✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Compleet
Alleen nog de pokemon league?
Was 1e keer er al hard af gegaan.
Ben benieuwd naar de dlc
Print altijd de pokedex uit en dan afvinken.
Zal maar eens opzoek gaan
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Ik doe dat altijd in ExcelMars18 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:58:
Ben benieuwd naar de dlc
Print altijd de pokedex uit en dan afvinken.
Zal maar eens opzoek gaan
Oefen ik mijn Excel skills ook eens een beetje.
De Pokédex doet dat zelf toch ook?
Of houd je juist bij wat je nog niet hebt?
Keuzes maken de Mens
Makkelijker om bij te houden welke je nog moet, zodat je heel snel kan checken of je die nog wel moet vangen of niet.whahas schreef op woensdag 13 september 2023 @ 20:21:
Waarom houden jullie dat bij precies?
Sterker nog, volgens mij heb ik dat ooit gedaan!
Keuzes maken de Mens
Je zou misschien dit kunnen proberen:whahas schreef op woensdag 13 september 2023 @ 21:14:
Het is jammer dat er weinig iOS Pokédex apps zijn. Stiekem zou ik voor een goede betalen.
Sterker nog, volgens mij heb ik dat ooit gedaan!
https://pokedextracker.com/
Dat zegt wel genoeg over hoe slecht t in game geregeld is. Ik herken t wel. Het is zo traag ff snel opzoeken. Ik hou m’n telefoon er gewoon naast met een website.Sir_Lion schreef op woensdag 13 september 2023 @ 21:06:
[...]
Makkelijker om bij te houden welke je nog moet, zodat je heel snel kan checken of je die nog wel moet vangen of niet.
Ik heb overigens voor het eerst besloten de DLC over te slaan. Ik vind de zo niet lekker spelen. Te veel framedrops in t gras als je naar de verte kijkt. Het bederft voor mij echt de gameplay helaas. Had t graag anders gezien, want tot nu toe was alles van Pokemon een instant buy vanaf red/blue af aan.
[ Voor 27% gewijzigd door Alekz87 op 14-09-2023 07:46 ]
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Leuk om van alle spellen direct naast mij te hebben, en leuk om daar krulletjes bij te zettenwhahas schreef op woensdag 13 september 2023 @ 20:21:
Waarom houden jullie dat bij precies?
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Mijn enthousiasme is gedaald doordat mijn nuzlocke niet zo goed gaat. Ik begon met 4 Pokémon. Alleen ik heb er nog slechts 2 over. Dus nu wordt het spannend. Gelukkig mag ik zo wel mijn eerste Pokémon gaan vangen.Alekz87 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 07:44:
[...]
Dat zegt wel genoeg over hoe slecht t in game geregeld is. Ik herken t wel. Het is zo traag ff snel opzoeken. Ik hou m’n telefoon er gewoon naast met een website.
Ik heb overigens voor het eerst besloten de DLC over te slaan. Ik vind de zo niet lekker spelen. Te veel framedrops in t gras als je naar de verte kijkt. Het bederft voor mij echt de gameplay helaas. Had t graag anders gezien, want tot nu toe was alles van Pokemon een instant buy vanaf red/blue af aan.
(Ik heb Pokémon in mijn nuzlocke team gestopt die ik gevangen had tijdens mijn oorspronkelijke nuzlocke, alleen die waren ietwat aan de lage kant qua levels, dus het is best pittig.)
Het hielp ook niet dat ik weer eens vergat dat Rock geen weerstand heeft tegen Bug, dus ik verloor een Pokémon zonder dat het had gehoeven. Dus ging ik twijfelen aan mijn oplettendheid.
[ Voor 8% gewijzigd door whahas op 14-09-2023 11:35 . Reden: Zin over nuzlocke toegevoegd. ]
Keuzes maken de Mens
[ Voor 6% gewijzigd door Autofan1985 op 14-09-2023 11:35 ]
Ergens in game stond hoe ik naar het eiland moest, echter klikte ik te snel door.
En zie nu nergens staan hoe ik naar het DLC eiland ga?
Zit nu de hele avond al met A Challenge from Cassiopeia - Starfall Street , al is Penny nu wel down
Open je map en probeer de L/R buttons?Mars18 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 23:38:
Nog lastig om de DLC te gebruiken?
Ergens in game stond hoe ik naar het eiland moest, echter klikte ik te snel door.
En zie nu nergens staan hoe ik naar het DLC eiland ga?
Zit nu de hele avond al met A Challenge from Cassiopeia - Starfall Street , al is Penny nu wel down
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda
Vond het wel mee vallen. Ong. 8 a 9 uurtjes aan puur de storyline. En dan nog wat side quests, Dex vullen, en minigame bovenop om te spelen.Mars18 schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:23:
Al meer mensen gespeeld? Ben bezig met de stoy line, hoorde van mijn zwager dat die erg kort is helaas.
Fijn te horenSir_Lion schreef op maandag 18 september 2023 @ 14:14:
[...]
Vond het wel mee vallen. Ong. 8 a 9 uurtjes aan puur de storyline. En dan nog wat side quests, Dex vullen, en minigame bovenop om te spelen.
In de eerste twee gevechten raakte ik 2 Pokémon kwijt. Ik was begonnen met een stuk of 4 Pokémon van rond de level 50...
Dus de hoge levels maakte het me lastig.
Ik heb nu een team van 5 Pokémon en ga grinden. Lager level zijn is echt vervelend.
