Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 81 ... 96 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:13

Megalodon86

Enzyme X

Bij mij gaat het de laatste tijd eigenlijk heel goed. Ook op de snelweg met de tijdsindicatie pakt hij 100 / 120 / 130 goed op. Af en toe pakt hij wel de borden van de afrit, maar alleen vanaf de rechterbaan zo lijkt het.

Wel heb ik wat meer snelweg kilometers gepakt de afgelopen weken (tov normaal) en nu ook kennis gemaakt met het spookremmen op de ACC. Lijkt te maken te hebben met viaducten.

[ Voor 31% gewijzigd door Megalodon86 op 12-08-2024 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafellaken
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13-06 09:20
Mijn rechter spiegel klapt niet meer in of uit, ook het verstellen van de spiegel zelf werkt niet. Iemand wel eens gehad? Gebeurde na handmatig in en uitklappen van de spiegel bij wassen. Wel eens vaker gedaan, altijd zonder problemen. Tot nu. Toeval?

Edit: dealer gebeld. ‘Gekke storinkjes’ gaan vanzelf weg als je de auto 60minuten uit zet met sleutel buiten bereik. Er volgt dan een ECU reboot. Ik had het kunnen weten🙈 En inderdaad. De spiegel werkt weer. Lol

[ Voor 30% gewijzigd door Tafellaken op 12-08-2024 17:02 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 30-07 23:32
ik ben terug van wederom een tripje naar de Franse Alpen met de Megane. Op de enkele reis van 1200km had ik weer 5 laadstops nodig, zoveel mogelijk bij Fastned en IONITY geladen vanwege de ligging en betrouwbaarheid.
In de Alpen staan in veel dorpjes wat laders, soms 22kW AC, soms hele oude 45kW DC laders. Ik kon ze allemaal netjes gebruiken.
De laadpaal-zoek functie van Google was totaal de weg kwijt dus ik was wel afhankelijk van bijvoorbeeld ChargeMap. Google bleef adviseren om naar Amsterdam te rijden voor een laadpaal daar. Zelfde geldt voor supermarkten, ook op de parkeerplaats van de Intermache vond Google de Jumbo in Haarlem de beste optie.

Verbruik op de lange rit lag rond de 24kWh/100km, met dakkoffer en 3 fietsen. De praktische range op de snelweg is dan iets meer dan 200km (van 85% SOC naar zo'n 10% SOC).
Het snelladen gaat snel, maar ik sta toch altijd ruim 45 minuten om van 10% naar 80+ % te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-07 19:52
Ah, dan ligt het niet aan de auto zelf zeg maar, goed te weten dat ik niet de enige ben. Klein minpuntje van een voor de rest heerlijk rijdende auto :*)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-05 15:44
BVice schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 17:09:
ik ben terug van wederom een tripje naar de Franse Alpen met de Megane. Op de enkele reis van 1200km had ik weer 5 laadstops nodig, zoveel mogelijk bij Fastned en IONITY geladen vanwege de ligging en betrouwbaarheid.
In de Alpen staan in veel dorpjes wat laders, soms 22kW AC, soms hele oude 45kW DC laders. Ik kon ze allemaal netjes gebruiken.
De laadpaal-zoek functie van Google was totaal de weg kwijt dus ik was wel afhankelijk van bijvoorbeeld ChargeMap. Google bleef adviseren om naar Amsterdam te rijden voor een laadpaal daar. Zelfde geldt voor supermarkten, ook op de parkeerplaats van de Intermache vond Google de Jumbo in Haarlem de beste optie.

Verbruik op de lange rit lag rond de 24kWh/100km, met dakkoffer en 3 fietsen. De praktische range op de snelweg is dan iets meer dan 200km (van 85% SOC naar zo'n 10% SOC).
Het snelladen gaat snel, maar ik sta toch altijd ruim 45 minuten om van 10% naar 80+ % te laden.
Interessant, net zelf ook terug uit Z-Frankrijk en ik deed ook 1200 km in 5 stops. Waarbij ik dan met 5% SOC thuis kon komen. Alleen dan zonder dakkoffer of fiets.. het verschil daarvoor zal dan in de lengte van de stops zitten. Dat was bij mij vaak 20-35 minuten en 1x een uur om Belgie door te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:33

The Wizard

Moderator Mobile

Ja, de Google Maps met laadtussenstops is gewoon niet meer te gebruiken. Als ik nu naar huis wil vanuit Zweden dan moet ik via de brug naar Noord Denemarken om te laden, bijna 1000 km tussen 2 laadstops. Vorig jaar werkte het allemaal nog perfect, grote minpunt. Moet nu zelf alle laadstops zelf toevoegen.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:49
Hier ook naar zuid Oost Frankrijk. Geen problemen met maps. Werkt als een zonnetje. Suggesties zijn goed. Door eigen toedoen eentje voorbij gereden en kwam meteen met een alternatief.

Wij rijden met een towbox op de trekhaak en merk daarmee amper verschil in verbruik. Enkel door het totale extra gewicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-V5z56vSz_BA04Z0TloMdVcL2j4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/66svirsawcRG5dIk7JE3KahX.jpg?f=fotoalbum_large

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafellaken
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13-06 09:20
Google maps automatisch de stops laten berekenen heb ik ook slechte ervaringen mee. Hele rare stops af en toe, en met veel te hoge SoC’s bij aankomst. En als je dan toch doorrijdt omdat de SoC te hoog is doet hij soms helemaal gekke dingen. Na eerdere tips in het lange reizen met EV’s gebruik ik met veel plezier de app Chargingtime op het moment dat mijn SoC de 20% aantikt. Dan zoek ik de dichtstbijzijnde tesla suc met veel stalls en dan kom ik daar aan met een SoC tussen 10 en 15 procent. 20 tot 30 minuten laden, zit je weer tegen de 80 procent en dan weer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:25
Tafellaken schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:53:

Edit: dealer gebeld. ‘Gekke storinkjes’ gaan vanzelf weg als je de auto 60minuten uit zet met sleutel buiten bereik. Er volgt dan een ECU reboot. Ik had het kunnen weten🙈 En inderdaad. De spiegel werkt weer. Lol
Deze 'truuk' is de oplossing voor zo'n 90% van alle 'probleempjes'.
Of soms makkelijker, de soft reset (aan en uit knop multimediasysteem 10 sec ingedrukt houden).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vayshen
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 31-07 21:08
Centauriprime schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:44:
Hier ook naar zuid Oost Frankrijk. Geen problemen met maps. Werkt als een zonnetje. Suggesties zijn goed. Door eigen toedoen eentje voorbij gereden en kwam meteen met een alternatief.

