De Mol - 2022 België Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:53

masauri

aka qwybyte

Admiral Freebee schreef op zondag 10 april 2022 @ 22:22:
[...]
In Café de Mol vertelde Philippe dat hij zich had versproken in zijn slaap en daarna niet meer durfde/kon slapen. Ik denk dat je de belasting van de rol als mol niet mag onderschatten en al zeker niet als je moet functioneren met een groot slaaptekort. Een bepaalde hoeveelheid slaap is heilig om op hoog niveau te kunnen functioneren.
Zal voor een toekomstige mol dus uit de boot vallen. Mensen die in hun slaap praten.
Verder, wel een goeie taktiek als ge echt sterk zijt. Doen alsof ge in u slaap praat om valse dingen te verspreiden.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
masauri schreef op zondag 10 april 2022 @ 22:29:
[...]

Zal voor een toekomstige mol dus uit de boot vallen. Mensen die in hun slaap praten.
Verder, wel een goeie taktiek als ge echt sterk zijt. Doen alsof ge in u slaap praat om valse dingen te verspreiden.
Een keertje in je slaap praten kan je wel afdoen als een vals spoor denk ik. Het wordt pas gevaarlijk als je met je kan praten tijdens je slaap. Mijn vrouw kan zelfs ruzie maken in haar slaap :P Maar één keer gebeurd maar toch :+

[ Voor 4% gewijzigd door Admiral Freebee op 10-04-2022 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11:55
Admiral Freebee schreef op zondag 10 april 2022 @ 22:22:
[...]

Geen spoiler tag want je hebt hier niets te zoeken als je aflevering 4 nog niet gezien hebt :P

In Café de Mol vertelde Philippe dat hij zich had versproken in zijn slaap en daarna niet meer durfde/kon slapen. Ik denk dat je de belasting van de rol als mol niet mag onderschatten en al zeker niet als je moet functioneren met een groot slaaptekort. Een bepaalde hoeveelheid slaap is heilig om op hoog niveau te kunnen functioneren.
Oké, geen spoiler tags deze keer.
Ik heb nog niet naar café de mol gekeken dus de achterliggende reden wist ik niet. Ik praat zelf ook in mijn slaap dus ik snap de angst om iets te vertellen dat een ander niet mag weten.

Ik onderschat zeker de rol van de mol niet, getuigenissen van vorige mollen zeggen genoeg. De manier waarop hij zegt dat hij het spel niet kan spelen zoals hij wilt komt bij mij echt wel over als: “het is niet naar mijn zin, ik geef op”. De screening kon dan toch ook wel beter, als je iemand hebt die het zo snel moeilijk heeft moet je dat toch merken?
Misschien dat ik te volhardend ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Lanfear89 schreef op zondag 10 april 2022 @ 22:26:
[...]

Dat vind ik eerlijk gezegt te makkelijk beoordeeld.
spoiler:
Van tevoren weet je niet hoe licht of zwaar de rol is, dat merk je pas echt tijdens de reis. Als dat je dan toch geestelijk te hard opbreekt, spanning/mistlukte sabotage, dan moet je heel stevig in je schoenen staan om dan het besluit te nemen om het spel te verlaten in plaats van als half-verlamde mol door te gaan. Opgeven als kandidaat is al moeilijk maar als mol lijkt me dat een haast onmogelijke keuze als je bedenkt dat je dan alles over hoop kan gooien. Ik denk dat de makers dan ook echt meerdere hebben moeten zeggen "het is goed Philippe, je gezondheid gaat voor. Zet niet door als het niet gaat" voordat ie echt de knoop door heeft kunnen hakken.
De rol kan je niet 100% procent beoordelen tot je eraan begint, daar ben ik volledig mee akkoord maar psychologisch moet je toch wel weten of je sterk bent of niet. Dat zouden ze toch ook moeten kunnen weten in de screening.
Veel respect dat hij de beslissing heeft kunnen maken als het echt niet gaat dan gaat het niet, al zou ik zelf wel doorbijten. Niet alles kan en moet makkelijk gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:38
Ik lees dit topic bewust niet totdat ik de aflevering heb gezien (meestal maandag terugkijken), maar het AD had dit keer al besloten om in zijn kop al het nieuws weggegeven...

Primeur in geschiedenis van ‘De Mol’: Belgische mol kan druk niet meer aan en stapt op

https://www.ad.nl/show/pr...aan-en-stapt-op~a63397b8/

Ik had ook niet op het artikel geklikt maar de kop heeft het al weg :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:26
Boeie schreef op maandag 11 april 2022 @ 06:54:
Ik lees dit topic bewust niet totdat ik de aflevering heb gezien (meestal maandag terugkijken), maar het AD had dit keer al besloten om in zijn kop al het nieuws weggegeven...

Primeur in geschiedenis van ‘De Mol’: Belgische mol kan druk niet meer aan en stapt op

Zelfde voor NOS, met foto :(
Benieuwd naar de aflevering vanavond, maar wel jammer dit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online

Hetzelfde op Belgische nieuwssites helaas. Vroeger gaf men het artikel tenminste een mysterieuze titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Ook op nu.nl vond met het belangrijk om al het nieuws al in de titel te zetten 8)7

Gaat wel lekker zo, twee afleveringen achter elkaar waarbij de vragen op het einde niks toevoegen. Vooral in de aflevering van vorige week had de hele set-up achteraf geen invloed en had je beter tot het einde kunnen blijven zitten.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:02

Crazy D

I think we should take a look.

Heb vanochtend gekeken nadat de NOS het al subtiel :X gemeld had... Wat een leuke aflevering! Zowel het fietsen als de drag queens, echt geweldig! En een bizarre plottwist. Ben heel benieuwd hoe de nieuwe mol daarmee overweg kan. Die zit ook eerst 4 afleveringen te focussen op wie het zou kunnen zijn en dan opeens ben jij het.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:19

Mavamaarten

Omdat het kan!

Inderdaad, vervelend. Vorige week was er zelfs een krantenkop die de afvaller bij naam noemde. En laat nu net mijn webbrowser als startpagina wat krantenkoppen tonen... :X

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Echt belachelijk hoe het nieuws er mee omgaat, imo. De Nederlandse media heeft nooit iets van interesse getoond in de mol (of in ieder geval weinig), maar nu plaatsen ze dit soort koppen en bij de NOS ook meteen met foto er bij zodat je het wel kunt raden... Erg frustrerend, juist omdat ik NOS het meeste lees juist omdat het geen RTL boulevard is met veels te veel "nieuws" over BN'ers.

Anyways, ik snap hem wel. Dagen niet kunnen/willen slapen is echt niet goed voor je. Aan de andere kant, als je hier al naar de polls kijkt zie je dat hij door de kijkers nauwelijks verdacht werd. Hij was dus wel lekker bezig.

