Heb intussen wel iets gevonden, beetje shady, die zeggen dat ze o.a. vanuit India versturen

Zover ik het begrijp is het in Europa 'niet te krijgen', legaal dan.
Draagbare accu alleen kleine powerbanks van 27000 mah, ik kijk wel naar zo’n Ecoflow of Jackery pack, maar die zijn zo ongelofelijk duur, dat ik twijfel of ik daar wel iets aan heb, dan zou ik daar natuurlijk die zonnecellen die ze ook aanbieden bij kopen, maar of dit het geld waard is weet ik niet. Dus momenteel geen flexibele batterijen/solar.
Het water, heb ik dit ding:
https://frisktvann.no/products/vannrenser-eco-gravity
Aangezien ik midden in de bergen woon, heb ik ‘eigenlijk’ het niet persé nodig. Ik kan gewoon water drinken uit de rivier waar ik aan woon. Helder en schoon. Maar alsnog zou ik dat, of het bronwater door dit ding halen indien het nodig zou moeten zijn.

Ja cool! Zo'n flex pv die je nog kunt opvouwen is wel handig als je weg 'moet'. Eigenlijk meer als nood voor de e-reader en telefoon.
Mijn hut in Zweden is dan niet bepaald in de bergen (70m boven zeeniveau), maar qua warm blijven heb ik al door dat isoleren goud waard is. Al heb ik wat eigen houtvoorraad, hout verbranden om te verbranden is ook zonde. Volgend jaar mn hut vergroten en na-isoleren met 200-250mm PIR

Gaat zo'n houtvoorraad langer mee.
Maar wat je aangaf met die Faraday kooi is wel een goede. Ik weet niet of bij een zonnestorm ook electronica in een huis beschadigd kan worden eerlijk gezegd. En of je dan de electronica alleen moet bschermen of ook kabels etc etc.
Enige ding wat ik nog mis is zeep in de verschillende lijstje die ik tegen kom.

Zeep is wat lastiger zelf te maken.
[Voor 3% gewijzigd door siggy op 05-12-2022 09:49]