Wij rijden met een towbox op de trekhaak en merk daarmee amper verschil in verbruik. Enkel door het totale extra gewicht.

[Afbeelding]
Niemand die onderweg vroeg of het een extra accupakket was? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Gelijk toch tegen een ander raar dingetje aangelopen: gisteravond om half 7 de Megane aan de eigen laadpaal gehangen, hebben zonnepanelen en die waren volop aan het collecteren. Dus kabel erin, en netjes het blauwe geknipper dat hij laadt. Kijk ik er vanochtend naar is ie nog steeds aan het laden. Ik laad op 1 fase dus dat gaat idd niet heel hard maar volgens de app was de accu sinds gisteravond half 7 ook niet voller geraakt.

Dus maar even afkoppelen en daarna weer aankoppelen. Hij gaat vrolijk verder met laden maar in de app veranderde er weer niets :( Dus ik dacht, dan maar even naar een straatlaadpaal om te kijken wat er aan de hand is. Stap ik in de auto zegt ie doodleuk dat ie nu weer op 70% zit in plaats van 27%. Dus hij laadt wel.

Daarna maar weer aan de kabel gehangen en hij knippert weer vrolijk blauw verder terwijl er in de app niets verandert.

In het kader van de herkenning : herkent iemand dit?

Eerdere laadbeurten met onze paal gingen probleem loos. In ongeveer 4,5 uur pompte hij 30 kw naar binnen dus hij had toch allang vol moeten zijn?

OK, door even logisch te denken al iets verder gekomen, we hebben ook airco's en die in de slaapkamer heeft vannacht aangestaan, dus dat verklaart het langzamere laden al door de loadbalancer die waarschijnlijk ingreep en de stroom afkneep richting de auto. Gekke blijft alleen dat de app het ook niet opmerkt.

[ Voor 12% gewijzigd door DePaul op 13-08-2024 09:07 ]

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaulh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:56
DePaul schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 07:59:
Stap ik in de auto zegt ie doodleuk dat ie nu weer op 70% zit in plaats van 27%. Dus hij laadt wel.

In het kader van de herkenning : herkent iemand dit?
Dat klinkt meer alsof de app niet bijgewerkt werd en de auto inderdaad niet of slechts heel beperkt kon laden vanwege de afname van de airco's.
Dat de app er uit ligt komt op zich vaker (regelmatig) voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Ik heb volgeladen met gezin, hond, fietsendrager met 2 fietsen én dakkoffer ook een stukje gereden...

Begon met 96% (417km volgens de auto) en kwam aan na 106km te rijden met 60% (nog 217km te gaan volgens de auto). Oftewel 200km bereik opgereden in 106 echte kilometers :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwatori
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 31-07 11:57
Twan17 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 16:35:
Hebben jullie ook het probleem de klimaatbeheersing niet meer te kunnen starten via de app?
Dit speelt bij mij al zo'n +- week.
Precies hetzelfde probleem hier, geeft bij mij al meer dan een week aan "Air conditioning in Progress" waardoor hij het dus ook niet toelaat om de climatisering te starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Bij mij werkt het de laatste tijd prima. Tijdje terug wel wat problemen gehad met de app, maar dat is al zo vaak langsgekomen in het topic hier... die app is gewoon om de zoveel tijd van slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan17
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-07 09:35
Niwatori schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:19:
[...]

Precies hetzelfde probleem hier, geeft bij mij al meer dan een week aan "Air conditioning in Progress" waardoor hij het dus ook niet toelaat om de climatisering te starten...
Sinds gister werkt het weer.
Ik weet niet of het er iets mee te maken had, maar ik eerst eerst een klimatiseringsschema ingesteld (die werkte wel), en daarna de app nog eens opnieuw geïnstalleerd.
In de avond werkte het op afstand starten van de klimatisering ook weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Twan17 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:42:
[...]

Sinds gister werkt het weer.
Ik weet niet of het er iets mee te maken had, maar ik eerst eerst een klimatiseringsschema ingesteld (die werkte wel), en daarna de app nog eens opnieuw geïnstalleerd.
In de avond werkte het op afstand starten van de klimatisering ook weer normaal.
Nou je het zegt... volgens mij heb ik ook een schema ingesteld (en later weer uitgezet), nadat ik problemen had (paar maanden geleden). Dat lijkt dus op de een of andere manier te helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:00

Japie.G

Colour Classic

Dat is een reeds bekende oplossing voor het ‘klimatiseren al bezig’ probleem 😉😄

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
het viel me vanmorgen op dat je nu op het Google Maps scherm achter het stuur ook je aankomsttijd etc. kan zien ipv alleen de route. Nuttige toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
BVice schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 14:55:
het viel me vanmorgen op dat je nu op het Google Maps scherm achter het stuur ook je aankomsttijd etc. kan zien ipv alleen de route. Nuttige toevoeging.
Huh? Niet eerder gezien...

Foto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:01
BVice schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 14:55:
Dat is een update die in alle AAOS auto's komt. Sommigen hebben deze al meer dan 1 maand. In mijn Polestar kwam die ook ineens vanochtend. Lijkt niks te maken hebben met de versie van de maps app, maar wordt volledig random door Google verspreid.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
The Wizard schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:25:
[...]

Huh? Niet eerder gezien...

Foto?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZLgcCuaCxTbqRwv6RGtu0tPLfAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PVoEgCYwlzzORAPsTjBYE95d.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb het sinds vandaag in beeld.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• redhawk668
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-05 13:04
Ik ben in juli op vakantie geweest naar Denemarken met de Megane, ging eigenlijk erg goed. Bij Elsdorf de eerste laadstop, daarna tussenstopje met overnachting gedaan in Hamburg om vervolgens via de secundaire wegen naar Puttgarden te rijden. Ging fantastisch, geen moment last gehad van laadstress. In Denemarken is het ook prima geregeld met de laadinfrastructuur. Het enige probleem is hier dat de lokale exploitanten (Circle-K, Clever) hun eigen pasjes en Apps gebruiken. Laadstations van E-On, Allego en Ionity waren daarentegen geen probleem. Ik heb de Circle-K en Clever Apps toch maar geïnstalleerd en na instellen en koppelen credit card, was dit ook geen probleem om te laden. Moest ook wel, want in de hotels waar ik zat, hadden ze alleen laadstations van Clever. Al met al succesvolle roadtrip.

