Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 29 ... 95 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appelsaus
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-03 18:02
Bij de dealer de mijn auto gaat leveren (juni) heb ik een mooi voorraadmodel gezien, maar die heeft geen warmtepomp.
In plaats daarvan het pakket met de 360 graden camera (en een mooiere kleur vind ik).

Op advies heb ik bij bestellen de warmtepomp gekozen maar ik begin toch twijfels te krijgen hoe erg ik die ga missen.

Ik zal zakelijk voornamelijk binnen Noord-Holland rijden en privé over het algemeen hooguit naar de Ardennen. Langere / vakanties of tripjes verder weg op de Harley in het geval van zuid- of oost Europa en wintersport zijn genoeg andere auto’s beschikbaar.

Snelladen heb ik dus relatief weinig nodig vermoed ik. Vol laden kan op de zaak of s nachts thuis (openbare plekken zijn bijna altijd vrij en er gaan meer palen bij komen). Toch hoor ik om me heen advies voor de warmtepomp te gaan.

Zijn hier mensen die ervaringen met de Megane hebben zonder warmtepomp? Mis je ‘m?
En mensen mét de warmtepomp, had je achteraf liever een andere optie gekozen ipv de warmtepomp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14:40
ik heb de warmtepomp. Maar ik zie mensen zonder warmtepomp hetzelfde bereik halen. Sowieso geeft Renault aan dat het maar maximaal 5-10% extra range geeft.
Ik vond die 5-10% belangrijk want dat maakt het verschil of ik een retourtje Duitsland net wel/niet haal en omdat ik veel met een fietsendrager rij is alles extra mooi meegenomen omdat het verbruik dan al zo hoog is.

De Megane heeft standaard al een gepatenteerd warmte-terugwin systeem wat los staat van de warmtepomp.
Het voorverwarmen van de batterij voor snelladen dacht ik dat het alleen kon met WP, maar daar twijfel ik over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andres
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 15-06 19:56
Denk dat een auto met warmtepomp als occasion meer gewild is dus inruilwaarde wellicht hoger. Lease rijders hebben dit probleem natuurlijk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

ik heb vanmorgen besteld:
Techno, EV60 220 pk. Met:
All season banden (we mogen geen winterbanden meer meebestellen :( ),
Agumented vision&Advanced Driving Assist,
Pack winter Techno;
Rouge Flamme (vraag me nog steeds af waarom ik iedere keer "Rouge Flambee" denk)
en de warmtepomp.

In de opmerkingen heb ik gezet dat ik de verhoogde vloer erbij wil (dat kon ik bij de leasemaatschappij niet direct meebestellen).

Nu afwachten waar ze mee gaan komen. En wanneer :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
JanAd schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 09:12:
Ik heb ook even gepolst naar de Verlichte deurdrempels (882 01 731 140) - gewoon omdat het kan >:)
Die hebben wij - die zaten er bij aflevering onverwachts op, cadeautje van de dealer. Geven een extra luxe sfeer bij het instappen, zeker in het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evonly
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 01-02 16:50
TweakieRR schreef op maandag 13 februari 2023 @ 21:47:
[...]

Ik zie dat leden hier op gereageerd hebben al heb je er niet bij geschreven of je 'handbediende airo' of 'Elektronisch geregelde airconditioning' hebt. Bij handbediend (standaard op de Equilibre) zul je zelf de verwarming en airco moeten regelen. Als je de verwarming aan zet dan neem ik aan dat die ook aan blijft. Als je elektronisch geregelde klimaatregeling hebt, dan zal het systeem ervoor zorgen dat de verwarming wordt uitgeschakeld zodra de auto tot de ingestelde temperatuur is opgewarmd.
Dank voor de extra toelichting. Ik heb een Techno uitvoering dus goed te weten dat voor mij het laatste geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:29
deMercer schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:40:
[...]

Die hebben wij - die zaten er bij aflevering onverwachts op, cadeautje van de dealer. Geven een extra luxe sfeer bij het instappen, zeker in het donker.
Mijn dealer was ook niet vies van wat cadeautjes. Volgende gratis gekregen:
- premium matten
- verlichte drempels
- koffer mat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08:01
Pietervs schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 19:32:
[...]

Nog ff een vraagje: heb je ook de achteruitkijkspiegel met camera? Zo’n proefrit geeft wel een idee, maar ik vraag me af of je dat in de praktijk ook echt gebruikt?

@Bushie die kreet “F1 blades” is een leuk verkoopargument. Maar is dat nou werkelijk iets of is dat alleen maar een iets andere gril?

@JanAd @BVice dank voor de input!
Nee die "blades" zou ik zelf geen euro voor uitgeven, was voorraadauto dus weinig keus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Schmoove schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:51:
[...]

- premium matten
- verlichte drempels
- koffer mat
Zo, bofkont! :)

Hopen dat mijn dealer ook zo gul is. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:10
appelsaus schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:53:
Zijn hier mensen die ervaringen met de Megane hebben zonder warmtepomp? Mis je ‘m?
En mensen mét de warmtepomp, had je achteraf liever een andere optie gekozen ipv de warmtepomp?
Bewust niet voor een warmtepomp gekozen maar dat is omdat ik niet veel lange ritten maak.
Per week ga ik 1 a 2 keer naar kantoor (of helemaal niet als ik geen zin heb) iets van 84 km heen en weer.
Daarnaast hier lokaal paar keer per week (+ weekend) naar verschillende bossen, 30 a 50 km heen en weer.
Ga 1 keer op vakantie, hooguit 2 keer, met de auto, Europa. de zuidelijke landen meestal, niet al te spannend.
Al met al de conclusie getrokken dat ik de warmtepomp niet nodig vond, en ik mis em nu dus ook niet.

Denk dat het mede een afweging is aan de hand van hoeveel kilometers je maakt.
Tenminste, zo sta ik er in als privé rijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-06 15:03
Ik heb in september een Techno besteld. Nu zie ik dat je een Techno met Winter Pack kan bestellen inclusief verwarmbare voorstoelen. Je gaat toch niet zeggen dat je bij een wagen van ~47.000 euro moet bijbetalen voor verwarmbare stoelen en mijn bestelde stoelen die functie dus niet gaan hebben? Is dit iets wat eventueel recent gewijzigd is?

