Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 19 ... 94 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:59
ETphonehome schreef op zondag 20 november 2022 @ 15:31:
Je kunt de Megan e tech momenteel niet samenstellen op de website. Ik gok dat ze bezig zijn met de prijzen voor 2023. Ik heb een techno besteld en hou m’n hart vast dat die niet boven de 45.000 uitkomt in 2023
Ja zag het ook, is al sinds zaterdag zo.

Meen me te herinneren dat er wat coulance was aangaande de grens van 45k als bleek dat het na het bestellen de prijs iets omhoog was gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark146
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 17-05 23:27
Zjanzjak schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:17:
[...]

Ja zag het ook, is al sinds zaterdag zo.

Meen me te herinneren dat er wat coulance was aangaande de grens van 45k als bleek dat het na het bestellen de prijs iets omhoog was gegaan.
Hij doet het weer en de prijs van mijn techno is hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Mark146 schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:22:
[...]

Hij doet het weer en de prijs van mijn techno is hetzelfde
Ik zeg dit net tegen mijn vrouw, zij start de Renault site en warempel, de boel werkt weer. :D
Prijzen idd hetzelfde, ze hebben de uitrusting pagina wat gepimpt.

Als je bij kleur een andere kleur kiest zie je de ware catalogusprijs trouwens.
Die is nu bij de dealer 44.200 en dat bedrag zie je dan ook voorbij komen, bij het eindbedrag is de boel weer 990 euro duurder, zoals het al een poos is ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-05 20:37
Hoe is jullie ervaring met de stoelverwarming? Vrijdagavond heb ik de vrouw even meegenomen naar de dealer in Zevenaar om haar kennis te laten maken met de Electric. 45 min rondgereden (snelweg, dorp, etc.), en beide de stoelverwarming aan maar hm... in mijn huidige Mégane IV GT wordt ie een stuk warmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andres
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17-05 19:47
Heb de auto net een paar dagen en vanavond voor het eerst de stoelverwarming aan gehad. Had hen al heel snel lager gezet en na 5 minuten zelfs uit. Stuur verwarming vind ik langer duren voordat hij warm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11:43
ik vind 'm in de Megane op stand 3 ook net iets te warm. En wordt ook echt snel warm inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Hmm... dan is wellicht het verschil dat je in de Electric wat meer 'op' de stoel zit dan er in zoals in de huidige GT zodat het voelt als 'minder snel warm'.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gJE5czpm.jpg

Ik blijft trouwens de verlichting ook gaaf vinden, maar als ik het goed hebben alleen de Techno en Iconic de doorlopende lichtstreep i.c.m. '3d-led achterlichten' ?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fkjhsNvm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
volgens de optie/uitrustings lijsten zit er qua verlichting alleen verschil in de koplampen (vanaf Techno heb je adaptive vision met mistlamp en grootlichtassistent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Ik zie in de prijslijst bij de opsomming per uitvoering staan:
Techno (+ tov equilibre)
"Achterlichten met LED techniek en 3D effect, met dynamische richtingaanwijzers"
Ik denk dat je daarmee ook de ledstreep over de breedte krijgt.

Geldt standaard voor de Techno en Iconic en niet mogelijk (ook niet als optie) op de Equilibre, Evolution ER en Evolution. Die hebben "Achterlichten met LED techniek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFPS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-09-2024
Arie schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 00:36:
Gisteren mijn bestelling doorgegeven aan de leasemaatschappij:

Renault Megane E-Tech EV60 220pk Optimum Charge Evolution met Pack Advanced Drive Assist en Pack Winter in de kleur Gris Schiste.

Benieuwd wanneer de auto geleverd gaat worden. Hopelijk voor de zomer van volgend jaar. :)
Die probeerde ik laatst ook te bestellen en toen kreeg ik later bericht van de dealer dat renault de evolution gecanceld heeft. Heb uiteindelijk de evolution ER besteld (techno zat niet binnen budget helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinceub1972
  • Laatst online: 14-06-2024
Majesty schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 17:28:
[...]

Hier (OnePlus 8 Pro) gaat laden juist prima snel, draadloos. Met hoesje blijft die overigens goed liggen in het vakje.
Bij mij (iPhone 13 pro Max + leren hoesje) gaat het ook goed, en blijft m’n telefoon ook op z’n plaats liggen…, wist niet dat daar verschil in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Vinceub1972 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 06:32:
[...]

Bij mij (iPhone 13 pro Max + leren hoesje) gaat het ook goed, en blijft m’n telefoon ook op z’n plaats liggen…, wist niet dat daar verschil in zit?
Het is maar net waar je oplaadcoil zit denk ik, en hoeveel watt je telefoon ondersteunt aan draadloos opladen. Heb ook niet opgezocht hoeveel de charging pad levert trouwens, aan watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 18-05 21:49
adinsx schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:59:
Ik zie in de prijslijst bij de opsomming per uitvoering staan:

[...]

Ik denk dat je daarmee ook de ledstreep over de breedte krijgt.

Geldt standaard voor de Techno en Iconic en niet mogelijk (ook niet als optie) op de Equilibre, Evolution ER en Evolution. Die hebben "Achterlichten met LED techniek"
Is het 'Moiré effect' die je niet hebt....Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MhReFLo28MPMAdW2gIjzI49hYQA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/X1XH55JpVfITutayUmwZO8f9.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Ah klopt ja, ik keek er overheen in de brochure. De koplampen staan onder het kopje ‘techniek en veiligheid’ en de achterlichten onder ‘Exterieur’

Bij de instapmodellen dus niet mogelijk als optie, maar wellicht wel zelf te bestellen en te vervangen.

