Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 117 ... 148 Laatste
Acties:
  • 780.950 views

Onderwerpen

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:08
offtopic:
Weet niet wie het precies was, maar "Baby Shark" zit in mijn hoofd...
Bedankt! :P

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

codex schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:26:
De minister van Buitenlandse zaken van de VS gaat nu roepen dat militair ingrijpen niet uitgesloten is. Wat willen ze doen dan? Nucleaire oorlog beginnen?

Dat wedstrijdje verpissen tussen de VS en Rusland wordt nog een keer de ondergang van de mensheid.
Wat stel je voor?

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:37
De minister van Buitenlandse zaken van de VS gaat nu roepen dat militair ingrijpen niet uitgesloten is. Wat willen ze doen dan? Nucleaire oorlog beginnen?

Dat wedstrijdje verpissen tussen de VS en Rusland wordt nog een keer de ondergang van de mensheid.
Bron aub.

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:43
xabre16v schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:23:
[...]

Die gasten als Kees van der Pijl, Karel van Wolferen en Thierry Baudet praten allemaal exact het Kremlin na. Gisteren voor de grap eens gekeken naar een Youtube video van Karel van Wolferen (De Andere Krant) over Oekraïne en hij kraait precies Putin na. (veel zinnen eindigen met "... en dat heeft Putin ook gezegd.")
Baudet is op dit moment een beetje aan het proberen zijn hachje te redden nu Putin daadwerkelijk Oekraïne is binnengevallen, van pro-Putin (Putin is een geweldige vent!) naar Pro-vrede.

Man man man..
Willem Engel is ook al bezig. Het zou me niet verbazen als deze figuren allemaal door Rusland worden betaald om "de vijand" te destabiliseren.

Als ze het zo fijn vinden bij Putin dan verhuizen ze maar die kant op.

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Want daar gaat het om natuurlijk, laten zien hoe groot je pik is. Dat je daarmee tracht een humanitaire ramp te stoppen is bijzaak?
hoevenpe schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:27:
offtopic:
:>

Daarom was het ook een oprecht voorstel. Het past letterlijk in het rijtje sabotage en psyops: als je de radio aan laat staan ga je met 100% garantie gestoord worden, als je 'm afzet mis je communicatie.

[ Voor 38% gewijzigd door nst6ldr op 04-03-2022 14:30 ]

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• Iris1234
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19-11 22:40
Staat ook op de nu.nl liveblog.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-11 18:15

Sebazzz

3dp

Wat is je bron?

Hoe dan ook heb je kans dat als je niets doet je later nog meer problematiek hebt. Rusland zal hoe dan ook blijven dreigen met nukes.

Let maar op dat de Moldavië of Estland (een klein NAVO land) ook willen hebben "want anders...."

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Matthis
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-06 13:45
The Guardian:

Geen NAVO no fly zone volgens Stoltenberg

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05-2024
Iris1234 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:29:
[...]

Staat ook op de nu.nl liveblog.
Nee, daar staat alleen dat ze voorbereid zijn om elke centimeter te verdedigen.

Er staat niets over de mogelijkheid tot militair ingrijpen.

-

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 15:48

Maar als ze niks doen, dan kan Rusland rustig door gaan waar ze mee bezig zijn en dan sterven er honderden, duizenden, misschien zelfs tienduizenden onschuldige Oekraïners, dan kunnen ze zich beter overgeven om levens te sparen/redden :X

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-11 14:34

mindcre8r

Tradepedia

Matthis schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:29:
The Guardian:

Geen NAVO no fly zone volgens Stoltenberg
What if ze die zone zelf nodig hebben voor monitoring drones?

Bears and Bulls

Verwijderd

Rusland's grootste zoekmachine in de financiële problemen.
Yandex (YNDX), which handles about 60% of internet search traffic in Russia and operates a big ride-hailing business, said Thursday that it may be unable to pay its debts as a consequence of the financial market meltdown triggered by the West's unprecedented sanctions.

The company is based in the Netherlands, but its shares are listed on the Nasdaq and the Russian stock exchange. Dealing in the stock has been suspended this week as the value of Russian assets collapsed in Moscow and around the world in the wake of the invasion. The imposition of sanctions by the United States, European Union and other big Western economies last weekend piled on the pressure.
Bron: https://edition.cnn.com/2...ternet-warning/index.html

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
xabre16v schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:23:
[...]

Die gasten als Kees van der Pijl, Karel van Wolferen en Thierry Baudet praten allemaal exact het Kremlin na. Gisteren voor de grap eens gekeken naar een Youtube video van Karel van Wolferen (De Andere Krant) over Oekraïne en hij kraait precies Putin na. (veel zinnen eindigen met "... en dat heeft Putin ook gezegd.")
Baudet is op dit moment een beetje aan het proberen zijn hachje te redden nu Putin daadwerkelijk Oekraïne is binnengevallen, van pro-Putin (Putin is een geweldige vent!) naar Pro-vrede.

Man man man..
Het werkt contra productief om ieder die iets anders dan de norm propageert meteen aan de schandpaal te nagelen.

Zonder daar één woord van te hebben gevolgd en dus ook zonder enige kennis van de door jou aangehaalde uitspraken; vergeet niet dat de wereld uit tegenovergestelde belangen bestaat. Als je je daar voor afsluit en je niet in anderen wilt of kunt verplaatsen dan wordt je vroeg of laat verrast. Zelf keur ik die invasie af maar dat neemt niet weg dat ik op dag 1 kon voorspellen dat het zou escaleren richting van een volledige inval met uiteindelijk het aanvallen van burger doelen. Dat is niet omdat ik een glazen bol heb maar omdat ik mij verplaats in de logica van de 'andere kant'. Een wereld waarbij niemand durft te zeggen wat hij/zij denkt uit angst voor de (digitale) schandpaal is niet prettig en daar lijkt het wel weer steeds meer naar toe te gaan. Het demoniseren van een politicus hebben we eerder gezien en dat is niet goed afgelopen. Dat staat volledig los van of je het met iemand eens bent.

