Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 80 ... 96 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:50

Japie.G

Colour Classic

Simiak schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 21:14:
[...]

Ik ben benieuwd of de cruise control knoppen in de nieuwe revisie wel werken zoals het hoort. Renault weigert om mijn cruise control te repareren en zegt dat ik maar naar de rechtbank moet stappen.
Ik zie dat de nieuwe meganes hetzelfde stuur als de scenic hebben, en ik kan bevestigen dat de (a)cc in de scenic feiloos werkt in tegenstelling tot de ‘oude’ megane etechs..

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 19-07 16:09
Uhhhh wat is er mis met de ACC in de oude(re) Etech's? Mijne is bijna 2 jaar oud en de ACC doet het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viggen60
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-07 12:55
Surfroy01 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:31:
Uhhhh wat is er mis met de ACC in de oude(re) Etech's? Mijne is bijna 2 jaar oud en de ACC doet het prima!
Ik vroeg me net hetzelfde af. Heb ook de "oudere" versie maar nog nooit problemen ondervonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 17:25
De resume knop werkt als set knop als er een nieuwe snelheid wordt gelezen. Er zitten dan van die vierkant hoekjes om het snelheids bord op het dashboard. Dat kan verwarrend werken.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Centauriprime schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:00:
De resume knop werkt als set knop als er een nieuwe snelheid wordt gelezen. Er zitten dan van die vierkant hoekjes om het snelheids bord op het dashboard. Dat kan verwarrend werken.
Dat dus, en soms bij indrukken van snelheidsovername knop ramde hij een andere snelheid in de acc als dat er gedetecteerd was (130 ipv 100 bijvoorbeeld). Allemaal geen ramp, maar zodra je in de scenic of nieuwere megane rijdt merk je ineens het verschil op. Wat dat betreft raar dat Renault het niet oplost op de oudere meganes, want zelf hebben ze dus inmiddels ook bedacht dat het niet goed was, waarom anders een redesign van de acc bediening en stuurwiel layout.

Ik vind het in de scenic (en dus ook in de nieuwe meganes) het toch ook wel erg prettig dat ik niet voor elke rit de ACC weer moet activeren. Onthoudt nu gewoon de laatste MODE setting.

[ Voor 32% gewijzigd door Japie.G op 24-07-2024 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickN68
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23-06 12:26
Japie.G schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:09:
[...]

Dat dus, en soms bij indrukken van snelheidsovername knop ramde hij een andere snelheid in de acc als dat er gedetecteerd was (130 ipv 100 bijvoorbeeld). Allemaal geen ramp, maar zodra je in de scenic of nieuwere megane rijdt merk je ineens het verschil op. Wat dat betreft raar dat Renault het niet oplost op de oudere meganes, want zelf hebben ze dus inmiddels ook bedacht dat het niet goed was, waarom anders een redesign van de acc bediening en stuurwiel layout.

Ik vind het in de scenic (en dus ook in de nieuwe meganes) het toch ook wel erg prettig dat ik niet voor elke rit de ACC weer moet activeren. Onthoudt nu gewoon de laatste MODE setting.
ACC is volgens mij nu verplicht op alle nieuwe auto's vanaf half 2023, dus die moet je zelf iedere keer handmatig uitschakelen.
Ik heb zelf een Techno uit 2022 zonder ACC, dus alleen CC. Bevalt me prima.
Heel soms pakt ie die onbedoeld de oude ingestelde snelheid op, terwijl je een andere snelheid wilde zetten.
Je merkt het snel genoeg om het te corrigeren. Lig er niet wakker van, je bent zelf ten slotte de bestuurder.
Heb genoeg andere auto's gereden die met (A)CC rare fratsen uithaalden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-07 19:04
Hm dat heb ik helemaal niet. Is dit niet gewoon een instelling ergens? Mijn resume knop werkt gewoon met de laatste snelheid die ik had (verkeersborden hebben 0 invloed er op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

dkln schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 13:04:
[...]

Hm dat heb ik helemaal niet. Is dit niet gewoon een instelling ergens? Mijn resume knop werkt gewoon met de laatste snelheid die ik had (verkeersborden hebben 0 invloed er op).
Heb je ACC of alleen klassieke CC? Voor zover bekend hebben alle megane's met acc dit euvel. Of je er ook last van hebt is een tweede :-)

[ Voor 13% gewijzigd door Japie.G op 24-07-2024 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
Japie.G schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 13:18:
[...]

Heb je ACC of alleen klassieke CC? Voor zover bekend hebben alle megane's met acc dit euvel. Of je er ook last van hebt is een tweede :-)
Ik heb ACC. Ik heb wel wat uitgezet in het menu voor rijhulpsystemen. Ik gók dat het daarmee te maken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Japie.G schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 13:18:
Heb je ACC of alleen klassieke CC? Voor zover bekend hebben alle megane's met acc dit euvel.
Onze Megane met klassieke CC heeft dit euvel helaas ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

dkln schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 13:41:
[...]

Ik heb ACC. Ik heb wel wat uitgezet in het menu voor rijhulpsystemen. Ik gók dat het daarmee te maken heeft?
Nee hoor, waarschijnlijk heb je het gewoon nog nooit opgemerkt. Let maar eens op! Als de auto een nieuw verkeersbord detecteert, dan verschijnt die even in beeld met een aantal vierkantjes er omheen. Als je niet in die tijd op de RES knop drukt neemt hij de verkeersbord snelheid over in plaats van resumé te doen. En zo zijn er meer kleinigheidjes die voor rariteiten kunnen zorgen als je net op een verkeerd moment een knopje indrukt.

Zo heb ik regelmatig gehad dat ik ingestelde snelheid van de acc op 100kmh had staan, ik van een 70kmh strook kom waar ik de acc in stand-by mode had staan, dus ik rijd dan zelf 70kmh, ik rij de snelweg op, auto detecteert 100km/h bord, en op dat moment druk ik op RES om terug naar de ingestelde 100kmh te gaan, dat dat de auto ineens 130kmh in de acc gooit en ik dus half gelanceerd werd op die invoegstrook. Dat soort dingetjes.. Ik liep er altijd op dezelfde punten tegenaan, dus ik kan me ook goed voorstellen dat sommigen er nooit tegenaan lopen..

Verder ook wel meer dingen, knopje omhoog houden zou de snelheid met 10kmh per stap moeten verhogen, doet het soms wel, doet het soms niet. Ook een kleinigheidje. Echter in de Scenic (en naar ik aanneem dus ook in de nieuwe meganes) zijn al deze gekkigheidjes weg. Samen met de nieuwe stuurindeling maakt dat echt wel een wat betere ervaring.

Desalniettemin, als je er geen last van hebt, heb je ook geen probleem 8)7

Zie trouwens in het RDW register dat mijn vorige Megane S-133-KH een nieuwe eigenaar heeft gevonden. Iemand hier op het forum? Indien geïnteresseerd heb ik de laadstatistieken voor die persoon ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Japie.G op 24-07-2024 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simiak
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-06 15:20
Het is eigenlijk andersom, ik wil de set-knop gebruiken nadat ik de juiste snelheid rij, maar deze reageert als resume-knop. De resume-knop neemt dan weer de snelheid van het bord over, en de bord-knop doet echt vanalles. Werkelijk triest hoe slecht deze implementatie is van een functie die al tientallen jaren bestaat, en de houding van Renault over deze duidelijke fout is nog erger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutgerdrum123
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-07 19:58
deMercer schreef op maandag 22 juli 2024 @ 19:09:
[...]

Fijn dat de reset bij jou werkte. Welke reset was het trouwens? Auto uit, op slot en een tijd(je) wachten?
Een voorspoedige terugreis gewenst!
Dank!
Het is een reset geweest bij de Dealer duurde telkens een half uur ong met inchecken etc. Niet een nachtje zonder nabijheid, dat heb ik al geprobeerd. Fingers crossed dat we zonder reset thuis kunnen komen! (Of überhaupt thuis kunnen komen)

En hoop voor je dat het snel opschiet met je megane!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

rutgerdrum123 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 19:12:
[...]

Dank!
Het is een reset geweest bij de Dealer duurde telkens een half uur ong met inchecken etc. Niet een nachtje zonder nabijheid, dat heb ik al geprobeerd. Fingers crossed dat we zonder reset thuis kunnen komen! (Of überhaupt thuis kunnen komen)

En hoop voor je dat het snel opschiet met je megane!
Waarschijnlijk de 12v even losgehaald?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Surfroy01
Japie.G schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:04:
[...]

