Gelijk toch tegen een ander raar dingetje aangelopen: gisteravond om half 7 de Megane aan de eigen laadpaal gehangen, hebben zonnepanelen en die waren volop aan het collecteren. Dus kabel erin, en netjes het blauwe geknipper dat hij laadt. Kijk ik er vanochtend naar is ie nog steeds aan het laden. Ik laad op 1 fase dus dat gaat idd niet heel hard maar volgens de app was de accu sinds gisteravond half 7 ook niet voller geraakt.
Dus maar even afkoppelen en daarna weer aankoppelen. Hij gaat vrolijk verder met laden maar in de app veranderde er weer niets

Dus ik dacht, dan maar even naar een straatlaadpaal om te kijken wat er aan de hand is. Stap ik in de auto zegt ie doodleuk dat ie nu weer op 70% zit in plaats van 27%. Dus hij laadt wel.
Daarna maar weer aan de kabel gehangen en hij knippert weer vrolijk blauw verder terwijl er in de app niets verandert.
In het kader van de herkenning : herkent iemand dit?
Eerdere laadbeurten met onze paal gingen probleem loos. In ongeveer 4,5 uur pompte hij 30 kw naar binnen dus hij had toch allang vol moeten zijn?
OK, door even logisch te denken al iets verder gekomen, we hebben ook airco's en die in de slaapkamer heeft vannacht aangestaan, dus dat verklaart het langzamere laden al door de loadbalancer die waarschijnlijk ingreep en de stroom afkneep richting de auto. Gekke blijft alleen dat de app het ook niet opmerkt.
[
Voor 12% gewijzigd door
DePaul op 13-08-2024 09:07
]
Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.