Edit 17:12: Heb mijn zakelijke contactpersoon gevraagd navraag te doen bij de dealer wat nu het geval is voor mijn September bestelde Techno

[ Voor 17% gewijzigd door Sjeefr op 15-02-2023 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark146
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 18:12
Sjeefr schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:57:
Ik heb in september een Techno besteld. Nu zie ik dat je een Techno met Winter Pack kan bestellen inclusief verwarmbare voorstoelen. Je gaat toch niet zeggen dat je bij een wagen van ~47.000 euro moet bijbetalen voor verwarmbare stoelen en mijn bestelde stoelen die functie dus niet gaan hebben? Is dit iets wat eventueel recent gewijzigd is?
Als hij particulier gekocht is krijg je hem volgens de bestelde specificaties van september. Ook de oude prijs en cataloguswaarde is de oude. Voor zakelijke kopers geld dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Schmoove schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:51:
- premium matten
- verlichte drempels
- koffer mat
Dat lijkt op ons cadeaupakket:
- verlichte dorpelstrips
- dubbele bodem kofferbak
- rubberen vuil- en vochtbestendige matten

En dat naast ruim 3% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Mark146 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 17:03:
[...]

Als hij particulier gekocht is krijg je hem volgens de bestelde specificaties van september. Ook de oude prijs en cataloguswaarde is de oude. Voor zakelijke kopers geld dit niet.
Waarom dat verschil in behandeling tussen zakelijke en privé kopers? Ik weet nog wel dat drie dagen nadat wij het privé koopcontract hadden getekend, de prijs flink omhoog ging. Maar in het contract stond dat prijsstijgingen niet doorberekend zouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:08
@deMercer, Ik denk dat @Mark146 even de mist in gaat met het bedrag dat voor de bijtelling telt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mark146
  • Laatst online: 18:12
deMercer schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 17:50:
[...]

Waarom dat verschil in behandeling tussen zakelijke en privé kopers? Ik weet nog wel dat drie dagen nadat wij het privé koopcontract hadden getekend, de prijs flink omhoog ging. Maar in het contract stond dat prijsstijgingen niet doorberekend zouden worden.
Ik denk dat het is omdat het in de lease maar enkele euro’s per maand scheelt maar privé aankopers moeten het hel bedrag ineens aftikken. Maar de voornaamste reden is volgens mij dat heel veel particulieren de bestelling gingen annuleren door de prijsverhoging.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11:28
TaxiGilbert schreef op maandag 13 februari 2023 @ 16:04:
Hij is binnen!
Besteld 9/07/2022
Gemaakt 16/01/2023
Geleverd bij dealer 13/02/2023
Afhalen hangt af of de onderdelen voor trekhaak te krijgen zijn...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1tP7zkqRsy_lhgnpRlY0bzEhGec=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yDX102nP8HUNHR74w1SGVmjW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bInRuERdQO2rANhOm56grRxRJe4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NLt7rNCY2KNbnZkWVccp0Lo6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-06 09:31
Iconic besteld eind april 2022. Aflevering? Nobody knows. Bochane Boxmeer in ieder geval niet, ze nemen zelfs de moeite niet om terug te bellen, ondanks diverse verzoeken hiertoe via het hoofdkantoor.

Als ze de auto al gaan afleveren, dan is de kans dat ze er ooit nog een euro aan verdienen d.m.v. onderhoud, als terugkerende klant, of omdat ik ze zou aanbevelen, nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Frank S schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 20:29:
Iconic besteld eind april 2022. Aflevering? Nobody knows. Bochane Boxmeer in ieder geval niet, ze nemen zelfs de moeite niet om terug te bellen, ondanks diverse verzoeken hiertoe via het hoofdkantoor.

Als ze de auto al gaan afleveren, dan is de kans dat ze er ooit nog een euro aan verdienen d.m.v. onderhoud, als terugkerende klant, of omdat ik ze zou aanbevelen, nihil.
Pfoeh dit kan echt niet met al die leveringen hier met auto's die stukken later besteld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:25
Pietervs schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:19:
ik heb vanmorgen besteld:
Techno, EV60 220 pk. Met:
All season banden (we mogen geen winterbanden meer meebestellen :( ),
Agumented vision&Advanced Driving Assist,
Pack winter Techno;
Rouge Flamme (vraag me nog steeds af waarom ik iedere keer "Rouge Flambee" denk)
en de warmtepomp.

In de opmerkingen heb ik gezet dat ik de verhoogde vloer erbij wil (dat kon ik bij de leasemaatschappij niet direct meebestellen).

Nu afwachten waar ze mee gaan komen. En wanneer :)
Klinkt exact als mijn rode Techno, alleen is die van mij 2022 spec (dus al incl verwarmde stoelen). Uit Duitsland en fiscaal op 47.600 vastgesteld. Nieuw gaat ie naar dik 50 meen ik fiscaal?

Hier mogen winterbanden nog wel, maar geen aparte wielenset, dus alsnog allseason achteraf erop. Tenzij afrolgeluid me tegenvalt dan mag ik alsnog om naar zomer/winter.

17 maart krijg ik hem.

Wat bedoel je overigens met 'verhoogde vloer' ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
adinsx schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 22:07:
Ik denk de verhoogde, dubbele bodem in de kofferbak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

[...]

Klinkt exact als mijn rode Techno, alleen is die van mij 2022 spec (dus al incl verwarmde stoelen). Uit Duitsland en fiscaal op 47.600 vastgesteld. Nieuw gaat ie naar dik 50 meen ik fiscaal?

Hier mogen winterbanden nog wel, maar geen aparte wielenset, dus alsnog allseason achteraf erop. Tenzij afrolgeluid me tegenvalt dan mag ik alsnog om naar zomer/winter.

17 maart krijg ik hem.

17 maart is al snel :)

Volgens de configurator van Leaseplan komt deze configuratie uit op 49.050 euro. Maar in een offerte van de dealer zat hij inderdaad op 50.420. En dat was zonder het Winter Pack. Dus even afwachten waar de leasemaatschappij mee komt.

Verhoogde vloer: precies wat @deMercer zegt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adinsx
Gelukkig wel. Van Athlon als voorloper een Kia traagCeed in gebruik nu terwijl ik mijn Leaseplanauto (Megane IV GT205 Estate) privé heb overgenomen en de vrouw nu gebruikt.

Nog even aftellen dus... en ergeren in de file met de handbak 8)7

Om jouw wachttijd wat vrolijker te maken, Rouge flammé staat de Electric écht goed :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/40cTIIrlmNdDW7NaqX_SbsW6tDQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T5Jb2mGfH3TWwl4CEphj6rAu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

adinsx schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 22:47:
[...]

Gelukkig wel. Van Athlon als voorloper een Kia traagCeed in gebruik nu terwijl ik mijn Leaseplanauto (Megane IV GT205 Estate) privé heb overgenomen en de vrouw nu gebruikt.