Nee hoor, waarschijnlijk heb je het gewoon nog nooit opgemerkt. Let maar eens op! Als de auto een nieuw verkeersbord detecteert, dan verschijnt die even in beeld met een aantal vierkantjes er omheen. Als je niet in die tijd op de RES knop drukt neemt hij de verkeersbord snelheid over in plaats van resumé te doen. En zo zijn er meer kleinigheidjes die voor rariteiten kunnen zorgen als je net op een verkeerd moment een knopje indrukt.

Zo heb ik regelmatig gehad dat ik ingestelde snelheid van de acc op 100kmh had staan, ik van een 70kmh strook kom waar ik de acc in stand-by mode had staan, dus ik rijd dan zelf 70kmh, ik rij de snelweg op, auto detecteert 100km/h bord, en op dat moment druk ik op RES om terug naar de ingestelde 100kmh te gaan, dat dat de auto ineens 130kmh in de acc gooit en ik dus half gelanceerd werd op die invoegstrook. Dat soort dingetjes.. Ik liep er altijd op dezelfde punten tegenaan, dus ik kan me ook goed voorstellen dat sommigen er nooit tegenaan lopen..

Verder ook wel meer dingen, knopje omhoog houden zou de snelheid met 10kmh per stap moeten verhogen, doet het soms wel, doet het soms niet. Ook een kleinigheidje. Echter in de Scenic (en naar ik aanneem dus ook in de nieuwe meganes) zijn al deze gekkigheidjes weg. Samen met de nieuwe stuurindeling maakt dat echt wel een wat betere ervaring.

Desalniettemin, als je er geen last van hebt, heb je ook geen probleem 8)7

Zie trouwens in het RDW register dat mijn vorige Megane S-133-KH een nieuwe eigenaar heeft gevonden. Iemand hier op het forum? Indien geïnteresseerd heb ik de laadstatistieken voor die persoon ;)
OK dat ie 130 oppakt ipv 100 gebeurt wel eens......... 1 op de 100 keer? en eigenlijk altijd op dezelfde plek. Dus ik ben er aan gewend en vind het verwaarloosbaar. Voor de rest ben ik overal aan gewend en werkt het systeem heerlijk. Heb uiteraard geen ervaring met de nieuwere versie......... misschien binnenkort. Ga zakelijk een lease auto erbij rijden, zit te denken aan de Scenic, maar als ik nu hoor dat de dash verandert is weet ik niet of ik dat een plus vind. Ik had een tijd privé een Golf GTI en reed zakelijk een Passat, dan had ik precies dezelfde bedieningen van het stuur. Dan kan ik misschien net zo goed naar een ander merk EV gaan kijken. Ach daarnaast heb ik prive nog een Porsche, daar hoef ik ook niet echt aan te wennen als ik daar in rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Surfroy01 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:03:
[...]

Ga zakelijk een lease auto erbij rijden, zit te denken aan de Scenic, maar als ik nu hoor dat de dash verandert is weet ik niet of ik dat een plus vind. Ik had een tijd privé een Golf GTI en reed zakelijk een Passat, dan had ik precies dezelfde bedieningen van het stuur. Dan kan ik misschien net zo goed naar een ander merk EV gaan kijken. Ach daarnaast heb ik prive nog een Porsche, daar hoef ik ook niet echt aan te wennen als ik daar in rijd.
Neem van mij aan.. het is een plus ;) Echter muscle memory zal wellicht een dingetje zijn. Gewoon een keer een proefritje pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerdrum123
Japie.G schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 21:19:
[...]

Waarschijnlijk de 12v even losgehaald?
Geen idee, is dat de methode?
Het werkte iig en nu zon 750km zonder storing, toch een kleine (doch altijd bedenkelijke) winst 😉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-07 12:16
Nog meer mensen waar de Mobilize Smart Charge app meteen force closed momenteel?
Hier zowel op iPhone als Pixel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
Razer schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 15:34:
Nog meer mensen waar de Mobilize Smart Charge app meteen force closed momenteel?
Nope, doet prima

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Raar... Keer uitgelogd, en voor opnieuw in te loggen zou je verificatie code moeten ontvangen maar die komt ook niet binnen. Ik vermoed dat er ergens op de back-end servers van Renault iets mis gaat :'(

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Spurrea
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17:10
Komende week eindelijk de aflevering!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BFtHv-kG32hYeArxNc3KtughJTM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZDcsSuzLFvxHUYrfp2eDsoZd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4V9BbnIHvy1U70uzfuCA2TpgoIc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3sxJj3yaUGk9MYWSxDQEcSfH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:50
Ik ben overgegaan naar een Oppo X5 telefoon, en ik moet elke keer weer opnieuw inloggen in de app. Iemand anders ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidj
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-07 22:16
Razer schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 15:34:
Ja bij mij crasht de app ook. Ik gebruikte het niet en het is nu spontaan geactiveerd (heb er wel eens ooit naar gekeken dus wel een account). Ook als ik het uitzet in de auto, wordt er een paar minuten geladen en wordt daarna weer een schema gepusht. Zonder de app kan ik dat ook niet uitzetten volgens mij. Dus er is m.i. wel iets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Ik heb ineens weer out of the blue dat mijn iPhone de helft van de tijd niet connect. Zelfs de Bluetooth even aan en uit zetten wat voorheen wel werkte, werkt dan niet. Hij geeft dan wel altijd aan in het menu dat de telefoon connected is, maar kan er geen gebruik van maken qua muziek en of podcasts. Soms zie je enkel in het midden het telefoon symbool, dan is hij niet connected en kan ik linksonder toch de muziek aanklikken....... nouja je leert er mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Surfroy01 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:05:
Ik heb ineens weer out of the blue dat mijn iPhone de helft van de tijd niet connect. Zelfs de Bluetooth even aan en uit zetten wat voorheen wel werkte, werkt dan niet. Hij geeft dan wel altijd aan in het menu dat de telefoon connected is, maar kan er geen gebruik van maken qua muziek en of podcasts. Soms zie je enkel in het midden het telefoon symbool, dan is hij niet connected en kan ik linksonder toch de muziek aanklikken....... nouja je leert er mee leven.
Ik heb dit vaker dat Carplay niet wil starten als er van profiel gewisseld is als er iemand anders in de auto gereden heeft.

Een 'soft reset' door de power button van het mediasysteem dan 10 seconden vast te houden doet altijd wonderen, daarna starten in je eigen profiel en binnen 1 seconde Carplay verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerdrum123
Na een korte vakantie 1,5 week in Frankrijk met de Renault megane e tech, ben ik nu weer thuis, maar zonder auto.

3x bij een renaultdealer geweest. met een melding met de accu en het intern systeem. 2x gereset, en kon weer door.
Het laatste bezoek, we waren op de terugweg en bij Bastenaken, begaf de elektromotor het volledig, ik kon toevallig nog net uitrollen op de parkeerplaats. gelukkig is dit niet op de snelweg gebeurd.

"gelukkig" bij een renaultdealer, omdat ik de bekende melding al zag verschijnen voor de hel losbarste op het schermpje en de auto, maar die konden niet helpen, gingen ook met een half uur sluiten. en zeiden dat de renault alarmdienst moest bellen aangezien ik nog garantie had. En dat alles, incl repatriëring naar NL geregeld zou worden voor mij en mijn gezin (noot: heb een kind van 1,5 jaar)
6 uur lang aan het lijntje gehouden door Renault, 0.0 geregeld. Alle hotels vol, dus bereidde me voor om met mijn gezin in de auto te slapen, of de deuren langs te gaan. Gelukkig rond 10 uur een telefoontje van een hotel waar we konden verblijven.
geen vervangend vervoer gekregen van Renault, dus een familielid heeft ons opgehaald (de volgende dag was een zondag, dus ook autohuur was niet mogelijk)

alles nu zelf moeten regelen met mijn reis/pechhulp verzekering, dat werkte een stuk beter.
maar wat heb ik de pest in deze auto gekregen in de 2500km die ik er mee heb gereden (stond 10k op de teller toen ik m kocht bij de renaultdealer met renault-garantie). gemiddeld elke 800km bij de dealer geweest.
Die renault travel assitance is echt een wassen neus gebleken je werd van het kastje naar de muur gestuurd en door incapabele mensen te woord gestaan. de auto staat nog in België, met een groot deel van onze spullen erin.

ik ben heel benieuwd waar mijn dealer mee komt... maar heb geen vertrouwen in "we fiksen de motor en accu en dan is alles weer goed tralalalala". wat een shitshow was dit. en een behoorlijke domper voor onze vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:48

The Wizard

Moderator Mobile
rutgerdrum123 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:12:
Na een korte vakantie 1,5 week in Frankrijk met de Renault megane e tech, ben ik nu weer thuis, maar zonder auto.

