Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 18 ... 98 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorikw
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 13:41
Martijnw0b schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 07:38:
Iemand met oorspronkelijke levering in november al een nieuwe leverdatum ontvangen? Hier in begin mei besteld, nieuwe leverdatum werd feb of maart. Maar ik ben benieuwd of er exacte leverdatums binnen rollen.
Hier oorspronkelijke leverdatum november, en eergisteren geleverd.
EV60 Evolution ER

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KZkOqdOUiYmeHFp-Nwy6Ok2bnrQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/evfMW3MP7LMEQXJG4g6vgyRk.jpg?f=fotoalbum_large

Jorik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Is de Evolution ER een tijdelijk uitvoering? Ik kan hem niet meer terug vinden op de website van Renault.

Wel de mogelijkheid voor een 60kWh accu maar niet direct de duurdere elektro motor was een mooie optie die helaas enkel bij de Evolution ER aanwezig is. Plus het volwaardige infotainment systeem voor een lagere prijs dan de Techno en niet al te onbelangrijk binnen de subsidie grens :)

[ Voor 20% gewijzigd door Caayn op 11-11-2022 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-09 21:29

JanAd

Wind’s howling

Mijn schoolbroer heeft zijn EV60 Equilibre (BE - salariswagen) ook ontvangen gisteren... Wel geen idee wanneer zijn firma deze besteld heeft.

Ik heb zelf ook nog eens geïnformeerd bij mijn dealer, maar nog geen antwoord gekregen.

@Caayn Die is enkel via de Dealers te bestellen blijkbaar. Maar je kan die normaal gezien wel kiezen.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark146
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13-09 09:17
Caayn schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:19:
Is de Evolution ER een tijdelijk uitvoering? Ik kan hem niet meer terug vinden op de website van Renault.

Wel de mogelijkheid voor een 60kWh accu maar niet direct de duurdere elektro motor was een mooie optie die helaas enkel bij de Evolution ER aanwezig is. Plus het volwaardige infotainment systeem voor een lagere prijs dan de Techno en niet al te onbelangrijk binnen de subsidie grens :)
De techno kun je ook onder de subsidie grens krijgen moet je hem wel in het wit nemen. Het gaat namelijk om de cataloguswaarde niet de verkoopwaarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:50
Mark146 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:25:

De techno kun je ook onder de subsidie grens krijgen moet je hem wel in het wit nemen. Het gaat namelijk om de cataloguswaarde niet de verkoopwaarde
Is de subsidiegrens verhoogt dan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TEevaAPtJa7O_BIYUiAql9xx1bI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BRmtzgMoEWl36V64nehMMgBG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark146
  • Laatst online: 13-09 09:17
[quote]Zjanzjak schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:53:
[...]

Is de subsidiegrens verhoogt dan?
[Afbeelding]
[/quote
Nee,maar de afleverkosten kun je er af halen.dan krijg je de cataloguswaarde waar ze de subsidie over berekenen.

[ Voor 7% gewijzigd door Mark146 op 11-11-2022 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10:08
grappig, ik heb hem voor die prijs maar dan inclusief warmtepomp, two tone met speciale metallic lak en drive assist pakket...flink gestegen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EclipseChaser
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19-04 11:39

EclipseChaser

Shadow of the moon

Automatisch WiFi inschakelen lukt bij mij nietAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/flOWImtsHgLXTHvN2OZjFIM4x5s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sHLIpub1AkkjfnL12tryD0Pp.jpg?f=fotoalbum_large

Het lukt mij prima om de hotspot van mijn iphone te gebruiken, maar daarvoor moet ik steeds wel op de iphone via instellingen de persoonlijke hotspot pagina openen. Omdat dat netwerk dan al eerder gebruikt is wordt er automatisch verbinding gemaakt. Maar ik zou graag willen dat er ook automatisch verbinding wordt gemaakt zonder dat ik de handelingen op de iphone hoef te verrichten. Net zoals ook een iPad automatisch verbinding kan maken met de WiFi van de iphone. Iemand die dit al gelukt is?

