Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 82 ... 98 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkillZ4LollZ V2
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19:38
Zjanzjak schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 22:06:
[...]

Heb nog nooit iemand horen zeggen dattie geen wagen kocht omdat het vervaardigd was uit vervuild staal...
Ik denk dat een flinke groep aan Gen1 Mazda 6 eigenaren daar anders over denkt. Waar het namelijk op uitkomt, is dat alles gaat roesten. En dat beperkt zich niet alleen tot Mazda, maar is een bredere Japanse "quirk". En de Mazda 6 staat er toevallig zeer om bekend, vandaar dat ik die even noem. Als je daarvan nog een gaaf exemplaar hebt zonder structurele roest, zou je daar denk ik wel een net bedrag voor kunnen vragen aan de liefhebber.

[ Voor 20% gewijzigd door SkillZ4LollZ V2 op 18-08-2024 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:40
SkillZ4LollZ V2 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 22:14:

Ik denk dat een flinke groep aan Gen1 Mazda 6 eigenaren daar anders over denkt. Waar het namelijk op uitkomt, is dat alles gaat roesten. En dat beperkt zich niet alleen tot Mazda, maar is een bredere Japanse "quirk". En de Mazda 6 staat er toevallig zeer om bekend, vandaar dat ik die even noem. Als je daarvan nog een gaaf exemplaar hebt zonder structurele roest, zou je daar denk ik wel een net bedrag voor kunnen vragen aan de liefhebber.
Is de groep Gen 1 Mazda 6 een EV?
Die gloedjenieuw is?
M'n ouweheer rijdt al 385 miljoen jaar Toyota, heb 'em nog nooit gehoord over roest.
Buiten dat, het betreft hier een nieuwe wagen, electrisch, waar neographikal in geinteresseerd is/gaat zijn.
Ik durf te stellen dat het ONTZETTEND mee gaat vallen met de roestvorming. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkillZ4LollZ V2
Zjanzjak schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 22:27:
[...]

Is de groep Gen 1 Mazda 6 een EV?
Die gloedjenieuw is?
M'n ouweheer rijdt al 385 miljoen jaar Toyota, heb 'em nog nooit gehoord over roest.
Buiten dat, het betreft hier een nieuwe wagen, electrisch, waar neographikal in geinteresseerd is/gaat zijn.
Ik durf te stellen dat het ONTZETTEND mee gaat vallen met de roestvorming. ;)
Als je hier op Tweakers even het Honda topic induikt, kun je lezen dat nieuwe modellen waaronder de Civic roesten, en dat binnen 2 jaar na productie. Misschien niet elektrisch in dit specifieke geval, maar het is natuurlijk niet zo dat er een andere grade/kwaliteit staal wordt gebruikt specifiek voor die EV's. Ik durf eigenlijk wel het tegenovergestelde te stellen; grote kans dat het wel gaat roesten, en dan ook nog eerder dan later. Zal dit in alle gevallen zo zijn? Nee, maar als iemand kwaliteit/afwerking in acht neemt is het iets om over na te denken. En Toyota's die niet roesten? Je doet bijna alsof Google niet bestaat. Valt echt meer dan genoeg over te vinden, in video en in tekst vorm.

[ Voor 6% gewijzigd door SkillZ4LollZ V2 op 18-08-2024 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
SkillZ4LollZ V2 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 22:35:
Als je hier op Tweakers even het Honda topic induikt, kun je lezen dat nieuwe modellen waaronder de Civic roesten, en dat binnen 2 jaar na productie. Misschien niet elektrisch in dit specifieke geval, maar het is natuurlijk niet zo dat er een andere grade/kwaliteit staal wordt gebruikt specifiek voor die EV's. Ik durf eigenlijk wel het tegenovergestelde te stellen; grote kans dat het wel gaat roesten, en dan ook nog eerder dan later. Zal dit in alle gevallen zo zijn? Nee, maar als iemand kwaliteit/afwerking in acht neemt is het iets om over na te denken. En Toyota's die niet roesten? Je doet bijna alsof Google niet bestaat. Valt echt meer dan genoeg over te vinden, in video en in tekst vorm.
Neuh ik duik het Honda topic niet even in, laat ik stellen dat ik je initiële reactie nogal overtrokken vind.
Naast het feit dat ik een totaal andere mening ben toegedaan en daar laat ik het verder bij. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkillZ4LollZ V2
Zjanzjak schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 22:45:
[...]

Neuh ik duik het Honda topic niet even in, laat ik stellen dat ik je initiële reactie nogal overtrokken vind.
Naast het feit dat ik een totaal andere mening ben toegedaan en daar laat ik het verder bij. :Y
Dat mag zeker, en neem ik niet kwalijk. Maar als iemand niet eens de moeite wil nemen om iets te lezen/bekijken wat potentieel diens opinie omtrent een onderwerp zou kunnen bijsturen naar iets wat dichterbijer de realiteit komt, zie ik gelijkenis met een struisvogel die de kop in het zand steekt. Verder is het allemaal ook niet zo serieus, agree to disagree zullen wij zeggen. Gaat uiteindelijk om blik op 4 wielen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaulh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-09 07:48
Die van ons heeft nog steeds geen verbinding met de Renault services. Auto naar zendmast is een groen vinkje, maar zendmast naar cloud een rood kruis.

Ik krijg de indruk dat het bij de meeste mensen weer werkt?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 13:21

The Wizard

Moderator Mobile
Gisteren teruggekomen van een 2-weekse vakantietrip naar Zweden. Voor vertrek een abbo afgesloten bij Tesla en Ionity. Vorig jaar alles met Tesla gedaan, maar in Duitsland kom je dan echt uit op creepy plaatsen ergens achterop een industrieterrein. Ionity heeft de laders langs de snelweg staan (en is in Duitsland ook nog goedkoper).

We hebben iets meer dan 4000 km gereden. Laden ging overal zonder problemen. Bij de vakantiehuisjes met 8/10A via de granny charger geladen, allemaal zonder problemen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qSWfZyIaVZSi0e4YbRzJjjkuRcE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yQoYkDXnxpyFtsZ2BP0E6Uyx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dOod3kCBe8QceX8JhdfBE7wjbTA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0L6uPHeWF7raenoCFTmzDHAn.jpg?f=fotoalbum_large

De dakkoffer hebben we thuis gelaten (4 personen (2 volwassenen en 2 dochters van 12 en 14) + hond(je)), dat lawaai op het dak + de forse meerverbruik is het mij niet waard. Daarom afgelopen jaar een trekhaak koffer besteld, dat werkt fantastisch. Je kan gewoon rijden zoals je gewend bent en heeft nauwelijks invloed op het verbruik. Laden gaat ook zonder problemen (achteruit inparkeren is een ander dingetje zonder camera's :P), maar door de laadpoort aan de voorkant moet je toch bijna altijd voorin steken. Voordeel van de Megan is dat ie 75 kg op de trekhaak mag hebben, dus er blijft ongeveer 30 kilo over om in de bak te stoppen, meer dan genoeg voor 3 volle weekendtassen en wat losse grut. En deze towbox 3 heeft ook vol LED achterlicht balk met lopende knipperlichtjes, staat perfect bij de Megane :P...

