Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 67 ... 98 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11:22
vanopzij schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:07:
Hallo Allemaal, ik heb zojuist akkoord gegeven voor een offerte van de Renault Scenic E-Tech, en nu was ik benieuwd hoe jullie de navigatie obv android automotive ervaren op langere ritten? Ik rijdt nu vaak in mijn benzine auto met android auto als navigatie, maar houdt deze in de Renault ook rekening met de status van de batterij, verwarmd deze voor, en vooral kun je er goed op vertrouwen qua wanneer je moet opladen?
Dit gaat straks vooral een punt worden voor vakanties aangezien ik thuis kan laden.
native Google Maps werkt heel goed, en heeft inderdaad de integratie met de auto om voorverwarming van de accu te regelen tbv een snellaadstop (NB afhankelijk van de uitvoering).
Er was altijd wel een verschil tussen de inschatting die Google maakte qua SOC op bestemming en de resterende range die de auto gaf. (Bijvoorbeeld: Google zegt: je moet nog 100km en arriveert dan met 5% SOC terwijl de Megane zelf aangeeft dat je totale range nog 150km is). Google was dus wat voorichtiger en/of had geen real time inzicht. Na de laatste OpenR update is dit echter helemaal in lijn met elkaar. Vooral op de snelweg relevant, omdat het daar nogal veel verschil maakt of je 100 of 130 rijdt. Ik kom net terug van 600km Autobahn en daar zie je Google Maps netjes anticiperen op basis van of je 100 of 130 rijdt. Een hele verbetering.
Het zoeken naar goede laadopties + de voorstellen van Google vind ik nog niet ideaal. Hier blijft Google erg safe, hij wil niet dat je met 5% SOC ergens gaat laden terwijl ik dat wel wil. Google vind dat je al eerder moet laden en is bereid je dan een heel eind van de snelweg af te sturen. Ik maak dus eigenlijk nooit gebruik van de laadvoorstellen van Google maar gebruik altijd chargemap om te kijken waar laders staan langs mijn route en welke faciliteiten er zijn, en voer deze dan zelf in de navigatie in.

[ Voor 5% gewijzigd door BVice op 18-01-2024 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWS-Megane
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08:11
deMercer schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:33:
[...]

Ik denk dat je in de kabel (die van de lader naar de Megane) bedoeld. Door het loskoppelen van twee fase-draden in die kabel, werkt die als een 1-fase kabel.
Wat ik inderdaad bedoel, de kabel naar de Megane. Die kon bij mij in de lader worden losgekoppeld (paar schroefjes los en kabeldraad eruit trekken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:26

JanAd

Wind’s howling

Zjanzjak schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:56:
[...]

Ook maar even gekeken toen je dit meldde, en inderdaad, bij mij ook.
Dacht dat je met 2.1.2 nu ook in ECO modus de ACC boven de 100 kon vastzetten maar dat had ik dus niet.
Wel het 'kantelende' scherm bij achteruit rijden, zodra het object voorbij de gele lijntjes komt, dus richting rood gaat, kantelt het beeld en zie je de boel van bovenaf.
Ik zie bij het parkeren toch geen verschil met vroeger. De camera veranderd van beeld zodra je ergens dicht tegenzit zoals voorheen. Jij hebt toch ook een Techno met de 360° camera’s niet?
Mss staat de ‘Auto Zoom’ nu default op oid.

Nuja, ik had voorheen niet echt problemen. Spotify native werkt nu prima via Orange. Als m’n data op is zal ik nog eens wisselen met de klassieke Hotspot/Macrodroid. Hoewel het Data-abo toch net wat vlotter lijkt te werken dan de Hotspot.
PWS-Megane schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:47:
[...]

Wat ik inderdaad bedoel, de kabel naar de Megane. Die kon bij mij in de lader worden losgekoppeld (paar schroefjes los en kabeldraad eruit trekken).
Tnx voor de tip. Moest ik ooit nog iets horen van Cenenergy geef ik het door.

@vayshen Hier totaal geen problemen met de Pre-con vanuit de app (op Android 14).
Vroeger, toen de app nog dat zwart/wit logo had haperde dit wel eens, maar de laatste maand werkt het bijna feilloos. Ik gebruik het zowat dagelijks.

[ Voor 23% gewijzigd door JanAd op 18-01-2024 20:11 ]

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vayshen
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-09 22:16
Hier ook vaak last dat preconditioneren niet werkt vanuit de app. Enige oplossing is om het allemaal maar van te voren te programmeren in de auto.

somehow dubbele post?

[ Voor 9% gewijzigd door vayshen op 20-01-2024 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luke.warm
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-03 21:10
[…]
ik benieuwd hoe jullie de navigatie obv android automotive ervaren op langere ritten?
[…]
houdt deze in de Renault ook rekening met de status van de batterij, verwarmd deze voor, en vooral kun je er goed op vertrouwen qua wanneer je moet opladen?

Dit gaat straks vooral een punt worden voor vakanties aangezien ik thuis kan laden.
Leuk vooruitzicht.. komt voor mij net twee jaar te laat op de markt ;-)
Zie de website van Renault zelf, zo ervaar ik het ook.
https://www.renault.nl/el...enic/ev-routeplanner.html

Net als anderen plan ik vaak wel zelf op voorhand waar ik wil laden. Meestal om de stop effectief te combineren. Bijvoorbeeld met een vraag: Is er lekkere koffie ☕️ of kunnen we vlakbij eten? 🍔

In zowel Frankrijk als Duitsland ging dat prima. Italië of Spanje vindt de leidinggevende te ver om met de auto te doen, dus de langere (meer dan 850km) afstanden heb ik geen ervaring.
Wanneer ik het zelf plan gebruik ik wel de navigatie als basis het is dus meer finetunen aan de hand van persoonlijke voorkeuren. Ik plan die laadplaats dan wel in, zodat de auto zich voorbereid voor het snelladen.
Het werkt allemaal net zo makkelijk als op de telefoon. Sinds deze week kun het het ook rechtstreeks uit je telefoon doorsturen naar de auto.
De grotere range van de scenic is wel erg aantrekkelijk voor zulke reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:39
The Wizard schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:02:

Dat is niet gekoppeld aan de update, dat doet mijn good old 1.x ook.
JanAd schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 19:12:
Ik zie bij het parkeren toch geen verschil met vroeger. De camera veranderd van beeld zodra je ergens dicht tegenzit zoals voorheen. Jij hebt toch ook een Techno met de 360° camera’s niet?
Mss staat de ‘Auto Zoom’ nu default op oid.
Techno wel, 360 graden camera niet.
Heb de auto al een jaar en nog nooit die 'kanteling' meegemaakt, ik krijg die update, parkeer in m'n garage en zie dat m'n beeld kantelt.
Snap alleen niet dat ik de ACC in ECO- modus niet boven de 100 krijg na deze update. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zjanzjak schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 23:05:
[...]

