Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 53 ... 98 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:56
AnthonyR schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:31:
Reset gegeven? 5 sec uit/aan knop in houden.
Ja nu al bij 2 tussenstops, helaas werkt het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19-09 16:50
in welk land zit je?
Je kunt ook heel de connectiviteit van de auto resetten, ergens diep in een rest-menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerjer
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 31-08 11:04
Hi Allen,

Hoe is jullie ervaring met het koppelen van 2 telefoons met het multimediasysteem? Ik probeerde vanochtend twee telefoons te koppelen. Het koppelen op zichzelf ging goed maar ik kan maar van 1 telefoon oproepen binnenkrijgen. Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:26
Ik heb sinds vandaag ook deze auto en ben er al redelijk wegwijs mee. maar 3 dingen weet ik niet te vinden/mee om te gaan:
  • Hoe zet ik Google Maps van Android automove systeem standaard op donker?
  • Waar zit de equalizer voor muziek/radio geluid verstopt (ik zie deze alleen in de standaard spotify app)
  • Hoe bergen jullie de laadkabel op, in het kleine vak in de kofferbak? ik krijg het er niet netjes in
Mijn Techno 60kwh variant kwam trouwens standaard met winterpack, dat wist ik zelf niet eens bij het bestellen :)

[ Voor 4% gewijzigd door HenriL op 12-09-2023 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:28
Japie.G schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 08:11:

Ze deden het weer prima deze ochtend ;)
Ik had alleen even Google Maps hiccupje, mijn favorieten en thuis en werk stonden er niet in, ook Maps zelf, vele straten uit mijn dorp waren niet zichtbaar maar na een reset alles weer in orde.
HenriL schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:46:

• Hoe bergen jullie de laadkabel op, in het kleine vak in de kofferbak? ik krijg het er niet netjes in
Feli met de wagen!

Laadkabel ligt in de achterbak, dat kleine vak vind ik net te klein cq onhandig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andres
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18:00
Als je de laadkabel in drieën 'vouwt' dan past hij precies in het vak in de kofferbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:08

The Wizard

Moderator Mobile
Hier ligt ie gewoon in de bak, maar ik (lees: de vorige eigenaar) heeft de verdeler gekocht, daardoor heb je een diepere bak. Ik heb ook de granny charger en een 230V verlengkabel van 7,5 meter in liggen, past allemaal 😊

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
The Wizard schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 19:18:
Hier ligt ie gewoon in de bak, maar ik (lees: de vorige eigenaar) heeft de verdeler gekocht, daardoor heb je een diepere bak. Ik heb ook de granny charger en een 230V verlengkabel van 7,5 meter in liggen, past allemaal 😊
Ook een tijd de granny charger achterin gehad maar ik gebruik dat ding eigenlijk alleen maar thuis (heb (nog) geen eigen laadpunt), dus nu laat ik 'em in de garage achter. Is alleen met vakantie meegegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Laatst online: 19:48

JanAd

Wind’s howling

The Wizard schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 19:18:
Ik heb die ook. Best handig dat diepe vak voor de laadkabels. _/-\o_

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriL
Bruikbare tips dit! thanks, misschien dat ik nog die diepere verdeelbak erbij koop dan, klinkt mega praktisch t.o.v. alles achterin gooien (en horen schuiven). Wat is een goede maar betaalbare Granny charger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
HenriL schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 22:51:
Wat is een goede maar betaalbare Granny charger?
Discutabel uiteraard.
Ik heb deze en daar ben ik uitermate tevreden over;

https://evplug.eu/collect...=c&variant=37700644634785

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:56
Razer schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:14:
Iemand vandaag problemen met de Renault connectiviteit? Momenteel op een reis van 1200km en niet zo handig dat de auto geen connectie meer krijgt...

[Afbeelding]
Connectie is gelukkig weer hersteld, gisteren de hele route door Duitsland niet gewerkt, en eerste gedeelte in Oostenrijk helaas ook niet. Sinds vanmorgen is de auto weer online (ben nog in Oostenrijk). Hopelijk blijft het de rest van de route ook goed gaan, vandaag de volgende reis dag.

[ Voor 5% gewijzigd door Razer op 13-09-2023 07:33 ]

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:33
Onderstaande al wel vaker gehad, maar nu had ik 'm drie dagen achter elkaar. Vanmorgen verdween de melding weer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QZ42nqUFHiF4odIzJOoas6LZ_ZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rZ7eRPCEKJKy3VPH1bBqt3CF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BVice
Bushie schreef op woensdag 13 september 2023 @ 08:09:
Onderstaande al wel vaker gehad, maar nu had ik 'm drie dagen achter elkaar. Vanmorgen verdween de melding weer.
[Afbeelding]
met 126 km/h zonder drive assist een foto maken, jij durft :P

• BVice
Ik kwam er dit weekend achter dat je de mistlampen voor NIET aan kan zetten als de automatische verlichting uit staat. Dat vind ik vrij bizar. Dus:

het is licht buiten, maar erg mistig. De automatische verlichting / dimlichten schakelt niet in, want het is licht. Je kunt dan dus niet je mistlampen gebruiken, want zodra je handmatig de dimlichten aanzet, werkt het knopje van de mistlampen voor niet meer.
De mistlamp achter kun je in zowel AUTO als handmatige verlichting aanzetten.

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:46
BVice schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:23:
Ik kwam er dit weekend achter dat je de mistlampen voor NIET aan kan zetten als de automatische verlichting uit staat. Dat vind ik vrij bizar. Dus:

het is licht buiten, maar erg mistig. De automatische verlichting / dimlichten schakelt niet in, want het is licht. Je kunt dan dus niet je mistlampen gebruiken, want zodra je handmatig de dimlichten aanzet, werkt het knopje van de mistlampen voor niet meer.
De mistlamp achter kun je in zowel AUTO als handmatige verlichting aanzetten.
Is het niet de bedoeling om bij slecht weer de schakelaar naar slecht weer te zetten en voor de rest alles op auto te laten.
Of zijn er ook auto's met mistlampen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a7WkqzCtUUH88xdGL5h_WiyH1RA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2N6E9KJQkodnDsqP8t4A6dlB.png?f=user_large

[ Voor 32% gewijzigd door Centauriprime op 14-09-2023 16:16 ]

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerjer
Japie.G schreef op woensdag 6 september 2023 @ 10:06:
Zojuist gedaan. Eens zien of daar een reactie op komt. Hoe blij ik ook ben met de wagen, het hele software verhaal is zwaar ondermaats en onder verwachting.
Heb je hier toevallig nog antwoord op gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:39

Japie.G

Colour Classic

jerjer schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 08:18:
[...]

Heb je hier toevallig nog antwoord op gehad?
totale radiostilte..

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jerjer
Ooh das lekker zeg. Heb nu ook een vraag gesteld onder het mom, hoe meer mensen vragen hoe belangrijker t wordt.

Ik moest wel m'n VIN, kenteken, KM stand en Dealer doorgeven voordat ze antwoord kunnen geven dus dat is wel bijzonder op een vraag met betrekking tot een update

[ Voor 24% gewijzigd door jerjer op 15-09-2023 09:07 . Reden: Edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
jerjer schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 08:56:
[...]

Ooh das lekker zeg. Heb nu ook een vraag gesteld onder het mom, hoe meer mensen vragen hoe belangrijker t wordt.

Ik moest wel m'n VIN, kenteken, KM stand en Dealer doorgeven voordat ze antwoord kunnen geven dus dat is wel bijzonder op een vraag met betrekking tot een update
Same here, kreeg nog een mail na gestuurd dat ze wilden weten wie m'n dealer was. Maar daarna niets meer gehoord.

