Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 52 ... 93 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vayshen
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 29-04 10:54
Mjaa schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:04:
[...]

Volgend jaar komt er elke maand een nieuwe auto van Renault op de markt volgens Renault baas. Om de concurrentie voor te zijn. Als je de Scenic ziet dan is het nieuwe enkel wat googelen met onderdelen.
Eerlijk gezegd, geen slecht idee. De motor is prima en de infotainment ook. Die layout mogen ze van mij in elke auto prikken, want als het goed is betekent dat opschalen van productie en dus uiteindelijk goedkoper. Ik hoop dat ze hem ook in de 5EV zullen zetten, misschien dat ie ietsje kleiner moet.

Maar het is een prima systeem en als ik het vergelijk met alle andere heeft deze toch m'n voorkeur door alle fysieke knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 23-04 10:22
het viel mij op dat de 60 kWh Scenic maar maximaal 120kW kan laden, en de 78 kWh met 150 kW...
Ik had ergens nog hoop dat de Megane een upgrade zou krijgen om op 150 kW te komen maar die kans lijkt zo wel kleiner te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:15
BVice schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:05:
het viel mij op dat de 60 kWh Scenic maar maximaal 120kW kan laden, en de 78 kWh met 150 kW...
Ik had ergens nog hoop dat de Megane een upgrade zou krijgen om op 150 kW te komen maar die kans lijkt zo wel kleiner te worden.
Ze zouden altijd nog via een fota update de laadcurve kunnen aanpassen. Langer tussen 100 en 130 houden is ook goed. Die enkeling die altijd en alleen maar via DC rapid charge laad zal dan misschien meer batterij degradatie hebben na zoveel jaar.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
PWS-Megane schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:48:
[...]

Ondertussen is de onderhoudsbeurt gedaan. Uiteraard heeft de dealer (Zeeuw en Zeeuw, verder prima dealer) geen idee wat de fixes zouden moeten oplossen. Wat me is opgevallen erna (ik rij altijd met hoogste regeneratie, one-pedal driving):

1) Inschakelen van Cruise Control geeft geen ' schok' meer. Voor de update voelde je altijd een korte accelaratie bij inschakelen.

2) Het is nu veel makkelijker om bij uitschakeling CC te voelen wat je stand van het gaspedaal moet zijn. Geen schok met snel afremmen als je de CC uitschakelt, lukt nu veel beter om met de voet de juiste vertraging te voelen als je de CC uitschakelt.

3) Bij inschakelen van hoogste generatie stand wordt het gaspedaal niet meer ' zwaarder'. Eerder moest je goed opletten omdat je echt meer kracht moest zetten om niet te vertragen bij inschakelen, je moest weer ' voelen' wat de juiste stand was bij de snelheid.

4) Ik heb geen ' tikken' in het gaspedaal meer gevoeld...

Nu hopen dat de update van de OTA computer de vele mislukte updates verhelpt, tot nu toe is nog geen een OTA update in 1 keer gelukt..
Interessant, welke versie draai je nu dan?
Was in de veronderstelling dat ik zelf de nieuwste versie draaide.
Zou wel erg mooi zijn dat die zaken opgelost zijn namelijk, die doen zich (volgens mij) alleen voor wanneer je in de Eco stand rijdt (en dat doe ik altijd). Wanneer je op dat moment naar CC schakelt of stopt met CC, dan zit daar een vervelende schok in. Voor mezelf als bestuurder niet zo'n probleem, maar vind het niet bijdragen aan een smooth rijervaring voor de andere inzittenden. Punt 1/2/3 hebben denk ik ook met dezelfde wijziging te maken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:15
Centauriprime schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:28:
[...]

Ze zouden altijd nog via een fota update de laadcurve kunnen aanpassen. Langer tussen 100 en 130 houden is ook goed. Die enkeling die altijd en alleen maar via DC rapid charge laad zal dan misschien meer batterij degradatie hebben na zoveel jaar.
Dat zal wel meevallen als de recente studies waar blijken te zijn
https://www.autonieuws.be...-batterij-dan-traag-laden

Laat ze maar snel zo een update uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Registratie: April 2023
  • Niet online
Ik zou toch liever hebben dat Renault aan een verdere verbetering van hun product werken ipv wat trendy dingetjes toevoegen als ledlampjes en bekerhouders of nog wat ideetjes stelen van andere merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
Mjaa schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 21:50:
Ik zou toch liever hebben dat Renault aan een verdere verbetering van hun product werken ipv wat trendy dingetjes toevoegen als ledlampjes en bekerhouders of nog wat ideetjes stelen van andere merken.
Ons geld is al binnen bij ze...
Begin langzaam het gebrek aan updates wel irritant te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:11

Sr_Ogel

Klop klop klop

Ik zou er niet te veel van verwachten. Het is geen Tesla die met trial and error features toevoegd. Dan elke maand het een beetje bijschaven.

De traditionele auto merken zijn niet zo feature hongerig. Verwacht hooguit wat technische aanpassingen en wat bugs die opgelost worden. Bij Hyundai ook nooit echt iets noemenswaardig kunnen ontdekken bij de jaarlijkse update na uitvoeren onderhoud.

Ota updates zijn geen beta kanaal waar je maar maandelijks mensen mee kan opzadelen. Een foutje en duizenden auto's moeten naar de dealer. Dat Tesla dat wel durft /doet is niet gek gezien hun andere kijk op de wereld.

Renault heeft een volwaardige auto afgeleverd. Nieuwe features koop je maar als het geüpdate model uitkomt. Bugs gaan we nog oplossen maar in beperkt aantal updates. Althans zo zie ik de traditionele automakers.

Een auto is geen telefoon. Deels ook weer wel want daar duren updates ook lang (uitgezonderd beveiligingsupdates)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWS-Megane
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 29-04 11:27
Majesty schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:43:
[...]

Interessant, welke versie draai je nu dan?
Was in de veronderstelling dat ik zelf de nieuwste versie draaide.
Zou wel erg mooi zijn dat die zaken opgelost zijn namelijk, die doen zich (volgens mij) alleen voor wanneer je in de Eco stand rijdt (en dat doe ik altijd). Wanneer je op dat moment naar CC schakelt of stopt met CC, dan zit daar een vervelende schok in. Voor mezelf als bestuurder niet zo'n probleem, maar vind het niet bijdragen aan een smooth rijervaring voor de andere inzittenden. Punt 1/2/3 hebben denk ik ook met dezelfde wijziging te maken dan.
Exacte versie software weet ik niet, maar het gaat om terugroepactie: OTS-0DY5-OTS. Ik rij inderdaad ook altijd in de ECO stand. Update kan alleen door dealer worden uitgevoerd werd mij verteld, geen OTA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centauriprime
Polestar heeft ook netjes release notes met regelmatig updates, en dat is ook AAOS.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:23

Japie.G

Colour Classic

Sr_Ogel schreef op woensdag 6 september 2023 @ 08:11:
Ik zou er niet te veel van verwachten. Het is geen Tesla die met trial and error features toevoegd. Dan elke maand het een beetje bijschaven.

De traditionele auto merken zijn niet zo feature hongerig. Verwacht hooguit wat technische aanpassingen en wat bugs die opgelost worden. Bij Hyundai ook nooit echt iets noemenswaardig kunnen ontdekken bij de jaarlijkse update na uitvoeren onderhoud.

Ota updates zijn geen beta kanaal waar je maar maandelijks mensen mee kan opzadelen. Een foutje en duizenden auto's moeten naar de dealer. Dat Tesla dat wel durft /doet is niet gek gezien hun andere kijk op de wereld.

Renault heeft een volwaardige auto afgeleverd. Nieuwe features koop je maar als het geüpdate model uitkomt. Bugs gaan we nog oplossen maar in beperkt aantal updates. Althans zo zie ik de traditionele automakers.

Een auto is geen telefoon. Deels ook weer wel want daar duren updates ook lang (uitgezonderd beveiligingsupdates)
De auto is geen telefoon? Er zit dus wel een ‘telefoon’ in de auto, het gehele aaos systeem. Dat is connected en dient geupdate te worden. Traditioneel, amehoela. Ze moeten daar bij meekomen inc release notes. Het is belachelijk dat we in een auto van 40k rijden met een heftig outdated, connected infotainment OS.

Dat ze voorzichtig zijn met autotechnische zaken snap ik. Terecht. OTS updates zijn inderdaad alleen door de dealer te doen. Maar zelfs die krijgen geen release notes, althans de mijne niet.

