Dus omdat 2 kinderen 45 minuten zouden moeten kunnen douchen is een 270 liter WPboiler niet genoeg?ConQuestador schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:37:
De "douchetijd" is wel een WAF dingetje in ons huishouden om over te stappen naar een WPB. Ik overweeg een Atlantic 270L, maar ik ben me er bewust van dat douchetijd dan niet meer oneindig is.
Momenteel wil het nog wel eens voor komen dat beide kinderen douchen, en mijn 6 jarige dochter mag zichzelf douchen en haren wassen, maar dat duurt dan dus wel een half uur. Tel daar de douchetijd van mijn zoontje bij op en ze staan met z'n 2en 45min onder de douche.
Ik heb al gezegd tegen mijn vrouw dat dit niet is wat je moet willen met een WPB, omdat wij dan een koude douche hebben, maar dan krijg ik meteen te horen dat we dan maar geen WPB moeten doen en lekker op het gas moeten blijven puur voor sanitair water.
Ik ben dus toch wel een beetje benieuwd wat nu een realistische douchetijd is (met 8 l/m) met een 270 liter WPB
(overigens zat ik er aan te denken een 2weg klep in de leiding te zetten en die aan te sturen via home assistant, zodat ik dus met een druk op de knop de warm water kan blokkeren... ook dit werd niet hartelijk ontvangen)

Sorry, maar ik snap hier echt helemaal niets van... We zitten hier in de duurzame sectie van het forum, niet in de verspil sectie.