[...]
Snap alleen niet dat ik de ACC in ECO- modus niet boven de 100 krijg na deze update. :?
Die zat bij mij in de rijhulpmiddelen 1.1.0 update, wellicht dat je die nog niet hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:26

Sr_Ogel

Klop klop klop

Sr_Ogel schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 08:05:
Dinsdag 2.1.0 gehad 2.1.1 komt net binnen. Wel weer handmatig gezocht
En precies een week later 2.1.2 ook binnen. Alles binnen 1,5 week. Geen meldingen alleen handmatig controleren.

[ Voor 6% gewijzigd door Sr_Ogel op 19-01-2024 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
ebis schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 23:38:

Die zat bij mij in de rijhulpmiddelen 1.1.0 update, wellicht dat je die nog niet hebt gekregen.
Ah ok, dat zal het dan wel zijn, dacht dat dit zat in deze R-Link update, en pas na 2.1.2.
Maar goed, nope, inderdaad, die update heb ik (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Zjanzjak schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 08:56:
[...]

Ah ok, dat zal het dan wel zijn, dacht dat dit zat in deze R-Link update, en pas na 2.1.2.
Maar goed, nope, inderdaad, die update heb ik (nog) niet.
ik heb het bij de dealer laten doen afgelopen voorjaar omdat ik in de zomervakantie wat harder maar wel in eco wilde rijden.
Ik kreeg het idee dat het niet per se een update is maar een instelling.
Ik heb gewoon gevraagd of ze de maximale snelheid in eco kunnen opkrikken en toen ik de auto ophaalde was dat gebeurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08:23
Over updates gesproken, ik miste er een paar dus wat email verkeer met Renault NL of ik diverse screenshots kon maken van het systeem, wat mij verbaasde en heb ik hen ook geantwoord, kunnen jullie mijn auto niet uitlezen, anyhow vorige week op 1 na alle updates binnen. Belt er gisteren een service medewerker aangaande mijn emails, begint hij voor te lezen welke updates ik recentelijk ontvangen heb.......... dus dat kan hij wel zien online! Maar goed een update is 2 keer aangeboden en mislukt (1.1.0 tractieaccu) en niet meer terug gekomen, het kan zijn meneer dat deze in een andere update meegegaan is, ik ga Frankrijk contacten om uitleg............ ik begrijp ineens weer waar het gezegde met de franse slag vandaan komt. Overigens nog steeds enorm tevreden over de auto hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Registratie: April 2023
  • Niet online
Zijn jullie nu allemaal blij met de updates? Ik merk namelijk geen enkel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
er zit een flink verschil in de nauwkeurigheid van de SOC in google maps, wat extra lijntjes bij de achteruitrij camera, multimedia etc lijkt wat soepeler te werken. Hopelijk ook minder spontane resets van het systeem. Dus ja, ik ben grote blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVDBO
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 13-08 20:23
Ik merk vooral dat Apple CarPlay veel sneller opstart.

Voor de rest weinig merkbaar verschil buiten dat de Soc in google maps veel beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Mijn iphone connect nu ook veel beter. Ik denk dat veel van de updates je niet 123 direct iets van merkt maar onderliggend wel. Ik heb het nog niet gebruikt want laad steeds thuis maar de SOC was bij google maps af en toe dramatisch, extra onderweg laden terwijl er meer dan genoeg prik in zat.

Ik werd zojuist weer gebeld voor Renault NL, vanuit Frankrijk het bericht of ik de auto minimaal 5 minuten aan kan laten staan, afsluiten en dan weer herstarten, zodat Frankrijk blijkbaar mee kan kijken wat er aan de hand is. Ga zo even rondje mountainbiken dus benieuwd wat er na gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Surfroy01
En vervolgens kan er niet handmatig updates gezocht worden, mocht ik ook een foto van naar Renault NL sturen die het doorsturen naar la douce France . Ik zag wel dat OpenRlink 2.1.2 vandaag geinstalleerd is.

Ik vind wel dat ze het tot nu toe serieus nemen, wie weet zijn ze daar in Frankrijk hard aan het werk om het allemaal beter te krijgen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
BVice schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:28:

ik heb het bij de dealer laten doen afgelopen voorjaar omdat ik in de zomervakantie wat harder maar wel in eco wilde rijden.
Ik kreeg het idee dat het niet per se een update is maar een instelling.
Ik heb gewoon gevraagd of ze de maximale snelheid in eco kunnen opkrikken en toen ik de auto ophaalde was dat gebeurd...
Hmm, net de eerste 'beurt' laten doen, naja als ik tijd, en zin, heb zal ik weer eens een bezoekje brengen.
Dank voor de tip.

Laatste vakantie heb ik de persoonlijke modus gebruikt, daarin wat eco-modus dingen aangevinkt.
Maar dan kon ik iig net iets harder (veelal voor NL) dan de vastgestelde 100 in de ECO-modus op de ACC.

Kreeg trouwens het gevoel dat de ACC wat gevoelig is bij hele laagstaande zon, kreeg een paar keer een phantom-break om de oren terwijl ik dit normaliter zelden (en dan alleen eigenlijk op de snelweg) heb.
Kan me iig niet heugen ooit een phantom-break gehad te hebben op de lokale wegen waar ik woon.
En dit was dus niet 1 keer maar een stuk of 3 keer binnen 5 minuten ofzo, niemand reed voor me trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Je bedoelt achter je. Die schrikken zich rot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Marivoet
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 25-03 18:58
Hallo;

Megane etech Iconic in bestelling. Vroeg me af of iemand al een dashcam heeft geïnstalleerd en waar hij dan de voeding vandaan gehaald heeft. Heb een dashcam met usb aansluiting. Heb in huidige wagen kabel naar usb poort getrokken achter dashboardkastje omdat de poorten in het dashboard zitten. Echter bij megane zitten er alleen maar usb in middenconsole dacht ik? Nogal moeilijk om kabel naar te trekken. Wie heeft er meer ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vayshen
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-09 22:16
Tom Marivoet schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 13:03:
Hallo;

