@
Daveth , @
DaRealRenzel en @
fameart : Dank voor het meedenken bij het oplossen van mijn backoffice verbindingsprobleem
Het heeft mijn denkproces om het zelf op te lossen flink geholpen. Ik ben er helaas nog niet uit
Mijn situatie:
Mijn CPO is 50Five en die maakt gebruik van de backoffice van last-mile-solutions.
De door 50Five aanbevolen backoffice instelling is last-mile-solutions-(kpn).
Die bevat twee netwerkprofielen:
- Profile1 = Wired (ethernet) - Prio 1
- Profile2 = Mobile - Prio 2
Voor zover ik kan nagaan zijn die niet veranderd t.o.v. het verleden.
Wel heb ik de firmware upgrade van 6.6 naar 7.02 uitgevoerd, maar dat was al op 13 augustus en daarna heeft ie het tot de 23e gewoon goed gedaan. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat daar de oorzaak ligt.
Test 1:
Op basis van de tip van @
fameart heb ik profile2 (mobile) eens op "not used" gezet, om zeker te stellen dat ie via mijn eigen netwerk gaat.
Op die manier wilde ik meteen uitsluiten dat het aan de SIM kaart ligt (de tip van @
Daveth).
Rebooten en even een kwartiertje gewacht: Maar helaas, zowel de log bleef errors tonen en apparaat kwam niet online in de backoffice.
Test 2:
Vervolgens de prioriteitsvolgorde van de networkprofiles omgedraaid om op die manier uit te sluiten dat het aan míjn netwerk ligt: Dus eerst via mobile en dan via wired.
Noot: Ik durfde de wired niet echt uit te zetten, omdat ik bang was dat ik dan ook de verbinding met de ACE Service Installer zou kunnen kwijtraken.
Maar helaas: Resultaat bleef hetzelfde
Voorlopige conclusies:
Die kan ik eigenlijk dus nog niet goed trekken
Vervolgstappen:
Ik ga nu maar eens contact opnemen met 50Five.
En dan maar eens kijken wat er op afstand kan, of dat ze toch iemand langssturen.
Ik zal in ieder geval proberen om samen de backoffice settings nog even af te stemmen (tip van @
DaRealRenzel)
Ik laat weten als ik erachter ben wat er aan de hand is.
Nogmaals dank voor het meedenken.