Ik ben benieuwd hoe ze nu verder gaan. Ja, er is nu een nieuwe, maar die heeft natuurlijk niet allemaal voorbereiding kunnen doen, dingen al wat kunnen proberen en/of tijden neerzetten zoals ze in eerdere series wel gedaan hebben. Nu was er natuurlijk het seizoen dat ze pas aan het begin de mol hebben bepaald (volgens mij was dat de eerste van de herstart van productie, ik moet hem nog steeds kijken), dus het is niet geheel onverkend terrein, maar alsnog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Gropah schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:17:
Anyways, ik snap hem wel. Dagen niet kunnen/willen slapen is echt niet goed voor je. Aan de andere kant, als je hier al naar de polls kijkt zie je dat hij door de kijkers nauwelijks verdacht werd. Hij was dus wel lekker bezig.
Ja, bij dat voorval met de eieren die op de grond vielen zeiden wij thuis nog: "maar kijk, de wind, hij kan er niet aan doen!" :P
Ik ben benieuwd hoe ze nu verder gaan. Ja, er is nu een nieuwe, maar die heeft natuurlijk niet allemaal voorbereiding kunnen doen, dingen al wat kunnen proberen en/of tijden neerzetten zoals ze in eerdere series wel gedaan hebben. Nu was er natuurlijk het seizoen dat ze pas aan het begin de mol hebben bepaald (volgens mij was dat de eerste van de herstart van productie, ik moet hem nog steeds kijken), dus het is niet geheel onverkend terrein, maar alsnog.
Dat zal een groot verschil worden. Je kan wel even met het team praten en wat tips krijgen maar de mol krijgt normaal toch wel heel wat meer voorbereiding mee en kent de proeven op voorhand door en door. Ze zullen nu een manier moeten vinden om uitgebreider te kunnen communiceren met de mol wat niet makkelijk zal zijn omdat ze meestal samen slapen en vaak samen zijn. Misschien wat extra momenten inbouwen waarbij iedereen even apart is en dat men dus zo meer tijd krijgt om de mol te briefen. Of toch maar weer extra boodschappen op het toilet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Admiral Freebee schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:20:
[...]

Dat zal een groot verschil worden. Je kan wel even met het team praten en wat tips krijgen maar de mol krijgt normaal toch wel heel wat meer voorbereiding mee en kent de proeven op voorhand door en door. Ze zullen nu een manier moeten vinden om uitgebreider te kunnen communiceren met de mol wat niet makkelijk zal zijn omdat ze meestal samen slapen en vaak samen zijn. Misschien wat extra momenten inbouwen waarbij iedereen even apart is en dat men dus zo meer tijd krijgt om de mol te briefen. Of toch maar weer extra boodschappen op het toilet? :P
Er is natuurlijk ook wel voorbereiding getroffen met de vorig mol, dus dat kan het productieteam meenemen naar de volgende toe. En extra momentjes inbouwen, misschien vanaf nu solo slapen, zin allemaal oplossingen. Maar dan ben ik alsnog erg benieuwd naar hoe dat gaat gaan. Ik hoop dan ook dat ze er bij de laatste aflevering goed veel tijd in steken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:33

ralpje

Deugpopje

[...]

Ja, bij dat voorval met de eieren die op de grond vielen zeiden wij thuis nog: "maar kijk, de wind, hij kan er niet aan doen!" :P

[...]
Zelfs tijdens deze aflevering, waar in hindsight behoorlijk de focus op het gedrag van Philippe lag zag ik niet aankomen dat dit ging gebeuren. Wellicht dat Philippe een Jean-Marc van Tolletje ging doen, maar niet dat hij daadwerkelijk de mol was. Zo'n goede mol was hij dus :)
Gelukkig hebben ze hier in België ervaring mee, na het seizoen waarbij de mol pas in de eerste aflevering werd gekozen. Ik heb er alle vertrouwen in dat dit helemaal goed gaat komen.
Ik ben wel benieuwd of Philippe nu, met zijn voorkennis van de opdrachten proeven, aan de afleveringen kan zien wie de nieuwe mol is.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
ralpje schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:24:
Gelukkig hebben ze hier in België ervaring mee, na het seizoen waarbij de mol pas in de eerste aflevering werd gekozen. Ik heb er alle vertrouwen in dat dit helemaal goed gaat komen.
Ik ben wel benieuwd of Philippe nu, met zijn voorkennis van de opdrachten proeven, aan de afleveringen kan zien wie de nieuwe mol is.
Dat denk ik wel want hij zal al wel wat kennis hebben meegekregen van op welke punten je de proeven het beste kan saboteren en op welke plek de mol het beste kan zitten. Natuurlijk heb je niet altijd de keuze en niet elke sabotage lukt maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:20
Gropah schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:17:
Door de kijkers niet verdacht... dat kan natuurlijk allemaal puur door de montage zo gedaan zijn.

Tijdens (het eerste deel van) deze aflevering was hij naar mijn idee namelijk wel overduidelijk verdacht. Afstappen van zn fiets met de streep in zicht; daarna overduidelijk de steen laten zakken (hij zei té snel Sorry daarvoor); aangeven dat hij liever de muziek had gedaan (beste plek om te mollen).

En de kans is groot dat er bij de andere kandidaten al wel een lichtje was gaan branden. Nele misschien niet, zoals aangegeven werd door productie. Maar anderen hadden best al wat in de gaten kunnen hebben.
ralpje schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:24:
Dat ze hun best gaan doen om er alsnog wat van te maken en dat het goed komt, ga ik wel vanuit :)

Ik denk wel dat er een verschil zit in de aanpak als met Elizabeth. Toen wisten ze vooraf dat zij nog gekozen moest worden, dus was er ook al nagedacht over mogelijkheden om haar te briefen en opdrachten waar een mol niet speciaal die voorkennis nodig zou hebben.
Nu lag er al een heel draaiboek en scenario klaar voor Philippe. Ze zullen een hoop om moeten gooien.

Ik ben benieuwd!
Als ze t ergens kunnen fixen, dan is t bij De Mol ;)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Nog een artikel over het vertrek van Philippe:
Na exit van de mol in "De mol": hoe stress, faalangst en slaaptekort je in negatieve spiraal kunnen meezuigen

Met de mooie uitdrukking:
Als je je kop in de soep steekt, dan kan je ze niet meer proeven.
:P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-07 13:27

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Goed dat ze het zo oplossen. Mentale gezondheid wordt vaak weggeschoven. Mooi om te zien dat ondanks Philippe faalt als mol toch nog zoveel liefde krijgt van de groep. Wel ontzettend snel sneu. De opmerking dat ie zou stoppen omdat ie zijn spel niet kan spelen vindt ik zelf ontzettend cynisch.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Wat ben ik blij dat ik het gisteren té druk had om naar een nieuwssite te gaan of hier te lurken.
Helemaal niets meegekregen.

Enkele jaren geleden waren mijn vrouw en ik al aan het speculeren hoe ze het zouden oplossen, mocht de Mol uitvallen door bijv. gezondheid/thuisfront/insert zelf iets. Wij geloofden niet dat ze geen achterliggende plan zouden hebben.
Mooi oplossing :Y

Persoonlijk denk ik dat ze hem verkeerd gekozen hadden. Hij was voor mij niet de Mol omdat hij té lief was. Ik geloofde niet dat hij als persoon zulke streken kon uithalen.
Het eerste had ik dus fout, het tweede dus niet 😅

Over de opdrachten, knap hoe ze iets spannend hebben kunnen maken over iets wat ik normaal totaal niet boeiend vind. Wielrennen.
Goeie keuze ook om te switchen naar een E-bike. Ik betwijfel of hij het anders gehaald heeft. Sowieso een knappe prestatie om de berg op te fietsten.

