Acties:
  • 0 Henk 'm!

• braek
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01:34
Iemand hier ervaring met de Studio Display?

Het jeukt bij mij heel hard om 1 te bestellen (ja, ondanks de nadelen), want ik was ergens wel een beetje aan 't wachten op een monitor van Apple als aanvulling op mijn MBP.

Ik twijfel alleen om voor nano-texture of glossy te gaan... Dit weekend 2 keer een winkel gedaan, maar daar hadden ze enkel de glossy versie uitgestald, dus jammer genoeg nog niet in real life kunnen vergelijken.

Wat zijn zo wat de sterkste argumenten om NIET te gaan voor nano-texture glass?

MacBook Pro 2021 - 16 inch - M1 Pro - 32 GB memory - 1 TB storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:00
braek schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:28:

Het jeukt bij mij heel hard om 1 te bestellen (ja, ondanks de nadelen), want ik was ergens wel een beetje aan 't wachten op een monitor van Apple als aanvulling op mijn MBP.

Ik twijfel alleen om voor nano-texture of glossy te gaan... Dit weekend 2 keer een winkel gedaan, maar daar hadden ze enkel de glossy versie uitgestald, dus jammer genoeg nog niet in real life kunnen vergelijken.

Beeld kwaliteit schijnt bij monitoren zonder coating wat ‘beter’ te zijn. Coating schijnt vooral zijn voordeel te hebben als je in ruimtes werkt met zonlicht er vol op.
Mijn iMac 27” met hetzelfde paneel, maar zonder coating gebruik ik zelf in een ruimte met veel dag/zon licht, en dat gaat perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• braek
Tux3.14 schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:37:
[...]

Beeld kwaliteit schijnt bij monitoren zonder coating wat ‘beter’ te zijn. Coating schijnt vooral zijn voordeel te hebben als je in ruimtes werkt met zonlicht er vol op.
Mijn iMac 27” met hetzelfde paneel, maar zonder coating gebruik ik zelf in een ruimte met veel dag/zon licht, en dat gaat perfect.
Reflecties op een glossy scherm kunnen (naar mijn persoonlijke ervaring) heel irritant zijn. Wat ik zelf altijd zo goed vind aan de schermen van Apple in het algemeen is dat de helderheid van het scherm altijd een pak hoger kan dan de gemiddelde monitor. En met een hoge helderheid worden de reflecties van een glossy scherm wel een pak minder problematisch.

Ik lees verder ook dat een glossy scherm vermoeiender zou zijn voor de ogen, omwille van de reflecties. Maar vraag me af of dat nog echt zo merkbaar is bij hoge helderheid.

Edit

En nano-texture screens vergen blijkbaar ook meer voorzichtigheid voor poetsen bijvoorbeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door braek op 18-04-2022 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
braek schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:43:
[...]

Reflecties op een glossy scherm kunnen (naar mijn persoonlijke ervaring) heel irritant zijn. Wat ik zelf altijd zo goed vind aan de schermen van Apple in het algemeen is dat de helderheid van het scherm altijd een pak hoger kan dan de gemiddelde monitor. En met een hoge helderheid worden de reflecties van een glossy scherm wel een pak minder problematisch.

Ik lees verder ook dat een glossy scherm vermoeiender zou zijn voor de ogen, omwille van de reflecties. Maar vraag me af of dat nog echt zo merkbaar is bij hoge helderheid.
Ja, de panelen hebben een erg hoge helderheid inderdaad.
Ik heb zelf geen last van reflecties btw, ondanks veel dag/zonlicht op mijn werkkamer heb ik er geen zon of andere licht direct op mijn scherm branden. Dat scheelt een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• braek
Tux3.14 schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:46:
[...]

Ja, de panelen hebben een erg hoge helderheid inderdaad.
Ik heb zelf geen last van reflecties btw, ondanks veel dag/zonlicht op mijn werkkamer heb ik er geen zon of andere licht direct op mijn scherm branden. Dat scheelt een hoop.
Mijn buikgevoel zegt ook dat ik een nanotexture screen waarschijnlijk niet zal "nodig" hebben... Er zijn 2 potentiële plaatsen hier in huis om de monitor te zetten, waarvan 1 plaats wel wat ochtendzon vangt, maar tegen 10u ongeveer is de zon daar ook wel gepasseerd.

Maar ik zou de nanotexture versie van de Studio Display toch eens eerst in het echt ervaren hebben vooraleer ik definitief een bestelling plaats. Al bij al vind ik de meerprijs van 250 euro nog wel meevallen, maar wil ook geen centen uitgeven aan iets waar ik niks aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:44
Zo. De MSI Prestige PS341WU opgehaald bij Coolblue. Dit scherm vervangt mijn 32” AOC en 24” portrait mode Dell.

Het heeft de hele dag gekost om het werkend te krijgen met USB C. Uiteindelijk op MacRumors gelezen dat het scherm een update moet hebben naar FW0.29 of hoger. Daar heb je dan wel Windows voor nodig. Maar ik was heel blij dat het na het flashen eindelijk werkt. Wat is mijn desk nu clean!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Dennisweb schreef op maandag 18 april 2022 @ 22:56:
Zo. De MSI Prestige PS341WU opgehaald bij Coolblue. Dit scherm vervangt mijn 32” AOC en 24” portrait mode Dell.

Het heeft de hele dag gekost om het werkend te krijgen met USB C. Uiteindelijk op MacRumors gelezen dat het scherm een update moet hebben naar FW0.29 of hoger. Daar heb je dan wel Windows voor nodig. Maar ik was heel blij dat het na het flashen eindelijk werkt. Wat is mijn desk nu clean!
Nice! Pics? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezkeijou
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-07-2022

PICS!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

braek schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:28:

De belangrijkste reden voor mij om standaardglas te kiezen is dat ik het veel mooier vind.
Nanotextuur is kwetsbaarder doordat het oppervlak minuscule perforaties bevat en dus min of meer poreus is. Dat moet heel zorgvuldig gereinigd worden zodat stof en vet zich niet ophopen in de toplaag. Standaardglas heeft weliswaar een coating maar die kun je schoonmaken met een vochtige zachte doek.

Ik vind de uitstraling en helderheid van de glanzende glasplaat zo belangrijk dat ik die ook had gekozen wanneer standaardglas in plaats van nanotextuur de nadelen van de meerprijs en lastige reiniging zou hebben.

MacBooks Pro en Air hebben ook een glanzend scherm en gezien het straatbeeld valt daar prima op te werken op terrasjes in de zon en in andere felverlichte openbare ruimten.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisweb
@Tux3.14 @Mezkeijou Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LQILiTyrfo6fa3PLADkg1sIDvYY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o3k2mPlligGoVK8hfcvh0q6f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zm9Wy5e1kplQeYNeQ-hWvsHAFWk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V7Gp0wGplo0ZVtFJE1ykCfbP.jpg?f=fotoalbum_large
Er komen binnenkort meer foto’s in het show je Apple-topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:10
Hier is mijn Mac Studio geleverd. Vandaag. Het window was eigenlijk 3-16juni. Dus dat is mooi een stuk sneller.

Hij is nu bezig om de reservekopie er op terug te zetten. Ik heb geen last van geluid. Ja als je je oor er op/naast legt dan hoor je hem licht blazen. Op een afstandje hoor ik hem niet.

Ik weet niet of ik een stil model heb of het 'luide model'. Op macromors schijnen er mensen te zijn die er 1 hebben die meer lawaai maakt dan bij andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Citroentaart schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:53:
Hier is mijn Mac Studio geleverd. Vandaag. Het window was eigenlijk 3-16juni. Dus dat is mooi een stuk sneller.

Hij is nu bezig om de reservekopie er op terug te zetten. Ik heb geen last van geluid. Ja als je je oor er op/naast legt dan hoor je hem licht blazen. Op een afstandje hoor ik hem niet.

