native Google Maps werkt heel goed, en heeft inderdaad de integratie met de auto om voorverwarming van de accu te regelen tbv een snellaadstop (NB afhankelijk van de uitvoering).vanopzij schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:07:
Hallo Allemaal, ik heb zojuist akkoord gegeven voor een offerte van de Renault Scenic E-Tech, en nu was ik benieuwd hoe jullie de navigatie obv android automotive ervaren op langere ritten? Ik rijdt nu vaak in mijn benzine auto met android auto als navigatie, maar houdt deze in de Renault ook rekening met de status van de batterij, verwarmd deze voor, en vooral kun je er goed op vertrouwen qua wanneer je moet opladen?
Dit gaat straks vooral een punt worden voor vakanties aangezien ik thuis kan laden.
Er was altijd wel een verschil tussen de inschatting die Google maakte qua SOC op bestemming en de resterende range die de auto gaf. (Bijvoorbeeld: Google zegt: je moet nog 100km en arriveert dan met 5% SOC terwijl de Megane zelf aangeeft dat je totale range nog 150km is). Google was dus wat voorichtiger en/of had geen real time inzicht. Na de laatste OpenR update is dit echter helemaal in lijn met elkaar. Vooral op de snelweg relevant, omdat het daar nogal veel verschil maakt of je 100 of 130 rijdt. Ik kom net terug van 600km Autobahn en daar zie je Google Maps netjes anticiperen op basis van of je 100 of 130 rijdt. Een hele verbetering.
Het zoeken naar goede laadopties + de voorstellen van Google vind ik nog niet ideaal. Hier blijft Google erg safe, hij wil niet dat je met 5% SOC ergens gaat laden terwijl ik dat wel wil. Google vind dat je al eerder moet laden en is bereid je dan een heel eind van de snelweg af te sturen. Ik maak dus eigenlijk nooit gebruik van de laadvoorstellen van Google maar gebruik altijd chargemap om te kijken waar laders staan langs mijn route en welke faciliteiten er zijn, en voer deze dan zelf in de navigatie in.
[ Voor 5% gewijzigd door BVice op 18-01-2024 15:41 ]