EclipseChaser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andres
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08:45
25 mei besteld en mag hem volgende week donderdag ophalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PietKr
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 14-06-2024
12 mei besteld, levering stond op 15 november.
Al eerder mail gehad dat productie datum verplaatst is, naar 11 januari.
Gisteren mail gehad, dat levering nu op 31 januari 2023 staat.
Wat duurt wachten toch langggggggg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 16:14
EclipseChaser schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 16:12:
Automatisch WiFi inschakelen lukt bij mij niet[Afbeelding]

Het lukt mij prima om de hotspot van mijn iphone te gebruiken, maar daarvoor moet ik steeds wel op de iphone via instellingen de persoonlijke hotspot pagina openen. Omdat dat netwerk dan al eerder gebruikt is wordt er automatisch verbinding gemaakt. Maar ik zou graag willen dat er ook automatisch verbinding wordt gemaakt zonder dat ik de handelingen op de iphone hoef te verrichten. Net zoals ook een iPad automatisch verbinding kan maken met de WiFi van de iphone. Iemand die dit al gelukt is?
Automatiseren iPhone connectie

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gersmolders
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-08 11:31
Over wachten gesproken, de mijne Ev60 besteld op 28 december vorig jaar, nog steeds niet bij de dealer, auto is geproduceert en staat al vanaf september in Nederland in afwachting van transport naar dealer.Niet normaal die lange levertijden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 19:24
gersmolders schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 08:47:
Over wachten gesproken, de mijne Ev60 besteld op 28 december vorig jaar, nog steeds niet bij de dealer, auto is geproduceert en staat al vanaf september in Nederland in afwachting van transport naar dealer.Niet normaal die lange levertijden!!
Hier in februari besteld, precies hetzelfde, maar dan in België. Ze hebben me beloofd dat die komende week aankomt bij de garage. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliffhanger1970
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14-09 17:29
Live te volgen 1000km Challenge, Renault megane e tech electric
YouTube: Renault Megane E-Tech 1000 km challenge part 1

Renault Megane e-tech evolution-er

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• corvankruchten
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-08 14:28
Even een tip tussendoor:
Het internet-abonnement van je nieuwe Megane is enkel de eerste 6 maanden geldig en dan ook nog maar 3 Gb. Daarna kun je prijzige abo's afsluiten bij enkel Orange.
Wil je gebruik maken van de apps in je auto heb je internet nodig (niet voor de navigatie en MyRenault), maar wel bv voor Tunein of Vivaldi of Spotify etc.
Zoals bekend kun je daar ook de hotspot op je telefoon voor gebruiken en dus de gewone data van je telefoonabonnement.
Nadeel voor iPhone-gebruikers (ik heb geen Android, dus weet niet hoe het daarmee zit) is dat je telkens in de instellingen van je iPhone die hotspot opnieuw moet activeren. Ik vind dat erg vervelend en heb daarom met de "opdrachten"-app op de iPhone een scriptje gemaakt die, telkens als Appel CarPlay wordt geactiveerd, de hopspot aangaat. En dat als CarPlay verbroken wordt de hotpsot ook weer gedeactiveerd wordt. Voor mij werkt dit erg gemakkelijk. Je zou ook een opdracht kunnen maken als je telefoon verbinding maakt via bluetooth met je auto die hotspot inschakelt.
Nou, zo maar een tip dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Bijzonder, hij is al 7:22 live op moment van schrijven. Krijg zo snel niet gevonden wat er precies de bedoeling van is. Zo snel mogelijk (inclusief laden) 1000km afleggen?
corvankruchten schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 14:58:
Even een tip tussendoor:
Het internet-abonnement van je nieuwe Megane is enkel de eerste 6 maanden geldig en dan ook nog maar 3 Gb. Daarna kun je prijzige abo's afsluiten bij enkel Orange.
Wil je gebruik maken van de apps in je auto heb je internet nodig (niet voor de navigatie en MyRenault), maar wel bv voor Tunein of Vivaldi of Spotify etc.
Zoals bekend kun je daar ook de hotspot op je telefoon voor gebruiken en dus de gewone data van je telefoonabonnement.
Nadeel voor iPhone-gebruikers (ik heb geen Android, dus weet niet hoe het daarmee zit) is dat je telkens in de instellingen van je iPhone die hotspot opnieuw moet activeren. Ik vind dat erg vervelend en heb daarom met de "opdrachten"-app op de iPhone een scriptje gemaakt die, telkens als Appel CarPlay wordt geactiveerd, de hopspot aangaat. En dat als CarPlay verbroken wordt de hotpsot ook weer gedeactiveerd wordt. Voor mij werkt dit erg gemakkelijk. Je zou ook een opdracht kunnen maken als je telefoon verbinding maakt via bluetooth met je auto die hotspot inschakelt.
Nou, zo maar een tip dus.
Zeker een goede tip. Hij is hier al wel 4x langs gekomen. 4 posts boven die van jou ook nog ;). En bij Android kan dat met Macrodroid, zoals ook in het aangehaalde topic omgeschreven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETphonehome
  • Laatst online: 05-07 00:35
Björn Nyland is Momenteel de E-Tech electric aan het testen in een Live feed.