Ik weet niet of ik een stil model heb of het 'luide model'. Op macromors schijnen er mensen te zijn die er 1 hebben die meer lawaai maakt dan bij andere.
Volgens mij kwam het lawaai vooral van de voeding; coilwhine. Er zijn 2 voedingen in omloop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wht_nl
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-08 16:08
Citroentaart schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:53:

Zo, dat schept hoop! Mijn window is 8-22 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
wht_nl schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:57:
[...]

Zo, dat schept hoop! Mijn window is 8-22 juli.
Ik had deze snelheid niet verwacht eerlijk gezegd. Je leest het bij meerdere mensen op het Macromors forum.
Tux3.14 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:08:
[...]

Volgens mij kwam het lawaai vooral van de voeding; coilwhine. Er zijn 2 voedingen in omloop.
Aha. Alleen weet ik natuurlijk niet welke voeding ik heb. Ik hoor hem in elk geval niet of nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:13

Ik heb maar een USB-C naar displayport 1.4 kabel gekocht voor deze monitor. Werkt ook perfect. Heb helaas geen toegang tot Windows ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Ascension schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:36:
[...]

Ik heb maar een USB-C naar displayport 1.4 kabel gekocht voor deze monitor. Werkt ook perfect. Heb helaas geen toegang tot Windows ;)
Hnn, zo'n kabel heb ik ook. Maar dat loste bij mij het probleem niet op. Ik had hetzelfde probleem met DisplayPort als met USB C. Ik had wel toegang tot Windows; er ligt nog een 7 jaar oude Windows laptop in de kast voor dit soort gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4vocado
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11-08 00:11
Gekke vraag, maar zetten jullie je Mac Studio machine op slaapstand of uit elke nacht? Gebruiken jullie ook een stekkerdoos (en zetten jullie deze ook 's nachts uit?) of direct de stopcontact?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
4vocado schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 00:17:
Gekke vraag, maar zetten jullie je Mac Studio machine op slaapstand of uit elke nacht? Gebruiken jullie ook een stekkerdoos (en zetten jullie deze ook 's nachts uit?) of direct de stopcontact?
Mijn Mac Studio zet ik in slaapstand zodra ik voor langere tijd weg loop van mijn werkplek. Dus als ik met de hond ga lopen of beneden op de MacBook Pro verder werk.

De Mac Studio is natuurlijk aangesloten op een stekkerdoos, maar die zit beneden in een goot in mijn bureau. Daar kom ik dus nooit bij. Uitzetten van de Mac Studio is voor mij niet nodig. Tenzij de boel compleet vast is gelopen of iets dergelijks, maar dat heb ik nog niet meegemaakt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mezkeijou
Dennisweb schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 01:17:
[...]

Mijn Mac Studio zet ik in slaapstand zodra ik voor langere tijd weg loop van mijn werkplek. Dus als ik met de hond ga lopen of beneden op de MacBook Pro verder werk.

De Mac Studio is natuurlijk aangesloten op een stekkerdoos, maar die zit beneden in een goot in mijn bureau. Daar kom ik dus nooit bij. Uitzetten van de Mac Studio is voor mij niet nodig. Tenzij de boel compleet vast is gelopen of iets dergelijks, maar dat heb ik nog niet meegemaakt. :)
Ik ben benieuwd wat het sluipgebruik is in slaapstand. Maar daarentegen wanneer je deze zakelijk gebruikt. Maal je niet om die paar tientjes per jaar. Je verkiest efficiency boven economy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
4vocado schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 00:17:
Geen bezitter van een Mac Studio, wel van de recente Macbook Pro 14” en een 27” iMac.
De Macbook gaat altijd in slaapstand bij het dichtklappen. De iMac vergrendel ik. Zet ze nooit volledig uit. Tenzij ik op vakantie oid ga. Stroomverbruik is minimaal en ik vind het zelf erg fijn ‘gelijk’ verder te kunnen waar ik was gebleven. Als ik alles elke keer opnieuw moet opstarten na een fresh boot, dan ben ik elke dag 15~30 minuten aan tijd verloren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Lijkt echt super veel op het Studio Display, maar het is hem uiteraard toch weer net niet |:(

[ Voor 21% gewijzigd door Greatsword op 23-04-2022 17:38 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Greatsword schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 08:52:
Lijkt echt super veel op het Studio Display, maar het is hem uiteraard toch weer net niet |:(

[YouTube: Is Samsung's $699 M8 Monitor Better Than Studio Display?]
Blegh, TyzenOS op een PC monitor. Nee dankje. Dan nog liever voor 1000 euro meer de Apple Studio Display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:49
Ondertussen staat de Studio hier al enkele dagen. Ik heb hem vooral in orde gezet en als overganger van Windows naar Mac heb ik daar even mijn tijd voor genomen, maar het bevalt me alvast (enkel nog wat wennen aan enkele zaken). Ik kom van een Ryzen 1700X systeem. De snelheid van de Studio in dagelijks gebruik is OK, maar ik val er niet van achterover.

Ik heb echter wel twee problemen:
Het eerste kan ook aan het scherm liggen dat ik gebruik (iiyama G-Master Red Eagle GB3461WQSU-B1), maar wanneer dit scherm in stand-by gaat (of gedaan wordt door de Studio?) krijg ik het er niet meer uit. Meer zelfs, zelfs de stekker eruit halen en terug insteken hielp niet… het stand-by lampje bleef gewoon branden met de stekker er erg lang uit. Ik had hem helemaal losgekoppeld en ging hem net in de doos doen om onder garantie binnen te brengen toen ik het nog één keer wou proberen en jawel hij ging terug. Even verder zoeken en blijkbaar krijgt het scherm (verbonden met USB-C naar Displayport kabel) een beetje voeding via die aansluiting waardoor hij in zijn foutstatus kan blijven, ook als de stekker er uit gaat. Dus de Displayport kabel losmaken en terugsteken lost het probleem op. Erg handig is dat natuurlijk niet, dus ik heb nu even uitgezet dat de Studio het scherm zelf uitschakelt (dan doe ik dat wel manueel), hopelijk helpt dat.

Het andere probleem waar ik mee zit is dat de Studio niet in Sleep mode te krijgen is, hij komt er zo goed als direct terug uit… In de activity monitor zijn er maar twee systeemprocessen die de sleep tegenhouden (WindowServer en powerd), maar dat lijkt me niet abnormaal en die zouden moeten buigen bij een vraag om Sleep. Mensen met ervaring hiermee? Ik heb ook een Logi MX keys toetsenbord op Bluetooth, ik lees dat hun muizen soms de Sleep verstoren, misschien moet ik eens in die hoek zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
NuKeM schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 09:13:
Ondertussen staat de Studio hier al enkele dagen. Ik heb hem vooral in orde gezet en als overganger van Windows naar Mac heb ik daar even mijn tijd voor genomen, maar het bevalt me alvast (enkel nog wat wennen aan enkele zaken). Ik kom van een Ryzen 1700X systeem. De snelheid van de Studio in dagelijks gebruik is OK, maar ik val er niet van achterover.
Snelheid bij MacOS zit niet alleen in de gebruikte hardware architectuur. Het zit hem ook gewoon in de GUI wat veel efficiënter in elkaar steekt. Met minder handelingen meer bereiken :)
Idem dito voor de CLI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-08 10:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

NuKeM schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 09:13:
Nu weet ik niet wat jouw dagelijks gebruik is natuurlijk, maar kan je eens een voorbeeld geven van wat je precies verwachtte?

Ik heb hier het 'base model' Studio staan, en dat is t.o.v. de iMac 5K die ik hiervoor had een slordige 400% beter in CPU performance, en ook een stapeltje beter in Graphics (Metal) performance. Aldus de benchmarks.. De Studio is primair mijn 'privé computer' en veel van mijn dagelijkse activiteiten zijn niet echt zwaar. Je zou kunnen stellen dat de M1 Max dus overkill is.

Voor veel van de dagelijkse dingen merk ik ook amper iets van de op papier gigantische toename in performance. Ik merk vooral dat de fans nog geen moment boven hun idle stand (1400rpm) uitgekomen zijn, en dat de CPU zelfs onder kunstmatige overbelasting ('yes > /dev/null' voor elke core) een graadje of 40 koeler is dan de CPU in mijn oude iMac.

