Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 65 ... 96 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:03

Japie.G

Colour Classic

BVice schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 08:02:
[...]

ik heb hetvanmorgen ook weer getest, en miste ook 2% SOC. Auto was 100%, na het voorverwarmen aan de stekker nog 98%. Terwijl de lader wel degelijk vermogen heeft geleverd.

Hoe zet je de warmtepomp uit?
Sorry, spraakverwarring. Ik bedoelde dat ik de warmtepomp in huis even uit zou gaan zetten. Dit zodat er minder stroom verbruikt wordt in huis om te kijken of de loadbalancer van de lader er eventueel voor zou zorgen dat het pre-heten van de auto niet vanuit de lader gebeurde. En dat blijkt het geval. Met de (huis)warmtepomp uit kwam de pre-heat wel netjes uit het laadpunt. Beetje nadeel dus van een 1fase warmtepomp thuis draaien... 1fase is dan zwaar belast waardoor de loadbalancer van de autolader ingrijpt.

Inderdaad springt de autowarmtepomp niet aan zolang het laadpunt stroom geeft. Ik heb de stekker er ook uitgetrokken en dan hoor je vrijwel instant het bekende geratel komen. Misschien is die beslissing gemaakt om je buren wat meer rust te gunnen in de vroege ochtend ;-)

[ Voor 18% gewijzigd door Japie.G op 09-01-2024 08:11 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 02-08 14:32
apart wel, ik heb ook een load balancing systeem in huis maar vanmorgen om 06:00 is er in huis nog niks aan verbruik dus ik kan dan gewoon met de volle 3x20A (afzekering laadpunt) laden. Maar toch kost het 2% SOC om voor te verwarmen....en dat is met dit weer en 250km voor de boeg niet ideaal, dat wordt gewoon krap (zelfs met een EV60 met WP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWS-Megane
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 01-08 08:37
Japie.G schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 08:08:
[...]

Sorry, spraakverwarring. Ik bedoelde dat ik de warmtepomp in huis even uit zou gaan zetten. Dit zodat er minder stroom verbruikt wordt in huis om te kijken of de loadbalancer van de lader er eventueel voor zou zorgen dat het pre-heten van de auto niet vanuit de lader gebeurde. En dat blijkt het geval. Met de (huis)warmtepomp uit kwam de pre-heat wel netjes uit het laadpunt. Beetje nadeel dus van een 1fase warmtepomp thuis draaien... 1fase is dan zwaar belast waardoor de loadbalancer van de autolader ingrijpt.

Inderdaad springt de autowarmtepomp niet aan zolang het laadpunt stroom geeft. Ik heb de stekker er ook uitgetrokken en dan hoor je vrijwel instant het bekende geratel komen. Misschien is die beslissing gemaakt om je buren wat meer rust te gunnen in de vroege ochtend ;-)
Maakt pre heaten ook gebruik van de stekker als je een laad schedule hebt die op dat specifieke moment op niet laden staat? Ik heb uur tarieven en laad altijd op de goedkoopste momenten, op dit moment meestal ergens 2:00 - 3:00 in de nacht alleen als tarief onder de 5 cent is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08 07:40
Sr_Ogel schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 07:57:
Zo juist onderweg de update ontvangen. OpenRink 2.1.x. geen melding van gehad in de app. Dus voor iedereen die zit te wachten op een melding probeer ook eens handmatig te updaten.
Thanks voor de tip, net op werk aan aangekomen en na jouw bericht in de auto even gecheckt, rolt hier nu ook binnen.

Einde werkdag zal die wel geïnstalleerd zijn... Finally!
@Zjanzjak Gok dat die er voor jou ook is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vayshen
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 31-07 21:08
Doet iemand iets om het stuur in goede conditie te houden? Ik dacht op Techno en Iconic ze wel een paar dooie eekhorns erop zetten en ik merk al dat op sommige plekjes het leer nogal gladjes wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 01-08 19:16
Bij mij zag ik net ook de OpenRlink 2.1.0 binnenrollen (toeval dat ik vorige week geklaagd heb bij Renault service team?????).

Wel vreemd dat er al een 2.1.2 versie is of dacht iemand al een 2.2.0 versie heeft?

Hoe krijg je de nieuwe google maps versie binnen? Ik heb nog steeds de oude en die geeft af en toe heel verkeerd mijn range aan (>200km bereik volgens accu en dan een rit van 70km aangeven dat ik met -15% aan kom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Surfroy01 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:56:
Bij mij zag ik net ook de OpenRlink 2.1.0 binnenrollen (toeval dat ik vorige week geklaagd heb bij Renault service team?????).

Wel vreemd dat er al een 2.1.2 versie is of dacht iemand al een 2.2.0 versie heeft?

Hoe krijg je de nieuwe google maps versie binnen? Ik heb nog steeds de oude en die geeft af en toe heel verkeerd mijn range aan (>200km bereik volgens accu en dan een rit van 70km aangeven dat ik met -15% aan kom).
Deze update bestaat uit 3 delen:
2.1.0
2.1.1
2.1.2

Die laatste 2 volgen na 2.1.0, wanneer is de vraag... Op Franse fora waar men vaak wat voor loopt met updates is 2.1.2 ook nog niet voorbij gekomen. De nieuwe opties die aangekondigd zijn voor deze update zijn beschikbaar na 2.1.2.

Als je via de Play Store op alle recente versies zit en bijvoorbeeld de 3D gebouwen nog mist moet je wachten op de server side change van Google. Misschien doet de reboot van je unit na deze update ook wonderen hier voor.

[ Voor 21% gewijzigd door Razer op 09-01-2024 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Razer schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:56:
[...]

2.1.0
2.1.1
2.1.2

Die laatste 2 volgen na 2.1.0, wanneer is de vraag... Op Franse fora waar men vaak wat voor loopt met updates is 2.1.2 ook nog niet voorbij gekomen. De nieuwe opties die aangekondigd zijn voor deze update zijn beschikbaar na 2.1.2.

Als je via de Play Store op alle recente versies zit en bijvoorbeeld de 3D gebouwen nog mist moet je wachten op de server side change van Google. Misschien doet de reboot van je unit na deze update ook wonderen hier voor.
Thanks, duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:14
Begin december waren er een aantal berichten omtrent het gemis aan een verwarming van de camera in de Megane (ivm uitval cruise control en meer) - en die berichten zullen recent ongetwijfeld opnieuw gaan komen. Toch twijfel ik of de Megane er juist wel een heeft. Zie hieronder mijn Megane Techno 60kw zonder warmtepomp, februari 2023 geproduceerd.

Ik moest even m'n auto twee parkeerplekken opzij verplaatsen (ivm hovenier die langs kwam). In 20 seconden heb ik die auto, met bevroren voorruit verplaatst. Toch zie je duidelijk een stukje ontdooiing bij de blowers onderaan, maar ook bij de camera. Wel heel toevallig?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0tMYExugRFM4QRnpewMpinb91eQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TTBCupTAfoMzF9NycBiKUBzj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:27
Sr_Ogel schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 07:57:
Zo juist onderweg de update ontvangen. OpenRink 2.1.x. geen melding van gehad in de app. Dus voor iedereen die zit te wachten op een melding probeer ook eens handmatig te updaten.
Yup, wel naar aanleiding van Sr_Ogel zijn post.
Dus heb wel de boel een zetje (handmatige controle op updates) gegeven.
Was onderweg naar kantoor, downloaden en installeren was gedaan voordat ik 'em parkeerde.
Toen de auto uit stond (want ik ging laden) kreeg ik de melding dat ik verder niets hoefde te doen en de auto kon verlaten en vergrendelen. Nog geen 2 uur later (lang leve de 22 kWh laders!), bij het verzetten van de auto, zag ik bij updates dattie in uitvoering was bij de 3de regel (bovenste is 'Controleer op updates').

Ga wel dit even in de gaten houden als ik straks huiswaarts keer;
vayshen schreef op maandag 27 november 2023 @ 22:35:
ff Iets anders: Ik merk steeds meer kleine veranderingen post OpenR Link 2.1.0 update. Nu wordt mijn muziek van Spotify geregeld gepauzeerd om de verkeers nieuws van een radiozender te laten horen. Moet binnenkort eens in de instellingen gaan neuzen.
Want vervelend (lees: bloedirritant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
edit

[ Voor 94% gewijzigd door BVice op 09-01-2024 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Sjeefr schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:08:
Begin december waren er een aantal berichten omtrent het gemis aan een verwarming van de camera in de Megane (ivm uitval cruise control en meer) - en die berichten zullen recent ongetwijfeld opnieuw gaan komen. Toch twijfel ik of de Megane er juist wel een heeft. Zie hieronder mijn Megane Techno 60kw zonder warmtepomp, februari 2023 geproduceerd.

Ik moest even m'n auto twee parkeerplekken opzij verplaatsen (ivm hovenier die langs kwam). In 20 seconden heb ik die auto, met bevroren voorruit verplaatst. Toch zie je duidelijk een stukje ontdooiing bij de blowers onderaan, maar ook bij de camera. Wel heel toevallig?

[Afbeelding]
de camera daar heeft van die verwarmingslijntjes net als op de achterruit. Ben de naam even kwijt. Schakelt volgens mij automatisch in of staat altijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
[...]

2.1.0
2.1.1
2.1.2

niet alle wijzigingen zijn pas na 2.1.2. actief. Zo heeft de achteruitrij camera al extra instellingen na 2.1.0.