[ Voor 25% gewijzigd door BVice op 23-11-2022 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:30

JanAd

Wind’s howling

BVice schreef op woensdag 23 november 2022 @ 12:21:
Ah klopt ja, ik keek er overheen in de brochure. De koplampen staan onder het kopje ‘techniek en veiligheid’ en de achterlichten onder ‘Exterieur’

Bij de instapmodellen dus niet mogelijk als optie, maar wellicht wel zelf te bestellen en te vervangen.
Ik heb bij mijn Clio (Zen uitvoering) de standaard koplampen vervangen door de C-Shape versie. Dat was wel een kostelijk grapje... €1500 dacht ik 😅

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzebrand
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-05 07:26
Het is gelukt met de My Renault app. Ik verwachtte abusievelijk realtime info, maar begreep uit contact met klantenservice Renault dat je naar beneden moet “vegen” om te actualiseren. Heb aangedrongen op een goede handleiding, want nu moet je alles maar zelf uitvinden. Zelfde geldt ook voor de Mobilize Charge App.
Die blijft ook maar “hangen” dat ik een laadplaats moet toevoegen, terwijl die gewoon actief is. Slordig allemaal….
Het “slim laden” blijft ook een black box vind ik. Ik moet dit eigenlijk steeds zittend in de auto activeren. En dan ook nog in de regen om 23 uur naar buiten;). Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09:43
verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:31 ]

• juhet
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:23
Vandaag een evolution ER besteld. Verwachte leverdatum 15-8-2023. Tot die tijd lees ik hier lekker mee :)

3 leuke cadeautips voor een theeliefhebber!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark-knight
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-04 09:52
Vorige week een Demo Renault Mégane E-Tech EV60 Optimum Charge Iconic besteld. Woensdag aanstaande wordt die al afgeleverd.

Vanavond maar eens dit forum doorspitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michie
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 12-01-2024
IJzebrand schreef op woensdag 23 november 2022 @ 19:37:
Het is gelukt met de My Renault app. Ik verwachtte abusievelijk realtime info, maar begreep uit contact met klantenservice Renault dat je naar beneden moet “vegen” om te actualiseren. Heb aangedrongen op een goede handleiding, want nu moet je alles maar zelf uitvinden. Zelfde geldt ook voor de Mobilize Charge App.
Die blijft ook maar “hangen” dat ik een laadplaats moet toevoegen, terwijl die gewoon actief is. Slordig allemaal….
Het “slim laden” blijft ook een black box vind ik. Ik moet dit eigenlijk steeds zittend in de auto activeren. En dan ook nog in de regen om 23 uur naar buiten;). Heeft iemand een oplossing?
Applicatie herstarten (weg-swipen) heb ik ook.
Voor de rest werkt het bij mij wel automatisch die Mobilize Smart Charge App. Moest 1 keer de app bij de auto authentificeren.
Hij begint wel vaak ff met kalibreren en een klein stukje laden, en vervolgens op zijn eigen tijden tot de tijd die je in gesteld hebt. Je krijgt dacht ik ook notificaties ed.
Overigens behalve door je auto, kan je dit denk ook tegenwoordig door veel laadpalen laten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomstam
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:27
Vorige week een Evolution ER besteld, met warmtepomp en winterpack.

Volgens de dealer zal die ergens half juni worden geleverd. De leasemaatschappij geeft de laatste week van augustus als leverdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 09:43

Arie

One Man Army

NielsFPS schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 17:07:
[...]

Die probeerde ik laatst ook te bestellen en toen kreeg ik later bericht van de dealer dat renault de evolution gecanceld heeft. Heb uiteindelijk de evolution ER besteld (techno zat niet binnen budget helaas).
En hetzelfde is mij vandaag gebeurd. Andere uitvoering uitzoeken dus. :/

Not trying to pretend the enemy that I am.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-05 06:03
Zojuist weer een nieuwe OTA update connectiviteit 1.1.0. Zou internet moeten verbeteren

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
michie schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:19:
[...]

Applicatie herstarten (weg-swipen) heb ik ook.
Voor de rest werkt het bij mij wel automatisch die Mobilize Smart Charge App. Moest 1 keer de app bij de auto authentificeren.
Hij begint wel vaak ff met kalibreren en een klein stukje laden, en vervolgens op zijn eigen tijden tot de tijd die je in gesteld hebt. Je krijgt dacht ik ook notificaties ed.
Overigens behalve door je auto, kan je dit denk ook tegenwoordig door veel laadpalen laten regelen.
wel benieuwd naar de ervaringen met Smart Charging. Het is mij niet helemaal helder wat hij precies 'kan'.

Laden op piek/dal tarief? Dat staat bij mij al ingesteld in de laad-planner in de auto. Dus daar zie ik geen meerwaarde.
Als je daadwerkelijk een beetje kunt verdienen doordat Renault/Mobilize iets doet op bijvoorbeeld onbalans/FCR markt zou het wel interessant zijn. Vraag me wel af hoe zij dit precies doen, aangezien zij niet de energie leverancier zijn op mijn huisaansluiting.

NB ik had alles geactiveerd voor mijn thuislader, maar toen ik 100km verdrop inplugde wilde hij ook slim laden (terwijl dit gebonden zou moeten zijn aan een GPS locatie?). Dus weer uitgezet, en nog niet weer opnieuw geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Bushie schreef op woensdag 23 november 2022 @ 19:48:
notificaties van de app behoeft ook nog wel enige verbetering.
Ik krijg een melding dat de auto gestart is met laden, tja dat weet ik zelf ook wel als ik net de auto heb ingeplugd. Maar gaat er tijdens het laden wat mis (paal gaat in storing) dan moet je dat zelf maar ontdekken in de app.
ik krijg ook netjes meldingen als het laden stopt...maar dat is eigenlijk verwarrend: als je laadt op piek/dal tarieven of je doet slim laden, stuurt de app dus telkens meldingen dat het laden is gestart en gestopt. Voor veel mensen zal dit verwarrend zijn, ze denken dan dat er een storing is. Maar als je 'slim laden' hebt geactiveerd (of je staat op straat bij een slimme laadpaal) zul je die meldingen ook krijgen. Terwijl er in principe niks aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Bushie schreef op woensdag 23 november 2022 @ 19:48:
notificaties van de app behoeft ook nog wel enige verbetering.
Ik krijg een melding dat de auto gestart is met laden, tja dat weet ik zelf ook wel als ik net de auto heb ingeplugd. ...
Ik heb de meldingen voor het starten/stoppen van het laden maar uitgezet. Ik heb tot nu toe maar één situatie waarin deze meldingen handig vind: namelijk bij een pubieke, domme, langzame lader. En dan ook nog enkel de "laden gestopt"-melding. Dan weet ik dat de auto vol is (en het dus netjes is om deze te verplaatsen) of dat er een probleem is opgetreden).

