Ik zou gewoon eens de temperatuur meten op een winderige kouwe takkedag als deze. Als je dan ergens rond de 10 graden Celsius zit zou ik me niet te sappel maken.Jupijn schreef op maandag 10 februari 2025 @ 07:57:
[...]
Dat laatste. Het is een oude boerderij uit ergens de 19e eeuw, exacte bj weten we niet eens... Het is totaal niet serieus te nemen qua afdichting op dit moment, kieren, openingen overal. Ik zat eraan te denken een geïsoleerde cocon te bouwen in het schuurtje en dan de ketel erin?
[...]
Ik dacht dat een wpb juist 24/7 moest draaien omdat hij relatief lang erover doet om op te warmen? Zijn de nachtelijke uren dan juist niet wat je nodig hebt om 'de dag goed te maken'?
Wat betreft de draaitijd van een warmtepompboiler. Dat hoeft zeker geen 24 uur per dag te zijn maar hangt erg af van het type en het gebruik. Als je 's avonds doucht en de rest van de dag relatief weinig warm water gebruikt dan zou het zomaar kunnen dat je hem bijvoorbeeld in de daluren van 10:00 - 16:00 uur opwarmt en hem op de andere uren uit hebt staan. Als je 's ochtends alleen je snoet even wast heb je dan nog altijd lauw water wat goed genoeg is, en daarna slaat hij toch wel aan.