Ik ben heel erg benieuwd hoe de nieuwe Mol het gaat doen. Hij/zij heeft nu niet dezelfde voorbereiding gehad als de anderen Mollen.
En iedereen weet nu dat geen van hun de Mol was. Zeer waardevolle informatie.

Nu al zin in de volgende aflevering *O*

Edit: en nu pas alles teruglezen ;)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
In het seizoen in Thailand hebben ze dat mooi laten zien hoe ze de mol konden briefen tijdens het spel. Uiteindelijk heeft het altijd invloed, maar ik denk dat het ook juist positief kan zijn.

Als je een mol hebt die alles heeft voorbereid, dan zal hij/zij ook bewust het mollen in sommige opdrachten laten liggen. (je kiest je momenten omdat je weet wat er nog gaat komen) Bij een mol die minder voorbereid is, is er vrijwel iedere opdracht wel de motivatie om iets te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Nu online
Enige lastige voor de Mol nu is dat de andere personen deze persoon al kennen als deelnemer. Dus het wordt veel lastiger om opdrachten te gaan saboteren omdat je dan afwijkend gedrag moet gaan vertonen, tenzij de deelnemer dit al deed natuurlijk. Gedragswijzigingen zijn makkelijker op te merken bij personen die je al kent dan als iedereen nieuw voor je is en je nog geen basisgedrag kent en met nog maar een paar afleveringen voor de finale wordt het een interessante opzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

streamnl schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 07:50:
Persoonlijk denk ik dat ze hem verkeerd gekozen hadden. Hij was voor mij niet de Mol omdat hij té lief was. Ik geloofde niet dat hij als persoon zulke streken kon uithalen.
Het eerste had ik dus fout, het tweede dus niet 😅
Te lief, tja Phillipe was inderdaad een heel lief persoon maar dat kan natuurlijk ook in het voordeel werken van de Mol, niemand zou hem verdenken. Net als
spoiler:
Lennart
van het vorige seizoen. Maar hij leek wel ontzettend zenuwachtig in die beelden met het productie team. Al bij de eerste dag, dan ga je het wel lastig krijgen. Nou ja, het is een leuk seizoen. Wij krijgen allemaal een tweede kans om te ontdekken wie _nu_ de Mol is.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-07 21:36
Nog een interview met Phillipe en Gilles: https://www.humo.be/nieuw...iet-klaar-voor~b9f959b8e/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:31
Ben ook fanatiek aan het kijken, manmanman wat een heerlijk verschil met de Nederlandse versie. Dit is zoveel leuker om te volgen. Veel echter en veel oprechter. Enige minpuntje wat de Belgische versie heeft maar de Nederlandse niet is het in memoriam na de executie.

Hartstikke top dat iedereen zo positief is altijd (over de 'doden' niets dan goeds natuurlijk) maar ze doen het voorkomen alsof iemand waar ze al 30 jaar dik bevriend mee zijn ineens weg is in plaats van iemand die ze net een 3 weken kennen

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:08
Vind hoe ze kozen wel een risico. Ze hadden beter dat scenario van het vorige seizoen er bij kunnen pakken
Waar er eerst een paar jij bent misschien de Mol kregen. Want die verandering niet laten zien is het moeilijkst

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Heerlijk dat het Roeland Fernhout-mysterie weer boven komt drijven :D :D
https://www.nporadio2.nl/...j-belgische-wie-is-de-mol

Mark: "Dat is een gerucht en ik houd dat gerucht graag in leven" _/-\o_
DePaul schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 19:43:
Hartstikke top dat iedereen zo positief is altijd (over de 'doden' niets dan goeds natuurlijk) maar ze doen het voorkomen alsof iemand waar ze al 30 jaar dik bevriend mee zijn ineens weg is in plaats van iemand die ze net een 3 weken kennen
Toch vind ik het wel heel herkenbaar.
Als je in een vreemde situatie beland, met onbekenden, waar je ineens 24u per dag mee samen bent,
dan ga je elkaar heel snel leren kennen

Herken dat wel van cursus (3w) in het buitenland voor werk, of alleen mee met een groepsvakantie.
Je bent dan echt aan elkaar overgeleverd, geen vertrouwde situatie om op terug te vallen, dus die bouw je dan daar maar samen.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:31
Chillz schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:04:

Mark: "Dat is een gerucht en ik houd dat gerucht graag in leven" _/-\o_

[...]

Toch vind ik het wel heel herkenbaar.
Als je in een vreemde situatie beland, met onbekenden, waar je ineens 24u per dag mee samen bent,
dan ga je elkaar heel snel leren kennen

Herken dat wel van cursus (3w) in het buitenland voor werk, of alleen mee met een groepsvakantie.
Je bent dan echt aan elkaar overgeleverd, geen vertrouwde situatie om op terug te vallen, dus die bouw je dan daar maar samen.
Absoluut, daar heb je zeker een punt. Ik weet nog dat ik in 2016 voor het eerst van mijn leven een singlesvakantie ging doen, met 35 volslagen onbekenden naar Italië voor twee weken. Het afscheid na die twee weken was echt zwaar, ook al ben je maar twee weken onderweg.

Was trouwens erg geslaagd, heb direct daarna mijn singlestatus vaarwel kunnen zeggen *;
samen met de lieftallige dame die achter me in het vliegtuig zat

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Chillz schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:04:
Mooi ook. 'We praten met *checkt notes* Mark Versteden"

Mark Versteden, aan de telefoon, waarschijnlijk vanaf z'n werkplek bij de NPO letterlijk naast de werkplek waar Jeroen Kijkindevegte zit (zo heeft hij zelf oooit gezegd tijdens de podcast): "Ja, goeiemorgen!"

Erg fijne podcast trouwens, zeer de moeite waard als je van de podcasts én van (wie is) de Mol bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chillz
ralpje schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:16:
[...]

Erg fijne podcast trouwens, zeer de moeite waard als je van de podcasts én van (wie is) de Mol bent.
Inderdaad!

Hier ook vast Trust Nobody luisteraar :)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:48

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Voor de liefhebbers, de 10x de Mol docu is inmiddels ook via via te bekijken voor niet Telenet leden. Helaas nog altijd niet op GoPlay...

[ Voor 15% gewijzigd door Tomba op 15-04-2022 16:23 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik had het voor de kijkers overigens een betere stunt gevonden als Philippe ineens was vertrokken zonder reden te geven en stilletjes een nieuwe Mol aan te wijzen. Het zou dan pas aan het eind een mindf*ck zijn dat er eigenlijk twee mollen zijn geweest.

