Ik ben aan het orienteren voor alle onderdelen enz. om een Atlantic Explorer v4 te kunnen plaatsen. Is hier toevallig een lijst voor beschikbaar? Zijn er mensen hier die dit al hebben gedaan, en ook een inventaris/shoppinglist hebben gemaakt?
Ik zie dat bij mij de koud en warm water leiding koper 15mm is (volgens mij). Dat is natuurlijk niet heel riant, maar goed, dat is wat er in de muur zit gesmeerd overal. Dat ga ik sowieso niet aanpassen.
Ik zou zeggen dat ik dan nodig heb:
- Inlaatcombinatie max 7 bar
- 2x verloop koper 15mm naar 20mm meerlagenbuis (koud/warm)
- 2x verloop 20mm meerlagenbuis naar aansluiting op WPB (koud/warm)
- Wat lengte meerlagenbuis 20mm
- 2x een kogelkraan met aftapper zodat leidingen afgesloten kunnen worden en er makkelijk gewerkt kan worden
- 2x een watermeter (heb ik nog liggen), zodat ik de statistieken ook bij kan houden
Ik was van plan om in het begin te installeren met binnen/binnen, om de initiele installatie te versimpelen. Door e.e.a. met meerlagenbuis uit te voeren, zou ik de boiler nog redelijk kunnen bewegen waar nodig, maar dit zal in de praktijk niet echt nodig zijn.
Ik zie echter op YouTube video's, van EasyKit bijvoorbeeld, dat er ook een expansievat wordt gebruikt. Is deze nog nodig, of is dat iets dat de inlaatcombinatie oplost en dus eigenlijk niet benodigd is? Ik zie in dit topic in ieder geval meerdere malen voorbij komen dat een expansievat niet nodig is.
Moet ik nog denken aan ontluchters of iets dergelijks?
De installatie zoals EasyKit deze laat zien:
[
Voor 3% gewijzigd door
Tanuki op 13-06-2024 08:49
]
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?