Keuzes maken de Mens
Ik hoop dat ze bij het volgend spel de boel weer goed voor elkaar hebben, ook al is het gewoon stabiel 30 frames. Dan is het tenminste nog speelbaar inplaats telkens die drops en schokkende beelden
De DLC zit verder wel heel leuk in elkaar en de omgeving ziet er goed uit, binnenkort er zelf maar eens aan beginnen nu Starfield toch onspeelbaar is door de laatste update. Genoeg tijd voor andere spellen
Edit:

[ Voor 10% gewijzigd door G_Dragon op 24-09-2023 17:19 ]
Mijn 'run' was wel bijna voorbij geweest...
Keuzes maken de Mens
Door die framedrops speel ik niet meer. Ik wil gewoon laten blijken aan ze dat dit echt niet kan! Ook al wil m zo graag spelen. Hier trek ik m’n grens.G_Dragon schreef op zondag 24 september 2023 @ 16:44:
Mijn vriendin is vandaag begonnen met de uitbreiding op de Switch (Docked), had gehoopt dat de framerate nu ook verbeterd zou zijn maar we hebben helaas nog steeds te lage frames. En hebben het idee dat de updates het juist slechter heeft gemaakt..
Ik hoop dat ze bij het volgend spel de boel weer goed voor elkaar hebben, ook al is het gewoon stabiel 30 frames. Dan is het tenminste nog speelbaar inplaats telkens die drops en schokkende beelden
De DLC zit verder wel heel leuk in elkaar en de omgeving ziet er goed uit, binnenkort er zelf maar eens aan beginnen nu Starfield toch onspeelbaar is door de laatste update. Genoeg tijd voor andere spellen
Edit:
spoiler:Wie heeft er nou een Poochyena van level 60...
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Ik snap je heel goed, want wij zitten op de grens om ook te stoppen. Wel zonde van het geld wat we in de DLC hebben gestopt, maar het is bijna onspeelbaar zo door de dorps. Want sommige momenten zie je zelfs je karakter in slow motion bewegen, dit kan echt niet en je weet dat ik niet snel klaag..Alekz87 schreef op maandag 25 september 2023 @ 08:27:
[...]
Door die framedrops speel ik niet meer. Ik wil gewoon laten blijken aan ze dat dit echt niet kan! Ook al wil m zo graag spelen. Hier trek ik m’n grens.
[ Voor 12% gewijzigd door G_Dragon op 25-09-2023 08:36 ]
Keuzes maken de Mens
Idee van een openworld pokemon spel is leuk, uitvoering wat minder zeggen we dan maar...
Bij mij loopt het redelijk soepel. Geen 60 fps, sure. Maar geen stutters.
Echt helemaal niet? Ook niet wanneer je op je Pokémon zit en rond loopt en het spel dan veel moet inladen (zoals Pokémons en bomen), want daar hebben wij echt heel vaak veel schokkend beeld en lage animaties.Sir_Lion schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:17:
Het gekke is, ik ervaar al die problemen dus compleet niet.
Bij mij loopt het redelijk soepel. Geen 60 fps, sure. Maar geen stutters.
Ik zou echt afkloppen als je geen enkele problemen ervaart want ik denk niet dat er veel zijn die dit kunnen zeggen
Dat er dingen nog moeten inladen heeft puur met de draw-distance te maken.G_Dragon schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:57:
[...]
Echt helemaal niet? Ook niet wanneer je op je Pokémon zit en rond loopt en het spel dan veel moet inladen (zoals Pokémons en bomen), want daar hebben wij echt heel vaak veel schokkend beeld en lage animaties.
Ik zou echt afkloppen als je geen enkele problemen ervaart want ik denk niet dat er veel zijn die dit kunnen zeggen
Ik vraag mij af of het misschien kan komen omdat ik op cartridge speel?
Wij spelen ook vanaf cartridgeSir_Lion schreef op woensdag 27 september 2023 @ 14:14:
[...]
Dat er dingen nog moeten inladen heeft puur met de draw-distance te maken.
Ik vraag mij af of het misschien kan komen omdat ik op cartridge speel?
Edit:
Ik vind trouwens deze nieuwe meldingen wel heel irritant, want dit was eerst niet zo. Pak namelijk pas alle rewards wanneer ik de Pokédex compleet heb
:strip_exif()/f/image/e2nwli88PD61RPYBArTIsrbU.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 60% gewijzigd door G_Dragon op 27-09-2023 16:21 ]
Het open wereld aspect komt anders meer tot zijn recht in de DLC.Headozz schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:16:
Had gehoopt dat ondertussen het spel al beter zou draaien door updates/ dlc, maar blijkbaar dus niet. Denk dat ik de dlc's maar aan mij voorbij laat gaan dan.
Idee van een openworld pokemon spel is leuk, uitvoering wat minder zeggen we dan maar...
Alleen je kunt natuurlijk de bundel / remaster vast wel ooit voor de opvolger van de Switch kopen.
Keuzes maken de Mens
Het is jammer je eigenlijk niet over zomaar heen kan ivm het level verschil. Als het mee zou schalen, dan was dat net ff beter geweest. Nu wordt je alsnog gedwongen een bepaalde volgorde aan te houdenwhahas schreef op woensdag 27 september 2023 @ 22:08:
[...]
Het open wereld aspect komt anders meer tot zijn recht in de DLC.
Alleen je kunt natuurlijk de bundel / remaster vast wel ooit voor de opvolger van de Switch kopen.