Helaas kun je enkel alle laad-meldingen aan of uit zetten. Ik zou het handig vinden als je in de app kunt aangeven in welke situaties je wel/geen laad-meldingen wilt ontvangen.
BVice schreef op maandag 28 november 2022 @ 09:29:
ik krijg ook netjes meldingen als het laden stopt...maar dat is eigenlijk verwarrend: als je laadt op piek/dal tarieven of je doet slim laden, stuurt de app dus telkens meldingen dat het laden is gestart en gestopt. Voor veel mensen zal dit verwarrend zijn, ze denken dan dat er een storing is. Maar als je 'slim laden' hebt geactiveerd (of je staat op straat bij een slimme laadpaal) zul je die meldingen ook krijgen. Terwijl er in principe niks aan de hand is.
Ik laad thuis de auto normaliter enkel met de overtollige energie van de zonnepanelen op (= het restant van de op dat moment opgewekte energie die je niet direct zelf verbruikt) middels een 'slimme' oplader. Dat gaf voordat ik alle meldingen uit had geschakeld ook de nodige start en stop meldingen per dag. Gecombineerd met vertragingen in de bezorging van deze meldingen al gevolg van slechte 4G-dekking kwam het geregeld voor dat het laden van de auto al weer was gestopt, maar dat de melding dat het laden was gestart nog niet eens was bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
deMercer schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 15:27:
Ik heb tot nu toe maar één situatie waarin deze meldingen handig vind: namelijk bij een pubieke, domme, langzame lader. En dan ook nog enkel de "laden gestopt"-melding. Dan weet ik dat de auto vol is (en het dus netjes is om deze te verplaatsen) of dat er een probleem is opgetreden).
of dat er dus wordt gebalanceerd / slim geladen. Ook dat kan bij publieke langzame laders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvloon
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik heb m'n prachtige Renaud electric in techno uitvoering nu 3 weken en ben nog steeds bezig alles in de auto te begrijpen.
Kan iemand me uitleggen wat google auto aan extra mogelijkheden geeft die de ingebouwde google automotive niet heeft? En hoe gebruik je die dan?
Dank voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
BVice schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 15:56:
[...]
of dat er dus wordt gebalanceerd / slim geladen. Ook dat kan bij publieke langzame laders
Ik heb geen ervaring met gebalanceerd / slim laden bij publieke laders. Gebeurt dat op initiatief van de laders, of geeft de ladende auto dat aan? Indien de laders dat initiëren, is dat duidelijk herkenbaar bij de lader dat die dat doet? Gelukkig geeft de "laden gestopt"-melding ook de SoC weer (ik ga ervan uit dat dat de SoC was ten tijde van het aanmaken van de melding, niet de actuele SoC).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Pvloon schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 18:09:
...
Kan iemand me uitleggen wat google auto aan extra mogelijkheden geeft die de ingebouwde google automotive niet heeft? En hoe gebruik je die dan?
Met Android Auto kun je via het grote scherm van Renault je Android telefoon bedienen (net zoals je met Apple Carplay je iPhone kunt bedienen). Dit doe je door je telefoon te koppelen aan je auto. Dat kan zowel bedraad als draadloos.
Heb je je telefoon gekoppeld, dan verandert het middelste icoon in de tabbar op het infotainmentsysteem van een telefoon naar een dubbele, gestyleerde hoofdletter A. Druk je daarop, dan zie je alle apps van je telefoon waarvan Android Auto vindt dat je die in de auto mag gebruiken. Dit zijn voornamelijk muziek en navigatie gerelateerde apps.
Deze lijst met apps kun je op je telefoon indien gewenst verkleinen: bepaalde apps die je wel in de auto mag gebruiken maar die je niet wilt gebruiken, kun je uit de lijst met beschikbare apps halen. Dat maakt dit scherm wel zo overzichtelijk. Dit gaat via het Bluetooth-menu van je telefoon.

Een paar mogelijke tips:
  1. Het komt bij mij geregeld voor dat de verbinding met mijn reeds eerder gekoppelde telefoon niet automatisch tot stand komt. Dan staat er in het meldingenscherm van het infotainmentsteem een melding à la "Verbinden met telefoon xyz". Daarop drukken en de verbinding komt tot stand.
  2. Het is mij al een paar keer overkomen dat mijn reeds eerder gekoppelde en gebruikte telefoon niet meer wil verbinden. Ik heb dan enkel verbinding via Bluetooth, niet via Android Auto. Een herstart van het infotainmentsysteem (een aantal seconden de "power"-knop van het infotainmensysteem ingedrukt houden) heeft dit tot nu toe nog elke keer verholpen.
  3. Ik heb de locatie van mijn telefoon altijd uitgeschakeld, anders start Google Maps automatisch op bij het verbinden met Android Auto. En dat vind ik ietwat overbodig met de ingebakken Google Maps. De melding van Android Auto dat deze de locatie nodig heeft voor Google Maps, kun je gewoon negeren.
  4. Let op: als je de auto verlaat na verbinden met Android Auto, dan staat de WiFi van je telefoon aan, ook als deze voordat je ging verbinden uit stond. Zelf schakel ik als ik de auto verlaten heb altijd mijn Bluetooth en WiFi weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
verwijderd

[ Voor 133% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ariebombari_Jet
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 08:10
Die melding heb ik een paar weken geleden ook gehad. Een van de sensoren gaf blijkbaar geen data meer door. De volgende dag was de fout weg en (nog) niet terug gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
verwijderd

[ Voor 88% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
TPMS verliest soms verbinding. Meestal krijg je er geen melding van. Blijkbaar duurde het bij jou iets te lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
deMercer schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:36:
[...]