Games draaien iets soepeler dan op de Radeon 580 in mijn iMac maar ook die verschillen vallen wel mee. Dat is ook niet gek met games die in Rosetta draaien, geen Metal gebruiken maar OpenGL, en die oud genoeg zijn. Ook hier zit het verschil in temperaturen en fan noise.

Logic Pro is voor mij de primaire use case waar ik kan zien dat de M1 Max écht veel beter is dan de i5 in mijn oude iMac.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:49
Mijn dagelijks gebruik is eigenlijk zeer light en dus is de Studio ook voor mij waarschijnlijk overkill, namelijk (bv. voor thuiswerk) VPN, Teams, RDP, Mail, Spotify en wat browser tabs. Privé dan weer soms een Lightroom Classic voor de familie foto’s en misschien in de toekomst wat Premiere voor de familie video’s (geschoten op Panasonic GH5 en smartphones), Prusaslicer voor een 3D printje en een game als ik eens tijd heb. Niets dat deze Studio niet vlot aan kan.
Ik heb voor de Studio gekozen omdat ik voldoende IO wou en 10Gbit/s ethernet een must was (hobbygewijs zit alles hier thuis op 10Gbit/s en bij voorkeur via fiber). De stap van een Mac Mini met 10Gbit/s aansluiting en wat upgrades naar een Studio was daarom niet zo groot en leek me meer futureproof.

Wat ik wel al gehad heb (nu al tweemaal sinds de aankoop), is dat de spinner op kwam en bv. alles 20sec bevroor, ook als ik gewoon in Word werk. Ik kan dan wel nog de desktop aansturen en bv. nieuwe apps openen, maar die vallen er ook pas door al de spinner klaar is. Nu dat is nog maar twee keer gebeurd, dus ik ga er niet zwaar aan tillen, maar dat heb ik toch al even niet meer meegemaakt (op mijn Windows machine).
Ook starten apps niet vliegensvlug op, of toch niet zo snel al menig Youtuber mij wou doen geloven. Pas op, het is snel, maar als ik Word (misschien niet de beste keuze om te vergelijken, maar kom) opstart zit ik toch nog even te wachten…

Toch ben ik wel zeer te spreken over de Studio en beklaag ik mij de overstap naar MacOS nog niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezkeijou
NuKeM schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:07:
Mijn dagelijks gebruik is eigenlijk zeer light en dus is de Studio ook voor mij waarschijnlijk overkill, namelijk (bv. voor thuiswerk) VPN, Teams, RDP, Mail, Spotify en wat browser tabs. Privé dan weer soms een Lightroom Classic voor de familie foto’s en misschien in de toekomst wat Premiere voor de familie video’s (geschoten op Panasonic GH5 en smartphones), Prusaslicer voor een 3D printje en een game als ik eens tijd heb. Niets dat deze Studio niet vlot aan kan.
Ik heb voor de Studio gekozen omdat ik voldoende IO wou en 10Gbit/s ethernet een must was (hobbygewijs zit alles hier thuis op 10Gbit/s en bij voorkeur via fiber). De stap van een Mac Mini met 10Gbit/s aansluiting en wat upgrades naar een Studio was daarom niet zo groot en leek me meer futureproof.

Wat ik wel al gehad heb (nu al tweemaal sinds de aankoop), is dat de spinner op kwam en bv. alles 20sec bevroor, ook als ik gewoon in Word werk. Ik kan dan wel nog de desktop aansturen en bv. nieuwe apps openen, maar die vallen er ook pas door al de spinner klaar is. Nu dat is nog maar twee keer gebeurd, dus ik ga er niet zwaar aan tillen, maar dat heb ik toch al even niet meer meegemaakt (op mijn Windows machine).
Ook starten apps niet vliegensvlug op, of toch niet zo snel al menig Youtuber mij wou doen geloven. Pas op, het is snel, maar als ik Word (misschien niet de beste keuze om te vergelijken, maar kom) opstart zit ik toch nog even te wachten…

Toch ben ik wel zeer te spreken over de Studio en beklaag ik mij de overstap naar MacOS nog niet :).
Ik denk dat het toch wel bij veel youtubers onder de aandacht is gebracht. Dat single core performances van de Studio gelijk is aan die van de Mac Mini. Dus opstarten van Word zal niet veel sneller gaan op de Studio. Als je dat wilt, moet je toch wachten op de M2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-08 10:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

NuKeM schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:07:

Misschien is het handig om eens te kijken hoeveel van je software nog gebruik maakt van Rosetta. Ik heb tot nu toe eigenlijk alleen incidentele 'hiccups' gehad met software die via Rosetta moest draaien (en zelfs dan weinig). Je kan dat eenvoudig zien in Activity Monitor door te sorteren op 'Kind'. Native software is 'Apple', als het via Rosetta draait zie je 'Intel'.

Mogelijk vind je daar een verband.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 16:24

RoyK

Hobby tekenaar

Mezkeijou schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:02:
[...]

Ik denk dat het toch wel bij veel youtubers onder de aandacht is gebracht. Dat single core performances van de Studio gelijk is aan die van de Mac Mini. Dus opstarten van Word zal niet veel sneller gaan op de Studio. Als je dat wilt, moet je toch wachten op de M2.
Met de Studio heeft hij wel meer IO. De Mac Mini M2 Pro 32gb... dat klinkt als een hele mooie sweet spot waar velen interesse in hebben. Het liefst met wat meer aansluitingen aan de achterkant. Met de Single core performance zit het meer dan prima met de M1 chips. En nu de gehele Mac lijn alleen nog maar Sillecon is.. zie ik het ook wel gebeuren dat developers hun software op orde brengen en de potentie van deze ARM spierballen tot de puntjes benutten.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
Mijn Mac Studio heb ik ongeveer een week in gebruik. Ik heb geen last van een blazende fan. Ik hoor het niet. Mijn kantoor is ook niet helemaal geluidsstil. Als je met je oor aan de achterkant gaat luisteren dan hoor je hem. Maar dan moet ik dus wel dichtbij luisteren.

Als hij op slaapstand staat dan is de temperatuur 48-50 graden. Tijdens het gebruik is die rond de 34 graden. Dat is wel opmerkelijk.

Verder heb ik de fans nog niet aan het blazen kunnen zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiccardoNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-07 20:20
Het is hier nu helemaal stil, en ik hoor opeens een hele hoge pieptoon in de kamer. Oor tegen de Mac Studio aangelegd, en dat is het. Zijn dat die fans? Is dit het veelbesproken ‘coilwhine’? Wat kun je daar aan doen? Ik hoor hoge tonen altijd harder, en nu is het wel een beetje irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
RiccardoNL schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 00:48:
Het is hier nu helemaal stil, en ik hoor opeens een hele hoge pieptoon in de kamer. Oor tegen de Mac Studio aangelegd, en dat is het. Zijn dat die fans? Is dit het veelbesproken ‘coilwhine’? Wat kun je daar aan doen? Ik hoor hoge tonen altijd harder, en nu is het wel een beetje irritant.
Grote kans dat het de voeding is als het een pieptoon is. Een fan hoor je vooral blazen of ratelen (bij dat laatste is ie stuk).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

De pieptoon is een dingetje aan het worden. Lees er nu ook grotere websites over klagen.

https://www.macrumors.com...tudio-high-pitched-noise/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelzakje
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21:34
RoyK schreef op maandag 2 mei 2022 @ 09:26:
De pieptoon is een dingetje aan het worden. Lees er nu ook grotere websites over klagen.

Ja ik heb er ook "last" van: duidelijk hoorbaar geblaas van de fans én een soort ringelgeluid. Maar het geblaas van de fans is eigenlijk het meest hoorbaar. Het zou mooi zijn als Apple met een update de rpm wat omlaag doet. Wellicht scheelt dat.