Inmiddels 2 maanden verder en de schokdemper die vervangen zou worden voor de tik die te horen is tijdens het sturen is nog steeds niet op voorraad 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 17-09 14:53
Gisteren auto voor eeste jaarsbeurt bij dealer gebracht. Het gerammel/getik van het gaspedaal is naar gekeken, lijkt iets minder te zijn maar helemaal weg? Nee, nouja valt mee te leven. Ze hebben nog wat updates gedaan met als gevolg dat de app nu mijn auto niet meer vind :? jaar lang geen enkel probleem gehad en nu dus wel >:)

Dus net proberen toe te voegen, blijkt dat hij er toch wel in staat, nu herkent hij wel weer de totale aantal km's gereden, maar laadnivo etc nee, daar gebruikte ik de app het meest voor, wanneer ik thuis ben of ik hem aan de zonnepanelen moet hangen.....

En hij doet het weer............. de app.

[ Voor 31% gewijzigd door Surfroy01 op 15-09-2023 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Registratie: April 2023
  • Niet online
Misschien zijn ze bij Renault ook een grote schoonmaak aan het houden net als bij Volkswagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
De verkoop stagneert van EV auto’s doordat de subsidies wegvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fhblammers
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:16
Hier nu 3 maanden een Megane E-Tech voor de deur en wat is het een fijne auto! Het is de EV60 220pk Techno in het wit met een zwart dak.

Wel vervelend zijn de bugs, waar zoals ik in dit topic heb kunnen lezen meer mensen last van hebben.

Mijn punten:

-Batterij percentage negatief bij bestemming terwijl dat niet kan. Na een poosje hersteld dit.
-Trillend gaspedaal bij lage snelheden.
-Laden stopt willekeurig of start niet bij aansluiten.gevolg is dus een lege of niet volledig geladen auto wanneer je dat wel verwacht. (Lader thuis is de Blue Current Nano)
-Muziek stopt plots om na een paar seconden te hervatten. Bij alle bronnen, zowel radio, dab, spotify als Apple CarPlay.
-Volume muziek ineens hard bij in achteruit zetten
-Adaptieve cruisecontrolremt af terwijl er niets aan de hand is
-Tijdens bellen met handsfree blijft de muziek doorspelen en hoor je niet het geluid van het telefoongesprek.
-Draadloze oplader stopt elke paar minuten. dan rood icoontje boven in beeld. Heel soms werkt het de hele rit van Groningen naar Emmen wel.
-Tijdens rijden op recht stuk met cruise control aan stopt deze ineens met melding dat deze is uitgeschakeld.

Auto is deze week naar de dealer geweest en ze zijn bijna de hele dag bezig geweest met het updaten van verschillende onderdelen. In het overzicht op het scherm staat nu de OpenR link 2.2 update. Dit zal ongetwijfeld de problemen met betrekking tot het multimediasysteem oplossen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/60_WcxiPQHIncGYNJ-8jgP_Vh0w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tLGiJyAShixkLsfjPh0Nd5DQ.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yiJmgXLdzqJxizQJdsxTDbONb8U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jzYD4eq4NcVUsYC6RKAxU96M.jpg?f=fotoalbum_large

Ze gaven bij de dealer ook aan dat een computer (ECU?) vervangen moet worden. Deze is besteld en wordt begin oktober ingebouwd. Waar deze unit exact voor is weet ik niet en hoor ik later. Vermoedelijk had dit te maken met de problemen omtrent het laden.

Ik vind het bijzonder dat er bijna niets OTA geüpdatet wordt, VAG is hier al veel verder mee.

Gelukkig wel een dealer die alle klachten serieus neemt en de moeite neemt om updates door te voeren.

Wordt vervolgd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Hej! OpenR Link 2.2? Dat is een nieuwere dan ik tot nu toe gezien heb. Wat is je Security level status? Is die ook vernieuwd? Te vinden in het settings/systeem menu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fhblammers
Japie.G schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:34:
Hej! OpenR Link 2.2? Dat is een nieuwere dan ik tot nu toe gezien heb. Wat is je Security level status? Is die ook vernieuwd? Te vinden in het settings/systeem menu.
Ik neem aan dat je het Android-beveiligingspatchniveau bedoelt? Deze is nu 5 maart 2023.

Geen idee of het relevant is maar hieronder de foto’s van de verschillende versies.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fNJc0E63HzvGJBcBSCFzewkpvz0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/exsouVafFdHUP5JymsC1VDf6.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-8VV0NHb_Z8ds0g4xJYBZp2RuYs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b6kOrYsEMpMY3fuSvCq0qbKO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

fhblammers schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:06:
[...]

Ik neem aan dat je het Android-beveiligingspatchniveau bedoelt? Deze is nu 5 maart 2023.

Geen idee of het relevant is maar hieronder de foto’s van de verschillende versies.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dank! Hopelijk is die Security patch onderdeel van de 2.2 update van OpenRlink. En top dat jouw dealer blijkbaar wel wat weet te fiksen :-).

[ Voor 6% gewijzigd door Japie.G op 15-09-2023 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
PWS-Megane schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 08:30:
Net een afspraak gemaakt voor de eerste onderhoudsbeurt na 1 jaar
De afpraak toond onderstaand lijstje:
OTS 0DXW OTS - MEGANE E-TECH ELECTRIC - FOTA - INVFE-COMPUTER HERPROGRAMMEREN
OTS 0DY5 OTS - MEGANE E-TECH ELECTRIC - HEVC-REKENEENHEID HERPROGRAMMEREN
OTS 0DY8 MEGANE E-TECH ELEKTRISCH - SCHARNIEREN LINKER VOORPORTIER
All-in Renault Z.E. service A - prijs incl. BTW 144,00

De check van de linker voorportier heb ik eerder gehoord, iemand enig idee wat die andere twee items zouden moeten oplossen?
Woensdag de 27e dus de eerste onderhoudsbeurt voor de mijne. Ik was de eerste die een Megane e tech af nam bij mijn dealer vorig jaar mei (geleverd in oktober), dus ben denk ook de eerste met een onderhoudsbeurt. Ervaring met mijn dealer helaas dat ik veel meer over de auto weet te vertellen dan zij zelf vreemd genoeg, en het is nog wel een Renault dealer.

Anyway, voor de zekerheid gevraagd of bovenstaande updates ook doorgevoerd zouden worden, ik kreeg het volgende antwoord:
De terug roep acties (OTS) die u hier onder vermeld, worden niet uitgevoerd tijdens de onderhoud beurt.

De reden hiervoor is dat de terug roepacties (OTS) niet voor komen in het systeem, dus momenteel niet slaan op uw kenteken.
Interessant. Dat betekent dat ze of inderdaad voor mijn auto niet meer zouden gelden omdat het een later model is dan die van jou (maar heb eveneens last van een schok met overgang van acc naar zonder acc etc.), of dat zij een foutje hebben gemaakt.

Ga woensdag de 27e maar gewoon afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 21:44

Sr_Ogel

Klop klop klop

Ging weer tijden goed, maar vandaag toch weer alles terug gezet naar fabrieksinstellingen. 2e keer nu sinds april dat de verbinding tussen telefoon en auto "corrupt" raakt.

Krijg op het scherm te zien " ga verder op je telefoon" en op de telefoon zegt hij "ga verder op je auto".

Alleen de Bluetooth verbinding weggooien en opnieuw opzetten werkt niet. Ik krijg dan namelijk op de auto niet de code te zien om te accepteren. cache verwijderen van Android auto werkt ook niet.

