Ik heb deze vanochtend ook binnen gekregen, zonder op "Controleer op updates" te hoeven klikken.NimmaRoc schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 08:58:
Ik krijg zojuist een nieuwe update binnen: elektromotor 0.2.1. Bij toelichting staat 'Verbeterde aansturing van de elektromotor wat kan leiden tot onterecht bericht "Storing elektromotor".'
Gezien het helse lawaai dat de Megane begint te maken, ben ik alvast zeer blij dat die knop niet op de afstandsbediening zit. Dan kan je er niet per ongeluk op drukken.Proton_ schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:05:
@Sjeefr dus geen knop op de sleutel.
Via een app is leuk (en wordt inderdaad overal vermeld) maar is minder gebruiksvriendelijk, afhankelijk van netwerkbereik en extern beheerde infra en moeilijker uit te lenen, vandaar de vraag.
Als ik dat op m'n werk activeer bellen ze de brandweer op...

Ik zou die knop in de App zelfs liever ergens anders zien staan, of een optie om dat volledig uit te schakelen.
[Voor 33% gewijzigd door JanAd op 17-03-2023 18:10]
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
Wat een ontzettende prutsers. Ik vraag me altijd af of dat soort lui zelf bij hun auto dit zouden accepteren, zoals ze er nu zo makkelijk over doen. 50kW is Zoe gebied, niet een auto die 2x zo duur is.larskov schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 08:34:
[...]
Yes. De auto is 2 dagen weggeweest bij Renault Nieuwegein. Het piept en kraakt helaas bij Renault. Ze hebben hem 2 dagen lang getest aan meerdere publieke snelladers en tegelijkertijd uitgelezen op storingen. Ze zijn ook niet boven de 50KW gekomen, wat ik ze ook al van tevoren had voorspeld.
Uiteindelijke conclusie: geen storingen gevonden, dus we kunnen er niets mee.
Wat quotes van Renault:
- ‘zal wel met de temperatuur te maken hebben, hopen op snel warm weer!’ (Wtf?!!)
-‘ ach 50KW is toch nog een stuk sneller dan publieke AC laders’ (WTF?!?!?!)
- ‘ja je moet je batterij pre-conditioneren’ die optie is er niet gaf ik aan voor versies zonder warmtepomp, en toen zei de brave man dat klimatisering hetzelfde is als batterij pre-conditioneren in de Renault app, wat ik dus ten zeerste betwijfel.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Ik kreeg de melding dat deze update beschikbaar was om te installeren nadat ik auto vanochtend parkeerde. De update was al vanzelf gedownload, ik heb niet zelf vantevoren op beschikbare updates gecontroleerd.Razer schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:07:
Krijgen jullie deze updates tijdens het rijden? Of zodra je auto in stapt als die een nachtje stil gestaan heeft?
Ik heb mijn E-Tech Evolution EV60 nu zo'n 2 weken in bezit. Over het algemeen ben ik erg tevreden over de auto alleen heb ik wel wat kritische punten / bevindingen:
- De draadloze oplader werkt bij mij niet tot nauwelijks. Als ik mijn telefoon erop leg dan geeft die aan te laden alleen na een minuut of 5 stopt die hiermee. Het tekentje op het scherm wordt dan ook rood ipv oranje. Iemand hetzelfde probleem?? Ik heb al zonder hoesje geprobeerd en de telefoon in elke mogelijk richting te leggen. Ik heb een gloednieuwe Iphone14 Pro dus ik kan me niet voorstellen dat het daaraan ligt.
- De radio stoort met enige regelmaat, hij lijkt het vooral moelijk te hebben wanneer je langere stukken rijd en de radio daarbij niet automatisch de juiste frequentie van de zender overneemt. Nog meer mensen hier last van?
- Het tot nu toe beperkte aanbod van apps vind ik jammer. Ik vind het bijvoorbeeld echt een aderlating dat Flitsmeister nog geen app heeft. Flitsmeister heeft wel een beta versie voor Android Automotive maar deze is nog niet te gebruiken voor Renault. Ik ben benieuwd wanneer Flitsmeister hier eens werk van gaat maken.
- De door Google voorgestelde oplaadpunten op je route kun je negeren, dit red je vrijwel nooit. Je kunt ervan uitgaan dat je zo'n 15% eerder moet laden dan aangegeven.
- De mogelijkheid om zelf in te stellen of je het scherm in 'donkere' modus zet ontbreekt. Nu rijd ik soms
's avonds met een enorm fel scherm omdat de auto op 1 of andere manier denkt in daglicht te rijden.
- Met enige regelmaat werkt Spotify bij mij niet, waarom is mij een raadsel.
- Na 2 dagen gereden te hebben had ik plots een lekke band op een provinciale weg. Dit kan natuurlijk domme pech zijn en hoeft niet aan de auto te liggen maar ik vond het wel opmerkelijk. In de 15 jaar dat ik rijd (en ik maak veel km's) had ik het nog niet eerder meegemaakt.
Ik heb dit ook. Ligt niet aan jou. Ook met een iPhone 14 pro. Als je ook maar een mm van de sweetspot af gaat (en dat is bij zo goed als iedere bocht het geval) stopt het opladen. Kansloos...LeekInICT schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:26:
- De draadloze oplader werkt bij mij niet tot nauwelijks. Als ik mijn telefoon erop leg dan geeft die aan te laden alleen na een minuut of 5 stopt die hiermee. Het tekentje op het scherm wordt dan ook rood ipv oranje. Iemand hetzelfde probleem?? Ik heb al zonder hoesje geprobeerd en de telefoon in elke mogelijk richting te leggen. Ik heb een gloednieuwe Iphone14 Pro dus ik kan me niet voorstellen dat het daaraan ligt.
Ik heb een brodit houdertje gekocht en gebruik gewoon een draadje.
Ook hier het geval. Ik ben maar overgestapt op TuneIn.
- De radio stoort met enige regelmaat, hij lijkt het vooral moelijk te hebben wanneer je langere stukken rijd en de radio daarbij niet automatisch de juiste frequentie van de zender overneemt. Nog meer mensen hier last van?
De dev van Flitsmeister zit hier ook in het Topic. De app is al lang en breed klaar, maar Google dient eerst iets beschikbaar te maken. Er zijn al wat mensen die een werkende beta hebben verkregen voor hun Renault. Ligt dus niet aan de kant van Flitsmeister.
- Het tot nu toe beperkte aanbod van apps vind ik jammer. Ik vind het bijvoorbeeld echt een aderlating dat Flitsmeister nog geen app heeft. Flitsmeister heeft wel een beta versie voor Android Automotive maar deze is nog niet te gebruiken voor Renault. Ik ben benieuwd wanneer Flitsmeister hier eens werk van gaat maken.
Van deze punten heb ik dan weer geen last
- De door Google voorgestelde oplaadpunten op je route kun je negeren, dit red je vrijwel nooit. Je kunt ervan uitgaan dat je zo'n 15% eerder moet laden dan aangegeven.
- De mogelijkheid om zelf in te stellen of je het scherm in 'donkere' modus zet ontbreekt. Nu rijd ik soms
's avonds met een enorm fel scherm omdat de auto op 1 of andere manier denkt in daglicht te rijden.
- Met enige regelmaat werkt Spotify bij mij niet, waarom is mij een raadsel.
- Na 2 dagen gereden te hebben had ik plots een lekke band op een provinciale weg. Dit kan natuurlijk domme pech zijn en hoeft niet aan de auto te liggen maar ik vond het wel opmerkelijk. In de 15 jaar dat ik rijd (en ik maak veel km's) had ik het nog niet eerder meegemaakt.