Eerste laadstop bij Elsdorf:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1P9FKOTXOfVWAE0RSpQ5dMg4XFo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7uRar06KHpFXnsCgEVzDFAbe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door redhawk668 op 14-08-2024 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
redhawk668 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 09:21:
Ik ben in juli op vakantie geweest naar Denemarken met de Megane, ging eigenlijk erg goed. Bij Elsdorf de eerste laadstop, daarna tussenstopje met overnachting gedaan in Hamburg om vervolgens via de secundaire wegen naar Puttgarden te rijden. Ging fantastisch, geen moment last gehad van laadstress. In Denemarken is het ook prima geregeld met de laadinfrastructuur. Het enige probleem is hier dat de lokale exploitanten (Circle-K, Clever) hun eigen pasjes en Apps gebruiken. Laadstations van E-On, Allego en Ionity waren daarentegen geen probleem. Ik heb de Circle-K en Clever Apps toch maar geïnstalleerd en na instellen en koppelen credit card, was dit ook geen probleem om te laden. Moest ook wel, want in de hotels waar ik zat, hadden ze alleen laadstations van Clever. Al met al succesvolle roadtrip.

Eerste laadstop bij Elsdorf:
[Afbeelding]
Goed om te horen! Dank voor je update. Was al benieuwd hoe het in Denemarken zou zijn.
Heb zelf ook een volledig witte techno, maar die zwarte ipv chrome stukken bij jou vind ik toch wel een stuk mooier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Majesty schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:05:
[...]

Goed om te horen! Dank voor je update. Was al benieuwd hoe het in Denemarken zou zijn.
Heb zelf ook een volledig witte techno, maar die zwarte ipv chrome stukken bij jou vind ik toch wel een stuk mooier!
Je kan die chrome delen vrij eenvoudig afplakken toch? Als dat je voorkeur heeft.

Ik heb juist een zwarte techno en daarbij vind ik de chrome stukken juist mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Megalodon86 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:09:
[...]

Je kan die chrome delen vrij eenvoudig afplakken toch? Als dat je voorkeur heeft.

Ik heb juist een zwarte techno en daarbij vind ik de chrome stukken juist mooi.
Laten wrappen bedoel je? Ja wellicht kies ik daar nog wel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
Zag trouwens dat de automotive App host is geüpdated en nu beter werkt met de renault. Andere apps kunnen nu ook eindelijk de soc inzien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C_biNiJ_nV07-4m9Km01rn7H5ys=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mFvFiBjw7uDIktBH2GfyOPjw.jpg?f=fotoalbum_large

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-07 18:47
Heeft iemand enig idee waarom je in Google Assistant (op je smartphone) wel Volvo en Polestar kan koppelen aan je (home) assistant, maar niet Renault? Is toch zelfde platform in de auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _jap_
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-07 09:36
Centauriprime schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:18:
Zag trouwens dat de automotive App host is geüpdated en nu beter werkt met de renault. Andere apps kunnen nu ook eindelijk de soc inzien.
Welke app heb je daar op het scherm? Ik benieuwd of die update hier ook al is binnengekomen maar zou niet weten hoe het te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-07 08:54
Welke app gebruiken jullie om IN de auto naar beschikbaar laadpunten (en hun prijzen) te zoeken ?
Gaan dit weekend voor de eerste keer wat verder weg met de EV ...
Maar ook: welke laadkaart kan ik het beste bestellen ? Want er zijn er zoveel ...

[ Voor 20% gewijzigd door devastator83 op 14-08-2024 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurrea
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 25-07 22:08
ebis schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 21:04:
[...]

Hotspot activeren op je telefoon en vervolgens aanmelden op het wifi netwerk van je telefoon.
In de Netwerk en Internet instellingen in de auto kom ik helaas geen netwerk “iphone van Spurrea” tegen. Hotspot staat wel aan op mn telefoon. Ik doe blijkbaar iets fout?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Spurrea schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 21:22:
[...]

In de Netwerk en Internet instellingen in de auto kom ik helaas geen netwerk “iphone van Spurrea” tegen. Hotspot staat wel aan op mn telefoon. Ik doe blijkbaar iets fout?
Heb je ‘Maximaliseer compatibiliteit’ aan staan op je iPhone bij de hotspot instellingen? Staat mij bij dat die aan moet staan om verbinding te kunnen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
devastator83 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 21:12:
Welke app gebruiken jullie om IN de auto naar beschikbaar laadpunten (en hun prijzen) te zoeken ?
Gaan dit weekend voor de eerste keer wat verder weg met de EV ...
Maar ook: welke laadkaart kan ik het beste bestellen ? Want er zijn er zoveel ...
App IN de auto waarbij je de prijzen ziet?
Is er niet volgens mij.

Als je particulier bent en je goedkoop wilt laden dan verschilt per regio cq stad wat de goedkoopste pas is.
Tesla (via de app, wel op telefoon) is op dit moment de goedkoopste snellaad-optie.

Maar beter kijk je hier: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurrea
ebis schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 21:52:
[...]

Heb je ‘Maximaliseer compatibiliteit’ aan staan op je iPhone bij de hotspot instellingen? Staat mij bij dat die aan moet staan om verbinding te kunnen maken.
Nog nooit eerder nodig gehad, maar dat was wel de oplossing, thanks!

