[Alfen Laadpaal] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 102 103 Laatste
Acties:

• Ollie89
  • Registratie: Juli 2024
  • Nu online
Het gekke is dat de app ook gewoon gaat laden, als het tarief niet het laagste tarief is dat binnen de komende uren geldt. Oftewel, er werd 9kwh geladen, terwijl drie uur later het tarief toch echt lager was. Lijkt me dat er ergens iets in de afstemming dan niet goed gaat..

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:15

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Ollie89 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 23:17:
Het gekke is dat de app ook gewoon gaat laden, als het tarief niet het laagste tarief is dat binnen de komende uren geldt. Oftewel, er werd 9kwh geladen, terwijl drie uur later het tarief toch echt lager was. Lijkt me dat er ergens iets in de afstemming dan niet goed gaat..
Vraag dan eens aan je backoffice of ze kunnen uitleggen op basis waarvan hun slim laden protocol bepaalt of het slim is om te gaan laden.
Als ze dat niet kunnen vertellen, zou ik gewoon weer terug gaan naar normaal laden, want dan kan je zelf slimmer laden.

Nothing is a problem once you've debugged the code

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08:49
DaRealRenzel schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 23:08:

Als je echt slim wilt laden zal je de lader moeten gaan aansturen met een lokaal beheerd EMS, dat van al je bronnen en kosten altijd het beste laadmoment bepaalt.
… én de juiste stroomsterkte, in functie van de andere verbruikers in huis 😉. Tenminste, dat is hoe ik het er zie aan toe gaan (ik heb geen zin om iedere maand een capaciteitstarief voor 11kW te betalen - Vlaanderen)

Model 3 LR AWD (model 2023)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DaRealRenzel schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 23:57:
[...]

Vraag dan eens aan je backoffice of ze kunnen uitleggen op basis waarvan hun slim laden protocol bepaalt of het slim is om te gaan laden.
Als ze dat niet kunnen vertellen, zou ik gewoon weer terug gaan naar normaal laden, want dan kan je zelf slimmer laden.
Ik heb hier thuis Essent als energieleverancier waarover vervolgens Eneco als BackOffice de (eigen) laadpaal doorbelast aan m'n werkgever (fixed price op basis van een kWh tarief wat ik zélf in kan stellen). Ik heb daarbij de APP van Eneco in het begin wel proberen te gebruiken maar dat zorgde er regelmatig voor dat ik m'n auto tijdens een nachtelijk rit in verband met stand-by diensten aan trof met een niet voldoende opgeladen accu. De APP van VW en de APP van Eneco waren samen met het loadbalance deel van de laadpaal aan het ruziën over welke van de twee er mocht bepalen wat het meest 'rendabel' zou zijn en waardoor er dus amper tot niet geladen werd...

Kun je midden in de nacht alsnog naar een snellader om de auto van prik te gaan voorzien :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 07-02-2026 12:28 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1 ... 102 103 Laatste