Qua afscheid en eerlijkheid is dit uiteraard geen fijne manier en hebben ze het dus goed opgelost. Benieuwd hoe het verder gaat lopen, ik blijf toch De Mol leuker vinden dan Wie is De Mol? Met name om de vriendschappelijke wijze waarop Gilles met de 'vrienden' om gaat en de visuele uitleg van de spellen.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:48

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

THE_BASE schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 16:37:
Ik had het voor de kijkers overigens een betere stunt gevonden als Philippe ineens was vertrokken zonder reden te geven en stilletjes een nieuwe Mol aan te wijzen. Het zou dan pas aan het eind een mindf*ck zijn dat er eigenlijk twee mollen zijn geweest.

Qua afscheid en eerlijkheid is dit uiteraard geen fijne manier en hebben ze het dus goed opgelost. Benieuwd hoe het verder gaat lopen, ik blijf toch De Mol leuker vinden dan Wie is De Mol? Met name om de vriendschappelijke wijze waarop Gilles met de 'vrienden' om gaat en de visuele uitleg van de spellen.
Ik vind dat ze het heel gaaf gedaan hebben eigenlijk, gewoon alle kaarten op tafel. Het hele spel begint nu echt opnieuw, dit gaat waanzinnige TV opleveren denk ik :D

Grootste voordeel van De Mol vs WIDM vind ik dat de Belgen daadwerkelijk het spel spelen en de Nederlandse C-garnituur BNers er zitten om hun boek/muziek/tv carrière te lanceren. Zowel de Mol als de kandidaten gaan er in De Mol daadwerkelijk voor. Ik ben persoonlijk helemaal afgeknapt op WIDM. Laatste seizoen dat ik het nog echt leuk vond was in Zuid Afrika en dat kwam puur omdat de toenmalige mol ook daadwerkelijk aan het mollen was en er kandidaten waren die moeite deden voor de opdrachten :P
En Gilles is inderdaad een top presentator ;)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lindenberger
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-07 22:32
Een voorbeschouwing om morgenavond weer volop mee te zoeken naar de nieuwe Mol :

Knipoog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Wat is het hier rustig zeg. Iedereen te druk met Pasen bezig? :P

Ik heb vandaag pas kunnen kijken dus voorzichtig alle media vermeden. Na deze aflevering heb ik nog geen idee wie de nieuwe mol is!

Poll: Wie is de mol? (na aflevering 5)
Yens
Uma
Emanuelle
Sven
Anke
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404437&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Echt leuke actieve spellen deze aflevering!

Emanuelle deed haar rol met het afschieten ook echt goed!
Sterk staaltje doortastendheid en mensenkennis...
Iets wat ik eigenlijk niet zo van haar verwacht had, gezien alles wat vooraf is gegaan in eerdere afleveringen.
Positieve verandering sinds de nieuwe mol dus. En ik denk nog niet dat zij het zal zijn.

Mijn gok nu zou op Uma zijn...

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Chillz schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:46:
Echt leuke actieve spellen deze aflevering!

Emanuelle deed haar rol met het afschieten ook echt goed!
Sterk staaltje doortastendheid en mensenkennis...
Iets wat ik eigenlijk niet zo van haar verwacht had, gezien alles wat vooraf is gegaan in eerdere afleveringen.
Positieve verandering sinds de nieuwe mol dus. En ik denk nog niet dat zij het zal zijn.

Mijn gok nu zou op Uma zijn...
Ik heb bij Uma altijd het idee gehad dat zij gewoon het beste is als kandidaat. Niet het soort kandidaat dat altijd vol voor de pot gaat maar de kandidaat die zelf wil blijven.

Na een nachtje slapen land ik op Yens. Hij had al wat krediet opgebouwd door geld te verdienen maar ik zie hem wel in staat om het spel eens goed te saboteren op de achtergrond. Sven blijft ook altijd wat verdacht maar dat is eerder omdat hij slecht te lezen valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• torx
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:10
Hint of red herring?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EuZNQ5rnyoabgMWI_QM_tOuFAQ4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/r6psnlXeHqjoaFhTCZVEjalZ.gif?f=user_large

Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023) | F1Pool.net

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Ik heb werkelijk geen idee maar jammer dat de boomknuffelaar er uit is, mocht hem wel. En wat heeft die Emanuelle een vervelende stem zeg. Maar goed staaltje mensenkennis. Zou wel een stunt zijn als zij de mol is, de groep vertrouwd haar (op dit moment...) het meest :D

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Crazy D schreef op woensdag 20 april 2022 @ 07:00:
Ik heb werkelijk geen idee maar jammer dat de boomknuffelaar er uit is, mocht hem wel. En wat heeft die Emanuelle een vervelende stem zeg. Maar goed staaltje mensenkennis. Zou wel een stunt zijn als zij de mol is, de groep vertrouwd haar (op dit moment...) het meest :D
Als zij de mol is laat ze niet juist de mensen met geld doorlopen.
Ik heb haar na deze proef eigenlijk afgeschreven als mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
ralpje schreef op woensdag 20 april 2022 @ 08:39:
[...]

Ik heb haar ook afgeschreven. Misschien komt het door haar accent of stem maar haar zinnetjes klonken veel te gespeeld tijdens de paintballproef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Eigenlijk ook typisch dat Manu het meest vertrouwd werd.
In de opdracht daarvoor had ze nog tot ieders verbazing een koker open gedraaid; daardoor €500 minder verdiend. En iedereen vond dat haar vriend/man zo opvallend deed. Ook zei iemand in de auto daarna dat ze zich anders was gaan gedragen.

(kan je misschien ook nagaan hoe weinig men de rest vertrouwd :P )

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Nu online
Ik vond wel grappig dat iedereen in het veld eigenlijk voor niks met het geweer rond liep tijden de paintballproef. Behalve de rechercheur, die kon er wel gericht mee schieten en ze wist dat ook goed te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

ralpje schreef op woensdag 20 april 2022 @ 08:39:
[...]

Maar er is nu maar 3000 euro ? verdient terwijl er veel meer verdient had kunnen worden. Op deze manier verpest je het vertrouwen niet en is er toch niet heel veel verdient.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:58
Crazy D schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:32:
[...]

Maar er is nu maar 3000 euro ? verdient terwijl er veel meer verdient had kunnen worden. Op deze manier verpest je het vertrouwen niet en is er toch niet heel veel verdient.
Als ze van die 2 er eentje wel had afgeschoten was er minder geld geweest en was het vertrouwen nog steeds niet verpest.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
redwing schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:42:
[...]

Als ze van die 2 er eentje wel had afgeschoten was er minder geld geweest en was het vertrouwen nog steeds niet verpest.
Sterker nog, dat geld was dan niet gewoonweg niet verdiend maar ging uit de groepspot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:58
Admiral Freebee schreef op woensdag 20 april 2022 @ 18:55:
[...]

Sterker nog, dat geld was dan niet gewoonweg niet verdiend maar ging uit de groepspot!
Klopt, dat was ik nog vergeten. Oftewel door 1 (die met 2k) of beide deelnemers af te schieten zou de opdracht zorgen voor een negatief resultaat. Naar mijn idee is dit dus wel een belangrijk punt om haar juist minder verdacht te maken. Zeker omdat ze daar stond omdat ze al het minst verdacht werd. Je zou dan (ook als kandidaat) juist eerder iedereen neerschieten om de verdenking wat meer op je te krijgen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:05
Ik was er afgelopen week wat laat bij, maar heerlijke aflevering.