Maar dat hele AAOS ding loopt flink achter. Polestar en Volvo doen dit wel goed. En het domme is.. Renault heeft de boel in hun nieuwere wagens met dezelfde hardware wel op de nieuwe aaos versies draaien.. koekoek… waar blijft die update voor ons?

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
Sr_Ogel schreef op woensdag 6 september 2023 @ 08:11:

Dit is echte en pre-EV visie hoor...
Als ik naar collega's kijk in Polestars, EV6's en zelfs Enyacs die hebben regelmatig updates. De collega met Enyac werd laatst zelfs netjes door zijn dealer gebeld dat hij voor een motor update even langs moest komen omdat deze niet via OTA kon, om zijn EV efficiënter te maken...

Ondertussen zit ik met een Megane waar elke dag wel iets merkwaardigs gebeurd, met een een OS versie van 2 jaar oud en de laatst security patch meer dan een jaar oud... Triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWS-Megane
Japie.G schreef op woensdag 6 september 2023 @ 08:49:
[...]

De auto is geen telefoon? Er zit dus wel een ‘telefoon’ in de auto, het gehele aaos systeem. Dat is connected en dient geupdate te worden. Traditioneel, amehoela. Ze moeten daar bij meekomen inc release notes. Het is belachelijk dat we in een auto van 40k rijden met een heftig outdated, connected infotainment OS.

Dat ze voorzichtig zijn met autotechnische zaken snap ik. Terecht. OTS updates zijn inderdaad alleen door de dealer te doen. Maar zelfs die krijgen geen release notes, althans de mijne niet.

Maar dat hele AAOS ding loopt flink achter. Polestar en Volvo doen dit wel goed. En het domme is.. Renault heeft de boel in hun nieuwere wagens met dezelfde hardware wel op de nieuwe aaos versies draaien.. koekoek… waar blijft die update voor ons?
Heb je die vraag al eens bij Renault NL neergelegd? Kan gewoon via renault site als klacht, daar wordt echt op gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

PWS-Megane schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:01:
[...]

Heb je die vraag al eens bij Renault NL neergelegd? Kan gewoon via renault site als klacht, daar wordt echt op gereageerd.
Ik heb op dit forum al een gevraagd of iemand een RenaultNL contactadres had voor mij, maar een klacht had ik nog niet bedacht. Is daar een formuliertje voor, ik ga dat gewoon doen. Vind het echt slecht. Verder ben ik overigens extreem blij hoor met de mooie wagen :-) _/-\o_ Alleen dat updatebeleid is echt tenenkrommend tov de andere vergelijkbare wagens.

[ Voor 7% gewijzigd door Japie.G op 06-09-2023 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWS-Megane
Japie.G schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:15:
[...]

Ik heb op dit forum al een gevraagd of iemand een RenaultNL contactadres had voor mij, maar een klacht had ik nog niet bedacht. Is daar een formuliertje voor, ik ga dat gewoon doen. Vind het echt slecht. Verder ben ik overigens extreem blij hoor met de mooie wagen :-) _/-\o_ Alleen dat updatebeleid is echt tenenkrommend tov de andere vergelijkbare wagens.
gewoon via renault.nl, klacht indienen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Zojuist gedaan. Eens zien of daar een reactie op komt. Hoe blij ik ook ben met de wagen, het hele software verhaal is zwaar ondermaats en onder verwachting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jerjer
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-04 11:56
Japie.G schreef op woensdag 6 september 2023 @ 10:06:
Zojuist gedaan. Eens zien of daar een reactie op komt. Hoe blij ik ook ben met de wagen, het hele software verhaal is zwaar ondermaats en onder verwachting.
Hou ons up de hoogte! Ben benieuwd hoe Renault hier op reageert!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BVice
Wat is er mis dan? Als het goed is komen er GEEN updates, dat zou ik niet verwachten, los van het oplossen van bugs. Renault is nog steeds maar 1 van de 2 merken die AAOS uberhaupt aanbieden, (ook al is het op papier verouderd).

Natuurlijk doet VW regelmatig updates op die Enyaq enz, dat is nodig om die hopeloos oude techniek acceptabel te houden. Wat dat betreft loopt Renault toch gewoon jaren voor op de rest?

Als je functionaliteit mist, dan had je een andere auto moeten kiezen. Welke functies verwacht je dat Renault gaat toevoegen? Zoals AAOS nu werkt en draait, is toch al 100x beter dan de interface in bijv een ID4 / EV6 / IONIQ?
Alleen het feit dat er al een nieuwe AAOS bestaat, betekent het niet dat de oude gelijk 'slecht' is?
Ik heb net gecheckt en sinds ik de auto heb (augustus 2022) heb ik 10 OTA's gehad. Ik vind dat erg veel. Maar ik had een van de eerste auto's. Ik neem aan dat als je een '23 Megane hebt, het aantal OTA's al een stuk minder is.

[ Voor 20% gewijzigd door BVice op 06-09-2023 11:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Bij een rijdende computer verwacht ik wel updates. Zo simpel is het (vind ik dan :) ).

Wat er mis is:

- Een aantal OTA updates zijn status mislukt, en worden niet opnieuw aangeboden
- Je draait een connected OS wat vanwege beveiliging up to date gehouden moet worden. Er zijn updates maar Renault installeert ze (nog) niet op de bestaande auto's.
- Als ik vandaag update x krijg, krijgt mijn buurman met dezelfde auto die update niet. Zeg het maar waarom? Jij hebt 10 OTA;s gehad met een auto van aug 22, ik met een auto van juli 22 4 stuks. Precies wat ik bedoel. Dat is toch ongelofelijk vaag?
- Er zit verschil tussen auto's (eco stand ACC 100km/h max vs 114km/h max). Nergens terug te vinden waar die verschillen zitten.
- Ik zie tal van bugs of kleine foutjes waarvan ik verwacht dat ik dat ergens kan melden. Maar dealers says no, renault says no.

Kijk naar het polestar linkje wat @Centauriprime plaatste. Hoe moeilijk kan het zijn, zo hoort het. Geef me gewoon een lijst met wat er gedaan is aan de software en hoe die updates te verkrijgen zijn. Dan weet je in ieder geval of iets bekend is, opgelost is of hoe de gedachten zijn van het merk tov de toekomst. Bij Renault weten we (en ook de dealer) helemaal niets. Dus de reactie van Renault NL zal wel zijn.. Geen idee, ga maar naar je dealer. En zo ben je weer van het kastje naar de muur. Afijn.. ik wacht af.

Overigens rijden er inmiddels wel meer merken rond met AAOS..

[ Voor 8% gewijzigd door Japie.G op 06-09-2023 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Japie.G schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:32:
Bij een rijdende computer verwacht ik wel updates. Zo simpel is het (vind ik dan :) ).

Wat er mis is:

- Een aantal OTA updates zijn status mislukt, en worden niet opnieuw aangeboden
- Je draait een connected OS wat vanwege beveiliging up to date gehouden moet worden. Er zijn updates maar Renault installeert ze (nog) niet op de bestaande auto's.
- Als ik vandaag update x krijg, krijgt mijn buurman met dezelfde auto die update niet. Zeg het maar waarom? Jij hebt 10 OTA;s gehad met een auto van aug 22, ik met een auto van juli 22 4 stuks. Precies wat ik bedoel. Dat is toch ongelofelijk vaag?
- Er zit verschil tussen auto's (eco stand ACC 100km/h max vs 114km/h max). Nergens terug te vinden waar die verschillen zitten.
- Ik zie tal van bugs of kleine foutjes waarvan ik verwacht dat ik dat ergens kan melden. Maar dealers says no, renault says no.

Kijk naar het polestar linkje wat @Centauriprime plaatste. Hoe moeilijk kan het zijn, zo hoort het. Geef me gewoon een lijst met wat er gedaan is aan de software en hoe die updates te verkrijgen zijn. Dan weet je in ieder geval of iets bekend is, opgelost is of hoe de gedachten zijn van het merk tov de toekomst. Bij Renault weten we (en ook de dealer) helemaal niets.

Overigens rijden er inmiddels wel meer merken rond met AAOS..
ik kan me voorstellen dat Renault niet een hele vloot in 1x update. Misschien heeft jouw buurman bepaalde updates al gehad via de dealer (voor aflevering).
Aanpassen van Vmax in ECO kan alleen bij de dealer, is gewoon een setting die ze kunnen wijzigen. Heb ik ook laten doen.