3x bij een renaultdealer geweest. met een melding met de accu en het intern systeem. 2x gereset, en kon weer door.
Het laatste bezoek, we waren op de terugweg en bij Bastenaken, begaf de elektromotor het volledig, ik kon toevallig nog net uitrollen op de parkeerplaats. gelukkig is dit niet op de snelweg gebeurd.

"gelukkig" bij een renaultdealer, omdat ik de bekende melding al zag verschijnen voor de hel losbarste op het schermpje en de auto, maar die konden niet helpen, gingen ook met een half uur sluiten. en zeiden dat de renault alarmdienst moest bellen aangezien ik nog garantie had. En dat alles, incl repatriëring naar NL geregeld zou worden voor mij en mijn gezin (noot: heb een kind van 1,5 jaar)
6 uur lang aan het lijntje gehouden door Renault, 0.0 geregeld. Alle hotels vol, dus bereidde me voor om met mijn gezin in de auto te slapen, of de deuren langs te gaan. Gelukkig rond 10 uur een telefoontje van een hotel waar we konden verblijven.
geen vervangend vervoer gekregen van Renault, dus een familielid heeft ons opgehaald (de volgende dag was een zondag, dus ook autohuur was niet mogelijk)

alles nu zelf moeten regelen met mijn reis/pechhulp verzekering, dat werkte een stuk beter.
maar wat heb ik de pest in deze auto gekregen in de 2500km die ik er mee heb gereden (stond 10k op de teller toen ik m kocht bij de renaultdealer met renault-garantie). gemiddeld elke 800km bij de dealer geweest.
Die renault travel assitance is echt een wassen neus gebleken je werd van het kastje naar de muur gestuurd en door incapabele mensen te woord gestaan. de auto staat nog in België, met een groot deel van onze spullen erin.

ik ben heel benieuwd waar mijn dealer mee komt... maar heb geen vertrouwen in "we fiksen de motor en accu en dan is alles weer goed tralalalala". wat een shitshow was dit. en een behoorlijke domper voor onze vakantie.
Al die assistance van de merken moet je ver weg van blijven, heel veel (slechte) voorwaarden. Het beste is een uitgebreide reisverzekering of een externe afsluiten (bijv. ANWB). Maar is wel balen dit zeg... Dan ben je idd snel het vertrouwen kwijt.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Allemachtig… ik zit nu in oostenrijk met een nieuwe scenic, maar ik sluit denk ik nu direct maar ff pechhulp bij verzekeraar af na het lezen van jouw verhaal. Succes en sterkte met de afhandeling. Wat een pech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerdrum123
Achteraf had ik idd veel sneller de pechhulpverzekering moeten inschakelen.
Maar zowel mijn dealer, als de dealer waar ik zat, raadde aan dat alles goedkwam.
m'n eerste ervaring hiermee, dus een harde les dat die zogenaamde "service" een complete wassen neus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
De garage monteurs hebben hier een grove fout gemaakt door de meldingen van de auto te negeren. De engineers stoppen niet voor niets al die sensoren en algoritmes in het systeem om een heads up te geven.

15x330 SW38

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spurrea
Vandaag de Megane dan eindelijk op mogen halen. 4 maanden wachten vanaf besteldatum, wel gloedjenieuw. Dus met nieuwe dashboard lay-out. En mét de functie om de hulpmiddelen met 1 knop uit te zetten!

Nog een boel te ontdekken. Wel viel me tot dusver 3 dingen op.

1. Het geluid van de muziek gaat boven de 100 automatisch harder. Voor mij overbodig. Lijkt me een instelling in het audio-menu. Nog niet ontdekt verder
2. Ookal heb ik all hulpmiddelen UIT gezet, de “waarschuwing” dat ik méér dan de toegestane snelheid rijd ks nog altijd hoorbaar, ookal is dat maar heel lichtjes. Er staat toch echt een “mute” signaaltje in het scherm. Wie weet of de piep ook uit te zetten is?
3. Ik heb de Techno-versie. Maar ik heb géén Alcantara in de voordeurpanelen. Dat ga ik nog navragen bij mn dealer. Er zit gewoon hard kunststof in het deel waar voorheen Alcantara zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Spurrea schreef op maandag 29 juli 2024 @ 23:01:
Vandaag de Megane dan eindelijk op mogen halen. 4 maanden wachten vanaf besteldatum, wel gloedjenieuw. Dus met nieuwe dashboard lay-out. En mét de functie om de hulpmiddelen met 1 knop uit te zetten!

1. Het geluid van de muziek gaat boven de 100 automatisch harder. Voor mij overbodig. Lijkt me een instelling in het audio-menu. Nog niet ontdekt verder
2. Ookal heb ik all hulpmiddelen UIT gezet, de “waarschuwing” dat ik méér dan de toegestane snelheid rijd ks nog altijd hoorbaar, ookal is dat maar heel lichtjes. Er staat toch echt een “mute” signaaltje in het scherm. Wie weet of de piep ook uit te zetten is?
3. Ik heb de Techno-versie. Maar ik heb géén Alcantara in de voordeurpanelen. Dat ga ik nog navragen bij mn dealer. Er zit gewoon hard kunststof in het deel waar voorheen Alcantara zat.
1: dat is inderdaad uit te zetten, al weet ik zo uit mn hoofd ff niet meer waar 🤣

2: alleen als de auto een nieuwe toegestane max snelheid detecteert hoor je in dat geval nog een zacht piepje, niet meer als je die snelheid overschrijdt. Let maar eens op 😉

[ Voor 3% gewijzigd door Japie.G op 30-07-2024 05:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:51

Ik heb ook een Techno maar alcantara?
De (arm)steun deurzijde is bij mij van een zacht materiaal en het bovenste paneel ook zoiets, de rest plastic.
Of hebben ze dat later toegevoegd aan de Techno?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• znight
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-07 13:24

Vraagje over punt 2. Dien je dat van de toegestane snelheid elke keer dat je de auto start uit te zetten? Of eenmalig?
En zit dit in het menu of via een knop / favorieten knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurrea
Zjanzjak schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 08:22:
[...]

Ik heb ook een Techno maar alcantara?
De (arm)steun deurzijde is bij mij van een zacht materiaal en het bovenste paneel ook zoiets, de rest plastic.
Of hebben ze dat later toegevoegd aan de Techno?
Volgens de specs van de prijslijst en ook YouTube zou de Techno kleine inlays moeten hebben in de deurpanelen. Ik vraag het volgende week na bij mn dealer hoe dat nou zit. Geen dooddoener voor mij, maar het viel me op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Spurrea schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:26:
Volgens de specs van de prijslijst en ook YouTube zou de Techno kleine inlays moeten hebben in de deurpanelen. Ik vraag het volgende week na bij mn dealer hoe dat nou zit. Geen dooddoener voor mij, maar het viel me op.
Klopt, onze Techno (augustus 2022) heeft die inderdaad. En onder de voorruit zit ook een paneeltje met alcantara.
NB Dit is allemaal op de plekken waar de Iconic de houtfineer-print heeft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijngaardenier
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 30-07-2024
Sinds een week een zeer tevreden gebruiker van een Megane E-tech Iconic.
Vraag me af is het mogelijk om als je voor een verkeerslicht staat de front camera aan te zetten zodat ik niet voor over hoef te gaan om de zien of het licht op groen springt?
Ben geen techneut maar lijkt mij een ideale toevoeging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online

Zo, dat is flink balen! Ook ik ben benieuwd waar je dealer meekomt.

NB De dealer heeft onze Megane weer kunnen laden, maar wacht nog steeds op enkele benodigde onderdelen voor de reparatie. Ben benieuwd of jouw dealer op dezelfde onderdelen moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Wijngaardenier schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 12:04:
Vraag me af is het mogelijk om als je voor een verkeerslicht staat de front camera aan te zetten zodat ik niet voor over hoef te gaan om de zien of het licht op groen springt?
Probeer het eens uit, zou ik zeggen ;) Ik meen dat het mogelijk is om - als je stilstaat - handmatig de camera aan te zetten. Ik vraag me alleen af of het blikveld van de camera hoog genoeg reikt, voor dit doel is ‘ie natuurlijk niet ontworpen.

