Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 73 ... 98 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
JanAd schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 07:51:
De Regeneratie op max lijkt me erg vervelend voor de auto achter je, dan springt je remlicht toch continue aan bij het minste dat je de stroompedaal lost? Ik ben zoals de meeste hierboven ook een ‘flipperaar’, maar sommige ritjes blijft hij gewoon heel de tijd op 1/default staan.
De remlichten springen pas aan bij een bepaalde vertraging. Dus als je het stroompedaal gedeeltelijk lift, dan gaan de remlichten nog niet direct branden. Is ook te zien aan de auto-afbeelding tussen de tellers.
Ik heb wel geen ACC en de AC gebruik ik ook nooit, ik zet de Limiter altijd op.
Ik heb ook geen ACC maar ‘slechts’ de gewone CC. Ik gebruik de snelheidsbegrenzer ook vaak, zeker in de stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 13:06
L0we schreef op donderdag 11 april 2024 @ 23:21:
Eerste maandje (4000 km) met de Megane is niet onverdeeld positief.

Wat me negatief opvalt:
- Draadloze lader doet het slecht, verschillende telefoons geprobeerd, maar hebben allemaal het probleem dat het laden na 10-15 minuten stopt.
- Boven de 115/120 zoemt de motor merkbaar, maar lijkt het alsof hij ook wat resonantie doorgeeft in het stuur en in de vloer.
- Er zit een hobbel in, waarschijnlijk in de banden, waardoor hij op elke snelheid erg onrustig aanvoelt.

Volgende week gaat hij weer terug naar de dealer, hopelijk kunnen ze er wat mee.
Draadloos laden is inderdaad slecht, maar als je de juiste spot vindt dan gaat het altijd wel goed. Ik heb een iPhone 14 pro, maar als ik de telefoon met de LENS naar rechts leg en ik leg hem precies in het midden na het opstaande randje dan gaat het altijd goed en blijf hij altijd laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWS-Megane
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18-09 09:23
grote_oever schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:43:
[...]

Draadloos laden is inderdaad slecht, maar als je de juiste spot vindt dan gaat het altijd wel goed. Ik heb een iPhone 14 pro, maar als ik de telefoon met de LENS naar rechts leg en ik leg hem precies in het midden na het opstaande randje dan gaat het altijd goed en blijf hij altijd laden.
Bij mij gaat laden altijd goed tenzij het te warm is. Het onderbreken van het laden wordt meestal door de telefoon gedaan als die constateert dat batterij te warm wordt. Ik heb een Pixel 7 pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueberry00
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 28-05 13:38
JanAd schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 07:51:
Ik ben zoals de meeste hierboven ook een ‘flipperaar’, maar sommige ritjes blijft hij gewoon heel de tijd op 1/default staan.
Ik heb hier een vraagje over: regenereren doet de auto toch ook bij het 'gewoon' remmen met rempedaal? Bij mij staat regenereren altijd op stand 1 en met de rempedaal kan je beter - van situatie tot situatie - aanpassen hoe te remmen.

Wat is er dus zo handig aan flippereren, als de regeneratie bij gecontroleerd pedaal-remmen dezelfde is?
(eerlijke vraag)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:26

Japie.G

Colour Classic

blueberry00 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:18:
[...]

Ik heb hier een vraagje over: regenereren doet de auto toch ook bij het 'gewoon' remmen met rempedaal? Bij mij staat regenereren altijd op stand 1 en met de rempedaal kan je beter - van situatie tot situatie - aanpassen hoe te remmen.

Wat is er dus zo handig aan flippereren, als de regeneratie bij gecontroleerd pedaal-remmen dezelfde is?
(eerlijke vraag)
U snapt het 😉 Er is geen verschil. Alleen persoonlijke voorkeur in hoe je het gebruikt.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 17:04
appelsaus schreef op donderdag 11 april 2024 @ 11:27:
Na lange tijd weer eens op dit topic wezen lezen

Ik heb al heel lang een gek tikkend geluid bij het aanremmen.
Éénmalig een tik, daarna pas weer bij de volgende keer remmen (na accellereren).
Een tikje klinkt niet als erg, maar het is voor mij genoeg om helemaal knettergek van te worden (inmiddels word ik er, elke keer dat ik in de auto stap en het geluidje weer hoor, pissig om).
Mijn advies; ga een rondje rijden samen met de monteur. Bij mij vervingen ze de schokdempers achter, dit bleek een geadviseerde verbetering bij bonk geluid en Renault bied voor de Megane waar het kan wel andere onderdelen indien er last ervaren wordt. Eigenlijk een hardware update om de auto zo stil mogelijk te houden, want de schokdemper rubber vorm is ook echt anders dan vanaf de productielijn. Ik heb toen samen met de monteur een woonwijk doorgereden. Dat is de enige manier om een garage er echt van te overtuigen dat het een probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16-09 11:22
[...]

(eerlijke vraag)
is inderdaad voorkeur, ik rij echt heel veel op ACC dus dan wil je zo min mogelijk de pedalen gebruiken.
En bijvoorbeeld als je op ACC rijdt, je drukt de ACC uit en je zit dan in stand 1, kost het meer tijd om naar het rempedaal te gaan, kun je net zo goed even een paar keer flipperen, dan rem je sneller af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueberry00
BVice schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:52:
[...]

is inderdaad voorkeur, ik rij echt heel veel op ACC dus dan wil je zo min mogelijk de pedalen gebruiken.
En bijvoorbeeld als je op ACC rijdt, je drukt de ACC uit en je zit dan in stand 1, kost het meer tijd om naar het rempedaal te gaan, kun je net zo goed even een paar keer flipperen, dan rem je sneller af.
Ik begrijp het, maar als je in ACC rijdt en remt met de pedaal, schakelt de ACC uit én kan je controleren. Eén handeling.

Als je eerst op 0 moet drukken en dan nog de generatie instellen afhankelijk van de situatie (sowieso dus al 2 handelingen), lijkt dit me veel meer te vergen.

Ieder zijn ding sowieso, maar dan is mijn analyse voor mezelf toch dat ik het rempedaal blijf gebruiken. >:)

Dank voor jullie respons overigens. Altijd interessant en hoffelijk hier! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16-09 11:22
blueberry00 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:25:
[...]

Ik begrijp het, maar als je in ACC rijdt en remt met de pedaal, schakelt de ACC uit én kan je controleren. Eén handeling.

Als je eerst op 0 moet drukken en dan nog de generatie instellen afhankelijk van de situatie (sowieso dus al 2 handelingen), lijkt dit me veel meer te vergen.
uiteraard bij een plotselinge actie moet je het rempedaal gebruiken, maar als ik bijvoorbeeld op een klaverblad zit of een afrit, vind ik het fijner om de ACC er af te halen en met de flippers tot aan het stoplicht af te remmen. Rempedaal = direct remlicht en dat wil ik ook vermijden.
Stel je zit in regeneratie stand 1, en je hebt ACC actief. Dan 'tik' je alleen even het rempedaal aan om de ACC uit te schakelen, om verolgens uit te rollen. Maar dan heeft je remlicht al gebrand, en dat wil ik gewoon voorkomen. dat veroorzaakt files. En als je per ongeluk in regeneratie stand 4 stond en je zit met je voet op de rem, dan remt hij veel te hard en kost het echt wel meer tijd om dat met je gaspedaal op te vangen dan even die flippers te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 10:31
Remlicht veroorzaakt geen files hoor...
Het feit dat mensen gewoon zitten te dagdromen en niet opletten, dat veroorzaakt files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:47

JanAd

Wind’s howling

[...]

(eerlijke vraag)
Klopt, maar door het flipperen heb je minder slijtage aan de remschijven. Als ik passagiers heb gebruik ik de flippers meestal niet, omdat je minder subtiele controle hebt.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

JanAd schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 15:21:
[...]

Klopt, maar door het flipperen heb je minder slijtage aan de remschijven. Als ik passagiers heb gebruik ik de flippers meestal niet, omdat je minder subtiele controle hebt.
Nee hoor, met het rempedaal kun je ook prima regeneratie only doseren. Pas als je meer remvermogen dan max regeneratie vraagt komen de frictieremmen in actie. En onder de 9km/u.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:21

The Wizard

Moderator Mobile
Japie.G schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 15:23:
[...]

Nee hoor, met het rempedaal kun je ook prima regeneratie only doseren. Pas als je meer remvermogen dan max regeneratie vraagt komen de frictieremmen in actie. En onder de 9km/u.
Idd, je moet al flink hard remmen wil je de fysieke remmen aanspreken. Bij een noodstop wordt er nooit regeneratief geremd maar altijd direct op de fysieke remmen.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corvankruchten
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-08 14:28
grote_oever schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:43:
[...]

Ik heb een hulpstukje geprint ,et 3d-printer. Werkt perfect voor onze iPhones. Telefoon blijft stabieler liggen en laden gaat goed.

https://www.thingiverse.com/thing:6023183

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 13:06
Schmoove schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 14:58:
Remlicht veroorzaakt geen files hoor...
Het feit dat mensen gewoon zitten te dagdromen en niet opletten, dat veroorzaakt files.
Flipper op stand 1 lijkt erop dat mijn remlicht niet aangaat. Pas bij flipper op stand 2. Tenminste, mijn auto op display laat de achterlichten niet branden als ik afrem op flipper stand 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:01

Sr_Ogel

Klop klop klop

grote_oever schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 20:59:
[...]

Flipper op stand 1 lijkt erop dat mijn remlicht niet aangaat. Pas bij flipper op stand 2. Tenminste, mijn auto op display laat de achterlichten niet branden als ik afrem op flipper stand 1.
In stand 3 begint hij gelijk te remmen met het remlicht aan . Stand 2 is nog zonder remlicht. In stand 1 is er geen enkele regeneratie. Althans bij mij. Ik heb ook geen Sportstand dus wie weet zit daar ook verschil. (Alleen eco of normaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Remlicht gaat aan bij ongeveer 50% regeneratie. Op stand 1 en 2 kom je daar niet aan en gaan de remlichten niet aan. Op stand 3 en 4 is het afhankelijk van de snelheid en hoever je het pedaal last opkomen, bij een beetje liften van het pedaal blijven de lichten uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Sr_Ogel schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 05:25:
[...]

In stand 3 begint hij gelijk te remmen met het remlicht aan . Stand 2 is nog zonder remlicht. In stand 1 is er geen enkele regeneratie. Althans bij mij. Ik heb ook geen Sportstand dus wie weet zit daar ook verschil. (Alleen eco of normaal)
Remlichten aan = boven een bepaald vertraging, dit is niet afhankelijk van je stand. In de praktijk gaan ze nooit branden bij level 1 (maar wel regeneratie! Precieze weet ik niet, maar 15 kW wordt er sowieso teruggewonnen.) Vanaf level 2 zie je dat de remlichten op hogere snelheid niet branden maar bij lagere snelheid vaak wel, ook bij een afrit die naar beneden loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 17-09 14:53
Ik vind de one pedal drive zooooooo fijn, altijd hoogste stand regeneratie. En dat mijn remlichten iets vaker aanfloepen daardoor, boeien, houdt de achterliggers wakker en op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• als het ware
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 11:13
Surfroy01 schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:00:
Ik vind de one pedal drive zooooooo fijn, altijd hoogste stand regeneratie. En dat mijn remlichten iets vaker aanfloepen daardoor, boeien, houdt de achterliggers wakker en op afstand.
Wat jij zegt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 18:26
Surfroy01 schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:00:
In de stad helemaal eens.
Maar ook op de snelweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.Hofman
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 16:24
B.Hofman schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:41:
[...]

Zojuist bericht gehad dat hij eind april wordt verwacht. 2 maanden… dat is erg netjes!
Helaas toch vertraagd! Hij staat nu voor 'medio juni'. Zal dit met de modeljaarwijziging te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 00:01
B.Hofman schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:07:
[...]

Helaas toch vertraagd! Hij staat nu voor 'medio juni'. Zal dit met de modeljaarwijziging te maken hebben?
GSR2 window is nog niet zo lang open volgens mij. Dus die updates zorgen voor vertraging.

[ Voor 16% gewijzigd door AnthonyR op 15-04-2024 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Hier mensen die de API uitlezen in hun home automation systeem die sinds vanmiddag 12:00 geen kliometerstand meer krijgen?

Ik krijg de volgende melding op een api call: message: "you should not be there but well done for the effort"

Dat klinkt niet goed, en klinkt ook niet als een tijdelijke storing :/ Hopelijk blijkt het dat toch te zijn 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Japie.G op 15-04-2024 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanpaulh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:29
Japie.G schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:58:
Hier mensen die de API uitlezen in hun home automation systeem die sinds vanmiddag 12:00 geen kliometerstand meer krijgen?

Ik krijg de volgende melding op een api call: message: "you should not be there but well done for the effort"

Dat klinkt niet goed, en klinkt ook niet als een tijdelijke storing :/ Hopelijk blijkt het dat toch te zijn 8)7
Same here. Waarschijnlijk heeft Renault een aanpassing in de API doorgevoerd. Hopen op een patch vrees ik.

Er is al een issue gemeld op Github:
https://github.com/hacf-fr/renault-api/issues/1135

[ Voor 7% gewijzigd door jeanpaulh op 15-04-2024 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

jeanpaulh schreef op maandag 15 april 2024 @ 18:38:
[...]

Same here. Waarschijnlijk heeft Renault een aanpassing in de API doorgevoerd. Hopen op een patch vrees ik.

Er is al een issue gemeld op Github:
https://github.com/hacf-fr/renault-api/issues/1135
Jep, lijkt er op. Hopelijk heeft iemand snel de juiste call gevonden. App werkt wel gewoon inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaulh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:29
Japie.G schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:19:
[...]
Jep, lijkt er op. Hopelijk heeft iemand snel de juiste call gevonden. App werkt wel gewoon inderdaad.
@Japie.G de fix die op Github beschreven staat werkt voor mij: gewoon een oudere /v1 versie van de API aanroepen ipv. de /v2.

Zie:
https://github.com/hacf-f...5#issuecomment-2057902148

Dus feitelijk deze '2' vervangen door een '1':
https://github.com/hacf-f.../kamereon/__init__.py#L29

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

jeanpaulh schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 08:11:
[...]

@Japie.G de fix die op Github beschreven staat werkt voor mij: gewoon een oudere /v1 versie van de API aanroepen ipv. de /v2.

Zie:

Hmm, bij mij werkte dat net niet. Toch nog eens even proberen dan.

edit:

Yes, ik maakt zelf een denkfout en het werkt! Ik gebruik een nodered addon, dus de code is iets anders. Voor de nodered gebruikers, ZEServices.js even als volgt aanpassen (regeltje commenten):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UX4SM-OmI18xR_WVdgh01E37vvk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a7zJHmf6J0LP7rFKQEpO2jYe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door Japie.G op 16-04-2024 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-08 19:04
appelsaus schreef op donderdag 11 april 2024 @ 11:27:
Na lange tijd weer eens op dit topic wezen lezen

Ik heb al heel lang een gek tikkend geluid bij het aanremmen.
Éénmalig een tik, daarna pas weer bij de volgende keer remmen (na accellereren).
Een tikje klinkt niet als erg, maar het is voor mij genoeg om helemaal knettergek van te worden (inmiddels word ik er, elke keer dat ik in de auto stap en het geluidje weer hoor, pissig om).

Ben al bij verschillende dealers geweest, geluid word erkend maar nog niet gelokaliseerd / opgelost. Het komt bij andere Meganes niet voor, dus het is zeker dat het geen producteigenschap is. Ik heb al een keer een nieuwe rembekrachtiger gehad waarmee een andere klacht opgelost is (klapperend pedaal bij auto-hold bij stoplicht). Daarbij is alleen de auto teruggezet naar fabrieksinstellingen, waardoor klachten als een zwart blijvend scherm, mega hoog volume v/d radio bij ontgrendelen en openen van de deur) die eerder opgelost of zo goed als opgelost waren, teruggekomen zijn... En weer lastig op te lossen schijnen te zijn..

Ik moet alleen steeds > twee maanden wachten tot er weer een afspraak mogelijk is. Uiteindelijk na bijna een jaar met een klacht ingediend via de LM, niet over de dealer want die doet zijn best, maar over het geheel.
LM heeft vervolgens iets gevonden over de aandrijfas, dat die een geluid kan maken (schijnt relatief zeldzaam te zijn, Renault nr. 85963), dat het geluid even weg is als de auto van de wielen geweest is maar terugkeert na even rijden. Dit is precies mijn ervaring ook, onlangs heb ik winterbanden weer terug laten wisselen naar zomerbanden, en was het een half uurtje zo goed als weg.

Uiteindelijk heeft de LM een garage gevonden die me binnen anderhalve week kon helpen, dus ik had goede hoop op eindelijk een oplossing. Helaas is het bericht daarvan "We horen niets, en wat we niet kunnen horen kunnen we niet lokaliseren en dus niet oplossen". Opzich logisch, maar ik heb niet echt het gevoel serieus genomen te worden, ondanks dat 3 man bij 2 andere garagebedrijven erkennen dat het geluid er is en geen producteigenschap is.

Ik ben dus bang dat het toch > 2 maanden wachten zal worden, tot de dealer die het geluid wel (h)erkent(d) tijd heeft...

Herkent iemand het terugkomen van zwart scherm / hoog volume, of het geluid dat ik omschrijf?

Verder overigens na bijna een jaar en 20k+ km wel heel tevreden over de rest van de auto!
Geen ervaring met dit hoog volume of geluid. Megane evolution 130pk 60kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
Kwiepz schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 20:25:
Hallo allemaal,

Sinds afgelopen zaterdag merk ik tijdens het rijden in onze Megane e-Tech Techno (in zo goed als alle modussen) bij 100km/u+ een zoomend/buzzing geluid van voren komen. Daarnaast tegelijkertijd voel ik dit ook in het gaspedaal wat zich uit in lichte trillingen, erg irritant als je een langere afstand moet rijden.

Kan iemand verifieeren of dit normaal is of niet? Ik kan het namelijk zelf niet plaatsen op dit moment.

Misschien goed om erbij te vermelden dat we de auto pas een week hebben en wij van een benzine auto afkomen, hoor/voel/merk alles op dit moment.

Gaat sowieso de 23e van april naar de dealer voor onderzoek. Dacht wellicht even hier proberen of er mensen zijn die dit herkennen?
Ik denk ook de warmtepomp. Zet je klimatisering eens volledig uit in deze situatie en bekijk het eens opnieuw. Dat doe je door de ventilator volledig op 0 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
JanAd schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:45:
Zo lijkt het wel... In BE zijn de EV40 modellen al een tijd langer nergens meer te vinden.
https://nl.renault.be/ele...lectric/configureren.html

Nochtans vind ik een EV40 nog steeds een prima oplossing voor vrij kort woon-werk verkeer zonder snelwegen. Met 2 laadbeurten per week kom ik overal waar ik moet zijn.
Heeft de evolution nu dezelfde voorbumper als de andere versies?

Ik rij nl met een evolution 130pk met 4 uitstulpingen tgv de klemmen. =zo afgeleverd van fabriek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
Sr_Ogel schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:12:
[...]

Ik dacht even dat de Equilibre eruit is maar dat is niet het geval. De features van de Equilibre zijn in de Evolution gestopt. Let dus op. De Equilibre en nu dus de Evolution heeft maar het 9" scherm zonder google services. Eigenlijk is dus de Evolution verdwenen en is de Equilibre hernoemd.

(je bent van je telefoon afhankelijk voor je navigatie)

Wel apart dat ik voor de rode 600 euro moest bij betalen bovenop de standaard witte uitvoering en je nu 600 euro moet bij betalen om geen rode uitvoering te krijgen.
Aja zo zit het. Ik rij met een evolution. En die bumper is totaal anders als de versies van nu.
Wat wel raar is. De evolution werd verkocht met rijbereik 470km terwijl de andere versies 450km waren. Nu zijn ze allemaal 470km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
Centauriprime schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 09:08:
Werkt perfect. Er stond vorige week 61 euro bij de payout knop dus dacht klik er eens op. Bedrag ging naar 0 en verder niets.
Maar vanmorgen een mail van oxxio dat er een vergoeding klaar staat.

[Afbeelding]
En van wie krijg je dit bedrag dan? Is dat gewoon hetgene je uitgespaard hebt door in de daluren te laden. Of is dit echt een aparte vergoeding?

Ik ben niet heel mee met het concept denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:13
DeJos1985 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 14:26:
[...]

En van wie krijg je dit bedrag dan? Is dat gewoon hetgene je uitgespaard hebt door in de daluren te laden. Of is dit echt een aparte vergoeding?

Ik ben niet heel mee met het concept denk ik.
In mijn geval van oxxio, omdat ik oxxio heb gekoppeld. Dat is echt die 1 of 2 cent die je krijgt door hun het laden te laten bepalen. Geef je ze ruim de tijd krijg je 2 cent per kwh anders 1 cent.

Waarom ben je er niet heel blij mee? Het helpt het net niet te overbelasten en je krijgt er iets voor.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 15:14

Megalodon86

Enzyme X

DeJos1985 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 14:19:
[...]

Aja zo zit het. Ik rij met een evolution. En die bumper is totaal anders als de versies van nu.
Wat wel raar is. De evolution werd verkocht met rijbereik 470km terwijl de andere versies 450km waren. Nu zijn ze allemaal 470km.
Evolution of Evolution ER? Daar waren ook nog twee versies van toch?

En wat is er anders aan de bumper dan?

Oh, zie het al inderdaad, lijkt één groter geheel, zonder die "F1 blade"

[ Voor 7% gewijzigd door Megalodon86 op 16-04-2024 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

DeJos1985 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 14:12:
[...]

Heeft de evolution nu dezelfde voorbumper als de andere versies?

Ik rij nl met een evolution 130pk met 4 uitstulpingen tgv de klemmen. =zo afgeleverd van fabriek
Mijn EV40 is een Techno en niet te onderscheiden van de EV60 tegenhangers, behalve een sticker in de deur met EV40 op.
De Evolution lijkt idd de bumper van de Equilibre gekregen te hebben, dat was mij nog niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
Centauriprime schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 15:00:
[...]

In mijn geval van oxxio, omdat ik oxxio heb gekoppeld. Dat is echt die 1 of 2 cent die je krijgt door hun het laden te laten bepalen. Geef je ze ruim de tijd krijg je 2 cent per kwh anders 1 cent.

Waarom ben je er niet heel blij mee? Het helpt het net niet te overbelasten en je krijgt er iets voor.
Niet blij, lees mijn zin nog eens. Je antwoord klopt niet denk ik >:) .

Oxxio is dat een energieleverancier?
Ik ben van België dus geen idee hoe dat systeem werkt hier in Belgie.

In de buurt is niemand die met deze app werkt denk ik. Nu in Belgie zijn dynamische tarieven nog niet echt een succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
Megalodon86 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 15:32:
[...]

Evolution of Evolution ER? Daar waren ook nog twee versies van toch?

En wat is er anders aan de bumper dan?

Oh, zie het al inderdaad, lijkt één groter geheel, zonder die "F1 blade"
Nee normaal enkel de Evolution ER. Evolution gewoon bestond niet. ER van Extra Range had 470km range owv de bumper. De andere versies 450km. Raar dat nu die bumper weg is en al de versies 470km zijn. Ja ik weet het dat is maar theorie :).

De bumper van de evolution was ook voorzien van verticale luchtrooster, dat was ook ander bij die ander bumpers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
JanAd schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 15:41:
[...]

Mijn EV40 is een Techno en niet te onderscheiden van de EV60 tegenhangers, behalve een sticker in de deur met EV40 op.
De Evolution lijkt idd de bumper van de Equilibre gekregen te hebben, dat was mij nog niet opgevallen.
Nee de equillibre heeft de bumper van de Evolution gekregen :). Evolution was de enige met de andere soort voorbumper.

Voorheen was:

Evolution EV40/EV60 bumper type 1
Equiilibe EV40/EV60 Techno EV40/EV60 Iconic EV60 bumper type 2.

Het valt me ook op dat de equillibre van nu dezelfde achterbumper heeft als de rest.

Mijn evolution heeft een volledig kunststoffen bumper van achter. Zonder die blades er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

DeJos1985 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 16:04:
[...]

Nee de equillibre heeft de bumper van de Evolution gekregen :). Evolution was de enige met de andere soort voorbumper.

Voorheen was:

Evolution EV40/EV60 bumper type 1
Equiilibe EV40/EV60 Techno EV40/EV60 Iconic EV60 bumper type 2.

Het valt me ook op dat de equillibre van nu dezelfde achterbumper heeft als de rest.

Mijn evolution heeft een volledig kunststoffen bumper van achter. Zonder die blades er in.
In NL zijn er nu nog maar 3 versies op de site en allemaal dezelfde bumper (met de F1 blades).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Ik bedoelde ook de voorbumper, die is nu toch anders dan wat de Evolution vroeger had?
Deze foto van de Evolution dateert nog uit de release periode.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SrxYVKTLaed4_bwyGcWQEXiE09c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MwpX3J64xpkWlcO7Sbfbnm3K.jpg?f=user_large

Op de BE site werkt de configurator niet, dus kan het niet fatsoenlijk bekijken. Maar ze lijken mij nu alle 3 hetzelfde vooraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 00:01
Bovenstaande is er niet meer inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
DeJos1985 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 16:02:
Nee normaal enkel de Evolution ER. Evolution gewoon bestond niet. ER van Extra Range had 470km range owv de bumper. De andere versies 450km. Raar dat nu die bumper weg is en al de versies 470km zijn. Ja ik weet het dat is maar theorie :).
Ik meen mij te herinneren dat in 2022 de uitvoeringen met 18” velgen een bereik hadden van 470 km, en die met 20” velgen 450 km. Speelt dat hier wellicht ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
JanAd schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 17:35:
Ik bedoelde ook de voorbumper, die is nu toch anders dan wat de Evolution vroeger had?
Deze foto van de Evolution dateert nog uit de release periode.

[Afbeelding]

Op de BE site werkt de configurator niet, dus kan het niet fatsoenlijk bekijken. Maar ze lijken mij nu alle 3 hetzelfde vooraan.
Yep deze heb ik. In de stock van Renault kan je ook nog zien dat ze deze versie verkopen. Persoonlijk vind ik de oude versie van de evolution het mooiste. Vandaar mijn keuze destijds
deMercer schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 19:34:
[...]

Ik meen mij te herinneren dat in 2022 de uitvoeringen met 18” velgen een bereik hadden van 470 km, en die met 20” velgen 450 km. Speelt dat hier wellicht ook?
Aja dat zou ook kunnen idd. Dat zal het wss wel zijn. Geen idee waarom ze dan hebben gekozen voor 2 soorten bumpers....

[ Voor 38% gewijzigd door DeJos1985 op 16-04-2024 20:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spurrea
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-08 19:23
Ook ik heb er eentje besteld. Verwachte levering mei-juni. Ben nog wel op zoek naar een telefoonhouder. Heb de proclip van Brodit al gezien, maar die zit voor je ventilator opening en lijkt dus te bewegen. Tips zijn dus welkom. Ook ben ik nog o zoek naar een houder voor de keycard. Als ik het goed heb begrepen zit aan de keycard zélf geen opening voor een sleutelhanger…..

Voor de geïnteresseerden: Rouge Flamme, Techno 220 met pack winter, pack drive assistent en augmented. Simds deze maand standaard met warmtepomp.

[ Voor 16% gewijzigd door Spurrea op 16-04-2024 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

DeJos1985 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 20:18:
[...]

Yep deze heb ik. In de stock van Renault kan je ook nog zien dat ze deze versie verkopen. Persoonlijk vind ik de oude versie van de evolution het mooiste. Vandaar mijn keuze destijds
[...]

Aja dat zou ook kunnen idd. Dat zal het wss wel zijn. Geen idee waarom ze dan hebben gekozen voor 2 soorten bumpers....
Volgens mij heeft de 'goedkope' bumper ook geen led van de koplampen naar de knipperlichten lopen. En een andere structuur aan de onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Spurrea schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 21:17:
Ook ik heb er eentje besteld. Verwachte levering mei-juni. Ben nog wel op zoek naar een telefoonhouder. Heb de proclip van Brodit al gezien, maar die zit voor je ventilator opening en lijkt dus te bewegen. Tips zijn dus welkom. Ook ben ik nog o zoek naar een houder voor de keycard. Als ik het goed heb begrepen zit aan de keycard zélf geen opening voor een sleutelhanger…..

Voor de geïnteresseerden: Rouge Flamme, Techno 220 met pack winter, pack drive assistent en augmented. Simds deze maand standaard met warmtepomp.
Gefeliciteerd!

Warmtepomp is in NL al een tijdje standaard, kom je uit Belgie? Gek genoeg zijn ze in NL veranderd van standaard wit naar standaard rood als kleur. En de Techno heeft toch standaard de draadloze lader? Of wil je perse je telefoon zien? Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.Hofman
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 16:24

Leuk, gefeliciteerd! Wanneer is je bestelling geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gah
  • Laatst online: 14-05 13:30

gah

jeanpaulh schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 08:11:
[...]

Zie:

Megane Etech Evolution EV60
Het lukt mij niet om de battery-status uit te lezen. Alleen cockpit (met versie wijziging) en location werken. Iemand een idee waarom? De app werkt gewoon.

code:
1
2
[DEBUG:renault_api.kamereon:Received Kamereon response 200 on GET to https://api-wired-prod-1-euw1.wrd-aws.com/commerce/v1/accounts/kamid/kamereon/kca/car-adapter/v1/cars/vin/cockpit?country=NL: {"data":{"id":"vin","attributes":{"fuelQuantity":0.0,"totalMileage":2707}}}
Cockpit information: KamereonVehicleCockpitData(raw_data={'fuelQuantity': 0.0, 'totalMileage': 2707}, fuelAutonomy=None, fuelQuantity=0.0, totalMileage=2707.0)

code:
1
2
DEBUG:renault_api.kamereon:Received Kamereon response 200 on GET to https://api-wired-prod-1-euw1.wrd-aws.com/commerce/v1/accounts/kamid/kamereon/kca/car-adapter/v1/cars/vin/location?country=NL: {"data":{"id":"vin","attributes":{"lastUpdateTime":"2024-04-16T19:33:15.018Z","gpsLatitude":52.xxxxxxxxxxxxxxx,"gpsLongitude":6.xxxxxxxxxxxxxxx}}}
Location information: KamereonVehicleLocationData(raw_data={'lastUpdateTime': '2024-04-16T19:33:15.018Z', 'gpsLatitude':52.xxxxxxxxxxxxxxx, 'gpsLongitude': 6.xxxxxxxxxxxxxxx}, lastUpdateTime='2024-04-16T19:33:15.018Z', gpsLatitude=52.xxxxxxxxxxxxxxx, gpsLongitude=6.xxxxxxxxxxxxxxx)

code:
1
DEBUG:renault_api.kamereon:Received Kamereon response 403 on GET to https://api-wired-prod-1-euw1.wrd-aws.com/commerce/v1/accounts/kamid/kamereon/kca/car-adapter/v2/cars/vin/battery-status?country=NL: {"type":"FUNCTIONAL","messages":[{"code":"err.func.wired.forbidden","message":"The access is forbidden"}],"errors":[{"errorCode":"err.func.wired.forbidden","errorMessage":"The access is forbidden"}],"error_reference":"FUNCTIONAL"}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Bedoel je een hoesje voor de sleutel? Ik heb er eentje van Etsy.

De gsm leg je best in het vak van de draadloze lader, dan ligt die veilig. Met het gigantische multimedia scherm heb je je gsm nergens voor nodig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbennink
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:27

Gefeliciteerd met je aankoop. Zelf heb ik sinds kort dezelfde kleur auto als jij besteld hebt. Echt een waanzinnig mooie kleur als de zon er op schijnt.

Voor de hoesjes kan je dit forum doorzoeken. Er zijn onlangs een aantal voorbeelden voorbij gekomen. Daar zit vast wel wat tussen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

JanAd schreef op woensdag 17 april 2024 @ 06:18:
[...]

Bedoel je een hoesje voor de sleutel? Ik heb er eentje van Etsy.
Ik kreeg een soortgelijke hoes erbij van de dealer (met in het leer de dealernaam).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 18:19

Ik ben wel heel benieuwd naar waarom je een telefoonhouder wil hebben in de Megane? Een absoluut punt voor mij was dat ik mijn telefoon niet meer nodig zou hebben door AOSP of desnoods Android Auto!

Gefeliciteerd met je kleurkeuze trouwens, ik heb die ook en geniet er dagelijks van! Zowel in de zon maar ook 's avonds onder kunstlicht ziet het er prachtig uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile

Ik heb die van Brodit, die beweegt niet, is niet aan de bewegende delen vast gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Brodit denkt over het algemeen heel goed na over zn houders. In alle auto's aan te bevelen wat mij betreft. Wel prijzig... Maar in de megane?? Daar zie ik ook geen noodzaak voor een telefoonhouder. Ook wel benieuwd naar de beweegredenen daarvoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gah
  • Laatst online: 14-05 13:30

gah

gah schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 23:08:
[...]

Megane Etech Evolution EV60
Het lukt mij niet om de battery-status uit te lezen. Alleen cockpit (met versie wijziging) en location werken. Iemand een idee waarom? De app werkt gewoon.

code:
1
2
[DEBUG:renault_api.kamereon:Received Kamereon response 200 on GET to https://api-wired-prod-1-euw1.wrd-aws.com/commerce/v1/accounts/kamid/kamereon/kca/car-adapter/v1/cars/vin/cockpit?country=NL: {"data":{"id":"vin","attributes":{"fuelQuantity":0.0,"totalMileage":2707}}}
Cockpit information: KamereonVehicleCockpitData(raw_data={'fuelQuantity': 0.0, 'totalMileage': 2707}, fuelAutonomy=None, fuelQuantity=0.0, totalMileage=2707.0)

code:
1
2
DEBUG:renault_api.kamereon:Received Kamereon response 200 on GET to https://api-wired-prod-1-euw1.wrd-aws.com/commerce/v1/accounts/kamid/kamereon/kca/car-adapter/v1/cars/vin/location?country=NL: {"data":{"id":"vin","attributes":{"lastUpdateTime":"2024-04-16T19:33:15.018Z","gpsLatitude":52.xxxxxxxxxxxxxxx,"gpsLongitude":6.xxxxxxxxxxxxxxx}}}
Location information: KamereonVehicleLocationData(raw_data={'lastUpdateTime': '2024-04-16T19:33:15.018Z', 'gpsLatitude':52.xxxxxxxxxxxxxxx, 'gpsLongitude': 6.xxxxxxxxxxxxxxx}, lastUpdateTime='2024-04-16T19:33:15.018Z', gpsLatitude=52.xxxxxxxxxxxxxxx, gpsLongitude=6.xxxxxxxxxxxxxxx)

code:
1
DEBUG:renault_api.kamereon:Received Kamereon response 403 on GET to https://api-wired-prod-1-euw1.wrd-aws.com/commerce/v1/accounts/kamid/kamereon/kca/car-adapter/v2/cars/vin/battery-status?country=NL: {"type":"FUNCTIONAL","messages":[{"code":"err.func.wired.forbidden","message":"The access is forbidden"}],"errors":[{"errorCode":"err.func.wired.forbidden","errorMessage":"The access is forbidden"}],"error_reference":"FUNCTIONAL"}
En vandaag werkt het wel:

code:
1
2
DEBUG:renault_api.kamereon:Received Kamereon response 200 on GET to https://api-wired-prod-1-euw1.wrd-aws.com/commerce/v1/accounts/kamid/kamereon/kca/car-adapter/v2/cars/vin/battery-status?country=NL: {"data":{"id":"vin","attributes":{"timestamp":"2024-04-17T12:37:19Z","batteryLevel":27,"batteryAutonomy":101,"plugStatus":1,"chargingStatus":1.0,"chargingRemainingTime":158}}}
Battery status information: KamereonVehicleBatteryStatusData(raw_data={'timestamp': '2024-04-17T12:37:19Z', 'batteryLevel': 27, 'batteryAutonomy': 101, 'plugStatus': 1, 'chargingStatus': 1.0, 'chargingRemainingTime': 158}, timestamp='2024-04-17T12:37:19Z', batteryLevel=27, batteryTemperature=None, batteryAutonomy=101, batteryCapacity=None, batteryAvailableEnergy=None, plugStatus=1, chargingStatus=1.0, chargingRemainingTime=158, chargingInstantaneousPower=None)

Misschien alleen als er geladen wordt? Maar, ja waarom dan forbidden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentamster
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15:26
Vraagje. Heeft iemand al eens zijn banden moeten laten vervangen en zoja bij welke km-stand?
Ik heb de EV60 Evolution model, geleverd in februari 2023 en inmiddels 41000 km op de teller met de all weather banden. Was even benieuwd hoe lang de banden meegaan.

Verder rijdt het hier als een zonnetje. Enige wat ik nog wel eens merk is bij verkeersdrempels dat ik het idee heb dat ik iets meer voel dan in het begin? Wellicht schokdempers die wat minder worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

gah schreef op woensdag 17 april 2024 @ 15:26:
[...]

En vandaag werkt het wel:

code:
1
2
DEBUG:renault_api.kamereon:Received Kamereon response 200 on GET to https://api-wired-prod-1-euw1.wrd-aws.com/commerce/v1/accounts/kamid/kamereon/kca/car-adapter/v2/cars/vin/battery-status?country=NL: {"data":{"id":"vin","attributes":{"timestamp":"2024-04-17T12:37:19Z","batteryLevel":27,"batteryAutonomy":101,"plugStatus":1,"chargingStatus":1.0,"chargingRemainingTime":158}}}
Battery status information: KamereonVehicleBatteryStatusData(raw_data={'timestamp': '2024-04-17T12:37:19Z', 'batteryLevel': 27, 'batteryAutonomy': 101, 'plugStatus': 1, 'chargingStatus': 1.0, 'chargingRemainingTime': 158}, timestamp='2024-04-17T12:37:19Z', batteryLevel=27, batteryTemperature=None, batteryAutonomy=101, batteryCapacity=None, batteryAvailableEnergy=None, plugStatus=1, chargingStatus=1.0, chargingRemainingTime=158, chargingInstantaneousPower=None)

Misschien alleen als er geladen wordt? Maar, ja waarom dan forbidden?
Ze zijn aan het knooien daar. Voorheen kreeg je ook een bat temp terug (altijd 20, dus onzin), maar die is er nu uitgehaald. Snap t ook niet helemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJos1985
Megalodon86 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 22:05:
[...]

Volgens mij heeft de 'goedkope' bumper ook geen led van de koplampen naar de knipperlichten lopen. En een andere structuur aan de onderkant.
Ja dat klopt. Die led zit er idd niet in. De onderkant is zoals ik omschreef met verticale luchthappers. Aan de zijkant ook luchthappers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurrea
Megalodon86 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 22:08:
[...]

Gefeliciteerd!

Warmtepomp is in NL al een tijdje standaard, kom je uit Belgie? Gek genoeg zijn ze in NL veranderd van standaard wit naar standaard rood als kleur. En de Techno heeft toch standaard de draadloze lader? Of wil je perse je telefoon zien? Waarom?
Amai, ik woon gewoon in Nederland. De voorraadmodellen die ze nog hadden staan in den lande hadden niet standaard een warmtepomp, dus ik heb een hagelnieuwe besteld. Nieuwe productielijn zou deze maand worden opgestart, aldus mn dealer. Afgelopen zaterdag is de bestelling geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurrea
Met excuus, ik ben niet zo handig metdubbele quotes in 1 post.

Ik zag nog wat vragen/opmerkingen voorbij komen. Zal ze hieronder neerzetten.

Bedankt voor de complimenten voor de kleur. Het is geen twotone overigens. RF is “gratis”. Heb die kleur voorheen ook op de Clio Estate gehad. Zo’n mooie kleur!

De reden dat ik een telefoonhouder overweeg, is het feit dat de onboard navi en de ABRP-app nogal eens wat verschil kunnen geven. En ik weet niet of ik via Apple carplay de abrp-app naast de onboard google navi kan gebruiken.

Is mn eerste EV. Heb al een aantal laadpassen besteld, anwb, shell, laadkompas. Als jullie daar nog tips voor hebben welke een must is, lees ik dat graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Spurrea schreef op woensdag 17 april 2024 @ 23:39:

Bedankt voor de complimenten voor de kleur. Het is geen twotone overigens. RF is “gratis”. Heb die kleur voorheen ook op de Clio Estate gehad. Zo’n mooie kleur!

De reden dat ik een telefoonhouder overweeg, is het feit dat de onboard navi en de ABRP-app nogal eens wat verschil kunnen geven. En ik weet niet of ik via Apple carplay de abrp-app naast de onboard google navi kan gebruiken.

Is mn eerste EV. Heb al een aantal laadpassen besteld, anwb, shell, laadkompas. Als jullie daar nog tips voor hebben welke een must is, lees ik dat graag.
Je kunt die naast elkaar draaien, zelfs bijvoorbeeld google navigatie op je dashboard achter het stuur en abri op je infotainment scherm. Maar als je een apple telefoon gebruikt zou ik ABRP heel snel weg doen en inwisselen voor chargingtime. Werkt echt stukken mooier en flexibeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
  • Laatst online: 17:56

Andere laadpas tips: EFlux laadpas (of beter: druppel), Fastned app en Tesla app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:10
Japie.G schreef op donderdag 18 april 2024 @ 08:15:
[...]

Je kunt die naast elkaar draaien, zelfs bijvoorbeeld google navigatie op je dashboard achter het stuur en abri op je infotainment scherm. Maar als je een apple telefoon gebruikt zou ik ABRP heel snel weg doen en inwisselen voor chargingtime. Werkt echt stukken mooier en flexibeler.
Dus abrp op het hoofdscherm en Google navigatie achter het stuur kan? Wat zijn sowieso nog handige apps voor de Megane?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:13
Als het je gaat om vooral goedkoop te laden dan is veel afhankelijk van de locatie.
Dus waar laad je, zou je willen laden, etc..
Vraag zou ik alleen niet in dit topic stellen.

Waar ik HEEL veel aan heb gehad is: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Daar is ook heel veel te vinden.
Zelf check ik het topic dagelijks om op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen (lees: waar ik met welke laadpas/app het goedkoopst uit ben) want het wil nog wel eens veranderen qua prijs.

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

twowheeler schreef op donderdag 18 april 2024 @ 08:37:
[...]

Dus abrp op het hoofdscherm en Google navigatie achter het stuur kan? Wat zijn sowieso nog handige apps voor de Megane?
Ja hoor, dat kan! Echter Chargingtime is oprecht vele malen handiger dan ABRP. Die kan dus ook prima op het hoofdscherm terwijl je google navigatie op dashboard zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hondmeneer
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 03-07 15:51
Hoi allen,

Met veel interesse heb ik jullie reacties gelezen. Ik mag momenteel een nieuwe leasewagen uitzoeken. Door bepaalde arbeidsvoorwaarden (lager leasen dan waar ik recht op heb) kan ik de Megane Evolution EV60 Comfort Range met Pack City voor netto 190 e/pm leasen en de Techno EV60 Comfort Range voor netto 243 of 261 met Pack Augmented Vision + Advanced Driving. Ofwel, een verschil van 50-70 euro (3000-4200 euro over het leasecontract). Ik rijd nu een Peugeot 208 met Android Auto en dat werkt eigenlijk prima.

Het grote verschil tussen de twee Meganes zover ik (naast de extra PK) nu begrijp in een groter scherm, privacy glass Google Integratie + navigatie? Daarnaast zie ik ook adaptieve led-lampen staan en iets met Multi-Sense.

Dat Google integration en navigatie zegt mij eigenlijk niet zoveel. Als ik het goed begrijp is de Google integratie + navigatie dat het op basis van je rijgedrag laadpalen aanbeveelt als je een route plant? Tot nu toe rijd ik benzine door zelf stops te berekenen en te kiezen dus als dit de echte meerwaarde is van de techno weet ik niet hoe nuttig ik dat vind.

Vinden jullie de Techno het meergeld waard tov de Evolution? En zo ja, dan met de augment vision en advanced driving pack of zonder?

Alvast dank! :)

[ Voor 0% gewijzigd door Hondmeneer op 18-04-2024 16:52 . Reden: dankwoord toevoegen ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Ik rij in een Techno en dat is omdat ik het 1. de meerprijs waard vond, en 2. de Harman Kardon optie persé wilde. Die zit niet op de Evolution. Verder is het scherm inderdaad groter, heb je 2 extra usb poorten voor de mensen achterin, paddle shifters op het stuur (voor gereneratie settings), multi sense knop en extra led verlichting achterin (in het dak). Adaptive LED koplampen en actieve bochtenverlichting, en een chrome sierlijst langs het raam. LED achterlichten zijn ook anders.

Ik heb geen Augment Vision Advanced Driving Pack, maar die heb ik met de proefrit wel even geprobeerd; dat is mooi spul, maar was boven budget voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterTe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 21:57
Daarnaast ook de volgende verschillen (Techno - Evolution):
220 pk vs 130 pk (Dat is tenminste bij nieuwe zo, voorraad modellen kan dit anders zijn)
Middenconsole vs geen middenconsole
Electrisch Inklapbare buitenspiegels
Automatisch dimmende binnenspiegel

De google integratie maakt het mogelijk om zonder een telefoon te kunnen navigeren en andere apps te kunnen gebruiken zoals online muziek luisteren. Google Auto of Apple Carplay zal je dan hiervoor moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hondmeneer
PeterTe schreef op donderdag 18 april 2024 @ 17:33:
Daarnaast ook de volgende verschillen (Techno - Evolution):
220 pk vs 130 pk (Dat is tenminste bij nieuwe zo, voorraad modellen kan dit anders zijn)
Middenconsole vs geen middenconsole
Electrisch Inklapbare buitenspiegels
Automatisch dimmende binnenspiegel

De google integratie maakt het mogelijk om zonder een telefoon te kunnen navigeren en andere apps te kunnen gebruiken zoals online muziek luisteren. Google Auto of Apple Carplay zal je dan hiervoor moeten gebruiken.
Dank beiden. Zojuist bij de dealer even gaan kijken en daar stond nog wel een showmodel Evolution met middenarmsteun. In de nieuwe modellen zit dit niet meer schijnt, dat is wel echt een dealbreaker qua comfort.. Evolution valt dan in ieder geval af. Treurige en armoedige besparing als je het mij vraagt, dacht dit altijd wel standaard zou zijn.

Dan maar nog even verder kijken ook. Zag dat de Cupra Born Business meer opties aflevert (parkeerhulp, 360 camera etc) maar mindere range heeft tov de Megane. Binnenkort maar een keer gaan testrijden. Iemand die specifiek voor de Megane heeft gekozen tov andere auto's in dezelfde range? De ID3 vind ik zelf niet mooi en de MG4 Trophy Long Range leek ook een optie, maar vind het interieur wel erg kaal en goedkoop en lees ook dat er wat problemen met vibraties zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Hondmeneer op 18-04-2024 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Hondmeneer schreef op donderdag 18 april 2024 @ 18:15:
[...]
Iemand die specifiek voor de Megane heeft gekozen tov andere auto's in dezelfde range? De ID3 vind ik zelf niet mooi en de MG4 Trophy Long Range leek ook een optie, maar vind het interieur wel erg kaal en goedkoop en lees ook dat er wat problemen met vibraties zijn.
Met de "nieuwe" evolution veranderd er wel wat ten opzichte van de keuzes die mensen eerder gemaakt hebben. Voor mij vielen er veel auto's af door het ontbreken van het de flippers achter het stuur. Uiteindelijk bij de equilibre uitgekomen omdat het leasebudget niet toereikend was voor rubber matten parkeersensoren warmtepomp en een trekhaak anders had ik nu een evolution gereden. Nu mis is dus het grote scherm en daarmee de ingebouwde navigatie. Met de huidige evolution mis je ook de ingebouwde navigatie. Dus veel mensen die de "oude" evolution rijden kunnen je op het verkeerde been zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeJos1985
Ik rij met een evolution 130pk 60kW eind 2023 leasing Belgie. Ik heb hier alle mogelijke destijds opties op gepakt. Dus eigenlijk is het bijna een techno. De reden dat ik dit gedaan heb is: Voorbumper vond ik destijds mooier van de evolution, en 130pk in het achterhoofd eventueel aanpassing VAA in de toekomst.

Ik heb met de 130pk en de 220pk gereden en voor mij is de 130pk meer dan vlot genoeg. Ik rij nu zelfs met de 130pk in eco mode en dat is voor mij al meer als genoeg.
weet ook 130pk EV is niet hetzelfde als 130pk ice.

Zoals ik zei heb ik een full option evolution van 2023.
Hetgene het verschil is en ik wel of niet mis:
*Achterlichtjes bij de achterdeuren mis ik
*De led verlichting in het dashboard was mooi geweest maar geen must.
*18 inch velgen ipv 20inch, een bewuste keuze want die 20inch rij je denk ik veel rapper stuk. Ik heb liever wat meer "band"
*Multi sense mis ik totaal niet omdat ik zelfs met de 130pk in eco mode rij
*Chrome afwerking buitenkant mis ik niet want ik vind zwart mooier :)
*Hetgene wel beter mocht is het audiosysteem. Vanaf de techno zit er die Harmon cardon versie in en die gaat wel beter klinken.
*Huidige evolution heeft idd de ingebouwde navigatie niet, dat vind ik persoonlijk een meerwaarde.
*Middenarm steun heb ik ook en dat is absoluut een meerwaarde als je lange ritten doet.
*Led dagverlichting voor en achter zijn anders maar dat zie ik toch niet.

Voor de rest is mijn evolution een techno, ik heb nog de evolution met het 12inch scherm. De huidige heeft maar 9 inch.

Dus samengevat:
Zou ik mijn bestelling van de evolution in 2023 herdoen. Zeker weten!
Zou ik mijn bestelling van de evolution vandaag doen in zijn huidige configuratie? Zeker niet! Dan kies je beter de techno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurrea
Is het eigenlijk nog mogelijk om in de Megane e-tech van een usb(c) stick muziek af te spelen? Kan dat eventueel ook met een verloopkabeltje van usb naar usbc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andres
  • Laatst online: 22:14
Ja dat kan. Ik heb een verloopstekkertje die mooi klein is en in de armsteun past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurrea
Japie.G schreef op donderdag 18 april 2024 @ 08:15:
[...]

Kan het kloppen dat je een abo hebt voor Chargingtime? De gratis versie vind ik vooralsnog vrij summier, of ik zie eea over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Spurrea schreef op donderdag 18 april 2024 @ 19:34:
[...]

Kan het kloppen dat je een abo hebt voor Chargingtime? De gratis versie vind ik vooralsnog vrij summier, of ik zie eea over het hoofd.
Ja met abbo, via carplay! Je kunt dan gewoon lekker rijden en als je SoC richting de 15pct loopt eens kijken welke lader je gaat pakken. Geeft altijd live alle upcoming laders weer.

Japie.G in "Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa"

[ Voor 10% gewijzigd door Japie.G op 18-04-2024 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Andres schreef op donderdag 18 april 2024 @ 19:33:
Ja dat kan. Ik heb een verloopstekkertje die mooi klein is en in de armsteun past.
Ik krijg constant de melding dat er mogelijk een probleem is met de USB-stick. Heb jij dat ook? Heb jij de stick nog op een speciale manier geformatteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andres
  • Laatst online: 22:14
Nee, nooit last van gehad. Heb diverse sticks van HP gebruikt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• blueberry00
[...]

Zag dat de Cupra Born Business meer opties aflevert (parkeerhulp, 360 camera etc) maar mindere range heeft tov de Megane. Binnenkort maar een keer gaan testrijden. Iemand die specifiek voor de Megane heeft gekozen tov andere auto's in dezelfde range? De ID3 vind ik zelf niet mooi en de MG4 Trophy Long Range leek ook een optie, maar vind het interieur wel erg kaal en goedkoop en lees ook dat er wat problemen met vibraties zijn.
Voor je vraag over de keuze equilibre vs. techno voor een lease dacht ik eerst: voor zo'n relatieve meerprijs van de techno, neem je toch gerust dat klein scherm van de equilibre. Maar nu zo alles is opgesomd, biedt de equilibre momenteel wel echt een pák minder, inclusief de redenen waarom ik vol trots met de E-Tech rondrijdt:

1. het grote scherm met voor mij al 1,5 jaar vlot werkende multimediasysteem - zéker die ingebouwde Google navigatie en rijbereik-inschatting. Ik gebruik Waze niet meer (al kan dat via Carplay);
2. De handige middenconsole (met extra aangekocht compartiment upgrade via dit topic https://www.amazon.com.be...console%2Caps%2C70&sr=8-1) en USB-C poorten voor en achter - door de plaatsing vooraan, gebruiken we een doorgetrokken kabel van de poorten achteraan;
3. Het buitendesign: ik vind de doorlopende achterlichten toch ook écht een klasseverschil als ik de Meganes zonder zie rondrijden (niet dat het lelijk is). De voorlichten vind ik ook heel mooi bij de Techno, maar daar zijn de meningen verdeeld ;) ;
4. De snelle optrekking aan 220 pk waar je die nodig hebt (héérlijk). Al lees ik overal dat de 130 PK ruimschoots volstaat - daar zit het gewicht van de E-Tech voor iets tussen.

Als je zo zoekt, vind ik het trouwens opvallend hoe goed de E Tech beoordeeld wordt (hier, bijvoorbeeld, tegenover een Volvo EX30https://www.youtube.com/watch?v=c5ozFZGEKwA). Tegenover VW-merken (ID3! Skoda Enyaq!) was de doorslag voor mij het multimediasysteem dat slecht beoordeeld was bij die VW's. Zonder kinderen wordt onze wagen vaak alleen gebruikt en dan is wat telt, tja, naast het rijden gewoon dat multimediasysteem.

Ik wou ook bewust een Europese wagen, geen Tesla of BYD dus - al is "Europees" sowieso relatief, maar toch.

P.s.: nog een extra leutigheid is dat je - in Vlaanderen/België althans - amper E-Techs ziet rijden in vergelijking met ID3's, Tesla 3's en Enyaq's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

blueberry00 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 08:20:
[...]

Ik wou ook bewust een Europese wagen, geen Tesla of BYD dus - al is "Europees" sowieso relatief, maar toch.

P.s.: nog een extra leutigheid is dat je - in Vlaanderen/België althans - amper E-Techs ziet rijden in vergelijking met ID3's, Tesla 3's en Enyaq's
Volgens mij promoot Renault de Megane E-tech als een auto die in Frankrijk gebouwd wordt, met diverse hergebruikte grondstoffen e.d. Voor wie dat iets uitmaakt.

Ik zag hem een half jaar geleden vrijwel niet rijden hier in de buurt (randstad NL), maar ondertussen steeds meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:10
Megalodon86 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:16:
[...]

Volgens mij promoot Renault de Megane E-tech als een auto die in Frankrijk gebouwd wordt, met diverse hergebruikte grondstoffen e.d. Voor wie dat iets uitmaakt.

Ik zag hem een half jaar geleden vrijwel niet rijden hier in de buurt (randstad NL), maar ondertussen steeds meer.
Renault is hier sowieso vrij ver in, naar mijn gevoel wordt dit wel eens vergeten helaas.

Wij hebben een Evolution met alle opties, was destijds zakelijk heel interessant. Ik vindt het een fijne auto, zou wel een luxere audio verwachten hierna. De niet doorlopende achterlichten vind ik zelf juist wel mooi, met doorlopende lichten lijkt de auto op ieder andere die nu rondrijdt, van een afstand is het net een ID4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
Het aantal groeit hopelijk voor renault gestaag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-e9fx56RaaiAUV30a66LEe0aynk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LYPabOYt8azSMZthSPydYWFD.png?f=user_large

[ Voor 52% gewijzigd door Centauriprime op 19-04-2024 09:36 ]

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hondmeneer
blueberry00 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 08:20:
[...]

Voor je vraag over de keuze equilibre vs. techno voor een lease dacht ik eerst: voor zo'n relatieve meerprijs van de techno, neem je toch gerust dat klein scherm van de equilibre. Maar nu zo alles is opgesomd, biedt de equilibre momenteel wel echt een pák minder, inclusief de redenen waarom ik vol trots met de E-Tech rondrijdt:

1. het grote scherm met voor mij al 1,5 jaar vlot werkende multimediasysteem - zéker die ingebouwde Google navigatie en rijbereik-inschatting. Ik gebruik Waze niet meer (al kan dat via Carplay);
2. De handige middenconsole (met extra aangekocht compartiment upgrade via dit topic https://www.amazon.com.be...console%2Caps%2C70&sr=8-1) en USB-C poorten voor en achter - door de plaatsing vooraan, gebruiken we een doorgetrokken kabel van de poorten achteraan;
3. Het buitendesign: ik vind de doorlopende achterlichten toch ook écht een klasseverschil als ik de Meganes zonder zie rondrijden (niet dat het lelijk is). De voorlichten vind ik ook heel mooi bij de Techno, maar daar zijn de meningen verdeeld ;) ;
4. De snelle optrekking aan 220 pk waar je die nodig hebt (héérlijk). Al lees ik overal dat de 130 PK ruimschoots volstaat - daar zit het gewicht van de E-Tech voor iets tussen.

Als je zo zoekt, vind ik het trouwens opvallend hoe goed de E Tech beoordeeld wordt (hier, bijvoorbeeld, tegenover een Volvo EX30https://www.youtube.com/watch?v=c5ozFZGEKwA). Tegenover VW-merken (ID3! Skoda Enyaq!) was de doorslag voor mij het multimediasysteem dat slecht beoordeeld was bij die VW's. Zonder kinderen wordt onze wagen vaak alleen gebruikt en dan is wat telt, tja, naast het rijden gewoon dat multimediasysteem.

Bedankt voor je reactie! Klopt, ik vind het verschil tussen de nieuwe Evolution en de Techno nu wel erg groot geworden waardoor de Evolution eigenlijk geen optie meer is. Nu kom ik waarschijnlijk in de 250 euro netto range uit, dus dat maakt ook weer andere opties mogelijk zoals de Niro :) Ik ga er nog een goed induiken.

Ik vind de Techno wel heel erg mooi. De Techno + Harman Kardon optie is op dit moment eentje die hoog op het lijstje staat van potentiele kandidaten, maar dan dus zonder pack advanced drive assist & augmented vision. Of vindt een van jullie dat laatste wel echt een absolute meerwaarde?

Voor mij is een Europese auto ook wel belangrijk dus de MG valt daarom denk ik ook af. De Cupra Born Business is nog wel een serieuze optie, stukkie goedkoper dan de Megane Technom met de opties, en met Pilot L pakket echt veel mooie opties. De Google integratie zit er dan weer niet op en een iets mindere range, plus de vriendin vindt 'm eigenlijk niet zo mooi :9 Lastig, lastig lastig. Ik denk dat de Niro qua budget op hetzelfde uitkomt als de Megane maar daarvan heb ik de opties die er op zitten nog niet goed onderzocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Hondmeneer schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:23:
[...]

Bedankt voor je reactie! Klopt, ik vind het verschil tussen de nieuwe Evolution en de Techno nu wel erg groot geworden waardoor de Evolution eigenlijk geen optie meer is. Nu kom ik waarschijnlijk in de 250 euro netto range uit, dus dat maakt ook weer andere opties mogelijk zoals de Niro :) Ik ga er nog een goed induiken.

Ik vind de Techno wel heel erg mooi. De Techno + Harman Kardon optie is op dit moment eentje die hoog op het lijstje staat van potentiele kandidaten, maar dan dus zonder pack advanced drive assist & augmented vision. Of vindt een van jullie dat laatste wel echt een absolute meerwaarde?

Voor mij is een Europese auto ook wel belangrijk dus de MG valt daarom denk ik ook af. De Cupra Born Business is nog wel een serieuze optie, stukkie goedkoper dan de Megane Technom met de opties, en met Pilot L pakket echt veel mooie opties. De Google integratie zit er dan weer niet op en een iets mindere range, plus de vriendin vindt 'm eigenlijk niet zo mooi :9 Lastig, lastig lastig. Ik denk dat de Niro qua budget op hetzelfde uitkomt als de Megane maar daarvan heb ik de opties die er op zitten nog niet goed onderzocht.
Ik zat in dezelfde fase een half jaar geleden, en toen waren de Cupra Born en Niro nog flink duurder met soortgelijke opties. En de Niro had toen een levertijd van ongeveer 12 maanden. De Techno + Harman Kardon is het geworden, op looks, levertijd én budget.

Een collega kijkt nu ook naar de Megane, de Scenic en de Hyundai Kona. De ID3/4 wordt niet mooi gevonden, en de Born loopt toch ook wel aardig op in prijs als je de gewenste opties aanklikt. Voor meer ruimte kan je nog kijken naar de Skoda Enyac.

[ Voor 6% gewijzigd door Megalodon86 op 19-04-2024 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• znight
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-09 13:43
[...]

Dank beiden. Zojuist bij de dealer even gaan kijken en daar stond nog wel een showmodel Evolution met middenarmsteun. In de nieuwe modellen zit dit niet meer schijnt, dat is wel echt een dealbreaker qua comfort.. Evolution valt dan in ieder geval af. Treurige en armoedige besparing als je het mij vraagt, dacht dit altijd wel standaard zou zijn.

Dan maar nog even verder kijken ook. Zag dat de Cupra Born Business meer opties aflevert (parkeerhulp, 360 camera etc) maar mindere range heeft tov de Megane. Binnenkort maar een keer gaan testrijden. Iemand die specifiek voor de Megane heeft gekozen tov andere auto's in dezelfde range? De ID3 vind ik zelf niet mooi en de MG4 Trophy Long Range leek ook een optie, maar vind het interieur wel erg kaal en goedkoop en lees ook dat er wat problemen met vibraties zijn.
Ik zat in dezelfde situatie die jij schetst. Voor mij was het ook de Megane (Techno), Cupra (Business) of de MG4. Ik heb voor de Megane gekozen omdat ik deze: Het mooiste uiterlijk vond hebben (persoonlijk), voldoende opties / km / pk heeft en omdat ze een informaticascherm hebben wat zeer snel werkt. Vooral dat laatste is wat ik gelezen heb bij de Cupra / MG minder. Daarnaast is de 22KwH lader een nice to have. De ruimte op de achterbank kan wel krap zijn, maar ik neem weinig mensen mee dus voor mij geen probleem.

Beste advies is misschien wel om gewoon in de auto's een testrit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
En kijken of je een trekhaak (om echt te trekken) of dakdrager nodig hebt. Dan valt de cupra nog steeds af als ik me niet vergis.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corvankruchten
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-08 14:28
bhuurne schreef op maandag 1 april 2024 @ 12:50:
Afgelopen weekend heb ik nog geladen met de Mobilize Smart Charge app. Bij mij werkte het slim laden prima.
Met Pasen is er een storing geweest bij Mobilize (de Renault equivalent van Jedlix). Ik had daar ook last van gehad. Nu vanochtend wéér, erg vervelend. Gisteravond auto aangesloten, kreeg melding "smart laadsessie begonnen". Ik had zo ingesteld dat de auto vanochtend om 8:15 uur weer opm 80% zou zitten. Nou vanochtend bleek de sessie pas te zijn gestart om 7:45 uur en dus ver van de 80% was. Laden was gestart tijdens spitsuur op stroomnet! Mobilize lijkt onbetrouwbaar te worden. Nu voor onze trip eerst nog naar snellader moeten gaan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Hondmeneer schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:23:
[...]

Ik ben een grote fan van het Augmented Vision pack.
Vooral de digitale achteruitkijkspiegel. Ook de camera's langs alle kanten zijn superhandig bij het parkeren.
De dynamische pinkers vind ik persoonlijk ook geweldig :P
Harman&Kardon en het grote scherm waren voor mij een absolute must. Dus ik heb de andere versies maar amper overwogen.

Zijn de 20" velgen en de geblindeerde ramen ook niet pas vanaf de Techno en niet bij de Evolution?

ADA heb ik laten vallen.

Edit: Waze kan je toch ook native in AAOS installeren, op het Maps-scherm op je dashboard (achter het stuur) komen dan wel enkel de navigatie aanwijzingen te staan ipv een kaart. Maar opzich ook best handig.

[ Voor 10% gewijzigd door JanAd op 19-04-2024 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

JanAd schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:48:
[...]

Ik ben een grote fan van het Augmented Vision pack.
Vooral de digitale achteruitkijkspiegel. Ook de camera's langs alle kanten zijn superhandig bij het parkeren.
De dynamische pinkers vind ik persoonlijk ook geweldig :P
Harman&Kardon en het grote scherm waren voor mij een absolute must. Dus ik heb de andere versies maar amper overwogen.
Die digitale achteruitkijkspiegel wilde ik juist niet. Dat keek heel raar op de een of andere manier. Rondom camera's voor parkeren is inderdaad wel praktisch. Dynamische pinkers? Die krijg je sowieso op de Techno toch?
Zijn de 20" velgen en de geblindeerde ramen ook niet pas vanaf de Techno en niet bij de Evolution?
Denk het wel ja. En de ledverlichting binnen boven de achterbank ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 17-09 14:53
Centauriprime schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:02:
En kijken of je een trekhaak (om echt te trekken) of dakdrager nodig hebt. Dan valt de cupra nog steeds af als ik me niet vergis.
Klopt daarom viel bij mij de Cupra af (gelijk aan de id.3 waar wel een trekhaak voor fietsendrager op kan). Maar onderhand erg blij dat ik de Megane gekozen heb. Weet zeker dat wanneer ik de Born had ik telkens jaloers naar een Megane zou kijken.

Techno 220PK 1,5 jaar in bezit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Megalodon86 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:11:
[...]

Die digitale achteruitkijkspiegel wilde ik juist niet. Dat keek heel raar op de een of andere manier. Rondom camera's voor parkeren is inderdaad wel praktisch. Dynamische pinkers? Die krijg je sowieso op de Techno toch?

[...]

Denk het wel ja. En de ledverlichting binnen op de achterbank ook.
De dynamische pinkers idd standaard bij de Techno. Ik vind dat mooi bij auto's. ;)
Die spiegel is eventjes wennen. Ik heb na de proefrit volgens mij nog gezegd dat ik die spiegel niet ging gebruiken, maar nu zet ik ze nooit meer af.
Ff opgezocht; https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/72353216

:9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dkln
  • Laatst online: 17:56
Ik ben ook fan de digitale binnenspiegel! En ik moet zeggen: de aankomende verkeer waarschuwing als je je deur wilt opendoen heeft mij toch ook al 2x gered :-p Zou nu niet meer zonder willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
dkln schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 16:12:
Ik ben ook fan de digitale binnenspiegel! En ik moet zeggen: de aankomende verkeer waarschuwing als je je deur wilt opendoen heeft mij toch ook al 2x gered :-p Zou nu niet meer zonder willen.
De optie met de waarschuwing mis ik ook op mijn evolution. Destijds kon ik dat zelfs niets als optie nemen. Toen even wel als optie en nu weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:13
Is er een mogelijkheid om de melding van onderhoud te resetten?
Auto is 2 weken geleden voor een beurt geweest, maar dat zijn ze vergeten….

Helaas mogen wij via onze LM niet naar een dealer, maar universele garages 🤐
Als het niet mogelijk is om het zelf te doen, dan moet ik maar even terug hoor, maar als het eenvoudig zelf te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
ralphkeb schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 09:09:
Is er een mogelijkheid om de melding van onderhoud te resetten?
Auto is 2 weken geleden voor een beurt geweest, maar dat zijn ze vergeten….

Helaas mogen wij via onze LM niet naar een dealer, maar universele garages 🤐
Als het niet mogelijk is om het zelf te doen, dan moet ik maar even terug hoor, maar als het eenvoudig zelf te doen is.
Helaas, niet mogelijk.

Geloof me, ik ben hier een week mee bezig geweest, alle mogelijke fora (nationaal en internationaal) afgegaan, overal vragen gesteld, maar geen oplossing gevonden.
Omdat ik hier ZO mee bezig was geweest was dit het eerste wat ik controleerde toen ik de wagen terugkreeg na z'n beurt haha. Maar de dealer had z'n zaakjes voor elkaar en ze hadden de melding verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Zjanzjak schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:38:
[...]

Helaas, niet mogelijk.

Geloof me, ik ben hier een week mee bezig geweest, alle mogelijke fora (nationaal en internationaal) afgegaan, overal vragen gesteld, maar geen oplossing gevonden.
Omdat ik hier ZO mee bezig was geweest was dit het eerste wat ik controleerde toen ik de wagen terugkreeg na z'n beurt haha. Maar de dealer had z'n zaakjes voor elkaar en ze hadden de melding verwijderd.
Toch apart, bij mij hadden ze het ook vergeten, reed terug naar dealer, stond aan de balie, monteur stapte op parkeerplaats in auto, drukte ergens op en na 1 sec was de melding weg. Heb niet gezien wat hij deed helaas. De melding in de app kan echt alleen de merkdealer wissen volgens renault.

edit:
YouTube: Renault Megane EV 2022 + Service light reset

[ Voor 10% gewijzigd door Japie.G op 20-04-2024 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Japie.G schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:40:
Toch apart, bij mij hadden ze het ook vergeten, reed terug naar dealer, stond aan de balie, monteur stapte op parkeerplaats in auto, drukte ergens op en na 1 sec was de melding weg. Heb niet gezien wat hij deed helaas. De melding in de app kan echt alleen de merkdealer wissen volgens renault.
Het zal vast een bepaalde sequence met wat knopjes zijn maar tot op heden nog niet bekend.
Ik had even de hoop dat het, net zoals bij de ICE Megane, ook zou kunnen, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Zjanzjak schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:45:
[...]

Het zal vast een bepaalde sequence met wat knopjes zijn maar tot op heden nog niet bekend.
Ik had even de hoop dat het, net zoals bij de ICE Megane, ook zou kunnen, maar helaas.
Ik editte net mijn post:

YouTube: Renault Megane EV 2022 + Service light reset Zo moet het dus ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Zag het, die had ik ook geprobeerd maar kreeg het toen niet voor elkaar, vreemd dat het in dit filmpje wel lukt.

Nou eens zien of het bij @ralphkeb wel lukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Voor wie benieuwd is hoe snel je nu daadwerkelijk kan snelladen. Mocht je homeassistant hebben dan kun je de "admissible charging power" uitlezen. Dit gegeven kwam precies overeen met de snelheid waarmee ik bij Fastned stond te laden.

Ik verwachtte richting de 100 kW omdat ik nog maar 30 km range had. De Megane gaf echter zelf 68 kW door aan de het station en dat was dus ook de max die ik haalde. Was nog niet zo lang aan get rijden dus heel gek was het niet.
Pagina: 1 ... 73 ... 98 Laatste