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 04-03-2022 14:33 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:00
Benieuwd hoe de binnenkant van een AWACs eruit ziet? Zie filmpje onderin, wel eens interessant om te zien! ( Special Airborne Warning and Control System (Awacs) )

https://www.bbc.com/news/...pISsORHfJdV9NuBH5rzcIMDXs

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

sdk1985 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:32:
[...]

Het werkt contra productief om ieder die iets anders dan de norm propageert meteen aan de schandpaal te nagelen.

Zonder daar één woord van te hebben gevolgd en dus ook zonder enige kennis van de door jou aangehaalde uitspraken; vergeet niet dat de wereld uit tegenovergestelde belangen bestaat. Als je je daar voor afsluit en je niet in anderen wilt of kunt verplaatsen dan wordt je vroeg of laat verrast. Zelf keur ik die invasie af maar dat neemt niet weg dat ik op dag 1 kon voorspellen dat het zou escaleren richting van een volledige inval met uiteindelijk het aanvallen van burger doelen. Dat is niet omdat ik een glazen bol heb maar omdat ik mij verplaats in de logica van de 'andere kant'. Een wereld waarbij niemand durft te zeggen wat hij/zij denkt uit angst voor de (digitale) schandpaal is niet prettig en daar lijkt het wel weer steeds meer naar toe te gaan. Het demoniseren van een politicus hebben we eerder gezien en dat is niet goed afgelopen. Dat staat volledig los van of je het met iemand eens bent.
Onder het mom van vrijheid van meningsuiting pertinente onzin als waarheid verkondigen is evengoed weinig productief.

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-11 17:13
nst6ldr schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:25:
Wederom de vraag hoe nauwkeurig die informatie is, maar al zou het 50% zijn dan is het nog behoorlijk indrukwekkend. Zeker gezien de hoeveelheid er inmiddels gedoneerd zijn.

[Twitter]
Het is natuurlijk niet voor niets dat de nieuwe beschermheilige van Oekraine "St. Javelin" heet. Ondanks de diverse constructies ter bescherming van de tanks, blijkt een Javelin gewoon uiterst effectief. Ik denk dat dat wapen inmiddels voor Russische tankbemanningen net zo'n angst oproept als de Stinger bij hun vliegende makkers indertijd in Afghanistan.

• Prosac
mindcre8r schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:31:
[...]

What if ze die zone zelf nodig hebben voor monitoring drones?
En hoe gaat de NAVO in godsnaam zonder escaltie een no-fly zone handhaven. Logisch besluit.

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:41
nst6ldr schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:11:
[...]

Even zonder dollen: als je de radio wilt storen met maximaal effect, dan speel je 24/7 "babyshark". Dit nummer gebruiken ze in Guantánamo als marteling, sommige gemeenten (o.a. NY) spelen het 's nachts in openbare parken zodat zwervers er niet gaan slapen, etc. Het nummer heeft de eigenaardige gewoonte om je eigen gedachten te overstemmen, en het blijft nog verdraait lang hangen ook.

Eigenlijk was ik dit helemaal vergeten. Ik ga dit idee eens opperen bij wat kennissen.

Edit: leuke toevoeging, ik zie in wat andere markten waar ik rondhang iemand nachtkijkers inzamelen, ook onderdelen. Hij repareert ze, maakt ze milspec (gas injectie) en doneert ze aan de Oekraïense defensie. En die actie loopt harder dan je zou denken. Hoe tof is dat?
En bedankt.... zit de rest van de dag in mijn hoofd... :D

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

TakeAway schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:39:
[...]

En bedankt.... zit de rest van de dag in mijn hoofd... :D
Je kunt niet zeggen dat hij jullie niet gewaarschuwd heeft. Ik heb heel verstandig het niet opgezocht.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024

Als ze zeggen dat het wel uitgesloten is kan je sowieso geen kant op. Het lijkt me in dat opzicht geen rare uitspraak.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Dat is de tolerantieparadox ook: een wedstrijd verpissen met een bewezen pestkop doe je liever niet, maar doe je het niet, dan blijft die terugkomen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:48
Apache4u schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:44:
[...]

Uit eigen ervaring zeg ik: ja.
*knip* laten we het constructief houden, zo'n idee voegt niets toe aan de discussie.

[ Voor 30% gewijzigd door defiant op 04-03-2022 23:04 ]

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Die persoon heeft een geschat vermogen van 200 miljard en 150.000 man bewaking die alleen aan hem verantwoording afleggen en uitermate goed betaald worden. Dat is een uitdaging dus.

[ Voor 13% gewijzigd door defiant op 04-03-2022 23:06 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11 13:28

Indoubt

Always be indoubt until sure

Sebazzz schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:18:
Daar komt de aap uit de mouw:

[Twitter]

Belarus wil ook een stukje van de taart hebben en dus een eigen haven.
Dan wordt het wel tijd nog wat extra NATO te stationeren in Polen, Litouwen en Letland

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[Twitter]

Nog even en Kalinigrad komt vrij van troepen toch? :+
Goede opportunity voor Belarus.

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 04-03-2022 14:49 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-11 23:45
Welke opmerkingen van Blinken bedoel je? Deze passage van het liveblog van nu.nl?
VS: 'Willen geen conflict met Rusland, maar zijn wel voorbereid'
De NAVO zoekt geen direct conflict met Rusland, maar zal er alles aan doen om NAVO-grondgebied te beschermen, zegt de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Antony Blinken voorafgaand aan de bijeenkomst.

"Als het conflict onvermijdelijk is, zijn we er klaar voor en zulke we elke centimeter van NAVO-grondgebied verdedigen", aldus Blinken. Hij noemt de aanval op de kerncentrale in Zaporizhzhia "roekeloos" en "verder bewijs van de noodzaak om dit conflict zo snel mogelijk te laten eindigen met de volledige terugtrekking van Russische troepen".
Dit waren zijn volledige opmerkingen vanmorgen volgens het transcript van het Department of State:
Jens, thank you so much, and I really couldn’t say it any better. But simply put, in the wake of Russia’s unprovoked, premeditated aggression against Ukraine, this Alliance came together with speed, with unity, with determination, immediately launching the rapid response task force, putting in place the graduated plans to continue to bolster NNATO’s security. Every Ally in one way or another is coming to Ukraine’s assistance. Every Ally in one way or another is helping to strengthen NATO itself. And as the secretary general said, ours is a defensive alliance. We seek no conflict. But if conflict comes to us, we are ready for it, and we will defend every inch of NATO territory.