Bij de Pixel 7 is het opladen op te lossen door de Pixel heel schuin in het laadvak te leggen. Ik heb ook moeten zoeken en proberen, maar nu lukt het altijd.
Met de Spotify app native heb ik geen problemen en het scherm past zich ook netjes aan van donder naar licht en omgekeerd. Vreemd dat dit bij jou problemen geeft.
Het Orange abo is bij mij uiteindelijk ook vanzelf beginnen werken, maar ik ben de Hotspot al zo gewoon dat ik dat niet ga verlengen.
Met de Spotify app native heb ik geen problemen en het scherm past zich ook netjes aan van donder naar licht en omgekeerd. Vreemd dat dit bij jou problemen geeft.
Het Orange abo is bij mij uiteindelijk ook vanzelf beginnen werken, maar ik ben de Hotspot al zo gewoon dat ik dat niet ga verlengen.
Ach ja, ik heb in het verre verleden zulke ervaringen gelezen besef ik nu. Ik ga het volgende keer proberen, bedankt voor de tip!deMercer schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 08:35:
[...]
Dan rijd je zeer waarschijnlijk met een hogere regeneratie stand dan de standaard na starten. Bij de standaard stand (1 op een schaal van 0 tot 3) doet de auto dat namelijk niet. In stand 2 en 3 wel, en in stand 0 vermoedelijk ook niet (geen ervaring met deze stand). Ik kan me zelfs voorstellen dat je in die stand wellicht zelfs te maken hebt met een tijdelijke vertraging.
Volgens mij is de oorzaak van dit fenomeen dat de inschakeling van de (A)CC geen rekening houdt met de verschillen in 'throttle mapping' tussen de regeneratie standen.
edit: Ik heb zojuist eindelijk een update gehad en dat lijkt goed te gaan. 1.1.0 voor de traktieaccu. Ik ga straks kijken of ie nog meer updates vindt, bijv voor de infotainment. Ik heb bijvoorbeeld nog steeds 'Afvegen' staan. Dat was een ongelukkige vertaling en is veranderd in een update, toch?
[Voor 15% gewijzigd door vayshen op 17-03-2023 21:37]
Van wat ik zoal lees op Nederlandse en buitenlandse (Franse en Duitse) fora/facebookgroepen schijnt dit toch veelal voor te komen bij iPhones.Surfroy01 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 18:27:
Mijn iPhone wordt netjes opgeladen draadloos, zelfs in plastic goedkoop hoesje.
Alle drie de iPhones die wij gebruiken in de auto doen het soms wel en soms niet. Lijkt soms niet eens aan de positie te liggen maar bijvoorbeeld aan de temperatuur.
Dat de radio stoort is apart, of heb je hem dan per ongeluk op FM staan in plaats van DAB?
Wat betreft de regeneratie stand: het is hier al vaak genoemd, maar hij is niet zuiniger in een bepaalde stand. Hoeveel energie je verbruikt en opwekt staat los van welke regeneratie stand je rijdt. Als je het rem pedaal gebruikt in plaats van OPD zorgt de rem voor de regeneratie in plaats van de flippers. Het is niet zo dat het rempedaal alleen de mechanische remmen aanstuurt.
Dat de radio stoort is apart, of heb je hem dan per ongeluk op FM staan in plaats van DAB?
Wat betreft de regeneratie stand: het is hier al vaak genoemd, maar hij is niet zuiniger in een bepaalde stand. Hoeveel energie je verbruikt en opwekt staat los van welke regeneratie stand je rijdt. Als je het rem pedaal gebruikt in plaats van OPD zorgt de rem voor de regeneratie in plaats van de flippers. Het is niet zo dat het rempedaal alleen de mechanische remmen aanstuurt.
Ik ben niet ontevreden. De tweede ersie heeft wat meer afgeronde hoeken. Als ik tijd en zin heb, wil ik nog een soort klepje maken, maar dat zal wel even op zich laten wachten.Woesst schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 13:57:
[...]
Is dit uiteindelijk gelukt? Ik ben wel geïnteresseerd.
Niks op de sleutel nee, als je het niet via de app wilt doen kun je de pre-conditioneren actie wel ook vanuit de auto plannen. Daarbij kun je ook aangeven of alleen interieur, stuur, en stoelen verwarmd dienen te wordenProton_ schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:28:
Mijn oude 2015 Zoe had een knop op de sleutel voor voorverwarmen(/koelen). Dat was briljant, betrouwbaar (spotty 3G bereik op plekken in Noorwegen) en mis ik op mijn Kona.
Ik vind niet terug of de Megane dit wel heeft.
Omdat afwezigheid van bevestiging geen bevestiging van afwezigheid is, vraag ik het nog even hier aan de mensen die het kunnen weten
Als alternatief; is er een offline/cloudloze integratie mogelijk (bv over wifi)?