Omdat het de vorige keer ook zo snel opgelost was maar weer alles in de auto terug naar fabrieksinstellingen.

Omdat ik hier verder nooit iemand over hoor hier zal het wel aan de combinatie van mijn telefoon en auto liggen. Heb hier een nokia met Android one. (Zou je zeggen als google van een telefoon de software goed zou moeten kunnen doorgronden is het alles met Android one)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 21:45
fhblammers schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:25:

Mijn punten:

-Batterij percentage negatief bij bestemming terwijl dat niet kan. Na een poosje hersteld dit.
Wat bedoel je hiermee? Dat percentage bij navigeren in de min gaat? Zo ja, dat vind ik juist fijn! Zodoende kan ik zien hoeveel ik in de min zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 00:42
Andres schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 17:18:
Als je de laadkabel in drieën 'vouwt' dan past hij precies in het vak in de kofferbak.
Wat wordt er eigenlijk moeilijk gedaan.. d:)b

Ik leg de stekker tegen de rand, halverwege de lange zijde. Vervolgens geleid ik de kabel langs de langwerpig overal ruimte en maak ik zo twee rondjes. Beetje bij beetje leg ik de kabel erin. 15 seconden werk en het gaat probleemloos. Hooguit beetje naar de grond duwen, want de kabel is natuurlijk stug.

Dus in tegenstelling tot een verlengsnoer zestienmaal om je ellemboog-schouder te wikkelen, doe je het nu stukje voor stukje in het vak plaatsen (lees: vullen).

Eenvoudig en praktisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

grote_oever schreef op zondag 17 september 2023 @ 21:32:
[...]

Wat bedoel je hiermee? Dat percentage bij navigeren in de min gaat? Zo ja, dat vind ik juist fijn! Zodoende kan ik zien hoeveel ik in de min zit.
Ik heb die fout ook een keertje gehad. Vertrekken met 60% en Maps geeft aan ‘Werk -10% in het rood’ terwijl een ritje naar m’n werk max. 5% vraagt :+
Dacht dat het aan de GPS lag oid. Even later paste Maps het percentage terug correct aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1stFox
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-09 08:45
Sr_Ogel schreef op zondag 17 september 2023 @ 19:06:
Ging weer tijden goed, maar vandaag toch weer alles terug gezet naar fabrieksinstellingen. 2e keer nu sinds april dat de verbinding tussen telefoon en auto "corrupt" raakt.

Krijg op het scherm te zien " ga verder op je telefoon" en op de telefoon zegt hij "ga verder op je auto".

Alleen de Bluetooth verbinding weggooien en opnieuw opzetten werkt niet. Ik krijg dan namelijk op de auto niet de code te zien om te accepteren. cache verwijderen van Android auto werkt ook niet.

Omdat het de vorige keer ook zo snel opgelost was maar weer alles in de auto terug naar fabrieksinstellingen.

Omdat ik hier verder nooit iemand over hoor hier zal het wel aan de combinatie van mijn telefoon en auto liggen. Heb hier een nokia met Android one. (Zou je zeggen als google van een telefoon de software goed zou moeten kunnen doorgronden is het alles met Android one)
Hier ook last van (gehad) en er was nog iemand.
Het uit en aan zetten van het scherm voor het rijden was telkens de tijdelijke fix om de verbinding weer goed te krijgen.

Even afkloppen maar de laatste tijd lijkt hij het gewoon goed te doen zonder dat uit/aan zetten nodig is en zonder dat ik er iets voor heb moeten doen. hopen dat het nu zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fhblammers
grote_oever schreef op zondag 17 september 2023 @ 21:32:
[...]

Stel de auto is 100% geladen en ik navigatie naar een locatie 65km verderop. De auto heeft dan aan deze locatie niet te kunnen halen want bij aankomst zou de SOC -65% zijn. Na verloop van tijd gedurende de rit komt de juiste waarde in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeve97
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 17:34
Sr_Ogel schreef op zondag 17 september 2023 @ 19:06:

Ik heb dit ook regelmatig met mijn s23. Bij mij werkt het om in de app drawer Android auto lang ingedrukt te houden en dan geforceerd te stoppen. Dan gaat die opnieuw verbinding maken en doet die het eigenlijk altijd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 21:45
fhblammers schreef op maandag 18 september 2023 @ 08:10:
[...]

Stel de auto is 100% geladen en ik navigatie naar een locatie 65km verderop. De auto heeft dan aan deze locatie niet te kunnen halen want bij aankomst zou de SOC -65% zijn. Na verloop van tijd gedurende de rit komt de juiste waarde in beeld.
Owh, oke. Dan is het wat anders dan wat ik bedoel. Dat heb ik gelukkig nog niet gehad. Ik heb één keer gehad dat de SOC op -60% stond. Dit was toen ik in Belgie op vakantie was en ik per ongeluk naar verkeerde adres navigeerde ergens ver in Frankrijk... dat was niet helemaal de bedoeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
Hi, weet iemand hoe je enkel en alleen de cruise control krijgt, op een auto die "intelligent adaptive cruise control" heeft.

Was gewend van andere auto's dat je altijd wel een menu keuze of een knop die je langer ingedrukt houdt om gewoon normale cc te krijgen.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andres
  • Laatst online: 18:00
Helaas, je kan de ACC niet uitschakelen om alleen met CC te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Dat is stom bedacht. Gelukkig heb ik alleen CC en moet er niet aan denken dat een chip gaat bepalen hoe hard ik een rotonde moet benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 00:42
Mjaa schreef op maandag 18 september 2023 @ 14:48:
hoe hard ik een rotonde moet benaderen.
Behalve dat dit enkel mogelijk is als je een uitbreidingspakket hebt aangeschaft, is dat gewoon uit te schakelen. Rotonde benaderen/snelheid in een bocht is wat anders dan de afstand t.o.v. je voorligger.

En wat dat laatste betreft; voor de bumperklevers onder ons ( 8)7 ) kan je gewoon de ACC op minimaal zetten. Het is weliswaar geen standje gemiddelde Volkswagen Golf, maar redelijk 'verkeer gemiddeld'. Zelf heb ik 'm op stand 2/4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriL
Ik zag overigens in de prijslijst dat 2023 uitvoeringen standaard ACC meekrijgen, mijn Techno uitvoering was gelukkig een auto besteld voor 2023, (via lease) hierdoor alle opties van de Techno, maar dus kennelijk stoelverwarming standaard en geen ACC. Veel fijner om zelf te bepalen wanneer je remt en hoe je anticipeert, zeker als het niet uit te zetten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
dat is echt persoonlijke voorkeur, ik zou niet meer zonder ACC kunnen en van alle auto's die ik heb gereden met ACC vind ik de Megane de beste ACC hebben.
Het is wel een combi van ACC gebruiken en soms anticiperend de cruise 'annuleren' en weer 'resetten'.
Ik ben een veelrijder (inmiddels bijna 50k op de Megane) dus veel snelweg, en dan is ACC echt wel een must.

Heb je zonder ACC ook niet de file assistent? Dus in een file houdt de auto dan ook geen afstand?

[ Voor 13% gewijzigd door BVice op 18-09-2023 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Dat is stom bedacht. Gelukkig heb ik alleen CC en moet er niet aan denken dat een chip gaat bepalen hoe hard ik een rotonde moet benaderen.
dit staat los van elkaar. In 'slimmigheid' heb je:

- cruise control
- ACC, cruise control die afstand houdt tot je voorganger (in te stellen in 4 niveaus)

Daar bovenop kun je instellen:
- automatisch snelheid aanpassen n.a.v. verkeersborden en info over maximale snelheden via de kaart
- automatisch snelheid aanpassen n.a.v. bochten, rotondes etc.

