Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023) | F1Pool.net
Exact expert nodig?
Als zij de mol is laat ze niet juist de mensen met geld doorlopen.Crazy D schreef op woensdag 20 april 2022 @ 07:00:
Ik heb werkelijk geen idee maar jammer dat de boomknuffelaar er uit is, mocht hem wel. En wat heeft die Emanuelle een vervelende stem zeg. Maar goed staaltje mensenkennis. Zou wel een stunt zijn als zij de mol is, de groep vertrouwd haar (op dit moment...) het meest
Ik heb haar na deze proef eigenlijk afgeschreven als mol.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Ik heb haar ook afgeschreven. Misschien komt het door haar accent of stem maar haar zinnetjes klonken veel te gespeeld tijdens de paintballproef.ralpje schreef op woensdag 20 april 2022 @ 08:39:
[...]
Als zij de mol is laat ze niet juist de mensen met geld doorlopen.
In de opdracht daarvoor had ze nog tot ieders verbazing een koker open gedraaid; daardoor €500 minder verdiend. En iedereen vond dat haar vriend/man zo opvallend deed. Ook zei iemand in de auto daarna dat ze zich anders was gaan gedragen.
(kan je misschien ook nagaan hoe weinig men de rest vertrouwd
Leeg - Sinds 20180907
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Maar er is nu maar 3000 euro ? verdient terwijl er veel meer verdient had kunnen worden. Op deze manier verpest je het vertrouwen niet en is er toch niet heel veel verdient.ralpje schreef op woensdag 20 april 2022 @ 08:39:
[...]
Als zij de mol is laat ze niet juist de mensen met geld doorlopen.
Exact expert nodig?
Als ze van die 2 er eentje wel had afgeschoten was er minder geld geweest en was het vertrouwen nog steeds niet verpest.Crazy D schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:32:
[...]
Maar er is nu maar 3000 euro ? verdient terwijl er veel meer verdient had kunnen worden. Op deze manier verpest je het vertrouwen niet en is er toch niet heel veel verdient.
[removed]
Sterker nog, dat geld was dan niet gewoonweg niet verdiend maar ging uit de groepspot!redwing schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:42:
[...]
Als ze van die 2 er eentje wel had afgeschoten was er minder geld geweest en was het vertrouwen nog steeds niet verpest.
Klopt, dat was ik nog vergeten. Oftewel door 1 (die met 2k) of beide deelnemers af te schieten zou de opdracht zorgen voor een negatief resultaat. Naar mijn idee is dit dus wel een belangrijk punt om haar juist minder verdacht te maken. Zeker omdat ze daar stond omdat ze al het minst verdacht werd. Je zou dan (ook als kandidaat) juist eerder iedereen neerschieten om de verdenking wat meer op je te krijgen.Admiral Freebee schreef op woensdag 20 april 2022 @ 18:55:
[...]
Sterker nog, dat geld was dan niet gewoonweg niet verdiend maar ging uit de groepspot!
[removed]
Eigenlijk vind ik Manu meestal super irritant, zoals dat vage gedrag met die opengemaakte koker bij het zwembad. Maar bij het paintballen deed ze het wel echt perfect*. Vast met een dosis geluk, maar fantastisch uitgespeeld.
En ik vond het een feest om naar scherpschutter Anke te kijken. Die verslagen lichaamstaal van de schutters in de torens, als ze weer eens in hun schuilplaats met tripod werden afgeknald door een vanaf de heup schietende Anke**.
Maar haar gedrag bij Checkpoint Manu vond ik lastig te duiden. Had ze gewoon geen zin in bullshit? Of hoopte ze daardoor afgeschoten te worden en zo 2000 euro uit de pot te spelen?
* Tenzij ze de mol is, dan was het juist heel slecht gespeeld.
** Tenzij ze de mol is en de schutters zich lieten afschieten; dat zou ik wel een beetje tegen de geest van het spel vinden, maar in de Belgische variant wordt de mol wel vaker echt expliciet geholpen.
[ Voor 16% gewijzigd door Lapa op 24-04-2022 13:01 ]
Ik snap dat juist wel.Lapa schreef op zondag 24 april 2022 @ 12:49:
Ik was er afgelopen week wat laat bij, maar heerlijke aflevering.
Maar haar gedrag bij Checkpoint Manu vond ik lastig te duiden. Had ze gewoon geen zin in bullshit? Of hoopte ze daardoor afgeschoten te worden en zo 2000 euro uit de pot te spelen?
Stel ik zou daar staan...
Zelf zou ik ook geen zin hebben om hier minuten lang over te discussiëren.
Of je gelooft mij met mijn redenen, of niet. Maar kies iets.
Oh ja, ik vond het ook heel begrijpelijk, zeker omdat ik Manu vaak heel irritant besluiteloos vind. Ik bedoel dat het juist daarom lastig te duiden is of het het gedrag van een kandidaat of mol is.streamnl schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:06:
[...]
Ik snap dat juist wel.
Stel ik zou daar staan...
Zelf zou ik ook geen zin hebben om hier minuten lang over te discussiëren.
Of je gelooft mij met mijn redenen, of niet. Maar kies iets.
Leuke opdrachten weer maar dan weer zo'n einde ja. In zei direct dat die val er lelijk uit zag...