Afgelopen week rond de 250km ,... inmiddels al naar de 300 km
Lang leve het zonnetje :-)
Lang leve het zonnetje :-)
[Voor 122% gewijzigd door benonline op 18-03-2023 12:14]
Gaat inderdaad lekker zobenonline schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 12:13:
Lang leve het zonnetje :-)[Afbeelding]

Durf het zelf niet te proberen.. Weet iemand of de auto een noodstop kan maken? Bijvoorbeeld als je bij een stoplicht te dicht bij een voorganger komt? Of op een ander moment als je zonder ACC rijdt?
[Voor 21% gewijzigd door cvrnd op 18-03-2023 17:32]
Deze bedoel je neem ik aancvrnd schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 17:31:
Durf het zelf niet te proberen.. Weet iemand of de auto een noodstop kan maken? Bijvoorbeeld als je bij een stoplicht te dicht bij een voorganger komt? Of op een ander moment als je zonder ACC rijdt?
15x330 SW38
Jouw laatste 75km moeten haast wel alleen binnendoor zijn geweest 😋 Heel erg netjes verbruik!!
Vandaag nog gecombineerd ritje gedaan met wat binnendoor en snelweg. Kwam gemiddeld op 12.0 kWh/100km uit.
Fijn om te zien hoe efficiënt de auto wordt met het betere weer 😁
Mijn eerste 165 km staan erop. Gemiddeld 18,9 meen ik. Lang niet gek met wat sportieve stukken haha.
DC laden ook even geprobeerd om van 44 naar 80 te gaan in 18 minuten. Maandag komt de wallbox.
Vanavond ingelogd met Google account, offline kaarten geüpdatet, telefoon gekoppeld, etc.
Preconditioneren ga ik komende week eens proberen als ik op tijd richting kantoor (125km enkele reis) in Zoetermeer ga, en een dag later Zwolle.
En laat de regen vooral wegblijven, blijft ie tenminste schoon. Wat een nekkendraaier is de auto overigens. Rondje boodschappen halen in het dorp leverde heel wat goedkeurende blikken op
DC laden ook even geprobeerd om van 44 naar 80 te gaan in 18 minuten. Maandag komt de wallbox.
Vanavond ingelogd met Google account, offline kaarten geüpdatet, telefoon gekoppeld, etc.
Preconditioneren ga ik komende week eens proberen als ik op tijd richting kantoor (125km enkele reis) in Zoetermeer ga, en een dag later Zwolle.
En laat de regen vooral wegblijven, blijft ie tenminste schoon. Wat een nekkendraaier is de auto overigens. Rondje boodschappen halen in het dorp leverde heel wat goedkeurende blikken op

Dat heb je als je in een dorp woont, en besluit aan het begin van de week dat 1 dag kantoor (Rotterdam) wel weer genoeg was. Lang leve thuiswerken! De rest van de dagen werk ik dan thuis en ga er dan vaak op uit met vrouwlief en de hond, binnendoor naar het/een bos en dan zie je het verbruik naar beneden tuimelen, vooral als je een paar keer achter een trekker terecht komt haha. Maar het betere weer helpt zeker ja.Razer schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 17:56:
Jouw laatste 75km moeten haast wel alleen binnendoor zijn geweest 😋 Heel erg netjes verbruik!!
Vandaag nog gecombineerd ritje gedaan met wat binnendoor en snelweg. Kwam gemiddeld op 12.0 kWh/100km uit.
Fijn om te zien hoe efficiënt de auto wordt met het betere weer 😁
Dat merk ik echt overduidelijk.
Dat!adinsx schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 19:53:
En laat de regen vooral wegblijven, blijft ie tenminste schoon.
Op naar de lente. En shine'n met de wagen.

Maar waarom zet je de wagen niet in je garage (en vooral bij regen)?
Die staat nog te vol met fietsen, poetsspullen, etc etc. Maar als we op zomervakantie gaan met de sleurhut (en dus de GT ipv EV) mag ie lekker drie weken binnen slapen.Zjanzjak schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 20:23:
[...]
Maar waarom zet je de wagen niet in je garage (en vooral bij regen)?
Carport oprit breed staat nog op de wensenlijst, maar eerst in huis nog wat dingetjes (trap laten bekleden kost ook goud tegenwoordig blijkbaar), en eh een schutting met de buren zodra hun huis (links van ons) klaar is.
1 dag in de week kantoor heb ik drie jaar gedaan in mijn vorige baan. Mwaa, beviel me minder. Nu een mooie mix van 2 tot 3 dagen op pad (Zoetermeer, Zwolle, den haag, brussel als meest bezochte plekken qua kantoor) en de rest thuis. Lekker flexibel in te delen en dus meer fysiek anderen spreken dan alleen maar Teams. Past me beter merk ik.

benonline schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 12:13:
Lang leve het zonnetje :-)[Afbeelding]
Bij de EV40 komt de 200km in zicht Edit: een weekje later staat de 200km erop.
Rekening houdend met mijn vele vooral korte ritjes met verwarming op 20 ben ik nog steeds tevreden met de range. Het gemiddelde verbruik is in sterk dalende lijn.
[Voor 12% gewijzigd door JanAd op 23-03-2023 10:22. Reden: Update]
Beading is de juiste naam ervoor en toont aan hoe goed de auto nog in zijn beschermlaag zit. Hier waait het eraf na verlaten eerste rotondeSurfroy01 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 09:11:
Dit krijg je als de auto te schoon is 😂 leuk spul dat SiO2 maar het water glijdt zo van het dak als je de achterportier open doet op je achterbank 🤔
[Afbeelding]