Gepushte Verkeersinfo op de radio heb ik met 2.1.0 nog niet gezien, en ik zie er ook geen instelling voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
En zojuist op terugweg zag ik dat ik de nieuwe versie van Google maps heb, dus de download van 2.1.0 (zonder probleem vlekkeloos verlopen) heeft ook het systeem een reset gegeven zoals Razer al vermoedde. Ik moest wel even de ster knop op het stuur opnieuw instrueren wat ik er mee wil (nu zag ik luchtreinigings modus - die kende ik nog niet).

Toeval nav mijn email conversatie met Renault service dat ik nu ineens de update door krijg?

[ Voor 12% gewijzigd door Surfroy01 op 09-01-2024 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
BVice schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:48:
[...]

niet alle wijzigingen zijn pas na 2.1.2. actief. Zo heeft de achteruitrij camera al extra instellingen na 2.1.0.

Gepushte Verkeersinfo op de radio heb ik met 2.1.0 nog niet gezien, en ik zie er ook geen instelling voor.
De meeste van degene die in de Renault app genoemd werden :) Volgens mij.
Voor mij al fijn dat er wat bugs gefixed zijn :)

[ Voor 8% gewijzigd door Razer op 09-01-2024 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Zjanzjak schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:45:
BVice schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:48:
Kun je gewoon uitzetten gelukkig. Bij radio instellingen; kopje TA/i-Verkeer uitzetten of naar wens instellen.

[ Voor 49% gewijzigd door Japie.G op 09-01-2024 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Naar aanleiding van dit:
Ga wel dit even in de gaten houden als ik straks huiswaarts keer;

En dit dus;
Japie.G schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 15:13:
Kun je gewoon uitzetten gelukkig. Bij radio instellingen; kopje TA/i-Verkeer uitzetten of naar wens instellen.
Beetje zitten zoeken onderweg naar huis maar deze niet tegengekomen.
Ook nergens last van hoor maar zal morgen nog eens kijken of ik dit specifiek kan vinden.
Nog geen 2 uur later (lang leve de 22 kWh laders!), bij het verzetten van de auto, zag ik bij updates dattie in uitvoering was bij de 3de regel (bovenste is 'Controleer op updates').
Zag trouwens dat het de 2de regel was (ipv 3de zoals ik hierboven zei), hoe dan ook, toen ik naar huis ging kreeg ik de melding dat de update succesvol was en de 2de regel weer uitgegrijst was.

Enige wat me opviel aan deze update is dat pijltje boven het auto icoontje links bovenin, waren voorheen 2, soort van, pijltjes. Hoe dan ook, op naar de volgende update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Zjanzjak schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 18:02:;

[...]

Beetje zitten zoeken onderweg naar huis maar deze niet tegengekomen.
Ook nergens last van hoor maar zal morgen nog eens kijken of ik dit specifiek kan vinden.

[...]
!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ubM4Tz4mNggnIoTk0FgWhRcy-aU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sDwdiuuvbz88XKnXMdm87unG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fhblammers
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:13
Surfroy01 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:56:

Ik heb inderdaad een “2.2.0 usb dealer update”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Die opties heb ik nog niet na 2.1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVoskens
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17-01-2024
Ik heb (net) een Evolution ER EV60 130pk optimum charge. Krijg m niet verder opgeladen dan 250km(als 100%). Iemand enig idee hoe dat komt, zou toch tot 370km moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsdedj
  • Laatst online: 29-07 17:05
PeterVoskens schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 21:06:
Ik heb (net) een Evolution ER EV60 130pk optimum charge. Krijg m niet verder opgeladen dan 250km(als 100%). Iemand enig idee hoe dat komt, zou toch tot 370km moeten kunnen?
Je zou volgens de fabrieksopgave 470 moeten kunnen toch?
Ik met mijn Ev40 300 Km.

Lange rit ( alles voorverwarmt, binnentemp op 20gr en buitentemp 0gr) haal ik 200Km (20kwh/100km) bij 100 kmh.

Nu met korte ritten zonder continue te pre-conditionen en iets lagere temperaturen: 160 - 180 KM op een volle accu.

Iemand zin om te testen wat er gebeurt als je zonder kachel rijdt? ;P Zou je de 15kwh/100 km weer halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anhu
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 25-07 19:53
Vanochtend werkte bij mij de stoelverwarming niet, was wel lekker geweest met die kou. Knoppen waren lichtgrijs in het display. Stuurverwarming werkte wel. Meer mensen hier last van gehad, wat zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn? Gaat om een iconic met warmtepomp, in sportstand.

Vanmiddag werkte de stoelverwarming wel weer. Gelijk even handmatig gezocht naar updates en daar kwam de openR link 2.1.0 binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Je ingelezen over het gedrag van EVs in de winter e.d. toen je tot aanschaf overging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVoskens
  • Laatst online: 17-01-2024
Zeker,ik snap dat kou niet fijn is voor een batterij, en daardoor sneller leeg raakt. Maar dan dat zou nog steeds de initiële volle batterij goed moeten zijn voor 450 km....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:53
Ik heb er ook zo’n 1 tijdelijk. En red nu met dit weer ongeveer 300 waarbij ik +10 op de snelweg en prov weg rij. Ritje van 70% snelweg en 30% binnendoor. Kacheltje op 20. Ik gebruik wel veel de flippers om af te remmen.

Die 370-400 haal je in de zomer denk ik. Die 475 die gezegd wordt is ultiem. Maar goed ik heb de mijne sinds 1 december dus alleen nog maar ervaring in de winter.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

PeterVoskens schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 23:24:
Zeker,ik snap dat kou niet fijn is voor een batterij, en daardoor sneller leeg raakt. Maar dan dat zou nog steeds de initiële volle batterij goed moeten zijn voor 450 km....
Nee, helaas zo werkt dat niet. Maar als je jezelf graag voor de gek wil houden doe je het volgende.

Laad auto op tot 100pct
Trap rem en gaspedaal tegelijk in
Terwijl je ze ingedrukt houdt reset je je tripteller (rechter rockerswitch op stuur een paar seconden naar beneden gedrukt houden)

Voila.. 450km op de teller :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-08 20:31

JanAd

Wind’s howling

Larsdedj schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 21:29:
[...]

Je zou volgens de fabrieksopgave 470 moeten kunnen toch?
Ik met mijn Ev40 300 Km.

Lange rit ( alles voorverwarmt, binnentemp op 20gr en buitentemp 0gr) haal ik 200Km (20kwh/100km) bij 100 kmh.

Nu met korte ritten zonder continue te pre-conditionen en iets lagere temperaturen: 160 - 180 KM op een volle accu.

Iemand zin om te testen wat er gebeurt als je zonder kachel rijdt? ;P Zou je de 15kwh/100 km weer halen?
Bij mijn EV40 is dat nu ook gekelderd naar 210km. Ook met dagelijks Pre-con op de parking van m’n werk, de verwarming op 21 en met zetel/stuur verwarming vaak op :P Ook op korte afstanden, wel zonder snelweg kilometers. Ik zat gisteren rond de 19kW/100km met een vette 7,6Kw aan verbruik voor de ‘extra’s’ :+

Ik heb wel de teller net gereset en er staan nog maar een 150km terug op.

In de warmere maanden haalde ik ook nipt 300km.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-08 11:53

The Wizard

Moderator Mobile
Het loont de moeite om de verwarming een graadje lager te zetten en de stoel/stuur verwarming aan te doen.

Kachel trekt gemakkelijk 4 tot 5 kW (WP tot 3 kW) en stoel en stuur verwarming maar een paar honderd Watt.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

BVice schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:57:
[...]

Apart! Ik wel dus :-) Overigens kreeg ik vanmorgen update 2.1.1 binnen, met als beschrijving 'Stap 2 van 3'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Japie.G schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 08:01:
[...]

Apart! Ik wel dus :-) Overigens kreeg ik vanmorgen update 2.1.1 binnen, met als beschrijving 'Stap 2 van 3'.
Wanneer had jij 2.1.0 gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Razer schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 08:02:
[...]

Wanneer had jij 2.1.0 gekregen?
Eind oktober al. Schiet lekker op allemaal 8)7

Echter heb ik tussendoor een heleboel update gezeik gehad met update 'V2 ELEKTROMOTOR', wat nog steeds niet is opgelost. Maar wellicht heeft iemand bij Renault (veel contact gehad) nu die door mij gewraakte 'V2 ELEKTROMOTOR' update weg gehaald uit mijn update que, waardoor ik weer door kan in het normale update patroon.. (Wishful thinking?)

[ Voor 47% gewijzigd door Japie.G op 10-01-2024 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Hoeveel keer heb je al geladen? Zou na een paar keer best kunnen stijgen de range. Ik haal nu tussen de 300-330km range met 100% EV60 220pk met temp op 20 graden en stoel en stuur als bijverwarming aan. Geen warmtepomp aan boord overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-07 15:40
De bestelbon voor de Scenic E Tech ligt klaar :) Straks verlaat ik dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

TaxiGilbert schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 09:13:
Ik ben ook wel geïnteresseerd in die auto op termijn. Heb je een megane ingeruild? Hoe was de inruilwaarde? En volgens mij zijn het technisch verder identieke auto's dus kun je lekker in dit topic blijven ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Japie.G schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 09:14:
[...]

