Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.916 views

Onderwerpen

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Eli3l schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 21:51:
[...]

Is al lang bevestigd door de Oekraïense regering dat het een wapen depot was dat geraakt is.
Er staat ook: Kharkiv moments ago.

Gepost 21:39. Die munitie depot was van een tijdje terug. Daarom kan ik niet zeggen dat het om dezelfde explosie gaat ja of nee.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

*knip* offtopic

[ Voor 90% gewijzigd door polthemol op 02-03-2022 08:21 ]

Verwijderd

Limbeckx schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 21:35:
Gister toen de eerste berichten binnenkwamen werd het nog afgedaan als potentieel fake news: https://nos.nl/l/2419417

Wel degelijk regelmatig scheiding tussen gekleurden en Ukrainiers...
Ja dat werd hier heel snel als Russische propaganda gezien en dat het niet waar zou zijn. Blijkt dus wel zo te zijn.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-11 16:53
Waah schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 21:24:
[...]
Lukt dat? Een tank slepen? Wat voor kabel ga je daar voor gebruiken?

En normaal sleep je een auto op wielen. Met rups banden lijkt me dat een stuk lastiger. Die rollen niet zo lekker mee lijkt me als normale wielen.

Plus dat de ondergrond ook niet zal meewerken...

Geen ervaring. Misschien dat mensen met meer ervaring het kunnen toelichten.
Op zich zijn rupsbanden ook maar min of meer gewone wielen waar automagisch plankjes onder gelegd worden :p. Zal wel wat meer weerstand opleveren, maar het voornaamste zal zorgen dat die dieselbak ontkoppeld is voor je er aan gaat trekken. En verder zie je bij diverse voertuigen de staalkabels buiten al hangen.

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-11 17:31

Amphiebietje

In de blubber

Rusland is er achter dat Wikipedia een hoogst informatief artikel over de oorlog heeft, en dreigt nu Wikipedia te blokkeren (bron: https://www.theguardian.c...-621e7f058f0851056ae54fe7)

3...2...1...voordat dat artikel op nog veel meer Wiki's staat. :D

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:12
MikeyMan schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 20:39:
[...]

Over welke capaciteit hebben we het dan? Hoe lang houden ze het in die kelders uit? Als je na twee weken naar buiten stapt en je stapt rechtstreeks de straling in, is het ook klaar.

Dan heb ik liever een direct hit eerlijk gezegd.
Niet lang. Circa een week in Finland op basis van water bevoorrading. Mits er niet bij herhaling sprake is van nukes op dezelfde locatie maakt dit verder ook allemaal niet zozeer uit om eerlijk te zijn. Binnen 24 uur ben je bij benadering reeds zo'n 75 - 85% van je stralingsniveau kwijt, binnen 2 weken zit je op circa 1%.

Is het helemaal gezond? Nee, niet echt.

Maar uiteindelijk is het ook weer niet zo dramatisch. Zie bijvoorbeeld de data van de Trinity test:
https://wwwn.cdc.gov/LAHD...010-%20Trinity%20Test.pdf

Met name Tabel 10.

Na 1 dag zit je nog op zo'n 0.2R/u. Röntgen is een beetje een verlaten eenheid. En ten aanzien van equivalente dosis, om vergelijk wat makkelijker te maken is 1R circa 0.95 Rem (bij benadering). Dit komt neer op dan dus zo'n 9.5 mSV per 5 uur, na 1 dag. Dit is ongeveer 1 CT scan van de buik, als vergelijking.

Dit is natuurlijk niet gezond, maar van een CT-scan van de buik, ga je niet binnen no-time dood.

Na 2 weken, is dit dus nog verder vervallen tot ongeveer 1/20ste. En zit je op een niveau van ongeveer 10 mSV per 5 dagen. Zelfs indien dit niet verder zal dalen, ga je hier op zich niet dood aan. Je zit hier nog ruim onder totaal lichaamsbestraling niveaus zoals deze medisch toegepast worden.

Echt gezond is het natuurlijk ook weer niet, maar je zult wel blijven leven. En kunt natuurlijk gewoon vertrekken naar een gebied waar geen atoombom is gevallen.

Het grote gevaar van een atoomoorlog zit hem dan ook niet zozeer in de stralingsniveaus op zich, maar hoofdzakelijk in de hoeveelheden stof die eigenlijk de atmosfeer ingeschoten wordt. Waarbij er een 'nuclear winter' scenario zou kunnen ontstaan, een soort door de mens gemaakte ijstijd.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

Weer een voorbeeld van een overgenomen konvooi. Deze heeft lekke banden, maar is voor de rest intact, wat wederom erop wijst dat het simpelweg is achtergelaten door Russen.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

https://t.me/OSINTUkraine/1608

Turkey does not plan to impose sanctions against Russia so that there remains a channel for dialogue - Erdogan Spokesman

Edit: Jammer dit :(

[ Voor 7% gewijzigd door Xtr3me4me op 01-03-2022 21:59 ]

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11 22:52
Helaas meerdere meldingen van straaljagers die vermeend bommen hebben laten vallen op Kharkiv. Verder nog weinig bekend. Mocht dit inderdaad zo zijn, zou dat weer een nieuw dieptepunt zijn voor deze al zo geteisterde stad.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Eli3l schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 21:49:
[Twitter]
Nog een soldaat die een bericht naar buiten brengt over Mariupol. Dit zal een zware nacht voor ze worden.