Eigenlijk vind ik Manu meestal super irritant, zoals dat vage gedrag met die opengemaakte koker bij het zwembad. Maar bij het paintballen deed ze het wel echt perfect*. Vast met een dosis geluk, maar fantastisch uitgespeeld.

En ik vond het een feest om naar scherpschutter Anke te kijken. Die verslagen lichaamstaal van de schutters in de torens, als ze weer eens in hun schuilplaats met tripod werden afgeknald door een vanaf de heup schietende Anke**.

Maar haar gedrag bij Checkpoint Manu vond ik lastig te duiden. Had ze gewoon geen zin in bullshit? Of hoopte ze daardoor afgeschoten te worden en zo 2000 euro uit de pot te spelen?

* Tenzij ze de mol is, dan was het juist heel slecht gespeeld.

** Tenzij ze de mol is en de schutters zich lieten afschieten; dat zou ik wel een beetje tegen de geest van het spel vinden, maar in de Belgische variant wordt de mol wel vaker echt expliciet geholpen.

[ Voor 16% gewijzigd door Lapa op 24-04-2022 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Lapa schreef op zondag 24 april 2022 @ 12:49:
Ik was er afgelopen week wat laat bij, maar heerlijke aflevering.

Maar haar gedrag bij Checkpoint Manu vond ik lastig te duiden. Had ze gewoon geen zin in bullshit? Of hoopte ze daardoor afgeschoten te worden en zo 2000 euro uit de pot te spelen?
Ik snap dat juist wel.

Stel ik zou daar staan...
Zelf zou ik ook geen zin hebben om hier minuten lang over te discussiëren.
Of je gelooft mij met mijn redenen, of niet. Maar kies iets.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
streamnl schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:06:
[...]

Ik snap dat juist wel.

Stel ik zou daar staan...
Zelf zou ik ook geen zin hebben om hier minuten lang over te discussiëren.
Of je gelooft mij met mijn redenen, of niet. Maar kies iets.
Oh ja, ik vond het ook heel begrijpelijk, zeker omdat ik Manu vaak heel irritant besluiteloos vind. Ik bedoel dat het juist daarom lastig te duiden is of het het gedrag van een kandidaat of mol is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Poll: Wie is de mol? (na aflevering 6)
Yens
Sven
Emanuelle
Uma
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404451&layout=2&sort=prc

Ze hebben wel veel pech dit seizoen! Anke stond sowieso niet op mijn lijst maar jammer dat ze er zo uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Laatst online: 09:53

masauri

aka qwybyte

Ik vond erg veel verwijzingen naar Nederland in deze aflevering ^^ .
Leuke opdrachten weer maar dan weer zo'n einde ja. In zei direct dat die val er lelijk uit zag...

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ja ik zei direct tegen mijn vrouw: ze valt veel minder diep dan de anderen, niet goed.

Ook Pink Floyd in de aflevering :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:13
Wat een ongelofelijke pech hebben de makers. Was wat geweest als dit de tweede mol was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
Pendora schreef op zondag 24 april 2022 @ 22:49:
Wat een ongelofelijke pech hebben de makers. Was wat geweest als dit de tweede mol was
Ja, van de 7 afvallers tot nu toe maar 4 door het normale spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Poh, echt een pechseizoen zo ja, stiekem wel een klein gelukje bij het ongeluk dat het weer bij de laatste sprong van de laatste proef was.
Was wat geweest als dit de tweede mol was
Dan was het denk ik ook echt klaar geweest, alle overgebleven draaidagen vervallen, iedereen vakantie. Daar valt dan niet meer tegenop te boksen. "Ja, de mol van de afgelopen 2 afleveringen was 'X'! Oke bedank, tot volgend jaar"

Dit maakt het echter zeer lastig voor de kandidaten omdat je weer geen informatie hebt via de eliminatie. Iedereen kan op iedereen zitten en het maakt geen drol uit of je goed zit of niet. Effectief zit je zo op de '2e afvaller' niveau direct voor de finale (Bert was vorige week weer de willekeurige 'eerste afvaller' gezien de nieuwe mol).

[ Voor 23% gewijzigd door Lanfear89 op 24-04-2022 23:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lapa
Lanfear89 schreef op zondag 24 april 2022 @ 23:42:
[...]
Dit maakt het echter zeer lastig voor de kandidaten omdat je weer geen informatie hebt via de eliminatie. Iedereen kan op iedereen zitten en het maakt geen drol uit of je goed zit of niet.
[...]
Er wordt wel vaak overdreven hoeveel je van zo'n eliminatie kan leren als kandidaat. Strikt genomen kan je er alleen van leren dat je niet de slechtste was. Daar heb je niet veel aan.

Tenzij je denkt te weten op wie de afvaller zat. Dan heb je echte informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
Lapa schreef op zondag 24 april 2022 @ 23:49:
[...]
Tenzij je denkt te weten op wie de afvaller zat. Dan heb je echte informatie.
Ja maar op dit gedeelte draait het juist, je ziet dat de kandidaten toch wel vaak een beetje een beeld hebben in welke richting iemand zit. Verder kan je natuurlijk ook een bevestiging krijgen van je vermoedens als je een stukje de tunnels in duikt en grotendeels op maar 2-3 kandidaten in zet. Of je vliegt er uit en zat er dus ergens naast of je blijft en je zit dus in de goede richting te kijken. Dat is allemaal informatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
Lanfear89 schreef op maandag 25 april 2022 @ 00:07:
[...]

Ja maar op dit gedeelte draait het juist, je ziet dat de kandidaten toch wel vaak een beetje een beeld hebben in welke richting iemand zit.
Mee eens, dit kan waardevolle informatie geven. Al kan het door allerlei factoren ook misleidend zijn.
Verder kan je natuurlijk ook een bevestiging krijgen van je vermoedens als je een stukje de tunnels in duikt en grotendeels op maar 2-3 kandidaten in zet. Of je vliegt er uit en zat er dus ergens naast of je blijft en je zit dus in de goede richting te kijken. Dat is allemaal informatie
Maar dit is volgens mij een vergissing, die overigens zeer veel kandidaten ook maken. Je weet alleen dat de afvaller het slechter heeft gedaan dan jij. Maar dat zegt niks over jouw positie ten opzichte van de andere overblijvers en geeft dus eigenlijk geen informatie voor de toekomst. Alleen als je weet dat de afvaller jokers/pasvragen had ingezet en jij niet, of als je weet dat je eigenlijk had moeten afvallen maar je bent door een of andere twist gered, dan weet je meer over de juistheid van je vermoedens.

Dit zie je ook terug in de vele seizoenen waar er tot het laatste moment vrijwel niemand op de goede mol zit. Allemaal kandidaten die telkens bevestigd werden in hun tunnel, alleen omdat iemand anders meer pech had, totdat hun eigen geluk ook op was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Lapa schreef op zondag 24 april 2022 @ 23:42:
[...]