Van wanneer is jouw auto?Surfroy01 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 09:11:
Dit krijg je als de auto te schoon is 😂 leuk spul dat SiO2 maar het water glijdt zo van het dak als je de achterportier open doet op je achterbank 🤔
[Afbeelding]
Al eens geprobeerd een stukje te rijden? Volgens mij gaat het installeren dan door.Surfroy01 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 12:20:
Volgens mij gaat het niet lukken met de update staat nu al 3 uur te downloaden.
[Afbeelding]
Nee nog niet, hangt nu aan de lader. Ach komt wel goed.PeterTe schreef op zondag 19 maart 2023 @ 12:33:
[...]
Al eens geprobeerd een stukje te rijden? Volgens mij gaat het installeren dan door.
Nope... Er staat 1 service update (28/2) en dat is alles.Razer schreef op zondag 19 maart 2023 @ 13:45:
Iemand met een auto uit januari/februari dit jaar al een update gezien?
Ik heb de auto van 2 maart.
[Voor 7% gewijzigd door JanAd op 19-03-2023 14:28]
Ja, daar even op terug te komen.. Mijn Megane maakt absoluut geen geluid. Zowel bij 3-fase laden als preconditioneren. Het ergste qua geluid wat ik tot nu toe heb gehoord, zijn de interieurfans die op vrijwel max draaien. Maar dat hoor ik enkel op 1 meter afstand en klinkt niet eens harder dan de gemiddelde laptop fan.JanAd schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:03:
[...]
Gezien het helse lawaai dat de Megane begint te maken, ben ik alvast zeer blij dat die knop niet op de afstandsbediening zit. Dan kan je er niet per ongeluk op drukken.
Als ik dat op m'n werk activeer bellen ze de brandweer op...
Ik maakte mij eerst nog zorgen, maar er valt dus eigenlijk niks te horen. Zelfs bij temperaturen rond het vriespunt.
Hier iets in de garage zetten zodat de auto er niet in kan is vloeken in de kerk haha.adinsx schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 20:55:
Die staat nog te vol met fietsen, poetsspullen, etc etc. Maar als we op zomervakantie gaan met de sleurhut (en dus de GT ipv EV) mag ie lekker drie weken binnen slapen.
Razer schreef op zondag 19 maart 2023 @ 13:45:
Iemand met een auto uit januari/februari dit jaar al een update gezien?
Mijne is van half januari, nog geen update gehad.JanAd schreef op zondag 19 maart 2023 @ 14:27:
Nope... Er staat 1 service update (28/2) en dat is alles.
Paar keer laten zoeken of er updates waren, maar nee, geen updates gevonden voor dit voertuig of zoiets kreeg ik als melding. Hier ook alleen de service update als laatste, is gebeurd paar dagen voordat ik de auto in ontvangst nam.
@Sjeefr heb jij een warmtepomp (€1000 optie)? Bij de Zoe maakte die flink geluid.
Zonder warmtepomp is de verwarming veel stiller.
Zonder warmtepomp is de verwarming veel stiller.
'19 Hyundai Kona EV, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant R290 monoblock
@Proton_ Wellicht is dat dan de reden. Ik heb namelijk geen warmtepomp. Na overleg met de dealer was ik overtuigd dat het 'onzin' was en die mening heb ik nog steeds, na ervaring en lezen van ~50 pagina's in deze thread.
Ben benieuwd of het dus de warmtepomp is die 't lawaai maakt.
Ik heb (als het goed is) geen warmtepomp en als de auto met vorst staat voor te warmen dan kan ik dat echt binnen in huis horen, de auto staat dan wel 1 meter van de gevel af, maar toch, geen laptop blowertje.
Ja de warmtepomp maakt een flinke herrie als je in de wintermaanden met een koude auto voor een stoplicht staat, ik voel dan ook wat trillingen in stuur en de pedalen,Sjeefr schreef op zondag 19 maart 2023 @ 23:57:
@Proton_ Wellicht is dat dan de reden. Ik heb namelijk geen warmtepomp. Na overleg met de dealer was ik overtuigd dat het 'onzin' was en die mening heb ik nog steeds, na ervaring en lezen van ~50 pagina's in deze thread.
niet irritant, maar je merkt wel duidelijk dat de warmtepomp aam het werk is.
Hier ook, laatste update was een 'service update' op 20 februari. Auto gemaakt 19 januari.JanAd schreef op zondag 19 maart 2023 @ 14:27:
[...]
Nope... Er staat 1 service update (28/2) en dat is alles.
Heeft iemand al hulpveren gebruikt op zijn Megane? En zo ja, welke?
Afgelopen weekend aardig wat koffers en tassen in de kofferbak en de demping laat dan wel echt te wensen over. En dan te bedenken dat er voor een zomervakantie nog zomaar 60kg op de trekhaak komt te staan.
Afgelopen weekend aardig wat koffers en tassen in de kofferbak en de demping laat dan wel echt te wensen over. En dan te bedenken dat er voor een zomervakantie nog zomaar 60kg op de trekhaak komt te staan.
Iemand hier ook problemen bij het inloggen op de native Spotify app in de auto? Is mij een keer gelukt, maar na een keer verwijderen en opnieuw installeren niet meer 😬
Goed nieuws Dinsdag 28 maart mag ik mn EV40 Techno ophalen 
Besteld eind December dus +- 3 maanden tussen bestellen en leveren. Toch vrij netjes

Besteld eind December dus +- 3 maanden tussen bestellen en leveren. Toch vrij netjes
Na rit van 300km zie ik dat update is geïnstalleerd. Die van de elektromotor.Surfroy01 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 12:41:
[...]
Nee nog niet, hangt nu aan de lader. Ach komt wel goed.
ik kreeg 'm ook gister maar bij mij was hij er met 10 minuutjes doorheen, waarbij vooral Stap 2 lang duurde. Downloaden + Stap 1 was binnen een minuutje gebeurd.Surfroy01 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:03:
[...]
Na rit van 300km zie ik dat update is geïnstalleerd. Die van de elektromotor.
Ik vind het wel jammer dat de release notes zo enorm beperkt zijn. We hebben al eerder gezien dat er veel meer in de updates zit dan dat enkele zinnetje wat bij info staat.
Netjes!Larsdedj schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:46:
vergelijkbare tijdslijnen als ik mag gaan ervaren :

