Ik heb sinds april 2022 een Alfen Eve Single Pro-line (NG1910-60027), met Vattenfall InCharge als backend via de leasemaatschappij. Sinds een paar weken heb ik de laadpaal voorzien van een netwerkkabel zodat ik deze nu in m'n netwerk heb hangen. Ik was er ooit in 2022 al een keer mee verbonden, toen was dat nog op een firmware zonder wachtwoord. De firmware is (door de backend?) al bijgewerkt naar 7.3.0, wat dus betekende dat ik een wachtwoord nodig had. Een mailtje naar technicalsupport@vattenfall.nl en ik heb nu het wachtwoord in bezit.
Omdat mijn leasecontract nog niet is afgelopen, wil ik tot die tijd eigenlijk de backend niet veranderen. De vergoeding via Vattenfall InCarge loopt eigenlijk prima, de plug & charge met mijn MTC-kaart als achterliggend ID werkt goed, dus
if it ain't broke, don't fix it.
Ik ben me aan het inlezen over de ERE certificaten en de verschillende inboekdienstverleners. Daarbij komt dan meestal naar voren dat je die via OCPP kan verbinden. Maar voordat ik daar mee aan de slag wil gaan, heb ik de volgende vragen.
1) Als ik via de ACE service installer de backendinstellnigen aanpas, ben ik dan de huidige gegevens kwijt? Ik zie namelijk bij
Back office security een veld
Back office authorization key staan met een verborgen waarde. Ik kan in de webportal van InCharge namelijk geen gegevens vinden over de OCPP-gegegevens en ik kan daar ook niets instellen. Ik weet dus ook niet wat deze waarde is. Dit is hoe het nu staat ingesteld in de ACE service installer:
2) Als ik eerst een back-up maak via Device » Save Settings As ..., worden dan ook deze verborgen waarden goed meegenomen, zodat ik die eventueel weer terug kan zetten via Load Settings...? Of heb ik bijvoorbeeld nog een certificaat nodig?
3) Heb ik voldoende gegevens om deze backend te gebruiken als ik bijvoorbeeld via Plugchoice een proxy wil instellen? Of moet ik dan nog een ID, wachtwoord, certificaat of weet ik veel hebben van Vattenfall InCharge?