Ik ben ook wel geïnteresseerd in die auto op termijn. Heb je een megane ingeruild? Hoe was de inruilwaarde? En volgens mij zijn het technisch verder identieke auto's dus kun je lekker in dit topic blijven ;-)
Ik heb een Megane E Tech Techno Optimum Charge met Driver Assist, afneembare trekhaak, warmtepomp en metaalkleur. 25K kilometer, feb23 en ben 3000 euro 'verloren'...Met een beetje opleg heb ik een nieuwe Scenic die ik mooier vindt en ietsje ruimer is. Heb de Megane 'te vroeg' aangekocht, had beter wat gewacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
de range wordt bepaald op basis van omstandigheden en je laatste verbruik. Dus als jij onzuinig rijdt (wat dus gebeurt met de kou) en je laadt weer vol, dan zul je geen 450 kilometer zien. Dat is maar goed ook!
Dus nee, met -5 is de initiele volle batterij niet goed voor 450 kilometer en dit zie je dan dus ook niet op het scherm.

Mijn e-golf deed dit wel, na elke keer volladen zette hij de range op het scherm weer naar de fabrieksopgave. Heel erg irritant, want hij bleef dan teruglopen zonder te anticiperen. Je had dus geen idee hoe ver je nu echt zou kunnen.

[ Voor 15% gewijzigd door BVice op 10-01-2024 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
BVice schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:57:

Vanochtend nog gekeken, maar ik ook dus niet.
Ik zit, omgerekend tot 100%, op dit moment iets op van 330km range, vrijwel altijd Eco-modus, ACC op 100 op snelweg. Dit is voor snelweg en stad/dorp samen.
En Sinterklaas bestaat en ik lust geen bier....
Nah flauw, maar nee, echt nee.
Wie weet haal je dit in de zomer maar in de winter is het schier onmogelijk me dunkt.

Weet niet waarop je dit baseert maar als je uitgaat van de WLTP dan raad ik je aan daar nooit op af te gaan.
TaxiGilbert schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 09:13:
Ja doei! :P
Nee hoor, wel geinig, ben benieuwd wanneer je 'em geleverd krijgt.
Er is trouwens ook een topic over: Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vayshen
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 31-07 21:08
Dat is em idd. Jammer dat het volume van die berichten zo tering hard is, anders zou ik niet zo erg vinden. Lijkt wel terug in de tijd te zijn gegaan toen tv reclames ook altijd veel harder waren dan het programma/film waar je naar keek. Hier snap ik het wel ergens, Spotify en Radio zijn apart maar zorgt er wel voor dat ik het ga gebruiken xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Zjanzjak schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:24:
[...]

[...]

Vanochtend nog gekeken, maar ik ook dus niet.
Zo apart weer, hoe kunnen er nou weer verschillende opties aanwezig zijn in dezelfde softwareversies 8)7 . Zoals gezegd heb ik vanmorgen 2.1.1 gekregen, zal eens kijken straks of de optie misschien bij mij nu ook weer weg is haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Software & Renault --> Zooitje
Alles loopt door elkaar heen, gigantisch oude Android versie.
Uitrol van updates 1 groot vraagteken, sommige mensen al Rijhulpsystemen update gehad waardoor je in ECO hoger kan dan 100 etc. Hier allemaal nog niet gezien.

[ Voor 96% gewijzigd door Razer op 10-01-2024 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:22
[...]

2.1.0
2.1.1
2.1.2

Vandaag 2.1.0 mogen ontvangen als stap 1 van 3.
Daarna nieuwe update check gedaan en nog geen 2.1.1 update beschikbaar.

Iemand ervaring hoeveel tijd er zit tussen 2.1.0 en 2.1.1? (Behalve excessen als oktober 2.1.0 en nog geen 2.1.1 ontvangen in januari 8)7

Tenzij dit exces de standaard is :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Japie.G schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:49:
Zo apart weer, hoe kunnen er nou weer verschillende opties aanwezig zijn in dezelfde softwareversies 8)7 .
Razer schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:54:
Software & Renault --> Zooitje
Alles loopt door elkaar heen, gigantisch oude Android versie.
Uitrol van updates 1 groot vraagteken, sommige mensen al Rijhulpsystemen update gehad waardoor je in ECO hoger kan dan 100 etc.
Ach ja, de wegen van Renault zijn ondoorgrondelijk.
Verbaas u niet, verwonder u slechts. ;)
goofer_nieuw schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 14:34:
Iemand ervaring hoeveel tijd er zit tussen 2.1.0 en 2.1.1? (Behalve excessen als oktober 2.1.0 en nog geen 2.1.1 ontvangen in januari 8)7
Dat weet niemand volgens mij, ik weet wel dat het aardig kan verschillen.
Ik zie het vanzelf allemaal wel, hij rijdt, enorm prettig, dus ik vind het wel best allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• constant14
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:33
Goedemiddag allemaal,

Mijn vrouw heeft een Megane e-Tech via haar werk. De eenvoudigste uitvoering met een 60 kWh accu. We hebben in het begin bij een openbare laadpaal geladen wat prima ging maar wilden thuis een lader hebben. Omdat er wat eisen waren van mijzelf en van de lease maatschappij heeft dat even geduurd. Nu hebben we een lader maar die springt iedere keer op gepauzeerd en laad dan dus niet. Volgens de fabrikant van de laadpaal schiet de Renault in storing als de maximaal ingestelde laadstroom in de lader (16 ampere) niet geleverd kan worden. We hebben getest met 10 ampere en toen laadde hij één keer maar de keer daarna op 10 ampere ook niet meer. Is er iemand op de hoogte van dit probleem met de Renault?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Toch geen Cenenergy laadpaal? Die van ons doet het na ruim een half jaar nog steeds niet… (hybride wagen laden lukt wel).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JesseR
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 10-01-2024
Hallo,

Ik ben sinds eind Maart 2023 eigenaar van een mooie Renault Megane e-tech Ionic full option.

Ik heb door dit forum heen gescrolled en ik zie vooral positieve berichten ik moet zeggen dat ik gemengde gevoelens heb over de auto en was benieuwd of er meerdere eigenaren zijn die hetzelfde ervaren.

Ik moet er wel even bij vermelden dat ik hiervoor een Audi A5 sportback (2020) had, dus misschien ben ik gewoon verpest en mag ik de kwaliteit niet vergelijken met die van mijn vorige auto.

Voordelen:
- De auto ziet er mooi uit zowel van binnen als buiten. Die van mij is volledig in het wit icm het zwarte dak van de Ionic uitvoering wat hem wel sportief eruit laat zien. Van binnen mooi bekleed met pu nep leer wat ik echt een toegevoegde waarde vind ten opzichte van vele EV’s die vanbinnen erg kaal zijn en volledig van hard plastic.
- Harmen kardon set klinkt erg goed
- kofferbak is mooi ruim, er past veel in. Onze joolz geo2 kinderwagen kan er volledig in icm met de bak zonder dat de hoedenplank los moet (Vrij zeldzaam voor een hatchback).
- de navigatie is veruit de beste die ik ooit in een auto heb gehad (Google maps).
- infotainment systeem is mooi en werkt lekker vlot.
- knoppen in de auto voelen solide aan en niet goedkoop.
- mooie grote echte 20 inch velgen zonder plastic!
- achteruit rij camera is erg scherp!
- stuur en stoel verwarming en vooral het voorverwarmen van de auto is een genot! Des te meer snap ik niet dat andere dingen niet elektrisch zijn (zie nadelen lijstje).
- 22 kw dc laden is ook mooi meegenomen. - 130kw Snelladen is mooi maar had wel wat sneller gemogen nog. Het is echter niet zo erg dat ik het als nadeel zie.