YouTube: Renault Megane E-Tech 1000 km challenge part 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETphonehome
Ik meende gelezen te hebben dat het Orange abonnement de eerste 5 jaar betaald is voor de Megane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETphonehome
https://www.renault.nl/renault-connect/openr-link.html

Je kunt je connected services 5 jaar gratis gebruiken. Wil je ze verlengen? Kies dan voor onze pakketten om 12 of 36 maanden te verlengen.*

Ik begrijp alleen met een maximum van 3G per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETphonehome
KAN IK EEN PERSOONLIJKE HOTSPOT GEBRUIKEN VOOR HET GEBRUIK VAN MIJN CONNECTED SERVICES?
Met een persoonlijke hotspot kun je verbinding maken met internet via de mobiele data van je smartphone. Je kunt de connected services van je auto op deze manier gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETphonehome
WORDT MIJN ORANGE "INTERNET ON THE MOVE"-ABONNEMENT STILZWIJGEND VERLENGD?
Je krijgt 3 GB* met openR link om gebruik te maken van de apps die je downloadt via Google Play. Als je al je data al hebt verbruikt, moet je je abonnement verlengen. Ga naar de ORANGE portal en kies één van de data-opties. Of maak gebruik van de data van je telefoon via een persoonlijke hotspot.

* 6 maanden geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETphonehome
Is het nu 5 jaar gratis of 6 maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Dat Orange abo is enkel voor apps die je native draait in Android Automotive, bv de Vivaldi browser of Spotify. Bij de aankoop krijg je 3GB die je in 6 maanden kan opgebruiken… Daarna is het maandelijks betalen of een Hotspot opzetten - zoals zowat iedereen hier doet of gaat doen.

Alle connected services, Google Maps, My Renault ed vallen daar niet onder, die zijn 5 jaar lang inbegrepen.

Alles wat je via Android Auto of Apple CarPlay afspeelt gaat sowieso via het data abo van de smartphone.

Vroeger had je bij Orange trouwens meer keuze, vreemd genoeg zijn al die opties verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentinoa88
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-06-2024
In dit filmpje heeft de persoon Google maps navigatie op het scherm van de kilometerteller etc. Iemand enig idee hoe je dat kan instellen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nZ9942eDm0xYDbDUWPfOOlh_rOw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NttDk8qBPkqGq5LDDAXxmQAV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Valentinoa88 op 12-11-2022 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-09 19:56
verwijderd

[ Voor 86% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Tenzij je de Equilibre versie hebt. Die kunnen dat blijkbaar niet tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
ETphonehome schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 19:01:
Is het nu 5 jaar gratis of 6 maanden?
6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinceub1972
Iemand bekend met de app dat je via je iPhone toch YouTube en Netflix kan kijken op het grote scherm in je auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EclipseChaser
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19-04 11:39

EclipseChaser

Shadow of the moon

Beetje lastig om alles uit het frans te begrijpen maar dit werkt inderdaad goed.
De truc is om in de app Opdrachten van je iPhone onder Automatisering een Persoonlijke Automatisering aan te maken die wanneer je met Bluetooth verbinding maakt met de auto (RENAULT) je persoonlijke hotspot instelt. Dat is alles en het werkt prima.

Blijft nog wel een raadsel waarom het automatisch instellen van Wifi niet lukt via de instellingen in de auto. Maar goed, op deze manier heb je dat verder ook niet nodig en heb je ook niks te maken met dat Orange verhaal.