Ook Pink Floyd in de aflevering
Ja, van de 7 afvallers tot nu toe maar 4 door het normale spel.Pendora schreef op zondag 24 april 2022 @ 22:49:
Wat een ongelofelijke pech hebben de makers. Was wat geweest als dit de tweede mol was
Dan was het denk ik ook echt klaar geweest, alle overgebleven draaidagen vervallen, iedereen vakantie. Daar valt dan niet meer tegenop te boksen. "Ja, de mol van de afgelopen 2 afleveringen was 'X'! Oke bedank, tot volgend jaar"Was wat geweest als dit de tweede mol was
Dit maakt het echter zeer lastig voor de kandidaten omdat je weer geen informatie hebt via de eliminatie. Iedereen kan op iedereen zitten en het maakt geen drol uit of je goed zit of niet. Effectief zit je zo op de '2e afvaller' niveau direct voor de finale (Bert was vorige week weer de willekeurige 'eerste afvaller' gezien de nieuwe mol).
[ Voor 23% gewijzigd door Lanfear89 op 24-04-2022 23:46 ]
Er wordt wel vaak overdreven hoeveel je van zo'n eliminatie kan leren als kandidaat. Strikt genomen kan je er alleen van leren dat je niet de slechtste was. Daar heb je niet veel aan.Lanfear89 schreef op zondag 24 april 2022 @ 23:42:
[...]
Dit maakt het echter zeer lastig voor de kandidaten omdat je weer geen informatie hebt via de eliminatie. Iedereen kan op iedereen zitten en het maakt geen drol uit of je goed zit of niet.
[...]
Tenzij je denkt te weten op wie de afvaller zat. Dan heb je echte informatie.
Ja maar op dit gedeelte draait het juist, je ziet dat de kandidaten toch wel vaak een beetje een beeld hebben in welke richting iemand zit. Verder kan je natuurlijk ook een bevestiging krijgen van je vermoedens als je een stukje de tunnels in duikt en grotendeels op maar 2-3 kandidaten in zet. Of je vliegt er uit en zat er dus ergens naast of je blijft en je zit dus in de goede richting te kijken. Dat is allemaal informatieLapa schreef op zondag 24 april 2022 @ 23:49:
[...]
Tenzij je denkt te weten op wie de afvaller zat. Dan heb je echte informatie.
Mee eens, dit kan waardevolle informatie geven. Al kan het door allerlei factoren ook misleidend zijn.Lanfear89 schreef op maandag 25 april 2022 @ 00:07:
[...]
Ja maar op dit gedeelte draait het juist, je ziet dat de kandidaten toch wel vaak een beetje een beeld hebben in welke richting iemand zit.
Maar dit is volgens mij een vergissing, die overigens zeer veel kandidaten ook maken. Je weet alleen dat de afvaller het slechter heeft gedaan dan jij. Maar dat zegt niks over jouw positie ten opzichte van de andere overblijvers en geeft dus eigenlijk geen informatie voor de toekomst. Alleen als je weet dat de afvaller jokers/pasvragen had ingezet en jij niet, of als je weet dat je eigenlijk had moeten afvallen maar je bent door een of andere twist gered, dan weet je meer over de juistheid van je vermoedens.Verder kan je natuurlijk ook een bevestiging krijgen van je vermoedens als je een stukje de tunnels in duikt en grotendeels op maar 2-3 kandidaten in zet. Of je vliegt er uit en zat er dus ergens naast of je blijft en je zit dus in de goede richting te kijken. Dat is allemaal informatie
Dit zie je ook terug in de vele seizoenen waar er tot het laatste moment vrijwel niemand op de goede mol zit. Allemaal kandidaten die telkens bevestigd werden in hun tunnel, alleen omdat iemand anders meer pech had, totdat hun eigen geluk ook op was.
Er is eigenlijk maar één échte executie geweest.Lapa schreef op zondag 24 april 2022 @ 23:42:
[...]
Ja, van de 7 afvallers tot nu toe maar 4 door het normale spel.
Aflevering 1: de vrijstelling uit de klok.
Aflevering 2: De dates met dubbele uitvaller
Aflevering 3: Het been van dinges waarvan ik de naam alweer vergeten ben
Aflevering 4: Het vertrek van de mol
Aflevering 5: Een executie zonder al te veel vrijstellingen / gekke dingen. Redelijk normaal (los van het feit dat de mol pas nét nieuw was
Aflevering 6: Uitvallen van Anke
Je kunt zonder ooit een benul van de mol gehad te hebben gewoon tot de finale gekomen zijn.
Dat eerste spel, soort van real-life groundhog day. Fantastisch hoe ze dat gedaan hebben, als het ware een film maar dan in het echt. Geweldig om te zien hoe de kandidaten aanvankelijk op het plein geen flauw benul hadden wat ze overkwam en wat ze moesten doen.
Het tweede spel op die plantage was ook leuk uitgevoerd, lekker weinig bedenktijd voorde vragen met stiekem toch wel lastige antwoorden waar je bij enige haast al snel de verkeerde pakt. Yens in z'n bananenoutfit was wel erg opmerkelijk. Wist hij voor vertrek naar De Mol dat ze een plantage zouden bezoeken dat hij die kleding meenam? Is hij een fan van bananen dat dit bij zn standaard outfits hoort? Heeft hij dit tijdens de reis gekocht? Is het door de productie in z'n handen geduwd om zo verwarring te veroorzaken? Is hij de mol? Of is het gewoon verdomd toevallig?