Ik wil aan je verhaal nog even toevoegen dat het ook storend is dat je allleen maar van die eerste evolutie Pokémon met zo'n hoog level kan vangen, hierdoor kan je ze niet zelf trainen en is het vrij makkelijk om die Pokédex compleet te maken als je al genoeg candy's hebt.Alekz87 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:48:
[...]
Het is jammer je eigenlijk niet over zomaar heen kan ivm het level verschil. Als het mee zou schalen, dan was dat net ff beter geweest. Nu wordt je alsnog gedwongen een bepaalde volgorde aan te houden
Daar wil ik aan toevoegen dat de levels van wilde Pokémon en die van trainers behoorlijk rap omhoog gaan, waardoor het vrijwel ondoenlijk is om met een nieuw team de DLC te spelen zonder ofwel flink te levellen tussendoor, ofwel candy gebruiken.G_Dragon schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:58:
[...]
Ik wil aan je verhaal nog even toevoegen dat het ook storend is dat je allleen maar van die eerste evolutie Pokémon met zo'n hoog level kan vangen, hierdoor kan je ze niet zelf trainen en is het vrij makkelijk om die Pokédex compleet te maken als je al genoeg candy's hebt.
Ik was juist van mening dat de trainers wederom weer te weinig Pokémon hebben in hun team, telkens maar 1 of 2 is toch kinderspel?Autofan1985 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:00:
[...]
Daar wil ik aan toevoegen dat de levels van wilde Pokémon en die van trainers behoorlijk rap omhoog gaan, waardoor het vrijwel ondoenlijk is om met een nieuw team de DLC te spelen zonder ofwel flink te levellen tussendoor, ofwel candy gebruiken.

Maar als je met een nieuw team aankomt is het inderdaad wel een onmogelijke klus!
Hopelijk word het bij de toekomstige Pokémon spellen weer een stuk lastiger en gaan trainers hun Pokémon weer healen en hebben ze weer meer Pokémon in hun team
[ Voor 9% gewijzigd door G_Dragon op 28-09-2023 12:05 ]
Ik heb links en rechts wel eens van die customG_Dragon schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:02:
[...]
Ik was juist van mening dat de trainers wederom weer te weinig Pokémon hebben in hun team, telkens maar 1 of 2 is toch kinderspel?En dan gebruiken ze ook nog geen enkele item om hun Pokémon te healen, wat trouwens in heel Scarlet & Violet niet gebeurd
![]()
Maar als je met een nieuw team aankomt is het inderdaad wel een onmogelijke klus!
Hopelijk word het bij de toekomstige Pokémon spellen weer een stuk lastiger en gaan trainers hun Pokémon weer healen en hebben ze weer meer Pokémon in hun team
Roms gespeeld waarbij je dit soort settings kan instellen. Dus wild Pokémon schalen mee, hard mode voor CPU, exp share/aan uit. De community is best ver hiermee. Snap niet dat GF dit niet gewoon overneemt
Helemaal mee eens, want waarom de speler niet zelf de keuzes laten maken. Ik snap dat Exp Share makkelijk is voor de nieuwe speler of iemand die er niet teveel moeite wil insteken, maar geef dan op zijn minst de speler de keus.Alekz87 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:28:
[...]
Ik heb links en rechts wel eens van die custom
Roms gespeeld waarbij je dit soort settings kan instellen. Dus wild Pokémon schalen mee, hard mode voor CPU, exp share/aan uit. De community is best ver hiermee. Snap niet dat GF dit niet gewoon overneemt
Ik snap ook niet waarom er een keus is gemaakt bij deze nieuwste spellen dat trainers geen items meer gebruiken
Ik speel het spel met plezier en probeer door alle dingen heen te kijken, maar blijf wel hopen dat het volgende spel gewoon stabieler draait met de vrijheid die we nu hebben + opties om dingen aan of uit te zetten.
Waarschijnlijk wel, want het is wel zeer aannemelijk dat het volgende spel op de volgende Switch komt. En aangezien die weer 'n stukje krachtiger is, hoeft GameFreak niet per se iets te optimaliseren. Niet dat ze dat überhaupt kunnen, maar goed. De hardware trekt zich er wel doorG_Dragon schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:48:
[...]
maar blijf wel hopen dat het volgende spel gewoon stabieler draait met de vrijheid die we nu hebben

Na een paar jaar gaat die vlieger wel helaas niet meer op.
Ik ben nog steeds bezig met mijn nuzlocke, dat is geen kinderspel, dat kan ik je vertellen. Dus als je met lage levels erin gaat, zoals ik deed, dan moet je af en toe wel grinden om verder te kunnen komen.G_Dragon schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:02:
[...]
Ik was juist van mening dat de trainers wederom weer te weinig Pokémon hebben in hun team, telkens maar 1 of 2 is toch kinderspel?En dan gebruiken ze ook nog geen enkele item om hun Pokémon te healen, wat trouwens in heel Scarlet & Violet niet gebeurd
![]()
Keuzes maken de Mens
Ik Nuzlock Pokémon Y nu. Je moet t idd wel jezelf erg moeilijk maken om er een uitdaging van te maken.whahas schreef op donderdag 28 september 2023 @ 21:28:
[...]
Ik ben nog steeds bezig met mijn nuzlocke, dat is geen kinderspel, dat kan ik je vertellen. Dus als je met lage levels erin gaat, zoals ik deed, dan moet je af en toe wel grinden om verder te kunnen komen.
Dit kanaal is wel een leuk voorbeeld.