De auto heeft op zich goed gehouden, maar heeft het wel zwaar gehad, 2e huisje lag 30 minuten rijden van een asfaltweg af en heeft dus veel gravel gezien. Dit komt nog steeds uit elke kier nadat ik de auto grondig gewassen heb...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/41TulsTCOEoeDFHkLLfeOV_b-TQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lkK4JRSAnPonBPYaLR6Q8E8z.jpg?f=fotoalbum_large

Bijzonderheden:
* Afwezigheid Renault verbinding. Maar dat is hier al ruimschoots besproken, via de hotspot werkte alles gewoon.
* Buggy navi. Onmogelijk om een rit te plannen van NL naar Zweden zonder dat ie mij honderden kilometers om wil laten rijden om ergens te gaan laden. Dus zelf maar de route uitgestippeld met laadpunten. Idem voor de terugweg (ook na de laatste AAOS update).
* AAOS update. Na de laatste update kwam idd de extra navi informatie op het dashboard scherm (aankomst tijd, resterende km's, etc). Maar tijdens de rit (vlak voor de volgende (laad)bestemming) zoomt het scherm helemaal uit waardoor bijna heel Europa in beeld kwam. Vlak voor de bestemming zoomt hij wel weer in, gelukkig. Dit deed hij de hele rit (terugreis) met alle tussenstops, dus niet bij 1 punt.
* Vering. De achtervering kwam helaas regelmatig tot de bumpstop wat uiteraard heel onprettig is. De 20 inch banden helpen daar ook niet aan mee. Dit was echt wel een minpunt.
* Sturen. In de vakantie begon het stuur wat te kraken als je naar links draait. Komt niet bij het stuurhuis zelf vandaan maar in de auto. Even langs de garage ermee.
* Ruimte. Ik heb de extra verdeel bak achterin liggen, deze thuis gelaten. Als je de hoogte goed kan gebruiken dan is er meer dan voldoende ruimte in de achterbak. Achterin hadden de dochters toch wat problemen met de beenruimte. De oudste kreeg ook last van haar stuitje. De hond zat in een aparte harnasje en lag in het midden van de achterbank. Die kwam de reis goed slapend door.
* Verlichting. Deze is super, vind het wel jammer dat er geen matrix verlichting op zit, vooral 's nachts op de Duitse snelweg zou dat een groot pluspunt zijn. Groot licht is subliem, ook 's avonds in het donker gereden op de gravelpaden (Elandjes spotten), dus het is echt pikdonker daar. Verlichting was perfect.
* Laden. Geen enkel probleem gehad, alleen een Ionity laadpaal die een foutmelding gaf, maar dat was niet het probleem van de auto. Altijd bestemming ingevoerd in de navi om te laten voorverwarmen. Het is alleen jammer dat de auto niet zo lang de max snelheid vol houd, zou fijn zijn als ie de 130 kW tot 50% kon volhouden ipv af te zwakken naar 50 kW.... Bij Ionity niet de 130 aangetikt maar max 128, Ionity geeft maar max 350A, dus met een lege accu (lees: rond de 5%) is het voltage te laag om de 130 aan te tikken.

In totaal bijna 700 kWh geladen. Incl. laadabbo van Tesla en Ionity voor 0,40 cent / kWh betaald (zonder abbo 0,377 cent / kWh, incl. koersopslag bij de bank). Heel netjes dus. Deze aanbieders zijn volop te vinden in Zweden en Noorwegen en tegen zeer scherpe prijzen.

Conclusie: Goede reisauto (niet harder rijden dan 140 in Duitsland, daarboven toch wel lawaaiig), maar niet tot de max beladen, comfort gaat er een stuk op achteruit. Rijden in Zweden met de heuvels was heerlijk, veel gebruik gemaakt van de pedals achter het stuur. In Zweden zelf ongeveer 12/13 kWh/100 km gereden mede door de lagere snelheid en de heuvels. Zelfs met alle gewicht aan/op/in de auto geen enkel probleem gehad met vermogen, de software limiet van 160 km/u (GPS) haal je in Duitsland met gemak. In Zweden met 21% heuvels geen centje pijn.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
jeanpaulh schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 11:24:
Volgens mij wel, ik lees nergens meer (ik zit op wat nationale en internationale facebook-groepen en fora) dat iemand geen verbinding heeft.
Bushie schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 10:43:
nee sleutel is zo dood as een pier, geen automatische opening en knoppen doen ook niets meer, zo even batterij halen kijken of er weer wat leven in komt.
Ja reserve sleutel heb ik maar die lag thuis, heb je weinig aan als je bij Albert Heijn staat
lampy25 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:22:
Bij een vriend van me 3 weken geleden precies hetzelfde. Sleutel helemaal dood, geen enkele reactie. De volgende dag werkte hij weer zonder batterij te vervangen, nu ook nog steeds. Best onhandig op vakantie...
Bovenstaande gelezen te hebben bedacht ik me dus een jaar geleden om altijd een batterijtje voor de key-fob mee te nemen. Ding heeft dus ALTIJD in mijn broekzak gezeten, andere broek aan, batterijtje uit broek die de was in gaat en in de broek die ik weer aandeed, soort gewoonte geworden.

Vanochtend wilde weg gaan van vakantiehuisje op de Veluwe naar huis, reservesleutel niet meegenomen want was maar een weekje, en wat bleek.....batterijtje zo dood als een pier, van de ene op de andere dag.
Uiteraard op te lossen met gepiel en gedoe maar wat was ik blij dat ik mijn batterijtje in mijn zak had. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thargix
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 15-09 21:29
Zjanzjak schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:09:
[...]

Volgens mij wel, ik lees nergens meer (ik zit op wat nationale en internationale facebook-groepen en fora) dat iemand geen verbinding heeft.

[...]

[...]

Bovenstaande gelezen te hebben bedacht ik me dus een jaar geleden om altijd een batterijtje voor de key-fob mee te nemen. Ding heeft dus ALTIJD in mijn broekzak gezeten, andere broek aan, batterijtje uit broek die de was in gaat en in de broek die ik weer aandeed, soort gewoonte geworden.

Vanochtend wilde weg gaan van vakantiehuisje op de Veluwe naar huis, reservesleutel niet meegenomen want was maar een weekje, en wat bleek.....batterijtje zo dood als een pier, van de ene op de andere dag.
Uiteraard op te lossen met gepiel en gedoe maar wat was ik blij dat ik mijn batterijtje in mijn zak had. :P
Geeft de auto geen melding wanneer de batterij van de sleutel bijna leeg is of laag qua capaciteit? Ik vraag dit gezien ik verwacht eind dit jaar eigenaar te worden van een Megane E-Tech iconic (nieuw, zakelijk lease contract loopt bijna af). Anders is een reserve batterij wel een goede tip. Hoe lang gaat een nieuwe batterij ongeveer mee bij de Renault?

Momenteel ben ik bijvoorbeeld bij een Toyota Yaris (2020) gewend dat ik een melding krijg in de auto als de batterij van de sleutel laag is. Altijd handig zo een heads-up om de batterij te vervangen, ook al kan je er dan nog event mee vooruit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16-09 11:22
[b]Zjanzjak schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:09: Ding heeft dus ALTIJD in mijn broekzak gezeten, andere broek aan, batterijtje uit broek die de was in gaat en in de broek die ik weer aandeed, soort gewoonte geworden.
Waarom bewaar je de reserve batterij niet gewoon in de auto? (ik ga er vanuit dat je weet dat in de keycard gewoon een sleutelbaard zit om de deur open te maken). Altijd een batterij in je broekzak hebben vind ik nogal ver gaan :o

[ Voor 7% gewijzigd door BVice op 19-08-2024 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Thargix schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:35:
[...]

Geeft de auto geen melding wanneer de batterij van de sleutel bijna leeg is of laag qua capaciteit? Ik vraag dit gezien ik verwacht eind dit jaar eigenaar te worden van een Megane E-Tech iconic (nieuw, zakelijk lease contract loopt bijna af). Anders is een reserve batterij wel een goede tip. Hoe lang gaat een nieuwe batterij ongeveer mee bij de Renault?

Momenteel ben ik bijvoorbeeld bij een Toyota Yaris (2020) gewend dat ik een melding krijg in de auto als de batterij van de sleutel laag is. Altijd handig zo een heads-up om de batterij te vervangen, ook al kan je er dan nog event mee vooruit.
nee, je krijgt geen melding maar hij wordt periodiek vervangen als je het geplande onderhoud laat uitvoeren. En anders gooi je een batterijtje in het dashboard kastje als je er niet zeker van bent...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanpaulh
Zjanzjak schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:09:
[...]

Vandaag om 16:30 kwam hij opeens weer online. Ik was denk ik de allerlaatste :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Thargix schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:35:
Bij de gevallen die mij bekend zijn, inclusief mijzelf, geen melding gekregen.
Ik heb dik anderhalf jaar met de mijne gedaan.
BVice schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 16:46:
Waarom bewaar je de reserve batterij niet gewoon in de auto? (ik ga er vanuit dat je weet dat in de keycard gewoon een sleutelbaard zit om de deur open te maken). Altijd een batterij in je broekzak hebben vind ik nogal ver gaan :o
Ben bekend met de sleutel in de key-fob, call me crazy maar dat vind ik gedoe.
En een batterij in mijn broekzak 'meezeulen' vind ik geen gedoe. ;)
Net weer een nieuwe in mijn broekzak gedaan, want ik ben het zo gewend.
Over anderhalf jaar ofzo wellicht weer nodig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Gewoon een reminder in je agenda, jaarlijks batterij vervangen, dan zit je altijd goed :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr3ggel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 10:05
Renault heeft nu een actie waarbij ze voor voorraad modellen deze maand een extra korting hebben van €2950 (subsidieverdubbelaar noemen ze het geloof ik).