EclipseChaser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corvankruchten
Vinceub1972 schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:49:
Iemand bekend met de app dat je via je iPhone toch YouTube en Netflix kan kijken op het grote scherm in je auto?
Youtube werkt met Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Netflix ook als je de desktop mode gebruikt in Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:13
-never mind-

[ Voor 93% gewijzigd door guido66 op 13-11-2022 18:07 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pringo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13-01 09:21
jschoorl2 schreef op zondag 13 november 2022 @ 17:16:
[...]

En is dat dan op apple carplay of in het eigen systeem van de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Op het eigen systeem android automotive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentinoa88
[...]

Bij instellingen op desktop weergave gezet. Krijg echter een foutmelding.
Iemand anders ervaring hoe te verhelpen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XpE6JH3SwLXbT9Y5jpOYQLZy1pM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r5MHPxR9iDz2zfVtb2jdN4IK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Valentinoa88 schreef op zondag 13 november 2022 @ 20:57:
[...]

[Afbeelding]
Nee, Netflix werkt echt niet in Vivaldi.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentinoa88
guido66 schreef op zondag 13 november 2022 @ 21:02:
[...]

Nee, Netflix werkt echt niet in Vivaldi.
Wat jammer zeg!!
Mocht iemand tzt weten hoe het evt wel kan, let me know 🤓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Iemand toevallig Plex al eens getest in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
[...]

heb je dit getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
ETphonehome schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 18:54:
https://www.renault.nl/renault-connect/openr-link.html

Je kunt je connected services 5 jaar gratis gebruiken. Wil je ze verlengen? Kies dan voor onze pakketten om 12 of 36 maanden te verlengen.*

Ik begrijp alleen met een maximum van 3G per maand?
het is hier al heel vaak voorbij gekomen, dus lees het nog eens na, maar in het kort: OpenR Link (navi, Google opdrachten, OTA updates, MYRenault app) werken 5 jaar dankzij een connected service van Renault.

Spotify, Vivaldi, de rest van de apps op de auto die je download, werken niet via die connected service. Om deze apps te gebruiken kun je een Orange 'internet on the move' abo afsluiten/activeren. Renault geeft je 3GB die 6 maanden geldig is, daarna kun je zelf verlengen (gewoon een data abonnement via orange). Als je dat niet wil, moet je een hotspot van je telefoon gebruiken.
Mijn 3GB bundel is op, ben nu aan het testen of die hotspot fijn is. Maar ik neig er naar omtoch de bundel te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
BVice schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:42:
Mijn 3GB bundel is op, ben nu aan het testen of die hotspot fijn is. Maar ik neig er naar omtoch de bundel te betalen.
Waarom precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corvankruchten
Dat moet ik dan eens gaan proberen. Is dat een setting van Vivaldi of van Netflix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corvankruchten
Net viel scherm uit tijdens rit, scherm werd zwart. Tot drie maal toe moeten resetten. Daarvoor even langs de weg gaan staan. Vervelend.

Daarnaast: de Google-kaart kleurt bij donker worden niet naar 'nachtstand', rij je in donker met zo'n groot licht op je dashboard. Is er ergens een instelling of zo die ik gemist heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
corvankruchten schreef op maandag 14 november 2022 @ 17:27:
[...]

Dat moet ik dan eens gaan proberen. Is dat een setting van Vivaldi of van Netflix?
Werkt niet, of @jschoorl2 moet een workaround gevonden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
Zou toch zweren dat netflix eerst wel werkte. Krijg nu een error code - Kan wel previews bekijken. Is een foutmelding dat de browser niet ondersteund wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
corvankruchten schreef op maandag 14 november 2022 @ 17:29:
de Google-kaart kleurt bij donker worden niet naar 'nachtstand', rij je in donker met zo'n groot licht op je dashboard. Is er ergens een instelling of zo die ik gemist heb?
Ik heb de dashboardverlichting ingesteld op “automatisch aanpassen”. Dan schakelt Maps over naar donkere modus als het donker is.