En dat laatste spel. Dat rad was duidelijk afgekeken van de NL versie vorig jaar. Heftig wel hoe dat afliep, een kandidaat die na een sprong boven water fysiek letsel oploopt.... ook dat hebben we in NL al eens meegemaakt helaas.
Wat een chaotisch seizoen, heb het te doen met de productie, je kan alles zo fantastisch bedenken maar met 3 uitvallers door fysieke/mentale problemen valt het seizoen wel een beetje in het water. Gelukkig hebben de deelnemers het nogsteeds naar hun zin en was het ook deze week weer een genot om naar te kijken, maar ik ben benieuwd of er achteraf gezien mensen uberhaupt met regelmaat op de mol hebben gezeten, kan me ook voorstellen dat iedereen het spoor bijster is.
Kan niet anders dan toeval zijn. Anders was het vertrek van de mol halverwege de serie ook vooropgezet. Dat zou wel heel bizar zijn.davidov schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:37:
Yens in z'n bananenoutfit was wel erg opmerkelijk. Wist hij voor vertrek naar De Mol dat ze een plantage zouden bezoeken dat hij die kleding meenam? Is hij een fan van bananen dat dit bij zn standaard outfits hoort? Heeft hij dit tijdens de reis gekocht? Is het door de productie in z'n handen geduwd om zo verwarring te veroorzaken? Is hij de mol? Of is het gewoon verdomd toevallig?
Mooie opdrachten ja. Ik wist niet dat ze in België naar de ‘Nederlandse’ Sesamstraat keken met Paul Heanen en Wim T. Schippers als de stemmen van Bert en Ernie (en Grover en Kermit de kikker en nog een paar poppen).
Het spel op het plein vond ik ook erg leuk gevonden. Lijkt me ook tof om aan mee te doen en ik denk dat de mol eender waar had kunnen zitten. Op het plein kan je de informatievergaring sturen en/of de communicatie dwarsbomen en in de kamer kan je tijdens de korte informatieoverdracht ook makkelijk tijd verliezen of de communicatie verstoren. Ik denk ook niet dat de speaker van een telefooncel zo geweldige audio geeft.davidov schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:37:
Wat een aflevering weer zeg, en wat een toffe spellen.
Dat eerste spel, soort van real-life groundhog day. Fantastisch hoe ze dat gedaan hebben, als het ware een film maar dan in het echt. Geweldig om te zien hoe de kandidaten aanvankelijk op het plein geen flauw benul hadden wat ze overkwam en wat ze moesten doen.
Het tweede spel op die plantage was ook leuk uitgevoerd, lekker weinig bedenktijd voorde vragen met stiekem toch wel lastige antwoorden waar je bij enige haast al snel de verkeerde pakt. Yens in z'n bananenoutfit was wel erg opmerkelijk. Wist hij voor vertrek naar De Mol dat ze een plantage zouden bezoeken dat hij die kleding meenam? Is hij een fan van bananen dat dit bij zn standaard outfits hoort? Heeft hij dit tijdens de reis gekocht? Is het door de productie in z'n handen geduwd om zo verwarring te veroorzaken? Is hij de mol? Of is het gewoon verdomd toevallig?
Wat de outfit van Yens betreft: het bananenkostuum droeg hij in een vorige aflevering al een keer.
Anoniem: 512943
Wat mij verbaast is dat ze het over Burt en Urnie hebben terwijl er in Sesamstraat toch duidelijk Bert en Ernie wordt gezegd.La1974 schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:38:
Ik wist niet dat ze in België naar de ‘Nederlandse’ Sesamstraat keken met Paul Heanen en Wim T. Schippers als de stemmen van Bert en Ernie (en Grover en Kermit de kikker en nog een paar poppen).
Ja 1 van mijn favoriete momenten:Admiral Freebee schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:45:
[...]
Wat de outfit van Yens betreft: het bananenkostuum droeg hij in een vorige aflevering al een keer.
*mensen doen wat philates in de ochtend en Yens ligt te maffen in een bananenkostuum*
Yens: Dat ziet er echt belachelijk uit
Uma: Kijk eens naar uw kledij
Yens:

Zalig hoe je dat besef van die timeloop dan langzaam ziet binnensijpelen. En nog zaliger hoe ze een paar rondes later Gilles straal negeren en hij daar toch met een uitgestreken gezicht zijn uitleg doet.
Het zal iig een memorabele 10de editie blijven. 3 opgaves op 10 kandidaten, da's meer opgaves dan in de overige 9 seizoenen samen
Inderdaad opvallend, maar hij was zeker niet de mol voor vertrek. En het past verder wel in zijn ehm... nogal kleurrijke kledingstijl.davidov schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:37:
[...]