Ik heb geen ervaring met gebalanceerd / slim laden bij publieke laders. Gebeurt dat op initiatief van de laders, of geeft de ladende auto dat aan? Indien de laders dat initiëren, is dat duidelijk herkenbaar bij de lader dat die dat doet? Gelukkig geeft de "laden gestopt"-melding ook de SoC weer (ik ga ervan uit dat dat de SoC was ten tijde van het aanmaken van de melding, niet de actuele SoC).
dat gebeurt op initiatief van de laders. Eigenlijk balanceert elke laadpaal al als er 2 auto's tegelijk aan het laden zijn. Bij de meeste laadpalen gaat het vermogen gewoon iets omlaag, maar er bestaan ook algoritmes, zeker bij grotere laadpleinen, die de aangesloten auto's dan een voor een een kwartiertje vermogen geven. En dan ga je dus die app meldingen krijgen.
Dit is niet altijd herkenbaar op de laders, maar we gaan naar verwachting ivm de huidige problemen op het elektriciteitsnet sowieso naar een situatie toe dat een laadpaal alleen buiten de piek-uren maximaal vermogen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
BVice schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:00:
[...]
Eigenlijk balanceert elke laadpaal al als er 2 auto's tegelijk aan het laden zijn. Bij de meeste laadpalen gaat het vermogen gewoon iets omlaag …
Vanochtend stond ik te laden bij een laadpaal met 2 auto’s verbonden. En inderdaad heeft de auto in de tijd dat die er stond minder geladen dan zou ‘moeten’/kunnen. Zo leer je elke dag iets bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Bushie schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 20:53:
Vanmiddag op de terugreis ineens dit:
[…]
Deze melding van jouw tijdelijke storing heeft mij iets positiefs opgeleverd: adhv je 2e plaatje heb ik ook de bandenspanning-widget ingesteld, is handiger dan in de rechter ‘teller’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
verwijderd

[ Voor 95% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
verwijderd

[ Voor 107% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Bushie schreef op woensdag 30 november 2022 @ 19:11:
update in 3 stappen, dit was tijdens het rijden (in de file staan)
kijken of ik morgen nog op pad kan met de Megane.
Deze heb ik vorige week gekregen. Ik vroeg me hetzelfde af bij deze melding. Uiteindelijk bleek het allemaal niet zo spannend te zijn. Heb geen verschil gemerkt na de update, maar had het met deze update geadresseerde probleem dan ook niet bij de hand gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterTe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-05 18:49
Is ook ergens een lijst met updates te vinden? Het lijkt er ook op dat updates gefaseerd uitgerold worden. Is er een mogelijkheid de updates die klaar staan zelf ook eerder te installeren? Zo las ik dat bij anderen de update connectiviteit 1.1.0 al beschikbaar is gesteld. Echter als ik handmatig op updates zoek in het systeem staat deze update nog niet klaar bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark-knight
Arbo schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 07:38:
[...]

Dit is niet de Maps achtergrond. Dit is de helderheid van het scherm. Die verandert dan bij lichtinval , bijzonder irritant dus heb dat meteen uitgezet.
De nachtmodus van Maps stel je in maps zelf in bij het instellingen-“tandwiel”.
Als ik het tandwiel van Maps kies, staat er niets bij over nachtmodus.
Ben benieuwd of ik dat witte scherm als het donker is, ook nog een nachtmodus heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark-knight
JanAd schreef op donderdag 10 november 2022 @ 06:22:
Ik dacht dat de regeneratiestand geen invloed had op hoeveel energie je regenereert?

Heeft er iemand trouwens het "moduleerbaar opbergsysteem voor middenconsole" accessoire al in het echt gezien? Lijkt me mss wel handig voor dat grote gat in het midden...
Pagina 10
Ja zit in mijn auto, ik zal morgen even een foto delen.
Zijn vooral losse tussenstukjes waardoor je wat vakjes kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvrnd
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-11-2024
Hoe gaan jullie om met maximaal percentage laden ivm toekomstige degradatie van de accu? Tot nu toe hebben wij altijd 100% gedaan.

M’n zwager met een polestar laad hem altijd tot 90% vol. Aanbevolen wordt max 80%.
https://nexdrive.nl/nl/ac...uto-topconditie-te-houden

[ Voor 13% gewijzigd door cvrnd op 30-11-2022 22:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andres
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17-05 19:47
Ik heb het modulair opbergsysteem besteld. Pas januari leverbaar voor 80 euro ex btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
deMercer schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:56:
[...]

Met Android Auto kun je via het grote scherm van Renault je Android telefoon bedienen (net zoals je met Apple Carplay je iPhone kunt bedienen). Dit doe je door je telefoon te koppelen aan je auto. Dat kan zowel bedraad als draadloos.
Heb je je telefoon gekoppeld, dan verandert het middelste icoon in de tabbar op het infotainmentsysteem van een telefoon naar een dubbele, gestyleerde hoofdletter A. Druk je daarop, dan zie je alle apps van je telefoon waarvan Android Auto vindt dat je die in de auto mag gebruiken. Dit zijn voornamelijk muziek en navigatie gerelateerde apps.
Deze lijst met apps kun je op je telefoon indien gewenst verkleinen: bepaalde apps die je wel in de auto mag gebruiken maar die je niet wilt gebruiken, kun je uit de lijst met beschikbare apps halen. Dat maakt dit scherm wel zo overzichtelijk. Dit gaat via het Bluetooth-menu van je telefoon.

Een paar mogelijke tips:
  1. Het komt bij mij geregeld voor dat de verbinding met mijn reeds eerder gekoppelde telefoon niet automatisch tot stand komt. Dan staat er in het meldingenscherm van het infotainmentsteem een melding à la "Verbinden met telefoon xyz". Daarop drukken en de verbinding komt tot stand.
  2. Het is mij al een paar keer overkomen dat mijn reeds eerder gekoppelde en gebruikte telefoon niet meer wil verbinden. Ik heb dan enkel verbinding via Bluetooth, niet via Android Auto. Een herstart van het infotainmentsysteem (een aantal seconden de "power"-knop van het infotainmensysteem ingedrukt houden) heeft dit tot nu toe nog elke keer verholpen.
  3. Ik heb de locatie van mijn telefoon altijd uitgeschakeld, anders start Google Maps automatisch op bij het verbinden met Android Auto. En dat vind ik ietwat overbodig met de ingebakken Google Maps. De melding van Android Auto dat deze de locatie nodig heeft voor Google Maps, kun je gewoon negeren.
  4. Let op: als je de auto verlaat na verbinden met Android Auto, dan staat de WiFi van je telefoon aan, ook als deze voordat je ging verbinden uit stond. Zelf schakel ik als ik de auto verlaten heb altijd mijn Bluetooth en WiFi weer uit.
Ik vind Android Auto erg irritant juist, icm mijn Android toestel. Ik wil wel via Bluetooth verbinden zodat ik handsfree kan bellen, maar niet gebruik maken van Android auto omdat ik gewoon gebruik wil maken van de ingebouwde apps voor maps en Spotify. Echter als je eenmaal een keer verbonden bent geweest, krijg je dat haast niet meer ongedaan gemaakt. Heb Android auto in m'n telefoon handmatig uit moeten schakelen zodat het niet meer gebeurt.