Megane etech Iconic in bestelling. Vroeg me af of iemand al een dashcam heeft geïnstalleerd en waar hij dan de voeding vandaan gehaald heeft. Heb een dashcam met usb aansluiting. Heb in huidige wagen kabel naar usb poort getrokken achter dashboardkastje omdat de poorten in het dashboard zitten. Echter bij megane zitten er alleen maar usb in middenconsole dacht ik? Nogal moeilijk om kabel naar te trekken. Wie heeft er meer ervaring?
Heb die van mij gewoon in de 12v gedaan. Zit een beetje verstopt hoor, helemaal achter in de middenconsole - dus richting motorkap.
Ik heb nog geen tijd genomen om de kabel netjes weg te werken maar dat komt nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pbennink
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 16:24
Eyedoze schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:50:
Iemand die op de hoogte is wat momenteel de levertijd zou zijn voor een E tech, vandaag zelf geconfigureerd en besteld?
Of anders: welke onderdelen/opties kunnen zorgen voor het meeste vertraging?
Bedankt!
Ik heb 25 oktober een Techno uitvoering besteld met wat pakketten erbij. Vandaag VIN ontvangen en auto wordt eind deze maand verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guidoscm
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-03 08:17
Tom Marivoet schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 13:03:
Nogal moeilijk om kabel naar te trekken. Wie heeft er meer ervaring?
Mijn dashcam is rechtstreeks streeks aangesloten op de zekering kast.
Zowel continu als geschakelde stroom.

Zie ook https://www.megane-e-foru...m/?postID=34788#post34788 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Marivoet
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 25-03 18:58
guidoscm schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 13:46:
[...]

Mijn dashcam is rechtstreeks streeks aangesloten op de zekering kast.
Zowel continu als geschakelde stroom.

Zie ook https://www.megane-e-foru...m/?postID=34788#post34788 .
Mijn kennis van Duits is nihil, toevallig geen foto van hoe jij het deed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 09:41

Megalodon86

Enzyme X

pbennink schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 13:31:
[...]

Ik heb 25 oktober een Techno uitvoering besteld met wat pakketten erbij. Vandaag VIN ontvangen en auto wordt eind deze maand verwacht.
Oftewel 3 maanden? Dat hoorde ik ook van de dealer. Hopelijk wordt mijn Megane Techo volgende week besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guidoscm
In die Post staan de foto's en welke zekeringen zijn gebruikt.
De massa kan je van een bestaande schroef af pakken.
De kabels lopen via de rechter zijde naar boven.
Ik heb deze micro zekering houders gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9oqwH8RMwgonWg3DeXm2e1NbZcc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zsAkzDARoQh6kObV2c230XIo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simiak
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-06 15:20
Gisterenochtend na twee dagen stilstand in de garage bij starten de gele steeksleutel op het scherm gekregen, samen met de melding 'Controleer voertuig - Elektrische systemen controleren' en een paniekgeluidje. Toch maar naar het werk gereden, en na daar een paar uur opgeladen te hebben was de melding weg...

Na een collega het opgemerkt heeft, heb ik het al vaak gezien: het leeslampje voor de passagier achter de bestuurder is regelmatig gewoon aan, en gaat ook niet makkelijk uit.

Die rare elektrische dingen maken mij toch zorgen. Ook het feit dat de cruise control nog altijd dezelfde gevaarlijke fout bevat terwijl ik nu toch al een paar updates heb ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke.warm
Simiak schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 19:12:
[…]
het leeslampje voor de passagier achter de bestuurder is regelmatig gewoon aan, en gaat ook niet makkelijk uit.
[…]
Leeslampje achter? Die mis ik (vooral de kids) in mijn megane! Had al een keer in de prijslijst gekeken of er uitvoeringen zijn die het wel hebben. Maar zag het niet en dacht toen dat het gewoon dom ontworpen was. Ik heb een evolution, hebben anderen het ook niet of juist wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Luke.warm schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 20:01:
[...]

Leeslampje achter? Die mis ik (vooral de kids) in mijn megane! Had al een keer in de prijslijst gekeken of er uitvoeringen zijn die het wel hebben. Maar zag het niet en dacht toen dat het gewoon dom ontworpen was. Ik heb een evolution, hebben anderen het ook niet of juist wel?
Bij de Techno zeker wel. Om ze aan of uit te zetten moet je ze enkel aanraken.

[ Voor 5% gewijzigd door JanAd op 20-01-2024 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbennink
Megalodon86 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 17:44:
[...]

Oftewel 3 maanden? Dat hoorde ik ook van de dealer. Hopelijk wordt mijn Megane Techo volgende week besteld.
Ja, 3 maanden. Ik heb het zelf hier ook een beetje in de gaten gehouden: https://www.delais.fr/en/car/renault/megane-e-tech.html Dat zijn vooral ervaringen van mensen uit Frankrijk maar het geeft een beetje een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
Luke.warm schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 20:01:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mRBI1UC8AEUsuNsH3g_NrhsGKaw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aKSGI48XEU10Y5WI4nJrKFFN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NgWv3xHP6vXOrXIScxh4Ptjdw_4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r1bEPrbmWSBrB5Lh5Ny5Xj8J.jpg?f=fotoalbum_large

Gewoon aanwezig, lijkt mij stug als het niet op alle versies standaard zit.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-09 19:44
Beste medeforummers, bij deze mijn afscheid van dit topic. Morgen is het de dag des oordeels voor "mijn" Renault Megane, en voor mij zeker een heugelijke dag.
De Megane gaat retour en zal ook zeker niet meer terugkeren bij mij.
Navraag bij diverse leasemaatschappijen heeft wel geleerd dat de storingen in mijn auto zeker niet maatgevend zijn voor iedere Megane, maar gezien het gehele verhaal al meer dan een jaar duurt en er geen enkele vooruitzichten zijn dat de storingen worden opgelost, heeft de leasemaatschappij z'n verantwoording genomen en neemt de auto retour. Ik wens jullie allen nog veel plezier met jullie Megane, en laat t.z.t. nog wel weten wat de nieuwe auto gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Bushie schreef op zondag 21 januari 2024 @ 10:08:
Beste medeforummers, bij deze mijn afscheid van dit topic. Morgen is het de dag des oordeels voor "mijn" Renault Megane, en voor mij zeker een heugelijke dag.
De Megane gaat retour en zal ook zeker niet meer terugkeren bij mij.
Navraag bij diverse leasemaatschappijen heeft wel geleerd dat de storingen in mijn auto zeker niet maatgevend zijn voor iedere Megane, maar gezien het gehele verhaal al meer dan een jaar duurt en er geen enkele vooruitzichten zijn dat de storingen worden opgelost, heeft de leasemaatschappij z'n verantwoording genomen en neemt de auto retour. Ik wens jullie allen nog veel plezier met jullie Megane, en laat t.z.t. nog wel weten wat de nieuwe auto gaat worden.
Een Scenic? :P

Heel begrijpelijk overigens dat de wagen retour gaat in jouw geval.