Ik heb 1x gehad dat de overschakeling van het ene naar het andere profiel niet goed werkte (met melding dat de connectie met Renault niet was gelukt of zo, weet de exacte tekst niet meer). Toen waren allerlei settings niet meer correct gezet, waaronder ook de instelling van de dashboardverlichting. Toen reed ik ook met een enorme bak licht rond. Gelukkig zit er een fysieke knop links naast het stuur die nog wel werkte. Na een flink aantal minuten was het profiel uiteindelijk alsnog geladen, en werkte de overschakeling naar donkere modus ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
jschoorl2 schreef op maandag 14 november 2022 @ 18:48:
Zou toch zweren dat netflix eerst wel werkte. Krijg nu een error code - Kan wel previews bekijken. Is een foutmelding dat de browser niet ondersteund wordt
Dat is al zo vanaf dag 1 dat Vivaldi beschikbaar is voor autos met AAOS, al bijna 1 jaar nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedMer99
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-09 20:55
Heb de auto nu ruim drie weken en ben zojuist teruggekomen van een tripje van 1600 kilometer. Hij rijdt fenomenaal. Een plezier om in te rijden! De software is echter soms wel in de war. Profiel wisselen, CarPlay activeren en automatisch van scherm van licht naar donker zijn dingen waarmee hij het af en toe moeilijk heeft. Ik hoop dat het kinderziekten zijn en zijn op te lossen middels een software update.

Het enige aan de hardware waar ik me aan erger is dat het laadklepje soms niet open gaat. Heeft iemand hier ook ervaring mee? Soms na 10 keer drukken schiet hij pas open..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
RedMer99 schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:00:
Het enige aan de hardware waar ik me aan erger is dat het laadklepje soms niet open gaat. Heeft iemand hier ook ervaring mee? Soms na 10 keer drukken schiet hij pas open..
Zelf gelukkig geen ervaring mee, maar in de Franse video met 16 tips een aantal posts hierboven hadden ze het over het smeren van het open-mechanisme links achter het laadklepje. Ze deden dat met W40, zelf zou ik dat met teflonspray doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentinoa88
jschoorl2 schreef op maandag 14 november 2022 @ 18:48:
Bij mij werkt het niet.
Mocht iemand een foefje hebben om om de error code heen te werken, let me know. Evt andere streaming diensten naast Netflix die het wel doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
verwijderd

[ Voor 99% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texel
  • Laatst online: 25-11-2024
Hele fijne site met veel informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
verwijderd

[ Voor 110% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
Inderdaad, een lampje zou echt zoveel beter zijn!
Sowieso is het gek dat je altijd dat knopje in moet drukken om de stekker los te krijgen.
Bij andere EV's zie je dat bij het ontgrendelen van de auto het laden even wordt onderbroken en dat de stekker ontgrendeld wordt. Als je deze gewoon laat zitten gaat het laden na een seconde of 5-10 weer verder.
Renault kiest om het laden altijd door te zetten dus ook om de stekker vergrendeld te houden. Met als gevolg dat je altijd op die knop moet duwen. Ook als de batterij al vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
verwijderd

[ Voor 93% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinceub1972
Valentinoa88 schreef op zondag 13 november 2022 @ 20:57:
[...]

[Afbeelding]
Meer dan dat krijg ik ook niet via Vivaldi? Blijft geblokkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Vinceub1972 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:10:
[...]

Meer dan dat krijg ik ook niet via Vivaldi? Blijft geblokkeerd
Dit is al bijna 1 jaar bekend en meer iets voor het Android Automotive topic, omdat dit alle auto’s met AAOS aangaat, naast de Megane ook de Polestar 2 en de Volvo (X)C40 recharge

fyr0 in "Android Automotive"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzebrand
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20-07 20:34
Ik krijg My Renault maar niet goed aan de praat.
Geen realtime beeld van het laden, moet daarom steeds in de auto kijken hoeveel er is geladen.
De app geeft steeds het voorlaatste plaatje, niet de actuele status
Voertuig identificeren met claxon of verlichting steeds foutmelding
Etc. Etc.
Wat gaat hier mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Realtime doet hij sowieso niet, je moet de app actief verversen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcF1
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 07-04 20:51
Goedenavond,

Ik ga wisselen van werkgever en rij momenteel een VW ID3.
De auto kan ik helaas niet meenemen, dus ben ik op zoek naar een andere elektrische auto.
Dit zou weer een ID kunnen worden, echter de proefrit in deze Renault beviel me zeer goed.
En natuurlijk een zeer mooie auto van binnen en buiten..

