[Alfen Laadpaal] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 91 92 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kammika schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 22:31:
[...]

Lang geleden dat ik die gescand had. Zag wel dat je het nummer van je paal moet invoeren (wat in je display van de paal staat) Heb dat vervolgens niet gedaan, omdat ik het zelf niet nodig heb…, dus weet niet hoe het daarna verder gaat
Dan klopt m'n 'aanname' dus (gelukkig!!) :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenSKIP
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 25-09 10:43
Caelorum schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:25:
De max cycli zijn ofwel 1500 of 5000 bij Tesla zoals opgegeven door Tesla. Is dan de accu stuk? Nee, maar wel onder de 80% SOH en dat doet echt wel wat ent de economische waarde van je auto van 35k. Je zit dan al snel bij een model 3 te denken aan een 15k restwaarde. 20k minder dus.

Een cycli in een model 3 is het volledig laden en ontladen. 50kWh bijladen of ontladen dus. Ik zat er de helft naast. Kleine rekenfout. Prima, maar echt niet zo dramatisch als jij doet vermoeden.

Een SOH van 80% betekent in het geval van een model 3 dat je ipv 215 km op en neer op 1 lading nog maar 170km op en neer kan. Ga je dat merken? Nou ik wel met een SOH die nog iets hoger is zelfs. Maar fijn dat je voor anderen invult of het verlies van 20% range (en dan laat ik verdere drains even buiten beschouwing want die 340km gaat je bij normaal gebruik op een lading niet lukken) even buiten beschouwing. Ik rij elektrisch sinds 2019 in dezelfde auto. Ik merk de degradatie echt wel hoor.

De 625kWh was gerekend vanuit 25x 25kWh terugleveren aan het net. Of als je zin hebt elke dag 1.7kWh. Het zal aan mij liggen maar dat lijkt me eerder aan de lage dan de hoge kant toch voor V2H?

En dan verder als je de aanname doet dat de helft van de ontwaarding van een elektrische auto komt uit de vermindering van accucapaciteit, dan zou dat in bovenstaande voorbeeld dus 10kE zijn voor de volledige 1500 cycli. Doen we een volgende aanname dat het lineair is en 250 cycli dus 2.5k, dan moet je dus meer dan 2500E/(250*50kWh) per kWh verdienen/besparen, dus 20 cent per kWh.
Mijn kWh tarief is momenteel lager en de gemiddelde epex uurprijs is niet heel veel hoger.

En ja, mijn aannames kunnen best niet dezelfde zijn als die van jou, dus jouw berekening kan prima gunstiger uitpakken, maar ik geloof er niet zo in. (En voor sommige airco's dus bijv een LFP accu kan het dus wel goed uitpakken).
Wel grappig, 50% minder (rekenfout) is niet dramatisch zoals "ik" doe vermoeden? Maar 20% range inleveren (die al nergens op slaat, want na ontladen, kan je ook weer laden) die je waarschijnlijk dagelijk woon-werk ook al niet eens benutten zal is dat wel. O-) Maar we houden erover op. Jij wil het niet, dus prima. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• V_ger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:56
Wat iedereen vergeet is dat een thuisbatterij relatief goedkoop is. Maar ALS je gezeik krijgt met je auto en/of de accu dan is dat hoe dan ook DUUR.
Ik zou voor een grijpstuiver aan opbrengst never mijn auto accu inzetten. Voor nood misschien maar dat is het wel.

Tibber, Gasloos sinds 2017, Nibe F1155, 12.4kWp 30° O/W + 4.4kWp 0°, 3x Victron MP2-5000 + 60 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h2s
  • Registratie: September 2013
  • Niet online

h2s

Ik heb mijn Alfen omgezet van gebruik met een backoffice naar standalone. Dit lijkt te werken zoals het hoort.

De backoffice verbinding was via een SIM kaart.
Nu zie ik dat er via het mobiele netwerk ook nog steeds een IP adres wordt toegekend aan de laadpaal.
Kan ik, zonder dat ik de laadpaal moeten openvijzen om de SIM kaart eruit te halen, het mobiele netwerk uitzetten?

Ik hou niet van het idee dat dat de oude backoffice op een of andere manier nog aan mijn laadpaal zou kunnen, maar ik hou er ook niet van om de laadpaal open te vijzen als dat niet nodig is (ik lees hier verhalen van vochtschade bij rubbers die niet helemaal goedzitten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:59
h2s schreef op woensdag 3 september 2025 @ 11:27:
Ik heb mijn Alfen omgezet van gebruik met een backoffice naar standalone. Dit lijkt te werken zoals het hoort.

De backoffice verbinding was via een SIM kaart.
Nu zie ik dat er via het mobiele netwerk ook nog steeds een IP adres wordt toegekend aan de laadpaal.
Kan ik, zonder dat ik de laadpaal moeten openvijzen om de SIM kaart eruit te halen, het mobiele netwerk uitzetten?

Ik hou niet van het idee dat dat de oude backoffice op een of andere manier nog aan mijn laadpaal zou kunnen, maar ik hou er ook niet van om de laadpaal open te vijzen als dat niet nodig is (ik lees hier verhalen van vochtschade bij rubbers die niet helemaal goedzitten).
Als hij op standalone staat doet hij daar normaal niks meer mee.
Volgens mij kan er nu via OCPP ook niks meer gewijzigd worden, rustig laten dus zo en gerust slapen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h2s
  • Niet online

h2s

HyperBart schreef op woensdag 3 september 2025 @ 13:39:
[...]
Als hij op standalone staat doet hij daar normaal niks meer mee.
Volgens mij kan er nu via OCPP ook niks meer gewijzigd worden, rustig laten dus zo en gerust slapen :) .
Daar ga ik wel vanuit, maar ik zou nog beter slapen als mijn eigen laadpaal niet in een ander netwerk hangt waar ik geen controle over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTiBhohoSJ66vgJ
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06:47
h2s schreef op woensdag 3 september 2025 @ 16:29:
[...]

Daar ga ik wel vanuit, maar ik zou nog beter slapen als mijn eigen laadpaal niet in een ander netwerk hangt waar ik geen controle over heb.
Als het goed is kun je met de ace service installer controleren hoe je netwerksettings zijn ingesteld. Schermprintje (slechts een voorbeeld) in deze post. Helpt dat?

• BenSKIP
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 25-09 10:43
V_ger schreef op woensdag 3 september 2025 @ 11:20:
Wat iedereen vergeet is dat een thuisbatterij relatief goedkoop is. Maar ALS je gezeik krijgt met je auto en/of de accu dan is dat hoe dan ook DUUR.
Ik zou voor een grijpstuiver aan opbrengst never mijn auto accu inzetten. Voor nood misschien maar dat is het wel.
Niet omdat het moet, maar omdat het KAN. Als je het aan de voorkant niet eens mogelijk maakt, dan is het ook in geval van nood niet beschikbaar. Een auto accu vervangen is slechts duur als het bij de Stealer gebeurt. Wij hebben met 4 man een Renault Zoe 22kw van een 44kw accu voorzien, was nagenoeg plug and play op wat OBD2 aanpassingen na. De vrijwel nieuwe accu kwam van de sloop, was gekocht voor 5k, nieuw excl montage moest deze 8k kosten. De 22kw doet nu in zijn bedrijf dienst als zonnestroombuffer. (Zou ik persoonlijk nooit willen NMC, maar hij heeft gouden handjes.)

• Espon123
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 23-09 21:09
Hey,

Wij hebben vorig jaar een Alfen Eve Single Pro-line laten installeren via leasing (dat loopt via Luminus).

Bij de installatie werd ook een energiemeter geplaatst in mijn zekeringkast, die het totale huishoudelijke vermogen meet.
Destijds had ik nog een analoge meter, dus piekvermogen was toen geen probleem. Ondertussen ben ik overgeschakeld naar een digitale meter, waardoor piekvermogen wél een zorg geworden is.

Situatie:
-Laadpaal: monofase aangesloten
-Zekering laadpaal: 32A
-Enkel verbinding laadpaal ↔ energiemeter (geen verbinding met modem)
-Zonnepanelen: max. 4 kW
-HomeWizard op P1-poort digitale meter

Gewenst: max. 3,8 kW van het net (huishoudelijk verbruik + laadpaal)

Voorbeelden:
Geen zon → max. 3,8 kW laden → piekvermogen net 3,8 kW
2 kW zonne-energie → 5,8 kW laden → piek op net: 3,8 kW
4 kW zonne-energie + vaatwasser (1 kW) → 4kW(zon) -1 kW (vaatwasser) + 3,8 kW net = 6,8 kW laden, piek net = 3,8 kW
1 kW zonne-energie + vaatwasser (1 kW) + oven (1 kW) → 1kW (zon) - 2kW (oven en vaat) dus laadpaal max. 2,8 kW → piek net = 3,8 kW
4 kW zonne-energie → 7,3 kW laden → 4 kW zon + 3,3 kW net → piek op net: 3,3 kW (7.3 limiet door monofase 32A)

Probleem:

De helpdesk van Luminus kon geen duidelijk antwoord geven en stuurt nu een onderaannemer langs (gratis) om de installatie te bekijken. Hopelijk heeft de technieker de juiste kennis, maar indien niet wil ik hem kunnen helpen.
Voorlopig heb ik zelf geen login tot de configuratie van de laadpaal dus is al mijn kennis gebasseerd op de manuals en vorige posts.

Vraag:

Op dit forum lees ik wisselende info: bij 3-fase lijkt dit niet mogelijk, maar misschien wel bij monofase?
Indien het kan: moet de technieker onderstaande instellingen aanpassen (naast updaten naar de laatste firmware)?

-Station maximum current: 32A (limiet zekering naar laadpaal)
-Modbus-energiemeter correct laten communiceren
-Max. smart energy current: 3,8 kW = 16,52A (mijn gewenste pieklimiet, af te lezen van energiemeter)
-Active load balancing safe current: 2 kW (als de meter geen verbinding maakt, speel ik safe door maar 2kW te laden)
-Solar charging: enabled
-Comfort mode: 3,8 kW (ongeacht zonne-energie neemt laadpaal max. 3,8 kW van het net)

Kan dit werken of is dit niet mogelijk/foute interpretatie van parameters?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:18
Gelukkig is een Zoë daar nog best goedkoop in.

Tesla rekent rustig 12 tot 16k excl. montage voor een nieuwe accu + beperkte garantie.
Natuurlijk kan je geluk hebben dat je er 1 op de schroothoop kan vinden en deze dan kan monteren (en je complete garantie van Tesla kwijt bent, tenzij je met advocaten aan de slag wil), maar waarom dan niet gewoon meteen die accu kopen en als thuisaccu inzetten?

Het is wel mooi dat de optie er is, maar ik zie het graag eerst bewezen worden voordat ik het gebruik.

[ Voor 11% gewijzigd door Caelorum op 04-09-2025 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Espon123 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 23:06:
Hey,

Wij hebben vorig jaar een Alfen Eve Single Pro-line laten installeren via leasing (dat loopt via Luminus).

Bij de installatie werd ook een energiemeter geplaatst in mijn zekeringkast, die het totale huishoudelijke vermogen meet.
Destijds had ik nog een analoge meter, dus piekvermogen was toen geen probleem. Ondertussen ben ik overgeschakeld naar een digitale meter, waardoor piekvermogen wél een zorg geworden is.

Situatie:
-Laadpaal: monofase aangesloten
-Zekering laadpaal: 32A
-Enkel verbinding laadpaal ↔ energiemeter (geen verbinding met modem)
-Zonnepanelen: max. 4 kW
-HomeWizard op P1-poort digitale meter

Gewenst: max. 3,8 kW van het net (huishoudelijk verbruik + laadpaal)

Voorbeelden:
Geen zon → max. 3,8 kW laden → piekvermogen net 3,8 kW
2 kW zonne-energie → 5,8 kW laden → piek op net: 3,8 kW
4 kW zonne-energie + vaatwasser (1 kW) → 4kW(zon) -1 kW (vaatwasser) + 3,8 kW net = 6,8 kW laden, piek net = 3,8 kW
1 kW zonne-energie + vaatwasser (1 kW) + oven (1 kW) → 1kW (zon) - 2kW (oven en vaat) dus laadpaal max. 2,8 kW → piek net = 3,8 kW
4 kW zonne-energie → 7,3 kW laden → 4 kW zon + 3,3 kW net → piek op net: 3,3 kW (7.3 limiet door monofase 32A)

Probleem:

De helpdesk van Luminus kon geen duidelijk antwoord geven en stuurt nu een onderaannemer langs (gratis) om de installatie te bekijken. Hopelijk heeft de technieker de juiste kennis, maar indien niet wil ik hem kunnen helpen.
Voorlopig heb ik zelf geen login tot de configuratie van de laadpaal dus is al mijn kennis gebasseerd op de manuals en vorige posts.

Vraag:

Op dit forum lees ik wisselende info: bij 3-fase lijkt dit niet mogelijk, maar misschien wel bij monofase?
Indien het kan: moet de technieker onderstaande instellingen aanpassen (naast updaten naar de laatste firmware)?

-Station maximum current: 32A (limiet zekering naar laadpaal)
-Modbus-energiemeter correct laten communiceren
-Max. smart energy current: 3,8 kW = 16,52A (mijn gewenste pieklimiet, af te lezen van energiemeter)
-Active load balancing safe current: 2 kW (als de meter geen verbinding maakt, speel ik safe door maar 2kW te laden)
-Solar charging: enabled
-Comfort mode: 3,8 kW (ongeacht zonne-energie neemt laadpaal max. 3,8 kW van het net)

Kan dit werken of is dit niet mogelijk/foute interpretatie van parameters?
Als je maar een 1-Fase NET aansluiting hebt van 35A dan kan dit gaan werken, maar wat ik in België vaak zie is dat woningen standaard al op 3-Fasen afgemonteerd worden qua netaansluiting (= 3x400V in de eigen meter / groepen kast).

Met de capaciteitstarieven in BE wordt je daar als bewoner vervolgens niet echt vrolijk van.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Espon123
Will_M schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 00:13:
[...]

Als je maar een 1-Fase NET aansluiting hebt van 35A dan kan dit gaan werken, maar wat ik in België vaak zie is dat woningen standaard al op 3-Fasen afgemonteerd worden qua netaansluiting (= 3x400V in de eigen meter / groepen kast).

Met de capaciteitstarieven in BE wordt je daar als bewoner vervolgens niet echt vrolijk van.....
Ik denk maar 1 fase aangezien er van mijn meter kast maar 2 kabels gaan naar mijn schakelkast. De energiemeter zit na de meter, dus niet de digitalemeter.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5xJbMr22XAQYYK3opEcWj1fLKqk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jYPyKFckRefRQLTTaFZkRwgb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h2s
  • Niet online

h2s

NTiBhohoSJ66vgJ schreef op woensdag 3 september 2025 @ 18:44:
[...]Als het goed is kun je met de ace service installer controleren hoe je netwerksettings zijn ingesteld. Schermprintje (slechts een voorbeeld) in deze post. Helpt dat?
Klopt, die heb ik dus allemaal nagekeken.
Bij 'General' staat de laadpaal op Standalone, waardoor alle Network Profiles ook uit staan, maar bij 'Mobile' zie je dat er dus nog wel degelijk een verbinding is (krijgt een IP adres).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06:44
Ik heb al jaren een Alfen Eve Single S-line in gebruik in combinatie met een Kia e-Niro.
Ik gebruik vaak gepland laden zodat ik op de goedkopere momenten van mijn dynamisch contract kan laden.

Sinds kort gaat er iets mis.
Als ik het gepland laden uitgeschakeld heb, of binnen de tijden van het laadschema zit, dan start het laden gelijk wanneer ik de auto aan de Alfen plug.
Maar wanneer ik de kabel insteek, terwijl het tijdstip van het laadschema nog niet is aangebroken, krijg ik bij mijn Kia een melding dat er een laadschema is ingesteld en in de Alfen integratie van Home Assistant zie ik dat de auto/kabel verbonden is.
Na korte tijd krijg ik echter de melding "finish wait disconnect" en in de Alfen app zelf zie ik staan dat de laadsessie klaar zou zijn.
De accu is echter nog niet op het maximum ingestelde percentrage aangekomen...

Het lijkt wel of de Alfen aangeeft dat het laden klaar is, wanneer de auto binnen een bepaalde tijd geen laadsessie vraagt. En dat dat alleen is op te lossen door de kabel los te halen en weer te koppelen.
Het heeft toch niets met de volgende setting te maken (die ik niet veranderd heb):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BZfvianZIIO-Kf4S9-W-o-uYzjA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZrAd1L4J86R3sZ7Jx3vZEByC.png?f=fotoalbum_large

Ik snap er niets van, het heeft altijd goed gewerkt.

Paar observaties:
- Ik had het laden altijd via de EVCC addin lopen, zodat automatisch de goedkope momenten geladen werd. Omdat de Kia addin niet meer te bereiken is, heb ik dit uitgeschakeld. Zelfs de hele evcc addin en de kia addin heb ik in Home Assistant utigeschakeld, dus lijkt me dat alles volledig door de Alfen en de Kia geregeld wordt.

- Het gepland laden op de lader bij mijn werk gaat volgens mij wel, dus het lijkt een combi met de Alfen te zijn.

- Ondertussen ook de Alfen naar de laatste update gezet, maar dat heeft niet geholpen.

- Ik heb het media systeem van de Kia al een reset gegeven en de lader opnieuw opgestart.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:34
Mantis schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 11:10:
Iemand een idee of ik ergens in de Eve laadpaal 5V kan aftappen? Ik zou graag m'n oudere charger via wi-fi beschikbaar maken met een Vonets VM300-H maar dan moet ik dus ergens stroom vandaan halen.
Is dit je nog gelukt? Ik wil ook iets vergelijkbaars doen.
Dartlink schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 15:01:
[...]

5 volt weet ik niet, maar ik heb 230volt afgetapt voor eenzelfde idee :)
Hoe heb je dit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

bnwgraaf schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 10:37:
Ik heb al jaren een Alfen Eve Single S-line in gebruik in combinatie met een Kia e-Niro.
Ik gebruik vaak gepland laden zodat ik op de goedkopere momenten van mijn dynamisch contract kan laden.

Sinds kort gaat er iets mis.
Als ik het gepland laden uitgeschakeld heb, of binnen de tijden van het laadschema zit, dan start het laden gelijk wanneer ik de auto aan de Alfen plug.
Maar wanneer ik de kabel insteek, terwijl het tijdstip van het laadschema nog niet is aangebroken, krijg ik bij mijn Kia een melding dat er een laadschema is ingesteld en in de Alfen integratie van Home Assistant zie ik dat de auto/kabel verbonden is.
Na korte tijd krijg ik echter de melding "finish wait disconnect" en in de Alfen app zelf zie ik staan dat de laadsessie klaar zou zijn.
De accu is echter nog niet op het maximum ingestelde percentrage aangekomen...

Het lijkt wel of de Alfen aangeeft dat het laden klaar is, wanneer de auto binnen een bepaalde tijd geen laadsessie vraagt. En dat dat alleen is op te lossen door de kabel los te halen en weer te koppelen.
Het heeft toch niets met de volgende setting te maken (die ik niet veranderd heb):
[Afbeelding]

Ik snap er niets van, het heeft altijd goed gewerkt.

Paar observaties:
- Ik had het laden altijd via de EVCC addin lopen, zodat automatisch de goedkope momenten geladen werd. Omdat de Kia addin niet meer te bereiken is, heb ik dit uitgeschakeld. Zelfs de hele evcc addin en de kia addin heb ik in Home Assistant utigeschakeld, dus lijkt me dat alles volledig door de Alfen en de Kia geregeld wordt.

- Het gepland laden op de lader bij mijn werk gaat volgens mij wel, dus het lijkt een combi met de Alfen te zijn.

- Ondertussen ook de Alfen naar de laatste update gezet, maar dat heeft niet geholpen.

- Ik heb het media systeem van de Kia al een reset gegeven en de lader opnieuw opgestart.

Iemand een idee?
Aangezien je vermeldt dat je je Alfen laadpaal pas ná het constateren van dit (hinderlijke) gedrag hebt laten updaten naar de meest recente firmware van de Eve Single S:

Kán het zijn dat KIA een (OTA) update heeft uitgevoerd waardoor dat het gedrag qua 'zonneladen' veranderd is in de gehele keten? Het zou zo maar kunnen dat KIA een aanpassing heeft gedaan om het gedrag qua spanningsgebruik / stroomverbruik vanuit de 12V boordaccu te beperken tijdens 'Stand-By' óf dat de conditie van de 12V boordaccu onder een gewenst niveau gekomen is (boordaccu = de accu ten behoeve van de omboard elektronica en dus niet de HV Batterij ansich). Als dat gedeelte van het BMS aan de laadpaal meldt dat de auto gaat slapen (en niet meer gewekt mag worden totdat er weer een rit plaatsvindt) dan zal de Alfen paal daar gewoon gehoor aan gaan geven.

Bij een EV uit de VAG stal kun je aangeven dat de 12V boordaccu qua spanningsniveau op peil gehouden mag worden middels spanning uit het HV deel te trekken om daarmee dit soort gedrag te kunnen voorkomen, misschien kan een KIA dat óók wel?

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 06-09-2025 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
Will_M schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 16:45:
[...]

Aangezien je vermeldt dat je je Alfen laadpaal pas ná het constateren van dit (hinderlijke) gedrag hebt laten updaten naar de meest recente firmware van de Eve Single S:

Kán het zijn dat KIA een (OTA) update heeft uitgevoerd waardoor dat het gedrag qua 'zonneladen' veranderd is in de gehele keten? Het zou zo maar kunnen dat KIA een aanpassing heeft gedaan om het gedrag qua spanningsgebruik / stroomverbruik vanuit de 12V boordaccu te beperken tijdens 'Stand-By' óf dat de conditie van de 12V boordaccu onder een gewenst niveau gekomen is (boordaccu = de accu ten behoeve van de omboard elektronica en dus niet de HV Batterij ansich). Als dat gedeelte van het BMS aan de laadpaal meldt dat de auto gaat slapen (en niet meer gewekt mag worden totdat er weer een rit plaatsvindt) dan zal de Alfen paal daar gewoon gehoor aan gaan geven.