[ Voor 24% gewijzigd door deMercer op 30-07-2024 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:38

JanAd

Wind’s howling

Wijngaardenier schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 12:04:
Sinds een week een zeer tevreden gebruiker van een Megane E-tech Iconic.
Ben geen techneut maar lijkt mij een ideale toevoeging.
Ik heb de 360-graden camera’s onder de favorieten knop zitten. Als je stilstaat of heel traag rijdt kan je daarmee de camera’s opzetten. Ik doe dat vooral om netjes te parkeren (beeld vooraan en zijkanten vind ik erg handig). Maar ik denk niet dat je vanuit die camera hoek de verkeerslichten gaat zien.

@Spurrea anders moet je eens een foto posten. De oudere Techno’s hebben idd een paneeltje met iets stofachtig, waar de Iconics een houten strip hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door JanAd op 30-07-2024 12:39 ]

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:35
Ligt bij jullie de app er ook uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
deMercer schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 12:01:
Klopt, onze Techno (augustus 2022) heeft die inderdaad. En onder de voorruit zit ook een paneeltje met alcantara.
Hmm, heb je er een foto van of zoiets?
devastator83 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 12:55:
Nope, maar ik zie op de Franse facebook pagina wat berichten dat het bij sommigen ook niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweetyvogel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:59
devastator83 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 12:55:
Ja hoor, servers weer plat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redhawk668
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-05 13:04
Yup, app ligt er ook uit bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurrea
Ik zal vanavond wat foto’s maken en posten

En de app/server die plat ligt, welke bedoelen jullie? Ik kan nog gewoon in de My Renault app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweetyvogel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:59
Spurrea schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:07:
Ik zal vanavond wat foto’s maken en posten

En de app/server die plat ligt, welke bedoelen jullie? Ik kan nog gewoon in de My Renault app
Sluit maar af en open dan weer. Oude lokaal opgeslagen data

[ Voor 4% gewijzigd door tweetyvogel op 30-07-2024 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Zjanzjak schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 13:31:
Hmm, heb je er een foto van of zoiets?
Nu een goede foto maken lukt niet, aangezien de Megane bij de dealer staat. Even zoeken op internet geeft onderstaande foto, met links duidelijk het alcantara gedeelte in beeld. Het gaat om het gedeelte in de bovenkant van het portier. Dezelfde stof zit ook onder de voorruit, maar dat is op deze afbeelding niet te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jwBvg8NnqnEaspy8x2i3xmmiKig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nTYuWtgPp3qw3dp5IeHVgtLD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door deMercer op 30-07-2024 17:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
deMercer schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:36:
Nu een goede foto maken lukt niet, aangezien de Megane bij de dealer staat. Even zoeken op internet geeft onderstaande foto, met links duidelijk het alcantara gedeelte in beeld. Het gaat om het gedeelte in de bovenkant van het portier. Dezelfde stof zit ook onder de voorruit, maar dat is op deze afbeelding niet te zien.
Aha, dat heb ik ook (ook onder de voorruit), dus dat is dan alcantara, ok, had ik een heel ander beeld bij.
Was mij iig in de specs ook totaal niet (nooit) opgevallen, zelfs als ik in de auto zit haha.
Weer wat geleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurrea
Foto 1: geen alcantara op de Techno vanaf april 24?
Foto 2: dubbelklik en de rijhulpmiddelen van Brussel gaan UIT. Met 1 klik zou je je favo rijhulpmiddelen moeten kunnen oproepen. Nog niet getest.

Wel heeft het stuur nu 2 keer na het inhalen en weer terug willen sturen “haptisch” getrild ondanks dat de hulpmiddelen uit stonden. Dat verbaasde me eigenlijk wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eg_G8p7zKL2C6zUhzAtUTLAFSH4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vOo5idqPQYuv5s3hlwhJE43r.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hzDihfEfT07ln9zDH0NFWHfvAAc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tA7VdCoS6hWMq6UIlTeaBfY3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Spurrea schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 23:02:
Foto 2: dubbelklik en de rijhulpmiddelen van Brussel gaan UIT. Met 1 klik zou je je favo rijhulpmiddelen moeten kunnen oproepen. Nog niet getest.

Wel heeft het stuur nu 2 keer na het inhalen en weer terug willen sturen “haptisch” getrild ondanks dat de hulpmiddelen uit stonden. Dat verbaasde me eigenlijk wel.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je moet je richtingaanwijzer wel gebruiken he😉 maar heb je behalve de lane keeping ook de detectie rijstrook verlaten uitgezet in de my perso settings? Dat 2x klikken op die klik is het inladen van de my perso settings. Dat gaat niet met 1 klik maar met 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
[quote]Spurrea schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 23:02:
[\quote]

Dat ziet eruit als hetzelfde materiaal als in de Iconic, maar met een ander uiterlijk: geen hout-print maar effen grijs.
Er zitten ook minder functionerende knoppen in jouw Megane in die rij linksboven naast het stuur. Zo te zien mist zowel de knop om het ESP uit/aan te zetten, en de knop om de dashboardverlichting (felheid vd schermen) aan te passen.
Ja, uit is niet 100% uit in de Megane. Ik heb die functies ook uit staan, maar toch grijpt de Megane toch soms nog in. Bijvoorbeeld op smalle wegen als je moet uitwijken om ruimte te maken voor een tegemoetkomende vrachtwagen/bus. Dan stuurt ‘ie je alsnog vrolijk richting die vrachtwagen/bus. Alles voor de veiligheid! 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerdrum123
deMercer schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 12:05:
[...]

Zo, dat is flink balen! Ook ik ben benieuwd waar je dealer meekomt.

NB De dealer heeft onze Megane weer kunnen laden, maar wacht nog steeds op enkele benodigde onderdelen voor de reparatie. Ben benieuwd of jouw dealer op dezelfde onderdelen moet wachten.
goed te horen dat de eerste tekenen van leven er iig zijn!
Hier nog afwachten, morgenochtend een overleg met de dealer.

met Renault het klantcontact iig excuses gekregen voor de louzy service, en dat ze de kosten die we gemaakt hebben willen bekijken om te vergoeden, die niet door de verzekering gedekt worden. Ze dachten dat daarmee de kous af was, terwijl ik aangaf geen vertrouwen in de auto te hebben. Aanvullende garantie kon kennelijk niet meer, dat moest begin deze maand geregeld zijn en kennelijk zijn we daarmee te laat: kuch kuch computer says no.

Het probleem is dat de opzet van Renault met de dealers verzekeringsbedrijf, pechhulp, zo versnipperd is met allerlei subbedrijven dat iedereen naar elkaar wijst en je zo van het kastje naar de muur gestuurd wordt. Het is ongelofelijk dat dit kennelijk kan en geaccepteerd wordt :S.

voor ons zijn er 2 opties:
1. auto terugkopen, einde klantrelatie, jammer.. maar prima...
2. Aanvullende garantie op het elektrisch systeem van de auto. waardoor wij zekerheid hebben de komende jaren dat het een goede auto is.

Ik hoop dat de dealer met een beter antwoord komt, anders moeten we helaas de rechtsbijstand inschakelen vrees ik... ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
deMercer schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:26:

Ja, uit is niet 100% uit in de Megane. Ik heb die functies ook uit staan, maar toch grijpt de Megane toch soms nog in. Bijvoorbeeld op smalle wegen als je moet uitwijken om ruimte te maken voor een tegemoetkomende vrachtwagen/bus. Dan stuurt ‘ie je alsnog vrolijk richting die vrachtwagen/bus. Alles voor de veiligheid! 8)7 |:(
Precies hetzelfde bij mij gebeurt ook wel eens. Wel raar en de 1ste keer licht schrikken, nu haal ik mijn schouders er bij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
Zjanzjak schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 21:01:
[...]

Precies hetzelfde bij mij gebeurt ook wel eens. Wel raar en de 1ste keer licht schrikken, nu haal ik mijn schouders er bij op.
Kun je gewoon instellen. Scheelt weer het ophalen van je schouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
dkln schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 07:29:
Wat kan ik gewoon instellen? Dat als de rijhulpmiddelen UIT staan, ik kan aangeven dat ik niet wil dat de systemen alsnog soms ingrijpen? Want dat is de situatie. Dan hoor ik heel graag hoe/waar ik dat kan instellen, zelf heb ik die optie(s) niet gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dkln
deMercer schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:04:
[...]