At the same time, as the secretary general said, we’re preparing for NATO’s future. And the events of the last few weeks as they continue will further inform that future, particularly going into the NATO summit in a few months, and the writing of a new strategic concept. All of these things are coming together at a critical time. But the single common denominator that we found, and that is the strength of everything that we do, is the unity of this Alliance. It’s been on full display in these weeks. It will remain on full display going forward. And I look forward to consulting with you, Jens, about the steps we’re going to take next. Thank you.

Be yourself, no matter what they say ...

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-11 21:54
Cyberpope schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:47:
[...]

Die persoon heeft een geschat vermogen van 200 miljard en 150.000 man bewaking die alleen aan hem verantwoording afleggen en uitermate goed betaald worden. Dat is een uitdaging dus.
Is dat niet een beetje overdreven? 150,000 persoonlijke beveiliging? 200 miljard vermogen? Dat klinkt allemaal wel erg extreem.

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dan zitten ze dubbel-fout.
1. Met geweren ga je dat niet redden
2. Hij zit 99% zeker niet in Moskou. En volgens de verhalen die wij uit Rusland krijgen zou ie hier zitten:
https://www.marca.com/en/...1eaf22601db2718b45d7.html

[ Voor 11% gewijzigd door defiant op 04-03-2022 23:06 ]

Dat betekent, stam + t .

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-11 08:57
Ik heb overigens niets gehoord over de staat van beleg die vandaag afgekondigd zou worden.

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:39

JoeZuCK

_Fonz > all.

YakuzA schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:26:
[...]

Rusland zit altijd met een precaire balans.
Als ze teveel troepen hierheen halen is Tsjetsjenië straks ineens onafhankelijk, of komt China even de grens testen etc.
Leg mij China eens uit?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

nst6ldr schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:25:
Wederom de vraag hoe nauwkeurig die informatie is, maar al zou het 50% zijn dan is het nog behoorlijk indrukwekkend. Zeker gezien de hoeveelheid er inmiddels gedoneerd zijn.

[Twitter]
Jup, maar in de macht van de grote getallen zit ook dat minder dan 20% van die anti tank raketten ooit op de plek en situatie uit gaat komen waar die gebruikt kan worden.
Hoe meer er gestuurd wordt, hoe meer kans dat die een keer op de goede plek staat.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Indoubt

Indoubt

Apache4u schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:44:
[...]

Uit eigen ervaring zeg ik: ja.
Mijn ervaring ook, dramatische verkeersschaos rond de spits maar vaak op andere tijdstippen ook.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Johan Bogle schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:50:
[...]
Is dat niet een beetje overdreven? 150,000 persoonlijke beveiliging? 200 miljard vermogen? Dat klinkt allemaal wel erg extreem.
Ja en daarom doen we het weer afwuiven als "dat kan toch niet" en gaan over tot de orde van de dag.

https://axed.nl/vladimir-...ereld-200-miljard-dollar/
De 150.000 heb ik uit o.a. potcasts van Rob de Wijk en Boekenstein. Over het algemeen zijn die redelijk goed op de hoogte.

• Rubberen
14:36
Oekräinse vraag voor no-fly zone stuit op njet van NAVO

De NAVO gaat geen no-fly zone instellen boven het Oekraïense luchtruim. President Zelensky had daar eerder vandaag op aangedrongen (zie post 13.08 uur).
" Het is geen goed idee om nu NAVO-vliegtuigen in het Oekraïense luchtruim en NAVO-grondtroepen op Oekraïense bodem te laten. "
Jens Stoltenberg
Secretaris-generaal van de NAVO

De militaire alliantie zat kort na de middag samen voor crisisoverleg over de oorlog. 'De kwestie kwam aan bod, maar de lidstaten kwamen overeen om dit niet te doen', zegt secretaris-generaal Jens Stoltenberg. 'Het is geen goed idee om nu NAVO-vliegtuigen in het Oekraïense luchtruim en NAVO-grondtroepen op Oekraïense bodem te laten.'

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:11
Verwijderd schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:31:
Rusland's grootste zoekmachine in de financiële problemen.

[...]

Bron: https://edition.cnn.com/2...ternet-warning/index.html
Niet echt. Aandeel- en schuldhouders (van de NL moedermaatschappij) hebben mogelijk een probleem, maar operationeel kan het bedrijf nog lang doordraaien met de Russiche entiteit.

Verder wel interessant natuurlijk.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
Rusland en China zijn geen vrienden en hebben talloze historische (bevroren) grensconflicten. Tevens spelen ook rond die grens diverse etniciteitskwesties.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Geschiedenis etc. ze claimen nog zon 160.000 m2 km van gebied wat nu nog Russisch is. (Vladivostok vinden ze oa leuk, denk dat Japan daar ook blij van wordt). Dus motivatie genoeg. Dan komt dat kleine rotsje in het water later wel :P

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

TheekAzzaBreek schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:54:
[...]

Ja.
Verkeer in Moskou is hels.
Dat gaat zichzelf wel oplossen als Putin zo door gaat d:)b

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• Indoubt

Indoubt

Johan Bogle schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:50:
[...]
Vermogen weet ik niet maar die 150.000 man min of meer persoonlijk leger van Putin is al vaker onderwerp van discussie geweest in serieuze kranten en programma's zoals NRC en BNR. Ze worden bovendien veel beter betaald en zijn ervaren. Die zullen behoorlijk loyaal zijn.

Putin heeft wel goed gezorgd voor Putin

• Norjee
  • Niet online
sdk1985 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:32:
[...]