Ik gebruik de laatste 2 eigenlijk ook niet. Heel soms zet ik de aanpassing n.a.v. maximale snelheid aan, maar veel gemeenten en Rijkswaterstaat hebben er nogal een rommeltje van gemaakt qua bebording.
Het aanpassen van de snelheid voor rotondes etc gebruik ik niet, te onvoorspelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Centauriprime schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:14:
[...]

Is het niet de bedoeling om bij slecht weer de schakelaar naar slecht weer te zetten en voor de rest alles op auto te laten.
Of zijn er ook auto's met mistlampen?

[Afbeelding]
(NB: met mistlampen bedoel ik gewoon de slechtweer verlichting)

dat is de bedoeling ja, maar in de situatie dat het overdag slecht weer is zal de slechtweerverlichting nooit
gaan branden. Want die kan alleen branden in combinatie met dimlicht, en overdag brandt je dimlicht niet in AUTO.

Dus eigenlijk moet er in de handleiding staan:
'het kan worden geactiveerd bij mistig of sneeuwweer of in elk ander geval van slecht zicht, MITS het donker genoeg is voor de dimlichten om automatisch aan te gaan; deze functie is dus niet beschikbaar overdag'

[ Voor 14% gewijzigd door BVice op 18-09-2023 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriL
Surfroy01 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:43:
Achterklep open, de plaat aan de bovenkant binnen van je achterruit, die kun je er vrij gemakkelijk uit klikken. Ik vond het erg irritant en door een keer als passagier achterin mee te rijden kon ik het zo vinden. Was ook enkel op slechte klinker wegen dat het rammelde.[Afbeelding]
Heb je hier nogsteeds profijt van? de tape stukjes op de metale pinnetjes (ik zocht op rammel in het forum ;) ) ik heb hier ook last van, vooral op klinker weggetjes. Lijkt me dat een stukje tape geen kwaad kan op die plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 17-09 14:53
HenriL schreef op maandag 18 september 2023 @ 22:25:
[...]

Heb je hier nogsteeds profijt van? de tape stukjes op de metale pinnetjes (ik zocht op rammel in het forum ;) ) ik heb hier ook last van, vooral op klinker weggetjes. Lijkt me dat een stukje tape geen kwaad kan op die plek.
Ja hoor, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaulh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:06
Vanochtend had mijn navigatie er niet heel veel zin in. De route-planner deed het niet (hij bleef hangen in het berekenen van de route) en op een gegeven moment reed ik 'van de kaart af' en waren alleen de grootste wegen nog zichtbaar.

Benieuwd of het probleem zichzelf heeft opgelost vanmiddag wanneer ik weer richting huis ga rijden, of dat we aan de factory-reset kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
Rare keuze van Renault om geen CC aan te bieden op een auto met ACC.
Rij nu maar met de begrenzer aan.

Heb trouwens een nieuw mail adres voor meldingen richting Renault.

assistance.multimedia@renault.com

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Wellicht moet ik dat mail adres eens proberen dan. ik heb uberhaupt geen reactie gehad nog van renault naar aanleiding van mijn mail. Al meer dan een week geleden...

Inmiddels heb ik wel gewoon een dealerafspraak ingepland (oktober pas). Ben benieuwd of ze security level op kunnen werken daar maar ben bang dat de auto ongewijzigd terug gaat komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Japie.G op 19-09-2023 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Kan zo niks vinden over de onderhoudsinterval. Los van de tijd afhankelijke onderhoudsbeurt in de app zie ik niks over kilometer afhankelijk.

Bij de eerste generatie ioniq was dat elke 15000 een waarschuwingslampje. Iemand enig idee wanneer de Megane begint te piepen. Meestal komt het lampje pas 1000 kilomer voor het onderhoud. Dat rijd ik binnen een week weg maar tegenwoordig plannen garages al richting een maand in het voren is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
jeanpaulh schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:23:
Vanochtend had mijn navigatie er niet heel veel zin in. De route-planner deed het niet (hij bleef hangen in het berekenen van de route) en op een gegeven moment reed ik 'van de kaart af' en waren alleen de grootste wegen nog zichtbaar.

Benieuwd of het probleem zichzelf heeft opgelost vanmiddag wanneer ik weer richting huis ga rijden, of dat we aan de factory-reset kunnen.
Ook wel eens gehad, toen het aan-uit knopje op het scherm rechts 5 seconden ingedrukt gehouden (soft reset) daarna was alles weer in orde. Maar zoals je zegt, soms lost het zichzelf ook wel eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
Sr_Ogel schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:39:
Kan zo niks vinden over de onderhoudsinterval. Los van de tijd afhankelijke onderhoudsbeurt in de app zie ik niks over kilometer afhankelijk.

Bij de eerste generatie ioniq was dat elke 15000 een waarschuwingslampje. Iemand enig idee wanneer de Megane begint te piepen. Meestal komt het lampje pas 1000 kilomer voor het onderhoud. Dat rijd ik binnen een week weg maar tegenwoordig plannen garages al richting een maand in het voren is mijn ervaring.
Dit staat er bij mij in de app

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ItXAH1S_izPsGdpt2_PUiIJHaUc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JhIJhV8bjcLlntoI58CVSawz.png?f=user_large

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Gisteren teruggekomen van een vakantieritje Nieuwegein - Alicante.

Toch een beetje mixed feelings over de Megane.

Enerzijds is het me toch tegengevallen hoeveel meer tijd je kwijt bent door het laden. Vorig jaar reed ik in 12 uur tijd 1200 kilometer (ok, dat was slopend en doen we ook niet meer), maar dat is iets wat je met een EV dus wel kan vergeten.
Het laadpassen-verhaal leverde op de heenweg de nodige spanningen en frustraties op. Laadpalen die het niet deden, waar een app voor gedownload moest worden waarvan vervolgens blijkt dat de laadpaal “hors service” is (Frankrijk), onvindbare laadpalen of laadpalen die wel geplaatst zijn met mooie borden dat ze mogelijk gemaakt zijn met subsidie van de EU… die vervolgens niet aangesloten blijken te zijn. 8)7
Op de terugweg ging het gelukkig allemaal wat vlotter. Speelt natuurlijk mee dat je de auto wat beter kent, wat eerder kijkt naar de grote laadstations en beter snapt dat je niet altijd tot boven de 90% hoeft te laden.
Overigens zijn we heen gereden via Parijs, camping in Luzy, Millay, camping in Perpignan, door naar Alicante. Dus eigenlijk midden door Frankrijk. Terug zijn we meer via de kust gereden: overnachtingen in Olite, in Dune de Pyla, Beaumont-sur-Sarthe en door naar huis.

Degene die de cruise control heeft ontworpen in de Megane mag van mij een ander vak gaan leren. Wat is dat een waardeloos systeem, zeker in vergelijking met hoe Volkswagen die geïmplementeerd had. Even 20 of 30 kilometer harder of zachter is 9 van de 10 keer een gevecht waarbij uitzetten en weer aanzetten soms de beste optie is. Snelheid aanpassen terwijl je een uitvoegstrook passeert levert nieuwe uitdagingen op: er staan daar namelijk borden met lagere snelheden met als gevolg dat de cruise control zich daar soms op aanpaste. Mijn vriendin merkte (terecht) op dat ik wel heel hard mopperde over de cruise control.

Verder: alles in Comfort mode gereden. Heen haalden we +/- 21 Kw/100km, terug zaten we rond de 18, met 2 volwassenen, koelbox aangesloten op de sigarettenaansteker, USB stick met muziek en eigenlijk altijd wel 1 of 2 telefoons of tablet aan de lader.

De Comfort mode doet wat mij betreft zijn naam eer aan. Ik rij er prettig mee, heb toch voldoende prik om even in te halen en is gewoon prettig geveerd. Zoals sommigen al eerder zeiden: de stoelen zouden wat beter kunnen. Maar goed, als je toch iedere twee uur de auto uitklimt om te laden is daar wel overheen te komen. ;)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Thx nu ook gevonden. 60.000 kilometer dus. Dat duurt nog even;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Sr_Ogel schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:24:
[...]

Thx nu ook gevonden. 60.000 kilometer dus. Dat duurt nog even;-)
nee, het interval is 30.000. Dus bij ongeveer 29.000 begint hij aan te geven dat je moet.
Officieel moet dan alleen het interieurfilter maar op mijn factuur stonden ook de ZE A en ZE B service. Is lease, dus de exacte factuur heb ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
Pietervs schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:22:

Enerzijds is het me toch tegengevallen hoeveel meer tijd je kwijt bent door het laden. Vorig jaar reed ik in 12 uur tijd 1200 kilometer (ok, dat was slopend en doen we ook niet meer), maar dat is iets wat je met een EV dus wel kan vergeten.
Het laadpassen-verhaal leverde op de heenweg de nodige spanningen en frustraties op. Laadpalen die het niet deden, waar een app voor gedownload moest worden waarvan vervolgens blijkt dat de laadpaal “hors service” is (Frankrijk), onvindbare laadpalen of laadpalen die wel geplaatst zijn met mooie borden dat ze mogelijk gemaakt zijn met subsidie van de EU… die vervolgens niet aangesloten blijken te zijn. 8)7
Op de terugweg ging het gelukkig allemaal wat vlotter. Speelt natuurlijk mee dat je de auto wat beter kent, wat eerder kijkt naar de grote laadstations en beter snapt dat je niet altijd tot boven de 90% hoeft te laden.
Overigens zijn we heen gereden via Parijs, camping in Luzy, Millay, camping in Perpignan, door naar Alicante. Dus eigenlijk midden door Frankrijk. Terug zijn we meer via de kust gereden: overnachtingen in Olite, in Dune de Pyla, Beaumont-sur-Sarthe en door naar huis.

Degene die de cruise control heeft ontworpen in de Megane mag van mij een ander vak gaan leren. Wat is dat een waardeloos systeem, zeker in vergelijking met hoe Volkswagen die geïmplementeerd had. Even 20 of 30 kilometer harder of zachter is 9 van de 10 keer een gevecht waarbij uitzetten en weer aanzetten soms de beste optie is. Snelheid aanpassen terwijl je een uitvoegstrook passeert levert nieuwe uitdagingen op: er staan daar namelijk borden met lagere snelheden met als gevolg dat de cruise control zich daar soms op aanpaste. Mijn vriendin merkte (terecht) op dat ik wel heel hard mopperde over de cruise control.

Verder: alles in Comfort mode gereden. Heen haalden we +/- 21 Kw/100km, terug zaten we rond de 18, met 2 volwassenen, koelbox aangesloten op de sigarettenaansteker, USB stick met muziek en eigenlijk altijd wel 1 of 2 telefoons of tablet aan de lader.

De Comfort mode doet wat mij betreft zijn naam eer aan. Ik rij er prettig mee, heb toch voldoende prik om even in te halen en is gewoon prettig geveerd. Zoals sommigen al eerder zeiden: de stoelen zouden wat beter kunnen. Maar goed, als je toch iedere twee uur de auto uitklimt om te laden is daar wel overheen te komen. ;)
grappig, ik heb echt een andere ervaring. Lange reis is me 100% meegevallen. Terwijl mijn verbruik 25 kWh/100km was. En geen overnachting gedaan op 1200km (terug wel). Mijn Eneco laadpas heeft op elke laadpaal behalve 1 openbare lader midden in de Bourgogne gewerkt. Ik reed over de autoroute du soleil, waar gigantisch veel snelladers te vinden zijn. Misschien viel dat op jouw route tegen.

En zie mijn eerdere posts over de cruise control, ik reed hiervoor een VW en vond die ACC echt waardeloos (sowieso: snelheid + in een VW is het SET knopje indrukken, vaag???), de Megane vind ik echt een verademing hoe goed de cruise control (ACC) werkt. 20 of 30km langzamer doe ik met de cancel knop, of de - knop ingedrukt houden, of de maximum snelheid van het verkeersbord overnemen met de ronde knop...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak

Ja laadpassen en laadpalen is wel even een uitzoekwerkje als je naar het buitenland gaat. Zelf vind ik onwijs leuk om te doen van tevoren maar ik kan me voorstellen dat een ander daar anders over denkt.
Hier geldt wel, voorbereiding is het halve werk. Ik had 0 stress en 0 problemen en bij problemen had ik 'back-up'-laadpunten (plus de meest goedkope pas daarvoor) ook van tevoren uitgezocht.
Kon niet fout aan, en dat ging het ook niet.

Cruise control heb ik niet wel ACC en net zoals BVice vind ik het een verademing in vergelijk met mijn eerdere auto's (Seat, BMW, VW). Denk ook dat het een stukje gewenning is.

Qua de reis an sich, ik denk echt dat dat voor een ieder anders is, had ik al eens wat over gezegd in een ander topic:
Zjanzjak schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 11:54:
En zo zie je maar dat het echt per persoon verschilt, zelfs of ze nou ICE of EV rijden.
Moet altijd een beetje glimlachen als ik verhalen lees en de poster er van overtuigd is dat zijn/haar manier DE manier is om op vakantie bestemming te komen.

Met mijn diesel (met grote reikwijdte) stopte ik ook na anderhalf uur a 2 uur rijden, ben het gewoon zat dan. Ook nog eens 2 dames (vrouwlief en dochter) in de auto die een blaas hebben van een vlieg geloof ik.
Mijn stops waren met de diesel 40 minuten of meer, en nu met de EV..... ook, met dat verschil dat ik dan tijdens de stop aan het laden ben (als het kan/moet). 120 is me al hard zat en in de avond rijden vind ik 3 keer niks, dus ik rijd tot een uurtje of 6 en dan ben ik er wel klaar mee. Dit is mijn manier van reizen met de auto dus.
Maar kan me voorstellen dat een ander met 180 5 uur wil knallen met een stop van 5 minuten weer fijn vindt.

Lang verhaal kort, wat @Taro (en wat anderen ook hoor) zegt, de ervaring (het) is voor iedereen echt anders.
Of zoals ik zeg, ieder zijn meug,
Voor mij dus, qua stops, 0 verschil.
Maar goed, dat is dus meer iets voor het topic Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa

Edit: Zie net de eerste, mogelijke, facelift voor de Megane, hmmmm....
https://www.largus.fr/act...e3z-4TKMA67ZiBAy8IMesyucw

Kweet het zo net nog niet maar misschien moet ik nog een beetje wennen.

[ Voor 3% gewijzigd door Zjanzjak op 19-09-2023 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Ik wel. Het is gewoon een slecht ontwerp geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaulh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:06
Zjanzjak schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:55:
[...]

Ook wel eens gehad, toen het aan-uit knopje op het scherm rechts 5 seconden ingedrukt gehouden (soft reset) daarna was alles weer in orde. Maar zoals je zegt, soms lost het zichzelf ook wel eens op.
Vanavond op de terugweg was alles weer normaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
jeanpaulh schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:42:
[...]

Vanavond op de terugweg was alles weer normaal!
Misschien was de recente update van maps niet helemaal lekker gegaan, of was nog bezig.

15x330 SW38

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Visje99
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 06-06 10:19

Het laden gaat het snelst als er het minst in de accu zit. De snelste strategie is dus om bij elke laadbeurt (wij pauzeren ongeveer om de 2 uur = ca 230 km) net genoeg te laden tot de volgende laadbeurt. Doorgaans rekende Google dan uit dat we met 2% bij het volgende laadpunt uitkwamen; gedurende dat stuk kroop dat percentage weer omhoog richting de 10%. Als je dan weer gaat laden vliegen de kWh de accu en en kan je snel weer verder. Vaak was de laadtijd korter dan de rij voor de wc's!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Visje99 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 20:17:
[...]

Het laden gaat het snelst als er het minst in de accu zit. De snelste strategie is dus om bij elke laadbeurt (wij pauzeren ongeveer om de 2 uur = ca 230 km) net genoeg te laden tot de volgende laadbeurt. Doorgaans rekende Google dan uit dat we met 2% bij het volgende laadpunt uitkwamen; gedurende dat stuk kroop dat percentage weer omhoog richting de 10%. Als je dan weer gaat laden vliegen de kWh de accu en en kan je snel weer verder. Vaak was de laadtijd korter dan de rij voor de wc's!
Ja, dat is bekend dat laden sneller gaat met een lege(re) accu :)
Overigens houdt Google Maps daar niet heel goed rekening mee: we hebben vaak genoeg gezien dat er geadviseerd werd om bij te laden terwijl er nog tientallen procenten in de accu zat. We zijn dan ook een paar keer doorgereden ondanks dat Maps aangaf dat er geladen moest worden.

Ik had gehoopt dat Android Auto via de telefoon Chargemap beschikbaar zou maken, maar dat werkt helaas nog niet. Want ik heb het idee dat die beter rekening houdt met verbruik van de auto. Maar hopelijk komt dat nog.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• jerjer
Majesty schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 09:17:
[...]

Same here, kreeg nog een mail na gestuurd dat ze wilden weten wie m'n dealer was. Maar daarna niets meer gehoord.

Inmiddels 2 maanden verder en de schokdemper die vervangen zou worden voor de tik die te horen is tijdens het sturen is nog steeds niet op voorraad 8)7 .
Nou ik heb nieuws, ik heb antwoord gekregen van Renault met betrekking tot mijn vraag wanneer de upgrade naar AAOS 13 komt. Het antwoord wat ik kreeg was:
Op dit moment is er geen planning bekend bij ons bekend vanaf wanneer de upgrade zal plaats vinden voor het besturingssysteem Android automotive OS 12. Android Auto is een applicatie van de telefoon om uw telefoon te spiegelen op uw multimediasysteem. Om deze te kunnen updaten zult u in de appstore van de telefoon.
Toch nog maar weer eens doorvragen bij Renault. Ben benieuwd of ze release notes hebben die ze kunnen delen

[ Voor 3% gewijzigd door jerjer op 20-09-2023 18:03 . Reden: Typo's ]

• jerjer
Majesty schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 18:54:
[...]

Woensdag de 27e dus de eerste onderhoudsbeurt voor de mijne. Ik was de eerste die een Megane e tech af nam bij mijn dealer vorig jaar mei (geleverd in oktober), dus ben denk ook de eerste met een onderhoudsbeurt. Ervaring met mijn dealer helaas dat ik veel meer over de auto weet te vertellen dan zij zelf vreemd genoeg, en het is nog wel een Renault dealer.

Anyway, voor de zekerheid gevraagd of bovenstaande updates ook doorgevoerd zouden worden, ik kreeg het volgende antwoord:

[...]

Interessant. Dat betekent dat ze of inderdaad voor mijn auto niet meer zouden gelden omdat het een later model is dan die van jou (maar heb eveneens last van een schok met overgang van acc naar zonder acc etc.), of dat zij een foutje hebben gemaakt.

Ga woensdag de 27e maar gewoon afwachten.
Ik ben erg benieuwd naar jouw onderhoudsbeurt en wat ze precies gaan doen / hebben gedaan. Wil je dat met ons delen als je onderhoudsbeurt geweest is?

Met betrekking tot de OTS heb ik dit eveneens bij mijn dealer nagevraagd. Ik kreeg het volgende antwoord van mijn dealer:
We hebben de auto gecontroleerd op eventuele OTS/terugroepacties. Hij gaf hier niks over aan, er stond geen OTS open. De OTS’en die je in je mail benoemd zijn niet meer van toepassing.
Ook had ik navraag gedaan met betrekking tot het tikken van het gaspedaal wanneer ik gebruik maak van her generatie en heb ik nagevraagd over dat de auto accelereert op het moment dat ik ACC instel. Hierbij gaf mijn dealer het volgende aan:
dit doet de auto inderdaad dit zijn producteigenschappen
Wat zijn jullie ervaringen en zijn deze na een update of iets dergelijks opgelost of hebben jullie hier nog steeds last van?

Mijn dank is alvast groot _/-\o_

• vayshen
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-09 00:17
Ik ben ervan overtuigd dat mijn auto geen updates zelf zal installeren todat er wat handmatige updates worden toegepast. Lijkt wel Windows XP, hoe het hiermee omgaat.

Vraag me af of Volvo/Polestar eigenaren ook zulke inconsistente verschijnselen hebben/hadden met AAOS.

• PWS-Megane
  • Laatst online: 19-09 11:35
jerjer schreef op woensdag 20 september 2023 @ 18:02:

Ook had ik navraag gedaan met betrekking tot het tikken van het gaspedaal wanneer ik gebruik maak van her generatie en heb ik nagevraagd over dat de auto accelereert op het moment dat ik ACC instel. Hierbij gaf mijn dealer het volgende aan:

[...]

Wat zijn jullie ervaringen en zijn deze na een update of iets dergelijks opgelost of hebben jullie hier nog steeds last van?

Mijn dank is alvast groot _/-\o_
Die acceleratie bij aanzetten ACC is er bij mij niet meer na update door de dealer. Ook bij uitzetten ACC geen rem sckok meer, je kan met het pedaal precies voelen wat de juiste stand is.

• 1stFox
Ik heb een Techno versie, die zou ACC moeten hebben maar heb het idee dat dat gewoon niet werkt.
Heb de optie aangezet om afstand tussen voertuigen te herkennen maar als ik niet in grijp weet ik zeker dat ik in de achterbak van de auto voor me zit .

Als ik het zo lees hier ben ik misschien beter af met de "Domme" CC maar het blijft vreemd.
Mis ik een optie die ik eerst moet aanzetten o.i.d. of is men bij het afleveren een functie vergeten aan te zetten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HenriL
1stFox schreef op donderdag 21 september 2023 @ 08:56:
Ik heb een Techno versie, die zou ACC moeten hebben maar heb het idee dat dat gewoon niet werkt.
Heb de optie aangezet om afstand tussen voertuigen te herkennen maar als ik niet in grijp weet ik zeker dat ik in de achterbak van de auto voor me zit .

Als ik het zo lees hier ben ik misschien beter af met de "Domme" CC maar het blijft vreemd.
Mis ik een optie die ik eerst moet aanzetten o.i.d. of is men bij het afleveren een functie vergeten aan te zetten?
Ik denk dat jij eenzelfde techno variant als ik heb, pas vanaf productie datums later in 2023 zit ACC standaard hierop. Je hebt geen ACC, je kan het ook zien aan het stuur. Op je stuur links bij de vier knopjes heb je met ACC nog een knop in het midden voor volg afstand. als je die niet hebt, heb je geen ACC maar CC.