Yens in z'n bananenoutfit was wel erg opmerkelijk. Wist hij voor vertrek naar De Mol dat ze een plantage zouden bezoeken dat hij die kleding meenam? Is hij een fan van bananen dat dit bij zn standaard outfits hoort? Heeft hij dit tijdens de reis gekocht? Is het door de productie in z'n handen geduwd om zo verwarring te veroorzaken? Is hij de mol? Of is het gewoon verdomd toevallig?
[...]
Hij is blijkbaar gewoon de Belgische Kim-Lian als het om toepasselijke kleding voorgevoelens gaat. En ze werden natuurlijk wakker in een bananenplantage, dus als je dan toch een bananenpak in je koffer hebt...
Al ruim voor de eerste keer de bom afging zei ik tegen mijn partner "ah, vast groundhog day"rouchken11 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:39:
Die timeloop proef was zalig. Je voelde als kijker dat er iets niet klopte. Doorgaans is het als kijker duidelijk wat de opdracht is, nu wisten wij ook niets. En dan zo'n korte timer die een bom laat af gaan, dan denk je "nee, de proef kan niet gedaan zijn".
[...]
[ Voor 22% gewijzigd door Lapa op 26-04-2022 11:12 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Dit! Echt geweldig gedaan; dit soort momenten maken de Belgische Mol echt gigantisch veel beter dan de Nederlandse.rouchken11 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:39:
Die timeloop proef was zalig. Je voelde als kijker dat er iets niet klopte. Doorgaans is het als kijker duidelijk wat de opdracht is, nu wisten wij ook niets. En dan zo'n korte timer die een bom laat af gaan, dan denk je "nee, de proef kan niet gedaan zijn".
Zalig hoe je dat besef van die timeloop dan langzaam ziet binnensijpelen. En nog zaliger hoe ze een paar rondes later Gilles straal negeren en hij daar toch met een uitgestreken gezicht zijn uitleg doet.
Precies. Dit soort momenten zitten regelmatig in de Belgische Mol en eigenlijk de enige keer dat ze in NL een vergelijkbaar WTF moment hadden, was toen de kandidaten er achter kwamen dat ze niet in hetzelfde land gestart waren. (dat was overigens ook wel echt episch)Richh schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:17:
[...]
Dit! Echt geweldig gedaan; dit soort momenten maken de Belgische Mol echt gigantisch veel beter dan de Nederlandse.
WIJ ZIJN NIET IN KIEV, VRIEND!Lapa schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:26:
[...]
Precies. Dit soort momenten zitten regelmatig in de Belgische Mol en eigenlijk de enige keer dat ze in NL een vergelijkbaar WTF moment hadden, was toen de kandidaten er achter kwamen dat ze niet in hetzelfde land gestart waren. (dat was overigens ook wel echt episch)
Qua story telling is de Vlaamse mol echt way ahead of de Nederlandse inderdaad.
In die groundhog day opdracht wordt je echt meegezogen in het gevoel van de kandidaten. Briljant gemaakt.
Wel doodzonde dat er wéér iemand vertrekt zonder executie, dat maakt dat dit seizoen me toch iets minder meezuigt dan vorige jaren.
Nog steeds geen idee wie de mol is.
Anyway, ik ga voor Sven of Uma. Sven omdat die wel heel snel was met zeggen dat hij van Porselein was gemaakt. Uma vanwege de fout met Bert en Ernie.
Ik zet hem nu toch in op Uma. Voor mijn gevoel is Yens niet veranderd na de molwissel en Sven haalt teveel binnen wat niet noodzakelijk zou zijn als mol.
Plus de uitspraak van Uma tijdens de wandeltocht sprak wel boekdelen. Ze wist vrij makkelijk/snel wat het juiste antwoord zou zijn, maar liet bewust continu Yens het voortouw nemen. Als kandidaat zou ik toch zeker wel een keer ingegrepen hebben ipv 3x het verkeerde antwoord te kiezen.

Verder wel een leuke aflevering weer. Benieuwd naar de finale opdrachten en hopelijk is het live gebeuren nog iets fijn/toegevoegde waarde. Voor mij persoonlijk hoeft het niet, maar ik verwacht wel dat het bij de Belgische mol goed uitgevoerd zal zijn.
Ik weet het echt niet qua mol... Mijn vriendin zit heel erg op Yens, maar die werd toch net te mollerig in beeld gebracht imho. Sven haalt wel erg veel geld binnen, dus Uma?
[ Voor 4% gewijzigd door DeadLock op 02-05-2022 12:39 ]
Sterkte in deze moeilijke tijdenDeadLock schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:36:
... Mijn vriendin zit heel erg op Yens...
Hij schijnt een paar prima bananen te hebben
Ik ga ook vol voor Yens. Die is juist erg veranderd sinds de molwissel imho. Voor die tijd was hij erg scherp (zie bijvoorbeeld alleen al de 'ruimteopdracht' in de buggy's), na die tijd heeft 'ie volgens mij geen cent meer opgehaald.
Gisteren op de berg lag het er wel erg dik bovenop idd, maar ik weet niet of dat zo lijkt door mijn tunnel of dat het echt zo is.