Het is voor mij niet echt een issue. Ik heb een bescheiden vorm van tinnitus in mijn linkeroor en mijn Studio staat links op mijn bureau. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Of het vervelend is, zal voor iedereen anders wezen. Als mijn zoon naast me chips eet tijdens film kijken heb ik een complete kernoorlog in mijn hoofd. Ik trek het ontzettend slecht. Als ik eenmaal zo een geluidje hoor, zoals een superhoog geluidje.. dan gaat dat echt een 'dingetje worden'. Dan is het ineens wel een doosje van minimaal 2000 euro wat het beste van het beste is dat Apple aanbied. Misschien is het dan toch wederom, zoals Apple vaak doet.. form over factor. 100+ graden iMacs, ronde tonnetjes, mac mini's. Ik ben benieuwd hoe Apple dit aan gaat pakken. Maar ik denk dat ze er zelf ook niet happy mee zijn en dat ze een grote kostenpost boven hun hoofd zien hangen rondom Mac Studio's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Dit is ook wel weer een beetje standaard internetdrama wat je bij veel nieuwe producten ziet. Een klein deel van de gebruikers heeft ergens last van, een veel groter deel was het niet opgevallen maar raakt vervolgens ook in paniek, topics ontploffen en mensen gaan op onderzoek uit ("hij moet in land X geproduceerd zijn!" of "die met adapter type XJ3522 is de stille variant!"), vervolgens gaan mensen telkens dingen retourneren om maar die ene versie te krijgen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Tom schreef op maandag 2 mei 2022 @ 14:15:
Dit is ook wel weer een beetje standaard internetdrama wat je bij veel nieuwe producten ziet. Een klein deel van de gebruikers heeft ergens last van, een veel groter deel was het niet opgevallen maar raakt vervolgens ook in paniek, topics ontploffen en mensen gaan op onderzoek uit ("hij moet in land X geproduceerd zijn!" of "die met adapter type XJ3522 is de stille variant!"), vervolgens gaan mensen telkens dingen retourneren om maar die ene versie te krijgen etc.
Daar zal vast een kern van waarheid inzitten. Maar is het een klein deel van de mensen? Of is het daadwerkelijk een grotere groep. En een vervelende pieptoon.. ja die hoor je gewoon, ook als je hem niet wil horen. Of dit dan komt door de voelding of door de fans, geen idee. Misschien zijn dit de prijskaartjes die erbij horen met een ultra compacte machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Geen idee hoe groot die groep is, maar het is wel een beetje standaard bij nieuwe Apple producten. Soms is er echt wat aan de hand (die toetsenborden, coating op schermen), soms storm in een glas water.

Van een pieptoon heb ik (nog) geen last gehad. De fans draaien zachtjes bij idle. Die hoor je inderdaad als het verder stil is. Van mij mogen ze dat nog een verhelpen met een softwareupdate, want ik kan mij niet voorstellen dat het voor koeling per se nodig is (zeker niet bij deze temperaturen). Ze stoppen de reguliere M1 tenslotte ook in een fanloze-iPad en MacBook Air.
Throttelen zou ik trouwens ook niet willen, dat doen ze bij die apparaten waarschijnlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Tom schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:20:
Geen idee hoe groot die groep is, maar het is wel een beetje standaard bij nieuwe Apple producten. Soms is er echt wat aan de hand (die toetsenborden, coating op schermen), soms storm in een glas water.

Van een pieptoon heb ik (nog) geen last gehad. De fans draaien zachtjes bij idle. Die hoor je inderdaad als het verder stil is. Van mij mogen ze dat nog een verhelpen met een softwareupdate, want ik kan mij niet voorstellen dat het voor koeling per se nodig is (zeker niet bij deze temperaturen). Ze stoppen de reguliere M1 tenslotte ook in een fanloze-iPad en MacBook Air.
Throttelen zou ik trouwens ook niet willen, dat doen ze bij die apparaten waarschijnlijk wel.
iMacs en nog net niet in de fik vliegen zo heet, Mac Pro design problemen (klein rond tonnetje), bewust telefoons langzamer maken zodat mensen upgraden (hebben ze toegegeven), antenne problemen in de iphone reeksen (zelf ook veel last van gehad), Bleutooth issues in de huidige M1 mac mini's, videokaart problemen in diverse line ups van iMacs (stopten er gewoon mee), etc etc. Ik heb het merk een warm hart toe, maar ik neem het wel serieus dat er overal mensen zijn die last hebben van een onprettige toon uit hun machine, waar ze over het algemeen een heleboel geld voor hebben neergelegd. :D

Maargoed, ik heb de waarheid ook niet in pacht en we gaan het vanzelf meemaken. Misschien zit Apple zichzelf weer in de weg met hun designs, en misschien is het met een software fix opgelost en verdwijnt verhaal uit de forums. Laten we hopen dat het laatste het geval is. Misschien voeren ze updates aan het ontwerp uit met de M2

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Citroentaart
Zojuist een magazine naar de drukker gestuurd. Vanuit InDesign exporteer ik het drukbestand. Mijn iMac 2019 ging dan even opstijgen.. Blazen! Maar de Mac Studio M1 Max heb ik niet gehoord.

Ik heb ook geen last van een pieptoon. Misschien ligt het aan me oren.. ;)
De mac Studio staat 40 cm bij me vandaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Cr7Uws3DLpjse6Y4KzmlgPliWs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m52o28fkdMOji0LoiLjs8iQ2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Mooie setup @Citroentaart Nice!

Adam heeft een mooie video gemaakt, vanuit het perspectief van een digital artist. Wat ik wel fijn vindt

YouTube: Apple Studio Displays & Mac Studio - A Digital Artist's Perspective

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
RoyK schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 11:05:
Mooie setup @Citroentaart Nice!

Adam heeft een mooie video gemaakt, vanuit het perspectief van een digital artist. Wat ik wel fijn vindt

YouTube: Apple Studio Displays & Mac Studio - A Digital Artist's Perspective
Thanks! Bevalt me wel zo ;)
De ASD staan op een Office Stance. Dit is van staal en in diverse kleuren leverbaar. De Mac Studio past er precies onder... aanrader.

Goed verhaal wel over de ASD van Adam.

[ Voor 3% gewijzigd door Citroentaart op 03-05-2022 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGabeMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:53
Jaaaaaaaaaa eindelijk ontvangen, 10 maart besteld. Mac Studio met 64GB. Nu knoop doorhakken welke monitor. Ik weet wel al dat ik 49 inch wil gaan proberen, maar voor mijn kantoor werk en video bewerking (hobbymatig), nog niet tot hoever ik in specs omlaag kan zonder het echt te merken, maar dat is een ander topic :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
TheGabeMan schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:35:
Jaaaaaaaaaa eindelijk ontvangen, 10 maart besteld. Mac Studio met 64GB. Nu knoop doorhakken welke monitor. Ik weet wel al dat ik 49 inch wil gaan proberen, maar voor mijn kantoor werk en video bewerking (hobbymatig), nog niet tot hoever ik in specs omlaag kan zonder het echt te merken, maar dat is een ander topic :-)
Check de video 2 posts hierboven over ASD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-07 09:47
Nee idd, zelf ben ik voor een BenQ scherm gegaan, wat voor fotografie fijn is. Voordeel dat je daar twee computeres op kunt aansluiten en dan snel kunt switchen. Zie ik als een voordeel boven de studio Display.

Bedoeling is dat mijn Mac Studio aansluit en ook mijn 16 inch MBP komt aan hetzelfde scherm (periodiek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-07 09:47
RoyK schreef op maandag 2 mei 2022 @ 09:26:

Mijn intel 16 inch MBP heeft ook coil whine. Echt irritant soms.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheGabeMan
Citroentaart schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:43:
[...]

Check de video 2 posts hierboven over ASD ;)
Ja gezien, maar die kwaliteit is voor mij te hoog als ik dan 2 schermen zou nemen. Ik heb nu in 't midden een iMac 27inch uit 2012, links en rechts nog oude 2e hands schermen 24 en 19 inch. Die breedte is erg fijn en zoek ik vooral in een nieuw scherm (of 2 naast elkaar).

Maar met de kwaliteit van mijn ogen en kleurenblindheid (beperkt), is die kwaliteit niet aan mij besteed gezien de prijs. Ik heb nu de Samsung LC49RG90SSUXEN besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
TheGabeMan schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 12:00:
[...]