Ja, van de 7 afvallers tot nu toe maar 4 door het normale spel.
Er is eigenlijk maar één échte executie geweest.
Aflevering 1: de vrijstelling uit de klok.
Aflevering 2: De dates met dubbele uitvaller
Aflevering 3: Het been van dinges waarvan ik de naam alweer vergeten ben
Aflevering 4: Het vertrek van de mol
Aflevering 5: Een executie zonder al te veel vrijstellingen / gekke dingen. Redelijk normaal (los van het feit dat de mol pas nét nieuw was :+)
Aflevering 6: Uitvallen van Anke

Je kunt zonder ooit een benul van de mol gehad te hebben gewoon tot de finale gekomen zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:22
Wat een aflevering weer zeg, en wat een toffe spellen.

Dat eerste spel, soort van real-life groundhog day. Fantastisch hoe ze dat gedaan hebben, als het ware een film maar dan in het echt. Geweldig om te zien hoe de kandidaten aanvankelijk op het plein geen flauw benul hadden wat ze overkwam en wat ze moesten doen.

Het tweede spel op die plantage was ook leuk uitgevoerd, lekker weinig bedenktijd voorde vragen met stiekem toch wel lastige antwoorden waar je bij enige haast al snel de verkeerde pakt. Yens in z'n bananenoutfit was wel erg opmerkelijk. Wist hij voor vertrek naar De Mol dat ze een plantage zouden bezoeken dat hij die kleding meenam? Is hij een fan van bananen dat dit bij zn standaard outfits hoort? Heeft hij dit tijdens de reis gekocht? Is het door de productie in z'n handen geduwd om zo verwarring te veroorzaken? Is hij de mol? Of is het gewoon verdomd toevallig?

En dat laatste spel. Dat rad was duidelijk afgekeken van de NL versie vorig jaar. Heftig wel hoe dat afliep, een kandidaat die na een sprong boven water fysiek letsel oploopt.... ook dat hebben we in NL al eens meegemaakt helaas.

Wat een chaotisch seizoen, heb het te doen met de productie, je kan alles zo fantastisch bedenken maar met 3 uitvallers door fysieke/mentale problemen valt het seizoen wel een beetje in het water. Gelukkig hebben de deelnemers het nogsteeds naar hun zin en was het ook deze week weer een genot om naar te kijken, maar ik ben benieuwd of er achteraf gezien mensen uberhaupt met regelmaat op de mol hebben gezeten, kan me ook voorstellen dat iedereen het spoor bijster is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:13
davidov schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:37:
Yens in z'n bananenoutfit was wel erg opmerkelijk. Wist hij voor vertrek naar De Mol dat ze een plantage zouden bezoeken dat hij die kleding meenam? Is hij een fan van bananen dat dit bij zn standaard outfits hoort? Heeft hij dit tijdens de reis gekocht? Is het door de productie in z'n handen geduwd om zo verwarring te veroorzaken? Is hij de mol? Of is het gewoon verdomd toevallig?
Kan niet anders dan toeval zijn. Anders was het vertrek van de mol halverwege de serie ook vooropgezet. Dat zou wel heel bizar zijn.

Mooie opdrachten ja. Ik wist niet dat ze in België naar de ‘Nederlandse’ Sesamstraat keken met Paul Heanen en Wim T. Schippers als de stemmen van Bert en Ernie (en Grover en Kermit de kikker en nog een paar poppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Wat een aflevering weer zeg, en wat een toffe spellen.

Dat eerste spel, soort van real-life groundhog day. Fantastisch hoe ze dat gedaan hebben, als het ware een film maar dan in het echt. Geweldig om te zien hoe de kandidaten aanvankelijk op het plein geen flauw benul hadden wat ze overkwam en wat ze moesten doen.

Het tweede spel op die plantage was ook leuk uitgevoerd, lekker weinig bedenktijd voorde vragen met stiekem toch wel lastige antwoorden waar je bij enige haast al snel de verkeerde pakt. Yens in z'n bananenoutfit was wel erg opmerkelijk. Wist hij voor vertrek naar De Mol dat ze een plantage zouden bezoeken dat hij die kleding meenam? Is hij een fan van bananen dat dit bij zn standaard outfits hoort? Heeft hij dit tijdens de reis gekocht? Is het door de productie in z'n handen geduwd om zo verwarring te veroorzaken? Is hij de mol? Of is het gewoon verdomd toevallig?
Het spel op het plein vond ik ook erg leuk gevonden. Lijkt me ook tof om aan mee te doen en ik denk dat de mol eender waar had kunnen zitten. Op het plein kan je de informatievergaring sturen en/of de communicatie dwarsbomen en in de kamer kan je tijdens de korte informatieoverdracht ook makkelijk tijd verliezen of de communicatie verstoren. Ik denk ook niet dat de speaker van een telefooncel zo geweldige audio geeft.

Wat de outfit van Yens betreft: het bananenkostuum droeg hij in een vorige aflevering al een keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 512943

La1974 schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:38:
Ik wist niet dat ze in België naar de ‘Nederlandse’ Sesamstraat keken met Paul Heanen en Wim T. Schippers als de stemmen van Bert en Ernie (en Grover en Kermit de kikker en nog een paar poppen).
Wat mij verbaast is dat ze het over Burt en Urnie hebben terwijl er in Sesamstraat toch duidelijk Bert en Ernie wordt gezegd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:48
Wij hebben geen eigen Sesamstraat dus we moesten wel kijken over de grens ( We hadden jullie ook Sien in ruil gegeven 😉).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SpeedQber
Admiral Freebee schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:45:
[...]
Wat de outfit van Yens betreft: het bananenkostuum droeg hij in een vorige aflevering al een keer.
Ja 1 van mijn favoriete momenten:

*mensen doen wat philates in de ochtend en Yens ligt te maffen in een bananenkostuum*
Yens: Dat ziet er echt belachelijk uit
Uma: Kijk eens naar uw kledij
Yens: :/

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• rouchken11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-06 13:48
Die timeloop proef was zalig. Je voelde als kijker dat er iets niet klopte. Doorgaans is het als kijker duidelijk wat de opdracht is, nu wisten wij ook niets. En dan zo'n korte timer die een bom laat af gaan, dan denk je "nee, de proef kan niet gedaan zijn".

Zalig hoe je dat besef van die timeloop dan langzaam ziet binnensijpelen. En nog zaliger hoe ze een paar rondes later Gilles straal negeren en hij daar toch met een uitgestreken gezicht zijn uitleg doet.