Wat kan ik gewoon instellen? Dat als de rijhulpmiddelen UIT staan, ik niet wil dat de systemen alsnog soms ingrijpen? Want dat is de situatie. Dan hoor ik heel graag hoe/waar ik dat kan instellen, zelf heb ik die optie(s) niet gezien.
Je kan in het rijhulp configuratie scherm dit soort dingen gevoeliger dan wel uitzetten. Vergeet overigens ook niet de lane deparature knop uit te drukken (links van het stuur). Want zolang die actief is: blijft hij vrolijk aan je stuur trekken :-P

Toen ik de Megane net had werd ik knetter en herkende ik mij wel in de genoemde problemen. Er werd aan het stuur getrokken, er gingen allerlei bellen af als er iemand al een beetje in de buurt kwam etc. Sinds ik dit ingesteld heb en de lane departure knop uit heb staan (wordt onthouden) geen problem ervaren. Op een enkele ghost break na van de ACC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
dkln schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:08:
Je kan in het rijhulp configuratie scherm dit soort dingen gevoeliger dan wel uitzetten. Vergeet overigens ook niet de lane deparature knop uit te drukken (links van het stuur). Want zolang die actief is: blijft hij vrolijk aan je stuur trekken :-P
Dat weet ik, en dat staat ook allemaal uit. En desondanks komt het nog steeds af en toe voor dat de Megane ingrijpt. En wel op een manier die juist onveilig is. Als ik op de smalle weggetjes in de buurt van ons huis een vrachtwagen op bus tegenkom, dan moet ik nog weleens de (verharde) berm in. En dan meent de Megane dat het toch veiliger is om in te grijpen en richting die vrachtwagen/bus te sturen 8)7 |:(
Toen ik de Megane net had werd ik knetter en herkende ik mij wel in de genoemde problemen. Er werd aan het stuur getrokken, er gingen allerlei bellen af als er iemand al een beetje in de buurt kwam etc. Sinds ik dit ingesteld heb en de lane departure knop uit heb staan (wordt onthouden) geen problem ervaren.
Ik werd er ook echt knettergek en zenuwachtig van. Heb toen ook maar alles uitgezet. Maar ervaar dus nog steeds af en toe problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
deMercer schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:19:
[...]

Dat weet ik, en dat staat ook allemaal uit. En desondanks komt het nog steeds af en toe voor dat de Megane ingrijpt. En wel op een manier die juist onveilig is. Als ik op de smalle weggetjes in de buurt van ons huis een vrachtwagen op bus tegenkom, dan moet ik nog weleens de (verharde) berm in. En dan meent de Megane dat het toch veiliger is om in te grijpen en richting die vrachtwagen/bus te sturen 8)7 |:(

[...]

Ik werd er ook echt knettergek en zenuwachtig van. Heb toen ook maar alles uitgezet. Maar ervaar dus nog steeds af en toe problemen.
Ai ok dat is op z'n zachtsgezegd... hinderlijk :-P Misschien gerelateerd: maar ik merk wel een verschil tussen een "drift" (dus het stuur niet heel stevig vast pakken en over een lijn rijden) vs zelf actief over de lijn rijden. Bij de eerste krijg ik alleen een trilling in het stuur, bij de tweede niet. Is dat bij jou ook zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
dkln schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:25:
Misschien gerelateerd: maar ik merk wel een verschil tussen een "drift" (dus het stuur niet heel stevig vast pakken en over een lijn rijden) vs zelf actief over de lijn rijden. Bij de eerste krijg ik alleen een trilling in het stuur, bij de tweede niet. Is dat bij jou ook zo?
Ik rijd al ruim anderhalf jaar in de Megane met alle systemen uit, dus mijn kennis is wat roestig op dat vlak. Onze Megane heeft trouwens Lane Keeping Assist, geen Lane Centering Assist (want een reguliere CC ipv de ACC). Ik rijd dus altijd met het stuur stevig vast.

Als ik - met het syteem aan - op de snelweg bewust richting de lijn drift, dan stuurt de Megane heel lichtjes en netjes van de lijn af. Maar het is eigenlijk nooit voorgekomen dat buiten dit soort tests om de Megane heel lichtjes en netjes ingreep, dat ging dan altijd heftig, waarbij de Megane het stuur bijna uit mijn handen trok en naar mijn idee juist meer richting de lijn stuurde. Of dat laatste ook daadwerkelijk het geval was of enkel mijn idee momenten dat de auto compleet onverwacht vreemde dingen deed, durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redhawk668
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-05 13:04
Ik heb de lane assist ook uit staan in mijn Megane E-Tech. Maar, op smalle weggetjes als ik moet uitwijken voor een groot voertuig, zoals een vrachtwagen of trekker vind mijn Megane het kennelijk ook nodig om een waarschuwing te geven en te corrigeren. Vind ik niet fijn, voor de rest rijdt de auto voorbeeldig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjanzjak
dkln schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 07:29:

Uh huh, maar niet dus.
Zoals je al aan het antwoord van deMercer ziet gebeurt het nog steeds NA het uitschakelen van de functie(s).
Maar goed, ik vind het niet hinderlijk en al helemaal niet gevaarlijk en het gebeurt echt niet vaak maar als het gebeurt reageer ik en haal ik nog steeds mijn schouders op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurrea
Vandaag voor het eerst thuis laden. En ja ik stel bewust de vraag hier, omdat het om de Megane gaat.

Zoals verwacht begon het laden keurig zodra ik de kabel aansloot. Er is geen programma geprogrammeerd, dus direct begon hij te laden. We hebben loadbalancing genomen bij de installatie van de wallbox. Zodra de kookplaat aanging, greep ook de loadbalancing keurig in en laadde de Megane niet omdat we maar een 1 fase aansluiting hebben. Nadat de kookplaat gebruikt was, zou je verwachten dat de auto weer zou gaan laden….. maar dat doet ie dus niet. Nu vermoed ik dat dit komt door de renault-app. Zowel via de renault-app als via de Zaptec-app kon ik het laden niet herstarten. Pas nadat ik de auto weer even van het slot had gehaald, begon de auto direct weer te laden.

Zijn er mensen met vergelijkbare ervaringen en/oplossingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Spurrea schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 21:07:
Vandaag voor het eerst thuis laden. En ja ik stel bewust de vraag hier, omdat het om de Megane gaat.

Zoals verwacht begon het laden keurig zodra ik de kabel aansloot. Er is geen programma geprogrammeerd, dus direct begon hij te laden. We hebben loadbalancing genomen bij de installatie van de wallbox. Zodra de kookplaat aanging, greep ook de loadbalancing keurig in en laadde de Megane niet omdat we maar een 1 fase aansluiting hebben. Nadat de kookplaat gebruikt was, zou je verwachten dat de auto weer zou gaan laden….. maar dat doet ie dus niet. Nu vermoed ik dat dit komt door de renault-app. Zowel via de renault-app als via de Zaptec-app kon ik het laden niet herstarten. Pas nadat ik de auto weer even van het slot had gehaald, begon de auto direct weer te laden.

Yep, zoals ik in het verleden heb geschreven hervat de Megane niet altijd met laden na een onderbreking. Dat heeft niets met de Renault- of andere apps te maken, het is iets inherent aan de hardware/software van de Megane. Hij herstart soms wel, en soms niet. Tot op heden is mij nog niet duidelijk in welke situaties hij wel en in welke hij niet herstart. Ik vermoed dat het te maken heeft met de duur van de onderbreking van het laden. Als dat te lang duurt, dan wil de Megane niet meer herstarten heb ik het idee. En geeft aan de oplader door dat het laden voltooit is.

Als ik het goed heb, is er trouwens wel een manier om via de app het laden te herstarten. Schakel via de app van “direct laden” naar “geprogrammeerd laden” en weer terug naar “direct laden”.