Ja gezien, maar die kwaliteit is voor mij te hoog als ik dan 2 schermen zou nemen. Ik heb nu in 't midden een iMac 27inch uit 2012, links en rechts nog oude 2e hands schermen 24 en 19 inch. Die breedte is erg fijn en zoek ik vooral in een nieuw scherm (of 2 naast elkaar).

Maar met de kwaliteit van mijn ogen en kleurenblindheid (beperkt), is die kwaliteit niet aan mij besteed gezien de prijs. Ik heb nu de Samsung LC49RG90SSUXEN besteld.
Ik begrijp hem. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheGabeMan
Aaaargh.... MacStudio vd week eindelijk binnen gekregen, vervolgens beeldscherm besteld, Samsung LC49RG90SSUXEN. Nog goed gecheckt dat de resolutie 5120 x 1440 bij 120Hz ook kan op de MacStudio, maar blijkbaar mij niet goed genoeg verdiept in de bekabeling en exacte details. Blijkt dat wanneer ik nu via HDMI aansluit, ik tot max 3480x1080 kan gaan op MacOS. Ben hier totaal niet in thuis en had dus nog meer details moeten checken. Stom.

Maar blogpost gevonden van iemand met zelfde issue en ik schijn met een "USB C naar DisplayPort-kabel Maxonar 8K @60Hz 4K @60Hz/144Hz/120Hz 5K @60Hz 2K @240Hz Thunderbolt 3 naar DisplayPort-kabel Type C DP 1.4-adapter voor MacBook Pro, Mac mini, Dell XPS 1.2M/3.9Ft Space Grey" wel de gewenste resolutie te kunnen halen. Die dus maar besteld, dat kon er nog wel bij ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:03

Exirion

Gadgetfetisjist

@TheGabeMan Dat is tamelijk basic materie, dus had je kunnen weten. Het ligt in ieder geval niet aan de hardware, want HDMI is gewoon beperkt vergeleken met DisplayPort. Met mijn scherm komt ik ook maar op 85Hz terwijl DisplayPort 144Hz haalt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGabeMan
Exirion schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 18:57:
@TheGabeMan Dat is tamelijk basic materie, dus had je kunnen weten. Het ligt in ieder geval niet aan de hardware, want HDMI is gewoon beperkt vergeleken met DisplayPort. Met mijn scherm komt ik ook maar op 85Hz terwijl DisplayPort 144Hz haalt.
Heb er gewoon niet aangedacht dat die poort die beperking had. Ben nog gewend met VGA te werken en HDMI klonk altijd al als heel veel beter.

Maar met de nieuwe kabel was het aansluiten en klaar, meteen de goede resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashTest
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10-08 20:48
Citroentaart schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:46:
Zojuist een magazine naar de drukker gestuurd. Vanuit InDesign exporteer ik het drukbestand. Mijn iMac 2019 ging dan even opstijgen.. Blazen! Maar de Mac Studio M1 Max heb ik niet gehoord.

[Afbeelding]
Doe je alleen drukwerk of ook heavy digital? Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de real life workflow is in bijvoorbeeld After Effects.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
CrashTest schreef op zondag 15 mei 2022 @ 12:13:
[...]

Doe je alleen drukwerk of ook heavy digital? Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de real life workflow is in bijvoorbeeld After Effects.
Heel divers, maar geen heavy digital. Ik werk niet met After effects.
Maar dat ziet er wel goed uit nu die app ook op m1 draait > https://www.macrumors.com...ffects-native-m1-support/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:50
Over levertijden...wat zijn jullie ervaringen hierin?

Als ik de 'standaard' M1Max neem, is de levertijd volgende week al. Maar ik wil graag een wat grotere SSD erin knallen en dan schiet de levertijd direct naar juli...

Maak me ook nog wel zorgen over de hoge frequentie geluidsproductie. Ik zit in een verder muisstille studio, dus dat zou wel echt gaan afleiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroentaart
goldmemberf1 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:26:

Als ik de 'standaard' M1Max neem, is de levertijd volgende week al. Maar ik wil graag een wat grotere SSD erin knallen en dan schiet de levertijd direct naar juli...

Maak me ook nog wel zorgen over de hoge frequentie geluidsproductie. Ik zit in een verder muisstille studio, dus dat zou wel echt gaan afleiden.
Ik had hem half maart besteld. Hij zou 15 juni geleverd worden. Toen werd hij 26 april al geleverd.
Het is een M1 Max / 64gb RAM en 2TB SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
Citroentaart schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:43:
[...]

Ik had hem half maart besteld. Hij zou 15 juni geleverd worden. Toen werd hij 26 april al geleverd.
Het is een M1 Max / 64gb RAM en 2TB SSD.
Dat geeft hoop. En heb je al negatieve ervaringen mbt de geluidsproductie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
goldmemberf1 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 16:31:
[...]

Dat geeft hoop. En heb je al negatieve ervaringen mbt de geluidsproductie?
Nee. Ik hoor hem niet. Hij staat denk 40 cm van me vandaan. Zie foto hieronder.
Ik zit wel op een kantoor wat niet helemaal stil is. Maar mijn iMac 2019 hoorde ik wel blazen als ik bezig was met een PDF export of iets dergelijks. Nu hoor ik niks.

Alleen als ik met me oor op de achterkant ga hangen dan hoor ik hem.
Citroentaart schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:46:

[Afbeelding]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wht_nl
goldmemberf1 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:26:

M1Max 64GB 1TB SSD.

14 April besteld. Begin juli zou die geleverd worden. Toen gewijzigd naar eind juni en zojuist de melding gekregen dat de zending wordt voorbereid _/-\o_

Dus als het goed is veel eerder dan de oorspronkelijke planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik ben toch stiekem wel nieuwsgierig of er hier mensen zijn die via simulatie games spelen in Windows? Ik speel af en toe een potje Hell Let Loose op mijn PC. En dat draait best prima ondanks dat mijn systeem middels 5+ jaar oud is. Ik bezit een 6 core 6800k, 32gb geheugen en een GTX1070. Ook niet de allersnelste kaart onder de grafische jongens. Misschien dat de M1 Max dit prima kan draaien via Windows op een Mac Studio. Wellicht heeft iemand al zo een route gedaan hier?

Nu ook steeds meer mogelijk is via streaming zoals gforce, wil ik daar ook naar kijken. Een dienst van 10 euro per maand aka 120 euro per jaar.. is nog steeds interessant en hoef ik geen gaming pc meer neer te zetten. Beetje gaming pc kost ook makkelijk 1200 euro..

[ Voor 22% gewijzigd door RoyK op 22-05-2022 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneoh
  • Laatst online: 23-03-2023
Niets besteld, maar gewoon de voorraden van wat winkels in de gaten gehouden. Gisteren had Amac zo maar in eens wat modellen op voorraad. Precies de versie die ik graag wilde hebben: M1max met 32gpu 64GB 1TB. Gelijk besteld, komt morgen al aan!
Ik ben erg benieuwd of de machine stil genoeg is. Het is natuurlijk pure onzin dat de fans zelfs op idle nog meer dan 1300rpm draaien terwijl m’n MacBook Pro met dezelfde processor in een kleinere behuizing op 0rpm staat… we gaan het meemaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op zondag 22 mei 2022 @ 10:38:
Nu ook steeds meer mogelijk is via streaming zoals gforce, wil ik daar ook naar kijken. Een dienst van 10 euro per maand aka 120 euro per jaar.. is nog steeds interessant en hoef ik geen gaming pc meer neer te zetten. Beetje gaming pc kost ook makkelijk 1200 euro..
Heb er zelf nooit in geloofd en lees nou niet bepaald positieve ervaringen m.b.t. game streaming. Je moet op z'n minst een verrekt snelle en stabiele verbinding hebben, en dan nog. Ik heb PC gaming 15 jaar geleden al afgezworen. Voor veel minder geld heb je een console. Ik heb zelf PS3, PS4, PS4 Pro, PS5. Als je geen die hard gamer bent is een PS4 (Pro) nog steeds prima.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Exirion schreef op zondag 22 mei 2022 @ 13:15:
[...]