Je haalt twee dingen door elkaar, één is beweegredenen van een ander duiden, prima als dat gebeurd, maar dat is niet wat al die subversieve bronnen doen, deze duiden niet, maar versterken/propageren de tegengestelde en subersieve belangen. Beide groepen onder "ieder" scharen is niet juist.

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
VN Veiligheidsraad komt 17.30u onze tijd bijeen. Er schuift ook iemand van de IAEA aan en de VN zelf.

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-11 22:41
Prosac schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:56:
Leuk initiatief opgezet door iemand om Oekrainers rechtstreeks te steunen. Via AirBnB een kamer boeken en dan melden dat je (uiteraard) niet komt en dat ze het geld mogen houden.

[Twitter]

heb zelf een midweekje Odessa geboekt. :)
Het is in elk geval iets wat ik kan doen.
Mooie actie hoor! Ik doe met je mee d:)b

• Vorkie
  • Niet online
MeteoVir schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:02:
VN Veiligheidsraad komt 17.30u onze tijd bijeen. Er schuift ook iemand van de IAEA aan en de VN zelf.
We moeten denk ik ook niet vergeten dat als wij als NAVO überhaupt al acties willen ondernemen wij al schakende daar moeten komen.

De VN is een mooi schaakbord.

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-11 00:16
Een VN-mandaat zou het mooiste zijn inderdaad

• Tristan

[Twitter]

Ik heb hier even over door lopen zoeken omdat iedereen weer moord en brand roept. Dit bericht komt niet helemaal uit de lucht vallen en vertekend het een en ander met wat er eerder gezegd is. Namelijk "Belarus President Alexander Lukashenko expects Russia to build a new Baltic Sea port for exports of Belarusian potash" en "The president of Russia gave an order, I asked for the Russians to help us .... so that we .... could build our own port near St Petersburg and tranship millions of tonnes of cargo there."

Dus volgens mij gaat het hier niet om Kaliningrad.

Zie dit bericht op Reuters op 18 Feb. voor de invasie van Oekraïne.

https://www.reuters.com/w...otash-exports-2022-02-18/

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Cyberpope schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:40:
[...]

Je kunt niet zeggen dat hij jullie niet gewaarschuwd heeft. Ik heb heel verstandig het niet opgezocht.
Het zit in m'n hoofd zonder dat ik het op heb gezocht 8)7. Alleen het benoemen al, is een vorm van terrorisme :+ vroeger waren dat de t*l*t*bb*s.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• voske
GrooV schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:08:
Een VN-mandaat zou het mooiste zijn inderdaad
En daarop is de kans nihil door het Russische vetorecht in de Veiligheidsraad. De Algemene Vergadering kan geen mandaat verlenen.

Ik denk overigens dat de opmerkingen van Stoltenberg zojuist over de positie van de NAVO ook wel duidelijk zijn. Het is nog even wachten op het transcript, maar deze passage (bron) zegt denk ik voldoende:
“We are not part of this conflict”, said Mr. Stoltenberg, adding, however, that NATO has “a responsibility to ensure it does not escalate and spread beyond Ukraine. That would be even more devastating and dangerous.”
Edit, transcript hier.

[ Voor 53% gewijzigd door voske op 04-03-2022 15:15 ]

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:30
Sebazzz schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:29:
[...]

Wat is je bron?

Hoe dan ook heb je kans dat als je niets doet je later nog meer problematiek hebt. Rusland zal hoe dan ook blijven dreigen met nukes.

Let maar op dat de Moldavië of Estland (een klein NAVO land) ook willen hebben "want anders...."
Moldavië zie ik ze ook nog wel pakken, maar Estland gaan ze hun vingers niet aan branden want NATO.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:06
hoevenpe schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:27:
offtopic:
Dat is wel te rectificeren, ik stel voor: Il Pulcino Pio (het kuikentje piep) >:)

Van de wal in de sloot, you're welcome.

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:07
Rubberen schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:54:
14:36
Oekräinse vraag voor no-fly zone stuit op njet van NAVO

De NAVO gaat geen no-fly zone instellen boven het Oekraïense luchtruim. President Zelensky had daar eerder vandaag op aangedrongen (zie post 13.08 uur).
" Het is geen goed idee om nu NAVO-vliegtuigen in het Oekraïense luchtruim en NAVO-grondtroepen op Oekraïense bodem te laten. "
Jens Stoltenberg
Secretaris-generaal van de NAVO

De militaire alliantie zat kort na de middag samen voor crisisoverleg over de oorlog. 'De kwestie kwam aan bod, maar de lidstaten kwamen overeen om dit niet te doen', zegt secretaris-generaal Jens Stoltenberg. 'Het is geen goed idee om nu NAVO-vliegtuigen in het Oekraïense luchtruim en NAVO-grondtroepen op Oekraïense bodem te laten.'
Vorkie schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:04:
[...]

We moeten denk ik ook niet vergeten dat als wij als NAVO überhaupt al acties willen ondernemen wij al schakende daar moeten komen.

De VN is een mooi schaakbord.
Dus als ik het goed begrijp hebben we de situatie dat Putin niet direct 1 van ons heeft aangevallen, maar dat zijn rücksichtslose aanval op Europa's grootste kerncentrale wel degelijk een gevaar voor ons vormt. Ik was 12 toen Chernobil de lucht in ging en het zien van de HBO serie gaf mij koude rillingen. Dat nooit weer. :X

De NATO zegt nu : geen reden voor actie. De UN is zo aan zet en als een mandaat afgeven, wat dan? Kunnen we onder de UN vlag wel de boel opvegen?

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:13
Beelden gemaakt door Russische televisie aan de hangar van de Antonov 225.
Het gaat mij dus om de beelden en niet het verhaaltje dat ze ophangt, dat kan ik niet controleren of het klopt.
[Embed: https://vrtnws.be/p.mn85J4XD0XE]

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:27
Apache4u schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:51:
[...]

Dan zitten ze dubbel-fout.
1. Met geweren ga je dat niet redden
2. Hij zit 99% zeker niet in Moskou. En volgens de verhalen die wij uit Rusland krijgen zou ie hier zitten:
https://www.marca.com/en/...1eaf22601db2718b45d7.html
Fijn… een nucleaire oorlog zal hem (incl. Familie) dus ook weinig tot veel minder deren indien hij daar (relatief) veilig zit..