Sven hoefde niet veel te doen om bij de laatste opdracht 3 knoppen te pakken. Vond het wel een mooi rond getal dat ie de 1e bijl na 4 en de 2e na 6 minuten raak had gegooid. Wellicht toevallig maar hoe groot is de kans dat dat precies op zulke mooie getallen komt? Had ook 2:45 en 7:13 kunnen zijn... En op het bed. Daar wist hij wel zo'n beetje alle uitspraken, maar ja, met zijn werk zou het wellicht opvallend zijn als hij dat slecht zou doen. En als mol weet je ook het vervolg van die opdracht waarbij je weet dat je wel makkelijk nog wat geld weg kunt laten glijden. Maar dat deed ie niet, zo'n beetje alles wat er af viel was naast hem. Dat zou hij als mol natuurljk gegokt kunnen hebben. Koop hier en daar een extra lettertje, scheelt geld in de pot. En gok dat er toch wat spullen afvallen. Dan is het net alsof jij je best hebt gedaan en toch nog mooi 1100 euro (of zo) hebt verdient. Terwijl dat makkelijk veel meer had kunnen zijn. Als ze die spullen handiger op het bed hadden gelegd was dat gewoon 1800 euro geweest, en ik denk dat dat er een paar extra letters gekocht zijn die eigenlijk niet nodig waren. 2000-2500 euro had volgens mij makkelijk gekund. Toch netjes als je dan maar 1100 euro binnenhaalt.
Maar dan moet het dus Uma zijn
Exact expert nodig?
Als ik het goed heb was van te voren aangegeven dat hij 10x mocht werpen, dus zullen ze het daarom op de minuut hebben gedaan. (dus zijn 4e en 6e worp waren raken)Crazy D schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:31:
Sven hoefde niet veel te doen om bij de laatste opdracht 3 knoppen te pakken. Vond het wel een mooi rond getal dat ie de 1e bijl na 4 en de 2e na 6 minuten raak had gegooid. Wellicht toevallig maar hoe groot is de kans dat dat precies op zulke mooie getallen komt? Had ook 2:45 en 7:13 kunnen zijn...
Mogelijk, maar zelfs als er tijddruk was (wekker gemist) ging het nog heel gemakkelijk. Je kan er daar gerust een paar niet weten of pas weten nadat je al 5 letters gekocht hebt en er maar 50 euro overblijft.En op het bed. Daar wist hij wel zo'n beetje alle uitspraken, maar ja, met zijn werk zou het wellicht opvallend zijn als hij dat slecht zou doen.
Weer een leuk addertje onder het gras bij de Mol
Aap!
[ Voor 8% gewijzigd door Cyw00d op 08-05-2022 19:46 ]
[ Tesla MIG MYP ]
Via Windscribe VPN werkt het wel, zonder VPN inderdaad niet.Cyw00d schreef op zondag 8 mei 2022 @ 19:46:
Zijn er Nederlanders die de aflevering live gaan kijken op GoPlay? Zelfs met NordVPN naar Belgie krijg ik de melding dat ik in het buitenland zit en hem dus niet mag zien,
Edit:
De livestream blijft bij mij (en veel anderen) op zwart staan...
[ Voor 9% gewijzigd door Herax10NL op 08-05-2022 20:03 ]
Anoniem: 512943
Ah, technische problemen dus. Pas morgen beschikbaar.
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 512943 op 08-05-2022 20:40 ]
Hoi.
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Voor de rest weinig woorden, gewoon fantastisch.
Ik miste het ook wel wat maar vooral dat Gilles live minder goed is dan tijdens de serie waar hij dan ook wel geniaal is.stijn014 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:47:
Ik mis toch de prachtige montage die ze normaal maken. Dit is goed voor een keer.
Wilde eerst gewoon "als normaal" via Apple streamen, maar dat bleef zwart. Dus snel mn laptop erbij en dat leverde wel beeld op
Goed gedaan, van iedereen eigenlijk... Winnaar terecht; Mol voor het halverwege oppakken; verliezend finalist voor de inzet en zo ver te komen.
Alle respect voor Philippe die er bij kwam, voor zijn poging als Mol.
Maar zijn 'presence' op het podium nu leek mij maar weer een argument waarom het niet zíjn rol is geweest. Ook daar weer te terughoudend en gespannen, warrig overkomen
Zou ook heel goed kunnen komen door al wat gebeurd is natuurlijk.
Live finale, leuke poging. Interactie met zaal & publiek is al beter dan bij Nederlandse pogingen.
Toch nog niet helemaal top wat mij betreft. Maar dit als 1ste poging, belooft alleen maar goeds voor later.
Nu benieuwd naar de aflevering van volgende week, want er is vast nog een hoop om te laten zien
Leeg - Sinds 20180907
Ik snap niet dat hij überhaupt als mol geselecteerd was. Iemand die toegeeft dat alles in zijn leven op een presenteerbaadje is komen aanwaaien en nog nooit iets niet gelukt was, ja dan krijg je het als Mol zwaar.Chillz schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:37:
Alle respect voor Philippe die er bij kwam, voor zijn poging als Mol.
Maar zijn 'presence' op het podium nu leek mij maar weer een argument waarom het niet zíjn rol is geweest. Ook daar weer te terughoudend en gespannen, warrig overkomen
Zou ook heel goed kunnen komen door al wat gebeurd is natuurlijk.
Zie de topic warning aub.
