Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 66 ... 98 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:26

JanAd

Wind’s howling

Zjanzjak schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 22:52:
[...]

Ik zag op de Franse facebook groep dat de achtercamera iets helt als je vlakbij een obstakel komt na 2.1.2.
Voor betere inschatting waarschijnlijk.
Dat was toch al? Ik vind dat best handig en gebruik dat regelmatig bij het parkeren in onze garage (ik rij er altijd achteruit in, anders kan ik er niet uit)

Ik heb Orange terug actief staan en het ‘probleem’ met het traag verbinden van Spotify is weg. Dat lijkt dus eerder aan de Pixel te liggen.

@DeJos1985 Hier trouwens geen schade aan de laadklep, die sluit vrij goed aan. De mijne is eind februari ‘23 gefabriceerd. Mss een bepaalde reeks waar de klep niet zo netjes zit?

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 23:50
Mijn Megane heeft sinds deze week OTA OpenR 2.1.0 gekregen. Moet je iets wijzigen in de instelling om 100+ met de eco stand te kunnen? Dit blijft bij mij namelijk begrensd op 100. Ik kan in de reacties hier niks over terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 16:38
Dat komt pas vanaf 2.1.2. Het is een incrementele update die bestaat uit meerdere stappen. Zo ook de instelling voor het rijden van 100+ op eco mode. Ik meen mij te herinneren dat er iets over staat bij het update scherm (onder geschiedenis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:39
adinsx schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 23:32:
Iets helt? Hoe dan? De camera zelf beweegd niet.
Hoe zou ik niet weten, maar je ziet duidelijk dattie ineens naar beneden 'kijkt' ipv naar achter.
Op dat filmpje (Franse Megane E Tech faceboek groep) is het duidelijk te zien.
JanAd schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 08:23:
Dat was toch al? Ik vind dat best handig en gebruik dat regelmatig bij het parkeren in onze garage (ik rij er altijd achteruit in, anders kan ik er niet uit)
Zou niet weten, mij nog nooit opgevallen, bij mij gebeurt het iig (nog?) niet want ook ik parkeer achteruit de garage in. En zo ook op kantoor, met de kont op nog geen halve meter van de muur.
Heb sowieso een broertje dood aan vooruit (met de neus naar voren) inrijden bij haaksparkeren.
Alleen helaas ontkom je er soms niet aan bij bepaalde laadpunten maar dit terzijde.

Nog even een herhaling van mijn vraag van december jongstleden;

Pagina 117 (van de 415) uit het instructie-boekje;
Resetten van het display na onderhoud volgens het onderhoudsprogramma.

Het onderhoudsinterval mag pas opnieuw gereset worden na een onderhoudsbeurt die in overeenstemming is met het onderhoudsprogramma van uw auto.

Om de afstand tot de servicebeurt te resetten, drukt u op de knoppen omhoog/omlaag om door de boordcomputerinformatie (stuurwielbediening) te bladeren totdat de kilometerstand vóór olieverversing permanent wordt weergegeven.

Bijzonderheid: om het revisie-interval te resetten, drukt u ongeveer 10 seconden zonder onderbreking op een van de toetsen van de nulinstelling van de weergave, tot de afstand tot de volgende onderhoudsbeurt permanent wordt weergegeven.
Olieverversing haha, maar goed, daar kijk ik maar even doorheen voor het gemak, dit begrijp ik even niet;
Bijzonderheid: om het revisie-interval te resetten, drukt u ongeveer 10 seconden zonder onderbreking op een van de toetsen van de nulinstelling van de weergave, tot de afstand tot de volgende onderhoudsbeurt permanent wordt weergegeven.
Wazeggie? :?
10 seconden op 1 van de toetsen van de nulinstelling?
Que?
Wat bedoelen ze hier nu mee? Kan iemand mij in Jip en Janneke taal een betere uitleg geven.

Op een Frans forum kwam ik deze tekst tegen;
C'est dans la notice:

Pour réinitialiser l’autonomie de révision, procédez par appui sur les touches haut/bas de la commande de défilement des informations de l’ordinateur de bord (située sur le volant), jusqu’à l’affichage fixe de l’autonomie de vidange.
Particularité : pour réinitialiser l’intervalle de révision, appuyez environ 10 secondes sans interruption sur l’une des touches de
mise à zéro de l’affichage jusqu’à l’affichage fixe de l’autonomie de révision.

Ce n'est pas très clair, mais les "touches de mise à zéro de l’affichage", c'est aussi la "commande de défilement" = le bouton le plus à droite du volant.

Ik kom er maar niet uit, iemand die weet hoe je de onderhoudsinterval kunt resetten?

[ Voor 52% gewijzigd door Zjanzjak op 13-01-2024 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Zjanzjak schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 13:50:
[...]

Hoe zou ik niet weten, maar je ziet duidelijk dattie ineens naar beneden 'kijkt' ipv naar achter.
Op dat filmpje (Franse Megane E Tech faceboek groep) is het duidelijk te zien.
Ik vermoed dat dit de AutoZoom is, dan schakelt hij ineens over naar een ander camerabeeld 'van bovenaf'. Doet hij middels de 360* software. Deed ie bij mij ook, maar ik heb het uitgezet. Al kijkend naar het scherm wil ik niet dat ie ineens verspringt.

Kan je de link van die franse groep delen trouwens? Loop te zoeken, maar FB vind hem niet. Of ik zoek verkeerd :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
adinsx schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 16:41:

Kan je de link van die franse groep delen trouwens? Loop te zoeken, maar FB vind hem niet. Of ik zoek verkeerd :o
Als het goed is heb je een privébericht van mij, we mogen hier namelijk geen facebook-links delen.

Het is trouwens een besloten groep, misschien moet je eerst lid worden.
Te vinden op: RENAULT Megane E-Tech 100% Électrique

In navolging op mijn speurtocht naar het resetten van de onderhoudsinterval hier de Engelse handleiding:

Resetting the display after the service in accordance with the maintenance schedule.
The service interval must only be reset after a service which complies with the recommendations in the maintenance schedule.
To reset the distance before service, press the up/down buttons to scroll through the trip computer information (steering wheel control) until the mileage before oil change is displayed permanently.
Special note: To reset the service interval, press and hold one of the display reset buttons for approximately 10 seconds until the display shows the mileage permanently.

Vraag is dus, wat wordt er dan bedoeld met de 'display reset button'? :?

[ Voor 45% gewijzigd door Zjanzjak op 13-01-2024 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke.warm
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-03 21:10
Zjanzjak schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 17:01:

Vraag is dus, wat wordt er dan bedoeld met de 'display reset button'? :?
Bedoelen ze dan knopje 1 van pagina 115?

