WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

[Alfen Laadpaal] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 111 112 Laatste
Acties:

• Pancreas77
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 15:53
HyperBart schreef op zondag 7 juni 2026 @ 13:48:
[...]

Omdat Alfen’s nog maar sinds een jaar (max max max 2j Wifi modellen hebben…
Ah ok, paal is in 2023 gemonteerd.

Maar anyway, als ik de lan-kabel aansluit op de switch krijg ik geen verbinding. En rechtsreeks op de laptop ook niet (DHCP ON). Zijn die Alfen laadpalen niet te resetten middels een knop (of een combinatie van)?

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:28
Pancreas77 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 14:16:
[...]

Ah ok, paal is in 2023 gemonteerd.

Maar anyway, als ik de lan-kabel aansluit op de switch krijg ik geen verbinding. En rechtsreeks op de laptop ook niet (DHCP ON). Zijn die Alfen laadpalen niet te resetten middels een knop (of een combinatie van)?
Dan zit je precies op de grens! Mogelijk dus wifi
The WiFi feature is available on Eve Single S-Line and Eve Single Pro-Line charging stations produced in March 2023 or later. The production date can be found on the type label on the charging station.
https://legacy.knowledge.alfen.com/space/IN/1400143890/WiFi+on+Alfen+charging+stations

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:47
arjanhs schreef op zondag 7 juni 2026 @ 13:53:
[...]

Heb de paal al ruim 5 jaar en nog nooit heeft Eneco een update uitgevoerd en nu beginnen ze daar opeens mee. Als iets goed werkt en veilig is, is er mijn inziens geen udpate nodig.

Arjan
Helemaal eens. Was meer over het feit dat Alfen het prima doet en Eneco dus de grote probleemveroorzaker is.
Pagina: 1 ... 111 112 Laatste