[ Voor 79% gewijzigd door tweakduke op 09-05-2022 20:43 ]
*knip*Echter, de rode loper is het niet waard, dat zijn gewoon een aantal interviews met (voor mij) onbekende mensen en wat oud kandidaten over wie zij verdacht vinden. De eerste reacties is ook 3/4 dom gelul voordat ze een keertje naar de kandidaten van dit jaar overschakelen. Effectief mis je maar ~3 min relevante discussie met ze, de rest is troep.
[ Voor 24% gewijzigd door tweakduke op 09-05-2022 20:45 . Reden: Quote aangepast + klein stuk in de reactie. ]
Dat is van afstand makkelijk lullen natuurlijk, nu doe je net alsof ze een natte vinger in de wind hebben gehouden en gewoon op goed geluk iemand hebben gekozen. Op TV zien we slechts momentopnames van het spel, niet alle uitgebreide (psychologische) test & interviews vooraf. Een mol wordt echt niet lichtzinnig gekozen hoor.LordSinclair schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:49:
[...]
Ik snap niet dat hij überhaupt als mol geselecteerd was. Iemand die toegeeft dat alles in zijn leven op een presenteerbaadje is komen aanwaaien en nog nooit iets niet gelukt was, ja dan krijg je het als Mol zwaar.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ah kom, hou dergelijke details de komende dagen nog even in spoiler tags. Het zou me niks verbazen als er nog een groep is die geen tijd heeft gehad om het te kijken.MrVegeta schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:16:
Net gezien. Heel tof! Wij hadden [...] niet hoog staan qua Mol. Heel knap gedaan vindt ik zelf. Die bluf van [...] om voor [...] te gaan terwijl [...] wist dat het de juiste was...
De afspraak in dit topic was, iemand die de aflevering nog niet heeft gekeken heeft hier nog niets te zoeken. Dus spoiler tags zijn niet nodig.Lanfear89 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 00:04:
[...]
Ah kom, hou dergelijke details de komende dagen nog even in spoiler tags. Het zou me niks verbazen als er nog een groep is die geen tijd heeft gehad om het te kijken.
En wij gaan hem in de gaten houden om zijn kinderboerderij ooit te kunnen gaan bezoeken.
Het geld zal niet genoeg zijn maar het is een mooi begin. Hij snabbelt nu al links en rechts wat bij (reclame??) dus dat komt goed. Hij is slim genoeg

Yens had er maar moeite mee. Had ik niet verwacht.
En veel zin in volgende week. Eens kijken wat Uma allemaal gedaan heeft. Helaas ook weer de laatste aflevering van dit seizoen.
Goed idee om dan het topic over de Mol te gaan lezen.Lanfear89 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 00:04:
[...]
Ah kom, hou dergelijke details de komende dagen nog even in spoiler tags. Het zou me niks verbazen als er nog een groep is die geen tijd heeft gehad om het te kijken.
Het was mij niet helemaal duidelijk maar hij is copy writer dus hij schrijft voor reclames. Daarom wist ie ook zoveel uitspraken.streamnl schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 06:48:
Ik ben Sven echt gaan waarderen. Leuke gast met flauwe humor wat ik erg kan waarderen.
En wij gaan hem in de gaten houden om zijn kinderboerderij ooit te kunnen gaan bezoeken.
Het geld zal niet genoeg zijn maar het is een mooi begin. Hij snabbelt nu al links en rechts wat bij (reclame??) dus dat komt goed. Hij is slim genoeg
Yens had er maar moeite mee. Had ik niet verwacht.
En veel zin in volgende week. Eens kijken wat Uma allemaal gedaan heeft. Helaas ook weer de laatste aflevering van dit seizoen.
Je wil niet weten hoe voorzichtig ik dit topic zondag doorging toen het spul 's avonds nog steeds niet online stond.. (Om te kijken of de mensen hier wisten wat er aan de hand was)MrVegeta schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 07:40:
[...]
Goed idee om dan het topic over de Mol te gaan lezen.
[ Voor 9% gewijzigd door Lanfear89 op 10-05-2022 08:31 ]
Maar goed dat ik het dan op maandagavond poste nadat het beschikbaar was op de Nederlandse omroep...Lanfear89 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 08:31:
[...]
Je wil niet weten hoe voorzichtig ik dit topic zondag doorging toen het spul 's avonds nog steeds niet online stond.. (Om te kijken of de mensen hier wisten wat er aan de hand was)
[ Voor 6% gewijzigd door MrVegeta op 10-05-2022 11:29 ]
Ik vond t niks.
Maar ja, sms-stemmen voor 1 euro per bericht… ze zullen wel een jackpot aangeboord hebben.
Ik vond dit het minste seizoen tot nu toe. De groep sprak me niet zo aan, en het uitvallen van deelnemers en een mol-wissel halverwege hielpen ook niet mee.
En nog steeds was het aanzienlijk beter dan de NL versie 😅
Exact expert nodig?
Ik denk dat die SMS-stemmen bij elkaar (een stuk) minder opbrengen dan wat de huur van locatie, live-faciliteiten, productie, etc. alles bij elkaar kost voor het maken van zo'n live-show, hoor.Sebas1979 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 07:06:
Maar ja, sms-stemmen voor 1 euro per bericht… ze zullen wel een jackpot aangeboord hebben.