YouTube: I Added A Twist To My Randomized Hardcore Nuzlocke Of Pokémon SoulSi...
Ik heb me vermaakt met het spel.
Ik weet nog niet of ik VGC ga doen.
Aangepast:
Ik heb enige successen gehad met mijn oude team. Dat team zonder Paradox Pokémon of legendarische Pokémon.
[ Voor 28% gewijzigd door whahas op 13-10-2023 23:55 ]
Keuzes maken de Mens
Maar man man wat liggen er toch ontzettend veel items overal op de grond, is dit bewust gedaan of een foutje? Want je komt soms amper toe aan andere dingen
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/u9WCwWcO0SfON0UzNJivkI6w.jpg?f=user_large)
Serebii Update: The next 7 Star Tera Raid Battle has been fully revealed. Battle against Fire Tera Type Hisuian Typhlosion.
— Serebii.net (@SerebiiNet) 29 oktober 2023
Runs from November 3rd through November 5th and again a week later from November 10th through 12th
Details @ https://t.co/gDbXkHSvkT pic.twitter.com/u37e7RtFJl
[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 30-10-2023 08:27 ]
Keuzes maken de Mens
Dachsbun
Impish Nature (+Def/-SpAtk)
Metronome item
252 Def / 252 Sp. Def / 4 HP
Fighting Tera
Well-Baked Body Ability
Body Press
Spam die move, en je hebt hem.
Had iemand dat hier al gedeeld?
Ik weet nog niet of ik 'The Indigo Disk' ga blind nuzlocke.
Inmiddels ben ik ook druk met een ander spel: Marvel's Spider-Man 2.
Keuzes maken de Mens
:strip_exif()/f/image/2rdtIlMUuk2SvCuBccdZW3Cn.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 39% gewijzigd door G_Dragon op 26-11-2023 22:47 ]
:strip_exif()/f/image/hAKvOITmtB08HMXB2mIVhcUZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BEZFBgdyH0Pk5O7k8mvq9C1V.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EOolZbT7qlM0wlmDKIVUd3ju.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sq5yDsTrZtT9ToXyh9NFfpce.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zHSx7uYaBFo1rfImDJ6ZIAtP.jpg?f=fotoalbum_large)
Oh, gefeliciteerd trouwens!
Keuzes maken de Mens
Dank je wel! Nu wachten op de laatste uitbreiding en dan hopelijk volgend jaar weer een nieuw Pokémon spel of remake van Gen 2 of Gen 3whahas schreef op maandag 27 november 2023 @ 21:50:
De tekst is bij beide diploma's nagenoeg gelijk. Wel een beetje jammer.
Oh, gefeliciteerd trouwens!
Nu zijn er dus 4 games om uit de kiezen van pokemon maar zie door de bomen het bos niet meer, Arcues lijkt me meer leuk voor de wat volwassener pokemon speler, maar dan nog de keuze tussen de Brilliant diamond, Sword and shield en dus deze Scarlet of violet.
Wat raden jullie aan?
Playstation 5
Scarlet/Violet een prima Pokemon game. Meer openworld dan de vorige main-line game, met de daarbij komende issues. Zelf heb ik het geluk dat ik die issues niet zo ervaar (mss silicon lottery switch?!). Het is een vrij vermakelijk spel om te spelen. Je kunt in theorie je eigen pad kiezen.Stylze schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:11:
Wat vanden jullie van deze game? lees veel mixed reactions op reddit etc hierover maar wil nog een toffe pokemon game voor mijn zoontje van 10 aanschaffen die een nintendo switch krijgt voor zijn verjaardag. Hij heeft veel plezier gehad met Pokemon lets go pikachu een paar jaar geleden toen hij een switch van zijn buurjongen 2 weken mocht lenen en heeft die game helemaal kapot gespeeld.
Nu zijn er dus 4 games om uit de kiezen van pokemon maar zie door de bomen het bos niet meer, Arcues lijkt me meer leuk voor de wat volwassener pokemon speler, maar dan nog de keuze tussen de Brilliant diamond, Sword and shield en dus deze Scarlet of violet.
Wat raden jullie aan?
Legends Arceus staat bij mij in de boeken als echt een van de beste, maar heeft wel een geheel ander karakter dan de mainline games. De immersie is wel het meest spraakmakende. Het heeft wel een hele grote focus op Pokemon vangen, met weinig anders te doen.
Briliant Diamond/Shining Pearl is echt meer de traditionele klassieker. Ook een solide game, met ook wel wat uitdagingen (met name de E4). Prima in-game story met daarnaast nog wel leuke dingen om te doen zoals de Undeground of het vangen van een dozijn legendaries.
Sword/Shield zit tussen BDSP en SV in. Meer een overgang tussen de generaties. Meer open world (maar nog niet helemaal), en overworld pokemon (alleen niet shinies in de overworld). Toch volgt het nog de traditionele Gyms in volgorde zoals de eerdere series.
Welke van de 4 je dan moet kiezen is natuurlijk geheel aan jou. Daar kunnen wij niet echt een antwoord op geven, want jij kent jouw zoon het beste.
