[quote]
vdbs schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 12:09:
TLDR; update van 5.6.0 naar 6.6.2 (b variant) lukt niet op eve single pro-line.
Ik heb sinds deze week een alfen eve single pro-line (via kennis, destijds een eneco backoffice integratie).
Nu wil ik deze gaan gebruiken maar ik wil de firmware updaten maar loop tegen wat problemen aan.
Paal komt uit 2020, geen PRC, default password niet beschikbaar. Firmware voordat ik eraan begon: 4.0.15.
ACE geinstalleerd. Zie versies hieronder
[
Afbeelding]
Gisteren heb ik de firmware kunnen updaten naar 5.6.0-4104. Dit betekende de wachtwoord update. Ik heb geen PRC (< 2021 lader), geen default password (mogelijk nog te achterhalen via eneco). Ik heb een nieuw wachtwoord ingesteld tijdens de update. Firmware succesvol bijgewerkt. Hierna wat problemen gehad met inloggen maar uiteindelijk door reboot van ACE & de lader kunnen inloggen.
Nu dacht ik door te pakken naar 6.6.2(b) en daarna de 7.x.x maar de 6.6.2 wordt niet succesvol geinstalleerd.
Wat gaat er mis; de balk van ACE blijft halverwege hangen, na een paar minuten krijg ik een foutmelding dat ACE niet meer kan communiceren met de lader, de andere schermen tonen dit wel aan (bijvoorbeeld log ophalen met nieuwe timestamps etc).
Ik heb de firmwares opnieuw gedownload en inmiddels al tientallen keren geprobeerd.
Overige instellingen zijn succesvol te maken. Laadpas wordt goed gescand etc.
Lader is aangesloten op router, (nog) niet op de P1 poort.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
vdbs,
Dit probleem heb ik exact hetzelfde, dus wel beginnen met update, maar communicatiefout en dus geen update.
Ben ook erg benieuwd of er iemand een idee heeft hoe dit op te lossen.