Succes met je nieuwe wagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XqWxOn8mbQVr9kVHrnVLh7lE0EE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LrpCAdPPSgsMl8YmHoqOmZOj.jpg?f=fotoalbum_large
Ik denk dat dit hem wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaulh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:04
Ik had de vraag hier al eens eerder gedropt, maar heeft er iemand al ervaring met sneeuwkettingen op de 20 inch wielen van de Megane? Passen de standaard kettingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke.warm
The Wizard schreef op zondag 21 januari 2024 @ 09:37:
[...]
Tsja omgekeerd leek mij het stug dat het op andere versies wel zat, want het is iets vrij basaals waar niet echt onderscheid in gemaakt hoeft te worden op uitvoeringsniveau.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4hVg05B9qwDUS_Odlbx__lrpuqk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/refKTdfSocycBdcJtBADroOA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Luke.warm schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:48:
[...]

Tsja omgekeerd leek mij het stug dat het op andere versies wel zat, want het is iets vrij basaals waar niet echt onderscheid in gemaakt hoeft te worden op uitvoeringsniveau.

[Afbeelding]
Goh, niet aanwezig. Das bijzonder... Dat ze daar op bezuinigen bij bepaalde uitvoeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke.warm
The Wizard schreef op zondag 21 januari 2024 @ 15:11:
[...]

Goh, niet aanwezig. Das bijzonder... Dat ze daar op bezuinigen bij bepaalde uitvoeringen.
Of misschien een serie waarbij het niet op voorraad was en is overgeslagen. Ik heb echt geen idee, ik kon er niets over terugvinden. Begin 23 was er natuurlijk een druk om veel en snel uit te leveren na alle productie perikelen
Had me er al in berust, en lezen in de auto is zo 2021. 🙄
De kinderen zitten altijd met de 📱 ook als ze een lampje nodig hebben omdat ze iets hebben laten vallen. Het enige moment dat ik het irritant vind is wanneer ik uitstap en iets op de achterbank had liggen, dan is het toch wel een donker hok.

[ Voor 6% gewijzigd door Luke.warm op 21-01-2024 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbennink
Luke.warm schreef op zondag 21 januari 2024 @ 18:22:
[...]

Of misschien een serie waarbij het niet op voorraad was en is overgeslagen. Ik heb echt geen idee, ik kon er niets over terugvinden. Begin 23 was er natuurlijk een druk om veel en snel uit te leveren na alle productie perikelen
Als je op de Renault website je auto samenstelt kan je in 1 van de laatste stappen ook het interieur bekijken. Dan zie je dat het lampje pas opduikt vanaf de Techno versie. Ik denk dat ze toch een paar dubbeltjes hebben denken te kunnen bezuinigen door het in de goedkopere versies gewoon maar weg te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
De Techno heeft een leeslampje achterin. Het zou inderdaad erg dom zijn om die weg te bezuinigen. Zo krijgen al die kinderen achterin allemaal oogproblemen met met al die board games zonder leeslampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Vroeger mocht je geeneens rijden met interieurverlichting aan. Ik weet niet of dat nog zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke.warm
pbennink schreef op zondag 21 januari 2024 @ 18:34:
[...]

Als je op de Renault website je auto samenstelt kan je in 1 van de laatste stappen ook het interieur bekijken. Dan zie je dat het lampje pas opduikt vanaf de Techno versie. Ik denk dat ze toch een paar dubbeltjes hebben denken te kunnen bezuinigen door het in de goedkopere versies gewoon maar weg te laten.
Ik zie het nu ook, geen idee hoe het was toen ik de auto bestelde, daar heb ik totaal niet opgelet. (leermoment) Het is welzo dat de Evolution van 22 maanden geleden (toen ik de auto bestelde) wel heel anders qua uitvoering dan de evolution van nu. ik had ook inklapbare buitenspiegels moeten hebben, maar bij de levering was die optie geschrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Mjaa schreef op zondag 21 januari 2024 @ 19:24:
Vroeger mocht je geeneens rijden met interieurverlichting aan. Ik weet niet of dat nog zo is.
Dan zouden heel veel vrachtwagen chauffeurs in overtreding zijn. Ik heb geen idee of het wel/niet toegestaan is. Als bestuurder is het knap irritant in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Hmm ik lees nu dat je met zelfaangebrachte kerstverlichting een boete kan krijgen en ze raden je af om leeslampjes aan te zetten bij autorijden. De bestuurder ziet dan het hele interieur in zijn voorruit gespiegeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guidoscm
The Wizard schreef op zondag 21 januari 2024 @ 09:37:
[...]

Nee, op de evolution is dit weg bezuinigd.
Blijft een irritatie ding iedere keer als ik iets op de achterbank wil pakken in het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Al zou het lampje er bij jou inzitten, dan moet je het lampje toch eerst in het donker vinden. Tenzij je overal gps trackers aanhangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Maar ik begin het ongemak te begrijpen. Ik ontdekte een paar dagen geleden dat de usbpoorten achterin verlicht zijn. Misschien hebben ze dat bij jou versie ook uitbezuinigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidoscm
De usb poorten zijn verlicht.
Het rare is dat de poorten oplichten als de voordeur open gaat en niet als de achterdeuren open gaan.
Ik heb al wel het nummer van de verlichting gevonden denk. 264307454R

Maar eens kijken of er bedrading licht naast de handgreep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11-09 13:22
TaxiGilbert schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 09:13:
De bestelbon voor de Scenic E Tech ligt klaar :) Straks verlaat ik dit topic ;)
Gisteren bestelbon getekend voor de Scenic E Tech, Techno met 87kwh batt.
Levertijd 28/06/24, dus nog een 6-tal maand met de Megane :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

TaxiGilbert schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 08:00:
[...]

Cool, dat is ook echt een mooie bak :*)

Mijn Megane Techno is gisteren besteld, wordt verwacht half april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Nice!
Ik duim voor je dat de levertijd ook gehaald wordt. ;)

Wat anders;
Is de app weer eens van streek?
Vanochtend geladen, geen melding in/van de app, klaar met laden rond kwart over 10, geen melding.
Kon wel de voortgang constant inzien.