Nog even aftellen dus... en ergeren in de file met de handbak 8)7

Om jouw wachttijd wat vrolijker te maken, Rouge flammé staat de Electric écht goed :P

[Afbeelding]
jaar of 6 geleden had een buurman een Clio met Rouge Flamme gekocht. Ik zei toen al tegen mijn toenmalige vriendin dat ik dat een geweldige kleur vond. Prijsverschil wel en niet Flambe is 150 euro, dus dat was een redelijke no-brainer :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Clubbers
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hcvVChvY43CmLPlatVwxdQmJMLI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Z47upKJ0t6Dm2zWfSANhf72.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pn2Mhnkvf7V7VvCrEUVOOa0eNhw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y1JkKQzBRglMN6ToKPpiRhKz.jpg?f=fotoalbum_large

Herkent iemand zijn bestelling? ;)

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
[...]

Waarom het hele jaar toch met een soort compromis rijden terwijl je wel mag wisselen? Dat "kost" je 2x per jaar nog geen uurtje. Ik plan het gewoon tijdens woon-werk ritje en werk wat mail bij tijdens het wachten bij de bandenboer.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:09

JanAd

Wind’s howling

Frank S schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 20:29:

Dat is echt klote. Zeker als je dan ziet dat de wagens besteld in juli tot zelfs september nu al uitgeleverd worden. :?

Heb je niks van info? Geen VIN? Ik heb mij zelf al eens afgevraagd of je met de bestelbon van Renault Dealer A ook gewoon naar Renault Dealer B zou kunnen stappen om daar info te vragen via Distrinet?
Wishful thinking waarschijnlijk...

@TweakieRR Tnx voor de Tip. Die accessoire prijzen zijn op de BE site nergens te vinden.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Qua winterbanden vind ik deze wel heel Ok. Maar ik ga ermee wachten tot volgende winter. Tegen dat ik m'n auto heb is het de moeite niet meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-uIOVZKkFqtexze_bJuuGKOlLg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cDlM9mvJEpGHxEtz14ikMjLb.png?f=fotoalbum_large

• Sjeefr
Even terugkoppeling (n.a.v. bericht van Dealer) m.b.t. de gewijzigde stoelverwarming op alle niet-iconic modellen:

Stoelverwarming zit niet meer standaard in de uitrusting van de Megane E-tech, voor nieuwe en bestelde auto's vanaf productieweek 12 (dus 19 maart of later). Zowel particuliere en zakelijke auto's geldt dit.

Ik heb zojuist te horen gekregen dat mijn 15 september bestelde Techno eergisteren is geproduceerd. Eind feb, begin maart bij de dealer en 3-4 weken later geschiedt de levering.

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Sjeefr schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:33:
Even terugkoppeling (n.a.v. bericht van Dealer) m.b.t. de gewijzigde stoelverwarming op alle niet-iconic modellen:

Stoelverwarming zit niet meer standaard in de uitrusting van de Megane E-tech, voor nieuwe en bestelde auto's vanaf productieweek 12 (dus 19 maart of later). Zowel particuliere en zakelijke auto's geldt dit.

Ik heb zojuist te horen gekregen dat mijn 15 september bestelde Techno eergisteren is geproduceerd. Eind feb, begin maart bij de dealer en 3-4 weken later geschiedt de levering.
Opzich een snelle levering van productie/fabriek tot de dealer. Maar is het bij de dealer zo druk dat je nog bijna een maand moet wachten? Of heb je aanpassingen gevraagd?

• Sjeefr
Geen idee waarom het zo lang duurt. Kenteken kan al aangevraagd worden (toch?). Doekje er overheen, algemene controle, updates, etc. zou allemaal binnen een halve dag moeten kunnen. Geen idee hoe ze met de bezetting zitten.

Dealer gaf ook al aan, aan de telefoon vanochtend (even opnieuw gesproken), dat het eerder 2-3 weken zal zijn, maar 3-4 is veiliger.

Maar ik ben al lang blij dat het dus waarschijnlijk geen April meer wordt.

• TweakieRR
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 18-05 21:29
Die van mij zit in de transport fase maar staat helaas niet op deze vrachtwagen. Zou leuk zijn geweest. Dank voor het delen.

• Zjanzjak
Sjeefr schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:06:
Geen idee waarom het zo lang duurt. Kenteken kan al aangevraagd worden (toch?). Doekje er overheen, algemene controle, updates, etc. zou allemaal binnen een halve dag moeten kunnen. Geen idee hoe ze met de bezetting zitten.
Dat.
De bezetting.
Ik zat gister bij diverse dealers te kijken hoe snel ik een werkplaats-afspraak kon maken, zit je vaak al aan de 2 weken, maar een maand was ook geen uitzondering. Ik denk ook aan een halve dag bij een nieuwe auto, dus dat zal toch ergens in de planning moeten landen neem ik zo aan.

• BVice
exact. Simpelweg te weinig mensen voor teveel werk. Dus dan kun je zomaar 3-4 weken moeten wachten voordat je auto gepoetst en geupdate onder een dekentje wordt gezet. Zeker als je bijvoorbeeld nog een trekhaak wilde.
lastige is ook dat dealers niet weten wanneer een auto aan gaat komen, dus vanaf het moment dat hij op de stoep staat kunnen ze pas gaan plannen.

• TaxiGilbert
BVice schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:01:
exact. Simpelweg te weinig mensen voor teveel werk. Dus dan kun je zomaar 3-4 weken moeten wachten voordat je auto gepoetst en geupdate onder een dekentje wordt gezet. Zeker als je bijvoorbeeld nog een trekhaak wilde.
lastige is ook dat dealers niet weten wanneer een auto aan gaat komen, dus vanaf het moment dat hij op de stoep staat kunnen ze pas gaan plannen.
Klopt, dealers hebben totaal geen zicht op de levering voor hun deur. Ze kunnen enkel afgaan op Distrinet, En Renault is daar niet zo consequent in blijkbaar, levertijd is niet altijd juist. Bij mijn dealer hebben ze 90 voertuigen op 2 weken geleverd...begin er maar aan om iedereen op een halve dag zijn auto klaar te maken en te leveren!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Wss daarmee dat mijn dealer weigert om info te delen uit Distrinet. @TaxiGilbert Had de dealer je uitgenodigd om je wagen al te bekijken of heb je dat zelf gevraagd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TaxiGilbert
JanAd schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 17:10:
Wss daarmee dat mijn dealer weigert om info te delen uit Distrinet. @TaxiGilbert Had de dealer je uitgenodigd om je wagen al te bekijken of heb je dat zelf gevraagd?
ik kreeg een melding van de dealer dat ie geleverd was en toen vroeg ik gewoon of ik een 'sneak peek' mocht komen doen en was totaal geen probleem. :)
Maandag mag ik em ophalen :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Zjanzjak schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 16:20:
Even vraagje over de 'flippers' van regeneratief remmen, eentje 'klikt' niet meer zo lekker.
Normaliter voel ik duidelijk de klik en is het mij duidelijk in welke stand ik zit qua regeneratief remmen, maar nu lijkt het wel of er bij eentje dus iets tussen zit ofzo, soms voel ik het klikje niet meer zo goed.

