Dat is van afstand makkelijk lullen natuurlijk, nu doe je net alsof ze een natte vinger in de wind hebben gehouden en gewoon op goed geluk iemand hebben gekozen. Op TV zien we slechts momentopnames van het spel, niet alle uitgebreide (psychologische) test & interviews vooraf. Een mol wordt echt niet lichtzinnig gekozen hoor.LordSinclair schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:49:
[...]
Ik snap niet dat hij überhaupt als mol geselecteerd was. Iemand die toegeeft dat alles in zijn leven op een presenteerbaadje is komen aanwaaien en nog nooit iets niet gelukt was, ja dan krijg je het als Mol zwaar.
Net gezien. Heel tof! Wij hadden Uma niet hoog staan qua Mol. Heel knap gedaan vindt ik zelf. Die bluf van haar om voor blauw te gaan terwijl ze wist dat het de juiste was...
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ah kom, hou dergelijke details de komende dagen nog even in spoiler tags. Het zou me niks verbazen als er nog een groep is die geen tijd heeft gehad om het te kijken.MrVegeta schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:16:
Net gezien. Heel tof! Wij hadden [...] niet hoog staan qua Mol. Heel knap gedaan vindt ik zelf. Die bluf van [...] om voor [...] te gaan terwijl [...] wist dat het de juiste was...
De afspraak in dit topic was, iemand die de aflevering nog niet heeft gekeken heeft hier nog niets te zoeken. Dus spoiler tags zijn niet nodig.Lanfear89 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 00:04:
[...]
Ah kom, hou dergelijke details de komende dagen nog even in spoiler tags. Het zou me niks verbazen als er nog een groep is die geen tijd heeft gehad om het te kijken.
Ik ben Sven echt gaan waarderen. Leuke gast met flauwe humor wat ik erg kan waarderen.
En wij gaan hem in de gaten houden om zijn kinderboerderij ooit te kunnen gaan bezoeken.
Het geld zal niet genoeg zijn maar het is een mooi begin. Hij snabbelt nu al links en rechts wat bij (reclame??) dus dat komt goed. Hij is slim genoeg
Yens had er maar moeite mee. Had ik niet verwacht.
En veel zin in volgende week. Eens kijken wat Uma allemaal gedaan heeft. Helaas ook weer de laatste aflevering van dit seizoen.
En wij gaan hem in de gaten houden om zijn kinderboerderij ooit te kunnen gaan bezoeken.
Het geld zal niet genoeg zijn maar het is een mooi begin. Hij snabbelt nu al links en rechts wat bij (reclame??) dus dat komt goed. Hij is slim genoeg

En veel zin in volgende week. Eens kijken wat Uma allemaal gedaan heeft. Helaas ook weer de laatste aflevering van dit seizoen.
Goed idee om dan het topic over de Mol te gaan lezen.Lanfear89 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 00:04:
[...]
Ah kom, hou dergelijke details de komende dagen nog even in spoiler tags. Het zou me niks verbazen als er nog een groep is die geen tijd heeft gehad om het te kijken.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Het was mij niet helemaal duidelijk maar hij is copy writer dus hij schrijft voor reclames. Daarom wist ie ook zoveel uitspraken.streamnl schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 06:48:
Ik ben Sven echt gaan waarderen. Leuke gast met flauwe humor wat ik erg kan waarderen.
Je wil niet weten hoe voorzichtig ik dit topic zondag doorging toen het spul 's avonds nog steeds niet online stond.. (Om te kijken of de mensen hier wisten wat er aan de hand was)MrVegeta schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 07:40:
[...]
Goed idee om dan het topic over de Mol te gaan lezen.
[ Voor 9% gewijzigd door Lanfear89 op 10-05-2022 08:31 ]
Maar goed dat ik het dan op maandagavond poste nadat het beschikbaar was op de Nederlandse omroep...Lanfear89 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 08:31:
[...]
Je wil niet weten hoe voorzichtig ik dit topic zondag doorging toen het spul 's avonds nog steeds niet online stond.. (Om te kijken of de mensen hier wisten wat er aan de hand was)
[ Voor 6% gewijzigd door MrVegeta op 10-05-2022 11:29 ]
Ik hoop dat ze zo’n live-finale nooit meer doen: totale breuk van de spanningsboog voor de kandidaten, en een complete stijlbreuk met de rest van de afleveringen.
Ik vond t niks.
Maar ja, sms-stemmen voor 1 euro per bericht… ze zullen wel een jackpot aangeboord hebben.
Ik vond dit het minste seizoen tot nu toe. De groep sprak me niet zo aan, en het uitvallen van deelnemers en een mol-wissel halverwege hielpen ook niet mee.
En nog steeds was het aanzienlijk beter dan de NL versie 😅
Ik vond t niks.
