Erkende warmtepompboiler installateur? Ik weet niet of dat bestaat.
Als je een goede loodgieter hebt, dan snapt hij, met een kleine briefing, precies wat er moet gebeuren.
Dus ik zou gewoon de beroemde goed bekende loodgieter in jouw stad/dorp raadplegen.

dan krijg je kwaliteit en potentieel is hij niet erg bedreven in het installeren van een Wpb, maar daarom moet jij je heel goed inlezen in dit topic.
Zo heb ik het in ieder geval ook gedaan, zelf het hele leidingwerk uitgezocht, inclusief watermeters en druk sensoren enz, de warmtesifon bestudeerd en er voor gezorgd dat we die kunnen vermijden. Expansievat, inlaatcombinatie, enz begrijpen en bestellen. Iets snappen van binnendraad, buitendraad, rechte koppelingen, perskoppelingen/knelkoppelingen, enz.
Ik had alle onderdelen klaar liggen en al eens op volgorde bij elkaar gelegd, zodat ik zeker wist dat alles paste.
De installateur (bevriend) had geholpen met de cv ketel demonteren en de gasleiding netjes afdoppen en had natuurlijk al het handige gereedschap bij dat ik niet had. Zo hebben we samen op een rustig tempo alles stap voor stap geïnstalleerd.
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?