Als we dan toch over de netwerkinstellingen hebben, vroeg ik me af of je ook voorkeursnetwerken (meervoud) kunt instellen. Thuis voor de deur pak ik het liefst de wifi om data/apps te downloaden. Onderweg dan de 5G van mn telefoon voor Spotify.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWS-Megane
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08:37
Ik wil even mijn bevindingen delen naar aanleiding van een kleine schade aan mijn Megane.
Megane naar schadebedrijf ASN op de binkchorst in Den Haag gebracht ter reparatie (moest daar vanwege verzekering).
Was een kleine schade, zou binnen 2 dagen klaar moeten zijn.
Om aan de auto te werken moest de service plus losgemaakt worden. Daarna er weer in, niets deed het meer...
Schadebedrijf begrijpt er niets van. Renault Nederland helpt ook niet. Mijn dealer Zeeuw & Zeeuw zit letterlijk om de
hoek, maar wil ook niet helpen (afspraak pas mogelijk eind september).
Na veel rondbellen vinden ze een Dealer in Gouda (Jongerius) die bereidt is te helpen. Auto op de vrachtwagen erheen.
Computer eraan gehangen terwijl auto nog op de vrachtwagen staat, electromoter in 'deep sleep'. Even reset/commando geven
en alles doet het weer, binnen enkele minuten klaar. Kon met zelfde vrachtwagen terug.. Dit heeft allemaal wel 2 weken geduurd.
Hulpvaardigheid Renault NL en Zeeuw & Zeeuw is echt bijzonder onder de maat naar mijn idee. Een niet Renault Dealer kan de auto met
geen mogelijkheid meer aan de praat krijgen.

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 22:08
Vraag is of het schadebedrijf die reset niet kan (en alleen Renault kan dat?) uitvoeren of gewoon niet weet hoe...
Daarnaast, garages zijn erg druk, duurt tegenwoordig lang om een afspraak voor onderhoud in te plannen.
Dit heeft alles met personeelstekort te maken. Moeten zij dan hun monteurs vrijmaken om een schadebedrijf te helpen en daarmee hun eigen klanten te laten wachten?
Ik zou dan ook zeggen... achter in de rij aansluiten.

Het is lullig, maar je bent hun klant niet hè.

• PWS-Megane
Schmoove schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:32:
Vraag is of het schadebedrijf die reset niet kan (en alleen Renault kan dat) uitvoeren of gewoon niet weet hoe...
Daarnaast, garages zijn erg druk, duurt tegenwoordig lang om een afspraak voor onderhoud in te plannen.
Dit heeft alles met personeelstekort te maken. Moeten zij dan hun monteurs vrijmaken om een schadebedrijf te helpen en daarmee hun eigen klanten te laten wachten?
Ik zou dan ook zeggen... achter in de rij aansluiten.

Het is lullig, maar je bent hun klant niet hè.
Dat is niet helemaal waar, ben namelijk wel hun klant. Auto komt daar vandaan, sterker nog, onderhoudsbeurt staat gepland voor volgende week. Naast het schadebedrijf heb ik ze ook zelf gebeld. Zelfs op dag dat onderhoud gepland stond wilden ze niet even kijken. Schade bedrijf kan het niet, er is Renault software voor nodig.

Verder los van het wel of niet helpen, Renault NL zou moeten weten dat elektromotor in deep sleep gaat als serviceplug eruit wordt gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 22:08
Als die service plug los moet voor het herstellen van de schade en het schadebedrijf kan daarna de reset niet doen. Waarom nemen ze de klus dan aan? Misschien ook voor hun voor het eerste dat ze daar tegenaan lopen, al doende leert men... daar ben jij nu de dupe van, dat is jammer.
Maar dit is vooral de schuld van het schadebedfijf en niet die van Renault.

Voor dit specifieke issue ben jij nog steeds geen klant van de Renault garage, ongeacht of je je onderhoud daar doet. Hadden ze coulanter kunnen zijn? In theorie, ja natuurlijk. Maar je weet ook niet hoe het bij die garage verloopt nu? Misschien zijn er zieke monteurs, het is vakantie tijd, dus wellicht hebben ze wel gewoon echt geen tijd.
Dan is voor de garage de afweging nog steeds... laten we dit voorgaan en moeten we een andere klant melden dat hij zijn auto een dag later terug krijgt, of wacht iedereen netjes op zijn beurt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:16
Nog bij meer mensen alle Renault diensten down en geen data in de auto en de auto via app niet meer te bereiken?

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Ik vind dit soort dingen toch ook wel leip hoor. Enkel een Renault dealer kan de auto nog uitlezen omdat zoals ik het heb begrepen enkel en alleen cloud based software gebruikt kan worden welke een token based authentificatie met de auto doet. Iemand anders, laat staan jijzelf kan dus geen storinkjes meer resetten. Ik ben daar ook al een aantal keer de dupe van geweest. En als die cloud er uit ligt ben je je auto gelijk weer een dag kwijt.

Als je dan als renault zijnde zo’n systeem gebruikt moet je er ook voor zorgen als dealer dat je klanten voor klein gepruts direct terecht kunnen. Ik zeg niet dat het ergens anders beter is, maar voor mij wel aanleiding om de volgende auto buiten Renault te gaan kijken.

En @PWS-Megane heeft op dat moment een storing aan zijn wagen. Weliswaar veroorzaakt door het schadebedrijf, maar Renault heeft met die idiote constructie ervoor gezorgd dat het schadebedrijf dit niet met een obd2 plugje kan resetten. Ik vind dus eigenlijk ook dat de dealer hier dit als zijnde storing gelijk had moeten oplossen. Het schadebedrijf zal de volgende Renault niet zomaar meer accepteren denk ik. Mijn lokale schadebedrijf was ook al niet te spreken over renault, al weet ik niet of dat vanwege deze redenen was😉

By the way, zou dit niet zichzelf oplossen door de auto een uur met rust te laten met de sleutel uit de buurt? Dit zal een ecu reset uitvoeren zoals eerder beschreven.

En @Razer , geen problemen hier. Maar ook de app is de laatste weken wel heeeeeeeeeel erg onstabiel.

[ Voor 35% gewijzigd door Japie.G op 15-08-2024 11:47 ]

• devastator83
Razer schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 11:37:
Nog bij meer mensen alle Renault diensten down en geen data in de auto en de auto via app niet meer te bereiken?
Yep, doet hier ook niets. De kwaliteit van de app/services laat wel behoorlijk te wensen over

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centauriprime
Lastige volgens de eu regulering moet elke onafhankelijke garage of andersoortige reparatie toegang hebben tot de handleiding en gereedschappen.

https://single-market-eco...aintenance-information_en

Het schade herstel bedrijf zou dus toegang kunnen krijgen. Is dat lastig voor ze, Ja denk het met al die verschillende autobedrijven van over de hele wereld.