Maar ja, sms-stemmen voor 1 euro per bericht… ze zullen wel een jackpot aangeboord hebben.
Ik vond dit het minste seizoen tot nu toe. De groep sprak me niet zo aan, en het uitvallen van deelnemers en een mol-wissel halverwege hielpen ook niet mee.
En nog steeds was het aanzienlijk beter dan de NL versie 😅
Ik vond de opzet wel leuk, hoewel het inderdaad wel een stuk spanning mist vond ik het ook wel lachen dat ze een opdracht hadden waarvan ze op dat moment geen idee hadden over de uitkomst. Dan nog het optreden, met de leuke verrassing dat het publiek iemand uit kan schakelen (wat de kandidaten volgens mij echt niet wisten totdat het daar gezegd werd). Leuke variatie in ieder geval. En een verrassende mol. Ben wel heel benieuwd naar volgende week want vond Uma echt vooral een leuke kandidaat. Nou ja dat was ze het halve seizoen natuurlijk ook gewoon.
Exact expert nodig?
Ik vind het een prima seizoen. De finale was iets minder, duurde wel erg lang en de muziek was best heftig, hoeft van mij niet. Ik kan we wel voorstellen dat het echt gaaf is om er bij te zijn.
Ik denk dat die SMS-stemmen bij elkaar (een stuk) minder opbrengen dan wat de huur van locatie, live-faciliteiten, productie, etc. alles bij elkaar kost voor het maken van zo'n live-show, hoor.Sebas1979 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 07:06:
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Hier moest ik ook aandenken.Sebas1979 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 07:06:
Daarna bedacht ik me dat je ook de kans had om via de site te stemmen. Dus... je hoefde niet te betalen voor je sms
Dat zijn geen rare commerciele prijzen als je het als je het compleet service afneemt (dus zowel het nummer, netwerkkosten, verwerken van de berichten).Sebas1979 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 07:06:
[...]
[...]
anyhoe; ja, het was niet de sterkste aflevering, maar vond de tie-in met live wel goed gedaan (dan voegt het tenminste iets toe) en ben erg benieuwd naar de volgende aflevering om te zien wat er precies gemold is.
[ Voor 22% gewijzigd door Gropah op 11-05-2022 09:34 ]
Wat zou er in Uma om zijn gegaan om wel voor blauw te gaan terwijl zij wist (neem ik aan) dat dat de juiste draad was. Ultieme bluf?
Yens stelde als eerste voor om voor Blauw te gaan. Uma ging daar eerst in mee. Sven koos voor geel, daar kan hij verschillende redenen voor hebben. Uma had vervolgens een goede positie om voor welke draad dan ook te gaan.MrVegeta schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:58:
Wat zou er in Uma om zijn gegaan om wel voor blauw te gaan terwijl zij wist (neem ik aan) dat dat de juiste draad was. Ultieme bluf?
Sven vertouwde Uma (waarschijnlijk) niet want hij was de winnaar. Dus is het, naar mijn idee, een uitstekende bluf van Uma geweest als zij aanvoelde dat Sven haar niet vertrouwde.purge schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:33:
[...]
Yens stelde als eerste voor om voor Blauw te gaan. Uma ging daar eerst in mee. Sven koos voor geel, daar kan hij verschillende redenen voor hebben. Uma had vervolgens een goede positie om voor welke draad dan ook te gaan.
Klopt hij begon pas over die blauwe auto toen Uma zei ‘we gaan voor blauw!’MrVegeta schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:49:
[...]
Sven vertouwde Uma (waarschijnlijk) niet want hij was de winnaar. Dus is het, naar mijn idee, een uitstekende bluf van Uma geweest als zij aanvoelde dat Sven haar niet vertrouwde.
De look back was ook weer goed. Jens blijft geweldig.
Gisteren eindelijk kunnen kijken. Was weer heerlijk en de opmerking van mijn vrouw dat ze beter Uma vanaf het begin hadden moeten kiezen.
Wat me ook opviel dat de kandidaten ook echt heerlijk bezig waren in dit seizoen. Goede klik en ook lekker aan het grappen met elkaar.
Nu alleen nog even wachten op een lieve Panda voor de laatste Mol acties aflevering.
Wat me ook opviel dat de kandidaten ook echt heerlijk bezig waren in dit seizoen. Goede klik en ook lekker aan het grappen met elkaar.
Nu alleen nog even wachten op een lieve Panda voor de laatste Mol acties aflevering.
[ Voor 14% gewijzigd door Arunia op 16-05-2022 09:23 ]
Mijn excuses @Arunia ]Arunia schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:23:
Gisteren eindelijk kunnen kijken. Was weer heerlijk en de opmerking van mijn vrouw dat ze beter Uma vanaf het begin hadden moeten kiezen.

