Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 30 ... 94 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benonline
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 08-02-2024
BVice schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 08:37:
[...]

ik meen dat hier ook een update voor was. Wordt dus als het goed is vanzelf opgelost. Of anders even langs de dealer rijden.
Was hier al voor bij de dealer echter konden zij niets vinden. Maar eens afwachten dan en hopen dat het vanzelf wordt opgelost middels een software update. ….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
deMercer schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:35:
[...]

Dat kun je tot op zekere hoogte instellen op je telefoon, maar de optie die jij wilt (Nooit) staat er niet tussen:

[Afbeelding]

Je komt hier via Instellingen > Verbonden apparaten > Verbindingsvoorkeuren > Android Auto > Android Auto automatisch starten.

Als ik het me goed herinner, kun je hier in de auto niets aan instellen.
In de vorige versie van Android Auto of Android stond 'ie er wel tussen weet ik uit ervaring. Toen kon ik 'm geforceerd uitzetten, wat ideaal was. Vind het persoonlijk heel lelijk, dat Android Auto scherm in de auto, net als die Spotify player daarvan. Het staat nu bij mij in ieder geval uit en krijg het ook niet meer werkend.
Nadeel is wel dat ik nu geen media geluid (zoals geluid van YouTube filmpjes) via bluetooth over de speakers kan sturen. Ook na vergeten en reconnecten met bluetooth etc., misschien nog eens wat beter in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:38

JanAd

Wind’s howling

Hier eindelijk eens wat nieuws vanuit de Dealer:
Ook goed nieuws uw wagen gaat normaal deze week toekomen !
Van zodra de papieren en dergelijke er zijn, spreken we Asap af.
Het finaal aftellen kan hier binnenkort ook beginnen.

Besteld: 8/7/22 - gemaakt 8/2/23 - bij dealer... 22-24/2 - bij mij begin maart? *O*

Edit: nog wel steeds geen datum voor onze laadpaal :| Dat gaat laden worden met een granny-charger de eerste weken/maanden. Er zijn wel een paar laadpalen in de buurt en snelladers vlakbij op de snelweg in geval van nood.

[ Voor 25% gewijzigd door JanAd op 21-02-2023 15:26 ]

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:53

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Momenteel rijd ik via werk geleased in een Renault Zoe (ZE40) uit 2018 maar in september mag ik een nieuwe en ondertussen is deze ook besteld, in januari.

Het is de Renault MEGANE E-TECH 100% ELECTRIC iconic EV60 220pk optimum charge (standaardkleur) geworden met pack augmented vision & advanced driving assist (PCV12), warmtepomp (PRROP) en vaste trekhaak.

Ben benieuwd hoe het met de levertijd gaat zo, want het contract van de oude Operational lease loopt af op het moment dat de nieuwe afgenomen wordt...

Heb in december een testrit gemaakt met een iconic en was voor de korte testrit best tevreden over de upgrade tegenover de Zoe. Het voelt echt als een hele andere klasse auto.

Overigens rijden we met de Zoe grotendeels in de ECO stand wat in de Zoe een max van 94-96km/u oplevert. Hiermee halen we in de zomer 300-350km op een volle lading en in de winter 150-200km, dit is dus met 41kW bruikbare accu. Ga er wel vanuit dat de 60kW van de Megane het wat langer uithoud.

In het begin was het wel wennen, maar uiteindelijk leer je om anders te rijden als je niet te vaak aan de laadpaal wilt. Deze Zoe heeft nog geen QuickCharge en onze woning heeft geen oprit dus ook geen eigen laadpaal. Daar houden we ook rekening mee. Er zijn gelukkig wel aardig wat publieke palen rondom onze woning en ook bij mijn werk kan ik op meerdere palen laden. Heb in 2018 nog wel wat momenten gehad dat ik in onze wijk geen laadpaal kon vinden, maar tegenwoordig hebben ze hier in Utrecht er best veel, de oudere zijn 2x 11kW de nieuwe allemaal 2x 22kW. Alleen degenen in overdekte garages zijn gedeeld over meerdere palen bij de andere kon ik altijd het gespecificeerde vermogen pakken.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Majesty schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 15:10:
Het staat nu bij mij in ieder geval uit en krijg het ook niet meer werkend.
Nadeel is wel dat ik nu geen media geluid (zoals geluid van YouTube filmpjes) via bluetooth over de speakers kan sturen. Ook na vergeten en reconnecten met bluetooth etc., misschien nog eens wat beter in verdiepen.
Vergeet je op de telefoon de auto, en in de auto de telefoon? En wellicht staat de auto meerdere keren in je telefoon. Dat had ik in het begin opeens, en toen werkte Android Auto ook zeker niet lekker.

De nieuwste versie van Android Auto heeft trouwens een flinke verbetering ondergaan: je hebt nu bovenin een groot venster met navigatie en daaronder twee widgets. Dat lijkt dus sterk op het standaard navigatiescherm van de Megane.

Ik verbind wel altijd met Android Auto, maar heb het scherm van het infotainmentsysteem normaliter altijd op de navigatie van de auto staan, met linksonder de widget voor de bediening van de audio. En in de rechter teller de weergave van de audio. Het Android Auto scherm zie ik eigenlijk alleen bij selectie van een playlist of wisseling van app. Daarna schakel ik altijd weer naar de navigatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
JanAd schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 15:20:
nog wel steeds geen datum voor onze laadpaal :| Dat gaat laden worden met een granny-charger de eerste weken/maanden. Er zijn wel een paar laadpalen in de buurt en snelladers vlakbij op de snelweg in geval van nood.
Wij hebben de eerste maanden de auto ook met een granny charger moeten opladen. Dat was een beetje plannen en opletten, maar we hebben er niet veel problemen mee gehad. Als je niet dagelijks honderden kilometers moet rijden, is dat voor een tijdje dus best te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvloon
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik heb nu bijna drie maanden mijn Renault etech electric in de techno uitvoering, Een heerlijke auto!
Toch een paar problemen:
1 De adaptieve snelheidsregeling werkt prima en plezierig maar remt soms volledig onverwacht af zonder dat ik daar enige aanleiding voor kan zien. Zelf gas geven herstelt e.e.a.
2 mijn electronische achteruitkijk spiegel geeft meestal een mistig en vaag beeld.
3 Geregeld zie ik de waarschuwing op het scherm dat de parkeersensoren niet werken. Die melding verdwijnt dan na enige tijd en de sensoren blijken bij parkeren goed te werken.

Moet ik met deze klachten naar de dealer of kan ik er zelf iets aan doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Pvloon schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 18:37:
2 mijn electronische achteruitkijk spiegel geeft meestal een mistig en vaag beeld.
Dit had ik ook een tijdje. Schoonmaken van de achterruit op de plek van de camera (helemaal bovenaan in het midden) loste dat op.
3 Geregeld zie ik de waarschuwing op het scherm dat de parkeersensoren niet werken. Die melding verdwijnt dan na enige tijd en de sensoren blijken bij parkeren goed te werken.
Dit hadden wij ook. Met een OTA update is dat verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke.warm
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-03 21:10
1 De adaptieve snelheidsregeling werkt prima en plezierig maar remt soms volledig onverwacht af zonder dat ik daar enige aanleiding voor kan zien. Zelf gas geven herstelt e.e.a.
Kan het zijn dat de snelheidsbord-herkenning ineens de maximum snelheid heeft aangepast?
Ik heb geen adaptieve snelheidsregeling, maar zie wel soms dat de snelheidsbord-herkenning borden ziet die er niet staan. 🧐

(bordje 70/80/90 achterop een vrachtwagen? Ik heb echt geen flauw idee waar het ding soms op aanslaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke.warm
Zjanzjak schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:08:

Maar goed, wellicht ten overvloede; het is dus mogelijk om in de ECO modus de ACC boven de 100 te krijgen, vraag is alleen.... hoe!?
@Zjanzjak was dit al gelukt?

Het is een optie in de instellingen:
Ga naar het voertuigmenu:

> Rijondersteuning > Snelheidsmanagement
En dan onder optie “pas snelheidbesperking aan”

Zie hieronder voor de uitleg. Het werkt ook bij de eco-modus. Succes!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wTVwsVYviSP3LXfgnHS3bMWHyuI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/doZW2jJBPANewothEOp7yPHm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepernootje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:54
Ik rij nu inmiddels al 1,5 week met veel plezier in mijn megane. Ik krijg alleen de MyRenault app niet helemaal werkend. Ik kan het klimaat niet regelen (foutmelding dat de klimaat beheersing al is ingesteld) en ook de laad sessies niet (grijs). Zie foto’s. Ik heb de megane al verwijderd uit de app, het systeem in de auto een factory reset gegeven, en daarna weer alles ingesteld, maar dit heeft niet geholpen. Iemand een idee?
Oja, de reactie van de dealer: helaas heb ik hier op dit moment geen oplossing voor, wellicht zullen ze hiervoor binnenkort met een update komen.
Beetje vreemd antwoord.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/paHYak-TtTE2t1ADfDJ5tH76cls=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3UxlXN17XvAmOhIFEYFAzEX4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jWxvBi4drYPK4oZSho22wI_Z4vU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eoQcndBbAQoVmYMZEmTMNzml.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Pepernootje op 21-02-2023 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kl4ver
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10-07-2023
Pepernootje schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 21:07:
Ik rij nu inmiddels al 1,5 week met veel plezier in mijn megane. Ik krijg alleen de MyRenault app niet helemaal werkend. Ik kan het klimaat niet regelen (foutmelding dat de klimaat beheersing al is ingesteld) en ook de laad sessies niet (grijs). Zie foto’s. Ik heb de megane al verwijderd uit de app, het systeem in de auto een factory reset gegeven, en daarna weer alles ingesteld, maar dit heeft niet geholpen. Iemand een idee?
Oja, de reactie van de dealer: helaas heb ik hier op dit moment geen oplossing voor, wellicht zullen ze hiervoor binnenkort met een update komen.
Beetje vreemd antwoord.
Ik had dit ook. Bij mij hielp het verwijderen en opnieuw installeren van de app, maar heb je waarschijnlijk al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepernootje
kl4ver schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 23:03:
[...]

