Vandaag mijn Vaillant aroSTOR VWL B 150/5 in gebruik genomen en de volledige CV-ketel (tijdelijk) buiten bedrijf gesteld. Indien nodig kan ik switchen tussen SWW uit de Wp-boiler of uit de CV. Komende winter kijken hoe lang ik zonder CV (gas) kan en of een E-ketel eventueel uit kan. Kreng (57 kilogram) staat op zolder, ingaande luchttemp vandaag 26 gr. Uitgaande 14 gr. (binnen-binnen). Veiligheidsventiel 6 bar + sanitair boiler 12 liter en uiteraard 2 diëlektrische koppelingen gebruikt.
Ter info: twee persoons huishouden, houtskelet hoekwoning met open trap, bj. 2003, super geïsoleerd, hetelucht verwarming. Deze wordt echter weinig gebruikt vanwege pelletkachel. Gasverbruik 2021: 431m3
Ps. Emmertje is tijdelijk omdat de afvoer nog niet is verlijmd. Deze zit namelijk in de weg voor het terugleggen van het laminaat. Advies, vragen en commentaar is welkom.
En voor ik het vergeet de (tijdelijke?) spaghetti aansluiting met 4 afsluiters, zodat ik kan kiezen tussen boiler of CV. Afsluiters dicht op elkaar i.v.m. legionella. Kan alles leegzuigen/aftappen. Terugslagklep voorkomt onbedoeld vullen boiler bij vergeten/lekken retourafsluiter. Door ruimtegebrek en uit-zicht-locatie was de optiek iets minder relevant.
LO; SKW aanvoer boiler, LB; SKW aanvoer CV, Mi; gas aanvoer CV, RB; SWW retour CV, RO; SWW retour boiler (isolatie volgt nog)
[
Voor 20% gewijzigd door
Jojo-77 op 12-09-2022 18:10
]