Hoop dat jullie er plezier aan beleefd hebben.
Knuf

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
@SadisticPanda Geen excuses nodig! Ik waardeer het altijd heel erg dat je ze plaatst. 
Heb er ieder jaar veel plezier aan beleefd. Blijft toch iets waar we jaarlijks naar uitkijken.
Heb er ieder jaar veel plezier aan beleefd. Blijft toch iets waar we jaarlijks naar uitkijken.
Weer een mooi seizoen! Wel veel pech met het uitvallen van de Mol en enkele kandidaten. Ondanks dat blijft het een geweldig programma! Nu weer uitkijken naar volgend jaar 
@SadisticPanda Wederom bedankt!
@SadisticPanda Wederom bedankt!
Helemaal eens! Hoewel Philip het niet slecht deed, was Uma echt de betere keus geweest.Arunia schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:23:
... en de opmerking van mijn vrouw dat ze beter Uma vanaf het begin hadden moeten kiezen.
All in all, bijzonder seizoen, wel weer fantastisch verder.
Battle.net Spud#2543
Zojuist ook de laatste aflevering gezien. Man, wat heeft Uma het goed gedaan. Gewoon zonder enige voorbereiding met een paar minuten briefing per dag. Ze kan beter acteren dan menig acteur/actrice. En ook mooi dat er nog iets verder ingegaan werd op het verhaal van Philip. Hoe iemand zo erin gaat geloven dat hij betrapt wordt, dat niet meer los kan laten en er ook totaal niet meer van kan genieten. Best heftig. Mijn eerste Vlaamse seizoen wat ik gevolgd heb. Volgend jaar weer
Je kunt nu ook gewoon de voorgaande terugkijkenVantageR schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:33:
Mijn eerste Vlaamse seizoen wat ik gevolgd heb. Volgend jaar weer
Ondanks dat je misschien al ergens opgevangen hebt wie dan de mol is geweest, zijn die nog altijd zeker de moeite waard
Leeg - Sinds 20180907
Zeker waar.VantageR schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:33:
Zojuist ook de laatste aflevering gezien. Man, wat heeft Uma het goed gedaan. Gewoon zonder enige voorbereiding met een paar minuten briefing per dag. Ze kan beter acteren dan menig acteur/actrice. En ook mooi dat er nog iets verder ingegaan werd op het verhaal van Philip. Hoe iemand zo erin gaat geloven dat hij betrapt wordt, dat niet meer los kan laten en er ook totaal niet meer van kan genieten. Best heftig. Mijn eerste Vlaamse seizoen wat ik gevolgd heb. Volgend jaar weer
Bij Philip zat het echt in zijn hoofd. Tuurlijk, hij heeft gepraat in zijn slaap, maar Uma heeft Bert er uit gepraat. Die zat namelijk absoluut goed met Philip door het praten in zijn slaap.
Ik vond het mooi om te zien dan Anke het compleet door leek te hebben in die bananenplantage. Wel zuur dat je er dan uit moet door een ongeluk. Wie weet wat ze anders de winnaar geworden van het spel.
Een bijzonder seizoen dat was het, maar door het lot kon je al een eind komen zonder überhaupt op de goede weg te zitten. Ook mooi om te zien dat er nu wel een winnaar is en niet op tijd maar puur omdat er maar 1 van de twee kandidaten op de Mol zat op de Eilanden.
Een bijzonder seizoen dat was het, maar door het lot kon je al een eind komen zonder überhaupt op de goede weg te zitten. Ook mooi om te zien dat er nu wel een winnaar is en niet op tijd maar puur omdat er maar 1 van de twee kandidaten op de Mol zat op de Eilanden.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Dat lukte ze vorig jaar (en de jaren ervoor) ook heel goed.LordSinclair schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 08:54:
Ik vond het mooi om te zien dan Anke het compleet door leek te hebben in die bananenplantage. Wel zuur dat je er dan uit moet door een ongeluk. Wie weet wat ze anders de winnaar geworden van het spel.
Ik vind dat een mooi aspect aan de Vlaamse De Mol dat ze nadien laten zien wie wanneer op wie zat en daarmee mooi aantonen dat het tot aan het einde vaak niet draait om de meeste vragen goed te hebben, maar vooral niet de minste.
Uma (& Davy) waren iig lekker op dreef met minimale voorbereiding
Enige nadeel aan deze laatste uitzending vond ik dat het allemaal niet chronologisch werd behandeld, maar als dat het grote kritiekpunt is....
Nee, bij een normale eliminatie ga je er uit met de minste aantal vragen goed. Dit jaar ging het er meer om of je fysiek/mentaal nog in staat was aan het programma/spel deel te nemen en kwam de score op de vragen als tweede.Hogader schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:00:
Dat lukte ze vorig jaar (en de jaren ervoor) ook heel goed.