Heb er zelf nooit in geloofd en lees nou niet bepaald positieve ervaringen m.b.t. game streaming. Je moet op z'n minst een verrekt snelle en stabiele verbinding hebben, en dan nog. Ik heb PC gaming 15 jaar geleden al afgezworen. Voor veel minder geld heb je een console. Ik heb zelf PS3, PS4, PS4 Pro, PS5. Als je geen die hard gamer bent is een PS4 (Pro) nog steeds prima.
Thanks, ik lees er wisselende reacties over. Van superpostief tot helemaal ruk. Gamen op een console is natuurlijk chill, maar ik hou er niet van om een shooter te spelen met een controller. Ik speel dit soort spellen gewoon veel liever met een toetsenbord en muis, samen tegen anderen die ook zo spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 00:21
RoyK schreef op zondag 22 mei 2022 @ 14:19:
Gamen op een console is natuurlijk chill, maar ik hou er niet van om een shooter te spelen met een controller. Ik speel dit soort spellen gewoon veel liever met een toetsenbord en muis, samen tegen anderen die ook zo spelen.
Je kunt ook een muis en toetsenbord aan je console koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

PrimusIP schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:53:
[...]

Je kunt ook een muis en toetsenbord aan je console koppelen.
Dat is niet hetzelfde. Shooters wil ik niet met en tegen console spelers spelen. Maar met mijn PC game maatjes egen PC spelers. Het hele console onderwerp is niet aan de orde. Ik zie dat Geforce NOW een gratis account heeft dus kan ik het wat uitproberen op mijn 2013 Macbook. Ben benieuwd.

[ Voor 5% gewijzigd door RoyK op 22-05-2022 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
wht_nl schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:03:
[...]

M1Max 64GB 1TB SSD.

14 April besteld. Begin juli zou die geleverd worden. Toen gewijzigd naar eind juni en zojuist de melding gekregen dat de zending wordt voorbereid _/-\o_

Dus als het goed is veel eerder dan de oorspronkelijke planning.
Nice! Ik ben voor de M1Max 31GB 1TB SSD gegaan, via Apple besteld. Vooralsnog wordt het begin juli, maar heb nog stiekeme hoop dat we hem eerder krijgen!

Overigens twijfel ik nog wel echt over het bijbehorende scherm. De Studio Display ben ik niet kapot van qua specs, maar de stap naar bijv een 32" LG OLED is wel erg groot. De LG 5K is overigens vrijwel identiek aan de Studio Display, maar wel 700eu goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
goldmemberf1 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 23:10:
[...]

Nice! Ik ben voor de M1Max 31GB 1TB SSD gegaan, via Apple besteld. Vooralsnog wordt het begin juli, maar heb nog stiekeme hoop dat we hem eerder krijgen!

Overigens twijfel ik nog wel echt over het bijbehorende scherm. De Studio Display ben ik niet kapot van qua specs, maar de stap naar bijv een 32" LG OLED is wel erg groot. De LG 5K is overigens vrijwel identiek aan de Studio Display, maar wel 700eu goedkoper.
Ik denk dat je geen spijt krijgt van een Studio Display. 5K is wat anders dan 4K ;)
Zie ook de vergelijking in kwaliteit en design (vanaf 3.06m) > https://youtu.be/qIITX-52RX0?t=186

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goldmemberf1
Nice! Vorige week besteld en nu bericht dat we de Mac studio's al 14 juni ontvangen, een maand eerder dan gepland.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Vandaag werd mijn Studio Display bezorgd! Ik had al rekening gehouden met vertraging (half maart besteld, verwachte levering in de tweede helft van mei) maar dat viel heel erg mee.
De Studio Display vervangt een 32" 4K LG thunderboltscherm.

Ik was positief verrast toen ik m'n Windows-laptop aansloot. Dat werkte probleemloos en automatisch werd 5120x2880 met 200% scaling ingesteld.

De kwaliteit van de camera heb ik niet beoordeeld want die ga ik waarschijnlijk toch niet gebruiken.

Ik heb een Studio Display met Vesa-aansluiting. Hoewel het uitstekend in elkaar zit, vind ik de bevestiging toch niet echt mooi, zo half over het Apple-logo. Dat is ook het enige minpuntje, het scherm hangt prachtig boven mijn bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-08 16:25

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Kan iemand misschien dit filmpje van Japan afspelen op een Mac Studio, in 8k60?

YouTube: Japan in 8K 60fps

Of een van de andere YouTube filmpjes in 8k met 60 frames? Ik ben wel nieuwsgierig hoe goed deze nieuwe M1 chip presteert ten opzichte van de Iris Xe van Intel en de nieuwe GPU's van AMD en Nvidia :)

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:56

RnB

Wat wil je precies weten?

Ik heb geen Mac Studio en ook geen M1 Max in mijn MacBook Pro, maar ik was wel benieuwd naar de video. De video speelt zonder problemen af, maar vreet wel enorm veel resources:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cJ2WgUt_qG9hkI7udotNcuXFRwA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W8GUJ02kyHDlc3EbDwQ6mjk2.png?f=fotoalbum_large

Ik verwacht dat de Mac Studio met de M1 Max (en al helemaal met de M1 Ultra) ook geen problemen zal hebben om de video's af te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19:30
Ik heb een M1 Max, filmpje speeltje feilloos af. Absoluut geen haperingen, perfect vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-08 16:25

mark de man

Wij zullen doorgaan...

RnB schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:24:
Wat wil je precies weten?

Ik heb geen Mac Studio en ook geen M1 Max in mijn MacBook Pro, maar ik was wel benieuwd naar de video. De video speelt zonder problemen af, maar vreet wel enorm veel resources:

[Afbeelding]

Ik verwacht dat de Mac Studio met de M1 Max (en al helemaal met de M1 Ultra) ook geen problemen zal hebben om de video's af te spelen.
jannus66 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 09:38:
Ik heb een M1 Max, filmpje speeltje feilloos af. Absoluut geen haperingen, perfect vloeiend.
Yes precies dit, bedankt! Goed om te zien dat dit tegenwoordig op de nieuwe chips gewoon vlekkeloos afspeelt. Ik kan me voorstellen dat dit bij de nieuwe chips ook weer minder resources kost terwijl het bij de RTX 30 serie van NVIDIA toch nog wel flink wat stroom kost.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Iemand toevallig al de Studio Display gebruikt icm Windows? Overweeg prive een Macbook + Studio Display setup, maar voor m'n werklaptop is het af en toe wel handig om deze ook aan een scherm te kunnen hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-08 08:46

Nitai

Live the life you love.

Ronwiel schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:34:
Iemand toevallig al de Studio Display gebruikt icm Windows? Overweeg prive een Macbook + Studio Display setup, maar voor m'n werklaptop is het af en toe wel handig om deze ook aan een scherm te kunnen hangen.
Canaria in "Mac Studio (1e generatie, 2022) - Ervaringen & Discussie"

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Canaria schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 21:45:
Vandaag werd mijn Studio Display bezorgd! Ik had al rekening gehouden met vertraging (half maart besteld, verwachte levering in de tweede helft van mei) maar dat viel heel erg mee.

Ik was positief verrast toen ik m'n Windows-laptop aansloot. Dat werkte probleemloos en automatisch werd 5120x2880 met 200% scaling ingesteld.

De kwaliteit van de camera heb ik niet beoordeeld want die ga ik waarschijnlijk toch niet gebruiken.

Ik heb een Studio Display met Vesa-aansluiting. Hoewel het uitstekend in elkaar zit, vind ik de bevestiging toch niet echt mooi, zo half over het Apple-logo. Dat is ook het enige minpuntje, het scherm hangt prachtig boven mijn bureau.
Aanradertje dus als je prive Mac gebruikt en zakelijk een Windows laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Canaria schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 21:45:

Mocht je nog eens een foto plaatsen.. ik ben heel benieuwd :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ronwiel schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:11:
[...]