Zou teflonspray een oplossing kunnen zijn?

P.S. uiteraard kan ik het ook in het display zien in welke stand ik zit maar ik hou mijn ogen liever op de weg. ;)
Teflonspray! Daarvoor even met spuitbusje perslucht in de weer geweest.
Maar hij klikt weer als een malle. _/-\o_

Laatst bij het laadluik wat niet meer wilde sluiten wat CRC 5-56 gespoten op dat slotwerk dingetje pieletje, toen deedtie het weer. Heb nu teflonspray en WD40 in huis, wat te gebruiken?
Velen zeggen WD40 maar @deMercer zei laatst dat hij meer dacht aan teflonspray dus ben even in dubio.

• appelsaus
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-03 18:02
Zjanzjak schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 17:51:
[...]
Laatst bij het laadluik wat niet meer wilde sluiten wat CRC 5-56 gespoten op dat slotwerk dingetje pieletje, toen deedtie het weer. Heb nu teflonspray en WD40 in huis, wat te gebruiken?
Velen zeggen WD40 maar @deMercer zei laatst dat hij meer dacht aan teflonspray dus ben even in dubio.
Als 't klepje nu zonder problemen opent en sluit, niks aan doen toch?

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-06 23:37
Ik heb een klein groot probleem. Ik kan mijn beheerdersprofiel niet meer in. Ik dacht ik ga eens experimenteren met een pattern, en heb impulsief een pattern ingevoerd, die ik dacht te onthouden. Niet dus.

Na een keer of 13, mag je het elke 30 seconden opnieuw proberen, Ik zit nu op 31 try-outs.

Ik kan nergens vinden hoe ik een "password forgot"' kan uitvoeren of in het ergste geval het profiel kan verwijderen en opnieuw opzetten. Echter, zelfs dat lijkt niet mogelijk te zijn. Iemand enig idee? Ik kan wel een nieuw profiel aanmaken, maar dat is geen beheerdersprofiel. Ik kan dat account ook niet als zodanig selecteren.

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

• deMercer
  • Niet online
appelsaus schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 17:57:
Als ik @Zjanzjak goed begrijp, werkt zijn flipper aan het stuur nu weer goed, maar het laadklepje nog niet.

• deMercer
  • Niet online
Aurora schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:21:
Ik heb een klein groot probleem. Ik kan mijn beheerdersprofiel niet meer in.

...

Ik kan nergens vinden hoe ik een "password forgot"' kan uitvoeren of in het ergste geval het profiel kan verwijderen en opnieuw opzetten. Echter, zelfs dat lijkt niet mogelijk te zijn. Iemand enig idee? Ik kan wel een nieuw profiel aanmaken, maar dat is geen beheerdersprofiel. Ik kan dat account ook niet als zodanig selecteren.
Oei, dat klinkt niet best :S

In de handleiding van het infotainmentsysteem heb ik wel gevonden hoe je het systeem compleet kunt resetten naar de fabrieksinstellingen (dan ben je weliswaar alle instellingen etc. kwijt), maar dat kan alleen maar vanuit het beheerdersprofiel.

Voor de rest heb ik in de handleiding niets kunnen vinden dat behulpzaam zou kunnen zijn.

• Razer
Vandaag mijn E-Tech opgehaald, in de demo auto die ik een tijdje geleden gereden heb, werkte de Google Assistant met commando's als, Hey Google laat het weer zien.

Ik heb mijn Google Account gekoppeld, maar krijg met dit soort vragen alleen maar rare zoektermen. Moet ik nog wat speciaal instellen voor de Google Assistent?

En wat houdt de groene [A] in bij de het snelheidsicoon in het dashboard? :)

[ Voor 11% gewijzigd door Razer op 16-02-2023 20:55 ]

• Andres
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 15-06 19:56
Groene (A) is de automatische parkeerrem. Als je staat te wachten voor het stoplicht en de A brand kun je je rem loslaten en blijft de auto staan. Je kunt dit uitzetten links naast het stuur.
Google assistent heb ik geen problemen mee. Heb een Techno misschien dat dat anders is dan jouw auto.

• Zjanzjak
appelsaus schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 17:57:

deMercer schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 19:46:
[...]

Als ik @Zjanzjak goed begrijp, werkt zijn flipper aan het stuur nu weer goed, maar het laadklepje nog niet.
Excuus voor de verwarring.
Alles werkt weer goed, flipper en laadklep (of eigenlijk dat vergrendel geval pieletje dingetje).
En doe er, voorlopig, ook niets aan.

Maar...

Ik heb een schuurdeur waarvan het slotgedeelte eens in de zoveel tijd wat stroef gaat, een spuitje 5-56 en het kan er weer maanden tot een jaar tegen aan. Deze gedachte heb ik ook bij de laadklep dus, omdat het toch open staat in weer en wind (net als de schuurdeur wel eens) en ik dat vergrendel geval pieletje dingetje nou niet het sterkste gedeelte van de wagen vind, dus is mijn strijdplan (haha) om het eens in de zoveel tijd even in te spuiten.

En dus de vraag, teflonspray of WD40 voor dat geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Zjanzjak schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 23:51:
En dus de vraag, teflonspray of WD40 voor dat geval?
maakt echt geen r**t uit, maar wd40 is op oliebasis en teflon niet. Dus teflon zal uiteindelijk minder vettig zijn en dus minder vuil vasthouden.
Ik heb de auto al meer dan 6 maanden en staat bijna dagelijks met het laadklepje open maar heb echt nog geen centje pijn met stroefheid oid.

[ Voor 18% gewijzigd door BVice op 17-02-2023 10:24 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• dustx
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-01 15:36
Ik heb woensdag mijn auto mogen ontvangen (lease) besteld op 1 aug ‘22 en geleverd op 15 feb ’23.

Evolution Ev60 220pk
-zonder warmtepomp
-Pack advanced drive assist

-Geen tik in het pendaal.
-En spiegels klappen in bij het opslot doen.

Super blij meee en rijdt fantastisch 🤩

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZQtWbEakORrpK1RUT4fc2rAxCvI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PV8zhcX2DhIf1tUKsUfDo3Bg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08:01
Mooi auto (die Opel Rekord ) :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
BVice schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:23:
maakt echt geen r**t uit, maar wd40 is op oliebasis en teflon niet. Dus teflon zal uiteindelijk minder vettig zijn en dus minder vuil vasthouden.
Ik heb de auto al meer dan 6 maanden en staat bijna dagelijks met het laadklepje open maar heb echt nog geen centje pijn met stroefheid oid.
Aha, op die fiets, dan wordt het teflon spray, en afgaande op jouw ervaring zal dat dan pas over een maand of 6 zijn eer ik daar aan begin, dan zit ik wel safe denk ik zo.
Bushie schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:53:
Mooi auto (die Opel Rekord ) :-)
Haha, dat was het eerste wat ik zag!
En dacht. En de Megane is uiteraard ook mooi. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
BVice schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:23:
... wd40 is op oliebasis en teflon niet. Dus teflon zal uiteindelijk minder vettig zijn en dus minder vuil vasthouden.
Dat is precies waarom ik normaliter zelf altijd teflon spray gebruik, behalve voor al vette zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
dustx schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:41:
Ik heb woensdag mijn auto mogen ontvangen (lease) besteld op 1 aug ‘22 en geleverd op 15 feb ’23.

...

Super blij meee en rijdt fantastisch 🤩
Ziet er goed uit, zo'n witte Megane zonder chromen strip boven de ruiten. Veel plezier ermee! Ziet

NB Wat ziet zo'n eerste generatie TT er trouwens bejaard uit, zeker zo naast een nieuwe Megane.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
dustx schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:41:

Evolution Ev60 220pk
-zonder warmtepomp
-Pack advanced drive assist
gefeliciteerd!
Zie ik het goed dat je getinte ramen achter hebt? Bij mijn weten is dat pas vanaf de Techno trim, of kon je dit los bestellen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texel
  • Laatst online: 25-11-2024
BVice schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 13:55:
[...]

gefeliciteerd!
Zie ik het goed dat je getinte ramen achter hebt? Bij mijn weten is dat pas vanaf de Techno trim, of kon je dit los bestellen oid?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Texel
  • Laatst online: 25-11-2024
Hoi mede forumleden,

Ik ben een gepensioneerde man en heb niet veel verstand van hoe iets te plaatsen maar volg het wel iedere dag!

Ik heb op 3 augustus 2022 mijn Megane E-tech Iconic EV 60 220pk optium charge in de kleur two tone rouge flamme met alle pakketten besteld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-uhzcgIp2ormvPo5-zUojQcVgiE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FsNw8QdkI5FKloe3kaz9usDG.jpg?f=user_largeOp 1 maart mag ik dit moois ophalen en verheug me erop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-06 20:00
Goedemiddag,

In Belgie is sinds kort het Capaciteitstarief van tel. Dit wil zeggen dat je dient te betalen op je kwartier piekbelasting die je in 1 maand hebt verbruikt. Ongeacht als je nu 10kWh of 10000kWh van het net hebt getrokken.

Kan de Megane begrensd worden in laadvermogen?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:52
DeJos1985 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 15:21:
Goedemiddag,

In Belgie is sinds kort het Capaciteitstarief van tel. Dit wil zeggen dat je dient te betalen op je kwartier piekbelasting die je in 1 maand hebt verbruikt. Ongeacht als je nu 10kWh of 10000kWh van het net hebt getrokken.

mvg
Kan je dat niet beter via je wallbox/laadpaal doen?

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Goedemiddag,

mvg
Wij laten een load balancer plaatsen bij de laadpaal. Dat gaat wel via het werk van m'n vriendin. Dus we hebben niet echt kunnen kiezen. Een paal van Cenenergy.
Op 1 fase hier limiteert Fluvius dat blijkbaar ook op 3,5kWh... :|

[ Voor 7% gewijzigd door JanAd op 17-02-2023 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoLeaf
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09:22
Kan i.d.d. het beste met een daarvoor geschikte lader. B.v. met een Zappi kun je een "Grid limit" instellen. Deze meet in de meterkast het verbruik van het hele huis en stelt hiermee de laadsnelheid in. Zo laad je minder snel (of niet) als de inductieplaat aan staat en sneller als de zon op de zonnepanelen staat te branden.

Ik zie op de site dat nog steeds een groot deel van de rekening de gebruikte kWh's zijn. Merk op dat sneller laden efficienter is minder kWh verspilt.

[ Voor 19% gewijzigd door RoLeaf op 17-02-2023 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Goedemiddag,

mvg
dit kan helaas niet in de megane, ik vind dat ook wel een beperking want in eigenlijk alle EV's kan dit wel.
Maar het is inderdaad doorgaans ook mogelijk dit in je laadpunt in te stellen. Dat moet je dan even aan de fabrikant/beheerder vragen. Ik kan dat ook niet zelf omdat het een lease/beheerd laadpunt is en ik zelf geen inlog gegevens heb.
Mooie vraag voor jouw Charge Point operator thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
JanAd schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 15:58:
[...]

Wij laten een load balancer plaatsen bij de laadpaal. Dat gaat wel via het werk van m'n vriendin. Dus we hebben niet echt kunnen kiezen. Een paal van Cenenergy.
Op 1 fase hier limiteert Fluvius dat blijkbaar ook op 3,5kWh... :|
ik snap niet helemaal hoe een load balancer het geschetste probleem van piekvermogen op het net oplost. Die zorgt ervoor dat de auto langzamer laadt als je huis meer vermogen pakt. Of kun je die balancer ook 'hard' limiteren op bijvoorbeel 12A per fase?
Waar ligt die grens bij Fluvius / het Belgische net?

3,5 kW per fase is gewoon 16A laden, de Megane doet 3 fase dus laadt je met 11kW. Valt dat binnen de grenzen van het Belgische captar? NB. De Megane kan wel sneller maar is (thuis) echt overbodig.

[ Voor 9% gewijzigd door BVice op 17-02-2023 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Hoeveel bedraagt het capaciteitstarief?
Hoeveel je betaalt voor het capaciteitstarief hangt af van je netbeheerder en is dus afhankelijk van je woonplaats. Vanaf 2023 betaal je voor 1 kW over heel Vlaanderen +/- volgende tarieven:

Op jaarbasis: 40.4 euro (exclusief btw)
Op maandbasis: 3.37 euro (exclusief btw)

Met een min van 2.5kW. Dus je hoogte piekvermogen per kwartier wordt dan heel de maand meegenomen...Stel je steekt op 1 kwartier je oven aan, de waterkoker, de droogkast, dochter staat te douchen en je EV staat te laden, dan betaal je voor die maand die piekbelasting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

BVice schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 16:28:
[...]

ik snap niet helemaal hoe een load balancer het geschetste probleem van piekvermogen op het net oplost. Die zorgt ervoor dat de auto langzamer laadt als je huis meer vermogen pakt. Of kun je die balancer ook 'hard' limiteren op bijvoorbeel 12A per fase?
Waar ligt die grens bij Fluvius / het Belgische net?

3,5 kW per fase is gewoon 16A laden, de Megane doet 3 fase dus laadt je met 11kW. Valt dat binnen de grenzen van het Belgische captar? NB. De Megane kan wel sneller maar is (thuis) echt overbodig.
Op de Differentieel staat 40A... Ik zag op de offerte van de laadpaal ook een zekering staan van 32A, dus ik zou denken dat je dan op 1 Fase tot 7,4kW moet kunnen gaan. Maar ik ken zelf te weinig van elektriciteit om daar veel zinnigs over te zeggen.

De Load balancer moet idd de pieken hier afvlakken.
Wij hebben bv ook een Jacuzzi in de tuin staan (Hotspring Highlife Prodigy) en die geeft ook regelmatig pieken van 2,5kW om de temperatuur op 38°C te houden. Combineer dat met koken en evt een wasmachine ed dan pieken wij nu al regelmatig tussen de 4 tot 5kW. Als we dan ook nog eens opladen (mijn EV en haar PHEV) dan zou die load balancer ervoor moeten zorgen dat de pieken beperkt blijven tot een nader te bepalen niveau.
We hebben wel 5,2kWp aan zonnepanelen liggen, dus in de zomermaanden zijn de pieken een pak lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
JanAd schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 17:47:
Ik zag op de offerte van de laadpaal ook een zekering staan van 32A, dus ik zou denken dat je dan op 1 Fase tot 7,4kW moet kunnen gaan.
Klopt helemaal! (230 V x 32 A = 7.360W = 7,4 kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
De Renault KAN inderdaad 7,4kW laden (of 22kW als je de boel op 3 fasen aansluit) maar dit HOEFT natuurlijk niet. Je kunt er ook voor kiezen om je laadpaal thuis(softwarematig) te beperken op 10, 12 of 16A.
Maar als er maar 1 fase je huis binnen komt heb je sowieso die load balancer nodig ja. Maar mijn aanname is dat een load balancer dus niet in de plaats komt van een eventuele piek beperking. Want als je huis even niks verbruikt stuurt hij dus gewoon 32A naar de auto. En dat is eigenlijk overbodig.
Eigenlijk wil je dat de auto sowieso nooit meer vermogen trekt dan het huis zonder auto zou afnemen. Anders betaal je alsnog extra voor de piek van de auto midden in de nacht.

[ Voor 14% gewijzigd door BVice op 17-02-2023 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
Bedankt voor jullie antwoorden.

Dat is juist het punt. Ik heb van mijn collega begrepen dat de laadpalen door ons bedrijf aangeboden niet ingesteld kunnen worden op een gewenst laadvermogen.

Vandaar mijn vraag of dit met de megane zelf kan.

Bij de ID4 of BMW kan je in de wagen zelf "gereduceerd laden" zetten. Hierdoor zal deze laden aan 50% van het vermogen van de laadpaal. Dus bij laadpaal 7kw, laden aan 3.5 kw. Bij laadpaal 11kW laden aan 5.5kW etc etc

Het lijkt mij trouwens gewoon een softwareinstelling te zijn in de wagen die renault eventueel kan bijplaatsen?

[ Voor 10% gewijzigd door DeJos1985 op 17-02-2023 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
De Megane kan dit helaas niet. En dit gaat ook niet toegevoegd worden.
Je kunt wel met de Mobilize smart charging app instellen wanneer de auto oplaadt. Of gewoon in de laadplanner in de auto.

Welk laadpunt ga je krijgen?

[ Voor 9% gewijzigd door BVice op 17-02-2023 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
Een laadpunt van total maar daar heb ik nog totaal geen technische informatie van. Mijn collega, die al zo een punt heeft, zei dat er deze opties allemaal niet op staan.

Waarom zou renault dit niet kunnen toevoegen?

[ Voor 12% gewijzigd door DeJos1985 op 17-02-2023 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

DeJos1985 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 18:48:
Bedankt voor jullie antwoorden.

Dat is juist het punt. Ik heb van mijn collega begrepen dat de laadpalen door ons bedrijf aangeboden niet ingesteld kunnen worden op een gewenst laadvermogen.
Ik ken de situatie bij je thuis natuurlijk niet, maar stel dat je die laadpaal achter een zekering van bv. 16A laat plaatsen, ik vermoed dat je zoiets wel kan eisen bij de installatie, zeker als je woning op 1 fase zit. Dan heb je een harde limiet van 3.5kW om op te laden en zullen de pieken niet zo overdreven hoog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
Ik heb 40A 3F heb ik net gezien. Dus voor minimaal piek zou ik alsnog 1F moeten installeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vayshen
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-05 12:01
Sjeefr schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:33:

Bizar. Ook al was mijn bestelling van vroeg in de maand september kreeg ik toch dat telefoontje over de prijs verhoging en de winter pack dingen. Dus of hij moest na week 12 worden gemaakt of de dealer heeft niet alle feiten in huis. Allebei slechte zaak, IMHO.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjanzjak
Texel schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 14:48:
Hoi mede forumleden,

Ik ben een gepensioneerde man en heb niet veel verstand van hoe iets te plaatsen maar volg het wel iedere dag!

Ik heb op 3 augustus 2022 mijn Megane E-tech Iconic EV 60 220pk optium charge in de kleur two tone rouge flamme met alle pakketten besteld

Op 1 maart mag ik dit moois ophalen en verheug me erop!
Mooi rood is niet lelijk zeg ik altijd.
Schitterende wagen, daar ga je vast veel plezier aan beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Ik heb via Athlon het Shell Recharge thuislaadpakket Advanced met o.a. loadbalancing en controle op het laadpunt. Even een screenshot gemaakt. Verder een vaste kabel van 7,5m. De wallbox komt op de muur van het huis bij de 'kont' van de auto.

Zitten in een nieuwbouwhuis (2021) met 3x25A, bodemlus warmtepomp, etc dus in de wintermaanden sowieso al 600-700 kwh van het net aan het halen. :P
(Maar met 21 zonnepanelen ongeveer 2000 kwh over)

Levertijd van de wallbox 3 tot 5 maanden terwijl ik iver vier weken de Electric ophaal, dus de werkgever komende week eens vragen of zij ergens een duwtje kunnen geven... Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zd_Qwk9MP9A1ClDddy0ccZ-AXgg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XA75UbqeVm0itDbjmRW1bjsJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainiac
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 25-05 23:12
Ik rij nu een maand met dikke tevredenheid in een Renault Megane E-tech Techo. (28 April besteld, 17 Januari geleverd).

Wat ik alleen niet snap is dat er links en rechts boven in de voorruit een drietal vrij grote iconen zitten. Deze lijken in het glas te zitten. Esthetisch niet geweldig, maar het nut ontgaat me ook totaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LDsacHG-HKhPZBmPZWtj2amPI38=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yEeCYhNeFWkm9yIDohleOOR0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Brainiac schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 16:36:
Wat ik alleen niet snap is dat er link en rechts boven in de voorruit, een drietal vrij grote iconen zitten. Deze lijken in het glas te zitten. Esthetisch niet geweldig, maar het nut ontgaat me ook totaal.
Grappig, die vielen mij vanmiddag ook op.

De betekenis is mij ook niet direct duidelijk. Individueel is het "gevaar", "parkeerrem" en "zie instructieboekje voor meer info".

Het enige dat ik kan bedenken is dat ze willen waarschuwen dat er geen traditionele parkeerrem (de ouderwetse handrem) in de auto zit, maar een elektronische die anders werkt dan de traditionele parkeerrem, en dat je de handleiding moet lezen om er achter te komen hoe je die bedient.

Maar goed, dat is meer een gok dan dat ik het echt weet. En dat lijkt me toch niet de bedoeling van dit soort iconen. Die zouden toch direct duidelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Morgen een lange rit voor de boeg, dus vandaag 100% geladen.
Eerste keer dat ik dat doe, toen ik bij de instellingen de batterijlading van 80% naar 100% wilde brengen kreeg ik een keuze, 'zodra' en 'permanent'. Heb maar op zodra geklikt maar ik vraag me af wat dit allebei inhoudt?
Ik kon er in de instructieboekjes en video's namelijk niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
deMercer schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 17:40:
[...]

Grappig, die vielen mij vanmiddag ook op.

De betekenis is mij ook niet direct duidelijk. Individueel is het "gevaar", "parkeerrem" en "zie instructieboekje voor meer info".

Het enige dat ik kan bedenken is dat ze willen waarschuwen dat er geen traditionele parkeerrem (de ouderwetse handrem) in de auto zit, maar een elektronische die anders werkt dan de traditionele parkeerrem, en dat je de handleiding moet lezen om er achter te komen hoe je die bedient.

Maar goed, dat is meer een gok dan dat ik het echt weet. En dat lijkt me toch niet de bedoeling van dit soort iconen. Die zouden toch direct duidelijk moeten zijn.
Ik denk als waarschuwing voor hulpdiensten, dat ze bij eventueel slepen (voorwielen omhoog) eraan denken de parkeerrem te deactiveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
Brainiac schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 16:36:
Ik rij nu een maand met dikke tevreden in een Renault Megane E-tech Techo. (28 April besteld, 17 Januari geleverd).

Wat ik alleen niet snap is dat er link en rechts boven in de voorruit, een drietal vrij grote iconen zitten. Deze lijken in het glas te zitten. Esthetisch niet geweldig, maar het nut ontgaat me ook totaal.

[Afbeelding]
Denk gewoon een extra herrindering voor de bestuurder van zowel linkshandig als rechtshandige auto om bij het zien van die symbolen het informatieboekje erop na te slaan.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Zjanzjak schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 18:09:
Eerste keer dat ik dat doe, toen ik bij de instellingen de batterijlading van 80% naar 100% wilde brengen kreeg ik een keuze, 'zodra' en 'permanent'. Heb maar op zodra geklikt maar ik vraag me af wat dit allebei inhoudt?
Omdat 100% buiten de aanbevolen lading voor dagelijks gebruik valt, krijg je de keuze om eenmalig naar 100% te laden waarbij het normale laadmaximum niet verandert, of om het normale laadmaximum op 100% in te stellen. "Zodra" is dan wel een rare vertaling ,"eenmalig" dekt de lading beter (maar wellicht is het Franse woord voor zodra een eenmalig wel gelijk aan elkaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
adinsx schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 18:32:
Ik denk als waarschuwing voor hulpdiensten, dat ze bij eventueel slepen (voorwielen omhoog) eraan denken de parkeerrem te deactiveren.
Dat zou ook goed kunnen, ja.

Er staan dan wel veel symbolen voor hulpdiensten op de voorruit. Zo staat er ook een soort QR-code light (wellicht zelfs meerdere) ook de voorruit voor de brandweer met instructies wat te doen bij (in ieder geval) brand (en wellicht ook voor het doorknippen van de A- en B-stijlen).

Zo heb ik van de dealer begrepen dat bij brand in de batterij niet de hele auto in een container met water hoeft, maar dat er speciale aansluitingen zitten voor waterslangen waarmee de batterij gekoeld kan worden.

En dan hebben ze hier in Spanje ook nog eens een paar barcodes op de voorruit geplakt, als ik het goed heb begrepen in aanvulling/vervanging van die QR-code light. Gelukkig hebben wij de 360-graden camera aan boord 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
deMercer schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 19:02:
[...]

Omdat 100% buiten de aanbevolen lading voor dagelijks gebruik valt, krijg je de keuze om eenmalig naar 100% te laden waarbij het normale laadmaximum niet verandert, of om het normale laadmaximum op 100% in te stellen. "Zodra" is dan wel een rare vertaling ,"eenmalig" dekt de lading beter (maar wellicht is het Franse woord voor zodra een eenmalig wel gelijk aan elkaar).
Volgens mij heeft een Belg de vertaling gedaan.
https://www.vlaamswoordenboek.be/definities/term/eenmaal

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Ik zal eens kijken of dat van die veiligheidssymbolen ook in de eu-wetgeving staat net als de qr code voor reddingsdiensten.

Ze waren me nog niet opgevallen met de proefrit, maar over een maand ga ik ze vast niet meer niet kunnen zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickN68
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11-06 10:01
Iemand al ervaring met de Mobilize charge pass die je via de Renault app kan bestellen?
Ik kan nergens iets vinden over tarieven etc.
Ben wel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunaubaby
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 17:12
PatrickN68 schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 20:39:
Iemand al ervaring met de Mobilize charge pass die je via de Renault app kan bestellen?
Ben wel benieuwd!
Kijk op www.laadpastop10.nl

grunaubaby, Zoe R135, 5920Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainiac
  • Laatst online: 25-05 23:12
Ben wel benieuwd!
Ik heb de pas nu een paar keer gebruikt. Na een laadsessie worden de kosten direct van de gekoppelde creditcard afgeschreven en ontvang je een mail met de kosten. Hoe de kosten berekend worden is me ook niet geheel duidelijk. Ik betaalde voor 34.09 kWh euro 24.96, dus 0,73 ct/kWh. Dit was bij een Allego laadpaal met een laadtarief van 0,71 ct/kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke.warm
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-03 21:10
Ben wel benieuwd!
De tarieven van de mobilize laadpas kun je zien door de laadpaal in de Renault app te selecteren.

Ik heb zelf die pas niet, enkel een laadpas van de leasemaatschappij.

Hier onder een willekeurige laadpaal
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qQgeS-nxnMXMzCtnt2S1rgs-xZw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Peo0ojPdwYc0xXxtBWseeLU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 2% gewijzigd door Luke.warm op 18-02-2023 21:41 . Reden: Verduidelijking van schermafbeelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
deMercer schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 19:02:
Gevalletje rare vertaling dus.
Dank voor de toelichting, tis me nu iig helder.
Ben wel benieuwd!
https://nl.renault.be/mobilize/charge-pass.html
Brainiac schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 21:27:

Ik heb de pas nu een paar keer gebruikt. Na een laadsessie worden de kosten direct van de gekoppelde creditcard afgeschreven en ontvang je een mail met de kosten. Hoe de kosten berekend worden is me ook niet geheel duidelijk. Ik betaalde voor 34.09 kWh euro 24.96, dus 0,73 ct/kWh. Dit was bij een Allego laadpaal met een laadtarief van 0,71 ct/kWh.
Attenooijen, gristus te paard, da's best duur.
Met Freshmile zat ik laatst aan de 36 cent bij een Allego paal.

Maar goed, dit is meer iets voor een ander forum onderdeel:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickN68
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11-06 10:01
Luke.warm schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 21:38:
[...]

De tarieven van de mobilize laadpas kun je zien door de laadpaal in de Renault app te selecteren.

Ik heb zelf die pas niet, enkel een laadpas van de leasemaatschappij.

Hier onder een willekeurige laadpaal
[Afbeelding]
Tnx!
Ik had nog niet echt goed gekeken kennelijk in de app.
Tarieven zijn weinig aantrekkelijk, en niet alle laadpalen zijn zichtbaar.
Hou het maar even bij mijn bestaande laadpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dustx
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-01 15:36
BVice schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 13:55:
[...]

gefeliciteerd!
er was geen optie tot meer bestellen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Net opgehaald!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jVC1l-aAxWRCxPGzz8QYvDAS__Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b6mDA5KokCTQn0bGvo7OYdDZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

And now his watch is ended...

Proficiat :)B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakieRR
Texel schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 14:48:
Hoi mede forumleden,

[Afbeelding]Op 1 maart mag ik dit moois ophalen en verheug me erop!
Mooi exemplaar. Iconic in rood/zwart doet het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakieRR
Ziet er goed uit. Ik kan de kleur moeilijk plaatsen, waarschijnlijk door de bewolking. Is het gris schiste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vayshen
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-05 12:01
Proficiat! Leuk om een Megane te zien zonder two tone. Aangezien bijna iedereen een zwart dak lijkt te hebben genomen is het toch net iets meer exclusief, toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
vayshen schreef op maandag 20 februari 2023 @ 13:27:
[...]

Proficiat! Leuk om een Megane te zien zonder two tone. Aangezien bijna iedereen een zwart dak lijkt te hebben genomen is het toch net iets meer exclusief, toch? ;)
Is idd een bewuste keuze ;)

@TweakieRR klopt, Schiste Grijs ( of Schaliegrijs )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
vayshen schreef op maandag 20 februari 2023 @ 13:27:
Leuk om een Megane te zien zonder two tone. Aangezien bijna iedereen een zwart dak lijkt te hebben genomen ...
Hoewel we de Megane met een zwart dak mooier vinden, hebben wij in verband met de zon en de warmte ook gekozen voor een 'single tone' uitvoering. Sterker nog, de verplichte 'two tone' was voor ons 1 van de redenen om voor de Techno ipv de Iconic uitvoering te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:29
Weet iemand hoe je er voor zorgt dat Android Auto niet automatisch start (via wireless).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benonline
  • Laatst online: 08-02-2024
Wellicht dat een iemand de oplossing heeft.

Ik krijg nml regelmatig de melding “ controleer automatische verlichting “. Waarschuwing blijft in het scherm staan en gaat weg als ik hem doorscrol met de selectieknop aan rechterkant stuurwiel ( knopje waar je ook de dagteller een rest geeft )
Geel waarschuwinglampje blijt wel actief op het scherm staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Schmoove schreef op maandag 20 februari 2023 @ 18:59:
Weet iemand hoe je er voor zorgt dat Android Auto niet automatisch start (via wireless).
Dat kun je tot op zekere hoogte instellen op je telefoon, maar de optie die jij wilt (Nooit) staat er niet tussen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l0YMjsUE4OYydM8jW-Dbayzu2UM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GAAsM7cWjPeJWytcJqoGHR7A.png?f=fotoalbum_large

Je komt hier via Instellingen > Verbonden apparaten > Verbindingsvoorkeuren > Android Auto > Android Auto automatisch starten.

Als ik het me goed herinner, kun je hier in de auto niets aan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
benonline schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:41:
Wellicht dat een iemand de oplossing heeft.

Ik krijg nml regelmatig de melding “ controleer automatische verlichting “. Waarschuwing blijft in het scherm staan en gaat weg als ik hem doorscrol met de selectieknop aan rechterkant stuurwiel ( knopje waar je ook de dagteller een rest geeft )
Geel waarschuwinglampje blijt wel actief op het scherm staan.
ik meen dat hier ook een update voor was. Wordt dus als het goed is vanzelf opgelost. Of anders even langs de dealer rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Centauriprime
Zo het heeft wat weken geduurd maar eindelijk is de auto in bestelling. :)
Verwacht week 31

Merk/typeRenault Megane ETech 160kW/60kWh Optimum Charge Techno 5 deuren
KleurGris Rafale
Bekleding Stof/TEP kunstleder EVA R
Toebehoren Speciale metaallak
Warmtepomp
Harman Kardon Premium Sound
Pack Advanced Drive Assist
Pack Winter
luxe kentekenplaten
Trekhaak vast 13p

15x330 SW38