Bij een EV uit de VAG stal kun je aangeven dat de 12V boordaccu qua spanningsniveau op peil gehouden mag worden middels spanning uit het HV deel te trekken om daarmee dit soort gedrag te kunnen voorkomen, misschien kan een KIA dat óók wel?
De laatste update was afgelopen juli.
Maar toen liet ik het plannen over aan de EVCC addin in Home Assistant, vanwege mijn dynamische energie contract. Dus ik had al een tijdje niet meer gepland geladen vanuit de Kia app; in ieder geval niet meer na die update, dus het zou zomaar kunnen!

Sinds 1,5 week heeft Kia het inlogproces aangepast en nu werken diverse Home Assistant addins niet meer met de Kia data.
Omdat hierdoor ook het gepland laden via EVCC niet meer werkt, besloot ik dat maar weer via de Kia te doen, wat dus niet meer werkt.

Als ik alle meldingen en logregels naast elkaar leg, lijkt het volgende te gebeuren:

- ik sluit de lader aan en de handshake wordt voltooid.
- indien gepland laden is uitgeschakeld, of is ingeschakeld en de starttijd is al voorbij maar de eindtijd nog niet, dan start het laadproces zonder problemen.
- als gepland laden is ingeschakeld maar de starttijd is nog niet aangebroken, dan lukt de handshake ook en de Kia geeft met een knipperend lampje aan dat gepland laden is ingeschakeld en de auto wacht tot de starttijd.
- in de Alfen addin in Home Assistant staat de status even op "verbonden", maar deze verspringt snel naar "finish wait disconnect".
- in de logfile zie ik " autostop after 18s"
- er wordt aangegeven dat het laden afgerond is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:41
addictive_rhymz schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 16:07:
[...]

Is dit je nog gelukt? Ik wil ook iets vergelijkbaars doen.

[...]

Hoe heb je dit gedaan?
Ik heb een Wago 221-613 gebruikt :) Liever had ik een ander klemmenblok erop gezet, maar 0,0 zin in solderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:41
bnwgraaf schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 10:37:

Dit gedeelte is in ieder geval niet het geval, ik regel dit vaak handmatig (ik vertrouw gepland laden van mijn Kia niet)

Ook de instellingen hebben we gelijk, heb echter bij de onderste 0 staan, omdat ik een vaste kabel heb. Overrulen van je laadschema een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
Dartlink schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 18:08:
[...]

Dit gedeelte is in ieder geval niet het geval, ik regel dit vaak handmatig (ik vertrouw gepland laden van mijn Kia niet)

Ook de instellingen hebben we gelijk, heb echter bij de onderste 0 staan, omdat ik een vaste kabel heb. Overrulen van je laadschema een idee?
Toch heeft het gepland laden bij mijn Kia altijd prima gewerkt. Het is de lader die de sessie afbreekt wanneer deze binnen 18s geen laadactie aangevraagd krijgt, of iets teruggekoppeld krijgt dat hij moet wachten.

Inmiddels lijkt het er toch sterk op dat het met de load balancing te maken heeft.
Dit werd door evcc in Home Assistant geregeld, maar nu evcc van de Kia geen info meer krijgt, geeft deze blijkbaar aan de alfen niet meer terug dat deze moet wachten.

Dat is dan voor de alfen weer de reden om na 18 s de sessie te stoppen.
Het leek even via de p1 manier van load balancing te werken, maar toch weer niet. Het was ondertussen middernacht dis dat moet ik eens verder gaan onderzoeken na een nachtje slapen.een

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@bnwgraaf Niet het hele verhaal gelezen, maar heb je in de Alfen de load balancing instellingen wel weer “terug gezet” naar P1-meter in plaats van modbus (EMS)? Anders blijft ie luisteren naar een signaal op EMS, waarbij bij het ontbreken daarvan hij naar de safe current gaat.

Te veel systemen door elkaar..

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
JanHenk schreef op zondag 7 september 2025 @ 10:48:
@bnwgraaf Niet het hele verhaal gelezen, maar heb je in de Alfen de load balancing instellingen wel weer “terug gezet” naar P1-meter in plaats van modbus (EMS)? Anders blijft ie luisteren naar een signaal op EMS, waarbij bij het ontbreken daarvan hij naar de safe current gaat.

Te veel systemen door elkaar..
Ik heb ondertussen volgens mij alles weer terug gezet. De volgende dingen gedaan:

In Home Assistant:
- de EVCC en Kia addins uitgeschakeld

In de Alfen:
(de oranje board melding heb ik altijd al gehad, ook toen alles prima werkte)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JgwDanu3yaBwoXpSOVhHxkowFjI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lynqMHrREn3CqLyrt6zKfkiH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHI8XN_NtwJweV6HIp5bgAcFg9Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j8jbMqrNZBTLQ5N6kTfs8CEp.png?f=fotoalbum_large

De "time to unlock not charging" is degene na hoeveel tijd de laadsessie wordt afgebroken als het gepland laden ingesteld is en de starttijd nog niet is bereikt. Ik heb deze van 18 naar 60 gezet om de auto en de lader iets meer tijd te geven voor communicatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kDHAsOp88HybxE_pS1PKQxkq_HY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ft9N6jy83SzefufbrNQthxre.png?f=fotoalbum_large

Wel zie ik in de logfile na het opstarten allerlei i2c meldingen, wat me een niet zo goed gevoel geeft; geen idee of ik die in het begin ook had, ik kan niet heel ver in de logbestanden terug kijken....
Heeft iemand hier wat meer verstand van de logmeldingen?Ik heb het idee dat ik niet makkelijk bij Alfen voor hulp terecht ga kunnen hiervoor....

Dit is de logfile vanaf de reboot vanmmorgen.Direct bij het rebooten veel "i2c slave not responding" meldingen. Is dit zorgelijjk?
Oh ja ik had de problemen op Alfen firmware 7.1.6, toen naar 7.2.0 gegaan, maar dan mis je de P1 optie, dus weer terug naar 7.1.6

