[Alfen Laadpaal] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 91 92 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kip
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Kip

Kammika schreef op donderdag 11 september 2025 @ 21:35:
[...]

Dit is toch uniek voor Alfen? Voldoende villeroy en Boch is allerlei badkamers van consumenten, maar dat gaat ook altijd via partners en is prima model

Er zijn ook voldoende tussenpartijen die alfen palen leveren aan consumenten en daar dan ook onderhoud/service op doen. Enige waar het misgaat is als het via een bedrijf (werkgever) geleverd is en dan overgaat naar een consument (werknemer) waardoor die tussen partij er niet meer tussen zit. Dan is dus van belang dat je zo’n partij er wel tussen blijft houden…
Er zijn ook andere situaties waarin dit belangrijk is. Denk bijvoorbeeld aan het kopen van een gebruikte laadpaal of het overnemen van een laadstation bij een nieuwe woning.

Doordat er een tussenpartij nodig is, is de laadpaal bij problemen sneller economisch total loss.

Ik ga even de firmware updaten van mijn Villeroy en Boch wastafel. Hopelijk zitten er geen feature-brekende bugs in. Of erger nog, dat ik ’m brick. _/-\o_

Pardon my dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:30
Je zou in de MyEVE APP eens kunnen kijken onder ''Geavanceerd -> Stationseigenschappen -> Communication -> 3291_00 - WiFi - AP Enabled - uint8" en wat daar vervolgens de ingestelde waarde is. Die moet sowieso op '1' staan om het Build In WiFi AP aan te kunnen spreken (áls er al een WiFi module gemonteerd is).

De Strings 328D / 328E / 328F laten volgens mij zien óf er überhaupt zo'n module aanwezig is (deze kun je ook niet eigenhandig aanpassen).
Ik heb precies gedaan wat je zei (installeer je deze laadpalen trouwens?).
3291_00 wifi AP Enabled staat op 1 (stond ie al)
Je overige genoemde strings zijn allemaal aanwezig.
Wat kan er dan fout gaan?

[ Voor 53% gewijzigd door johan12 op 12-09-2025 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h2s
  • Registratie: September 2013
  • Niet online

h2s

johan12 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:29:
En als dat niet gebeurt kan ik er dan vanuit gaan dat er geen wifi mogelijkheid is?
Of zit dit wellicht nog ergens in het menu/instellingen van de paal verstopt als ik hem benader middels de UTP kabel.
Volgens de datasheet van Alfen heeft de Double reeks géén wifi aan boord. Enkel de Single toestellen (na een bepaalde productiedatum).
Pagina: 1 ... 91 92 Laatste