Ik loop hier niet achter met F1TV hoorMikeyMan schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:41:
Sowieso lekker dat je voor f1tv betaalt en drie rondes achter loopt...
Die Honda motor mag dan snel zijn, helaas is dat maar voor 95% van de raceafstandTRD07 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:42:
RB zou toch zo betrouwbaar zijn?
feli Ferrari!,
clusterfuck voor Red Bull,
Mercedes sneaky points zo.
clusterfuck voor Red Bull,
Mercedes sneaky points zo.
Ik had mij al neergelegd bij een 5-6, maar Hamilton toch naar het podium en Russell 4 is wel heel fijn!
Aah.. minpuntje als Ferrari op 1 komt.. de taal

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat getrol hoeft hier niet.
[ Voor 85% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-03-2022 17:45 ]
Page intentionally left blank.
Ja, want Max had niet bizar veel geluk de laatste race vorig seizoen?Exocet schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:42:
Hamilton gaat gewoon weer door met bizar veel geluk hebben
Max mag misschien nog van geluk spreken dat die motor er niet zo aan gaat als die van Perez.
Bak sloeg vastFormula one schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:40:
Perez pannenkoek
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Leuk, Ferrari 1-2! Had het liefst Magnussen of Bottas op p3 gezien, maar de Mercedes is duidelijk de derde auto en RB heeft problemen met betrouwbaarheid. Kan met beide niet heel erg zitten, vind beide teams en de eerste coureurs niet leuk.
Ze hadden toch een raket aan Honda gevraagd die hard loopt maar minder betrouwbaar wasMicrokid schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:42:
RBR heeft een serieus betrouwbaarheids-probleem nu. Wat een afgang zeg....
Genoeg te verbeteren nu...
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Tel daar McLaren ook maar bij.Microkid schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:42:
RBR heeft een serieus betrouwbaarheids-probleem nu. Wat een afgang zeg....
Krukar schreef op zondag 20 maart 2022 @ 16:38:
Wat mooi dit! Een mooi gevecht vooraan en 2 Mercedessen die worden zoekgereden, genieten!
@Krukarrenegrunn schreef op zondag 20 maart 2022 @ 16:39:
[...]
T'is nog niet voorbij... staan wel op hard voor een 1-stopper dat stel
Zal het volgende race niet weer jinxen
[ Voor 28% gewijzigd door renegrunn op 20-03-2022 17:44 ]
Die gasten van Honda waren zeker nog straalbezopen van de saké van vorig seizoen toen ze deze motoren in elkaar schroefden.
Eerlijk is eerlijk, wel een spectaculaire race.
/me heeft Feyenoord zien verliezen dus de rouwfasw heb ik vandaag al gehad.
In other news: Piet Paulusma is dood…
Oef, RBR heeft werk te doen.
Maar alle lof voor Ferrari! Het is mooi om ze terug te zien na al die jaren. En Magnussen is een god.
Maar alle lof voor Ferrari! Het is mooi om ze terug te zien na al die jaren. En Magnussen is een god.
Dan is het toch nog meer een schijtsysteem zo.