Hoe dan ook, auto afgekoppeld en verzet.
Nu zijn we een goede 5 uur later, krijg ik de melding dat de lading klaar is, _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luke.warm
Zjanzjak schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 15:23:
[...]

Is de app weer eens van streek?
Vanochtend geladen, geen melding in/van de app, klaar met laden rond kwart over 10, geen melding.
Kon wel de voortgang constant inzien.

Hoe dan ook, auto afgekoppeld en verzet.
Nu zijn we een goede 5 uur later, krijg ik de melding dat de lading klaar is, _O-
Bij mij was het soortgelijk. Ik had gisterenochtend geladen, wel een melding.

Maar vandaag rond 14:00 ook een melding dat de auto klaar was met laden. Dat zou mooi zijn, want toen ik uitstapte op kantoor was de auto 61% en ik stond echt niet aan de stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Yep, deze middag ook problemen gehad met de app na een laadsessie aan een publieke paal. Maar toen ik tegen 16.30u vertrok werkte alles weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
JanAd schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 18:11:
Yep, deze middag ook problemen gehad met de app na een laadsessie aan een publieke paal. Maar toen ik tegen 16.30u vertrok werkte alles weer normaal.
Zag inmiddels op de Franse facebook groep ook wat geklaag dus was niet alleen in Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jevamo
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 09-09 15:03
Hallo Allemaal, ik heb zojuist akkoord gegeven voor een offerte van de Renault Scenic E-Tech, en nu was ik benieuwd hoe jullie de navigatie obv android automotive ervaren op langere ritten? Ik rijdt nu vaak in mijn benzine auto met android auto als navigatie, maar houdt deze in de Renault ook rekening met de status van de batterij, verwarmd deze voor, en vooral kun je er goed op vertrouwen qua wanneer je moet opladen?
Afgelopen zomer met de Megane naar Oostenrijk geweest op vakantie. Onderweg bij de Tesla Superchargers opgeladen. Altijd plek én qua kWh tarief goedkoper dan Ionity e.d. Enig nadeel is dat Tesla vaak een stuk van de snelweg af ligt.

De navigatie in de auto vooraf ingesteld op alleen Tesla laadpunten en je hebt er veder geen omkijken meer naar. Onderweg kunnen de laadstops nog worden aangepast n.a.v. rijgedrag. Uiteindelijk ook nog een dagje Italië gedaan (Udine) en kon met 100% bij vertrek nog gewoon terug naar vakantieadres in Oostenrijk (Klagenfurt).

Voor ons was dit de 1e autovakantie verder dan 600km van huis, dus het was vooraf wel even spannend hoe het zou gaan met laden onderweg e.d. Uiteindelijk is het meer dan prima bevallen, ondanks de ongeveer 1,5 á 2u extra reisjtijd i.v.m. laden. In principe zou je met max 20 á 25 min weer voldoende volgeladen zijn om bij de volgende laadstop aan te komen, maar bij sommige stops zijn we ook wat gaan eten en was de accu in die gevallen onderhand weer opgeladen tot 95%. Dat resulteerde weer in een gewijzigde volgende laadstop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanopzij
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-11-2024
jevamo schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:15:
[...]

Afgelopen zomer met de Megane naar Oostenrijk geweest op vakantie. Onderweg bij de Tesla Superchargers opgeladen. Altijd plek én qua kWh tarief goedkoper dan Ionity e.d. Enig nadeel is dat Tesla vaak een stuk van de snelweg af ligt.

De navigatie in de auto vooraf ingesteld op alleen Tesla laadpunten en je hebt er veder geen omkijken meer naar. Onderweg kunnen de laadstops nog worden aangepast n.a.v. rijgedrag. Uiteindelijk ook nog een dagje Italië gedaan (Udine) en kon met 100% bij vertrek nog gewoon terug naar vakantieadres in Oostenrijk (Klagenfurt).

Voor ons was dit de 1e autovakantie verder dan 600km van huis, dus het was vooraf wel even spannend hoe het zou gaan met laden onderweg e.d. Uiteindelijk is het meer dan prima bevallen, ondanks de ongeveer 1,5 á 2u extra reisjtijd i.v.m. laden. In principe zou je met max 20 á 25 min weer voldoende volgeladen zijn om bij de volgende laadstop aan te komen, maar bij sommige stops zijn we ook wat gaan eten en was de accu in die gevallen onderhand weer opgeladen tot 95%. Dat resulteerde weer in een gewijzigde volgende laadstop.
Heel erg bedankt voor de uitgebreide reacties van jullie allemaal. Ik krijg al een aardig beeld over hoe we lange afstanden aan moeten pakken.
Nu hebben wij 3 kleine kinderen, dus onze stops zijn per definitie langer (en ik denk vaker) dan wanneer we zonder zouden rijden.
De stoptijden die ik voorbij zie komen 30-45 minuten vind ik dus ook absoluut geen rare waardes en hier zitten wij op vakantie heel snel aan. Dat de Scenic dan ook lekker volgeladen kan worden in die tijd is prettig om te weten.

Nogmaals heel er bedankt dat jullie een toekomst E-Tech rijden zo van informatie voorzien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
jevamo schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:15:
[...]

ik vind dat wel erg gunstig geschetst. Dan reed je voorheen ook maar 100 km/u?
Ik doe vaker dit soort ritten maar mijn ervaring is dat de reistijd echt significant langer is, ongeveer 5 uur extra op 1000km. Enerzijds door de lagere snelheid die je aanhoudt, anderzijds door de laadtijd.

Als je met 5% SOC aankomt bij een snellader, ben je NIET in 20-25 minuten weer op 80%. Daar heb je 30-40 minuten voor nodig incl aan- en afkoppelen. En na 250km zit je weer op die 5%, tenzij je max 100 rijdt, dan kun je misschien 300-350 halen.
Je rijdt dus 250-300 km in 2,5 uur, en moet dan weer 30-40 minuten laden.

Ik reed zelf met een dakkoffer en fietsendrager, dan gaat er nog eens 50-100km vanaf. Dus maximaal 200km rijden en dan 30 minuten laden. Op 1000km betekent dit dus minimaal 5 laadstops (kost je 2,5 uur) + de extra reistijd door de lagere maximum snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:43
@BVice Inderdaad, niet iedereen heeft dezelfde ervaring.