Meldingen en probleem treed bij beide versies op. Na het opstarten lijken de meldingen overigens uit te blijven, maar eerlijk gezegd heb ik daarna ook niet meer geladen....zal ik zo eens doen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
2025-09-07T09:28:30.054Z:INFO:web_functionali:159:Executing command: 'reboot'
2025-09-07T09:28:30.140Z:SECURITY:application.c:756:reset: requested, going down..
2025-09-07T09:28:42.269Z:RESET:application.c:379:==========================================
2025-09-07T09:28:42.277Z:INFO:application.c:386:build: Feb 11 2025 09:41:25
2025-09-07T09:28:42.285Z:INFO:application.c:387:version: 7.1.6-4345
2025-09-07T09:28:42.292Z:INFO:application.c:388:compiler: gcc 9.3.1
2025-09-07T09:28:42.300Z:INFO:application.c:251:fwu state inactive
2025-09-07T09:28:42.308Z:INFO:application.c:258:Bootloader version 1.2.2
2025-09-07T09:28:42.714Z:USER:taskCANopen.c:238:Persistent configuration retrieved, 282 items
2025-09-07T09:28:42.730Z:INFO:application.c:294:FLASH read protection 0xcc level 2 (permanent)
2025-09-07T09:28:42.750Z:WARNING:bspI2c.c:670:I2C slave not responding #-3 AUXBOARD@0x0028, attempting bus recovery
2025-09-07T09:28:42.765Z:WARNING:bspI2c.c:689:Device AUXBOARD@0x0028 not available
2025-09-07T09:28:42.773Z:USER:application.c:435:Using P1 port
2025-09-07T09:28:42.781Z:INFO:application.c:330:System boot #92, cause Software reset
2025-09-07T09:28:42.789Z:INFO:board_ng9xx.c:1613:Registered timeout getHardware
2025-09-07T09:28:42.812Z:WARNING:bspI2c.c:670:I2C slave not responding #-3 MMA8451@0x000d, attempting bus recovery
2025-09-07T09:28:42.828Z:WARNING:bspI2c.c:689:Device MMA8451@0x000d not available
2025-09-07T09:28:42.847Z:WARNING:bspI2c.c:670:I2C slave not responding #-3 BMA456Q@0x0000, attempting bus recovery
2025-09-07T09:28:42.863Z:WARNING:bspI2c.c:689:Device BMA456Q@0x0000 not available
2025-09-07T09:28:42.882Z:WARNING:bspI2c.c:670:I2C slave not responding #-3 AUXBOARD@0x0028, attempting bus recovery
2025-09-07T09:28:42.898Z:WARNING:bspI2c.c:689:Device AUXBOARD@0x0028 not available
2025-09-07T09:28:46.285Z:ERROR:bspMotors.c:189:Socket 1: Timeout while waiting for Socket motor
2025-09-07T09:28:48.476Z:INFO:bspMotors.c:189:Socket 1: Timeout while waiting for Cover motor
2025-09-07T09:28:49.582Z:INFO:board_ng9xx.c:5583:Socket 1: emergency relays check OK
2025-09-07T09:28:50.089Z:INFO:board_ng9xx.c:1640:Unregistered timeout getHardware
2025-09-07T09:28:50.101Z:INFO:application.c:475:ST MCU ID......................20036419
2025-09-07T09:28:50.109Z:INFO:application.c:476:Device ID:.....................001a00103132471531393437
2025-09-07T09:28:50.121Z:INFO:application.c:477:Object ID:.....................ACE0331222
2025-09-07T09:28:50.128Z:INFO:application.c:478:#Sockets.......................1
2025-09-07T09:28:50.136Z:INFO:application.c:479:MAC address eeprom.............not available
2025-09-07T09:28:50.148Z:INFO:application.c:480:Configuration eeprom...........available
2025-09-07T09:28:50.156Z:INFO:application.c:482:Flash EEPROM...................available: manuf. 0x00c2, id 0x2016 (8 MB)
2025-09-07T09:28:50.167Z:INFO:application.c:485:Temperature sensor.............available (16.2/58.4 °C)
2025-09-07T09:28:50.179Z:INFO:application.c:486:Accelerometer/tilt sensor......not available
2025-09-07T09:28:50.191Z:INFO:application.c:487:Ambient light/proximity sensor.not available
2025-09-07T09:28:50.199Z:INFO:application.c:488:Real time clock................available
2025-09-07T09:28:50.207Z:INFO:application.c:489:Mobile network modem...........Autodetect (enabled)
2025-09-07T09:28:50.218Z:INFO:application.c:490:Ethernet PHY...................available
2025-09-07T09:28:50.425Z:INFO:application.c:499:#1 Control Pilot circuit.......available (0.6/-11.6 Volts)
2025-09-07T09:28:50.437Z:INFO:application.c:500:#1 Proximity Pin circuit.......available (100000 Ohms)
2025-09-07T09:28:50.449Z:INFO:application.c:501:#1 Socket motor................not available
2025-09-07T09:28:50.457Z:INFO:application.c:502:#1 Cover motor.................not available
2025-09-07T09:28:50.468Z:INFO:application.c:503:#1 Auxiliary I/O...............not available
2025-09-07T09:28:50.476Z:INFO:application.c:504:#1 Button input................not available
2025-09-07T09:28:50.488Z:INFO:application.c:505:#1 NFC reader..................not available
2025-09-07T09:28:50.496Z:INFO:application.c:506:#1 Emergency relays............available
2025-09-07T09:28:50.507Z:INFO:application.c:525:-12V power supply..............available
2025-09-07T09:28:50.515Z:INFO:application.c:526:Smart meter P1 port interface..available
2025-09-07T09:28:50.523Z:INFO:application.c:527:Smart meter Suspend input......not available
2025-09-07T09:28:50.546Z:WARNING:bspI2c.c:670:I2C slave not responding #-3 AUXBOARD@0x0028, attempting bus recovery
2025-09-07T09:28:50.562Z:WARNING:bspI2c.c:689:Device AUXBOARD@0x0028 not available
2025-09-07T09:28:50.570Z:INFO:application.c:528:Smart meter external Modbus....not available
2025-09-07T09:28:50.582Z:INFO:application.c:529:Energy meter ModBus interface..available
2025-09-07T09:28:50.589Z:INFO:application.c:530:Display user interface.........available
2025-09-07T09:28:50.597Z:INFO:application.c:531:PWM Buzzer.....................not available
2025-09-07T09:28:50.609Z:INFO:application.c:534:Auxiliary Board................supported
2025-09-07T09:28:50.617Z:INFO:application.c:535:Auxiliary Board revision.......UNKNOWN
2025-09-07T09:28:50.628Z:INFO:application.c:537:Powerboard revision/assy.......FUNKNOWN (32.0A)
2025-09-07T09:28:50.636Z:INFO:application.c:538:Controllerboard revision/assy..J7
2025-09-07T09:28:50.644Z:INFO:application.c:539:Powerboard relay type..........LATCHING_REVERSED
2025-09-07T09:28:50.656Z:INFO:application.c:557:Operational time ..............0D 17H
2025-09-07T09:28:50.671Z:INFO:db_common.c:147:Initializing all databases..
2025-09-07T09:28:51.343Z:INFO:db_base.c:1325:Initialized Transaction db (firstItem=0x00000000, lastItem=0x000274cc)
2025-09-07T09:28:51.359Z:INFO:db_base.c:1325:Initialized LocalList db (firstItem=0x00000000, lastItem=0x00000000)
2025-09-07T09:28:51.375Z:INFO:db_base.c:1325:Initialized WhiteList db (firstItem=0x00000000, lastItem=0x000001c1)
2025-09-07T09:28:51.390Z:INFO:db_base.c:1325:Initialized ChargingProfile db (firstItem=0x00000000, lastItem=0x00000000)
2025-09-07T09:28:51.402Z:INFO:db_chargingprofi:75:Defragmented (#0/0, 2ms)
2025-09-07T09:28:51.410Z:INFO:db_chargingprofi:19:Max 45 charging profiles of 100 periods
2025-09-07T09:28:51.421Z:INFO:db_base.c:1325:Initialized Domain db (firstItem=0x00000000, lastItem=0x00000060)
2025-09-07T09:28:51.437Z:INFO:board_ng9xx.c:1613:Registered timeout BootNotification
2025-09-07T09:28:51.476Z:INFO:featureKeys.c:75:Unlocked Features: Static-SC,Active-SC,32A-output,RFID-reader,Pers.display,4G (8
2025-09-07T09:28:51.476Z:INFO:featureKeys.c:75:0011116)
2025-09-07T09:28:51.492Z:INFO:taskMain.c:596:Socket #1: Authorisation method Plug&Charge
2025-09-07T09:28:51.503Z:INFO:taskMain.c:598:Socket #1: SocketType Fixed Cable
2025-09-07T09:28:51.511Z:INFO:taskMain.c:603:Socket #1: startup delay 5 s
2025-09-07T09:28:51.523Z:INFO:board_ng9xx.c:1613:Registered timeout NUVVE
2025-09-07T09:28:51.531Z:INFO:board_ng9xx.c:1613:Registered timeout NUVVE
2025-09-07T09:28:51.546Z:USER:EVsimulator.c:210:EV simulator initialised
2025-09-07T09:28:51.554Z:USER:taskMaster.c:1018:local Smart Charging Mode
2025-09-07T09:28:51.773Z:INFO:bspEthernet.c:165:Ethernet PHY LAN8710@0x00
2025-09-07T09:28:51.785Z:INFO:taskMain.c:1305:charging_triac_starttime: 1500
2025-09-07T09:28:51.792Z:INFO:taskMain.c:1306:charging_triac_keeptime : 50
2025-09-07T09:28:51.804Z:INFO:taskMain.c:1307:contactorstabletime     : 50
2025-09-07T09:28:51.812Z:INFO:taskMain.c:1308:HFContactorSwitchTime   : 60
2025-09-07T09:28:51.820Z:USER:bspEthernet.c:238:ETH PHY OK
2025-09-07T09:28:51.824Z:INFO:bspEthernet.c:217:MACAddress: [06:73:11:00:27:22]
2025-09-07T09:28:51.835Z:INFO:taskMain.c:6379:Socket #1: DSC initialised
2025-09-07T09:28:51.843Z:INFO:station.c:188:Active station current set to 16.0A max
2025-09-07T09:28:51.851Z:INFO:taskMain.c:6703:Socket #1: PP 34464 Ohm (16 A)
2025-09-07T09:28:51.859Z:INFO:taskMain.c:6709:Socket #1: PWM DC 10.0% (6.0 A)
2025-09-07T09:28:51.867Z:INFO:scn.c:686:Loadbalancing: Feature enabled
2025-09-07T09:28:51.875Z:INFO:scn.c:687:SCN: Feature locked! [Off]
2025-09-07T09:28:51.882Z:WARNING:scn_communicatio:74:SCN: Not enough sockets for an SCN!
2025-09-07T09:28:51.894Z:INFO:taskLeds.c:338:Brightness set to 100%
2025-09-07T09:28:51.914Z:USER:taskP1Meter.c:411:Start P1 Meter
2025-09-07T09:28:51.921Z:INFO:modem.c:1115:Modem state Idle->InitHw
2025-09-07T09:28:51.929Z:USER:taskMaster.c:1288:Node #1, version 7.1.6-4345
2025-09-07T09:28:51.937Z:INFO:comConnect.c:292:Connectivity state: STARTUP
2025-09-07T09:28:51.945Z:INFO:taskModbus.c:4497:Address #1: modbus meter vendor      : ALF       
2025-09-07T09:28:51.953Z:INFO:taskModbus.c:4498:Address #1: modbus meter model       : D3001     
2025-09-07T09:28:51.964Z:INFO:taskModbus.c:4499:Address #1: modbus meter revision    : V1.03
2025-09-07T09:28:51.972Z:INFO:taskModbus.c:4500:Address #1: modbus meter meterNumber : 22150457
2025-09-07T09:28:51.984Z:USER:taskModbus.c:874:Socket_1 Meter(1): meter type DZG_REALLIN found
2025-09-07T09:28:51.992Z:INFO:taskLeds.c:226:LED UI initialized OK
2025-09-07T09:28:52.000Z:USER:application.c:684:Initialisation done
2025-09-07T09:28:52.476Z:USER:taskModbus.c:1051:Socket_1 Meter(1): first meter update, Multiple phase installation
2025-09-07T09:28:52.777Z:INFO:taskNFCreader.c:555:Port #0 switch NFC power on
2025-09-07T09:28:52.792Z:INFO:taskCANopen.c:1168:Persistent memory hash changed
2025-09-07T09:28:52.800Z:INFO:taskCANopen.c:1173:Persistent memory not cached
2025-09-07T09:28:52.886Z:INFO:taskMain.c:1417:Socket #1: main state: BOOTING, CP: 0.0/0.0, no tag
2025-09-07T09:28:52.902Z:INFO:taskCANopen.c:1974:CanOpen EEPROM cache size: 282, got 282 objects <282,0>
2025-09-07T09:28:52.921Z:INFO:taskP1Meter.c:318:Init P1 meter
2025-09-07T09:28:52.929Z:INFO:taskCANopen.c:1741:Updated object 0x2056,   4 bytes
2025-09-07T09:28:53.558Z:USER:bspEthernet.c:342:Mode: 100Mb/s full duplex
2025-09-07T09:28:53.566Z:INFO:taskTCPIP.c:953:Network Cable is now connected
2025-09-07T09:28:54.835Z:INFO:taskTCPIP.c:1494: IP address assigned by DHCP
2025-09-07T09:28:54.843Z:INFO:taskTCPIP.c:1522:Network interface is up
2025-09-07T09:28:54.851Z:INFO:taskTCPIP.c:1531: IP      : 192.168.2.162
2025-09-07T09:28:54.859Z:INFO:taskTCPIP.c:1532: Netmask : 255.255.255.0
2025-09-07T09:28:54.867Z:INFO:taskTCPIP.c:1533: Gateway : 192.168.2.254
2025-09-07T09:28:54.875Z:INFO:taskTCPIP.c:1534: DNS1    : 192.168.2.254
2025-09-07T09:28:54.882Z:INFO:taskTCPIP.c:1535: DNS2    : 208.67.220.220
2025-09-07T09:28:54.890Z:INFO:taskTCPIP.c:512:Starting mDNS on interface al
2025-09-07T09:28:54.898Z:INFO:taskTCPIP.c:512:Starting Webserver on interface al
2025-09-07T09:28:54.906Z:INFO:taskTCPIP.c:512:Starting Modbus on interface al
2025-09-07T09:28:54.914Z:INFO:taskTCPIP.c:512:Starting P1 on interface al
2025-09-07T09:28:54.925Z:INFO:taskTCPIP.c:512:Starting SCN on interface al
2025-09-07T09:28:54.933Z:INFO:taskTCPIP.c:413:default network set to 'al'
2025-09-07T09:28:54.968Z:INFO:taskWebServer.c:238:WebServer state WAIT_FOR_NETWORK -> SETUP
2025-09-07T09:28:55.003Z:USER:taskWebServer.c:352:WebServer started on port 443
2025-09-07T09:28:55.011Z:INFO:taskWebServer.c:238:WebServer state SETUP -> AVAILABLE
2025-09-07T09:28:56.792Z:INFO:comConnect.c:292:Connectivity state: INITIALISING
2025-09-07T09:28:56.812Z:INFO:comConnect.c:292:Connectivity state: STANDALONE
2025-09-07T09:28:56.824Z:INFO:taskNFCreader.c:113:Port #0 version response: "ICU NFC 217L (v3) v3.0-520"
2025-09-07T09:28:56.941Z:INFO:taskNFCreader.c:129:Port #0 ICU NFC reader BL3 v3.0, 1 LEDs
2025-09-07T09:28:56.949Z:INFO:taskNFCreader.c:130:Port #0 reader model: Giro-e
2025-09-07T09:28:57.941Z:INFO:taskMaster.c:1105:Socket #1 has a Modbus meter
2025-09-07T09:28:57.949Z:INFO:updatefirmware.c:50:BL FWU_STATUS_INACTIVE -> int IDLE
2025-09-07T09:28:57.957Z:INFO:taskMain.c:1680:Socket #1: recovered WAIT_FOR_DISCONNECT
2025-09-07T09:28:57.964Z:USER:taskMaster.c:1125:1 NFC readers found
2025-09-07T09:28:58.226Z:INFO:modem.c:1115:Modem state InitHw->InitModem
2025-09-07T09:28:58.234Z:INFO:modem.c:1286:Reset delay 2s
2025-09-07T09:28:58.496Z:INFO:taskMaster.c:1534:Socket #1: no open transaction
2025-09-07T09:28:58.832Z:INFO:smartMeter.c:80:Set phases: (L1, L2, L3)->(L1, L2, L3)
2025-09-07T09:28:58.843Z:INFO:active_lb.c:308:SMt:(-1.0 8.0 -1.0)A Free:(21.0 12.0 21.0)A ALB:(0.0 0.0 0.0)A
2025-09-07T09:28:58.855Z:INFO:taskMaster.c:4865:Socket #1: state main  : WAIT_FOR_DISCONNECT
2025-09-07T09:28:58.863Z:INFO:taskMain.c:6193:Socket #1: Active current 0.0->4.8 due to current limit: Active-LoadBalancing
2025-09-07T09:28:58.875Z:INFO:taskMaster.c:4873:Socket #1: state power : POWER_MAIN_OFF_BYPASS_OFF
2025-09-07T09:28:58.886Z:INFO:taskMaster.c:4880:Socket #1: state Mode-3: STATE_E
2025-09-07T09:28:58.894Z:INFO:taskMaster.c:4887:Socket #1: state led   : WAIT_FOR_DISCONNECT
2025-09-07T09:28:58.910Z:INFO:taskMaster.c:6332:Socket #1: no schedule
2025-09-07T09:28:58.917Z:USER:taskMaster.c:6356:Socket #1: external current limit 16.0 A
2025-09-07T09:28:58.925Z:INFO:station.c:101:station external max - new value: 99.9A
2025-09-07T09:28:58.933Z:INFO:comFaults.c:482:Reset fault status
2025-09-07T09:28:58.945Z:USER:taskMaster.c:1318:NFC version: ICU NFC 217L (v3) v3.0-520
2025-09-07T09:28:59.093Z:INFO:taskMain.c:1417:Socket #1: main state: WAIT_FOR_DISCONNECT, CP: 0.0/0.0, no tag
2025-09-07T09:29:01.691Z:INFO:taskWebServer.c:238:WebServer state AVAILABLE -> BUSY
2025-09-07T09:29:02.167Z:SECURITY:httpd_login.c:155:WebClient Post connected (account: admin)
2025-09-07T09:29:02.238Z:SECURITY:web_functionali:105:Webserver logout client 1
2025-09-07T09:29:02.253Z:INFO:taskWebClient.c:166:Removing previously connected client
2025-09-07T09:29:02.277Z:INFO:taskWebServer.c:238:WebServer state BUSY -> AVAILABLE
2025-09-07T09:29:02.437Z:USER:modem.c:3601:Modem type: Quectel BG95-M3
2025-09-07T09:29:02.453Z:INFO:modem.c:3080:Check if modem responds
2025-09-07T09:29:02.492Z:INFO:modem.c:2967:Set flow control (on)
2025-09-07T09:29:02.664Z:INFO:modem.c:3120:Set type of logging 
2025-09-07T09:29:04.039Z:INFO:taskWebServer.c:238:WebServer state AVAILABLE -> BUSY
2025-09-07T09:29:04.679Z:SECURITY:httpd_login.c:155:WebClient Post connected (account: admin)
2025-09-07T09:29:08.964Z:INFO:comFaults.c:1075:#phases: socket #1 ''->'L1L2L3'
2025-09-07T09:29:10.875Z:INFO:taskMain.c:6193:Socket #1: Active current 4.8->7.7 due to current limit: Active-LoadBalancing
2025-09-07T09:29:11.214Z:INFO:taskMain.c:6709:Socket #1: PWM DC 12.8% (7.7 A)
2025-09-07T09:29:21.136Z:INFO:modem.c:2515:Check PIN 
2025-09-07T09:29:22.871Z:INFO:taskMain.c:6193:Socket #1: Active current 7.7->9.4 due to current limit: Active-LoadBalancing
2025-09-07T09:29:23.332Z:INFO:taskMain.c:6709:Socket #1: PWM DC 15.6% (9.4 A)
2025-09-07T09:29:24.914Z:WARNING:modem.c:2552:SIM error
2025-09-07T09:29:28.789Z:WARNING:modem.c:2552:SIM error
2025-09-07T09:29:30.281Z:INFO:taskWifi.c:657:WiFi Module: Not Initialized --> Running
2025-09-07T09:29:31.867Z:INFO:wifi.c:451:Successfully started AP <ACE0331222> ip<192.168.1.1>
2025-09-07T09:29:31.875Z:INFO:taskWifi.c:928:Start WiFi AP
2025-09-07T09:29:31.882Z:WARNING:taskWifi.c:1007:Wifi config is not valid
2025-09-07T09:29:31.890Z:INFO:taskWifi.c:664:SoftAP: Not Initialized --> Enabled
2025-09-07T09:29:31.898Z:INFO:taskWifi.c:671:STA: Not Initialized --> Not Configured
2025-09-07T09:29:32.667Z:WARNING:modem.c:2552:SIM error
2025-09-07T09:29:34.871Z:INFO:taskMain.c:6193:Socket #1: Active current 9.4->10.4 due to current limit: Active-LoadBalancing
2025-09-07T09:29:35.449Z:INFO:taskMain.c:6709:Socket #1: PWM DC 17.4% (10.4 A)
2025-09-07T09:29:36.542Z:WARNING:modem.c:2552:SIM error
2025-09-07T09:29:36.652Z:INFO:modem.c:2562:Check PIN failed
2025-09-07T09:29:46.867Z:INFO:taskMain.c:6193:Socket #1: Active current 10.4->11.1 due to current limit: Active-LoadBalancing
2025-09-07T09:29:47.570Z:INFO:taskMain.c:6709:Socket #1: PWM DC 18.4% (11.0 A)
2025-09-07T09:29:51.542Z:INFO:modem.c:3281:Get other info
2025-09-07T09:29:58.867Z:INFO:taskMain.c:6193:Socket #1: Active current 11.1->11.4 due to current limit: Active-LoadBalancing
2025-09-07T09:29:59.687Z:INFO:taskMain.c:6709:Socket #1: PWM DC 19.0% (11.4 A)
2025-09-07T09:30:10.867Z:INFO:taskMain.c:6193:Socket #1: Active current 11.4->11.7 due to current limit: Active-LoadBalancing
2025-09-07T09:30:22.863Z:INFO:taskMain.c:6193:Socket #1: Active current 11.7->11.8 due to current limit: Active-LoadBalancing
2025-09-07T09:30:24.652Z:WARNING:modem.c:2715:AT+CSQ, invalid value(99) 
2025-09-07T09:30:46.863Z:INFO:taskMain.c:6193:Socket #1: Active current 11.9->11.9 due to current limit: Active-LoadBalancing
2025-09-07T09:30:56.632Z:INFO:modem.c:3303:Signal strength    : Unknown
2025-09-07T09:30:56.640Z:INFO:modem.c:3305:Radio Access Tech  : 4G
2025-09-07T09:30:56.648Z:INFO:modem.c:3306:Registration mode  : Disabled
2025-09-07T09:30:56.656Z:INFO:modem.c:3307:Registration status: Not registered
2025-09-07T09:30:56.664Z:INFO:modem.c:3308:Operator           : 0
2025-09-07T09:30:56.671Z:INFO:modem.c:3309:Manufacturer       : Quectel
2025-09-07T09:30:56.679Z:INFO:modem.c:3310:Modem module       : BG95-M3
2025-09-07T09:30:56.687Z:INFO:modem.c:3311:Modem revision     : BG95M3LAR02A03_01.012.01.012
2025-09-07T09:30:56.699Z:INFO:modem.c:3312:Modem IMEI         : 869616067171127
2025-09-07T09:30:56.707Z:INFO:modem.c:3313:SIM IMSI           : 
2025-09-07T09:30:56.714Z:INFO:modem.c:3314:SIM ICCID          : 
2025-09-07T09:30:56.718Z:INFO:modem.c:3315:Modem supports 2G  : yes
2025-09-07T09:30:56.726Z:INFO:modem.c:3316:Modem supports 3G  : no
2025-09-07T09:30:56.734Z:INFO:modem.c:3317:Modem supports 4G  : yes
2025-09-07T09:30:56.785Z:INFO:modem.c:3324:Cellinfo           : "SEARCH"
2025-09-07T09:30:56.792Z:ERROR:modem.c:3354:Setup modem Failed
2025-09-07T09:30:56.800Z:INFO:modem.c:1115:Modem state InitModem->Stopping
2025-09-07T09:31:05.324Z:INFO:modem.c:1115:Modem state Stopping->Idle
2025-09-07T09:31:46.855Z:INFO:taskMain.c:6193:Socket #1: Active current 12.0->16.0 due to current limit: Active-LoadBalancing
2025-09-07T09:31:47.742Z:INFO:taskMain.c:6709:Socket #1: PWM DC 26.6% (16.0 A)
2025-09-07T09:32:58.843Z:INFO:taskMain.c:6193:Socket #1: Active current 16.0->15.3 due to current limit: Active-LoadBalancing
2025-09-07T09:32:59.445Z:INFO:taskMain.c:6709:Socket #1: PWM DC 25.5% (15.3 A)
2025-09-07T09:33:10.843Z:INFO:taskMain.c:6193:Socket #1: Active current 15.3->16.0 due to current limit: Connector-MaxCurrent,
2025-09-07T09:33:10.843Z:INFO:taskMain.c:6193: Station-MaxCurrent, Cable, ChargingProfile, Start
2025-09-07T09:33:11.562Z:INFO:taskMain.c:6709:Socket #1: PWM DC 26.6% (16.0 A)
2025-09-07T09:33:17.789Z:SECURITY:web_functionali:105:Webserver logout client 1
2025-09-07T09:33:17.808Z:INFO:taskWebClient.c:166:Removing previously connected client
2025-09-07T09:33:17.851Z:INFO:taskWebServer.c:238:WebServer state BUSY -> AVAILABLE
2025-09-07T09:33:51.710Z:INFO:taskWebServer.c:238:WebServer state AVAILABLE -> BUSY
2025-09-07T09:33:52.007Z:SECURITY:httpd_login.c:155:WebClient ha connected (account: admin)
2025-09-07T09:34:10.835Z:INFO:taskMain.c:6193:Socket #1: Active current 16.0->15.3 due to current limit: Active-LoadBalancing
2025-09-07T09:34:11.144Z:INFO:taskMain.c:6709:Socket #1: PWM DC 25.4% (15.2 A)
2025-09-07T09:34:22.835Z:INFO:taskMain.c:6193:Socket #1: Active current 15.3->16.0 due to current limit: Connector-MaxCurrent,
2025-09-07T09:34:22.835Z:INFO:taskMain.c:6193: Station-MaxCurrent, Cable, ChargingProfile, Start
2025-09-07T09:34:23.265Z:INFO:taskMain.c:6709:Socket #1: PWM DC 26.6% (16.0 A)
2025-09-07T09:35:11.734Z:INFO:taskDisplay.c:3768:Display not responding or not present, hard-resetting display try 1 of max 10
2025-09-07T09:35:56.265Z:INFO:taskMaster.c:4865:Socket #1: state main  : WAIT_FOR_DISCONNECT
2025-09-07T09:35:56.816Z:INFO:taskMaster.c:4873:Socket #1: state power : POWER_MAIN_ON_BYPASS_OFF
2025-09-07T09:35:57.332Z:INFO:board_ng9xx.c:5583:Socket 1: emergency relays check OK
2025-09-07T09:35:57.367Z:INFO:taskMaster.c:4873:Socket #1: state power : POWER_MAIN_OFF_BYPASS_OFF
2025-09-07T09:35:58.843Z:INFO:taskMain.c:1417:Socket #1: main state: WAIT_FOR_DISCONNECT, CP: 0.0/0.0, no tag
2025-09-07T09:36:06.265Z:INFO:taskMaster.c:4865:Socket #1: state main  : AVAILABLE
2025-09-07T09:36:06.277Z:INFO:taskMaster.c:4880:Socket #1: state Mode-3: STATE_A
2025-09-07T09:36:06.289Z:INFO:taskMain.c:6639:Socket #1: active tag cleared
2025-09-07T09:36:06.296Z:INFO:taskMaster.c:4887:Socket #1: state led   : AVAILABLE
2025-09-07T09:36:06.921Z:INFO:taskMain.c:6693:Socket #1: CPhigh 11.7 V
2025-09-07T09:36:06.929Z:INFO:taskMain.c:6698:Socket #1: CPlow 11.7 V
2025-09-07T09:36:07.273Z:INFO:taskMain.c:1417:Socket #1: main state: AVAILABLE, CP: 11.7/1.2, no tag
2025-09-07T09:36:15.812Z:INFO:taskMaster.c:4865:Socket #1: state main  : CABLE_CONNECTED
2025-09-07T09:36:16.359Z:INFO:taskMain.c:6693:Socket #1: CPhigh 8.9 V
2025-09-07T09:36:16.367Z:INFO:taskMain.c:6698:Socket #1: CPlow 8.9 V
2025-09-07T09:36:16.839Z:INFO:taskMain.c:1415:Socket #1: main state: CABLE_CONNECTED, CP: 8.9/8.9, tag: ACE0331222
2025-09-07T09:36:17.863Z:INFO:taskMaster.c:4865:Socket #1: state main  : EV_CONNECTED_AUTHORIZED
2025-09-07T09:36:18.859Z:INFO:taskMain.c:1415:Socket #1: main state: EV_CONNECTED_AUTHORIZED, CP: 8.9/8.9, tag: ACE0331222
2025-09-07T09:36:18.875Z:INFO:taskMaster.c:7450:New charging session started, metervalue=7908995.000
2025-09-07T09:36:18.890Z:INFO:db_transaction.c:16:Added TransactionStart for socket 1 at 0x000274f9 (ts: 2025-09-07 09:36:17)
2025-09-07T09:36:18.910Z:INFO:taskMaster.c:4880:Socket #1: state Mode-3: STATE_B1
2025-09-07T09:36:18.917Z:INFO:taskMaster.c:4887:Socket #1: state led   : EV_CONNECTED
2025-09-07T09:36:18.929Z:INFO:taskMaster.c:5874:Socket #1: next sample interval metervalue in 900 seconds
2025-09-07T09:36:18.949Z:INFO:taskMain.c:935:Socket #1: charging session status set active
2025-09-07T09:36:18.964Z:INFO:taskMaster.c:4865:Socket #1: state main  : WAIT_FOR_START_METERVALUE
2025-09-07T09:36:18.972Z:INFO:taskMaster.c:4887:Socket #1: state led   : CHARGING_PREPARING
2025-09-07T09:36:19.980Z:INFO:taskMain.c:1415:Socket #1: main state: WAIT_FOR_START_METERVALUE, CP: 8.9/8.9, tag: ACE0331222
2025-09-07T09:36:22.011Z:INFO:taskMaster.c:4865:Socket #1: state main  : CHARGING_PRE_POWER_OFF
2025-09-07T09:36:22.062Z:INFO:taskMaster.c:4865:Socket #1: state main  : CHARGING_POWER_OFF
2025-09-07T09:36:22.074Z:INFO:taskMaster.c:4887:Socket #1: state led   : WAIT_FOR_EVCONNECT
2025-09-07T09:36:22.863Z:INFO:taskMaster.c:4880:Socket #1: state Mode-3: STATE_B2
2025-09-07T09:36:23.050Z:INFO:taskMain.c:6698:Socket #1: CPlow -11.6 V
2025-09-07T09:36:23.121Z:INFO:taskMain.c:1415:Socket #1: main state: CHARGING_POWER_OFF, CP: 8.9/-11.6, tag: ACE0331222
2025-09-07T09:36:52.058Z:INFO:taskMaster.c:4865:Socket #1: state main  : CHARGING_WAKEUP
2025-09-07T09:36:52.070Z:INFO:taskMaster.c:4880:Socket #1: state Mode-3: STATE_E
2025-09-07T09:36:52.406Z:INFO:taskMain.c:6693:Socket #1: CPhigh 0.0 V
2025-09-07T09:36:52.414Z:INFO:taskMain.c:6698:Socket #1: CPlow 0.0 V
2025-09-07T09:36:53.085Z:INFO:taskMain.c:1415:Socket #1: main state: CHARGING_WAKEUP, CP: 0.0/0.0, tag: ACE0331222
2025-09-07T09:36:56.109Z:INFO:taskMaster.c:4880:Socket #1: state Mode-3: STATE_B1
2025-09-07T09:36:56.117Z:INFO:taskMain.c:6693:Socket #1: CPhigh 8.9 V
2025-09-07T09:36:56.125Z:INFO:taskMain.c:6698:Socket #1: CPlow 8.9 V
2025-09-07T09:36:56.609Z:INFO:taskMaster.c:4865:Socket #1: state main  : CHARGING_POWER_OFF
2025-09-07T09:36:56.621Z:INFO:taskMaster.c:4880:Socket #1: state Mode-3: STATE_B2
2025-09-07T09:36:57.144Z:INFO:taskMain.c:6698:Socket #1: CPlow -11.6 V
2025-09-07T09:36:57.656Z:INFO:taskMain.c:1415:Socket #1: main state: CHARGING_POWER_OFF, CP: 8.9/-11.6, tag: ACE0331222
2025-09-07T09:37:34.812Z:INFO:taskMain.c:6193:Socket #1: Active current 16.0->15.4 due to current limit: Active-LoadBalancing
2025-09-07T09:37:35.019Z:INFO:taskMain.c:6709:Socket #1: PWM DC 25.6% (15.4 A)
2025-09-07T09:37:46.808Z:INFO:taskMain.c:6193:Socket #1: Active current 15.4->16.0 due to current limit: Connector-MaxCurrent,
2025-09-07T09:37:46.808Z:INFO:taskMain.c:6193: Station-MaxCurrent, Cable, ChargingProfile, Start
2025-09-07T09:37:47.140Z:INFO:taskMain.c:6709:Socket #1: PWM DC 26.6% (16.0 A)
2025-09-07T09:37:56.589Z:USER:taskMain.c:2693:AutoStop after 60s.
2025-09-07T09:37:56.601Z:INFO:taskMaster.c:4865:Socket #1: state main  : CHARGING_TERMINATING
2025-09-07T09:37:56.613Z:INFO:taskMaster.c:4880:Socket #1: state Mode-3: STATE_B1
2025-09-07T09:37:56.621Z:INFO:taskMaster.c:4887:Socket #1: state led   : WAIT_FOR_VEHICLE
2025-09-07T09:37:57.238Z:INFO:taskMain.c:6698:Socket #1: CPlow 8.9 V
2025-09-07T09:37:57.660Z:INFO:taskMain.c:1415:Socket #1: main state: CHARGING_TERMINATING, CP: 8.9/8.9, tag: ACE0331222
2025-09-07T09:38:00.652Z:INFO:taskMaster.c:4865:Socket #1: state main  : WAIT_FOR_STOP_METERVALUE
2025-09-07T09:38:01.046Z:INFO:taskMain.c:935:Socket #1: charging session status set inactive
2025-09-07T09:38:01.058Z:INFO:taskMaster.c:4865:Socket #1: state main  : WAIT_FOR_DISCONNECT
2025-09-07T09:38:02.035Z:INFO:db_transaction.c:16:Added TransactionStop for socket 1 at 0x0002756d (ts: 2025-09-07 09:38:01)
2025-09-07T09:38:02.050Z:INFO:db_transaction.c:16:Updated TransactionStart for socket 1 at 0x000274f9 (ts: 2025-09-07 09:36:17)
2025-09-07T09:38:02.066Z:INFO:taskMaster.c:4887:Socket #1: state led   : WAIT_FOR_DISCONNECT
2025-09-07T09:38:02.078Z:INFO:taskMain.c:1415:Socket #1: main state: WAIT_FOR_DISCONNECT, CP: 8.9/8.9, tag: ACE0331222
2025-09-07T09:38:46.800Z:INFO:taskMain.c:6193:Socket #1: Active current 16.0->15.1 due to current limit: Active-LoadBalancing
2025-09-07T09:38:47.523Z:INFO:taskMain.c:6709:Socket #1: PWM DC 25.0% (15.0 A)
2025-09-07T09:38:58.792Z:INFO:active_lb.c:308:SMt:(-1.0 -2.0 0.0)A Free:(21.0 22.0 20.0)A ALB:(21.0 15.1 20.6)A
2025-09-07T09:38:58.812Z:INFO:taskMain.c:6193:Socket #1: Active current 15.1->16.0 due to current limit: Connector-MaxCurrent,
2025-09-07T09:38:58.812Z:INFO:taskMain.c:6193: Station-MaxCurrent, Cable, ChargingProfile, Start
2025-09-07T09:38:59.640Z:INFO:taskMain.c:6709:Socket #1: PWM DC 26.6% (16.0 A)
2025-09-07T09:39:58.843Z:INFO:taskMain.c:6193:Socket #1: Active current 16.0->15.3 due to current limit: Active-LoadBalancing
2025-09-07T09:39:59.222Z:INFO:taskMain.c:6709:Socket #1: PWM DC 25.4% (15.2 A)
2025-09-07T09:40:09.500Z:WARNING:taskWebClient.c:234:Client (fd=1) disconnected (r: -0x7880)
2025-09-07T09:40:09.507Z:INFO:taskWebClient.c:166:Removing previously connected client
2025-09-07T09:40:09.593Z:INFO:taskWebServer.c:238:WebServer state BUSY -> AVAILABLE
2025-09-07T09:40:10.843Z:INFO:taskMain.c:6193:Socket #1: Active current 15.3->16.0 due to current limit: Connector-MaxCurrent,
2025-09-07T09:40:10.843Z:INFO:taskMain.c:6193: Station-MaxCurrent, Cable, ChargingProfile, Start
2025-09-07T09:40:11.343Z:INFO:taskMain.c:6709:Socket #1: PWM DC 26.6% (16.0 A)
2025-09-07T09:40:32.640Z:INFO:taskWebServer.c:238:WebServer state AVAILABLE -> BUSY
2025-09-07T09:40:33.304Z:SECURITY:httpd_login.c:155:WebClient  connected (account: admin)
2025-09-07T09:40:33.390Z:WARNING:web_functionalit:48:Failed to parse property '2077_0'
2025-09-07T09:40:46.839Z:INFO:taskMain.c:6193:Socket #1: Active current 16.0->14.2 due to current limit: Active-LoadBalancing
2025-09-07T09:40:47.699Z:INFO:taskMain.c:6709:Socket #1: PWM DC 23.7% (14.2 A)
2025-09-07T09:40:58.835Z:INFO:taskMain.c:6193:Socket #1: Active current 14.2->12.9 due to current limit: Active-LoadBalancing
2025-09-07T09:40:59.816Z:INFO:taskMain.c:6709:Socket #1: PWM DC 21.5% (12.9 A)
2025-09-07T09:41:10.835Z:INFO:taskMain.c:6193:Socket #1: Active current 12.9->12.2 due to current limit: Active-LoadBalancing
2025-09-07T09:41:10.925Z:INFO:taskMain.c:6709:Socket #1: PWM DC 20.2% (12.1 A)
2025-09-07T09:41:22.832Z:INFO:taskMain.c:6193:Socket #1: Active current 12.2->11.7 due to current limit: Active-LoadBalancing
2025-09-07T09:41:23.042Z:INFO:taskMain.c:6709:Socket #1: PWM DC 19.5% (11.7 A)
2025-09-07T09:41:34.832Z:INFO:taskMain.c:6193:Socket #1: Active current 11.7->11.4 due to current limit: Active-LoadBalancing
2025-09-07T09:41:37.101Z:INFO:taskDisplay.c:3768:Display not responding or not present, hard-resetting display try 2 of max 10
2025-09-07T09:41:46.832Z:INFO:taskMain.c:6193:Socket #1: Active current 11.4->11.3 due to current limit: Active-LoadBalancing
2025-09-07T09:41:58.828Z:INFO:taskMain.c:6193:Socket #1: Active current 11.3->11.2 due to current limit: Active-LoadBalancing
2025-09-07T09:42:22.828Z:INFO:taskMain.c:6193:Socket #1: Active current 11.1->14.6 due to current limit: Active-LoadBalancing
2025-09-07T09:42:23.636Z:INFO:taskMain.c:6709:Socket #1: PWM DC 24.4% (14.6 A)
2025-09-07T09:42:34.824Z:INFO:taskMain.c:6193:Socket #1: Active current 14.6->16.0 due to current limit: Connector-MaxCurrent,
2025-09-07T09:42:34.824Z:INFO:taskMain.c:6193: Station-MaxCurrent, Cable, ChargingProfile, Start
2025-09-07T09:42:35.753Z:INFO:taskMain.c:6709:Socket #1: PWM DC 26.6% (16.0 A)
2025-09-07T09:43:22.820Z:INFO:taskMain.c:6193:Socket #1: Active current 16.0->14.9 due to current limit: Active-LoadBalancing
2025-09-07T09:43:23.218Z:INFO:taskMain.c:6709:Socket #1: PWM DC 24.7% (14.8 A)
2025-09-07T09:43:34.816Z:INFO:taskMain.c:6193:Socket #1: Active current 14.9->13.3 due to current limit: Active-LoadBalancing
2025-09-07T09:43:35.335Z:INFO:taskMain.c:6709:Socket #1: PWM DC 22.2% (13.3 A)
2025-09-07T09:43:38.109Z:USER:taskMaster.c:6535:Temperature: 38.5 C
2025-09-07T09:43:38.117Z:USER:taskMaster.c:6637:Socket #1: L1N=239.5V L2N=238.7V L3N=237.5V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a 
2025-09-07T09:43:46.816Z:INFO:taskMain.c:6193:Socket #1: Active current 13.3->16.0 due to current limit: Connector-MaxCurrent,
2025-09-07T09:43:46.816Z:INFO:taskMain.c:6193: Station-MaxCurrent, Cable, ChargingProfile, Start
2025-09-07T09:43:47.457Z:INFO:taskMain.c:6709:Socket #1: PWM DC 26.6% (16.0 A)
2025-09-07T09:44:32.468Z:INFO:taskWifi.c:782:Webserver activity timeout, stop AP
2025-09-07T09:44:32.757Z:INFO:taskWifi.c:945:Stop WiFi AP
2025-09-07T09:44:32.765Z:INFO:taskWifi.c:664:SoftAP: Enabled --> Disabled
2025-09-07T09:44:34.808Z:INFO:taskMain.c:6193:Socket #1: Active current 16.0->14.3 due to current limit: Active-LoadBalancing
2025-09-07T09:44:34.921Z:INFO:taskMain.c:6709:Socket #1: PWM DC 23.8% (14.3 A)
2025-09-07T09:44:46.808Z:INFO:taskMain.c:6193:Socket #1: Active current 14.3->16.0 due to current limit: Connector-MaxCurrent,
2025-09-07T09:44:46.808Z:INFO:taskMain.c:6193: Station-MaxCurrent, Cable, ChargingProfile, Start
2025-09-07T09:44:47.039Z:INFO:taskMain.c:6709:Socket #1: PWM DC 26.6% (16.0 A)
2025-09-07T09:48:02.468Z:INFO:taskDisplay.c:3768:Display not responding or not present, hard-resetting display try 3 of max 10
2025-09-07T09:48:58.722Z:INFO:active_lb.c:308:SMt:(-1.0 -2.0 0.0)A Free:(21.0 22.0 20.0)A ALB:(21.0 22.0 20.0)A
2025-09-07T09:54:27.832Z:INFO:taskDisplay.c:3768:Display not responding or not present, hard-resetting display try 4 of max 10
2025-09-07T09:58:38.000Z:USER:taskMaster.c:6637:Socket #1: L1N=241.3V L2N=240.1V L3N=236.9V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a 
2025-09-07T09:58:38.500Z:USER:taskMaster.c:6535:Temperature: 38.9 C
2025-09-07T09:58:58.648Z:INFO:active_lb.c:308:SMt:(-1.0 -2.0 0.0)A Free:(21.0 22.0 20.0)A ALB:(21.0 22.0 20.0)A
2025-09-07T10:00:53.195Z:INFO:taskDisplay.c:3768:Display not responding or not present, hard-resetting display try 5 of max 10
2025-09-07T10:07:18.562Z:INFO:taskDisplay.c:3768:Display not responding or not present, hard-resetting display try 6 of max 10
2025-09-07T10:08:58.574Z:INFO:active_lb.c:308:SMt:(-1.0 -2.0 0.0)A Free:(21.0 22.0 20.0)A ALB:(21.0 22.0 20.0)A
2025-09-07T10:13:37.890Z:USER:taskMaster.c:6637:Socket #1: L1N=241.2V L2N=240.3V L3N=237.5V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a 
2025-09-07T10:13:38.839Z:USER:taskMaster.c:6535:Temperature: 39.0 C
2025-09-07T10:13:43.925Z:INFO:taskDisplay.c:3768:Display not responding or not present, hard-resetting display try 7 of max 10

[quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:16
bnwgraaf schreef op zondag 7 september 2025 @ 10:44:
[...]

Toch heeft het gepland laden bij mijn Kia altijd prima gewerkt. Het is de lader die de sessie afbreekt wanneer deze binnen 18s geen laadactie aangevraagd krijgt, of iets teruggekoppeld krijgt dat hij moet wachten.

Inmiddels lijkt het er toch sterk op dat het met de load balancing te maken heeft.
Dit werd door evcc in Home Assistant geregeld, maar nu evcc van de Kia geen info meer krijgt, geeft deze blijkbaar aan de alfen niet meer terug dat deze moet wachten.

Dat is dan voor de alfen weer de reden om na 18 s de sessie te stoppen.
Het leek even via de p1 manier van load balancing te werken, maar toch weer niet. Het was ondertussen middernacht dis dat moet ik eens verder gaan onderzoeken na een nachtje slapen.een
Als het puur aan de paal lag zou het niet ok bij andere merken zo moeten zijn. Bij mijn Volvo werkt dit prima.

Mijn vermoeden is dat de Kia niet meer wakker wordt als de paal besluit te gaan laden. En dat die dat “vroeger” bij een vorige ota wel deed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
Kammika schreef op zondag 7 september 2025 @ 13:06:
[...]

Als het puur aan de paal lag zou het niet ok bij andere merken zo moeten zijn. Bij mijn Volvo werkt dit prima.

Mijn vermoeden is dat de Kia niet meer wakker wordt als de paal besluit te gaan laden. En dat die dat “vroeger” bij een vorige ota wel deed..
geen idee of het ook een (hardware) defect kan zijn, omdat het bij andere palen (nog) wel werkt.
Maar openbare palen gaan hier anders mee om begrijp ik.

Tot voor kort werkte alles wel via evcc in Home Assistant. In dat geval moet de Alfen wachten op een seintje van evcc en niet van de Kia. In dat geval breekt de Alfen de sessie niet af, ook al wordt er gewacht met laden.

Dat zou een aanwijzing kunnen zijn dat het in de (update van de) Kia zit....
Alhoewel, als evcc vindt dat het nog geen tijd is om te laden, wordt het laadproces volgens mij gepauzeerd als "loadbalancing" beperking....

[ Voor 29% gewijzigd door bnwgraaf op 07-09-2025 19:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bnwgraaf
Ik denk dat ik er uit ben!

Om uit te leggen, zijn hier een paar grote stappen van wat er heeft plaatsgevonden.

- Oorspronkelijk gebruikte ik de Alfen actieve load balancing via de p1 meter.
- Omdat ik de p1 meter ook uitlees met Home Assistant, had ik een splitter op de p1 poort. Dit werkte altijd prima.
- Op een gegeven moment ben ik overgestapt op de Home Assistant addin EVCC voor het aansturen van het laden. Op die manier werd het tijdstip van laden altijd automatisch afgestemd op de goedkoopste momenten in mijn dynamische energie contract.
- Omdat EVCC ook de load balancing regelt, moest in de Alfen de load balancing setting van "meter" omgezet worden naar "energy management system".
Daarom heb ik ook de utp kabel van de Alfen uit de p1 poort verwijderd.

Dit werkte helemaal super, totdat Kia de toegang tot mijn data ging beveiligen met een captcha, waardoor alle Kia gerelateerde addins in Home Assistant omvielen.
Ook EVCC functioneerde niet goed meer.

Men is naar een oplossing aan het zoeken, maar ik heb de addin zolang uitgeschakeld.

De Kia wilde ik dan maar weer op de oude manier gaan laden via "gepland laden", maar toen liep ik dus tegen het probleem aan dat de sessie na zeer korte tijd afgebroken werd en het laden dus niet meer startte wanneer de starttijd aanbrak.

Ik dacht over andere dat het kon liggen aan de instemming voor "tijd om niet laden te vergrendelen". Deze stond op 18 seconden. Wanneer binnen deze tijd na het aansluiten het laden niet startte, werd de sessie afgebroken.

Ik had gezien dat deze setting bij mij oorspronkelijk op 0 stond, dus dat heb ik ook geprobeerd. Ondertussen had ik de load balancing ook weer teruggezet op p1.
En nog werd de laadsessie afgebroken, dus toen begon ik te twijfelen of dan toch de juli update van de Kia firmware de boosdoener zou zijn, Alhoewel het op andere (openbare) laadpalen wel gewoon werkte.

Ik heb de setting toen weer op 18 terug gezet.
Toen bedacht ik me dat ik de utp kabel ooit uit de p1 poort getrokken had! Die er weer snel in gedaan, maar helaas.....

Het duurde een weekend voordat ik me zondag laat op de avond ineens bedacht dat ik de kabel wel weer op de p1 poort had aangesloten, maar daarna niet meer getest had met de genoemde setting op 0!
Dit heb ik nu alsnog weer ontzettend een de auto weer aangekoppeld, terwijl een laadschema is ingesteld door morgenochtend pas het laden gaat starten.

Een eigenlijk, nu blijft de Alfen wel wachten o de starttijd!

Wanneer de setting op een waarde wordt gezet (in mijn geval 18 s) moet het laden na aankoppelen dus binnen 18 seconden starten, anders wordt de sessie afgebroken.
Wanneer het de waarde 0 in wordt gevuld, wordt deze functie uitgeschakeld en blijft de sessie actief, ook wanneer er niet gelijk wordt gestart met laden!

Een heel verhaal, maar ik ben blij dat het weer werkt en wellicht hebben anderen er ook wat aan!

Nu ga ik nog eens kijken of de meldingen in de logfile nog andere problemen weergeeft.

Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• KalePeter
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 25-09 15:30
Goedemorgen, Fieldservicespecialist van Alfen hier.

Ik lees wat posts met vragen mbt V2G laden op de huidige Alfen modellen. Ook het verhaal dat hiervoor alleen een meter vervangen zou moeten worden. Dit is helaas onjuist, de nieuwe laders die er binnenkort aankomen hebben een compleet vernieuwd hardwareplatform.

Retrofit heeft ook geen zin, de complete hardware zal dan vervangen moeten worden.

Ik hoop dat ik hiermee wat duidelijkheid geschept heb.

Ik zal zo af en toe dit topic bezoeken en vragen beantwoorden.
Ik ben helaas geen helpdesk, woordvoerder van Alfen enz enz. Graag dat respecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03:19
@KalePeter ik heb nog een vraagje ...
Er was hier destijds melding dat er een firmware ging komen in de zomer dat overweg kan met het capaciteits tarief in België... Klopt dit?
Een firmware die dus kan kijken naar het totale vermogen over alle fases heen en zo kan vermeiden dat je een piek hebt...

Merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:16
@KalePeter Wordt de V2G lader AC of DC. Tot dit weekeinde was mij het verschil ook niet bekend. Een V2G-AC laadpaal maakt gebruik van de bidirectionele lader van de auto. Heeft dan ook de Type-2 stekker. Een V2G-DC lader heeft de omvormer in de lader zitten en gebruikt een CCS Stekker. De meeste auto's zullen V2G-DC gaan krijgen voorlopig wat ik zo lees.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daveth
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-09 18:04
KalePeter schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:28:
Goedemorgen, Fieldservicespecialist van Alfen hier.

Ik lees wat posts met vragen mbt V2G laden op de huidige Alfen modellen. Ook het verhaal dat hiervoor alleen een meter vervangen zou moeten worden. Dit is helaas onjuist, de nieuwe laders die er binnenkort aankomen hebben een compleet vernieuwd hardwareplatform.

Retrofit heeft ook geen zin, de complete hardware zal dan vervangen moeten worden.

Ik hoop dat ik hiermee wat duidelijkheid geschept heb.

Ik zal zo af en toe dit topic bezoeken en vragen beantwoorden.
Ik ben helaas geen helpdesk, woordvoerder van Alfen enz enz. Graag dat respecteren.
Er is hier op dit forum telkens 1 persoon die dit loopt te verkondigen, ik heb al aangegeven dat dit totaal niet klopt maar elke paar maanden komt hij weer aanzetten met het zelfde verhaal.
Deze opties komen pas in de AHP platform en niet in de NG platform zoals 99.9% van jullie hebben.
Simpelweg gezegd met de huidige EVE single en double is dit niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Espon123
delete

[ Voor 96% gewijzigd door Espon123 op 08-09-2025 20:37 . Reden: al uitgeklaard in eerdere post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
smart meter current mag toch gelijk zijn als max current? daar gaat het toch ook om ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KalePeter
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 25-09 15:30
Hydraulic schreef op maandag 8 september 2025 @ 14:31:
@KalePeter Wordt de V2G lader AC of DC. Tot dit weekeinde was mij het verschil ook niet bekend. Een V2G-AC laadpaal maakt gebruik van de bidirectionele lader van de auto. Heeft dan ook de Type-2 stekker. Een V2G-DC lader heeft de omvormer in de lader zitten en gebruikt een CCS Stekker. De meeste auto's zullen V2G-DC gaan krijgen voorlopig wat ik zo lees.
De laders zullen de huidige laders vervangen, AC dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bimmer
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22-09 08:18
NoFate schreef op maandag 8 september 2025 @ 13:56:
@KalePeter ik heb nog een vraagje ...
Er was hier destijds melding dat er een firmware ging komen in de zomer dat overweg kan met het capaciteits tarief in België... Klopt dit?
Een firmware die dus kan kijken naar het totale vermogen over alle fases heen en zo kan vermeiden dat je een piek hebt...

Merci
Die is er gekomen maar die leest de P1 meter niet meer zodat loadbalancing niet meer werkte...! momenteel is het nog wachten op een versie waardat beide wel zullen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Bimmer schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 09:07:
[...]

Die is er gekomen maar die leest de P1 meter niet meer zodat loadbalancing niet meer werkte...! momenteel is het nog wachten op een versie waardat beide wel zullen werken.
@Bimmer ik weet het ook niet meer, jij zegt dat het wel kan, @HyperBart niet

zie ook hier zijn uitleg... hij zegt dat de alfen NIET kijkt naar het totale verbruik over alle fases heen... dat is wel de bedoeling ( we hadden het over peak shabing/ capaciteits tarief Belgie)
Stel je zegt tegen de ALen MAX 8000 Watt laden...
Je huishoudtoestelle verbruiken bv 4000 Watt, dan mag de alfen maar 4000 Watt gaan laden
Indien huishoud toestellen bv 6000 Watt verbruiken, dan meot de alfen terug schakelen naar 1 fase, en bv maar laden aan 2000 Watt

zie ook hier zijn uitleg...

HyperBart in "[Alfen Laadpaal] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 3% gewijzigd door NoFate op 09-09-2025 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulic
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:16
KalePeter schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 08:33:
[...]

De laders zullen de huidige laders vervangen, AC dus.
Ik verwacht dat dit dus de nodige verwarring opgaat leveren. Ik heb dus interesse in de BMW iX3. Deze krijgt V2G-DC. Verrekening via backoffice is iig voor teruglevering niet mogelijk. BMW gaat het voorals nog ook alleen ondersteunen als je hun eigen laadpaal met CCS en als je een bepaalde E-leverancier gaat gebruiken. Maar dan nog met beperkte mogelijkheden. Ook Renault doet iets dergelijks.

Voor mij als facilitair/wagenpark beheerder gaat dat wel een dingetje worden als mensen thuis een V2G oplossing willen. :(

Deze info geeft CoPilot
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wue6vbHVSzX1uqDcOFUmtGOMj18=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/YqEHGZfe9d9BP0HPWrB202Rr.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TVZvwFCI5OL0tX69BWlJ7qJDJoU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/a9RDIo4Ar84zSJ1w0LnMgqmB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Espon123
NoFate schreef op maandag 8 september 2025 @ 20:40:
[...]

smart meter current mag toch gelijk zijn als max current? daar gaat het toch ook om ?
Ja dat moet, maar dat is ook een beperkingen. Ik wil net dat de laadpaal maximaal van het net 3,7kW neemt, maar met de zon meer kan nemen.

Dus stel ik de smart current in op 16A. Vervolgens moet ik dan ook max station current gelijk zetten op 16A.

Dus nu neemt hij maximaal 16A op, maar indien ik zonnen energie heb, dan mag de laadpaal net meer gebruiken, maar er ligt altijd een beperking van 16A op de laadpaal.

Ideaal gezien staat de station Max current los van smart meter current (monofasig net)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Espon123 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 11:51:
[...]

Ja dat moet, maar dat is ook een beperkingen. Ik wil net dat de laadpaal maximaal van het net 3,7kW neemt, maar met de zon meer kan nemen.

Dus stel ik de smart current in op 16A. Vervolgens moet ik dan ook max station current gelijk zetten op 16A.

Dus nu neemt hij maximaal 16A op, maar indien ik zonnen energie heb, dan mag de laadpaal net meer gebruiken, maar er ligt altijd een beperking van 16A op de laadpaal.

Ideaal gezien staat de station Max current los van smart meter current (monofasig net)
Maar de oorspronkelijke vraag was of de alfen met het capaciteitstarfief/peak shaving overweg kan
sommige zeggen van wel , sommige niet ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Espon123
NoFate schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 12:04:
[...]

Maar de oorspronkelijke vraag was of de alfen met het capaciteitstarfief/peak shaving overweg kan
sommige zeggen van wel , sommige niet ....
Monofasig lukt het mij wel, dan zet ik de smart meter current op 16A.

Welk vermogen heb je voor ogen? Als het niet te hoog is zou ik de laadpaal gewoon enkelfasig laten opladen en dan moet het zeker werken door de smart current te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
ja, dat is normaal dat het bij monofasig lukt ... het gaat erop bij 3 fase
ik wou een max vermogen (huishouden + laadpaal) bv aan 7000 Watt, als ik dan meer dan 3000 eigen vebruik heb, dan moet die terugschakelen naar 1 fase laden , komt er power vrij, dan terug naar 3 fase
maar nooit meer dan 7000 watt voor (laden + andere huishoudtoestellen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h2s
  • Niet online

h2s

NoFate schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 12:12:
ik wou een max vermogen (huishouden + laadpaal) bv aan 7000 Watt, als ik dan meer dan 3000 eigen vebruik heb, dan moet die terugschakelen naar 1 fase laden , komt er power vrij, dan terug naar 3 fase
Aangezien je hier tegenstrijdige antwoorden krijgt kan je best contact opnemen met Alfen en daar je vraag stellen. Dan weet je het ineens zeker.
Want hier ga je geen beter antwoord krijgen vrees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
NoFate schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 12:12:
Of de alfen paal het zelf kan, geen idee. Maar je zou EVCC kunnen overwegen, volgens de specs kun je daar ook loadbalancen op maxpower. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar hier staat beschreven hoe dat werkt

EVCC werkt iig goed samen met mijn Alfen paal en geeft je sowieso veel meer flexibiliteit in de manieren en momenten van laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:22
Evcc werkt hier prima met de Alfen en is volgens mij de enige manier om correct in te spelen op het Belgische capaciteitstarief.