Good to know: wanneer je de Spotify app van Android auto of Carplay gebruikt, worden de geluidsinstellingen van de ingebouwde Spotify app niet toegepast, tenzij je die start tijdens het gebruik van de Android auto of Carplay app, best vervelend. Dat is sowieso nog een tip voor de mensen die niet over Harman Kardon beschikken: in de ingebouwde Spotify app is een optie om de geluidsinstellingen aan te passen op 4 verschillende standen. Zet deze eens op 'Club' ipv de standaard' Neutraal'. Het is persoonlijk, maar ik vind het echt een enorme verbetering, muziek klinkt er 10x beter door (en niet alleen bij elektronische muziek, in tegenstelling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
verwijderd

[ Voor 102% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Dark-knight schreef op woensdag 30 november 2022 @ 22:17:
[...]

Ja zit in mijn auto, ik zal morgen even een foto delen.
Zijn vooral losse tussenstukjes waardoor je wat vakjes kan maken.
Dat zou geweldig zijn. Het ziet er in de brochure wel handig uit.
Andres schreef op donderdag 1 december 2022 @ 07:39:
Ik heb het modulair opbergsysteem besteld. Pas januari leverbaar voor 80 euro ex btw
Tnx, mijn dealer ( :)B ) vond het niet terug in z'n systeem. Maar ging het navragen. Voor die prijs mag hij het direct bestellen.
cvrnd schreef op woensdag 30 november 2022 @ 22:33:
Hoe gaan jullie om met maximaal percentage laden ivm toekomstige degradatie van de accu? Tot nu toe hebben wij altijd 100% gedaan.
...
Daar ben ik ook heel nieuwsgierig naar. Ik had mij al wat voorgenomen braafjes tot 80% te laden. Maar met de EV40 versie heb ik dan natuurlijk maar een bereik van +/- 150km als ik tussen de 20%-80% blijf. Voor mij is dat nog steeds voldoende voor 3 werkdagen. Maar alle extra's zijn welkom als het voor de degradatie niet veel uitmaakt.
Bushie schreef op donderdag 1 december 2022 @ 08:04:
[...]

Auto vandaag bij dealer voor winterbanden en tik-in-gaspedaal
Wat vragen ze bij Renault voor die banden? Ik had daar bij de bestelling naar gevraagd maar ze konden daar toen nog niet op antwoorden. Als ik kijk bij bandencentrales is dat precies al snel +€1500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
verwijderd

[ Voor 149% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Ik moet van mijn werkgever een nieuwe zakelijke telefoon kiezen en na jaren iphone SE2020 mag er nu ook voor Android gekozen worden.

Iphone13 vs Samsung Galaxy S22. Met het oog op wellicht een Electric in de lease, wat is de slimste keus? Gaat Android me meer plezier bieden i.c.m. de auto? Of maakt het allemaal weinig uit?

Ik gebruik nu regelmatig Carplay in mijn huidige auto (Mégane IV GT205)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickN68
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-05 23:56
adinsx schreef op donderdag 1 december 2022 @ 11:18:
Ik moet van mijn werkgever een nieuwe zakelijke telefoon kiezen en na jaren iphone SE2020 mag er nu ook voor Android gekozen worden.

Iphone13 vs Samsung Galaxy S22. Met het oog op wellicht een Electric in de lease, wat is de slimste keus? Gaat Android me meer plezier bieden i.c.m. de auto? Of maakt het allemaal weinig uit?

Ik gebruik de iPhone 13 met apple Carplay in de Megane Electric, werkt prima. Moet wel zeggen dat ikzelf Apple Music gebruik. Mis niks verder, Flits Meister via de iPhone werkt ook prima.
(kom overigens van een Megane GT205 af :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak

Even kort door de bocht en ongenuanceerd; er is geen slimste keus.
Allebei zeer goede telefoons, ik gebruik iPhone en Samsung allebei, zie kleine verschilletjes en wat de 1 dan niet heeft heeft de ander weer wel, en andersom.
Ga op je gevoel af, de 1 zweert bij iPhone de ander weer bij Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
PatrickN68 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 11:39:
[...]

Ik gebruik de iPhone 13 met apple Carplay in de Megane Electric, werkt prima. Moet wel zeggen dat ikzelf Apple Music gebruik. Mis niks verder, Flits Meister via de iPhone werkt ook prima.
(kom overigens van een Megane GT205 af :) )
Goed om te lezen. En mis je nog iets van de GT205? Als het hier op orde komt blijft de GT205 Estate voor de caravan overigens, en als het even lukt een Iconic erbij op de oprit. 8)
Zjanzjak schreef op donderdag 1 december 2022 @ 11:57:
[...]

Even kort door de bocht en ongenuanceerd; er is geen slimste keus.
Allebei zeer goede telefoons, ik gebruik iPhone en Samsung allebei, zie kleine verschilletjes en wat de 1 dan niet heeft heeft de ander weer wel, en andersom.
Ga op je gevoel af, de 1 zweert bij iPhone de ander weer bij Samsung.
Ik heb nu zakelijk een SE2020, maar het nummer gaat over naar privé en heb een A52s gekocht daarvoor. iOS of Android maakt me weinig uit wat dat betreft.

Denk dat ik zakelijk dan lekker bij Apple blijf, privé de Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
adinsx schreef op donderdag 1 december 2022 @ 12:01:

Denk dat ik zakelijk dan lekker bij Apple blijf, privé de Samsung.
Precies hetzelfde hier!

Ook met opzet gedaan omdat ik merkte dat privé en zakelijk in elkaar over begonnen te lopen.

Maar goed, ik wijk af, on topic maar weer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
cvrnd schreef op woensdag 30 november 2022 @ 22:33:
Hoe gaan jullie om met maximaal percentage laden ivm toekomstige degradatie van de accu?
Normaal gesproken laad ik thuis tot 75%, mede omdat we de auto soms dagen niet gebruiken.
Als we echter weg gaan voor een grotere afstand, dan verhoog ik dat tot 95% (de 1e 20 km van huis levert ons 2% energie op). Ook onderweg laad ik wel tot 95% of 100%, maar dat komt niet zo heel vaak voor.