Ik had dit ook. Bij mij hielp het verwijderen en opnieuw installeren van de app, maar heb je waarschijnlijk al geprobeerd.
Goede tip, ik snap niet dat ik dat nog niet had geprobeerd.

Helaas heeft het niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NimmaRoc
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-05 19:07
Pepernootje schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 23:37:
[...]

Goede tip, ik snap niet dat ik dat nog niet had geprobeerd.

Helaas heeft het niet geholpen.
Wat ook kan helpen is even de auto uit de My Renault app gooien en dan opnieuw toevoegen met VIN. Als dit niet werkt kun je ook proberen het account van MyRenault in de auto eruit te gooien en deze opnieuw in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Klinkt goed, maar wat zijn luxe kentekenplaten?
Ik rij nu in een Volkswagen T-Cross met ACC. Ik kan meerdere punten aanwijzen waar mijn auto zonder enige aanleiding vaart mindert. Meestal zijn dit kruispunten en zeker 2 ervan zijn inderdaad bekend vanwege diverse ongelukken. Kreeg van de dealer een verhaal als zou “het algoritme” deze punten geleerd hebben als gevaarlijk en daarom de auto vaart laten minderen. Geen idee of dat daar iets van waar is: de T-Cross is niet connected zoals de Megane E-tech of Tesla, bijvoorbeeld.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakieRR
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 18-05 21:29
Pietervs schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 07:52:
[...]

Klinkt goed, maar wat zijn luxe kentekenplaten?

[...]
Nummerborden waarbij de letters en cijfers met (‘dikke’) kunststof tekens op de kentekenplaten worden gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakieRR
BiG-GuY schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 16:09:
Momenteel rijd ik via werk geleased in een Renault Zoe (ZE40) uit 2018 maar in september mag ik een nieuwe en ondertussen is deze ook besteld, in januari.

Het is de Renault MEGANE E-TECH 100% ELECTRIC iconic EV60 220pk optimum charge (standaardkleur) geworden met pack augmented vision & advanced driving assist (PCV12) en warmtepomp (PRROP).

Ben benieuwd hoe het met de levertijd gaat zo, want het contract van de oude Operational lease loopt af op het moment dat de nieuwe afgenomen wordt...

Heb in december een testrit gemaakt met een iconic en was voor de korte testrit best tevreden over de upgrade tegenover de Zoe. Het voelt echt als een hele andere klasse auto.

Overigens rijden we met de Zoe grotendeels in de ECO stand wat in de Zoe een max van 94-96km/u oplevert. Hiermee halen we in de zomer 300-350km op een volle lading en in de winter 150-200km, dit is dus met 41kW bruikbare accu. Ga er wel vanuit dat de 60kW van de Megane het wat langer uithoud.

In het begin was het wel wennen, maar uiteindelijk leer je om anders te rijden als je niet te vaak aan de laadpaal wilt. Deze Zoe heeft nog geen QuickCharge en onze woning heeft geen oprit dus ook geen eigen laadpaal. Daar houden we ook rekening mee. Er zijn gelukkig wel aardig wat publieke palen rondom onze woning en ook bij mijn werk kan ik op meerdere palen laden. Heb in 2018 nog wel wat momenten gehad dat ik in onze wijk geen laadpaal kon vinden, maar tegenwoordig hebben ze hier in Utrecht er best veel, de oudere zijn 2x 11kW de nieuwe allemaal 2x 22kW. Alleen degenen in overdekte garages zijn gedeeld over meerdere palen bij de andere kon ik altijd het gespecificeerde vermogen pakken.
Heb je door de jaren heen een achteruitgang bemerkt in de capaciteit van de accu en zo ja, waar moet ik dan aan denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakieRR
Ik heb nu bijna drie maanden mijn Renault ……

Moet ik met deze klachten naar de dealer of kan ik er zelf iets aan doen??
Naar mijn idee moeten alle klachten bij de dealer gemeld worden zodat zij ook terugkoppeling ontvangen, ook in aantal meldingen, zodat ze problemen oplossen of voorkomen. Dus ongeacht of je het zelf oplost of kunt oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakieRR
Beetje vreemd antwoord.
Zeker een vreemd antwoord want het makkelijk voor hun en jij hebt er niets aan.
De vraag is welke -actie- zij hebben genomen. Hebben ze het bij Renault gerapporteerd? Hebben ze ook gezocht of het een bekend probleem is en of er een oplossing voor was? Hebben ze ook gekeken of er een oplossing aan zit te komen?
Ik vraag tegenwoordig wel door bij vage of vreemde antwoorden.

[ Voor 8% gewijzigd door TweakieRR op 22-02-2023 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakieRR
JanAd schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 15:20:
Hier eindelijk eens wat nieuws vanuit de Dealer:

Besteld: 8/7/22 - gemaakt 8/2/23 - bij dealer... 22-24/2 - bij mij begin maart?
Interessant. Ik ben benieuwd. De mijne is de dag ervoor geproduceerd. Al maakte mijn dealer mij duidelijk dat transport onvoorspelbaar is en niets zeker is tot de auto is afgeleverd.
Het bericht van je dealer lijkt Vlaams. Betreft het een aflevering in België? Wellicht is transport naar België anders georganiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

@TweakieRR idd en mijn dealer was altijd zeer terughoudend met info over de levering. Dus als hij nu aangeeft 'deze week'. Zal de auto wss al op een vrachtwagen staan richting België. ;)
Leveringen Douai => Dealers lijken tegenwoordig toch vaak rond de 2 a 3 weken te zitten.

Als de range van de EV40 wat overeenkomt met wat @BiG-GuY meldt over de Zoe, ben ik alvast tevreden. Dat is ruim voldoende voor mijn gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

TweakieRR schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:28:
[...]

Heb je door de jaren heen een achteruitgang bemerkt in de capaciteit van de accu en zo ja, waar moet ik dan aan denken?
Nope, nu heeft de Zoe uit die generatie wel standaard warmtepomp. En de accu wordt op de juiste temperatuur gehouden. Hij kan dus wel op 22kW AC laden, er was ook een versie die met 43kW AC kon laden, maar die had ik bewust niet genomen, want daar waren wel problemen mee.

In de tijd dat ik de Zoe koos, was de Nissan Leaf het enige alternatief in die prijsklasse en die was in alles een slechtere keuze, al kon die wel 50kW DC charge, was dat maar 1x per paar laadcycli, omdat die accupack niet actief op de juiste temperatuur werd gehouden... Bij Nissan is de degradatie dan ook veel groter.

Ben net over de 65000km heen overigens. Pre covid elke werkdag 45km heen en 45km terug gereden, nu is het meestal maar 1x per week, dus het aantal km is flink afgenomen. In de winter laadde ik om de dag op en in de zomer 1 tot 2x per week.

Bij elk jaar onderhoud hebben ze de accustaat nagekeken en hij is nog niet onder de 100% bruikbare 41kW gezakt, nu zit er wel 'reserve' vermogen in de accu's die je niet kan gebruiken, dat is met alle elektrische auto's het geval, dus weet niet hoeveel daarvan is verloren. Maar met normaal gebruik verwacht ik niet dat je er iets van zal merken onder de 100.000km, tenzij je altijd DC QuickCharge zou doen en altijd tot 100% laadt tijdens QuickCharge, beiden wordt niet aangeraden, bij geen enkele auto.

In 2018 had ik overigens een voorraad model gedaan. Deze was in een andere vestiging op voorraad en het duurde <2 weken voor ik hem kon ophalen in de vestiging in Aalsmeer, welke dichtbij mijn werk is.

[ Voor 30% gewijzigd door BiG-GuY op 22-02-2023 09:20 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoLeaf
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 06-05 16:57
TweakieRR schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:28:
[...]

Hier is wat info te vinden over degradatie van verschillende merken.

Op het dashboard worden andere waarden getoond, de eerste jaren nog steeds 100%. Ook mijn auto toont na ruim vier jaar nog 100%, echter de degradatie is ca 10% (zonder termisch management).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:07
Luke.warm schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 20:39:
[...]

Zie hieronder voor de uitleg. Het werkt ook bij de eco-modus. Succes!