Vorige week de eerste update gehad sinds ik hem heb: 1.1.0 voor de traktieaccu. V01 voor de motor is ruim voor mijn eigendom 2 keer mislukt alvolgens het systeem en uiteindelijk nooit gelukt. Een van de dingen waarvoor ik binnenkort naar de dealer ga.
Vandaag een schnabbel in Alphen gehad, ~170km 153W/km. Hartstikke netjes, niet teruggehouden met HVAC of wat dan ook.
Heeft iemand ook de ervaring dat de richtingaanwijzer, vooral naar rechts, soms te vroeg terugklikt? Gebeurd mij vaak midden in een bocht, vooral rotondes. Ik draai het stuur nauwelijks terug, soms zelfs helemaal niet.
Ik wil toch ook kijken wat de mogelijkheden zijn om een beter alarmsysteem in te bouwen - zijn daar al ervaringen mee? Vanuit de fabriek kon je die ene optie niet kiezen omdat ze uit Oekraiene kwamen en...nou ja, niet te doen nu natuurlijk.
Vandaag een schnabbel in Alphen gehad, ~170km 153W/km. Hartstikke netjes, niet teruggehouden met HVAC of wat dan ook.
Heeft iemand ook de ervaring dat de richtingaanwijzer, vooral naar rechts, soms te vroeg terugklikt? Gebeurd mij vaak midden in een bocht, vooral rotondes. Ik draai het stuur nauwelijks terug, soms zelfs helemaal niet.
Ik wil toch ook kijken wat de mogelijkheden zijn om een beter alarmsysteem in te bouwen - zijn daar al ervaringen mee? Vanuit de fabriek kon je die ene optie niet kiezen omdat ze uit Oekraiene kwamen en...nou ja, niet te doen nu natuurlijk.
Ik 12 maanden ALS die in juni binnenkomt 😒Larsdedj schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:46:
Dat is minder. vraag me ook af hoe dat kan.LaTiNo156 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 20:01:
[...]
Ik 12 maanden ALS die in juni binnenkomt 😒

Ik ontdek net een best leuke functie. Wellicht waren anderen hier niet van op de hoogte.
Als je in de Reverse stand staat en je spiegels (bijvoorbeeld) naar beneden draait, dan zal de auto dit onthouden. Eerstvolgende keer als je dan opnieuw in de Reverse staat én het knopje om de betreffende spiegel van positie te wijzigen, zal deze automatisch terug gaan naar die laatste stand.
Met andere woorden: In z'n achteruit zal de auto niet automatisch de spiegels veranderen, maar druk je de L/R-spiegelknopje in, dan wel! Dus eigenlijk beste van beide.
Ik kwam er per toeval tegen, omdat ik op die knopjes zat te drukken, toevallig in de achteruit-stand.
Als je in de Reverse stand staat en je spiegels (bijvoorbeeld) naar beneden draait, dan zal de auto dit onthouden. Eerstvolgende keer als je dan opnieuw in de Reverse staat én het knopje om de betreffende spiegel van positie te wijzigen, zal deze automatisch terug gaan naar die laatste stand.
Met andere woorden: In z'n achteruit zal de auto niet automatisch de spiegels veranderen, maar druk je de L/R-spiegelknopje in, dan wel! Dus eigenlijk beste van beide.
Ik kwam er per toeval tegen, omdat ik op die knopjes zat te drukken, toevallig in de achteruit-stand.
Tsja geen idee. Ik had ook hiervoor al 18 maanden gewacht op een CLA die ik uiteindelijk heb gecancelled omdat allerlei features waren geschrapt.Larsdedj schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:03:
[...]
Dat is minder. vraag me ook af hoe dat kan.

Is er al iemand die een laadpaal heeft die V2H ondersteunt die kan aangeven of dat ook werkt met de Megane?
De Megane heeft, voorzover ik weet, geen V2H. Ik vond dit een relatief belangrijk punt toen ik nog twijfelde tussen de Kia Niro EV / EV6 en de Megane - en de dealer vertelde mij een half jaar geleden dat de Megane geen V2H ondersteunt. Andere punten vond ik belangrijker en daarom voor de Megane gekozen.LaTiNo156 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:51:
[...]
Is er al iemand die een laadpaal heeft die V2H ondersteunt die kan aangeven of dat ook werkt met de Megane?
Dus ik hoop dat iemand mij corrigeert, maar ik was ervan overtuigd dat de Megane E-Tech, in zijn huidige vorm op de markt, geen V2H ondersteunt.
Dat is erg jammer, dan had ik de Megane als thuisbatterij kunnen gebruikenSjeefr schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:56:
[...]
De Megane heeft, voorzover ik weet, geen V2H. Ik vond dit een relatief belangrijk punt toen ik nog twijfelde tussen de Kia Niro EV / EV6 en de Megane - en de dealer vertelde mij een half jaar geleden dat de Megane geen V2H ondersteunt. Andere punten vond ik belangrijker en daarom voor de Megane gekozen.
Dus ik hoop dat iemand mij corrigeert, maar ik was ervan overtuigd dat de Megane E-Tech, in zijn huidige vorm op de markt, geen V2H ondersteunt.

Toen ik de eerste keer achteruit reed, ging mijn rechterspiegel idd naar beneden zodat ik de stoeprand kon zien. Maar de 2e keer werkte dit meer. De desbetreffende knop van de speigel moet dus idd actief staan indien je deze functie wilSjeefr schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:45:
Ik ontdek net een best leuke functie. Wellicht waren anderen hier niet van op de hoogte.