@sampoo hier je bevestiging
Het gaat dus om een Brit die zich sinds 2018 aangesloten heeft bij het Oekraïense leger. Ik vond het taalgebruik al wat afwijkend van wat ik van die regio gewend ben.

https://twitter.com/cossackgundi

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-11 21:08
RoD schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 21:55:
[Twitter]
Weer een voorbeeld van een overgenomen konvooi. Deze heeft lekke banden, maar is voor de rest intact, wat wederom erop wijst dat het simpelweg is achtergelaten door Russen.
Het was al duidelijk dat er extreem veel materieel of uitgeschakeld of achtergelaten is, maar het is een onophoudelijke stroom. Is echt bizar.

• Eli3l
sampoo schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 21:57:
[...]

Het gaat dus om een Brit die zich sinds 2018 aangesloten heeft bij het Oekraïense leger. Ik vond het taalgebruik al wat afwijkend van wat ik van die regio gewend ben.

https://twitter.com/cossackgundi
Exact, zoals het in de tweet staat...

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RoD schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 21:55:
[Twitter]
Of ze hebben het konvooi overvallen door eerst de banden lek te schieten?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:35
Meer dan 150 voormalige Britse parachutisten die in Afghanistan hebben gevochten, zijn nu op weg naar Oekraïne om te strijden tegen de Russen. Ze geven gehoor aan de oproep van de Oekraïense president Zelenski om zich aan te sluiten bij een internationaal legioen.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-11 15:20

Sebazzz

3dp

Kennelijk is het Sloveense consulaat geraakt:

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Eli3l
Xtr3me4me schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 21:52:
[...]

Er staat ook: Kharkiv moments ago.

Gepost 21:39. Die munitie depot was van een tijdje terug. Daarom kan ik niet zeggen dat het om dezelfde explosie gaat ja of nee.
Niet lullig bedoeld, maar dat telegram kanaal waar jij uit post is heel traag met alles doorgeven. Soms uren later. Dat moments ago zegt dus niks. Wel lijkt de explosie heel erg op de eerder bevestigde explosies, waardoor het heel waarschijnlijk is dat het om de zelfde explosie gaat.

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-11 21:54
Jazco2nd schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 21:42:
[...]

Het is algemeen bekend dat racisme tegen vluchtingen in heel Europa ja ook de Benelux plaatsvind. De 'blanke' vluchtelingen zijn hartstikke welcome. De vluchtelingen die dat niet zijn kunnen natuurlijk onmogelijk uit Oekraïne komen.

Ergens ook bizar hoe EU regeringsleiders nu vluchtelingen verwelkomen. Syrische vluchtelingen waren iets minder welkom. En daar deed NL volgens mij zelfs mee met bombardementen (dat kan ik mis hebben).
whataboutism. Wat is je punt?

• hoevenpe
  • Laatst online: 23:12
Sebazzz schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:00:
Chinese ambassade in Belgrado moment?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

[Twitter]
oeiiii...dat zal zekers gevolgen hebben.

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-11 03:18

[Twitter]
Ah een artikel 5je.

• psychodude

[Twitter]
Telt dit als een aanval op NATO grondgebied, een aanval op een NATO lidstaat?

• Eli3l
psychodude schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:02:
[...]

Nee.
Het is een wijdverspreid misverstand dat ambassades kleine stukjes grondgebied van de desbetreffende staat zijn die door de gaststaat zijn afgestaan. Ze genieten slechts onschendbaarheid maar zijn nog steeds grondgebied van de gaststaat.
Wikipedia: Ambassade

[ Voor 30% gewijzigd door Eli3l op 01-03-2022 22:04 ]

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Eli3l schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:01:
[...]

Niet lullig bedoeld, maar dat telegram kanaal waar jij uit post is heel traag met alles doorgeven. Soms uren later. Dat moments ago zegt dus niks. Wel lijkt de explosie heel erg op de eerder bevestigde explosies, waardoor het heel waarschijnlijk is dat het om de zelfde explosie gaat.
Oke, als jij dat zegt dan zal ik die dingen hier ook niet meer posten als ze met ruime vertraging binnen komen.
Ik heb helaas geen twitter account en om specifieke redenen ook niet. Dus ja, mijn manier is om het op die manier een beetje bij te houden en hier uiteraard.