Nu zie ik bij jet configureren een 2tal zaken, waarvan ik twijfel of deze echt meerwaarde bieden

-Warmtepomp: Levert dit nu veel winst op? Is de range dan zoveel beter in de winter?
P.S. Mijn ID (58KW) zonder WP heeft in de zomer 360km en de winter 250-270km.

-Harman Kardon Audiosysteem: Is het standaard audiosysteem ook goed of is dit een must?

En de laatste vraag:

-Haalt de auto aan een publieke laadpaal echt 22KW (mits er geen 2de staat te laden).
Dat zou wel een leuke upgrade ziijn t.a.v. mijn huidige.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Groeten,

Marc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
verwijderd

[ Voor 98% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Proef-luisteren zou ik inderdaad even goed doen, hoewel de meeste demo's waarschijnlijk WEL het HK systeem hebben. Ik heb het niet meebesteld en vind het (standaard) geluid echt heel erg prima. Maar ik ben dan ook absoluut geen audiofiel.

Ik heb wel de warmtepomp, de verwachting is ongeveer 10% extra range bij temperaturen tussen de 0-15 graden. Voor mij was dat belangrijk omdat ik vaak lange ritten doe, ook in Duitsland. En dan scheelt die 10% gewoon in de tijd die je moet snelladen. Maar als je eigenlijk nooit ritten maakt die langer zijn dan 300km zou ik geen meerwaarde zien.

Bovenstaande nuance bij 22kW is inderdaad belangrijk: de meeste laadpalen op straat zijn afgezekerd op 3x16A of soms 3x20A dus die 22kW haal je zelden. Bij zakelijke laadpunten dan wel weer wat vaker, mijn laadpunt thuis is ook op 3x20A afgezekerd. Maar eigenlijk heeft het weinig meerwaarde, 11kW is ook snel zat.
Ik kan me voorstellen dat in het buitenland je vaker 22kW laadpunten tegen zal komen dus op vakantie sneller vol als je even op een terrasje zit of bij een Franse supermarkt aan het winkelen ben, en dan zie ik wel meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
verwijderd

[ Voor 98% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Ik zag toevallig op de Renault site deze melding:
Wij werken aan een nieuwe My Renault plateform

Helaas kan je de komende dagen geen verbinding maken met je portal.

Vanaf 22 november ontdek je de nieuwe My Renault.
Mogelijk zijn er hierdoor storingen of problemen met de App...

[ Voor 8% gewijzigd door JanAd op 16-11-2022 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinceub1972
JanAd schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:13:
Ik zag toevallig op de Renault site deze melding:

[...]

Mogelijk zijn er hierdoor storingen of problemen met de App...
Plateform 😂😂😂 denk dat ze “Platform” bedoelen, maar da’s muggenzifterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Bjorn is bezig met zijn testen voor de Megane E-tech. Hij heeft de acceleration test al online gezet (en een headlight test). Ik gok dat morgen de 1000 Km challenge aan bod komt. Dan zien we ook hoe de auto laadt en hoe snel hij de 1000 Km aflegt. Ben benieuwd.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiNij
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 25-08 10:43
Martijnw0b schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 07:38:
Iemand met oorspronkelijke levering in november al een nieuwe leverdatum ontvangen? Hier in begin mei besteld, nieuwe leverdatum werd feb of maart. Maar ik ben benieuwd of er exacte leverdatums binnen rollen.
Halverwege juli besteld, oorspronkelijke productie datum 31 oktober 2022, levering begin november, nu productie datum bevestigd op (vrijdag) 13 januari 2023, levering begin februari. Dit zover 11 november in de garage bevestigd. Maar ik houd maar een slag om de arm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
https://autorai.nl/ontwik...e-wending-dankzij-ampere/

Het klinkt als Tesla, maar dan anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:51
Bushie schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:21:
zelfs als je de kabel uit de laadpaal hebt getrokken, dan nog houdt de auto de kabel gelocked, beetje Franse logica als je het mij vraagt.
Dat wil je juist. In Amsterdam waren laadpalen die na de sessie ontgrendelden. Tesla had een bug waardoor de auto kant ook los ging. Massaal werden de laadkabels gestolen:
https://goedkoperrijden.b...t-laadkabel-diefstal.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliffhanger1970

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvrnd
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-11-2024
Het touch screen werkt niet meer. Kan alleen nog maar voicecontrols gebruiken.. Ook uitzetten van scherm kan niet want daar heb je touch voor nodig.
Heeft iemand dit al eens meegemaakt?
En is er een mogelijkheid tot resetten?

