De tijden zijn niet met vroeger te vergelijken, je hebt ook te maken met migranten uit landen verder dan belgië, het klinkt als de cultuur niet willen begrijpen.CVTTPD2DQ schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 11:02:
[...]
Ik zou 1917 nu niet als een rustige periode met veel sociale samenhang zien. Er was hongersnood, er kwamen duizenden vluchtelingen uit België (die we trouwens bijzonder slecht hebben behandeld ... "opvang in de regio" is blijkbaar ook niet alles). in 1918 was de nipt mislukte staatsgreep van Troelstra, naast natuurlijk de revoluties in Rusland en Duitsland.
Ik denk dat je het verleden een beetje romantiseert.
[...]
Simpel: deel je voedsel.
[...]
Bij mijn weten is er tijdens Covid helemaal niet geplunderd, althans niet in Nederland Heb je een bron hiervoor?
[...]
Er is wat mij betreft bewijs genoeg in de geschiedenis dat de nood best hoog moet worden voordat mensen zich met geweld toegang tot de spullen van een ander gaan verschaffen. In 1917 was het bittere ernst. In 1944 ook. En toch bleef de orde grotendeels bewaard.
En mocht je een gigantische voorraad voedsel hebben, dan is het verstandiger die gewoon te delen, dan je met je donderbus achter je blikken ravioli te verschansen.
Het ligt aan de ernst, stroomuitval voor x dagen? dan is er niks aan de hand.
Bij gebrekkige communicatie, iets wat meer dan een maand gaat duren wordt dat wel anders.
Tegenwoordig steken ze je neer op straat om de meest belachelijke redenen, of met een vuurwapen.
Dat was vroeger veel minder, de cultuur met nu is echt wel veranderd.
Mensen zijn ook meer egocentrisch geworden, het sociale aspect wordt steeds minder.
Er komt een groep plunderaar langs en steelt al je voedsel, en nu?
Bedreiging van buitenaf wordt hier onderschat.
Enige positieve dat ik zie is dat het leger de handhaving gaat doen en buurtlanden ons gaan helpen als ze zelf niet in puin liggen.
[ Voor 9% gewijzigd door mr_evil08 op 20-01-2024 12:14 ]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M