Excuses als mijn bericht dubbel hier neergekomen is met het videomateriaal.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

psychodude schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:02:
[...]

Ga er maar vanuit dat iedereen zich zo lang mogelijk in de meest vreselijke bochten blijft wringen om dat zo lang mogelijk anders te benoemen.

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
oldgrumpy schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:00:
Meer dan 150 voormalige Britse parachutisten die in Afghanistan hebben gevochten, zijn nu op weg naar Oekraïne om te strijden tegen de Russen. Ze geven gehoor aan de oproep van de Oekraïense president Zelenski om zich aan te sluiten bij een internationaal legioen.
Mooi bericht. Is er ook een artikel/bron , want ik hoop het van harte.

Dat betekent, stam + t .

• RoD
  • Niet online

RoD

YakuzA schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 21:59:
[...]

Of ze hebben het konvooi overvallen door eerst de banden lek te schieten?
Ik ga niet pretenderen dat ik er verstand van heb, maar alleen een paar lekke bandjes en voor de rest brandschoon? Lijkt mij dan dat desertie waarschijnlijker is, maar ik heb niets meer dan boerenverstand.

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

*knip* voegt niets toe

[ Voor 11% gewijzigd door polthemol op 02-03-2022 08:36 ]

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Wellicht Offtopic, maar zometeen om 22.55 op Canvas (Belgie 2) Poetin - Het verhaal van een russische spion

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

RoD schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:05:
[...]

Ik ga niet pretenderen dat ik er verstand van heb, maar alleen een paar lekke bandjes en voor de rest brandschoon? Lijkt mij dan dat desertie waarschijnlijker is, maar ik heb niets meer dan boerenverstand.
Denk het ook ja. Dat ze die banden kapot hebben geschoten om zogezegd onbruikbaar te maken en dan weggelopen.

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:43
Xtr3me4me schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 21:56:
https://t.me/OSINTUkraine/1608

Turkey does not plan to impose sanctions against Russia so that there remains a channel for dialogue - Erdogan Spokesman

Edit: Jammer dit :(
Ik heb een stukje CNN gekeken vanavond na het eten. Daar kwam een expert aan het woord die een uitweg zag als de deur ietsjes open bleef staan. Dan zouden China, India, Israel en ik meen Pakistan kunnen proberen om een beetje common sense in Putin te praten.

Ik denk dat het een goed idee is als ook Erdogan de deur op een kier laat staan. Dichtgooien van die deur is ook het dichtgooien van een uitweg die we dringend nodig hebben.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-11 07:51
Xtr3me4me schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:01:
[...]

Omdat?

Twente komt eraan!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-11 20:13
Xtr3me4me schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:01:
[...]

Nog meer sancties? Die kwamen er toch wel.

• psychodude
Duidelijk.

Frapant voorbeeld overigens, ben benieuwd wie dit bedacht heeft ter illustratie:
Wie bijvoorbeeld in de Nederlandse ambassade in Parijs een moord pleegt, heeft deze op Frans grondgebied begaan en zal dan ook naar Frans recht worden vervolgd. Uiteraard zal de moordenaar pas kunnen worden gearresteerd door de Franse politie wanneer de Nederlandse ambassadeur hen toestemming heeft gegeven de ambassade te betreden.
Nee, geen diefstal of iets anderszins relatief onschuldig. Laten we maar inzetten op moord als voorbeeld :9.
RoD schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:05:
[...]

Zeker ook in het kader van werkzaam achtergelaten materiaal denk ik dat die kans erg groot is. Ik kan mij goed voorstellen dat zeker onder de vele jonge soldaten, er zat tussen zitten die nul komma nul interesse hebben in deze oorloog.

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:33
HEY_DUDE schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 21:23:
[...]
*knip* gebruik gewoon een TR hiervoor aub
*knip* offtopic

[ Voor 47% gewijzigd door polthemol op 02-03-2022 08:07 ]

at your service

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:35
Apache4u schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:04:
[...]

Meer dan 150 Britse ex-parachutisten die hebben gevochten in Afghanistan, zijn op weg naar Oekraïne

https://www.hln.be/buiten...g-naar-oekraine~a84900e9/

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
[...]

was net ook in Nieuwsuur: o.a. veteranen van verschillende nationaliteiten, die zich aansluiten bij dat vreemdelingenlegioen; verzamelen in Warschaw;

dus aan alle keyboardwarriors hier de oproep … hoewel, beter van niet

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Omdat het een aanval is op neutraal gebied. En in dit geval slovenie. Ze zullen hun hierover echt wel uitspreken.

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-11 20:58

Wordt hoog tijd dat de normale Rus de waarheid onder ogen gaat zien he. Maar hoe?

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-11 20:13

gws24

Thinking is hard!

Xtr3me4me schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:09:
[...]

Omdat het een aanval is op neutraal gebied. En in dit geval slovenie. Ze zullen hun hierover echt wel uitspreken.
een consulaat is wat anders dan een ambassade...

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

asing schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:07:
[...]

Ik heb een stukje CNN gekeken vanavond na het eten. Daar kwam een expert aan het woord die een uitweg zag als de deur ietsjes open bleef staan. Dan zouden China, India, Israel en ik meen Pakistan kunnen proberen om een beetje common sense in Putin te praten.

Ik denk dat het een goed idee is als ook Erdogan de deur op een kier laat staan. Dichtgooien van die deur is ook het dichtgooien van een uitweg die we dringend nodig hebben.
Als er überhaupt mogelijkheid nog bestaat om bij hem common sense erin te krijgen. Ik mag het toch echt hopen.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Paywall: https://www.thetimes.co.u...he-army-instead-j6lczvdb2

• RoD
  • Niet online

RoD

CynicRelief schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:08:
[...]

was net ook in Nieuwsuur: o.a. veteranen van verschillende nationaliteiten, die zich aansluiten bij dat vreemdelingenlegioen; verzamelen in Warschaw;

dus aan alle keyboardwarriors hier de oproep … hoewel, beter van niet
Ik heb echt een enorme behoefte om te vechten. Bovendien werken de Oekraïense heldendaden aanstekelijk.

Maar inderdaad, buiten het toetsenbord ben ik geen held. Het gevoel is er wel, maar als ik op zo'n slagveld zou staan, zou ik het in m'n broek doen. Het is een machteloos gevoel. Je kan eigenlijk niets (behalve doneren en vluchtelingen opvangen, dus doen we dat maar).

• asing
Hahaha... nee. Dit gaat nooit genoeg zijn voor een art 5.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02:12
Johan Bogle schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:01:
[...]
whataboutism. Wat is je punt?
Dat het racisme dus niet beperkt is tot Oostelijk Europa.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

gws24 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:09:
[...]

een consulaat is wat anders dan een ambassade...
Of het nu een consulaat of ambassade is, denk ze hier echt wel een woordje over zullen uitspuwen.

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-11 07:51
*knip* gebruik dan de TR

[ Voor 88% gewijzigd door polthemol op 02-03-2022 08:30 ]

Twente komt eraan!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-11 22:35
Tristan schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:09:
[Twitter]

Wordt hoog tijd dat de normale Rus de waarheid onder ogen gaat zien he. Maar hoe?
Zijn bankpas werkt niet meer.
De supermarkt schappen zijn leeg.
90% van het internet werkt niet meer.
De hypotheek is 3x zo duur geworden.

Misschien dat ze dan vragen gaan stellen.

TheS4ndm4n#1919

• RoD
  • Niet online

RoD

[Twitter: https://twitter.com/olex_scherba/status/1498749687641382915]
Kans bestaat dat dit propaganda is, maar het is ook zeker niet onaannemelijk. Dus ik post het toch maar.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
RocketKoen schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:12:
[...]

Zul je zien dat het nog gezien gaat worden als het westen doet ons dit aan!

Ignorance is blisss

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:38
NB kunnen we aub weer on-topic gaan?

Dit is wel interessant. Geen idee wat hiervan betrouwbaar is, maar wel bijzonder dat de tip vanuit de FSB (UPDATE: wat eerder de KGB was, Putin's eigen clubje idd) kwam?

"A Russian fighting unit aiming to kill the Ukraine President has been eliminated, it has been reported. The unit sent to dispose of President Volodymyr Zelenskyy has been defeated, it has been claimed today.

The head of the National Security and Defense Council has claimed a team of elite Chechen forces sent to assassinate President Mr Zelensky has been eliminated.

Oleksiy Danilov, the Head of the National Security and Defense Council, said Ukraine had been tipped off by members of Russia’s FSB."

https://www.birminghammai...assinate-ukraine-23255714

[ Voor 3% gewijzigd door olafmol op 01-03-2022 22:21 ]

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

RoD schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:10:
[...]

Ik heb echt een enorme behoefte om te vechten. Bovendien werken de Oekraïense heldendaden aanstekelijk.

Maar inderdaad, buiten het toetsenbord ben ik geen held. Het gevoel is er wel, maar als ik op zo'n slagveld zou staan, zou ik het in m'n broek doen. Het is een machteloos gevoel. Je kan eigenlijk niets (behalve doneren en vluchtelingen opvangen, dus doen we dat maar).
Hier idem, heb vanmiddag nog lopen zoeken hoe je als Nederlandse burger je kunt aanmelden.
Maar je gaat toch goed nadenken, wie laat je achter en weet waar je naar toe gaat en hoe deskundig ben je. Je hebt je nooit in zulke werelden terecht gekomen. En weet als je begint en je er bent de kans gigantisch groot is dat je je leven ook daar zult beëindigen.