Zie tekst in de rechterkolom. Ik heb in het begin weken (in de wereld van een ongeduldige kan een halfuur als weken aanvoelen) gezocht naar de nulstellingsknop van de dagteller. Die dus niet in de handleiding staat omdat die knop de nul-instellingsknop heet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TjiBOvZ6rD9CausYb1DzmTzLPh8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MIN2NVhoV6Bq9Bbu5YhlQWTL.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik de tekst in de middelste kolom lees samen met jouw citaat verwacht ik dat je naar C) interval voor onderhoudsbeurten moet bladeren via de schakelaar 1 en daarna die 10 seconden vasthouden totdat de service interval verspringt.

[ Voor 12% gewijzigd door Luke.warm op 13-01-2024 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Luke.warm schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 20:07:
Bedoelen ze dan knopje 1 van pagina 115?
Ja, zo las ik het dus ook, maar dat werkt dus niet. :P
En ik heb het op 84.000 manieren geprobeerd maar no way.

Er gaat gewoon niets knipperen, er gebeurt gewoon niets.
Dacht dat het misschien de button was waar 0 op staat, ook gedaan, ook in combi met knop 1.
Toen dacht ik, misschien is het een combi met knopje 1 dus icm een ander knopje dus lukraak een paar andere knoppen ingedrukt gehouden samen met knopje 1, maar nee, ook niet.

Ondertussen hou ik de ijdele hoop dat iemand hier een verlossend antwoord kan geven. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11:22
Zjanzjak schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 22:02:
[...]

Ja, zo las ik het dus ook, maar dat werkt dus niet. :P
En ik heb het op 84.000 manieren geprobeerd maar no way.

Er gaat gewoon niets knipperen, er gebeurt gewoon niets.
Dacht dat het misschien de button was waar 0 op staat, ook gedaan, ook in combi met knop 1.
Toen dacht ik, misschien is het een combi met knopje 1 dus icm een ander knopje dus lukraak een paar andere knoppen ingedrukt gehouden samen met knopje 1, maar nee, ook niet.

Ondertussen hou ik de ijdele hoop dat iemand hier een verlossend antwoord kan geven. ;)
Mag ik vragen waarom je dit wil? Je auto zit nog in de garantie, of doe je het onderhoud altijd zelf?
De dealer reset dit gewoon netjes na een beurt.
Het is verder wel duidelijk dat deze instructie niet direct van toepassing is op de Megane e tech. Sowieso is (bij mij) de resterende afstand tot een beurt niet zichtbaar in dat menu, deze komt pas zichtbaar als je 1500km van een beurt verwijderd bent.

Ben je al wel zover, heb je de afstand tot het eerstvolgende onderhoud al in beeld? Dan zou je dan inderdaad het rechter-blader-knopje omhoog of omlaag ingedrukt moeten houden. Maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat het zo makkelijk kan. Ik heb wel eens wat auto’s gehad waarbij het een vage combo was van pedalen en knoppen indrukken maar bij mijn laatste Italianen kon het echt alleen via een computer met MultiECUscan die doorgaans alleen gerenommeerde garagebedrijven hebben (geen simpel obd dongeltje)

[ Voor 32% gewijzigd door BVice op 13-01-2024 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Bij mijn vorige Clio waren ze die melding eens vergeten te resetten. Ik heb daar toen voor gebeld en ik moest terug komen, dat kan je niet zelf weghalen zeiden ze. Ik kreeg wel een gratis carwash beurt voor het 'ongemak'. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
BVice schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 23:09:
Mag ik vragen waarom je dit wil? Je auto zit nog in de garantie, of doe je het onderhoud altijd zelf?
De dealer reset dit gewoon netjes na een beurt.
Het is verder wel duidelijk dat deze instructie niet direct van toepassing is op de Megane e tech. Sowieso is (bij mij) de resterende afstand tot een beurt niet zichtbaar in dat menu, deze komt pas zichtbaar als je 1500km van een beurt verwijderd bent.
Hou het op een combi van control freak plus pure eigenwijsheid en zie mij in dat licht als een kind dat stampvoetend zegt: MAAR IK WIL HET ZELF DOEN!!!! :(
Uiteraard in de garantie, onderhoud altijd bij de dealer en die gaat dat ook gewoon resetten binnenkort, dus het komt allemaal wel goed, maar ja, het knaagt toch haha. Op oudere Megane's kon het wel trouwens.
BVice schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 23:09:
Dan zou je dan inderdaad het rechter-blader-knopje omhoog of omlaag ingedrukt moeten houden.
Dit werkt iig niet. ;)

Dan een noob-vraagje over de sensoren die de bandenspanning meten.
Hoe werkt dat? Ongeveer.
Ik vind die velgen van de nieuwe elektrische Scenic esprit Alpine versie namelijk ontzettend mooi, ik weet niet of die dingen ook los verkrijgbaar zijn maar vroeg me toch af, als ik überhaupt andere velgen neem, met andere banden (want rijd liever iets van Michelin (wel speciaal voor ev's)), kan dat dat klakkeloos?
Zonder dat ik een kakefonie aan bliepende lichtjes en geluidjes krijg.

Bij een bepaalde druk die de wagen te laag vindt krijg je nu een melding, maar stel dat de nieuwe set (hypothetisch) normaliter wel een lagere druk heeft, gaat de wagen dan alsnog 'mekkeren'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 10:31
De bandenspanning sensor zeurt op zich niet over een te lage bandendruk, maar over een te grote afwijking van de referentiewaarde.

Normaal gesproken reset je de bandenspanning sensoren na het oppompen van je banden. Dan wordt de referentiewaarde bepaald.

Dus als jij op 3.0 bar wil rijden, prima. Pomp het op tot 3.0, reset de sensoren en klaar.
Hij gaat dan pas piepen als de afwijking te groot wordt... bijvoorbeeld bij 2.7 ofzo.
Als je met lagere druk wil rijden... bv 2.0 (dat gaat niet heel zuinig zijn), dan doe je hetzelfde. Oppompen tot 2.0 en resetten. Dan zal hij bij 1.7 pas beginnen te zeuren.

Meestal is de aangeraden bandendruk voor ook hoger dan achter (vanwege meer gewicht van de motor).
De auto weet dat verschil op zich niet... die kijkt gewoon naar afwijkingen en meer niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Schmoove op 14-01-2024 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyedoze
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13-05-2024
Iemand die op de hoogte is wat momenteel de levertijd zou zijn voor een E tech, vandaag zelf geconfigureerd en besteld?
Of anders: welke onderdelen/opties kunnen zorgen voor het meeste vertraging?
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-08 19:04
Luke.warm schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 00:08:
[...]

Ik heb er geen last van met mijn huidige Megane. Daarvoor had ik er een in een andere kleur als voorloper die had er ook geen last van.

Lijkt bijna wel of er iets tussen klem heeft gezeten, dat kapje voor dc-laden ofzo… al is dat ook van te zacht materiaal om een beschadiging te veroorzaken.
Nee niets klem gezeten want je ziet/hoort de klep fysiek er tegen schuren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
Luke.warm schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 10:04:
[...]

Bij mij is het ook wisselend, het lijkt soms of de auto nog in slaapstand staat. Mijn nieuwe strategie is eerst de auto laten knipperen met de lichten via de app. Dan zie ik dat hij opdrachten ontvangt en dan de klimatisering starten.