15x330 SW38

• PWS-Megane
Centauriprime schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 14:52:
Lastige volgens de eu regulering moet elke onafhankelijke garage of andersoortige reparatie toegang hebben tot de handleiding en gereedschappen.

https://single-market-eco...aintenance-information_en

Het schade herstel bedrijf zou dus toegang kunnen krijgen. Is dat lastig voor ze, Ja denk het met al die verschillende autobedrijven van over de hele wereld.
Ik heb dat wel eens gevraagd bij de lokale garage in mijn wijk (geen dealer). Die zei dat dat in theorie ook zo is, alleen de kosten van de software zijn erg duur (ging toen om citroen). Als je dan voor alle merken software moet aanschaffen loopt dat erg in de papieren. Dit nog los van de opleiding die ook vaak nodig is.

• Spurrea
Hier vandaag ook geen verbinding met apps. Was eerder nog niet zo. Valt me wel op dat er geen verbinding met app is sinds ik de Mobilize app heb geinstalleerd….

• fberg1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 08:55
Yep, ook bij mij sinds vanmorgen (15-08).Google maps minder functies en de Renault App kan geen verbinding met de auto maken. Je ziet dus niet de accu capaciteit en de lokatie van de auto. Een check bij de verbindingstatus geeft 2 rode kruizen aan: van Renault naar zendmast en van zendmast naar Cloud.

Hoe nu verder met dit issue? Dit moet je toch ergens kunnen melden zodat ze het kunnen oplossen.

[ Voor 13% gewijzigd door fberg1 op 15-08-2024 18:35 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zjanzjak
Japie.G schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 11:40:
En @Razer , geen problemen hier. Maar ook de app is de laatste weken wel heeeeeeeeeel erg onstabiel.
Vandaag voor mij pas de 2de keer in de dik anderhalf jaar dat ik de Megane heb, nu ook die storing.
devastator83 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 11:50:

Yep, doet hier ook niets. De kwaliteit van de app/services laat wel behoorlijk te wensen over
Ja? Eigenlijk nooit ergens last van, alleen vandaag dus en die ene keer een hele poos geleden.
fberg1 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 18:05:
Hoe nu verder met dit issue? Dit moet je toch ergens kunnen melden zodat ze het kunnen oplossen.
Niks, gewoon lekker relaxen, je niet druk over maken en lekker laten gaan, komt vanzelf wel weer in orde.

• TopOne01
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 14:52
Doet 't weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Helaas hier nog niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baaz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-04 08:02
Hier doet hij het inmiddels ook weer. Gisteren de hele dag offline. Totaal geen last van gehad en kon (behalve controleren van updates) alles gewoon gebruiken. Dit was bij mij ook de eerste keer pas. Prima auto dus met (in mijn geval) weinig tot geen storingen.

Fijn weekend all!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
Hier werkt het nog steeds niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:20
Nope. Geen connectie meer met de Megane. Nu al ongeveer twee dagen keduuk. Jammer, want ik gebruik de app vooral voor de airco op afstand :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fberg1
Vanmorgen wel netwerkconnectie in het scherm bij verbindingstatus: twee groene vinkjes. Echter, toch kan de app geen informatie ophalen. Auto is aan het laden maar de app geeft dat niet aan. Ook de GPS positie wordt niet doorgegeven.
Ik vind het best wel een vervelende storing. Google Maps laat bijvoorbeeld niet de verkeerssituaties (files) zien, geen laadpalen bij lange ritten, etc. Ook alle features die met de app te maken hebben zijn uitgevallen. Daarom was mijn punt eerder: is er een Renault supportkanaal of helpdesk waar je deze storing kan melden. Dat is in deze tijd van IT en technologie heel normaal. Storingen kunnen te allen tijde ontstaan maar moeten ook professioneel worden opgepakt; geregistreerd en opgelost. En uiteindelijk goed worden teruggekoppeld met de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
hier ook nog geen succes, app werkt niet en in de auto is bovenin het bekende kruisje zichtbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:12

JanAd

Wind’s howling

Hier geen problemen, ook niks gemerkt de voorbije week. Mss enkel storing in NL?

[ Voor 4% gewijzigd door JanAd op 16-08-2024 10:24 ]

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariebombari_Jet
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 29-07 00:21
Nou hier ook geen enkel probleem gehad afgelopen week en wel in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
JanAd schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:19:
Hier geen problemen, ook niks gemerkt de voorbije week. Mss enkel storing in NL?
Hier in BE werkt het ook niet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhuurne
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13:07
Hier (in NL) geen enkel probleem ervaren. App deed het gewoon en auto maakte gewoon verbinding. Ook nu werkt het allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
bhuurne schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:32:
Hier (in NL) geen enkel probleem ervaren. App deed het gewoon en auto maakte gewoon verbinding. Ook nu werkt het allemaal prima.
bij mij lijkt de app het te doen (hij is volgens de app aan het laden met een SOC van 7%) maar in werkelijkheid is ie niet eens ingeplugd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucantiek
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 31-07 17:03
Hier sinds 14-8 ook problemen. Wagen verbind niet meer met internet. Iemand sugesties ?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FmTFVW7JPJm7-SzysFI1JXPfFrc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hPwqI0W0AiiEtAK5AsUXc52G.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-07 21:19
Zelfde probleem sinds 14-8.
Enigste soelaas is wachten denk ik.
Vorige keer was het na enkel dagen ook weer gaan werken. Toen had ik echter alleen een rood kruis tussen antenne en cloud, niet beide zoals nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
BVice schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:33:
[...]

bij mij lijkt de app het te doen (hij is volgens de app aan het laden met een SOC van 7%) maar in werkelijkheid is ie niet eens ingeplugd...
Wat is de datum van de status?

IK kan ook de app gebruiken, maar deze geeft de status per 14-8 van voor de storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Toen ik de auto aan zette deed hij het weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fberg1
Zojuist contact gehad met Renault Nederland. Het probleem is bekend. Server(s) in Frankrijk zijn in storing. Er wordt aan gewerkt. Probleem is natuurlijk een goed en bekend proces om incidenten te melden en op te lossen en terug te koppelen aan de klant. Franse stuiptrekkingen in transitie naar Automotive en IT zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corvankruchten
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:07
devastator83 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:22:
[...]