Ik heb de ballen er niet voor, misschien ook meer omdat je er niet naar toe geforceerd wordt.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Apple stopt verkoop in Rusland en verwijdert RT/Sputnik buiten Rusland:
Apple has paused all product sales in Russia in response to the invasion of Ukraine.

The tech company said it has also limited Apple Pay and other services in Russia, and that it has removed state-backed news outlets RT and Sputnik from its App Store in other countries.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
Xtr3me4me schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:14:
[...]

Hier idem, heb vanmiddag nog lopen zoeken hoe je als Nederlandse burger je kunt aanmelden.
Maar je gaat toch goed nadenken, wie laat je achter en weet waar je naar toe gaat en hoe deskundig ben je. Je hebt je nooit in zulke werelden terecht gekomen. En weet als je begint en je er bent de kans gigantisch groot is dat je je leven ook daar zult beëindigen.

Ik heb de ballen er niet voor, misschien ook meer omdat je er niet naar toe geforceerd wordt.
Heel simpel naar de ambassade in Den Haag en meld je aan.

• Tristan
Mektheb schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:14:
[...]

Zul je zien dat het nog gezien gaat worden als het westen doet ons dit aan!

Ignorance is blisss
Precies, de propoganda machine van de Russen zal overuren draaien.

[ Voor 4% gewijzigd door Tristan op 01-03-2022 22:15 ]

• Ashilh
  • Laatst online: 11-11 20:50
Limbeckx schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 21:35:
Gister toen de eerste berichten binnenkwamen werd het nog afgedaan als potentieel fake news: https://nos.nl/l/2419417

Wel degelijk regelmatig scheiding tussen gekleurden en Ukrainiers...
NOS die berichten vanaf twitter overneemt zonder context en zonder te fact checken ftw.
Eergisteren stond het aantal mensen dat Polen op had genomen al op 280.000. Onofficiële aantal van vandaag was 400k vanmiddag.
Er staan rijen, er zijn problemen en er zijn mensen die voordringen en dan harde consequenties ervaren.

Voor context:

• asing
[Twitter]

Als je het 8 uur journaal van afgelopen avond bekijkt dan zie je een stukje Russisch nieuws waarin ze vertellen wat er gebeurt.

Ik heb er eigenlijk maar 2 woorden voor : Zum kotzen. Vredesmissie, bevolking sparen, ze doen gevaarlijk werk en kunnen ieder moment beschoten worden. Ze laten een filmpje zien van een "betrouwbare bron", net 1 minuut geleden binnen gekomen. Je ziet soldaten gefilmd met een telefoon door de luxaflex. Er wordt geen schot gelost in de beelden.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:05

Yucon

*broem*

JoteW schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:12:
[...]
*knip* gebruik dan de TR
*knip* gebruik dan de TR

[ Voor 73% gewijzigd door polthemol op 02-03-2022 08:30 ]

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

olafmol schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:14:

Dit is wel interessant. Geen idee wat hiervan betrouwbaar is, maar wel bijzonder dat de tip vanuit de FSB kwam?

"A Russian fighting unit aiming to kill the Ukraine President has been eliminated, it has been reported. The unit sent to dispose of President Volodymyr Zelenskyy has been defeated, it has been claimed today.

The head of the National Security and Defense Council has claimed a team of elite Chechen forces sent to assassinate President Mr Zelensky has been eliminated.

Oleksiy Danilov, the Head of the National Security and Defense Council, said Ukraine had been tipped off by members of Russia’s FSB."

Zit me rot te zoeken maar wat is Russia’s FSB? Die hebben ukraine getipt dat er een aanslag komt op hem?

• Eli3l
[...]

Voel je gesterkt door dit bericht!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
olafmol schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:14:

Dit is wel interessant. Geen idee wat hiervan betrouwbaar is, maar wel bijzonder dat de tip vanuit de FSB kwam?

Bijna net zo succesvol als de Amerikaanse acties op Cuba als ze zo door gaan.
Maar dan met wat meer oorlogsmisdaden.

TheS4ndm4n#1919

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

asing schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:15:
[...]

Als je het 8 uur journaal van afgelopen avond bekijkt dan zie je een stukje Russisch nieuws waarin ze vertellen wat er gebeurt.

Ik heb er eigenlijk maar 2 woorden voor : Zum kotzen. Vredesmissie, bevolking sparen, ze doen gevaarlijk werk en kunnen ieder moment beschoten worden. Ze laten een filmpje zien van een "betrouwbare bron", net 1 minuut geleden binnen gekomen. Je ziet soldaten gefilmd met een telefoon door de luxaflex. Er wordt geen schot gelost in de beelden.
Och je kunt de persco van de Russische VN ambassadeur van gisteren erbij pakken. Schaamteloos.