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

asing schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:14:
[...]

De NATO zegt nu : geen reden voor actie. De UN is zo aan zet en als een mandaat afgeven, wat dan? Kunnen we onder de UN vlag wel de boel opvegen?
Willen en doen zijn twee hele verschillende dingen.

Met een VN mandaat mag je ingrijpen. Maar dan moet je wel iemand zien te vinden die dat wil en durft. En zo iemand is er niet.

• Prosac
Arator schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:14:
Beelden gemaakt door Russische televisie aan de hangar van de Antonov 225.
Het gaat mij dus om de beelden en niet het verhaaltje dat ze ophangt, dat kan ik niet controleren of het klopt.
[Embed]
Onzinverhaal, dat ding was al kapot op de 1e of 2e dag van de invasie, toen de Oekrainers die hangar nog gewoon in handen hadden. Waarschijnlijk door de eerste luchtaanvallen al vernietigd.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:08
Mochten de Russen toch komen, het idee achter de Hollandse Waterlinie werkt anno 2022 nog steeds:
Dat konvooi is waarschijnlijk hierop gestuit en kan dus geen kant meer op...

Duizenden voertuigen vast, tienduizenden troepen zonder voorraad.

[ Voor 28% gewijzigd door hoevenpe op 04-03-2022 15:20 ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:18
Ik weet niet of dit nou allemaal heel geruststellend is.
The leader of the Sluga Narodu faction, David Arahamiya: The nuclear facilities are controlled by Kadyrovites (Chechen militants), who have killed several workers who have been training for years and controlling nuclear safety
https://liveuamap.com/en/...u-faction-david-arahamiya

• Tristan

Ik zit dit filmpje kijken en ineens zie ik daar een Rus met DJI drone controller lopen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ExBuwALdT8gfg3uSXmC1wmRLkA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mOCzd7CjRC1hBeMdAYOPUppo.png?f=fotoalbum_large

• Jerie
  • Niet online
GG85 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:20:
Virusactivisten ruilen corona in voor Poetin: ‘Ik begrijp wel wat hij doet’

Man man, wat een droeftoeters en wat is mijn tolerantie voor recalcitrante/domme/angstige mensen toch miniem geworden na 2,5 jaar Covid.

-Poetin heeft een geschat vermogen van 200 miljard.... Enige manier waarop een president van een land dat kan krijgen is door te jatten.
-Rusland is arm met een lage levensverwachting
-Er is (bijna) geen vrije media/pers
-Er is een groepje oligarchen die exorbitant rijk zijn en de touwtjes in handen hebben
-Het is veel corruptie
-In ongeveer alles van sociale voorzieningen, gezondheidszorg tot staat van onderhoud etc etc hebben ze het objectief slechter voor elkaar.

Nu Oekraine ook democratisch(er) wordt en toenadering van het westen zoekt is de oligarchie bang is dat mensen in Rusland dan nog meer gaan zien dat hun systeem niet werkt en niet eerlijk is.
Daarnaast is de enige export van waarde olie en gas voor Rusland en laten we daar nu net vanaf willen dus daar zijn ze in Rusland bang voor. Oekraiene heeft daarintegen een hoop graan en andere delfstoffen dan olie en gas dus dat is een mooi volgend doelwit om leeg te roven.
Dus valt Rusland maar op eigen houtje een souverein land binnen.

En wat zeggen de wappies? Ja maar het verhaal heeft 2 kanten, ik snap het wel hoor, hier is het ook een dictatuur, etc ,etc.
Man man, sorry maar fl*kker dan lekker op en ga naar Rusland toe als ze zo gek bent van een sterke leider die je precies verteld hoe de wereld in elkaar steekt en wat je moet doen. Als je dan als een schaap behandeld wilt worden ga vooral die kant op.
Maar nee, de uitkering hier is toch te prettig om op te geven.

Zum kotsen.
Achteraf gezien niet eens zo gek dat ons leger deze figuren in de gaten hield. Dit zijn mensen die onder controle staan van GRU's information warfare. Ik heb het al vaker gezegd, vooral op de T.net FP. Wij kunnen niet altijd oordelen over de acties van onze geheime diensten. Er gebeurt zoveel achter de schermen, we missen zoveel details. Dat is lastig in een democratie want mensen trekken dan conclusies zonder de feiten te kennen.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-11 00:16
voske schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:10:
[...]

En daarop is de kans nihil door het Russische vetorecht in de Veiligheidsraad. De Algemene Vergadering kan geen mandaat verlenen.

[...]
Volgens Wikipedia wel Wikipedia: UN Mandate

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Thalaron schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:15:
[...]

Fijn… een nucleaire oorlog zal hem (incl. Familie) dus ook weinig tot veel minder deren indien hij daar (relatief) veilig zit..
Nou... daar gaat wel eentje op hoor. USA weet die wel te vinden.
En tegen een moderne direct impact is niets bestand.

• MeteoVir
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
voske schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:10:
[...]

Dat is niet helemaal waar, als ik zo lees. Er bestaat volgens verschillende rapporten, van de VN zelf, een mogelijkheid, niet eerder uitgeprobeerd, op basis van de 'Uniting for Peace'-resolutie (1950) dat de Algemene Vergadering een veto van de Veiligheidsraad kan overreden. Maar alleen in het geval als de Veiligheidsraad haar eigen taak verzaakt om veiligheid en vrede te bewaren. Dit is een pad dat Oekraïne onderzoekt.

Zie ook het plaatje van de bewuste resolutie, waarvan het taalgebruik mij ook tamelijk helder lijkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g9blek6_I2iNg6JKxaCgrPmOu_4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z5AMEDbfJ44hFqpChH8fl9sL.png?f=fotoalbum_small

• Prosac
Tristan schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:20:
[Twitter]
Ik zit dit filmpje kijken en ineens zie ik daar een Rus met DJI drone controller lopen?
[Afbeelding]
Er is trouwens gesneden in dat filmpje. Vanmorgen stond er overal nog een versie online waarbij je iemand uit de brandende APC zag klimmen en die werd neergeschoten.
Denk dat dat PR-technisch als "niet zo handig" werd gezien.