Hier in BE werkt het ook niet :-)
Ik zie in de Franse en Duitse gebruikersfora dat de storing daar ook (nog steeds) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
fberg1 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:54:
Vanmorgen wel netwerkconnectie in het scherm bij verbindingstatus: twee groene vinkjes. Echter, toch kan de app geen informatie ophalen. Auto is aan het laden maar de app geeft dat niet aan. Ook de GPS positie wordt niet doorgegeven.
Ik vind het best wel een vervelende storing. Google Maps laat bijvoorbeeld niet de verkeerssituaties (files) zien, geen laadpalen bij lange ritten, etc. Ook alle features die met de app te maken hebben zijn uitgevallen. Daarom was mijn punt eerder: is er een Renault supportkanaal of helpdesk waar je deze storing kan melden. Dat is in deze tijd van IT en technologie heel normaal. Storingen kunnen te allen tijde ontstaan maar moeten ook professioneel worden opgepakt; geregistreerd en opgelost. En uiteindelijk goed worden teruggekoppeld met de klant.
Goed punt. En meteen maar braaf gedaan. Er is inderdaad een storing, dus veel functies werken momenteel niet (app en Google Maps traffic).

Reactie van Renault:
Het is spijtig te melden dat er op dit moment een storing is met de server in Renault Frankrijk. Hierdoor heeft het openR link systeem geen netwerkverbinding waardoor u de services niet optimaal kunt gebruiken. De desbetreffende afdeling is op de hoogte van het probleem, en in de loop van de week zal het netwerk automatisch worden hersteld. U hoeft hiervoor geen verdere handelingen uit te voeren. We waarderen uw geduld en bieden onze excuses aan voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:50

Videopac

Rommelt wat aan.

“in de loop van de week”: de digitale transitie van Renault is nog niet voltooid, zullen we maar zeggen.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razer
Ik werk in de IT... ik probeer me even een situatie voor te stellen waarin ik naar onze klanten communiceer "in de loop van de week" werkt het wel weer.

Hier gaan alle SLA timers op rood na 10 minuten bij een storing van deze omvang, met 500 fall-back protocollen die in werking gesteld worden...

Werkelijk anno 2024 niet voor te stellen zoiets. Dit zou je bij Tesla dus echt nooit meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Als je een hotspot op je telefoon instelt kan je in ieder geval gebruik maken van de Google diensten zoals Maps (met verkeersinfo). Offline kaarten updaten doet ie niet (of niet zo goed, zit in de binnenlanden van Zweden), die had ik voor de zekerheid er al op staan ivm de bekende Renault reputatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
The Wizard schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 14:08:
Als je een hotspot op je telefoon instelt kan je in ieder geval gebruik maken van de Google diensten zoals Maps (met verkeersinfo). Offline kaarten updaten doet ie niet (of niet zo goed, zit in de binnenlanden van Zweden), die had ik voor de zekerheid er al op staan ivm de bekende Renault reputatie...
Nope dat werkt dus ook niet (hotspot of eigen dataverbinding). Net na starten kort weer even verbinding. Na tijdje viel verbinding weer weg. Blijkbaar loopt een deel dus nog steeds via de Renault servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
dkln schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 15:13:
[...]

Nope dat werkt dus ook niet (hotspot of eigen dataverbinding). Net na starten kort weer even verbinding. Na tijdje viel verbinding weer weg. Blijkbaar loopt een deel dus nog steeds via de Renault servers.
Bijzonder, hier wel. Hotspot uitgezet en gelijk de verkeersinfo foetsie, hotspot weer aan en weer terug.

Blijft waardeloos dat die servers er zo vaak uitliggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Ik krijg nu de laadmeldingen binnen van gisteren nacht... Vermoed dat er langzaam weer wat servers online komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
The Wizard schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 17:45:
[...]

Bijzonder, hier wel. Hotspot uitgezet en gelijk de verkeersinfo foetsie, hotspot weer aan en weer terug.

Vaag. Misschien vandaag maar eens paar keer proberen (aan en uit zetten hotspot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
Hier ook nog steeds geen connectviiteit in de auto. Gisterenavond ging de auto van 2 naar 1 rood kruis (wel verbinding tussen auto en 'antenne'), maar later op de avond weer terug naar 2 rode kruizen.

Status van de renault app nog steeds van 14-8.

Duurt wel langer dan de laatste keer.....

[ Voor 1% gewijzigd door goofer_nieuw op 17-08-2024 09:39 . Reden: typo's ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Razer schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:53:
Ik werk in de IT... ik probeer me even een situatie voor te stellen waarin ik naar onze klanten communiceer "in de loop van de week" werkt het wel weer.

Hier gaan alle SLA timers op rood na 10 minuten bij een storing van deze omvang, met 500 fall-back protocollen die in werking gesteld worden...

Werkelijk anno 2024 niet voor te stellen zoiets. Dit zou je bij Tesla dus echt nooit meemaken.
Precies dit, ik ben systeembeheerder, vraag me af hoe dit soort storingen zo lang kunnen duren. Heb zelf ook sinds 14-8 geen connectiviteit meer, toevallig net een paar dagen weg (in Nederland). Scheelt dat je wel Maps kunt gebruiken maar dan zonder verkeersinformatie.

Ik ga er vanuit dat engineers dag en nacht werken om dit te herstellen, althans dat zou mijn insteek zijn als bedrijf. Dan moet het wel een extreem lastig probleem zijn, of een opeenstapeling van hardware defecten of iets dergelijks. Vind het best wel slecht.

Hotspot van telefoon gebruiken werkt hier overigens ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dit was voor mij echt de laatste Franse wagen, ik heb m'n les geleerd. Mooie wagen hoor, prima interieur, nette prijs, accu heel behoorlijk, strak onderstel. Maar echt teveel slordigheden, zowel hardware als software, waarbij bij de laatste de bugs in nieuwe releases niet eens gefixt worden.
  1. De tik in de cruise control bij inschakelen
  2. Tik in het gaspedaal rondom de neutraalstand
  3. Tik in het rempedaal wanneer je hem voor het stoplicht dieper intrapt voor hold
  4. Bonkende achteras
  5. De fout met snelladers die ons drie dagen deed stranden en die vaker voor komt
  6. De knoppen op het display voor airco/stoelverwarming die je regelmatig 3-4x moet indrukken voordat ze reageren
  7. De app met bugs en onvolledige functionaliteit
  8. Software update die halverwege crashte waardoor ik Android auto via de bootloader moest resetten
Ik vergeet vast nog dingen. Allemaal vaker voorkomende issues en op te lossen en als ze ook maar een dag met zo'n wagen rijden en kritisch zijn haal je een heel deel ervan er direct uit. Dan zo'n storing als deze erbij, ik mag hopen dat ze zijn gepakt door Lockbit, anders is dit nauwelijks uit te leggen.