Vorige week konden ze het oplossen. Dit is ongeveer de duurst mogelijke manier voor mechanical failures. FER/MER profiteren maximaal en RBR heeft geen idee waar het aan ligt.AMARONE schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:41:
Liever nu, kunnen ze het oplossen.
Iemand een herhaling van PER zijn spin?
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Die motor mogen ze niet meer verbeterenBastie-88 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:43:
[...]
Ze hadden toch een raket aan Honda gevraagd die hard loopt maar minder betrouwbaar was![]()
Genoeg te verbeteren nu...
De vertraging met het forum valt mij ook mee. Komt waarschijnlijk omdat de meesten hier ook F1TV Pro kijken.
"When you grow up your heart dies"
Leuk voor Ferrari, doodziek dat die Hamilton toch weer op het podium staat. Lekker begin van Red Bull
1 race jaTRD07 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:43:
[...]
Ja, want Max had niet bizar veel geluk de laatste race vorig seizoen?
Balen voor max en rbr. Maar damn ferrari! Wat een race voor hun!
En Magnussen wat vet! En bottas ook. Gave race word hopelijk een leuk seizoen!!
En Magnussen wat vet! En bottas ook. Gave race word hopelijk een leuk seizoen!!
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Verdiende race van Lec. Als er 1 man is die er op de baan een gevecht kan maken met Max, is hij het wel.
Bedankt voor de spoiler...dr.lowtune schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:43:
Die gasten van Honda waren zeker nog straalbezopen van de saké van vorig seizoen toen ze deze motoren in elkaar schroefden.
Ze moeten ook een minimum benzine hoeveelheid overhouden per race, toch? Raar inderdaad. Bijzonder als het brandstof gerelateerd is. Maar allebei de auto's die zo ophouden met rijden? Dat lijkt geen storing, dat ziet er toch echt uit als een auto die niet meer bij de brandstof kan...APClll schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:41:
[...]
Dat zou me niet eens verbazen, als twee auto's er op bijna hetzelfde moment mee stoppen.![]()
Maar zo dom zullen ze toch wel niet zijn bij RBR?
Wat een hoop haat op Red Bull en hun coureurs zeg. Het zit diep bij een hoop mensen.
Helaas Williams nog steeds heel matig
Wat een resultaat.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Tot gasly had ik er zin in en leek het leuk maar heb nu weer het ouderwetse misselijke gevoel van gelukjes en kadotjes en onverdiende punten.MC_Sparkles schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:42:
Leuke race totdat de motorblokken t begeven. Hopelijk volgende race betrouwbaarder. Nu snel weg uit t topic voordat t gaat verzuren
Great crowd dus toch nog incoming zo
Verrassend zeker.Yonix schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:53:
Veel plezier, boys & girls!![]()
![]()
[Afbeelding]
Dat het een verrassende uitslag mag worden.
Kan nu al niet wachten tot volgende week!
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Och, dit zag niemand aankomen denk ikrenegrunn schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:43:
[...]
[...]
@Krukar![]()
Zal het volgende race niet weer jinxen
Ik denk dat de zorgen bij Merc nog steeds groter zijn dan die bij RBR momenteel. Maar goed, mooi seizoen incoming!
Dat uitgerekend HAM weer het meest profiteert van het uitvallen van RBR...
Goed om te zien dat FER weer meedoet! Hopelijk weten ze dit vast te houden en rijdt de Mercedes volgende race ook als een drol. Zonder de SC was Mercedes helemaal nergens.
Goed om te zien dat FER weer meedoet! Hopelijk weten ze dit vast te houden en rijdt de Mercedes volgende race ook als een drol. Zonder de SC was Mercedes helemaal nergens.
Domper voor RB en toch weer HAM op het podium...

4800Wp - 225° ZW - 12°
Waardeloze uitslag (Als RB fan
)
Maar een van de leukere races. De aanpassingen lijken echt wel effect te hebben. Veel inhaal acties, mooi dat gevecht tussen LEC en VER bijvoorbeeld. Dat zag je de afgelopen jaren toch minder.
Alleen McLaren .....
Maar een van de leukere races. De aanpassingen lijken echt wel effect te hebben. Veel inhaal acties, mooi dat gevecht tussen LEC en VER bijvoorbeeld. Dat zag je de afgelopen jaren toch minder.
Alleen McLaren .....
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Heerlijk toch, doet kennelijk nog heel veel pijn.chevsticks schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:44:
Wat een hoop haat op Red Bull en hun coureurs zeg. Het zit diep bij een hoop mensen.
Max nog steeds regerend wereldkampioen!
Zware taak voor Red Bull Racing.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Enkel betrouwbaarheid mag, extra performance nietJelmer93 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:44:
[...]
Die motor mogen ze niet meer verbeterenkomende 4-5 jaar dacht ik
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
P7 zonder uitvallers voor hem in de laatste paar ronden en hij heeft in het begin van de GP wel laten zien dat hij er niet echt klaar voor was met z'n lockups en wide turn-ins. Leuk dat het mooi staat op z'n CV, maar hij heeft gewoon niet geweldig gereden. Niet echt iets om te vieren zou ik zeggen. Ben nog zuurder dat HAM nu gewoon op het podium staat zonder iets te doen. Niks tegen hem, vind hem echt een fantastische gozer, maar het zit ook echt vrijwel altijd mee.
Mooie race. Niet de uitslag die ik had gehoopt.
Niet echt een spannende race. Maar auto's lijkt bij elkaar te kunnen rijden .
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Nou ja, gelukkig is Max al wereldkampioen geworden. Is er wat minder druk.
Volgende week nieuwe ronde nieuwe kansen. Het seizoen is nog zoooooooo lang.