Alleen vind ik 100 euro wat duur voor een open source project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Kammika schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:55:
[...]

Of de alfen paal het zelf kan, geen idee. Maar je zou EVCC kunnen overwegen, volgens de specs kun je daar ook loadbalancen op maxpower. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar hier staat beschreven hoe dat werkt

EVCC werkt iig goed samen met mijn Alfen paal en geeft je sowieso veel meer flexibiliteit in de manieren en momenten van laden
evcc werkt ook niet goed met een max power, want als je deze instelt met fast charginng aan max power, dan doet hij geen fase switching... dus je kan het alleen maar gebruiken met 1 fase in evcc ... solar charging kan evcc wel switchen, maar niet met fast charging, geen idee waarom ze dat niet inbouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

r2504 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 14:17:
Evcc werkt hier prima met de Alfen en is volgens mij de enige manier om correct in te spelen op het Belgische capaciteitstarief.

Alleen vind ik 100 euro wat duur voor een open source project.
€2/maand....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
NoFate schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 14:24:
[...]

evcc werkt ook niet goed met een max power, want als je deze instelt met fast charginng aan max power, dan doet hij geen fase switching... dus je kan het alleen maar gebruiken met 1 fase in evcc ... solar charging kan evcc wel switchen, maar niet met fast charging, geen idee waarom ze dat niet inbouwen...
Wat gek, want dat phase switching staat toch los van max power? Dat is gewoon waarmee die bestuurt hoeveel vermogen naar de auto moet...

Doet die bij jouw wel phase switching het wel zonder dat je die loadbalancing doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
[...]

Als je de maxpower dusdanig laag wil houden, is het ook logischer om je laadpunt gewoon vast op 1-fase te zetten. Anders wordt het toch echt een flipperkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
[...]

ik weet niet precies wat je bedoelt. maar stel dat ik op 1phase aan het laden ben op de zon, en zet dan fase charging aan, dan schakelt die netjes op naar 3 phases. Als ik dan weer terug ga naar solar en er is een vraag voor waarvoor 3x6A teveel is, schakelt die weer netjes terug naar 1phase

Of bedoel je dat bij loadbalancing bij maxpower dat terugschakelen dan niet gebeurt? Als dat zo is, zou mijn tip zijn dat even op de officie evcc discussiegroepen te melden. De developers lezen daar mee en zijn bijzonder actief. Als je een goede case hebt, is kans vrij groot dat een paar dagen later zomaar een commit in de code zit waardoor hetwel kan... (of je krijgt een andere tip hoe je dit kan doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Kammika schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 15:00:
[...]

ik weet niet precies wat je bedoelt. maar stel dat ik op 1phase aan het laden ben op de zon, en zet dan fase charging aan, dan schakelt die netjes op naar 3 phases. Als ik dan weer terug ga naar solar en er is een vraag voor waarvoor 3x6A teveel is, schakelt die weer netjes terug naar 1phase

Of bedoel je dat bij loadbalancing bij maxpower dat terugschakelen dan niet gebeurt? Als dat zo is, zou mijn tip zijn dat even op de officie evcc discussiegroepen te melden. De developers lezen daar mee en zijn bijzonder actief. Als je een goede case hebt, is kans vrij groot dat een paar dagen later zomaar een commit in de code zit waardoor hetwel kan... (of je krijgt een andere tip hoe je dit kan doen)
Klopt, op solar charging schakelt hij wel mooi van 1 naar 3 fase en omgekeerd, maar niet op fast charging... Issue is al gemeld meer als een jaar geleden :-)

Ik wil net fast charging doen met een maxpower setting, en schakelen tussen 1 en 3 fase.'.. dat kan niet mee evcc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
NoFate schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 15:13:
[...]

Klopt, op solar charging schakelt hij wel mooi van 1 naar 3 fase en omgekeerd, maar niet op fast charging... Issue is al gemeld meer als een jaar geleden :-)

Ik wil net fast charging doen met een maxpower setting, en schakelen tussen 1 en 3 fase.'.. dat kan niet mee evcc
andere optie is dan om de paal in HA ipv EVCC te hangen. HEt solar en fast charging doe je dan met de ingebouwd functionaliteit in de paal zelf, maar je bouwt in HA een automatisering die de max power evt omlaag brengt wanneer nodig en ook terugzet naar 1 fase wanneer nodig..

leuk knutselprojectje ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperBart
Hydraulic schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 11:16:
[...]

Voor mij als facilitair/wagenpark beheerder gaat dat wel een dingetje worden als mensen thuis een V2G oplossing willen. :(
Ik zou alvast uw wagenbeleid gaan aanpassen dat dit expliciet verboden wordt.
Kijk maar hoe lang en hoeveel miserie het was om het laadpalen gedoe geregeld te krijgen en dat is dan al zo gestandardiseerd. Laat maar zo snel mogelijk bij HR iets toevoegen over V2G want anders ga je daar niks mee kunnen doen of je moet die modellen excluden.

Maar eigenlijk is dit potentieel ook gewoon hetzelfde als brandstofdiefstal/alsof de werknemer met zijn tankkaart de auto van de partner gaat tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
HyperBart schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 16:31:
[...]

Ik zou alvast uw wagenbeleid gaan aanpassen dat dit expliciet verboden wordt.
Kijk maar hoe lang en hoeveel miserie het was om het laadpalen gedoe geregeld te krijgen en dat is dan al zo gestandardiseerd. Laat maar zo snel mogelijk bij HR iets toevoegen over V2G want anders ga je daar niks mee kunnen doen of je moet die modellen excluden.

Maar eigenlijk is dit potentieel ook gewoon hetzelfde als brandstofdiefstal/alsof de werknemer met zijn tankkaart de auto van de partner gaat tanken.
Ik zie het voor leaserijders dan ook niet snel gebeuren tot er een mooie simpele oplossing is om teruggeleverde stroom ook weer automatisch te verrekenen…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:53
Kammika schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 16:43:
[...]

Ik zie het voor leaserijders dan ook niet snel gebeuren tot er een mooie simpele oplossing is om teruggeleverde stroom ook weer automatisch te verrekenen…
Waarom zou de laadpaal en de backoffice ook niet eenvoudig de teruglevering kunnen registreren? Je zit dan nog wel met laadverliezen en extra slijtage/degradatie van de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
deejeebv schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 17:06:
[...]

Waarom zou de laadpaal en de backoffice ook niet eenvoudig de teruglevering kunnen registreren? Je zit dan nog wel met laadverliezen en extra slijtage/degradatie van de accu.
We vragen het aan AI: Op de chatgpt vraag kan v2g beschikbaar komen voor leaserijders, krijg je dit als antwoord:

In principe: ja—** zodra een laadstation en de achterliggende systemen overgaan op OCPP 2.1**, én het voertuig ISO 15118-20 ondersteunt, wordt V2G technisch mogelijk, ook voor leaserijders. Dit geldt voor zowel thuisladen als zakelijk leasen.

Er zijn echter belangrijke voorwaarden:
  • Compatibele hardware/software: Zowel laadpaal, back-end (CSMS), als voertuig moeten OCPP 2.1 en ISO 15118-20 ondersteunen.
  • Netbeheerder en grid-infrastructuur moeten V2G-injectie toestaan en faciliteren.
  • Contractuele en vergoedingsovereenkomsten: Leaserijders en leveranciers moeten duidelijke afspraken hebben over teruglevering van stroom, betaling en eventuele impact op de batterijgarantie.
Voor zover mij bekend zit Alfen nog op OCPP 1.6. Dus al heb je straks die nieuwe paal, dan gaat dat voor leaserijders nog wel even duren voordat al deze voorwaarden zijn ingevuld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:24
TheDutchCat schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 08:01:
[...]

In jou geval moet je een .tfw file hebben. Er staat AHWP (wat later hernoemd is naar AHP) in het model type en niet NGxxx. Dat andere formaat kan je paal ook niet verwerken, dus dit kan je niet fout doen.

Staat er onder de rode kruizen nog iets van een error code?
Heinemancp schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 19:24:
[...]

Je hebt ook een Twin 5, die ziet er van buiten hetzelfde uit als de Twin 4XL.
In ASI zie je wel Twin 5 staan.
Ooit, helemaal in het begin (eind 2022) is ook de Twin 4XL V2G verkocht als naam, die is later de Twin 5 gaan heten.
Kortom, richt je op de 2.x serie FW voor AHP.
Wietsee. schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 12:03:
[...]

Dank voor je reactie. Ga ik naar kijken en kom ik op terug. Zal echter nog even duren, daar ik nu vakantie heb. Ik heb nog een andere Twin 4XL op die locatie staan met versie 1.1.2, en die uiteraard niet bijgewerkt. Ik zal ook even controleren of die ook AHWP aangeeft. Wat vreemd dat de site van Alfen dan aangeeft dat dit bestand enkel voor de 5 serie geschikt is? Ondertussen zal ik mij ook nog verder inlezen.
Heren, allebei bedankt voor jullie input. Ik ben weer terug van vakantie. Ik heb het inderdaad gecontroleerd bij de andere nieuwe laadpaal van ons die nog op v1 zit, en ik uiteraard niet bijwerk. Daar staat ook AHWP inderdaad. Dus dat zit wel goed, ik krijg de paal met v2 echter ook niet naar v2.1.

Bij het opstarten volgen instantaan twee rode kruizen wat ik ook instel. Hierbij wat screenshots en logfiles.
De paal is voor offline gebruik en zal middels RFID tags enkel voor medewerkers beschikbaar zijn. Bij de paal met v1 is dit al gelukt. Ik zie in de logfile dat de paal met v2 o.a. netwerkverbinding probeert te maken. Dit zal uiteraard mislukken. Hopelijk kan iemand mij op weg helpen. Mijn dank is groot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L96zgUdRP8umHepTOk-e51oH9J8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H9T8h1S04VW1wodm5JUO3fKO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ODdleBUgLWEVjDr_sm_OXTy3EU4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TtYH0RXROEpkcatry0pnESBw.png?f=fotoalbum_large

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h2s
  • Niet online

h2s

Kammika schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 17:23:
[...]
Voor zover mij bekend zit Alfen nog op OCPP 1.6. Dus al heb je straks die nieuwe paal, dan gaat dat voor leaserijders nog wel even duren voordat al deze voorwaarden zijn ingevuld
Alfen Eve ondersteunt ook OCPP 2.0.1, maar nog geen 2.1 blijkbaar
https://knowledge.alfen.c...are+supported+by+Alfen%3F

Maar in tegenstelling tot 1.6 en 2.0.1, zijn 2.1 en 2.0.1 wel compatibel, dus ik verwacht dat Alfen ook wel support voor 2.1 zal toevoegen op zijn nieuwe palen (het heeft volgens mij niet veel nut om V2X palen uit te brengen en dan 2.1 niet te gaan ondersteunen.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-09 13:53
Hey all, dilemma. Laadpaal v eneco ( backofice connected ). Een alfen single pro. Utp getrokken, helaas geen owner ww. En eneco wil dit ook niet geven. Paal is 2,5 j. Geen leaflet met qr code bij de paal. En toen zag ik ook dat de paal een eigen wifi had ( acexxxxx ) maar helaas ook geen wifi Ww. Wat zijn mijn opties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
rolelael schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 19:42:
Hey all, dilemma. Laadpaal v eneco ( backofice connected ). Een alfen single pro. Utp getrokken, helaas geen owner ww. En eneco wil dit ook niet geven. Paal is 2,5 j. Geen leaflet met qr code bij de paal. En toen zag ik ook dat de paal een eigen wifi had ( acexxxxx ) maar helaas ook geen wifi Ww. Wat zijn mijn opties?
Gewoon af en toe opnieuw vragen. Ik had hetzelfde maar bij 3e keer vragen kreeg ik ‘m ineens wel…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moviemaster
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 09:50
Ik heb een probleem.

Sinds een paar weken werkt het display van de Single Pro niet meer. Na uitschakelen werkt het wel weer, maar na een dag ofzo is het scherm weer zwart.
Nu zat ik in de log te kijken en zie steeds foutmelding: "display issue with pwm detected" en dan display resetting of zoiets.

Ik draaide op firmware 7.1.3-4342 en zag bij firmware 7.1.6-4345 dat dit een hotfix voor some display issues was.

Ik dus de firmware geïnstalleerd, kan ik ineens niet meer inloggen.
Verschillende keren geprobeerd, ook de PRC werkt niet.
Iemand een idee hoe dit zomaar kan?

Probleem is dat hij op comfort zonladen staat met fase schakeling aan op 1.4 kW. Kan hem nu niet meer boosten 's nachts..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Contractuele en vergoedingsovereenkomsten: Leaserijders en leveranciers moeten duidelijke afspraken hebben over teruglevering van stroom, betaling en eventuele impact op de batterijgarantie.
Ik vermoed dat dit nog het grootste issue zal worden… ik zie de werkgever al kosten aanrekenen voor het gebruik en slijtage van de batterij als hij het al zal toelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07:08
r2504 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 22:28:
[...]

Ik vermoed dat dit nog het grootste issue zal worden… ik zie de werkgever al kosten aanrekenen voor het gebruik en slijtage van de batterij als hij het al zal toelaten.
Werkgever heeft toch niks te maken van slijtage bij een leaseauto? Verder neem ik aan dat OCPP 2.1 iets kan qua terugleveren. Dus, als ik 25c reken voor laden, gaat er ook 25c af als ik terug zou leveren. Moet niet zo moeilijk zijn. Al zou ik zelf eerder in een 15kWh accu investeren dan in een V2G laadpaal.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:15
Inspired schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 22:35:
[...]

Werkgever heeft toch niks te maken van slijtage bij een leaseauto? Verder neem ik aan dat OCPP 2.1 iets kan qua terugleveren. Dus, als ik 25c reken voor laden, gaat er ook 25c af als ik terug zou leveren. Moet niet zo moeilijk zijn. Al zou ik zelf eerder in een 15kWh accu investeren dan in een V2G laadpaal.
WG zal het geen grote zorg zijn, maar de leasemaatschappij moet die auto na 4-5 jaar weer kwijt.
Als die batterij een pak meer cycli heeft en dat is zichtbaar in het 'batterijrapport', dan betekent dat zeker een minwaarde.
LM gaat die minwaarde aan de WG verrekenen (met een dikke marge) en WG gaat ofwel budgetten aanpassen ofwel door rekenen.

Als je een huis hebt met PV, en je hangt daar extra batterijen aan (en dan moet je uiteraard overdag thuis zijn...), dan kan dat een voordeel opleveren van ruw genomen 40-80€ per maand afhankelijk van de parameters.
Laat ons aan nemen maximaal 1000€ per jaar (dan moet je al heel veel thuis zijn met een dikke PV isntallatie en 's nachts je WP laten draaien). Op een gemiddelde leaseperiode is dat 4000€ max.
Maar als je in dat batterijrapport een hoop extra cycli ziet staan, dan vrees ik dat er meer dan 4000€ van de waarde af gaat.
Realistischer is 30-40€ per maand besparen, maar ook wat extra cycli. Dan spreken we over een jaarbesparing van 400-500€ of 2000€ op een leaseperiode.
Als je met die 'besparing' nog wat extra administratie, marge en compensatie moet doorgeven, plus de duurdere kost van de laadpaal moet afschrijven blijven er peanuts over...

Ik zie het alleen doenbaar als het gaat over een privé auto die je met een eigen laadpaal van je eigen PV kan gaan laden.
Anders moet de koek in zo veel stukjes dat je kruimels over houdt...

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Kammika
Tommie12 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:09:
[...]

WG zal het geen grote zorg zijn, maar de leasemaatschappij moet die auto na 4-5 jaar weer kwijt.
Als die batterij een pak meer cycli heeft en dat is zichtbaar in het 'batterijrapport', dan betekent dat zeker een minwaarde.
LM gaat die minwaarde aan de WG verrekenen (met een dikke marge) en WG gaat ofwel budgetten aanpassen ofwel door rekenen.

Als je een huis hebt met PV, en je hangt daar extra batterijen aan (en dan moet je uiteraard overdag thuis zijn...), dan kan dat een voordeel opleveren van ruw genomen 40-80€ per maand afhankelijk van de parameters.
Laat ons aan nemen maximaal 1000€ per jaar (dan moet je al heel veel thuis zijn met een dikke PV isntallatie en 's nachts je WP laten draaien). Op een gemiddelde leaseperiode is dat 4000€ max.
Maar als je in dat batterijrapport een hoop extra cycli ziet staan, dan vrees ik dat er meer dan 4000€ van de waarde af gaat.
Realistischer is 30-40€ per maand besparen, maar ook wat extra cycli. Dan spreken we over een jaarbesparing van 400-500€ of 2000€ op een leaseperiode.
Als je met die 'besparing' nog wat extra administratie, marge en compensatie moet doorgeven, plus de duurdere kost van de laadpaal moet afschrijven blijven er peanuts over...

Ik zie het alleen doenbaar als het gaat over een privé auto die je met een eigen laadpaal van je eigen PV kan gaan laden.
Anders moet de koek in zo veel stukjes dat je kruimels over houdt...
tsja.. deze argumentatie gaat volledig over de financiële as.

Er zijn ook werkgevers en leasemaatschappijen met groene doelstellingen. Dan passen oplossingen die bijdragen aan de energietransitie ook goed in de strategische doelstellingen, en dat zal ook een argument zijn.

Ik denk zelf dat dit soort argumenten vooral van toepassing op early adapters zijn die het wel of niet doen. Als de V2G als standaard helemaal doorbreekt en elke BO, Auto en laadpaal het ondersteunt, zal dit er gewoon geleidelijk aan insluipen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 22:15
Kammika schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:21:
[...]

tsja.. deze argumentatie gaat volledig over de financiële as.

Er zijn ook werkgevers en leasemaatschappijen met groene doelstellingen. Dan passen oplossingen die bijdragen aan de energietransitie ook goed in de strategische doelstellingen, en dat zal ook een argument zijn.

Ik denk zelf dat dit soort argumenten vooral van toepassing op early adapters zijn die het wel of niet doen. Als de V2G als standaard helemaal doorbreekt en elke BO, Auto en laadpaal het ondersteunt, zal dit er gewoon geleidelijk aan insluipen.
Helaas is het financiële meestal de drijfveer, en eerlijk, meestal geeft dat ook een indicatie of je de middelen wel efficient in zet.
Ik kan vandaag ook een batterij van 100kWh in mijn kelder leggen, maar die geraakt dus nooit vol...en nooit leeg.

Het is gewoon een opzet met bijzonder veel 'haken en ogen', en je moet toegeven dat het enkel werkt als je auto genoeg thuis aan de paal hangt terwijl de zon schijnt...
Kan dus enkel voor mensen die dan minstens een dag of 3 thuis gaan werken... Werk je meer thuis, dan boek je in elk geval meer milieuwinst door geen eigen auto te gebruiken.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo sterk geloof in het gebruik van autobatterijen om het net te stabiliseren.
Autobatterijen zijn duurder dan stationaire batterijen omdat ze moeten voldoen aan veel meer eisen zoals bestand tegen trillingen en schokken. Snel laden vraagt ook een duurder concept.

Ik geloof veel meer in stationaire batterijen die door grotere partijen worden opgezet, ofwel nabij de electriciteitscentrales, of in de wijken.
Het lijkt me een pak goedkoper om 1 batterij van 1000 kWh te zetten dan 100 stuks van 10 kWh, en bij een centrale kan je meerdere MWh plaatsen die je dan makkelijker kan aansturen om het opstarten van de gascentrales uit te stellen of te vermijden.
Ook dat is makkelijker dan indirect een pak auto's of huisbatterijen te gaan aansturen.

Nu geloof ik wel nog in een kleine huisbatterij (5-10 kWh) maar dan zou de prijs onder de 200€ per kWh moeten gaan, en dat gaat ook gebeuren. Eens je die hebt, dan is het niet meer zo zinvol om je auto er nog eens bij te hangen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• h2s
  • Niet online

h2s

Kammika schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:21:
[...]tsja.. deze argumentatie gaat volledig over de financiële as.

Eens zien hoe 'groen' hun doelstellingen nog zijn als blijkt dat de leaserijders massaal op de terugweg naar huis nog snel elektriciteit gaan snelladen voor gebruik thuis ...

• Kammika
Tommie12 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:30:
[...]

Helaas is het financiële meestal de drijfveer, en eerlijk, meestal geeft dat ook een indicatie of je de middelen wel efficient in zet.
Ik kan vandaag ook een batterij van 100kWh in mijn kelder leggen, maar die geraakt dus nooit vol...en nooit leeg.

Het is gewoon een opzet met bijzonder veel 'haken en ogen', en je moet toegeven dat het enkel werkt als je auto genoeg thuis aan de paal hangt terwijl de zon schijnt...
Kan dus enkel voor mensen die dan minstens een dag of 3 thuis gaan werken... Werk je meer thuis, dan boek je in elk geval meer milieuwinst door geen eigen auto te gebruiken.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo sterk geloof in het gebruik van autobatterijen om het net te stabiliseren.
Autobatterijen zijn duurder dan stationaire batterijen omdat ze moeten voldoen aan veel meer eisen zoals bestand tegen trillingen en schokken. Snel laden vraagt ook een duurder concept.

Ik geloof veel meer in stationaire batterijen die door grotere partijen worden opgezet, ofwel nabij de electriciteitscentrales, of in de wijken.
Het lijkt me een pak goedkoper om 1 batterij van 1000 kWh te zetten dan 100 stuks van 10 kWh, en bij een centrale kan je meerdere MWh plaatsen die je dan makkelijker kan aansturen om het opstarten van de gascentrales uit te stellen of te vermijden.
Ook dat is makkelijker dan indirect een pak auto's of huisbatterijen te gaan aansturen.