Nadelen:
- Er is beknibbeld op de auto op plekken waar ik het eigenlijk juist niet had verwacht voor een EV. De achterklep heeft gasveren ipv elektrisch en de motorkap kan je open houden met een ouderwetse stang ipv gasveer. (Clio 2019 van mijn vrouw heeft dit wel).
- beenruimte is ook voorin erg weinig, de auto heeft ook geen lange neus dus het is ook wel te verklaren waarom, ik ben overigens “maar” 1.83 dus hier moeten veel meer mensen last van hebben.
- ik vind het zit comfort van de stoelen tegenvallen, - Je hoofd stuitert tegen de hoofdsteun wanneer je je hoofd tegen de steun laat rusten wanneer je aan het cruisen bent. Omdat deze hard is.
- De hoofdsteun is niet qua diepte in te stellen wat ik als zeer nadelig ervaar. Enkel naar boven en beneden)
- Wanneer je als bijrijder wil slapen in de stoel is het icm het gestuiter van je hoofd en het feit dat je hoofd redelijk ver naar voren staat eigenlijk niet prettig. Er zit een diepe kromming in de hoofdsteun die mijn inziens te diep is.
- de radio heeft kuren met DAB. Radiozenders worden soms heel subtiel ineens langzamer afgespeeld en ik als liefhebber van elektronische muziek/dance vind dit verschrikkelijk. Wanneer ik overschakel naar FM is dit weg of even de zender switchen. Heel irritant.
- de ramen erger ik me ook aan, deze lijken veel te dun te zijn. Ik hoor ontzettend veel wind geruis (zeker tijdens de storm van de afgelopen dagen) zo erg dat ik mijn stem behoorlijk moet verheffen als we in de auto willen praten (op dat moment) dit was zowel in mijn Audi als de Renault clio van mijn vrouw niet zo, die lijken beter te zijn geïsoleerd.
- ik voel tocht door de rubbers waar de ramen invallen wanneer ze gesloten zijn, ook hier lijkt Renault niet voor absolute kwaliteit te hebben gekozen wat dus ook voor meer geluiden en kou zorgt in de auto.
- de spiegels hebben alles behalve dat ze verwarmd zijn, ik vind het jammer dat ze hier op bezuinigd hebben want wanneer ze beslagen zijn zie je dus niet zo veel door je spiegels. (Ja dit is een luxe probleem maar voor een EV anno 2023/2024 had dit toch echt wel erop moeten zitten) en het is ook veiliger dus dat zou een goede reden kunnen zijn.
- ik heb het al voorbij horen komen maar ik hoor soms gerammel in het interieur.
- achteruit kijk camera is erg mooi maar zit op zo’n onlogische plek??!. 1 ritje en je camera is vies waardoor je er dus niks door ziet. Je kan ze ook niet schoon sprayen dus dat is veel poetsen (of met je vinger over het glaasje).
- automatisch centreren in een rijbaan. Erg mooie feature alleen dan moet de auto me wel echt op het midden van de rijbaan zetten, soms wil de auto de randjes letterlijk gaan opzoeken om zo het midden te bepalen echter is dit niet grappig wanneer je een auto aan het inhalen bent.
- adaptief cruise control houd niet zoals Audi rekening met links rijdend verkeer (je mag dus gewoon rechts inhalen wat niet erg prettig is).
- sommige apps werken gewoon niet (weer app)
- de auto blijft maar allerlei mededelingen geven onder elkaar in een zwarte overlay bij binnenkomst die je dan weer moet sluiten voordat je in je hoofdscherm bezig kan.
- radio springt vanzelf aan (kan vast uitgezet worden maar nog niet ontdekt) wanneer je een portier opent. Is niet grappig met slapende kinderen…
- wanneer het hard waait waait de wind gewoon recht de auto in via de lucht roosters. Ook als ik de airco en het klimaatbeheer systeem uitzet. Enkel fysiek dicht zetten van de roosters helpt tegen het tochten. Ik ben naar de Renault garage gegaan en die konden niks vinden, er werd me afgeraden om het klimaat beheer systeem uit te zetten want deze zou de accu ook koelen/verwarmen ??? Vreemd dat je zo’n belangrijke eigenschap überhaupt aan een onwetende bestuurder over laat. Verder werd er gezegd dat ik de temp maar gewoon naar boven moest schroeven 22+! Ik zelf rij het liefste met 20 tot 21 graden max.

Gemengd gevoel:
- Digitale achteruitkijkspiegel: met zo’n klein achterraam snap ik de keuze van dit apparaat wel alleen nu ben je eeuwig met je achterruit wissers bezig om je ruit schoon te maken want vuil, vocht en andere belemmeringen zie je extra goed op zo’n camera waardoor hij ook niet goed kan scherpstellen, niet heel handig dus.
- Dit is misschien erg persoonlijk maar de range valt me erg tegen in de winter en we hebben de koudste dagen nog niet eens gehad. Nee ik rij meestal 110/120 en dus geen 100 maar 250/300km en hij is leeg. Hier had ik meer van verwacht maar nogmaals dat is wat ik persoonlijk vind ;).

Conclusie:

De auto is mooi om te zien en Renault heeft zeker stappen gemaakt om in ieder geval populair voor de dag te komen. Een aantal features/opties zijn erg prettig en werken super de rest is voor mijn gevoel te snel toegevoegd om de auto populairder te maken maar zijn duidelijk nog niet goed genoeg doordacht. Ook baal ik wel van de kinderziektes zoals apps die niet werken, tocht in de auto en veel omgevingsgeluid (isolatie) en het zitcomfort van de stoelen icm de hoofdsteun.

Desalniettemin ben ik wel blij met de auto en is het vooral voor ritjes in NL een fijne auto! Richting het buitenland is toch wel even een ander verhaal want dan merk je toch wel dat je rit een heel stuk langer duurt door al het laden. (Vooral in de winter) dit is voor velen misschien geen issue maar met kleine kinderen toch echt wel een nadeel want dan is snelheid vaak wel geboden ;)

Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Een aantal nadelen kan ik niet plaatsen zoals:
- beenruimte, ik ben 1,87 en dit is de eerste auto waar ik de stoel niet helemaal in achterste stand hoef te zetten. Met ACC aan kan ik mijn benen onder de pedalen geheel uitstrekken, over luxe gesproken tijdens saaie snelweg stukken! Iets langer zit gedeelte had wel gemogen
- bewust niet de digi achteruitcamera genomen, spiegel werkt eigenlijk prima, was er wat huiverig voor in het begin.
- Vind het prettig dat ACC ook bij linkerbaan verkeer niet inhoudt, dat deden mijn vorige auto's wel, vond ik irritant, met name tijdens file rijden.
- Waar ik mij nu het meest aan erger is het vocht in de auto, zelfs met vochtvreter gisteren gewoon natte met druppels gecondenseerde ramen die ik eerst met doekje droog moet maken. Wat jij zegt over rubbers en wind dat door roosters komt, zal de oorzaak zijn.
- Achterklep niet elektrisch vind ik ook een misser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Onderstaande zijn mijn grootste ergernissen, samen met het gebonk in de achter as en de software glitches, en de range in de winter...

- de ramen......
- ik voel tocht door de rubbers waar de ramen invallen wanneer ze gesloten zijn.....
- ik heb het al voorbij horen komen maar ik hoor soms gerammel in het interieur..... (Bij mij verschillende panelen met een trilling)
- wanneer het hard waait waait de wind gewoon recht de auto in via de lucht roosters. Ook als ik de airco en het klimaatbeheer systeem uitzet..... --> Vriendin die zegt waar komt al die koude lucht opeens vandaan...
- achterklep --> ook eens, en als je hem open maakt heb je de regen in je nek hangen

Ik kom zelf uit een A-klasse uit 2019... Die was ook eigenlijk op elke stap (behalve software en kofferbakruimte) superieur aan een auto waar ik nu 11.500 euro meer voor betaald heb...

[ Voor 4% gewijzigd door Razer op 10-01-2024 16:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-07 08:27
ik vind dat minuscule knopje om de achterklep te openen ook wel een gemiste kans, als je in het donker op zoek gaat naar dat knopje heb je zwarte klauwen voordat je de achterklep open hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Surfroy01
Bushie schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 16:13:
ik vind dat minuscule knopje om de achterklep te openen ook wel een gemiste kans, als je in het donker op zoek gaat naar dat knopje heb je zwarte klauwen voordat je de achterklep open hebt.
Vaker je auto wassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• constant14
JanAd schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:50:
Toch geen Cenenergy laadpaal? Die van ons doet het na ruim een half jaar nog steeds niet… (hybride wagen laden lukt wel).
Geen Cenergy. Ik laat het merk even in het midden.

Wat mij betreft klopt de logica van wat zij zeggen niet. Bij een openbare laadpaal krijg je ook niet altijd de maximale beschikbare laadstroom als er al een ander staat te laden. Dan laad hij gewoon met minder stroom.

We hebben 3x25 ampere en vanmiddag werd er stroom terug geleverd van de zonnepanelen en zou er geen 10 ampere zijn om de auto te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
constant14 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:39:
Nu hebben we een lader maar die springt iedere keer op gepauzeerd en laad dan dus niet. Volgens de fabrikant van de laadpaal schiet de Renault in storing als de maximaal ingestelde laadstroom in de lader (16 ampere) niet geleverd kan worden. We hebben getest met 10 ampere en toen laadde hij één keer maar de keer daarna op 10 ampere ook niet meer. Is er iemand op de hoogte van dit probleem met de Renault?
Wij laden onze Megane thuis normaliter enkel op met het overschot aan door de zonnepanelen opgewekte elektriciteit. De lader is ingesteld dat die maximaal 15A enkelfase levert, en de Megane laadt netjes van 6A t/m 15A afhankelijk van het overschot aan stroom. Dus nee, dit probleem herken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-07 17:14

Sr_Ogel

Klop klop klop

Goedemiddag allemaal,

We hebben getest met 10 ampere en toen laadde hij één keer maar de keer daarna op 10 ampere ook niet meer. Is er iemand op de hoogte van dit probleem met de Renault?
New Motion (Shell) laadpaal met load balancing. Helaas niks in te stellen in de paal en niks in de auto. Wil ik dus langzamer laden (optimaal zonnestroom benutten) trek ik de p1 connectie eraf. Dan laadt hij met 3x6a7 ampere zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansgrave
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-08 10:25
De openlink update 2.1.0. is wel een verbetering voor wat betreft Carplay. Die is nu bijna direct na instappen beschikbaar, daarvoor kon het nog wel eens minuten duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaulh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:34
constant14 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 17:09:
[...]

Wat mij betreft klopt de logica van wat zij zeggen niet. Bij een openbare laadpaal krijg je ook niet altijd de maximale beschikbare laadstroom als er al een ander staat te laden. Dan laad hij gewoon met minder stroom.

We hebben 3x25 ampere en vanmiddag werd er stroom terug geleverd van de zonnepanelen en zou er geen 10 ampere zijn om de auto te laden?
De gewone huis-tuin-en-keuken laders hebben volgens mij allemaal een vrij simpele standaard. Met behulp van een PWM signaal geeft de lader aan de auto door hoeveel vermogen (lees: stroom) er maximaal beschikbaar is. Een PWM van 50% wilt zeggen je mag maximaal 30A trekken (per fase) en een PWM van 25% geeft aan maximaal 15A enzovoorts.