Nou hun naam staat er niet meer op.Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:45:
Er zijn een aantal Japanners seppuku aan het plegen nu.
Zou natuurlijk ook nog de versnellingsbak kunnen zijn.Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:45:
Er zijn een aantal Japanners seppuku aan het plegen nu.
Wtf is dit voor seizoenstart dan...
HAM die dus weer met een mazzeltje op het podium staat. Knap van Ferrari en wat is er in hemelsnaam bij Red Bull gaande.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Ik ga dit keer niet Lucky Lewis zeggen: je gokt er niet op dat twee RBR uitvallen kort na elkaar. Dus normaal gesproken had ie totaal geen kans op het podium. Wel mooi om te zien dat Ferrari terug is. Max/Leclerc gevechten zijn mooi om aan te zien. Die gaan er allebei voor
What the.... Gebeurd er met Red Bull...
Ik ben weggeblazen en sta versteld...
Lewis weer met geluk op het podium, altijd met geluk die man pff
Ik ben weggeblazen en sta versteld...
Lewis weer met geluk op het podium, altijd met geluk die man pff
[ Voor 29% gewijzigd door G_Dragon op 20-03-2022 17:47 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Verwijderd
Ik ben het vaak met je oneens maar nu zeker niet, typisch dit.. Maar check de Engelse forums eens, daar gaan de champagne flessen openD-e-n schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:42:
Ik blijf me er als relatieve "leek" over verbazen hoe anti-Verstappen sommige van mijn landgenoten zijn
Heerlijke race gezien. Er kan goed gevolgd worden en da's erg goed nieuws. De banden leken dit weekend niet ongekend veel uit te maken, hopelijk wordt dat in de volgende races wel meer zichtbaar.
PSN: xMaurice93
Ham heeft zijn geluk mee genomen.
Maar niemand heeft dit podium bedacht, ondanks de saaie race een mooi einde.

Maar niemand heeft dit podium bedacht, ondanks de saaie race een mooi einde.

Gefeliciteerd @TommyGun
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 10-10 18:24
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Hamilton gewoon terecht op het podium, moet Red Bull maar niet 3 auto's laten uitvallen. Max, Perez en Gasly dat is niet best voor de eerste race.
Ben benieuwd waar het aan ligt uiteindelijk.
Ben benieuwd waar het aan ligt uiteindelijk.
Mixed feelings. In elk geval geen Merc dominantie, Ferrari die weer mee lijkt te doen, en Honda heeft werk te doen want dit slaat nergens op, 3 vd 4 auto’s stuk.
Feli aan de Ferrari fans.
Tot volgende race!
Feli aan de Ferrari fans.
Tot volgende race!