Het zal iig een memorabele 10de editie blijven. 3 opgaves op 10 kandidaten, da's meer opgaves dan in de overige 9 seizoenen samen :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lapa
[...]
Yens in z'n bananenoutfit was wel erg opmerkelijk. Wist hij voor vertrek naar De Mol dat ze een plantage zouden bezoeken dat hij die kleding meenam? Is hij een fan van bananen dat dit bij zn standaard outfits hoort? Heeft hij dit tijdens de reis gekocht? Is het door de productie in z'n handen geduwd om zo verwarring te veroorzaken? Is hij de mol? Of is het gewoon verdomd toevallig?
[...]
Inderdaad opvallend, maar hij was zeker niet de mol voor vertrek. En het past verder wel in zijn ehm... nogal kleurrijke kledingstijl.
Hij is blijkbaar gewoon de Belgische Kim-Lian als het om toepasselijke kleding voorgevoelens gaat. En ze werden natuurlijk wakker in een bananenplantage, dus als je dan toch een bananenpak in je koffer hebt...
rouchken11 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:39:
Die timeloop proef was zalig. Je voelde als kijker dat er iets niet klopte. Doorgaans is het als kijker duidelijk wat de opdracht is, nu wisten wij ook niets. En dan zo'n korte timer die een bom laat af gaan, dan denk je "nee, de proef kan niet gedaan zijn".

[...]
Al ruim voor de eerste keer de bom afging zei ik tegen mijn partner "ah, vast groundhog day" 8)

[ Voor 22% gewijzigd door Lapa op 26-04-2022 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ze waren natuurlijk al op een plantage blijven slapen, dus ja. Het thema was al wat gezet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:10
rouchken11 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:39:

Zalig hoe je dat besef van die timeloop dan langzaam ziet binnensijpelen. En nog zaliger hoe ze een paar rondes later Gilles straal negeren en hij daar toch met een uitgestreken gezicht zijn uitleg doet.
Dit! Echt geweldig gedaan; dit soort momenten maken de Belgische Mol echt gigantisch veel beter dan de Nederlandse.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lapa
Richh schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:17:
[...]

Dit! Echt geweldig gedaan; dit soort momenten maken de Belgische Mol echt gigantisch veel beter dan de Nederlandse.
Precies. Dit soort momenten zitten regelmatig in de Belgische Mol en eigenlijk de enige keer dat ze in NL een vergelijkbaar WTF moment hadden, was toen de kandidaten er achter kwamen dat ze niet in hetzelfde land gestart waren. (dat was overigens ook wel echt episch)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Lapa schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:26:
[...]

Precies. Dit soort momenten zitten regelmatig in de Belgische Mol en eigenlijk de enige keer dat ze in NL een vergelijkbaar WTF moment hadden, was toen de kandidaten er achter kwamen dat ze niet in hetzelfde land gestart waren. (dat was overigens ook wel echt episch)
WIJ ZIJN NIET IN KIEV, VRIEND!

Qua story telling is de Vlaamse mol echt way ahead of de Nederlandse inderdaad.
In die groundhog day opdracht wordt je echt meegezogen in het gevoel van de kandidaten. Briljant gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-07 21:19
Mooie aflevering weer, leuke opdrachten.

Wel doodzonde dat er wéér iemand vertrekt zonder executie, dat maakt dat dit seizoen me toch iets minder meezuigt dan vorige jaren.

Nog steeds geen idee wie de mol is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cristan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:21
Sjonge jonge, het lijkt ondertussen meer op the hunger games dan op wie is de mol met al die afvallers :P

Anyway, ik ga voor Sven of Uma. Sven omdat die wel heel snel was met zeggen dat hij van Porselein was gemaakt. Uma vanwege de fout met Bert en Ernie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cristan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:21

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hogader
  • Nu online
Weer een fijne muziekkeuze in de aflevering van gisteren.

Ik zet hem nu toch in op Uma. Voor mijn gevoel is Yens niet veranderd na de molwissel en Sven haalt teveel binnen wat niet noodzakelijk zou zijn als mol.

Plus de uitspraak van Uma tijdens de wandeltocht sprak wel boekdelen. Ze wist vrij makkelijk/snel wat het juiste antwoord zou zijn, maar liet bewust continu Yens het voortouw nemen. Als kandidaat zou ik toch zeker wel een keer ingegrepen hebben ipv 3x het verkeerde antwoord te kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-07 23:10

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Met dat afdalen met die stok vreesde ik even, toen ik Yens zag klungelen, dat we nog een eliminatie minder nodig gingen hebben... :X.

Verder wel een leuke aflevering weer. Benieuwd naar de finale opdrachten en hopelijk is het live gebeuren nog iets fijn/toegevoegde waarde. Voor mij persoonlijk hoeft het niet, maar ik verwacht wel dat het bij de Belgische mol goed uitgevoerd zal zijn.

Ik weet het echt niet qua mol... Mijn vriendin zit heel erg op Yens, maar die werd toch net te mollerig in beeld gebracht imho. Sven haalt wel erg veel geld binnen, dus Uma?

[ Voor 4% gewijzigd door DeadLock op 02-05-2022 12:39 ]

Strava

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Laatst online: 03-07 09:50
DeadLock schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:36:
... Mijn vriendin zit heel erg op Yens...
Sterkte in deze moeilijke tijden :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

ctrlaltdelbe schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:53:
[...]

Sterkte in deze moeilijke tijden :+
Hij schijnt een paar prima bananen te hebben :+

Ik ga ook vol voor Yens. Die is juist erg veranderd sinds de molwissel imho. Voor die tijd was hij erg scherp (zie bijvoorbeeld alleen al de 'ruimteopdracht' in de buggy's), na die tijd heeft 'ie volgens mij geen cent meer opgehaald.
Gisteren op de berg lag het er wel erg dik bovenop idd, maar ik weet niet of dat zo lijkt door mijn tunnel of dat het echt zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
Yens vind ik het minst verdacht, het ligt er te dik op. Uma was mijn hoofdverdachte tot Sven zei dat hij alles heeft ingezet op emanuelle en zij er dan vervolgens uitligt. Oftewel heeft hij veel geluk dat hij sneller invulde dan manu of is hij de mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Een dagje later want ik was niet thuis :P
Poll: Wie is de mol? (na aflevering 7)
Yens
Uma
Sven
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404476&layout=2&sort=prc

Voor mij is het Yens maar dat zeg ik vooral omdat ik graag in de tunnel blijf :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Yens is wel erg voor de hand liggend. Zonder blinddoek langs die laatste knop lopen. Maar ook ie eerdere opdracht waarbij hij consequent eerst het verkeerde antwoord gaf. Al was dat gefluit wel moeilijk hoor (al weet ik niet hoeveel tijd ze hadden om het te leren, wij kregen natuurlijk de 3 fluitjes te horen en direct daarna het fluitje zoals die in het spel werd gedaan). Maar omdat het zo opvallend in beeld was, kan hij de mol niet zijn. Dan zouden ze met tradities breken :+

Sven hoefde niet veel te doen om bij de laatste opdracht 3 knoppen te pakken. Vond het wel een mooi rond getal dat ie de 1e bijl na 4 en de 2e na 6 minuten raak had gegooid. Wellicht toevallig maar hoe groot is de kans dat dat precies op zulke mooie getallen komt? Had ook 2:45 en 7:13 kunnen zijn... En op het bed. Daar wist hij wel zo'n beetje alle uitspraken, maar ja, met zijn werk zou het wellicht opvallend zijn als hij dat slecht zou doen. En als mol weet je ook het vervolg van die opdracht waarbij je weet dat je wel makkelijk nog wat geld weg kunt laten glijden. Maar dat deed ie niet, zo'n beetje alles wat er af viel was naast hem. Dat zou hij als mol natuurljk gegokt kunnen hebben. Koop hier en daar een extra lettertje, scheelt geld in de pot. En gok dat er toch wat spullen afvallen. Dan is het net alsof jij je best hebt gedaan en toch nog mooi 1100 euro (of zo) hebt verdient. Terwijl dat makkelijk veel meer had kunnen zijn. Als ze die spullen handiger op het bed hadden gelegd was dat gewoon 1800 euro geweest, en ik denk dat dat er een paar extra letters gekocht zijn die eigenlijk niet nodig waren. 2000-2500 euro had volgens mij makkelijk gekund. Toch netjes als je dan maar 1100 euro binnenhaalt.