Het ligt denk ik ook aan je referentiekader en de verkeerssituatie.
Als je gewend bent sowieso iedere 2-3 uur even te pauzeren, benen strekken, bakkie doen, spelletje met de kinderen, hond even uitlaten of zo kost laden je hooguit 15-20 minuten extra tijdens zo'n stop. Als je dan ook nog tijdens de vakantiedrukte gaat en dus toch al niet bepaald door kan rijden, verlies je ook weinig tot geen extra tijd met langzamer rijden dan je met een ICE zou doen, want om je heen gaat 't ook niet veel sneller.

Als je buiten de vakantiedrukte rijdt en gewend bent je diesel vol te gooien en te rijden van tankstop tot tankstop met 150+ waar het kan, dan ga je wel echt serieus tijd verliezen ja. En ja, een dakkoffer en fietsendrager hakt er ook best in qua range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
22000 km gereden en ik krijg de indruk dat mijn voorbanden weinig profiel meer hebben. Dat gaat best snel met die grote wielen. Normaal kan je toch zeker twee jaar rond blijven rijden op nieuwe banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluelion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 23:31
[...]

@TaxiGilbert: Waar haal je die 87kWh batterij vandaan?

Ik wist niet dat die uitvoering bestond. Wat is de WLTP daarvan?

[ Voor 3% gewijzigd door bluelion op 25-01-2024 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

De Long Range uitvoering van de Scenic, zou een 625km moeten geven volgens de Renault site.
Van de Megane is er enkel een 40kWh en een 60kWh versie, van de Scenic een 60kWh en 87kWh versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluelion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 23:31
Aha, even overheen gelezen dat het een Scenic betrof; verwachtte een Megane in het Megane forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Volgens de Renault site zou de Megane een long range hebben van 450 km. In de winter haalt hij net aan 300 km. Dus gewoon een derde minder. Ik verwacht ook bij de scenic. Dus reken maar voor de scenic op een range van onder de 400 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Voor iemand die zijn accu enkel tot 80 procent gaat opladen en tot 20 procent wil leeg rijden, blijft er nog 280 km over om rond te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Mjaa schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 18:16:
Normaal kan je toch zeker twee jaar rond blijven rijden op nieuwe banden.
Banden slijten doorgaans niet met de tijd maar met het aantal gereden kilometers…pas na enkele jaren komen de droogtescheurtjes.

En het maakt dan ook uit hoe je die kilometers maakt, snelweg, stadsverkeer etc.
Ik heb op beide sets zo’n 30k staan en ze zijn nog (lang) niet versleten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
22000 km gereden en ik krijg de indruk dat mijn voorbanden weinig profiel meer hebben. Dat gaat best snel met die grote wielen. Normaal kan je toch zeker twee jaar rond blijven rijden op nieuwe banden.
Meten is weten.
Voor niet veel centen koop je een profiel metertje voor je banden.

Ik zit nu op 23k en bij mij is het allemaal nog ok.
Gewoon kwestie van gebruik.
De stoplicht-sprintjes die ik heb gedaan zijn op de vingers van 1 hand te tellen, voor de rest ben ik een zeer defensieve rijder (ook al voor ik EV reed). Hoe robuuster je de boel gebruikt hoe harder het kan gaan met slijtage en als privé-rijder ben ik daarom dus best zuinig op de wagen. Leven is al duur genoeg! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Hmm rijden in sport stand is juist leuk met de Megane. De Scenic is 250 kilo zwaarder en 10 mille duurder en kan 80 km verder komen op een laadsessie dan de Megane, maar kan wel harder optrekken en heeft vrij zicht door het dak. Ik kan het eens overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekwoje
  • Laatst online: 28-03 19:48
Even jullie ongezouten mening graag?

Ben 52, rij nu met BMWX1 van 2020 benzine. Rij 15 000km/jaar.
Ging kijken naar de nieuwe elektrische Scenic en heb wat prijzen laten maken.
Ik ga overstappen naar elektrisch. Heb zonnepanelen enz..

Prijs Scenic 2024 full option; 56 000
Prijs Megane full option; 50 000
Prijs Tesla Y; 49 000

Ovename X1 door BWM; 20 000 (koop er geen nieuwe natuurlijk)
Ovenamen X1 door Tesla; 20 000
Overnamen door Renault; 24 000 bij Scenic, 23 000 bij Mégane.

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
Dekwoje schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 09:02:

Prijs Tesla Y; 49 000

Wat denken jullie?
Dat die BWM wel erg hard afschrijft,
Google geeft me voor 2020 een aanschafprijs van €45.000,00 voor een random BMW X1
Je gaat 'm nu inruilen en je krijgt er max €24,000,00 voor
Met 15.000 km per jaar heb je dan al €0,35/km aan kosten gehad voor alleen de afschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Dekwoje schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 09:02:

Prijs Tesla Y; 49 000

Wat denken jullie?
Denk dat je ietsies meer kan krijgen voor de beamer, 15k per jaar dus je hebt er nu bijna 50k op staan?
Vergelijkbare staan op Gaspedaal voor zo'n 29k maar dat is de verkoopprijs, mijn inschatting is dat je er dan wellicht nog wel een paar duizend extra voor kan 'vangen' bij een dealer.
Als dit je eerste bod is van Renault dan is er zeker nog wat onderhandelruimte.

Welke wagen je er voor wil gaan halen is aan jou en ligt aan je situatie (wat denk je echt nodig te hebben).
En staat eigenlijk los van dit topic. ;)

Mocht je specifiek vragen hebben over de Megane dan zit je hier wel goed.
Succes !

P.S. De Scenic zie ik voor juli dit jaar zeker nog niet verschijnen, de Megane heeft niet zo'n lange levertijd (meer) dus hou dat ook in het achterhoofd mocht je bijvoorbeeld nog voor de zomer willen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Nog een jaartje doorrijden met de BMW bak en dan eens zien wat de wegenbelasting doet voor electrische auto’s. Gaan ze die zwaar belasten, dan zou ik gewoon een diesel nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Oja en een beetje aan de grens gaan wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hc Baco
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15-09 16:28
Na lange tijd handmatig zoeken naar updates eindelijk een update van OpenR link binnengekregen.
Voorlopig helaas alleen de eerste stap naar versie 2.1.0. Nu afwachten wanneer 2.1.1. en 2.1.2 gaan volgen.
Aangezien ik in een parkeergarage sta waar er geen verbinding mogelijk is, moet ik het echt hebben van updates tijdens het rijden........
Wat helaas (bij mij) nog steeds niet is verbeterd met de 2.1.0. update is het feit dat (tijdens rijden met goede ontvangst) erg veel DAB-zenders geen Icoontje en info ontvangen en weergeven. Zie onderstaande fotootjes. Erg beperkt !!