Dat werkt ‘s ochtends want dan kan ik de auto zien, maar van de week 2 keer op kantoor was het erop gokken dat het werkt. Dan staat hij buiten het zichtsveld, maar hij was in iedergeval lekker warm toen ik aan kwam.
Een betere tip. Als de app opent scroll midden van het scherm een keertje naar beneden. Dan refreshd hij zichzelf.

Ik heb al verschillende keren gehad dat ik dat niet deed en het preheaten niet werkte. Met deze tip nooit meer problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
Zjanzjak schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 18:27:
[...]

Omdat jij dit vorige keer ook zei, en toen ik het zelf na ging bleek ik ook aan de beurt te zijn, dus bedacht ik me, aha, Sr Ogel heeft weer handmatig gezocht, en warempel, zelfde hier!
Het ging erg snel inderdaad, en na boswandeling met vrouw en hond was het bij terugkomst netjes in orde.

Nu alleen 2.1.2 nog.

[...]

Ia al een paar keer voorbijgekomen, WD40 of anders, kostenloos, laten vervangen door dealer.
Daarna geen problemen meer.
Dat de klep raakt?

WD40?

Hetgene ik gelezen heb is dat de klep niet meer goed sluit. WD40 op het pinnetje. Dat is bij mij geen probleem. De klep opent en sluit goed op het fysiek raken van het spatbord na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
JanAd schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 08:23:
[...]

Ik heb Orange terug actief staan en het ‘probleem’ met het traag verbinden van Spotify is weg. Dat lijkt dus eerder aan de Pixel te liggen.

@DeJos1985 Hier trouwens geen schade aan de laadklep, die sluit vrij goed aan. De mijne is eind februari ‘23 gefabriceerd. Mss een bepaalde reeks waar de klep niet zo netjes zit?
Ja op FB heb ik alvast een collega gevonden met hetzelfde euvel.

Hoe kan je die camera in die stand krijgen?

[ Voor 3% gewijzigd door DeJos1985 op 14-01-2024 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 17:04
Ik heb vandaag 2.1.0 binnen gehad, eerste update sinds ontvangst auto in september. Het interessantste de keynote ervan wijst al naar 2.1.2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UJY9npQGL0J45VQmq5JySqOAFAk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ni8SNRXRciwQTyhVsvGaOHPc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriL
Ik ga regelmatig door de wasstraat met mijn auto, er zijn er een paar die gewoon echt prima zijn, gelukkig ook maar aangezien ik niet snel een handwas kan doen op een oprit.

Als ik de band op rij doe ik het volgende:
De ruitenwissers auto functie en de auto (hill) hold functie uitzetten en daarna de auto in N zetten.

Het bizarre is alleen; na een paar minuten (dus midden in het wasprogramma) gaat de handrem aan op P. Hoe voorkom ik dit? Het is enorm lullig in een wasstraat en je hele auto trilt omdat hij doorgesleept wordt.

Dit is me nu 2 keer overkomen |:(

Misschien zie ik echt iets stoms over het hoofd, maar hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Registratie: April 2023
  • Niet online
Na de update heb ik nieuw icoontje op mijn dashboard. Als het regent verschijnen er twee donderwolken onder de lampsymbolen. Net of ik zelf die regenbuien niet zie een beetje suf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:10
Mjaa schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:05:
Na de update heb ik nieuw icoontje op mijn dashboard. Als het regent verschijnen er twee donderwolken onder de lampsymbolen. Net of ik zelf die regenbuien niet zie een beetje suf.
Je hebt de slecht weer verlichting aan…
Op de licht knop het pinnetje naar beneden of boven doen, die verticaal kan bewegen.
Waarschijnlijk heb je er zelf per ongelukg aangezeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

DeJos1985 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 16:18:
[...]

Ja op FB heb ik alvast een collega gevonden met hetzelfde euvel.

Hoe kan je die camera in die stand krijgen?
Geen idee. Zodra ik in achteruit bv een muur oid dicht nader verspringt het beeld vanzelf vanaf de laatste 0,5m ongeveer. Mogelijk een onderdeel van het 360° graden camera pakket?

Ik ben ff gaan kijken ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lcyhJ9sosRdubD49DhiysMDzSss=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/onnSbxliSKLpCG3JMArp1tS3.jpg?f=fotoalbum_large

Rechtsonderaan, die Zoom Auto. Bij het onderdeel 360° Camera.

@Japie.G idd, dat had ik vanaf het begin al.
Ik heb verder ook nog geen verschil gemerkt aan de camera’s sinds de update(s).

[ Voor 8% gewijzigd door JanAd op 14-01-2024 18:57 . Reden: Reactie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:04

Japie.G

Colour Classic

Die auto zoom is niet nieuw hoor. Zit er altijd al in 😉

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
HenriL schreef op zondag 14 januari 2024 @ 16:55:
Het bizarre is alleen; na een paar minuten (dus midden in het wasprogramma) gaat de handrem aan op P. Hoe voorkom ik dit? Het is enorm lullig in een wasstraat en je hele auto trilt omdat hij doorgesleept wordt.
Dit herken ik niet. Laat je de auto wel gewoon ‘aan’ staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-09 19:44
Ik ga regelmatig door de wasstraat met mijn auto, er zijn er een paar die gewoon echt prima zijn, gelukkig ook maar aangezien ik niet snel een handwas kan doen op een oprit.

De ruitenwissers auto functie en de auto (hill) hold functie uitzetten en daarna de auto in N zetten.

Dit is me nu 2 keer overkomen |:(

Misschien zie ik echt iets stoms over het hoofd, maar hoe doen jullie dit?
doe je de gordel af halverwege de "rit" in de wasstraat?

[ Voor 62% gewijzigd door Bushie op 14-01-2024 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Of trap je per ongeluk op de rem…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Al vaak in wasstraat gegaan, geen problemen. NIET je gordel af doen🤪. Ik rij er op, gooi m in N en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Registratie: April 2023
  • Niet online
Razer schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:16:
[...]

Je hebt de slecht weer verlichting aan…
Op de licht knop het pinnetje naar beneden of boven doen, die verticaal kan bewegen.
Waarschijnlijk heb je er zelf per ongelukg aangezeten.
Ah bedankt dan heb ik dus al een tijdje stormverlichting aan. Nah dan kennen ze me hier inmiddels wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guidoscm
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-03 08:17

Als je aan komt rijden alleen de versnellingshendel iets naar boven doen, hij staat dan in de N .
NIET op start/ stop knop drukken, dan gaat de "motor" uit en schakelt de P in.

Je kan nog even controleren of je knop links onderin ingeschakeld is .
Zowel de P als de A.

[ Voor 6% gewijzigd door guidoscm op 14-01-2024 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Schmoove schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:46:
De bandenspanning sensor zeurt op zich niet over een te lage bandendruk, maar over een te grote afwijking van de referentiewaarde.

Normaal gesproken reset je de bandenspanning sensoren na het oppompen van je banden. Dan wordt de referentiewaarde bepaald.