De auto heeft er dus geen idee van dat het huis op 3x25A is afgezekerd, of dat de lader 3x16A maximaal kan leveren. Die logica zit juist in de lader. Die weet dat maximaal 3x25A uit het net kan komen, en dat hij zelf op 3x16A is afgezekerd.
Op basis hiervan zal hij bepalen hoeveel stroom er beschikbaar is voor de auto, en de PWM duty-cycle aanpassen om dit aan de auto door te geven.

Dus: de auto weet niet of er slechts 3x10A beschikbaar is omdat de appeltaart in de oven staat, of dat dit is omdat er nooit meer dan 3x10A beschikbaar om een andere reden.

Zie ook:
Wikipedia: SAE J1772
Wikipedia: Pulse-width modulation

Wat misschien aan de hand is (dat heb ik zelf namelijk ook): als er een tijdje minder dan 6A beschikbaar is dan stopt de auto met laden. Zijn minimum is ongeveer 5A of 6A of zo. Als dit te lang duurt dan stopt de auto de laadsessie en start daarna niet meer opnieuw op. Je kan dan in de app op 'nu laden' drukken en dan gaat hij weer verder.

[ Voor 9% gewijzigd door jeanpaulh op 10-01-2024 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFPS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-09-2024
Anhu schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 22:30:
Vanochtend werkte bij mij de stoelverwarming niet, was wel lekker geweest met die kou. Knoppen waren lichtgrijs in het display. Stuurverwarming werkte wel. Meer mensen hier last van gehad, wat zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn? Gaat om een iconic met warmtepomp, in sportstand.

Vanmiddag werkte de stoelverwarming wel weer. Gelijk even handmatig gezocht naar updates en daar kwam de openR link 2.1.0 binnen.
Ik heb hier een paar dagen geleden ook last van gehad (Evolution ER zonder WP). Gek genoeg was het alleen die aan de bestuurderszijde en later op de dag deed die het weer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
JesseR schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:55:
Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen!
Top auto.

1 groot minpunt, krijg soms het zand, wat zich verzameld heeft aan de linker en rechtervoorkant in die 'kieuwen', niet goed weg bij het wassen en schoonmaken. Als je dan op minder dan een halve meter aan de voorkant van de auto staat zie je dat. Erg lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Ik vind de digitale achteruitkijkspiegel net heerlijk. Ik gebruik die al van dag 1 continue. Ok, bij regenweer moet de achterruitwisser op en de achterkant wordt idd snel vuil. Maar ik kuis de raam regelmatig in m’n garage ‘s avonds. Voor de parkeercamera heb ik een vod in de koffer liggen, daar ga ik bij vuil weer regelmatig over.

Van de dune ramen en tocht in de auto heb ik nog niet veel gemerkt. Mijn muziek staat te hard om iets van geluid te merken :+ en de verwarming staat altijd AUTO op 21 graden, dat werkt perfect imo. Nog nooit echt koud gehad in de wagen (pre-con bijna altijd tegenwoordig).

Buiten de laadproblemen thuis (schuld van Cenenergy) en wat kleine software bugs (vooral native Spotify) heb ik niks om over te klagen. De achterklep elektrisch, ja, dat was beter geweest. Maar echt storend vind Ik het niet.
Mss een waarschuwing voor de laadklep, als je die weer eens vergeet te sluiten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
Mss een waarschuwing voor de laadklep, als je die weer eens vergeet te sluiten 8)
Die vergeet je niet, die spring af en te uit zichzelf weer open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Bushie schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 07:39:
Echt nog nooit meegemaakt, ook online nog nooit iemand over gehoord.
Maar goed, jij hebt al, helaas, de nodige sores meegemaakt met de Megane. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
JesseR schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:55:
Nadelen:
- De achterklep heeft gasveren ipv elektrisch en de motorkap kan je open houden met een ouderwetse stang ipv gasveer.
- Je hoofd stuitert tegen de hoofdsteun wanneer je je hoofd tegen de steun laat rusten wanneer je aan het cruisen bent. Omdat deze hard is.
- de radio heeft kuren met DAB. Radiozenders worden soms heel subtiel ineens langzamer afgespeeld en ik als liefhebber van elektronische muziek/dance vind dit verschrikkelijk. Wanneer ik overschakel naar FM is dit weg of even de zender switchen. Heel irritant.
- de ramen (...) lijken veel te dun te zijn.
- ik voel tocht door de rubbers waar de ramen invallen wanneer ze gesloten zijn, (...) wat dus ook voor meer geluiden en kou zorgt in de auto.
- de spiegels hebben alles behalve dat ze verwarmd zijn,
- ik heb het al voorbij horen komen maar ik hoor soms gerammel in het interieur.
- achteruit kijk camera is erg mooi maar zit op zo’n onlogische plek??!. 1 ritje en je camera is vies waardoor je er dus niks door ziet. Je kan ze ook niet schoon sprayen dus dat is veel poetsen (of met je vinger over het glaasje).
- automatisch centreren in een rijbaan. Erg mooie feature alleen dan moet de auto me wel echt op het midden van de rijbaan zetten, soms wil de auto de randjes letterlijk gaan opzoeken om zo het midden te bepalen echter is dit niet grappig wanneer je een auto aan het inhalen bent.
- adaptief cruise control houd niet zoals Audi rekening met links rijdend verkeer (je mag dus gewoon rechts inhalen wat niet erg prettig is).
- sommige apps werken gewoon niet (weer app)
- de auto blijft maar allerlei mededelingen geven onder elkaar in een zwarte overlay bij binnenkomst die je dan weer moet sluiten voordat je in je hoofdscherm bezig kan.
- radio springt vanzelf aan (kan vast uitgezet worden maar nog niet ontdekt) wanneer je een portier opent. Is niet grappig met slapende kinderen…
- wanneer het hard waait waait de wind gewoon recht de auto in via de lucht roosters. Ook als ik de airco en het klimaatbeheer systeem uitzet. Enkel fysiek dicht zetten van de roosters helpt tegen het tochten. Ik ben naar de Renault garage gegaan en die konden niks vinden, er werd me afgeraden om het klimaat beheer systeem uit te zetten want deze zou de accu ook koelen/verwarmen ??? Vreemd dat je zo’n belangrijke eigenschap überhaupt aan een onwetende bestuurder over laat. Verder werd er gezegd dat ik de temp maar gewoon naar boven moest schroeven 22+! Ik zelf rij het liefste met 20 tot 21 graden max.

Gemengd gevoel:

- Dit is misschien erg persoonlijk maar de range valt me erg tegen in de winter en we hebben de koudste dagen nog niet eens gehad. Nee ik rij meestal 110/120 en dus geen 100 maar 250/300km en hij is leeg. Hier had ik meer van verwacht maar nogmaals dat is wat ik persoonlijk vind ;).
uitgebreide review, deels herkenbaar. Ik heb wat geknipt in je bericht maar wil wel even reageren, ik heb de auto inmiddels 1,5 jaar en 60.000 kilometer.

- geen elektrische achterklep: gemiste kans maar het is 'maar' een C segment Renault hatchback... Geen gasveer onder de motorkap: tja, die is in 60k kilometer 1x open geweest. Vind je dit echt een issue?
- harde hoofdsteunen: ik hoor mijn vrouw daar ook over, en ook de naar voren staande vorm kan onprettig zij bij een knot. Ik heb er minder last van. Overigens zie je dit bij meer moderne auto's (wel eens in een Volvo gezeten?
- DAB kuren: herken ik absoluut niet, DAB werkt altijd feilloos en ik luister zeer veel. Antenne probleem?
- dunne ramen + tocht: herken ik deels. Geluidsisolatie is niet best terwijl in de presentatie van de Megane dit juist als pluspunt werd aangeprezen (Cocoon technology ofzo). Er zou extra aandacht voor zijn geweest :? tocht herken ik minder
- de buitenspiegels zijn zeer zeker WEL verwarmd en schakelen mee met de achterruit verwarming zoals bij de meeste auto's. Als het bij jou niet werkt is het stuk en moet je het laten repareren.
- Rammels hoor ik ook, paar keer bij dealer geweest, achterlicht vervangen zonder resultaat. Eind januari gaan ze 2 dagen rijden en zoeken naar het geluid.
- Vieze achteruitrij camera: super stom, niet over nagedacht door de ontwerpers. Bij slecht weer dagelijks even vegen ja.
- Drive Assist: ik herken niet wat je aangeeft (rekening houden met links rijdend verkeer?). Centreerassistent werkt bij mij feilloos, vind ik de beste functie op de auto.
- apps die niet werken: dit ligt niet aan Renault / de auto en kun je dus ook niet afschrijven op de kwaliteit van de auto.
- Radio die aanspringt: inderdaad raar gedrag, onlogisch. Probeer er aan te denken door de audio naar een andere bron te zetten voor je uitstapt.
- koude lucht via de roosters: herken ik ook maar heb ik bij wel meer auto's gehad. Ik zorg dat de roosters dus niet naar mij wijzen maar ergens naar boven. In combinatie met de AUTO - Slow stand is het dan wel OK. Wat je dealer zegt over koelen batterij icm met klimaatsysteem klopt deels: de restwarmte van de batterij wordt gebruikt om het interieur te verwarmen, maar het advies om climate uit te zetten is onzin: https://www.renaultgroup....of-innovations-episode-6/
- tegenvallende range in winter: 100% mee eens. Bizarre impact van de kou, ondanks al die super speciale ontwikkelingen in het linkje hierboven. Eigenlijk onacceptabel, maar een dealer kan hier verder toch niks mee.