Ik ben heel blij dat ik geen ACC heb, maar dat is voorkeur, ik rij graag 'zelf'

• HenriL
Heb je misschien een foto van hoe jij de tape opgeplakt hebt? ik heb nogsteeds last van de rammel bij de achterklap, eigenlijk op iedere klinkerweg waar ik sneller dan 30 km rij.

Of is er wellicht nog een plek die rammelt? mijn kofferbak is leeg en de laadkabel is het zeker weten niet.

• BVice
HenriL schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:41:
[...]

Heb je misschien een foto van hoe jij de tape opgeplakt hebt? ik heb nogsteeds last van de rammel bij de achterklap, eigenlijk op iedere klinkerweg waar ik sneller dan 30 km rij.

Of is er wellicht nog een plek die rammelt? mijn kofferbak is leeg en de laadkabel is het zeker weten niet.
mijn dealer heeft een nieuw rechter achterlicht besteld om de rammel te verhelpen. Moet nog worden gemonteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
1stFox schreef op donderdag 21 september 2023 @ 08:56:

hoe ziet de linkerkant van je stuur er uit? Heb je een knop om de afstand in te stellen? (klein vierkant knopje met strepen ||| horizontaal)

• BVice
jerjer schreef op woensdag 20 september 2023 @ 18:02:
[...]

Ik ben erg benieuwd naar jouw onderhoudsbeurt en wat ze precies gaan doen / hebben gedaan. Wil je dat met ons delen als je onderhoudsbeurt geweest is?
ze vervangen het interieurfiltr, doen een ZE A beurtje en doen de terugroepacties (indien van toepassing).

• HenriL
BVice schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:21:
[...]

mijn dealer heeft een nieuw rechter achterlicht besteld om de rammel te verhelpen. Moet nog worden gemonteerd.
Wat was er bij het achterlicht geconstateerd dan? want ik denkdat de rammel in de klep zelf zit

• Mark146
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19-09 14:36
HenriL schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:16:
[...]

Wat was er bij het achterlicht geconstateerd dan? want ik denkdat de rammel in de klep zelf zit
Rammel zit bij mij in de achterklep. Ik heb het paneel er af gehaald en nu is het weg. Ik laat hem er maar even af want het irriteert me mateloos.

• HenriL
Mark146 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 13:09:
[...]

Rammel zit bij mij in de achterklep. Ik heb het paneel er af gehaald en nu is het weg. Ik laat hem er maar even af want het irriteert me mateloos.
Het bovenste paneel? onder het remlicht, achter de ruit?
Surfroy01 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:43:
Achterklep open, de plaat aan de bovenkant binnen van je achterruit, die kun je er vrij gemakkelijk uit klikken. Ik vond het erg irritant en door een keer als passagier achterin mee te rijden kon ik het zo vinden. Was ook enkel op slechte klinker wegen dat het rammelde.[Afbeelding]
Daar had ik de tip van SurfRoy voor geprobeerd met Tape op de pinnetjes, maar dat verhielp het voor mij niet

• 1stFox
BVice schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:26:
[...]

hoe ziet de linkerkant van je stuur er uit? Heb je een knop om de afstand in te stellen? (klein vierkant knopje met strepen ||| horizontaal)
HenriL schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:38:
[...]

Ik denk dat jij eenzelfde techno variant als ik heb, pas vanaf productie datums later in 2023 zit ACC standaard hierop. Je hebt geen ACC, je kan het ook zien aan het stuur. Op je stuur links bij de vier knopjes heb je met ACC nog een knop in het midden voor volg afstand. als je die niet hebt, heb je geen ACC maar CC.

Ik ben heel blij dat ik geen ACC heb, maar dat is voorkeur, ik rij graag 'zelf'
Knopje zelf zit er wel maar mist inderdaad de streepjes.
Dan weet ik iig zeker dat de functie er gewoon niet in zit. Gewone CC it is.
Tnx!

Snap ik ook gelijk waarom de auto goedkoper was dan in de brochure vermeldt die ik kreeg van m'n werkgever.
Daar stond ACC dan ook in vermeld.

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:34
Actually, deze ACC herkent dat er een rotonde aankomt en remt af. Bij een gewone CC moet je die altijd uitzetten of remmen. En dat kan natuurlijk ook altijd met de ACC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Ik heb al een hekel als een chip aan mijn stuur begint te trekken als ik eens zin heb om lekker scherp door de binnenbochten te rijden. Het moet toch niet gekker worden, weg met die troep.

• Mjaa
  • Niet online
Zou het helpen als ik het Renault logo voor op de wagen helemaal afplak?

• Centauriprime
Mjaa schreef op donderdag 21 september 2023 @ 18:48:
Ik heb al een hekel als een chip aan mijn stuur begint te trekken als ik eens zin heb om lekker scherp door de binnenbochten te rijden. Het moet toch niet gekker worden, weg met die troep.
Lane assist kan je tenminste nog uitzetten.

Iedereen met een e-tech moet gewoon Renault als een malle aanschrijven en eisen dat bepaalde quirks worden opgelost in de software. Zoals het niet kunnen uitzetten van de ACC. :(

15x330 SW38

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Mjaa schreef op donderdag 21 september 2023 @ 18:48:
Ik zet de Lane Assist regelmatig af :P In sommige bochtige smalle wegen hier is dat ‘terug duwen’ ronduit gevaarlijk. Ik heb ook bewust geen ‘Active Drive Assist’ opties genomen.
Nuja, zolang het makkelijk uitgezet kan worden met 1 druk op een knop ga ik niet klagen.

• Mjaa
  • Niet online
Soms doet de lane assist het ook zonder dat ik op de knop heb gedrukt. En als je het stuur niet goed vastpakt en de wagen denkt dat je een krantje aan het lezen bent krijg heen alert op je dashboard.

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Heeft iemand ooit al een melding gehad van die ‘vermoeidheid detectie’? Dat heeft de Megane toch ook dacht ik.

• Mjaa
  • Niet online
Ja dan moet je een beetje naar rechts en links sturen

• LaTiNo156
Mjaa schreef op donderdag 21 september 2023 @ 19:10:
Soms doet de lane assist het ook zonder dat ik op de knop heb gedrukt. En als je het stuur niet goed vastpakt en de wagen denkt dat je een krantje aan het lezen bent krijg heen alert op je dashboard.
Volgens mij kun je per rijmodus instellen of je lane assist aan wil hebben of niet

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Lane keep assist is wat anders als een lane departure warning. Lane keep assist is feitelijk een soort autonoom rijden en kan gelukkig makkelijk met de knop links onder aan en uit gezet worden.

Die lane departure warning moet je in drive assist menu in of uit schakelen (kan je op ook nog instellen hoe ‘snel’ die moet ingrijpen). Overigens waarschuwt die bij mij alleen als ik naar rechts over de lijn ga. Naar links heb ik nog nooit een warning gehad. Ook niet als ik het bewust probeer. Is dat bij iedereen zo?

• balliere
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 08-10-2024
Ik heb mijn EV60 super charge 130 nu anderhalve week en al 1300km op de teller gezet. Prettige wagen om mee te rijden en ben er vrij tevreden mee. Al 3x 140km tot op het hoofdkantoor van mijn werk gereden en met 78-79% raak ik 270km ver op 127km/u acc.
Alles werkt goed, behalve laden van de auto en de telefoon..