Het is echt een ding van Renault, dat niet willen herstarten, waarbij het bij de Megane nog enigszins werkt. Een Renault Zoë of Dacia Spring herstart nooit uit zichzelf na een onderbreking - althans, dat is mij niet gelukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Spurrea schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 21:07:

Was daar ‘Actis Solution 82668’ niet voor? Ff bij je dealer navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Japie.G schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 07:26:
Was daar ‘Actis Solution 82668’ niet voor? Ff bij je dealer navragen.
Klopt. Meganes vanaf september 2023 hebben dit af-fabriek al geïnstalleerd, heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurrea
Dan zou mijn auto (fabrique 10-7-2024) het dus al moeten hebben, maar desondanks toch niet uit zichzelf herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerdrum123
onlangs overleg met de renaultdealer gehad naar aanleiding van onze vakantiepech na 1,5 maand.
we krijgen 1 jaar bovag garantie op de auto en daarna heeft Renault een coulance regeling, wat deze inhoud is mij nog onbekend. hebben jullie hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerdrum123
deMercer schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 22:31:
[...]

Yep, zoals ik in het verleden heb geschreven hervat de Megane niet altijd met laden na een onderbreking. Dat heeft niets met de Renault- of andere apps te maken, het is iets inherent aan de hardware/software van de Megane. Hij herstart soms wel, en soms niet. Tot op heden is mij nog niet duidelijk in welke situaties hij wel en in welke hij niet herstart. Ik vermoed dat het te maken heeft met de duur van de onderbreking van het laden. Als dat te lang duurt, dan wil de Megane niet meer herstarten heb ik het idee. En geeft aan de oplader door dat het laden voltooit is.

Als ik het goed heb, is er trouwens wel een manier om via de app het laden te herstarten. Schakel via de app van “direct laden” naar “geprogrammeerd laden” en weer terug naar “direct laden”.

Het is echt een ding van Renault, dat niet willen herstarten, waarbij het bij de Megane nog enigszins werkt. Een Renault Zoë of Dacia Spring herstart nooit uit zichzelf na een onderbreking - althans, dat is mij niet gelukt.
hm, ik denk dat ik hetzelfde heb. maar heb vandaag een experiment gedaan met m'n laadpaal. te weten, de authenticatie uitgezet, dus iedere nitwit kan bij ons nu komen laden, want hoef de RFID chip niet er langs te houden.

Vandaag heb ik zitten zonneladen (dus ook die onderbroken momenten op 1 fase) en dat lijkt vandaag wel goed gegaan te zijn.

mijn vermoeden is dat het dus bij de laadpaal zit, zolang deze is aangesloten en stroom levert denkt die dat alles goed is, maar stopt de stroomlevering, dan zou opnieuw de chip erlangs gehouden moeten worden?
het is nog een theorie, maar wat ik vandaag gemerkt heb staaft dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Spurrea schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 17:31:
Dan zou mijn auto (fabrique 10-7-2024) het dus al moeten hebben, maar desondanks toch niet uit zichzelf herstarten.
Na nog wat verder gelezen te hebben, blijkt die update geen 100% oplossing, lijkt het. Het gaat wel beter dan eerder, maar nog geen complete oplossing. Vooral bij (omschakeling naar) 3 fasen laden lijkt nog problemen te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
rutgerdrum123 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 19:32:
hm, ik denk dat ik hetzelfde heb. maar heb vandaag een experiment gedaan met m'n laadpaal. te weten, de authenticatie uitgezet, dus iedere nitwit kan bij ons nu komen laden, want hoef de RFID chip niet er langs te houden.

Vandaag heb ik zitten zonneladen (dus ook die onderbroken momenten op 1 fase) en dat lijkt vandaag wel goed gegaan te zijn.

mijn vermoeden is dat het dus bij de laadpaal zit, zolang deze is aangesloten en stroom levert denkt die dat alles goed is, maar stopt de stroomlevering, dan zou opnieuw de chip erlangs gehouden moeten worden?
het is nog een theorie, maar wat ik vandaag gemerkt heb staaft dat wel.
Volgens mij zit het toch echt bij de Megane. Met een niet-Renault/Dacia heb ik nog geen probleem ervaren met onze laadpaal, bij 3 verschillende Renault/Dacia modellen wel. De genoemde (niet alles oplossende) fix is ook een specifieke Megane fix die dit probleem (deels) oplost.

Met de Megane kan het de ene dag helemaal goed gaan met vele onderbrekingen en herstarts, terwijl het de andere dag al bij de eerste onderbreking mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Centauriprime schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:54:
[...]

V3 is in Frankrijk al lekker bezig met de uitrol.

Niet mijn foto
[Afbeelding]

[...]

Waarom niet gewoon opladen in de auto? Ikzelf laad 's avonds bijna nooit op als ik de volgende dag naar werk ga, of de de soc is zo laag dat de wekker niet afgaat.
Maar het ruime uurtje naar werk is genoeg om tussen de 80 en 100 terecht te komen. Wat voor met de auto doen qua batterij besparing geldt ook voor de telefoon. :)
Ik laadt wel met kabel.
Oeh dat wat op het midden van het scherm getoond wordt, zou ik wel heel fijn vinden! Ik heb me altijd al afgevraagd waarom alleen de auto voor je wordt getoond als er ook gewoon informatie beschikbaar is over de auto's naast je. Voor de rest vind ik het net alsof je een computerspel speelt, die nieuwe dashboard lay-out, erg druk.

Heerlijk om dit soort verbruiksgetallen weer voorbij te zien komen trouwens:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hlXRVUu9wTkwKa--qYlSmnuyxBw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bOQDxPhT0OwjdwwhG133NDmn.jpg?f=fotoalbum_large

En Spotify heeft ook een update gehad waar ik lang op heb gewacht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3bWGbR_q6hw6lrsp1Tq8S4PX3XU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CmDVMmUPokRzxtyriVRWjAxq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dm6y71m17CkVf490Ni3yNzQrH7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5V8vstbcXQBoqZ2JHNuBcAkV.jpg?f=fotoalbum_large

De mogelijkheid om podcasts met de ingebouwde Spotify app terug te spoelen. Implementatie is wel merkwaardig: de knoppen (en hun werking) zitten gespiegeld van elkaar in het quick access menu en de Spotify applicatie zelf. Maar goed, mij hoor je niet klagen, al lang blij dat de knop er eindelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
< 11kWh/100 km! hoe doe je dat ....
Geen autosnelwegen ?

Ik heb dagelijks 90 km, waarvan een dikke 70 op de autosnelweg. Ik zit eerder aan 16 kwh/100km.

Vorige ritten slaat ie ook niet op bij mij, de historie blijft leeg

[ Voor 18% gewijzigd door devastator83 op 05-08-2024 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andres
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 16:58
Gemiddelde snelheid is 58 km/uur. Dat is weinig snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Mijn overall gemiddelde is 13.3 kwh/100. Het is net wat je snelweg noemt, maar ik rijd eigenlijk alleen maar ritjes tussen Amsterdam en Utrecht waarvan 80% snelweg en altijd maximaal toegestane snelheid. Op de A10 is dat 80 km/u bijvoorbeeld (5 min van de rit), ring Utrecht 70 km/u voor een paar minuten, maar de rest 100.
Heb gewoon zoveel mogelijk ACC aan staan en regeneratief op z'n hoogst op stukken waar dat niet gaat/handig is.

[ Voor 17% gewijzigd door Majesty op 05-08-2024 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Surfroy01
Hmmmm ik kom ook niet lager dan 14,7kwh/100km met een mix van snelweg/binnenweg (gemeten over 5000km dus ook deel winter er nog in zonder warmtepomp). Overigens op tripje vorige week naar Duitsland weer eens aan snelladers gehangen en tussen de 20-80% haalt ie een gemiddelde laadsnelheid van 60kwh. Vind ik toch wat tegenvallen.

Anyhow, na bijna 2 jaar moet ik zeggen dat ik geen echt onoverkomelijke problemen met de techno 60kw heb ervaren. Want wat je hier het meest leest zijn toch wel problemen, weinig tot zelden tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Surfroy01 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 16:50:
Hmmmm ik kom ook niet lager dan 14,7kwh/100km met een mix van snelweg/binnenweg (gemeten over 5000km dus ook deel winter er nog in zonder warmtepomp). Overigens op tripje vorige week naar Duitsland weer eens aan snelladers gehangen en tussen de 20-80% haalt ie een gemiddelde laadsnelheid van 60kwh. Vind ik toch wat tegenvallen.

Anyhow, na bijna 2 jaar moet ik zeggen dat ik geen echt onoverkomelijke problemen met de techno 60kw heb ervaren. Want wat je hier het meest leest zijn toch wel problemen, weinig tot zelden tevredenheid.
Idem hier, met de EV40 in Sport-modus ook rond de 14kWh/100km, met vooral secundaire wegen.