de functie is eigenlijk als volgt: als je het knopje van de rechterspiegel gewoon 'actief' houdt, dus het lampje brandt, dan zal de auto altijd bij selecteren van de R stand de spiegel omlaag draaien. Dus je hoeft niet telkens dat knopje in te drukken, dat knopje kan gewoon ingedrukt blijven.Sjeefr schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:45:
Betekent wel dat er altijd een oranje lampje op dat knopje brandt.
dit kan inderdaad niet, maar de Niro en EV6 ook niet. De EV6 heeft een V2L functie. Er is al bevestigd dat dit niet kan worden omgebouwd naar V2G/V2H, in ieder geval niet voor consumenten.Sjeefr schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:56:
[...]
De Megane heeft, voorzover ik weet, geen V2H. Ik vond dit een relatief belangrijk punt toen ik nog twijfelde tussen de Kia Niro EV / EV6 en de Megane - en de dealer vertelde mij een half jaar geleden dat de Megane geen V2H ondersteunt. Andere punten vond ik belangrijker en daarom voor de Megane gekozen.
In eerdere artikelen is wel eens genoemd dat de Megane dit wel zou kunnen, en aangezien Renault al lang geleden testte met deze techniek is het wel apart dat de Megane dit niet kan. Ik heb begrepen dat de nieuwe Renault 5 E-Tech de primeur moet hebben.
De mogelijkheden voor V2H/V2G zijn uberhaupt enorm beperkt. De Nissan Leaf/eNV200, de Outlander en wat andere ChaDeMo modellen kunnen het in combinatie met een dure DC lader, maar er zijn nagenoeg geen partijen die dit als commerciële propositie hebben. VW zegt dat ze er mee bezig zijn, maar er is nog geen hardware voor consumenten beschikbaar.
Cubecharging.com die bij mij de paal gaan installeren zouden in Q2 met een v2h compatible charger komen. Dat is nu later dit jaar, maar dat zou dan betaalbaar moeten zijn.
Dan maar de toekomstige 2e auto met v2h uitzoeken!
Dan maar de toekomstige 2e auto met v2h uitzoeken!
Met de LINKER spiegel werkt dit ook.BramVice schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:34:
de functie is eigenlijk als volgt: als je het knopje van de rechterspiegel gewoon 'actief' houdt, dus het lampje brandt, dan zal de auto altijd bij selecteren van de R stand de spiegel omlaag draaien.
Weet iemand antwoord op het volgende:
Op de A6 geldt (net als op veel andere snelwegen) een dynamische snelheid. Tussen 7:00 en 19:00 mag je er 100, tussen 19:00 en 7:00 mag je er 130.
De auto lijkt dit te begrijpen. Overdag staat er een verkeersbord met 100km/h en een klokje er onder in het dashboard (eigenlijk geen idee wat er 's-avonds staat). Wanneer ik nu op de 'snelheid overnemen' knop druk dan gaat de cruisecontrol toch naar 130km/h, en niet naar 100km/h.
Is dit in te stellen ergens? Waarom 'weet' de auto dat je er 100km/h mag, maar gaat dan toch naar 130km/h?
Op de A6 geldt (net als op veel andere snelwegen) een dynamische snelheid. Tussen 7:00 en 19:00 mag je er 100, tussen 19:00 en 7:00 mag je er 130.
De auto lijkt dit te begrijpen. Overdag staat er een verkeersbord met 100km/h en een klokje er onder in het dashboard (eigenlijk geen idee wat er 's-avonds staat). Wanneer ik nu op de 'snelheid overnemen' knop druk dan gaat de cruisecontrol toch naar 130km/h, en niet naar 100km/h.
Is dit in te stellen ergens? Waarom 'weet' de auto dat je er 100km/h mag, maar gaat dan toch naar 130km/h?
Zie je daadwerkelijk een klokje of zie je een vakje met wat stippen? Ik heb dat laatste, wat aangeeft dat de auto ziet dat er een uitzondering of voorwaarde aan die snelheid zit, maar dat hij die niet kan lezen. Dus gaat hij altijd uit van de max.jeanpaulh schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:56:
Weet iemand antwoord op het volgende:
Die ‘mismatch’ tussen afgelezen snelheid en de snelheid die de cc vervolgens pakt zie ik wel vaker. Volgens mij zelfs hier al wel eens benoemd. Het is apart inderdaad. Maar die specifieke voorwaarde in tijd snapt de Megane niet.
Klopt. Inmiddels staat er bij mij wissen ipv afvegen. Ik weet niet met welke update dit is gewijzigd.vayshen schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 21:22:
Ik ga straks kijken of ie nog meer updates vindt, bijv voor de infotainment. Ik heb bijvoorbeeld nog steeds 'Afvegen' staan. Dat was een ongelukkige vertaling en is veranderd in een update, toch?
Ook staat er in de bandenspanning widget nu bandendruk in de titel ipv een afgekort bandenspanning. íDruk staat er nog wel steeds.
Iemand al een leuke cover of hoes gevonden voor de (imo erg lelijke) sleutel?
Ik heb nu zo'n standaard lederen hoesje van Renault zelf.
Heb een leder hoesje van Aliexpress. Echt leder claimen ze... maar ik heb mijn twijfels. Ziet er iets leuker uit, maar inderdaad... blijft een lelijke sleutel van goedkoop plastic.JanAd schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:32:
https://nl.aliexpress.com/item/4000382599662.html
Je kan een aap een smoking aantrekken, maar het blijft een aap.Schmoove schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:42:
[...]
Heb een leder hoesje van Aliexpress. Echt leder claimen ze... maar ik heb mijn twijfels. Ziet er iets leuker uit, maar inderdaad... blijft een lelijke sleutel van goedkoop plastic.
https://nl.aliexpress.com/item/4000382599662.html
[Afbeelding] [Afbeelding]
De designafdeling van de sleutels van Renault is al een tijdje met sabbatical denk ik :-)
Gemiste kans ook dat ze niet gewoon ook apple car key ondersteunen.
15x330 SW38
Ik heb deze in Carbon print. Als je de rouge fiamme lak hebt kun je ook een matchende cover vinden
€ 9,41 45% Off | Autosleutel Geval Voor Renault Koleos Kadjar Scenic Megane Sandero Espace Clio Captur Kangoo Laguna Talisman Twingo Carbon Fibe Cover
https://a.aliexpress.com/_EG5dP4F
€ 9,41 45% Off | Autosleutel Geval Voor Renault Koleos Kadjar Scenic Megane Sandero Espace Clio Captur Kangoo Laguna Talisman Twingo Carbon Fibe Cover
https://a.aliexpress.com/_EG5dP4F
Zijn er mensen hier met een iPhone, Megane e-tech en een MFI apple ID die anders eens kunnen kijken of deze app werkt?
https://apps.apple.com/nl...&itscg=30200&at=1001l345m
15x330 SW38
Best kans dat het wat stippen zijn inderdaad. Ik zal het morgen eens beter bekijken!BramVice schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 20:46:
[...]
Zie je daadwerkelijk een klokje of zie je een vakje met wat stippen?
https://www.amazon.de/-/n...o2ov_dt_b_product_detailsJanAd schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:32:
Ik heb deze. Dat bandje heb ik (nog) niet eraan gezet om te kijken hoe het bevalt zonder maar het is wel leuk.
Er zit nu een gevoel van gewicht wat je zou verwachten van een autosleutel. Die nieuwe van Kia Niro EV vind ik bijvoorbeeld perfect.
Ik had graag €50 uitgegeven voor een meer premium finish versie van dit ding. Sommige details zijn net niet perfect afgewerkt maar het is nu echt fijn om vast te houden.
Leg eens uit wat die MFI apple ID doet/werkt?Centauriprime schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 16:24:
Zijn er mensen hier met een iPhone, Megane e-tech en een MFI apple ID die anders eens kunnen kijken of deze app werkt?
MFI is het Made For iPhone programma. Bedrijven kunnen zich registreren als ze hardware geschikt willen maken voor bijv. iPhone of apple watch. Dan pas kan je een apple ID aanmaken binnen dat domein.Surfroy01 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 08:30:
[...]
Leg eens uit wat die MFI apple ID doet/werkt?
Met die app kan je kijken of ie de sleutel/auto combi herkend. Is een test app zeg maar.
15x330 SW38
Vraag me af wat voor een kwaliteitscontrole ze bij de software afdeling hebben.
- Binnen 3 weken een nieuwe versie (moeten) uitbrengen van Open R-Link
- Maar vooral het kunnen presteren om de titel 3 maal anders te spellen (gebruik hoofd/kleine letters)

Omdat deze stappen blijkbaar nodig waren, om te upgraden, software wise.MaVeNwg schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:27:
[...]
- Maar vooral het kunnen presteren om de titel 3 maal anders te spellen (gebruik hoofd/kleine letters)
In de 1.1.0 update werden namelijk de opvolgende updates al aangegeven, en deze kort na 1.1.0 zouden worden geupdate.
Ik denk dat deze vanzelf opnieuw wordt aangeboden. Je hebt namelijk ook 2 keer VO2 elektromotor in je geschiedenis.
in de 1.1.0 stond al netjes aangegeven dat er nog 2 snel zouden volgen, blijkbaar waren er tussenversies nodig om tot de uiteindelijke 1.1.2. te komen.MaVeNwg schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:27:
[...]
Dat ze niet zo consistent zijn in de versie namen en nummers viel mij ook al op ja.
Ach franse slag zullen we maar denken. Je kunt ook handmatig updates uit laten voeren, althans zo heb ik dat met de laatste gedaan omdat die al wel klaar stond maar nog niet automatisch aangeboden was.
Aha dus je moet een MFI ID hebben om het te kunnen testen, gewone simpele users zoals ik zei de gek kunnen dit niet testen.Centauriprime schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:02:
[...]
MFI is het Made For iPhone programma. Bedrijven kunnen zich registreren als ze hardware geschikt willen maken voor bijv. iPhone of apple watch. Dan pas kan je een apple ID aanmaken binnen dat domein.
Met die app kan je kijken of ie de sleutel/auto combi herkend. Is een test app zeg maar.
Update heeft mijn Techno in zijn eerste week ook nog geen trek in gehad. Zal vanavond eens kijken of ik de geschiedenis kan inzien.
Inmiddels wel 650km ervaring opgedaan ook op wat langere ritten en het blijft geweldig. Paar irritatiedingetjes, zo gooide hij wel hard de rem erin toen ik even niet oplette om op tijd de handen aan het stuur te doen (ACC met lane centering uitproberen), en ik vind dat ie wat meer / teveel rechts van een rijbaan aanhoudt als centrering. Hebben jullie die ervaring ook? Anders laat ik binnenkort de kalibratie van de camera eens checken.
PS de kleur blijft ook de echte aandachtstrekker
Inmiddels wel 650km ervaring opgedaan ook op wat langere ritten en het blijft geweldig. Paar irritatiedingetjes, zo gooide hij wel hard de rem erin toen ik even niet oplette om op tijd de handen aan het stuur te doen (ACC met lane centering uitproberen), en ik vind dat ie wat meer / teveel rechts van een rijbaan aanhoudt als centrering. Hebben jullie die ervaring ook? Anders laat ik binnenkort de kalibratie van de camera eens checken.
Vanochtend weer eens geprobeerd, nog steeds geen updates beschikbaar voor mijn voertuig is de melding.adinsx schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 17:25:
Update heeft mijn Techno in zijn eerste week ook nog geen trek in gehad. Zal vanavond eens kijken of ik de geschiedenis kan inzien.
en ik vind dat ie wat meer / teveel rechts van een rijbaan aanhoudt als centrering. Hebben jullie die ervaring ook?
In de geschiedenis zie ik ook nog steeds niets behalve de service update van begin januari, een paar dagen voordat ik de wagen bij de dealer kon ophalen.
Qua lane assist en de centreer functie: de ene keer paktie wat meer de linkerkant, de andere kant wat meer de rechterkant, maar in de regel wordt er het midden aangehouden voor mijn gevoel.
Je foto laat wel even zien wat mooi rood is en wat niet, rode (rouge flamme) van de Megane lijkt nu nog mooier naast de Hyundai. Of misschien is het rode van de Hyundai gewoonweg niet mooi, dat kan ook.

Wel lef om haaks te parkeren haha, iets wat ik zo veel mogelijk probeer te vermijden.
Ik vind ook dat ie iets te veel naar rechts centreert. Maar als ik dan in mijn spiegels kijk, blijf ik toch echt binnen de lijnen. Dus een groot probeel is het niet. Mogelijk dat ik in mijn vorige auto iets teveel aan de linkerkant reed..
Rood is prachtig: ik heb dezelfde Techno met het mooie rood. Ik ben nog geen rode live tegengekomen. De rode zijn ook het zeldzaamst!
Wel steeds meer in andere kleur.
Rood is prachtig: ik heb dezelfde Techno met het mooie rood. Ik ben nog geen rode live tegengekomen. De rode zijn ook het zeldzaamst!
Wel steeds meer in andere kleur.
adinsx schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 17:25:
... ik vind dat ie wat meer / teveel rechts van een rijbaan aanhoudt als centrering. Hebben jullie die ervaring ook? Anders laat ik binnenkort de kalibratie van de camera eens checken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vandaag een leuke verrassing. De megane is binnen en mag hem volgende week al ophalengoofer_nieuw schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 08:15:
Kreeg eerder deze week goed nieuws.
Levering van de megane is naar voren gehaald van eind augustus naar mid april. Netjes een brief van de lease maatschappij gekregen. In december besteld bij de leasemaatschappij die begin januari de bestelling bij de dealer heeft gedaan.
Best netjes.

Kijk er naar uit!
BramVice schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 20:46:
[...]
Zie je daadwerkelijk een klokje of zie je een vakje met wat stippen?
Het is echt een klokje. Maar wanneer ik hem hier dus de snelheid laat overnemen gaat hij vrolijk naar de 130km/h.
ja die van mij gaat ook te ver naar rechts als ik het stuur los laat, zit echt 30 cm van de middenlijn af schat ik, dat is wel heel krap met een dikke vrachtwagen naast je.adinsx schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 17:25:
Ik heb ook een unieke combinatie.IJzebrand schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 12:36:
[Afbeelding]
Bij mij is een update van 5 januari blijven “hangen”. Daarna geen updates meer. Kan ik dat zelf beïnvloeden?
Toch wel heel frappant.
Hee die heb ik nog niet gezien. Wel eentje met een regen wolk in Duitsland, waar hij snapte dat er bij regen een bepaalde snelheid gereden moest worden en deze correct overnam in de regenjeanpaulh schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 20:45:
[...]
[Afbeelding]
Het is echt een klokje. Maar wanneer ik hem hier dus de snelheid laat overnemen gaat hij vrolijk naar de 130km/h.
Dat klopt inderdaad, had problemen met de My Renault app, kennelijks toen ook meteen de update vanaf USB gedaan. Nu hoop ik maar dat OTA daarmee niet is uitgeschakeld, want updates die ik bij andere forumleden zie, heb ik nog niet ontvangen.BramVice schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:51:
er staat 'USB' achter, is deze dus lokaal geprobeerd te installeren door de dealer?
Maar is die alsnog wel gelukt dan? Want er staat een rood kruisje achter…en waarom hebben ze niet gelijk de rest er achteraan gedaan van die OpenR updatesIJzebrand schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 16:48:
[...]
Dat klopt inderdaad, had problemen met de My Renault app, kennelijks toen ook meteen de update vanaf USB gedaan. Nu hoop ik maar dat OTA daarmee niet is uitgeschakeld, want updates die ik bij andere forumleden zie, heb ik nog niet ontvangen.
Met USB ook niet gelukt. Illustreert de rommelige aanpak van de updates die door anderen ook al is gesignaleerd. Trouwens, de My Renault app is ook niet stabiel. Sinds gisteren is Laadbeheer niet actief. Moet ik in de stromende regen de auto in op het laden te activeren…..BramVice schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 18:35:
[...]
Maar is die alsnog wel gelukt dan? Want er staat een rood kruisje achter…en waarom hebben ze niet gelijk de rest er achteraan gedaan van die OpenR updates

Vanochtend kwam ik erachter dat er spontaan lading uit de accu lijkt te verdwijnen in een specifieke situatie:
Gisteravond de auto geparkeerd met 23% lading resterend, de auto niet aan de laadpaal gehangen. Vanochtend de auto aan de laadpaal gehangen zodat de overproductie van de zonnepanelen de auto in gaat. De resterende lading op dat moment: 19%. Dus 4% kwijt geraakt in de nacht. Een paar weken terug had ik ook al het idee dat dit optrad in een vergelijkbare situatie, maar was niet helemaal zeker.
Kennen meer mensen dit fenomeen van verdwijnende lading? Ik ben benieuwd naar de achtergrond hiervan.
Voor de goede orde: dit treedt enkel op in nachten nadat de auto is gebruikt en niet meer is opgeladen. In nachten na een dag dat de auto niet is gebruikt, of een dag dat de auto werk is gebruikt maar ook (deels) is opgeladen, treedt dit niet op.
Gisteravond de auto geparkeerd met 23% lading resterend, de auto niet aan de laadpaal gehangen. Vanochtend de auto aan de laadpaal gehangen zodat de overproductie van de zonnepanelen de auto in gaat. De resterende lading op dat moment: 19%. Dus 4% kwijt geraakt in de nacht. Een paar weken terug had ik ook al het idee dat dit optrad in een vergelijkbare situatie, maar was niet helemaal zeker.
Kennen meer mensen dit fenomeen van verdwijnende lading? Ik ben benieuwd naar de achtergrond hiervan.
Voor de goede orde: dit treedt enkel op in nachten nadat de auto is gebruikt en niet meer is opgeladen. In nachten na een dag dat de auto niet is gebruikt, of een dag dat de auto werk is gebruikt maar ook (deels) is opgeladen, treedt dit niet op.
Zomaar lading kwijt is natuurlijk vreemd.
Je schrijft dat het gebeurd nadat je de auto gebruikt hebt. Zou het ook kunnen zijn dat het op ‘vaste’ dagen is, dus bijvoorbeeld elke zondag? Want dan zou er een geplande klimatisering (wat een verschrikkelijke naam) aan kunnen staan.
Je schrijft dat het gebeurd nadat je de auto gebruikt hebt. Zou het ook kunnen zijn dat het op ‘vaste’ dagen is, dus bijvoorbeeld elke zondag? Want dan zou er een geplande klimatisering (wat een verschrikkelijke naam) aan kunnen staan.
[Voor 29% gewijzigd door Luke.warm op 26-03-2023 17:21]
Deze keer was het van zaterdag op zondag, de vorige keer was het van vrijdag op zaterdag.Luke.warm schreef op zondag 26 maart 2023 @ 17:16:
Zou het ook kunnen zijn dat het op ‘vaste’ dagen is, dus bijvoorbeeld elke zondag?
Er staan geen "klimatiseringen" ingepland.
Zou het kunnen zijn dat er verschil in ladingspercentage van een accu is afhankelijk van of deze op bedrijfstemperatuur is of niet? Als in dat er meer uit een accu te halen is als deze op bedrijfstemperatuur is?
Ik weet wel dat als ik in de auto zit terwijl ik hem uit heb gezet er af en toe geluidjes te horen zijn. Mechanische dingen, welteverstaan. Geen idee of dat normaal is.
Vermoedelijk verbruikt hij wel wat om o.a verbonden te blijven met 4g, je sleutel radio te ontvangen en andere zaken maar dat zou niet zoveel moeten kosten. En de accu niet onder 0 laten komen maar daar is de laatste tijd geen sprake van hier.
Vermoedelijk verbruikt hij wel wat om o.a verbonden te blijven met 4g, je sleutel radio te ontvangen en andere zaken maar dat zou niet zoveel moeten kosten. En de accu niet onder 0 laten komen maar daar is de laatste tijd geen sprake van hier.
Ik kan mij niet herinneren dat ik tussen thuiskomst en vertrek andere getallen zie staan. Zelfs na een paar dagen stilstand niet. Ik heb een elektrische crossmotor en daar zie ik ongeveer 1-2% accu afname per week (probeer hem wel wekelijks te gebruiken 😂).
Precies, bij wat lagere temperaturen blijft de accu na een rit wat energie gebruiken. Soms wel tot 5% wat je dan kwijt bent. Alsnog niks vergeleken bij Tesla die soms 5-10kWh verbruikt met stilstaan