Of het helpt met het tegengaan van degradatie? Ik weet het niet, ik hoor en lees verschillende verhalen. Maar 'better safe than sorry', vooral omdat het een privé aangeschafte auto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Majesty schreef op donderdag 1 december 2022 @ 07:55:
Ik vind Android Auto erg irritant juist, icm mijn Android toestel. Ik wil wel via Bluetooth verbinden zodat ik handsfree kan bellen, maar niet gebruik maken van Android auto ...
Grappig: ik heb wel graag Android Auto gebruiken maar ondervind daar nog weleens problemen mee omdat de verbinding niet verder gaat dan een eenvoudige Bluetooth-verbinding, jij wilt juist geen Android Auto gebruiken maar een eenvoudige Bluetooth-verbinding en hebt er moeite om dat voor ekaar te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Bushie schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:21:
[...]
... wij hebben winterbandenregeling in de lease, zal wel wat kosten van die dikke 20 inchers,
gevoelsmatig zijn de banden best groot (20 inch) maar ook relatief smal ...
Een idee zou kunnen zijn om voor de winterbanden voor 18"velgen en banden te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
deMercer schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:31:
[...]

Grappig: ik heb wel graag Android Auto gebruiken maar ondervind daar nog weleens problemen mee omdat de verbinding niet verder gaat dan een eenvoudige Bluetooth-verbinding, jij wilt juist geen Android Auto gebruiken maar een eenvoudige Bluetooth-verbinding en hebt er moeite om dat voor ekaar te krijgen. :)
Haha grappig inderdaad, hoe doe je dat? Leg ik jou uit hoe Android Auto standaard aan gaat ;).

Ik laad ook altijd tot de standaard ingestelde 80%, en vanaf ongeveer 20%. Aankomende zaterdag ga ik voor het eerst naar 100% laden vanwege een lange rit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzebrand
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-05 07:26
Ik heb weer problemen met de My Renault app. Laadbeheer was niet actief. De app opnieuw gedownload en nu maakt ie geen verbinding meer met de auto. Krijg melding: er zijn technische problemen, probeer het later nog eens. Dat duurt nu al drie dagen. Volgens klantenservice Renault, ze kunnen de auto online volgen, “staat alles goed”.
Raadselachtig. Iemand soortgelijke problemen en een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Bushie schreef op donderdag 1 december 2022 @ 08:04:
[...]

Ik laad altijd tot 100%

Auto vandaag bij dealer voor winterbanden en tik-in-gaspedaal
ik ook altijd tot 100. Degradatie is voor de volgende :P verwacht 'm niet heel langer dan een jaar of 3-4 te hebben.

Benieuwd wat de dealer zegt van de tik. Ik heb begrepen dat het een product eigenschap is. Ben er inmiddels aan gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice

het maakt echt helemaal niks uit, dat is het mooie van AAOS. Ik heb alleen maar apple devices, maar kan in de Renault prima overweg met AAOS. Ik ga er wel vanuit dat je overweg kunt met Android en je ziel verkocht hebt aan Google qua data/accounts etc.
De enige beperking die ik zie is dat ik ook al mijn agenda's in iCloud heb en je die niet goed kan linken aan Google Calendar. (ik weet dat er work arounds zijn maar die werken niet fijn en niet betrouwbaar, en het lijkt schier onmogelijk om bijvoorbeeld de verjaardagen van je icloud contacten in 1x in een Google calendar te krijgen). Dus Google weet niet hoe mijn agenda er uit ziet en die functie werkt dus ook niet in de auto.

Daar staat tegenover dat je de auto toch nog niet als slim apparaat aan je huis kan toevoegen, dus je eventuele Google Home systeem, dus AAOS is zelf ook nog niet helemaal lekker geintegreerd in de Google omgeving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark-knight
[quote]JanAd schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:02:
[...]

[...]

Ik neem aan dat dit het dan moet zijn?
Of is dat de standaard uitrusting?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LROIL0TSqw5x_Mp9fL5MGokcQgM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gHqXh3xG3kSdL1bdBbbXFFFA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/900j_3nt4QCK4IfTo75IwBt-aA4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oO8kIZSPFMMtjqdzzH5DZhmh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NimmaRoc
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-05 18:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z5Z0demy-8_A6L-MLZlIC-hQRAo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FvqZyenPg6sqoLwSALZRMRr9.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe zit het bij jullie met de geschatte range met dit weer (+/- 6 graden)? Zit zelf - omgerekend naar een volle batterij - inmiddels nog maar op zo'n 325km geschat bereik. Betreft een Ev60 Techno met warmtepomp, waarmee ik voornamelijk in de stad rijd.

[ Voor 3% gewijzigd door NimmaRoc op 01-12-2022 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Dark-knight schreef op donderdag 1 december 2022 @ 17:09:
[quote]JanAd schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:02:
[...]

[...]

Ik neem aan dat dit het dan moet zijn?
Of is dat de standaard uitrusting?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik dacht dat die 2 standaard waren. :)

Op pagina 19 staat een kleine foto.

[ Voor 6% gewijzigd door JanAd op 01-12-2022 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Majesty schreef op donderdag 1 december 2022 @ 14:13:
[...]

Haha grappig inderdaad, hoe doe je dat? Leg ik jou uit hoe Android Auto standaard aan gaat ;).
Mijn probleem is dat Android Auto geregeld niet wil verbinden. Ik heb het sterke vermoeden dat dat het geval is na wisseling van profiel. Daarnaast gebeurt het geregeld dat de verbinding bij gebruik van Android Auto opeens wegvalt.

In beide gevallen helpt het herstarten van het infotainmentsysteem. Soms komt de verbinding dan automatisch tot stand, soms moet ik op de melding “Koppel met telefoon xyz” in het meldingenscherm klikken. Maar ik krijg dan in elk geval altijd verbinding tussen telefoon en Android Auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark-knight
Oké. Lastig te zien wat het precies is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:55
Ik zou je telefoonkeuze daar niet op af laten hangen. Ik zou kiezen wat jij fijn vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark-knight
Op de een of andere manier kan ik geen internet verbinding krijgen via mijn hotspot op mijn Pixel 6.
De auto maakt wel verbinding met de hotspot, maar geeft aan "geen internet".
Als ik een andere telefoon gebruik als hotspot, heeft de auto wel een internet verbinding.

