Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 54 ... 96 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visje99
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 06-06 10:19
LaTiNo156 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 18:17:
[...]

Actually, deze ACC herkent dat er een rotonde aankomt en remt af. Bij een gewone CC moet je die altijd uitzetten of remmen. En dat kan natuurlijk ook altijd met de ACC.
De ACC houdt rekening met de afstand tot de voorligger.
De functie dat je afremt voor bochten en rotondes hoort ook wel bij ACC, maar is iets dat je aan of uit kan zetten in de Megane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-07 13:36

Sr_Ogel

Klop klop klop

Heb de lane departure even getest. Werkt netjes aan beide kanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

ydderf schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 12:56:

M.b.t. de Lane Assist. Die vond ik ook veel te hard aan het stuur trekken. Bijv. vrachtwagen op de rechterbaan slingert iets naar links, dus je wil dan tegen de linker rand van de weg gaan rijden. Stuurt de auto je zo terug naar de vrachtwagen. Dan moet je best tegensturen om te rijden waar je wilt.
Wanneer je het stuur los laat (nee, dat mag niet), dan bleef hij ook niet mooi in het midden van de baan rijden maar slinger je heen en weer tussen de randen. Lijkt volgens mij net alsof je dronken bent....
Heb daarstraks als een dronken gek over de lijnen gezwalkt. Rechts geeft de auto mij op mn flikker en een ruk aan het stuur terug. Links laat de auto me gewoon doodgaan🤪 Dat wordt een melding bij de dealer dan. Overigens als ik de lane keep assist aanzet doet hij het wel zowel links als rechts. Qua sensoren zit het allemaal wel snor dus…

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

• Mark146
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 23-07 19:53
Gebruikt iemand Apple Music in plaats van Spotify. Of is dat niet mogelijk

• Mjaa
  • Registratie: April 2023
  • Niet online
Ja enkel met CarPlay.

• Mjaa
  • Niet online
Het voordeel is met iOS 17 dat je medereiziger ook mee kan bepalen wat voor muziek je gaat horen in de auto.
Het kan natuurlijk ook een gruwel zijn.

• Mjaa
  • Niet online
En het nadeel van CarPlay is nog steeds slechte Spotify ondersteuning, maar dat is wel logisch vanwege het bevoordelen van Apple Music. En een ander nadeel met CarPlay is dat je niet kan internetten.

• Evonly
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 01-02 16:50
Het is weer zover hoor.

In januari had ik last an een dag/nachtmodus die in de war was. Later is het door een update opgelost volgens mij.

Nu sinds 2 weken toch weer ellende met het scherm. 's avonds laat op de snelweg rijden met een fel scherm zowel de cockpit als het grote scherm is ronduit hinderlijk en ik vind het ook niet heel veilig. Ik switch nu naar een andere setup maar wil toch graag het Google maps scherm kunnen zien.

Heeft iemand een tip om dit te resetten?

• Japie.G
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

Evonly schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 21:29:
Het is weer zover hoor.

In januari had ik last an een dag/nachtmodus die in de war was. Later is het door een update opgelost volgens mij.

Nu sinds 2 weken toch weer ellende met het scherm. 's avonds laat op de snelweg rijden met een fel scherm zowel de cockpit als het grote scherm is ronduit hinderlijk en ik vind het ook niet heel veilig. Ik switch nu naar een andere setup maar wil toch graag het Google maps scherm kunnen zien.

Er is een par dagen terug een google maps uodate geweest. Die even installeren?

• Japie.G
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

Mjaa schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 20:34:
En het nadeel van CarPlay is nog steeds slechte Spotify ondersteuning, maar dat is wel logisch vanwege het bevoordelen van Apple Music. En een ander nadeel met CarPlay is dat je niet kan internetten.
Hier gewoon internet tijdens carplay hoor. En spotify slecht op carplay wegens bevoordelen apple music? Hoe dat zo?

• Evonly
  • Laatst online: 01-02 16:50
Japie.G schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 21:44:
[...]

Alles is up to date, maar toch bedankt! Systeem is gewoon van slag, ene keer start de auto in de juiste modus en de andere keer (lijkt erop bij schemering) dat ie de verkeerde modus pakt en weer vasthoudt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:11
Komt een update voor. Probleem is bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Japie.G schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 21:45:
[...]

Hier gewoon internet tijdens carplay hoor. En spotify slecht op carplay wegens bevoordelen apple music? Hoe dat zo?
Hmm vreemd ik dacht altijd dat je met CarPlay de browser Vivaldi niet kan opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Of heb je een andere CarPlay als ik met Safari als app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Als je CarPlay aan zet gaat je internet verbinding via je mobiel en dan heb je geen internet van Android automotive met browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Tenzij je een beetje onhandig op je mobiel en op je scherm van je auto gaat kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
En ondanks de laatste upgrade van CarPlay zie ik de voordelen tov Android automotive niet in. Whatsapp is blijft verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 15:43

The Wizard

Moderator Mobile
Japie.G schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 21:44:
[...]

Hoe installeer je een Maps update?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:07
The Wizard schreef op zondag 24 september 2023 @ 17:11:
[...]

Hoe installeer je een Maps update?
Playstore

15x330 SW38

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ah, kon het eerst niet vinden. Auto updates staat blijkbaar standaard aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EpjFxMuLdECFxMi8Y9Lafj9Dqpk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/erLZaZULnX6uLNe5XnvqR2C1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 24-07 07:18
Vorige week was ik even paar dagen in het Sauerland om te downhillen met mijn mountainbike anyhow, op de heenreis stop geplant bij Tesla lader in Kamen en kwam met nog 9kW aan, aan de lader gehangen, even wezen pizzen bij de naast gelegen Burger King, appel en banaan gegeten en dacht ik ga nog even stukje wandelen, maar er zat al weer voor 250km aan juice in, man man man wat gaat dat snel, ruim 100 kWh snel laden voor een auto die max 120kWh aan kan 🤙 ohja ik rij zonder warmtepomp en de accu was uiteraard wel warm gehouden door auto omdat ie wist dat ik ging laden.

Vrjdagavond terug in stromende regen bij laatste Shell pomp voor grens nog even wat geladen maar waarom staan alle benzine pompen onder een afdak en e-laders niet? ja ok die bij fastned veelal wel. Sta je met je pluutje te klooien, en sowieso stroom en vocht gaan niet goed samen, ook daar is nog wat te verbeteren.

Zag daar trouwens de V-power race van shell de 102 (of is die 100) octaan voor 2,65 Euro de liter.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Wat mij wel opviel was een tijd weg geweest, google maps die zegt dat ik met -16% aan zal komen op bestemming terwijl ik bij wegrijden ruim 90km speling hebben tussen aankomst en wat er nog in de accu zit. Op het einde gaat google maps wel beter rekenen maar vind het wel vreemd. Had er in het begin last van, was tijd weg maar nu weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10-07 12:51
Surfroy01 schreef op maandag 25 september 2023 @ 11:25:
Wat mij wel opviel was een tijd weg geweest, google maps die zegt dat ik met -16% aan zal komen op bestemming terwijl ik bij wegrijden ruim 90km speling hebben tussen aankomst en wat er nog in de accu zit. Op het einde gaat google maps wel beter rekenen maar vind het wel vreemd. Had er in het begin last van, was tijd weg maar nu weer terug.
had je de Evil achterop staan? Zeker met een flink afwijkend verbruik heeft Google wat moeite om je daadwerkelijke uiteindelijke SOC in te schatten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Nee die lag netjes achterin :) Van de zomer met 2 wielrenfietsen achterop naar de UK geweest en toen deed Google het netjes.

Net overigens met de nieuwe e-mtb achterop naar Broekpolder geweest :) Bij vertrek uit vlaardingen wilde de Megane niet van parkeerstand af. Dus dan maar de oude windows truuk, ctrl alt del lees auto uit, eruit stappen op slot van slot et voila ze had er weer zin in (zeker jaloers dat ik nu ook een elektrische mtb erbij heb?)

PS waar vind jij die lower shock bolt B op website Evil?

[ Voor 6% gewijzigd door Surfroy01 op 25-09-2023 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
jerjer schreef op woensdag 20 september 2023 @ 18:02:
[...]

Ik ben erg benieuwd naar jouw onderhoudsbeurt en wat ze precies gaan doen / hebben gedaan. Wil je dat met ons delen als je onderhoudsbeurt geweest is?

Met betrekking tot de OTS heb ik dit eveneens bij mijn dealer nagevraagd. Ik kreeg het volgende antwoord van mijn dealer:

[...]

Ook had ik navraag gedaan met betrekking tot het tikken van het gaspedaal wanneer ik gebruik maak van her generatie en heb ik nagevraagd over dat de auto accelereert op het moment dat ik ACC instel. Hierbij gaf mijn dealer het volgende aan:

[...]

Wat zijn jullie ervaringen en zijn deze na een update of iets dergelijks opgelost of hebben jullie hier nog steeds last van?

Mijn dank is alvast groot _/-\o_
Ben ook benieuwd, na aankomende woensdag weet ik meer. De dealer gaf aan graag te helpen met eventuele problemen die ik zou hebben met de auto, maar vermoed dat ze het tik probleem + ACC 'issue' niet op kunnen gaan lossen. Net als het updaten naar nieuwere AAOS software en/of beveiligingspatches, maar ik zet het toch even op de mail.
ydderf schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 12:56:
Viel mij ook op bij een leen auto (exacte uitvoering onbekend). De telefoon moet exact op de juiste plek liggen om te laden. Ofwel regelmatig na een hobbel of remactie je telefoon positie weer controleren. Als het mijn eigen auto was, zou ik bijna een randje maken zodat de telefoon klem ligt.

M.b.t. de Lane Assist. Die vond ik ook veel te hard aan het stuur trekken. Bijv. vrachtwagen op de rechterbaan slingert iets naar links, dus je wil dan tegen de linker rand van de weg gaan rijden. Stuurt de auto je zo terug naar de vrachtwagen. Dan moet je best tegensturen om te rijden waar je wilt.
Wanneer je het stuur los laat (nee, dat mag niet), dan bleef hij ook niet mooi in het midden van de baan rijden maar slinger je heen en weer tussen de randen. Lijkt volgens mij net alsof je dronken bent....
Hier totaal geen last van trouwens, dat geslinger waat jij over spreekt. Rijd dagelijks met ACC en zou echt niet meer zonder willen. Het enige wat ik hoef te doen is mijn vinger in het stuur leggen en op de weg letten om te kijken of de auto het goed doet.
De oude truc met de goedgeplaatste mandarijn in het stuur zorgt er overigens voor dat je geen handen meer nodig hebt en die melding niet meer komt, had het één keer geprobeerd om te testen of het bij deze auto ook zou werken. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Mijne is vorige week voor eerste jaars beurt geweest, het getik van het stroompedaal is minder maar niet geheel weg.

Ook ik rijd enkel met de ACC aan, werkt prima, niks geslinger, je kunt hem zelfs met lane assist geheel autonoom laten rijden. Dat lukte bij mijn vorige auto met zelfde opties (Golf GTI) niet.

Wat wel zo is dat de lane assist nogal wisspelturig is in het herkennen van de zijkanten, lees de groene strepen die je aan weerszijden op pictogram naast je auto in dashboard ziet. Soms ziet het systeem het niet terwijl er heel duidelijkstrepen aan weerszijden zijn op wegdek en soms is er bijna niets te zien en doet het systeem het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Majesty schreef op maandag 25 september 2023 @ 22:08:

Hier totaal geen last van trouwens, dat geslinger waat jij over spreekt. Rijd dagelijks met ACC en zou echt niet meer zonder willen. Het enige wat ik hoef te doen is mijn vinger in het stuur leggen en op de weg letten om te kijken of de auto het goed doet.
De oude truc met de goedgeplaatste mandarijn in het stuur zorgt er overigens voor dat je geen handen meer nodig hebt en die melding niet meer komt, had het één keer geprobeerd om te testen of het bij deze auto ook zou werken. :9
Met de Megane werkt dit helaas niet door de capacitieve sensoren in het stuur. Mijn Kia EV6 heeft beweging in het stuur nodig, dus daar werkt een flesje water/etc wel :P
Surfroy01 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 07:29:
Wat wel zo is dat de lane assist nogal wisspelturig is in het herkennen van de zijkanten, lees de groene strepen die je aan weerszijden op pictogram naast je auto in dashboard ziet. Soms ziet het systeem het niet terwijl er heel duidelijkstrepen aan weerszijden zijn op wegdek en soms is er bijna niets te zien en doet het systeem het prima.
Klopt, valt mij ook op. Kan misschien mee te maken hebben dat er damp voor de camera zit, maar ik hou het gewoon op het feit dat het een Franse auto is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
The Wizard schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:59:
Klopt, valt mij ook op. Kan misschien mee te maken hebben dat er damp voor de camera zit, maar ik hou het gewoon op het feit dat het een Franse auto is ;).
Het valt mij op dat het regelmatig op dezelfde stukken weg is dat het niet werkt waar wel duidelijk belijningen zijn maar bv bij een weg opbreking waar bijna geen strepen te zien zijn werkt het feilloos.

We zullen het maar scharen onder de franse slag......

• Centauriprime
Surfroy01 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:54:
[...]

Het valt mij op dat het regelmatig op dezelfde stukken weg is dat het niet werkt waar wel duidelijk belijningen zijn maar bv bij een weg opbreking waar bijna geen strepen te zien zijn werkt het feilloos.

We zullen het maar scharen onder de franse slag......
Bij dubbele lijnen aan de linkerkant gaat ie vaak wel heel erg aan de linkerkant hangen, teveel voor comfort ze maar.

Valt me trouwens op dat IOS 17 wat verandert heeft met betrekking tot navigatie. Voorheen met IOS 16 kon ik bijv. op het cockpit scherm google maps hebben en op carplay bijv waze.
Maar dat gaat nu niet meer. Het is nu de één of de ander. Heb je waze aan op carplay en je zet ook google maps dan verdwijnt de waze route op carplay.

15x330 SW38

• Mjaa
  • Niet online
Momenteel ligt bij VW alles plat. Geen stroom en misschien gehackt. Deze chaos kan bij Renault ook gebeuren volgens mij, net zo’n puinzooi.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Surfroy01
Dat is nogal een boute uitspraak, waar baseer je dat op dat het bij renault net zo'n puinzooi is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• helric66
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 08-08-2024
Vorige week gehoord dat mijn auto 27-9 geproduceerd zou worden. Gisteravond even gekeken in Myrenault app en warempel optie "verbinding maken met je Renault" en volledige Renault auto gegevens waren gevuld.
Nog even geduld en dan kan ik ook reageren op jullie berichten over het gebruik en de ervaringen.

• HenriL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-05 15:44
Evonly schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 21:29:
Het is weer zover hoor.

Ik had dit ook onlangs al eens, maar volgens mij is dat gewoon de lichtsensor bij zonsopkomst, hij bleef bij mij ook heen en weer springen vanochtend. En dat was een route half langs bomen, half snelweg.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Andres
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 24-07 16:22
@Mjaa ,kan jij wel eens positief zijn?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:44
Ik quote mijzelf even;
Zjanzjak schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:10:
Grappig dat sommigen nog de moeite nemen om te reageren op loze clickbait uitspraken.
Waar vervolgens toch niet op gereageerd wordt. :)

• Mjaa
  • Niet online
Ik hoef mezelf nog niet de hele tijd te quoten vanwege te weinig reacties.
Raar dat jullie je niet verwonderen dat uitgerekend een bedrijf die zich inzet op stroom geen stroom heeft.

• Mjaa
  • Niet online
Toyota had een tijdje terug hetzelfde probleem en die maakt de onderstellen van Renault.

• BVice
Mjaa schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:08:
Toyota had een tijdje terug hetzelfde probleem en die maakt de onderstellen van Renault.
nee.

• Mjaa
  • Niet online
Dan was het Nissan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvantol
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-02 10:54
Ik heb bij mijn dealer de software van mijn Megane E-tech laten update, om de laadproblemen met de Ratio Solar op te lossen. Helaas heeft dat niet geholpen.
Maar wel een vraag: Ik heb het idee dat er géén update heeft plaatsgevonden. Hoe kan ik dat controleren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
pvantol schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:25:
Ik heb bij mijn dealer de software van mijn Megane E-tech laten update, om de laadproblemen met de Ratio Solar op te lossen. Helaas heeft dat niet geholpen.
Maar wel een vraag: Ik heb het idee dat er géén update heeft plaatsgevonden. Hoe kan ik dat controleren?
Zoals deMercer al eens had gepost;
deMercer schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 08:04:

Kies op het infotainmentsysteem de hoofdtab “Auto”, kies icoon “Voertuig”, kies tab “Updates”, kies optie “Update geschiedenis” (deze laatste heet wellicht anders, maar je begrijpt wat ik bedoel). Door nu te klikken op een update krijg je het doel van die update te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Majesty schreef op maandag 25 september 2023 @ 22:08:
[...]

Ben ook benieuwd, na aankomende woensdag weet ik meer. De dealer gaf aan graag te helpen met eventuele problemen die ik zou hebben met de auto, maar vermoed dat ze het tik probleem + ACC 'issue' niet op kunnen gaan lossen. Net als het updaten naar nieuwere AAOS software en/of beveiligingspatches, maar ik zet het toch even op de mail.

[...]
Afgelopen woensdag geweest. Geen terugroepacties werkzaamheden uitgevoerd want die waren niet beschikbaar op mijn kenteken. Wel hebben ze gekeken naar het tikkende pedaal probleem en waarempel de oorzaak gevonden, zeggen ze. Eerst getest met een ander pedaal erin, maar dat hielp niet. Na 3,5 uur kwamen ze erachter dat er wat mis was met de veer achter het pedaal. Die is nu besteld, over 2 weken een nieuwe afspraak. Dan wordt ook meteen de schokdemper vervangen vanwege het tikken tijdens het sturen op lage snelheden (weer een ander issue). Beide onder garantie overigens.
Was uiteindelijk 152 euro kwijt, voornamelijk kosten van de interieurfilter.

Mijn klacht naar Renault over hun software updatebeleid was natuurlijk bij de dealer terecht gekomen, onbegrijpelijk. |:( Makkelijke manier om je eigen (falende) updatebeleid af te schuiven op de dealer. Ik ben van mening dat wanneer je een auto maakt waarin je gebruik maakt van AAOS als besturingssysteem, je je ook moet conformeren aan het update en security beleid van die software. Of op zijn minst laat merken dat dit de intentie is. Heb in ieder geval aan de dealer duidelijk gemaakt dat de klacht niet bij hun hoort te liggen, maar bij Renault.
The Wizard schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:59:
[...]

Met de Megane werkt dit helaas niet door de capacitieve sensoren in het stuur. Mijn Kia EV6 heeft beweging in het stuur nodig, dus daar werkt een flesje water/etc wel :P
Da's bijzonder dan, bij mij werkte het toch echt. Zeker 5 minuten met een mandarijn in m'n stuur gereden :).

In other news: zag dat Maps een nieuwe layout heeft gekregen. Viel me op dat de app voor het laatst geüpdatet was op 11 september. Dat betekent dat ze deze wijziging op een andere manier gepusht hebben, interessant :).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dEmv4LqAiDehVoj-6bGUYxnSoHk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Ky1fNeJiRXfHiZtwW0PQ8IW.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens nog steeds héél erg tevreden met de auto, blijft na een jaar nog steeds iedere moment een genot om in te rijden! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bhuurne
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 09:47
Majesty schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:24:
[...]

In other news: zag dat Maps een nieuwe layout heeft gekregen. Viel me op dat de app voor het laatst geüpdatet was op 11 september. Dat betekent dat ze deze wijziging op een andere manier gepusht hebben, interessant :).
Ik zag vanmorgen hetzelfde. Van een Volvo xc40 recharge rijder hoorde ik dat daar dezelfde lay-out voor Google Maps is uitgerold. Ook zonder een update van de app zelf. Blijkbaar is het aanpassing aan de server kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Het was mij nog niet opgevallen, maar idd. Dit is dezelfde layout als de Android Auto versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvantol
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-02 10:54
Zjanzjak schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:34:
[...]

Zoals deMercer al eens had gepost;

[...]
Als ik dat doe zie ik dat de laatste update in juni van dit jaar was. Betekent dat inderdaad dat mijn dealer vorige week geen update heeft uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
pvantol schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 12:40:

Betekent dat inderdaad dat mijn dealer vorige week geen update heeft uitgevoerd?
Als je een beetje zoekt, hier, en op diverse facebook pagina's dan zie je dat updates gedaan door dealer ook zichtbaar zijn dus ik denk inderdaad van niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:05

JanAd

Wind’s howling

bhuurne schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 12:21:
[...]

Ik zag vanmorgen hetzelfde. Van een Volvo xc40 recharge rijder hoorde ik dat daar dezelfde lay-out voor Google Maps is uitgerold. Ook zonder een update van de app zelf. Blijkbaar is het aanpassing aan de server kant
Die layout is toch al een tijdje zo? De auto update de Google apps binnen AAOS toch vanzelf dacht ik.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
JanAd schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:22:
[...]

Die layout is toch al een tijdje zo? De auto update de Google apps binnen AAOS toch vanzelf dacht ik.
Ik vermoed dat Google een A/B test aan het uitvoeren is. Heb ook de laatste update van Google Maps maar heb nog altijd de oude lay-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
JanAd schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:22:
[...]

Hier dus niet, echt pas vanaf gisteren. En die Maps app kun je automatisch laten updaten inderdaad, maar dat kun je ook uitzetten. Echter ging deze update dus niet via de Playstore maar serverside.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

Die layout wijziging zit in een update android web view of iets dergelijks. Auto nu niet bij de hand dus weet exacte naam niet meer 😉 Kijk maar in de play store.

@pvantol De dealer kan ook updates aan interne computers doen die je niet in het OTA update lijstje ziet staan. Door jezelf niet te controleren.

[ Voor 54% gewijzigd door Japie.G op 29-09-2023 17:12 ]

• HenriL
Mijn eco score monitor reset zichzelf iedere ochtend dat ik instap, er wordt niks onthouden aan trips of reizen. Ik vind dat juist boeiend om te zien wat mijn rijgedrag doet. Iemand een idee waarom het niks onthoud? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kka0Siocp1BQbds7Kxm6qoylcyI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a62KD0hBrQT4s2Ah6xeGeQcb.jpg?f=fotoalbum_large

• Japie.G
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

HenriL schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 11:55:
Mijn eco score monitor reset zichzelf iedere ochtend dat ik instap, er wordt niks onthouden aan trips of reizen. Ik vind dat juist boeiend om te zien wat mijn rijgedrag doet. Iemand een idee waarom het niks onthoud? [Afbeelding]
zelfde hier, random reset. super irritant. ik hoop op een update...

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Daarnet nog gereden, maar ik kijk nooit naar de eco score. Dus mij is er niks opgevallen.

Wat mij wel opvalt is dat de toch wel kenmerkende ‘tik in het pedaal’ verdwenen lijkt te zijn. Al een paar maanden merk ik dat nog amper - of helemaal niet meer.
Toen ik de wagen net had (maart) herinner ik me toch nog goed dat die tik duidelijk voelbaar was.

[ Voor 9% gewijzigd door JanAd op 01-10-2023 08:17 ]

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

ebis schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:54:
[...]

Ik vermoed dat Google een A/B test aan het uitvoeren is. Heb ook de laatste update van Google Maps maar heb nog altijd de oude lay-out.
Dan denk ik dat ik ook bij de B-groep hoor ;)
Vanmorgen werkte maps helemaal niet: ik kon een adres opgeven, maar vrij snel daarna kwam de melding “route wijzigen”, daar bleef hij op hangen. Na een paar uur weer in de auto gestapt om terug naar huis te gaan, toen deed Maps het wel weer. Maar nog steeds met de “oude” lay-out.
Japie.G schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 17:09:
Die layout wijziging zit in een update android web view of iets dergelijks. Auto nu niet bij de hand dus weet exacte naam niet meer 😉 Kijk maar in de play store.
Heb al eens gezocht in de Play store, maar kon nergens vinden dat ik apps kon updaten. Of zien dat er updates voor een bepaalde app geïnstalleerd waren. Misschien dat ik verkeerd kijk?

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• HenriL
Japie.G schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 12:10:
[...]

zelfde hier, random reset. super irritant. ik hoop op een update...
Same! Ik vind het vooral handig om een gevoel te krijgen bij hoe ver ik kom op een lading. Aangezien er niet echt een trip meter is, enkel je totale km’s zijn te zien achter het stuur

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-07 19:50
Ik heb vandaag de update gekregen. Wel op een niet al te user friendly manier. Maps deed het gewoon niet meer, geen locatie meer in te voeren. Na het resetten van het systeem had ik opeens de nieuwe versie.

• Centauriprime
HenriL schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 15:52:
[...]

Same! Ik vind het vooral handig om een gevoel te krijgen bij hoe ver ik kom op een lading. Aangezien er niet echt een trip meter is, enkel je totale km’s zijn te zien achter het stuur
Jawel, die bovenste is een trip meter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bn4REXYRjt6qIaTvawZyUKw7ad8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ldli9xXznu0FJUW9H4b46X6F.jpg?f=fotoalbum_large

Bij mij reset de eco voornamelijk als ik tot 100% laad. Alles daaronder niet echt.

15x330 SW38

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

Pietervs schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 15:14:
[...]

[...]

Heb al eens gezocht in de Play store, maar kon nergens vinden dat ik apps kon updaten. Of zien dat er updates voor een bepaalde app geïnstalleerd waren. Misschien dat ik verkeerd kijk?
Jep, playstore openen en bovenin ergens uit mijn hoofd op hamburgermenuutje klikken (3 streepjes)

• HenriL
Centauriprime schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:17:
[...]

Jawel, die bovenste is een trip meter.

[Afbeelding]

Bij mij reset de eco voornamelijk als ik tot 100% laad. Alles daaronder niet echt.
Oke! Kan ik die resetten?
De eco drive meter resette bij mij terwijl mijn batterij 18% vanmorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ja, dat kan. Ik meen door het vasthouden van de rechter ‘bladerknop’ op het stuur.
Let op: de auto reset dan ook het gemiddelde verbruik etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenriL
deMercer schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:10:
[...]

Ja, dat kan. Ik meen door het vasthouden van de rechter ‘bladerknop’ op het stuur.
Let op: de auto reset dan ook het gemiddelde verbruik etc.
Thanks! werkt inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-07 15:23
Ik gebruik nu de mobilize app om laadsessies in te plannen. Hoe trek ik de permissie hiervoor in? Ik wil het laden via een zappi ism
zonnepanelen sturen.

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centauriprime
jschoorl2 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 18:24:
Ik gebruik nu de mobilize app om laadsessies in te plannen. Hoe trek ik de permissie hiervoor in? Ik wil het laden via een zappi ism
zonnepanelen sturen.
Rechtsboven onder de puntjes zit disable

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Schmoove schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 10:50:
Vanochtend ging de laadklep niet meer open. Naar Renault gereden en daar hebben ze hem open gekregen, maar er moet blijkbaar wel een nieuw slot in.
Iemand dit al voor gehad?
jschoorl2 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 13:33:

Ja is bij mij ook vervangen. Ging bij mij niet meer goed dicht.
Vanmiddag bij het laden kwam ik een mede Megane-eigenaar tegen, prietje praat, hij zei dat het laadklepje soms niet lekker sloot. Ik vertelde dat ik het destijds met wat teflon-spray had ingespoten en sindsdien niet meer voorkwam. Hij bleek dat ook gedaan te hebben maar dat hielp niet echt waarop ik hem aanraadde om het kosteloos te laten vervangen bij de dealer. Dit wilde hij liever niet omdat hij had gehoord dat dan alles weer gereset (profielen e.d.) wordt en hij daar bij aankoop enorme moeite mee had om dat in orde te maken.
Dus dan maar liever zo was zijn redenering....

Ben er verder maar niet op doorgegaan maar heb wel sterke twijfels of dat zo is.
Toch? Of koppelen ze de accu los en gaat dan de boel verloren? Kan me niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-07 13:36

Sr_Ogel

Klop klop klop

Zjanzjak schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 22:25:
[...]

[...]

Vanmiddag bij het laden kwam ik een mede Megane-eigenaar tegen, prietje praat, hij zei dat het laadklepje soms niet lekker sloot. Ik vertelde dat ik het destijds met wat teflon-spray had ingespoten en sindsdien niet meer voorkwam. Hij bleek dat ook gedaan te hebben maar dat hielp niet echt waarop ik hem aanraadde om het kosteloos te laten vervangen bij de dealer. Dit wilde hij liever niet omdat hij had gehoord dat dan alles weer gereset (profielen e.d.) wordt en hij daar bij aankoop enorme moeite mee had om dat in orde te maken.
Dus dan maar liever zo was zijn redenering....

Ben er verder maar niet op doorgegaan maar heb wel sterke twijfels of dat zo is.
Toch? Of koppelen ze de accu los en gaat dan de boel verloren? Kan me niet voorstellen.
Volledig terugzetten naar fabrieksinstellingen /reset door Renault valt reuze mee. Het is mijn to go oplossing als carkit weer gek doet.

Het eerste instellen van het profiel ging alleen moeizaam doordat het wachten was tot de koppeling daadwerkelijk actief werd. Heeft twee weken geduurd ofzo voordat ik in de app mijn eigen auto kon aansturen.

Reset tijdens het rijden, bij verkeerslicht of file snel profiel invullen en klaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Sr_Ogel op 02-10-2023 06:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Sr_Ogel schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 06:42:
Volledig terugzetten naar fabrieksinstellingen /reset door Renault valt reuze mee. Het is mijn to go oplossing als carkit weer gek doet.

Het eerste instellen van het profiel ging alleen moeizaam doordat het wachten was tot de koppeling daadwerkelijk actief werd. Heeft twee weken geduurd ofzo voordat ik in de app mijn eigen auto kon aansturen.

Reset tijdens het rijden, bij verkeerslicht of file snel profiel invullen en klaar.
Bij mij ging het destijds zonder problemen, zelfs de app werkte gelijk, maar goed, daarna ook nooit meer hoeven in te stellen, misschien was het beginners-geluk. :P
Een soft reset ook maar een keer of 5 gedaan.

Maar goed, zoals gezegd, kan me niet voorstellen dat bij het vervangen van het laadluik-mechanisme de boel reset en je alles weer allemaal opnieuw moet instellen. Denk dat de goede man ook gewoon niet zo behept was met het digitale gebeuren van dat soort dingen.

Wel nog steeds benieuwd naar eigenaars waarbij het mechanisme is vervangen en of dat wel, of niet, van invloed was op het profiel, instellingen, etc..
Want wie weet had die man wel gewoon gelijk dat alles gereset wordt bij het vervangen van het mechanisme.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:09
Zjanzjak schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:21:
[...]
Wel nog steeds benieuwd naar eigenaars waarbij het mechanisme is vervangen en of dat wel, of niet, van invloed was op het profiel, instellingen, etc..
Want wie weet had die man wel gewoon gelijk dat alles gereset wordt bij het vervangen van het mechanisme.
We gaan hiet zien. Morgen wordt het mechanisme bij mij vervangen. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriL
Schmoove schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:51:
[...]

Het lijkt mij ook sterk, ik ben al eens weggereden en vergat de laadklep dicht te doen, geen signaaltje niks in het dashboard :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-07 19:54
HenriL schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 11:57:
[...]

Het lijkt mij ook sterk, ik ben al eens weggereden en vergat de laadklep dicht te doen, geen signaaltje niks in het dashboard :)
Dit vind ik toch echt wel een gemis. Als ik smorgens met mijn slaperige kop wegrij vergeet ik regelmatig om de klep dicht te doen. Een uur later op het werk kom ik erachter dat de klep open staat. 45km met open klep gereden. Met al die signalen en sensors moet het toch niet lastig zijn om een melding op display te krijgen "Let op! Laadklep open"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Ik ben tot nu toe steeds op tijd gealarmeerd door omstanders dat klepje nog open staat. Iets wat mij bij mijn ICE auto's nog nooit gebeurd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centauriprime
Ik las dit eerder en heb me meteen aangeleerd om meteen de klep dicht te doen op het moment dat ik de kabel verwijder.

15x330 SW38

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BVice
Surfroy01 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:04:
Ik ben tot nu toe steeds op tijd gealarmeerd door omstanders dat klepje nog open staat. Iets wat mij bij mijn ICE auto's nog nooit gebeurd is.
omdat het laadklepje van de renault ook formaatje portier is :P met windje mee heb je zomaar 10km extra range als dat klepje nog open staat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Je vergeet het snel als je met die kabel in je handen staat en een hand tekort hebt om de klep dicht te doen. Je denkt dan dat komt wel als je eerst de kabel achterin hebt gelegd. En dan loop je ipv rechtsom, linksom naar de portier en mis je de open klep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
De laadklep had beter aan de linker kant kunnen zitten, dat voorkomt dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
BVice schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:08:

omdat het laadklepje van de renault ook formaatje portier is :P met windje mee heb je zomaar 10km extra range als dat klepje nog open staat 8)7
En met wind tegen sluitie toch een beetje dus misschien beter om 'em gewoon open te laten. :9

Vind het trouwens wel meevallen met de mensen hier die het mechanisme hebben laten vervangen.
Voor mijn gevoel waren dat er veel meer.
Want nog steeds retenieuwsgierig of die man nou gelijk had dat de boel reset na vervanging. :P

Maar goed:
Schmoove schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:51:

Morgen meer, ook ik ben benieuwd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Zjanzjak schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 20:38:
Vind het trouwens wel meevallen met de mensen hier die het mechanisme hebben laten vervangen.
Voor mijn gevoel waren dat er veel meer.
Want nog steeds retenieuwsgierig of die man nou gelijk had dat de boel reset na vervanging. :P
Ik kan het me ook moeilijk voorstellen. Het elektronische gedeelte van het slot van het laadklepje verschilt volgens mij niet van dat van een traditioneel tankklepje.
Morgen meer, ook ik ben benieuwd. ;)
Hier nog iemand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Ik denk niet dat het er zoveel zijn, die hetzelfde probleem hebben met het slotje. Het probleem ligt ook niet aan het slotje, maar meer aan het geheugen van de eigenaar om niet steeds in herhaling dezelfde fout te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjanzjak
Uiteraard gaat een mechanisch onderdeel soms kapot omdat het geheugen van de eigenaar niet helemaal in orde is.......
In dat kader, Sinterklaas bestaat en ik lust geen bier.

In een ander kader, die zijbalk in Google Maps nu, zie er best wat geklaag over op diverse fora/facebook-pagina's, maar vind het allemaal wel meevallen. Na een paar dagen in gebruik valt het mij niet eens meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Misschien moeten we hier nog meer quoten om de oliespuit als oplossing aan te geven. Mangel je laadklep dan gaat het slotje kapot. Dat is de juiste logica hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
En voor vergeetachtige mensen had de laadklep beter aan de linkerkant van de auto kunnen zitten net als bij de Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

Mjaa schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:52:
En voor vergeetachtige mensen had de laadklep beter aan de linkerkant van de auto kunnen zitten net als bij de Tesla.
Alleen gaat ie bij tesla gemotoriseerd open en dicht :P Heb hem hier tot nu toe 1x per ongelijk open laten staan. Daarna in mn routine opgenomen om het klepje inderdaad direct dicht te duwen na ontkoppelen plug. Is nu muscle memory. No Problem. Maar een sensortje extra had er nog wel bij gekund voor die 40k dat de wagen kost.

[ Voor 32% gewijzigd door Japie.G op 03-10-2023 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danois55
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 24-07 15:48
Zjanzjak schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 07:53:

In een ander kader, die zijbalk in Google Maps nu, zie er best wat geklaag over op diverse fora/facebook-pagina's, maar vind het allemaal wel meevallen. Na een paar dagen in gebruik valt het mij niet eens meer op.
Wat mij opviel vanmorgen is dat er geen straatnamen meer worden genoemd. Alleen rechts en links, enz.

EV3 Adv+ LR 19"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schmoove
Laadklepje is gerepareerd, wat ze exact hebben gedaan weet ik niet, maar de software is daardoor niet gereset.
Tevens hebben ze OpenR Link 2.2 geinstalleerd en deze bevat de Maart 2023 security patch.
Waarom ze dit niet uitrollen via OTA is mij een raadsel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qv63RL5U-Hsi0Y30OphFOw2eL1c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mM6qRRmNabqoNzHzbIr0w9lT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zAj7f1ApjpSyWdfZUEPOvHnQBcc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mrPzA9RWbvwHB0bUwtbV0hfg.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Schmoove schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:24:
Laadklepje is gerepareerd, wat ze exact hebben gedaan weet ik niet, maar de software is daardoor niet gereset.
Dank voor de terugkoppeling!
Wat ik dus al dacht, mocht ik de goede man nogmaals tegenkomen bij het laden dan kan ik nu dus met zekerheid zeggen dat de boel niet reset.
Schmoove schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:24:

Tevens hebben ze OpenR Link 2.2 geinstalleerd en deze bevat de Maart 2023 security patch.
Waarom ze dit niet uitrollen via OTA is mij een raadsel.
De wegen van Renault zijn soms ondoorgrondelijk. :P

Deden ze dit trouwens op verzoek of uit zichzelf?

[ Voor 3% gewijzigd door Zjanzjak op 03-10-2023 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Zjanzjak schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:50:
[...]

Dank voor de terugkoppeling!
Wat ik dus al dacht, mocht ik de goede man nogmaals tegenkomen bij het laden dan kan ik nu dus met zekerheid zeggen dat de boel niet reset.

[...]

De wegen van Renault zijn soms ondoorgrondelijk. :P

Deden ze dit trouwens op verzoek of uit zichzelf?
Omdat ik wat issues had met een app die crashte en daardoor niet opende (Vivaldi), is er op aanraden van Renault hoofdkantoor een volledige software update uitgevoerd. Heeft het probleem, zo lijkt het, opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Ik moet binnenkort voor de 60k beurt dus ga dan ook vragen of ze de update gaan uitvoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anhu
  • Laatst online: 06-07 07:12
Ik heb de automatische helderheid uitgeschakeld, ik werd daar echt knettergek van. Afgelopen week ook al een paar keer dat die helemaal niet overschakelt naar nachtstand. Uurtje later wel weer goed, ik snap niet zo goed dat ze dit niet werkend krijgen. Ik heb ook al zitten denken om de sensor af te plakken, maar die heb ik nog niet kunnen vinden.

Nu de helderheid op handmatig staat had ik verwacht dat de knop links bij het stuur, voor de helderheid zou werken, maar die knop reageert helemaal nergens op. Zowel in handmatig als automatische helderheid geen enkele reactie. Voor iemand herkenbaar? Doe ik wat verkeerd?

Zo'n dashboard met een paar klokjes met gloeilampjes is zo gek nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Japie.G schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:59:
[...]

Jep, playstore openen en bovenin ergens uit mijn hoofd op hamburgermenuutje klikken (3 streepjes)
Had ik gevonden. Maar toen ik keek stonden er geen updates: niks om te installeren maar ook niet dat er updates geïnstalleerd waren.
Maar misschien niks dat ondertussen veranderd: zondag begin van de middag had ik nog de “oude” Maps interface, twee uur later was die ineens (?) omgezet naar de nieuwe. Ik ben vergeten daarna te kijken of het daar terug te zien was.
HenriL schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 11:57:
[...]

Zo’n signaal zou voor mij eigenlijk ook heel goed zijn. Het werd bij ons op vakantie een running gag: zeker op de heenweg lukte het me bijna iedere keer weer om te vergeten om die @#€&-klep dicht te doen… :X

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Anhu schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:26:
Ik heb de automatische helderheid uitgeschakeld, ik werd daar echt knettergek van. Afgelopen week ook al een paar keer dat die helemaal niet overschakelt naar nachtstand. Uurtje later wel weer goed, ik snap niet zo goed dat ze dit niet werkend krijgen. Ik heb ook al zitten denken om de sensor af te plakken, maar die heb ik nog niet kunnen vinden.

Nu de helderheid op handmatig staat had ik verwacht dat de knop links bij het stuur, voor de helderheid zou werken, maar die knop reageert helemaal nergens op. Zowel in handmatig als automatische helderheid geen enkele reactie. Voor iemand herkenbaar? Doe ik wat verkeerd?

Zo'n dashboard met een paar klokjes met gloeilampjes is zo gek nog niet.
Voor zover ik weet is de dag/nachtmodus van Google niet gekoppeld aan de automatische helderheid instelling van de auto.

Dat knopje links zorgt vooral dat de verlichting van de knopjes van de verwarming enz gedimd worden en hij doet heel minimaal iets met het scherm zelf. Dat knopje functioneert ongeacht de instelling voor automatisch dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Ik heb nu een 6.3" Pixel 7 die prima past in het oplaadvak van de Megane, maar ik wil eventueel overstappen naar de Pixel 8 Pro en die is 6.7" groot.
Heeft er iemand een toestel van dat formaat en past dat nog deftig? Het lijkt me nogal krap als ik dat zo na meet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:14
JanAd schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 08:48:
Ik heb nu een 6.3" Pixel 7 die prima past in het oplaadvak van de Megane, maar ik wil eventueel overstappen naar de Pixel 8 Pro en die is 6.7" groot.
Heeft er iemand een toestel van dat formaat en past dat nog deftig? Het lijkt me nogal krap als ik dat zo na meet.
Ik heb de P7 Pro, die is even groot als de P8 Pro, werkt perfect. Ligt er beter in dan mijn zakelijke iPhone 12 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoLeaf
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 24-07 13:21
"Zappi update"
Voor degene die met Zappi en met andere 1-fase laders problemen hebben (ook bij sommige publieke laders): Renault heeft nu een update: ‘Actis Solution 82668’. Bron: Myenegi #617 en #622.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
Ik heb niet echt gevolgd wat er met de via zappi laden aan de hand is. Maar als ik ga uitgesteld laden via de MobilizeSmart app, dan wil de auto (en dat zie ik in het log van de alfen pro lader) op 1 fase laden.

Dit gebeurd niet als er meteen wordt geladen omdat "direct charge" tot een niveau wil.

Is dat vergelijkbaar gedrag?

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoLeaf
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 24-07 13:21
Centauriprime schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:48:
Ik heb niet echt gevolgd wat er met de via zappi laden aan de hand is. Maar als ik ga uitgesteld laden via de MobilizeSmart app, dan wil de auto (en dat zie ik in het log van de alfen pro lader) op 1 fase laden.

Dit gebeurd niet als er meteen wordt geladen omdat "direct charge" tot een niveau wil.

Is dat vergelijkbaar gedrag?
Geen idee en ik vrees dat de dealer dit ook zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Anhu schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:26:
Ik meen dat de handmatige regelaar voor de helderheid van de schermen onder de toggle “Automatische regeling J/N” zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

RoLeaf schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:05:
"Zappi update"
Voor degene die met Zappi en met andere 1-fase laders problemen hebben (ook bij sommige publieke laders): Renault heeft nu een update: ‘Actis Solution 82668’. Bron: Myenegi #617 en #622.
Tnx, ik heb het doorgestuurd naar m'n dealer... Ik ben eens benieuwd wat ze gaan zeggen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucantiek
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 24-07 09:25
Ik probeer sinds enkele dagen via google maps de update binnen te krijgen. Verder dan de melding "in behandeling" kom ik niet (zie foto). Het cirkeltje rond de iconen blijft gewoon ronddraaien. Iemand een oplossing ?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PmojtTfCBSsOqjOVoCax1Jc2PZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5XuVeiWSpGQXI2AZyhF1I2qk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

Lucantiek schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 17:17:
Ik probeer sinds enkele dagen via google maps de update binnen te krijgen. Verder dan de melding "in behandeling" kom ik niet (zie foto). Het cirkeltje rond de iconen blijft gewoon ronddraaien. Iemand een oplossing ?[Afbeelding]
Heb je een werkende wifi verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Mjaa schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 18:22:
De laadklep had beter aan de linker kant kunnen zitten, dat voorkomt dit probleem.
Dan had je trouwens mooi een probleem gehad met laden, je zou dan het overgrote deel van de laadpalen niet meer kunnen gebruiken tenzij je de kabel volledig over het dak van je auto zou trekken ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
In veel landen mag je niet tegen de rijrichting parkeren. Dus voor rechts rijdende landen is het de betere plek voor als je file / parallel parkeert aan de rijrichting.

15x330 SW38

Pagina: 1 ... 54 ... 96 Laatste