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:21

Verslaggeefster NOS in Moskou.

En nog een iets van twitter:

Er blijkt dus een vals gerucht in Rusland verspreid te zijn samen met Chinese media dat Zelensky zou zijn gevlucht (naar Polen).

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Voor de mensen die airbnb gebruiken als direct supportplatform.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:33
Tristan schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:20:
[Twitter]
[Afbeelding]
Oekraïne gebruikt ook consumenten drones. Is opsich niet zo'n gek idee om een strategisch beeld te kunnen krijgen. Relevant artikel: https://www.dronewatch.nl...or-de-oorlog-in-oekraine/

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:24
TheRicolaa10 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:26:
[...]

Oekraïne gebruikt ook consumenten drones. Is opsich niet zo'n gek idee om een strategisch beeld te kunnen krijgen. Relevant artikel: https://www.dronewatch.nl...or-de-oorlog-in-oekraine/
Tijd voor wat goedkope FPV drones met een bereik van meerdere kilometers met wat explosieven eraan? Lijkt me een redelijk makkelijke manier om gericht de Russen te bestoken en enorm lastig te voorkomen. Die drones zijn snel en klein, lijkt mij niet dat luchtafweer daarop kan reageren.

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:07
downtime schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:16:
[...]

Willen en doen zijn twee hele verschillende dingen.

Met een VN mandaat mag je ingrijpen. Maar dan moet je wel iemand zien te vinden die dat wil en durft. En zo iemand is er niet.
Dat betekent dat ALS we om een veto van Rusland heen kunnen werken we misschien wel een resolutie en mandaat krijgen maar niemand gaat iets doen.

Met andere woorden: heel veel woordjes, heel veel dezelfde mening maar uiteindelijk laten we dit toch maar liever uitbranden.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Prosac
Ze zegt er ook nog bij dat die nieuwe regels vwb boete en 15 jaar straf op het noemen van de oorlog ook voor buitenlandse correspondenten geldt, dus ik snap wel dat ze vertrekt.
Het wordt echt Noord-Korea zo.

• Jerie
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:24:
[Embed]

Voor de mensen die airbnb gebruiken als direct supportplatform.
Dit is tof en een mooi symbool gebaar maar wel oppassen dat het Oekraïners betreft (dwz: mensen die in Oekraïne wonen, ongeacht welke taal ze spreken) ipv een Rus uit Moskou die mee wil profiteren van dit gebaar.

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
MeteoVir schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:22:
[...]

Dat is niet helemaal waar, als ik zo lees. Er bestaat volgens verschillende rapporten, van de VN zelf, een mogelijkheid, niet eerder uitgeprobeerd, op basis van de 'Uniting for Peace'-resolutie (1950) dat de Algemene Vergadering een veto van de Veiligheidsraad kan overreden. Maar alleen in het geval als de Veiligheidsraad haar eigen taak verzaakt om veiligheid en vrede te bewaren. Dit is een pad dat Oekraïne onderzoekt.

Zie ook het plaatje van de bewuste resolutie, waarvan het taalgebruik mij ook tamelijk helder lijkt.

[Afbeelding]
Al eerder aangehaald hier. Er is in het westen geen momentum om militaire in te grijpen. Daar gaat een vergadering van de General Assembly niets aan veranderen. Als dat momentum er wel komt dan kan dit een mogelijkheid bieden om in te grijpen met VN vlag. Maar ik denk als het momentum er is wij de VN hiervoor niet nodig hebben en als NAVO ingrijpen.

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-11 21:24
Begrijp niet zo waarom Putin zich zo bedreigd voelde door de NAVO, ze doen geen moer, behalve als het een of ander Dit soort uitspraken zijn niet nodig is.

[ Voor 15% gewijzigd door Outerspace op 04-03-2022 15:57 ]

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:21
Prosac schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:28:
[...]

Ze zegt er ook nog bij dat die nieuwe regels vwb boete en 15 jaar straf op het noemen van de oorlog ook voor buitenlandse correspondenten geldt, dus ik snap wel dat ze vertrekt.
Het wordt echt Noord-Korea zo.
Ik snap haar keuze ook goed. Liever vanuit Nederland verslag doen dan in de cel daar.

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:33
Hatsjoe schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:27:
[...]

Tijd voor wat goedkope FPV drones met een bereik van meerdere kilometers met wat explosieven eraan? Lijkt me een redelijk makkelijke manier om gericht de Russen te bestoken en enorm lastig te voorkomen. Die drones zijn snel en klein, lijkt mij niet dat luchtafweer daarop kan reageren.
Wat dacht je van drone swarms? Da's pas een hel. Een korte zoektocht op Google leidt naar Israël het afgelopen jaar al eens ingezet heeft in de Gaza strook. Maar goed, dit is wat offtopic.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• Hatsjoe
FlowSnake schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:31:
Begrijp niet zo waarom Putin zich zo bedreigd voelde door de NAVO, ze doen geen moer, behalve als het een of ander pauperland is.
Voelde hij ook niet, dat is de propaganda die hij gebruikt om het allemaal te rechtvaardigen (en natuurlijk het denazifizeren van Oekraine).

• Hatsjoe

Nice, nu schieten ze elkaar dus af, ga zo door :+

• Spotmatic
  • Laatst online: 12:59

Spotmatic

Ken sent me

Ik had al zo'n vermoeden toen ik zag dat zij sinds een paar dagen niet meer in Moskou te zien was, maar Geert Groot Koerkamp. Ik snap het ook wel.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Zelenski zou al drie aanslagen overleefd hebben:
De Oekraïense president Volodimir Zelenski heeft de afgelopen week drie moordaanslagen overleefd. Dat meldt de Britse krant The Times. Hij kwam in het vizier van een Tsjetsjeens moordcommando, schrijft ook The Washington Post.