Dus als jij op 3.0 bar wil rijden, prima. Pomp het op tot 3.0, reset de sensoren en klaar.
Hij gaat dan pas piepen als de afwijking te groot wordt... bijvoorbeeld bij 2.7 ofzo.
Als je met lagere druk wil rijden... bv 2.0 (dat gaat niet heel zuinig zijn), dan doe je hetzelfde. Oppompen tot 2.0 en resetten. Dan zal hij bij 1.7 pas beginnen te zeuren.

Meestal is de aangeraden bandendruk voor ook hoger dan achter (vanwege meer gewicht van de motor).
De auto weet dat verschil op zich niet... die kijkt gewoon naar afwijkingen en meer niet.
Dank voor deze toelichting, maar waar het mij meer om gaat... kan ik gewoon rücksichtslos totaal andere velgen met totaal andere banden monteren zonder dat ik gekke meldingen krijg?
Stel dat ik er 14 inch wil onder gooien, of doe eens gek, 23 inch (even daargelaten of dat ook fysiek kan), gaat dat dan en blijven de bandendruksensoren dan gewoon hun werk doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vayshen
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-09 22:16
Vanochtend gecheckt en versie 2.1.2 is binnen! Was ontzettend snel, zowel het downloaden als installeren. Dus dat bevestigt dat dit eigenlijk gewoon een activation patch is en dat achter de schermen alles al klaarstond sinds 2.1.

Ik heb nog niets nieuws gemerkt maar ook nog niet gezocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Zjanzjak schreef op zondag 14 januari 2024 @ 22:52:
[...]

Dank voor deze toelichting, maar waar het mij meer om gaat... kan ik gewoon rücksichtslos totaal andere velgen met totaal andere banden monteren zonder dat ik gekke meldingen krijg?
Stel dat ik er 14 inch wil onder gooien, of doe eens gek, 23 inch (even daargelaten of dat ook fysiek kan), gaat dat dan en blijven de bandendruksensoren dan gewoon hun werk doen?
Ik had onlangs offerte gevraagd bij een banden centrale (voor winterbanden) en die gaven prijs door van banden met sensoren. Dus dat is normaal gezien geen enkel probleem.
Bv: Velgen 20 inch + TPMS bandendruksensors + Goodyear winterbanden set prijs is 2632€ (2175.21€ ex btw).
Nu het hier toch over gaat, ik ben uiteindelijk op de zomerbanden blijven rijden. Die staan nu op 2,3 en de auto begint weer te zeuren dat ze te laag staan. Maar is het in de winter niet beter om ze iets zachter te laten staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:45
Lagere bandendruk doe je als je op zand of modder gaat rijden.
In de winter pomp je er juist wat bij om de lagere temp te compenseren.
Ook voor rijden op sneeuw gebruik je de aanbevolen bandendruk door de autofabrikant.

Over die updates btw. Ik had een perfect werkend multimediasysteem. Maar nu met 2.0.1 toch rare probleempjes. Zoals carplay wat niet verbind of wil switchen van apparaat, bij meerdere gekoppelde telefoons aanwezig. Of camerabeelden wat blijft hangen.

Stuurverwarmingknop reageert nu wel in 1 keer. Dus dat is iets.

15x330 SW38

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 10:31
[...]

Ja geen probleem. Op mijn een van mijn vorige auto's had ik 19" in de zomer en een 18" set voor de winter. Is geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:01
Nieuw record voor batterijverlies door kou en regen/sneeuw.

Gisterenavond na rit van 170 met snelheden 130 - 140 km/u met 17% thuisgekomen.
Vanmorgen had ik 9% toen ik de auto koud aandeed.

8% verlies is nieuw record voor mij. Dat gezegd hebbende, dit is mijn eerste winter met de megane e-tech.

Toch meer preventief aan de laadpaal gehangen nu er weer voldoende vrij waren in de buurt. Gisterenavond minder geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

goofer_nieuw schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:05:
Nieuw record voor batterijverlies door kou en regen/sneeuw.

Gisterenavond na rit van 170 met snelheden 130 - 140 km/u met 17% thuisgekomen.
Vanmorgen had ik 9% toen ik de auto koud aandeed.

8% verlies is nieuw record voor mij. Dat gezegd hebbende, dit is mijn eerste winter met de megane e-tech.

Toch meer preventief aan de laadpaal gehangen nu er weer voldoende vrij waren in de buurt. Gisterenavond minder geluk.
Heb je die tractiebatterij update gehad? Sinds die er op staat is dat verschil een stuk kleiner geworden bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
Nee, Alleen de laadpaal update en 2.1.0 update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

goofer_nieuw schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:31:
Nee, Alleen de laadpaal update en 2.1.0 update.
Er zal door die update fysiek niets veranderd zijn ga ik vanuit, alleen het 'weergave algoritme' lijkt minder afhankelijk te zijn van temperatuurschommelingen. 1.1.0 TRACTIEACCU was de naam van die update. Blijft hier nu eigenlijk altijd binnen 2 procent verschil. Voordien ook in zomer wel eens meer dan 4pct verschil gehad tussen warm weggezet in de avond, en koel wegrijden in de ochtend. GOM varieert nog wel steeds sterk, maar het accupercentage beduidend minder.

[ Voor 25% gewijzigd door Japie.G op 15-01-2024 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Centauriprime schreef op maandag 15 januari 2024 @ 08:15:
Lagere bandendruk doe je als je op zand of modder gaat rijden.
In de winter pomp je er juist wat bij om de lagere temp te compenseren.
Ook voor rijden op sneeuw gebruik je de aanbevolen bandendruk door de autofabrikant.
Tnx, straks eens bijpompen dan. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woesst
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 11-12-2024
Japie.G schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:34:
[...]

Er zal door die update fysiek niets veranderd zijn ga ik vanuit, alleen het 'weergave algoritme' lijkt minder afhankelijk te zijn van temperatuurschommelingen. 1.1.0 TRACTIEACCU was de naam van die update. Blijft hier nu eigenlijk altijd binnen 2 procent verschil. Voordien ook in zomer wel eens meer dan 4pct verschil gehad tussen warm weggezet in de avond, en koel wegrijden in de ochtend. GOM varieert nog wel steeds sterk, maar het accupercentage beduidend minder.
Van welke datum is deze update? Ik heb namelijk hetzelfde probleem als Goofer. Niet zo extreem, maar zeker een delta van >5%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Ik had die al in Juli vorig jaar, maar ik weet dat mn zwager de update eind december gehad heeft. OTA. Met andere woorden, die datums van updates zeggen bij Renault helemaal niks!

edit:
linkje toegevoegd.

[ Voor 50% gewijzigd door Japie.G op 15-01-2024 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
Met een beetje mazzel wordt het dus juli dit jaar voor mei. En met een beetje pech december dit jaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:18
Hier nog steeds geen updates. Zijn er speciale settings die goed moeten zijn? We kunnen wel handmatig zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriL
guidoscm schreef op zondag 14 januari 2024 @ 22:27:
[...]