Weet iemand of dealers in de huidige markt (en met de subsidieverdubbelaar) nog korting willen/kunnen geven bij particuliere verkoop van een nieuwe EV60 Techno met meerdere extra opties?

Niet persé financieel, maar bijv met accessoires (bijv. een trekhaak incl. montage of iets dergelijks).

(Voorraad model betreft in dit geval Renault voorraad en niet dealer voorraad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipbeer
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 21-08-2024
Dag allemaal,

Ik rijd sinds begin augustus de Megane E Tech. Hoewel ik ondertussen aardig wegwijs ben (nu al 6300 km op de teller), is er een zaak wat mij mateloos irriteert. Zo nu en dan, grappig genoeg vooral savonds, stopt de auto uit zichzelf met laden. Vooralsnog heb ik het tijdig door gehad maar er gaat een moment komen dat ik dit niet doorheb en ik de volgende ochtend vroeg voor een auto sta met 10%. Weet iemand hoe dit kan gebeuren, is dit wellicht een bepaalde instelling die ik over het hoofd heb gezien? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

Kipbeer schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 00:31:
Dag allemaal,

Ik rijd sinds begin augustus de Megane E Tech. Hoewel ik ondertussen aardig wegwijs ben (nu al 6300 km op de teller), is er een zaak wat mij mateloos irriteert. Zo nu en dan, grappig genoeg vooral savonds, stopt de auto uit zichzelf met laden. Vooralsnog heb ik het tijdig door gehad maar er gaat een moment komen dat ik dit niet doorheb en ik de volgende ochtend vroeg voor een auto sta met 10%. Weet iemand hoe dit kan gebeuren, is dit wellicht een bepaalde instelling die ik over het hoofd heb gezien? Dank!
Als je geen laadprogramma’s actief hebt in de auto ligt dit in principe niet aan de auto. Wat geeft het statuslampje bij de auto aan als het laden gestopt is? Verder zul je het dan heel waarschijnlijk moeten gaan zoeken in je lader!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Dag allemaal,

hoe laad je? Thuis, op straat?
Indien thuis: is er een load balancer actief?
Indien op straat: is het wellicht een laadpaal die af en toe pauzeert in piekuren? Zie je steeds vaker op straat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-08 22:11
The Wizard schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 11:43:
Gisteren teruggekomen van een 2-weekse vakantietrip naar Zweden...
Met welk verbruik zit je dan ? Wij zijn voor het eerst een weekend weggeweest met de Renault. CC op 125, gemiddeld verbruik van bijna 17 kwh/100 km.

BIj plaspauzes (met telkens 55% batterij resterend) geladen, maar nergens boven de 40 kw uitgekomen (Tesla Supercharger en Total Energies)

[ Voor 16% gewijzigd door devastator83 op 20-08-2024 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim79
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-08 20:36
Terug van vakantie Italië, op zich prima verlopen alleen wat nukken zoals andere ook opmerken..
De ingebouwde google chargers laten kiezen is niet naar mijn smaak, heel vaak selecteert hij chargers waarbij de snelweg verlaten moet worden. Als je door rijdt komt er vrijwel nooit een nieuwe suggestie maar krijg je een instructie om te keren. Een alternatief selecteren is ook vaak in de buurt bij een burger king ofzo ipv. Op de snelweg.
Ben overgestapt op de abbpr app via android auto, dat hielp bij mij al slurpt dat veel accu op de telefoon.
Ik zou het zelf erg prettig vinden als ik bij een lange reis opladers zou kunnen kiezen waarbij je kan filteren op alleen langs de snelweg en met minimale faciliteiten zoals een toilet of tankstation/ restauratie.

De auto verbruikte wel iets meer door de hogere snelheden en gewicht.. vermoed rond de 15.5 kw/h.
Had geen dakkoffer of dergelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
devastator83 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:54:
[...]

Met welk verbruik zit je dan ? Wij zijn voor het eerst een weekend weggeweest met de Renault. CC op 125, gemiddeld verbruik van bijna 17 kwh/100 km.

BIj plaspauzes (met telkens 55% batterij resterend) geladen, maar nergens boven de 40 kw uitgekomen (Tesla Supercharger en Total Energies)
Ik zat op 18,3 kWh/100 km over dik 4000 km. Dat zijn ook lange stukken met 140 op de teller (en af en toe even de 160 aangetikt).

55% is eigenlijk veel te hoog om snel te laden, ik rij door tot onder de 10%, dan haal je (kortstondig) de 130 kW. Vanaf 55% kom je normaal gesproken niet boven de 60 kW. Heb je wel de bestemmingen ingevoerd in de navi? Anders gaat hij de batterij niet preconditioneren.

Het is slimmer om van ca 10% tot minimaal 60% te laden en dan weer door te rijden naar de volgende paal dan van 55% naar 80/90%, dat duurt veel langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 15:14

Megalodon86

Enzyme X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
The Wizard schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:38:
[...]

Ik zat op 18,3 kWh/100 km over dik 4000 km. Dat zijn ook lange stukken met 140 op de teller (en af en toe even de 160 aangetikt).

55% is eigenlijk veel te hoog om snel te laden, ik rij door tot onder de 10%, dan haal je (kortstondig) de 130 kW. Vanaf 55% kom je normaal gesproken niet boven de 60 kW. Heb je wel de bestemmingen ingevoerd in de navi? Anders gaat hij de batterij niet preconditioneren.

Het is slimmer om van ca 10% tot minimaal 60% te laden en dan weer door te rijden naar de volgende paal dan van 55% naar 80/90%, dat duurt veel langer.
Nee, batterij niet geconditioneerd (stop niet ingegeven in de navi) omdat de dames nogal ad-hoc naar het toilet moesten. Ik weet dat het minder efficient is om vanaf 50% te laden, maar ik stond toen toch stil ...

Bedankt voor de grafiek @Megalodon86, dat verklaar het eea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
Vraagje voor diegenen waarbij de tankklep tegen de carrosserie aanliep bij het openen/sluiten: heeft jullie garage dat goed kunnen oplossen ?
In mijn garage zijn ze er gisteren mee bezig geweest, maar is nog niet klaar. Blijkbaar was het afstellen van die klep "toch niet zo gemakkelijk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corvankruchten
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-08 14:28
jeanpaulh schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 11:24:
Die van ons heeft nog steeds geen verbinding met de Renault services. Auto naar zendmast is een groen vinkje, maar zendmast naar cloud een rood kruis.

Bij mij werkt het sinds zaterdagavond weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariebombari_Jet
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 10-09 21:36
devastator83 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:04:
Vraagje voor diegenen waarbij de tankklep tegen de carrosserie aanliep bij het openen/sluiten: heeft jullie garage dat goed kunnen oplossen ?
In mijn garage zijn ze er gisteren mee bezig geweest, maar is nog niet klaar. Blijkbaar was het afstellen van die klep "toch niet zo gemakkelijk".
Bij mij na afstellen door de dealer opgelost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 18:26
Iemand ervaring en mogelijk een fix voor onderstaande probleem?

Sinds vandaag zoomed GM helemaal uit tijdens navigeren. Ben nu in Purmerend en navigeer naar Amsterdam en GM laat het Afrikaanse continent zien.

Bij invoeren adres zo.. 't GM wel goed, maar zodra ik ga navigeren gaat hij terug naar de kaart van Afrika 🤔

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JF5S_x9lo1w0clN8nxaVkSn-hXc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7F2zYM06duPUmO8nYcrbBrom.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door goofer_nieuw op 21-08-2024 21:25 ]

• Baaz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-08 15:53
Wellicht even je systeem een reset geven? (aan/uit knop lang ingedrukt houden)
goofer_nieuw schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 21:23:

Sinds vandaag zoomed GM helemaal uit tijdens navigeren. Ben nu in Purmerend en navigeer naar Amsterdam en GM laat het Afrikaanse continent zien.