Pokémon Scarlet & VIolet zitten voor een groot deel echt heel goed in elkaar zitten, want in de wereld spawnen echt overal wilde Pokémon's en staan er veel Pokémon trainers die graag met je willen vechten waardoor je altijd wel iets kan doen. Het verhaal is heel sterk en neemt je mee op een leuk avontuur en is veel beter dan die van Pokémon Sword & Shield. Mocht je zoontje vastlopen en niet de juiste Pokémon's hebben, dan kan je altijd nog even gaan wondertraden en dan is het even duimen op een paar goede Pokémons

Het grootste minpunt aan deze spellen is dat ze er niet genoeg tijd voor hebben genomen en gehaast hebben uitgebracht waardoor je veel last hebt van framedrops die soms echt heel verneembaar zijn, ik ging Zondag zelfs in slow motion omdat het spel alles aan het inladen was. Dus tja op technisch gebied is het echt een grote misser, daarom hoop ik ook dat het volgend spel daar weer veel beter in is. Dan maar wat minder grafisch..
Als je de spellen voor een €20 of €35 euro op de kop kan tikken zal ik zeggen doe het maar €35 is dan ook echt wel het maximale wat ik er zelf nu nog voor zou willen geven. Ik heb zelf beide spellen uitgespeeld en de Pokédex compleet.
Pokémon Let's go Pikachu & Eevee zijn erg leuke maar veel te makkelijke Pokémon spellen, die kwa niveau ook echt gemaakt zijn voor de jongere generatie. Als je bekend bent met de oudere niet Nintendo Switch Pokémon spellen kan je Let's Go Pikachu & Eevee met je ogen dicht uitspelen en de Pokédex 100% halen (exclusives helpen wij je wel mee). Ik heb zelf beide spellen uitgespeeld en de Pokédex compleet.
Pokémon Sword & Shield zijn ook vermakelijke spellen, ik was in het begin een beetje tegen die online Dynamax raids. Vond het jammer dat Mega's niet terug kwamen maar uiteindelijk ben ik het leuk gaan vinden, helaas zijn dit echt ontzettende makkelijke spellen met geen sterk verhaal.
De DLC's zijn hun geld wel meer dan waard, want je krijgt er als speler veel leuke content bij.
Pokémon: Legends Arceus is zeker een aanrader zonder twijfel, die wil ik ooit ook nog weer voor een tweede keer gaan spelen. Fijne controls, met een goed verhaal dus het zeker waard om een keer te spelen
Pokemon Brilliant Diamond and Shining Pearl is weer van bovenaf zoals we de spellen kennen en is een spel waarmee ik me echt prima heb vermaakt, het niveau word zeker weer omhoog getilt. Helaas door de national Pokédex heb ik bij dit spel mijn diploma nooit gehaald want dat is een monster klus die @Sir_Lion vast en zeker nog gaat halen.
Ik kan je nog de tip geven om je vraag nogmaals te stellen in Het grote Pokémon Topic - Deel Twee. Want wie weet krijg je daar nog wat extra reacties die je mee kan nemen in je besluit
[ Voor 33% gewijzigd door G_Dragon op 28-11-2023 09:39 ]
In BDSP is dat nog 493 Pokemon voor de National Dex compleet dacht ik mij te herinneren. Dus die heb ik al als het goed isG_Dragon schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:28:
@Stylze
Helaas door de national Pokédex heb ik bij dit spel mijn diploma nooit gehaald want dat is een monster klus die @Sir_Lion vast en zeker nog gaat halen.
Enige jammere is dat je volgens mij niet meer je pokemon naast ja kan laten lopen met Scarlet he? dat was wel een leuke toevoeging bij lets go en dat je zelfs ook op pokemon kon vliegen etc.
Ieder geval beginnen met Scarlet en voor mezelf haal ik nog wel Arceus in huis binnenkort.
Playstation 5
Dat kan wel! https://www.gosunoob.com/...rlet-violet/walk-pokemon/Stylze schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:59:
Dank voor de reacties haha moeilijke keuze wel, ik denk dat ik dan eerst Scarlet ga halen voor de kleine man denk niet dat hij zich op die leeftijd bezig houd met frame drops etc dat merkt hij waarschijnlijk niet eens. Lets go had hij al zo goed als uitgespeeld dus wel leuk om een nieuwe game te halen.
Enige jammere is dat je volgens mij niet meer je pokemon naast ja kan laten lopen met Scarlet he? dat was wel een leuke toevoeging bij lets go en dat je zelfs ook op pokemon kon vliegen etc.
Ieder geval beginnen met Scarlet en voor mezelf haal ik nog wel Arceus in huis binnenkort.
Maar wel met kleine beperkingen
Dat kan zeker wel, je kan een van je eigen Pokémon's na keuze op die manier lekker laten vechten met wilde Pokémon's voor XP en daarnaast kan je los lopende Pokémon met deze functie ook items oppakken. Pas daarbij natuurlijk wel goed op dat je geen vuur Pokémon op een water Pokémon afstuurt hahaStylze schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:59:
Dank voor de reacties haha moeilijke keuze wel, ik denk dat ik dan eerst Scarlet ga halen voor de kleine man denk niet dat hij zich op die leeftijd bezig houd met frame drops etc dat merkt hij waarschijnlijk niet eens. Lets go had hij al zo goed als uitgespeeld dus wel leuk om een nieuwe game te halen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zehDI09OOzBr1QFgEoIBOSiI.jpg?f=user_large)
[ Voor 10% gewijzigd door G_Dragon op 28-11-2023 10:13 ]
Ik heb ze allemaal 'live' gespeeld met de online mogelijkheden.
(Niet dat het voor de vraagsteller relevant is, want alle spellen worden nog ondersteund.)
Keuzes maken de Mens
Het enige wat je, volgens mij, echt mist is het kunnen ruilen en vechten samen/tegen anderen.whahas schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:07:
Hoe zijn al die spellen trouwens zonder online functionaliteit?