Maar dan moet het dus Uma zijn :P Nou ja of Sven dus. Weet zeker dat het Yens niet is (dus is hij het :+, traditie....). Van Uma heb ik gewoon geen enkel idee eigenlijk.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Nu online
Crazy D schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:31:
Sven hoefde niet veel te doen om bij de laatste opdracht 3 knoppen te pakken. Vond het wel een mooi rond getal dat ie de 1e bijl na 4 en de 2e na 6 minuten raak had gegooid. Wellicht toevallig maar hoe groot is de kans dat dat precies op zulke mooie getallen komt? Had ook 2:45 en 7:13 kunnen zijn...
Als ik het goed heb was van te voren aangegeven dat hij 10x mocht werpen, dus zullen ze het daarom op de minuut hebben gedaan. (dus zijn 4e en 6e worp waren raken)
En op het bed. Daar wist hij wel zo'n beetje alle uitspraken, maar ja, met zijn werk zou het wellicht opvallend zijn als hij dat slecht zou doen.
Mogelijk, maar zelfs als er tijddruk was (wekker gemist) ging het nog heel gemakkelijk. Je kan er daar gerust een paar niet weten of pas weten nadat je al 5 letters gekocht hebt en er maar 50 euro overblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:13
Ik ben erg benieuwd hoe ze de laatste opdracht (voorstelling) live voor het publiek gaan doen!
Weer een leuk addertje onder het gras bij de Mol :)

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:40
Ik zou m'n geld nu op Yens inzetten. En dan vooral door z'n lacherige houding na het laatste spel en tijdens de eliminatie. Ik kijk ook al uit naar de terugblik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-06 11:53
Zijn er Nederlanders die de aflevering live gaan kijken op GoPlay? Zelfs met NordVPN naar Belgie krijg ik de melding dat ik in het buitenland zit en hem dus niet mag zien,

[ Voor 8% gewijzigd door Cyw00d op 08-05-2022 19:46 ]

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:37
Cyw00d schreef op zondag 8 mei 2022 @ 19:46:
Zijn er Nederlanders die de aflevering live gaan kijken op GoPlay? Zelfs met NordVPN naar Belgie krijg ik de melding dat ik in het buitenland zit en hem dus niet mag zien,
Via Windscribe VPN werkt het wel, zonder VPN inderdaad niet.

Edit:
De livestream blijft bij mij (en veel anderen) op zwart staan...

[ Voor 9% gewijzigd door Herax10NL op 08-05-2022 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Yens meest verdacht, sven minste .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 512943

De uitzending later (vanaf 20:20) kijken lukt hier ook niet.

Ah, technische problemen dus. Pas morgen beschikbaar.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 512943 op 08-05-2022 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:32

basdej

OutSystems Consultant

Livestream blijft zwart. Goplay zegt op Twitter dat we pas morgen kunnen kijken

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10:51
Met VPN gaat t wel okay nu. Wel gedoe zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:24

Illusion

(the art of)

Ja wel een beetje kansloos: eerst zeggen dat je live kan kijken, en daarna zeggen dat er vinkje verkeerd staat en het toch niet kan.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedQber
Goeie finale tot nu toe, je kan het wel aan die Belgen overlaten om iets moois te verzinnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn014
Ik mis toch de prachtige montage die ze normaal maken. Dit is goed voor een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Eindelijk zit ik er eens op na jaren. Wat een finale, zeer goed gedaan van Uma, Sven en Yens.
Voor de rest weinig woorden, gewoon fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
stijn014 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:47:
Ik mis toch de prachtige montage die ze normaal maken. Dit is goed voor een keer.
Ik miste het ook wel wat maar vooral dat Gilles live minder goed is dan tijdens de serie waar hij dan ook wel geniaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Hier werkte het gelukkig via VPN.
Wilde eerst gewoon "als normaal" via Apple streamen, maar dat bleef zwart. Dus snel mn laptop erbij en dat leverde wel beeld op :)

d:)b
Goed gedaan, van iedereen eigenlijk... Winnaar terecht; Mol voor het halverwege oppakken; verliezend finalist voor de inzet en zo ver te komen.

Alle respect voor Philippe die er bij kwam, voor zijn poging als Mol.
Maar zijn 'presence' op het podium nu leek mij maar weer een argument waarom het niet zíjn rol is geweest. Ook daar weer te terughoudend en gespannen, warrig overkomen
Zou ook heel goed kunnen komen door al wat gebeurd is natuurlijk.

Live finale, leuke poging. Interactie met zaal & publiek is al beter dan bij Nederlandse pogingen.
Toch nog niet helemaal top wat mij betreft. Maar dit als 1ste poging, belooft alleen maar goeds voor later.

Nu benieuwd naar de aflevering van volgende week, want er is vast nog een hoop om te laten zien :D

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Nu online
Chillz schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:37:
Alle respect voor Philippe die er bij kwam, voor zijn poging als Mol.
Maar zijn 'presence' op het podium nu leek mij maar weer een argument waarom het niet zíjn rol is geweest. Ook daar weer te terughoudend en gespannen, warrig overkomen
Zou ook heel goed kunnen komen door al wat gebeurd is natuurlijk.
Ik snap niet dat hij überhaupt als mol geselecteerd was. Iemand die toegeeft dat alles in zijn leven op een presenteerbaadje is komen aanwaaien en nog nooit iets niet gelukt was, ja dan krijg je het als Mol zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
Wat ik eigenlijk een dag later wel miste waren de ex-mollen? In de reclame doen ze alsof ze belangrijk worden en dan zie je ze zelfs niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
*knip*
Zie de topic warning aub.

[ Voor 79% gewijzigd door tweakduke op 09-05-2022 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
*knip*Echter, de rode loper is het niet waard, dat zijn gewoon een aantal interviews met (voor mij) onbekende mensen en wat oud kandidaten over wie zij verdacht vinden. De eerste reacties is ook 3/4 dom gelul voordat ze een keertje naar de kandidaten van dit jaar overschakelen. Effectief mis je maar ~3 min relevante discussie met ze, de rest is troep.

[ Voor 24% gewijzigd door tweakduke op 09-05-2022 20:45 . Reden: Quote aangepast + klein stuk in de reactie. ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Tips en trucs bespreken om geografische restricties te omzeilen is niet toegestaan.