Als je aan komt rijden alleen de versnellingshendel iets naar boven doen, hij staat dan in de N .
NIET op start/ stop knop drukken, dan gaat de "motor" uit en schakelt de P in.

Je kan nog even controleren of je knop links onderin ingeschakeld is .
Zowel de P als de A.
Bedankt voor jullie tips! Ik denk dat het komt omdat ik mijn gordel los deed om iets achterin te pakken.. De rem raak, net als de aan/uit knop natuurlijk niet aan op een band. Ik zal het nogmaals proberen binnekort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
DeJos1985 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 23:57:
Hebben jullie ook het issue met de lakbeschadiging thv de tankklep tegen het spatbord? Raakt fysiek.]
Ja, zijn meerdere mensen met die probleem, onze Megane gaat ervoor terug. Mag gefixt en herstelt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriL
twowheeler schreef op maandag 15 januari 2024 @ 10:43:
Hier nog steeds geen updates. Zijn er speciale settings die goed moeten zijn? We kunnen wel handmatig zoeken
Nee, ik heb omdat ik dit forum volg meermaals zelf gezocht. Maar wacht het lekker af, je auto geeft vanzelf een installeer seintje.

En om heel eerlijk te zijn, op Eco mode na, is er geen echte UI update oid. dus je mist niet direct iets.
Ik zag niet iets staan beveiliging improvements of zoals Tesla of Polestar een range update.

Ik hoop dat de UI wel de zelfde look en feel krijgt als de komende Renault modellen met dit RLink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woesst
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 11-12-2024
Japie.G schreef op maandag 15 januari 2024 @ 10:08:
Ik had die al in Juli vorig jaar, maar ik weet dat mn zwager de update eind december gehad heeft. OTA. Met andere woorden, die datums van updates zeggen bij Renault helemaal niks!

edit:
linkje toegevoegd.
Dank! Mijn auto is van maart 2023, maar deze update heb ik (nog) niet.

Wellicht dat hij af fabriek al is gedraaid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 18:19
HenriL schreef op maandag 15 januari 2024 @ 10:47:
[...]
Ik hoop dat de UI wel de zelfde look en feel krijgt als de komende Renault modellen met dit RLink.
Hebben die ook niet een hogere Android versie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zjanzjak
Even wat cijfers na de auto 1 jaar te hebben;

- Geladen 3.786,18 kW
- Kosten 1.327,79 euro

Dus gemiddeld 35 cent.

Gereden 22.351 km dus daarmee komt het verbruik op 16,9 kWh per 100km.
Dan zit ik dus op 355 km gemiddeld, denk dat ik voor volgend jaar op meer kilometers uitkom.
Heb namelijk in de eerste, toch wel koudere maanden, een bak meer gereden dan daarna.
In Februari 2023 bijvoorbeeld iets meer dan 400 kWh geladen, dat was in juni 270.

Al met al was ik dus net geen 6 cent de kilometer kwijt (puur voor het laden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickN68
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23-06 12:26
[...]

Je kan gewoon alle maten monteren zolang de sensoren maar compatible zijn.
De huidige sensoren detecteren bij mijn Techno de echte druk, je ziet de druk ook daadwerkelijk omhoog gaan als de banden warmer zijn.

Maar, let op. Ik heb namelijk een set 18" velgen met zomerbanden (orgineel E-tech stalen velgen met doppen, goedkopere versie dan Techno) en sensoren overgenomen van een andere Megane E-tech van iemand, in de veronderstelling dat de sensoren wel compatible zouden zijn. Ik gebruik deze velgen met winterbanden nu.
Compatible is dus niet het geval, ook de dealer kon er niets mee verder, en was ook verbaasd.
Dus nu gewoon ouderwets de lucht op peil houden en een waarschuwing "Controleren bandsensoren" tijdens de winter ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08:23
Japie.G schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:29:
[...]

Heb je die tractiebatterij update gehad? Sinds die er op staat is dat verschil een stuk kleiner geworden bij mij.
Die is bij mij 2 keer mislukt afgelopen zomer en niet meer aangeboden gekregen...........in September bij beurt aangegeven, staat niet in het lijst met updates......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark146
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13-09 09:17
Zjanzjak schreef op maandag 15 januari 2024 @ 12:59:
Even wat cijfers na de auto 1 jaar te hebben;

- Geladen 3.786,18 kW
- Kosten 1.327,79 euro

Dus gemiddeld 35 cent.

Gereden 22.351 km dus daarmee komt het verbruik op 16,9 kWh per 100km.
Dan zit ik dus op 355 km gemiddeld, denk dat ik voor volgend jaar op meer kilometers uitkom.
Heb namelijk in de eerste, toch wel koudere maanden, een bak meer gereden dan daarna.
In Februari 2023 bijvoorbeeld iets meer dan 400 kWh geladen, dat was in juni 270.

Al met al was ik dus net geen 6 cent de kilometer kwijt (puur voor het laden).
KWh op de laadpaal gemeten of in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Mark146 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:55:
[...]

KWh op de laadpaal gemeten of in de auto?
Goeie.
Meestal van de laadpaal, naja de app of het online dashboard dan, bij thuisladen in de auto (lees wel de waarden af van de grannycharger maar doe er verder niets mee dan af en toe mijn laadverlies berekenen).
Ben pas de laatste maanden wat meer aan het thuisladen want goedkoper tarief, ondanks het laadverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
twowheeler schreef op maandag 15 januari 2024 @ 10:45:
[...]

Ja, zijn meerdere mensen met die probleem, onze Megane gaat ervoor terug. Mag gefixt en herstelt worden.
Jij ook? Heb je nog foto's van jou beschadiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidoscm
HenriL schreef op maandag 15 januari 2024 @ 10:47:
[...]

En om heel eerlijk te zijn, op Eco mode na, is er geen echte UI update oid. dus je mist niet direct iets.
Ik kan nu wel punten en routes naar de auto versturen.
Dat vind ik toch wel erg prettig.

Alleen nog kijken of hij laadpunten ook goed mee overneemt en op tijd voorverwarmd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6EeYGZPwgqAFirOgcpRvPZqRuIE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ktdEQ3bJJP75C823eJDXAURK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETphonehome
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 05-07 00:35
Weet iemand wat de ideale bandenspanning voor de 20 inch banden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafellaken
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13-06 09:20
guidoscm schreef op maandag 15 januari 2024 @ 23:01:
[...]

Alleen nog kijken of hij laadpunten ook goed mee overneemt en op tijd voorverwarmd.

[Afbeelding]
Dit kon altijd al zolang je je auto aan je google account hebt gekoppeld. Overigens synchroniseert hij ook je routegeschiedenis zonder dat je de route naar je auto stuurt. Laadpunten neemt hij mee als je ze als tussenstop in de route zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

ETphonehome schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 00:19:
Weet iemand wat de ideale bandenspanning voor de 20 inch banden is?
Dat staat in de deur van je auto. Als je ze opent, links onderaan op een stikker met ook de gegevens aan je batterij op. 2,6 vooraan en 2,5 achteraan staat er bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

guidoscm schreef op maandag 15 januari 2024 @ 23:01:
[...]

