zeggen.
Alles bij elkaar is het een hele kostepost geworden maar heb dit natuurlijk niet in 1 keer gedaan want dan had ik wel een andere fiets uitgekozen.
Maar ik wil dus nog een geveerde voorvork, maar ben nog niet helemaal zeker over het hoe en wat.
Dus vandaar de vraag.
Er lopen namelijk ook kabels door het balhoofd
Dus graag suggesties.
Pagina: 1
Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.
Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.
Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?
Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.
Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.
Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.