Bij invoeren adres zo.. 't GM wel goed, maar zodra ik ga navigeren gaat hij terug naar de kaart van Afrika 🤔

[Afbeelding]

• redhawk668
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-05 13:04

[Afbeelding]
Ik heb dit zelf nog niet meegemaakt, maar zoals als gezegd, misschien dat een reset het probleem oplost.

• BVice
of maps zelf restarten? (app icoon ingedrukt houden > stoppen)

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 18:26
Update

Na de auto een nachtje (aan de laadpaal) hebben laten staan was alles weer normaal.

Dank voor de goede suggesties mocht het nog een keer gebeuren. Was eerste keer sinds ik de megane rij (eind maart 2023)

• HenriL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 17:04

[Afbeelding]
haha dit had ik ook gisteren

• devastator83
Ariebombari_Jet schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 12:04:
[...]

Bij mij na afstellen door de dealer opgelost
Ik heb de auto dinsdagochtend binnengebracht. Ze zijn er dinsdag en vandaag mee bezig geweest, maar krijgen het niet opgelost. Hebben zelfs heel het mechanisme vervangen, maar daarbij was het probleem nog erger. Er is een technisch dossier geopend bij Renault...

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Er zijn situaties denkbaar dat een lader een laadsessie tijdelijk stopt. Normaliter hervat de auto het laden als de laadpaal de laadsessie weer voortzet. Helaas wil het nog wel eens voorkomen dat de Megane het laden dan niet hervat. Vaak wel, maar niet altijd. Mijn vermoeden hierbij is dat als de onderbreking van de laadsessie langer duurt dan een bepaalde tijd, de Megane "in slaap valt" en het laden niet meer hervat.

• Spurrea
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-08 19:23
Wat zijn jullie verbruikscijfers ongeveer met deze temperaturen? Misschien ook handig om je versie en bandenmaat erbij te zetten.

Ik kom na zo’n 1.200km nog niet echt onder de 16,0kwh/100km. Heb de Techno uitvoering met 20” sloffen eronder. Eco stand lijkt maar weinig verschil te geven. Wel merk ik dat full regeneratie op max beter werkt qua zuinigheid. Dagelijks gebruik is beperkt tot zo’n 12 km, deels snelweg, deels bebouwde kom. Maar ook op langere stukken van zo’n 160km snelweg, kom ik niet veel zuiniger uit. Ik rijd dan max 100 op de snelweg.

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-09 18:16

JanAd

Wind’s howling

14kwh/100km op vooral Belgische secundaire wegen, met een EV40 Techno 20” in Sport-modus.
Regeneratie meestal op default.
Ik rij overal goed door, op z’n Belgisch net over de limieten O-)

Daarstraks ook de banden nog eens bijgepompt. Op 2,8 voor 2,6 achter.

Edit: Het klimatiseren liet het daarstraks wel afweten. 2 pogingen gedaan, lukte niet. De dagen ervoor ging het prima.

[ Voor 41% gewijzigd door JanAd op 22-08-2024 18:45 ]

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

• Andres
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21:58
14,4 kw/100 km. Ook een techno met 20 inch wielen. Rijd zowel snelwegen als provinciale wegen.

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:14
13.8 kW/100km over de laatste 4500km
Comfort modus, geen zuinige rijder, banden 3.1 bar voor 2.9 bar achter.

Grootste gedeelte van deze KMs zijn elke dag 45km retour werk waarvan 75% 106 km/h op cruise op de snelweg, nog een 80 km/h weg, en klein stukje bebouwde kom.

Na 19:00u bij mij op de snelweg is standaard 115 km/h op de cruise. Ik zit 90% van de tijd alleen in de auto.

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Hoe komen jullie aan die cijfers?

Ik heb laatst even al m'n kwh geladen bij elkaar opgeteld, en die verdeeld over de totale afstand, en toen kwam ik op 17,5 kwh/100km. 16,5kwh/100km als ik ervanuit ga dat er nog bijna 400km in m'n auto zit na hem vol te laden.

Ik heb een techno met 20" wieltjes.

[ Voor 28% gewijzigd door Megalodon86 op 22-08-2024 20:24 ]

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 10:31
14,8 hier laatste 4000km.

• B.Hofman
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 23:17
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een dakkoffer en de Megane?

We merken dat het met vakantie toch net wat aan de krappe kant is (2 jonge dochters). Zeker richting de winter met skivakantie wordt mogelijk een uitdaging.

Benieuwd naar jullie ervaring, verbruik en foto’s! 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

B.Hofman schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 22:23:

We merken dat het met vakantie toch net wat aan de krappe kant is (2 jonge dochters). Zeker richting de winter met skivakantie wordt mogelijk een uitdaging.

Overall is een trekhaakkoffer meer aan te raden op een megane. Dat heeft niet of nauwelijks invloed op je verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Dakkoffer merk je behoorlijk in je verbruik, zeker op de snelweg. Ik ben weggeweest met dakkoffer (én fietsendrager) en je kan zeker uit gaan van 50% hoger verbruik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UVdY_RNkwTaJwfJzJ3DQDAx8YBQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8TffiAwefTfOmX8ndMrErWvr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Megalodon86 op 23-08-2024 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Megalodon86 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 20:22:
Hoe komen jullie aan die cijfers?

Ik heb laatst even al m'n kwh geladen bij elkaar opgeteld, en die verdeeld over de totale afstand, en toen kwam ik op 17,5 kwh/100km. 16,5kwh/100km als ik ervanuit ga dat er nog bijna 400km in m'n auto zit na hem vol te laden.

Ik heb een techno met 20" wieltjes.
er zal een verschil zitten tussen wat de auto aangeeft op de dagteller en jouw methode van rekenen. Jouw methode is betrouwbaarder want die neemt ook verliezen mee. Maar wat zegt de boordcomputer in je auto na een lange rit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice

ik rij altijd naar de Alpen met een dakkoffer. Nu 2x gedaan met de Megane plus nog naar Sauerland, Parijs etc. In de praktijk is het 2-2,5 uur rijden met max 110 km/u (dus zo'n 220km in afstand), en dan 45 minuten laden. De effectieve range is dus tussen de 10% en 85% zo'n 220 kilometer, wat richting de Alpen 5 laadstops betekent. Ik vind het geen probleem, met jonge kinderen zou ik adviseren om 's avonds te gaan rijden, dan ben je de volgende dag rond de lunch al 1200km verder en geen drukte op de weg of bij de laadpalen.
Mocht je een rekhaak hebben zou ik ook een trekhaak koffer adviseren. Bij mij staan er helaas al 3 fietsen op de trekhaak dus dat is geen optie.

Ik denk dat de fietsen op de trekhaak meer impact hebben dan de dakkoffer, maar heb dat nog niet goed kunnen meten.

[ Voor 13% gewijzigd door BVice op 23-08-2024 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Ik zit hier qua verbruik op 16,8 kWh/100. Toevallig na de vakantie wat meer thuis aan het werk en dus korte afstanden en hier en daar wat snelweg met zo'n 10-20 sneller dan toegestaan. Altijd in Sport-stand overigens.
Rondom de banden op 2,7 meen ik, 20".

Uiteindelijk is de snelheid allesbepalend. Op een lange rit heen en weer Zoetermeer (2x 125km) rond de 100 km/u gesukkeld en wat file kwam ik op 13,2. Maar die rijstijl lang volhouden trek ik niet.

Oh wat betreft de OTA: helaas ook ik heb hem nog niet binnen. Voorgaande OTA's was ik vaak een van de eerste met mijn uit DL afkomstige Techno van 08-2022. Het begint bijna een sport te worden om het als eerst te kunnen melden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
adinsx schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:23:

Oh wat betreft de OTA: helaas ook ik heb hem nog niet binnen. Voorgaande OTA's was ik vaak een van de eerste met mijn uit DL afkomstige Techno van 08-2022. Het begint bijna een sport te worden om het als eerst te kunnen melden :)
welke OTA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:14
De nieuwe connectiviteit update vermoed ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Er is een OTA waarmee de laadsnelheid in het display komt, en die tevens de 'laden niet mogelijk' melding oplost.

Ben even aan het zoeken wat de naam van die OTA is. Daarnaast wachten we stiekem op de UI update naar Android12, maar vermoedelijk komt die niet voor de wat 'oudere' modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
adinsx schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:38:
Er is een OTA waarmee de laadsnelheid in het display komt, en die tevens de 'laden niet mogelijk' melding oplost.
Die update zal neem ik aan niet elke melding “laden niet mogelijk” oplossen. Althans, onze Megane staat inmiddels 2 maanden bij de dealer te wachten op onderdelen om dit op te lossen. Heb je meer info over deze update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerdrum123
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:17
@deMercer
Hier idem (al nog geen twee maanden, maar drie weken) en het lijkt nog even te duren, want ze kunnen het probleem nog niet vinden. Ik heb intussen al een jaar extra garantie gekregen aangezien de fabrieksgarantie in oktober afliep, dus dat is wel prettig. Maar wel bizar te weten dat ik elke 800km bij een dealer heb gestaan met pech. Ik hoop dat er nu goed naar gekeken wordt, en dat de maandagochtend model even een klap in het gezicht heeft gekregen. Maar veel vertrouwen geeft t nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
devastator83 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 15:48:
[...]

Ik heb de auto dinsdagochtend binnengebracht. Ze zijn er dinsdag en vandaag mee bezig geweest, maar krijgen het niet opgelost. Hebben zelfs heel het mechanisme vervangen, maar daarbij was het probleem nog erger. Er is een technisch dossier geopend bij Renault...
auto 3 dagen binnen geweest, krijgen het probleem niet opgelost. Oplossing van de technische dienst van Renault: laadklep lichtjes afschuren en dan opnieuw spuiten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 15:58
devastator83 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:06:
[...]

auto 3 dagen binnen geweest, krijgen het probleem niet opgelost. Oplossing van de technische dienst van Renault: laadklep lichtjes afschuren en dan opnieuw spuiten ...
Ik had bij de eerste beurt in juli drie dingen gemeld. Dimlichten, meedraaiend camera beeld met stuur en laadklep. 'S middags opgehaald en de laadklep was ook prima verholpen. Melding erbij was "klep afgesteld" dus t kan wel. Beeld wat meedraait is een eigenschap btw waar ze niets mee kunnen.

Hieronder verschil heuveltje op en af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mHpzqMMoEA7yFmcYbM6wM__KRdE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/v4Ana4PDg621hsYbp4skW5S2.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NxBAPTDZyErmLNy_b2NYbaFa0Gk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Q8dsaYtX2whKvZmDCAfvVDuU.png?f=fotoalbum_tile

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
  • Laatst online: 21:00
Verbruik is hier ongeveer 15,1kw/100km sinds bezit (nov 2023, bijna 11.000km). Iconic met de grote wielen. Comfort stand. Mix van snelwegen en binnenwegen. Airco altijd aan. Merk weinig verschil in Eco mode, dus ik blijf lekker in Comfort mode hangen. Enkele keer Sport modus en s’avonds 130km/u als dat is toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Dom geweest daarnet... Na het opladen buiten wou ik de auto binnen zetten, maar vergeten de laadklep dicht te doen. Ik rij in achteruit de garage in, zoveel mogelijk naar de passagierskant en plots hoor ik een knal...

Laadklep lag op de grond, gelukkig lijkt het achterliggen mechanisme onbeschadigd te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/902ds5Zp2l1oGrsyVyC6xMwc40Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dEgSa53j78ZcYSEtGKrRm9cj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ornWyVCC5wGwKTKTEKxYy5Iuij8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rOtWiqd9CABGRXcKM67AoncH.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan de klep er terug opklikken, maar helemaal vast zit ze niet meer.
De klep is vrij ongeschadigd, alleen de 'voetjes' waarmee het ding vastklikt zijn verbogen en gebroken. Aan het zwarte deel is niks te zien, ik heb wss net de kunststof rand geraakt.

Mailtje gestuurd naar de garage, ben benieuwd wat die gaan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01:08
Nieuw kapje bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Yep, iemand toevallig enig idee wat dat kost?
Ik heb wel een volledige omnium verzekering maar voor zoiets klein zal dat wss niet de moeite zijn gok ik.

Edit: De garage reageerde al, straks even langs komen.

[ Voor 9% gewijzigd door JanAd op 26-08-2024 08:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 17-09 14:53
Vrijdag auto de 2e jaarlijkse beurt laten geven, 118 euro en volledig vol geladen......... EV rijden blijft nog steeds erg goedkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
dkln schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 18:00:
Verbruik is hier ongeveer 15,1kw/100km sinds bezit (nov 2023, bijna 11.000km). Iconic met de grote wielen. Comfort stand. Mix van snelwegen en binnenwegen. Airco altijd aan. Merk weinig verschil in Eco mode, dus ik blijf lekker in Comfort mode hangen. Enkele keer Sport modus en s’avonds 130km/u als dat is toegestaan.
Hier altijd eco modus en mijn gemiddelde is 13.1 kwh100km. Dat gaat wel over de afgelopen 1000km overigens, voornamelijk A2 ritjes. Aankomende vrijdag gaat 'ie voor z'n jaarlijkse onderhoudsbeurt naar de dealer. Bijna 2 jaar oud wordt 'ie al :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Majesty schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 12:51:
[...]

Aankomende vrijdag gaat 'ie voor z'n jaarlijkse onderhoudsbeurt naar de dealer. Bijna 2 jaar oud wordt 'ie al :o.
mijne is al 2 jaar en gaat binnenkort al voor z'n derde beurt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 17:17

anc

JanAd schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 18:55:
Dom geweest daarnet... Na het opladen buiten wou ik de auto binnen zetten, maar vergeten de laadklep dicht te doen. Ik rij in achteruit de garage in, zoveel mogelijk naar de passagierskant en plots hoor ik een knal...

Laadklep lag op de grond, gelukkig lijkt het achterliggen mechanisme onbeschadigd te zijn.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik kan de klep er terug opklikken, maar helemaal vast zit ze niet meer.
De klep is vrij ongeschadigd, alleen de 'voetjes' waarmee het ding vastklikt zijn verbogen en gebroken. Aan het zwarte deel is niks te zien, ik heb wss net de kunststof rand geraakt.

Mailtje gestuurd naar de garage, ben benieuwd wat die gaan zeggen.
Super vervelend, hopelijk valt de schade mee! Ik snap ook niet dat ze net als de EV6 ervoor gekozen hebben om daar zo'n stomme constructie van te maken. Bij een Audi gaat ie naar beneden open. Dat is zoveel beter!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r9hirBAdXTNXkA1Lp3zmleeOCVQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M3fVP4l8OyESZdQfPpFyKoYY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redhawk668
Mijn verbruik zit nu zo rond de 14 Kwh/100km, soms 15Kwh/100km. Ik rij een Evolution, 18" velgen rondom 2.7 bar. Mix van snelweg en binnenweg. Met of zonder airco merk ik eigenlijk weinig verschil. ECO stand gebruik ik eigenlijk nooit, heeft ook weinig verschil. Dan rij ik op de snelweg rond de 110km/h, op de binnenwegen 85km/h of 90km/h. Ik heb deze vanaf oktober 2023, nu 30.000km gereden. Heeft nu net z'n eerste onderhoudsbeurt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redhawk668
anc schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:08:
[...]

Super vervelend, hopelijk valt de schade mee! Ik snap ook niet dat ze net als de EV6 ervoor gekozen hebben om daar zo'n stomme constructie van te maken. Bij een Audi gaat ie naar beneden open. Dat is zoveel beter!
[Afbeelding]
Zal wel te maken hebben met kosten. Kennelijk is de Renault constructie goedkoper om te produceren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jevamo
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 09-09 15:03
Vandaag bij Carglass geweest om de voorruit te vervangen (zaten 2 sterretjes in). Vooraf netjes op de hoogte gesteld dat het ongeveer 2,5u kan duren incl. kalibreren rijhulpsystemen. ook de toevoeging dat het soms nog wel eens mis kan gaan en dat je dan naar de dealer moet.

Met dat laatste zinnetje werd ik er niet echt gerust op, maar goed. Altijd uitgaan van het goede. De ruit was binnen no time vervangen en toen kwam dus het kalibreren. Dat moest rijdend gebeuren, dus de monteur ging netjes op pad. Bij terugkomst even aan de computer en je raad het al... Kalibreren mislukt, dus weer een rondje rijden. Ook na dat rondje weer mislukt. Er is uiteindelijk ergens met Renault in Engeland contact geweest en die hebben op afstand iets ingeladen/gereset. Poging 3 met het rijdend kalibreren wederom mislukt.

Na dik 3u bij carglass te hebben doorgebracht het advies gekregen om een afspraak te maken bij de dealer en die het euvel te laten verhelpen en de factuur aan carglass te richten. Er stond binnenkort al een onderhoudsafspraak dus even gebeld of ze dit er ook bij konden doen. Werd genoteerd, dus moet goed komen. Onderweg door het menu op het dashboard gebladerd en zag geen storing (wel het indicatie lampje van de auto met soort sterretje vooraan). Lane assist deed zn werk in ieder geval nog wel en ook het detecteren van de afstand tot je voorganger. Alleen verkeersborden (max snelheid) stond niet in het dashboard viel mij op.

Eenmaal thuis gekomen bedacht ik me dat het wellicht zou helpen om de auto op slot te laten gaan. ver genoeg weg te lopen met je sleutel en na 10 a 15 minuten eens te gaan kijken in de auto of de storing (melding camera voor registreerd niet) weg zou zijn. in het verleden wel eens meegemaakt met een natte parkeersensor of met te veel mist dat de voorganger niet gedetecteerd kan worden.

En ja hoor, geen melding meer in het display. Kortweg, de test systeem fase goed doorgekomen. Een stuk gereden en alles lijkt het weer (goed) te doen. Voor de zekerheid toch even naar laten kijken met het onderhoud.

Mochten er hier mensen zijn die ooit de voorruit moeten laten vervangen en hier ook tegenaan lopen. Laat de monteur bij een dergelijke foutmelding tijdens kalibreren eerst even de auto op slot staan (ver genoeg weg met de sleutel) en na een kwartier het opnieuw proberen. Dat kan een paar testritjes schelen (en ook wat wachttijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr3ggel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 10:05
Goede tip @jevamo.

Even een andere vraag.
Deze week wordt mijn nieuwe Megane E-tech Techno geleverd. Het laadstation bij mijn oprit wordt pas halverwege september geinstalleerd.

In mijn straat is geen openbare laadpaal.
Een maat van me heeft een Audi e-tron. Daarbij heeft ie een ook een 2,3KW lader met een normale stopcontactstekker welke hij niet gebruikt.
Ik heb een stopcontact op de oprit welke ik op een aparte groep kan zetten.
Ik ben nieuw in het hele EV laadgebeuren. Weet iemand of ik de 2,3KW (van de Audi E-tron) kan/mag gebruiken om de Megane E-tech op te laden? Zover ik weet wordt deze namelijk niet meegeleverd bij de Renault.

Ik weet dat ik natuurlijk ook op andere plekken kan laden. Maar aangezien ik de komende maand veel vanuit huis werk en geen lange reizen gepland heb vind ik het wel zo handig om deze gewoon thuis op de oprit (met overschot van mijn zonnepaneleninstallatie) op te laden.

Alvast dank voor het advies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

Fr3ggel schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 16:04:
Goede tip @jevamo.

Even een andere vraag.
Deze week wordt mijn nieuwe Megane E-tech Techno geleverd. Het laadstation bij mijn oprit wordt pas halverwege september geinstalleerd.

Een maat van me heeft een Audi e-tron. Daarbij heeft ie een ook een 2,3KW lader met een normale stopcontactstekker welke hij niet gebruikt.
Ik ben nieuw in het hele EV laadgebeuren. Weet iemand of ik de 2,3KW (van de Audi E-tron) kan/mag gebruiken om de Megane E-tech op te laden? Zover ik weet wordt deze namelijk niet meegeleverd bij de Renault.

Ik weet dat ik natuurlijk ook op andere plekken kan laden. Maar aangezien ik de komende maand veel vanuit huis werk en geen lange reizen gepland heb vind ik het wel zo handig om deze gewoon thuis op de oprit (met overschot van mijn zonnepaneleninstallatie) op te laden.

Geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Goede tip @jevamo.

Even een andere vraag.

Ik heb bijna een jaar lang geladen met een Granny van een Mini Cooper en nu soms met eentje van een BMW. Gaat prima, duurt alleen wat langer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurrea
In vervolg op mn eerdere vraag naar het verbruik onder jullie heb ik de eco-stand verruilt voor de comfort stand, regen. op max en de airco weer gewoon aangezet. Met name de regeneratiestand lijkt dan een positief effect te hebben. Reed ik eerder met wat langere stukken 16,0/100km volgens de boordcomputer, kom ik nu uit op 15,3 op veelal korte stukken (<7km).

Als extra controle heb ik bij de laatste laadsessie tot 80% (=48kwh bij een ev60). De dagteller gereset. As we speak staat de dagteller op 109km en de batterij op 49% (=29,4kwh). Dat komt neer oo een smashing 18,8 op 100 km. Nu zal ik ergens vast een misser maken of wat vergeten, maar hoe komt de boordcomputer aan die 15,3??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Spurrea schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 20:24:
Als extra controle heb ik bij de laatste laadsessie tot 80% (=48kwh bij een ev60). De dagteller gereset. As we speak staat de dagteller op 109km en de batterij op 49% (=29,4kwh). Dat komt neer oo een smashing 18,8 op 100 km. Nu zal ik ergens vast een misser maken of wat vergeten, maar hoe komt de boordcomputer aan die 15,3??
Ik kom obv jouw gegevens op een verbruik van 17,1 kWh/100 km (31% van een 60 kWh batterij verbruikt voor 109 km = 0,31 * 60 / 109 * 100). Is nog steeds flink hoger dan 15,3 maar scheelt toch weer een stuk tov 18,8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurrea
Net nog ff de bandenspanning gecontroleerd. Zou bij 20” volgens de sticker van het portier 2,6 voor en 2,4 achter moeten zijn. Stonden op resp. 2,45 en 2,40. Ik zag eerder al flink wat hogere waarden voorbij komen. Maar als je boven 2,8 en 2,6 gaat zitten, issie dan niet spijkerhard qua rijgedrag bij slecht wegdek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

De garage heeft de banden na het vorige onderhoud zelf op 2,9 - 2,7 gezet.
Bij vele andere hier stond het standaard ook een pak hoger, zoek maar eens op bandenspanning in dit forum.

Persoonlijk vind ik 2,8/2,6 prima aanvoelen op Belgische wegen ;)

In de winter hou ik de standaard waarden wel aan - ik heb alleen zomerbanden own de relatief weinig kilometers die ik doe (+/-10.000km/jaar). Zodra deze banden versleten zijn, laat ik 4 seizoens banden leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ariebombari_Jet
Goede tip @jevamo.

Even een andere vraag.

Ik doe al 2 jaar niet anders (alleen thuis laden met de granny charger). Werkt perfect!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
Spurrea schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 20:24:
In vervolg op mn eerdere vraag naar het verbruik onder jullie heb ik de eco-stand verruilt voor de comfort stand, regen. op max en de airco weer gewoon aangezet. Met name de regeneratiestand lijkt dan een positief effect te hebben. Reed ik eerder met wat langere stukken 16,0/100km volgens de boordcomputer, kom ik nu uit op 15,3 op veelal korte stukken (<7km).

jouw aannames van 49% SOC = 29,4kWh gaan niet op. Je kunt zo helaas niet rekenen met een batterij. 49% SOC zal ergens tussen de 27 en 29 kWh inhoud zitten (dus daar heb je al een flinke variabele) en ook verschilt het per moment hoe efficient de auto die energie er uit kan halen (temperatuur etc).
Maar wat je aankaart is wel precies het mankement van de dagteller: die checkt puur wat de elektromotor en het klimaatsysteem verbruiken, maar die checkt niet hoeveel energie er daadwerkelijk 'uit' de batterij gaat (vermoed ik). Daarom wijkt de weergegeven range van de auto ook af. Dus jouw rekenmethode is wel het meest betrouwbare, hoewel je ook hier een flinke afwijking zal hebben. Maar je kunt de range zo wel beter bepalen.

Ik rij vaak lange ritten, waarbij het prima lukt om het gemiddelde verbruik van die rit op zo'n 14,5 kWh/100km te houden. In theorie zou je dan dus makkelijk (60/14,5) = 400+ kilometer moeten komen. Toch is de SOC echt bijna 0% als je 350km hebt gereden.

[ Voor 4% gewijzigd door BVice op 27-08-2024 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
Bij een nmc batterij werkt het veel simpeler en wordt er gekeken naar het voltage van de cellen. Dat voltage is de soc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6i1tw4nQKopBsMIAX9AMdm566dw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ENeSHTAoqInIuOiAe8pqFdrp.png?f=user_large

Heb je een lfp batterij dan is het sommetje wel anders. Dan zijn dan ook batterijen die je wel altijd naar 100% moet opladen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qvGimj0mFqooR1ul8gyf9b3XrkQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zByM9TgnplLnk9e7jzJPlGr8.jpg?f=fotoalbum_large

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwatori
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-09 16:54
Afgelopen week heeft een schadeherstelbedrijf de schade hersteld die was veroorzaakt door iemand die met een sleutel langs de hele zijkant van mijn auto was gegaan. Hiervoor is vermoedelijk het portier aan de passagierskant verwijderd om te kunnen spuiten.

Toen ik de auto ophaalde, ontdekte ik dat het handvat aan de passagierskant niet meer motorisch openging. Ik heb het schadeherstelbedrijf gebeld en zij vertelden me doodleuk dat ze zelf ook een half uur geprobeerd hebben het probleem op te lossen, maar dat Renault had gezegd dat het een software-instelling zou zijn?!? (Fijn dat ze dat ook aan mij hadden gecommuniceerd…) Ze konden niet aangeven waar dit probleem precies door werd veroorzaakt, en nu moet de auto dus naar een Renault-dealer worden gebracht om dit te laten repareren.

Dit is natuurlijk deels niet de beste service vanuit het schadeherstelbedrijf, maar als ik teruglees over andere Meganes die schade hebben gehad, belooft het niet veel goeds dat externe bedrijven echt niet veel kennis lijken te hebben / kunnen met deze auto's, buiten Renault om.

Hoop iig dat dit snel opgelost is, want moet aan iedereen uitleggen hoe ze het portier moeten openmaken.😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurrea
BVice schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 09:37:
[...]

Ik rij vaak lange ritten, waarbij het prima lukt om het gemiddelde verbruik van die rit op zo'n 14,5 kWh/100km te houden. In theorie zou je dan dus makkelijk (60/14,5) = 400+ kilometer moeten komen. Toch is de SOC echt bijna 0% als je 350km hebt gereden.
En die 14,5 staat op je dashboard, of eigen berekening?

Verder bedankt voor je verhaal. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Spurrea schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 11:27:
[...]

En die 14,5 staat op je dashboard, of eigen berekening?

Verder bedankt voor je verhaal. 👍
nee dat is dan inderdaad de weergave op de trip-teller in de auto na een reset (of wat de ECO score voor die rit heeft bijgehouden aan verbruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Dat verbruik in de auto, is dat toevallig exclusief bijzaken (airco, schermpjes etc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Niwatori schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:44:
Toen ik de auto ophaalde, ontdekte ik dat het handvat aan de passagierskant niet meer motorisch openging. Ik heb het schadeherstelbedrijf gebeld en zij vertelden me doodleuk dat ze zelf ook een half uur geprobeerd hebben het probleem op te lossen, maar dat Renault had gezegd dat het een software-instelling zou zijn?!? (Fijn dat ze dat ook aan mij hadden gecommuniceerd…) Ze konden niet aangeven waar dit probleem precies door werd veroorzaakt, en nu moet de auto dus naar een Renault-dealer worden gebracht om dit te laten repareren.

Dit is natuurlijk deels niet de beste service vanuit het schadeherstelbedrijf, maar als ik teruglees over andere Meganes die schade hebben gehad, belooft het niet veel goeds dat externe bedrijven echt niet veel kennis lijken te hebben / kunnen met deze auto's, buiten Renault om.
Herkenbaar, maar dan nav een reparatie door de Renault dealer. Nadat de Renault dealer vorig jaar het oplaad-probleem had verholpen, werkten de flippers voor het instellen van de mate van regeneratie niet meer. Bleek ook een instelling te zijn die opeens spontaan uit stond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Megalodon86 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:54:
Dat verbruik in de auto, is dat toevallig exclusief bijzaken (airco, schermpjes etc)?
Nee, alles is hierin meegenomen (recup, batt verwarming, airco, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
deMercer schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:58:
Bleek ook een instelling te zijn die opeens spontaan uit stond.
Huh, is dit in te stellen tot uit te zetten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 11:26

Sr_Ogel

Klop klop klop

jevamo schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 15:23:
Mochten er hier mensen zijn die ooit de voorruit moeten laten vervangen en hier ook tegenaan lopen. Laat de monteur bij een dergelijke foutmelding tijdens kalibreren eerst even de auto op slot staan (ver genoeg weg met de sleutel) en na een kwartier het opnieuw proberen. Dat kan een paar testritjes schelen (en ook wat wachttijd)
Sr_Ogel in "Het grote Renault Megane E-Tech electric topic"

Had al eens een vergelijkbare ervaring. Zover ik mij kan herinneren is de oplossing niet geweest om hem op slot te doen voor een kwartier. Wel werd gevraagd of ik eventueel weg zou willen want dan zou ik een vervangende auto krijgen. Ze zouden enkel op mijn eigen verantwoording de auto meegeven zonder werkende veiligheidssystemen. Die verantwoordelijk konden en wilden ze zelf niet nemen.

Wellicht dus slim om standaard al vervangend vervoer te vragen en er niet blijven wachten. De kans dat het lang duurt is kennelijk nog steeds aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Zjanzjak schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:45:
Huh, is dit in te stellen tot uit te zetten dan?
Ja, door de dealer. Niet voor ons als eigenaren/rijders van de auto. Was voor de dealer trouwens ook een verrassing dat dit een instelling was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurrea
Het is bekend dat de Megane bij ontgrendelen en vergrendelen een knipper-scene maakt met de ledlampen. Geinig, eerlijk is eerlijk. Maar waarom doet de Megane dat bij het vergrendelen meerdere keren? Als,ik binnen ben en al in de woonkamer op de bank zit, knippert de Megane me nóg een keer vriendelijk toe. Niet dat de wandeltocht van de voordeur nou zo groot is, maar de reden waarom het 2x gebeurt ontgaat me. Is dat eigenlijk standaard dattie dat 2x doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurgenKnops
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 22:07
Ik volg deze thread al langer vanwege de komst van een nieuwe lease auto, welke, je raadt het al, een Renault Megane E-Tech is geworden.

Afgelopen maandag (26/08) was de levering en natuurlijk gelijk alles verbinden met mijn Google account en de My Renault app. Welgeteld een halve dag heeft de Renault app data doorgegeven, maar blijft sinds het einde van de middag dezelfde data weergeven. Laadsessie is (nog) niet terug te vinden, km stand wordt niet bijgewerkt etc., terwijl de auto wel aangeeft verbonden te zijn. Ik kan overigens wel de technische data inzien, maar dat zal gewoonweg gekoppeld zijn aan de VIN.

Nou heb ik de afgelopen tijd gezien dat er een grootschalige storing bij Orange was, maar het feit waarom ik wel de auto kon toevoegen, data kon inzien en er maar een halve dag van mocht 'genieten', is me een raadsel. Het opnieuw aanmelden van de auto bij My Renault mochten niet baten. Is dit slecht beginnersgeluk, hebben meerderen hier 'last' van gehad ten tijde van de eerste aanmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redhawk668
JurgenKnops schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 08:35:
Ik volg deze thread al langer vanwege de komst van een nieuwe lease auto, welke, je raadt het al, een Renault Megane E-Tech is geworden.

Afgelopen maandag (26/08) was de levering en natuurlijk gelijk alles verbinden met mijn Google account en de My Renault app. Welgeteld een halve dag heeft de Renault app data doorgegeven, maar blijft sinds het einde van de middag dezelfde data weergeven. Laadsessie is (nog) niet terug te vinden, km stand wordt niet bijgewerkt etc., terwijl de auto wel aangeeft verbonden te zijn. Ik kan overigens wel de technische data inzien, maar dat zal gewoonweg gekoppeld zijn aan de VIN.

Nou heb ik de afgelopen tijd gezien dat er een grootschalige storing bij Orange was, maar het feit waarom ik wel de auto kon toevoegen, data kon inzien en er maar een halve dag van mocht 'genieten', is me een raadsel. Het opnieuw aanmelden van de auto bij My Renault mochten niet baten. Is dit slecht beginnersgeluk, hebben meerderen hier 'last' van gehad ten tijde van de eerste aanmelding?
Bij de levering van mijn Megane E-Tech werkte het systeem niet, kreeg de auto geen verbinding. Dat heeft bijna twee dagen geduurd voordat dat werkte. In de meeste gevallen werkt de app en kan ik de status van de auto checken, soms ook niet. Duurt het een dag en dan werkt het weer. Heb ook het gevoel dat het niet alleen aan Renault ligt, Orange is kennelijk soms gewoon bagger. Nogal storingsgevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

De eerste dagen na levering moet je volgens mij echt even geduld hebben, de meeste problemen mbt services, app en online e.d. lijken bij bijna iedereen even tijd nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Spurrea schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 20:55:
Het is bekend dat de Megane bij ontgrendelen en vergrendelen een knipper-scene maakt met de ledlampen. Geinig, eerlijk is eerlijk. Maar waarom doet de Megane dat bij het vergrendelen meerdere keren? Als,ik binnen ben en al in de woonkamer op de bank zit, knippert de Megane me nóg een keer vriendelijk toe. Niet dat de wandeltocht van de voordeur nou zo groot is, maar de reden waarom het 2x gebeurt ontgaat me. Is dat eigenlijk standaard dattie dat 2x doet?
Dat heb ik nog niet eerder gezien, hooguit als je te dicht weer in de buurt komt van de auto. Dus misschien een bepaalde radio reflectie in huis waardoor hij denkt dat je dichterbij bent? Hier verdwijnt de sleutel altijd in een Faraday doosje na gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariebombari_Jet
Spurrea schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 20:55:
Ter info:
Ik heb een kapotte koplamp gehad. De Megane verlichting blijft dan na vergrendelen minutenlang branden en knipperen, maar gaat uiteindelijk uit. Ik vermoed om je erop te wijzen dat er iets stuk is.
Na vervanging koplamp (€1300!) was het 'probleem' opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

Je hebt het niet per ongeluk over de see-me-home lighting functie just 2b sure?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurrea
Ik heb het over de “disco”-verlichting als je de auto op slot klikt. Wel staat de auto direct bij de voordeur en hangt de sleutel ook dichtbij de voordeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanpaulh
Spurrea schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 12:03:
Wel staat de auto direct bij de voordeur en hangt de sleutel ook dichtbij de voordeur.
Dat is misschien vanwege de kans op diefstal sowieso beter om niet te doen.
Het is veiliger de sleutel wat verder weg te leggen.

[ Voor 10% gewijzigd door jeanpaulh op 28-08-2024 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Spurrea schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 12:03:
Ik heb het over de “disco”-verlichting als je de auto op slot klikt. Wel staat de auto direct bij de voordeur en hangt de sleutel ook dichtbij de voordeur.
Dan denkt de auto soms dat je dichtbij bent en begint de disco disco inferno.
Ik heb het wel eens in de ochtend als ik naar beneden ga, zie ik vanuit de keukendeur dat de wagen lekker bezig is met zijn disco-partijtje. :P Sleutel (tesaam met alle papieren en andere sleutels) gaat namelijk altijd mee naar boven dus in de ochtend is de sleutel even een kort moment op een paar meter van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

Ja dat doet hij inderdaad op een verdere afstand al dan het unlocken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Japie.G schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 20:46:
Ja dat doet hij inderdaad op een verdere afstand al dan het unlocken
Geef hem eens ongelijk, de auto is gewoon blij om zijn baasje weer te zien :P

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 17-09 14:53
Mijn sleutel ligt thuis in een metalen bakje niet ver van de auto vandaan, geen probleem.

• Centauriprime
Hoe is jullie ervaring met het orange abbo?

Sinds ik de auto heb juli 23 altijd gebruik gemaakt van tethering via hotspot.
Nu op vakantie dacht ik drie weken geleden laat ik eens gebruik maken van de gratis 3gb. Aangemeld bij orange en gekoppeld aan de vin. Maar na een week nog niets in de auto en bij orange staat nog 3gb resterend.

Gemeld bij Renault en krijg ik nu door dat het mobiele internet in de auto al eens gekoppeld is aan een ander orange account en ik dus nooit meer gebruik kan maken van mobiel internet in de auto. De auto was helemaal nieuw.

Met andere woorden bij bijv een 2ehands auto gaat het ook nooit werken.

Keuze van Orange krijg ik door?

15x330 SW38

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Zjanzjak schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 17:56:
[...]

Dan denkt de auto soms dat je dichtbij bent en begint de disco disco inferno.
Ik heb het wel eens in de ochtend als ik naar beneden ga, zie ik vanuit de keukendeur dat de wagen lekker bezig is met zijn disco-partijtje. :P Sleutel (tesaam met alle papieren en andere sleutels) gaat namelijk altijd mee naar boven dus in de ochtend is de sleutel even een kort moment op een paar meter van de auto.
Nu snap ik meteen waarom dat batterijtje van jou leeg was :p.

• Zjanzjak
Centauriprime schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 11:09:
Geen ervaring mee, nooit gebruik van gemaakt omdat ik links en rechts int begin wat geklaag er over tegen kwam. Op diverse fora, nationale en internationale facebook-groepen. Uiteraard ook goede berichten, paar mensen in dit topic hebben er foutloos gebruik van kunnen maken maar dat was volgens mij gelijk bij aankoop auto en niet een poos later.
Hoe dan ook, hopelijk komt het nog in orde voor jou.

Wat anders;

Heel soms ben ik in Google Maps mijn laatste bestemmingen ineens kwijt.
Geen probleem verder en 'Hey Google' is zo geroepen maar het viel me op.
Anderen dit ook wel eens?

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Centauriprime schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 11:09:

Sinds ik de auto heb juli 23 altijd gebruik gemaakt van tethering via hotspot.
Nu op vakantie dacht ik drie weken geleden laat ik eens gebruik maken van de gratis 3gb. Aangemeld bij orange en gekoppeld aan de vin. Maar na een week nog niets in de auto en bij orange staat nog 3gb resterend.

Gemeld bij Renault en krijg ik nu door dat het mobiele internet in de auto al eens gekoppeld is aan een ander orange account en ik dus nooit meer gebruik kan maken van mobiel internet in de auto. De auto was helemaal nieuw.

Met andere woorden bij bijv een 2ehands auto gaat het ook nooit werken.

Keuze van Orange krijg ik door?
Bij mij heeft dat prima gewerkt. Aangezien ik de native AAOS apps gebruik en geen Android Auto is de gsm dus wat overbodig in de auto dan.
Ik heb de oorspronkelijke 3GB opgebruikt en nadien heb ik wat gewisseld tussen een Hotspot op de phone via MacroDroid en af en toe een maandje Orange.
Activatie verliep telkens vlot en altijd vrijwel onmiddellijk. Alleen de eerste activatie duurde een dag ofzo.

Maar sinds dat Proximus in België eindelijk de datalimieten aan het optrekken is voor mobile abo’s, heb ik Orange niet meer gebruikt.

Moest ik voor een redelijke prijs direct een jaar data kunnen kopen, pakweg 100GB oid zou ik het zeker overwegen omdat het meestal net iets vlotter werkte dan via een Hotspot. 5GB voor 9,99 euro is te weinig Data voor teveel Geld imo.

Pagina: 1 ... 82 ... 98 Laatste