[Afbeelding]
Daar waar op je screenshot 'Renault' staat stond bij mij altijd Electric Vehicle. Ik kom er letterlijk vanmorgen achter dat ik daar op kon klikken en dan de megane selecteren. Dan verschijnt de optie met stuur naar auto. Mijn vorige auto staat er ook nog in. (PHEV captur). Dus nieuw zal die optie niet zijn. Ik gebruikte tot dusver alleen de automatische synchronisatie van routes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:45
Die send to car functie is nieuw idd en is een maps update.

Android Auto krijgt inzicht in actieradius van EV en Automotive krijgt Chrome

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Vandaar! Electrc Vehicle stond er bij mij al vanaf dag 1, maar de send to car had ik nog niet eerder gezien. Jammer trouwens dat die nieuwe maps dingen eerst naar polsstart en Volvo gaan. Zal wel komen omdat Renault al 3 jaar achterloopt in AAOS versies |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Japie.G schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 08:15:
[...]

Daar waar op je screenshot 'Renault' staat stond bij mij altijd Electric Vehicle. Ik kom er letterlijk vanmorgen achter dat ik daar op kon klikken en dan de megane selecteren. Dan verschijnt de optie met stuur naar auto. Mijn vorige auto staat er ook nog in. (PHEV captur). Dus nieuw zal die optie niet zijn. Ik gebruikte tot dusver alleen de automatische synchronisatie van routes.
Ik krijg dat niet te zien op mijn prive Iphone of zakelijke Android? Terwijl de instelling wel op brandstof, elektrisch staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
Surfroy01 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:22:
[...]

Ik krijg dat niet te zien op mijn prive Iphone of zakelijke Android? Terwijl de instelling wel op brandstof, elektrisch staat.
Wordt server side uitgerold, heb je geen invloed op. Beta tester of niet, maakt niet uit, is gewoon willekeur.

Ben al jaren beta test voor Maps, maar bijv. de Teletubbie kleurtjes had ik pas 1,5 maand nadat mijn vrouw die had (geen beta tester).

Hier trouwens nog geen enkele R-link update naar 2.x... Ik neem aan dat ik niet de enige ben? :P

[ Voor 9% gewijzigd door The Wizard op 16-01-2024 12:34 ]

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
The Wizard schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 12:33:
[...]

Wordt server side uitgerold, heb je geen invloed op. Beta tester of niet, maakt niet uit, is gewoon willekeur.

Ben al jaren beta test voor Maps, maar bijv. de Teletubbie kleurtjes had ik pas 1,5 maand nadat mijn vrouw die had (geen beta tester).

Hier trouwens nog geen enkele R-link update naar 2.x... Ik neem aan dat ik niet de enige ben? :P
Onderhand wel geloof ik _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariebombari_Jet
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 10-09 21:36
Ik wacht ook nog steeds op de update. Wel in november een melding in de app gehad over de aanstaande R-link 2.x update. Probeer elke rit via handmatig zoeken, maar geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Bij ons kwam gisteren 2.1.0 binnen.

Motor update nog niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ariebombari_Jet schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:48:
Ik wacht ook nog steeds op de update. Wel in november een melding in de app gehad over de aanstaande R-link 2.x update. Probeer elke rit via handmatig zoeken, maar geen resultaat.
Zelfs die heb ik nog niet gehad... Updates komen hier wel binnen, tractiemotor update en nog eentje in ieder geval gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
The Wizard schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:16:
Updates komen hier wel binnen, tractiemotor update en nog eentje in ieder geval gehad.
Bedoel je wellicht de tractiebatterij/tractieaccu ipv de tractiemotor? Ik heb nl. wel een update van de tractiebatterij of -accu gehad (weet niet meer welke term Renault hanteert), maar in ieder geval niet van de tractiemotor.

NB Over termen die Renault (of Google) hanteert gesproken: als je via de Google Assistent de achterruitverwarming aanzet, krijg je bevestiging dat de “ontdooier achter” is aangezet. Vond ik toch wel een bijzondere keuze, die term.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.Hofman
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 16:36
Goedenavond mede-forummers,

We zijn serieus in de markt voor een Megane E-tech als volgende leaseauto. We hebben een eerste proefrit gemaakt en hij heeft ons best wel overtuigd. Komende van een T-Roc met twee kids van 1 en 4 heb ik alleen mijn twijfels bij de kofferruimte i.c.m. vakanties (90% van de tijd volstaat de ruimte). Op papier is de 440L erg goed en vergelijkbaar met onze T-Roc, maar tijdens de proefrit kwam het kleiner over.

Wat is jullie ervaring tijdens vakanties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
deMercer schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:16:
[...]

Bedoel je wellicht de tractiebatterij/tractieaccu ipv de tractiemotor? Ik heb nl. wel een update van de tractiebatterij of -accu gehad (weet niet meer welke term Renault hanteert), maar in ieder geval niet van de tractiemotor.

NB Over termen die Renault (of Google) hanteert gesproken: als je via de Google Assistent de achterruitverwarming aanzet, krijg je bevestiging dat de “ontdooier achter” is aangezet. Vond ik toch wel een bijzondere keuze, die term.
Excuus, idd. tractieaccu en de rijhulpmiddelen heb ik gehad het laatste half jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainiac
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 25-05 23:12
Ik heb een Megane 60kw Techno zonder warmtepomp en recent de OpenRlink 2.1.0 update ontvangen. De klimatisering functie in de app werkt totaal niet meer. Erg vervelend want vanmorgen was mijn deur vastgevroren.

Ik krijg elke keer onderstaande foutmelding. Het maakt ook niet uit of de auto wel of niet aan de laadpaal hangt. Ook als ik de auto aanzet, wifi connection bevestig en in de auto via de app de klimaatverandering aan zet: niks, nakkes, nada. De functie lijkt totaal niet meer te werken. Iemand vergelijkbare problemen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pINcNn09yeIuFEyDJagvyCnWFP4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MfAKzGpPBsccYjrzLmIC1F8A.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaulh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:04
Brainiac schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 21:27:
Ik heb een Megane 60kw Techno zonder warmtepomp en recent de OpenRlink 2.1.0 update ontvangen. De klimatisering functie in de app werkt totaal niet meer. Erg vervelend want vanmorgen was mijn deur vastgevroren.
Ik had dit de afgelopen paar dagen ook toen ik 's ochtends richting werk wilde vertrekken.
Ik heb het gevoel dat hun cloud-omgeving gewoon overbelast is nu heel west-europa het koud heeft en rond het begin van de werkdag de auto wilt gaan voorverwarmen.