Klopt, maar ook bij de vorige edities kon je de finale bereiken zonder daarvoor uberhaupt de juiste mol in het vizier te hebben.LordSinclair schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:05:
[...]
Nee, bij een normale eliminatie ga je er uit met de minste aantal vragen goed. Dit jaar ging het er meer om of je fysiek/mentaal nog in staat was aan het programma/spel deel te nemen en kwam de score op de vragen als tweede.
Het gaat er normaal dan ook om om niet de slechtste te zijn. Je hoeft geen eens op de goede mol te zitten, ook niet in de finale. Als je de test maar niet het slechtst maakt
Dat was ook duidelijk in de nabeschouwing toen Jens en Toon eruit gingen in die dubbel test, zijn hadden berekenend de test ingevuld en Uma en Bert de test volledig op de verkeerde persoon en zij bleven er gewoon in. Je zou dan bijna de conclusie trekken dat je dan goed zit, maar er was gewoon iemand nog slechter.LordSinclair schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 15:24:
Het gaat er normaal dan ook om om niet de slechtste te zijn. Je hoeft geen eens op de goede mol te zitten, ook niet in de finale. Als je de test maar niet het slechtst maakt
Nog een paar extraatjes:
Jens, Toon, Nele, Phillipe en Sven hebben een cactustattoo.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220517_94565947

Een paar weetjes van Gilles de Coster:
Jens, Toon, Nele, Phillipe en Sven hebben een cactustattoo.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220517_94565947

Een paar weetjes van Gilles de Coster:
* Eén van onze hoogtepunten was het moment waarop Jens in de reeks verscheen, onwetend in zijn witte taxi. Je moet weten dat de hele crew enkele meters verder stond, achter een muurtje, mét beluistering van wat tussen Jens en de andere kandidaten werd gezegd. Waarbij we geregeld in een deuk lagen, weliswaar zo stil mogelijk. Want Jens mocht natuurlijk niet vermoeden dat er dertig man op enkele meters van hem stond… een surreëel moment, maar we waren zo blij dat onze uitgebreide stunt om Jens daar te krijgen gelukt was! De details hoor je zondagavond…toon volledige bericht
* In aflevering 2 zochten de kandidaten naar een schat - en streden ze tegen een piraat - op een prachtig strand. Dat strand was, weliswaar aan de andere kant, bomvol zonnekloppers, bij wie helaas ook Belgen waren. Dus ben ik die hele dag moeten wegblijven, omdat de kans op herkenning te groot was. Een primeur: de allereerste opdracht waar ik niks van heb meegemaakt. Ik heb dan maar wat zitten voorbereiden voor de dagen erop. Op een zonnig terrasje met wat wijn. Hey, iemand moet het doen.
* Voor de dorstigen: je kan urine wel degelijk zuiveren en drinkbaar maken, maar het vergt nogal wat techniek en tijd - en dat hadden we niet. Dus werd het water met wat azijn, maar er was nog een extra ingrediënt: een snuifje kaaspoeder. Ik geef het maar mee.
* Thomas De Gendt is naast een topcoureur ook een geweldige mens. Een slimme, geestige, sympathieke kerel. Net als zijn vrouw: het was super om ze één dag bij ons te hebben.
* Door het afscheid van Philippe is er wel wat geschuif geweest met opdrachten. Zo stond de paintballopdracht met de koffertjes oorspronkelijk gepland op het einde van die aflevering. In aflevering 5 zijn dan weer enkele dingen gesneuveld, waaronder een opdracht in het thema van Agatha Christie. Maar omdat haar werk zo toepasselijk is op De Mol wilde ik haar toch even vermelden tijdens het bezoekersetentje in aflevering 5.
* Een prima voorbeeld van de zaligheid van deze groep kandidaten was hun plotse idee om een banaantje te tatoeëren. Wij waren daar absoluut niet op voorzien, maar hebben het maar wat graag georganiseerd. Onverwachte dingen zijn soms, en zelfs meestal, gewoon héérlijk.
* Ga naar La Gomera. Echt waar, aarzel niet. De plek waar onze kandidaten hebben gekampeerd is één van de mooiste plaatsen waar ik ooit ben geweest. Dat hele eiland is adembenemend, en veruit de mooiste van de drie die we bezocht hebben.
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeVrienden Worden Met... DE MOL (Uma) #39
"Boemsjakalak in die villa". Die Jens toch
Let op:
Tips en trucs bespreken om geografische restricties te omzeilen is niet toegestaan.
Tips en trucs bespreken om geografische restricties te omzeilen is niet toegestaan.