[Afbeelding]
Ik heb dit vanmorgen getest, op +3 gezet, en in ECO mode de auto....
De ACC kan niet boven de 100, als je hem op 102 of 103 wilt instellen, krijg je: Ongeldige snelheid. Als je hem op 100 zet en handmatig boven de 100 wilt zetten gaat het ook niet ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 14:38
Vandaag eerste ritje woon-werk (75km), 110km/u ACC. Wat een genot! Mijn eerste EV ervaring en wat geeft dit rust, rijden met een EV. Voeten van de pedalen, stuur gewoon aanraken. Verbruik 16.3kwh/100km.
Alles werkt ook, de app, de Orange data bundel, het voorverwarmen,...echt niets om aan te merken!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• blueberry00
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 02-12-2024
Wij ontvingen vorige week een eerder gekochte tweedehands "directiewagen" van een paar maanden oud, de Renault Megane e Tech Techno 60 EV met warmtepomp en Drive Assist Pack 2 (achteruitkijkcamera met parkeersensoren rondom maar geen 360° view en geen mirror camera).

We hadden verschillende auto's getest, onder meer een Polestar 2 en een Skoda Enyaq (de Nissan en Hyundai en Kia EV's in die prijsklasse vonden we van design niet top). Maar we waren verliefd op het design van deze Renault. Net futuristisch/modern genoeg, maar geen bliktrekker zoals de Hyundai IoniQ. Ik heb ook met plezier dit topic gevolgd, en omdat het mezelf heeft geholpen _/-\o_ , als wederdienst even een "debrief"

We gingen toevallig dit weekend al naar een bestemming op <800km afstand en dat viel reuze mee - zeker omdat we voor de eerste keer van een worst case scenario waren uitgegaan waarin we zeker 3 keer moesten stoppen. 2 keer snelladen tot 90% was voldoende na een eerste 100% laadbeurt, en met comfortabele overschotten van +/- 10%. Lijkt me zeer degelijk bij deze temperaturen en aan snelheden van 100-110 km/u.

Het snelladen werkte prima, en volgen via de My Renault app hoeveel de auto reeds geladen was werkte live ook goed (handig bij het eten/koffiestop), al hebben de Ionity snelladers dit evengoed via de app.

Het was heerlijk reizen: comfortabele zetels, ruim interieur voor een hatchback, de kofferbak was eigenlijk beter dan verwacht, wij hebben iPhones en Carplay werkt heerlijk over heel het systeem - ongeacht in welk scherm je zit, blijft "hé Siri" op het infotainment systeem actief (makkelijk switchen tussen Carplays zonder gedwongen stopen van aangemelden heb ik nog niet gevonden - ook al hebben we de aanmeldingen gedaan in aparte gebruikersprofielen), adaptive cruise controle werkt degelijk ... :> O+

Twee minpuntjes waar we op botsten:
- in Frankrijk nota bene werkte op de terugrit opeens de internetverbinding van de auto niet, ook niet na stops en het aan/uitschakelen van de dataverbinding. Bij de terugkomst in België was dit vanzelf verholpen door wijziging netwerk.
--> op zich geen probleem met de Smartphone wanneer je op Carplay/Android Auto rijdt om daarnaar om te schakelen. Toch dacht ik dat dit in een land als Zwitserland vervelend zou zijn waarbij laadpaalinfo in Google niet (volledig) beschikbaar is offline via Google integratie, en internet op de smartphone €12/mb (!) kost bij meeste operatoren. Ook volgen van de (snel)laadsessie via de My Renault app werkt niet zonder de internet-connectie.
--> e.e.a. zou kunnen te maken hebben met de péage-systemen. Wij hadden ooit in een huurauto in Spanje last van het uitvallen van Carplay, en dit was steeds bij de betalingstherminals voor de lokale tol. In Frankrijk hadden we het probleem alleen op de terugrit (met péage) terwijl alles wel werkte op de heenrit (zonder péage).

- een tweede minpunt kan interessant zijn voor potentiële kopers. Het standaard audiosysteem vind ik eigenlijk wel gebrekkig. Het betreft het standaard Arkamys (of is het Arkamis?) systeem en het geluid klinkt holler dan in onze vorige 15 jaar oudere BMW 1-auto (hetgeen waarschijnlijk goede kwaliteit is). Voor ons is de muziek belangrijk, en het standaard systeem gaat luid en is verstaanbaar, maar voor audiofans - zoals wijzelf - is het zeker geen topsysteem. Oké voor radio en korte ritten, wat jammer voor lange afstand.
K-4U schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 17:14:
Voor de mensen die de auto hebben gekocht met arkamys (dus zonder Harman Kardon).. Hoe is het geluid? Zit er eigenlijk wel een subwoofer in?
Als antwoord op deze vraag dus: als je kan, kies voor het Harman Kardon systeem. 8)

[ Voor 9% gewijzigd door blueberry00 op 22-02-2023 12:11 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ThiNij
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-12-2024
Gisteren dan eindelijk onze Techno mogen afhalen!
Dankzij forums als deze en andere toch al makkelijk alle bedieningen snel onder de vingers gekregen, waarvoor iedereen dank! 👍👍👍

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aezgLKkwCGkfmoDpAkhQoMVfPHk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HeHQmsh2O8ZlV4jlPqAWHs2t.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

ThiNij schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:30:
Gisteren dan eindelijk onze Techno mogen afhalen!
Dankzij forums als deze en andere toch al makkelijk alle bedieningen snel onder de vingers gekregen, waarvoor iedereen dank! 👍👍👍

[Afbeelding]
Ik heb gisteren die playlist in de eerste post nog eens doorlopen :+

Die winterbanden staan er ook heel mooi onder, die ga ik volgend jaar ook zeker bestellen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-05 12:42
Gisteren voor het eerst een flink stuk met aanhanger gereden.
Aanhanger (tandem-asser) 3 meter lang, met huif met ca. 250kg lading.

Enschede<>Arnhem 88km enkele reis, vertrokken met 100% aankomst Arnhem 49% bijna gehele weg 80-90kmph gereden.

Edit na bericht van Larsdedj:
Geladen op terugweg bij "de Somp" (daar waar de A1 en de A50 elkaar kruizen),
ik kon bij de Fastnet terecht bij de laadpaal "rechtsachter" daar kon ik met een beetje manoeuvreren staan met aanhanger zonder dat ik iets of iemand in de weg stond. De laadpalen van de Shell zelf op die locatie zijn ongeschikt voor laden met aanhanger.

[ Voor 42% gewijzigd door Bushie op 22-02-2023 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsdedj
  • Laatst online: 18-05 22:04
Bushie schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:47:

Enschede<>Arnhem 88km enkele reis, vertrokken met 100% aankomst Arnhem 49% bijna gehele weg 80-90kmph gereden.
Dat is toch aardig wat verbruik inderdaad, maarja wel met huif.
Tja.. Aanhanger en electrisch blijft een dingetje. Heb ook trekhaak besteld onder mn EV40. Wel 'maar' 500KG trekgewicht maar is voldoende voor een gemiddeld enkel Assertje zonder kenteken :)

Lastigste is met een aanhanger snelladen, niet altijd plek voor gok ik zo ;P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThiNij
JanAd schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:39:
[...]

Ik heb gisteren die playlist in de eerste post nog eens doorlopen :+

Die winterbanden staan er ook heel mooi onder, die ga ik volgend jaar ook zeker bestellen _/-\o_
Die playlist heb ik ook al vanaf het begin doorgenomen, toch wel handig moet ik zeggen.

De velgen zijn 18" Elsinki velgen, en daar staat ook het nieuwe Renault logo al op, zelfs de verkoper was verbaasd dat die er al op zaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IimqB7fe-45ceKbpybEddFsrxKM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/isIopV0fnTvKhhtSJ8AFi6Ou.jpg?f=user_large

Ik had ze voor mij zelf al eens gephotoshopt op de afbeelding van de auto om te zien hoe ze stonden. Is toch net weer anders dan de huidige standaard velgen. De zomerbanden (en standaard velgen) gaan er dan dit voorjaar op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W-GTXYIlsFkA3858z_Z5EIV8Hfg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nLPNOOhUPrWQEPO9MmPa9PIE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThiNij
Bushie schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:47:

Edit na bericht van Larsdedj:
Geladen op terugweg bij "de Somp" (daar waar de A1 en de A50 elkaar kruizen),
ik kon bij de Fastnet terecht bij de laadpaal "rechtsachter" daar kon ik met een beetje manoeuvreren staan met aanhanger zonder dat ik iets of iemand in de weg stond. De laadpalen van de Shell zelf op die locatie zijn ongeschikt voor laden met aanhanger.
Larsdedj schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:51:
[...]

Dat is toch aardig wat verbruik inderdaad, maarja wel met huif.
Tja.. Aanhanger en electrisch blijft een dingetje. Heb ook trekhaak besteld onder mn EV40. Wel 'maar' 500KG trekgewicht maar is voldoende voor een gemiddeld enkel Assertje zonder kenteken :)

Lastigste is met een aanhanger snelladen, niet altijd plek voor gok ik zo ;P
Ben ook wel benieuwd, in mei gaan we met aanhanger altijd richting de Eifel, Duitsland (vanuit Zuid Limburg), de huidige aanhanger met huif ga ik een kopje kleiner maken, zodat het niet meer zo'n windscherm achter de auto is, maar ja, dan nog met 4 volwassenen, 1 hond en volle aanhanger de "bergjes" van de Eifel in, wordt een leuke uitdaging.

