Ik heb mijn Atlantic in een ongeisoleerde schuur staan, dat is een bewuste keuze geweest.
Ten eerste omdat we op het moment van plaatsing de complete zolder nog moesten verbouwen waar we nu op dit moment mee bezig zijn.
In eerste instantie was het wellicht tijdelijk maar eigenlijk bevalt het wel en geeft het veel meer ruimte in de zolder indeling.
De muur achter de wpb is de keuken dus we hebben de close-in boiler weggedaan en de wpb verbruikt ongeveer evenveel, zo'n 1 tot 1,5 kWh per dag.
Wij gebruiken vrij veel sww in de keuken.
Nu het wat kouder wordt daalt de temperatuur in de schuur ook, vanochtend was het 12 graden.
De wpb koelt dan ook wat sneller af, vanacht zo'n 4 graden geraakt, van 48 naar 44.
Ik deze graag extra isoleren.
Van de zolder verbouwing heb ik nog aardig wat pirplaten 16cm over en daar zou ik een soort van omkasting van kunnen maken, maar dat is relatief lastig en neemt best wat ruimte in.
Wellicht kan ik met een soort van isolatie dekens de boiler inpakken.
Ik ben eigenlijk opzoek naar inspiratie hiervoor, heeft iemand dat al eens gedaan?
3840 Wp pal op zuid zonder schaduw, Zuid-Holland zuid - Panasonic WH-MDC07J3E5 monoblock warmtepomp - Atlantic Explorer V4 200 liter coil warmtepompboiler - Technea Shower HR Tube 1-21 douchepijp-wtw - gasloos sinds 13-04-2024