Ik heb ze allemaal 'live' gespeeld met de online mogelijkheden.
(Niet dat het voor de vraagsteller relevant is, want alle spellen worden nog ondersteund.)
Precies!Sir_Lion schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:13:
[...]
Het enige wat je, volgens mij, echt mist is het kunnen ruilen en vechten samen/tegen anderen.
Scarlet heeft (achteraf gezien) de betere exclusives voor wat betreft de Paradox Pokemon vind ik persoonlijk. Ik zou die dus zeker boven Violet verkiezen idd. Als je zoontje hulp nodig heeft met de exclusives uit Violet verneem ik dit graag aangezien ik een Violet speler ben. Ik zou de gewone exclusives vast kunnen breeden als je dat wilt. Dan kan hij ze eventueel al gebruiken zonder dat ze overleveled zijn. Hebben ze direct ook zijn OT als ik ze als ei stuur. De Paradox Pokemon zitten pas helemaal op het einde en zouden dus zwaar overpowered zijn om direct al te geven, dus daar kan je beter mee wachten lijkt me.Stylze schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:59:
Hier sluit ik mij bij aan, want ik wil ook altijd wel helpen met het verkrijgen van de exclusives van Violet mocht dit nodig zijn @Stylze.Autofan1985 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 09:13:
[...]
Scarlet heeft (achteraf gezien) de betere exclusives voor wat betreft de Paradox Pokemon vind ik persoonlijk. Ik zou die dus zeker boven Violet verkiezen idd. Als je zoontje hulp nodig heeft met de exclusives uit Violet verneem ik dit graag aangezien ik een Violet speler ben. Ik zou de gewone exclusives vast kunnen breeden als je dat wilt. Dan kan hij ze eventueel al gebruiken zonder dat ze overleveled zijn. Hebben ze direct ook zijn OT als ik ze als ei stuur. De Paradox Pokemon zitten pas helemaal op het einde en zouden dus zwaar overpowered zijn om direct al te geven, dus daar kan je beter mee wachten lijkt me.
Keuzes maken de Mens
Serebii Update: The next Pokémon Scarlet & Violet - The Indigo Disk information will release on December 7th at 14:00 UTC
— Serebii.net (@SerebiiNet) 6 december 2023
Details being added @ https://t.co/NWlAdn57aQ pic.twitter.com/G0vHU9XvQA
Las dat hierna nog genoeg te doen is, dacht dat ik al klaar was.
De gevechten worden inderdaad moeilijker.
Keuzes maken de Mens
er is inderdaad nog voldoende te doen! welke games heb je voorheen gespeeld? Weet dat de Gen1 nog best lastig waren om de E4 te verslaan maar de games erna werd het eigenlijk te gemakkelijk gemaakt.Mars18 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 12:41:
Na 72 uur in Scarlet heb ik eindelijk voor het eerst in een Pokemon game de Elite Four verslagen, nu ga ik er af bij het gevecht er na,
Wat een gave trailer!
Ik mis alleen de Galarian Ponyta
[ Voor 20% gewijzigd door G_Dragon op 07-12-2023 15:20 ]
/f/image/CYd9eG6O0jLrKKpeV8EQfeVR.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door Sir_Lion op 07-12-2023 15:33 ]
Lets gosjtienuh schreef op donderdag 7 december 2023 @ 14:34:
[...]
er is inderdaad nog voldoende te doen! welke games heb je voorheen gespeeld? Weet dat de Gen1 nog best lastig waren om de E4 te verslaan maar de games erna werd het eigenlijk te gemakkelijk gemaakt.
Diamond Pearl
Sword
Arceus
Meeste heb ik zeker nog niet uitgespeeld, heb genoeg te doen :0
Gefeliciteerd!Mars18 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 12:41:
Na 72 uur in Scarlet heb ik eindelijk voor het eerst in een Pokemon game de Elite Four verslagen, nu ga ik er af bij het gevecht er na,
Nee het houdt zeker nog niet op want er is genoeg te doen na het verslaan van de Pokémon League:
- Receive the Master Ball.
- Gym Rematches and the Academy Ace Tournament.
- Clear 5-Star and 6-Star Tera Raids.
- Catch Koraidon/Moraidon and change their form.
- Catch Paradox Pokémon.
- Catch the Ruinous Quartet.
- Unlock the Judge Function at Pokémon Centres.
- Complete the Pokédex.
Ziet er leuk uit gaat ook zeker account voor mij op die switch van mijn zoontje komen haha, is zien wie eerder de pokedex vol heeft. Pokemon blue was mijn eerste echte game ervaring destijds op een gameboy pocket volgens mij. Weet nog goed dat mijn ouders de gameboy met spel verstopt hadden voor mijn verjaardag, maar ik het allang gevonden had en de game stiekem al helemaal grijs had gespeeld voordat ik het officieel cadeau kreeg.G_Dragon schreef op donderdag 7 december 2023 @ 15:16:
[YouTube: UK: Get Ready for Your Trip to Blueberry Academy!]
Wat een gave trailer!
Ik mis alleen de Galarian Ponyta
Toch bizar dat pokemon nog steeds zo populair is bijna 25 jaar later..
Playstation 5
Je hebt een verhaal.
Je hebt het verzamelen.
Je hebt het vechten.
Je hebt het ruilen.
Bovendien kun je veel van die onderdelen ook nog eens uitsplitsen.