Vandaag naar de garage geweest om een afspraak te maken voor een diagnose van:
- de draadloze phone charger (komt elke keer op uitroepteken op het scherm, verschillende telefoons geprobeerd met/zonder cover)
- de laadsnelheid van de auto is een ramp, ik kom niet boven de 4kW op gelijk welke laadpaal. Al verschillende publieke palen geprobeerd van 11 en 22kW, maar het lijkt alsof er een cap op zit. Het snelste was 40,20kWh op 10u12min aan een 11kW paal. Superchargen werkt wel normaal.

6 Oktober gaat ie voor een dagje binnen om te diagnoseren. Nog iemand die dit gehad heeft? Ik vermoed dat de auto nog ergens in een fabrieksmodus staat om de eerste keer traag te laden of dat er echt iets mis is met het oplaadsysteem.

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

JanAd schreef op donderdag 21 september 2023 @ 19:12:
Heeft iemand ooit al een melding gehad van die ‘vermoeidheid detectie’? Dat heeft de Megane toch ook dacht ik.
Ben er niet trots op maar ja al gehad. Volgens mij was ik aan het slingeren tegen en over de streep doordat bde focus op de display zat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LaTiNo156
Ik had steeds dat ik niet draadloos kon laden, tot ik ontdekte dat ik de telefoon 1.5cm meer naar binnen moest leggen. Sindsdien 100% succes.
Nu wordt ie alleen te heet omdat ook de hotspot aanstaat 🙄

• balliere
LaTiNo156 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 21:05:
Ik had steeds dat ik niet draadloos kon laden, tot ik ontdekte dat ik de telefoon 1.5cm meer naar binnen moest leggen. Sindsdien 100% succes.
Nu wordt ie alleen te heet omdat ook de hotspot aanstaat 🙄
Ja had ik ook gemerkt. Die van mij lukt altijd, maar na enkele minuten verandert het icoontje op het scherm van een bliksem naar een rood uitroepteken, soms werkt het 30 seconden, soms 10min, maar langer niet.

• LaTiNo156
balliere schreef op donderdag 21 september 2023 @ 21:19:
[...]

Ja had ik ook gemerkt. Die van mij lukt altijd, maar na enkele minuten verandert het icoontje op het scherm van een bliksem naar een rood uitroepteken, soms werkt het 30 seconden, soms 10min, maar langer niet.
Je krijgt niet de melding dat je telefoon te heet is geworden?

• Mjaa
  • Niet online
Als je iPhone te heet wordt schakelt de IPhone het laden uit.

• Mjaa
  • Niet online
Het matje voor draadloos laden werkt als een magnetron en is volgens mij niet zo best voor je mobieltje. Voor het opladen kan je beter even het snoertje pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balliere
LaTiNo156 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 21:23:
[...]

Je krijgt niet de melding dat je telefoon te heet is geworden?
Nee, en na een paar minuten is ie niet te warm ook. In onze BMW 5 heb ik dat altijd na een uur met Waze op dat hij even niet laadt om af te koelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Japie.G schreef op donderdag 21 september 2023 @ 19:57:
Overigens waarschuwt die bij mij alleen als ik naar rechts over de lijn ga. Naar links heb ik nog nooit een warning gehad. Ook niet als ik het bewust probeer. Is dat bij iedereen zo?
Nu je het zegt, wel eens gehad als het iets te ver naar rechts ging volgens de mening van de wagen maar nog nooit naar links.

Verder erger ik mij er totaal niet aan (het lane departure gebeuren) en staat lane assist vrij vaak aan.
Denk ook dat lane assist wellicht wat vervelend is bij wat sportiever rijgedrag.

Telefoon laden werkt redelijk bij mij (Samsung S22 MET beschermhoes) maar als dochterlief haar iPhone wil laden dan MOET sowieso het hoesje eraf en moetie tot op de honderdste millimeter goed liggen anders werkt het niet. Als er buiten dan een vlinder voorbijvliegt heeft dat zodanige invloed dat de iPhone weer niet laadt. Denk dat het dus meer aan de iPhone ligt dan aan de wagen (alhoewel dat ook iets beter kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
iPhone 12 pro hier. Doe m eigenlijk altijd aan het kabeltje. Dan is die tenminste koel en nog snel als ik m los koppel.

Gebruik ik de qi mat dan. wordt de telefoon erg warm met car play en hotspot aan. Bij lange ritten zelfs dat de telefoon effe geen zin meer heeft door erg traag te worden. Duurt een minuutje ong. In het ergste geval red ie t niet eens om de batterij op te laden, het percentage blijft dan hetzelfde of loopt amper op.

[ Voor 76% gewijzigd door Centauriprime op 22-09-2023 09:12 ]

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Zjanzjak schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 08:42:
[...]

Nu je het zegt, wel eens gehad als het iets te ver naar rechts ging volgens de mening van de wagen maar nog nooit naar links.

Verder erger ik mij er totaal niet aan (het lane departure gebeuren) en staat lane assist vrij vaak aan.
Denk ook dat lane assist wellicht wat vervelend is bij wat sportiever rijgedrag.

Telefoon laden werkt redelijk bij mij (Samsung S22 MET beschermhoes) maar als dochterlief haar iPhone wil laden dan MOET sowieso het hoesje eraf en moetie tot op de honderdste millimeter goed liggen anders werkt het niet. Als er buiten dan een vlinder voorbijvliegt heeft dat zodanige invloed dat de iPhone weer niet laadt. Denk dat het dus meer aan de iPhone ligt dan aan de wagen (alhoewel dat ook iets beter kan).
Ben ik niet de enige. Vanmorgen even bewust geprobeerd over de linker baan te rijden, maar geen melding. Rechts krijg ik gelijk op mn flikker van de wagen.

Verder hier een iphone12 wat gewoon drama is op de QI lader. Moet inderdaad precies goed liggen, dan werkt het, maar een kleine bobbel in de weg zorgt er al voor dat ik het beruchte rode uitroepteken in beeld krijg. Verder wordt de telefoon erg snel heet (hotspot aan) waardoor het laden sowieso stopt. Eigenlijk dus nu altijd aan de kabel, wat prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:08

The Wizard

Moderator Mobile
Hie een Samsung s23 Ultra, totaal geen problemen, een rit van 13 uur geen enkel probleem met hotspot aan.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Opladen is hier met de Pixel 7 totaal geen probleem, zolang ik de gsm maar wat schuin in het vakje leg.
Als hij recht ligt werkt het opladen niet.

Lane Assist op links heb ik al vaak gehad, probeer maar eens een voertuig voorbij te steken als er duidelijke lijnen op de baan zijn :P

[ Voor 7% gewijzigd door JanAd op 22-09-2023 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:06
Viel mij ook op bij een leen auto (exacte uitvoering onbekend). De telefoon moet exact op de juiste plek liggen om te laden. Ofwel regelmatig na een hobbel of remactie je telefoon positie weer controleren. Als het mijn eigen auto was, zou ik bijna een randje maken zodat de telefoon klem ligt.

M.b.t. de Lane Assist. Die vond ik ook veel te hard aan het stuur trekken. Bijv. vrachtwagen op de rechterbaan slingert iets naar links, dus je wil dan tegen de linker rand van de weg gaan rijden. Stuurt de auto je zo terug naar de vrachtwagen. Dan moet je best tegensturen om te rijden waar je wilt.
Wanneer je het stuur los laat (nee, dat mag niet), dan bleef hij ook niet mooi in het midden van de baan rijden maar slinger je heen en weer tussen de randen. Lijkt volgens mij net alsof je dronken bent....

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Pagina: 1 ... 53 ... 98 Laatste