Wanneer ik het 'buiten de spits' probeer werkt het namelijk wel gewoon goed. Ik zie geen tijdstip in je screenshot, dus het is een aanname natuurlijk. Maar ik zou zeggen: probeer het ter test eens op een moment dat je mag verwachten dat het lekker rustig is bij de Renault servers (ps: mooie kilometerstand trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke.warm
deMercer schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:16:
[...]
Dat is een letterlijke vertaling uit het Engels, daar heet de achterruitverwarming een defroster, de-icer of demister. Beetje afhankelijk van de land/regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidoscm
Brainiac schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 21:27:
. De functie lijkt totaal niet meer te werken. Iemand vergelijkbare problemen?

[Afbeelding]
Hier hetzelfde.
Vanmiddag de app verwijderd en de auto opnieuw gekoppeld.
Verbinding met Renault opnieuw opgebouwd in de auto.

Nu doet hij het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
B.Hofman schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:22:

Dat het wat onlogisch is en je vooral geen koffers e.d. moet meenemen als je aardig vol zat in de T-Roc. Gelukkig had ik nog een aantal duffel-bags, dat was een stuk makkelijker wegstouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickN68
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23-06 12:26
Goedenavond mede-forummers,

We zijn serieus in de markt voor een Megane E-tech als volgende leaseauto. We hebben een eerste proefrit gemaakt en hij heeft ons best wel overtuigd. Komende van een T-Roc met twee kids van 1 en 4 heb ik alleen mijn twijfels bij de kofferruimte i.c.m. vakanties (90% van de tijd volstaat de ruimte). Op papier is de 440L erg goed en vergelijkbaar met onze T-Roc, maar tijdens de proefrit kwam het kleiner over.

Ervaring is erg goed, m.n. de diepte stelt niet teleur. Je kan hem toch wel lkr volproppen tot aan de hoedenplank.
Ook met de mannen van 5 en 3 jaar oud prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke.warm
Dat wij er best veel in kwijt konden, zie foto van de laatste vakantie. Maar de kinderen zijn al wat ouder, een rugzak met iPads en andere dingen kwam er nog bij. Als je geen buggy of kinderwagen mee neemt kan er veel in. Als je die nog hebt zou ik toch nog een keer gaan passen bij de dealer.

Wellicht is de nieuwe scenic een idee als je nog wel regelmatig met kinderwagen op pad gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aNtQDsCg2gCNxhe6Mvasj-ayArw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sEZRXkmvGnrXIU41vpjtIWBT.jpg?f=fotoalbum_large

Bij een andere vakantie had ik op bestemming een Polestar 2 gehuurd (EV was goedkoper dan een Fiat Panda) daar paste dit niet in zonder de hoedenplank los te klikken, agv de beperkte hoogte. Die was een stuk onhandiger met koffers, met duffelbags was die wel beter geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ik heb een towbox, trekhaak box. Kan je ook mooi veel in vervoeren, gelukkig heeft de Megane een kogeldruk van 75 kg, dus kan je tenminste wat meenemen.

Volgend zomer naar Zweden en het liefst laat ik de lawaaibak (dakkoffer) thuis, en het scheelt behoorlijk op het verbruik. Ik heb een hondenrekje gekocht zodat we (veilig) hoger kunnen gaan stapelen dan de hoedenplank, al scheelt het niet heel veel, maar elke kubieke centimeter is mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Luke.warm schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 21:48:
Dat is een letterlijke vertaling uit het Engels, daar heet de achterruitverwarming een defroster, de-icer of demister. Beetje afhankelijk van de land/regio.
Kijk, zo leert een mens elke dag iets nieuws. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.Hofman
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 16:36
Luke.warm schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:05:
[...]

Dat wij er best veel in kwijt konden, zie foto van de laatste vakantie. Maar de kinderen zijn al wat ouder, een rugzak met iPads en andere dingen kwam er nog bij. Als je geen buggy of kinderwagen mee neemt kan er veel in. Als je die nog hebt zou ik toch nog een keer gaan passen bij de dealer.

Wellicht is de nieuwe scenic een idee als je nog wel regelmatig met kinderwagen op pad gaat.

[Afbeelding]

Bij een andere vakantie had ik op bestemming een Polestar 2 gehuurd (EV was goedkoper dan een Fiat Panda) daar paste dit niet in zonder de hoedenplank los te klikken, agv de beperkte hoogte. Die was een stuk onhandiger met koffers, met duffelbags was die wel beter geweest.
Dank voor de reactie. We maken alleen nog gebruik van een redelijk compacte buggy, dus de grote kinderwagen blijft thuis.
verder gaan we inderdaad met duffelbags op vakantie. Daar kan je er denk ik een hoop van in kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Luke.warm schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:05:
Dat wij er best veel in kwijt konden, zie foto van de laatste vakantie. Maar de kinderen zijn al wat ouder, een rugzak met iPads en andere dingen kwam er nog bij.
Wat een luxe.
Ik benijd het plaatje van jou haha.
Vrouw en dochter (23) nemen al zowat 88 kledingkasten aan kleding mee.
En voor de hond moet er ook het e.e.a. mee.

De 'ruimtes' die bij jou overblijven waren bij mij tot de nok toe gevuld, ook de ruimte achter mijn stoel (daar zit de hond op de achterbank) was helemaal gevuld. Daarom duffelbags en een paar kleine sporttassen.
En dan nog was het een gepuzzel. Denk dat het gewoon gezins-afhankelijk is.
Plus de persoonlijke mening dat ik de kofferbak wat onlogisch vind, maar goed, dat wist ik van tevoren.
Ook niet het einde van de wereld voor die 1 a 2 keer per jaar.
En na 1 jaar rijden en bijna 23.000 km verder ook niets te klagen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet62
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 12-02-2024
constant14 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 19:44:
[...]

Vandaag weer een lang telefoongesprek met degene waar ik de laadpaal gekocht heb. Bij de aanschaf aangegeven om welke auto het gaat en nu zeggen zij ook dat er veel problemen zijn met thuisladers en de Megane E-tech. Ik heb geen zin meer om zelf nog veel te gaan testen en gezegd dat ze nog wel even tijd krijgen om met een oplossing te komen maar dat ik liever de koop wil ontbinden.