Ook met de vorige wagens altijd met aanhangers gereden, de grijze huif wordt de helft kleiner, zodat deze net wat lager als de wagen is, maar zal nog altijd wind vangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dbcVe-RpjoeHyZt6TH-her2rdL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1010I1Pz70YsIGw17omuU5pj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke.warm
Razer schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:42:
[...]

De ACC kan niet boven de 100, als je hem op 102 of 103 wilt instellen, krijg je: Ongeldige snelheid. Als je hem op 100 zet en handmatig boven de 100 wilt zetten gaat het ook niet ;)
Dan is het toch de acc die roet in het eten gooit. Zonder ACC werkt het wel in Eco-Modus. Kan dan trouwens ook +1/-1 doen op het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:55
Luke.warm schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 20:39:

Razer schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:42:
Luke.warm schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 12:24:

Dan is het toch de acc die roet in het eten gooit. Zonder ACC werkt het wel in Eco-Modus. Kan dan trouwens ook +1/-1 doen op het stuur.
Dank, maar zoals geconstateerd werkt het dus waarschijnlijk niet (zelf nog niet geprobeerd).
Want begin inderdaad te denken dat het de ACC is die dit tegenhoudt, de wagens zonder ACC schijnen dit dus alleen te kunnen. Ach ja, tis niet anders, dan maar 100 ipv 103. ;)

Net wel kort stukje gereden om de wagen aan een AC lader te gooien maar de My Renault app had waarschijnlijk wat kuren. Kwam er eerst niet in, na een uurtje wel maar toen zag ik de status niet en zag alleen een icoontje van een wagen met daaronder een edit-knopje, en nu, ietsies later, werkt het weer.
Eerste keer dat de app even raar doet voor mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NimmaRoc
Als antwoord op deze vraag dus: als je kan, kies voor het Harman Kardon systeem. 8)
Ik heb echt een hele andere ervaring. Hoewel ik zeer gesteld ben op goed geluid, vind ik het standaardsysteem (na wat aanpassingen met de equalizer te hebben gedaan) echt meer dan prima. Zou ook achteraf niet gekozen hebben voor HK.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BVice
  • Laatst online: 22-05 12:57
NimmaRoc schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 13:36:
[...]

Ik heb echt een hele andere ervaring. Hoewel ik zeer gesteld ben op goed geluid, vind ik het standaardsysteem (na wat aanpassingen met de equalizer te hebben gedaan) echt meer dan prima. Zou ook achteraf niet gekozen hebben voor HK.
helemaal eens, ik ben ook zeer tevreden met Arkamis. Ik kom uit een auto met BOSE.
Wat wel verstandig is om in de instellingen van Arkamis een 'tune' te kiezen. Ik heb hem op 'Club' staan.

(en daar zit ooknog altijd een bug in: als je spotify luistert, de auto uit zet en een tijdje later weer vertrekt moet je per se even de spotify app op groot scherm zetten om je geluidsinstellingen weer te activeren, anders heb je inderdaad een vrij plat geluid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
TweakieRR schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:25:
Nummerborden waarbij de letters en cijfers met (‘dikke’) kunststof tekens op de kentekenplaten worden gelegd.
ik heb deze ook expliciet gevraagd. Blijft raar dat dat bij een auto van bijna 50k niet standaard wordt gedaan.
Ziet er zoveel beter uit. Is ook mijn grootste ergernis aan de Tesla Model 3, ik heb er nog nooit eentje met fatsoenlijke platen gezien, ziet er ineens uit als een auto van 20k ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Majesty schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 15:10:
[...]

In de vorige versie van Android Auto of Android stond 'ie er wel tussen weet ik uit ervaring. Toen kon ik 'm geforceerd uitzetten, wat ideaal was. Vind het persoonlijk heel lelijk, dat Android Auto scherm in de auto, net als die Spotify player daarvan. Het staat nu bij mij in ieder geval uit en krijg het ook niet meer werkend.
kies je wel bluetooth als uitgang dan bij de media keuze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
blueberry00 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:05:
[Lang verhaal, wel interessant ;)]

minpuntjes waar we op botsten:
- in Frankrijk nota bene werkte op de terugrit opeens de internetverbinding van de auto niet, ook niet na stops en het aan/uitschakelen van de dataverbinding. Bij de terugkomst in België was dit vanzelf verholpen door wijziging netwerk.
(...)
--> e.e.a. zou kunnen te maken hebben met de péage-systemen. Wij hadden ooit in een huurauto in Spanje last van het uitvallen van Carplay, en dit was steeds bij de betalingstherminals voor de lokale tol. In Frankrijk hadden we het probleem alleen op de terugrit (met péage) terwijl alles wel werkte op de heenrit (zonder péage).
[...]
ik kreeg in de afgelopen 2 weken 3 OTA updates van het OpenR Link systeem, en bij eentje stond dat de stabiliteit van het systeem bij peage poortjes was verbeterd. Maar ik meen me te herinneren dat dit ging om de stabiliteit van CarPlay.

Ik zou dat verlies van internet in Frankrijk wel melden bij de dealer.
Zelf alleen nog maar in DE en BE geweest, daar werkte het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakieRR
JanAd schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:04:
@TweakieRR idd en mijn dealer was altijd zeer terughoudend met info over de levering. Dus als hij nu aangeeft 'deze week'. Zal de auto wss al op een vrachtwagen staan richting België. ;)
Leveringen Douai => Dealers lijken tegenwoordig toch vaak rond de 2 a 3 weken te zitten.
@JanAd Net een bericht van de dealer dat mijn Megane e-tech, geproduceerd op 7 februari, gisteren bij de dealer (NL) is afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueberry00
  • Laatst online: 02-12-2024
BVice schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 14:10:
[...]

ik kreeg in de afgelopen 2 weken 3 OTA updates van het OpenR Link systeem, en bij eentje stond dat de stabiliteit van het systeem bij peage poortjes was verbeterd. Maar ik meen me te herinneren dat dit ging om de stabiliteit van CarPlay.
Met Carplay heb ik inderdaad geen enkel probleem gehad, nochtans verschillende péage
therminals gepasseerd. Hopelijk heeft de ene verbetering geen ander ongunstig effect veroorzaakt. ;)
BVice schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 14:02:
[...]

helemaal eens, ik ben ook zeer tevreden met Arkamis. Ik kom uit een auto met BOSE.
Wat wel verstandig is om in de instellingen van Arkamis een 'tune' te kiezen. Ik heb hem op 'Club' staan.
Ik heb inderdaad al wat geprutst met de tunes en dat geeft een verschillend effect, maar ik blijf een tamelijk hol hoog geluid en gebrek aan basgeluid ervaren. Ik ga nog wat prutsen met de geluidsinstellingen, maar gezien jullie andere ervaring, vermoed ik dat de visie aan mijn hoge standaarden ligt >:) ben wel eens benieuwd hoe de HK klinkt (testauto was ook Artemis).

In dat geval een aangepast advies: als je geluidsfan bent: kies voor Harman Kardon O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsdedj
  • Laatst online: 18-05 22:04
blueberry00 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 14:41:
[...]

Met Carplay heb ik inderdaad geen enkel probleem gehad, nochtans verschillende péage
therminals gepasseerd. Hopelijk heeft de ene verbetering geen ander ongunstig effect veroorzaakt. ;)

[...]

Ik heb inderdaad al wat geprutst met de tunes en dat geeft een verschillend effect, maar ik blijf een tamelijk hol hoog geluid en gebrek aan basgeluid ervaren. Ik ga nog wat prutsen met de geluidsinstellingen, maar gezien jullie andere ervaring, vermoed ik dat de visie aan mijn hoge standaarden ligt >:) ben wel eens benieuwd hoe de HK klinkt (testauto was ook Artemis).

In dat geval een aangepast advies: als je geluidsfan bent: kies voor Harman Kardon O-)
Denk dat het vooral een kwestie is van Muzieksmaak.
Heb beide systemen getest, geluid is voor mij een belangrijke ervaring.
Ik heb nu ook Arkamys in mn auto, echter Is HK echt beter als het gaat om Bas.
Dit is ook logisch want het arkamys systeem heeft geen subwoofer.

Zelf voor HK gekozen omdat ik zelf veelal elektronische muziek luister.
Ach ieder zn keuze in deze 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
BVice schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 14:02:
[...]

(en daar zit ooknog altijd een bug in: als je spotify luistert, de auto uit zet en een tijdje later weer vertrekt moet je per se even de spotify app op groot scherm zetten om je geluidsinstellingen weer te activeren, anders heb je inderdaad een vrij plat geluid)
Dit inderdaad, ik had die tip hier ook al eens eerder gepost volgens mij. Club is het profiel dat in mijn ogen (of oren) wel het beste is. Nog een nadeel van Android Auto of Carplay overigens: als je daarmee geluid afspeelt, of het nu Spotify is of een andere app, dan werkt dat profiel van die equalizer niet.

En inderdaad, na het starten van de auto altijd even de Spotify app openen om het profiel weer te activeren. Zo zitten er wel meer kleine bugs in de software. Je kunt bij het luisteren van een Podcast via Spotify bijvoorbeeld ook niet 15 seconden vooruit of achteruit, je moet per se met die scrollbank scrollen, wat echt niet te doen is, al helemaal niet tijdens het rijden. Maar wanneer je op de 3 puntjes klikt, zie je waarempel wel de 15 seconden voor of achteruit tevoorschijn komen, ze zijn echter niet aan te klikken. Dit bedoel ik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l4vydXyw5vXBCUP8_ithm7fC_BY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/efGonam6YKjqWLa4uY9HJHDJ.jpg?f=fotoalbum_tile
deMercer schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 17:15:
[...]

Vergeet je op de telefoon de auto, en in de auto de telefoon? En wellicht staat de auto meerdere keren in je telefoon. Dat had ik in het begin opeens, en toen werkte Android Auto ook zeker niet lekker.

Ik verbind wel altijd met Android Auto, maar heb het scherm van het infotainmentsysteem normaliter altijd op de navigatie van de auto staan, met linksonder de widget voor de bediening van de audio. En in de rechter teller de weergave van de audio. Het Android Auto scherm zie ik eigenlijk alleen bij selectie van een playlist of wisseling van app. Daarna schakel ik altijd weer naar de navigatie.
Ja, op alle apparaten vergeten inderdaad.
En ja, het nadeel daarvan is dus dat je niet gebruik kunt maken van het geluidsprofiel 'Club'. Als je dat eenmaal gewend bent, wil je liever niet meer zonder (in mijn geval dan), dan klinkt het geluid best hol en schel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NimmaRoc
Larsdedj schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 14:52:
[...]

Denk dat het vooral een kwestie is van Muzieksmaak.
Precies dit. Heb in mijn woonkamer een systeem van KEF met Rel sub, geen goedkoop spul. Ik waardeer dus wel goede geluidskwaliteit, maar verkies een subtiele en bovenal strakke bas boven mijn hart in mijn borstkast te voelen. Vanuit mijn voorkeuren is HK dus niet de meerprijs waard, maar niet omdat ik geluidskwaliteit niet waardeer. De midden en hoge tonen zijn echt prima bij het Arkymis-systeem en de bas valt mij ook niet echt tegen, al is het op dat gebied wel wezenlijk anders dan het HK systeem dan ik heb gehoord bij een proefrit in een Iconic met HK.

[ Voor 17% gewijzigd door NimmaRoc op 22-02-2023 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dustx
  • Laatst online: 28-01 15:36
[...]

Heb exact het zelfde!

Ga dit weekend mijn eerste lange rit maken van 300km naar Belgie ben benieuwd of ik het haal met 1 lading. woon in friesland O-)

[ Voor 14% gewijzigd door dustx op 22-02-2023 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
dustx schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:22:
Ga dit weekend mijn eerste lange rit maken van 300km naar Belgie ben benieuwd of ik het haal met 1 lading. woon in friesland O-)
In de ECO modus wel iig, maar zou niet al te ver van plaats van bestemming nog effies aan de snellader gaan.
Dan zit je volgens mij ook wel aan de 2 uur reistijd, kwartier benen strekken en zo'n 20 kWh er bij dan.

Hebbie nog een beetje veilige marge over eenmaal daar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

[...]

Heb in de Zoe nu ook een Arkamys systeem, en voor een 'standaardaudio' systeem in een auto valt het niet tegen. Wel wat instellingen tweaken om het aan te passen naar wens. Bij de Zoe was het hogere type audio Bose en daar ben ik totaal geen fan van, dus die had ik sowieso niet gekozen. Lijkt me dat de Arkamys in de Megane al een stap hoger is dan wat de Zoe uit 2018 had.

Harman Kardon ben ik wel over te spreken en heb in de Megane straks ook de HK optie gekozen, bij de testrit had ik ook dat audiosysteem en zonder veel tweaken vond ik die best lekker klinken al, zeker een klassement hoger dan de Arkamys in de Zoe.

[ Voor 4% gewijzigd door BiG-GuY op 22-02-2023 18:09 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepernootje
TweakieRR schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:39:
[...]

Zeker een vreemd antwoord want het makkelijk voor hun en jij hebt er niets aan.
De vraag is welke -actie- zij hebben genomen. Hebben ze het bij Renault gerapporteerd? Hebben ze ook gezocht of het een bekend probleem is en of er een oplossing voor was? Hebben ze ook gekeken of er een oplossing aan zit te komen?
Ik vraag tegenwoordig wel door bij vage of vreemde antwoorden.
In vraag ook door, ik heb het parallel hier uitgezet omdat dat antwoord wel aangaf dat de dealer route wel eens lang kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Zjanzjak schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 16:20:
Even vraagje over de 'flippers' van regeneratief remmen, eentje 'klikt' niet meer zo lekker.
Normaliter voel ik duidelijk de klik en is het mij duidelijk in welke stand ik zit qua regeneratief remmen, maar nu lijkt het wel of er bij eentje dus iets tussen zit ofzo, soms voel ik het klikje niet meer zo goed.
Nog even terug komend hier op, ik ben dus niet de enige blijkt.
Op een Franse facebook groep zag ik onderstaande voorbijkomen, moet ergens te vinden zijn in MyRenault.
Zelf nog niet kunnen vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3G4ZhWBvHMm-UzqkfkrUDaCZ7kw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wMxTNE1bcuYynnOZTqPWnWTo.jpg?f=fotoalbum_large

Laatste zin;
Opmerking: door herhaaldelijk op het bovenste gedeelte van de pallet te drukken, kan deze verslechteren.

Bij de opmerkingen las ik dat er een paar meer last van hadden, vooral de linker flipper (bij mij dus ook) en bij 1 iemand, wel met 50k op de teller, werkte het klaarblijkelijk helemaal niet meer.

Dus misschien toch een beetje teflon en bovenstaande tip om niet het bovenste gedeelte te gebruiken.
Zjanzjak schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 17:51:
Teflonspray! Daarvoor even met spuitbusje perslucht in de weer geweest.
Maar hij klikt weer als een malle. _/-\o_
Want ik gebruik ze best veel tijdens het rijden, de rem raak ik nauwelijks aan.
Zelfs bij verkeerslichten hoeft het soms zelfs niet want ACC, dus komt geen rem aan te pas.
Mits je niet de voorste bent bij het verkeerslicht uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentamster
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19-05 19:34
Hoi allemaal,

Weet iemand waar dit knopje voor is?
Zit links naast het stuur als vierde knopje naast het instellen van dimlichten. Ik heb gezocht in de handleiding maar kom er niet uit. Alvast dank!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-EbcGNIpS1nvB-lTooVFyLxhlkw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KFuVzvOPFmmNJX50qp3NN9HA.jpg?f=user_large

Ps, ik heb ook de uitgebreide PDF handleiding bestudeerd maar daar zag ik het volgens mij ook niet instaan, maar misschien heb ik verkeerd gekeken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andres
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22-05 12:34
Lichter of donker zetten dashboard verlichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:17
Op YouTube is een hele serie aan video's van Renault met handleidingen. Daar kwam die voorbij, ben het alleen vergeten haha

Ik.krijg hier de Techno ook zonder HK. Dan had ik een nieuwe moeten bestellen ipv een (nieuwe) import uit Duitsland. Hoop dat het me gaat bevallen na altijd Bose aan te vinken in de III en huidige IV GT205. En anders is het wellicht nog achteraf te verbeteren? Kan er helaas wel weinig over vinden.

Zag ergens nog iets over luxe platen langskomen. Hier komen ze er standaard op (de dealer kent me inmiddels). Ik heb zelfs op de caravan een luxe plaat. Leverde wel wat levertijd op want de W (niet gebruikt bij auto's) moest speciaal besteld worden _O-

Tesla levert inderdaad zonder luxe platen af met als belangrijkste reden: minder luchtweerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Andres schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 22:29:
Lichter of donker zetten dashboard verlichting?
Klopt - mits de dashboard verlichting niet op "Automatisch" staat.

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

adinsx schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 22:31:

Ik.krijg hier de Techno ook zonder HK. Dan had ik een nieuwe moeten bestellen ipv een (nieuwe) import uit Duitsland. Hoop dat het me gaat bevallen na altijd Bose aan te vinken in de III en huidige IV GT205. En anders is het wellicht nog achteraf te verbeteren? Kan er helaas wel weinig over vinden.
Bij Focal staat de elektrische Megane er nog niet tussen. Mogelijk komt dat nog. Ik zag gisteren toevallig wel een filmpje van iemand die de Focal subwoofer/versterker geplaatst heeft. Dus het kan wel ;)
Zelf heel tevreden over Focal en H/K was voor mij een absolute must. Ik heb in al m’n vorige auto’s al aftermarket versterkers en speakers gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansgrave
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-05 07:59
Sinds maandag de gelukkige bezitter van een Techno EV40, wat een fijne auto en wat een genot is het rijden met een EV! Ik ben zeer te spreken over een monitor met camera als binnenspiegel, dit geeft een zeer breed zicht van wat er achter je gebeurd. Qua rijbeleving heb ik deze persoonlijk ingesteld op sturen etc op sport stand en motor en rest op ECO.

De cruise control reageert wel een beetje vreemd bij het inschakelen (SET): dan lijkt de auto eerst een klein spurtje te maken?

• deMercer
  • Niet online
hansgrave schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:18:
De cruise control reageert wel een beetje vreemd bij het inschakelen (SET): dan lijkt de auto eerst een klein spurtje te maken?
Dat kan heel goed kloppen, zeker als je met een hogere regeneratie rijdt dan de standaard stand. In de standaard regeneratie stand gaat het in- en uitschakelen van de cruise control onmerkbaar.
NB Ik rijd in Comfort mode, wellicht dat dit in Eco anders is.

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Sinds maandag de gelukkige bezitter van een Techno EV40, wat een fijne auto en wat een genot is het rijden met een EV! Ik ben zeer te spreken over een monitor met camera als binnenspiegel, dit geeft een zeer breed zicht van wat er achter je gebeurd. Qua rijbeleving heb ik deze persoonlijk ingesteld op sturen etc op sport stand en motor en rest op ECO.

Laat zeker weten hoe de range je bevalt. We hebben hier nog niet veel ervaringen kunnen lezen over de EV40 versie. De mijne is er wss ook binnenkort.

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:04
2x eerder een megane gehad (diesel) de CC reageerde toen niet anders. Is Renault eigen.

15x330 SW38

• Mitch007m
  • Laatst online: 09-12-2023
is er hier iemand die ook oprecht 130kw snel heb geladen? Of is dat nooit precies zo hoog, mijne komt niet eens boven de 100 uit en heb het nou al op 15 verschillende plekken geprobeerd , en dan heb ik nog een warmtepomp , die je nergens handmatig kan activeren om je accu voor te verwarmen

[ Voor 83% gewijzigd door Mitch007m op 23-02-2023 11:22 ]

• Centauriprime
Ik heb de auto nog niet, maar dit heb ik voorbij zien komen over dit topic.

De DC snellader is geselecteerd in de AAOS navigatie
De afstand tot de snellader is minder dan 50km
Batterij is 10% of meer

15x330 SW38

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cliffhanger1970
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:31
Mitch007m schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 11:01:
is er hier iemand die ook oprecht 130kw snel heb geladen? Of is dat nooit precies zo hoog, mijne komt niet eens boven de 100 uit en heb het nou al op 15 verschillende plekken geprobeerd , en dan heb ik nog een warmtepomp , die je nergens handmatig kan activeren om je accu voor te verwarmen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9TANhHFWwnscdlbGc-_zPJAp2yA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gdLh2A0N6CYlm8UEY06H9eFv.jpg?f=fotoalbum_large laadstop ingepland via het scherm, geen warmtepomp aan boord. Het was overigens de eerste keer dat er snel geladen moest worden.

Renault Megane e-tech evolution-er

• deMercer
  • Niet online
Centauriprime schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 10:08:
2x eerder een megane gehad (diesel) de CC reageerde toen niet anders. Is Renault eigen.
Wij hadden hiervoor een Clio IV diesel, een daar schakelde de CC juist altijd boterzacht in.

Wat volgens mij de oorzaak van het spurtje bij het inschakelen van de CC in de Megane electric is, zijn de verschillen in de mapping van het gaspedaal tussen de verschillende standen van de regeneratie.

Schakel maar eens tussen die standen als je zachtjes aan het accelereren bent. Je voelt dan steeds extra versnellingen als je kiest voor minder regeneratie, een juist minder versnelling als je kiest voor meer regeneratie.

Als ik kies voor de standaard stand regeneratie (de stand als je de auto start) dan schakelt de CC juist boterzacht in.

• Majesty
  • Niet online
Centauriprime schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 10:08:
[...]

Ja vervelend fenomeen vind ik ook. Niet zozeer voor mezelf, maar wel voor medereizigers. De truc is zoals @deMercer zegt om voor dat je de ACC aanzet, de regeneratie uit te zetten (of laagste stand dus). Ik vergeet het altijd dus heb maar leren omgaan met het spurtje :P .

[ Voor 23% gewijzigd door Majesty op 23-02-2023 12:10 ]

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 14:38
Ik weet niet of het hier al gepasseerd is?
Sedert vandaag wil Spotify enkel de eerste 10 seconden van een liedje afspelen? Is niet via Android Auto (GSM) maar via de Spotify App op Google Automotive. Al es opnieuw ingelogd, settings wat veranderd, maar geen oplossing. Heb Spotify Premium en het werke gisteren perfect :(

• Zjanzjak
Mitch007m schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 11:01:
130 niet maar ik zat nog boven de 20%, ging int begin iets van boven de 100 kWh, daarna zakte het iets in.
Geladen tot boven de 50% en kwam uit op een gemiddelde van net geen 80 kWh.
Zonder warmtepomp maar wel aangegeven dat snellader de bestemming was.

Hangt van een aantal factoren af, hoeveel % had je nog want hoe lager het percentage, hoe hoger de laadsnelheid.
Welk weer was het? Buitentemperatuur.
Voorverwarmd, of in navi aangegeven dat snellader doel is, of stop punt.

Als ik vanuit thuis naar bijvoorbeeld een FastNed punt rij welke op 5 minuten is dan is de batterij nog niet op de juiste temperatuur en is de laadsnelheid dus lager. Rij ik er 20 minuten of meer over dan is het een stuk beter.

Dus, heb je misschien iets meer context, is het makkelijker te beoordelen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-05 12:35
Aurora schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:21:
Ik heb een klein groot probleem. Ik kan mijn beheerdersprofiel niet meer in. Ik dacht ik ga eens experimenteren met een pattern, en heb impulsief een pattern ingevoerd, die ik dacht te onthouden. Niet dus.

Na een keer of 13, mag je het elke 30 seconden opnieuw proberen, Ik zit nu op 31 try-outs.

Ik kan nergens vinden hoe ik een "password forgot"' kan uitvoeren of in het ergste geval het profiel kan verwijderen en opnieuw opzetten. Echter, zelfs dat lijkt niet mogelijk te zijn. Iemand enig idee? Ik kan wel een nieuw profiel aanmaken, maar dat is geen beheerdersprofiel. Ik kan dat account ook niet als zodanig selecteren.
Dealer heeft er niets van begrepen en kwam er niet uit. Alhoewel ik al het idee had dat er wellicht een recovery/boot menu zou zijn, net zoals je dat altijd hebt gekend van Android, heb ik het met verkeerde knoppen geprobeerd.

Vandaag een telefoontje van Renault Nederland. Er is inderdaad een recovery menu die je kan betreden:
  1. Houd de + en - toetsen op de hendel aan het stuur ingedrukt
  2. Houd tegelijkertijd de aan/uit knop van het scherm in ingedrukt.
  3. Blijf alle knoppen ingedrukt houden totdat het menu tevoorschijn komt.
Ik had het voorheen met de + - knoppen op het scherm geprobeerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pPdmmGt8I6AqRowmO07hg4MqrHY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AtHNyVlsJWIvuM8sKlkdgR6d.jpg?f=fotoalbum_large

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

• deMercer
  • Niet online
Aurora schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:42:
Vandaag een telefoontje van Renault Nederland. Er is inderdaad een recovery menu die je kan betreden:
Fijn te horen dat er toch een oplossing voor je probleem is!

En hoe gaat het vervolgens verder als je in het recovery menu bent aanbeland? Een kwestie van de optie "Wipe data/factory reset" kiezen, waarna je weer een systeem zonder profielen hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:50
TaxiGilbert schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 12:59:
Ik weet niet of het hier al gepasseerd is?
Sedert vandaag wil Spotify enkel de eerste 10 seconden van een liedje afspelen? Is niet via Android Auto (GSM) maar via de Spotify App op Google Automotive. Al es opnieuw ingelogd, settings wat veranderd, maar geen oplossing. Heb Spotify Premium en het werke gisteren perfect :(
Er is een update van de spotify app geweest via de play store en sindsdien zien we ook bij Volvo en Polestar dit probleem. Hopelijk gaat Spotify de app snel fixen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TweakieRR
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VEPjvSY1YHfRPs-kx0q8p_4l5Dc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jgw5gUQfLclqNR9JPDxSA5NO.jpg?f=user_large
Gisteren melding gehad van de dealer dat mijn bolide is gearriveerd en ben ik een een kijkje gaan nemen. Dus nog met witte beschermingsstickers en zonder naafkapjes.
Betreft een EV60, Techno, pack advanced drive assist, Harman Kardon en all season banden. Kleur gris schiste / noir. Vloermatten premium, luxe kentekenplaten en slotbouten komen nog.
Besteld op 12 januari ’23 bij dealer Janssen Kerres in Helmond omdat deze dealer reeds productie plekken had die nog configureerbaar waren en zodoende de gewenste configuratie snel kon leveren. Met de huidige extreem lange levertijden en onzekerheden van tussentijdse prijsverhogingen en configuratie wijzigingen (die tegenwoordig voor rekening van de klant komen) was dit voor mij een belangrijk item. Tegelijkertijd is het contact prettig, meteen to the point en zonder nonsens. Productie datum was 7 februari. Aflevering staat gepland voor 10 maart.
Mochten mensen nog op zoek zijn, ze meldde mij gisteren dat ze nu ook voorraad modellen hebben staan.

• Pepernootje
Beetje vreemd antwoord.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gister zelf ook maar even aangemeld bij Renault Nederland. Ik werd vanmorgen gebeld door de klantenservice: ze konden in hun systemen zien dat er iets fout zat als ze mijn vin opzichten. Helaas konden ze het niet zelf verhelpen en hebben ze het doorgezet naar het multimedia team. Wachttijd vermoedelijk >5 dagen.

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:50
JTHZZ schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:00:
[...]

Er is een update van de spotify app geweest via de play store en sindsdien zien we ook bij Volvo en Polestar dit probleem. Hopelijk gaat Spotify de app snel fixen.
Ondertussen zou het weer opgelost moeten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-05 12:35
deMercer schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:49:
[...]

En hoe gaat het vervolgens verder als je in het recovery menu bent aanbeland? Een kwestie van de optie "Wipe data/factory reset" kiezen, waarna je weer een systeem zonder profielen hebt?
Yup, simple as that. Het wipen duurt luttele seconden, daarna start het systeem weer vlot op en mag je alles weer opnieuw configureren.

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:17
Ik lees hier nog wel eens over niet werkende handsfree. Dat herken ik niet van de afgelopen 12 jaar (megane II RS, III en IV GT). Zat net nog eens de eguides te bekijken en het viel me op bij de uitleg over handsfree (overgeslagen want dat ken ik wel dacht ik), dat er gezegd wordt dat na drie dagen stilstand handsfree wordt uitgeschakeld. Dat is nieuw, en wellicht een oorzaak dat het soms niet werkt?

De 37 video's zijn sowieso allemaal een aanrader ook mbt de verschillende rijhulpsystemen.

Linkje:https://youtube.com/playlist?list=PLCZAINsWHBJwzokOUj6oTjL0gOYpf3umF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
adinsx schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 00:30:
Ik lees hier nog wel eens over niet werkende handsfree. Dat herken ik niet van de afgelopen 12 jaar (megane II RS, III en IV GT). Zat net nog eens de eguides te bekijken en het viel me op bij de uitleg over handsfree (overgeslagen want dat ken ik wel dacht ik), dat er gezegd wordt dat na drie dagen stilstand handsfree wordt uitgeschakeld. Dat is nieuw, en wellicht een oorzaak dat het soms niet werkt?

De 37 video's zijn sowieso allemaal een aanrader ook mbt de verschillende rijhulpsystemen.

Linkje:https://youtube.com/playlist?list=PLCZAINsWHBJwzokOUj6oTjL0gOYpf3umF
Wat bedoel je met handsfree? Bluetooth? Of de lane assist?
Beide werken mijns inziens feilloos in de Megane, ik lees daar ook geen klachten over?
Het maakt wel verschil of je alleen lane keep assist hebt of ook de centreer assistent (advanced drive assist). Bij die laatste stuurt de auto echt actief mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-04 08:02
BVice schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:25:
[...]

Wat bedoel je met handsfree? Bluetooth? Of de lane assist?
Beide werken mijns inziens feilloos in de Megane, ik lees daar ook geen klachten over?
Het maakt wel verschil of je alleen lane keep assist hebt of ook de centreer assistent (advanced drive assist). Bij die laatste stuurt de auto echt actief mee.
Gezien zijn melding van de voorgaande (oudere auto's zonder lane keep) auto's bedoelt hij Bluetooth ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepernootje
Baaz schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:50:
[...]

Gezien zijn melding van de voorgaande (oudere auto's zonder lane keep) auto's bedoelt hij Bluetooth ;)
Misschien dat je auto vanzelf open/van het slot gaat als je dichtbij bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekhouse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
Uit het niets wil mijn telefoon met geen mogelijkheid meer verbinden via Bluetooth. Alles al geprobeerd, auto netwerkinstellingen resetten, telefoon bluetooth resetten etc. Iemand hier ervaring mee of nog een ander idee wat ik kan doen? Ik krijg hierdoor Android Auto dus niet aan de praat maar ook niet meer bekabeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaz
Pepernootje schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:08:
[...]

Misschien dat je auto vanzelf open/van het slot gaat als je dichtbij bent.
Nu je het zegt! Daar gaat het inderdaad over haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
Baaz schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:21:
[...]

Nu je het zegt! Daar gaat het inderdaad over haha.
7(8)7 *heel overbodig verhaal over lane assist*

aha de keyless entry ja. Ik ben er inmiddels achter waarom dit soms mis gaat:
- als je 'een beetje' in de buurt komt herkent de auto de sleuel, gaan de lampen even aan enz. Maar hij blijft op slot
- Als je 'heel' dichtbij komt wordt de auto daadwerkelijk ontrgendeld

maaarrrr...als er veel tijd zit tussen stap 1 en 2 werkt stap 2 niet meer. Dus de auto heeft de sleutel wel in de buurt gezien maar gaat niet meer open.
Mijn auto staat dermate dicht bij mijn huis dat de sleutel binnen al dichtbij genoeg is om herkend te worden. De lampen gaan dan even knipperen enz, maar als je dan naar de auto loopt gaat hij niet meer open. Dus de sleutel moet verder weg worden opgeborgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baaz
BVice schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:06:
[...]

aha de keyless entry ja. Ik ben er inmiddels achter waarom dit soms mis gaat:
- als je 'een beetje' in de buurt komt herkent de auto de sleuel, gaan de lampen even aan enz. Maar hij blijft op slot
- Als je 'heel' dichtbij komt wordt de auto daadwerkelijk ontrgendeld

maaarrrr...als er veel tijd zit tussen stap 1 en 2 werkt stap 2 niet meer. Dus de auto heeft de sleutel wel in de buurt gezien maar gaat niet meer open.
Mijn auto staat dermate dicht bij mijn huis dat de sleutel binnen al dichtbij genoeg is om herkend te worden. De lampen gaan dan even knipperen enz, maar als je dan naar de auto loopt gaat hij niet meer open. Dus de sleutel moet verder weg worden opgeborgen.
Ik zou de sleutel sowieso verder wegleggen. Dit is nu wel een heel makkelijk doelwit voor dieven!
In een metalen box leggen in het veiligste trouwens. Of een hoesje met RFID blokkering (voor niet te veel te koop bij diverse (web)winkels).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Centauriprime
[...]

Beter zet je keyless entry gewoon uit in het menu in zo'n geval.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Centauriprime schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:37:
Beter zet je keyless entry gewoon uit in het menu in zo'n geval.
Dat.
Hier ook gedaan, garage zit tegen het huis aan dus ik was er snel klaar mee haha

:9

Maar toch, ik wil nog wel even aanstippen dat lane assist met de centreer functie icm ACC echt wel heaven is.
Wat een genot.
Wil ik gewoon nog even gezegd hebben dus zo overbodig was het nou ook weer niet. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
aha de keyless entry ja. ...
Het op slot gaan van de auto kan op vergelijkbare wijze ook fout gaan:
1) stap uit, neem de sleutel mee maar laat een portier of de achterklep open
2) wacht een tijd (hoeveel precies weet ik niet, maar beduidend meer dan een paar minuten) en doe dan zonder sleutel bij je het openstaande portier / achterklep dicht

Als je nu lang genoeg hebt gewacht, dan gaat de auto niet meer op slot.

[ Voor 2% gewijzigd door deMercer op 24-02-2023 17:02 . Reden: Expliciet vermeld dat je bij stap 2 geen sleutel bij je moet hebben ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-05 12:42
dat automatisch openen/sluiten krijg je ook redelijk snel "gek".
Ik heb de auto voor de garage/schuur staan en loop er ook best vaak langs als ik van/naar de schuur loop. 3x op en neer en de Megane reageert nergens meer op, en blijft meestal hangen in de "open" stand. Ook regelmatig op openbare parkeerplekken gehad dat ik de auto "open" aantrof.
Op aanraden van de dealer de reservesleutel een tijd geprobeerd maar dit gaf geen verschil. Software updates en opnieuw inlezen van de configuratie bood ook geen soelaas.
Inmiddels heb ik mezelf aangewend om niets in de auto achter te laten, en zal het me verder worst zijn of de auto open of dicht is.
Keyless entry uitzetten vind ik zo'n "back to the 90's" actie, "sleutel" uit je broekzak vissen en knopjes drukken, in het donker maar hopen dat je op de juiste knop drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andres
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22-05 12:34
Rijd al 20 jaar Renault met keyless entry en echt nog nooit een probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Andres schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 15:49:
Rijd al 20 jaar Renault met keyless entry en echt nog nooit een probleem gehad.
Onze voorgaande Clio IV had soms ook weleens kuren met de keyless entry, die weigerde sporadisch om op slot te gaan. Dat ging dan enkel met een druk op de knop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan01
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 06-10-2023
Vandaag eindelijk positief bericht gehad over levering van onze auto, een Iconic EV 60 220 pk optimum charge.
Midden augustus 2022 besteld en auto in ontvangst nemen zal zo begin april worden.
Een paar vragen: op het infoblad staat het chassisnummer, is dat ook het VIN nummer? En kan ik daar wat mee?
Er staat ook: teruggekoppelde AKD met daarachter een datum. Iemand enig idee waar deze afkorting AKD voor staat?
Het aftellen kan beginnen …😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakieRR
Jan01 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 21:13:
Een paar vragen: op het infoblad staat het chassisnummer, is dat ook het VIN nummer? En kan ik daar wat mee?
Chassisnummer en VIN nummer is hetzelfde (in ieder geval bij de Megane). Ik heb het nummer ingevoerd in de My Remault app. Dat werd herkend/geaccepteerd. Daarin zijn dan autogegevens zoals uitvoering zichtbaar (auto is geproduceerd). Maar om door te kunnen is verbinding met de auto nodig door de auto te starten. Dus zonder auto kom ik er niet verder mee.

[ Voor 32% gewijzigd door TweakieRR op 26-02-2023 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Jan01 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 21:13:
Vandaag eindelijk positief bericht gehad over levering van onze auto, een Iconic EV 60 220 pk optimum charge.
Midden augustus 2022 besteld en auto in ontvangst nemen zal zo begin april worden.
Er staat ook: teruggekoppelde AKD met daarachter een datum. Iemand enig idee waar deze afkorting AKD voor staat?
Het aftellen kan beginnen …😋
Zoals TweakieRR hierboven schrijft, door de VIN in te geven bij My Renault kan je zien wanneer je auto uit de fabriek rolt. Vooral handig als je dealer deze info niet doorgeeft (zoals bij mij het geval was).
Via het onderdeel Kaart krijg je dan een melding wanneer de functie is gedeactiveerd, dat is de productiedatum.

Je kan dan ook een Mobilize kaart aanvragen indien je dat wenst.

Bij Orange kan je de account afwerken als je dat wenst. Ik heb de laatste stap (VIN toevoegen) nog niet gedaan, omdat ik nog geen concrete opleverdatum heb. Maar in principe kan je dat de dag voordien doen, dan kan je direct dat abo gebruiken.

Verder heb je niet echt iets aan de VIN, ik had de mijne in september al, maar ik kon deze pas begin februari invoeren bij My Renault, toen mijn wagen gemaakt was.
Ik zit nu te wachten op het verlossende telefoontje voor een afspraak bij de dealer ;) Hopelijk binnen dit en 2 weken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bijrijder
  • Laatst online: 23-03-2024
Hallo allemaal, dank voor de waardevolle informatie in dit topic tot nu toe!
Mijn vrouw gebruikt sinds deze maand voor haar woon- werkverkeer een privé aangeschafte Megane e-tech electric Evolution EV60.
Uitvoering: wit, pack winter, pack advanced drive assist en all season banden.
Ik ben af en toe haar bijrijder. Fijne auto, is al onze vierde volledig elektrische auto, na een e-Golf, ID4 (beide lease) en Zoe (privé).
Geleverd door Renault Nieuwendijk Amsterdam Zuid-Oost: top service!
Enige wat tot nu toe tegenvalt, is onze inschatting dat we een dubbele laadvloer nodig zouden hebben. Met kinderwagen toch handiger zonder, daarom op Marktplaats gezet 😀
Voor relevante ervaringen en vragen zal ik me op dit forum melden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoLeaf
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 06-05 16:57
Hoe een snellaadsessie een heel weekend kan duren: https://www.autoblog.nl/nieuws/conclusie-na-3-maanden-renault-megane-e-tech-duurtest-3445210.
Het was een zaterdagmiddag op een koude decemberdag.
...
Maandag kwam een monteur van Renault ter plaatse bij de Shell Recharge en concludeerde dat er inderdaad wat mis was met de auto. Vermoedelijk software, want de auto weigerde de kabel vrij te geven.

In een officiële reactie zegt Renault Nederland geen gebreken aan de auto gevonden te hebben na onderzoek.
En zo worden problemen niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Lees eigenlijk niet echt nieuwe dingen in die 'test', de boel niet kunnen verwarmen op afstand is onjuist.
Of kan zien hoe veel je kan rijden. Prima te doen en/of te zien in de MyRenault app uiteraard.

Denk dat dat laadpaal-gebeuren een op zichzelf staand probleem was en niet echt een Renault probleem.
Jammer dat er niet vermeld is hoe dat nu uiteindelijk opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benonline
Ik krijg sinds enkele dagen mijn verwarming op afstand niet meer aangezet via de app.
Ook is de verlichting en claxon op afstand niet meer te benaderen.

Na activering middels de Renault app krijg iedere keer de melding dat de auto moet ontwaken echter lukt dit niet.

uiteindelijk krijg ik in de app een oranje scherm met de tekst:

De auto kan niet worden bereikt. controleer of deze zich bevind in het netwerkdekkingsgebied

Toevallig nog meer mensen met dit probleem?

Netwerkverbinding op de telefoon is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansgrave
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-05 07:59
benonline schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:54:
Ik krijg sinds enkele dagen mijn verwarming op afstand niet meer aangezet via de app.
Ook is de verlichting en claxon op afstand niet meer te benaderen.

Na activering middels de Renault app krijg iedere keer de melding dat de auto moet ontwaken echter lukt dit niet.

De auto kan niet worden bereikt. controleer of deze zich bevind in het netwerkdekkingsgebied

Nee vanmorgen heerlijk de auto ontdooit vanuit huis _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benonline
hansgrave schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:08:
[...]

Nee vanmorgen heerlijk de auto ontdooit vanuit huis _/-\o_
Bofkont ,.... Ik maar weer op de ouderwetse tour met het dekseltje van een cd doosje :)

Maar even zonder gekheid.... is het normaal dat er een ? bij het wifi symbool in het open R scherm staat.
Ik heb er eerlijk gezegd nooit op gelet. Het opvragen van de rest accu waarde ,locatie en dergelijke is wel mogelijk ...

[ Voor 29% gewijzigd door benonline op 27-02-2023 11:57 . Reden: . ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Ik ook niet. Ik heb het vermoeden dat het te maken heeft met hoe lang de auto niet gebruikt is. Het lijkt alsof de auto na een periode niet gebruikt te zijn in een soort slaap modus valt en niet meer te bereiken is voor de app anders dan actuele SoC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:07
benonline schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:54:
[...]
is het normaal dat er een ? bij het wifi symbool in het open R scherm staat.
Ik heb er eerlijk gezegd nooit op gelet. Het opvragen van de rest accu waarde ,locatie en dergelijke is wel mogelijk ...
Ja dat is normaal, met welke wifi wil je dan online verbonden zijn onderweg?
Je kunt of wifi uitzetten, of ene hotspot aanmaken met je telefoon en met die WiFi verbinden. Dan heb je gewoon het signaal balkje daar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benonline
Klinkt inderdaad aannemelijk,.... Dacht in eerste instantie dat dit een reden was dat er geen connectie met app en auto zou zijn.

Auto wordt trouwens dagelijks gebruikt dus wel vreemd dat hij niet ontwaakt na het verzenden van een opdracht ( klimatisering aan ) 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak

benonline schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:50:
Auto wordt trouwens dagelijks gebruikt dus wel vreemd dat hij niet ontwaakt na het verzenden van een opdracht ( klimatisering aan ) 🤔
Apart.
Zelf geen last trouwens maar het is maar zelden dat ik 'em van afstand op warm, staat hier in m'n garage.
De enige reden waarom ik ooit een garage wilde bij de aankoop van een huis.....

nooit

meer

krabben.
Ik kan met geen pen beschrijven wat voor een grondige hekel ik daar aan heb haha.

Maar goed, dit terzijde.
Wat ik heel af en toe wel eens merk dat er ergens een hiccupje is oid, duurt ff en dan is het weer weg.
Vaak helpt auto afsluiten en weer openen, of even 5 a 10 minuten niet gebruiken.
Benieuwd of dit van jou ook in deze categorie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benonline
Zjanzjak schreef op maandag 27 februari 2023 @ 14:49:
[...]

[...]

Apart.
Zelf geen last trouwens maar het is maar zelden dat ik 'em van afstand op warm, staat hier in m'n garage.
De enige reden waarom ik ooit een garage wilde bij de aankoop van een huis.....

nooit

meer

krabben.
Ik kan met geen pen beschrijven wat voor een grondige hekel ik daar aan heb haha.

Maar goed, dit terzijde.
Wat ik heel af en toe wel eens merk dat er ergens een hiccupje is oid, duurt ff en dan is het weer weg.
Vaak helpt auto afsluiten en weer openen, of even 5 a 10 minuten niet gebruiken.
Benieuwd of dit van jou ook in deze categorie valt.
Helaas niet. Maar eens een paar dagen afwachten,... hopelijk lost het probleem zich vanzelf op. :*)
Pagina: 1 ... 30 ... 94 Laatste