Het zegt wat over de engineering mindset en kwaliteitscontrole.

[ Voor 12% gewijzigd door neographikal op 17-08-2024 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:00
The Wizard schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 17:45:
[...]

Met hotspot werkt het hier ook, wel Scenic maar zelfde systeem. :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
neographikal schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 11:39:
Dit was voor mij echt de laatste Franse wagen, ik heb m'n les geleerd.
Ik ben echt ontzettend benieuwd wat je volgende wagen dan gaat worden.
Serieuze vraag.
Kees_frl schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 15:24:
Met hotspot werkt het hier ook, wel Scenic maar zelfde systeem. :)
Hotspot werkt voor mij ook.
Vervelend dat de boel niet werkt maar niet meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaulh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:56
Majesty schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 11:06:
[...]
Ik ga er vanuit dat engineers dag en nacht werken om dit te herstellen, althans dat zou mijn insteek zijn als bedrijf. Dan moet het wel een extreem lastig probleem zijn, of een opeenstapeling van hardware defecten of iets dergelijks. Vind het best wel slecht.
Je zou er wel vanuit gaan inderdaad. In het verleden was het in het weekend altijd stuk tot maandagochtend; dus ik ga er een beetje vanuit dat nu iedereen op vrijdag om 16:30 daar ook gewoon aan de borrel is begonnen en daarna vlug naar huis is gegaan eigenlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cliffhanger1970
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 31-07 22:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DlN32DKC670GguX7TSaqsd5rw8s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vNNp9dvcEDtPwlvwCDW6p6F0.jpg?f=fotoalbum_large

Renault Megane e-tech evolution-er

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andres
  • Laatst online: 31-07 22:49
Ik heb weer verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurrea
Ik blijf toch problemen houden met het gebruiken van mn 5G van mn iPhone voor Spotify…. De instellingen staan nog hetzelfde, maar in de lijst staat nu geen iPhone van Spurrea meer…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Denk iedereen wel weer, had zelf bedacht dat we pas weer maandag verbinding zouden hebben want... de Franse slag. :D Toch mooi een meevaller! #TeamALWAYSthinkpositive
Spurrea schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 18:26:
Ik blijf toch problemen houden met het gebruiken van mn 5G van mn iPhone voor Spotify…. De instellingen staan nog hetzelfde, maar in de lijst staat nu geen iPhone van Spurrea meer…
Hmmm, iPhone en Renault zijn soms geen vriendjes, denk dat er voor jou niets anders op zit dan een reset.
Probeer eerst met een soft reset, anders de harde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Spurrea schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 18:26:
Je hebt wel of geen verbinding met je hotspot, spotify of whatever maakt dan verder niet uit. Hier nooit problemen met iphone en renault :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Ineens 'uw lading is voorbij'. Het laden van eergister thuis. Maar zo te zien is meer mensen opgevallen dat ie het weer doet.

Nu nog een nieuwe OTA update zien binnen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
Nou hier in Frankrijk zelf nog niets. Kon gelukkig wel via gmaps op de telefoon send to car doen voor de laadpalen. R-link was via hotspot verbonden.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
Hier lijkt de boel ook weer te werken. Op reddit lees ik dat het mogelijk Orange is geweest en niet Renault zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zjanzjak schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 15:28:
[...]

Ik ben echt ontzettend benieuwd wat je volgende wagen dan gaat worden.
Serieuze vraag.
Ik was de haperende linker koplamp nog vergeten trouwens :P Ik heb inmiddels een ODB2 reader standaard in de auto liggen om niet weer te stranden.

Maar het zal iets Aziatisch (niet Chinees) worden. Goede kans dat het een Lexus gaat worden voor de gezinswagen. Ze hebben nu een elektrisch SUV-model, ik hoop stiekem op een coupe in de komende twee jaar. Misschien wat suf, maar normaal gesproken oerdegelijk.

Overal gaat wel eens wat mis, we hebben ook een maandagmorgenmodel (10 punten) Toyota gehad (nummer 13 - het moest zo zijn). De hoeveelheid knulligheden in een jaar bij de Renault is wel hoog en het wordt niet altijd structureel opgelost. We hebben binnen het gezin van alles gehad, Amerikaans, Europees, Aziatisch. Onze ervaring is dat met de Aziatische merken het minste gezeur is en als er al wat is er serieus werk van wordt gemaakt om herhaling te voorkomen.

Ik heb met de gezinswagen gewoon geen zin in dit gewauwel, die moet het gewoon doen.

Nog geen verbinding hier trouwens, lijkt me vreemd als het alleen Orange is geweest. Hij zit hier op de wifi en die deed het gewoon, maar de uplink naar Renault werkte niet.

edit: nu net weer online, zowel auto aan/uit als de multimedia unit. Toen deed hij het weer, data is wel verouderd.

[ Voor 15% gewijzigd door neographikal op 17-08-2024 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
Ja moeten we Orange ook nog in de gaten houden.

https://x.com/orange_fran...&t=c07qOk7gkOsMMyuRMGbJ1w

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Logisch. Onze autos hangen aan het Orange netwerk met de simkaart voor de communicatie met de Renault-cloud. Daarom was ook day hakf jaar aanbod bij aanschaf auto, die simkaart zat er toch al in.

Masr goed, het werkt weer. Even een klimatisering ingepland en laten doorlopen zodat de app ook weer 'starten' aangeeft ipv geactiveerd met betrekking tot klimatiseren.

En doorr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

neographikal schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 22:37:
[...]

Ik was de haperende linker koplamp nog vergeten trouwens :P Ik heb inmiddels een ODB2 reader standaard in de auto liggen om niet weer te stranden.

Maar het zal iets Aziatisch (niet Chinees) worden. Goede kans dat het een Lexus gaat worden voor de gezinswagen. Ze hebben nu een elektrisch SUV-model, ik hoop stiekem op een coupe in de komende twee jaar. Misschien wat suf, maar normaal gesproken oerdegelijk.