Hebben jullie dezelfde ervaring met de beperkte DAB ontvangst van zenderinfo ??Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iRoPNrkonlu6Et0lbfDLS2c5fK0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NcuHhgLvkbIzRugwwa6LuVUJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/McTtgbfx72ibHZ-Xsd-EIruEn7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i2RSUlq6yrKo9Ju8l7aoPWwS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Hc Baco op 27-01-2024 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 18:19
Heeft er iemand al een factory reset gedaan NA het binnenhalen van de OpenR updates?

Ik neem aan dat je die dan niet kwijtraakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
LaTiNo156 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 14:37:
Heeft er iemand al een factory reset gedaan NA het binnenhalen van de OpenR updates?

Ik neem aan dat je die dan niet kwijtraakt?
Nee die raak je niet kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Hc Baco schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 14:00:
Na lange tijd handmatig zoeken naar updates eindelijk een update van OpenR link binnengekregen.
Voorlopig helaas alleen de eerste stap naar versie 2.1.0. Nu afwachten wanneer 2.1.1. en 2.1.2 gaan volgen.
Aangezien ik in een parkeergarage sta waar er geen verbinding mogelijk is, moet ik het echt hebben van updates tijdens het rijden........
Wat helaas (bij mij) nog steeds niet is verbeterd met de 2.1.0. update is het feit dat (tijdens rijden met goede ontvangst) erg veel DAB-zenders geen Icoontje en info ontvangen en weergeven. Zie onderstaande fotootjes. Erg beperkt !!

Hebben jullie dezelfde ervaring met de beperkte DAB ontvangst van zenderinfo ??[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb ook lang niet alle logo’s, en de updates gaan dit ook niet oplossen…misschien dat die zenders zelf geen logo sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hc Baco
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15-09 16:28
Nou, rijdt ook zakelijk een Kia EV en daar worden vrijwel alle logo's en extra muziekinfo op DAB weergegeven (ook bij de radiozenders vd foto)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Bushie schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 09:17:
[...]

Dat die BWM wel erg hard afschrijft,
Google geeft me voor 2020 een aanschafprijs van €45.000,00 voor een random BMW X1
Je gaat 'm nu inruilen en je krijgt er max €24,000,00 voor
Met 15.000 km per jaar heb je dan al €0,35/km aan kosten gehad voor alleen de afschrijving.
Idd hard...
Megane gekocht (feb23) voor 47835 en een overname ( aankoop Scenic ETech) gekregen van 44205. Afschrijving van 3630 euro ofwel 0.14 euro/km (26000km) 8)
En dan heb ik de Scenic nog niet (binnen 6 maand hopelijk)...gaat dus nog lager zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke.warm
TaxiGilbert schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 19:41:
[...]

Idd hard...
Megane gekocht (feb23) voor 47835 en een overname ( aankoop Scenic ETech) gekregen van 44205. Afschrijving van 3630 euro ofwel 0.14 euro/km (26000km) 8)
En dan heb ik de Scenic nog niet (binnen 6 maand hopelijk)...gaat dus nog lager zijn :)
Dat is een chique wissel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 16:14
Zjanzjak schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:38:
[...]

Meten is weten.
Voor niet veel centen koop je een profiel metertje voor je banden.

Ik zit nu op 23k en bij mij is het allemaal nog ok.
Gewoon kwestie van gebruik.
De stoplicht-sprintjes die ik heb gedaan zijn op de vingers van 1 hand te tellen, voor de rest ben ik een zeer defensieve rijder (ook al voor ik EV reed). Hoe robuuster je de boel gebruikt hoe harder het kan gaan met slijtage en als privé-rijder ben ik daarom dus best zuinig op de wagen. Leven is al duur genoeg! :P
Ik zit nu op 47km en ga mijn Goodyear Sector 4Seasons (Gen3) banden vervangen (3,8 mm). Wil weer naar 4 seizoensbanden. Iemand al ervaring met andere merken en of goede deals?

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larskov
  • Laatst online: 15-05 13:28
Ik had m’n voorbanden na 20.000 al opgerookt terwijl ik nog niet eens zo lomp mee heb gereden. Verkoper zou dat de banden af fabriek eigenlijk niet geschikt waren voor deze elektrische auto, want nu heb een ander merk (Michelin ipv continental) waar een duidelijk E op vermeld staat dus gemaakt voor elektrische auto’s. Gevalletje te veel vermogen op de voorbanden, speciaal bij nat weer. Maar het zou niet mogen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Surfroy01
Ik heb nu ook 20Kkm erop zitten en zit aan de 4,5mm voor en 6,5mm achter, ik rij altijd Sport stand en schuw een stoplicht sprintje niet. Ben even kwijt welk merk banden eronder zitten, maar de dealer attendeerde mij op de speciale E variant die er vanaf fabriek er onder zitten (Sep '22 geleverd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lucantiek
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22-08 11:17
Gisteren bij de Renault dealer geweest om eens prijs te laten maken om de megane in te ruilen voor de nieuwe senic. Nu de prijzen van de senic zijn duidelijk maar de prijs voor de overname van de megane viel wel wat tegen.
De uitleg van de dealer was: "De mensen die bij de eerste waren om een megane te kopen zijn nu het slachtoffer van de ferme prijsdaling van deze meganes waardoor ook de prijs van de tweedehands meganes serieus gedaald is". Renault "zou overwegen" om hier iets aan te doen maar voorlopig geen vooruitzichten hieromtrend. Nog even afwachten, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Lucantiek schreef op maandag 29 januari 2024 @ 09:38:
Gisteren bij de Renault dealer geweest om eens prijs te laten maken om de megane in te ruilen voor de nieuwe senic. Nu de prijzen van de senic zijn duidelijk maar de prijs voor de overname van de megane viel wel wat tegen.
De uitleg van de dealer was: "De mensen die bij de eerste waren om een megane te kopen zijn nu het slachtoffer van de ferme prijsdaling van deze meganes waardoor ook de prijs van de tweedehands meganes serieus gedaald is". Renault "zou overwegen" om hier iets aan te doen maar voorlopig geen vooruitzichten hieromtrend. Nog even afwachten, denk ik.
Wat is je 'waardeverlies'? Megane gekocht (feb23) voor 47835 en een overname ( aankoop Scenic ETech) gekregen van 44205...Afschrijving van 3630 euro ofwel 0.14 euro/km (26000km) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucantiek
Even alles op een rijtje:
Offerte scenic 51 639 euro. 0 % korting. Zelfs een bedrag van 288 euro op de offerte factuur voor de afleveringskit (matten enz).