Ik vind het wel heel knap dat The Pokémon Company International nog steeds niet de kip / gans met de gouden eieren heeft geslacht, alhoewel ik hoop dat ze geleerd hebben van de 'prestaties' van Scarlet & Violet op de Switch.
Nee, niet dat Blue en Green hoogstandjes waren qua graphics, maar dat was de eerste generatie. Dit is de eerste keer dat de spellen grafisch achteruit gingen - mits je alleen naar de hoofdreeks kijkt.
Keuzes maken de Mens
Ik ben pas net begonnen (ben bijna bij de Academy volgens mij), toch al paar uur gespeeld doe lekker rustig aan. Maar ben eigenlijk nog geen 1 bug of framedrop dip tegen gekomen en vind het er ook gewoon prima uit zien allemaal. Hebben ze veel gefixed met patches ofzo? Want het speelt bij mij gewoon heerlijk en snap al doe negativiteit rond deze game totaal niet. Kan net zoals vroeger de nintendo maar moeilijk weg leggen, jammergenoeg heb ik maar beperkte speeluren haha:)
Enige minpuntje vind ik tot nu toe dat het wel heel erg makkelijk is en dat de pokemon in je party wel heel snel lvlen, maar hopelijk gaat het nog wat moeilijker worden later.
[ Voor 12% gewijzigd door Stylze op 12-12-2023 09:44 ]
Playstation 5
Ik denk eerder dat het te maken heeft met de console die je hebt. Hoor nog hier en daar wel wat issues met framerates, maar heb er zelf nooit last van gehad.Stylze schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:40:
Nou ik ben zelf ook begonnen met scarlet, pokemon heeft toch altijd een soort magisch gevoel, ik dacht dat het misschien wat zou tegenvallen gezien de negativiteit in de media en onder user reviews maar ik zit er meteen weer helemaal in. Dit is toch hoe ik vroeger dacht dat pokemon misschien ooit zou worden, open wereld met rondlopende pokemon die je op je gemakje kan ontdekken. Tot nu toe ben ik vooral onder de indruk maar misschien speelt er bij mij ook een hoog nostalgie gehalte.
Ik ben pas net begonnen (ben bijna bij de Academy volgens mij), toch al paar uur gespeeld doe lekker rustig aan. Maar ben eigenlijk nog geen 1 bug of framedrop dip tegen gekomen en vind het er ook gewoon prima uit zien allemaal. Hebben ze veel gemixed met patches ofzo? Want het speelt bij mij gewoon heerlijk. Kan net zoals vroeger de nintendo maar moeilijk weg leggen, jammergenoeg heb ik maar beperkte speeluren haha:)
Ja heel misschien eens aan begin, maar heb paar maanden geleden spel voor de 3de keer een nieuwe kans gegeven en toen eindelijk er doorheen gekomen en uit kunnen spelen(Tenminste verhaal niet de pokemon dex).
Het heeft mij ook niet tegen gehouden. Alleen is het jammer. Het had de perfecte Pokémon game kunnen zijn.
Keuzes maken de Mens
@Stylze Ben blij om te horen dat jij je er zo mee vermaakt, goed om te horen! Het is ook echt wel een prachtig spel, beter dan bijvoorbeeld Pokémon Sword en Shield..
Ik heb al weer een week geen Spider-Man gespeeld, dus ik kan morgen op zich ook wel The Indigo Disk gaan doen.
Nee, ik vind Marvel's Spider-Man 2 fantastisch, maar aan gamen toekomen is bij mij echt een verschijnsel.
Keuzes maken de Mens
Nee wij blijven er niet voor op, zien het vanzelf wel deze of volgende week. Hoop wel dat deze tweede dlc een stuk langer is dan de vorigewhahas schreef op woensdag 13 december 2023 @ 20:51:
Gaat er iemand op blijven?
Ik heb al weer een week geen Spider-Man gespeeld, dus ik kan morgen op zich ook wel The Indigo Disk gaan doen.
Nee, ik vind Marvel's Spider-Man 2 fantastisch, maar aan gamen toekomen is bij mij echt een verschijnsel.
Opblijven nee echt niet voor geen enkel spel, de wekker gaat gewoon om 7 uur weer.whahas schreef op woensdag 13 december 2023 @ 20:51:
Gaat er iemand op blijven?
Dus vor 12 uur lig ik de binnenkant van mijn ogen gewoon te verkennen, ik begin er pas wellicht van het weekend eens pas aan.
Voor geen enkel spel of live stream van iets blijf ik wakker, al is het Gta6, Spiderman 3, Wolverine onthulling, God of War 4 ik zeg maar wat. Ik vind mijn eigen rust belangrijker.
Zelfs als ik de dag erna vrij zou zijn zou ik er nog niet voor op blijven of thuis blijven, kan een dag later ook beginnen
:strip_exif()/f/image/fXipaH2I3K7OYInTArBTGfdG.jpg?f=fotoalbum_large)
Kwam er pas achter dat je met bepaalde Candy het level kan uitbreiden van je Pokemon, die had ik nog nooit gebruikt.
En wist niet van suprise trade's, dat nu gedaan met mijn dubbele Pokemon's. Heb er 2 shiny's van gekregen, al is het natuurlijk leuker om het zelf te vangen.
Heb alleen niet zo leuk team op dit moment, geen grote namen.
:strip_exif()/f/image/CJRl8tl94qWu1h4lipXqbIBP.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag ga ik aan de slag met de 2e DLC, de 1e heb ik ook uitgespeeld.