Hier moest ik ook aandenken.Sebas1979 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 07:06:
Daarna bedacht ik me dat je ook de kans had om via de site te stemmen. Dus... je hoefde niet te betalen voor je sms
Dat zijn geen rare commerciele prijzen als je het als je het compleet service afneemt (dus zowel het nummer, netwerkkosten, verwerken van de berichten).Sebas1979 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 07:06:
[...]
[...]
anyhoe; ja, het was niet de sterkste aflevering, maar vond de tie-in met live wel goed gedaan (dan voegt het tenminste iets toe) en ben erg benieuwd naar de volgende aflevering om te zien wat er precies gemold is.
[ Voor 22% gewijzigd door Gropah op 11-05-2022 09:34 ]
Yens stelde als eerste voor om voor Blauw te gaan. Uma ging daar eerst in mee. Sven koos voor geel, daar kan hij verschillende redenen voor hebben. Uma had vervolgens een goede positie om voor welke draad dan ook te gaan.MrVegeta schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:58:
Wat zou er in Uma om zijn gegaan om wel voor blauw te gaan terwijl zij wist (neem ik aan) dat dat de juiste draad was. Ultieme bluf?
Sven vertouwde Uma (waarschijnlijk) niet want hij was de winnaar. Dus is het, naar mijn idee, een uitstekende bluf van Uma geweest als zij aanvoelde dat Sven haar niet vertrouwde.purge schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:33:
[...]
Yens stelde als eerste voor om voor Blauw te gaan. Uma ging daar eerst in mee. Sven koos voor geel, daar kan hij verschillende redenen voor hebben. Uma had vervolgens een goede positie om voor welke draad dan ook te gaan.
Klopt hij begon pas over die blauwe auto toen Uma zei ‘we gaan voor blauw!’MrVegeta schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:49:
[...]
Sven vertouwde Uma (waarschijnlijk) niet want hij was de winnaar. Dus is het, naar mijn idee, een uitstekende bluf van Uma geweest als zij aanvoelde dat Sven haar niet vertrouwde.
Wat me ook opviel dat de kandidaten ook echt heerlijk bezig waren in dit seizoen. Goede klik en ook lekker aan het grappen met elkaar.
Nu alleen nog even wachten op een lieve Panda voor de laatste Mol acties aflevering.
[ Voor 14% gewijzigd door Arunia op 16-05-2022 09:23 ]
Mijn excuses @Arunia ]Arunia schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:23:
Gisteren eindelijk kunnen kijken. Was weer heerlijk en de opmerking van mijn vrouw dat ze beter Uma vanaf het begin hadden moeten kiezen.
Wat me ook opviel dat de kandidaten ook echt heerlijk bezig waren in dit seizoen. Goede klik en ook lekker aan het grappen met elkaar.
Nu alleen nog even wachten op een lieve Panda voor de laatste Mol acties aflevering.

Hoop dat jullie er plezier aan beleefd hebben.
Knuf

Heb er ieder jaar veel plezier aan beleefd. Blijft toch iets waar we jaarlijks naar uitkijken.
@SadisticPanda Wederom bedankt!
Helemaal eens! Hoewel Philip het niet slecht deed, was Uma echt de betere keus geweest.Arunia schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:23:
... en de opmerking van mijn vrouw dat ze beter Uma vanaf het begin hadden moeten kiezen.
All in all, bijzonder seizoen, wel weer fantastisch verder.
Battle.net Spud#2543
Je kunt nu ook gewoon de voorgaande terugkijkenVantageR schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:33:
Mijn eerste Vlaamse seizoen wat ik gevolgd heb. Volgend jaar weer
Ondanks dat je misschien al ergens opgevangen hebt wie dan de mol is geweest, zijn die nog altijd zeker de moeite waard
Leeg - Sinds 20180907
Zeker waar.VantageR schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:33:
Zojuist ook de laatste aflevering gezien. Man, wat heeft Uma het goed gedaan. Gewoon zonder enige voorbereiding met een paar minuten briefing per dag. Ze kan beter acteren dan menig acteur/actrice. En ook mooi dat er nog iets verder ingegaan werd op het verhaal van Philip. Hoe iemand zo erin gaat geloven dat hij betrapt wordt, dat niet meer los kan laten en er ook totaal niet meer van kan genieten. Best heftig. Mijn eerste Vlaamse seizoen wat ik gevolgd heb. Volgend jaar weer
Bij Philip zat het echt in zijn hoofd. Tuurlijk, hij heeft gepraat in zijn slaap, maar Uma heeft Bert er uit gepraat. Die zat namelijk absoluut goed met Philip door het praten in zijn slaap.
Een bijzonder seizoen dat was het, maar door het lot kon je al een eind komen zonder überhaupt op de goede weg te zitten. Ook mooi om te zien dat er nu wel een winnaar is en niet op tijd maar puur omdat er maar 1 van de twee kandidaten op de Mol zat op de Eilanden.
Dat lukte ze vorig jaar (en de jaren ervoor) ook heel goed.LordSinclair schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 08:54:
Ik vond het mooi om te zien dan Anke het compleet door leek te hebben in die bananenplantage. Wel zuur dat je er dan uit moet door een ongeluk. Wie weet wat ze anders de winnaar geworden van het spel.