Overname: Techno 60 kwh 220pk met warmtepomp, optimum charge en opties en nog meer dan 3 jaar garantie (5 jaar garantie)
Aankoopprijs 50 150 euro . BJ 06-2022 km: 28000
Overnameprijs: 31 639 euro

Ik vind dit een schandalig overname voorstel voor iemand die zeer trouw is aan Renault en elke 2 a 3 jaar van wagen wisselt.

Dus conclusie: Geen korting bij aankoop nieuwe wagen en een zeer slecht overnamebod. Mijn liefde voor renault heeft een ferme deuk gekregen.

[ Voor 19% gewijzigd door Lucantiek op 29-01-2024 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Vroeger reed je 3 jaar in een auto met 90K op de teller. Ruilde je die in voordat de auto begon te roesten. Om een auto die tegenwoordig niet meer kan roesten na een kleine twee jaar en 28K op de teller al te gaan inwisselen is gewoon een nieuwe auto wegdoen, omdat je weer verveelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lucantiek
Dat is uw mening, Mjaa maar ik heb er andere redenen voor. Ik heb ook geleerd van nooit iemand anders zijn rekening te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
Lucantiek schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:42:
Aankoop scenic 51 639 euro. 0 % korting. Zelfs een bedrag van 288 euro op de offerte factuur voor de afleveringskit (matten enz).

Overname: Techno 60 kwh 220pk met warmtepomp, optimum charge en opties en nog meer dan 3 jaar garantie (5 jaar garantie)

Ik vind dit een schandalig overname voorstel voor iemand die zeer trouw is aan Renault en elke 2 a 3 jaar van wagen wisselt.

Dus conclusie: Geen korting bij aankoop nieuwe wagen en een zeer slecht overnamebod. Mijn liefde voor renault heeft een ferme deuk gekregen.
66ct/km afschrijving, auuucch, wel gek in vergelijk met het bod dat @TaxiGilbert heeft gekregen

[ Voor 4% gewijzigd door Bushie op 29-01-2024 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Bushie schreef op maandag 29 januari 2024 @ 11:50:
[...]

66ct/km afschrijving, auuucch, wel gek in vergelijk met het bod dat @TaxiGilbert heeft gekregen
Idd, ik zit op 14ct...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Lucantiek schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:42:
Offerte scenic 51 639 euro. 0 % korting. Zelfs een bedrag van 288 euro op de offerte factuur voor de afleveringskit (matten enz).

Gewoon bij een andere dealer ook een offerte opvragen, kan behoorlijk schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
@TaxiGilbert @Lucantiek zitten jullie wel in dezelfde landen? (BE/NL?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucantiek
Ik zit in Belgie maar dat zou eigenlijk niet zo een enorm verschil mogen maken.
Ik heb redelijk wat ervaring met de aankoop van een nieuwe wagen maar dit is voor ons de slechtste offerte ooit gemaakt. Mede dat het dus in eigen merk blijft ( renault voor renault) en bij een vertrouwde, officiele dealer.

[ Voor 125% gewijzigd door Lucantiek op 29-01-2024 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Met de afschrijving van @TaxiGilbert zou je inruilen op 46230... daarvoor koop je een nieuwe techno met opties. Dus daar hoef je je niet op blind te staren. Maar jouw offerte is wel behoorlijk het andere uiterste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Megalodon86 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 14:33:
Met de afschrijving van @TaxiGilbert zou je inruilen op 46230... daarvoor koop je een nieuwe techno met opties. Dus daar hoef je je niet op blind te staren. Maar jouw offerte is wel behoorlijk het andere uiterste.
Mijn Megane is dan ook van feb23...wel ongeveer gelijk aantal kilometers...
Maar het is bizar dat er zoveel verschil op zit. Mss toch es offertes bij andere garages vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Lucantiek schreef op maandag 29 januari 2024 @ 13:53:
Ik zit in Belgie maar dat zou eigenlijk niet zo een enorm verschil mogen maken.
Ik heb redelijk wat ervaring met de aankoop van een nieuwe wagen maar dit is voor ons de slechtste offerte ooit gemaakt. Mede dat het dus in eigen merk blijft ( renault voor renault) en bij een vertrouwde, officiele dealer.
Ik ben ook Belg :)
Ik zou toch es 'shoppen' bij andere dealers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucantiek
Megalodon86 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 14:33:
Ik staar mij daar ook niet blind op. Maar als ik voor mij de optelsom maak, dus aankoop scenic met 0% korting, zelfs de afleverkit (matten, veiligheidshesje ed) moeten betalen (wat ik nog bij geen enkele aankoop bij eender welk merk moeten betalen heb) + het zeer lage overnamebod van onze megane is dit een zeer slechte offerte. Dus 2x de ondergrens eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Je zou inderdaad verwachten dat je met 0% korting een mooie inruil krijgt... Zoals al gezegd, toch even ergens anders een offerte opvragen maar dan.

of lekker Megane blijven rijden :*)

[ Voor 11% gewijzigd door Megalodon86 op 29-01-2024 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Megalodon86 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 14:59:
Je zou inderdaad verwachten dat je met 0% korting een mooie inruil krijgt... Zoals al gezegd, toch even ergens anders een offerte opvragen maar dan.

of lekker Megane blijven rijden :*)
Voor mij was de enige reden om Scenic te gaan ook omdat ik zo een mooie overname kreeg...en omdat ie ietsje groter is :)
3600 euro afschrijven op 1.5 jaar lukt niet bij veel merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Over een jaar komt er weer een nieuwe Renault uit. Rijden jullie weer in een oude auto.;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Mjaa schreef op maandag 29 januari 2024 @ 15:30:
Over een jaar komt er weer een nieuwe Renault uit. Rijden jullie weer in een oude auto.;)
Als ik iedere keer zo een overname krijg, wissel ik elk jaar 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

De R5 met een 55kWh batterij gaat het niet zijn voor hen :+

Edit: Voor wie meer range nodig heeft, is de Scenic een logische keuze imo.

[ Voor 39% gewijzigd door JanAd op 29-01-2024 15:41 ]

Pagina: 1 ... 67 ... 98 Laatste