Zou dus denken dat mijn pixel 6 de oorzaak is.
Echter kan ik met andere telefoons wel gewoon een internetverbinding makenvia de hotspot van mijn pixel 6.

Zijn er toevallig andere mensen die dit ervaren?

Ik heb ook de gratis orange bundel aangevraagd, maar die is op de een of andere manier nog niet geactiveerd.
Dus voorlopig nog even geen spotify afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
verwijderd

[ Voor 93% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark-knight
Bushie schreef op donderdag 1 december 2022 @ 19:36:
heb je een spatie in je SSID van de hotspot die niet werkt? of een WPA key met vage karakters?
dat snapt die Renault niet, had ik ook
Nee, SSID is 3 letters, wachtwoord alleen cijfers.
WIFI verbinding komt wel tot stand, maar gewoon geen internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robster
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 02-12-2022
IJzebrand schreef op donderdag 1 december 2022 @ 14:38:
Ik heb weer problemen met de My Renault app. Laadbeheer was niet actief. De app opnieuw gedownload en nu maakt ie geen verbinding meer met de auto. Krijg melding: er zijn technische problemen, probeer het later nog eens. Dat duurt nu al drie dagen. Volgens klantenservice Renault, ze kunnen de auto online volgen, “staat alles goed”.
Raadselachtig. Iemand soortgelijke problemen en een oplossing?
Ik heb precies hetzelfde sinds eergisteren. Nog geen oplossing gevonden. Zal ook eens bellen met de klantenservice en dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvloon
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-12-2024
[...]

Een paar mogelijke tips:
[...]

Een paar mogelijke tips:
Dank, dit is een reuze hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Dark-knight schreef op donderdag 1 december 2022 @ 19:21:
Op de een of andere manier kan ik geen internet verbinding krijgen via mijn hotspot op mijn Pixel 6.
Als ik een andere telefoon gebruik als hotspot, heeft de auto wel een internet verbinding.

Echter kan ik met andere telefoons wel gewoon een internetverbinding makenvia de hotspot van mijn pixel 6.

Ik heb ook de gratis orange bundel aangevraagd, maar die is op de een of andere manier nog niet geactiveerd.
Precies hetzelfde ervaren vorige week. Ben toen (helaas) android auto moeten gaan gebruiken om Spotify te luisteren. Meteen orange abonnement aangevraagd, maar dat is na een week nog steeds niet actief.
Maar wat schetst mijn verbazing: sinds eergisteren ineens weer internet via hotspot. Werkelijk alles geprobeerd aan netwerk vergeten, 2.4ghz of 5ghz, wpa2 of 3 etc., niets hielp.
Kan je dus helaas geen tip geven wat de oplossing is, want het was spontaan weer gaan werken (het heeft een paar dagen niet gewerkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:09
Dark-knight schreef op donderdag 1 december 2022 @ 19:21:

Iets gelijkaardig hier. Hotspot via Samsung telefoon werkt perfect. Gebruik ik hotspot via een Huawei 4G dongle... werkt voor geen meter. Nog geen idee waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
verwijderd

[ Voor 91% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NimmaRoc
Bushie schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 07:59:
Auto gistermorgen 8:00 weggebracht, voor bandenwissel, tik in gaspedaal en fout met de bandensensor.
Auto was vanmorgen nog niet klaar
Hebben ze bij jou toegezegd aan die tik in het gaspedaal iets te zullen gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
verwijderd

[ Voor 92% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Ik hoor dat vaker... tik in het gaspedaal. Ik heb echt moeite gedaan dat te proberen detecteren. Maar ik heb geen tik in het gaspedaal in mijn auto.
En ik rij met volle regeneratie normaal.

[ Voor 12% gewijzigd door Schmoove op 02-12-2022 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
verwijderd

[ Voor 93% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Bushie schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:33:
@Schmoove als je auto dat euevel heeft is het echt niet te missen,
met name bij cruisen op de snelweg als je precies op het omslagpunt gas geven/regenereren hangt, is het enorm hinderlijk, dan gaat je pedaal echt trillen
Tja, dan heeft mijn auto dat probleem blijkbaar niet. Ik heb echt nog geen trilling waargenomen.
Wat zou moeten betekenen dat er een oplossing voor je probleem is.

[ Voor 7% gewijzigd door Schmoove op 02-12-2022 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
deMercer schreef op woensdag 30 november 2022 @ 16:24:
[...]

Deze melding van jouw tijdelijke storing heeft mij iets positiefs opgeleverd: adhv je 2e plaatje heb ik ook de bandenspanning-widget ingesteld, is handiger dan in de rechter ‘teller’.
ik zie niet echt het nut van permanent je bandenspanning op een scherm hebben. Waarom wil je dat altijd monitoren? Als hij onder de 2.4 zakt krijg je vanzelf een melding.

Ik heb links de radio en rechts de ECO monitor ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekhouse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
Bushie schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:33:
@Schmoove als je auto dat euevel heeft is het echt niet te missen,
met name bij cruisen op de snelweg als je precies op het omslagpunt gas geven/regenereren hangt, is het enorm hinderlijk, dan gaat je pedaal echt trillen
Ik merk dit ook, het zijn inderdaad bepaalde "zones" waarin je het voelt. Ik omschrijf het zelf niet echt als trillen maar meer een soort van krakerig gevoel in het pedaal alsof die gesmeerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Het pedaal beweegt wel echt uit zichzelf. Maar ik twijfel of iedereen het merkt. Er zijn ook mensen die zonder licht rijden of kilometers lang met richtingaanwijzer aan of met half lege banden zonder dat ze iets merken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ancent
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-12-2023
Ik kan mij niet voorstellen dat de ene auto het wel heeft en de ander niet. Mijn ervaring is dat het in de eerste percentages zit als je ‘gas’ geeft. Lastig onder woorden te krijgen, maar wat ik ervaar:
- zonder regeneratie gebruik je het hele bereik van het gaspedaal.
- daarna loopt het stapsgewijs op, op stand 1 voel ik het in de eerste 5%, stand 2 10%, etc. Lijkt wel een soort ‘reservering’ en in die stand voel ik het licht trillen.