Mijn visie op jouw punten, benieuwd wat je er van denkt.

Ook wel benieuwd wat je vergelijkingsmateriaal is. Ik overwoog bijvoorbeeld een XC40 maar die heeft geen voor-klimatiseringprogramma mogelijkheid en zo'n mini scherm, nog meer tegenvallende range...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Plus wat voor mij ook mee gewogen heeft, 1 van de lichtste EV's in zijn klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Goedemiddag allemaal,

Mijn vrouw heeft een Megane e-Tech via haar werk. De eenvoudigste uitvoering met een 60 kWh accu. We hebben in het begin bij een openbare laadpaal geladen wat prima ging maar wilden thuis een lader hebben. Omdat er wat eisen waren van mijzelf en van de lease maatschappij heeft dat even geduurd. Nu hebben we een lader maar die springt iedere keer op gepauzeerd en laad dan dus niet. Volgens de fabrikant van de laadpaal schiet de Renault in storing als de maximaal ingestelde laadstroom in de lader (16 ampere) niet geleverd kan worden. We hebben getest met 10 ampere en toen laadde hij één keer maar de keer daarna op 10 ampere ook niet meer. Is er iemand op de hoogte van dit probleem met de Renault?
heb je niet een laadprogramma actief in de auto of gebruik je Mobilize Smart Charging?

De Megane kan, in tegenstelling tot sommige Zoe's, wel omgaan met lagere laadstromen. Alles tussen 6A en +/- 32A werkt.

Welk bericht zie je op je dashboard als hij probeert te gaan laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Bushie schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 07:39:
[...]

Ook al eens meegemaakt! En @grote_oever ook.

Edit:
Een putje wd40 doet vaak wel wonderen op dat pinnetje. Stom systeem..

[ Voor 14% gewijzigd door Japie.G op 11-01-2024 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoLeaf
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 01-08 08:51
Nu hebben we een lader maar die springt iedere keer op gepauzeerd en laad dan dus niet.
Klinkt als het "Zappi" probleem, wat ook optreed bij andere één fase laders. Ik heb het ook gehad dat bij het starten van de lading ging de Megane in storing en melde de lader dat het laden is gepauseerd. Hiervoor is een software update die de garage moet uitvoeren. Nadien gaat laden goed.
RoLeaf schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:05:
"Zappi update"
Voor degene die met Zappi en met andere 1-fase laders problemen hebben (ook bij sommige publieke laders): Renault heeft nu een update: ‘Actis Solution 82668’. Bron: Myenegi #617 en #622.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
Zjanzjak schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:55:
[...]

Echt nog nooit meegemaakt, ook online nog nooit iemand over gehoord.
Maar goed, jij hebt al, helaas, de nodige sores meegemaakt met de Megane. :/
ik denk dat hij het klepje van de laadpoort bedoelt in plaats van de achterklep die ook wel eens laadklep wordt genoemd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
BVice schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 10:11:

ik denk dat hij het klepje van de laadpoort bedoelt in plaats van de achterklep die ook wel eens laadklep wordt genoemd ;)
Ah zo, ja daar hebben sommigen wel eens last van, WD 40 biedt enig soelaas en anders, kostenloos, laten vervangen door dealer. Daarna schijnt het helemaal niet meer voor te komen.
Durf alleen mijn handen voor @Bushie niet in het vuur te steken, lijkt wel of hij echt de maandagochtend-versie heeft gekregen destijds. Plus onwijze pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
Voor jullie geruststelling, Renault weet het ook niet meer. Auto gaat hoogstwaarschijnlijke permanent retour naar Renault.
Is nu nog even touwtrekken tussen leasemaatschappij, dealer en Renault v.w.b. de kosten

T ging bij mij ook over het 'tank klepje"

[ Voor 9% gewijzigd door Bushie op 11-01-2024 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
BVice schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:56:
[...]

uitgebreide review, deels herkenbaar. Ik heb wat geknipt in je bericht maar wil wel even reageren, ik heb de auto inmiddels 1,5 jaar en 60.000 kilometer.

- geen elektrische achterklep: gemiste kans maar het is 'maar' een C segment Renault hatchback... Geen gasveer onder de motorkap: tja, die is in 60k kilometer 1x open geweest. Vind je dit echt een issue?
- harde hoofdsteunen: ik hoor mijn vrouw daar ook over, en ook de naar voren staande vorm kan onprettig zij bij een knot. Ik heb er minder last van. Overigens zie je dit bij meer moderne auto's (wel eens in een Volvo gezeten?
- DAB kuren: herken ik absoluut niet, DAB werkt altijd feilloos en ik luister zeer veel. Antenne probleem?
- dunne ramen + tocht: herken ik deels. Geluidsisolatie is niet best terwijl in de presentatie van de Megane dit juist als pluspunt werd aangeprezen (Cocoon technology ofzo). Er zou extra aandacht voor zijn geweest :? tocht herken ik minder
- de buitenspiegels zijn zeer zeker WEL verwarmd en schakelen mee met de achterruit verwarming zoals bij de meeste auto's. Als het bij jou niet werkt is het stuk en moet je het laten repareren.
- Rammels hoor ik ook, paar keer bij dealer geweest, achterlicht vervangen zonder resultaat. Eind januari gaan ze 2 dagen rijden en zoeken naar het geluid.
- Vieze achteruitrij camera: super stom, niet over nagedacht door de ontwerpers. Bij slecht weer dagelijks even vegen ja.
- Drive Assist: ik herken niet wat je aangeeft (rekening houden met links rijdend verkeer?). Centreerassistent werkt bij mij feilloos, vind ik de beste functie op de auto.
- apps die niet werken: dit ligt niet aan Renault / de auto en kun je dus ook niet afschrijven op de kwaliteit van de auto.
- Radio die aanspringt: inderdaad raar gedrag, onlogisch. Probeer er aan te denken door de audio naar een andere bron te zetten voor je uitstapt.
- koude lucht via de roosters: herken ik ook maar heb ik bij wel meer auto's gehad. Ik zorg dat de roosters dus niet naar mij wijzen maar ergens naar boven. In combinatie met de AUTO - Slow stand is het dan wel OK. Wat je dealer zegt over koelen batterij icm met klimaatsysteem klopt deels: de restwarmte van de batterij wordt gebruikt om het interieur te verwarmen, maar het advies om climate uit te zetten is onzin: https://www.renaultgroup....of-innovations-episode-6/
- tegenvallende range in winter: 100% mee eens. Bizarre impact van de kou, ondanks al die super speciale ontwikkelingen in het linkje hierboven. Eigenlijk onacceptabel, maar een dealer kan hier verder toch niks mee.

Mijn visie op jouw punten, benieuwd wat je er van denkt.

Ook wel benieuwd wat je vergelijkingsmateriaal is. Ik overwoog bijvoorbeeld een XC40 maar die heeft geen voor-klimatiseringprogramma mogelijkheid en zo'n mini scherm, nog meer tegenvallende range...
Hier feb23 en 26K kilometer
Voor:
- verbruik, veel collegas rijden een XC40 en die geraken nooit onder 20kwh/100km, ik (met normaal rijgedrag 115cc, autosnelweg, 19°) kom op 18 uit, is een lichte auto en specifiek gebouwd als EV, de XC40 is een aangepaste ICE
- rijgedrag, de ACC in combi met lane keeping werkt uitstekend bij mij
- 22kw laden, velen hebben 7 of 11, dus ik laadt altijd aan 10.4kw wanneer een collega aan dezelfde paal hangt, terwij die naar 3.4 zakt :+
- looks, blijft een mooie verschijning
- heel het Google systeem werkt perfect, geen problemen met native Spotify of dergelijke, ik gebruik altijd hotspot
Tegen:
- snel vuil vanachter waardoor camera idd snel onzichtbaar beeld geeft
- Rammels, luchtrooster rammelt, gebonk van de achteras
- Deuren en ramen, bij hevige wind trilt de deur en komt er idd koude langs de rubbers
- Geluidisolatie is een lachtertje, zeker als ze die verkopen met 'cocoon feeling'
- Als je bijrijder portier opent begint de radio te spelen, als je die dichtslaat nog altijd en als je chauffeurskant opent, stopt de radio...Franse logica? :)
Ik ondervindt voor de rest geen problemen met DAB, geen opmerkingen over hoofdsteunen, apps werken perfect. Af en toe wel laadproblemen met Zappi, maar dat is gekend en moet ik even een garage afspraak maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• constant14
jeanpaulh schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 19:40:
[...]

De gewone huis-tuin-en-keuken laders hebben volgens mij allemaal een vrij simpele standaard. Met behulp van een PWM signaal geeft de lader aan de auto door hoeveel vermogen (lees: stroom) er maximaal beschikbaar is. Een PWM van 50% wilt zeggen je mag maximaal 30A trekken (per fase) en een PWM van 25% geeft aan maximaal 15A enzovoorts.

De auto heeft er dus geen idee van dat het huis op 3x25A is afgezekerd, of dat de lader 3x16A maximaal kan leveren. Die logica zit juist in de lader. Die weet dat maximaal 3x25A uit het net kan komen, en dat hij zelf op 3x16A is afgezekerd.
Op basis hiervan zal hij bepalen hoeveel stroom er beschikbaar is voor de auto, en de PWM duty-cycle aanpassen om dit aan de auto door te geven.