Bugs en foutjes melden...tja, dan moet je denk ik solliciteren. Het is niet te doen voor een afbrikant om wereldwijd iedereen die een auto koopt te vragen om feedback en die feedback mee te nemen in een R&D roadmap. Daar hebben ze testers voor, en vanwege de bizarre tijdsdruk worden er dus dingen vrijgegeven die idealiter nog een maandje doorontwikkeld waren. Maar nog meer vertraging op afleveringen wordt ook weer niet geaccepteerd.
Security updates: daar is wel wat voor te zeggen, maar de auto is nog erg nieuw. NB bedenk ook dat bijvoorbeeld de XC40 tot voor kort niet eens Android Auto ondersteunde. Dus die liep al achter tov de Megane.

Dat mislukte updates niet herstart kunnen worden vind ik wel raar (zelf alleen geen last van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

BVice schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:40:
[...]

ik kan me voorstellen dat Renault niet een hele vloot in 1x update. Misschien heeft jouw buurman bepaalde updates al gehad via de dealer (voor aflevering).
Aanpassen van Vmax in ECO kan alleen bij de dealer, is gewoon een setting die ze kunnen wijzigen. Heb ik ook laten doen.

Bugs en foutjes melden...tja, dan moet je denk ik solliciteren. Het is niet te doen voor een afbrikant om wereldwijd iedereen die een auto koopt te vragen om feedback en die feedback mee te nemen in een R&D roadmap. Daar hebben ze testers voor, en vanwege de bizarre tijdsdruk worden er dus dingen vrijgegeven die idealiter nog een maandje doorontwikkeld waren. Maar nog meer vertraging op afleveringen wordt ook weer niet geaccepteerd.
Security updates: daar is wel wat voor te zeggen, maar de auto is nog erg nieuw. NB bedenk ook dat bijvoorbeeld de XC40 tot voor kort niet eens Android Auto ondersteunde. Dus die liep al achter tov de Megane.

Dat mislukte updates niet herstart kunnen worden vind ik wel raar (zelf alleen geen last van).
Het zou best heel goed kunnen dat bepaalde updates die bij mij mislukt staan in de OTS update zitten die bij de dealer gedaan is. Maar dat weet de dealer mij dus niet te vertellen. Tevens het updaten van vmax in eco mode.. mijn dealer kijkt me met glazen ogen aan van waar heb je het over.. Het klinkt alsof je in ieder geval een beter ingevoerde dealer hebt dan ik :P Wellicht kan Renault NL mijn dealer dan van de juiste info voorzijn naar aanleiding van mijn klacht nu. Al vertelde mijn dealer me al meerdere keren dat ze de vragen uit hadden gezet bij RenaultNL. Ik moet maar aannemen dat dat ook waar is..

Net even bij google gekeken. AAOS zit momenteel op versie 13. Kijk voor de grap maar eens wat er in onze Megane's draait :'( . Overigens ben ik het met je eens dat dit niet direct een probleem is hoor. Maar ik vind het tekenend dat de andere merken de boel wel netjes up to date hebben, alleen Renault nog niet in de megane (de nieuwere auto's wel).

- AAOS Security bulletins
Ook voor onze 'oude' AAOS versie worden door google Security patches uitgebracht. Ik heb het nog niet gecontroleerd, maar ik heb sterk het gevoel dat die ook niet geïnstalleerd zijn. Vanavond even checken..

[ Voor 16% gewijzigd door Japie.G op 06-09-2023 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Majesty schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:43:
Zou wel erg mooi zijn dat die zaken opgelost zijn namelijk, die doen zich (volgens mij) alleen voor wanneer je in de Eco stand rijdt (en dat doe ik altijd). Wanneer je op dat moment naar CC schakelt of stopt met CC, dan zit daar een vervelende schok in.
Dat doet zich jammer genoeg niet alleen in de ECO-stand voor, maar ook in de Comfort-stand kan ik uit ervaring vertellen.

Het zou inderdaad mooi zijn als dat is opgelost - en dat de update daarvoor beschikbaar is/komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Japie.G schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:45:
[...]

Het zou best heel goed kunnen dat bepaalde updates die bij mij mislukt staan in de OTS update zitten die bij de dealer gedaan is. Maar dat weet de dealer mij dus niet te vertellen. Tevens het updaten van vmax in eco mode.. mijn dealer kijkt me met glazen ogen aan van waar heb je het over.. Het klinkt alsof je in ieder geval een beter ingevoerde dealer hebt dan ik :P Wellicht kan Renault NL mijn dealer dan van de juiste info voorzijn naar aanleiding van mijn klacht nu. Al vertelde mijn dealer me al meerdere keren dat ze de vragen uit hadden gezet bij RenaultNL. Ik moet maar aannemen dat dat ook waar is..

Net even bij google gekeken. AAOS zit momenteel op versie 13. Kijk voor de grap maar eens wat er in onze Megane's draait :'( . Overigens ben ik het met je eens dat dit niet direct een probleem is hoor. Maar ik vind het tekenend dat de andere merken de boel wel netjes up to date hebben, alleen Renault nog niet in de megane (de nieuwere auto's wel).

Ook voor onze 'oude' AAOS versie worden door google Security patches uitgebracht. Ik heb het nog niet gecontroleerd, maar ik heb sterk het gevoel dat die ook niet geïnstalleerd zijn. Vanavond even checken..
Tussendoor even gecheckt, maar ik draai dus AAOS10 met security patch niveau januari 2022.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VKG1ZYujcaQFPJFMXt682s3tCt8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lQgpykuznFdjl5Ka2VDdjUFa.jpg?f=fotoalbum_large
Sorry voor de beroerde foto, maar zit iedereen op deze software? Of moet ik toch nog echt een keer naar de dealer🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
Japie.G schreef op woensdag 6 september 2023 @ 13:59:
[...]
Sorry voor de beroerde foto, maar zit iedereen op deze software? Of moet ik toch nog echt een keer naar de dealer🤪
Dacht dat die van mij een security patch van september 2022 draait.

Zie post van mij eerder dit jaar, net even snel terug gezocht:
Razer in "Het grote Renault Megane E-Tech electric topic"

Maar als ik het zo zie, is alleen de beveilingspatch anders...

[ Voor 25% gewijzigd door Razer op 06-09-2023 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Razer schreef op woensdag 6 september 2023 @ 14:49:
[...]

Dacht dat die van mij een security patch van september 2022 draait.

Zie post van mij eerder dit jaar, net even snel terug gezocht:
Razer in "Het grote Renault Megane E-Tech electric topic"

Maar als ik het zo zie, is alleen de beveilingspatch anders...
Interessant. Het is blijkbaar dus wel te updaten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
Japie.G schreef op woensdag 6 september 2023 @ 15:21:
[...]

Interessant. Het is blijkbaar dus wel te updaten!
Die van mij is in februari dit jaar van de band gerold :)

https://www.autoreview.nl...zenden-euros-goedkoper-is

Auwa... Ik wil mijn bijtelling wel opnieuw laten berekenen, in eens 6000 euro er af ;)

De Scenic moet hier natuurlijk net boven geplaatst gaan worden.

[ Voor 36% gewijzigd door Razer op 06-09-2023 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eupFjpi1PJxSbrjN7jtwIzZvgTQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/luzfHNHqWrLN7RygZQtccJrz.jpg?f=fotoalbum_large

Dit jaar gekocht en security patch staat op september vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Blijkbaar kan je dat spul updaten via Google play system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Mjaa schreef op woensdag 6 september 2023 @ 20:51:
serieus? Hoe? Dat zou wel een belangrijke vondst zijn voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:03
Mjaa schreef op woensdag 6 september 2023 @ 20:51:
Echt niet. Google levert alleen app updates via de playstore. Systeem updates moeten door de fabrikant worden gepusht naar de auto.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helric66
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 08-08-2024
Zijn de smeekbedes verhoord? Renault verlaagt de prijzen.

https://www.autoweek.nl/a...ult,prijzen%20op%20tot%20

[ Voor 62% gewijzigd door helric66 op 06-09-2023 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-04 20:46
PWS-Megane schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:48:
[...]

Ondertussen is de onderhoudsbeurt gedaan. Uiteraard heeft de dealer (Zeeuw en Zeeuw, verder prima dealer) geen idee wat de fixes zouden moeten oplossen. Wat me is opgevallen erna (ik rij altijd met hoogste regeneratie, one-pedal driving):

1) Inschakelen van Cruise Control geeft geen ' schok' meer. Voor de update voelde je altijd een korte accelaratie bij inschakelen.