Nu geloof ik wel nog in een kleine huisbatterij (5-10 kWh) maar dan zou de prijs onder de 200€ per kWh moeten gaan, en dat gaat ook gebeuren. Eens je die hebt, dan is het niet meer zo zinvol om je auto er nog eens bij te hangen.
Ik denk dat de BuCA van V2G ook bijzonder beperkt is. Met solar charging gaat de overtollige stroom al de auto accu in, en in een paar ritjes is die accu altijd wel weer leeg genoeg om weer de volgende set zonnestroom op te vangen en haal je dus helemaal geen extra financieel voordeel als je ook aan het huis kan leveren. Maar dat laat natuurlijk onverlet dat als palen, backoffices en auto's het ondersteunen, het best wel eens een standaard kan gaan worden, gewoon omdat het kan.

Overigens duikt die prijs nu in een aantal gevallen al ruim onder 200 EUR per kwh. Bij veel bedrijven kun je duurzaamheidsinvesteringen uit brutoloon betalen (binnen de grenzen wat de belastingdienst aangeeft, maar een kleine batterij past daar prima in). Ik heb zelf net een 5kwh batterij (Marstek) gekocht die me netto maar 650 EUR kost en dus ruim onder die grens zit, maar heb al proefondervindelijk vastgesteld dat het zelfs dan nog maar de vraag is of ik 'm terugverdien als je het extra stroomverbruik en de laadverliezen door omvormer efficiency ook in de berekening meeneemt.

Maar goed alles voor de energie transitie en dus ons milieu! (en anders heb ik iig weer een leuke gadget)

• louzy82
  • Laatst online: 25-09 13:16
Ik heb een gebruikte Alfen Laadpaal gekocht (single pro line) en deze is ondertussen geinstalleerd.

Ik heb van Alfen een user name en wachtwoord gekregen waarmee ik in kan loggen op ACE service installer en ik heb het wachtwoord van de laadpaal zelf ook bij de hand.

Ik connect de utp kabel van de laadpaal op mijn laptop, log in op de ACE service installer, ik zie de laadpaal, klik die aan, selecter 'owner' vul het wachtwoord in en..... krijg verschillende foutmeldingen

eerste paar keer: Device is not reachable

toen: Login request Timeout

nu: Failed to communicate with charger (+ het IP adres van de charger 169..... en de mijne 192.... en vraagt dan of de charger op het juiste subnet zit)

Edit: nu krijg ik een melding dat het wachtwoord niet klopt..

[ Voor 6% gewijzigd door louzy82 op 10-09-2025 18:48 ]

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveth
louzy82 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 18:45:
Ik heb een gebruikte Alfen Laadpaal gekocht (single pro line) en deze is ondertussen geinstalleerd.

Ik heb van Alfen een user name en wachtwoord gekregen waarmee ik in kan loggen op ACE service installer en ik heb het wachtwoord van de laadpaal zelf ook bij de hand.

Ik connect de utp kabel van de laadpaal op mijn laptop, log in op de ACE service installer, ik zie de laadpaal, klik die aan, selecter 'owner' vul het wachtwoord in en..... krijg verschillende foutmeldingen

eerste paar keer: Device is not reachable

toen: Login request Timeout

nu: Failed to communicate with charger (+ het IP adres van de charger 169..... en de mijne 192.... en vraagt dan of de charger op het juiste subnet zit)

Edit: nu krijg ik een melding dat het wachtwoord niet klopt..
Je pc heeft een vast IP adres, zet deze op dynamisch en start je netwerk adapter opnieuw op en ook de lader, dan zal hij het gelijk doen.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-09 17:09
Is er hier iemand die 22KW laadt met de Alfen laadpaal?
Ik heb hier hier wel eens eerder aangegeven volgens mij, maar zelfs bij koud / bewolkt weer zakt het vermogen binnen no-time (15 minuten) terug naar 12~13KW, temperatuur van de laadpaal is 41,1 graden, ik kom in de logfile niets tegen waarom het vermogen beperkt wordt.

Het gaat om een Eve Single Pro-line

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418
419
420
421
422
423
424
425
426
427
428
429
430
431
432
433
434
435
436
437
438
439
440
441
442
443
444
445
446
447
448
449
2025-09-11T04:59:14.765Z:USER:tag.c:1620:Reader 0 Got NFC tag: xxx
2025-09-11T04:59:14.968Z:USER:taskMaster.c:6884:Socket #1: has reliable metervalue
2025-09-11T04:59:14.976Z:INFO:taskMaster.c:1563:0 cables attached
2025-09-11T04:59:15.015Z:INFO:taskMaster.c:4865:Socket #1: state main  : NFC_AVAILABLE
2025-09-11T04:59:15.027Z:INFO:taskMaster.c:4887:Socket #1: state led   : AUTHORISING
2025-09-11T04:59:15.042Z:USER:tag.c:584:Tag xxx is authorised by white list
2025-09-11T04:59:15.066Z:USER:taskMaster.c:6884:Socket #1: has reliable metervalue
2025-09-11T04:59:15.074Z:USER:taskMaster.c:1864:Preparing 1, with cable 0
2025-09-11T04:59:15.117Z:INFO:taskMaster.c:4865:Socket #1: state main  : AUTHORISED
2025-09-11T04:59:15.136Z:INFO:taskMaster.c:4887:Socket #1: state led   : AUTHORISED
2025-09-11T04:59:16.105Z:INFO:taskMain.c:1415:Socket #1: main state: AUTHORISED, CP: 0.0/0.0, tag: xxx
2025-09-11T04:59:39.671Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T04:59:42.988Z:INFO:taskMain.c:6193:Socket #1: Active current 0.0->16.0 due to current limit: Simplified-Mode3, Star
2025-09-11T04:59:42.988Z:INFO:taskMain.c:6193:t
2025-09-11T04:59:43.062Z:INFO:taskMaster.c:4865:Socket #1: state main  : CABLE_CONNECTED
2025-09-11T04:59:43.070Z:INFO:taskMaster.c:4880:Socket #1: state Mode-3: STATE_A
2025-09-11T04:59:43.082Z:INFO:taskMaster.c:4887:Socket #1: state led   : CABLE_CONNECTED
2025-09-11T04:59:43.371Z:INFO:taskMain.c:6693:Socket #1: CPhigh 8.9 V
2025-09-11T04:59:43.378Z:INFO:taskMain.c:6698:Socket #1: CPlow 8.9 V
2025-09-11T04:59:43.386Z:INFO:taskMain.c:6703:Socket #1: PP 223 Ohm (32 A)
2025-09-11T04:59:44.058Z:INFO:taskMain.c:1415:Socket #1: main state: CABLE_CONNECTED, CP: 8.9/8.9, tag: xxx
2025-09-11T04:59:45.058Z:USER:board_ng9xx.c:5019:Socket #1: lock socket motor 
2025-09-11T04:59:45.066Z:INFO:taskMaster.c:4865:Socket #1: state main  : EV_CONNECTED_AUTHORIZED
2025-09-11T04:59:45.886Z:INFO:taskMaster.c:7450:New charging session started, metervalue=2370257.000
2025-09-11T04:59:45.902Z:INFO:db_transaction.c:16:Added TransactionStart for socket 1 at 0x00009ead (ts: 2025-09-11 04:59:45)
2025-09-11T04:59:45.925Z:INFO:taskMaster.c:4880:Socket #1: state Mode-3: STATE_B1
2025-09-11T04:59:45.933Z:INFO:taskMaster.c:4887:Socket #1: state led   : EV_CONNECTED
2025-09-11T04:59:46.011Z:INFO:taskMaster.c:5874:Socket #1: next sample interval metervalue in 900 seconds
2025-09-11T04:59:46.070Z:INFO:taskMain.c:1415:Socket #1: main state: EV_CONNECTED_AUTHORIZED, CP: 8.8/8.8, tag: xxx
2025-09-11T04:59:46.160Z:INFO:taskMain.c:935:Socket #1: charging session status set active
2025-09-11T04:59:46.167Z:INFO:taskMaster.c:4865:Socket #1: state main  : WAIT_FOR_START_METERVALUE
2025-09-11T04:59:46.179Z:INFO:taskMaster.c:4887:Socket #1: state led   : CHARGING_PREPARING
2025-09-11T04:59:47.187Z:INFO:taskMain.c:1415:Socket #1: main state: WAIT_FOR_START_METERVALUE, CP: 8.8/8.8, tag: xxx
2025-09-11T04:59:47.187Z:INFO:taskMain.c:1415:90
2025-09-11T04:59:49.210Z:INFO:taskMaster.c:4865:Socket #1: state main  : CHARGING_PRE_POWER_OFF
2025-09-11T04:59:49.261Z:INFO:taskMaster.c:4865:Socket #1: state main  : CHARGING_POWER_OFF
2025-09-11T04:59:49.273Z:INFO:taskMaster.c:4887:Socket #1: state led   : WAIT_FOR_EVCONNECT
2025-09-11T04:59:50.113Z:INFO:taskMaster.c:4880:Socket #1: state Mode-3: STATE_B2
2025-09-11T04:59:50.257Z:INFO:taskMain.c:6698:Socket #1: CPlow -11.2 V
2025-09-11T04:59:50.328Z:INFO:taskMain.c:1415:Socket #1: main state: CHARGING_POWER_OFF, CP: 8.8/-11.2, tag: xxx
2025-09-11T04:59:50.460Z:INFO:taskMaster.c:4865:Socket #1: state main  : CHARGING_POWER_ON
2025-09-11T04:59:50.472Z:INFO:taskMain.c:6193:Socket #1: Active current 16.0->32.0 due to current limit: Connector-MaxCurrent,
2025-09-11T04:59:50.472Z:INFO:taskMain.c:6193: Station-MaxCurrent, Cable, ChargingProfile, Powerboard, Active-LoadBalancing
2025-09-11T04:59:50.496Z:INFO:taskMaster.c:6591:Start logging meter values @30s.
2025-09-11T04:59:50.519Z:USER:taskMaster.c:6637:Socket #1: L1N=229.3V L2N=229.8V L3N=230.3V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a 
2025-09-11T04:59:50.531Z:USER:taskMaster.c:6673:Socket #1: I1=0.0A I2=0.0A I3=0.0A P=0.0kW Idc=0.6mA
2025-09-11T04:59:50.542Z:INFO:taskMaster.c:4873:Socket #1: state power : POWER_MAIN_ON_BYPASS_ON
2025-09-11T04:59:50.554Z:INFO:taskMaster.c:4880:Socket #1: state Mode-3: STATE_C2
2025-09-11T04:59:50.562Z:INFO:taskMaster.c:4887:Socket #1: state led   : CHARGING_POWER_ON
2025-09-11T04:59:51.339Z:INFO:taskMain.c:6693:Socket #1: CPhigh 6.0 V
2025-09-11T04:59:51.347Z:INFO:taskMain.c:6709:Socket #1: PWM DC 53.3% (32.0 A)
2025-09-11T04:59:51.488Z:INFO:taskMain.c:1415:Socket #1: main state: CHARGING_POWER_ON, CP: 6.1/-11.2, tag: xxx
2025-09-11T04:59:53.550Z:WARNING:disp_engine.c:373:Detected system freeze, proceed to re-start videodriver
2025-09-11T04:59:56.027Z:INFO:spi_display.c:222:Initialise display settings
2025-09-11T04:59:56.042Z:INFO:spi_display.c:291:Ready Initialise display settings
2025-09-11T05:00:06.703Z:WARNING:disp_memoryManag:47:Memory corruption, <0xf6d09e85 : 0xd82f96c3>, restore objects
2025-09-11T05:00:07.617Z:INFO:disp_memoryManag:41:Now using customer logo
2025-09-11T05:00:16.707Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:00:20.558Z:USER:taskMaster.c:6637:Socket #1: L1N=225.1V L2N=225.6V L3N=226.7V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a 
2025-09-11T05:00:20.582Z:USER:taskMaster.c:6673:Socket #1: I1=31.1A I2=31.1A I3=31.0A P=21.0kW Idc=0.6mA
2025-09-11T05:00:50.460Z:INFO:taskMain.c:6761:Socket #1: reset HF switch count 1
2025-09-11T05:00:50.554Z:USER:taskMaster.c:6637:Socket #1: L1N=224.8V L2N=225.0V L3N=226.3V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a 
2025-09-11T05:00:50.566Z:USER:taskMaster.c:6673:Socket #1: I1=31.2A I2=31.1A I3=31.0A P=21.0kW Idc=0.6mA
2025-09-11T05:00:53.726Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:01:20.546Z:USER:taskMaster.c:6637:Socket #1: L1N=224.4V L2N=224.8V L3N=226.2V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a 
2025-09-11T05:01:20.562Z:USER:taskMaster.c:6673:Socket #1: I1=31.1A I2=31.0A I3=31.0A P=21.0kW Idc=0.6mA
2025-09-11T05:01:30.742Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:01:50.542Z:USER:taskMaster.c:6637:Socket #1: L1N=224.8V L2N=225.2V L3N=226.7V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a 
2025-09-11T05:01:50.554Z:USER:taskMaster.c:6673:Socket #1: I1=31.1A I2=31.1A I3=31.0A P=21.0kW Idc=0.6mA
2025-09-11T05:02:07.765Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:02:20.539Z:USER:taskMaster.c:6637:Socket #1: L1N=223.6V L2N=224.0V L3N=225.5V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a 
2025-09-11T05:02:20.550Z:USER:taskMaster.c:6673:Socket #1: I1=31.1A I2=31.1A I3=31.1A P=20.9kW Idc=0.6mA
2025-09-11T05:02:20.937Z:INFO:EVCapabilities.c:24:Socket #1 EV: #phases supported: 3
2025-09-11T05:02:44.761Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:02:50.535Z:USER:taskMaster.c:6637:Socket #1: L1N=223.2V L2N=223.8V L3N=225.1V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a 
2025-09-11T05:02:50.546Z:USER:taskMaster.c:6673:Socket #1: I1=31.1A I2=31.0A I3=31.1A P=20.9kW Idc=0.6mA
2025-09-11T05:03:11.589Z:INFO:heap_trace.c:493:free: 77304/160768 (48.1%) min: 52752 (32.8%) alloc #: 204
2025-09-11T05:03:11.601Z:INFO:heap_trace.c:495:fragm: 23.3% 4K: 15.2% free blocks: # 19 largest: 59280
2025-09-11T05:03:19.929Z:INFO:comFaults.c:482:Reset fault status
2025-09-11T05:03:20.082Z:ERROR:comFaults.c:361:Modbus TCP/IP lost, in safe mode max 32.0A [210]
2025-09-11T05:03:20.531Z:USER:taskMaster.c:6637:Socket #1: L1N=223.1V L2N=223.5V L3N=225.0V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a 
2025-09-11T05:03:20.554Z:USER:taskMaster.c:6673:Socket #1: I1=31.1A I2=31.0A I3=31.0A P=20.8kW Idc=0.6mA
2025-09-11T05:03:21.765Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:03:27.488Z:INFO:taskCANopen.c:1168:Persistent memory hash changed
2025-09-11T05:03:27.757Z:INFO:taskCANopen.c:1741:Updated object 0x21b6,   8 bytes
2025-09-11T05:03:29.429Z:INFO:active_lb.c:308:SMt:(0.0 0.0 0.0)A Free:(32.0 32.0 32.0)A ALB:(32.0 32.0 32.0)A
2025-09-11T05:03:50.527Z:USER:taskMaster.c:6637:Socket #1: L1N=223.3V L2N=222.3V L3N=225.3V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a 
2025-09-11T05:03:50.539Z:USER:taskMaster.c:6673:Socket #1: I1=31.1A I2=31.0A I3=31.1A P=20.8kW Idc=0.6mA
2025-09-11T05:03:58.773Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:04:20.523Z:USER:taskMaster.c:6637:Socket #1: L1N=223.2V L2N=223.5V L3N=225.0V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a 
2025-09-11T05:04:20.535Z:USER:taskMaster.c:6673:Socket #1: I1=31.1A I2=31.0A I3=31.1A P=20.9kW Idc=0.6mA
2025-09-11T05:04:35.808Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:04:50.515Z:USER:taskMaster.c:6637:Socket #1: L1N=222.9V L2N=223.2V L3N=224.8V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a 
2025-09-11T05:04:50.531Z:USER:taskMaster.c:6673:Socket #1: I1=31.1A I2=31.0A I3=31.1A P=20.9kW Idc=0.6mA
2025-09-11T05:04:50.542Z:INFO:taskMaster.c:6579:Stop logging meter values @30s.
2025-09-11T05:05:12.828Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:05:49.863Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:06:09.355Z:USER:taskMaster.c:6535:Temperature: 31.6 C
2025-09-11T05:06:26.863Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:07:03.882Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:07:40.890Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:08:17.890Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:08:54.914Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:09:31.910Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:10:08.910Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:10:45.910Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:11:22.917Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:11:59.914Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:12:36.914Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:13:13.925Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:13:29.339Z:INFO:active_lb.c:308:SMt:(0.0 0.0 0.0)A Free:(32.0 32.0 32.0)A ALB:(32.0 32.0 32.0)A
2025-09-11T05:13:50.960Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:14:27.968Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:14:46.027Z:INFO:taskMaster.c:5874:Socket #1: next sample interval metervalue in 900 seconds
2025-09-11T05:15:04.964Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:15:41.964Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:16:18.968Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:16:55.976Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:17:32.988Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:18:09.988Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:18:47.000Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:19:24.027Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:19:50.382Z:USER:taskMaster.c:6637:Socket #1: L1N=224.2V L2N=224.4V L3N=225.8V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a 
2025-09-11T05:19:50.394Z:USER:taskMaster.c:6673:Socket #1: I1=22.6A I2=22.8A I3=21.9A P=14.8kW Idc=0.6mA
2025-09-11T05:20:01.035Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:20:38.066Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:21:10.019Z:USER:taskMaster.c:6535:Temperature: 37.1 C
2025-09-11T05:21:15.070Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:21:52.062Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:22:29.128Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:23:06.132Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:23:29.250Z:INFO:active_lb.c:308:SMt:(0.0 0.0 0.0)A Free:(32.0 32.0 32.0)A ALB:(32.0 32.0 32.0)A
2025-09-11T05:23:43.125Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:24:20.140Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:24:57.148Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:25:34.179Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:26:11.203Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:26:48.199Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:27:25.207Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:28:02.203Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:28:39.210Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:29:16.210Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:29:46.039Z:INFO:taskMaster.c:5874:Socket #1: next sample interval metervalue in 900 seconds
2025-09-11T05:29:53.234Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:30:30.230Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:31:07.289Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:31:44.316Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:32:21.320Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:32:58.320Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:33:29.156Z:INFO:active_lb.c:308:SMt:(0.0 0.0 0.0)A Free:(32.0 32.0 32.0)A ALB:(32.0 32.0 32.0)A
2025-09-11T05:33:35.339Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:34:12.343Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:34:49.363Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:34:50.246Z:USER:taskMaster.c:6637:Socket #1: L1N=223.7V L2N=222.9V L3N=226.0V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a 
2025-09-11T05:34:50.257Z:USER:taskMaster.c:6673:Socket #1: I1=19.7A I2=19.7A I3=19.5A P=13.2kW Idc=0.5mA
2025-09-11T05:35:26.394Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:36:03.402Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:36:09.882Z:USER:taskMaster.c:6535:Temperature: 38.9 C
2025-09-11T05:36:40.437Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:37:17.445Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:37:54.492Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:38:31.496Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:39:08.507Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:39:45.503Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:40:22.523Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:40:59.527Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:41:36.527Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:42:13.535Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:42:50.566Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:43:27.570Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:43:29.062Z:INFO:active_lb.c:308:SMt:(0.0 0.0 0.0)A Free:(32.0 32.0 32.0)A ALB:(32.0 32.0 32.0)A
2025-09-11T05:44:04.578Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:44:41.574Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:44:46.003Z:INFO:taskMaster.c:5874:Socket #1: next sample interval metervalue in 900 seconds
2025-09-11T05:45:18.566Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:45:55.570Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:46:32.570Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:47:09.570Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:47:46.589Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:48:23.601Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:49:00.613Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:49:37.628Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:49:50.105Z:USER:taskMaster.c:6637:Socket #1: L1N=224.6V L2N=223.7V L3N=227.0V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a 
2025-09-11T05:49:50.117Z:USER:taskMaster.c:6673:Socket #1: I1=18.8A I2=18.7A I3=18.6A P=12.6kW Idc=0.5mA
2025-09-11T05:50:14.656Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:50:51.656Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:51:10.242Z:USER:taskMaster.c:6535:Temperature: 39.8 C
2025-09-11T05:51:28.679Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:52:05.703Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:52:42.734Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:53:19.746Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:53:28.972Z:INFO:active_lb.c:308:SMt:(0.0 0.0 0.0)A Free:(32.0 32.0 32.0)A ALB:(32.0 32.0 32.0)A
2025-09-11T05:53:56.761Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:54:33.761Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:55:10.777Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:55:47.781Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:56:24.777Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:57:01.808Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:57:38.800Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:58:15.847Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:58:52.859Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:59:29.867Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T05:59:46.011Z:INFO:taskMaster.c:5874:Socket #1: next sample interval metervalue in 900 seconds
2025-09-11T06:00:06.910Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:00:43.910Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:01:20.902Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:01:57.929Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:02:34.968Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:03:11.964Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:03:28.878Z:INFO:active_lb.c:308:SMt:(0.0 0.0 0.0)A Free:(32.0 32.0 32.0)A ALB:(32.0 32.0 32.0)A
2025-09-11T06:03:48.992Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:04:25.984Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:04:49.964Z:USER:taskMaster.c:6637:Socket #1: L1N=221.9V L2N=223.7V L3N=225.9V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a 
2025-09-11T06:04:49.980Z:USER:taskMaster.c:6673:Socket #1: I1=15.9A I2=15.9A I3=15.7A P=10.6kW Idc=0.5mA
2025-09-11T06:05:02.996Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:05:40.007Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:06:10.902Z:USER:taskMaster.c:6535:Temperature: 39.1 C
2025-09-11T06:06:17.027Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:06:54.058Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:07:31.070Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:08:08.070Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:08:45.074Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:09:22.078Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:09:59.097Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:10:36.113Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:11:13.136Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:11:50.136Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:12:27.156Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:13:04.183Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:13:28.785Z:INFO:active_lb.c:308:SMt:(0.0 0.0 0.0)A Free:(32.0 32.0 32.0)A ALB:(32.0 32.0 32.0)A
2025-09-11T06:13:41.195Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:14:18.203Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:14:46.023Z:INFO:taskMaster.c:5874:Socket #1: next sample interval metervalue in 900 seconds
2025-09-11T06:14:55.218Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:15:32.238Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:16:09.242Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:16:46.265Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:17:23.281Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:18:00.273Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:18:37.304Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:19:14.296Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:19:49.828Z:USER:taskMaster.c:6637:Socket #1: L1N=224.4V L2N=224.6V L3N=226.7V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a 
2025-09-11T06:19:49.839Z:USER:taskMaster.c:6673:Socket #1: I1=19.7A I2=19.7A I3=19.6A P=13.3kW Idc=0.5mA
2025-09-11T06:19:51.308Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:20:28.312Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:21:05.304Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:21:11.316Z:USER:taskMaster.c:6535:Temperature: 39.4 C
2025-09-11T06:21:42.351Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:22:19.410Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:22:56.410Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:23:28.695Z:INFO:active_lb.c:308:SMt:(0.0 0.0 0.0)A Free:(32.0 32.0 32.0)A ALB:(32.0 32.0 32.0)A
2025-09-11T06:23:33.410Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:24:10.406Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:24:47.402Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:25:24.445Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:26:01.500Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:26:38.515Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:27:15.519Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:27:52.523Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:28:29.550Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:29:06.593Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:29:43.597Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:29:46.035Z:INFO:taskMaster.c:5874:Socket #1: next sample interval metervalue in 900 seconds
2025-09-11T06:30:20.617Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:30:57.640Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:31:34.648Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:32:11.652Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:32:48.652Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:33:25.652Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:33:28.601Z:INFO:active_lb.c:308:SMt:(0.0 0.0 0.0)A Free:(32.0 32.0 32.0)A ALB:(32.0 32.0 32.0)A
2025-09-11T06:34:02.656Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:34:39.652Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:34:49.687Z:USER:taskMaster.c:6637:Socket #1: L1N=224.2V L2N=224.6V L3N=226.9V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a 
2025-09-11T06:34:49.703Z:USER:taskMaster.c:6673:Socket #1: I1=18.8A I2=18.7A I3=18.6A P=12.6kW Idc=0.6mA
2025-09-11T06:35:16.644Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:35:53.664Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:36:11.175Z:USER:taskMaster.c:6535:Temperature: 39.5 C
2025-09-11T06:36:30.667Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:37:07.703Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:37:44.722Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:38:21.750Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:38:58.753Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:39:35.808Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:40:12.839Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:40:49.843Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:41:26.906Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:42:03.902Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:42:40.902Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:43:17.914Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:43:28.507Z:INFO:active_lb.c:308:SMt:(0.0 0.0 0.0)A Free:(32.0 32.0 32.0)A ALB:(32.0 32.0 32.0)A
2025-09-11T06:43:54.945Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:44:31.949Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:44:46.046Z:INFO:taskMaster.c:5874:Socket #1: next sample interval metervalue in 900 seconds
2025-09-11T06:45:08.976Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:45:45.984Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:46:22.996Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:46:59.996Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:47:37.011Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:48:14.039Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:48:51.039Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:49:28.046Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:49:49.550Z:USER:taskMaster.c:6637:Socket #1: L1N=227.5V L2N=227.8V L3N=229.3V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a 
2025-09-11T06:49:49.562Z:USER:taskMaster.c:6673:Socket #1: I1=15.9A I2=15.9A I3=15.7A P=10.8kW Idc=0.5mA
2025-09-11T06:50:05.042Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:50:42.058Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:51:11.886Z:USER:taskMaster.c:6535:Temperature: 39.8 C
2025-09-11T06:51:19.074Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:51:56.089Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:52:33.132Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:53:10.160Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:53:28.417Z:INFO:active_lb.c:308:SMt:(0.0 0.0 0.0)A Free:(32.0 32.0 32.0)A ALB:(32.0 32.0 32.0)A
2025-09-11T06:53:47.167Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:54:24.191Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:55:01.203Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:55:38.199Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:56:15.210Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:56:52.214Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:57:29.218Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:58:06.234Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:58:43.230Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:59:20.257Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T06:59:46.007Z:INFO:taskMaster.c:5874:Socket #1: next sample interval metervalue in 900 seconds
2025-09-11T06:59:57.257Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:00:34.265Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:01:11.265Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:01:48.289Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:02:25.304Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:03:02.312Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:03:10.484Z:INFO:heap_trace.c:493:free: 77320/160768 (48.1%) min: 52752 (32.8%) alloc #: 204
2025-09-11T07:03:10.496Z:INFO:heap_trace.c:495:fragm: 23.3% 4K: 15.2% free blocks: # 19 largest: 59280
2025-09-11T07:03:28.324Z:INFO:active_lb.c:308:SMt:(0.0 0.0 0.0)A Free:(32.0 32.0 32.0)A ALB:(32.0 32.0 32.0)A
2025-09-11T07:03:39.316Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:04:16.339Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:04:49.410Z:USER:taskMaster.c:6637:Socket #1: L1N=224.1V L2N=224.5V L3N=226.5V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a 
2025-09-11T07:04:49.421Z:USER:taskMaster.c:6673:Socket #1: I1=16.2A I2=16.1A I3=16.0A P=10.9kW Idc=0.5mA
2025-09-11T07:04:53.375Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:05:30.375Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:06:07.394Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:06:12.648Z:USER:taskMaster.c:6535:Temperature: 40.6 C
2025-09-11T07:06:44.406Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:07:21.441Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:07:58.460Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:08:35.492Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:09:12.496Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:09:49.515Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:10:26.511Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:11:03.539Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:11:40.589Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:12:17.601Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:12:54.605Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:13:28.230Z:INFO:active_lb.c:308:SMt:(0.0 0.0 0.0)A Free:(32.0 32.0 32.0)A ALB:(32.0 32.0 32.0)A
2025-09-11T07:13:31.621Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:14:08.617Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:14:45.648Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:14:46.019Z:INFO:taskMaster.c:5874:Socket #1: next sample interval metervalue in 900 seconds
2025-09-11T07:15:22.656Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:15:59.656Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:16:36.675Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:17:13.675Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:17:50.710Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:18:27.718Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:19:04.710Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:19:41.750Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:19:49.269Z:USER:taskMaster.c:6637:Socket #1: L1N=226.7V L2N=226.7V L3N=229.0V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a 
2025-09-11T07:19:49.285Z:USER:taskMaster.c:6673:Socket #1: I1=18.8A I2=18.7A I3=18.6A P=12.8kW Idc=0.5mA
2025-09-11T07:20:18.765Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:20:55.765Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:21:13.257Z:USER:taskMaster.c:6535:Temperature: 40.9 C
2025-09-11T07:21:32.765Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:22:09.796Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:22:46.804Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:23:23.800Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:23:28.136Z:INFO:active_lb.c:308:SMt:(0.0 0.0 0.0)A Free:(32.0 32.0 32.0)A ALB:(32.0 32.0 32.0)A
2025-09-11T07:24:00.804Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:24:37.800Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:25:14.843Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:25:51.843Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:26:28.851Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:27:05.867Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:27:42.882Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:28:19.886Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:28:56.929Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:29:33.941Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:29:46.027Z:INFO:taskMaster.c:5874:Socket #1: next sample interval metervalue in 900 seconds
2025-09-11T07:30:10.949Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:30:47.968Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:31:24.968Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:32:01.980Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:32:38.996Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:33:16.031Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:33:28.042Z:INFO:active_lb.c:308:SMt:(0.0 0.0 0.0)A Free:(32.0 32.0 32.0)A ALB:(32.0 32.0 32.0)A
2025-09-11T07:33:53.070Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:34:30.097Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:34:49.128Z:USER:taskMaster.c:6637:Socket #1: L1N=227.2V L2N=227.3V L3N=229.3V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a 
2025-09-11T07:34:49.144Z:USER:taskMaster.c:6673:Socket #1: I1=18.8A I2=18.7A I3=18.6A P=12.8kW Idc=0.5mA
2025-09-11T07:35:07.109Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:35:44.125Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:36:14.015Z:USER:taskMaster.c:6535:Temperature: 40.9 C
2025-09-11T07:36:21.171Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:36:58.164Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:37:35.167Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:38:12.167Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:38:49.191Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:39:26.191Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:40:03.203Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:40:40.210Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:41:17.250Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:41:54.273Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:42:31.296Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:43:08.296Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:43:27.949Z:INFO:active_lb.c:308:SMt:(0.0 0.0 0.0)A Free:(32.0 32.0 32.0)A ALB:(32.0 32.0 32.0)A
2025-09-11T07:43:45.308Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:44:22.320Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:44:46.039Z:INFO:taskMaster.c:5874:Socket #1: next sample interval metervalue in 900 seconds
2025-09-11T07:44:46.789Z:INFO:db_base.c:658:Erasing Transaction db sector 0x0000000a, address 0x0000a000 (1)
2025-09-11T07:44:46.796Z:INFO:db_transaction.:181:Resetting nextToDoItem
2025-09-11T07:44:59.359Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:45:36.382Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:46:13.398Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:46:50.394Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:47:27.402Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:48:04.402Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:48:41.429Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:49:18.445Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:49:48.992Z:USER:taskMaster.c:6637:Socket #1: L1N=225.4V L2N=225.6V L3N=227.3V L1L2=n/a L2L3=n/a L3L1=n/a 
2025-09-11T07:49:49.003Z:USER:taskMaster.c:6673:Socket #1: I1=18.8A I2=18.7A I3=18.6A P=12.7kW Idc=0.5mA
2025-09-11T07:49:55.472Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:50:32.523Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:51:09.546Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:51:13.878Z:USER:taskMaster.c:6535:Temperature: 41.1 C
2025-09-11T07:51:46.550Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:52:23.550Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:53:00.566Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:53:27.855Z:INFO:active_lb.c:308:SMt:(0.0 0.0 0.0)A Free:(32.0 32.0 32.0)A ALB:(32.0 32.0 32.0)A
2025-09-11T07:53:37.574Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:54:14.570Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:54:51.621Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:55:28.625Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:56:05.652Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:56:42.664Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:57:19.664Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:57:56.664Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:58:06.839Z:INFO:taskWebServer.c:238:WebServer state AVAILABLE -> BUSY
2025-09-11T07:58:07.574Z:SECURITY:httpd_login.c:155:WebClient  connected (account: admin)
2025-09-11T07:58:07.660Z:WARNING:web_functionalit:48:Failed to parse property '2077_0'
2025-09-11T07:58:33.691Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:59:10.703Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)
2025-09-11T07:59:46.046Z:INFO:taskMaster.c:5874:Socket #1: next sample interval metervalue in 900 seconds
2025-09-11T07:59:47.714Z:INFO:taskModbusTCPIPM:67:MODBUS connect to unit 5 (over tcp)