Dus: de auto weet niet of er slechts 3x10A beschikbaar is omdat de appeltaart in de oven staat, of dat dit is omdat er nooit meer dan 3x10A beschikbaar om een andere reden.

Zie ook:
Wikipedia: SAE J1772
Wikipedia: Pulse-width modulation

Wat misschien aan de hand is (dat heb ik zelf namelijk ook): als er een tijdje minder dan 6A beschikbaar is dan stopt de auto met laden. Zijn minimum is ongeveer 5A of 6A of zo. Als dit te lang duurt dan stopt de auto de laadsessie en start daarna niet meer opnieuw op. Je kan dan in de app op 'nu laden' drukken en dan gaat hij weer verder.
Dank voor je antwoord.

Ik heb hiervoor een Tesla model S gehad die met 22 kWh stond te laden altijd. Nu heb ik een warmtepomp en zonnepanelen maar zelf als ik netto niets gebruik stopt de nieuwe lader meteen met laden. Ik wordt echt van het kastje naar de muur gestuurd en wordt het een beetje zat nu. En als ze dan ook nog dingen gaan zeggen die niet kunnen kloppen wordt het alleen maar erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• constant14
RoLeaf schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:41:
[...]

Klinkt als het "Zappi" probleem, wat ook optreed bij andere één fase laders. Ik heb het ook gehad dat bij het starten van de lading ging de Megane in storing en melde de lader dat het laden is gepauseerd. Hiervoor is een software update die de garage moet uitvoeren. Nadien gaat laden goed.

[...]
Ik heb een 3 fase lader maar zal eens informeren. Is dat geen update die iedereen gekregen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
constant14 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:11:
[...]

Ik heb een 3 fase lader maar zal eens informeren. Is dat geen update die iedereen gekregen heeft?
in de release notes van de FOTA update 'elektromotor 1.1.0' stond dat deze update was voor 'verbeterde compatibiliteit met nieuwe laadstations'. Maar niet iedereen krijgt op hetzelfde moment die FOTA updates.
Daarnaast hebben sommige mensen van de dealer de zogenaamde 'ACTIS' update gekregen als ze zich meldden met laadproblemen. Deze zou een bepaald laadprobleem verhelpen.

Ik vermoed dat deze 2 hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

TaxiGilbert schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:09:
[...]

- looks, blijft een mooie verschijning
- heel het Google systeem werkt perfect, geen problemen met native Spotify of dergelijke, ik gebruik altijd hotspot
Het blijft idd een heel mooie verschijning. Ik moet na 10 maanden nog steeds glimlachen als ik de auto zie staan :)

Het is mss niet zozeer Spotify, eerder de internet connectie die wat haper de laatste tijd.
Ik gebruik Macrodroid op een Pixel 8Pro en sinds de laatste updates van R-Link duurt het soms lang voordat Spotify doorheeft dat er een internet verbinding is. Voorheen had ik ook zo goed als geen problemen.
Ik ga mss Orange nog eens een maandje opzetten en eens kijken of het dan beter gaat.

Trouwens geen rammeltjes bij mij, al kan dat ook aan het volume van de muziek liggen 8)
constant14 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:07:
[...]

Dank voor je antwoord.

Ik heb hiervoor een Tesla model S gehad die met 22 kWh stond te laden altijd. Nu heb ik een warmtepomp en zonnepanelen maar zelf als ik netto niets gebruik stopt de nieuwe lader meteen met laden. Ik wordt echt van het kastje naar de muur gestuurd en wordt het een beetje zat nu. En als ze dan ook nog dingen gaan zeggen die niet kunnen kloppen wordt het alleen maar erger.
Hier ook al maanden lang dezelfde zever... Mss moet ik eens een 1-ster review posten op Google, dan schieten veel bedrijven direct wakker :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke.warm
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-03 21:10
frustrerend wanneer de Renault niet laadt aan de thuislader.

Wanneer het wachten op een OTA-update van Renault te lang duurt, kun je de dealer checken of zij de eerder genoemde updates kunnen uitvoeren.

En kijk ook eens of er nieuwe firmware is voor de laadpaal. Wellicht kan die ook niet overweg met het signaal dat het uit de auto ontvangt.

[ Voor 17% gewijzigd door Luke.warm op 11-01-2024 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Aangezien ik de OpenRlink 2.1.0 handmatig OTA heb laten uitvoeren dacht ik vandaag kijken of de 2.1.1 en de 2.1.2 ook aangeboden krijg, helaas updates controleren kan op dit moment niet uitgevoerd worden. Blijkt dat de auto niet connected is.............. zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Surfroy01 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 16:48:
Aangezien ik de OpenRlink 2.1.0 handmatig OTA heb laten uitvoeren dacht ik vandaag kijken of de 2.1.1 en de 2.1.2 ook aangeboden krijg, helaas updates controleren kan op dit moment niet uitgevoerd worden. Blijkt dat de auto niet connected is.............. zucht.
Ook wel eens gehad.
'Morgen weer een dag' dacht ik dan, en idd, de volgende dag ging het weer wel.
Dit soort dingen verbaast mij gewoon niet bij deze wagen, zowat alle EV's, rijdende telefoons vind ik het met af een toe een hiccup. Hoe dan ook, heb het gevoel dat 2.1.1 (OTA) zeker nog wel een maand kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Zag op een facebook pagina de eerste met 2.1.2 voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• constant14
Luke.warm schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 16:32:
[...]
frustrerend wanneer de Renault niet laadt aan de thuislader.

Wanneer het wachten op een OTA-update van Renault te lang duurt, kun je de dealer checken of zij de eerder genoemde updates kunnen uitvoeren.

En kijk ook eens of er nieuwe firmware is voor de laadpaal. Wellicht kan die ook niet overweg met het signaal dat het uit de auto ontvangt.
Vooral frustrerend omdat de auto ook aan aan openbare laadpaal gewoon kan laden ongeacht of hij de volledige 11 kWh krijgt of moet delen met een andere auto. Ik moet loadbalancing hebben ivm een warmtepomp en zonnepanelen. En de lease maatschappij eist dat een multi tank card gebruikt wordt. Deze lader zou het allemaal kunnen maar helaas.

De Renault garage weet niets van updates. Wat zou de laatste versie firmware moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim79
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-07 20:46
TaxiGilbert schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:09:
[...]

- Als je bijrijder portier opent begint de radio te spelen, als je die dichtslaat nog altijd en als je chauffeurskant opent, stopt de radio...Franse logica? :)
Hahaha ben blij dat ik niet de enige ben die dit heeft. Overigens start de radio al als ik de klep open doe om de laadkabel er in te stoppen.

Ik luister overigens vaak youtube music en dan opereert het wieltje als vooruitspoelen ipv. Volgend nummer wat ie wel in spotify doet.
Zal 100% in de youtube music app zitten maar wel maf.

Hetzelfde geld voor de geluidsinstelling, (mijn voorkeur is club met +2 lage tonen) als ik spotify of youtube music luister gaat de instelling naar de default.
Bij dab radio blijft hij netjes op de juiste keuze als ik weer eens in de auto stap.

Ahh well, ben verder happy rijder. 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:02
Hebben jullie ook het issue met de lakbeschadiging thv de tankklep tegen het spatbord? Raakt fysiek.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3cUJVwcHMocC5YS3iSYwqMQkkSQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EelVWwbZbAihm4rrfrw177Fg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hZwc0EBX-pNeXhkar-BqOiIAMUc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pqOaRujafoQ9OXZeszAq61TM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wymdjHHvw9Sdq2qjx8_liwCPFRM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5FJqIKDqiM5AzNaWt05YnmKe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke.warm
constant14 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 21:58:
[...]

De Renault garage weet niets van updates. Wat zou de laatste versie firmware moeten zijn?
De Renault dealer zal alleen iets weten van de auto. Er zijn verschillende updates geweest voor de Electromotor en laadcompatibiliteit. Zoals je hierboven kan lezen krijgt niet iedereen tegelijkertijd de updates en hebben de updates ook niet altijd een effect op een laadprobleem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zJLfHSfACb3uhAOlf7Vh9Q_7pBY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VJpb9x3JG9INUopIabHdxRBS.jpg?f=user_large

De laadpaal thuis, daar kan een dealer niets mee, dat zal de installateur van de laadpaal moeten zijn. Dat je voorheen geen problemen had, zou je verwachten dat het te maken heeft met de combinatie van laadpaal <> auto.
Vandaar de opmerking over de firmware van de laadpaal.

De installateur zou je ook meer moeten kunnen vertellen over de spanning in de binnenhuisinstallatie en eventueel in de buurt. Er zijn vandaag verschillende berichten verschenen van wijken waar de warmtepompen uitvielen omdat de netcapaciteit niet toereikend is. Het is een kwestie van uitsluiten ter plaatse er zijn teveel variabelen die mee kunnen spelen.

En wellicht is er een ander forum op tweakers dat meer gericht is op thuislaadpalen en de voorkomende problemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Luke.warm op 12-01-2024 13:32 . Reden: Plaatje ingevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke.warm
DeJos1985 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 23:57:
Hebben jullie ook het issue met de lakbeschadiging thv de tankklep tegen het spatbord? Raakt fysiek.[
Ik heb er geen last van met mijn huidige Megane. Daarvoor had ik er een in een andere kleur als voorloper die had er ook geen last van.

Lijkt bijna wel of er iets tussen klem heeft gezeten, dat kapje voor dc-laden ofzo… al is dat ook van te zacht materiaal om een beschadiging te veroorzaken.

[ Voor 25% gewijzigd door Luke.warm op 12-01-2024 00:18 . Reden: Aanvulling, grammaticale correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reet Petite
  • Laatst online: 01-08 13:42
Japie.G schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 20:12:
heb paar dagen geleden 2.1.2 binnengekregen, geen idee wat dit nu anders is dan 2.1.1. Merk in ieder geval geen andere opvallende dingen.

Renault Megane E-Tech Optimum charge Iconic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-07 17:14

Sr_Ogel

Klop klop klop

Dinsdag 2.1.0 gehad 2.1.1 komt net binnen. Wel weer handmatig gezocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
2.1.0 ook binnen deze week, nog geen 2.1.1.
Wel irritatie dat pre-heating via de app niet meer werkt sinds 2.1.0 update.

Maar ff geduld hebben tot 2.1.1 en 2.1.2 binnen zijn denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
goofer_nieuw schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:09:
2.1.0 ook binnen deze week, nog geen 2.1.1.
Wel irritatie dat pre-heating via de app niet meer werkt sinds 2.1.0 update.

Maar ff geduld hebben tot 2.1.1 en 2.1.2 binnen zijn denk ik
dat pre-heating niet werkt is meer een app dingetje, staat los van de update. Ik heb deze week ook wisselend succes gehad, 3x wel gelukt 2x niet. En zit op 2.1.0 (en kreeg net, precies 7 dagen later, 2.1.1. binnen).

Ik heb bijna al mijn updates op vrijdagen gehad dus er lijkt wel degelijk een uitrol strategie te zijn :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luke.warm
BVice schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:26:
[...]

dat pre-heating niet werkt is meer een app dingetje, staat los van de update. Ik ga heb deze week ook wisselend succes gehad, 3x wel gelukt 2x niet.
Bij mij is het ook wisselend, het lijkt soms of de auto nog in slaapstand staat. Mijn nieuwe strategie is eerst de auto laten knipperen met de lichten via de app. Dan zie ik dat hij opdrachten ontvangt en dan de klimatisering starten.

Dat werkt ‘s ochtends want dan kan ik de auto zien, maar van de week 2 keer op kantoor was het erop gokken dat het werkt. Dan staat hij buiten het zichtsveld, maar hij was in iedergeval lekker warm toen ik aan kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
thnx for de feedback.En goede suggestie knipperen met lichten om het uit slaapstand te halen.

Nooit issues gehad totaan de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:46
De app geeft gewoon feedback als een opdracht niet aankomt

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke.warm
Centauriprime schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:54:
De app geeft gewoon feedback als een opdracht niet aankomt
Dat klopt helemaal! De app geeft zeker een bevestiging van de opdracht of kennisgeving wanneer het niet werkt. Maar toch had ik regelmatig geen warme of koele auto, terwijl er wel een bevestiging was.

[ Voor 21% gewijzigd door Luke.warm op 12-01-2024 13:10 . Reden: Volledigere reactie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
Kreeg ook elek keer netjes de melding dat de opdracht niet kon worden uitgevoerd in de app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bhuurne
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 23:18
Hier is vandaag openR link 2.1.2 binnengekomen en geïnstalleerd. Bijzondere is dat de installatie al nagenoeg gereed toen ik de auto startte. Alleen laatste stap van installatie hoefde nog maar.

Ik heb de auto een paar dagen niet gebruikt. Bij thuiskomst de laatste keer heb ik nog gecheckt of er updates klaar stonden. Geen dus. En nu paar dagen later de installatie al zo goed als afgerond. Lijkt erop dat er op deze update al gedownload etc is toen de auto gewoon stilstond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-07 15:18
grote_oever schreef op woensdag 27 december 2023 @ 20:17:
[...]

Yep, dit heb ik ook.. eigenlijk nooit zorgen om gemaakt.
Hier nog eentje. Allen, check je laadklep.

Onze Megane gaat er binnenkort voor naar de garage. Naast nog wat andere puntjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Surfroy01
Zjanzjak schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 16:58:
[...]

Ook wel eens gehad.
'Morgen weer een dag' dacht ik dan, en idd, de volgende dag ging het weer wel.
Dit soort dingen verbaast mij gewoon niet bij deze wagen, zowat alle EV's, rijdende telefoons vind ik het met af een toe een hiccup. Hoe dan ook, heb het gevoel dat 2.1.1 (OTA) zeker nog wel een maand kan duren.
Inderdaad vannochtend met de auto op pad en even kijken bij de updates, hee 2.1.1 wordt aangeboden, die was binnen paar seconden binnen. Volledige installatie na afsluiten auto, 2 uur gemountainbiked en ja hoor hij zit er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
twowheeler schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 14:42:
[...]

Onze Megane gaat er binnenkort voor naar de garage. Naast nog wat andere puntjes
Na 1,5 jaar geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Sr_Ogel schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 08:05:
Dinsdag 2.1.0 gehad 2.1.1 komt net binnen. Wel weer handmatig gezocht
Omdat jij dit vorige keer ook zei, en toen ik het zelf na ging bleek ik ook aan de beurt te zijn, dus bedacht ik me, aha, Sr Ogel heeft weer handmatig gezocht, en warempel, zelfde hier!
Het ging erg snel inderdaad, en na boswandeling met vrouw en hond was het bij terugkomst netjes in orde.

Nu alleen 2.1.2 nog.
twowheeler schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 14:42:

Ia al een paar keer voorbijgekomen, WD40 of anders, kostenloos, laten vervangen door dealer.
Daarna geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• constant14
Luke.warm schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 00:02:
[...]

De Renault dealer zal alleen iets weten van de auto. Er zijn verschillende updates geweest voor de Electromotor en laadcompatibiliteit. Zoals je hierboven kan lezen krijgt niet iedereen tegelijkertijd de updates en hebben de updates ook niet altijd een effect op een laadprobleem.

[Afbeelding]

De laadpaal thuis, daar kan een dealer niets mee, dat zal de installateur van de laadpaal moeten zijn. Dat je voorheen geen problemen had, zou je verwachten dat het te maken heeft met de combinatie van laadpaal <> auto.
Vandaar de opmerking over de firmware van de laadpaal.

De installateur zou je ook meer moeten kunnen vertellen over de spanning in de binnenhuisinstallatie en eventueel in de buurt. Er zijn vandaag verschillende berichten verschenen van wijken waar de warmtepompen uitvielen omdat de netcapaciteit niet toereikend is. Het is een kwestie van uitsluiten ter plaatse er zijn teveel variabelen die mee kunnen spelen.

En wellicht is er een ander forum op tweakers dat meer gericht is op thuislaadpalen en de voorkomende problemen.
Vandaag weer een lang telefoongesprek met degene waar ik de laadpaal gekocht heb. Bij de aanschaf aangegeven om welke auto het gaat en nu zeggen zij ook dat er veel problemen zijn met thuisladers en de Megane E-tech. Ik heb geen zin meer om zelf nog veel te gaan testen en gezegd dat ze nog wel even tijd krijgen om met een oplossing te komen maar dat ik liever de koop wil ontbinden.

Er is een openbare lader op 200 meter lopen en dan gaan we die wel gebruiken zoals we nu ook moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Surfroy01 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 16:48:
Daar zit heel wat tijd tussen. Of kan er tussen zitten.
2.1.0 kreeg ik in november
2.1.1 op 13 december
2.1.2 op 11 januari (gister)
Japie.G schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 20:12:
Klopt, dat was ik. Als volgens mij de eerste, althans, die het deelt. Dat was donderdagochtend. Donderdagmiddag en avond geen nieuwe dingen gemerkt/gevonden. Hooguit dat camera-beeld nu helemaal over de breedte gaat, maar wellicht was dat al zo.

Vandaag heen en weer België gedaan (380km) en ook niks opvallends gemerkt
bhuurne schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 14:37:
Hier is vandaag openR link 2.1.2 binnengekomen en geïnstalleerd. Bijzondere is dat de installatie al nagenoeg gereed toen ik de auto startte. Alleen laatste stap van installatie hoefde nog maar.

Ik heb de auto een paar dagen niet gebruikt. Bij thuiskomst de laatste keer heb ik nog gecheckt of er updates klaar stonden. Geen dus. En nu paar dagen later de installatie al zo goed als afgerond. Lijkt erop dat er op deze update al gedownload etc is toen de auto gewoon stilstond.
De 2.1.2 update is slechts 1 Mb of minder. Ik zocht hem donderdag handmatig en voor ik met mijn ogen knipperde was hij al verwerkt en stond ook de laatste stap in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
adinsx schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 21:49:

Donderdagmiddag en avond geen nieuwe dingen gemerkt/gevonden. Hooguit dat camera-beeld nu helemaal over de breedte gaat, maar wellicht was dat al zo.
Ik zag op de Franse facebook groep dat de achtercamera iets helt als je vlakbij een obstakel komt na 2.1.2.
Voor betere inschatting waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Iets helt? Hoe dan? De camera zelf beweegd niet. Niet de AutoZoom die ik heb uitgezet?

Zal er eens op letten. Zou toch lekker zijn als Renault met dergelijke grote updates (2.1.0 was 260mb) ook prijsgeeft wat de updates zijn.

Ik speur dit weekend nog wel even verder.
Pagina: 1 ... 65 ... 96 Laatste