2) Het is nu veel makkelijker om bij uitschakeling CC te voelen wat je stand van het gaspedaal moet zijn. Geen schok met snel afremmen als je de CC uitschakelt, lukt nu veel beter om met de voet de juiste vertraging te voelen als je de CC uitschakelt.

3) Bij inschakelen van hoogste generatie stand wordt het gaspedaal niet meer ' zwaarder'. Eerder moest je goed opletten omdat je echt meer kracht moest zetten om niet te vertragen bij inschakelen, je moest weer ' voelen' wat de juiste stand was bij de snelheid.

4) Ik heb geen ' tikken' in het gaspedaal meer gevoeld...

Nu hopen dat de update van de OTA computer de vele mislukte updates verhelpt, tot nu toe is nog geen een OTA update in 1 keer gelukt..
Nice! Punten 1 tot 3 heb ik ook 'last' van!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 30-04 07:19
Ik heb de mijne vorig jaar net voor de prijs verhoging besteld met korting en het verschil met subsidie tov dit jaar het zelfde bedrag netto betaald..........

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-04 15:50
Eerste kleine issue met de megane.
Gisteren deed mijn bandenspanningsensor links achter het niet meer.

Geen enkele reading en ook waarschuwing op dashboard. Kon ook de bandenspanning niet resetten.

Wou net de garage gaan bellen toen de sensor vanmorgen tijdens het rijden het opeens weer deed.

Niks serieus

• Surfroy01
Gebeurt mij ook wel eens dat ie helemaal niets leest geen enkele band......... doet het na verloop altijd wel weer.

• cvrnd
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik heb na de melding dat de banden te leeg waren ze gevuld. Maar de melding blijft maar terugkomen.. Hoe zet ik dat uit?

• goofer_nieuw
Heb je na het vullen van de banden de spanningsregistratie gereset? Anders blijft de megane de oude spanning laten zien als ik het goed heb begrepen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Japie.G schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:45:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens qua update beleid hoor. Het was voor mij een gok toen ik de auto aanschafte, gezien het de eerste elektrische Megane met Google Automotive Services (GAS) was. Had gehoopt dat ze een groot software team op dit 'paradepaardje' hadden gezet om alles in één keer goed te doen, maar daar lijkt het nog niet op.
Polestar kreeg AAOS 12 begin 2022. De Megane draait nog op 10. Ik snap dat het veel werk is om een eigen schil aan te passen (kijk naar alle Android aanbieders, daar zit ook altijd minimaal een half jaar tussen), maar de Megane loopt echt ver achter.

Het kan wel zo zijn dat Renault gekozen heeft voor stabiliteit met een 'if it ain't broken don't fix it' beleid (maar dan gaat dat in ieder geval niet op, want er zitten nog genoeg bugs in de software), maar als je AAOS gaat draaien als infotainment systeem, hoor je in mijn ogen gewoon mee te gaan met de upgrades die daarvoor uit komen. En ja, natuurlijk duurt dat langer met een eigen schil erover.
Maar goed, dan hebben we het inderdaad nog niet eens over het updatebeleid van de securitypatches gehad: Januari 2022 is echt niet oké.

Informatie over het updatebeleid van de software zou eigenlijk bij aanschaf bekend moeten zijn vind ik. In het geval van elektrische auto's koop je namelijk niet meer alleen een auto, er is veel afhankelijk van de software in de auto.

• RoLeaf
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-04 16:57
Gisteren had ik ook een issue met de ingebouwde navigatie.

's Morgens deed eerst "Hey Google..." het niet. Bij handmatige navigatie was de geschiedenis weg en ging het hele wegennet weg, grijze schermen. Navigatie werkte ook niet meer. Aan het einde van de rit kwam er een basale wegenkaart voor terug.

's-Middags werkte het nog steeds niet. Tijdens de rit een basale kaart en toch nog een af en toe stukje echte kaart soms op het grote scherm en soms op het kleine scherm. Thuis naar de gedownloade kaarten gekeken. Geen automatische kaart meer en ook geen van de eerder gedownloade kaarten. Ook het download commando werkte niet.

Vandaag is het uit zichzelf hersteld. Geschiedenis, kaartmateriaal inclusief de eerder gedownloade kaarten is weer terug.

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Majesty schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:54:
[...]

I
Maar goed, dan hebben we het inderdaad nog niet eens over het updatebeleid van de securitypatches gehad: Januari 2022 is echt niet oké.
Over het aanbieden van updates en de informatie erover valt veel te verbeteren. Maar dat jij op januari 2022 en een aantal in dit topic op september 2022 (waaronder ik zelf) vind ik wel opmerkelijk. Er rijden dus auto's rond met exact dezelfde Android versie alleen de security patches verschillen. Dat zijn naar mijn idee juist de dingen die vrij risicoloos ota te doen moeten zijn.

Hopen dat Google net als bij de telefoon modulaire gaat werken dat meer delen van de software door Google zelf geüpdatet kunnen worden.

Renault specifieke bugs zullen van Renault moeten komen. Al heb ik nog weinig kunnen ontdekken anders dan ongelukkigr vertalingen of juist geen vertaling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jerjer
deMercer schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 11:45:
[...]

Dat is een afbeelding van de iOS-app, als ik het goed heb. Ik gebruik de Android-app (want Android telefoon). Na installatie van de My.Renault app op mijn iPad zie ik opeens het kenteken van de auto staan; in de Android-app komt dat niet voor.

Diverse gevens zijn overigens weinig informatief:

Merk: Renault
Model: Megane e-tech
Kleur: Gletsjerwit
Interieur: Interieurbekleding 02
Bekleding: Stof 03
Type brandstof: Elektriciteit
Versnellingsbak: Reductor voor elektromotor
VIN: [VIN]
Registratienummer: [kenteken]

NB Wellicht leuk om te vermelden dat in de iOS-app de labels in het Nederlands zijn, maar de gegevens in het Spaans. In de Android-app is alles in het Nederlands. In beide talen zijn de gegevens even beperkt.
Iets bijzonders waar ik vandaag achter kwam. Het kan zijn dat je na het afmelden, cache legen en weer aangemeld bent je wel alle gegevens te zien krijgt. Dit was bij mij dus het geval.

Omdat ik voor de zekerheid mijn wachtwoord wou checken (nergens opgeslagen natuurlijk 😥) moest ik bovenstaande toevallig doen. Na t opnieuw aanmelden kreeg ik alles te zien inclusief de opties die op mijn toekomstige auto zitten

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04 08:13
Zjanzjak schreef op zondag 2 juli 2023 @ 23:15:
Oh voor Megane eigenaren die willen laden bij Tesla Breda... doe dit alleen als het niet te druk is.
Ze hebben de laadpunten net te ver van het stoepje geplaatst (of het stoepje te ver van de laadpunten) zodat laden onmogelijk is.
Tenzij.
Tenzij je dwars gaat staan, en dus 2 plaatsen bezet houdt.
Vanmiddag was het gelukkig totaal niet druk. ;)
Hetzelfde geldt voor Tesla Middelburg, daar is de ruimte tussen stoep en laadpunt nog ietsjes groter.
Waren maar 2 Tesla's dus heb de wagen op maximale afstand van hen dwars neergezet en wat geladen.
Gelukkig kwamen er geen andere (Tesla)wagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reet Petite
  • Laatst online: 26-04 21:33
jerjer schreef op donderdag 7 september 2023 @ 20:18:
[...]

Iets bijzonders waar ik vandaag achter kwam. Het kan zijn dat je na het afmelden, cache legen en weer aangemeld bent je wel alle gegevens te zien krijgt. Dit was bij mij dus het geval.

Omdat ik voor de zekerheid mijn wachtwoord wou checken (nergens opgeslagen natuurlijk 😥) moest ik bovenstaande toevallig doen. Na t opnieuw aanmelden kreeg ik alles te zien inclusief de opties die op mijn toekomstige auto zitten
Check! Ook gedaan (afmelden en cache legen (opruimen bij iPhone)) en voila! Meer gegevens zichtbaar!

Renault Megane E-Tech Optimum charge Iconic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Sr_Ogel schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:11:
[...]

Over het aanbieden van updates en de informatie erover valt veel te verbeteren. Maar dat jij op januari 2022 en een aantal in dit topic op september 2022 (waaronder ik zelf) vind ik wel opmerkelijk. Er rijden dus auto's rond met exact dezelfde Android versie alleen de security patches verschillen. Dat zijn naar mijn idee juist de dingen die vrij risicoloos ota te doen moeten zijn.

Hopen dat Google net als bij de telefoon modulaire gaat werken dat meer delen van de software door Google zelf geüpdatet kunnen worden.

Renault specifieke bugs zullen van Renault moeten komen. Al heb ik nog weinig kunnen ontdekken anders dan ongelukkigr vertalingen of juist geen vertaling.
Ikzelf rijd op september 2022, maar dan zijn we toch ook al een jaar verder? Securitypatches zijn niet voor niets losgetrokken van OS upgrades, de bedoeling is juist dat ze maandelijks uitgevoerd kunnen worden. Heb in ieder geval ook het feedback achtergelaten op de website van Renault. Met daarbij ook de vraag of dit het updatebeleid is dat ze voor ogen hadden, of dat er nog geplande verbetering aan zit te komen :).
PWS-Megane schreef op woensdag 6 september 2023 @ 08:36:
[...]

Exacte versie software weet ik niet, maar het gaat om terugroepactie: OTS-0DY5-OTS. Ik rij inderdaad ook altijd in de ECO stand. Update kan alleen door dealer worden uitgevoerd werd mij verteld, geen OTA
Interessant! Als het goed is ben ik binnenkort aan de beurt voor de eerste check, ben benieuwd. Zou het wel erg prettig vinden als die zaken opgelost worden.
deMercer schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:59:
[...]

Dat doet zich jammer genoeg niet alleen in de ECO-stand voor, maar ook in de Comfort-stand kan ik uit ervaring vertellen.

Het zou inderdaad mooi zijn als dat is opgelost - en dat de update daarvoor beschikbaar is/komt.
Ja ik had het eigenlijk verkeerd verwoord. De 'schok' gebeurt als je je regeneratie stand op maximaal hebt staan (wat ik altijd heb) en overgaat naar ACC, of vise versa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Razer schreef op woensdag 6 september 2023 @ 00:04:
[...]

Ons geld is al binnen bij ze...
Begin langzaam het gebrek aan updates wel irritant te vinden.
Ik denk eerder dat het gebrek aan communicatie irritatie opwekt.

Als ik lees dat Renault volgend jaar iedere maand een nieuw model op de markt wil brengen, denk ik dat ik liever heb dat ze iedere maand de software updaten voor de bestaande modellen, bijvoorbeeld met beveiligingsupdates.
Maar misschien doen ze dat wel, alleen weten we dat niet want OTA en geen versiebeheer (althans: niet van alle aanwezige software imho).
Majesty schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:28:
[...]

Ja ik had het eigenlijk verkeerd verwoord. De 'schok' gebeurt als je je regeneratie stand op maximaal hebt staan (wat ik altijd heb) en overgaat naar ACC, of vise versa.
niet bij de mijne: ik voel het schokje ook als regeneratie op weinig of gemiddeld staat.

[ Voor 22% gewijzigd door Pietervs op 08-09-2023 09:37 ]

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Over beveiliging gesproken wie tikt elke morgen bij wegrijden zijn wachtwoord of pincode in om zijn scherm zichtbaar te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Mjaa schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 18:38:
Over beveiliging gesproken wie tikt elke morgen bij wegrijden zijn wachtwoord of pincode in om zijn scherm zichtbaar te maken?
☝️ weet ook niet waarom..

[ Voor 4% gewijzigd door Japie.G op 08-09-2023 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Degene die denken dat de software in hun auto elke keer een update moet krijgen zoals bij hun eigen pc, moet de auto ook behandelen als een pc op wielen. Elke keer inloggen bij instappen haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Mjaa schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 11:25:
Degene die denken dat de software in hun auto elke keer een update moet krijgen zoals bij hun eigen pc, moet de auto ook behandelen als een pc op wielen. Elke keer inloggen bij instappen haha
Blujf het bijzonder vinden dat er blijkbaar mensen zijn die zich niet beseffen dat de meeste ev’s daadwerkelijk pc’s op wielen zijn. Wel hun pc’s updaten, maar het tegelijk acceptabel vinden dat je rondrijdt met een security level van een jaar oud terwijl alle kwetsbaarheden out in the open staan. Om het verder over privacy maar helemaal niet te hebben.

I know.. de kans dat je wat gebeurt op dat gebied als individu is superklein. Maar ik zou toch niet zo happy worden van een setje ransomware op mn infotainment systeem🤪

Die code heb ik er afgehaald, alleen handig voor deelauto’s bv. Wat ik al zei, weet eigenlijk ook niet waarom ik die code gebruikte.

Bij een volgende auto wordt software beleid wel iets wat ik in de overwegingen meeneem. Renault scoort momenteel een 1 wat mij betreft. Zie ook dat zappi verhaal. Wat een soap.

[ Voor 13% gewijzigd door Japie.G op 09-09-2023 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Japie.G schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 11:46:
[...]

I know.. de kans dat je wat gebeurt op dat gebied als individu is superklein. Maar ik zou toch niet zo happy worden van een setje ransomware op mn infotainment systeem🤪

Die code heb ik er afgehaald, alleen handig voor deelauto’s bv. Wat ik al zei, weet eigenlijk ook niet waarom ik die code gebruikte.

Bij een volgende auto wordt software beleid wel iets wat ik in de overwegingen meeneem. Renault scoort momenteel een 1 wat mij betreft. Zie ook dat zappi verhaal. Wat een soap.
Dit spreekt elkaar wat tegen: het updatebeleid van Renault is beroerd (geloof dat iedereen het daar wel over eens is), maar toch zet je de beveiliging lager/uit?

Ik tik braaf iedere keer mijn code in als ik instap, maar vraag me af en toe ook wel af waarom ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Pietervs schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 11:57:
[...]

Dit spreekt elkaar wat tegen: het updatebeleid van Renault is beroerd (geloof dat iedereen het daar wel over eens is), maar toch zet je de beveiliging lager/uit?

Ik tik braaf iedere keer mijn code in als ik instap, maar vraag me af en toe ook wel af waarom ;)
De code doet niets met de beveiliging denk ik, zorgt er alleen voor dat niet iemand anders die in je auto zit bij jouw google account kan rommelen. (Als het ook een mate van beveiliging tegen het misbruiken van exploits biedt dan hoor ik dat graag!)

Maar als er niet iemand anders in je auto zit is het een beetje overbodig denk ik nu. Je doet je auto al fysiek op slot als je er niet bent🤪 Ik zet de code wel weer aan als de auto naar de garage gaat ofzo🤣

Heb te weinig kennis van dit soort zaken om er echt wat zinnigs over te kunnen roepen 😉

[ Voor 12% gewijzigd door Japie.G op 09-09-2023 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Japie.G schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 11:46:

Grappig hoe dit voor iedereen anders is, ik heb deze auto gekocht omdat ik 'em simpelweg mooi vond in mijn prijsklasse, voor mij scoort de wagen een 9. Fisker Ocean een 9,5 maar dat terzijde. Bij de volgende (maar dat is nog een hele poos weg) ga ik weer voor het mooie en zal softwarebeleid wel het laatste zijn waar ik dan wat van vind. Ach ja, ieder zijn meug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Laatst online: 20:07

JanAd

Wind’s howling

Zjanzjak schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 13:15:
[...]

Grappig hoe dit voor iedereen anders is, ik heb deze auto gekocht omdat ik 'em simpelweg mooi vond in mijn prijsklasse, voor mij scoort de wagen een 9. Fisker Ocean een 9,5 maar dat terzijde. Bij de volgende (maar dat is nog een hele poos weg) ga ik weer voor het mooie en zal softwarebeleid wel het laatste zijn waar ik dan wat van vind. Ach ja, ieder zijn meug.
Ik heb hem ook puur op de looks gekocht. Paste net binnen wat ik eraan plande uit te geven.
Ik ben na 6 maanden nog steeds zéér tevreden. :)

Ik ben benieuwd naar wat er gaat volgen bij Renault. De nieuwe Scenic vind ik ook best mooi, al ben ik niet zo’n fan van die retro-Renault 5 remake.
Ik hoop naar de toekomst toe eerder op een Elektrische versie van de Clio. Maar voor de volgende 4 jaar blijf ik bij de Megane.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Auto 9, software update beleid 1 😉 Vind m ook gewoon erg mooi. En de scenic nog net een tandje mooier eigenlijk🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9p9TrwXEfES43vAUtCyozrBT8NA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r91VPJ9EJp9inJP3EfvVt1rN.jpg?f=fotoalbum_large

Vreemd ik vind de Scenic niks meer hebben van het oorspronkelijke design. Het is een beetje een slap aftreksel geworden van de Megane. En dan bedoel ik de uitgolving van de zijkanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Japie.G schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:18:
[...]

De code doet niets met de beveiliging denk ik, zorgt er alleen voor dat niet iemand anders die in je auto zit bij jouw google account kan rommelen. (Als het ook een mate van beveiliging tegen het misbruiken van exploits biedt dan hoor ik dat graag!)

Heb te weinig kennis van dit soort zaken om er echt wat zinnigs over te kunnen roepen 😉
Ik ben wat rechtlijnig in sommige dingen: je hebt een beveiliging (pincode) maar die zet je uit terwijl er sprake is van een slecht beveiligingsbeleid vanuit Renault. Ik vond dat wel grappig.

Maar eerlijk gezegd: geen idee of die code echt wat tegenhoudt op het gebied van software en exploits. Kan heel goed dat die twee helemaal niks met elkaar te maken hebben. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Dat kan. Maar als je auto gestolen wordt, dan weet de hele onderwereld van al je contacten haha.
Ik zag ook dat de scenic geen grote wielen meer heeft. Maar de wagen kan een stuk verder komen op een acculading. Dat is natuurlijk een grote plus bij de nieuwe generatie electrische auto’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakieRR
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07-04 15:16
Ik lees van alles over SW updates (al dan niet OTA) maar wordt er dan niet altijd bij vermeld welke SW het dan betreft.
Zelf zie ik:
Auto > Instellingen > System > Over; Android versie 10 en beveiliging vivo 1 september '22.
Auto > Voertuig > tab 'Update'; Service update 28 februari 2023 en 'geen update beschikbaar'.
Zijn er nog meer software pakketten in het systeem aanwezig en zo ja waar zijn in het menu te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakieRR
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07-04 15:16
Weten jullie hoe Renault NL omgaat met feedback? Ik vraag me af hoe ik mijn bevindingen met hun kan delen zodat zij dat bij aanpassingen in overweging kunnen nemen. Want hoe krijgen zij de feedback uit het veld waarop ze besluiten wat en hoe zaken aangepast/verbeterd kunnen worden?
Heeft er iemand al eens een reactie ontvangen op meldingen die via hun website / algemeen mail adres te kennen zijn gegeven? Oftewel, is het zinvol om dit te doen? Hoe is jullie ervaring?
Mijn verkoper heeft mij laten weten dat hij geen meldingssysteem heeft binnen Renault om dit te doen en dat zaken melden aan Renault NL als eigenaar zo goed als zinloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Als ik naar de Scenic kijk, dan luisteren ze wel naar de kritiek. Achterklep automatisch laten opengaan en geen donker interieur en een glazen dak. Qua software een update haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Maar als je wilt weten wat de autoontwerper bezig houdt moet je dit lezen over verlengbare auto.
https://www.swissinfo.ch/...utos-der-zukunft/47369090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Het lijkt me een fantastisch idee dat je je auto met een druk op de knop kleiner kan maken om wat makkelijker te kunnen inparkeren of door Italiaanse middeleeuwse binnensteden te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Mjaa schreef op zondag 10 september 2023 @ 11:40:
Als ik naar de Scenic kijk, dan luisteren ze wel naar de kritiek. Achterklep automatisch laten opengaan en geen donker interieur en een glazen dak. Qua software een update haha
De scenic lijkt inderdaad op wat de megane ook had kunnen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Alleen weten we de prijs nog niet. Renault heeft de schrik dat ze goedkoper moeten vanwege Tesla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Mjaa schreef op zondag 10 september 2023 @ 13:24:
Het lijkt me een fantastisch idee dat je je auto met een druk op de knop kleiner kan maken om wat makkelijker te kunnen inparkeren of door Italiaanse middeleeuwse binnensteden te rijden.
Ja of dat er vleugels uitklappen en je zo de straat uit kan vliegen.
Plus een biertap.
Alcoholvrij weliswaar want anders mag je niet rijden/vliegen en wordt dit wel erg ongeloofwaardig.

Dit hebben ze trouwens bedacht voor die binnensteden: https://www.fiat.com/fiat-topolino/topolino-dolcevita

Maar goed, on topic maar weer, de app schijnt weer helemaal prima te werken, gelijk melding bij beginnen van laden en zo ook bij het stoppen van laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Nou die ik in mijn hoofd heb is nog niet bedacht hoor. Moeten ze eerst een oprolbare accu bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerjer
PWS-Megane schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 08:30:
Net een afspraak gemaakt voor de eerste onderhoudsbeurt na 1 jaar
De afpraak toond onderstaand lijstje:
OTS 0DXW OTS - MEGANE E-TECH ELECTRIC - FOTA - INVFE-COMPUTER HERPROGRAMMEREN
OTS 0DY5 OTS - MEGANE E-TECH ELECTRIC - HEVC-REKENEENHEID HERPROGRAMMEREN
OTS 0DY8 MEGANE E-TECH ELEKTRISCH - SCHARNIEREN LINKER VOORPORTIER
All-in Renault Z.E. service A - prijs incl. BTW 144,00

De check van de linker voorportier heb ik eerder gehoord, iemand enig idee wat die andere twee items zouden moeten oplossen?
Ik las uit andere post dat dit terugroepacties waren? Zijn dit de enige 3 of zijn er meer terugroepacties? Als ik mijn VIN invul op de website https://www.renault.nl/terugroepactie.html krijg ik niet te zijn dat er terugroepacties zijn.

Enne, misschien een hele domme vraag maar waar staat OTS updates voor? 8)7 Ik zie in meerdere post dit namelijk staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

jerjer schreef op maandag 11 september 2023 @ 09:07:
[...]

Enne, misschien een hele domme vraag maar waar staat OTS updates voor? 8)7 Ik zie in meerdere post dit namelijk staan.
OTA ken ik wel: Over The Air (toch?).
Geen idee waar OTS voor zou moeten staan. Maar als ik het zo lees lijkt het wel alsof ze die alleen in de garage uitvoeren? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-04 14:55

The Wizard

Moderator Mobile
jerjer schreef op maandag 11 september 2023 @ 09:07:
[...]

Ik las uit andere post dat dit terugroepacties waren? Zijn dit de enige 3 of zijn er meer terugroepacties? Als ik mijn VIN invul op de website https://www.renault.nl/terugroepactie.html krijg ik niet te zijn dat er terugroepacties zijn.

Zijn geen terugroepacties wat betreft veiligheid, dan vind je ze daar ook niet in terug.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerjer
The Wizard schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:57:
[...]

Zijn geen terugroepacties wat betreft veiligheid, dan vind je ze daar ook niet in terug.
Oooh dit gaat alleen om veiligheid terugroepacties? 8)7 Kan je andere terugroepacties wel terugzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-04 14:55

The Wizard

Moderator Mobile
jerjer schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:58:
[...]

Oooh dit gaat alleen om veiligheid terugroepacties? 8)7 Kan je andere terugroepacties wel terugzien?
Via de dealer alleen zo ver ik weet. En dit forum uiteraard :).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoLeaf
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-04 16:57
OTS ( opérations techniques spéciales ) = application informatique qui gère les traitements et les rappels des véhicules après découverte de défauts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Normaliter weet de auto wel welke snelheid ik mag rijden, bijvoorbeeld, als ik de auto start bij huis dan floept na 1 seconde het bordje met 30 aan (want ik woon in een 30km wijk), alles weetie wel zo'n beetje op voorhand,
en heeeeeeel soms weetie het even niet.

Vandaag.... volgens mij heeftie vandaag een offday, stukken snelweg dat het bordje grijs blijft zonder snelheid er in, hier in mijn woonwijk.... niks. Van de 100% trip heb ik denk ik voor nog geen 30% een snelheid gezien.
Normaliter is het 99% wel en 1% niet, apart. Moet ik gewoon weer ouderwets op de borden letten. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:21

Bob Popcorn

Plop!

Zjanzjak schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:10:
Normaliter weet de auto wel welke snelheid ik mag rijden, bijvoorbeeld, als ik de auto start bij huis dan floept na 1 seconde het bordje met 30 aan (want ik woon in een 30km wijk), alles weetie wel zo'n beetje op voorhand,

Vandaag.... volgens mij heeftie vandaag een offday, stukken snelweg dat het bordje grijs blijft zonder snelheid er in, hier in mijn woonwijk.... niks. Van de 100% trip heb ik denk ik voor nog geen 30% een snelheid gezien.
Normaliter is het 99% wel en 1% niet, apart. Moet ik gewoon weer ouderwets op de borden letten. :9
Is je camera in de voorruit niet gewoon goor?

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• als het ware
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-04 14:49
Zjanzjak schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:10:

Als ik de bij ons snelweg op draai denkt de megane altijd dat de max snelheid 50 is, als ik de andere kant de snelweg op ga snapt ie wel dat het 120 is.

Er zit denk ik wat fout in de kaart of de manier waarop de auto bepaald waar hij rijdt en denkt dattie nog in ons dorp zit als ik er op de snelweg langs rijd.

[ Voor 12% gewijzigd door als het ware op 11-09-2023 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• als het ware
als het ware schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 09:45:
Hallo,

Ik wilde graag mijn ervaring delen met koppelen van je android mobiel met de e-tech.
Om alle functionaliteit goed aan de praat te krijgen schieten de handleidingen hier en daar wel wat te kort in mijn ogen.

De e-tech heeft draadloze wifi (zijn er uitvoeringen zonder ?), en ook nog eens wireless charging.
Eindelijk van dat gedoe met draadjes af in de auto......

Om de android auto app goed te koppelen met de auto zodat niet alleen bellen, maar ook de media en het internet tethering via de draadloze verbinding aan de praat te krijgen had ik nogal wat uitdagingen.

Android auto krijgt nogal wat updates en ze zijn niet allemaal even netjes, ik had dus last van wat zooi/cruft/gerommel/ouwe configs die ervoor zorgde dat het net niet helemaal lekker werkte.

De bluetooth configs zijn ook niet triviaal meer met alle functionaliteit die er tegenwoordig allemaal op zit, dus ook die wilde ik voor de zekerheid maar verwijderen.

Dit was niet eenvoudig omdat:
- Android auto telkens de (corrupte??) bluetooth verbinding herstelt als deze weg is.
- Android auto zichzelf telkens herstart als je hem uitzet.

Mocht je 'android auto' met usb gebruiken verbreek dan de usb verbinding tussen de auto en je mobiel.

Alle data weg te gooien uit android auto:
Eerst de app echt uitschakelen/disablen in android (dit is niet hetzelfde als de app stoppen)
Als de app dan nog draaid stop deze dan
verwijder niet alleen de cache maar ook alle opgeslagen data van de app.
Alle configuraties die er ooit waren van android auto zijn dan weg, ook alle android auto data en whatever je voor creatiefs hebt gedaan met android auto

Zet de app nog niet aan.

Verwijder je bluetooth koppeling uit je telefoon.
Verwijder ook je bluetooth koppeling uit je auto.

Zet nu de android auto app weer aan (enable) in de configuratie van je telefoon.
Start android auto (doet die waarschijnlijk automatisch)

Als je internet vanuit de auto via je mobiel wilt laten lopen
Zet je bluetooth tethering aan in je mobiel
Dit zit bij mij onder 'netwerk en internet' -> 'hotspot en tethering' -> 'bluetooth tethering'
gezien de oneindige variaties op android zal dat waarschijnlijk afwijken bij jouw mobiel.

Mocht je een usb data kabel hebben in je auto dan kun je deze nu weer aansluiten
In mijn vorige renault waren niet alle usb poorten geschikt om voor android auto te gebruiken,
maar waarschijnlijk heb je dit allang uitgeprobeerd en weet je welke poort je moet hebben.

Mocht je draadloos willen, koppel dan nu je mobiel via bluetooth aan je auto.

Android auto neemt nu waarschijnlijk de procedure over.
Als het niet zo is start android auto dan op je mobiel.

Volg de instructies op de schermEN, geen idee welke je eerst moet doen ik deed maar wat en het kwam goed.

Vanaf dit moment heb ik utgevoerd wat de app me vroeg, alle rechten, privacy gevoelige data etc overgedragen aan google en renault ( die zijn toch geheel betrouwbaar 8)7 )

Ik heb nu een draadloze verbinding tussen de auto en mijn mobiel, de auto gaat via mijn mobiel naar internet toe.

Als je in de auto (dus niet je mobiel) nu ook nog een wifi hotspot configureerd en daarop de rest van de familie toegang geeft weet je zeker dat je data bundel op is voor je bij oma bent :9~

Cheers
Ben ondertussen redelijk aan het balen van de connectie tussen mijn mobo en de android automotive.
Het werkt nooit 2 keer achter elkaar goed.

Tegenwoordig doe ik standaard:

- auto aan
- wacht op verbind fout
- gedwongen stoppen van android auto op de console
( in de settings android auto even vasthouden, dan gedwongen stoppen kiezen )
als dat niet helpt
- switch naar ander profiel in console (en weer terug)
als dat niet helpt
- herstart van de console
(console power button vast houden)
- in drive zetten
- regen remmen aanpassen naar gewenste stand
- in console bij ondersteuning automatische snelheid aanzetten

ik wordt er best moe van, ik heb een afspraak met mijn dealer gemaakt om hier eens naar te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Heb je de connectiviteit 1.1.0 update gehad? En welke versie OpenR link? Ik heb niet dezelfde problemen, heb een iPhone. Maar veel van mijn connectie problemen zijn verholpen na de connectiviteit 1.1.0 update...

[ Voor 73% gewijzigd door Japie.G op 11-09-2023 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• als het ware
Japie.G schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:30:
Heb je de connectiviteit 1.1.0 update gehad? En welke versie OpenR link?
ik heb geen enkele update gehad sinds ik de auto heb ontvangen op 2 mei dit jaar. alleen dat wat er bij de oplevering is opgezet.

Geen idee zo welke versie dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerjer
RoLeaf schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:06:
OTS ( opérations techniques spéciales ) = application informatique qui gère les traitements et les rappels des véhicules après découverte de défauts.
Super! Ik moest het wel even translate maar helemaal duidelijk! _/-\o_

Heeft iemand toevallig een lijstje welke OTS updates er zijn geweest?
Ik had dit lijstje eerder gevonden maar zijn er meer OTS updates of is dit alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• als het ware
jerjer schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:41:
[...]

Super! Ik moest het wel even translate maar helemaal duidelijk! _/-\o_

Heeft iemand toevallig een lijstje welke OTS updates er zijn geweest?
Ik had dit lijstje eerder gevonden maar zijn er meer OTS updates of is dit alles?
zeg er gelijk bij hoe je dat in je auto kunt zien
ik kan er namelijk niets over terugvinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Bob Popcorn schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:44:

Is je camera in de voorruit niet gewoon goor?
Nope, ik maak ook ELKE dag de auto helemaal schoon. ;)
En dan gaatie z'n hok (garage) in, hoe kort de ritjes ook zijn, bij thuiskomst altijd even schoonmaken.
als het ware schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:09:

Als ik de bij ons snelweg op draai denkt de megane altijd dat de max snelheid 50 is, als ik de andere kant de snelweg op ga snapt ie wel dat het 120 is.

Er zit denk ik wat fout in de kaart of de manier waarop de auto bepaald waar hij rijdt en denkt dattie nog in ons dorp zit als ik er op de snelweg langs rijd.
Ja dit heb ik ook wel eens.
Maar nu lijkt het wel of er geen 'verbinding' is tussen Google Maps en dat snelheidsbordje in je dashboard.
Zodra er een snelheidsbord voorbij komt op de weg, dan herkentie het en zie je het snelheidsbordje gelijk aangaan met die snelheid. Maar zodra ik weer een afslag neem oid, dan weetie het niet meer en wordt het grijs met 3 puntjes erin. Wat ik zei, als ik thuis de auto aan zet bij vertrek... BAM, gelijk snelheidsbordje met 30 er in. Nu blijft het grijs, tot er een bord langs de weg staat met de snelheid erop dan paktie dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Gelukkig heb ik dat soort onzin niet opgenomen in mijn auto net als dat automatisch inparkeren. Van mijn vorige Franse auto weet ik dat het eerste wat kapot gaat zijn dat soort dingen. En het kost een vermogen om de kapotte sensor te vinden en te laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Zjanzjak schreef op maandag 11 september 2023 @ 16:44:
[...]

Nope, ik maak ook ELKE dag de auto helemaal schoon. ;)
En dan gaatie z'n hok (garage) in, hoe kort de ritjes ook zijn, bij thuiskomst altijd even schoonmaken.

[...]

Ja dit heb ik ook wel eens.
Maar nu lijkt het wel of er geen 'verbinding' is tussen Google Maps en dat snelheidsbordje in je dashboard.
Zodra er een snelheidsbord voorbij komt op de weg, dan herkentie het en zie je het snelheidsbordje gelijk aangaan met die snelheid. Maar zodra ik weer een afslag neem oid, dan weetie het niet meer en wordt het grijs met 3 puntjes erin. Wat ik zei, als ik thuis de auto aan zet bij vertrek... BAM, gelijk snelheidsbordje met 30 er in. Nu blijft het grijs, tot er een bord langs de weg staat met de snelheid erop dan paktie dat.
Internetverbinding weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Hoe bedoel je precies?
Navigatie werkt gewoon, dan moetie toch ook verbinding hebben?
Luister ook naar DAB radio.
Of bedoel je iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pearl792
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 26-05-2024
Sinds kort ook een Megane etech in bezit, het bereik valt erg tegen, accu op 100% geeft een actieradius van 240 km ... en dat is niet veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Nog een beetje inrijden. Bij 80 procent opladen zou je 320 km moeten kunnen rijden.

Voor het eerst een sterretje in mijn voorruit. Ik dacht ik maak even een afspraak bij de Renault garage het is een klusje van een kwartiertje. Ze hadden eind oktober wel wat ruimte. Het is toch van de zotte. Volgens mij zijn haast alle monteurs ontslagen en werkt er nog eentje halve dagen. Dus je kan maar beter helemaal niks hebben aan je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
Pearl792 schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:47:
Sinds kort ook een Megane etech in bezit, het bereik valt erg tegen, accu op 100% geeft een actieradius van 240 km ... en dat is niet veel
Voor een 40kWh klinkt t niet zo erg.
Maar een praktijk voorbeeld van mij met een 60kWh. Een ritje van 180km drie personen met bagage, dan kom ik aan met 52% soc.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Zjanzjak schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:40:
[...]

Hoe bedoel je precies?
Navigatie werkt gewoon, dan moetie toch ook verbinding hebben?
Luister ook naar DAB radio.
Of bedoel je iets anders?
Nee de internet verbinding voor aaos. Het wifi icoon links bovenin. Die verkeersborden detectie werkt bij mij een stuk minder als ik de hotspot op mn telefoon uitzet. 1x meegemaakt en toen was dat het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Laatst online: 20:07

JanAd

Wind’s howling

Centauriprime schreef op maandag 11 september 2023 @ 19:28:
[...]

Maar een praktijk voorbeeld van mij met een 60kWh. Een ritje van 180km drie personen met bagage, dan kom ik aan met 52% soc.
Bwa, ik haal nu in Sport-modus 290km. Maar als @Pearl792 veel snelweg kilometers rijdt kan dat evt wel voor een EV40. Voor een EV60 lijkt me dat nogal vreemd… tenzij er minder dan 70km op de teller staat mss…

@Zjanzjak Dat was bij mij daarstraks ook. Ik let doorgaans niet op die ‘indicatie’. Maar bij de rit naar huis viel het mij een paar keer op dat er niks stond op plekken waar anders wel borden herkent worden. Ik dacht er niet echt verder bij na tot ik jouw reactie hier las.
Mijn hotspot werkte nochtans normaal, Spotify stond zoals altijd op.
Zal er morgen eens op letten. Raam is ook niet vuil, ik poets wekelijks (niet dagelijks) :+

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Japie.G schreef op maandag 11 september 2023 @ 19:38:
[...]

Nee de internet verbinding voor aaos. Het wifi icoon links bovenin. Die verkeersborden detectie werkt bij mij een stuk minder als ik de hotspot op mn telefoon uitzet. 1x meegemaakt en toen was dat het probleem.
Hmm, hotspot gaat alleen maar aan als ik tijdens het laden iets op youtube wil zien, of een app downloaden.
Plus de hele enkele keer dat dochterlief in de auto zit en haar spotify wil starten, voor de rest staat internet dus altijd uit en staat er bij mij linksboven (al sinds de aanschaf eigenlijk) het wifi-teken met het vraagteken.
Nooit problemen gehad dus met dat snelheidsbord in het display, overal waar ik geparkeerd heb en de auto start zie ik zowat instant de snelheid die ik mag rijden, vaak 50 dus, of hier bij huis 30. En nu, niets.

Hoe dan ook, bedankt voor het meedenken.
Ik ga het even een paar dagen aankijken.
JanAd schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:07:

@Zjanzjak Dat was bij mij daarstraks ook. Ik let doorgaans niet op die ‘indicatie’. Maar bij de rit naar huis viel het mij een paar keer op dat er niks stond op plekken waar anders wel borden herkent worden. Ik dacht er niet echt verder bij na tot ik jouw reactie hier las.
Mijn hotspot werkte nochtans normaal, Spotify stond zoals altijd op.
Zal er morgen eens op letten. Raam is ook niet vuil, ik poets wekelijks (niet dagelijks) :+
Niet dagelijks!? Schande! :P Haha, nah, het is ook geen intense wasbeurt hoor (wat ik ook wel eens doe, op zijn tijd) maar met een flinke dry towel is het zo gepiept. Velgen laat ik wel, dat doe ik ook 1 x per week.

Maar goed, laatst was er een update van Google Maps, wie weet is het dat, of anders, is het morgen gewoon weer in orde, je weet het nooit met Renault. ;) Dank voor je feedback iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
Vandaag inderdaad ook weinig teruggezien aan herkende snelheid. Als hij een bordje zag ging het prima, maar zonder bebording wist hij niks. Vast iets met een server inderdaad.

@Mjaa de bordenherkenning enz is toch standaard/verplicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

@Zjanzjak ik lees op internet (facebook) vandaag een boel mensen met deze problemen. Wellicht een algemenere storing? Het is mij niet opgevallen vandaag maar ook niet specifiek op gelet 🤪

Of Google heeft zn spul geupdate en Renault niet. Dag functionaliteit🤪👋🏻

[ Voor 48% gewijzigd door Japie.G op 11-09-2023 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
Centauriprime schreef op maandag 11 september 2023 @ 19:28:
[...]

Dan rij je wel rustig neem ik aan?

Onlangs 160km gereden met 3 personen en bagage en had 52% over. Gemiddeld 115 op de cruise control (niet adaptive) met soms 120-125 voor het inhalen. Ook 60kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Japie.G schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:24:
@Zjanzjak ik lees op internet (facebook) vandaag een boel mensen met deze problemen. Wellicht een algemenere storing? Het is mij niet opgevallen vandaag maar ook niet specifiek op gelet 🤪
Ja nu zie ik het ook op diverse plaatsen op het internet, algemene storing zal het dan wel zijn.
Komt vast wel goed, zag op een Frans forum een post van een paar minuten geleden dat het weer werkte.
Japie.G schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:24:

Of Google heeft zn spul geupdate en Renault niet. Dag functionaliteit🤪👋🏻
Of dat! :') _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Ze deden het weer prima deze ochtend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• als het ware
hoe hebben jullie je android auto op je mobiel met de android automotive in de etech verbonden ?

gebruiken jullie alleen de hotspot of gebruik je bluetooth of traditioneel een usb kabeltje ?

en hoe is de connectiviteit ervaring daarmee ?

Ik zelf gebruik bluetooth maar baal behoorlijk van de kwaliteit omdat ik geen 2 keer achter elkaar verbinding krijg zonder kunstgrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Eerlijk ik heb geen idee welke communicatie er loopt. Ik heb bluetooth ingesteld staan maar Android Auto zet dan volgens mij alsnog een draadloze connectie op via een hotspot.

(Als ik de vpn aan heb werkt Android Auto niet)

In het begin veel problemen gehad met name tijdens het bellen. Dat het telefoongesprek, ondanks verbinding met de auto, niet over de auto maar alsnog over de telefoon gaat.

Ik heb zonder telefoon geen navigatie. Heb niet de volledige versie van AAOS op mijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Iemand vandaag problemen met de Renault connectiviteit? Momenteel op een reis van 1200km en niet zo handig dat de auto geen connectie meer krijgt...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LU5FMkGMLaiT-sB2ZV9UFR6u_pg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ELEES5ikSBMqaMc4iuefKS0K.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:11
Reset gegeven? 5 sec uit/aan knop in houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Pearl792 schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:47:
40 of 60kwh? Ik zit nu op 444km bij 100% ik rij in sportmodus, altijd, met volle regeneratie en houd mij aan de snelheids limieten en rij een mix van snel en binnenwegen.
Pagina: 1 ... 52 ... 93 Laatste