Huurlingen van de beruchte Wagner Group en speciale eenheden uit Tsjetsjenië zouden vorige week naar Oekraïne gestuurd zijn om Zelenski om het leven te brengen.

March of the Eagles

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:07
Blijkbaar gaan Microsoft en Oracle ook stoppen met het verkopen in Rusland (of komt dat door de waarde van de roebel?)

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:05
Hatsjoe schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:33:
[...]

Voelde hij ook niet, dat is de propaganda die hij gebruikt om het allemaal te rechtvaardigen (en natuurlijk het denazifizeren van Oekraine).
Zou wel slim zijn om al die Russische tanks en andere voertuigen die zijn veroverd tegen de Russen zelf te gebruiken (en dus met die markeringen er nog op) om paranoia te creëren bij de vijand.

• Tristan
FlowSnake schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:31:
Begrijp niet zo waarom Putin zich zo bedreigd voelde door de NAVO, ze doen geen moer, behalve als het een of ander <knip> is.
Dan mis je echt een heel groot stuk van het hele verhaal. De aanwezigheid van NATO is echt niet de aanjager van dit alles geweest. Bekijk YouTube: Why Russia is Invading Ukraine eens op je gemak.

[ Voor 1% gewijzigd door Outerspace op 04-03-2022 16:36 . Reden: Quote aangepast ]

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:16

LankHoar

Langharig tuig

Prosac schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:22:
[...]

Er is trouwens gesneden in dat filmpje. Vanmorgen stond er overal nog een versie online waarbij je iemand uit de brandende APC zag klimmen en die werd neergeschoten.
Ben toch wel benieuwd naar deze footage, waar zag je deze?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-11 22:41
Prosac schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:22:
[...]

Dit zijn troepen uit de zogenaamde volksrepublieken toch?

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 21:54

pro_6or

amateur_60r

hoevenpe schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:23:
[...]

Rusland kan Kaliningrad kado doen? :+
Duitsland heeft historische banden met Königsberg (oost pruisen) het tegenwoordige kaliningrad. Hoog tijd om de massamoord die daar plaatsvind op de Duitse inwoners te stoppen en de vrijstaat koenigsberg te erkennen. Een speciale militaire operatie is noodzakelijk.

Of denk ik nu te veel als Putin.

een treffende spreuk

• voske
MeteoVir schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:22:
[...]

Laat ik me preciezer uitdrukken, het Handvest van de VN en dat met name hoofdstuk VII voorziet alleen in de mogelijkheid dat de Veiligheidsraad beslist tot het optreden door middel van lucht-, zee- of landstrijdkrachten voor de handhaving of het herstel van de internationale vrede en veiligheid. De Algemene vergadering heeft die bevoegdheid niet. Er wordt inderdaad geopperd dat resolutie 377 de mogelijkheid biedt om een veto te passeren, maar het is a. nog niet geprobeerd en b. de vraag is hoe de permanent members tegen die optie aankijken. Het is namelijk een nuclear option die voor alle permanent members op termijn wel eens onverwacht kunnen uitpakken (denk bijvoorbeeld aan China vs. Taiwan) en het is de vraag of een poging om een veto te passeren zonder steun van ten minste een van de permanent members kans van slagen heeft.

• Prosac
LankHoar schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:38:
[...]

Ben toch wel benieuwd naar deze footage, waar zag je deze?
Diverse twitteraars hebben hem al weer offline en vervangen door de nieuwe versie, maar ik zag hem nog staan bij @MarQs

• Rubberen
Tristan schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:36:
[...]

Dan mis je echt een heel groot stuk van het hele verhaal. De aanwezigheid van NATO is echt niet de aanjager van dit alles geweest. Bekijk YouTube: Why Russia is Invading Ukraine eens op je gemak.
Must see vid inderdaad, als je iets wilt snappen van het gehele gebeuren.

@mod's Kan dit niet in de sticky geplaatst worden?

• Prosac
PLAE schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:40:
[...]

Dit zijn troepen uit de zogenaamde volksrepublieken toch?
Ja, rode armband is seperatistische troepen (al zit daar ook veel huurling en voormalig russisch leger bij). .
War Gonzo is een propagandakanaal en zit uiteraard bij de betere troepen.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-11 12:58
XWB schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:36:
Zelenski zou al drie aanslagen overleefd hebben:

[...]
In het artikel staat verder het volgende
The mercenaries are believed to have drawn up plans for another attempt before the weekend
Dus nummer 4 kan je mogelijk alweer bijna bijschrijven.
Zoals ik vanochtend ook zei kan ik op zich het artikel delen alleen weet ik niet wat de regels zijn rondom integraal delen van berichten die achter een paywall staan.

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-11 21:24
Tristan schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:36:
[...]

Wellicht je sarcasme detectortje even aanzwengelen.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Rusland heeft geen toegang meer tot een groot deel van hun geld, maar ze zouden schijnbaar nog wel wat via het (IMF) kunnen krijgen dankzij COVID. De EU is nu aan het onderzoeken of de toegang tot dat geld ook ontzegd kan worden.

Mocht dat er doordeen komen, zijn ze helemaal op zichzelf aangewezen. Hoewel natuurlijk $17b niks is vergeleken met $630b.
European Union officials are examining curbing Russia's influence and access to finance at the International Monetary Fund following its invasion of Ukraine, six officials told Reuters.
[...]
The United States and the EU are now worried that Moscow, cut off from much of its $630 billion reserves, could have access to $17 billion in IMF reserves it received last year when the IMF boosted them to fight the COVID-19 pandemic.

Bron: https://www.reuters.com/m...asion-sources-2022-03-04/

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:18

Zijn ze bang dat er te veel mensen op de vlucht slaan?

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
TheBrut3 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:55:
[Twitter]
Nee, ik denk het volgende: ze vliegen alleen met airbus en boeing. (zie https://www.airfleets.net/flottecie/S7%20Airlines.htm) en kunnen geen spare parts meer krijgen ivm sancties.
Daarnaast kan het ook zo zijn dat die toestellen geleased zijn bij westerse leasemaatchappijen. Die contracten zouden onder de sancties ook opgezegd moeten worden volgens mij.