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11 22:52
[Twitter]

Ik denk dat het wel meevalt. Het is 2022, jonge mensen weten hoe ze aan hun informatie kunnen komen en er zijn ontzettend veel mensen opgepakt voor demonstreren. Uiteraard is er nog een enorme laag mensen die in het ongewisse leeft, maar ga er maar vanuit dat het niet meer van het niveau van 20 jaar geleden betreft.

Men gaat het nu ook echt zelf merken vanwege de sancties. Helaas worden niet alleen oligarchen geraakt, maar ook Dimitri en Anastasia in de suburbs van Sint Petersburg. In het 'goede' scenario zullen er steeds meer mensen zich op wat voor manier dan ook uitspreken tegen het huidige beleid. In het slechte geval gaat ze gewone burger dermate gebukt onder de sancties, dat ze een (nog sterkere) afkeer ontwikkelen jegens het Westen.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Xtr3me4me schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:17:
[...]

Zit me rot te zoeken maar wat is Russia’s FSB? Die hebben ukraine getipt dat er een aanslag komt op hem?
FSB is voormalige KGB. Putins eigen clubje.

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:40
[...]

Dit is de FSB, Wikipedia: Federal Security Service

1 van de veiligheidsdiensten van Rusland.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Eli3l schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:17:
[...]

Voel je gesterkt door dit bericht!

[Twitter]
Ik zou graag gaan. Voor een bepaalde tijd en op de voorwaarde dat ik daar doe waar ik goed in ben.
Acute spoedeisende hulp verlenen en/of dit coördineren.

Ik ga geen molotovs in tanks gooien en op alles schieten.
Morgen maar eens rond Google welke teams er al zijn of snel gaan

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

RoD schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:13:
[Twitter]
Kans bestaat dat dit propaganda is, maar het is ook zeker niet onaannemelijk. Dus ik post het toch maar.
Ik weet niet waarom maar om de een of andere manier doet het me wel wat om zo'n 18 jarige huilend zijn moeder te zien bellen dat hij krijgsgevangene is. De vernedering en angst voor hem, maar vooral hoe moeten die ouders zich voelen. Laat zien dat ook de vijand slechts een mens van vlees en bloed is.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

• sampoo
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:03:
[...]

Ga er maar vanuit dat iedereen zich zo lang mogelijk in de meest vreselijke bochten blijft wringen om dat zo lang mogelijk anders te benoemen.
Het is geen Sloveens grondgebied, maar het lijkt mij ook geen gerichte actie op het consulaat te zijn geweest. Als de beelden bij de tweet slaan op de verwoesting van het consulaat zal het gevestigd zijn geweest in een deel van het Oekraïens regeringsgebouw dat eerder op de dag werd gebombardeerd. Daarnaast lijken er geen slachtoffers onder het personeel van het consulaat te zijn gevallen.
No employees were injured in the attack, Slovenia's STA news agency cited the ministry as saying.
https://www.reuters.com/w...rkiv-ministry-2022-03-01/

• Qwerty-273
  • Laatst online: 10:20

Qwerty-273

Meukposter

Nog een punt van aandacht kan zijn om de Oekraïense familieleden die in NL zijn ondersteunen wanneer de partner afreist naar het vader/moederland om te vechten.

https://www.ad.nl/binnenl...elf-te-vechten~afe6319a6/

Van die groep zal straks een kleinere groep zijn waarvan de partner gesneuveld is, en die kan ook de kostwinner van het gezin zijn geweest. Voor je het weet zit de familie alleen nog maar in een uitzichtloze bijstand situatie.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Coca-Cola
  • Laatst online: 08:04
[...]

*knip* speel niet op de man en gebruik de TR

[ Voor 25% gewijzigd door polthemol op 02-03-2022 08:34 ]

Verwijderd

War is cancelled. Apple stopt verkoop Rusland.

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:06

mb1

user109731 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:15:

[...]
Zouden ze ook bijvoorbeeld alle actieve iPhones welke koop Russisch staan kunnen uitschakelen?

• sampoo
  • Niet online
[Twitter]
De kans is heel groot dat het propaganda is. Het is helemaal niet aannemelijk dat Russische gewonden worden doodgeschoten.

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:13
de duitse in de VN

your tanks are not carrying water

ik dacht erbij your tanks dont even carry fuel..

beetje Tam allemaal helaas

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-11 17:31

Amphiebietje

In de blubber

sampoo schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:26:
[...]

De kans is heel groot dat het propaganda is. Het is helemaal niet aannemelijk dat Russische gewonden worden doodgeschoten.
Bron?

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-11 21:54
Jazco2nd schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:11:
[...]

Dat het racisme dus niet beperkt is tot Oostelijk Europa.
ok. Maakt dat het minder erg of zo? Wat is je punt? Waarom betrek je dat erbij?