Nog steeds zeer blij met de wagen en geen noemenswaardige problemen het voorbije anderhalf jaar.
Mijn laad probleem thuis lag aan de laadpaal en de rest was vooral software gebonden prulletjes die zichzelf doorgaans oploste.

Zag onlangs dat de 'Nummers die je leuk vind' playlist in de native Spotify-app plots terug werkte. Die ene playlist werkte al bijna een jaar niet meer bij mij in de auto. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
JanAd schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 16:58:
[...]

Idem hier, met de EV40 in Sport-modus ook rond de 14kWh/100km, met vooral secundaire wegen.

Nog steeds zeer blij met de wagen en geen noemenswaardige problemen het voorbije anderhalf jaar.
Mijn laad probleem thuis lag aan de laadpaal en de rest was vooral software gebonden prulletjes die zichzelf doorgaans oploste.

Zag onlangs dat de 'Nummers die je leuk vind' playlist in de native Spotify-app plots terug werkte. Die ene playlist werkte al bijna een jaar niet meer bij mij in de auto. :P
Ja zo fijn dat die playlist weer normaal werkt! Net zoals andere playlists met veel nummers en dus de terug en vooruit spoel functie voor podcasts, die laatste Spotify update heeft een grote bijdrage geleverd aan m'n rijplezier :).

Ik las hier nog over ABRP trouwens: Op lange afstanden (Frankrijk, Duitsland) laat ik altijd Google Maps gewoon zelf de laadpalen bepalen, heeft voor mij altijd prima gewerkt (in het begin ook vaak ABRP ernaast gehad). Als ik bij een laadpaal in de buurt kom en zie dat er toch meer sap in zit dan voorspeld, kijk ik via de alternatieve route knop hoe ver de volgende is.

Overigens hier ook na bijna twee jaar nog steeds enorm tevreden met de auto. Heb zelf onder garantie een schokdemper en de laadklep laten repareren, plus het tikkende pedaal. Kinderziektes van een nieuwe auto zullen we maar zeggen.

Het is iedere dag weer een feest en een genot om erin te kunnen rijden in ieder geval, enorm blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-07 11:59
Majesty schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 19:37:
[...]
Net zoals andere playlists met veel nummers en dus de terug en vooruit spoel functie voor podcasts, die laatste Spotify update heeft een grote bijdrage geleverd aan m'n rijplezier :).
Ik dacht dat Spotify gewoon niet overweg kon met 'grote' aantallen in een lijst. Heb daarom afgelopen tijd moeite gestoken om nummers die ik toch niet meer zo leuk vind te verwijderen uit mijn 'favoriete' nummers. Zo heb ik de lijst van 600 naar 400 gereduceerd. Sindsdien werkt het openen van die lijst weer, maar wellicht was dat dus puur toeval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Sjeefr schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:38:
[...]

Ik dacht dat Spotify gewoon niet overweg kon met 'grote' aantallen in een lijst. Heb daarom afgelopen tijd moeite gestoken om nummers die ik toch niet meer zo leuk vind te verwijderen uit mijn 'favoriete' nummers. Zo heb ik de lijst van 600 naar 400 gereduceerd. Sindsdien werkt het openen van die lijst weer, maar wellicht was dat dus puur toeval.
Ik denk inderdaad puur toeval, want sinds die laatste update werkt het weer vlekkeloos namelijk. Mijn lijsten van 1500+ nummers laadt 'ie ook weer probleemloos. Net als de lijsten van Podcasts met veel afleveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
Ik vind het niet slecht hoor in deze periode. Vanmorgen een ritje maximaal snelweg (a9, a4 en a12) en zo'n 120km/u gereden waar mogelijk, niet bij de trajectcontroles :) . Buiten de vakantieperiodes rij ik binnendoor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rlb1LrYM2xwpVVrrXl8y7mPKRAY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/77xtbRW16i6VHnh81GWlrL9v.png?f=user_large

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurrea
Gisteravond bij thuiskomst en de auto op slot te hebben gedaan, bbleef de auto maar met de koplampen knipperen. Is daar een specifieke reden voor? Normaal gesproken doet ie dat maar 1x, maar gisteravond zat ik goed en wel binnen, en hijjbleef knipperen. Auto even ontgrendelen en weer vergrrendelen en hij stopte er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidoscm
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-03 08:17
Ik heb dit gemeld bij de dealer:
Antwoord Renault/ Dealer:

RES niet gebruiken als de haakjes [ ] om de snelheid staan.

Als tijdelijke workaround prima. Maar het is een feature of een bug.
Als het een feature is dan ook vermelden in de handleiding.
Als het een bug is dan mag Renault de software aanpassen.

Ik ga ook geen klinkerwegen vermijden zodat de rammel minder wordt. Daarvoor is onder garantie een andere eindstop gemonteerd.

Wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
guidoscm schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:45:
Ik heb dit gemeld bij de dealer:

Als het een feature is dan ook vermelden in de handleiding.
Als het een bug is dan mag Renault de software aanpassen.

Ik ga ook geen klinkerwegen vermijden zodat de rammel minder wordt. Daarvoor is onder garantie een andere eindstop gemonteerd.

Wordt vervolgd
Ik hou het op een bug.
Of Renault de software hier voor gaat aanpassen betwijfel ik ten zeerste.
Wat mij trouwens een worst zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
Dit is tronity je hebt ook nog kelec.

15x330 SW38

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArpA500
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-11-2024
Hoi allemaal,
Nu trotse bezitter van een nieuwe Megane e-tech electric V60 comfort range (wow wat een boel woorden voor een type :))

Moet zeggen dat ie heerlijk rijdt!

Toch heb ik één klein vraagje die hopelijk door één van jullie beantwoord kan worden :).
Tijdens het rijden hoor ik zo nu en dan een geluid dat lijkt op de richting aanwijzer maar dan 1x... één klik dus. Dit geluid is wezelijk anders dan het geluid van te hard rijden. Renault gaf aan dat dit het geluid voor te hard rijden is maar aangezien ik op ACC rijdt en geen + erbij zet lijkt me dit niet juist.

Enig idee wat dit geluidje voorsteld?

Dank al vast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devastator83
Centauriprime schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 09:22:
[...]

Dit is tronity je hebt ook nog kelec.
Tronity werkt standaard niet met Renault, toch ? Of heb je het via een laadpas gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
guidoscm schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:45:

Volgens mij is het een bug, aangezien het in de Scenic E-tech is gefixt. Elke poging om dit als een feature uit proberen te leggen is mijns inziens een gevalletje "you are holding your phone wrong".

Wellicht een andere work-around: het uitschakelen van de herkenning van de snelheidsborden.

Als onze Megane eindelijk weer terug is van de dealer (daar staat 'ie inmiddels alweer ruim anderhalve maand, en nog geen ander bericht dan "wachtend op onderdelen") ga ik dat denk ik eens uitproberen, want de weergegeven snelheid klopt hier zo vaak niet, dat je aan die functie weinig tot niets hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viggen60
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-07 12:55
ArpA500 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:03:
Hoi allemaal,
Nu trotse bezitter van een nieuwe Megane e-tech electric V60 comfort range (wow wat een boel woorden voor een type :))

Moet zeggen dat ie heerlijk rijdt!

Toch heb ik één klein vraagje die hopelijk door één van jullie beantwoord kan worden :).
Tijdens het rijden hoor ik zo nu en dan een geluid dat lijkt op de richting aanwijzer maar dan 1x... één klik dus. Dit geluid is wezelijk anders dan het geluid van te hard rijden. Renault gaf aan dat dit het geluid voor te hard rijden is maar aangezien ik op ACC rijdt en geen + erbij zet lijkt me dit niet juist.

Enig idee wat dit geluidje voorsteld?

Dank al vast!
Kan je iets meer detail geven wanneer je die "klik" hoort.
Er zijn veel "klikjes" bij de Megane ;)

Er is een klik van de rempedaal die omhoog komt, na dat de autohold aanspringt, als je stilstaat
En er is ook een klik op de gaspedaal als je tussen stroom geven zit of stroom terug krijgen zit.

Veel plezier met je Mega ik heb nu 25.000km opzitten na 6maand en nog altijd even tevreden van :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArpA500
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-11-2024
viggen60 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:04:
[...]