Er is een openbare lader op 200 meter lopen en dan gaan we die wel gebruiken zoals we nu ook moeten.
Ook ik heb al langere tijd problemen met de thuislader. Ik heb met zowel de fabrikant als installateur contact en zij doen er alles aan om tot een oplossing te komen. Het lijkt er inderdaad sterk op dat het probleem bij Renault zit en daar is dan ook contact mee. Binnenkort wordt er nog gekeken of er mogelijk een aardprobleem thuis is.
Helaas voorlopig nog even aanmodderen, omdat er verschillende merken thuislader problemen hebben is een andere laadpaal voor mij op dit moment ook geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Bij Cenenergy doen ze absoluut geen moeite om het probleem op te lossen…
Maar moest jouw installateur de oorzaak vinden, laat het hier zeker weten, dan stuur ik het door naar die prutsers van onze laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Ik blijf het wel een gemis vinden dat er geen indicatie van lage ruitesproeivloeistof niveau op de Megane zit. Vandaag met veel pekel op de weg reed ik ineens met lege tank......... dat is me nu al de 2e keer overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:10
Surfroy01 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:38:
Ik blijf het wel een gemis vinden dat er geen indicatie van lage ruitesproeivloeistof niveau op de Megane zit. Vandaag met veel pekel op de weg reed ik ineens met lege tank......... dat is me nu al de 2e keer overkomen.
Elke 2 maanden even preventief een flinke scheut er bij gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Surfroy01 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:38:
In de handleiding staat dat deze er wel in zit en op Facebook was iemand die zei dat het netjes werd aangegeven.
Ik heb een techno dus qua uitrusting hetzelfde als een iconic maar ik heb geen sensor kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-09 19:44
Mijn iconic heeft in ieder geval geen sensor. Ik had deze ooit als storing gemeld, antwoord van de dealer: "er zit geen sensor in het ruitensproeier reservoir"
Zeker nu met al dat zout op straat, spuit je m zo leeg.

[ Voor 15% gewijzigd door Bushie op 17-01-2024 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Zelfde gehad. Leip rijden haha. Ik ga preventief vullen elke week met die weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Hier is de 2.1.2 update deze morgen binnen gekomen (handmatig gezocht - geen melding in de app).
Een dikke maand na 2.1.0 en 2.1.1, die op een paar dagen na elkaar binnen kwamen.

Verder vind ik dat de auto prima blijft rijden op zomerbanden in dit vriesweer.
Ik rij nu wel in Eco-modus ipv mijn gebruikelijke Sportsettings. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
BVice schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 18:25:
[...]

In de handleiding staat dat deze er wel in zit en op Facebook was iemand die zei dat het netjes werd aangegeven.
Ik heb een techno dus qua uitrusting hetzelfde als een iconic maar ik heb geen sensor kunnen ontdekken.
Het is bij mij al 2 keer voorgekomen, ook ik heb een techno uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWS-Megane
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08:11
JanAd schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:45:
Bij Cenenergy doen ze absoluut geen moeite om het probleem op te lossen…
Maar moest jouw installateur de oorzaak vinden, laat het hier zeker weten, dan stuur ik het door naar die prutsers van onze laadpaal.
Ik had in eerste instantie ook problemen met mijn thuislader, webasto. De aansluiting was nog 1 fase, Stedin moest nog langskomen. De lader kon wel ingesteld worden op 1 fase, maar het lukte niet om het werkend te krijgen, totdat ze een kabel(s) in de laadkabel (die naar de megane)losmaakte die alleen gebruikt wordt bij 3 fase. Toen werkte het. Volgens de monteur was lekstroom de oorzaak ( ben zelf geen expert, citeer hem). Heb het laten voorbereiden op 3 fase (Stedin zou 3 weken later langskomen), daarna werkte het meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

PWS-Megane schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 08:55:
[...]

Ik had in eerste instantie ook problemen met mijn thuislader, webasto. De aansluiting was nog 1 fase, Stedin moest nog langskomen. De lader kon wel ingesteld worden op 1 fase, maar het lukte niet om het werkend te krijgen, totdat ze een kabel(s) in de laadkabel (die naar de megane)losmaakte die alleen gebruikt wordt bij 3 fase. Toen werkte het. Volgens de monteur was lekstroom de oorzaak ( ben zelf geen expert, citeer hem). Heb het laten voorbereiden op 3 fase (Stedin zou 3 weken later langskomen), daarna werkte het meteen.
Een technieker die hier is geweest zei ook dat het met 3 fases normaal gezien direct zou moeten werken.
Maar dat is een zeer kostelijke 'upgrade' dacht ik (Fluvius, BE). Oprit opbreken en graafwerken(?), de aansluiting zelf... En daarna zijn de netkosten/capasiteitstarief nog eens een stevige extra.
Dus overstappen naar 3 fases zie ik niet echt zitten en de procedures hierrond zijn voor mij compleet Chinees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWS-Megane
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08:11
JanAd schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:32:
[...]

Een technieker die hier is geweest zei ook dat het met 3 fases normaal gezien direct zou moeten werken.
Maar dat is een zeer kostelijke 'upgrade' dacht ik (Fluvius, BE). Oprit opbreken en graafwerken(?), de aansluiting zelf... En daarna zijn de netkosten/capasiteitstarief nog eens een stevige extra.
Dus overstappen naar 3 fases zie ik niet echt zitten en de procedures hierrond zijn voor mij compleet Chinees.
Maar het lukte dus bij 1 fase mits er een draad los gekoppeld werd in de lader..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
JanAd schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:32:
[...]

Dan bofte ik in NL, werd nl. compleet gratis gedaan door de netwerk beheerder, ik had een 3 fase aansluiting moeten hebben maar er lag een 1 fase, oprit, straat en overkant stoep dag open geweest, want daar lag de hoofdkabel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
JanAd schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 08:03:
Hier is de 2.1.2 update deze morgen binnen gekomen (handmatig gezocht - geen melding in de app).
Ook maar even gekeken toen je dit meldde, en inderdaad, bij mij ook.
Dacht dat je met 2.1.2 nu ook in ECO modus de ACC boven de 100 kon vastzetten maar dat had ik dus niet.
Wel het 'kantelende' scherm bij achteruit rijden, zodra het object voorbij de gele lijntjes komt, dus richting rood gaat, kantelt het beeld en zie je de boel van bovenaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Zjanzjak schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:56:
[...]

Ook maar even gekeken toen je dit meldde, en inderdaad, bij mij ook.
Dacht dat je met 2.1.2 nu ook in ECO modus de ACC boven de 100 kon vastzetten maar dat had ik dus niet.
Wel het 'kantelende' scherm bij achteruit rijden, zodra het object voorbij de gele lijntjes komt, dus richting rood gaat, kantelt het beeld en zie je de boel van bovenaf.
Dat is niet gekoppeld aan de update, dat doet mijn good old 1.x ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanopzij
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-11-2024
Hallo Allemaal, ik heb zojuist akkoord gegeven voor een offerte van de Renault Scenic E-Tech, en nu was ik benieuwd hoe jullie de navigatie obv android automotive ervaren op langere ritten? Ik rijdt nu vaak in mijn benzine auto met android auto als navigatie, maar houdt deze in de Renault ook rekening met de status van de batterij, verwarmd deze voor, en vooral kun je er goed op vertrouwen qua wanneer je moet opladen?
Dit gaat straks vooral een punt worden voor vakanties aangezien ik thuis kan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
PWS-Megane schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:48:
Maar het lukte dus bij 1 fase mits er een draad los gekoppeld werd in de lader..
Ik denk dat je in de kabel (die van de lader naar de Megane) bedoeld. Door het loskoppelen van twee fase-draden in die kabel, werkt die als een 1-fase kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
JanAd schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 08:03:
Hier is de update na handmatig zoeken vanmiddag ook (voor mijn gevoel eindelijk) geïnstalleerd.
Pagina: 1 ... 66 ... 98 Laatste