Je moet er wel staanKlaasjeNL schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:45:
Dat uitgerekend HAM weer het meest profiteert van het uitvallen van RBR...![]()
Viaplay life race is gecrasht en doet niets meer
Haas heeft punten...Snowdog schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:45:
Leuk dat het mooi staat op z'n CV, maar hij heeft gewoon niet geweldig gereden. Niet echt iets om te vieren zou ik zeggen.
Heel het vorig seizoen nul.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Dat gezeur over hamilton hoeft ook niet.
[ Voor 63% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-03-2022 17:59 ]
Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Sorry, maar dat geldt andersom ook. Mensen die haten dat Lewis op het podium staat enzo. Whatever.chevsticks schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:44:
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Ja altijd leuk dat bij sommige mensen gelijk de wereld instort en de wil om te leven verliezen zijn na 1 raceje.StefanVerkerk schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:46:
Nou ja, gelukkig is Max al wereldkampioen geworden. Is er wat minder druk.![]()
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
ik denk dat je niet zo druk hoeft te maken om Hamilton ;-)
[ Voor 17% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-03-2022 17:59 ]
Ik zou het doen!
Wel een mooi volkslied straks met enthousiast meezingende Italianen... 😀
Balen voor Red Bull en Alpha Tauri, gewoon 3 Honda's die ermee kappen... En 6 Mercedes motoren achteraan maar toch nog weer 1 op het podium... Wat een mazzelaar...
Balen voor Red Bull en Alpha Tauri, gewoon 3 Honda's die ermee kappen... En 6 Mercedes motoren achteraan maar toch nog weer 1 op het podium... Wat een mazzelaar...
Jaren lang horen dat Lewis podiums pakt omdat die in de beste auto zit enzovoort
Dan is vandaag wel echt een lekkere hoor. Toch weer podium
Betrouwbaarheidszaken mogen wel aangepakt worden.Jelmer93 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:44:
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Heb genoten van de vele momenten tussen Verstappen en LeClerc. Spannend was het zeker... Maar goed deze week hebben ze bij RB genoeg aan de motor te verbeteren. Want dit is wel heel frappant dat beide auto's er binnen een korte tijd van elkaar uitvallen.
En dan ook nog Gasly die met dezelfde(?) motor rijdt... Hmmm 🤔
En dan ook nog Gasly die met dezelfde(?) motor rijdt... Hmmm 🤔
[ Voor 12% gewijzigd door Toshirou op 20-03-2022 17:57 ]
Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9
Mannen en vrouwen, We zijn goed begonnen en het was gezellig.
Bedankt en tot volgende week
(Dan weer Saudi Arabia hapjes
)
Bedankt en tot volgende week

(Dan weer Saudi Arabia hapjes
Lijkt meer de auto die gewoon niet werkt voor die mensen achteraan, zoveel zal die motor niet bijzonder veel verschillen neem ik aan.sjaool schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:47:
Wel een mooi volkslied straks met enthousiast meezingende Italianen... 😀
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dit inderdaad. De reacties verzuren nogal maar de jouwe vond ik nog net voordat ik het topic uit mijn bookmarks verwijder. Tot de volgende race.Joosie200 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:46:
Ik ga dit keer niet Lucky Lewis zeggen: je gokt er niet op dat twee RBR uitvallen kort na elkaar. Dus normaal gesproken had ie totaal geen kans op het podium. Wel mooi om te zien dat Ferrari terug is. Max/Leclerc gevechten zijn mooi om aan te zien. Die gaan er allebei voor
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Tot en met 2025. 2026 komen er nieuwe motoren.Jelmer93 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:44:
[...]
Ik vond het nog tegenvallen qua close racing.jack zomer schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:45:
Mooie race. Niet de uitslag die ik had gehoopt.
Sleten de banden niet ook erg hard ? Ik heb even niet scherp hoe het normaal is in bahrein (2 of 3 stop?)
En het vreet geheugen niet normaal. Op een gegeven moment ruim 8G

Zo simpel is het niet. Als je de motor met iets meet turbo en iets meer rpm kan laten draaien dan heb je meer power puur door software verandering.Bastie-88 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:45:
[...]
Enkel betrouwbaarheid mag, extra performance niet
Inderdaad op het podium omdat ie in de derde beste auto rijdt en het team voor hem geen race kan uitrijden. Dit gaat de geschiedenisboeken in...dglavimans schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:47:
Jaren lang horen dat Lewis podiums pakt omdat die in de beste auto zit enzovoort
Tbv betrouwbaarheid mag heel veel hoor.Jelmer93 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:44:
[...]
Het slechtste teken vind ik eigenlijk het geklaag van Max. Over zijn outlaps en pushen bijvoorbeeld, terwijl ze echt niet de pace hadden. Die vibe baart me meer zorgen dan technische pech.
Welk geheugen?desalniettemin schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:48:
En het vreet geheugen niet normaal. Op een gegeven moment ruim 8G
Die voetbalvergelijking gaat hier niet op. Rondrijden als een natte krant, geen potten kunnen breken en dan met een SC weer aansluiting vinden om vervolgens een podium in de schoot geworpen te krijgen.
Alle lof voor LEC, maar dat HAM weer zo belachelijk veel geluk heeft laat toch een nare nasmaak achter.
Verwijderd
Tja ik heb gewoon een heel leuke en spannende race gezien.Illegal_Alien schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:47:
[...]
Ja altijd leuk dat bij sommige mensen gelijk de wereld instort en de wil om te leven verliezen zijn na 1 raceje.
Ik maak me niet zo'n zorgen over Red Bull. Zoals gezegd, aanpassingen aan de motor mogen voor betrouwbaarheid, niet power. Dus dat lossen ze wel op.
Ik vind het vooral spijtig dat AM en McLaren zich niet in de strijd kunnen mengen. Geen middenveld, maar alle teams met kansen op top 10 zou het nog leuker maken.
Ik ben benieuwd of het stuurprobleem van Max iets te maken heeft met zijn uitvalbeurt.
Ja, daar kan ik al net zo slecht tegen.PjotrStroganov schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:47:
[...]
Sorry, maar dat geldt andersom ook. Mensen die haten dat Lewis op het podium staat enzo. Whatever.
Ik vind het buiten de auto maar een raar mannetje, heb weinig sympathie voor hem. Maar haten omdat hij de mazzel heeft en daarmee op het podium eindigt is net zo triest.
Die Engelsen zijn chauvinistisch, dat kan ik nog volgen. Ik snap dat sommigen vanwege een bepaalde traditie sympathie hebben voor een team als Ferrari maar waarom zou je als Nederlander anti-Verstappen zijn? Ik heb nog nooit gehoord dat iemand in een wielertopic hier Van der Poel of Dumoulin komt afzeiken omdat hij of zij fan is van Pogacar of Ineons/Sky.Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:46:
[...]
Ik ben het vaak met je oneens maar nu zeker niet, typisch dit.. Maar check de Engelse forums eens, daar gaan de champagne flessen open
Alle coureurs doen het. Voorgaande jaren werd alles van HAM uitgezonden en stond hij bekend als zeur. Maar vandaag was Max aan de beurt.Franco10 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:49:
Het slechtste teken vind ik eigenlijk het geklaag van Max. Over zijn outlaps en pushen bijvoorbeeld, terwijl ze echt niet de pace hadden. Die vibe baart me meer zorgen dan technische pech.
I served in a company of heroes.
Gebruik dan een echte browser.
Nou en? Was sowieso duidelijk dat ze dit seizoen er een stuk beter bijzaten. Die punten waren sowieso wel gekomen. En het bericht waarop ik reageerde was ook niet een Haas in de punten!!! Ik bedoel het is niet zo lang geleden dat het normaal was dat een Haas gewoon achter de RBs en Mercs aanknalde totdat ze vergaten hoe ze pitstops moesten doen.hoevenpe schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:47:
[...]
Haas heeft punten...
Heel het vorig seizoen nul.
MC Laren valt echt heel erg tegen zeg, niet normaal.
Aan de andere kant; op het laatst was het gezeur wel de waarheid...Vuvuzela schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:50:
[...]
Alle coureurs doen het. Voorgaande jaren werd alles van HAM uitgezonden en stond hij bekend als zeur. Maar vandaag was Max aan de beurt.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |