wat is de hele gedachtengang met 60 graden water en de gasketel of een doorstroomverwarmer ertussen? waarom heb je 60 graden nodig om te douchen? meeste mensen hebben de douche ergens rond de 40 of lager staan om niet in een brandwondencentrum te belanden....redah schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:50:
Het is zo ver, over enkele weken wordt een warmtepomp geïnstalleerd. Sinds 2019 heb ik een Atlantic Explorer V4 die het huis van sww voorziet. Maar omdat de warmtepomp nu het werk van de cv over gaat nemen, lijkt dit het moment om 'van het gas af' te gaan. Nu twijfel ik nog over wat zaken. Het water dat de Explorer maakt wordt eigenlijk alleen voor douchen en de wastafel op de badkamer gebruikt. In de keuken staat een Quooker, en verder zijn er eigenlijk geen warm water punten in huis.
Nu levert de Explorer natuurlijk niet continu 60 graden aan warm water tijdens douchen, en op dit moment gaat het water nog door de cv-ketel die (weliswaar minimaal) bij verwarmt tot aan 60 graden. Ik realiseer me dat de thermostaat van de douche er vervolgens weer koud water bij mengt, maar ik wilde een koude douche voorkomen.
Nu de cv-ketel weg gaat twijfel ik dus, en vraag ik jullie mening. Heeft het toegevoegde waarde om een (kleine, want geen ruimte voor krachtstroom) elektrische doorstromer achter de Explorer te plaatsen om de temperatuur in ieder geval zo lang mogelijk boven de 40 graden te houden? Heeft iemand dit al gedaan?
[ Voor 3% gewijzigd door flippy op 09-09-2023 13:24 ]
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen