Majesty schreef op maandag 25 september 2023 @ 22:08:
[...]
Ben ook benieuwd, na aankomende woensdag weet ik meer. De dealer gaf aan graag te helpen met eventuele problemen die ik zou hebben met de auto, maar vermoed dat ze het tik probleem + ACC 'issue' niet op kunnen gaan lossen. Net als het updaten naar nieuwere AAOS software en/of beveiligingspatches, maar ik zet het toch even op de mail.
[...]
Afgelopen woensdag geweest. Geen terugroepacties werkzaamheden uitgevoerd want die waren niet beschikbaar op mijn kenteken. Wel hebben ze gekeken naar het tikkende pedaal probleem en waarempel de oorzaak gevonden, zeggen ze. Eerst getest met een ander pedaal erin, maar dat hielp niet. Na 3,5 uur kwamen ze erachter dat er wat mis was met de veer achter het pedaal. Die is nu besteld, over 2 weken een nieuwe afspraak. Dan wordt ook meteen de schokdemper vervangen vanwege het tikken tijdens het sturen op lage snelheden (weer een ander issue). Beide onder garantie overigens.
Was uiteindelijk 152 euro kwijt, voornamelijk kosten van de interieurfilter.
Mijn klacht naar Renault over hun software updatebeleid was natuurlijk bij de dealer terecht gekomen, onbegrijpelijk.

Makkelijke manier om je eigen (falende) updatebeleid af te schuiven op de dealer. Ik ben van mening dat wanneer je een auto maakt waarin je gebruik maakt van AAOS als besturingssysteem, je je ook moet conformeren aan het update en security beleid van die software. Of op zijn minst laat merken dat dit de intentie is. Heb in ieder geval aan de dealer duidelijk gemaakt dat de klacht niet bij hun hoort te liggen, maar bij Renault.
Da's bijzonder dan, bij mij werkte het toch echt. Zeker 5 minuten met een mandarijn in m'n stuur gereden

.
In other news: zag dat Maps een nieuwe layout heeft gekregen. Viel me op dat de app voor het laatst geüpdatet was op 11 september. Dat betekent dat ze deze wijziging op een andere manier gepusht hebben, interessant

.
Overigens nog steeds héél erg tevreden met de auto, blijft na een jaar nog steeds iedere moment een genot om in te rijden!