Overal gaat wel eens wat mis, we hebben ook een maandagmorgenmodel (10 punten) Toyota gehad (nummer 13 - het moest zo zijn). De hoeveelheid knulligheden in een jaar bij de Renault is wel hoog en het wordt niet altijd structureel opgelost. We hebben binnen het gezin van alles gehad, Amerikaans, Europees, Aziatisch. Onze ervaring is dat met de Aziatische merken het minste gezeur is en als er al wat is er serieus werk van wordt gemaakt om herhaling te voorkomen.

Ik heb met de gezinswagen gewoon geen zin in dit gewauwel, die moet het gewoon doen.

Nog geen verbinding hier trouwens, lijkt me vreemd als het alleen Orange is geweest. Hij zit hier op de wifi en die deed het gewoon, maar de uplink naar Renault werkte niet.

edit: nu net weer online, zowel auto aan/uit als de multimedia unit. Toen deed hij het weer, data is wel verouderd.
Wat voor obd2 reader en wat kun je er mee? Kin je daarmee de ecu resetten zonder een uur te hoeven wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzebrand
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20-07 20:34
Bij mij is de app My Renault er al een paar maanden uit. Via Renault Nederland in Frankrijk aangekaart maar nog steeds geen oplossing. Ik zie dat meer eigenaren soortgelijk probleem hebben gehad. Is het bij iemand aangepakt en zo ja hoe?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_VGhPKwEbItaFFwNX2r6Any4u7Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J2bRAEGrQ3NBLdPIcvYdouRA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak

Ziet er naar uit dat jij, net als @Bushie, toch een maandagochtend-model te pakken hebt en dan begrijp ik het helemaal. Ik ga niet ontkennen dat de Megane een paar vreemde quirks heeft maar persoonlijk haal ik mijn schouders er bij op. Ondanks die ene slechte ervaring van je met Toyota is dat wel 1 van de meer betrouwbare merken inderdaad. De Lexus (ook Toyota uiteraard maar dan de luxe versie) zal dan ook wel betrouwbaar zijn. Zit alleen wel een flink hoger prijskaartje aan en denk dat een eventuele coupé nog een stukje meer zal gaan kosten. Als je er zo veel geld aan uit gaat geven is de keuze een stuk groter.
Waarom niet een elektrische Volvo dan om zomaar iets te benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr3ggel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-07 11:55
Hoi,
Ik heb ook recent een Megate E-tech voorraad model gekocht. Als het goed is krijg ik m aan het einde van de maand.

Ik ben een iPhone gebruiker. Ik heb een gmail account wat ik gebruik voor mail (enkel auto-forward naar mijn hoofd emailadres), youtube, en mijn chromecast met Google TV. En heeeel lang geleden heb ik ook een Android telefoon gebruikt, maar nu al lang niet meer.
Ik gebruik geen google drive en google foto's of iets dergelijks.

Ik was me af aan het vragen of het handig is om voor de google services in de auto qua privacy redenen een nieuw google account aan te maken enkel voor de auto?
Of is het juist handig om dat niet te doen?
Hoe hebben jullie dat gedaan en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Weggehaald ivm verplaatsing naar ander topic

[ Voor 98% gewijzigd door DePaul op 18-08-2024 19:50 . Reden: Verplaatsing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Fr3ggel schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 13:07:
Ik was me af aan het vragen of het handig is om voor de google services in de auto qua privacy redenen een nieuw google account aan te maken enkel voor de auto?
Ik heb voor de auto een nieuw Google account aangemaakt. Voor de privacy inderdaad, plus ik vind het handig om de auto in de agenda's van mijn vrouw en mijzelf als resource te kunnen gebruiken (zodat we allebei de auto kunnen reserveren).

Wat wel jammer is, is dat de agenda app in de Megane nog steeds niet werkt (en zoals ik heb begrepen gaat Renault er ook geen moeite in steken om deze werkend te krijgen). Een afspraak kun je dus niet gebruiken om als bestemming voor de navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online

Ik begrijp je helemaal. Wijzelf hebben de Megane nu op een haar na 2 jaar, en van die 2 jaar heeft de auto vijf maanden bij de dealer gestaan (en counting, want hij staat er momenteel nog steeds ) ivm laadproblemen. En dit is ook zeker onze laatste Renault geweest. Sterker nog, waarschijnlijk gaat de Megane vroegtijdig vervangen worden door een andere auto. Wij zitten ook aan ook een Aziatisch merk te denken, en dan niet uit Japan maar uit Zuid-Korea.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:35

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Voor je een overstap overweegt naar een ander merk. Ga voor de grap kijken hoeveel software issues er zijn met andere merken.

Zegt niet dat Android Automotive perfect is, maar vergeleken met de platforms van de merken zelf wel een grote verbetering. Al gebruik ik zelf vooral CarPlay, waardoor bepaalde merken direct afvallen, zonder CarPlay support.

Heb zelf weinig tot geen last van problemen die ik in dit topic voorbij zie komen en de Megane eTech Iconic EV60 is bijna een jaar oud nu. We zijn er erg tevreden mee en zeker een comfortabele auto.

Heb hiervoor een Zoe (2018) gereden, die draaide nog op een Renault eigen platform op basis van TomTom. Dat was echt wel een veel slechter platform.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Fr3ggel schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 13:07:
deMercer schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 14:12:
Ik heb voor de auto een nieuw Google account aangemaakt. Voor de privacy inderdaad, plus ik vind het handig om de auto in de agenda's van mijn vrouw en mijzelf als resource te kunnen gebruiken (zodat we allebei de auto kunnen reserveren).
Heb ook een apart account aangemaakt, ook op aanraden van de dealer trouwens en iemand hier in dit topic die bij Renault werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkillZ4LollZ V2
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 00:53
[...]

Japanse autos staan er dan weer om bekend dat ze gemaakt worden uit vervuild staal. Speelt al zeker een jaar of 20-30, tot de dag van vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
SkillZ4LollZ V2 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 20:51:
Japanse autos staan er dan weer om bekend dat ze gemaakt worden uit vervuild staal. Speelt al zeker een jaar of 20-30, tot de dag van vandaag.
Heb nog nooit iemand horen zeggen dattie geen wagen kocht omdat het vervaardigd was uit vervuild staal...
Pagina: 1 ... 81 ... 96 Laatste