Kan je iets meer detail geven wanneer je die "klik" hoort.
Er zijn veel "klikjes" bij de Megane ;)

Er is een klik van de rempedaal die omhoog komt, na dat de autohold aanspringt, als je stilstaat
En er is ook een klik op de gaspedaal als je tussen stroom geven zit of stroom terug krijgen zit.

Veel plezier met je Mega ik heb nu 25.000km opzitten na 6maand en nog altijd even tevreden van :)
Allereerst, dank je wel voor je reactie.
Ik denk dat je het antwoord gegeven hebt en dat het de klik is van "tussen stroom geven en terug krijgen" :)
Zal er zo bij het terug rijden eens op letten. Ik hou jullie op de hoogte.

Er zijn inderdaad heel veel geluidjes te horen. Hoopte met het biizondere "richtingaanwijzer" klikje dat het duidelijk zou zijn :)

Realiseer me ook dat ik iets meer had kunnen zeggen over de rij omstandigheden, Maar goed, eerst even terug rijden en op letten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Wil iemand eens iets checken bij zijn/haar auto... Ik was net ruitenwisser vloeistof aan het bijvullen, en voor het eerst in 1.5 jaar eens bewust onder de motorkap gekeken. Aan de bestuurderskant heb ik rechts voren allemaal losse slangetjes. Heb even wat foto's gemaakt... Is dit bij andere auto's ook zo en hoort dit? Of is er een marter o.i.d. bij mij aan de gang geweest. Zie foto's. Het zijn 4 losse slangetjes in totaal...

update: ruitenwissers vloeistof doet het niet meer kom ik nu achter, dit moet dus wel marter schade zijn. Benieuwd of er nog meer schade is en waar al deze slangetjes voor zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t3gKbYXrwRoa7UCLb41JrcQyhgo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fVV3S4ew0N1Whp5fBkJksPdI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AIUYbYfIgbezZWqXOypRX3cEZT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3UwQJwUbdHpfmNTeIwUt6VrB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_HsXXNwXNhlRymOrTkzkiCZ71Ho=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zHOYgh7jqFlvJQzQSXMH7lal.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cLmBZ3ws-NXCkzmSgPC6gbaNlAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oeL6M3IHJkck3UIz4KFcvFM3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oOa7NxaIJ3m2Ue9sb8RMzBXBPfI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pAE57py7uPeR71xL4jCRRb4k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m2Ab8nQmYppf_6MCOdQc6egrHgU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x1j4x9hAU1Lhwn2SCMHIaiow.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wZjBglDSxN01lNX5Rut6O_Ye_g8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tSOcASP356eRKYnaOwzePigB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Onze buren hadden onlangs marterschade aan hun beide auto’s (gelukkig staat de mijne binnen) en ik heb in het verleden eens ratten in m’n Vespa gehad… Die schade ziet/zag er wel wat ruwer uit, zeker niet zo ‘netjes’ afgesneden. Daarnaast hadden die het meer op de isolatie van de kabels en motorkap gemunt.
Maar toch wel bizar. Ik ga nog eens bij mij kijken.

Edit: Ik zie niks los op die plaats precies.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CKEFM6puS7Yyy2VN8ShGWgW1hR0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ax5T5of2BMf2nvBHWboge1HU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door JanAd op 07-08-2024 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan17
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-06 18:51
Hebben jullie ook het probleem de klimaatbeheersing niet meer te kunnen starten via de app?
Dit speelt bij mij al zo'n +- week.

[ Voor 16% gewijzigd door Twan17 op 08-08-2024 16:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cliffhanger1970
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22-07 07:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mpVuFrEp1jaTqOmY7uiXlSgIhnM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vHlyqehE6lCzXXab8lzzyyGv.jpg?f=fotoalbum_large

Ter info; Sinds kort men ook Fastned selecteren in het betalingsfiter

Renault Megane e-tech evolution-er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvdijk23
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:55
Net terug van een vakantie in Italië. Fijne auto en verbruik valt mee: 14,6 kWh/100 gemiddeld.

Wat me opviel was dat de navigatie vaak wisselt tussen het wel en niet laten zien van oplaadstations. Dus soms zijn ze zichtbaar en dan verdwijnen ze opeens van de kaart en ook niet allemaal. Lijkt echt willekeur. Ben er nog niet achter waar dit aan ligt en of dit instelbaar is. Anderen ook soortgelijke ervaring? Kun je dit instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurrea
Als ik onderweg be, maakt mn telefoon keurig verbinding via de Bluetooth met hethet Multimedia-systeem. Ook Apple Carplay is actief, althans, ik zie het iccontje bovenin (midden) op het scherm. Thuis voor de deur wekrt alles prima. Ik heb bij het aanmelden immers mijn thuiswifi netwerk gebruikt om alle appas te updaten en te downloaden. Maar hoe zorg ik er nu voor dat het systeem dus mn 5G van mn telefoon gebruikt om bijv. Spotify te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Spurrea schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 20:50:
Als ik onderweg be, maakt mn telefoon keurig verbinding via de Bluetooth met hethet Multimedia-systeem. Ook Apple Carplay is actief, althans, ik zie het iccontje bovenin (midden) op het scherm. Thuis voor de deur wekrt alles prima. Ik heb bij het aanmelden immers mijn thuiswifi netwerk gebruikt om alle appas te updaten en te downloaden. Maar hoe zorg ik er nu voor dat het systeem dus mn 5G van mn telefoon gebruikt om bijv. Spotify te gebruiken?
Hotspot activeren op je telefoon en vervolgens aanmelden op het wifi netwerk van je telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-07 12:49
Nieuwe Megane E-tech rijder meldt zich voor dienst in dit topic :)

Vorige week woensdag bij Stam Amersfoort onze zwarte Renault Megane E-tech opgehaald, in de Techno uitvoering met 9 hele kilometers op de teller. Heel blij mee, kom van een Nissan Leaf uit 2018. Wat een verademing om ineens in plaats van krap 200 kilometer bijna 400 kilometer op een volle accu te hebben _/-\o_

Enige minpuntje wat me opvalt, hij heeft net als de Leaf had verkeersbordherkenning en waar de Leaf het eigenlijk altijd bij het juiste eind had zit de Megane er regelmatig naast, zelfs dusdanig dat ik me afvraag waar ie het ziet.

Zonet van Alphen a.d Rijn naar Amersfoort gereden over de A12/A28, maar zeker op de A12 was het van 100 naar 90 naar 70 naar 50 naar 90 naar 130 naar 120 8)7 Geen peil op te trekken eigenlijk.

Herkent iemand dat?

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vayshen
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22-07 13:16
DePaul schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 21:04:

Vorige week woensdag bij Stam Amersfoort onze zwarte Renault Megane E-tech opgehaald, in de Techno uitvoering met 9 hele kilometers op de teller. Heel blij mee, kom van een Nissan Leaf uit 2018. Wat een verademing om ineens in plaats van krap 200 kilometer bijna 400 kilometer op een volle accu te hebben _/-\o_

Enige minpuntje wat me opvalt, hij heeft net als de Leaf had verkeersbordherkenning en waar de Leaf het eigenlijk altijd bij het juiste eind had zit de Megane er regelmatig naast, zelfs dusdanig dat ik me afvraag waar ie het ziet.

Zonet van Alphen a.d Rijn naar Amersfoort gereden over de A12/A28, maar zeker op de A12 was het van 100 naar 90 naar 70 naar 50 naar 90 naar 130 naar 120 8)7 Geen peil op te trekken eigenlijk.

Herkent iemand dat?
Ik kom daar niet vaak maar volgens mij heb ik niet zo veel problemen op dat traject. Waren er afslagen waarnaast het gebeurde? Soms pakt de camera een bord die eigenlijk voor de afrit telt. Vroeger gebeurde het weleens met een paralell weg maar over het algemeen lijkt het beter te zijn geworden ivm vorig jaar toen ik de auto net had.

edit: Of zijn het conditionals? Dus bijv bij een nat wegdek dat je dan 70 of 80 moet. De 7-19u borden leest ie iig meestal verkeerd bij mij.

[ Voor 5% gewijzigd door vayshen op 12-08-2024 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
DePaul schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 21:04:

Herkent iemand dat?
Ja de borden herkenning doet nogal rare dingen. Geen idee of dat de border herkenning is of dat Google Maps misschien een duit in het zakje doet. Het klopt vaker niet dan wel hier in ieder geval :-P
Pagina: 1 ... 80 ... 96 Laatste