Aanradertje dus als je prive Mac gebruikt en zakelijk een Windows laptop?
Wat mij betreft wel! De meeste zakelijke laptops hebben tegenwoordig wel Thunderbolt 3 of 4. Speakers, camera en de usb-c-aansluitingen werken gewoon, al is dat dan zonder de geavanceerde functionaliteit. Op de auto-brightness heb ik niet gelet, maar ik las ergens dat iemand daarvoor met success Boot Camp-drivers had gebruikt.
RoyK schreef op maandag 30 mei 2022 @ 20:23:
[...]

Mocht je nog eens een foto plaatsen.. ik ben heel benieuwd :D
Hier is die foto dan :P
Ik heb geprobeerd om de kabeltjes zoveel mogelijk te verbergen, dat is redelijk gelukt. Misschien bedenk ik nog wel eens een betere oplossing. De monitorarm is een pricewatch: Neomounts by Newstar FPMA-D750WHITE waar ik erg tevreden over ben. De scharnieren bewegen heel soepel en licht, maar zodra het scherm eenmaal op de gewenste positie hangt blijft het daar ook zo hangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S-_9fbFmwsjpojjqXU_f-W0dAII=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/x86YN3jLoJ448LCf7M5qraOE.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
@Canaria maar je kan de brightness niet via windows instellen dan? Ook niet via windows display settings?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Canaria schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 19:33:
Ik heb geprobeerd om de kabeltjes zoveel mogelijk te verbergen, dat is redelijk gelukt. Misschien bedenk ik nog wel eens een betere oplossing.
Ik gebruik al bijna 20 jaar dezelfde kabelslangen die ik destijds bij IKEA heb meegenomen :P Ze verkopen ze volgens mij nog steeds, maar dan in het wit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/lyB87SX6fQkWhGwLEeUGMjPJ.jpg

Je kabels moeten wel lang genoeg zijn om alles er zonder problemen doorheen te krijgen, maar het werkt wel netjes af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Canaria schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 19:33:
[...]

Wat mij betreft wel! De meeste zakelijke laptops hebben tegenwoordig wel Thunderbolt 3 of 4. Speakers, camera en de usb-c-aansluitingen werken gewoon, al is dat dan zonder de geavanceerde functionaliteit. Op de auto-brightness heb ik niet gelet, maar ik las ergens dat iemand daarvoor met success Boot Camp-drivers had gebruikt.

[...]

Hier is die foto dan :P
Ik heb geprobeerd om de kabeltjes zoveel mogelijk te verbergen, dat is redelijk gelukt. Misschien bedenk ik nog wel eens een betere oplossing. De monitorarm is een pricewatch: Neomounts by Newstar FPMA-D750WHITE waar ik erg tevreden over ben. De scharnieren bewegen heel soepel en licht, maar zodra het scherm eenmaal op de gewenste positie hangt blijft het daar ook zo hangen.

[Afbeelding]
Nice hoor :) Is het niet mooier om je toetsenbord kabel 'plat' over jou bureau te leggen en dan via de armen naar je monitor laten lopen?
Wat voor toetsenbord heb je trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Tux3.14 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 10:04:
[...]

Nice hoor :) Is het niet mooier om je toetsenbord kabel 'plat' over jou bureau te leggen en dan via de armen naar je monitor laten lopen?
Wat voor toetsenbord heb je trouwens?
De kabel is daarvoor te kort. Ik wil nog een langere witte usb-c-kabel kopen. De enige langer witte usb-c-kabel die ik momenteel heb en die niet aan de andere kant usb-a heeft, is de laadkabel van m'n MBP.
Toetsenbord is een pricewatch: Ducky One 2 RGB TKL Wit (Cherry MX Blue, Qwerty US) met custom keycaps met een hoog profiel. Ik heb altijd pc-toetsenborden gebruikt bij m'n Macs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiccardoNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-07 20:20
Voor wie de Mac Studio met een extern scherm gebruikt: hebben jullie ghosting ervaren? Daarmee bedoel ik het licht blijven verschijnen van een voorgaand beeld, door een nieuw beeld. Bijvoorbeeld dat je door Photoshop nog gedeelten van je desktop ziet.

Ik dacht dat het aan m’n scherm lag, maar als ik switch naar een Windows PC, is het helemaal weg. Heb het nu al met meerdere monitoren gehad. Zou het een Mac Studio / M1 / Monterey-probleem zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneoh
  • Laatst online: 23-03-2023
RiccardoNL schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 23:14:
Voor wie de Mac Studio met een extern scherm gebruikt: hebben jullie ghosting ervaren? Daarmee bedoel ik het licht blijven verschijnen van een voorgaand beeld, door een nieuw beeld. Bijvoorbeeld dat je door Photoshop nog gedeelten van je desktop ziet.

Ik dacht dat het aan m’n scherm lag, maar als ik switch naar een Windows PC, is het helemaal weg. Heb het nu al met meerdere monitoren gehad. Zou het een Mac Studio / M1 / Monterey-probleem zijn?
Ik heb de LG ultrafine 5K aan m’n Mac Studio hangen en ik zag ook wat ghosting. Niet heftig, maar wel aanwezig… beetje jammer. Maar of dat aan het OS kan liggen? Zou mij niets verbazen, aan gezien er al zoveel bugs in Monterey zitten… jammer dat je geen snow leopard op je Mac Studio kan installeren ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-08 15:08
Het is beetje vragen naar de bekende weg, maar ik ga het toch doen ;)

Heeft hier iemand (positieve) ervaring met het bestellen van de Mac Studio bij Mac ICT? Hij lijkt daar wel erg goedkoop met €2135, wat toch wel interessant is...prijstechnisch dan ;)

Ik gebruik nu 3 beeldschermen die aangesloten zijn met DisplayPort, ik zal dus wat adapters/kabels moeten gaan aanschaffen. Iemand aanbevelingen welke ik kan aanschaffen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wht_nl
Heb inmiddels de Studio binnen en wat is het toch een heerlijk apparaat!

Ik heb wel een irritant iets. Ik heb mijn content op een externe HD staan en als ik ook maar 1 minuut niks doe dan stop hij met spinnen. Als ik dus bijv een project wil opslaan moet hij eerst weer opstarten voordat hij kan opslaan.

Dat kost op een dagdeel toch wel wat tijd. USB of Thunderbolt maakt niks uit. Bij Energy saver "put HD to sleep" staat uit.

Meer mensen hier last van of er iets van weten? Is het een Studio dingetje of OSX gerelateerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
wht_nl schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 11:39:

Ik heb wel een irritant iets. Ik heb mijn content op een externe HD staan en als ik ook maar 1 minuut niks doe dan stop hij met spinnen. Als ik dus bijv een project wil opslaan moet hij eerst weer opstarten voordat hij kan opslaan.

Dat kost op een dagdeel toch wel wat tijd. USB of Thunderbolt maakt niks uit. Bij Energy saver "put HD to sleep" staat uit.

Meer mensen hier last van of er iets van weten? Is het een Studio dingetje of OSX gerelateerd?
Daar heb ik ook last van. Volgens mij is hierdoor Spotlight ook traag.
Of wanneer ik een screenshot maak heb ik er ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
wht_nl schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 11:39:

Dat ligt niet aan MacOS of je Mac Studio, maar aan je externe HDD zelf. Vaak hebben die dingen nog een hardware matig 'built-in' energy saver, wat niet overruled kan worden door je OS. Als die geen schrijf/lees actief zit dan schakelt ie zelf af. Vooral Western Digital past dat veel toe, don't ask why (want ik zie het nu er niet van in als het OS het zelf ook kan).
Je zou een scriptje kunnen maken wat je HDD constant actief houd. Of wellicht zijn er tooltjes voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wht_nl
Tux3.14 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 18:51:
[...]