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11-09 13:22
Het is chaos in autoland...net bij de dealer geweest ( Renault, Dacia, Nissan).
Mijn Megane E Tech is al 5 keer veranderd van productiedatum, dus het wordt een verrassing als ie er opeens staat. Nissan Ariya on hold ( in Belgie ), dus niet te bestellen, enkel in Noorwegen, Duitsland en UK op dit moment. Dacia prijzen dit jaar al 5x omhoog ( niet dat dit de uitzondering is natuurlijk ). Geen marges meer op de E Tech. En een groot probleem met logistiek, te weinig chauffeurs om auto's te leveren, zo erg zelfs dat Renault Belux de garages vraagt om ze zelf te gaan ophalen ( haven Zeebrugge bv )...

Tis chaos in autoland, ik wil nu geen garage dealer zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:31
cvrnd schreef op donderdag 17 november 2022 @ 08:55:
Het touch screen werkt niet meer. Kan alleen nog maar voicecontrols gebruiken.. Ook uitzetten van scherm kan niet want daar heb je touch voor nodig.
Heeft iemand dit al eens meegemaakt?
En is er een mogelijkheid tot resetten?
Op de radio remote zitten 2 knoppen, 1 bovenop voor sources (een rocker switch) en een kleinere knop aan de onderkant.
De bovenste knop aan de linkerkant ingedrukt houden samen met de onderste knop, dan restart het infotainment zich.

• Bushie
verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:31 ]

• ETphonehome
zonoskar schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:56:
[YouTube: Renault Megane E-Tech acceleration, braking and noise test]

Bjorn is bezig met zijn testen voor de Megane E-tech. Hij heeft de acceleration test al online gezet (en een headlight test). Ik gok dat morgen de 1000 Km challenge aan bod komt. Dan zien we ook hoe de auto laadt en hoe snel hij de 1000 Km aflegt. Ben benieuwd.
Ik begreep 11:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-06 08:53

Arie

One Man Army

Gisteren mijn bestelling doorgegeven aan de leasemaatschappij:

Renault Megane E-Tech EV60 220pk Optimum Charge Evolution met Pack Advanced Drive Assist en Pack Winter in de kleur Gris Schiste.

Benieuwd wanneer de auto geleverd gaat worden. Hopelijk voor de zomer van volgend jaar. :)

Not trying to pretend the enemy that I am.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
verwijderd

[ Voor 101% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corvankruchten
Waarom werkt de functie 'gemakkelijke stoeltoegang' bij mij nu opeens niet meer? Alles settings staan goed en het heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvrnd
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-11-2024
Bushie schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:28:
Ik heb soms in het navigatievenster, links onderin, een grote witte "knop" met de tekst "snelheidscamera's" staan. Ik heb op dat moment geen route gepland.
Ik zeg bewust "knop" aangezien het lijkt op een knop, maar als je er op drukt, gebeurt er niets.
iemand enig idee wat ik met dat ding kan?
Dit is meer een melding van Google maps. Bij trajectcontroles staat dat er ook. Je kan er dan ook verder niets mee. Helaas is Google maps nog niet zo goed als flitsmeister voor meldingen van flitsers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Vergelijk van de laadsnelheid van de Megane vs de Ariya en de ID3:

Beetje vreemd dat de Megane zoveel langzamer is, het zou hetzelfde platform moeten zijn. De Ariya heeft een iets grotere accu, maar ik denk dat Renault de laadcurve nogal conservatief heeft ingesteld om accu degradatie te voorkomen. Voor de meesten is dit niet zo belangrijk, maar als je veel kms maakt kan het de keuze beïnvloeden.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pringo
Iemand al een goede oplossing gevonden om te voorkomen dat je mobiel naar voren schuift in het draadloos laad bakje, waardoor die dus net niet meer in de juiste zone ligt om op te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
verwijderd

[ Voor 93% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pringo
Bushie schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 20:59:
kabel in de USB-c en in de telefoon, ik heb het gevoel dat het vakje meer bedoeld is om tosties te maken,
telefoon wordt er lekker warm maar opladen gaat ultraaaaaa traag
Is er dan een optie om hem niet automatisch te laten verbinden met apple car play? Gebruik liever het eigen systeem namelijk…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
11:15 inderdaad, dat kun je al terug vinden in zijn resultaten sheet. De video zelf staat nog niet online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliffhanger1970
Tralapo schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 23:35:
[...]