Een bijzonder seizoen dat was het, maar door het lot kon je al een eind komen zonder überhaupt op de goede weg te zitten. Ook mooi om te zien dat er nu wel een winnaar is en niet op tijd maar puur omdat er maar 1 van de twee kandidaten op de Mol zat op de Eilanden.
Ik vind dat een mooi aspect aan de Vlaamse De Mol dat ze nadien laten zien wie wanneer op wie zat en daarmee mooi aantonen dat het tot aan het einde vaak niet draait om de meeste vragen goed te hebben, maar vooral niet de minste.
Uma (& Davy) waren iig lekker op dreef met minimale voorbereiding
Enige nadeel aan deze laatste uitzending vond ik dat het allemaal niet chronologisch werd behandeld, maar als dat het grote kritiekpunt is....
Nee, bij een normale eliminatie ga je er uit met de minste aantal vragen goed. Dit jaar ging het er meer om of je fysiek/mentaal nog in staat was aan het programma/spel deel te nemen en kwam de score op de vragen als tweede.Hogader schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:00:
Dat lukte ze vorig jaar (en de jaren ervoor) ook heel goed.
Klopt, maar ook bij de vorige edities kon je de finale bereiken zonder daarvoor uberhaupt de juiste mol in het vizier te hebben.LordSinclair schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:05:
[...]
Nee, bij een normale eliminatie ga je er uit met de minste aantal vragen goed. Dit jaar ging het er meer om of je fysiek/mentaal nog in staat was aan het programma/spel deel te nemen en kwam de score op de vragen als tweede.
Dat was ook duidelijk in de nabeschouwing toen Jens en Toon eruit gingen in die dubbel test, zijn hadden berekenend de test ingevuld en Uma en Bert de test volledig op de verkeerde persoon en zij bleven er gewoon in. Je zou dan bijna de conclusie trekken dat je dan goed zit, maar er was gewoon iemand nog slechter.LordSinclair schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 15:24:
Het gaat er normaal dan ook om om niet de slechtste te zijn. Je hoeft geen eens op de goede mol te zitten, ook niet in de finale. Als je de test maar niet het slechtst maakt
Jens, Toon, Nele, Phillipe en Sven hebben een cactustattoo.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220517_94565947

Een paar weetjes van Gilles de Coster:
* Eén van onze hoogtepunten was het moment waarop Jens in de reeks verscheen, onwetend in zijn witte taxi. Je moet weten dat de hele crew enkele meters verder stond, achter een muurtje, mét beluistering van wat tussen Jens en de andere kandidaten werd gezegd. Waarbij we geregeld in een deuk lagen, weliswaar zo stil mogelijk. Want Jens mocht natuurlijk niet vermoeden dat er dertig man op enkele meters van hem stond… een surreëel moment, maar we waren zo blij dat onze uitgebreide stunt om Jens daar te krijgen gelukt was! De details hoor je zondagavond…
* In aflevering 2 zochten de kandidaten naar een schat - en streden ze tegen een piraat - op een prachtig strand. Dat strand was, weliswaar aan de andere kant, bomvol zonnekloppers, bij wie helaas ook Belgen waren. Dus ben ik die hele dag moeten wegblijven, omdat de kans op herkenning te groot was. Een primeur: de allereerste opdracht waar ik niks van heb meegemaakt. Ik heb dan maar wat zitten voorbereiden voor de dagen erop. Op een zonnig terrasje met wat wijn. Hey, iemand moet het doen.
* Voor de dorstigen: je kan urine wel degelijk zuiveren en drinkbaar maken, maar het vergt nogal wat techniek en tijd - en dat hadden we niet. Dus werd het water met wat azijn, maar er was nog een extra ingrediënt: een snuifje kaaspoeder. Ik geef het maar mee.
* Thomas De Gendt is naast een topcoureur ook een geweldige mens. Een slimme, geestige, sympathieke kerel. Net als zijn vrouw: het was super om ze één dag bij ons te hebben.
* Door het afscheid van Philippe is er wel wat geschuif geweest met opdrachten. Zo stond de paintballopdracht met de koffertjes oorspronkelijk gepland op het einde van die aflevering. In aflevering 5 zijn dan weer enkele dingen gesneuveld, waaronder een opdracht in het thema van Agatha Christie. Maar omdat haar werk zo toepasselijk is op De Mol wilde ik haar toch even vermelden tijdens het bezoekersetentje in aflevering 5.
* Een prima voorbeeld van de zaligheid van deze groep kandidaten was hun plotse idee om een banaantje te tatoeëren. Wij waren daar absoluut niet op voorzien, maar hebben het maar wat graag georganiseerd. Onverwachte dingen zijn soms, en zelfs meestal, gewoon héérlijk.
* Ga naar La Gomera. Echt waar, aarzel niet. De plek waar onze kandidaten hebben gekampeerd is één van de mooiste plaatsen waar ik ooit ben geweest. Dat hele eiland is adembenemend, en veruit de mooiste van de drie die we bezocht hebben.
Tips en trucs bespreken om geografische restricties te omzeilen is niet toegestaan.