Dat ligt niet aan MacOS of je Mac Studio, maar aan je externe HDD zelf. Vaak hebben die dingen nog een hardware matig 'built-in' energy saver, wat niet overruled kan worden door je OS. Als die geen schrijf/lees actief zit dan schakelt ie zelf af. Vooral Western Digital past dat veel toe, don't ask why (want ik zie het nu er niet van in als het OS het zelf ook kan).
Je zou een scriptje kunnen maken wat je HDD constant actief houd. Of wellicht zijn er tooltjes voor.
Maar het rare is dat ik op mijn MacBook Pro daar geen last van had. Of is de studio nu zoveel sneller dat ik het opmerk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
Citroentaart schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:21:
[...]

Daar heb ik ook last van. Volgens mij is hierdoor Spotlight ook traag.
Of wanneer ik een screenshot maak heb ik er ook last van.
Ik maak dus een screenshot, deze staat rechtsonder aan in beeld. En vervolgens wil ik hem direct ergens in slepen. Wat ik dan krijg is een strandbal en moet ik even wachten. Dit gebeurt heel vaak en soms duurt het ook even voordat ze zichtbaar zijn op mijn bureaublad. Heel irritant. Meer mensen hier last van?

---

Hebben meer mensen er last van dat als je bijvoorbeeld naar systeemvoorkeuren gaat en dan naar 'delen' dat het traag gaat? Bij mij staat er dan bovenaan 'delen laden'.

Verder is het apparaat super snel, maar ik vind het opvallend dat systeemvoorkeuren traag is als je een optie aan klikt.

Ik heb de M1 Max en 16GB 64GB ram.

[ Voor 22% gewijzigd door Citroentaart op 20-06-2022 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pavv
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08-08 13:37
Citroentaart schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:36:
[...]

Ik heb de M1 Max en 16GB ram
Een heel bijzonder model voor een Mac Studio... want deze worden met minimaal 32GB Ram geleverd. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
Pavv schreef op maandag 20 juni 2022 @ 13:10:
[...]

Een heel bijzonder model voor een Mac Studio... want deze worden met minimaal 32GB Ram geleverd. :?
64GB |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Krijg morgen als het goed is een Studio Display binnen.

Vroeger jaren lang met plezier op iMac's gewerkt, maar ben benieuwd of ik inmiddels niet te verwend ben door mijn Macbook Pro met MiniLED en OLED TV's in huis.

Wat me alleen wel echt verbaast is waarom ze die A13 chip niet benutten met bijvoorbeeld een ingebouwde (Apple) tvOS of zo.

[ Voor 23% gewijzigd door Greatsword op 20-06-2022 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
Greatsword schreef op maandag 20 juni 2022 @ 18:13:
Krijg morgen als het goed is een Studio Display binnen.

Vroeger jaren lang met plezier op iMac's gewerkt, maar ben benieuwd of ik inmiddels niet te verwend ben door mijn Macbook Pro met MiniLED en OLED TV's in huis.

Wat me alleen wel echt verbaast is waarom ze die A13 chip niet benutten met bijvoorbeeld een ingebouwde (Apple) tvOS of zo.
Bevalt ie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Qua design absoluut maar zoals ik al zei is mijn referentiekader 14" MiniLed en OLED en dan zie/merk je toch wel echt verschil.

Was al erg aan het twijfelen over welke monitor het beste voor mij zou zijn (zie ook) Beste Monitor voor Fotografie?

Van het weekend helaas een CG EIZO deal misgelopen op Marktplaats, dus blijf het Studio Display denk gebruiken totdat de pricewatch: Eizo ColorEdge CG2700S Zwart goed leverbaar gaat worden of dat ik een voorganger voor een mooie prijs op de kop kan tikken.

Gelukkig heb ik er de nieuwprijs niet voor betaald, dus afschrijving zal minimaal zijn bij eventuele verkoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
Greatsword schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:01:
[...]

Qua design absoluut maar zoals ik al zei is mijn referentiekader 14" MiniLed en OLED en dan zie/merk je toch wel echt verschil.

Was al erg aan het twijfelen over welke monitor het beste voor mij zou zijn (zie ook) Beste Monitor voor Fotografie?

Van het weekend helaas een CG EIZO deal misgelopen op Marktplaats, dus blijf het Studio Display denk gebruiken totdat de pricewatch: Eizo ColorEdge CG2700S Zwart goed leverbaar gaat worden of dat ik een voorganger voor een mooie prijs op de kop kan tikken.

Gelukkig heb ik er de nieuwprijs niet voor betaald, dus afschrijving zal minimaal zijn bij eventuele verkoop ;)
Ok. Aha, maar de monitoren die jij noemt zijn geen 5K he. Ik merk wel echt verschil tussen 4K en 5K.
Daar ga je ook wel verschil in merken. Ik heb mijn beide Studio Displays gekalibreerd en ben er wel echt tevreden mee qua kleur. Komt goed overeen met het uiteindelijke drukwerk.

Met behulp van deze video > https://www.youtube.com/w...PBpSnbT-mw&index=1&t=431s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Citroentaart schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:33:
[...]

Ok. Aha, maar de monitoren die jij noemt zijn geen 5K he. Ik merk wel echt verschil tussen 4K en 5K.
Daar ga je ook wel verschil in merken. Ik heb mijn beide Studio Displays gekalibreerd en ben er wel echt tevreden mee qua kleur. Komt goed overeen met het uiteindelijke drukwerk.

Met behulp van deze video > https://www.youtube.com/w...PBpSnbT-mw&index=1&t=431s
Ja klopt, linksom of rechtsom worden het concessies.

Vorig jaar mijn Spyder kallibratie tool de deur uit gegaan toen ik het niet voor elkaar kreeg om mijn 14" Macbook te kalibreren, daarna wel die videos van Art gezien op Youtube maar op de een of andere manier roept EIZO mij met die ingebouwde hardware kallibratie.

Had ze eigenlijk graag allebei naast elkaar willen testen, maar misschien komt dat nog.
Tot die tijd moet ik niet ondankbaar zijn met dit prachtige scherm ook al is het allemaal wat minder dan ik "gewend" ben, 1st World Problems enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
Greatsword schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:43:
[...]

Ja klopt, linksom of rechtsom worden het concessies.

Vorig jaar mijn Spyder kallibratie tool de deur uit gegaan toen ik het niet voor elkaar kreeg om mijn 14" Macbook te kalibreren, daarna wel die videos van Art gezien op Youtube maar op de een of andere manier roept EIZO mij met die ingebouwde hardware kallibratie.

Had ze eigenlijk graag allebei naast elkaar willen testen, maar misschien komt dat nog.
Tot die tijd moet ik niet ondankbaar zijn met dit prachtige scherm ook al is het allemaal wat minder dan ik "gewend" ben, 1st World Problems enzo ;)
idd. Lastige vergelijking. Ik heb thuis een 34 inch ultrawide staan van LG, 4K met van alles er op en er aan. Maar als ik op kantoor weer achter de 5K's zit is het toch echt wel een reuze verschil ;)

Mij lijkt me het verschil met de mini LED 14 inch en een 4K scherm nog groter.
De EIZO is natuurlijk wel perfect voor kalibreren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Die USB-C poorten in het Studio Display zijn trouwens wel nice, draai nu MacOS Ventura Beta via een Samsung T7 op 1 van die poorten, had niet verwacht dat dat zou kunnen en dat het gewoon rechtstreeks op de Macbook zou moeten worden aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:42
Voor mensen die op zoek zijn naar een 5K scherm, bij Amac zijn de LG's in de aanbieding.. Je hebt bijna 2 LG's voor de prijs van 1 Studio Dispay.

Hier inmiddels 2 besteld, nu nog een Mac Studio maar die komt ergens in de loop van het jaar.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Citroentaart
M@cer schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:18:
Voor mensen die op zoek zijn naar een 5K scherm, bij Amac zijn de LG's in de aanbieding.. Je hebt bijna 2 LG's voor de prijs van 1 Studio Dispay.

Hier inmiddels 2 besteld, nu nog een Mac Studio maar die komt ergens in de loop van het jaar.
Het verschil in kwaliteit merk je dan ook wel..

Qua design en stevigheid.
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Let op:
Discussies over levertijden mogen in [Apple producten] Levertijden - Deel 9.
Discussies over USB-C en Thunderbolt 3 accessoires mogen in USB-C en Thunderbolt 3 accessoires.