Toch vreemd dat er betaald moet worden voor een 22KW licentie terwijl de laadpaal het technisch blijkbaar niet eens aankan?

Ik heb al geprobeerd met Alfen in contact te komen, maar die verwijzen mij weer door naar de reseller.
Ik verwacht dat hier meer kennis zit.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Flytech
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-09 08:15
Hoi,
Ik heb het forum wat liggen rondspeuren op enkele garantiegevallen en zag telkens wel iets voorbijkomen wat op mijn situatie leek, maar nooit echt de oplossing gevonden of hoe tot de oplossing gekomen is.

Even een schets van mijn situatie:
Installatie Alfen Eve Single Pro-line in januari 2024 via leasecontract van mijn wagen bij werkgever. De installatie is gebeurd door Eneco via een onderaannemer (Circet). November 2024 mijn werkgever verlaten, de laadpaal toen meteen overgekocht zonder extra voorwaarden en laadpaal pas softwarematig kunnen overnemen begin dit jaar.

Ik heb toen besloten om niet in te gaan op servicecontract van Eneco en Tap Electric als backend te kiezen. Hiervoor heb ik de laadpaal open gemaakt en de UTP-kabel aangesloten die reeds in de laadpaal zat maar niet was aangesloten. Ik heb ook telkens zelf firmware updates gedaan via de app en verder niet speciaals.
Eind juli 2025 haal ik de stroom van mijn groepenkast voor een installatie te doen en bij alles terug aan te zetten wil de Alfen niet meer reageren. Ook niet bij wat langer wachten.

Ik heb onmiddellijk Circet gecontacteerd, maar zij verwezen mij door naar Eneco. Eneco wil mij niet helpen, wegens geen servicecontract. Ik vind dit persoonlijk vreemd. Het product is van mij, dus ik mag ermee doen "wat ik wil" (zolang ik het niet zelf stuk maak natuurlijk). Als je een airco laat installeren dan vraag je toch ook aan de installateur een reparatie ongeacht er een servicecontract is of niet.

Bon, daarna Alfen gecontacteerd. Zij willen absoluut niet helpen en zeggen dat ik een aanvraag voor een wijziging van CPO moet doen. Deze CPO moet een btw-nummer hebben, anders kan de aanvraag niet behandeld worden. Daarnaast lees ik hier op het forum ook nog andere zaken van de exuberante kosten die Alfen aanrekent die zogezegd niet tot de reparatie behoren (voorrijkost, etc.). De service desk van Tap heeft al geprobeerd om met ze te praten, maar dit heeft niet geholpen. Ook deze situatie vind ik vreemd, want ik heb uiteraard niets met B2B-verkoopsvoorwaarden te maken bij Alfen. Volgens mij geldt hier gewoon de standaardgarantietermijn. Ik heb ook geen speciale daden gedaan, de backend wijzigen is een functionaliteit van het toestel en de software updates zijn van Alfen zelf.

Ik heb nu mijn ex-werkgever gecontacteerd. Had via consumentenprogramma WinWin gezien dat bij tweedehandsverkoop tussen professionele verkoper de gewone garantietermijn van twee jaar geldt, tenzij ingekort. Uiteindelijk is dit niet gebeurd, factuur is gewoon opgesteld zonder ingekorte garantietermijn.

Ondertussen zit ik dus al 1,5 maand zonder laadpaal en begin ik toch stilletjesaan met de handen in het haar te zitten. Ik heb de laadpaal overgekocht voor ca. €1.300 en deze lijkt nu verdampt te zijn. Ik hoop dat mijn ex-werkgever mij kan helpen, maar ik vrees hier toch een beetje voor. Ik denk dat zij zich zullen schuilen achter het feit dat ik Eneco van het toestel heb gegooid.

Anderzijds ben ik van mening dat als ik een telefoon koop, ik van Ppovider verander (stel van Proximus naar Orange) en dan een software update doe van de telefoon, ik nog steeds mag rekenen op garantie van die fabrikant. Dus aangezien ik het toestel heb gebruik binnen zijn functionaliteiten en er geen aparte voorwaarden zijn opgenomen bij mijn doorverkoop, denk ik dat er toch een partij moet zijn die mij juridisch gezien moet helpen binnen de garantie.

Ter info: ik ben niet handig genoeg om zelf de zekering op het moederbord te vervangen. Anders had ik dit waarschijnlijk al lang gedaan. Ook een zoektocht op tweedehands heeft niets opgeleverd voor iemand die dit zou kunnen doen.

Daikin 5MXM90N icm 2x FTXA35B, FTXA25B & FTXA20B | ME MSZ-FT25VGK-E2 met MUZ-FT25VGHZ-E2 | e-boiler 200l

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveth
Flytech schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:17:
Hoi,
Ik heb het forum wat liggen rondspeuren op enkele garantiegevallen en zag telkens wel iets voorbijkomen wat op mijn situatie leek, maar nooit echt de oplossing gevonden of hoe tot de oplossing gekomen is.

Installatie Alfen Eve Single Pro-line in januari 2024 via leasecontract van mijn wagen bij werkgever. De installatie is gebeurd door Eneco via een onderaannemer (Circet). November 2024 mijn werkgever verlaten, de laadpaal toen meteen overgekocht zonder extra voorwaarden en laadpaal pas softwarematig kunnen overnemen begin dit jaar.

Ik heb toen besloten om niet in te gaan op servicecontract van Eneco en Tap Electric als backend te kiezen. Hiervoor heb ik de laadpaal open gemaakt en de UTP-kabel aangesloten die reeds in de laadpaal zat maar niet was aangesloten. Ik heb ook telkens zelf firmware updates gedaan via de app en verder niet speciaals.
Eind juli 2025 haal ik de stroom van mijn groepenkast voor een installatie te doen en bij alles terug aan te zetten wil de Alfen niet meer reageren. Ook niet bij wat langer wachten.

Ik heb onmiddellijk Circet gecontacteerd, maar zij verwezen mij door naar Eneco. Eneco wil mij niet helpen, wegens geen servicecontract. Ik vind dit persoonlijk vreemd. Het product is van mij, dus ik mag ermee doen "wat ik wil" (zolang ik het niet zelf stuk maak natuurlijk). Als je een airco laat installeren dan vraag je toch ook aan de installateur een reparatie ongeacht er een servicecontract is of niet.

Bon, daarna Alfen gecontacteerd. Zij willen absoluut niet helpen en zeggen dat ik een aanvraag voor een wijziging van CPO moet doen. Deze CPO moet een btw-nummer hebben, anders kan de aanvraag niet behandeld worden. Daarnaast lees ik hier op het forum ook nog andere zaken van de exuberante kosten die Alfen aanrekent die zogezegd niet tot de reparatie behoren (voorrijkost, etc.). De service desk van Tap heeft al geprobeerd om met ze te praten, maar dit heeft niet geholpen. Ook deze situatie vind ik vreemd, want ik heb uiteraard niets met B2B-verkoopsvoorwaarden te maken bij Alfen. Volgens mij geldt hier gewoon de standaardgarantietermijn. Ik heb ook geen speciale daden gedaan, de backend wijzigen is een functionaliteit van het toestel en de software updates zijn van Alfen zelf.

Ik heb nu mijn ex-werkgever gecontacteerd. Had via consumentenprogramma WinWin gezien dat bij tweedehandsverkoop tussen professionele verkoper de gewone garantietermijn van twee jaar geldt, tenzij ingekort. Uiteindelijk is dit niet gebeurd, factuur is gewoon opgesteld zonder ingekorte garantietermijn.

Ondertussen zit ik dus al 1,5 maand zonder laadpaal en begin ik toch stilletjesaan met de handen in het haar te zitten. Ik heb de laadpaal overgekocht voor ca. €1.300 en deze lijkt nu verdampt te zijn. Ik hoop dat mijn ex-werkgever mij kan helpen, maar ik vrees hier toch een beetje voor. Ik denk dat zij zich zullen schuilen achter het feit dat ik Eneco van het toestel heb gegooid.

Anderzijds ben ik van mening dat als ik een telefoon koop, ik van Ppovider verander (stel van Proximus naar Orange) en dan een software update doe van de telefoon, ik nog steeds mag rekenen op garantie van die fabrikant. Dus aangezien ik het toestel heb gebruik binnen zijn functionaliteiten en er geen aparte voorwaarden zijn opgenomen bij mijn doorverkoop, denk ik dat er toch een partij moet zijn die mij juridisch gezien moet helpen binnen de garantie.

Ter info: ik ben niet handig genoeg om zelf de zekering op het moederbord te vervangen. Anders had ik dit waarschijnlijk al lang gedaan. Ook een zoektocht op tweedehands heeft niets opgeleverd voor iemand die dit zou kunnen doen.
Klinkt als of de glaszekering kapot is op het powerboard, deze kan je makkelijk zelf even na meten en vervangen indien nodig.
De glaszekering zit in een rechtopstaand zwarte houdertje op het powerboard die je kan open maken door deze een kwart slag te draaien met een platte schroeven draaier.
Het meeste tijd ben je nog bezig de behuizing open en dicht maken maar de zekering vervangen is nog geen 2 minuten werk.
Als je dit niet zelf kan of niet zelf aan durf zoek dan iemand op die dit voor je wilt doen.

Open maken behuizing zijn 6 torx boutjes aan de achterkant (als het goed is heb je daar een torx sleuteltje bij de lader gehad), deze maak je los en trek de voorkap open, je zie dan al gelijk op de bovenste powerboard een zwart kokertje zitten waar je een schroevendraaier in kan zetten en draai (en in drukken) deze een kwart slag en deze komt er dan uit.
Doe dit wel als de lader stroomloos is!!!!
Weet je niet zeker of deze kapot is, koop dan ergens een andere glaszekering (wel met de zelfde waarde) en plaats deze er weer in.

[ Voor 7% gewijzigd door Daveth op 11-09-2025 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Grolsch schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:15:
Is er hier iemand die 22KW laadt met de Alfen laadpaal?
Ik heb hier hier wel eens eerder aangegeven volgens mij, maar zelfs bij koud / bewolkt weer zakt het vermogen binnen no-time (15 minuten) terug naar 12~13KW, temperatuur van de laadpaal is 41,1 graden, ik kom in de logfile niets tegen waarom het vermogen beperkt wordt.
Zie het ook niet, de ALB-waardes geven ook aan dat er wel meer 'ruimte' is. En hij schommelt ook wat zo te zien.

Even voor de zekerheid, je hebt de auto al eens geprobeerd aan een andere 22 kW paal?

• Kammika
Hoi,

Die paal is ook niet onder consumentenrecht geleverd, dus hoe frustrerend ook, kun je dat niet vergelijken met dat providerverhaal wat je hier roept, want dat gaat over levering aan consumenten.

Het probleem hier is dat Alfen niet aan consumenten levert, alleen B2B doet en dus alleen service levert via bedrijfjes die ertussen zitten en wsch prima aan zijn B2B voorwaarden voldoet. Is mij ook al een keer opgevallen en gaat voor mij ook ooit relevant worden als ik van werkgever ga wisselen.

Denk ik van belang dat je een bedrijfje zoekt die dit voor je wil gaan doen. (of een handig iemand vindt die 'm zelf kan fixen)

• Flytech
Daveth schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:46:
[...]

Klinkt als of de glaszekering kapot is op het powerboard, deze kan je makkelijk zelf even na meten en vervangen indien nodig.
De glaszekering zit in een rechtopstaand zwarte houdertje op het powerboard die je kan open maken door deze een kwart slag te draaien met een platte schroeven draaier.
Het meeste tijd ben je nog bezig de behuizing open en dicht maken maar de zekering vervangen is nog geen 2 minuten werk.
Als je dit niet zelf kan of niet zelf aan durf zoek dan iemand op die dit voor je wilt doen.

Open maken behuizing zijn 6 torx boutjes aan de achterkant (als het goed is heb je daar een torx sleuteltje bij de lader gehad), deze maak je los en trek de voorkap open, je zie dan al gelijk op de bovenste powerboard een zwart kokertje zitten waar je een schroevendraaier in kan zetten en draai (en in drukken) deze een kwart slag en deze komt er dan uit.
Doe dit wel als de lader stroomloos is!!!!
Weet je niet zeker of deze kapot is, koop dan ergens een andere glaszekering (wel met de zelfde waarde) en plaats deze er weer in.
Zouden deze volstaan of heb je verschillende formaten? https://www.brico.be/nl/e...mm-f63ma-2-stuks/10132535
Toen ik de behuizing openmaakte stond er 63mA naast.
Kammika schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:13:
[...]

Die paal is ook niet onder consumentenrecht geleverd, dus hoe frustrerend ook, kun je dat niet vergelijken met dat providerverhaal wat je hier roept, want dat gaat over levering aan consumenten.

Het probleem hier is dat Alfen niet aan consumenten levert, alleen B2B doet en dus alleen service levert via bedrijfjes die ertussen zitten en wsch prima aan zijn B2B voorwaarden voldoet. Is mij ook al een keer opgevallen en gaat voor mij ook ooit relevant worden als ik van werkgever ga wisselen.

Denk ik van belang dat je een bedrijfje zoekt die dit voor je wil gaan doen. (of een handig iemand vindt die 'm zelf kan fixen)
De laadpaal is mij verkocht door mijn ex-werkgever. Ik heb geen enkele contractuele relatie met wat mijn werkgever en zijn partners hebben afgesloten.
Dus de relatie Ex-werkgever ↔ Leasing ↔ Eneco ↔ Circet /↔ Alfen. Ik heb dus denk ik enkel "een contract" aangegaan met mijn ex-werkgever, met name de aankoop van de laadpaal.
Maar uiteraard geen jurist hier, contractenrecht is soms niet zo rechttoe rechtaan. 8)7

Daikin 5MXM90N icm 2x FTXA35B, FTXA25B & FTXA20B | ME MSZ-FT25VGK-E2 met MUZ-FT25VGHZ-E2 | e-boiler 200l

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-09 17:09
JanHenk schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:57:
[...]

Zie het ook niet, de ALB-waardes geven ook aan dat er wel meer 'ruimte' is. En hij schommelt ook wat zo te zien.

Even voor de zekerheid, je hebt de auto al eens geprobeerd aan een andere 22 kW paal?
Nee, dat heb ik nog niet gedaan, er zijn niet zoveel 22KW AC laders, en ik laad eigenlijk altijd op zaak (22KW) of thuis (11KW vanwege 3x25A).

Geen ramp natuurlijk, maar kwam gisteren ff vervelend uit waardoor ik onderweg 10 minuten aan de HPC lader moest :P

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@Grolsch Nee die zijn er inderdaad niet veel. Maar het probleem hoeft niet per se de Alfen te zijn. Een laadpaal is in feite ook maar een doorgeefluik via een relais en zo te zien geeft ie wel maximaal vermogen 'vrij' (qua communicatie) richting de auto als ik de log bekijk. De echte lader zit in je auto.

Ben daarom wel benieuwd wat ie op een andere 22kW-paal doet.

Je zou zo'n antieke triple charger met 43kW AC kunnen opzoeken, bij sommige Fastneds staan ze nog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daveth
Flytech schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:08:
[...]

Zouden deze volstaan of heb je verschillende formaten? https://www.brico.be/nl/e...mm-f63ma-2-stuks/10132535
Toen ik de behuizing openmaakte stond er 63mA naast.

[...]

De laadpaal is mij verkocht door mijn ex-werkgever. Ik heb geen enkele contractuele relatie met wat mijn werkgever en zijn partners hebben afgesloten.
Dus de relatie Ex-werkgever ↔ Leasing ↔ Eneco ↔ Circet /↔ Alfen. Ik heb dus denk ik enkel "een contract" aangegaan met mijn ex-werkgever, met name de aankoop van de laadpaal.
Maar uiteraard geen jurist hier, contractenrecht is soms niet zo rechttoe rechtaan. 8)7
Ik denk eerder dat de glaszekering 5x20mm is, haal hem er anders uit en ga bij een winkel langs en neem hem mee en geef aan dat je de zelfde wilt hebben.

Even om zeker van te zijn, de lader heeft gewoon spanning en als je de spanning uit en aan zet hoor je niets bij de lader en het display gaat ook niet aan?
Zo ja check dan of de interne kWh meter het display wel werkt zo ja, dan is het zo goed als zeker dat het zekeringtje kapot is.

[ Voor 12% gewijzigd door Daveth op 11-09-2025 12:39 ]

• Flytech
Daveth schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:37:
[...]

Ik denk eerder dat de glaszekering 5x20mm is, haal hem er anders uit en ga bij een winkel langs en neem hem mee en geef aan dat je de zelfde wilt hebben.

Even om zeker van te zijn, de lader heeft gewoon spanning en als je de spanning uit en aan zet hoor je niets bij de lader en het display gaat ook niet aan?
Zo ja check dan of de interne kWh meter het display wel werkt zo ja, dan is het zo goed als zeker dat het zekeringtje kapot is.
Net even opengemaakt en nagemeten, hij is idd 5x20mm. Daarnaast ook jouw "check" gedaan. Interne kWh meter werkt wel nog als er spanning op staat, wat dus het vermoeden van de zekering doet bevestigen! Bedankt alvast, had ik dit geweten had ik dit topic eerder geconsulteerd!

Twee vragen nog: 1) ik zag dat er twee openingen waren voor de zekering, ik had echter enkel een zekering in de bovenste opening steken. Is dit correct?
2) Ik zie dat er zowel trage als snelle zekeringen zijn. Enig idee welke het is? Ben wel van plan langs de winkel te gaan, maar wou toch al eens kijken
https://www.kabeldirect.n...x-20mm-snel-10-stuks.html
https://www.kabeldirect.n...-20mm-traag-10-stuks.html

[ Voor 14% gewijzigd door Flytech op 11-09-2025 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kip
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Kip

@Flytech Dat zijn 6.4 ampère zekeringen. Je moet 64 milliampère (mA) zekeringen hebben. Een belangrijk verschil.

Ook voor andere in de toekomst: Op de zekering staat het volgende T63mAL250V P.
T geeft aan dat het een trage type zekering is. De maat is idd 5x20mm. Met de continuïteitsmodus op een multimeter kan je bevestigen dat de zekering is doorgebrand.

Bij mij ging de zekering kapot nadat ik de automaat in de meterkast uit/aan had gedaan. Ik heb de zekering vervangen door een 100mA versie. Niet helemaal correct. Maar deze was snel te leveren.

Pardon my dutch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperBart
Hoi,

Alfen werkt met partners, dat is niet zo gek.
Tap en Eneco hebben daar eigenlijk allemaal niks mee te maken.
Als je naar je relatie kijkt dan is dat eigenlijk als volgt ooit zo begonnen:

Werkgever (eventueel met Lease er nog achter) - Eneco voor de totaal oplevering - Circet - Alfen

Jij hebt een band met de werkgever want je hebt 'm daar van eigenlijk overgenomen. Eneco was initieel je verkoper van de Alfen en van de installatie, dus zij moeten binnen die 2 jaar wel garantie geven. Het managed services contract aka "het CPO beheer" is voornamelijk voor het afrekenen van de sessies, ze verschuilen zich voor het gemak even achter "ja maar geen abonnement meer" maar dat is in de hardware kwestie geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveth
Flytech schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:36:
[...]

Net even opengemaakt en nagemeten, hij is idd 5x20mm. Daarnaast ook jouw "check" gedaan. Interne kWh meter werkt wel nog als er spanning op staat, wat dus het vermoeden van de zekering doet bevestigen! Bedankt alvast, had ik dit geweten had ik dit topic eerder geconsulteerd!

Twee vragen nog: 1) ik zag dat er twee openingen waren voor de zekering, ik had echter enkel een zekering in de bovenste opening steken. Is dit correct?
2) Ik zie dat er zowel trage als snelle zekeringen zijn. Enig idee welke het is? Ben wel van plan langs de winkel te gaan, maar wou toch al eens kijken
https://www.kabeldirect.n...x-20mm-snel-10-stuks.html
https://www.kabeldirect.n...-20mm-traag-10-stuks.html
Je hebt alleen de zekering houder nodig waar de zekering in zit, de andere niet gebruiken, dat is voor oude type laders die zo goed als niet meer voorkomen in het veld.
Ik weet niet of dit trage of snelle zekeringen zijn maar aangezien deze bij het minste geringste er uit springen zou ik voor de trage gaan, zorg er wel voor dat je de juiste waardes hebt dus een zekering gemaakt voor 63ma.

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 16:44
Heeft er iemand ervaring met het retrofitten van een tesla button op een Alfen Eve Pro Single ?
Ik zie dat er hier en daar kits te koop zijn om een transmitter, knop en batterij in te bouwen in de Type 2 stekker.
Lijkt me ergens wel handig maar ik ben benieuwd of er ervaring mee is en of het veilig kan.

• HyperBart
LastSamurai schreef op donderdag 11 september 2025 @ 15:37:
Heeft er iemand ervaring met het retrofitten van een tesla button op een Alfen Eve Pro Single ?
Ik zie dat er hier en daar kits te koop zijn om een transmitter, knop en batterij in te bouwen in de Type 2 stekker.
Lijkt me ergens wel handig maar ik ben benieuwd of er ervaring mee is en of het veilig kan.
Best een volledige plug kopen, Alfen gebruikt niet Duosida wat die kits wel verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kip
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Kip

HyperBart schreef op donderdag 11 september 2025 @ 15:04:
[...]

Alfen werkt met partners, dat is niet zo gek.
Het is misschien tijd dat Alfen dit heroverweegt in het maatschappelijk belang. Er hangen inmiddels veel laders bij consumenten, en dit forumonderwerp is duidelijk populair. De laders ondersteunen bovendien een groot aantal functies die met name voor consumenten bedoeld zijn.

Daarnaast valt een steeds grotere groep laders buiten de zakelijke garantie. In combinatie met het starre beleid rond wachtwoorden voor herconfiguratie, dreigen Alfen-laders zo bij te dragen aan de groei van de e-waste-stapel.

Pardon my dutch

• Flytech
Daveth schreef op donderdag 11 september 2025 @ 15:30:
[...]

Je hebt alleen de zekering houder nodig waar de zekering in zit, de andere niet gebruiken, dat is voor oude type laders die zo goed als niet meer voorkomen in het veld.
Ik weet niet of dit trage of snelle zekeringen zijn maar aangezien deze bij het minste geringste er uit springen zou ik voor de trage gaan, zorg er wel voor dat je de juiste waardes hebt dus een zekering gemaakt voor 63ma.
Ondertussen op Alfen het origineel onderdeelnummer gevonden met fabrikant en heb deze kunnen bestellen, duizendmaal dank!!!
Kip schreef op donderdag 11 september 2025 @ 17:20:
[...]

Het is misschien tijd dat Alfen dit heroverweegt in het maatschappelijk belang. Er hangen inmiddels veel laders bij consumenten, en dit forumonderwerp is duidelijk populair. De laders ondersteunen bovendien een groot aantal functies die met name voor consumenten bedoeld zijn.

Daarnaast valt een steeds grotere groep laders buiten de zakelijke garantie. In combinatie met het starre beleid rond wachtwoorden voor herconfiguratie, dreigen Alfen-laders zo bij te dragen aan de groei van de e-waste-stapel.
Ik kan me toch niet inbeelden dat dit bij andere fabrikanten zo moeizaam verloopt.. Buurman heeft Smappee hangen en had ook iets voor, de technieker van Smappee stond hier zelf

Vorig jaar heeft Daikin zijn eigen technieker gestuurd toen onze airco's kapot waren door hun eigen software update en de oorspronkelijke installateur er niet voor wou langskomen. Hoewel een ander toestel en andere markt, toont dit wel aan hoe de service ook zou kunnen zijn naar particuliere klanten toe. Desnoods doe je het met een onderaannemer die je ook uitstuurt.

• Kammika
Kip schreef op donderdag 11 september 2025 @ 17:20:
[...]

Dit is toch uniek voor Alfen? Voldoende villeroy en Boch is allerlei badkamers van consumenten, maar dat gaat ook altijd via partners en is prima model

Er zijn ook voldoende tussenpartijen die alfen palen leveren aan consumenten en daar dan ook onderhoud/service op doen. Enige waar het misgaat is als het via een bedrijf (werkgever) geleverd is en dan overgaat naar een consument (werknemer) waardoor die tussen partij er niet meer tussen zit. Dan is dus van belang dat je zo’n partij er wel tussen blijft houden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 16:44
HyperBart schreef op donderdag 11 september 2025 @ 17:03:
[...]

Best een volledige plug kopen, Alfen gebruikt niet Duosida wat die kits wel verwachten.
Ja, ik wilde een complete kabel kopen met een plug met daarin de button.
Een andere optie is mn huidige plug/stekker openmaken om te kijken of ik een losse button erin kan verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm030
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 12-09 23:12
Ik heb sinds januari een Eve Single S en na 8 maanden probleemloos laden gaf die vandaag een Error 202, wat lijkt te duiden op een te laag inputvoltage.

Na een harde reset in de meterkast doet alles het weer, maar zijn er hier mensen die dat ook hebben meegemaakt en een idee hebben over de oorzaak? Iets interns? Iets op het stroomnetwerk..?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TrHYz1DAo6-kow_-zEE8uC5CxZk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TF8diU8tXoaGRr9m3Rjhc2v3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door pm030 op 12-09-2025 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bimmer
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22-09 08:18
pm030 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 10:02:
Ik heb sinds januari een Eve Single S en na 8 maanden probleemloos laden gaf die vandaag een Error 202, wat lijkt te duiden op een te laag inputvoltage.

Na een harde reset in de meterkast doet alles het weer, maar zijn er hier mensen die dat ook hebben meegemaakt en een idee hebben over de oorzaak? Iets interns? Iets op het stroomnetwerk..?

[Afbeelding]
Heb dezelfde lader maar deze Error nog nooit gezien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07:08
@pm030 ik heb ook wel eens zo'n melding gehad. Na reboot was het weer prima. Ik kon in de log verder ook niet echt een lage voltage vinden.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:30
Ik heb een Alfen Eve Double pro line lader hangen. Mijn vraag is, heeft deze een wifi antenne erin zitten? Het internet is daar onduidelijk over, AI zegt van wel, Alfen zegt dat de single pro line vanaf bepaalde firmware wifi hebben. Maar hoe zit het met de Double pro line, iemand een idee?
Verbinden via de app via wifi geeft een foutmelding in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

johan12 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 12:58:
Ik heb een Alfen Eve Double pro line lader hangen. Mijn vraag is, heeft deze een wifi antenne erin zitten? Het internet is daar onduidelijk over, AI zegt van wel, Alfen zegt dat de single pro line vanaf bepaalde firmware wifi hebben. Maar hoe zit het met de Double pro line, iemand een idee?
Verbinden via de app via wifi geeft een foutmelding in ieder geval.
https://knowledge.alfen.c...n+Alfen+charging+stations

Maar: HOE probeer je je laadpaal nú dan te benaderen? Als je dat doet via het WiFI netwerk wat al in je woning aanwezig is en waarbij die paal vervolgens dus ook al middels UTP aangesloten is op het bekabelde netwerk in je woning dan heb je verder NIETS met het WiFi deel van je laadpaal te maken. Dat Wifi deel van je paal is, als dat al aanwezig én aangezet is, alleen actief en zichtbaar tijdens het eerste kwartier ná een reboot van de paal.

Als je via het netwerk van je woning verbindt dan moeten zowel de paal alsook het apparaat van waarop je probeert te verbinden middels ACE-Installer of MyEVE zich beide in het zelfde Netwerk/ IP-Subnet bevinden. Als je dus met meerdere VLAN's werkt dan gaat de verbinding niet opgezet worden als je PC / Laptop of telefoon in een ander subnet of VLAN hangt dan dat de paal dat doet, ook niet terwijl je dan middels een 'scan' de paal wél gevonden kunt krijgen in die Alfen APP's .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
Hoe ik hem verbonden krijg is via een UTP kabel op mijn netwerk, maar ja dan moet er een deur open om de kabel naar buiten in de Alfen te steken, geen chique oplossing.

Ik heb de stroom van de lader afgehaald en er weer opgezet, dat is rebooten volgens mij?
Daarna geprobeerd in de My Eve app om via wifi de laadpaal te vinden, maar dan krijg ik een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ben je wireless geconnecteerd op je laadpaal na de reboot ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

johan12 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 13:24:
Hoe ik hem verbonden krijg is via een UTP kabel op mijn netwerk, maar ja dan moet er een deur open om de kabel naar buiten in de Alfen te steken, geen chique oplossing.

Ik heb de stroom van de lader afgehaald en er weer opgezet, dat is rebooten volgens mij?
Daarna geprobeerd in de My Eve app om via wifi de laadpaal te vinden, maar dan krijg ik een foutmelding.
Op basis van dit antwoord doe ik even de aanname dat je niet (goed? thuis bent in de materie aangaan IP netwerken en dat je je internet verbinding thuis dan ook gewoon middels een standaard "ISP / Internet Service Provider'" aangeboden WiFi router hebt ontsloten? (Is verder ook helemaal geen schande als je daar niet (goed) in thuis bent!!).

In dat geval: Verbind het device waarop je die APP geïnstalleerd hebt met het WiFi netwerk van je eigen woning terwijl de UTP kabel vanuit je Alfen paal verbonden is met een vrije 'switch' poort op het WiFi routertje van je Provider (Dus je telefoon / tablet ook niet via 4G/5G laten verbinden met het internet). Daarna zul je je paal waarschijnlijk wél gevonden kunnen krijgen in de APP én kun je er vervolgens op inloggen door middel van het aangeleverde wachtwoord (kan gewoon zónder account bij Alfen te hebben, dus die optie dan ook gebruiken in de APP). Vervolgens kun je in de APP de firmware van je paal updaten naar minimaal v7.1.xxxx waarna het WiFi deel in de paal automatisch actief wordt áls de paal recent genoeg is (medio 2023 en jonger).

Als je nu, na een reboot van de paal, al wél een SSID ziet met de naam 'ACE123456' (bijvoorbeeld) dan draait je paal nú al minimaal een 7.1.xxxx Firmware en kun je je telefoon / tablet direct met dat SSID laten verbinden waarbij het wachtwoord behorende bij dat SSID ook weer gelijk is aan dat wachtwoord wat je aangeleverd hebt gekregen, maar dat SSID is dus maar een kwartiertje zichtbaar ná een reboot en de WIFi module in de paal schakelt zich daarna ook uit als er geen verbinding (meer) actief is. Als je telefoon of tablet eenmaal verbonden is met dat SSID van de paal dan vraagt de APP vervolgens niet meer om credentials.

[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 12-09-2025 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
Nou ik ben er enigszins in thuis, ik heb niet de standaard wifi router van de ISP, maar alles middels een mesh/wifi router van TP link draaiende. Dus wifi en bekabeld internet zijn precies dezelfde.

Via de UTP kabel kom ik wel via de app in de lader, de firmware is 7.2.xxx

Maar als ik de UTP kabel er uit haal en dan via de app probeer te verbinden (na een reboot) via wifi dan geeft hij een foutmelding: 'er is een probleem opgetreden. De app heeft het verzoek om een apparaat te kiezen geannuleerd'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

johan12 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:13:
Nou ik ben er enigszins in thuis, ik heb niet de standaard wifi router van de ISP, maar alles middels een mesh/wifi router van TP link draaiende. Dus wifi en bekabeld internet zijn precies dezelfde.

Via de UTP kabel kom ik wel via de app in de lader, de firmware is 7.2.xxx

Maar als ik de UTP kabel er uit haal en dan via de app probeer te verbinden (na een reboot) via wifi dan geeft hij een foutmelding: 'er is een probleem opgetreden. De app heeft het verzoek om een apparaat te kiezen geannuleerd'
Wat is de naam van het SSID waarmee je telefoon of tablet op dat moment verbinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
Dezelfde als mijn wifi. Wanneer ik de paal reboot verschijnt er niet een SSID genaamd ACExxxxx, dat zou wel moeten gebeuren begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

johan12 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:26:
Dezelfde als mijn wifi. Wanneer ik de paal reboot verschijnt er niet een SSID genaamd ACExxxxx, dat zou wel moeten gebeuren begrijp ik?
Klopt! En met dát SSID moet je vervolgens je telefoon/tablet gaan laten verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
En als dat niet gebeurt kan ik er dan vanuit gaan dat er geen wifi mogelijkheid is?
Of zit dit wellicht nog ergens in het menu/instellingen van de paal verstopt als ik hem benader middels de UTP kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

johan12 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:29:
En als dat niet gebeurt kan ik er dan vanuit gaan dat er geen wifi mogelijkheid is?
Of zit dit wellicht nog ergens in het menu/instellingen van de paal verstopt als ik hem benader middels de UTP kabel.
Je zou in de MyEVE APP eens kunnen kijken onder ''Geavanceerd -> Stationseigenschappen -> Communication -> 3291_00 - WiFi - AP Enabled - uint8" en wat daar vervolgens de ingestelde waarde is. Die moet sowieso op '1' staan om het Build In WiFi AP aan te kunnen spreken (áls er al een WiFi module gemonteerd is).

De Strings 328D / 328E / 328F laten volgens mij zien óf er überhaupt zo'n module aanwezig is (deze kun je ook niet eigenhandig aanpassen).

In de ACE Service Installer software zijn dit soort dingen inmiddels waarschijnlijk door middel van een simpel 'vinkje' afgevangen echter is dat pakket 'Windows Only'.... Ik heb hier nu momenteel privé alléén een MacBook liggen dus kan het ook niet even simpel op gaan zoeken voor je.

[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 12-09-2025 16:11 ]

Pagina: 1 ... 91 92 Laatste