Meters even opnieuw instellen denk ik, zal wel een blindstroompje zijn of zoiets.Eddie_ schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:24:
Ik heb de afgelopen weken mijn Solaredge systeem verwijderd en vervangen door 15 DMEGC 375 panelen. Deze zijn voorzien van (13x) IQ7A micro's en (2x) IQ7+ micro's. Het geheel is op drie fase aangesloten en ik gebruik een IQ Gateway Metered, uiteraard met de bijbehorende CT's. Dit systeem ligt op mijn schuine dak perfect op het zuiden. Daarnaast heb ik nog vier panelen op mijn platte dak van de schuur liggen (2 x oost en 2 x west). Deze zijn voorzien van IQ7+ en type paneel/merk weet ik niet. De vier op de schuur zijn op fase 2 aangesloten welke verder niet gebruikt wordt in de schuur.
Het bijzondere is dat ik 's nachts 8 Watt produceer, volgens de IQ Gateway. Deze productie vindt plaats op fase 2. Als ik de panelen individueel bekijk dan is er niet één paneel die 's nachts produceert.
[Afbeelding]
Dat consumptie op datzelfde moment ook 8W is is toeval. Op een ander moment is consumptie hoger/lager.
PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4