Ik ga er maar even van uit dat je bedoeld had dat je laadpaalscherm eruit zou zien als het tweede plaatje in deze post en niet zoals in deze postSarge78 schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 10:22:
Nadat vorige week mijn scherm is vervangen heb ik nu het volgende steeds tijdens de laadcyclus.
Standby scherm na het afsluiten is wel normaal.
Iemand een idee wat dit kan veroorzaken? Krijg het idee dat deze laatste firmware niet zo lekker met het scherm om kan gaan, maar waarom nu ineens dit probleem na het vervangen.
[Afbeelding]
En op basis van je eerder posts ga ik er ook vanuit dat je de voor de hand liggende dingen (reboot, eventueel kwartiertje stroomloos maken) al hebt geprobeerd en dat die dingen de zaak niet hebben opgelost?
In dat geval deel ik je verbazing dat dit probleem nu ineens opduikt na vervanging van het scherm. Dat kan wat mij betreft niet echt de oorzaak zijn. Ook deel ik je denkwijze dat dit iets met de firmware te maken kan hebben.
Als ik het goed heb begrepen zit je op 7.0.2. In dat geval heb je een aantal opties:
1. Terug naar 6.6.2 (met ACE installer)
2. Herinstallatie van 7.0.2 met de ACE installer
3. Herinstallatie van de 7.0.2 met de MyEve app
In zijn algemeenheid ben ik nog geen fan van de 7.0.2, dus mijn eerste overweging zou zijn om te kiezen voor optie 1. Het is de meest veilige optie.
Afhankelijk van hoe je de oorspronkelijke update hebt uitgevoerd zou je kunnen kiezen voor 2 (als je de oorspronkelijke update met myeve hebt uitgevoerd) of 3 (als je dat met de ACE installer hebt gedaan). Bij optie 3 moet je wel rekening houden met het probleem wat ik hier heb beschreven en met het gegeven dat je een bootloader (in tegenstelling tot de firmware) níet kunt downgraden. Maar tot dusver lijk ik de enige die daar last van heeft gehad (plus het is nooit echt bewézen dat het aan de firmware/bootloader lag). Je keuze hangt af van de mate waarin je bereid bent om een risicootje te nemen.