Gefeliciteerd, je bent dus voor het eerst in je leven een Pokémon meester!Mars18 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 07:11:
Na 79 uur heb ik voor het eerst een Pokemon spel uitgespeeld, heb de credits gezien, en nu mag ik de gyms nog een keer aflopen, inmiddels 1 gedaan.
[Afbeelding]
Kwam er pas achter dat je met bepaalde Candy het level kan uitbreiden van je Pokemon, die had ik nog nooit gebruikt.
En wist niet van suprise trade's, dat nu gedaan met mijn dubbele Pokemon's. Heb er 2 shiny's van gekregen, al is het natuurlijk leuker om het zelf te vangen.
Heb alleen niet zo leuk team op dit moment, geen grote namen.
[Afbeelding]
Vandaag ga ik aan de slag met de 2e DLC, de 1e heb ik ook uitgespeeld.
Succes met het opnieuw doen van de gyms, daar ga je zo doorheen als ik de levels zie van je team. Ik vond de Post-game zelf wel erg leuk naast het sterke hoofdverhaal en handig hé die surprise trade's. Daar gaan ook vaak mijn dubbele Pokémon's heen
Alleen de enigste vraag die door mijn hoofd gaat is waarom en hoe kan het dat dit je eerste Pokémon spel is die je hebt uitgespeeld, heb je vroeger nooit Pokémon gespeeld?
In het kader van "Don't shoot the messenger":Mars18 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 07:11:
Zeer grote kans dat die Shinies nep zijn. I.e. dat ze zijn gegenereerd door iemand en in het spel is geïnjecteerd.
Dank voor je reactieG_Dragon schreef op donderdag 14 december 2023 @ 08:08:
[...]
Gefeliciteerd, je bent dus voor het eerst in je leven een Pokémon meester!![]()
Succes met het opnieuw doen van de gyms, daar ga je zo doorheen als ik de levels zie van je team. Ik vond de Post-game zelf wel erg leuk naast het sterke hoofdverhaal en handig hé die surprise trade's. Daar gaan ook vaak mijn dubbele Pokémon's heen
Alleen de enigste vraag die door mijn hoofd gaat is waarom en hoe kan het dat dit je eerste Pokémon spel is die je hebt uitgespeeld, heb je vroeger nooit Pokémon gespeeld?
Kwam eigenlijk nooit zover, door andere spellen denk ik
Ik snap trouwens nog steeds niet precies wat je met Pokemon home kan doen, terwijl ik op het internet het ook probeer op te zoeken maar het blijft vaag

[ Voor 35% gewijzigd door Stylze op 14-12-2023 10:14 ]
Playstation 5
Zeker, een hele nieuwe (grote) map zo te zien.Stylze schreef op donderdag 14 december 2023 @ 10:07:
Veel plezier met de nieuwe DLC iedereen, ik ben voorlopig nog wel bezig met de main game maar leuk voorruitzicht dat ik daarna nog 2 DLC's te spelen heb. Zitten daar dan 2 nieuwe zones bij? zag dat in ieder geval bij de eerste DLC een nieuwe zone zit en met de tweede DLC schijn je te kunnen vliegen door heel Paldea? wel gaaf lijkt mij.
Ik snap trouwens nog steeds niet precies wat je met Pokemon home kan doen, terwijl ik op het internet het ook probeer op te zoeken maar het blijft vaagkan je nou bijvoorbeeld als ik ook Pokemon sword zou hebben dan pokemon die ik daar heb gevangen en niet te vangen zijn in pokemon scarlet overbrengen naar scarlet om ze daar aan je party toe te voegen?
Pokémon Home is puur opslag. Ja, je kunt van oude generaties naar nieuwe generaties overzetten. Wel met beperkingen.Stylze schreef op donderdag 14 december 2023 @ 10:07:
Veel plezier met de nieuwe DLC iedereen, ik ben voorlopig nog wel bezig met de main game maar leuk voorruitzicht dat ik daarna nog 2 DLC's te spelen heb. Zitten daar dan 2 nieuwe zones bij? zag dat in ieder geval bij de eerste DLC een nieuwe zone zit en met de tweede DLC schijn je te kunnen vliegen door heel Paldea? wel gaaf lijkt mij.
Ik snap trouwens nog steeds niet precies wat je met Pokemon home kan doen, terwijl ik op het internet het ook probeer op te zoeken maar het blijft vaagkan je nou bijvoorbeeld als ik ook Pokemon sword zou hebben dan pokemon die ik daar heb gevangen en niet te vangen zijn in pokemon scarlet overbrengen naar scarlet om ze daar aan je party toe te voegen?
We hebben eerst Pokémon Box gehad. Later Pokémon Bank. Het lijkt er op dat Pokémon Home wel een blijvertje is. Overigens is het niet gratis, wat ik best inhalig vind overigens.
Keuzes maken de Mens
Het blijft toch wel iedere keer weer leuk om de game te spelen als er nieuwe content uit komt, maar na een paar uur merk ik al vrij snel dat het wat leeg aanvoelt.. Zonde, want de franchise verdient echt zoveel meer!
Ben overigens wel blij dat ik Totodile eindelijk weer kan vangen! Mijn favoriete Pokémon die een permanente plek op mijn onderarm heeft.
Door de grote hack bij Pokémon studio GameFreak, zijn er veel dingen uitgelekt. De vraag dan ook als je informatie tegenkomt en deze wilt delen, dan aub de spoiler tag te gebruiken, om het zo voor iedereen een beetje leuk te houden.