• Thompson
  • Laatst online: 10:28

Thompson

Beeromaniac

Verwijderd schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:25:
War is cancelled. Apple stopt verkoop Rusland.
Ook al lijkt het een onzinnig iets dat Apple dit doet, dit "raakt" wel weer een groep gewone Russen die anders misschien weinig mee zouden meekrijgen van deze oorlog en hierdoor wel meer een idee krijgen dat wat Rusland doet fout is, als zelfs Apple ze straffen op gaat leggen... Daarnaast is elke Roebel die daar minder omgaat in de economie (ook in de Apple stores / distributiecentra daar werken een boel mensen die nu dus ineens thuis komen te zitten) ook weer een pijnlijk iets.

Beeromaniac

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:42
[...]

Mee eens. Dat klinkt alsof iemand de film Stalingrad heeft gekeken.

• psychodude
RocketKoen schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:12:
[...]

Tsja, maar aan wie?

Dit zijn een aantal teksten zoals de Rus deze ongeveer voorgeschoteld krijgt (eventuele vertaalfouten Google translate daargelaten):
In today's stream: a special operation to protect the people's republics of Donbass continues, and the Armed Forces of Ukraine do not stop shelling Donbass.
Oekraïne wordt in een kwaad daglicht geplaatst.
"These are the real dogs of war, who are looking for a way to vent adrenaline and aggression. They don't care what banners to fight under. Many have problems with the law, and the Ukrainian army has become a haven for such people. At the same time, the "legionnaires" do not have a high level of combat capability and lose if they face a regular army or a motivated enemy, "Kostikin emphasized.
Bovenstaande aangaande het vreemdelingenlegioen concept van Oekraïne. Bloeddorstig tuig wat gewoon komt om hun agressie te uitten, dat is wat de gemiddelde Rus zal lezen. Geen verbroedering of gemeenschappelijk Europa.

Iets verderop in hetzelfde artikel:
They will actually be NATO gangs
A similar point of view is shared by Kostikin. The expert believes that the "international legion" can be joined mainly by representatives of ultra-right Western groups that are close to the narratives of Ukrainian nationalist ideology.
Die extreem rechtse Europese groeperingen toch maar weer.

En de titel van een ander artikel:
"People in need, you can not stay away": how Moscow is collecting humanitarian aid for refugees from Donbass
Ach, die helden van het Kremlin. Niet alleen heldhaftig, ook nog eens humanitair :>.

En daar ligt wat mij betreft dan ook een groot probleem, juist in het steeds verder afsnijden van de Russische bevolking van de rest van de wereld. Juist waarin het omgekeerde eigenlijk gedaan zou moeten worden. De bevolking wil je eigenlijk zoveel mogelijk includeren, en tegelijkertijd confronteren door de oorlog en de geweldsdaden door Rusland binnen Oekraïne een podium te geven.

De staat gaat de bevolking in Rusland er echt niet op wijzen. En sure, Rusland gaat dan misschien wel een aantal zaken zelf blokkeren. Maar indien je eigen overheid zaken gaat blokkeren wekt dat toch al snel meer argwaan dan wanneer een vreemde, bij jouw beste weten vijandige overheid dit doet.

• Fiber
  • Laatst online: 01:19

Fiber

Beaches are for storming.

[...]

Opvolger van de KGB, Russische geheime dienst, tegenhanger van Amerikaanse CIA

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:23
[...]

Check de link. Lees de comments. De vertaling klopt niet, hij zegt iets anders, blijkbaar.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Tristan
psychodude schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:28:
[...]

Tsja, maar aan wie?

Dit zijn een aantal teksten zoals de Rus deze ongeveer voorgeschoteld krijgt (eventuele vertaalfouten Google translate daargelaten):

[...]

Oekraïne wordt in een kwaad daglicht geplaatst.

[...]

Bovenstaande aangaande het vreemdelingenlegioen concept van Oekraïne. Bloeddorstig tuig wat gewoon komt om hun agressie te uitten, dat is wat de gemiddelde Rus zal lezen. Geen verbroedering of gemeenschappelijk Europa.

Iets verderop in hetzelfde artikel:

[...]

[...]

Die extreem rechtse Europese groeperingen toch maar weer.

En de titel van een ander artikel:

[...]

Ach, die helden van het Kremlin. Niet alleen heldhaftig, ook nog eens humanitair :>.

En daar ligt wat mij betreft dan ook een groot probleem, juist in het steeds verder afsnijden van de Russische bevolking van de rest van de wereld. Juist waarin het omgekeerde eigenlijk gedaan zou moeten worden. De bevolking wil je eigenlijk zoveel mogelijk includeren, en tegelijkertijd confronteren door de oorlog en de geweldsdaden door Rusland binnen Oekraïne een podium te geven.

De staat gaat de bevolking in Rusland er echt niet op wijzen. En sure, Rusland gaat dan misschien wel een aantal zaken zelf blokkeren. Maar indien je eigen overheid zaken gaat blokkeren wekt dat toch al snel meer argwaan dan wanneer een vreemde, bij jouw beste weten vijandige overheid dit doet.