11:15 inderdaad, dat kun je al terug vinden in zijn resultaten sheet. De video zelf staat nog niet online.
YouTube: Renault Megane E-Tech 1000 km challenge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Bushie schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 20:59:
kabel in de USB-c en in de telefoon, ik heb het gevoel dat het vakje meer bedoeld is om tosties te maken,
telefoon wordt er lekker warm maar opladen gaat ultraaaaaa traag
Hier (OnePlus 8 Pro) gaat laden juist prima snel, draadloos. Met hoesje blijft die overigens goed liggen in het vakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Pringo schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 21:19:
[...]

Is er dan een optie om hem niet automatisch te laten verbinden met apple car play? Gebruik liever het eigen systeem namelijk…
Uiteraard kun je CarPlay in je telefoon gewoon deactiveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliffhanger1970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Deze is ook wel grappig;

[YouTube: I drove Renault Megane E-Tech until the battery was dead]

[ Voor 35% gewijzigd door Zjanzjak op 20-11-2022 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETphonehome
Je kunt de Megan e tech momenteel niet samenstellen op de website. Ik gok dat ze bezig zijn met de prijzen voor 2023. Ik heb een techno besteld en hou m’n hart vast dat die niet boven de 45.000 uitkomt in 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
verwijderd

[ Voor 93% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Bushie schreef op maandag 21 november 2022 @ 08:28:
Top-functie op de Megane is in deze wintertijd wel het voorverwarmen.
iedere werkdag staat de Megane lekker voorverwarmd en ontdooit klaar voor vertrek.
Ook het zelf activeren van de verwarming via de app loopt prima, auto is ook heel snel warm, incl het stuurwiel.
Valt dat van lawaai wat mee als hij opwarmt? Of ik het enkel het afkoelen in de zomer dat lawaai maakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
nee, het is echt een gigantische turbine die je hoort. Het geluid valt mij erg tegen, maar gelukkig staat de auto gewoon buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
verwijderd

[ Voor 121% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Bushie schreef op maandag 21 november 2022 @ 08:28:
Top-functie op de Megane is in deze wintertijd wel het voorverwarmen.
iedere werkdag staat de Megane lekker voorverwarmd en ontdooit klaar voor vertrek.
Ook het zelf activeren van de verwarming via de app loopt prima, auto is ook heel snel warm, incl het stuurwiel.
heb je het idee dat het stuurwiel echt meeverwarmt of staan de blowers op het stuur gericht waardoor hij warm wordt?
Vanuit de app kun je stuur/stoel niet activeren, alleen vanuit de planner in de auto. Maar ik heb het idee dat dat niet werkt. De stoel is in ieder geval nooit echt warm als ik instap, en ik zie ook nooit op het scherm dat ze al aanstaan voordat ik de auto start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
verwijderd

[ Voor 93% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
De stoelverwarming van de bestuurder blijft wel actief als je even uit de auto gaat. Bij de passagier moet inderdaad de gordel vast zitten anders blijft hij niet aan. Dus als je je pizza's warm wil houden moet je de gordel er in klikken ;)

maar het is vreemd dat je in de planner wel kan instellen dat de stoelverwarming aan moet gaan, maar deze vervolgens niet mee inschakelt. Dat lijkt me een bugje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michie
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 12-01-2024
IJzebrand schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 19:32:
Ik krijg My Renault maar niet goed aan de praat.
Geen realtime beeld van het laden, moet daarom steeds in de auto kijken hoeveel er is geladen.
De app geeft steeds het voorlaatste plaatje, niet de actuele status
Voertuig identificeren met claxon of verlichting steeds foutmelding
Etc. Etc.
Wat gaat hier mis?
Je moet de applicatie even opnieuw opstarten denk ik. Op de iPhone in elk geval even de applicatie weg-swipen, zodat ie opnieuw opstart. Dan zie je m opnieuw connecten en krijg je de huidige stand van zaken.
Pagina: 1 ... 18 ... 98 Laatste