Probeer maar eens op generatie stand 1 tijdens het rijden het pedaal licht in te drukken en dan naar generatie stand 0 te switchen. Dan versnelt de auto en gebruik je dus een groter bereik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NimmaRoc
Ik voel dat ook precies bij het omslagpunt tussen regenereren en gas geven, maar vind het vooral bij de hoogste regeneratiestand hinderlijk. Ben benieuwd of ze jou hier een oplossing voor kunnen bieden.

[ Voor 3% gewijzigd door NimmaRoc op 02-12-2022 14:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bushie
verwijderd

[ Voor 95% gewijzigd door Bushie op 12-12-2022 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
BVice schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:04:
[...]
ik zie niet echt het nut van permanent je bandenspanning op een scherm hebben. Waarom wil je dat altijd monitoren? Als hij onder de 2.4 zakt krijg je vanzelf een melding.

Ik heb links de radio en rechts de ECO monitor ingesteld.
Had ik eerst ook, radio links en ECO rechts. Maar die laatste vond ik op een gegeven moment niet interessant meer. Ik weet nu wel dat ik normaal gesproken een score heb de tussen de 88 en de 96 ligt. En dat als ik 1x gas geef om in te halen, deze daalt naar tussen de 70 en 75. En dat dat mijn plezier in het autorijden enigszins bederft.

En nee, constant de bandenspanning monitoren doe ik ook niet. De rechter ‘teller’ staat normaal op de radio (of beter, de muziek app die speelt via Android Auto), en soms wil ik de bandenspanning of het verbruik zien. Door de bandenspanning nu rechtsonder op het grote scherm te zetten, heb ik nu een blader-noodzaak minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Bushie schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 14:19:
ik moet zeggen dat het probleem wel drastisch is gereduceerd.
Ik voel het nog wel, maar nu ben ik natuurlijk ook hyper gefocust op die tik,
denk als je nieuw in de auto zou stappen dat je het niet merkt,
voor mij is het acceptabel op deze manier.
Mooi dat dit (grotendeels) is opgelost!

Ervaar dit zelf bijna elke keer op een specifiek stukje van de weg vlakbij huis, waar ik net een heel klein beetje “gas” geef zodat de auto net iets harder gaat dan met “gas” helemaal los (dus net voorbij het “kruipen”). De regenerati staat dan in de hoogste stand. Ik ervaar dat als tikken van het pedaal tegen mijn voet. De eerste keer was wel even schrikken, nu ben ik eraan gewend en stoort het me niet. Vooral ook niet omdat dat de enige situatie is waarin het (consequent) gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucantiek
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 16:22
Ik begin me zorgen te maken over de batterij en de range van mijn vrouw haar megane tecno 60kw. Wij doen geen autostrade en hebben een eco score van 95% . Gisteren 100 % geladen, voorziene range 324 km (vroeger 440 en die deden we dus ook bijna). Vandaag 49 km gereden dus met een eco score van 95%. Thuisgekomen: nog 232 km range over. Geen abnormale dingen gedaan, verwarming op normaal. Dus 90 km minder range na een tochtje van 49km....
Dus op dit ritme een totale range van nog geen 200 km.....
Ook soms op een nacht 15 a 20km range kwijt...
Ik begin me zorgen te maken en ga morgen de dealer raadplegen.
Er is altijd wel een verschil tussen winter en zomer maar niet zo groot.
Ik rij zelf met een i-pace en daar doe ik in de zomer 400km mee en in de winter 350.
Nog iemand met dergelijke ondervindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Ancent schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:33:
Ik kan mij niet voorstellen dat de ene auto het wel heeft en de ander niet. Mijn ervaring is dat het
- zonder regeneratie gebruik je het hele bereik van het gaspedaal.
- daarna loopt het stapsgewijs op, op stand 1 voel ik het in de eerste 5%, stand 2 10%, etc. Lijkt wel een soort ‘reservering’ en in die stand voel ik het licht trillen.

Probeer maar eens op generatie stand 1 tijdens het rijden het pedaal licht in te drukken en dan naar generatie stand 0 te switchen. Dan versnelt de auto en gebruik je dus een groter bereik.
Afgezien van het trillen beschrijf je volgens mij wel precies wat er verandert in de mapping van het gaspedaal bij wijziging van het regeneratie niveau. Die wisseling in acceleratie bij wijziging van het generatie niveau vind ik niet zo fijn voelen, dat gaat nogal abrupt. Net zoals het uitschakelen van de cruise control (toets 0) terwijl de regeneratie op één van de twee hoogste standen staat, ook dat gaat nogal abrupt en schokkerig. Ben er nog niet achter hoe dit soepel toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Lucantiek schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 17:19:
Dat klinkt niet best. Je zou haast denken dat er continue vermogen aan de reguliere 12V accu wordt onttrokken, waardoor deze constant wordt bijgeladen. Of dat die 12V accu bijna overleden is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucantiek
Dat zou wel snel zijn na 5 maanden en 5500km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancent
Ik begin me zorgen te maken over de batterij en de range van mijn vrouw haar megane tecno 60kw. Wij doen geen autostrade en hebben een eco score van 95% . Gisteren 100 % geladen, voorziene range 324 km (vroeger 440 en die deden we dus ook bijna). Vandaag 49 km gereden dus met een eco score van 95%. Thuisgekomen: nog 232 km range over. Geen abnormale dingen gedaan, verwarming op normaal. Dus 90 km minder range na een tochtje van 49km....
Ik rij zelf met een i-pace en daar doe ik in de zomer 400km mee en in de winter 350.
Ik herken wat je zegt. Ik heb de auto nu aan de lader hangen, omdat ik morgen 170km wil rijden. Op basis van de afgelopen 70km (toch?) zouden we echter een bereik hebben van 250km. Nu rijden we normaal gesproken veel kleine ritjes met verwarming op 21,5, maar ik hoop toch wel dat de auto morgen iets anders aangeeft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NCrKPbOLNuUFW3NBWoIKLvjOYOs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DMK9yWZtjmNA3X1qQuWLsplA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucantiek
@ Ancent
Ook een EV 60 ?

[ Voor 4% gewijzigd door Lucantiek op 02-12-2022 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Wat gaf de auto aan als verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucantiek
Gemiddelde snelheid van die 49km was 40kmh, gemiddeld verbruik 21,5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NimmaRoc