Dat betekent, stam + t .

• Jerie
  • Niet online
Pompi schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:50:
[...]

In het artikel staat verder het volgende

[...]

Dus nummer 4 kan je mogelijk alweer bijna bijschrijven.
Zoals ik vanochtend ook zei kan ik op zich het artikel delen alleen weet ik niet wat de regels zijn rondom integraal delen van berichten die achter een paywall staan.
Met https://archive.ph/ kun je een archief bouwen. Ook kun je ze vaak lezen in Incognito/Private mode, Reader Mode, of door aan te geven dat je het wilt printen. Tenslotte zou het zomaar kunnen zijn dat mensen er wel een account hebben. Ik denk dat voor kwaliteitsjournalistiek best betaald mag worden.

• Vorkie
  • Niet online
Apache4u schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:59:
[...]

Nee, ik denk het volgende: ze vliegen alleen met airbus en boeing. (zie https://www.airfleets.net/flottecie/S7%20Airlines.htm) en kunnen geen spare parts meer krijgen ivm sancties.
Daarnaast kan het ook zo zijn dat die toestellen geleased zijn bij westerse leasemaatchappijen. Die contracten zouden onder de sancties ook opgezegd moeten worden volgens mij.
Ik denk dat het

“ ja en denk ik daarnaast vanwege het volgende”

Beter past.

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:56
[Twitter]
Ik hoop dat ze bang zijn dat hun toestellen aan de ketting worden gelegd (of geen manier om landingsgelden te betalen?). Ik hou de situatie nauwlettend in de gaten aangezien iemand die me behoorlijk dierbaar is met alle macht Rusland uit probeert te komen. Tickets die normaal 80 Euro kosten zijn nu 1200 Euro. Maar ik ben me er volledig van bewust dat dit een luxeprobleem is vergeleken met sommige mensen in dit topic die familie leden hebben die op de vlucht zijn en voor hun leven moeten vrezen.

at your service

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11 07:36

SpamLame

niks

Vorkie schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:00:
[...]

Ik denk dat het

“ ja en denk ik daarnaast vanwege het volgende”

Beter past.
Mogelijk hoewel tegen houden van mensen een vlucht naar het buitenland te nemen ook andere opties kent.
Voor de inkomsten is het beter te vliegen (als er genoeg PAXs zijn).

Denk dat het risico op inname (bij leased kist) te hoog is voor ze. Niet dat ze er later wat aan hebben als het toestel uit checks loopt en er geen bedrijf/parts te vinden zijn die de checks kan/wil uitvoeren

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:55

Animal_X

Rodin

Stroopwafels schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:36:
Blijkbaar gaan Microsoft en Oracle ook stoppen met het verkopen in Rusland (of komt dat door de waarde van de roebel?)

[Twitter]
Oracle, Microsoft en SAP stoppen allemaal in Rusland. Ook Accenture heeft net bekend gemaakt zich volledig terug te trekken, 2300 medewerkers op straat (krijgen blijkbaar wel allemaal een ruimhartige 'severance pay' las ik ergens).

https://newsroom.accentur...ue-business-in-russia.htm

[ Voor 7% gewijzigd door Animal_X op 04-03-2022 16:07 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

[Twitter]
Volgens statements van de vliegmaatschappij in eerste instantie een reactie op de sancties vanuit EU en nu waarschijnlijk ook deels omdat ze bang zijn voor iets; waar voor blijft speculeren.
S7 Airlines will cancel all its flights to Europe from February 26 to March 13.
The moves comes as a reaction to "the European countries closing their airspace," the airline said in a statement.
Bron: https://interfax.com/newsroom/top-stories/74441/

En later:
"Regrettably, S7 Airlines has bene forced to cancel all flights to international destinations from March 5," it said in a statement.
Bron: https://interfax.com/newsroom/top-stories/75448/

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Vorkie
  • Niet online
NOS liveblog.

Begrijpelijk wel, ze willen nog geen kant kiezen of onrust in hun eigen land.
'China boycot voetbalwedstrijden Premier League vanwege steun aan Oekraïne'
China zendt dit weekend geen wedstrijden uit de Premier League uit. De Chinese uitzendgerechtigden van de hoogste Britse voetbalcompetitie doen dit omdat er rond de wedstrijden steunbetuigingen aan Oekraïne gepland zijn. Dit meldt de BBC.

De Premier League heeft de militaire acties van Rusland openlijk verworpen en zal dit weekend solidariteit tonen met Oekraïne. Alle aanvoerders dragen speciale armbanden in de Oekraïense kleuren en op stadionschermen zal de tekst "Football Stands Together" te zien zijn. Ook fans worden aangemoedigd om deel te nemen aan "een moment van bezinning en solidariteit voor de aftrap bij elke wedstrijd".

De BBC heeft de Premier League gevraagd naar de Chinese weigering om wedstrijden te laten zien, maar die weigert ieder commentaar. Het is niet de eerste keer dat China een uitzending van een Premier League-wedstrijd schrapt. In 2019 deed de Chinese staatsomroep CCTV een wedstrijd tussen Arsenal en Manchester City in de ban na opmerkingen van de toenmalige Arsenal-middenvelder Mesut Özil. Özil had op sociale media geprotesteerd over de behandeling van Oeigoerse moslims in China.

• factor15
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:54
S7 Airlines will cancel all its flights to Europe from February 26 to March 13.
The moves comes as a reaction to "the European countries closing their airspace," the airline said in a statement.
Zal wel een combinatie zijn:
- Onderhoud is niet meer mogelijk door vertrek van Airbus en Boeing;
- Door val van Roebel kan geen Rus vliegen nog betalen;
- Een exodus van westerse bedrijven waarvan de werknemers ook niet hoeven te vliegen in Rusland, alleen enkeltje het land uit;
- Wellicht neemt staatsbedrijf Aeroflot bij gebrek aan buitenlandse bestemmingen de vluchten van S7 over.

*** www.afsluitboete.nl *** Dossier factor15 gas gratis de deur uit ***

Pagina: 1 ... 117 ... 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid