Hmm ik spaar nog wel even door voor de echte verandering de Polestar 6.
De evolution en equilibe uitvoering hebben deze niet vanachter.Luke.warm schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 20:01:
[...]
Leeslampje achter? Die mis ik (vooral de kids) in mijn megane! Had al een keer in de prijslijst gekeken of er uitvoeringen zijn die het wel hebben. Maar zag het niet en dacht toen dat het gewoon dom ontworpen was. Ik heb een evolution, hebben anderen het ook niet of juist wel?
Ik heb zelf de evolution. Mis het ook wel. Jammer voor een auto van 50K (nog gekocht aan de oude prijs voor leasing)
Standaard 5l sproeivloeistof bij in de kofferbakSurfroy01 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:38:
Ik blijf het wel een gemis vinden dat er geen indicatie van lage ruitesproeivloeistof niveau op de Megane zit. Vandaag met veel pekel op de weg reed ik ineens met lege tank......... dat is me nu al de 2e keer overkomen.
Hier op de evolution ook geen detectie. Die post van FB ken ikBVice schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 18:25:
[...]
In de handleiding staat dat deze er wel in zit en op Facebook was iemand die zei dat het netjes werd aangegeven.
Ik heb een techno dus qua uitrusting hetzelfde als een iconic maar ik heb geen sensor kunnen ontdekken.
Maar, ben je nou ook bij andere dealers geweest?Lucantiek schreef op maandag 29 januari 2024 @ 14:57:
Ik staar mij daar ook niet blind op. Maar als ik voor mij de optelsom maak, dus aankoop scenic met 0% korting, zelfs de afleverkit (matten, veiligheidshesje ed) moeten betalen (wat ik nog bij geen enkele aankoop bij eender welk merk moeten betalen heb) + het zeer lage overnamebod van onze megane is dit een zeer slechte offerte. Dus 2x de ondergrens eigenlijk.
Ik ben er destijds 5 verschillende in het land afgegaan, schofterig bod gekregen bij de 1, mooi bod bij de ander.
De rest zat er tussen in, gekocht bij de dealer met het bijna mooiste bod omdat er nog wat 'speelruimte' was.
En ik daar een fijner gevoel bij had.
Er blijkt, in Nederland althans, best wel verschil te zitten tussen de diverse dealers van hetzelfde merk.
1ste bod kan trouwens altijd de prullenbak in. Het is meer een referentiekader.
Nooit maar dan ook NOOIT meegemaakt dat een dealer niet zakt in prijs na het eerste bod aan de hand van jouw tegenbod.
Ik ga zeker nog naar enkele andere dealers. Ik heb zondag pas deze offerte laten maken. Dit is wel een garage waar ik dus al meerdere auto's heb gekocht en eigenlijk altijd direct een juiste offerte heb gekregen. Vorige keer bij aankoop van onze megane een correcte overnameprijs gekregen, ook wel geen korting op aankoop van de megane maar wel gratis de afleveringsset, uitbreiding van de garantie naar 5 jaar en alle chrome laten zwart wrappen. Nu dus 2x niets. Ik vind dat je vertrouwde dealer niet te veel spelletjes moet spelen met een vaste klant maar blijkbaar ben ik wat naief geweest om dit te denken. De toekomst zal het uitwijzen.
Het update feest is nu voorbij gok ik. Vandaag als verrassing de 1.1.0 elektromotor update gehad (update voor laadpaal compatibiliteit) Wederom geen melding alleen bij handmatig zoeken. Auto van Maart 2023 uit de fabriek, april uitgeleverd en inmiddels ruim een week geleden de 2.1.2 update gehad. Dan heb ik volgens mij alles wel gehad dat hier voorbij gekomen is.
Nu mar afkicken van mijn handmatig updaten verslaving. Eerst maar weer eens meldingen in dit topic afwachten.
Nu mar afkicken van mijn handmatig updaten verslaving. Eerst maar weer eens meldingen in dit topic afwachten.
ik kreeg een melding in de app voor rijhulpsystemen 1.1.0. Hopelijk komt die nu ook echt een keer. De vorige keer dat ik die melding kreeg kreeg ik een oudere v02 elektromotor en daar heb ik een hoop gezeik mee gehad..
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Ik wacht nog steeds op die 2.1.2 update. Ik hoop dat ik daarna eindelijk mijn renault account kan verbinden en de app kan gaan gebruiken!
Jammer dat je vertrouwde dealer een ander pad is ingeslagen, van de klant iets tegemoet te komen naar puur willen verdienen aan diezelfde klant. Nu zijn ze een vaste klant kwijt plus slechte mond op mond reclame erbij.Lucantiek schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:19:
Ik ga zeker nog naar enkele andere dealers. Ik heb zondag pas deze offerte laten maken. Dit is wel een garage waar ik dus al meerdere auto's heb gekocht en eigenlijk altijd direct een juiste offerte heb gekregen. Vorige keer bij aankoop van onze megane een correcte overnameprijs gekregen, ook wel geen korting op aankoop van de megane maar wel gratis de afleveringsset, uitbreiding van de garantie naar 5 jaar en alle chrome laten zwart wrappen. Nu dus 2x niets. Ik vind dat je vertrouwde dealer niet te veel spelletjes moet spelen met een vaste klant maar blijkbaar ben ik wat naief geweest om dit te denken. De toekomst zal het uitwijzen.
Daar zullen vast niet failliet van gaan maar wie weet gaat het in de toekomst toch wat nadelig voor ze zijn.
Time will tell.
Succes bij de andere dealers!
And remember, 1ste bod is slechts een referentie kader. Nooit op ingaan.
Hmm, bij mij nog niets in de app, maar wij 'lopen' ongeveer gelijk qua updates geloof ik.Razer schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:52:
Ik krijg net onderstaande melding. Wellicht dat dit Rijhulpsystemen 1.1.0 is? Die heb ik nog niet gehad. Als je er op klikt verwijst die naar de Elektromotor update welke al enkele maanden binnen is. OpenRLink ook alle updates t/m 2.1.2 ontvangen vorige week.
Even in de gaten houden, ben benieuwd of het ook de bewuste update is.
Overigens, voor de Equilibre berijders... Aangezien de Equilibre niet beschikt over Google diensten etc. kun je dit eenvoudig ondervangen door een Ottocast P3 AI aan te schaffen. Hiermee heb je zelfs meer mogelijkheden vergeleken met de duurdere modellen E-Tech. Kosten circa 300 euro, maar dan profiteer je wel van de vele opties en mogelijkheden. Nee, ik heb er nog geen, maar ga er wel een aanschaffen. Plug and play via een USB-C poort in de wagen. Verder gewoon draadloos. Op YouTube vind je voldoende reviews van het apparaatje.
Zit hier nog steeds te wachten op de R Link update naar 2.x… over 2 weken een afspraak bij de dealer staan om het manueel te laten installeren.Sr_Ogel schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 14:02:
Het update feest is nu voorbij gok ik. Vandaag als verrassing de 1.1.0 elektromotor update gehad (update voor laadpaal compatibiliteit) Wederom geen melding alleen bij handmatig zoeken. Auto van Maart 2023 uit de fabriek, april uitgeleverd en inmiddels ruim een week geleden de 2.1.2 update gehad. Dan heb ik volgens mij alles wel gehad dat hier voorbij gekomen is.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Net de 2.1.2 update mogen ontvangen.
Ook einde update cyclus voor nu denk ik
Ook einde update cyclus voor nu denk ik
Gisteren de Elektromotor 1.1.0 update gehad. De openR link 2.0.x versies eerder deze maand gehad. Geen idee of er nog updates op de planning staan op kort termijn? Wellicht zou een update van Android 10 naar 13 ook welkom zijn.
Heb jij een iphone 15 pro (max)?Razer schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:52:
Ik krijg net onderstaande melding. Wellicht dat dit Rijhulpsystemen 1.1.0 is? Die heb ik nog niet gehad. Als je er op klikt verwijst die naar de Elektromotor update welke al enkele maanden binnen is. OpenRLink ook alle updates t/m 2.1.2 ontvangen vorige week.
[Afbeelding]
Ik kreeg weer telefoontje van Renault NL of ik nog eens naar de updates kan kijken omdat Frankrijk hem nog eens door geduwd heeft, mijn 1.1.0 tractieaccu update was 2 keer mislukt vorige zomer, en wat blijkt, die begon ineens te installeren! Helaas met het bericht dat de download niet afgemaakt kan worden en het later nogmaals geprobeerd gaat worden.
We houden moed, maar ik moet zeggen, toch wel service van Renault NL, de consultant customer care Rachid doet zijn werk goed!.
We houden moed, maar ik moet zeggen, toch wel service van Renault NL, de consultant customer care Rachid doet zijn werk goed!.
Gisteren drie pogingen gedaan om de Elektromotor 1.1.0 update te installeren. Telkens mislukt, en nu komt hij niet meer binnen. Moet ik nu naar de dealer om ooit nog een update binnen te krijgen?
Hoihoi,
Ik ben sinds een maand de eigenaar van een Megane E-tech (een blauwe techno, geen warmtepomp) die nu een jaar oud is (overgenomen van m'n ouders die na bijna een jaar elektrisch rijden nog steeds last hadden van range anxiety en nu toch maar een voor hybride gekozen hebben), dus tijd om dit topic eens te gaan volgen. Een kleine stream-of-consciousness van mijn kant:
De vorige auto was een e-208, wat een leuk autootje is met (als je het mij vraagt) de betere looks, maar de Megane is wel iets volwassener, vooral vanwege de grotere accu en de ruimte van binnen, en heel fijn de 22kW lader. Een fjine verbetering tov de 1x32A van de 208 (dat was er een van de eerste batch die in NL geleverd is, en die werden vanwege het chipstekort maar voorzien van een 1-faselader).
Op het digitale vlak: ik ben nog niet helemaal kapot van het feit dat google de hele tijd aan boord meekijkt, en vergeleken met de 208 is de verkeersbordherkenning een stap achteruit.. maar misschien is dat iets wat nog met een update goed gaat komen. Bovendien mis ik de mogelijkheid om ABRP aan de auto te koppelen om zo tijdens het rijden de actuele stand van de accu te kunnen laten uitlezen. Dit is vooral teleurstellend omdat ABRP ook op android automotive kan draaien als de autofabrikant de bitjes in de juiste volgorde zet, en zo dan een native koppeling zou moeten kunnen hebben ipv prutsen met een OBD2 adapter. Ik vertrouw google maps gewoon nog niet helemaal als het op elektrisch rijden en laadplanningen aankomt, en ik heb nog niet ontdekt hoe ik thuis op de bank een lange route met laadstops kan plannen.
Wat dan wel weer fijn is is dat de Renault-app op de telefoon wel iets doet - de Peugeot-app had nogal wat kuren / veel moeite om over internet met de auto te praten. Zou ook kunnen komen doordat naast ons huis een soort radio-vacuum lijkt te zijn, want DAB+ is er ook nauwelijks te ontvangen en 4G-ontvangst met de telefoon ontvangst is er minimaal
.
Misschien zit er gewoon een betere antenne in de Megane, of is-ie slim en pakt het ding de wifi van huis op.
De enige feature die ik nu in de app mis trouwens is om daar de maximale lading in te kunnen stellen. In theorie zou ik daar omheen kunnen werken en het via home-assistant laten werken, want die is vriendjes met de auto, dus als je de in auto zelf instelt dat-ie altijd tot 100% mag, maar met een automation erbij die het laden bij een bepaald percentage laat stoppen dan zou je er ook moeten zijn. Ik weet alleen nog niet helemaal of ik die integratie daar voldoende voor vertrouw.
Verder schijnen de updates een hot topic te zijn hier
ik heb nu net een week of twee geleden openrlink 2.1.0 gekregen, en wacht nog op de laatste stap. Volgens de app staat er wel een update klaar maar die is in de interface van de auto nergens te bekennen. Ik wacht maar geduldig af..
Voor nu, het is een fijn barrel en hij mag voorlopig blijven
Ik ben sinds een maand de eigenaar van een Megane E-tech (een blauwe techno, geen warmtepomp) die nu een jaar oud is (overgenomen van m'n ouders die na bijna een jaar elektrisch rijden nog steeds last hadden van range anxiety en nu toch maar een voor hybride gekozen hebben), dus tijd om dit topic eens te gaan volgen. Een kleine stream-of-consciousness van mijn kant:
De vorige auto was een e-208, wat een leuk autootje is met (als je het mij vraagt) de betere looks, maar de Megane is wel iets volwassener, vooral vanwege de grotere accu en de ruimte van binnen, en heel fijn de 22kW lader. Een fjine verbetering tov de 1x32A van de 208 (dat was er een van de eerste batch die in NL geleverd is, en die werden vanwege het chipstekort maar voorzien van een 1-faselader).
Op het digitale vlak: ik ben nog niet helemaal kapot van het feit dat google de hele tijd aan boord meekijkt, en vergeleken met de 208 is de verkeersbordherkenning een stap achteruit.. maar misschien is dat iets wat nog met een update goed gaat komen. Bovendien mis ik de mogelijkheid om ABRP aan de auto te koppelen om zo tijdens het rijden de actuele stand van de accu te kunnen laten uitlezen. Dit is vooral teleurstellend omdat ABRP ook op android automotive kan draaien als de autofabrikant de bitjes in de juiste volgorde zet, en zo dan een native koppeling zou moeten kunnen hebben ipv prutsen met een OBD2 adapter. Ik vertrouw google maps gewoon nog niet helemaal als het op elektrisch rijden en laadplanningen aankomt, en ik heb nog niet ontdekt hoe ik thuis op de bank een lange route met laadstops kan plannen.
Wat dan wel weer fijn is is dat de Renault-app op de telefoon wel iets doet - de Peugeot-app had nogal wat kuren / veel moeite om over internet met de auto te praten. Zou ook kunnen komen doordat naast ons huis een soort radio-vacuum lijkt te zijn, want DAB+ is er ook nauwelijks te ontvangen en 4G-ontvangst met de telefoon ontvangst is er minimaal
Misschien zit er gewoon een betere antenne in de Megane, of is-ie slim en pakt het ding de wifi van huis op.
De enige feature die ik nu in de app mis trouwens is om daar de maximale lading in te kunnen stellen. In theorie zou ik daar omheen kunnen werken en het via home-assistant laten werken, want die is vriendjes met de auto, dus als je de in auto zelf instelt dat-ie altijd tot 100% mag, maar met een automation erbij die het laden bij een bepaald percentage laat stoppen dan zou je er ook moeten zijn. Ik weet alleen nog niet helemaal of ik die integratie daar voldoende voor vertrouw.
Verder schijnen de updates een hot topic te zijn hier
Je kan Google Maps gewoon vertrouwen met plannen, hij is aan de negatieve kant, zo gauw hij merkt als je onder de 10/15% gaat komen in de planning wordt ie al nerveus. Afgelopen zomer naar Zweden geweest, en geen centje pijn. Als je in Duitsland maximaal rijd (160....) Dan corrigeert hij de laadstops door het verhoogd verbruik, werkt perfect._jap_ schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 23:17:
Hoihoi,
Wat dan wel weer fijn is is dat de Renault-app op de telefoon wel iets doet - de Peugeot-app had nogal wat kuren / veel moeite om over internet met de auto te praten. Zou ook kunnen komen doordat naast ons huis een soort radio-vacuum lijkt te zijn, want DAB+ is er ook nauwelijks te ontvangen en 4G-ontvangst met de telefoon ontvangst is er minimaal.
Je hoeft dus echt niet van te voren een reis met laadstops te plannen, doet ie echt allemaal zelf. Je kan het overigens wel doen, gewoon op je mobiel alles plannen en dan versturen naar je auto, maar nog niet iedereen heeft deze Maps update gehad.
De auto maakt gebruik van het Odido netwerk, antenne zit gewoon net zoals bij de meeste connected auto's, in de haaievin.
Voor de maximale lading bedoel je wss dit._jap_ schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 23:17:
Hoihoi,
Wat dan wel weer fijn is is dat de Renault-app op de telefoon wel iets doet - de Peugeot-app had nogal wat kuren / veel moeite om over internet met de auto te praten. Zou ook kunnen komen doordat naast ons huis een soort radio-vacuum lijkt te zijn, want DAB+ is er ook nauwelijks te ontvangen en 4G-ontvangst met de telefoon ontvangst is er minimaal.
Verder schijnen de updates een hot topic te zijn hierik heb nu net een week of twee geleden openrlink 2.1.0 gekregen, en wacht nog op de laatste stap. Volgens de app staat er wel een update klaar maar die is in de interface van de auto nergens te bekennen. Ik wacht maar geduldig af..
Ik heb die meestal op 80% staan. In de wintermaanden, als de range teveel is aangetast, trek ik het wel op naar 90% of 100%.
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
Het zou in my renault v 5.6.1 zitten, maar zelfs met r-link 2.1.2 zie ik die optie nog niet.
Daarnaast kan het ook gewoon prima met de MobilizeSmart Charge app. Zet in de auto op 100% en daarna kan je met de app alles kiezen tussen de 50 en 100%.
Daarnaast kan het ook gewoon prima met de MobilizeSmart Charge app. Zet in de auto op 100% en daarna kan je met de app alles kiezen tussen de 50 en 100%.
:fill(white):strip_exif()/f/image/brHLHE6tfM73tA7aVLeb7beP.png?f=user_large)
15x330 SW38
dit klopt wel, maar Moibilize en de Renault app zelf werken niet heel fijn naast elkaar. Als je Mobilize actief hebt krijg je bijvoorbeeld geen laad-updates meer vanuit de Renault-app.Centauriprime schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:43:
Het zou in my renault v 5.6.1 zitten, maar zelfs met r-link 2.1.2 zie ik die optie nog niet.
[Afbeelding]
Weet iemand hoe je bij op je cockpit/dashboard de aankomsttijd kunt zien als je Google Maps rijdt?
Niet, dit scherm is niet aanpasbaar.Kampie_ schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:09:
Weet iemand hoe je bij op je cockpit/dashboard de aankomsttijd kunt zien als je Google Maps rijdt?
Knip
[ Voor 96% gewijzigd door Notna op 02-02-2024 12:57 . Reden: Dit gaat werkelijkwaar nergens over. Post dan gewoon niets ]
Knip
[ Voor 95% gewijzigd door Notna op 02-02-2024 12:57 . Reden: Zie boven ]
Knip
[ Voor 100% gewijzigd door Notna op 02-02-2024 12:58 . Reden: Maak een TR aan in het vervolg. Dit voegt niets toe ]
Bij de non EV's (bezine/diesel) heb je toch ook de megane en Scenic naast elkaar bestaan?
Verder komen je posts met aannames wat trollerig over.
Haha ik ook. Zag het aan het pictogram van de bel met streep er door heen
Waar ik wel benieuwd naar ben is wat er gaat gebeuren met de megane naam. De "oude" was er ook als estate en een auto die concureerde met auto's als de octavia, focus, astra etc. Deze doelgroep is er nog steeds, zou de volgende megane misschien lager worden en ook als een soort station?goofer_nieuw schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:19:
Bij de non EV's (bezine/diesel) heb je toch ook de megane en Scenic naast elkaar bestaan?
Nou het schiet niet op, heeft weer 3 keer geprobeerd de tractieaccu 1.1.0 te installeren weer niet gelukt, totaal 5 keer mislukt. Benieuwd wat Renault NL nu uit de hoed tovert, ik denk bezoekje dealer.
Gisteren mijn Equilibre leaseauto naar dealer Bochane in Nijmegen gebracht. De tankklep moest vervangen worden, omdat deze klemt en dus ook lakschade veroorzaakt. Week moeten wachten ivm levering van de tankklep. Meteen laten kijken naar het rammeltje dat na de vorige 'reparatie' nog steeds aanwezig is. Android Auto werkt niet draadloos en vaak zelfs niet bekabeld. De linker ruitenwisser zwabbert. Leenauto meegekregen. Aan het eind van de middag gebeld, maar konden er niet veel over zeggen. Dag later in de middag maar weer eens gebeld of de wagen al klaar was. Na lang te wachten kreeg ik te horen dat de wagen klaarstond. Ze konden de tankklep niet vervangen, want deze was toch nog niet op voorraad. Voor het rammeltje gaan ze rubbers bestellen voor op de veringen. Ik heb geen last van het befaamde gebonk, maar een rammeltje wanneer ik op lage snelheid over klinkers rijd. Zit ter hoogte van de hoedenplank of derde remlicht. De ruitenwisser was wel opnieuw afgesteld, maar zwabbert nog steeds. Het probleem met Android Auto hadden ze verholpen, maar het probleem is nog steeds aanwezig. Verder sinds gisteren regelmatig zwart beeld, dus dat het display geen beeld geeft, achteruitrijcamera blijft aan in stand D, verwarming doet het niet meer... Ik vind de Megane E-Tech een prachtige wagen en hij rijdt super, maar daar is dan ook wel alles mee gezegd...
Verwarming doet het niet en camera blijft aan? Gewoon permanent of 2 seconden?
Als ik dat zo hoor zou ik de koop ongedaan maken of leasemaatschappij informeren, want dit is niet normaal.
Rammeltje is wel op te lossen, dat slecht afgestelde klepje ook. Geduld…
Android auto heb ik geen ervaring mee
Als ik dat zo hoor zou ik de koop ongedaan maken of leasemaatschappij informeren, want dit is niet normaal.
Somme zaken soms, vaak of altijd. Sinds dag 1 al gewoonweg vervelend. Leaseauto. Vandaag werkte de verwarming niet meer. Ben er klaar mee. Leaseplan gemailed met het verzoek de auto om te ruilen of deze retour naar Renault te sturen voor nader onderzoek. Niet naar de dealer, want daar kom ik geen stap verder mee.BVice schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 22:51:
Verwarming doet het niet en camera blijft aan? Gewoon permanent of 2 seconden?
Zeer vervelend. En zeker aandringen bij leasemaatschappij dat ze het oplossen
Mijn ervaringen zijn toch wel stuk positiever met de megane e-tech als leaseauto.
Enigste echte 'franse' feature is dat mijn leeslampje bij de bestuurder laatste tijd tijdens het rijden spontaan aangaat. Kan deze dan niet uitdoen door het lampje aan te raken. Na 30 seconden tot een minuut wachten kan ik 'm wel weer uitdoen.
En zeer zeldzame incidenten als dat parkeersensoren niet werken of bij 1 van de 4 wielen de banden spanningsensor niet meer leek te werken. Was allemaal weer weg na 1 of enkele auto parkeren en laten staan.
Tot zo ver vrij vergelijkbaar met laatste model Seat Leon mild hybrid die ik hiervoor had.
Lijkt dus ook een beetje een kwestie van geluk/pech.
Mijn ervaringen zijn toch wel stuk positiever met de megane e-tech als leaseauto.
Enigste echte 'franse' feature is dat mijn leeslampje bij de bestuurder laatste tijd tijdens het rijden spontaan aangaat. Kan deze dan niet uitdoen door het lampje aan te raken. Na 30 seconden tot een minuut wachten kan ik 'm wel weer uitdoen.
En zeer zeldzame incidenten als dat parkeersensoren niet werken of bij 1 van de 4 wielen de banden spanningsensor niet meer leek te werken. Was allemaal weer weg na 1 of enkele auto parkeren en laten staan.
Tot zo ver vrij vergelijkbaar met laatste model Seat Leon mild hybrid die ik hiervoor had.
Lijkt dus ook een beetje een kwestie van geluk/pech.
Mijn ervaring is ook zeer positief ook na 11 maanden met de Megane. Eigenlijk heb ik geen problemen…
Het enige wat soms wat haperde was de Hotspot verbinding met mijn Pixel 8 Pro, maar nu Orange weer een maandje loopt werkt alles perfect.
Native Spotify wil alleen nog altijd niet de playlist met ‘de nummers die je leuk vind’ afspelen. Maar dat ligt niet echt aan de Megane denk ik.
In die 11 maanden heb ik 1x dat zwarte scherm gehad vlak na een eerste update. Daarna niet meer.
De parkeersensor melding ook maar 1 of 2x helemaal in het begin.
Het tikkende pedaal dat vele bij release meldde is zelfs volledig verdwenen.
De app en het voorverwarmen werkt hier 95% van de keren perfect.
Voor rammeltjes staat m’n muziek doorgaans te luid
Moest ik opnieuw kunnen kiezen, ik nam direct terug een Megane, mss alleen een EV60 voor nog wat meer power
Qua range ben ik perfect gelukkig met de EV40.
Het enige wat soms wat haperde was de Hotspot verbinding met mijn Pixel 8 Pro, maar nu Orange weer een maandje loopt werkt alles perfect.
Native Spotify wil alleen nog altijd niet de playlist met ‘de nummers die je leuk vind’ afspelen. Maar dat ligt niet echt aan de Megane denk ik.
In die 11 maanden heb ik 1x dat zwarte scherm gehad vlak na een eerste update. Daarna niet meer.
De parkeersensor melding ook maar 1 of 2x helemaal in het begin.
Het tikkende pedaal dat vele bij release meldde is zelfs volledig verdwenen.
De app en het voorverwarmen werkt hier 95% van de keren perfect.
Voor rammeltjes staat m’n muziek doorgaans te luid
Moest ik opnieuw kunnen kiezen, ik nam direct terug een Megane, mss alleen een EV60 voor nog wat meer power
Ik heb eindelijk 2.1.2 gekregen, en het lijkt erop dat de contacten sneller syncen na het verbinden met BT.
Maarrrr, ik kan nog steeds mijn Renault account niet verbinden. Dus dat wordt weer een factory reset.
Maarrrr, ik kan nog steeds mijn Renault account niet verbinden. Dus dat wordt weer een factory reset.
Hoi allemaal,
Wij hebben sinds een maand onze Megane E-tech, en dus helaas wel degelijk serieus last van dat kloppend en trillend gadpedaal. Zelfs zonder de remgeneratie aan voel je af en toe een soort tikje. Het is wel erger naarmate de remgeneratie sterker staat. Verschrikkelijk irritant is dat. Ik gebruik nu zoveel mogelijk de cruise control om het gebruik van het pedaal te vemijden. Gelukkig rijdt die cruise control wel goed, maar dat kan nu toch niet de bedoeling zijn.
En nog erger: volgens de garagehouder is dit 'normale werking'. Ik kan dat eerlijk gezegd niet begrijpen. Hebben er nog mensen die ervaring hier? Of heeft de garage dit wel degelijk kunnen (en vooral: willen) oplossen?
Bedankt alvast voor jullie reactie!
Wij hebben sinds een maand onze Megane E-tech, en dus helaas wel degelijk serieus last van dat kloppend en trillend gadpedaal. Zelfs zonder de remgeneratie aan voel je af en toe een soort tikje. Het is wel erger naarmate de remgeneratie sterker staat. Verschrikkelijk irritant is dat. Ik gebruik nu zoveel mogelijk de cruise control om het gebruik van het pedaal te vemijden. Gelukkig rijdt die cruise control wel goed, maar dat kan nu toch niet de bedoeling zijn.
En nog erger: volgens de garagehouder is dit 'normale werking'. Ik kan dat eerlijk gezegd niet begrijpen. Hebben er nog mensen die ervaring hier? Of heeft de garage dit wel degelijk kunnen (en vooral: willen) oplossen?
Bij mij verdween het vanzelf.
15x330 SW38
Hier dus ook…Centauriprime schreef op zondag 4 februari 2024 @ 16:16:
Bij mij verdween het vanzelf.
Je hebt vast heel goed gezocht in dit topic, toch?Bendrik schreef op zondag 4 februari 2024 @ 15:31:
Hoi allemaal,
Op het woordje 'trillend' neem ik aan.
Wellicht heb je deze dan gemist (naast wat andere gebruikers die hier melding van maken);
Zelf trouwens geen last van.Dylan98 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 08:12:
Helaas dus wel degelijk last van trillend pedaal, vooral bij snel optrekken vanuit stilstand en het pedaal intrappen bij hoge snelheden (130-150 km/u). Het lijkt dan of de Megane ineens mijn rem indrukt, hij is zoekende “moet ik wel of niet remmen” en “hoe flink moet ik nu regeneratief remmen” en dus het rempedaal indrukken. Het is niet dat de Megane vol in de ankers duikt, maar je voelt het rempedaal wel degelijk werken (omhoog en omlaag bewegen). Ik rijd in de hoogste regeneratieve mode, dit komt mijn sportieve rijstijl met name ten goede. Dit maakt het mogelijk om vooral met 1 pedaal lekker strak door bochtjes heen te rijden.
In lagere regeneratieve modes merk je het duidelijk minder, de Megane eigenaren die aangeven dat het niet in hun productiemodel zit hebben waarschijnlijk geen sportieve rijstijl en/of geen gevoel in hun rechtervoet over omdat ze te druk zijn met het verwerken van alle andere signalen in het verkeer.
Ik heb nu in 4 Meganes gereden, in elke was dit trillende pedaal aanwezig, ook de dealer geeft aan, het zit in alle Meganes.
Overweeg je het dus nog om een Megane te kopen, houdt hier dan serieus rekening mee.
Rammel achterklep zit in bovenste afdekplaat, die heb ik los gehaald, onder metalen klipjes stoffen tape geplakt, rammel opgelost.
Trillend pedaal is door dealer opgelost, is dus wel degelijk te verhelpen. Maar zo te lezen zijn dit wel de minste van je problemen met de auto.
Trillend pedaal is door dealer opgelost, is dus wel degelijk te verhelpen. Maar zo te lezen zijn dit wel de minste van je problemen met de auto.
er zijn verschillende verhalen hier. De een zegt dat het is opgelost. Bij mij zegt de dealer dat het niet opgelost kan worden. Sommige mensen zeggen er 'geen last van te hebben' maar dat betekent niet dat het er niet is. Ik heb in inmiddels 5 Meganes e tech gereden en allemaal hadden ze het. Ik heb ook in een Megane gereden waar ik het wel voelde maar de vaste berijder niet.Bendrik schreef op zondag 4 februari 2024 @ 15:31:
Hoi allemaal,
Blijkbaar ben jij net als ik ook een gevoelige rijder
Bochane Arnhem zegt dat er niks aan te doen is, en dat het inderdaadeen producteigenschap is. Probeer het dus vooral ergens anders.
wat bedoel je met 'verwarming werkt niet meer'? Hij wordt niet warm? Hij blaast niet? Het knopje zit vast? Het lampje bij het knopje gaat niet branden? Bedoel je de voorverwarming via de app of echt het knopje in de auto?equilibreev60 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 00:40:
[...]
Somme zaken soms, vaak of altijd. Sinds dag 1 al gewoonweg vervelend. Leaseauto. Vandaag werkte de verwarming niet meer. Ben er klaar mee. Leaseplan gemailed met het verzoek de auto om te ruilen of deze retour naar Renault te sturen voor nader onderzoek. Niet naar de dealer, want daar kom ik geen stap verder mee.
NB probeer vooral ook richting je dealer wel concreet te zijn. Als ik werkplaatschef was en zou een auto binnenkrijgen met de melding 'verwarming werkt niet' zou ik hem ook zo terugsturen.
Heeft iemand reeds ervaring met vakanties naar Zuid-Italië (Puglia) met de E-tech?
Zijn er voldoende oplaadpunten op de route hiernaar toe?
Zijn er voldoende oplaadpunten op de route hiernaar toe?
Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa
Beste topic voor je vraag.
Beste topic voor je vraag.
[ Voor 44% gewijzigd door goofer_nieuw op 05-02-2024 14:30 ]
Wel gezocht, maar 't is niet eenvoudig je weg te vinden in een topic met 270 pagina's.Zjanzjak schreef op zondag 4 februari 2024 @ 18:23:
[...]
Je hebt vast heel goed gezocht in dit topic, toch?
Op het woordje 'trillend' neem ik aan.
Wellicht heb je deze dan gemist (naast wat andere gebruikers die hier melding van maken);
[...]
Zelf trouwens geen last van.
Anyhoo, bedankt voor je hulp. Nu, 't is echt niet zo dat ik hoogsensitief ben of zo; het is echt storend in ons geval. Het lijkt eerder een pedaal uit de voormalige Sovjetunie te zijn dan iets dat ontwikkeld is door Renault. Nu, de garage heeft zelf ook een Megane E-tech in gebruik; ik ga hen eens vragen of ik daar een ritje mee mag doen. Als die het even erg heeft, zal ik me er wel bij neerleggen.
Dat lijkt me een heel goed idee, ben benieuwd hoe dit uitpakt, keep us posted.Bendrik schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:25:
Nu, de garage heeft zelf ook een Megane E-tech in gebruik; ik ga hen eens vragen of ik daar een ritje mee mag doen. Als die het even erg heeft, zal ik me er wel bij neerleggen.
Net gemerkt dat je ook in z'n achteruit (met 360 camera uitrusting) de "randen" v/d auto zou moeten kunnen zien. Voorheen kon dat alleen vooruit. Helaas doet het knopje niets, hooguit een laadschermpje, met animerende balkje. 2 tellen later is weer terug op de gewone bird's eye view + achteruitzicht. Hopelijk wordt dit alsnog gefixt in de toekomst. Of heeft iemand bij wie dit wel werkt? Ik zit op 2.1.2
En ja, sommige posters hier lijken op die trollen op de autoweek comments, die alleen maar kunnen brullen om te weinig bereik dit en klote chinezen auto's dat. Dat gedoe kun je op talloze andere plekken kwijt.
Over bereik gesproken, maakt echt een groot verschil of het 5 or 10 graden is. Vooralsnog nooit range anxiety gehad maar grappig om te zien hoe snel GOM veranderd bij kleine verschillen van de laatste tijd. En nog steeds een genot om in te rijden!
En ja, sommige posters hier lijken op die trollen op de autoweek comments, die alleen maar kunnen brullen om te weinig bereik dit en klote chinezen auto's dat. Dat gedoe kun je op talloze andere plekken kwijt.
Over bereik gesproken, maakt echt een groot verschil of het 5 or 10 graden is. Vooralsnog nooit range anxiety gehad maar grappig om te zien hoe snel GOM veranderd bij kleine verschillen van de laatste tijd. En nog steeds een genot om in te rijden!
De auto wordt niet meer warm. Hoe hoog ik de temperatuur ook zet, er komt geen warme lucht meer. Dat was een week geleden nog wel zo. Sindsdien is het bereik wel stukken beter, maar ja...BVice schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:49:
[...]
wat bedoel je met 'verwarming werkt niet meer'? Hij wordt niet warm? Hij blaast niet? Het knopje zit vast? Het lampje bij het knopje gaat niet branden? Bedoel je de voorverwarming via de app of echt het knopje in de auto?
NB probeer vooral ook richting je dealer wel concreet te zijn. Als ik werkplaatschef was en zou een auto binnenkrijgen met de melding 'verwarming werkt niet' zou ik hem ook zo terugsturen.
You win some, you lose some...equilibreev60 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 23:57:
[...]
De auto wordt niet meer warm. Hoe hoog ik de temperatuur ook zet, er komt geen warme lucht meer. Dat was een week geleden nog wel zo. Sindsdien is het bereik wel stukken beter, maar ja...
Nee flauwekul natuurlijk. Dat klinkt als een ritje naar de garage.
Heb je een warmtepomp? Dan zou je eens kunnen proberen om hem aan de lader te hangen en de pre-heater via de app aan te zetten.
Volgens mij gaat de auto dan zijn elektrische verwarmingselement gebruiken ipv. de warmtepomp.
Maar ik ben er niet zeker van.
Gisteren half wind mee naar Maastricht gereden, vandaag zelfde route terug half wind tegen scheelt ongeveer 5% (16.3 vs 17.1 kWh/100km) Renault Megane 60kW zonder WP.
Parkeer ik in de Colonel garage, 5 minuten lopen van mijn project en overnachtingshotel, want die heeft 22 stuks 45kWh laders........ waren ze precies gisteren al die parkeerplaatsen opnieuw in de verf aan het zetten......... bij de uitgang ontdekte ik een tijdelijke lader, die heeft er 14 uur over gedaan om mijn accu vol te krijgen, maar dat was precies kwartier klaar voor ik vanmorgen weer vertrok en in 1 keer terug kon rijden.
Aparte plek voor een laadpunt......
Parkeer ik in de Colonel garage, 5 minuten lopen van mijn project en overnachtingshotel, want die heeft 22 stuks 45kWh laders........ waren ze precies gisteren al die parkeerplaatsen opnieuw in de verf aan het zetten......... bij de uitgang ontdekte ik een tijdelijke lader, die heeft er 14 uur over gedaan om mijn accu vol te krijgen, maar dat was precies kwartier klaar voor ik vanmorgen weer vertrok en in 1 keer terug kon rijden.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kOceZS3pTpiPdQfA0RfOMRrR.jpg?f=user_large)
Inderdaad, mijn range gaat ook weer met sprongen omhoog maar helaas, volgende week weer wat kouder.vayshen schreef op maandag 5 februari 2024 @ 22:43:
Over bereik gesproken, maakt echt een groot verschil of het 5 or 10 graden is.
Ah ja, zo erg is het nou ook weer niet heden ten dage in Nederland, buiten dat, nog een kleine 2 maanden en het voorjaar staat weer voor de deur.

Dat wel maar liever zo dan ingepropt zoals bijvoorbeeld in parkeergarage Oudaen in Antwerpen.Surfroy01 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 16:43:
Ik gruwel sowieso al van haaksparkeren maar daar kan je amper je wagen uit als je daar zou willen laden.
Heb het instapmodel. Geen navigatie, geen Google, geen warmtepomp etc. Wel veel gebreken. Heb de klachten bij Leaseplan neergelegd. Ik ga ervan uit dat ze de wagen voor onderzoek naar een garage zullen sturen. Ik hoop echter op een nieuwe. Dan bestel ik meteen de Techno versie. Maar dat zal allemaal niet gaan gebeuren. Ik kan alleen maar hopen dat ze alle kwaaltjes kunnen opsporen en verhelpen. Het is een luxe probleem, maar aan de andere kant mag je van een splinternieuwe dure wagen verwachten dat deze op nagenoeg alle fronten simpelweg feilloos werkt. En dat is, helaas, niet het geval.jeanpaulh schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 07:27:
[...]
You win some, you lose some...
Nee flauwekul natuurlijk. Dat klinkt als een ritje naar de garage.
Heb je een warmtepomp? Dan zou je eens kunnen proberen om hem aan de lader te hangen en de pre-heater via de app aan te zetten.
Volgens mij gaat de auto dan zijn elektrische verwarmingselement gebruiken ipv. de warmtepomp.
Maar ik ben er niet zeker van.
Staat de eco-modus aan? Die kan onder andere de airconditioning en verwarming uitschakelen.equilibreev60 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 23:57:
[...]
De auto wordt niet meer warm. Hoe hoog ik de temperatuur ook zet, er komt geen warme lucht meer. Dat was een week geleden nog wel zo. Sindsdien is het bereik wel stukken beter, maar ja...
Nee, comfort modus. Ik weet dat de eco modus de verwarming beperkt.Luke.warm schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 20:15:
[...]
Staat de eco-modus aan? Die kan onder andere de airconditioning en verwarming uitschakelen.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Is een leaseauto, dus ik kan niet zoveel. Mogelijk mijn werkgever wel. Punt is dat de wagen prima rijdt. Als een zonnetje zelfs, maar er zijn veel andere klachten. Een dergelijke wagen als de mijne kost 41400 euro, dus die zullen ze niet afschrijven. Op zijn minst proberen te fixen, waar mogelijk. Ik ben benieuwd. LeasePlan geeft aan mijn klachten te hebben ontvangen en deze te gaan onderzoeken. En dat dit wel even op zich kan laten wachten... Nou, lekker dan.OMD schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 20:52:
https://www.auto-advocaat...formiteit-bij-nieuwe-auto
Misschien die kant op gaan?
Hier vaststellingen na 2 maanden en 7000km.
*Rammel achterklep op klinkerweg
*Rammel deur RV
*Tikkend gaspedaal
*Lakbeschadiging van spatbord door rakende tankklep
*Hey Google reageerd niet altijd en equializer past niet aan.
*Regelmatig spookmeldingen bij adaptive cruisecontrol waardoor wagen ineens zeer hard remt. Verschieten.
*Windgeruis bij veel wind of hogere snelheden.
*Bij koude voelt het alsof de wagen niet goed geïsoleerd is. Mijn madam klaagt soms van te koud zelfs als de verwarming hoog staat. Ik ben er wel achter gekomen als de temp regeling op auto staat hij enkel op de ruit en voeten blaast. De uitblaasmonden voor lijken dan koudere lucht door te laten. Vermoed dat dat de oorzaak is. Mijn volvo v40 bleek dan perfect geïsoleerd te zijn, een groot verschil.
*Trekhaak laten bijplaatsen, volgens mij hebben ze bumper gedemonteerd want passingen trekken op niets. Algemeen veel verschil in passingen.
*Dubbele kofferbodem met easyflex verkocht door dealer maar die combinatie is onmogelijk. Past gewoon niet. Dus heb nu maar de easyflex alleen in gebruik.
*Sinds kort prijzen 15% lager. Restwaarde als particulier zal een ramp zijn maar dit is algemeen in de autowereld. Een neveneffect van deze actie kan zijn dat mensen wachten met een EV te kopen.
Evolution 130pk 60kW
Voor de rest rijdt hij wel vlot. Maar voor een wagen van 50k€ zou dit in mijn ogen niet mogen na 1 jaar productie.
*Rammel achterklep op klinkerweg
*Rammel deur RV
*Tikkend gaspedaal
*Lakbeschadiging van spatbord door rakende tankklep
*Hey Google reageerd niet altijd en equializer past niet aan.
*Regelmatig spookmeldingen bij adaptive cruisecontrol waardoor wagen ineens zeer hard remt. Verschieten.
*Bij koude voelt het alsof de wagen niet goed geïsoleerd is. Mijn madam klaagt soms van te koud zelfs als de verwarming hoog staat. Ik ben er wel achter gekomen als de temp regeling op auto staat hij enkel op de ruit en voeten blaast. De uitblaasmonden voor lijken dan koudere lucht door te laten. Vermoed dat dat de oorzaak is. Mijn volvo v40 bleek dan perfect geïsoleerd te zijn, een groot verschil.
*Trekhaak laten bijplaatsen, volgens mij hebben ze bumper gedemonteerd want passingen trekken op niets. Algemeen veel verschil in passingen.
*Dubbele kofferbodem met easyflex verkocht door dealer maar die combinatie is onmogelijk. Past gewoon niet. Dus heb nu maar de easyflex alleen in gebruik.
*Sinds kort prijzen 15% lager. Restwaarde als particulier zal een ramp zijn maar dit is algemeen in de autowereld. Een neveneffect van deze actie kan zijn dat mensen wachten met een EV te kopen.
Evolution 130pk 60kW
Voor de rest rijdt hij wel vlot. Maar voor een wagen van 50k€ zou dit in mijn ogen niet mogen na 1 jaar productie.
[ Voor 29% gewijzigd door DeJos1985 op 06-02-2024 22:44 ]
Een bekend 'probleem' bij vele wagens van welk merk dan ook met ACC.DeJos1985 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 22:28:
*Regelmatig spookmeldingen bij adaptive cruisecontrol waardoor wagen ineens zeer hard remt.
Zelf trouwens niet zo veel 'last' van, eens in de 2 a 3 weken ofzo gebeurt het mij wel eens, maar zeer minimaal.
Rij nu iets meer dan een jaar, 1 keer meegemaakt dat er echt flink werd afgeremd.
Enige wat ik zelf wel herken is de 'Hey Google', soms heeft madam er gewoon geen zin in.
Lijkt een beetje op m'n vrouw.
Isolatie staat er los van, de passagier plek is idd een stuk kouder, zoals je aangeeft, de warme lucht komt alleen via het raam en de voeten. Ik heb de beide ventilatie kleppen aan passagier kant dicht gedaan, en dan ben je van het probleem af. In de zomer gaan ze wel weer openDeJos1985 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 22:28:
Evolution 130pk 60kW
Spook remmen heb ik in 35.000 km in mijn Kia EV6 welgeteld 1x gehad op de snelweg, bij de Megane wisselt het, in het donker eigenlijk nooit last, overdag zeer willekeurig, soms meerdere keren per rit (lees: 300 km+) en andere keren niet. Bij mijn vorige auto's met ACC ook nooit dit probleem gehad (vorig model Megane en diverse Toyota's).Zjanzjak schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 08:31:
[...]
Een bekend 'probleem' bij vele wagens van welk merk dan ook met ACC.
Zelf trouwens niet zo veel 'last' van, eens in de 2 a 3 weken ofzo gebeurt het mij wel eens, maar zeer minimaal.
Rij nu iets meer dan een jaar, 1 keer meegemaakt dat er echt flink werd afgeremd.
Enige wat ik zelf wel herken is de 'Hey Google', soms heeft madam er gewoon geen zin in.
spook-remmen deed mijn e-Golf 7 ook, Nissan Leaf ook. Ik vind niet dat de Megane dit meer doet dan die modellen...misschien toen ik hem net had maar ik kan inmiddels de laatste phantom brake niet meer herinneren, en doe toch 750-1000km per week..
Ik gebruik icoon op stuur en roep wat ik wil behalve hey google, werkt altijd! Moet zeggen beste voice control van al mijn auto's.Zjanzjak schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 08:31:
[...]
Een bekend 'probleem' bij vele wagens van welk merk dan ook met ACC.
Spookremmen heb ik toch wel redelijk vaak en schrik er telkens wakker van (en het verkeer achter mij ook
Iets anders, ik had regelmatig dat mijn auto naar kattenpis stonk. Alleen met ozon behandelen hielp. Maar het was steeds om de paar weken raak. Door software update moest ik de ster icoon op stuur weer opnieuw instellen toen zag ik daar de functie luchtverversing, die gebruik ik nu eens in de 2 weken en so far so good, nog geen kattenpis geur waar genomen.
Kreeg vanmorgen weer de door mij gewraakte V02 elektromotor update en ja hoor, weer loopt de hele zooi vast. Ondanks contact met RenaultNL en doorsturen van foto's van software levels etc.. Man man man. Wordt er ondertussen kierewiet van. IK WIL DIE V02 ELEKTROMOTOR UPDATE NIET!!
Ik begin toch weer even over die 110km/h in Eco-modus. Eerst dacht ik dat deze ontgrendeld werd bij OpenR Link 2.1.0. Helaas (bij mij) niet van toepassing. Ondertussen 2.1.2 en al twee maanden lang de Elektromotor 1.1.0 geïnstalleerd, maar ondertussen nog steeds staat de Eco-modus snelheidsbegrenzer op 100km/h.
Ik heb overal in de instellingen gekeken, maar ik kan niet vinden waar dit aanpasbaar zou moeten zijn. Ik zou bijna denken dat dit enkel gewijzigd kan worden door de garage. Dat zou natuurlijk jammer zijn.
Zie ik iets over het hoofd of moet ik gewoon wachten op mijn onderhoudsbeurt over een maand om (eindelijk) boven de 100km/h te kunnen in eco modus?
Ik heb overal in de instellingen gekeken, maar ik kan niet vinden waar dit aanpasbaar zou moeten zijn. Ik zou bijna denken dat dit enkel gewijzigd kan worden door de garage. Dat zou natuurlijk jammer zijn.
Zie ik iets over het hoofd of moet ik gewoon wachten op mijn onderhoudsbeurt over een maand om (eindelijk) boven de 100km/h te kunnen in eco modus?
Dit kan de dealer voor je doen en is inderdaad geen instelling die je zelf kan aanpassen, en is ook niet onderdeel van de openR updates
Volgens mij zat die toch in de rijhulpmiddelen 1.1.0?
Correct dit, deze is bij mij alleen nog nooit aangeboden haha. Ik wacht ook nog met smart op op 110 km/h in eco mode.Japie.G schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 12:50:
Volgens mij zat die toch in de rijhulpmiddelen 1.1.0?
Ik heb rijhulpmiddelen 1.1.0 niet, maar kan wel 110 in eco. Mogelijk heeft de dealer die update lokaal uitgevoerd, maar dit is al in juni vorig jaar gedaan.
Maar toch wel/ook een onderdeel van OTA-updates?BVice schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 12:37:
Dit kan de dealer voor je doen en is inderdaad geen instelling die je zelf kan aanpassen, en is ook niet onderdeel van de openR updates
Meen mij te herinneren dat er hier een paar waren die de update (rijhulpmiddelen) al wel hadden.
Zonder tussenkomst van de dealer, ze kregen 'em automatisch of na handmatig zoeken naar updates.
Yep, heb hem sinds november 2023 via OTA. Maar 2.1.x wil maar niet binnenkomen, moeilijke bevalling...Zjanzjak schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:40:
[...]
Maar toch wel/ook een onderdeel van OTA-updates?
Meen mij te herinneren dat er hier een paar waren die de update (rijhulpmiddelen) al wel hadden.
Zonder tussenkomst van de dealer, ze kregen 'em automatisch of na handmatig zoeken naar updates.
https://www.gps-rlink.com...nr-link-software-updates/
Voor als je durft kan je ook met DDT4ALL aan de gang om auto instellingen te wijzigen.
Mij ontgaat het gebruik van de eco stand op de snelweg, zeker met dit soort snelheden. Veel start/stop scheelt het zeker. Maar constant op de snelweg, nee.10/2023 Driving aids 1.1.0 Adaptive cruise control speed increased from 100 to 115 km/h in Eco mode (electric Megane)
Voor als je durft kan je ook met DDT4ALL aan de gang om auto instellingen te wijzigen.
15x330 SW38
Ik heb de update rijhulpmiddelen al een tijdje binnen maar eco kan maar tot 100. Denk echt dat het handmatig door de dealer moet. Ik heb er nooit om gevraagd bij de dealer aangezien ik altijd op comfort stand rijd.
:strip_exif()/f/image/J30zP5eULwGhgF3FP9RNpc1b.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is al een hele lijst zo, gisteren weer 1 er bij.
De openR link update zit er al een tijdje op. Afgezien van een paar veranderingen en een vernieuwde maps niet veel nieuws. Maar de app op de telefoon (Android) is nog van 13 Dec 2023. Wellicht dat de veranderingen meer zichbaar worden vanuit een nieuwe versie van de app?
Jorik
updates van de app op je telefoon hebben geen impact op wat je auto wel en niet kan...jorikw schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 18:41:
[Afbeelding]
De openR link update zit er al een tijdje op. Afgezien van een paar veranderingen en een vernieuwde maps niet veel nieuws. Maar de app op de telefoon (Android) is nog van 13 Dec 2023. Wellicht dat de veranderingen meer zichbaar worden vanuit een nieuwe versie van de app?
Ik vind persoonlijk dat OpenR 2.1.2 echt veel verschil heeft gemaakt op verschillende gebieden: stabieler gebruik van hotspot, range-indicatie Google en Renault wijken niet meer van elkaar af, wat nieuwe camera functies en geen spontane resets meer van OpenR. En een paar kleine wijzigingen in de HMI.
Ik zet zelf de acc aan omdat ik niet constant de snelheid wil corrigeren, en het rijgedrag in eco mode bevalt me prima totdat ik de snelweg op ga, en omdat ik geen behoefte heb om continu tussen eco en perso(onlijk) te switchen zit ik nu dus permanent op persoonlijk.Centauriprime schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:50:
[...]
Mij ontgaat het gebruik van de eco stand op de snelweg, zeker met dit soort snelheden. Veel start/stop scheelt het zeker. Maar constant op de snelweg, nee.
Wat ik erg jammer vindt want je kan alle instellingen copieren van eco maar niet de acceleratie die ik juist zo prettig vindt, want daar zit de snelheids limiet op
ik had het specifiek gevraagd voor een trip van 1200km, waarvan ik wist dat het krap kon worden en ik dus wilde switchen tussen rijmodussen (voor bijv. de ECO climate setting) zonder teveel beperkt te zijn in de maximum snelheid. En in heuvelachtig gebied gaat hij niet vol op het 'gas' als je op CC rijdt en je moet omhoog. Onder de streep zal het inderdaad niet veel schelen op lange stukken snelweg.Centauriprime schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 16:50:
[...]
Mij ontgaat het gebruik van de eco stand op de snelweg, zeker met dit soort snelheden. Veel start/stop scheelt het zeker. Maar constant op de snelweg, nee.
Hee jij hebt onlangs de 1.1.0 tractieaccu update gekregen, die is bij mij nu 5 keer mislukt sinds vorige zomer.....jorikw schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 18:41:
[Afbeelding]
Ik ben benieuwd naar die parkeerhulp update. Ik heb namelijk geen enkele keer automatisch kunnen parkeren ondanks een stuk of 20 pogingen
die update was specifiek voor het probleem dat als je remde op de snelweg de parkeersensoren een storing gaven. Echt fijn als je net een auto van 45k hebt gekocht en op de terugweg de eerste storingen al krijgt. Ik kreeg deze update een paar weken na aflevering in augustus 2022, latere modellen hadden deze update waarschijnlijk al want ik hoor niemand over storingen op de PDS, en dit was wel echt een extreem vaak voorkomende storing, bij elke remactie kwam de storing in beeld.LaTiNo156 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:44:
Ik ben benieuwd naar die parkeerhulp update. Ik heb namelijk geen enkele keer automatisch kunnen parkeren ondanks een stuk of 20 pogingen
Ik ga hetzelfde traject in met V02 ELEKTROMOTOR. Moet hem nu 5 min aan zetten etc. Weet het antwoord al.. Gaat niet werken dit. Daarna escalatie naar Frankrijk.Surfroy01 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 17:07:
En vervolgens kan er niet handmatig updates gezocht worden, mocht ik ook een foto van naar Renault NL sturen die het doorsturen naar la douce France . Ik zag wel dat OpenRlink 2.1.2 vandaag geinstalleerd is.
Ik vind wel dat ze het tot nu toe serieus nemen, wie weet zijn ze daar in Frankrijk hard aan het werk om het allemaal beter te krijgen......
Bij mijn mislukken van de update wordt het nu voor de 2e keer naar Frankrijk geëscaleerd.Japie.G schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:57:
[...]
Ik ga hetzelfde traject in met V02 ELEKTROMOTOR. Moet hem nu 5 min aan zetten etc. Weet het antwoord al.. Gaat niet werken dit. Daarna escalatie naar Frankrijk.
Vooral de snelheid waarmee de hotspot actief is, top! Vroeger kon het paar minuten duren, nu direct het 'actieve wifi symbooltje'. De nieuwe camera functie, 'birdsview' als je dicht tegen een obstakel komt, vindt ik niet zo duidelijk...Resets van OpenR, heb ik persoonlijk nog nooit last van gehad.BVice schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 08:54:
[...]
updates van de app op je telefoon hebben geen impact op wat je auto wel en niet kan...
Ik vind persoonlijk dat OpenR 2.1.2 echt veel verschil heeft gemaakt op verschillende gebieden: stabieler gebruik van hotspot, range-indicatie Google en Renault wijken niet meer van elkaar af, wat nieuwe camera functies en geen spontane resets meer van OpenR. En een paar kleine wijzigingen in de HMI.
Interesse! Keep us posted 👍🏻equilibreev60 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 21:33:
Overigens, voor de Equilibre berijders... Aangezien de Equilibre niet beschikt over Google diensten etc. kun je dit eenvoudig ondervangen door een Ottocast P3 AI aan te schaffen. Hiermee heb je zelfs meer mogelijkheden vergeleken met de duurdere modellen E-Tech. Kosten circa 300 euro, maar dan profiteer je wel van de vele opties en mogelijkheden. Nee, ik heb er nog geen, maar ga er wel een aanschaffen. Plug and play via een USB-C poort in de wagen. Verder gewoon draadloos. Op YouTube vind je voldoende reviews van het apparaatje.
Maar aan de andere kant. Wat is de meerwaarde naast die van CarPlay, behalve dat je meer apps kunt installeren? Ik zelf vind het enige irritante van het infotainment van de equilibre dat hij de range niet live via Google maps meerekent. Zit die integratie er dan ook in?
[ Voor 16% gewijzigd door larskov op 08-02-2024 20:17 ]
Vandaag de ZOE ingeleverd en de Megane opgehaald. Besteld op 25-10-2023, geproduceerd op 24-01-2024 en vandaag dus afgeleverd. Nu het gebruikelijke gepruts om de My Renault app gekoppeld te krijgen.
:strip_exif()/f/image/IpTWJRybUGYIYgdcG45NQf7I.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door pbennink op 09-02-2024 08:40 ]
Nee, het is gewoon een apparaatje waarmee je je scherm omtovert in een tablet met alle denkbare apps. Het staat los van je wagen en diens functies...larskov schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 19:55:
[...]
Interesse! Keep us posted 👍🏻
Maar aan de andere kant. Wat is de meerwaarde naast die van CarPlay, behalve dat je meer apps kunt installeren? Ik zelf vind het enige irritante van het infotainment van de equilibre dat hij de range niet live via Google maps meerekent. Zit die integratie er dan ook in?
Ja dat installeren van apps mis ik wel als gadget freak,hoewel CarPlay prima gaat.equilibreev60 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 22:58:
[...]
Nee, het is gewoon een apparaatje waarmee je je scherm omtovert in een tablet met alle denkbare apps. Het staat los van je wagen en diens functies...
Maar issie €300 waard om YouTube en Netflix in de auto te kijken. Ach mezelf kennende en zeker wetend dat hij het ook op die E tech doet (staat niet specifiek vermeld bij de modellen) zal hij er over een paar maanden toch wel inhangen 😅
[ Voor 15% gewijzigd door larskov op 09-02-2024 08:14 ]
Nice! Welke uitvoering heb je?pbennink schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 22:47:
Vandaag de ZOE ingeleverd en de Megane opgehaald. Besteld op 25-10-2023, geproduceerd op 24-01-2024 en vandaag dus afgeleverd. Nu het gebruikelijke gepruts om de My Renault app gekoppeld te krijgen.
[Afbeelding]
Voorzichtig hoor, want ik lees bij sommige reviews dat het apparaat kan haperen etc.larskov schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 08:11:
[...]
Ja dat installeren van apps mis ik wel als gadget freak,hoewel CarPlay prima gaat.
Maar issie €300 waard om YouTube en Netflix in de auto te kijken. Ach mezelf kennende en zeker wetend dat hij het ook op die E tech doet (staat niet specifiek vermeld bij de modellen) zal hij er over een paar maanden toch wel inhangen 😅
Bij mij werkt Android Auto sowieso niet draadloos en vaak ook niet bekabeld. Ik zou zo'n ding dus alleen daarvoor willen aanschaffen. Had vorige week een Motorola adapter gekocht, maar zelfs die werkte niet bij mijn wagen. Er is dus echt iets mis met de head unit van de wagen. Klacht ligt bij Leaseplan, maar vooralsnog niks van vernomen.
Ja ik moet zeker weten dat hij op de e tech werkt. Heb je al gekeken bij instellingen en ‘rechten op app niveau’ en al die andere instellingen? Of tijdelijk gegevens met renault delen uitzetten?equilibreev60 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 08:22:
[...]
Voorzichtig hoor, want ik lees bij sommige reviews dat het apparaat kan haperen etc.
Bij mij werkt Android Auto sowieso niet draadloos en vaak ook niet bekabeld. Ik zou zo'n ding dus alleen daarvoor willen aanschaffen. Had vorige week een Motorola adapter gekocht, maar zelfs die werkte niet bij mijn wagen. Er is dus echt iets mis met de head unit van de wagen. Klacht ligt bij Leaseplan, maar vooralsnog niks van vernomen.
Sinds de laatste 2 weken toch meer problemen met de Megane en het laden. Ging altijd goed, maar sinds 2.1.1 (of dit er iets mee te maken heeft, denk ik niet) heb ik dat meerdere laadpalen, zowel op kantoor als publieke het niet meer doen bij mij. Collega's met een Tesla of Cupra laden er zonder problemen.
Daarnaast staat de camera geregeld vast op die "bird view" terwijl er niks achter de auto aanwezig is.
De dealer toch maar eens gaan bezoeken.
Daarnaast staat de camera geregeld vast op die "bird view" terwijl er niks achter de auto aanwezig is.
De dealer toch maar eens gaan bezoeken.
Gisteren dus de Megane opgehaald.
- Internet verbinding Orange aan de praat gekregen
- Google account kunnen koppelen
- De oude auto uit mijn My Renault app verwijderd
- De nieuwe auto is zichtbaar in de app
echter:
- bij koppelen in de auto van het My Renault account krijg ik de melding dat dat niet lukt met de vraag "opnieuw proberen?"
en in de My Renault app zie ik nog geen contractinformatie staan bij het kopje "Connected Services"
Mijn vraag is: verschijnt dat contract pas in de app als er succesvol ingelogd is in de auto op mijn My Renault account, of zijn ze bij de dealer vergeten om dat contract te activeren en kan ik daarom niet inloggen?
Heeft één van de nieuwe rijders hier nog scherp hoe dat bij hem/haar gegaan is?
echter:
- bij koppelen in de auto van het My Renault account krijg ik de melding dat dat niet lukt met de vraag "opnieuw proberen?"
en in de My Renault app zie ik nog geen contractinformatie staan bij het kopje "Connected Services"
Mijn vraag is: verschijnt dat contract pas in de app als er succesvol ingelogd is in de auto op mijn My Renault account, of zijn ze bij de dealer vergeten om dat contract te activeren en kan ik daarom niet inloggen?
Bij het ophalen van de auto kon ik het eerst ook niet bedienen via de app. Let wel dat dit november 2022 was.pbennink schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 09:51:
Daarnaast kon ik geen apps via de play store downloaden of bestaande updaten, ook al was ik ingelogd en was er internet verbinding.
Wat uiteindelijk bleek was dat de dealer het initiële configuratie scherm al had doorgeklikt zonder accounts in te stellen. Ik kon de accounts wel toevoegen (er kwam ook een melding dat de initiële configuratie niet afgerond was). Echter bij het achteraf toevoegen bleek het toch niet goed te werken.
Na een reset van het systeem en het toevoegen van de accounts via de initiële configuratie scherm (of instelprocedure) werkte alles. Hierbij had ik de VIN al via de app gekoppeld voor het instellen in de auto. Ik bedoel de instelprodecure in dit filmpje: YouTube: instelprocedure voor openR link
Resetten van het systeem
Om dit te doen, schakelt u het multimediasysteem van uw auto in. In de “Voertuig”-modus, “Instellingen”,
“Systeem”, selecteert u “Opties resetten” en vervolgens “Gegevens wissen” (om de fabrieksinstellingen
te herstellen).
Opmerking: het is alleen mogelijk het systeem te resetten vanuit het beheerdersprofiel.
even geduld, komt vanzelf maar sowieso s de info in de app over je contracten en service niet heel accuraat. Ik krijg al maanden de melding dat ik voor een beurt moet maar die is allang uitgevoerd. Het idee van renault is leuk maar in de parktijk werk dit deel van de app niet lekker.pbennink schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 09:51:
Gisteren dus de Megane opgehaald.
echter:
Kun je wel al voorverwarmen via de app enz? Zo ja, dan ben je klaar. Zo nee, even een paar dagen (weken?) geduld.