• wimpo
  • Laatst online: 16-11 12:29
Cyberpope schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 21:11:
[...]

Baudet even bellen, komt het vast goed.
Even het petje op van "advocaat van de duivel" heb je daar bronnen voor? })

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

[...]

Op basis van eerdere opmerkingen dat er mobiele crematoria zijn die achter de troepen aan rijden en hoe Rusland sowieso er een handje van heeft het echte dodental te verbergen vind ik het nog niet eens zo heel ongeloofwaardig heel eerlijk gezegd.

Een dode praat niet. Een gewonde wel. Wil je dat Pjotr bij thuiskomst verteld waarom hij been kwijt is?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:12
Die oud minister Koenders heeft wel een heel realistische blik op Putin waar je de afgelopen week heel erg veel op hoop gebaseerde dingen hoorde in het nieuws hier zegt hij gewoon glashard en uit zijn ervaringen: in Putin zijn wereld is hij rationeel, de bevolking steunt hem, niemand kan hem stoppen en oliechargen hebben 0 invloed op hem.

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Fiber schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:31:
[...]

Opvolger van de KGB, Russische geheime dienst, tegenhanger van Amerikaanse CIA
*knip* offtopic

[ Voor 19% gewijzigd door polthemol op 02-03-2022 08:38 ]

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
asing schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:15:
[...]

Ik vind dat nog zo gek niet.

Het journaal geeft ruim voldoende context om je eigen conclusie te kunnen trekken.
En het geeft voor een deel antwoord op de vraag die mij zwaar op de maag ligt: waarom zien we duizenden betogers in Rusland, geen miljoenen?

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

psychodude schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:28:
[...]

Voornamelijk The great Russian firewall & vervolging blokkeert al aardig veel onwelgevallige dingen.

https://www.hrw.org/news/...rship-reaches-new-heights

https://www.nytimes.com/2...ssia-censorship-tech.html

Wikipedia: Internet censorship in Russia

PSN

• Fiber
  • Laatst online: 01:19

Fiber

Beaches are for storming.

[...]

Weet ik niet Een leger heeft liever doden dan gewonden als het er op aan komt. Gewonden moet je verzorgen en beschermen en dat kost veel tijd en manschappen en middelen. Heel cynisch gesproken zijn gewonden alleen maar lastig dus. O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Eli3l

Enorme explosie in Zhytomyr, stad ten westen van Kyiv. In een woonwijk waar ook een ziekenhuis staat.

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:24
user109731 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:15:

[...]
En dat heeft niets te maken omdat ze hun spullen niet meer ginder krijgen, en het geld niet meer op hun eigen rekening?

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11 12:42
*knip* offtopic

[ Voor 90% gewijzigd door polthemol op 02-03-2022 08:19 ]

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Former Ukrainian President Petro Poroshenko (2014-2019):
"Putin thought his troops would be greeted with flowers.
Ukrainians are making molotov cocktails for his soldiers.
Enjoy your flowers."
Zelenski is niet de enige met humor :P

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 01-03-2022 22:41 ]

PSN

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

sampoo schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:23:
[...]

Het is geen Sloveens grondgebied, maar het lijkt mij ook geen gerichte actie op het consulaat te zijn geweest. Als de beelden bij de tweet slaan op de verwoesting van het consulaat zal het gevestigd zijn geweest in een deel van het Oekraïens regeringsgebouw dat eerder op de dag werd gebombardeerd. Daarnaast lijken er geen slachtoffers onder het personeel van het consulaat te zijn gevallen.

[...]
Doelde meer op de algemene tendens om nogal snel om art5 of 42.7 te roepen.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-11 19:40

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Arator schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:40:
[...]

En dat heeft niets te maken omdat ze hun spullen niet meer ginder krijgen, en het geld niet meer op hun eigen rekening?
Waarschijnlijk ook om te voorkomen dat mensen Roebels omzetten naar spul wat straks nog wel waarde heeft zoals Apple spul.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-11 09:45
[Twitter]
[...]

De Russen zouden eigen gewonden dood schieten tenminste dat is wat iemand in de comments heeft kunnen vertalen. Of dat klopt is natuurlijk ook nog maar de vraag.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

*knip* offtopic

[ Voor 96% gewijzigd door polthemol op 02-03-2022 08:20 ]

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

*knip* offtopic

[ Voor 95% gewijzigd door polthemol op 02-03-2022 08:39 ]

PSN

• mannowlahn
*knip* offtopic en op de man

[ Voor 98% gewijzigd door polthemol op 02-03-2022 08:20 ]

• mannowlahn
*knip* offtopic

[ Voor 92% gewijzigd door polthemol op 02-03-2022 08:39 ]

• Eli3l
@RoD en alle anderen, hier een lijst met een hele hoop goede doelen.

https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share
Pagina: 1 ... 82 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid